Helemaal gelijk in. Maar die fout kunnen we nu rechtbreien. Daar moet je op inzetten. Vooruit kijken, visie hebben, wil jij als allochtoon niet nog erger de lul worden man. Nietsdoen zoals nu brengt Wildersen voort. Gestoorde idioten die scheidslijnen volkomen verkeerd leggen en gematigde moslims in de armen van de extremisten drijven.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat had Nederland dan ook niet moeten doen. Non-argument dus.
We hebben toch internationale diplomatie? Niet voor niets. Kom op zeg, we laten ons de kaas van het steeds duurder wordende brood eten.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:12 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als het zo simpel lag dan was ik het helemaal met je eens.
Zoals ik al zei is je oplossing alles behalve revolutionair. Het is een oplossing die in de middeleeuwen gehanteerd werd. Je pleit dus voor een herintroductie van een middeleeuws gebruik. Het lost ook niets op, omdat het eigenlijk vanaf het begin af aan de immigranten voedt (ook al zijn ze hier dus geboren) met het idee dat zij 'anders' behandeld zullen worden dan de autochtonen. Dat is nu juist ook het argument wat ze gebruiken om te gaan rellen. Ergo, je versterkt hun argumenten en vermoedens alleen maar.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:13 schreef El_Matador het volgende:
De huidige problematiek vraagt om revolutionaire oplossingen inderdaad. Het probleem blijven ontkennen en zo niet oplossen is geen optie meer, wil je niet overal brandende auto's zien. Het zijn nu nog incidenten die heftiger gaan worden. Europa wordt hoe dan ook armer en vraagt meer zorg. Geef dat aan hen die het verdienen (that includes you, als je niet crimineel of extremist bent) en niet aan dat soort zinloos nooit bijdragend en altijd geldvragend tuig. Religieus gestoord bewezen (besnijdenissen, mishandelingen, eerwraak, etc.) en geweldscrimineel.
De status quo-fetisjist verschuilt zich achter de lettertjes van de HUIDIGE Wet, als een prevelende korangeleerde op zijn wetjes.
Dat gaat niet werken. Je moet wetten veranderen, aanscherpen, op de praktijk gericht houden. Het verschuilen achter het oude heeft nog nooit progressie gebracht.
De 2 laatste premiers van Nederland moeten nog steeds hun kaartje laten zien.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We hebben toch internationale diplomatie? Niet voor niets. Kom op zeg, we laten ons de kaas van het steeds duurder wordende brood eten.
De instroomkraan is redelijk maar nog verre van secuur dichtgedraaid. Nu de uitstroomkraan nog open en het aanwezige geld in Europa is voor hen die het wel tot een mooi continent maken.
Precies de boodschap van de revolutionaire scheidslijn (laat het verleden es rusten, Mutant); doe je gewoon mee, heb je een baan, mishandel je je vrouw en dochter niet, steel je niet de staatsruif op allerlei vlakken leeg (criminaliteit, fraude, langdurige uitkeringen), dan ben je een van ons en vieren we samen Koninginnedag. Ik heb veel geproost met allochtonen daar.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is je oplossing alles behalve revolutionair. Het is een oplossing die in de middeleeuwen gehanteerd werd. Je pleit dus voor een herintroductie van een middeleeuws gebruik. Het lost ook niets op, omdat het eigenlijk vanaf het begin af aan de immigranten voedt (ook al zijn ze hier dus geboren) met het idee dat zij 'anders' behandeld zullen worden dan de autochtonen. Dat is nu juist ook het argument wat ze gebruiken om te gaan rellen. Ergo, je versterkt hun argumenten en vermoedens alleen maar.
Die snap ik niet?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
De 2 laatste premiers van Nederland moeten nog steeds hun kaartje laten zien.
Jij legt die scheidslijn net zo goed bij afkomst. Ik zie, hoewel jij dat vast weer als een belediging zal opvatten, in dat opzicht geen verschil met de oplossingen die Wilders aandraagt. Ik ageer daar dus tegen. Overigens voel ik mij als allochtoon zeker niet de lul, helemaal niet zelfs. Ik heb persoonlijk nimmer enige vorm van discriminatie opgemerkt. Niet op het werk, niet tijdens mijn talloze contacten met het (ik noem het maar even denigrerend) voetvolk of tijdens het uitgaan. Nooit.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal gelijk in. Maar die fout kunnen we nu rechtbreien. Daar moet je op inzetten. Vooruit kijken, visie hebben, wil jij als allochtoon niet nog erger de lul worden man. Nietsdoen zoals nu brengt Wildersen voort. Gestoorde idioten die scheidslijnen volkomen verkeerd leggen en gematigde moslims in de armen van de extremisten drijven.
Wim Kok kon doorlopen bij internationale conventie, Balkenende en Rutte voorlopig nog niet zonder.quote:
En dat laatste doe je alsnog op basis van komaf. Oftewel mensen zijn in je ogen niet gelijk, dienen ook iet gelijk behandeld te worden, op grond van komaf. Of je veel geproost hebt met allochtonen doet er verder echt niet toe. Je legt een bewuste scheidslijn tussen autochtonen en allochtonen als het op bestraffing aankomt. Klassejustitie. Jij komt oorspronkelijk daar vandaan, dus gaan we je anders bestraffen dan Jan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:20 schreef El_Matador het volgende:
Precies de boodschap van de revolutionaire scheidslijn (laat het verleden es rusten, Mutant); doe je gewoon mee, heb je een baan, mishandel je je vrouw en dochter niet, steel je niet de staatsruif op allerlei vlakken leeg (criminaliteit, fraude, langdurige uitkeringen), dan ben je een van ons en vieren we samen Koninginnedag. Ik heb veel geproost met allochtonen daar.
Ben je echter zo dom om je kansen zelf te verzieken, dan donder je maar op.
Ik hanteer niet dezelfde starre scheidslijnen van het huidige recht nee. Heeft niets met racisme te maken. Ik ben zelf allochtoon en net zo consequent dan. Ik lever Tanja volgende week graag zelf uit aan de VS, bij haar terugkomst uit Havana.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dat laatste doe je alsnog op basis van komaf. Oftewel mensen zijn in je ogen niet gelijk, dienen ook iet gelijk behandeld te worden, op grond van komaf. Of je veel geproost hebt met allochtonen doet er verder echt niet toe. Je legt een bewuste scheidslijn tussen autochtonen en allochtonen als het op bestraffing aankomt. Klassejustitie. Jij komt oorspronkelijk daar vandaan, dus gaan we je anders bestraffen dan Jan.
Wacht dan rustig af tot er Stockholmse branden in Kanaleneiland losbarsten en EDL-achtige sukkels jouw alleen in de tram zien zitten.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:20 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens voel ik mij als allochtoon zeker niet de lul, helemaal niet zelfs. Ik heb persoonlijk nimmer enige vorm van discriminatie opgemerkt. Niet op het werk, niet tijdens mijn talloze contacten met het (ik noem het maar even denigrerend) voetvolk of tijdens het uitgaan. Nooit.
Wim Kok was een betere diplomaat dan Balkie en Markie?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wim Kok kon doorlopen bij internationale conventie, Balkenende en Rutte voorlopig nog niet zonder.
Als het zover zou komen dat een EDL achtige organisatie de overhand krijgt en mijn leven in gevaar zou komen - dan pak ik uit mijzelf wel de eerste de beste vliegtuig naar Marokko. Maar goed, ik ben daar niet zo bang voor.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wacht dan rustig af tot er Stockholmse branden in Kanaleneiland losbarsten en EDL-achtige sukkels jouw alleen in de tram zien zitten.
Denk toch niet zo in het nu. De toekomst van Europa is zonder dat tuig al somber genoeg.
Het geweld van nu verontrust je niet? En de kans op tegengeweld? Gouden Dageraad? Gemixt met sociale onvrede, slappe politie en "lichte provocatie" van die Blonde Clown?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als het zover zou komen dat een EDL achtige organisatie de overhand krijgt en mijn leven in gevaar zou komen - dan pak ik uit mijzelf wel het eerste de beste vliegtuigje naar Marokko. Maar goed, ik ben daar niet zo bang voor.
Wim Kok was bekender en die laatste 2 hebben geen goed gedaan aan de internationale positie van NLquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wim Kok was een betere diplomaat dan Balkie en Markie?
Ik dicht het koningshuis ook een goeie rol toe inderdaad.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:33 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wim Kok was bekender en die laatste 2 hebben geen goed gedaan aan de internationale positie van NL
Dan heb ik veel meer vertrouwen in WA wat dat betreft.
Ik vind het niet verontrustend, zeker als we het gaan vergelijken met wat er allemaal in Colombia (of elders in de wereld) gebeurd. Tuurlijk zijn de gebeurtenissen zeer vervelend - en heeft het een effect op de stabiliteit in de samenleving. Maar deze discussie werd in 2001 ook al gevoerd. En in 2002. En in 2004. Er is wezenlijk niets veranderd. Ik voel mij niet onveiliger, ik voel mij niet achtergesteld, ik voel mij niet gediscrimineerd.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het geweld van nu verontrust je niet? En de kans op tegengeweld? Gouden Dageraad? Gemixt met sociale onvrede, slappe politie en "lichte provocatie" van die Blonde Clown?
Banlieue 13 en La Haine zijn "slechts" films, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat de realiteit veel spannender is dat die films.
Ik woon zelf in een land dat tot 10 jaar geleden oorlogsgebied was (de steden). Ik wil niet dat Nederland/Europa ook zo wordt als Colombia toen.
Onthoofdingen op straat, godverdomme?! Grensrechters doodschoppen? Homo's die Amsterdam mijden omdat het te gevaarlijk is?
Fokking hell, ik schaam me dat dat mogelijk is.
Ze willen niet naar me luisteren.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik dicht het koningshuis ook een goeie rol toe inderdaad.
Nederland kijkt veeeel te veel naar binnen en de postzegel denkt dat het (nog steeds) het centrum van de wereld is. Om van de politieke beslissingen over het buitenland af te zijn schenken we miljarden aan een corrupte Brusselse organisatie.
Andere landen hebben met dezelfde problemen gekampt als Europa nu. Leer daarvan. Zo heeft Colombia geleerd van de VS en de drugsbaronnen opgeruimd. Mexico leert wat minder.
De problemen ontkennen in een almaar duurder meer zorg vragend stelsel is superonverstandig.
Ik hecht ook veel waarde aan het Europese escapisme, maar dat ontslaat je niet van het aanpakken van de zaken die slecht gaan.
Links ontkent en rechts schreeuwt en doet geen reet. Lekker jongens.
Wie? En waarom?quote:
Wat is de kracht van Europa? Diversiteit lijkt me? Daar kun je wat mee. Wat er nu gebeurd is alleen afbraak. En ja in NL denkt zowat iedereen dat Columbia staat voor Cocaļne.quote:
Pleasssse, ColOmbia...quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat is de kracht van Europa? Diversiteit lijkt me? Daar kun je wat mee. Wat er nu gebeurd is alleen afbraak. En ja in NL denkt zowat iedereen dat Columbia staat voor Cocaļne.
Ik dacht laat ik dat vooroordeel nog ff posten, heb je de rest ook gelezen?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Pleasssse, ColOmbia...
Het gebruik onder normale mensen in ons aller Amsterdam (~800.000 mensen) is zonder overdrijving 100 keer hoger en diverser qua drugs dan in Bogotį (~9.000.000 mensen).
Je zal dan sowieso een neger moeten hebben met dezelfde etnische achtergrond. En dan nog denk ik dat het voor een neger uit een goede wijk, zelfs met zelfde etnische achtergrond, vele malen moeilijker zal zijn om authentiek over te komen op het tuig.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 04:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan neem je een neger uit een goeie wijk, leert hem een accent en stuurt hem "als nieuwkomer" de wijk in. Je leert ze hoe "vrienden" te maken binnen dat soort buurten en stuurt ze tussen het tuig,
Die kan je instrueren, vertrouwen, goed betalen, etc.
Waarom juist het tuig van het laagste allooi kiezen? En denken dat het niet uitkomt???
Of liegt die vriend gewoon? Verzint ie maar wat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |