abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126976028

Gepubliceerd: 25 mei 2013 01:43
Laatste update: 25 mei 2013 01:44

'Geheime dienst benaderde verdachte moord Londen'
Een van de mannen die vastzitten voor de gruwelijke moord op een 25-jarige militair in Londen, zou een halfjaar geleden zijn benaderd door de Britse geheime dienst MI5.

Een jeugdvriend van de 28-jarige moordverdachte Michael Adebolajo heeft dat tegen BBC gezegd.

Volgens deze Abu Nusaybah vertelde Adebolajo hem dat hij ''lastiggevallen werd'' door de geheime dienst. ''Hij vertelde dat ze hem in de eerste plaats wilden vragen of hij bepaalde mensen kende. Toen hij zei dat dat niet zo was, vroegen ze hem of hij voor ze zou willen werken. Hij heeft duidelijk gezegd dat hij dat weigerde'', aldus de jeugdvriend.

Direct na het interview werd de jeugdvriend bij de BBC-studio gearresteerd. De politie en de veiligheidsdienst hebben nog niet op het interview gereageerd. De BBC kon de claim ook nog niet verifiëren.
Door: ANP

Bron: nu .nl
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 25 mei 2013 @ 03:03:00 #2
207372 bastibro
I`ll get there
pi_126976104
Wat zit hierachter??

- geheime dienst probeert te infiltreren in krachtwijken om de situatie onder controle te krijgen
- geheime dienst ronselt moslimjongeren voor hun eigen jihad
- geheime dienst probeert een noodsituatie te creeren zodat die wijken gek worden en er "harde maatregelen" doorgedrukt moeten worden

Wat moet een geheime dienst in godsnaam met dat soort jongeren??

Brits-Nigeriaanse kanslozen zijn betrouwbare instrumenten voor een geheime dienst... :')

Of is het hele verhaal niet waar en probeert de jeugdvriend de boel te flessen?

Waarom word je eigenlijk opgepakt als je dat soort informatie naar buiten brengt? Is het verboden te vertellen wat je vrienden meemaken?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 25 mei 2013 @ 03:06:16 #4
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_126976123
Hij zou natuurlijk als een spion moeten werken om achter de grote vissen te komen. Normale zaak toch in de wereld van inlichtingendiensten?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_126976397
Dit is toch niet zo vreemd? Volgens mij worden overal dit soort gasten benaderd door veiligheidsdiensten. Dat is ook de reden dat we af en toe te horen krijgen dat een terroristische aanslag is voorkomen. Wees blij dat ze dit proberen. Met wat meer geluk hadden we ook deze onthoofding kunnen voorkomen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_126976492
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 03:04 schreef El_Matador het volgende:
Wat zit hierachter??

- geheime dienst probeert te infiltreren in krachtwijken om de situatie onder controle te krijgen
- geheime dienst ronselt moslimjongeren voor hun eigen jihad
- geheime dienst probeert een noodsituatie te creeren zodat die wijken gek worden en er "harde maatregelen" doorgedrukt moeten worden

Wat moet een geheime dienst in godsnaam met dat soort jongeren??

Brits-Nigeriaanse kanslozen zijn betrouwbare instrumenten voor een geheime dienst... :')

Of is het hele verhaal niet waar en probeert de jeugdvriend de boel te flessen?

Waarom word je eigenlijk opgepakt als je dat soort informatie naar buiten brengt? Is het verboden te vertellen wat je vrienden meemaken?
Neem jij nou het woord "krachtwijken" ook al over? Dat is nou echt zo'n term die bedacht is door mensen die problemen niet onder ogen willen zien. Weet je wat? We noemen het kracht, dan is het opeens geen probleem meer...

Misschien dachten ze dat die jongen goed was ingevoerd in het wereldje. Dat hadden ze achteraf vrij goed ingeschat. Het was alleen op een iets andere manier dan ze hadden gedacht...
  Moderator zaterdag 25 mei 2013 @ 04:16:41 #7
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_126976610
is dit niets voor BNW?

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 25-05-2013 05:19:49 ]
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_126976652
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 03:06 schreef Senor__Chang het volgende:
Hij zou natuurlijk als een spion moeten werken om achter de grote vissen te komen. Normale zaak toch in de wereld van inlichtingendiensten?
Dan neem je een neger uit een goeie wijk, leert hem een accent en stuurt hem "als nieuwkomer" de wijk in. Je leert ze hoe "vrienden" te maken binnen dat soort buurten en stuurt ze tussen het tuig,

Die kan je instrueren, vertrouwen, goed betalen, etc.

Waarom juist het tuig van het laagste allooi kiezen? En denken dat het niet uitkomt??? _O-

Of liegt die vriend gewoon? Verzint ie maar wat?

pi_126976664
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 04:43 schreef El_Matador het volgende:

Of liegt die vriend gewoon? Verzint ie maar wat?
Je weet het niet, misschien de mensen die de vriend weer beter kennen?
pi_126976700
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 03:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dit is toch niet zo vreemd? Volgens mij worden overal dit soort gasten benaderd door veiligheidsdiensten. Dat is ook de reden dat we af en toe te horen krijgen dat een terroristische aanslag is voorkomen. Wees blij dat ze dit proberen. Met wat meer geluk hadden we ook deze onthoofding kunnen voorkomen.
Of het onthoofden gelukt is dat blijft voorlopig nog de vraag, hakken is wel bevestigd.
pi_126977033
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 04:50 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je weet het niet, misschien de mensen die de vriend weer beter kennen?
Waarom zou je zoiets verzinnen? Maar erger; waarom word je voor die uitspraak opgepakt? Valt dat niet onder vrije meningsuiting? Zegt die jongen iets wat verboden is??

pi_126977054
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 08:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom zou je zoiets verzinnen? Maar erger; waarom word je voor die uitspraak opgepakt? Valt dat niet onder vrije meningsuiting? Zegt die jongen iets wat verboden is??
Ik verbaas me nergens meer over wat mensen verzinnen, oppakken gaat wel erg makkelijk tegenwoordig dan?, vrijheid van meningsuiting is een lastig onderwerp, tsja er zijn zoveel dingen verboden die nergens over gaan.
pi_126977075
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 08:13 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik verbaas me nergens meer over
Dat lijkt me oprecht verschrikkelijk.

quote:
oppakken gaat wel erg makkelijk tegenwoordig dan?, vrijheid van meningsuiting is een lastig onderwerp, tsja er zijn zoveel dingen verboden die nergens over gaan.
Het doet je niets? Als je vertelt wat jouw vrienden is overkomen dat je dan wordt gearresteerd?

pi_126977096
quote:
18s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 08:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat lijkt me oprecht verschrikkelijk.

[..]

Het doet je niets? Als je vertelt wat jouw vrienden is overkomen dat je dan wordt gearresteerd?
Misschien ben ik wat sceptisch geworden maar heb geen enkel vertrouwen in de politie en ook vrienden gaan raar doen wanneer ze in het nauw komen.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 08:23:45 #15
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_126977098
Ik geloof er niks van.
Wel dat ze hem ondervraagd hebben, maar niet dat ze hebben gevraagd voor hun te komen werken.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 08:26:42 #16
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_126977119
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 08:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het kan best dat die knakker dat tegen zijn vriend heeft gezegd, staat wel interessant natuurlijk. Ik geloof alleen niet dat het waar is. En dan heb je meteen de reden dat meneer is opgepakt? De geheime dienst beschuldigen van ronselen :D
pi_126977143
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 08:23 schreef Marrije het volgende:
Ik geloof er niks van.
Wel dat ze hem ondervraagd hebben, maar niet dat ze hebben gevraagd voor hun te komen werken.
Dat dus. Wat moeten ze bij de geheime dienst met zulke sukkels?
pi_126977147
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 08:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

Het kan best dat die knakker dat tegen zijn vriend heeft gezegd, staat wel interessant natuurlijk. Ik geloof alleen niet dat het waar is. En dan heb je meteen de reden dat meneer is opgepakt? De geheime dienst beschuldigen van ronselen :D
Beschuldigen?? Als je iets vertelt wat een vriend tegen je gezegd hebt, kan dat nooit beschuldigen zijn. Bovendien hebben ze die Woolwichkiller al in hechtenis, dus ze kunnen zo checken of die bewering van die vriend klopt.

pi_126977149
Opzich logisch toch? Zoeken naar informanten hoort er bij.
De aanval op Camp Chapman laat zien dat het niet altijd goed uitpakt.
pi_126977152
Netwerken ontmantelen?
pi_126977153
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 08:31 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat dus. Wat moeten ze bij de geheime dienst met zulke sukkels?
Dat vraag ik mij dus ook de hele tijd af en daarom is de bewering ook zo extreem vreemd.

Ik krijg van jullie het gevoel alsof dit dagelijks in Europa gaande is. Zólang ben ik toch nog niet weg?? :o

pi_126977160
Die war on terror zorgt alleen voor dwaze mafkezen.
pi_126977165
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 08:31 schreef WammesWaggel het volgende:
Opzich logisch toch? Zoeken naar informanten hoort er bij.
De aanval op Camp Chapman laat zien dat het niet altijd goed uitpakt.
Dan kies je toch een betrouwbare immigrant die je laat integreren daar. Daarmee kom je ook genoeg te weten. Het risico om juist een lid van die gemeenschappen te vragen leidt alleen maar tot enorme risico's. Ziehier wat er gebeurd is zeg...

Is werkelijk iedereen zo afgestompt? Een man wordt op klaarlichte dag op straat onthoofd en er wordt een 'cool' videootje van de dader geschoten. En die dader blijkt misschien door MI5 gevraagd te zijn voor hen te werken?

Het is een James Bond-verhaal man.

pi_126977169
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 08:33 schreef sig000 het volgende:
Die war on terror zorgt alleen voor dwaze mafkezen.
Er is helemaal geen war on terror. Er is een war on resources.

De VS interesseren terreur alleen als het gepleegd wordt tegen hen/ons. Terreur gepleegd door vriendjes als Assad nu en Saddam vroeger is niet erg. Of Saudi-Arabie, werkelijk het achterlijkste stukje Aarde.

Zolang de wapens maar verkocht kunnen worden (primair) en de olie binnen blijft stromen (secundair, zeker sinds de schalie-olie-boom) is het allemaal best voor de VS.

pi_126977177
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 08:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat vraag ik mij dus ook de hele tijd af en daarom is de bewering ook zo extreem vreemd.

Ik krijg van jullie het gevoel alsof dit dagelijks in Europa gaande is. Zólang ben ik toch nog niet weg?? :o
De Britse geheime dienst is misschien wat afgegleden maar zover echt nog niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')