Ik juich Colombiaanse consultants in Nederland net zo hard toe als andersom. Ik heb vertrouwen in de Nigeriaanse longartsen en Syrische geologen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik dacht laat ik dat vooroordeel nog ff posten, heb je de rest ook gelezen?
Jij denkt dat die lui makkelijk manipuleerbaar zijn? Je ziet de gevolgen. Niet echt, zo vertelt het hoofd van Lee Rigby ons...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je zal dan sowieso een neger moeten hebben met dezelfde etnische achtergrond. En dan nog denk ik dat het voor een neger uit een goede wijk, zelfs met zelfde etnische achtergrond, vele malen moeilijker zal zijn om authentiek over te komen op het tuig.
En hij moet het dan ook nog een willen. Waarom zou hij, terwijl hij zoveel andere kansen heeft.
Volgens mij werken geheime diensten juist maar al te graag met makkelijk manipuleerbare mensen die alles aangrijpen om er, qua levenssituatie, wat op vooruit te gaan.
Ik heb geen idee? Heb gevaren, heb van alles geregeld over de hele wereld en ik kijk meer naar de mensen die ik werkelijk heb meegemaakt en niet die figuren met streep erdoor.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik juich Colombiaanse consultants in Nederland net zo hard toe als andersom. Ik heb vertrouwen in de Nigeriaanse longartsen en Syrische geologen.
Minder vertrouwen heb ik in het nut van diversiteit op de schaal van Saban B., Mohammed Bouyeri, Tariq Ramadan, geflipte imams, allochtoons straattuig.
Lijkt me een gezonde, niet-racistische scheidslijn die noch links noch rechts willen trekken. Daarom plaatsen beide partijen mij in het andere kamp. Je moest eens weten hoe vaak ik voor moslimknuffelaar ben uitgemaakt.![]()
Figuren met streep erdoor?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:58 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee? Heb gevaren, heb van alles geregeld over de hele wereld en ik kijk meer naar de mensen die ik werkelijk heb meegemaakt en niet die figuren met streep erdoor.
Het gaat niet om mijn mening en visie, maar om die van de geheime dienst. Nu wil ik niet beweren dat ik hun personeelsbeleid ken. Maar wat ik net zei is wat ik vermoed.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij denkt dat die lui makkelijk manipuleerbaar zijn? Je ziet de gevolgen. Niet echt, zo vertelt het hoofd van Lee Rigby ons...
Zelfs jij begrijpt me niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Figuren met streep erdoor?
Je praat in raadselen... ?
Daarom. Houd die goeie bijdragende lui gewoon lekker in Europa. Richt je energie op het gigantisch veel kostende tuig.
Maar Geertje en Diederikje, Alexandertje en Femketje willen niet luisteren nee.
Je hebt gelijk, maar ik vind het een ongelooflijke miskleun van MI5 (nota bene). En dan de arrestatie van die gast die dit bekendmaakt. Schokkend.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat niet om mijn mening en visie, maar om die van de geheime dienst. Nu wil ik niet beweren dat ik hun personeelsbeleid ken. Maar wat ik net zei is wat ik vermoed.
Als echte werknemers willen ze natuurlijk 'gegoede' mensen. Maar naast echte agenten gebruiken ze natuurlijk ook veel informanten. Iets wat wellicht makkelijker is dan het inzetten van een infiltrant (zoals jij suggereerde).
En tuurlijk neemt het risico's met zich mee. Sommige van die lui zullen makkelijk manipuleerbaar zijn. Anderen weer niet. En sommigen (velen) zullen 'loose cannons' zijn, anderen weer niet. Maar ik denk dat zo'n geheime dienst de juiste informanten probeert te selecteren. En ze zullen er vast wel eens naast zitten qua keus. Maar het lijkt me ook niet dat zo'n informant allerlei gevoelige informatie krijgt.
Er staat toch niet bij wanneer dat gebeurd is? Het kan dus ook 5 of meer jaar geleden gevraagd zijn, toen die gast net begon te radicaliseren.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:46 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dus dat.
En dan denk jij serieus dat deze man gevraagd is te werken voor de geheime dienst![]()
![]()
![]()
Er is niets schokkends aan de arrestatie .. jij hebt informatie die niemand anders heeft, over een terrorist, uiteraard gaat de politie eerst onderzoeken of je er niet zelf bij betrokken bent voor ze je weer laten lopen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik vind het een ongelooflijke miskleun van MI5 (nota bene). En dan de arrestatie van die gast die dit bekendmaakt. Schokkend.
Je weet het nooit, de krant hoort wat en schrijft wat.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Er staat toch niet bij wanneer dat gebeurd is? Het kan dus ook 5 of meer jaar geleden gevraagd zijn, toen die gast net begon te radicaliseren.
Nah, dat is in mijn ogen een slap excuus voor het gegeven dat de lezer niet verder denkt dan zijn neus lang is. Die gast zat al een tijdlang bij die inmiddels verboden groep, dat is een behoorlijke periode waarin het hem gevraagd zou kunnen zijn, en toch wordt het bericht opgepakt alsof dat recentelijk is gebeurd.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:27 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je weet het nooit, de krant hoort wat en schrijft wat.
Elke dag moet ie vol.
Of dat nu op papier of internet is, maakt niet zoveel verschil.
Dit dusquote:Op zaterdag 25 mei 2013 03:06 schreef Senor__Chang het volgende:
Hij zou natuurlijk als een spion moeten werken om achter de grote vissen te komen. Normale zaak toch in de wereld van inlichtingendiensten?
Hoe groot is de kans dat dit lukt? Hoeveel jaar duurt het voordat het vertrouwen gewonnen is?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 04:43 schreef El_Matador het volgende:
Dan neem je een neger uit een goeie wijk, leert hem een accent en stuurt hem "als nieuwkomer" de wijk in. Je leert ze hoe "vrienden" te maken binnen dat soort buurten en stuurt ze tussen het tuig,
Die kan je instrueren, vertrouwen, goed betalen, etc.
Waarom juist het tuig van het laagste allooi kiezen? En denken dat het niet uitkomt???
http://www.independent.co(...)ebolajo-8631902.htmlquote:Adebolajo had informed him six months ago that the security service had been “knocking on his door”. He said Adebolajo had told him he had turned down an offer to work for them. Abu Nusaybah said that his friend was “basically being harassed by MI5”. In the interview he said: “His wording was, 'They are bugging me - they won't leave me alone.'
Ja maar beetje spion gaat toch niet met een hakmes een soldaat de kop af hakken?quote:
Nee, zo werkt dat niet, je probeert iemand die er al in zit te draaienquote:Op zaterdag 25 mei 2013 04:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan neem je een neger uit een goeie wijk, leert hem een accent en stuurt hem "als nieuwkomer" de wijk in. Je leert ze hoe "vrienden" te maken binnen dat soort buurten en stuurt ze tussen het tuig,
Die kan je instrueren, vertrouwen, goed betalen, etc.
Waarom juist het tuig van het laagste allooi kiezen? En denken dat het niet uitkomt???
Of liegt die vriend gewoon? Verzint ie maar wat?
Lekker betrouwbaar, een vriend van een reli-gekkie die net iemand heeft vermoord met een slagersmesquote:Op zaterdag 25 mei 2013 02:58 schreef El_Matador het volgende:
Een jeugdvriend van de 28-jarige moordverdachte Michael Adebolajo heeft dat tegen BBC gezegd.
Wat denk je zelf? Doe eens een gooi.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 03:04 schreef El_Matador het volgende:
Wat moet een geheime dienst in godsnaam met dat soort jongeren??
Inlichtingen van binnenuit krijgen is snel en efficiënt.quote:Op zondag 26 mei 2013 10:21 schreef El_Matador het volgende:
Neem een getrainde outsider. Je ziet hoe groot het risico bij dit soort idioten is...
Godverdomme met slagersmessen mensen onthoofden op straat en erna een interviewtje geven...
De tering, zijn jullie werkelijk zo afgestompt dat dat je niks meer doet??
Dan zit ik veiliger...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |