Vandaag mijn eerste baanwedstrijd gelopen, in het Olympisch Stadion!
Toen ik de waarschuwingen voor extreem weer zag hebben we besloten toch maar niet naar Amsterdam te gaan vandaag. Toen het onweer thuis voorbij was zag ik dat het noodweer ruim op tijd weg zou zijn uit Amsterdam. Toch snel in de auto gesprongen. Vervolgens in een lange rij voor de Olympisch Stadion P&R

Snel omgedraaid, ergens anders geparkeerd en toch op tijd binnen. Dat was de eerste race

Nog even wat Jamaicanen ~15,5 zien sprinten op de 150m

en daarna was het inlopen en wachten op de start van de 3000m. Was een mooie ervaring, van de kleine dingen als het "op-uw-plaat-sen" tot aan de bel voor de laatste ronde

Geeft het racen veel meer cachet dan een modderig parkje waar je de hondenuitlaters moet ontwijken.
Bij de start stoof iedereen ervandoor, ook degenen die zeiden dat ze >12' zouden lopen terwijl dat mijn streeftijd was. Ik liet mezelf niet gek maken en heb vanuit de eennalaatste positie (laatste had een streeftijd van 17' oid

) rustig een heel vlakke race opgebouwd die helaas net niet genoeg was om onder de 12' te duiken (maar wel om eerdergenoemde lopers ruim in te halen

). Ach, die snelle tijden komen in september wel weer, deze ervaring en het feit dat ik (relatief) net iets sneller was dan vorige week maakt een hoop goed.
Splits: 0:47 / 1:37 / 1:37 / 1:38 / 1:38 / 1:39 / 1:39 / 1:29 = 12:04
Op naar een week met veel volume (6x1000m / wisselduurloop / 4x2000m / 10x400m / wisselduurloop) en veel rusten, kijken wat dat gaat brengen!