Neem jij nou het woord "krachtwijken" ook al over? Dat is nou echt zo'n term die bedacht is door mensen die problemen niet onder ogen willen zien. Weet je wat? We noemen het kracht, dan is het opeens geen probleem meer...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 03:04 schreef El_Matador het volgende:
Wat zit hierachter??
- geheime dienst probeert te infiltreren in krachtwijken om de situatie onder controle te krijgen
- geheime dienst ronselt moslimjongeren voor hun eigen jihad
- geheime dienst probeert een noodsituatie te creeren zodat die wijken gek worden en er "harde maatregelen" doorgedrukt moeten worden
Wat moet een geheime dienst in godsnaam met dat soort jongeren??
Brits-Nigeriaanse kanslozen zijn betrouwbare instrumenten voor een geheime dienst...
Of is het hele verhaal niet waar en probeert de jeugdvriend de boel te flessen?
Waarom word je eigenlijk opgepakt als je dat soort informatie naar buiten brengt? Is het verboden te vertellen wat je vrienden meemaken?
Dan neem je een neger uit een goeie wijk, leert hem een accent en stuurt hem "als nieuwkomer" de wijk in. Je leert ze hoe "vrienden" te maken binnen dat soort buurten en stuurt ze tussen het tuig,quote:Op zaterdag 25 mei 2013 03:06 schreef Senor__Chang het volgende:
Hij zou natuurlijk als een spion moeten werken om achter de grote vissen te komen. Normale zaak toch in de wereld van inlichtingendiensten?
Je weet het niet, misschien de mensen die de vriend weer beter kennen?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 04:43 schreef El_Matador het volgende:
Of liegt die vriend gewoon? Verzint ie maar wat?
Of het onthoofden gelukt is dat blijft voorlopig nog de vraag, hakken is wel bevestigd.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 03:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dit is toch niet zo vreemd? Volgens mij worden overal dit soort gasten benaderd door veiligheidsdiensten. Dat is ook de reden dat we af en toe te horen krijgen dat een terroristische aanslag is voorkomen. Wees blij dat ze dit proberen. Met wat meer geluk hadden we ook deze onthoofding kunnen voorkomen.
Waarom zou je zoiets verzinnen? Maar erger; waarom word je voor die uitspraak opgepakt? Valt dat niet onder vrije meningsuiting? Zegt die jongen iets wat verboden is??quote:Op zaterdag 25 mei 2013 04:50 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je weet het niet, misschien de mensen die de vriend weer beter kennen?
Ik verbaas me nergens meer over wat mensen verzinnen, oppakken gaat wel erg makkelijk tegenwoordig dan?, vrijheid van meningsuiting is een lastig onderwerp, tsja er zijn zoveel dingen verboden die nergens over gaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets verzinnen? Maar erger; waarom word je voor die uitspraak opgepakt? Valt dat niet onder vrije meningsuiting? Zegt die jongen iets wat verboden is??
Dat lijkt me oprecht verschrikkelijk.quote:
Het doet je niets? Als je vertelt wat jouw vrienden is overkomen dat je dan wordt gearresteerd?quote:oppakken gaat wel erg makkelijk tegenwoordig dan?, vrijheid van meningsuiting is een lastig onderwerp, tsja er zijn zoveel dingen verboden die nergens over gaan.
Misschien ben ik wat sceptisch geworden maar heb geen enkel vertrouwen in de politie en ook vrienden gaan raar doen wanneer ze in het nauw komen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me oprecht verschrikkelijk.
[..]
Het doet je niets? Als je vertelt wat jouw vrienden is overkomen dat je dan wordt gearresteerd?
Het kan best dat die knakker dat tegen zijn vriend heeft gezegd, staat wel interessant natuurlijk. Ik geloof alleen niet dat het waar is. En dan heb je meteen de reden dat meneer is opgepakt? De geheime dienst beschuldigen van ronselenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets verzinnen? Maar erger; waarom word je voor die uitspraak opgepakt? Valt dat niet onder vrije meningsuiting? Zegt die jongen iets wat verboden is??
Dat dus. Wat moeten ze bij de geheime dienst met zulke sukkels?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:23 schreef Marrije het volgende:
Ik geloof er niks van.
Wel dat ze hem ondervraagd hebben, maar niet dat ze hebben gevraagd voor hun te komen werken.
Beschuldigen?? Als je iets vertelt wat een vriend tegen je gezegd hebt, kan dat nooit beschuldigen zijn. Bovendien hebben ze die Woolwichkiller al in hechtenis, dus ze kunnen zo checken of die bewering van die vriend klopt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
Het kan best dat die knakker dat tegen zijn vriend heeft gezegd, staat wel interessant natuurlijk. Ik geloof alleen niet dat het waar is. En dan heb je meteen de reden dat meneer is opgepakt? De geheime dienst beschuldigen van ronselen
Dat vraag ik mij dus ook de hele tijd af en daarom is de bewering ook zo extreem vreemd.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat dus. Wat moeten ze bij de geheime dienst met zulke sukkels?
Dan kies je toch een betrouwbare immigrant die je laat integreren daar. Daarmee kom je ook genoeg te weten. Het risico om juist een lid van die gemeenschappen te vragen leidt alleen maar tot enorme risico's. Ziehier wat er gebeurd is zeg...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:31 schreef WammesWaggel het volgende:
Opzich logisch toch? Zoeken naar informanten hoort er bij.
De aanval op Camp Chapman laat zien dat het niet altijd goed uitpakt.
Er is helemaal geen war on terror. Er is een war on resources.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:33 schreef sig000 het volgende:
Die war on terror zorgt alleen voor dwaze mafkezen.
De Britse geheime dienst is misschien wat afgegleden maar zover echt nog niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij dus ook de hele tijd af en daarom is de bewering ook zo extreem vreemd.
Ik krijg van jullie het gevoel alsof dit dagelijks in Europa gaande is. Zólang ben ik toch nog niet weg??
Zo iemand kan door de mand vallen, speelt immers een rol, en zoiets duurt jaren.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan kies je toch een betrouwbare immigrant die je laat integreren daar. Daarmee kom je ook genoeg te weten. Het risico om juist een lid van die gemeenschappen te vragen leidt alleen maar tot enorme risico's. Ziehier wat er gebeurd is zeg...
Er bestaan geen Nigeriaans-Britse en/of islamitische geheim agenten denk je??quote:Op zaterdag 25 mei 2013 08:38 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zo iemand kan door de mand vallen, speelt immers een rol, en zoiets duurt jaren.
Deze mafkees speelde nu als zeker 10 plus jaar de jihadi, daar heeft Mohammed de ambtenaar met een kinderwens en een voorliefde voor een stabiel leven (anders kies je wel een andere job) geen tijd voor of zin in.
De man die deze daad heeft begaan lijkt mij niet helemaal jofel, als in 'ongeschikt' voor een samenwerking met een veiligheidsdienst. Maar goed, dat is roepen vanaf de zijlijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:09 schreef Mutant01 het volgende:
Het is echt niet iets nieuws dat radicale moslims en Westerse veiligheidsdiensten samenwerken.
Samenwerken nog wel? Tegen wie en voor welk doel dan?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:09 schreef Mutant01 het volgende:
Het is echt niet iets nieuws dat radicale moslims en Westerse veiligheidsdiensten samenwerken.
"Niet helemaal jofel"quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
De man die deze daad heeft begaan lijkt mij niet helemaal jofel, als in 'ongeschikt' voor een samenwerking met een veiligheidsdienst. Maar goed, dat is roepen vanaf de zijlijn.
Dat verschilt nogal eens. Het omverwerpen van een dictator, een oorlog voeren tegen de Russen en het communisme, vechten tegen / infiltreren bij andere (concurrerende) radicale groeperingen om deze in kaart te brengen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Samenwerken nog wel? Tegen wie en voor welk doel dan?
Ok zo. ja zeker. Maar dat dat zo dichtbij huis op zo'n rare manier zou gebeuren, verontrust jou niet??quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat verschilt nogal eens. Het omverwerpen van een dictator, een oorlog voeren tegen de Russen en het communisme, vechten tegen / infiltreren bij andere (concurrerende) radicale groeperingen om deze in kaart te brengen.
Het hangt beetje af in welke richting die moslims radicaal zijn want ze zijn immers allemaal verschillend toch?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:09 schreef Mutant01 het volgende:
Tuurlijk is dat verontrustend. Maar goed, die mensen zijn er kennelijk geschikt voor volgens de veiligheidsdiensten. Normale Achmed zal niet voor dergelijke taken in aanmerking komen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok zo. ja zeker. Maar dat dat zo dichtbij huis op zo'n rare manier zou gebeuren, verontrust jou niet??
Dat klopt. De radicale moslims moeten natuurlijk wel enigszins dezelfde doelen nastreven als de veiligheidsdiensten.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het hangt beetje af in welke richting die moslims radicaal zijn want ze zijn immers allemaal verschillend toch?
Ze houden elkaar bezig zeg maar.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt. De radicale moslims moeten natuurlijk wel enigszins dezelfde doelen nastreven als de veiligheidsdiensten.
Aha, dat dacht ik dus al. Jij zoekt er meer achter. Set-upjes?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt. De radicale moslims moeten natuurlijk wel enigszins dezelfde doelen nastreven als de veiligheidsdiensten.
Neuh, ik zoek er niet zoveel achter. Het is alleen jammer dat het op een gegeven moment diezelfde veiligheidsdiensten in de kont gaat bijten. En dan neem ik de jaren 80/90 als voorbeeld. En ik geloof niet zo in set-upjes.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aha, dat dacht ik dus al. Jij zoekt er meer achter. Set-upjes?
Zie de vroegere CPN, op een gegeven moment waren drie van de vier bestuursleden BVD-informanten.quote:
Het hangt maar net van je vergelijkingsmateriaal af.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:31 schreef sig000 het volgende:
Terwijl er eigenlijk helemaal niet zoveel aan de hand is.
Alsof de BVd zo betrouwbaar was.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:34 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zie de vroegere CPN, drie van de vier bestuursleden waren BVD-informanten.
Er is een nogal groot verschil tussen jeugdcriminaliteit en terrorisme. In de letter van de Koran bezien deden ze trouwens alles verkeerd. A) ze werden niet aangevallen B) zij bevinden zich niet in oorlogsgebied C) de man was onschuldig, droeg geen wapens en had geen intentie een moslim te vermoorden. D) er is dus geen sprake van 'verdediging'.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het hangt maar net van je vergelijkingsmateriaal af.
Als je het beziet in de letter van de koran (waar de meest gruwelijke dingen instaan) valt het alleszins mee. Als je het in heftigheid en gruwelijkheid zoals die voor Europa "normaal" is (sinds de Balkanoorlog zijn koppensnellers vrij zeldzaam geworden) meet, dan is er wel degelijik zeer veel aan de hand.
Van Stockholm via Den Haag naar Londen. En dat is nu. Parijs, Brussel, Duitse steden, ga je hetzelfde zien.
En links denkt dat de oplossing "meer sociale projecten" is...![]()
Ja joh, ga nog meer gemeenschapsgeld verspillen aan dat tuig.
Ok, ik woon in een appartement en daar is elk werelddeel wel vertegenwoordigd.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het hangt maar net van je vergelijkingsmateriaal af.
Communisme is een nog gevaarlijker ideologie dan de extremistische islam. Prima dat de staat er zorg voor draagt dat dat soort bewegingen geminimaliseerd en vernederd worden. Exact zo voor extreem-rechtse partijen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:38 schreef Terecht het volgende:
[..]
Vast niet, maar de BVD hield feitelijk de CPN in stand.
Same here - in een wijk met een enorm diverse samenstelling. Neemt niet weg dat er best problemen zijn, maar overdrijven is ook weer een vak apart.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:39 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ok, ik woon in een appartement en daar is elk werelddeel wel vertegenwoordigd.
Geen enkel probleem dus het kan wel.
Rotjochies zullen er altijd zijn, zo was ik vroeger ook.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Same here - in een wijk met een enorm diverse samenstelling. Neemt niet weg dat er best problemen zijn, maar overdrijven is ook weer een vak apart.
DAT is de fout die mensen maken. Ik geloof ook dat het kan en heb moslimervaring van over de hele wereld. Het bestaan van succesvolle multicul sluit het bestaan van gruwelijk misgaande multikul niet uit.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:39 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ok, ik woon in een appartement en daar is elk werelddeel wel vertegenwoordigd.
Geen enkel probleem dus het kan wel.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:42 schreef sig000 het volgende:
[..]
Rotjochies zullen er altijd zijn, zo was ik vroeger ook.
Ik denk niet links of rechts maar leef gewoon met de mensen in de buurt samen, hoe moeilijk kan dat zijn?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
DAT is de fout die mensen maken. Ik geloof ook dat het kan en heb moslimervaring van over de hele wereld. Het bestaan van succesvolle multicul sluit het bestaan van gruwelijk misgaande multikul niet uit.
Dat geen politicus of opiniemaker die splitsing schijnt te begrijpen; links knuffelt de gore islam en rechts basht de normale islam, is ernstig genoeg. De VVD komt op dit vlak nog het meest in de richting.
Ik zoek een antwoord van je op de problemen. Of bestaan ze niet?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik denk niet links of rechts maar leef gewoon met de mensen in de buurt samen, hoe moeilijk kan dat zijn?
Het neigt een beetje naar het vergroten en in stand houden van een Vijand... Je zou haast gaan vermoeden dat de BVD geen reet te doen had en dit een soort van werkverschaffing was. Een ander voorbeeld is de IRT-affaire, hoe ver kun je als politie zelf criminele activiteiten ontplooien met als doel die te bestrijden?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Communisme is een nog gevaarlijker ideologie dan de extremistische islam. Prima dat de staat er zorg voor draagt dat dat soort bewegingen geminimaliseerd en vernederd worden. Exact zo voor extreem-rechtse partijen.
Dus dat.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Niet helemaal jofel"![]()
![]()
Zo noemt Marrije deze Saw 666 bruut, Een Nigerian Psycho die rustigjes met bebloede handen en messen even een interviewtje afgeeft. Een mens als stuk vee afgeslacht in de straten van (een voorstad van) de belangrijkste stad van Europa. Het economische centrum van het continent kent gruwelijk gestoorde gekken die mensen afslachten op straat... De Olympische Spelen Vechtsporten voor Extremisten 2013.
En dit is -helaas- nog maar het begin. Wie dit afdoet als een "incident", "van alle tijden" en "nooit meer plaatsvindend" is blind. Als je niet ingrijpt trekt dit als een spoor door Europa. De eerste druppeltjes zijn al zichtbaar en zeer gruwelijk.
Dat de veiligheidsdiensten hier bovenop zitten lijkt me logisch, maar via deze "niet helemaal jofele" bijgoochem lijkt me niet de meest professionele weg...
Beste Matador, ik was zeker geen heilige vroeger maar je gaat nu wel erg ver.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We hebben allemaal wel es op een scootertje mensen doodgereden op de vlucht van een tasjesroof. Wie heeft niet op een voetbalveldje een grensrechter doodgeschopt?
Gewone kwajongensstreken zoals we die allemaal uitgehaald hebben.
Sigme, hoe voelt de troll-zone?
Als dat nu een dagelijks aspect vormde, zou je gelijk hebben. Jeugdcriminaliteit is problematisch maar jij weet net zo goed als ik dat het bijna nooit dergelijke ernstige gevallen betreft. Dat betekent niet dat je het moet bagatelliseren, maar dat betekent ook niet dat je er een soort van oorlog van moet maken.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We hebben allemaal wel es op een scootertje mensen doodgereden op de vlucht van een tasjesroof. Wie heeft niet op een voetbalveldje een grensrechter doodgeschopt?
Gewone kwajongensstreken zoals we die allemaal uitgehaald hebben.
Sigme, hoe voelt de troll-zone?
Dan is de vraag; waarom zou je iemand oppakken die dat zegt? Is dat verboden ofzo?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dus dat.
En dan denk jij serieus dat deze man gevraagd is te werken voor de geheime dienst![]()
![]()
![]()
Elke mens heeft zijn problemen, ik heb geleerd ze zelf op te lossen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zoek een antwoord van je op de problemen. Of bestaan ze niet?
Exact.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Beste Matador, ik was zeker geen heilige vroeger maar je gaat nu wel erg ver.
Ik begrijp je punt helemaal maar boven de woestijn uit het vliegtuig droppen is geen oplossing.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact.
Dus je erkent dat de jeugdproblematiek in Europa de laatste 20 jaar wel ietsje is verergerd en vrijwel altijd door allochtonen, meestal Marokkanen.
Dan ga je de scheidslijnen aanbrengen. Wilders tracht die bij religie en afkomst te leggen.
Ik vind dat je het bij gedrag en verblijfsstatus moet doen. Al het allochtoonse tuig Europa uit. Niet geselecteerd op religie, maar daar zullen wel wat vervelende moslims tussenzitten.
Lijkt me dat Mutant blij is met het verwijderen van het schorum dat zowel zijn religie als zijn afkomst een negatief stigma opleveren.
Kunnen we gewoon als normale gematigde moslim met baan en niet-crimineel en niet-moslim een waterpijpje roken.
Je moet ze netjes behandelen. Vingerafdrukken afnemen voor de uitgang en een enkele reis vliegticket business class naar het land van de 2e nationaliteit betalen. Ga het daar maar eens proberen, in Europa pas je niet. We kunnen het geld beter aan onze (ouderen)zorg besteden. Van allochtonen die zich wel gedragen en de autochtonen uiteraard.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:55 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt helemaal maar boven de woestijn uit het vliegtuig droppen is geen oplossing.
Er is volgens mij maar 1 manier en dat is als weldenkende mensen er samen uitkomen en elkaar ruimte gunnen.
Daar dient zich 1e probleem al aan: Marokko wil ze niet hebben.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je moet ze netjes behandelen. Vingerafdrukken afnemen voor de uitgang en een enkele reis vliegticket business class naar het land van de 2e nationaliteit betalen. Ga het daar maar eens proberen, in Europa pas je niet. We kunnen het geld beter aan onze (ouderen)zorg besteden. Van allochtonen die zich wel gedragen en de autochtonen uiteraard.
Moet je criminele autochtonen niet straffen? Ja, natuurlijk wel. En dan gaan er 30 gevangenissen sluiten...politieke idiotie in Nederland, van zowel links als rechts.
Dan ga je dus straffen langs lijnen die te maken hebben met afkomst, dat moet je niet willen. In jouw visie is het dus 'Hey dat is een Nederlander, in Nederland geboren, maar van Marokkaanse origine... dus we gaan hem anders (in de praktijk komt dat neer op harder) bestraffen dan een Nederlander, in Nederland geboren en van Nederlandse origine'. Dergelijke klassejustitie is erg middeleeuws, doet me een beetje aan verbanning denken.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je moet ze netjes behandelen. Vingerafdrukken afnemen voor de uitgang en een enkele reis vliegticket business class naar het land van de 2e nationaliteit betalen. Ga het daar maar eens proberen, in Europa pas je niet. We kunnen het geld beter aan onze (ouderen)zorg besteden. Van allochtonen die zich wel gedragen en de autochtonen uiteraard.
Moet je criminele autochtonen niet straffen? Ja, natuurlijk wel. En dan gaan er 30 gevangenissen sluiten...politieke idiotie in Nederland, van zowel links als rechts.
Er is geen kwestie van willen. Ze zijn Marokkaans staatsburger en de Antillen willen zelfstandigheid, dan hoort dit er ook bij. Natuurlijk willen zij ze niet hebben, maar ze moeten wel. Daar moet Nederland diplomatieke druk op zetten. Waarom buigen? Wij moeten het Nederlands belang verdedigen. En dat houdt Nederlandse allochtonen die zich normaal gedragen ook in. Nee, het tuig hoeven we niet, maar als je ze niet wil, Marokko of Turkije, dan had je ze maar geen nationaliteit moeten toekennen. Simpel zat.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:01 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daar dient zich 1e probleem al aan: Marokko wil ze niet hebben.![]()
Zelfde verhaal met Antillianen.
Dat had Nederland dan ook niet moeten doen. Non-argument dus.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:10 schreef El_Matador het volgende:
Marokko of Turkije, dan had je ze maar geen nationaliteit moeten toekennen
Als het zo simpel lag dan was ik het helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er is geen kwestie van willen. Ze zijn Marokkaans staatsburger en de Antillen willen zelfstandigheid, dan hoort dit er ook bij. Natuurlijk willen zij ze niet hebben, maar ze moeten wel. Daar moet Nederland diplomatieke druk op zetten. Waarom buigen? Wij moeten het Nederlands belang verdedigen. En dat houdt Nederlandse allochtonen die zich normaal gedragen ook in. Nee, het tuig hoeven we niet, maar als je ze niet wil, Marokko of Turkije, dan had je ze maar geen nationaliteit moeten toekennen. Simpel zat.
De huidige problematiek vraagt om revolutionaire oplossingen inderdaad. Het probleem blijven ontkennen en zo niet oplossen is geen optie meer, wil je niet overal brandende auto's zien. Het zijn nu nog incidenten die heftiger gaan worden. Europa wordt hoe dan ook armer en vraagt meer zorg. Geef dat aan hen die het verdienen (that includes you, als je niet crimineel of extremist bent) en niet aan dat soort zinloos nooit bijdragend en altijd geldvragend tuig. Religieus gestoord bewezen (besnijdenissen, mishandelingen, eerwraak, etc.) en geweldscrimineel.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan ga je dus straffen langs lijnen die te maken hebben met afkomst, dat moet je niet willen. In jouw visie is het dus 'Hey dat is een Nederlander, in Nederland geboren, maar van Marokkaanse origine... dus we gaan hem anders bestraffen dan een Nederlander, in Nederland geboren en van Nederlandse origine. Dergelijke klassejustitie is erg middeleeuws, doet me een beetje aan verbanning denken.
Helemaal gelijk in. Maar die fout kunnen we nu rechtbreien. Daar moet je op inzetten. Vooruit kijken, visie hebben, wil jij als allochtoon niet nog erger de lul worden man. Nietsdoen zoals nu brengt Wildersen voort. Gestoorde idioten die scheidslijnen volkomen verkeerd leggen en gematigde moslims in de armen van de extremisten drijven.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat had Nederland dan ook niet moeten doen. Non-argument dus.
We hebben toch internationale diplomatie? Niet voor niets. Kom op zeg, we laten ons de kaas van het steeds duurder wordende brood eten.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als het zo simpel lag dan was ik het helemaal met je eens.
Zoals ik al zei is je oplossing alles behalve revolutionair. Het is een oplossing die in de middeleeuwen gehanteerd werd. Je pleit dus voor een herintroductie van een middeleeuws gebruik. Het lost ook niets op, omdat het eigenlijk vanaf het begin af aan de immigranten voedt (ook al zijn ze hier dus geboren) met het idee dat zij 'anders' behandeld zullen worden dan de autochtonen. Dat is nu juist ook het argument wat ze gebruiken om te gaan rellen. Ergo, je versterkt hun argumenten en vermoedens alleen maar.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:13 schreef El_Matador het volgende:
De huidige problematiek vraagt om revolutionaire oplossingen inderdaad. Het probleem blijven ontkennen en zo niet oplossen is geen optie meer, wil je niet overal brandende auto's zien. Het zijn nu nog incidenten die heftiger gaan worden. Europa wordt hoe dan ook armer en vraagt meer zorg. Geef dat aan hen die het verdienen (that includes you, als je niet crimineel of extremist bent) en niet aan dat soort zinloos nooit bijdragend en altijd geldvragend tuig. Religieus gestoord bewezen (besnijdenissen, mishandelingen, eerwraak, etc.) en geweldscrimineel.
De status quo-fetisjist verschuilt zich achter de lettertjes van de HUIDIGE Wet, als een prevelende korangeleerde op zijn wetjes.
Dat gaat niet werken. Je moet wetten veranderen, aanscherpen, op de praktijk gericht houden. Het verschuilen achter het oude heeft nog nooit progressie gebracht.
De 2 laatste premiers van Nederland moeten nog steeds hun kaartje laten zien.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We hebben toch internationale diplomatie? Niet voor niets. Kom op zeg, we laten ons de kaas van het steeds duurder wordende brood eten.
De instroomkraan is redelijk maar nog verre van secuur dichtgedraaid. Nu de uitstroomkraan nog open en het aanwezige geld in Europa is voor hen die het wel tot een mooi continent maken.
Precies de boodschap van de revolutionaire scheidslijn (laat het verleden es rusten, Mutant); doe je gewoon mee, heb je een baan, mishandel je je vrouw en dochter niet, steel je niet de staatsruif op allerlei vlakken leeg (criminaliteit, fraude, langdurige uitkeringen), dan ben je een van ons en vieren we samen Koninginnedag. Ik heb veel geproost met allochtonen daar.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is je oplossing alles behalve revolutionair. Het is een oplossing die in de middeleeuwen gehanteerd werd. Je pleit dus voor een herintroductie van een middeleeuws gebruik. Het lost ook niets op, omdat het eigenlijk vanaf het begin af aan de immigranten voedt (ook al zijn ze hier dus geboren) met het idee dat zij 'anders' behandeld zullen worden dan de autochtonen. Dat is nu juist ook het argument wat ze gebruiken om te gaan rellen. Ergo, je versterkt hun argumenten en vermoedens alleen maar.
Die snap ik niet?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
De 2 laatste premiers van Nederland moeten nog steeds hun kaartje laten zien.
Jij legt die scheidslijn net zo goed bij afkomst. Ik zie, hoewel jij dat vast weer als een belediging zal opvatten, in dat opzicht geen verschil met de oplossingen die Wilders aandraagt. Ik ageer daar dus tegen. Overigens voel ik mij als allochtoon zeker niet de lul, helemaal niet zelfs. Ik heb persoonlijk nimmer enige vorm van discriminatie opgemerkt. Niet op het werk, niet tijdens mijn talloze contacten met het (ik noem het maar even denigrerend) voetvolk of tijdens het uitgaan. Nooit.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal gelijk in. Maar die fout kunnen we nu rechtbreien. Daar moet je op inzetten. Vooruit kijken, visie hebben, wil jij als allochtoon niet nog erger de lul worden man. Nietsdoen zoals nu brengt Wildersen voort. Gestoorde idioten die scheidslijnen volkomen verkeerd leggen en gematigde moslims in de armen van de extremisten drijven.
Wim Kok kon doorlopen bij internationale conventie, Balkenende en Rutte voorlopig nog niet zonder.quote:
En dat laatste doe je alsnog op basis van komaf. Oftewel mensen zijn in je ogen niet gelijk, dienen ook iet gelijk behandeld te worden, op grond van komaf. Of je veel geproost hebt met allochtonen doet er verder echt niet toe. Je legt een bewuste scheidslijn tussen autochtonen en allochtonen als het op bestraffing aankomt. Klassejustitie. Jij komt oorspronkelijk daar vandaan, dus gaan we je anders bestraffen dan Jan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:20 schreef El_Matador het volgende:
Precies de boodschap van de revolutionaire scheidslijn (laat het verleden es rusten, Mutant); doe je gewoon mee, heb je een baan, mishandel je je vrouw en dochter niet, steel je niet de staatsruif op allerlei vlakken leeg (criminaliteit, fraude, langdurige uitkeringen), dan ben je een van ons en vieren we samen Koninginnedag. Ik heb veel geproost met allochtonen daar.
Ben je echter zo dom om je kansen zelf te verzieken, dan donder je maar op.
Ik hanteer niet dezelfde starre scheidslijnen van het huidige recht nee. Heeft niets met racisme te maken. Ik ben zelf allochtoon en net zo consequent dan. Ik lever Tanja volgende week graag zelf uit aan de VS, bij haar terugkomst uit Havana.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat laatste doe je alsnog op basis van komaf. Oftewel mensen zijn in je ogen niet gelijk, dienen ook iet gelijk behandeld te worden, op grond van komaf. Of je veel geproost hebt met allochtonen doet er verder echt niet toe. Je legt een bewuste scheidslijn tussen autochtonen en allochtonen als het op bestraffing aankomt. Klassejustitie. Jij komt oorspronkelijk daar vandaan, dus gaan we je anders bestraffen dan Jan.
Wacht dan rustig af tot er Stockholmse branden in Kanaleneiland losbarsten en EDL-achtige sukkels jouw alleen in de tram zien zitten.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:20 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens voel ik mij als allochtoon zeker niet de lul, helemaal niet zelfs. Ik heb persoonlijk nimmer enige vorm van discriminatie opgemerkt. Niet op het werk, niet tijdens mijn talloze contacten met het (ik noem het maar even denigrerend) voetvolk of tijdens het uitgaan. Nooit.
Wim Kok was een betere diplomaat dan Balkie en Markie?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wim Kok kon doorlopen bij internationale conventie, Balkenende en Rutte voorlopig nog niet zonder.
Als het zover zou komen dat een EDL achtige organisatie de overhand krijgt en mijn leven in gevaar zou komen - dan pak ik uit mijzelf wel de eerste de beste vliegtuig naar Marokko. Maar goed, ik ben daar niet zo bang voor.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wacht dan rustig af tot er Stockholmse branden in Kanaleneiland losbarsten en EDL-achtige sukkels jouw alleen in de tram zien zitten.
Denk toch niet zo in het nu. De toekomst van Europa is zonder dat tuig al somber genoeg.
Het geweld van nu verontrust je niet? En de kans op tegengeweld? Gouden Dageraad? Gemixt met sociale onvrede, slappe politie en "lichte provocatie" van die Blonde Clown?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als het zover zou komen dat een EDL achtige organisatie de overhand krijgt en mijn leven in gevaar zou komen - dan pak ik uit mijzelf wel het eerste de beste vliegtuigje naar Marokko. Maar goed, ik ben daar niet zo bang voor.
Wim Kok was bekender en die laatste 2 hebben geen goed gedaan aan de internationale positie van NLquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wim Kok was een betere diplomaat dan Balkie en Markie?
Ik dicht het koningshuis ook een goeie rol toe inderdaad.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:33 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wim Kok was bekender en die laatste 2 hebben geen goed gedaan aan de internationale positie van NL
Dan heb ik veel meer vertrouwen in WA wat dat betreft.
Ik vind het niet verontrustend, zeker als we het gaan vergelijken met wat er allemaal in Colombia (of elders in de wereld) gebeurd. Tuurlijk zijn de gebeurtenissen zeer vervelend - en heeft het een effect op de stabiliteit in de samenleving. Maar deze discussie werd in 2001 ook al gevoerd. En in 2002. En in 2004. Er is wezenlijk niets veranderd. Ik voel mij niet onveiliger, ik voel mij niet achtergesteld, ik voel mij niet gediscrimineerd.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het geweld van nu verontrust je niet? En de kans op tegengeweld? Gouden Dageraad? Gemixt met sociale onvrede, slappe politie en "lichte provocatie" van die Blonde Clown?
Banlieue 13 en La Haine zijn "slechts" films, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat de realiteit veel spannender is dat die films.
Ik woon zelf in een land dat tot 10 jaar geleden oorlogsgebied was (de steden). Ik wil niet dat Nederland/Europa ook zo wordt als Colombia toen.
Onthoofdingen op straat, godverdomme?! Grensrechters doodschoppen? Homo's die Amsterdam mijden omdat het te gevaarlijk is?
Fokking hell, ik schaam me dat dat mogelijk is.
Ze willen niet naar me luisteren.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik dicht het koningshuis ook een goeie rol toe inderdaad.
Nederland kijkt veeeel te veel naar binnen en de postzegel denkt dat het (nog steeds) het centrum van de wereld is. Om van de politieke beslissingen over het buitenland af te zijn schenken we miljarden aan een corrupte Brusselse organisatie.
Andere landen hebben met dezelfde problemen gekampt als Europa nu. Leer daarvan. Zo heeft Colombia geleerd van de VS en de drugsbaronnen opgeruimd. Mexico leert wat minder.
De problemen ontkennen in een almaar duurder meer zorg vragend stelsel is superonverstandig.
Ik hecht ook veel waarde aan het Europese escapisme, maar dat ontslaat je niet van het aanpakken van de zaken die slecht gaan.
Links ontkent en rechts schreeuwt en doet geen reet. Lekker jongens.
Wie? En waarom?quote:
Wat is de kracht van Europa? Diversiteit lijkt me? Daar kun je wat mee. Wat er nu gebeurd is alleen afbraak. En ja in NL denkt zowat iedereen dat Columbia staat voor Cocaïne.quote:
Pleasssse, ColOmbia...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat is de kracht van Europa? Diversiteit lijkt me? Daar kun je wat mee. Wat er nu gebeurd is alleen afbraak. En ja in NL denkt zowat iedereen dat Columbia staat voor Cocaïne.
Ik dacht laat ik dat vooroordeel nog ff posten, heb je de rest ook gelezen?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pleasssse, ColOmbia...
Het gebruik onder normale mensen in ons aller Amsterdam (~800.000 mensen) is zonder overdrijving 100 keer hoger en diverser qua drugs dan in Bogotá (~9.000.000 mensen).
Je zal dan sowieso een neger moeten hebben met dezelfde etnische achtergrond. En dan nog denk ik dat het voor een neger uit een goede wijk, zelfs met zelfde etnische achtergrond, vele malen moeilijker zal zijn om authentiek over te komen op het tuig.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 04:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan neem je een neger uit een goeie wijk, leert hem een accent en stuurt hem "als nieuwkomer" de wijk in. Je leert ze hoe "vrienden" te maken binnen dat soort buurten en stuurt ze tussen het tuig,
Die kan je instrueren, vertrouwen, goed betalen, etc.
Waarom juist het tuig van het laagste allooi kiezen? En denken dat het niet uitkomt???
Ik juich Colombiaanse consultants in Nederland net zo hard toe als andersom. Ik heb vertrouwen in de Nigeriaanse longartsen en Syrische geologen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik dacht laat ik dat vooroordeel nog ff posten, heb je de rest ook gelezen?
Jij denkt dat die lui makkelijk manipuleerbaar zijn? Je ziet de gevolgen. Niet echt, zo vertelt het hoofd van Lee Rigby ons...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je zal dan sowieso een neger moeten hebben met dezelfde etnische achtergrond. En dan nog denk ik dat het voor een neger uit een goede wijk, zelfs met zelfde etnische achtergrond, vele malen moeilijker zal zijn om authentiek over te komen op het tuig.
En hij moet het dan ook nog een willen. Waarom zou hij, terwijl hij zoveel andere kansen heeft.
Volgens mij werken geheime diensten juist maar al te graag met makkelijk manipuleerbare mensen die alles aangrijpen om er, qua levenssituatie, wat op vooruit te gaan.
Ik heb geen idee? Heb gevaren, heb van alles geregeld over de hele wereld en ik kijk meer naar de mensen die ik werkelijk heb meegemaakt en niet die figuren met streep erdoor.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik juich Colombiaanse consultants in Nederland net zo hard toe als andersom. Ik heb vertrouwen in de Nigeriaanse longartsen en Syrische geologen.
Minder vertrouwen heb ik in het nut van diversiteit op de schaal van Saban B., Mohammed Bouyeri, Tariq Ramadan, geflipte imams, allochtoons straattuig.
Lijkt me een gezonde, niet-racistische scheidslijn die noch links noch rechts willen trekken. Daarom plaatsen beide partijen mij in het andere kamp. Je moest eens weten hoe vaak ik voor moslimknuffelaar ben uitgemaakt.![]()
Figuren met streep erdoor?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee? Heb gevaren, heb van alles geregeld over de hele wereld en ik kijk meer naar de mensen die ik werkelijk heb meegemaakt en niet die figuren met streep erdoor.
Het gaat niet om mijn mening en visie, maar om die van de geheime dienst. Nu wil ik niet beweren dat ik hun personeelsbeleid ken. Maar wat ik net zei is wat ik vermoed.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij denkt dat die lui makkelijk manipuleerbaar zijn? Je ziet de gevolgen. Niet echt, zo vertelt het hoofd van Lee Rigby ons...
Zelfs jij begrijpt me niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Figuren met streep erdoor?
Je praat in raadselen... ?
Daarom. Houd die goeie bijdragende lui gewoon lekker in Europa. Richt je energie op het gigantisch veel kostende tuig.
Maar Geertje en Diederikje, Alexandertje en Femketje willen niet luisteren nee.
Je hebt gelijk, maar ik vind het een ongelooflijke miskleun van MI5 (nota bene). En dan de arrestatie van die gast die dit bekendmaakt. Schokkend.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat niet om mijn mening en visie, maar om die van de geheime dienst. Nu wil ik niet beweren dat ik hun personeelsbeleid ken. Maar wat ik net zei is wat ik vermoed.
Als echte werknemers willen ze natuurlijk 'gegoede' mensen. Maar naast echte agenten gebruiken ze natuurlijk ook veel informanten. Iets wat wellicht makkelijker is dan het inzetten van een infiltrant (zoals jij suggereerde).
En tuurlijk neemt het risico's met zich mee. Sommige van die lui zullen makkelijk manipuleerbaar zijn. Anderen weer niet. En sommigen (velen) zullen 'loose cannons' zijn, anderen weer niet. Maar ik denk dat zo'n geheime dienst de juiste informanten probeert te selecteren. En ze zullen er vast wel eens naast zitten qua keus. Maar het lijkt me ook niet dat zo'n informant allerlei gevoelige informatie krijgt.
Er staat toch niet bij wanneer dat gebeurd is? Het kan dus ook 5 of meer jaar geleden gevraagd zijn, toen die gast net begon te radicaliseren.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dus dat.
En dan denk jij serieus dat deze man gevraagd is te werken voor de geheime dienst![]()
![]()
![]()
Er is niets schokkends aan de arrestatie .. jij hebt informatie die niemand anders heeft, over een terrorist, uiteraard gaat de politie eerst onderzoeken of je er niet zelf bij betrokken bent voor ze je weer laten lopen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik vind het een ongelooflijke miskleun van MI5 (nota bene). En dan de arrestatie van die gast die dit bekendmaakt. Schokkend.
Je weet het nooit, de krant hoort wat en schrijft wat.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Er staat toch niet bij wanneer dat gebeurd is? Het kan dus ook 5 of meer jaar geleden gevraagd zijn, toen die gast net begon te radicaliseren.
Nah, dat is in mijn ogen een slap excuus voor het gegeven dat de lezer niet verder denkt dan zijn neus lang is. Die gast zat al een tijdlang bij die inmiddels verboden groep, dat is een behoorlijke periode waarin het hem gevraagd zou kunnen zijn, en toch wordt het bericht opgepakt alsof dat recentelijk is gebeurd.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:27 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je weet het nooit, de krant hoort wat en schrijft wat.
Elke dag moet ie vol.
Of dat nu op papier of internet is, maakt niet zoveel verschil.
Dit dusquote:Op zaterdag 25 mei 2013 03:06 schreef Senor__Chang het volgende:
Hij zou natuurlijk als een spion moeten werken om achter de grote vissen te komen. Normale zaak toch in de wereld van inlichtingendiensten?
Hoe groot is de kans dat dit lukt? Hoeveel jaar duurt het voordat het vertrouwen gewonnen is?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 04:43 schreef El_Matador het volgende:
Dan neem je een neger uit een goeie wijk, leert hem een accent en stuurt hem "als nieuwkomer" de wijk in. Je leert ze hoe "vrienden" te maken binnen dat soort buurten en stuurt ze tussen het tuig,
Waarom juist het tuig van het laagste allooi kiezen? En denken dat het niet uitkomt???
http://www.independent.co(...)ebolajo-8631902.htmlquote:Adebolajo had informed him six months ago that the security service had been “knocking on his door”. He said Adebolajo had told him he had turned down an offer to work for them. Abu Nusaybah said that his friend was “basically being harassed by MI5”. In the interview he said: “His wording was, 'They are bugging me - they won't leave me alone.'
Ja maar beetje spion gaat toch niet met een hakmes een soldaat de kop af hakken?quote:
Nee, zo werkt dat niet, je probeert iemand die er al in zit te draaienquote:Op zaterdag 25 mei 2013 04:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lekker betrouwbaar, een vriend van een reli-gekkie die net iemand heeft vermoord met een slagersmesquote:Op zaterdag 25 mei 2013 02:58 schreef El_Matador het volgende:
Een jeugdvriend van de 28-jarige moordverdachte Michael Adebolajo heeft dat tegen BBC gezegd.
Wat denk je zelf? Doe eens een gooi.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 03:04 schreef El_Matador het volgende:
Wat moet een geheime dienst in godsnaam met dat soort jongeren??
Inlichtingen van binnenuit krijgen is snel en efficiënt.quote:Op zondag 26 mei 2013 10:21 schreef El_Matador het volgende:
Neem een getrainde outsider. Je ziet hoe groot het risico bij dit soort idioten is...
Godverdomme met slagersmessen mensen onthoofden op straat en erna een interviewtje geven...
De tering, zijn jullie werkelijk zo afgestompt dat dat je niks meer doet??
Dan zit ik veiliger...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |