Misschien ook te maken met wat mensen als hardlopen zien. Veel mensen die niet hardlopen gaan de eerste paar 100'en meters als gekken, om daarna helemaal kapot te zijn. Die roepen vervolgens dat ze niet lang kunnen hardlopen...quote:Op maandag 10 juni 2013 09:52 schreef Kerol het volgende:
[..]
Nee over het algemeen. Astma is niet zo gek nee. Erg knap dat ze er aan wil beginnen!
hmmm soms zit ik wel stil jaquote:Op maandag 10 juni 2013 09:47 schreef Kerol het volgende:
Soms vind ik het wel raar om te lezen dat sommige mensen nog niet eens 5 minuten aaneen kunnen hardlopen. Heb je dan je hele leven zo stilgezeten of zo slecht gegeten dat je zo'n slechte conditie hebt? No offence hoor, vind het super dat sommige er wat tegen willen doen
ik ga hier kijken! danku!quote:Op maandag 10 juni 2013 09:44 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Tip, in het LIF topic over hardlopen zitten veel overenthousiaste beginners, daar krijg je sneller antwoord op je vraag denk ik. Ik zou persoonlijk een Evy-achtig schema nemen, dat is ervoor gemaakt om op te bouwen naar 30 minuten aan 1 stuk.
Ik heb groter, maar ik raad je aan om gewoon naar een fatsoenlijke winkel te gaan en te vragen om begeleiding bij het kopen. Dan bespaar je jezelf in ieder geval geld door verkeerde schoenen te kopen.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
Even een vraagje mbt aanschaf hardloopschoenen: kun je gewoon je vaste schoenmaat kopen of wordt er aangeraden een (half) maatje groter te kopen als het gaat om hardloopschoenen?
idd in een winkel halen, en vooral: passenquote:Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
Even een vraagje mbt aanschaf hardloopschoenen: kun je gewoon je vaste schoenmaat kopen of wordt er aangeraden een (half) maatje groter te kopen als het gaat om hardloopschoenen?
Je weet dat een Colorrun niet getimed wordt he? En dat de nadruk ligt op 'fun' en absoluut niet op tijd? Ze moedigen het zelfs aan om niet te rennenquote:Op woensdag 12 juni 2013 16:08 schreef pietkanarie het volgende:
Ingeschreven voor colorrun utrecht. Dat is over ongeveer 1,5 maand. Heb lang niet meer gelopen en ik hoop hiermee mezelf te motiveren weer te gaan sporten. En ook maar meteen een trainingsschema gedownload. Het is een schema voor wie de 5 km in 25 minuten loopt en uiteindelijk er rond de 20 minuten over wil doen. Het doel lijkt me iets te ambitieus maar eens kijken hoever ik kom. Er zitten veel duurlopen in met snellere blokken van meerdere keren ongeveer 8 a 10 minuten.
Klopt, ik time het zelf. En natuurlijk ga ik ook voor de funquote:Op woensdag 12 juni 2013 17:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Je weet dat een Colorrun niet getimed wordt he? En dat de nadruk ligt op 'fun' en absoluut niet op tijd? Ze moedigen het zelfs aan om niet te rennen
Ik zit er ook aan te denken om me in te schrijven voor de Breakout Run. Het zou dan wel mijn eerste worden van dat soort.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Vrijwel nog nooit langer dan 5 kilometer gelopen tot vandaag. Had er nooit moeite mee maar vond 't altijd wel lekkere rondjes. Maarrrr. Omdat ik in september de Breakout Run van 15km ga doen en later in het jaar de Toughmudder van ongeveer 19km moet ik mijn game maar eens uppen!
En dus PR! Gister nieuw broekje gekocht van Nike en een armband voor m'n iPhone, volgens mij nog nooit zo lekker gelopen.
7.33km in 36.25! Fucking blij.
Dat is moeilijk te zeggen, sowieso afwisselen. Dus af en toe verder lopen, dan een interval training, dan een snelle korte training etc.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:55 schreef plesner het volgende:
Ik ben een beginnende hardloper die voor het eerst gaat meedoen aan de dam tot damloop. Ben al 1,5 maand bezig met hardlopen., op dit moment train ik 3 keer per week waarbij ik 10km in 50 minuten loop. Iemand nog tips om mijn conditie te verbeteren? Is interval training of normaal tempo lange afstanden lopen beter? Hoe vaak per week?
Mijn streeftijd zit op 1.15
Sowieso doortrainen tot 17.5 km ofzo, geef je wat extra inhoud.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:55 schreef plesner het volgende:
Ik ben een beginnende hardloper die voor het eerst gaat meedoen aan de dam tot damloop. Ben al 1,5 maand bezig met hardlopen., op dit moment train ik 3 keer per week waarbij ik 10km in 50 minuten loop. Iemand nog tips om mijn conditie te verbeteren? Is interval training of normaal tempo lange afstanden lopen beter? Hoe vaak per week?
Mijn streeftijd zit op 1.15
Het hoeft niet perse, ik train eigenlijk nooit verder dan de wedstrijdafstand (iig langere afstanden zoals halve en hele)quote:Op maandag 17 juni 2013 21:12 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Sowieso doortrainen tot 17.5 km ofzo, geef je wat extra inhoud.
Iemand nog ideeën hierover?quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:27 schreef boem-dikkie het volgende:
Die van mij ook. En zo lang loop ik nooit dus goed trainen.
Waar ik moeite mee heb is langzamer lopen dan ik normaliter doe als ik fijn in mijn ritme loop. Maar ik merk toch dat ik langer dan normaal last heb van mijn bijvoorbeeld mijn schenen na een rondje zoals die 7.33km van zondag.
Wil dan wat langzamer lopen om zo de wat langere rondjes te lopen en mijn gewrichten wat te laten wennen maar merk dat ik na een kilometer of 2 automatisch weer rond de 5 minuten per kilometer ga lopen.
Jullie nog tips? Het is niet dat ik tijdens het lopen last heb dus 5 min / km en dan 7 kilometer gaat me prima af, maar merk wel dat mijn benen er wat langer dan normaal over doen om te herstellen. Op zich jammer want ik heb bijvoorbeeld vandaag zin in lopen.
Tja, behalve het tempo aanpassen met bv een horloge zou ik het verder ook niet wetenquote:
Dat vond ik ook wel gek tijdens de halve marathon, waren ook mensen die 7 en 14 deden, en voor we bij het eerste km punt waren liepen sommigen al heel hard te hijgenquote:Op maandag 10 juni 2013 09:47 schreef Kerol het volgende:
Soms vind ik het wel raar om te lezen dat sommige mensen nog niet eens 5 minuten aaneen kunnen hardlopen. Heb je dan je hele leven zo stilgezeten of zo slecht gegeten dat je zo'n slechte conditie hebt? No offence hoor, vind het super dat sommige er wat tegen willen doen
Kon ik ook niet, een half jaar later liep ik 10k < 44quote:Op maandag 10 juni 2013 09:47 schreef Kerol het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:30 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
Vandaag de TT-run gelopen. Belachelijk veel tegenwind, maar toch 2e geworden bij de recreanten op één rondje.
Mooie prestatie, ondanks allesquote:Op zondag 23 juni 2013 19:50 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ook vandaag stond er belachelijk veel wind en ook ik werd tweede tijdens mijn 10km wedstrijd. Het ging niet zonder slag of stoot: twee keer verkeerd gelopen, een keer gevallen, maar uiteindelijk gezien de omstandigheden een redelijke tijd (36:20) en een fugly beker als beloning!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |