abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126978964
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 10:48 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik dacht laat ik dat vooroordeel nog ff posten, heb je de rest ook gelezen?
Ik juich Colombiaanse consultants in Nederland net zo hard toe als andersom. Ik heb vertrouwen in de Nigeriaanse longartsen en Syrische geologen.

Minder vertrouwen heb ik in het nut van diversiteit op de schaal van Saban B., Mohammed Bouyeri, Tariq Ramadan, geflipte imams, allochtoons straattuig.

Lijkt me een gezonde, niet-racistische scheidslijn die noch links noch rechts willen trekken. Daarom plaatsen beide partijen mij in het andere kamp. Je moest eens weten hoe vaak ik voor moslimknuffelaar ben uitgemaakt. _O- _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_126979003
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 10:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je zal dan sowieso een neger moeten hebben met dezelfde etnische achtergrond. En dan nog denk ik dat het voor een neger uit een goede wijk, zelfs met zelfde etnische achtergrond, vele malen moeilijker zal zijn om authentiek over te komen op het tuig.

En hij moet het dan ook nog een willen. Waarom zou hij, terwijl hij zoveel andere kansen heeft.

Volgens mij werken geheime diensten juist maar al te graag met makkelijk manipuleerbare mensen die alles aangrijpen om er, qua levenssituatie, wat op vooruit te gaan.
Jij denkt dat die lui makkelijk manipuleerbaar zijn? Je ziet de gevolgen. Niet echt, zo vertelt het hoofd van Lee Rigby ons... :X
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_126979066
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 10:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik juich Colombiaanse consultants in Nederland net zo hard toe als andersom. Ik heb vertrouwen in de Nigeriaanse longartsen en Syrische geologen.

Minder vertrouwen heb ik in het nut van diversiteit op de schaal van Saban B., Mohammed Bouyeri, Tariq Ramadan, geflipte imams, allochtoons straattuig.

Lijkt me een gezonde, niet-racistische scheidslijn die noch links noch rechts willen trekken. Daarom plaatsen beide partijen mij in het andere kamp. Je moest eens weten hoe vaak ik voor moslimknuffelaar ben uitgemaakt. _O- _O-
Ik heb geen idee? Heb gevaren, heb van alles geregeld over de hele wereld en ik kijk meer naar de mensen die ik werkelijk heb meegemaakt en niet die figuren met streep erdoor.
pi_126979119
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 10:58 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee? Heb gevaren, heb van alles geregeld over de hele wereld en ik kijk meer naar de mensen die ik werkelijk heb meegemaakt en niet die figuren met streep erdoor.
Figuren met streep erdoor?

Je praat in raadselen... ?

Daarom. Houd die goeie bijdragende lui gewoon lekker in Europa. Richt je energie op het gigantisch veel kostende tuig.

Maar Geertje en Diederikje, Alexandertje en Femketje willen niet luisteren nee.

zaterdag 25 mei 2013 @ 11:02:07 #105
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_126979129
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 10:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij denkt dat die lui makkelijk manipuleerbaar zijn? Je ziet de gevolgen. Niet echt, zo vertelt het hoofd van Lee Rigby ons... :X
Het gaat niet om mijn mening en visie, maar om die van de geheime dienst. Nu wil ik niet beweren dat ik hun personeelsbeleid ken. Maar wat ik net zei is wat ik vermoed.

Als echte werknemers willen ze natuurlijk 'gegoede' mensen. Maar naast echte agenten gebruiken ze natuurlijk ook veel informanten. Iets wat wellicht makkelijker is dan het inzetten van een infiltrant (zoals jij suggereerde).

En tuurlijk neemt het risico's met zich mee. Sommige van die lui zullen makkelijk manipuleerbaar zijn. Anderen weer niet. En sommigen (velen) zullen 'loose cannons' zijn, anderen weer niet. Maar ik denk dat zo'n geheime dienst de juiste informanten probeert te selecteren. En ze zullen er vast wel eens naast zitten qua keus. Maar het lijkt me ook niet dat zo'n informant allerlei gevoelige informatie krijgt.
Krekker is de bom!
pi_126979150
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 11:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Figuren met streep erdoor?

Je praat in raadselen... ?

Daarom. Houd die goeie bijdragende lui gewoon lekker in Europa. Richt je energie op het gigantisch veel kostende tuig.

Maar Geertje en Diederikje, Alexandertje en Femketje willen niet luisteren nee.
Zelfs jij begrijpt me niet.
pi_126979168
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 11:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het gaat niet om mijn mening en visie, maar om die van de geheime dienst. Nu wil ik niet beweren dat ik hun personeelsbeleid ken. Maar wat ik net zei is wat ik vermoed.

Als echte werknemers willen ze natuurlijk 'gegoede' mensen. Maar naast echte agenten gebruiken ze natuurlijk ook veel informanten. Iets wat wellicht makkelijker is dan het inzetten van een infiltrant (zoals jij suggereerde).

En tuurlijk neemt het risico's met zich mee. Sommige van die lui zullen makkelijk manipuleerbaar zijn. Anderen weer niet. En sommigen (velen) zullen 'loose cannons' zijn, anderen weer niet. Maar ik denk dat zo'n geheime dienst de juiste informanten probeert te selecteren. En ze zullen er vast wel eens naast zitten qua keus. Maar het lijkt me ook niet dat zo'n informant allerlei gevoelige informatie krijgt.
Je hebt gelijk, maar ik vind het een ongelooflijke miskleun van MI5 (nota bene). En dan de arrestatie van die gast die dit bekendmaakt. Schokkend.

pi_126983030
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 09:46 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dus dat.
En dan denk jij serieus dat deze man gevraagd is te werken voor de geheime dienst _O- _O- :o
Er staat toch niet bij wanneer dat gebeurd is? Het kan dus ook 5 of meer jaar geleden gevraagd zijn, toen die gast net begon te radicaliseren.
pleased to meet you
pi_126983199
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 11:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik vind het een ongelooflijke miskleun van MI5 (nota bene). En dan de arrestatie van die gast die dit bekendmaakt. Schokkend.
Er is niets schokkends aan de arrestatie .. jij hebt informatie die niemand anders heeft, over een terrorist, uiteraard gaat de politie eerst onderzoeken of je er niet zelf bij betrokken bent voor ze je weer laten lopen.
pleased to meet you
pi_126983291
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Er staat toch niet bij wanneer dat gebeurd is? Het kan dus ook 5 of meer jaar geleden gevraagd zijn, toen die gast net begon te radicaliseren.
Je weet het nooit, de krant hoort wat en schrijft wat.
Elke dag moet ie vol.
Of dat nu op papier of internet is, maakt niet zoveel verschil.
pi_126983490
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:27 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je weet het nooit, de krant hoort wat en schrijft wat.
Elke dag moet ie vol.
Of dat nu op papier of internet is, maakt niet zoveel verschil.
Nah, dat is in mijn ogen een slap excuus voor het gegeven dat de lezer niet verder denkt dan zijn neus lang is. Die gast zat al een tijdlang bij die inmiddels verboden groep, dat is een behoorlijke periode waarin het hem gevraagd zou kunnen zijn, en toch wordt het bericht opgepakt alsof dat recentelijk is gebeurd.
pleased to meet you
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:48:56 #112
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_126986037
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 03:06 schreef Senor__Chang het volgende:
Hij zou natuurlijk als een spion moeten werken om achter de grote vissen te komen. Normale zaak toch in de wereld van inlichtingendiensten?
Dit dus
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:51:38 #113
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_126986138
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 04:43 schreef El_Matador het volgende:

Dan neem je een neger uit een goeie wijk, leert hem een accent en stuurt hem "als nieuwkomer" de wijk in. Je leert ze hoe "vrienden" te maken binnen dat soort buurten en stuurt ze tussen het tuig,

Die kan je instrueren, vertrouwen, goed betalen, etc.

Waarom juist het tuig van het laagste allooi kiezen? En denken dat het niet uitkomt??? _O-
Hoe groot is de kans dat dit lukt? Hoeveel jaar duurt het voordat het vertrouwen gewonnen is?
pi_126987291
Geheime diensten doen dit wel vaker. Maar wat ik verontrustender vind is het volgende:

quote:
Adebolajo had informed him six months ago that the security service had been “knocking on his door”. He said Adebolajo had told him he had turned down an offer to work for them. Abu Nusaybah said that his friend was “basically being harassed by MI5”. In the interview he said: “His wording was, 'They are bugging me - they won't leave me alone.'
http://www.independent.co(...)ebolajo-8631902.html

"harassed by MI5"... "They are bugging me - they won't leave me alone"...

Als ze te horen krijgen dat meneer niet voor MI5 wil werken, dan blijven ze hem net zo lang lastigvallen totdat ie ja zegt en voor hen gaat werken? Misschien heeft het gedrag van MI5 het radicaliseringsproces van Michael verergerd waardoor ie overging tot zijn daad? Hij volgde namelijk in 2001 al lessen van radicale imams, demonstreerde weleens maar heeft niet eerder een aanslag gepleegd totdat MI5 gek begon te doen.

Dit doet me denken aan de zaak van de Amerikaanse moslim Tarek Mehanna. Lees wat deze Tarek heeft gezegd in de rechtszaal meer dan 1 jaar geleden toen ie veroordeeld werd tot 17,5 jaar celstraf.

Exactly four years ago this month I was finishing my work shift at a local hospital. As I was walking to my car I was approached by two federal agents. They said that I had a choice to make: I could do things the easy way, or I could do them the hard way. The easy way, as they explained, was that I would become an informant for the government, and if I did so I would never see the inside of a courtroom or a prison cell.
http://en.wikisource.org/(...)ent_of_Tarek_Mehanna
pi_126987385
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:48 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Dit dus
Ja maar beetje spion gaat toch niet met een hakmes een soldaat de kop af hakken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2013 15:31:53 ]
pi_126987438
Ik schat zelfs de MI5 hoger in.
pi_126987475
Maar goed, je weet het nooit.
pi_126987497
Nou, als je de uitspraken van die gast hoorde na zijn moordpartij was ie aardig van het padje. En dan nu de bewering dat MI5 hem lastig viel? Klinkt behoorlijk schizofreen allemaal.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:58:28 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126988154
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 04:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan neem je een neger uit een goeie wijk, leert hem een accent en stuurt hem "als nieuwkomer" de wijk in. Je leert ze hoe "vrienden" te maken binnen dat soort buurten en stuurt ze tussen het tuig,

Die kan je instrueren, vertrouwen, goed betalen, etc.

Waarom juist het tuig van het laagste allooi kiezen? En denken dat het niet uitkomt??? _O-

Of liegt die vriend gewoon? Verzint ie maar wat?
Nee, zo werkt dat niet, je probeert iemand die er al in zit te draaien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 23:02:12 #120
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_127005941
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 02:58 schreef El_Matador het volgende:
Een jeugdvriend van de 28-jarige moordverdachte Michael Adebolajo heeft dat tegen BBC gezegd.
Lekker betrouwbaar, een vriend van een reli-gekkie die net iemand heeft vermoord met een slagersmes :')
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_127006591
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 03:04 schreef El_Matador het volgende:

Wat moet een geheime dienst in godsnaam met dat soort jongeren??

Wat denk je zelf? Doe eens een gooi.

Als je in extreem rechts infiltreert doe je dat met een skinhead en niet met een jeugdige Marokkaan,
infiltreer je in de wereld van de radicale islam is een skinhead weer minder geschikt
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_127015414
Neem een getrainde outsider. Je ziet hoe groot het risico bij dit soort idioten is...

Godverdomme met slagersmessen mensen onthoofden op straat en erna een interviewtje geven...

De tering, zijn jullie werkelijk zo afgestompt dat dat je niks meer doet??

Dan zit ik veiliger...

pi_127024819
quote:
11s.gif Op zondag 26 mei 2013 10:21 schreef El_Matador het volgende:
Neem een getrainde outsider. Je ziet hoe groot het risico bij dit soort idioten is...

Godverdomme met slagersmessen mensen onthoofden op straat en erna een interviewtje geven...

De tering, zijn jullie werkelijk zo afgestompt dat dat je niks meer doet??

Dan zit ik veiliger...
Inlichtingen van binnenuit krijgen is snel en efficiënt.
Het is het werk van inlichtingen diensten.

Maar er zijn zoveel onduidelijkheden:

1) Is Michael Adebolajo wel benaderd?
2) Als dit zo is, wanneer is Michael Adebolajo benaderd?
3) Met welk doel is hij benaderd korte termijn info? Lange termijn info?
4) Is hij op het aanbod ingegaan?
5) Is er een causaal verband tussen de aanslag en de benadering van MI5
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zondag 26 mei 2013 @ 15:26:55 #124
117098 Hathor
Effe niet
pi_127024959
Tering zeg mensen, dit is naar buiten gebracht door een ouwe vriend van hem, wie zegt dat die gast niet gewoon uit zijn nek zit te lullen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')