abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:01:55 #1
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126929485
Voor zij die avontuurlijk zijn ingesteld, een eigen topic voor de motorreizigers onder ons!

Nieuwe vakantieplannen? Nadenken over een bestemming? Nog nooit een reis gemaakt en hulp nodig? Schroomt niet en vraag maar raak ^O^



Tips voor onderweg:

• Hou om de 2 uur even pauze langs de kant van de weg, en beweeg een beetje om het bloed weer overal te krijgen waar het hoort.
• Gewichtsverdeling is alles, dus laadt niet alles in je topkoffer! Bagagerol en tanktas zijn uitkomsten - je wil zoveel mogelijk gewicht tussen je wielen hebben
• Zorg dat je fiets technisch in orde is (rubber, wiellagers, ketting etc). Je wil niet onderweg onderhoud hoeven doen!
• Hou het simpel als je aan het pakken bent. Des te meer zooi je meeneemt, des te meer gewicht, en ruimte is beperkt
• Rij niet teveel kilometers op een dag (en dan hebben we het over >400km). Niet alleen wordt het vermoeiender (en dus op den duur onveiliger!), maar ook saaier - je kan immers minder zien onderweg!
• Importeer alle adressen/telefoonnummers van de motordealers van jouw merk in je telefoon/navigatieapparaat, of schrijf ze ergens in op.
• Zit er een ferry op de route? Neem eigen spanbanden mee - aan boord hebben ze ze ook, maar die vallen vaak van ellende uit elkaar. Van de bouwmarkt zijn ze prima, die van Touratech passen vaak niet over het zadel.
• Zorg voor goeie verzekering, incl repatriëring
• Zorg ook dat je iets met personalia, voorgeschreven medicatie en evt. allergieën bij je draagt

Aankomende reizen:

Dekatria - Honda XL600V Transalp
Bestemming: Griekenland (heen via Italië, terug via de Balkan)
Vetrek: 19 Juli

koffielepel - Yamaha Thundercat
Bestemming: Zuid-Engeland (via Harwich)
Vertrek: 3 juni

Vinniiee - Honda Firestorm
Bestemming: Italië (Dolomieten)
Vertrek: nnb

Voorbije reizen:

Salatrel - Yamaha XT660Z Tenere
Bestemming: Schotland (via Newcastle)
Vertrek: 26 Mei

Dekatria - Honda XL600V Transalp
Bestemming: Great Britain

OP is nog under construction w/

[ Bericht 4% gewijzigd door UIO_AMS op 07-06-2013 13:54:53 ]
pi_126929689
Present :7

Ik denk niet dat het er dit jaar al in zit. Moet nog steeds fatsoenlijk vast werk vinden, en alvast melden dat ik over een paar maanden een paar weken weg zal zijn gaat me geen goed doen voor de kans op een baan. Als het een beetje een acceptabele herft/winter wordt kan ik natuurlijk dan alsnog gaan :)

Volgens jaar misschien, al staat er dan een flinke trip (terug) naar Australië op het programma. Maar ook daar ben ik van plan een motor te organiseren, dus ik vind dat dat ook wel telt :) En daar zal dan als het allemaal mee zit uiteindelijk toch die V-Strom DL650 aangeschaft worden :7

[ Bericht 10% gewijzigd door BlackLining op 23-05-2013 23:13:40 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_126929691
en ook aanwezig :7
pi_126929738
Tof topic *O* ! Ik ga 'm volgen, want ik wil tips lezen, ervaringen lezen en verslagen lezen.
Misschien krijg ik dan ook zin, motivatie en de moed om het er ook eens op te wagen.
pi_126929872
gaaf topic!!!!!!!
pi_126930206
En dan de hamvraag; kamperen of een hotelletje? *O*
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_126930229
voor de mensen uit het MC topic al een bekend verhaal maar toch:

26 mei vertrek ik voor 10 dagen naar Schotland. Ik rijd op een XT660Z en zal met de boot de overtocht maken van IJmuiden naar Newcastle. Overnachten doe ik tijdens deze trip in B&B en Youthhostels waar beschikbaar. Ik verwacht ongeveer 2300km te rijden.

Bagage gaat mee in de topkoffer, tanktas en een rollbag. Naast de GoPro gaat ook mijn fotocamera mee om e.e.a. van de trip vast te leggen.
pi_126930261
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:05 schreef Anne het volgende:
Tof topic *O* ! Ik ga 'm volgen, want ik wil tips lezen, ervaringen lezen en verslagen lezen.
Misschien krijg ik dan ook zin, motivatie en de moed om het er ook eens op te wagen.
Ik sluit me aan bij jou :Y
'Sic parvis magna~Greatness from small beginnings'
pi_126930387
Nice :D

Ik ga dit jaar richting de Dolomieten waarschijnlijk. Hoeveel km's weet ik nog niet precies, want ik ben nog bezig met de routes.

Ik ga voor B&B / youth hostels, niet te duur en heb ik al goede ervaringen mee.
pi_126930553
zowel kamperen als hotels ed hebben voor en nadelen...

kamperen is flexibeler en goedkoper (zeker in landen waar wildkamperen toegestaan is (scandinavische landen maar ook schotland) Hotels zijn daarentegen prijzig maar wel comfortabeler echter moet je deze wel van tevoren boeken of het risico nemen dat je er komt en er geen plek is.

daarnaast hoef je minder zooi mee te zeulen als je overnacht in hotels/B&B/hostel
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:20:38 #11
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126930733
Kamperen leg je ook veel makkelijker contact met anderen, zeker als je in je eentje bent. Ik wissel 2 dagen kamperen altijd af met een nachtje in een B&B, niet zozeer vanwege het comfort (boeit me niet zo) maar om de accu's van de cam op te laden :')

Heb daar wel vandaag een leuk hulpje voor binnengekregen - een Lava Charger met 2 zonnecellen, waar ik dus ook dingen aan kan hangen.

pi_126930843
Ik zou de voorkeur aan kamperen geven. Ik ga met de motor op vakantie om buiten te zijn in de open lucht en vrije natuur, dan wil ik ook zo pitten. En inderdaad, een goeie camping is enorm gezellig :Y

Daarnaast, als je kampeermeuk bij je hebt kun je alsnog in een hotelletje gaan pitten als het een keer kudtweer is. Andersom is lastiger.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:28:17 #13
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_126931142
Ik wil ooit nog een keer op de motort naar Noorwegen, hopelijk lukt dat volgend jaar al. :Y
Dit jaar alleen een weekendje naar de Eifel/Luxemburg, en overnachten in een hotel.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_126931338
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:28 schreef mstx het volgende:
Ik wil ooit nog een keer op de motort naar Noorwegen, hopelijk lukt dat volgend jaar al. :Y
Dit jaar alleen een weekendje naar de Eifel/Luxemburg, en overnachten in een hotel.
Oeh, helemaal naar de Noordkaap, langs de Fjorden? :9

Dat lijkt me nou écht de essentie van motorrijden he. Gewoon op een afgelegen bochtige weg, met aan de ene kant hoge bergen en aan de andere kant de zee.. O+

Als alles mee zit ga ik volgend jaar een half of heel jaar naar Australië. Ik hoop daar ook een motor aan te kunnen schaffen. Al is het maar om de Great Ocean Road te kunnen rijden:


Alleen dan natuurlijk niet op een Vulcan 1500 maar op een DL650, in mijn geval :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:32:36 #15
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126931359
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:22 schreef BlackLining het volgende:
Ik zou de voorkeur aan kamperen geven. Ik ga met de motor op vakantie om buiten te zijn in de open lucht en vrije natuur, dan wil ik ook zo pitten. En inderdaad, een goeie camping is enorm gezellig :Y

Daarnaast, als je kampeermeuk bij je hebt kun je alsnog in een hotelletje gaan pitten als het een keer kudtweer is. Andersom is lastiger.
Dat ook. If anything vind ik het slapen in een hotel maar gruwelijk irritant, omdat je simpelweg niet naast je brommer kan pitten _O- hou er gewoon totaal niet van de Alp alleen te laten - op reis is de motor immers alles wat ik heb.
pi_126931545
Nog anderhalve week :Y

Dan gaan we op de boot naar Harwich. Weekje touren door zuid Engeland. Gewoon ik met een vriend, tent achterop, slaapzak mee 8-)

Ik op een thundercat overigens. Voor die tijd maak ik nog een 12 volt aansluiting om m'n luchtbed mee op te blazen en telefoon op te laden.
Ik rij met een volle tanktas, volle rol achterop en waarschijnlijk nog een rugzak.

Zin in :Y

c_/
met een koekje
pi_126931636
je verbaasd je toch nog hoeveel mensen motor rijden
pi_126931649
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:32 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat ook. If anything vind ik het slapen in een hotel maar gruwelijk irritant, omdat je simpelweg niet naast je brommer kan pitten _O- hou er gewoon totaal niet van de Alp alleen te laten - op reis is de motor immers alles wat ik heb.
Dat vind ik dan wel weer een nadeel ja, je motor 's nachts achter moeten laten. Daar zijn natuurlijk wel "motor hotels" voor, maar daar betaal je vaak ook flink voor :X
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:40:49 #19
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126931712
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:36 schreef koffielepel het volgende:
Nog anderhalve week :Y

Dan gaan we op de boot naar Harwich. Weekje touren door zuid Engeland. Gewoon ik met een vriend, tent achterop, slaapzak mee 8-)

Ik op een thundercat overigens. Voor die tijd maak ik nog een 12 volt aansluiting om m'n luchtbed mee op te blazen en telefoon op te laden.
Ik rij met een volle tanktas, volle rol achterop en waarschijnlijk nog een rugzak.

Zin in :Y

c_/
Aleen Zuid-Engeland of ook Wales?
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:46:40 #20
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126931989
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:39 schreef Vinniiee het volgende:
Dat vind ik dan wel weer een nadeel ja, je motor 's nachts achter moeten laten. Daar zijn natuurlijk wel "motor hotels" voor, maar daar betaal je vaak ook flink voor :X
Hangt ook sterk van de plek af. In Wales sliep ik ook in een dergelijk hotel in het midden van Snowdonia, maar dat was niet zo duur.
pi_126932036
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:39 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer een nadeel ja, je motor 's nachts achter moeten laten. Daar zijn natuurlijk wel "motor hotels" voor, maar daar betaal je vaak ook flink voor :X
Heeft zo'n motorhotel zoveel voordeel dan? Zou hem over het algemeen niet graag achterlaten op een plek waarvan bekend is dat er heel veel motoren klaar staan om meegenomen te worden/
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_126932054
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:46 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Hangt ook sterk van de plek af. In Wales sliep ik ook in een dergelijk hotel in het midden van Snowdonia, maar dat was niet zo duur.
Klopt, dat is ook zo.

Mag ik vragen wat jullie daar zoal voor betalen (B&B) ?
pi_126932079
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Heeft zo'n motorhotel zoveel voordeel dan? Zou hem over het algemeen niet graag achterlaten op een plek waarvan bekend is dat er heel veel motoren klaar staan om meegenomen te worden/
Als je een beetje fatsoenlijk hotel hebt is die plek goed afgesloten.
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:49:38 #24
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126932116
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:48 schreef Vinniiee het volgende:
Klopt, dat is ook zo.

Mag ik vragen wat jullie daar zoal voor betalen (B&B) ?
Evenzo, hangt van de plek af. In Zuid Engeland vorig jaar 20 pond (en dat was een echt goeie B&B ook nog), deze zomer ligt het gemiddeld rond 40 euro vooralsnog.
pi_126932133
Hmja. In de tent die ik graag mee wil nemen heb ik nog wel de ruimte om de motor binnen te parkeren *O*
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_126932153
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:49 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Evenzo, hangt van de plek af. In Zuid Engeland vorig jaar 20 pond (en dat was een echt goeie B&B ook nog), deze zomer ligt het gemiddeld rond 40 euro vooralsnog.
Zoiets had ik al in gedachten, dank je ^O^
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:50:35 #27
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126932159
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Heeft zo'n motorhotel zoveel voordeel dan? Zou hem over het algemeen niet graag achterlaten op een plek waarvan bekend is dat er heel veel motoren klaar staan om meegenomen te worden/
Wat er eerder gebeurd is dat het hotel door motorrijders wordt aangeraden, itt dat het bekend staat als specifiek bikerhotel.
pi_126932246
Bij de naam 'bikerhotel' vrees ik nogal voor een hele kudde leernichten op Harleys :') Moet je naast je motor ook een goed slot op je deur hebben, en bij het wegrijden nog oppassen voor rondvliegende onderdelen ook.

Al is het wel jammer dat je om te kamperen stiekem toch een hoop zooi nodig hebt. Een tent natuurlijk, maar matje, slaapzak, kussen, etcetera neemt een hoop ruimte in. En dan zul je nog wat eetgerij mee moeten nemen..
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_126932311
Laatste motorreis is alweer ruim 2 jaar geleden.. En dit jaar zit het er ook niet in. Alhoewel, misschien een kleine week, stukje richting Frankrijk.

Maar, tof topic! Dit ga ik bijhouden!
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:54:12 #30
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126932347
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:52 schreef BlackLining het volgende:
Al is het wel jammer dat je om te kamperen stiekem toch een hoop zooi nodig hebt. Een tent natuurlijk, maar matje, slaapzak, kussen, etcetera neemt een hoop ruimte in. En dan zul je nog wat eetgerij mee moeten nemen..
Zeker, al vind ik dat wel weer prettig. Zo ben je immers onafhankelijk van beschikbaarheid van hotels e.d.
pi_126932450
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Heeft zo'n motorhotel zoveel voordeel dan? Zou hem over het algemeen niet graag achterlaten op een plek waarvan bekend is dat er heel veel motoren klaar staan om meegenomen te worden/
Voordeel van een motor hotel is dat je je motor binnen kunt zetten. Ipv buiten in de tuin of nog erger, langs de openbare weg. En tevens, een specifiek motor hotel waarvan de eigenaar ook rijdt, kan je de beste en leukste routes geven/ meerijden. :D Hotel Steinmannwald in de dolomieten! _O_
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_126932463
Trouwens, om de sfeer er wat in te bengen :) Dit filmpje heeft mij nou echt doen besluiten binnen een jaar dan toch een motorvakantie te gaan houden:


Link heb ik wel van Dekatria :)



Dat is toch prachtig? O+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_126932687
Ow, heerlijk! Heb een paar motorreizen gemaakt, een paar keer in Duitsland (en dat was verdomde goed voor mijn Duits, vooral in medisch opzicht heb ik behoorlijk bijgeleerd :') ), 1 keer in Engeland, en nog een paar keer met een groep.

Ik zweer gewoon bij hotels in plaats van een tentje. Zo duur zijn ze vaak niet. Bij de meeste van die "bikerhotels" zijn goede voorzieningen (afgesloten garage, afspuitplaats) en heb je goede aanspraak. En is er ook zoiets als aanspraak in de avonduren, is goed te doen.

Tips die ik heb:
Importeer alle adressen/telefoonnummers van de motordealers van jouw merk in je telefoon/navigatieapparaat. Heeft mij 1 keer een bak ellende gescheeld toen de dynamo van mijn motor was doorgebrand.
400 km motorrijden is lang zat en ronduit intensief.
Regel een goede verzekering inclusief repatriering van je motor. Het kan nodig zijn.
Ga je naar Engeland: neem aanvullende spanbanden mee of ga via de Chunnel.
Als je veel tourt zijn zijkoffers ideaal. Het ziet er niet even mooi uit, maar het is zo verdomde handig.
pi_126932785
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:01 schreef Shodan het volgende:
Ow, heerlijk! Heb een paar motorreizen gemaakt, een paar keer in Duitsland (en dat was verdomde goed voor mijn Duits, vooral in medisch opzicht heb ik behoorlijk bijgeleerd :') ), 1 keer in Engeland, en nog een paar keer met een groep.

Ik zweer gewoon bij hotels in plaats van een tentje. Zo duur zijn ze vaak niet. Bij de meeste van die "bikerhotels" zijn goede voorzieningen (afgesloten garage, afspuitplaats) en heb je goede aanspraak. En is er ook zoiets als aanspraak in de avonduren. Routes, en de motor staat gewoon binnen.

Tips die ik heb:
Importeer alle adressen/telefoonnummers van de motordealers van jouw merk in je telefoon/navigatieapparaat. Heeft mij 1 keer een bak ellende gescheeld toen de dynamo van mijn motor was doorgebrand.
400 km motorrijden is lang zat en ronduit intensief.
Regel een goede verzekering inclusief repatriering van je motor. Het kan nodig zijn.
Ga je naar Engeland: neem aanvullende spanbanden mee of ga via de Chunnel.
Aanspraak heb je ook wel op een camping hoor. Mijn ervaring is juist meer dan in een hotel :) Al ben ik nooit in een echt biker hotel geweest trouwens.

Ook wel leuk om even een bacpackersgids, Lonely Planet ofzo, erbij te pakken en backpacker barretjes te zoeken als je een keer in de buurt van wat grotere steden bent. Dan merk je pas wat aanspraak is :P
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_126932870
Ligt er misschien ook aan of je in het hotel op je kamer gaat hangen of juist aan de bar/in de lobby/etc.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:06:33 #36
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126932910
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:01 schreef Shodan het volgende:
Ow, heerlijk! Heb een paar motorreizen gemaakt, een paar keer in Duitsland (en dat was verdomde goed voor mijn Duits, vooral in medisch opzicht heb ik behoorlijk bijgeleerd :') ), 1 keer in Engeland, en nog een paar keer met een groep.

Ik zweer gewoon bij hotels in plaats van een tentje. Zo duur zijn ze vaak niet. Bij de meeste van die "bikerhotels" zijn goede voorzieningen (afgesloten garage, afspuitplaats) en heb je goede aanspraak. En is er ook zoiets als aanspraak in de avonduren, is goed te doen.

Tips die ik heb:
Importeer alle adressen/telefoonnummers van de motordealers van jouw merk in je telefoon/navigatieapparaat. Heeft mij 1 keer een bak ellende gescheeld toen de dynamo van mijn motor was doorgebrand.
400 km motorrijden is lang zat en ronduit intensief.
Regel een goede verzekering inclusief repatriering van je motor. Het kan nodig zijn.
Ga je naar Engeland: neem aanvullende spanbanden mee of ga via de Chunnel.
Als je veel tourt zijn zijkoffers ideaal. Het ziet er niet even mooi uit, maar het is zo verdomde handig.
Het ziet er idd minder mooi uit, maar ik heb het hele jaar door mijn ophangsysteem van vigi-koffers aan de motor hangen. Gewoon te lui om eraf te halen :') Maar heb mijn knippers er ook aangemaakt, dus hoef nooit langer dan 1 minuut te bedenken om evt weekend weg te kunnen. Koffers eraan, en gassen maar 8-)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:07:21 #37
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126932945
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:01 schreef Shodan het volgende:
Ow, heerlijk! Heb een paar motorreizen gemaakt, een paar keer in Duitsland (en dat was verdomde goed voor mijn Duits, vooral in medisch opzicht heb ik behoorlijk bijgeleerd :') ), 1 keer in Engeland, en nog een paar keer met een groep.

Ik zweer gewoon bij hotels in plaats van een tentje. Zo duur zijn ze vaak niet. Bij de meeste van die "bikerhotels" zijn goede voorzieningen (afgesloten garage, afspuitplaats) en heb je goede aanspraak. En is er ook zoiets als aanspraak in de avonduren, is goed te doen.
Denk dat het ook grotendeels een kwestie van smaak is... ik vind dat elementaire van kamperen juist super.
quote:
Tips die ik heb:
Importeer alle adressen/telefoonnummers van de motordealers van jouw merk in je telefoon/navigatieapparaat. Heeft mij 1 keer een bak ellende gescheeld toen de dynamo van mijn motor was doorgebrand.
Regel een goede verzekering inclusief repatriering van je motor. Het kan nodig zijn.
Staan er nu bij! De eerste heb ik vorig jaar ook gedaan - ik zie dat soort dingen eigenlijk als een condoom; beter dat je het bij je hebt en niet nodig hebt, dan nodig hebt en niet bij je hebt.
pi_126932971
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:05 schreef Anne het volgende:
Ligt er misschien ook aan of je in het hotel op je kamer gaat hangen of juist aan de bar/in de lobby/etc.
Oh zeker :) Maar mijn ervaring is dat ik op een camping wat makkelijker contact leg dan in een hotel :)

Maar ook dat ligt meer aan welke camping en welk hotel natuurlijk. Laat ik het zo zeggen, ik heb vaker op een camping tot diep in de nacht met wildvreemden om een vuurtje gezeten, dan dat ik een hotel tot diep in de nacht met wildvreemden aan de bar heb gezeten. Los daarvan moet je het natuurlijk wel zelf doen als je wat aanspraak wilt. Maar mijn ervaring is dat een vakantie alleen erop neer komt dat je blij bent wanneer je in je tent of op je kamer ligt zodat je dan ook echt een keer alleen bent en rust om je heen hebt :P
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:08:36 #39
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126932994
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:07 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Denk dat het ook grotendeels een kwestie van smaak is... ik vind dat elementaire van kamperen juist super.

Tot je 5 dagen achter elkaar in de regen rijdt, en alles door en door nat is. Dan ben je blij als je even op een hotelkamer alles kunt laten drogen, en zelf een warme douche kunt nemen.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:09:33 #40
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126933035
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:08 schreef theKiD het volgende:

[..]

Tot je 5 dagen achter elkaar in de regen rijdt, en alles door en door nat is. Dan ben je blij als je even op een hotelkamer alles kunt laten drogen, en zelf een warme douche kunt nemen.
Ja, alles heeft zo z'n grenzen natuurlijk - toen ik van de zomer 1000km in 2 dagen had gereden was ik dermate gesloopt dat ik echt geen zin had om nog m'n camping op te zoeken.

Het ging er hier eerder over wat men prefereert :)
pi_126933043
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:08 schreef theKiD het volgende:

[..]

Tot je 5 dagen achter elkaar in de regen rijdt, en alles door en door nat is. Dan ben je blij als je even op een hotelkamer alles kunt laten drogen, en zelf een warme douche kunt nemen.
Voordeel is wel dat als je kampeerspullen op de motor hebt je kunt kiezen. Is het prachtig weer en heb je elke avond zo'n mooie zomeravond, is een camping het beste wat er is. Maar je kunt als het regent ook een hotelltje pakken. Andersom is dat niet mogelijk.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:11:27 #42
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126933108
Ik zal morgen als ik thuis en wakker ben eens kijken of ik een paar leuke plaatjes heb van de volbepakte pakezel in de sneeuw in de dolomieten, net voor we naar slovenie gingen 8-)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_126933115
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:07 schreef Dekatria het volgende:
Denk dat het ook grotendeels een kwestie van smaak is... ik vind dat elementaire van kamperen juist super.
Elk jaar ga ik in het pinksterweekend met een groep motorrijders kamperen. Overdag rijden, 's avonds kampvuurtje erbij. (behalve afgelopen pinksteren, toen zijn we een hostel ingedoken) Heerlijk. Maar als ik alleen ben, en ik wil echt afstanden afleggen is zo'n hotelkamer (in een bikerpension of pub) ook verdomde lekker. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:11:45 #44
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126933124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:56 schreef BlackLining het volgende:
Trouwens, om de sfeer er wat in te bengen :) Dit filmpje heeft mij nou echt doen besluiten binnen een jaar dan toch een motorvakantie te gaan houden:

Vond deze wel tof om te zien. Sowieso, een KLR _O_

pi_126933179
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef Shodan het volgende:

[..]

Elk jaar ga ik in het pinksterweekend met een groep motorrijders kamperen. Overdag rijden, 's avonds kampvuurtje erbij. (behalve afgelopen pinksteren, toen zijn we een hostel ingedoken) Heerlijk. Maar als ik alleen ben, en ik wil echt afstanden afleggen is zo'n hotelkamer (in een bikerpension of pub) ook verdomde lekker. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit.
Ik heb hier ook een groepje motorrijders waarmee we dat wel willen doen, naar het Zwarte Woud waarschijnlijk, maar die willen allemaal persé in een hotelletje ;( Nou zou ik met het weer van nu ook niet in een tent willen zitten, maar over het algemeen kampeer ik duizend maal liever dan dat ik in een hotel zit.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:14:59 #46
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126933268
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik heb hier ook een groepje motorrijders waarmee we dat wel willen doen, naar het Zwarte Woud waarschijnlijk, maar die willen allemaal persé in een hotelletje ;(
"Ja, ik heb echt geen zin in dat 'kreperen' " _O-
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef theKiD het volgende:
Ik zal morgen als ik thuis en wakker ben eens kijken of ik een paar leuke plaatjes heb van de volbepakte pakezel in de sneeuw in de dolomieten, net voor we naar slovenie gingen 8-)


^O^

[ Bericht 20% gewijzigd door Dekatria op 24-05-2013 00:25:38 ]
pi_126933410
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:14 schreef Dekatria het volgende:

[..]

"Ja, ik heb echt geen zin in dat 'kreperen' " _O-
Precies :')

Maar voor een kampvuurtje krepeer je echt niet :7 anders stook je niet hard genoeg

Wellicht dat ik ze volgend jaar wat beter kan opvoeden :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:23:09 #48
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126933589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:18 schreef BlackLining het volgende:
Wellicht dat ik ze volgend jaar wat beter kan opvoeden :')
Gewoon doen alsof je een hotel boekt, en dan als enige een tent meenemen? _O-
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:23:29 #49
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126933605
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Vond deze wel tof om te zien. Sowieso, een KLR _O_

Goede reclame om m te verkopen! :D
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:24:07 #50
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126933631
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:23 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Gewoon doen alsof je een hotel boekt, en dan als enige een tent meenemen? _O-
:D _O-
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_126933640
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:23 schreef theKiD het volgende:

[..]

Goede reclame om m te verkopen! :D
Ja, maar ik zou het niet kunnen.

De auto waar ik zo'n beetje heel Europa mee heb gezien verkopen? Meh, geen probleem. Liever vandaag dan morgen. De motor die vooralsnog alleens België, Luxemburg en Duitsland gezien heeft weg? Nooit!
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:27:11 #52
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126933772
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, maar ik zou het niet kunnen.

De auto waar ik zo'n beetje heel Europa mee heb gezien verkopen? Meh, geen probleem. Liever vandaag dan morgen. De motor die vooralsnog alleens België, Luxemburg en Duitsland gezien heeft weg? Nooit!
Dat vind ik ook zo moeilijk. Eigenlijk rij ik de laatste 2 jaar erg weinig. Maar als ik m weg doe, krijg ik er spijt van. We hebben samen toch tot aan Bosnie/ Hongarije/ Slowakije, enzo gereden :7 Groot gedeelte van Europa op 2 wielen bezocht :D
Dus verkopen, zal moeilijk gaan... Denk er wel vaak aan.. maar weet ook dat ik spijt als haren op mijn hoofd ga krijgen als ik dat door ga zetten..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:31:41 #53
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126933909
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:27 schreef theKiD het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo moeilijk. Eigenlijk rij ik de laatste 2 jaar erg weinig. Maar als ik m weg doe, krijg ik er spijt van. We hebben samen toch tot aan Bosnie/ Hongarije/ Slowakije, enzo gereden :7 Groot gedeelte van Europa op 2 wielen bezocht :D
Dus verkopen, zal moeilijk gaan... Denk er wel vaak aan.. maar weet ook dat ik spijt als haren op mijn hoofd ga krijgen als ik dat door ga zetten..
Ik moet dan altijd denken aan het interview wat Eric Bana in z'n docu 'Love The Beast' heeft met Jeremy Clarkson. Hebben ze het over hun eerste auto, vertelt Clarkson over dat voor een TV programma ze hem eens hadden herenigd met z'n eerste wagen. Toen'ie zag hoe die was verwaarloosd door de huidige eigenaar wilde hij die gast echt een ros verkopen _O-

Uiteindelijk wordt zo'n machine een deel van jezelf, helemaal als je ermee reist. Net wat je zegt, je krijgt er enorme spijt van als je 'm wegdoet.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:35:09 #54
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126934008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:31 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ik moet dan altijd denken aan het interview wat Eric Bana in z'n docu 'Love The Beast' heeft met Jeremy Clarkson. Hebben ze het over hun eerste auto, vertelt Clarkson over dat voor een TV programma ze hem eens hadden herenigd met z'n eerste wagen. Toen'ie zag hoe die was verwaarloosd door de huidige eigenaar wilde hij die gast echt een ros verkopen _O-

Uiteindelijk wordt zo'n machine een deel van jezelf, helemaal als je ermee reist. Net wat je zegt, je krijgt er enorme spijt van als je 'm wegdoet.
Maar aan de andere kant, ik denk dat ik er vorig jaar, misschien max 350km mee heb gereden... :{ ;(
Maar daar weer aan de andere kant, ik heb er in de 5 jaar dat ik m heb, misschien ongeveer wel 15000km erbij gezet...

Dubbel, dubbel, lastig, lastig :')
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:36:39 #55
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126934058
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:35 schreef theKiD het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant, ik denk dat ik er vorig jaar, misschien max 350km mee heb gereden... :{ ;(
Maar daar weer aan de andere kant, ik heb er in de 5 jaar dat ik m heb, misschien ongeveer wel 15000km erbij gezet...

Dubbel, dubbel, lastig, lastig :')
Dat zou eerder een argument zijn om weer op vakantie te gaan, in mijn ogen ;)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:58:42 #56
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126934598
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:36 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat zou eerder een argument zijn om weer op vakantie te gaan, in mijn ogen ;)
Mja.. Goed punt. Alleen motormaatje heeft huis gekocht, en gaat dit jaar niet op vakantie. En alleen is geen optie
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_126934884
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:58 schreef theKiD het volgende:

[..]

Mja.. Goed punt. Alleen motormaatje heeft huis gekocht, en gaat dit jaar niet op vakantie. En alleen is geen optie
Hoezo niet? :)

Ik geef toe, het komt wel heel erg FOK!ker over om alleen op vakantie te gaan :D maar er is niks mis mee als je de goeie plaatsen bezoekt en een béétje makkelijk contact legt.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 02:04:54 #58
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126935647
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 01:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hoezo niet? :)

Ik geef toe, het komt wel heel erg FOK!ker over om alleen op vakantie te gaan :D maar er is niks mis mee als je de goeie plaatsen bezoekt en een béétje makkelijk contact legt.
Ik moet altijd minimaal 1 persoon om me heen hebben die ik ken en vertrouw. Ik leg hoe dan ook, altijd heel makkelijk contact met anderen, maar dat is geen reden voor me om alleen op vakantie te gaan. Dat trekt me niet..
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:04:34 #59
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126938951
Ik vind het juist heerlijk hoor. Als je ergens langer wilt blijven dan blijf je ergens langer, wil je doorrijden dan rij je door. Niemand om rekening mee te houden w/
pi_126939146
mischien nog een tipje: stop een papier onder het plastic van je tanktas met daarop wat basisgegevens over jezelf zoals naam, leeftijd evt. medische aandoeningen, allergieën en voorgeschreven medicijnen die je hebt.... en je emergency contact

bloedgroep is niet heel relevant. dit testen ze toch eerst indien nodig of je krijgt de universele bloedgroep toegediend
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:30:36 #61
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126939651
Ik heb daarvoor een zwart boekje, wat ik tevens als een soort dagboek gebruik om dagelijkse dingen in te schrijven. Werkt sneller dan een laptop oid, en het is een soort 'memento' voor na de reis :)

Zet overigens de medische shit ook op m'n helm deze zomer, tesamen met bloedgroep.
pi_126942933
Misschien ook handig om te vermelden dat niet in ieder land of gebied je pinpas werkt en een creditcard handig is. Anders cash meenemen.
pi_126943956
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:16 schreef Vinniiee het volgende:
Misschien ook handig om te vermelden dat niet in ieder land of gebied je pinpas werkt en een creditcard handig is. Anders cash meenemen.
Dat zou toch onder algemene reiskennis moeten vallen zou je denken :+

De landen die de meeste mensen op de motor kunnen doen zullen toch grotendeels binnen Europa liggen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_126945272
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat zou toch onder algemene reiskennis moeten vallen zou je denken :+

De landen die de meeste mensen op de motor kunnen doen zullen toch grotendeels binnen Europa liggen.
Ben ik met je eens, maar niet iedereen is even slim :+
pi_126948046
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:33 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar niet iedereen is even slim :+
Klopt, bij mij zit dat ook niet in de familie overigens. Zou niet de eerste keer zijn dat ik nog even in alle haast geld mag gaan overmaken omdat mijn pa zijn hotel niet kan afrekenen :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_126950067
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:12 schreef Salatrel het volgende:
bloedgroep is niet heel relevant. dit testen ze toch eerst indien nodig of je krijgt de universele bloedgroep toegediend
Motorolie?
pi_126950210
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Motorolie?
0 :)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 17:10:32 #68
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126953898
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:57 schreef BlackLining het volgende:
Klopt, bij mij zit dat ook niet in de familie overigens. Zou niet de eerste keer zijn dat ik nog even in alle haast geld mag gaan overmaken omdat mijn pa zijn hotel niet kan afrekenen :')
Ik zoek wat dat betreft altijd naar een grotere bank in een wat grotere stad, en trek dan genoeg geld uit de muur om de volgende paar dagen door te komen.
pi_126955204
sowieso zoek je je in griekenland een ongeluk naar een bank waar nog geld uit de muur komt :P
pi_126955267
_O-
pi_126955486
Als mijn vakantie goedgekeurd wordt door mijn.detacheringsbureau, dan vertrek ik 26 juli.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 17:56:38 #72
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126955631
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 17:52 schreef Vinniiee het volgende:
Als mijn vakantie goedgekeurd wordt door mijn.detacheringsbureau, dan vertrek ik 26 juli.
Al ideeën voor de route?
pi_126955872
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 17:56 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Al ideeën voor de route?
Zekers.

Ik boek hem vrijdags eerst naar België, daar overnacht ik bij m'n ma die daar op vakantie zit. Kan ik zaterdagochtend met een frisse start beginnen. Dan rij ik door naar Luxemburg stad. Ik weet niet of ik zondags in kan checken bij het volgende hotel, dat moet ik even informeren, maar dat gaat via oost-Frankrijk richting Mullhouse geloof ik.

Verder ben ik nog niet, maar ik denk dat het dan nog een tussenstop in Zwitserland is, en dan zit ik maandag of dinsdag in Italië.
Hoe lang ik daar blijf weet ik nog niet.
pi_126956160
zwitserland houden ze trouwens ook niet van blerpijpen dat je het even weet :P
pi_126956211
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 18:10 schreef Salatrel het volgende:
zwitserland houden ze trouwens ook niet van blerpijpen dat je het even weet :P
Duitsland ook niet, moet toch door 1 van de 2 :P. Of verder naar het zuiden.

Sowieso gaat de dB-killer er dan in.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 18:32:07 #76
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126956869
Ow ja, en als je niet net als ik, tussen Kroatië en Bosnië, op de grens stil wilt komen te staan, en geweigerd word in Bosnië, zorg dat je papieren in orde zijn.. Je had mijn gezicht moeten zien toen ik geweigerd werd en resoluut terug gestuurd werd naar Kroatië... whaha. Mijn groene kaart was niet in orde, Maar een fax en 2 uur wachten deed wonderen. Dit tezamen met het pakje peuken wat ik aan de douane beambte gaf, hebben er voor gezorgd dat ik met een wit-groenekaart alsnog het land binnen mocht :D
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 24 mei 2013 @ 19:30:21 #77
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126959346
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 18:32 schreef theKiD het volgende:
Ow ja, en als je niet net als ik, tussen Kroatië en Bosnië, op de grens stil wilt komen te staan, en geweigerd word in Bosnië, zorg dat je papieren in orde zijn.. Je had mijn gezicht moeten zien toen ik geweigerd werd en resoluut terug gestuurd werd naar Kroatië... whaha. Mijn groene kaart was niet in orde, Maar een fax en 2 uur wachten deed wonderen. Dit tezamen met het pakje peuken wat ik aan de douane beambte gaf, hebben er voor gezorgd dat ik met een wit-groenekaart alsnog het land binnen mocht :D
Al gechecked, heb overal dekking w/ alleen nog ff bellen over repatriëring.
pi_126978094
zo ik hoef morgen alleen nog maar op tijd wakker te worden en de tanktas erop te ritsen :P
pi_126983639
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 18:03 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Zekers.

Ik boek hem vrijdags eerst naar België, daar overnacht ik bij m'n ma die daar op vakantie zit. Kan ik zaterdagochtend met een frisse start beginnen. Dan rij ik door naar Luxemburg stad. Ik weet niet of ik zondags in kan checken bij het volgende hotel, dat moet ik even informeren, maar dat gaat via oost-Frankrijk richting Mullhouse geloof ik.

Verder ben ik nog niet, maar ik denk dat het dan nog een tussenstop in Zwitserland is, en dan zit ik maandag of dinsdag in Italië.
Hoe lang ik daar blijf weet ik nog niet.
Mulhouse is lachen. Als je daar in de buurt nog een leuke stad zoekt voor een tussenstop; Colmar is echt geweldig.

In Zwitserland kan ik je de Saasvallei (met name Saas-Grund en Saas-Fee) of het Zermatt dal aanraden :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:09:44 #80
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126984660
Mooi man, een route uitstippelen. Het enige kutte eraan is keuzes maken tussen alle awesomeheid... helemaal op een trip van 7000km _O-

Die Grieken zijn helemaal geniaal, struikelen over elkaar met suggesties voor de dagen in Griekenland die nog open liggen _O_
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:17:50 #81
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126984923
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef theKiD het volgende:
Ik zal morgen als ik thuis en wakker ben eens kijken of ik een paar leuke plaatjes heb van de volbepakte pakezel in de sneeuw in de dolomieten, net voor we naar slovenie gingen 8-)
Duurde iets langer.. maar toch..
In de Dolomieten, net voor Slovenië;



[edit] El Bandito is de mijne. Toen nog met stuurkuip :D

[ Bericht 8% gewijzigd door theKiD op 25-05-2013 14:24:37 ]
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:19:01 #82
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126984966
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:17 schreef theKiD het volgende:

[..]

Duurde iets langer.. maar toch..
In de Dolomieten, net voor Slovenië;

[ afbeelding ]
Nice ^O^
pi_126985273
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:17 schreef theKiD het volgende:

[..]

Duurde iets langer.. maar toch..
In de Dolomieten, net voor Slovenië;

[ afbeelding ]

[edit] El Bandito is de mijne. Toen nog met stuurkuip :D
Bandit *O*

De mijne heet ook El Bandito O+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_126985293
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mulhouse is lachen. Als je daar in de buurt nog een leuke stad zoekt voor een tussenstop; Colmar is echt geweldig.

In Zwitserland kan ik je de Saasvallei (met name Saas-Grund en Saas-Fee) of het Zermatt dal aanraden :)
Ik overnacht er 30km vandaan geloof ik.

Even kijken waar dat ligt, thanks :D
pi_126987170
Dat moment dat je routes aan het maken bent en niet weet waar je allemaal langs moet omdat er zoveel mooie bochten liggen :')
pi_126987213
gelukkig heb je in schotland niet zo heel veel keus qua wegen :P
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:26:07 #87
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126987224
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:24 schreef Vinniiee het volgende:
Dat moment dat je routes aan het maken bent en niet weet waar je allemaal langs moet omdat er zoveel mooie bochten liggen :')
I know what that's like _O-

Ook leuk: ferry ticket bestellen, moet je je voetuig opgeven... staat er geen motor tussen. Lolwut?
pi_126987371
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:26 schreef Dekatria het volgende:

[..]

I know what that's like _O-

Ook leuk: ferry ticket bestellen, moet je je voetuig opgeven... staat er geen motor tussen. Lolwut?
motoren zijn gratis
pi_126987638
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:26 schreef Dekatria het volgende:

[..]

I know what that's like _O-

Ook leuk: ferry ticket bestellen, moet je je voetuig opgeven... staat er geen motor tussen. Lolwut?
Handig _O-

Mijn eerste dag in Italië: http://goo.gl/maps/0aWSO :9
pi_126987654
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:31 schreef Salatrel het volgende:

[..]

motoren zijn gratis
Waar dat dan?
pi_126987680
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waar dat dan?
Op de boot die Deka wilt nemen.
pi_126987722
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:40 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Op de boot die Deka wilt nemen.
Joh. Jammer genoeg is dat niet altijd het geval.
pi_126987739
ik lul ook maar wat hoor :') waarschijnlijk zijn maar weinig zo gek de motor mee te nemen :P
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:48:44 #94
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126987880
Eventjes reservering bevestigen bij het hotel in Brindisi. Eerst iemand aan de lijn die geen Engels spreekt, oh wat een pret _O-
pi_126987949
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:48 schreef Dekatria het volgende:
Eventjes reservering bevestigen bij het hotel in Brindisi. Eerst iemand aan de lijn die geen Engels spreekt, oh wat een pret _O-
Wen er maar aan.

Ik hink op twee gedachten: via Engeland en Wales naar Ierland of een rondje Frankrijk - Italië - Oostenrijk - Tsjechië - Duitsland. De tweede optie is waarschijnlijk een stuk goedkoper, ondanks het hogere aantal kilometers; de eerste trekt me meer omdat GB en Ierland.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:53:11 #96
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126988004
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wen er maar aan.
Hmja :')
quote:
Ik hink op twee gedachten: via Engeland en Wales naar Ierland of een rondje Frankrijk - Italië - Oostenrijk - Tsjechië - Duitsland. De tweede optie is waarschijnlijk een stuk goedkoper, ondanks het hogere aantal kilometers; de eerste trekt me meer omdat GB en Ierland.
GB is wispelturig qua weer, maar zeker aan te raden :Y)
pi_126988055
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:53 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Hmja :')

[..]

GB is wispelturig qua weer, maar zeker aan te raden :Y)
Dat weer maakt me niet zoveel uit. Het zijn prachtige landen (althans, dat verwacht ik, ik ben alleen in Schotland geweest), en je kunt er ook mooi een paar dagen te voet rondtrekken.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:56:26 #98
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126988095
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat weer maakt me niet zoveel uit. Het zijn prachtige landen (althans, dat verwacht ik, ik ben alleen in Schotland geweest), en je kunt er ook mooi een paar dagen te voet rondtrekken.
Wales is enorm underrated, prachtig stukje aarde :Y
pi_126997595
Routes klaar, tijd om hotels te boeken.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:35:57 #100
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126997737
Ik moet alle points of interest nog ff aanstippen op m'n kaarten. Route verzin ik onderweg wel w/
pi_127017118
Have fun, Sala *O* !!
pi_127017161
Veel plezier :W
  zondag 26 mei 2013 @ 11:56:23 #103
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
  zondag 26 mei 2013 @ 11:58:58 #104
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_127017231
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 10:08 schreef Salatrel het volgende:
zo ik hoef morgen alleen nog maar op tijd wakker te worden en de tanktas erop te ritsen :P
Muchos plezieros, en hou alles en jezelf heel ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 26 mei 2013 @ 12:01:21 #105
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_127017290
Mocht er iemand in de omgeving van Bolzano gaan rijden... http://www.steinmannwald.it/en/ _O_ Die eigenaar is erg stoere vent, en kent de streek op zijn duimpje, echt een biker hotel 8-)
Toen wij er waren, had hij een erg gave Moto Guzzi 8-)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_127017333
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:01 schreef theKiD het volgende:
Mocht er iemand in de omgeving van Bolzano gaan rijden... http://www.steinmannwald.it/en/ _O_ Die eigenaar is erg stoere vent, en kent de streek op zijn duimpje, echt een biker hotel 8-)
Toen wij er waren, had hij een erg gave Moto Guzzi 8-)
Even kijken, ik ben namelijk van plan om daar in de buurt te gaan rijden. Dank u.
  zondag 26 mei 2013 @ 12:04:40 #107
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127017362
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:01 schreef theKiD het volgende:
Mocht er iemand in de omgeving van Bolzano gaan rijden... http://www.steinmannwald.it/en/ _O_ Die eigenaar is erg stoere vent, en kent de streek op zijn duimpje, echt een biker hotel 8-)
Toen wij er waren, had hij een erg gave Moto Guzzi 8-)
Ik kom daar ook langs, dank ^O^
  zondag 26 mei 2013 @ 12:08:09 #108
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_127017453
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:03 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Even kijken, ik ben namelijk van plan om daar in de buurt te gaan rijden. Dank u.
Als je daar met iemand gaat rijden, maak goede afspraken.. Daar ben ik een maatje van me kwijt geraakt :') Onze afspraak is, of boven op de berg wachten, of bij de eerste afslag..
En aangezien ik stuk langzamer ben dan hij, en soms stop om fotos te maken, stond hij boven op de berg te wachten. Net toen ik boven kwam, draaide een touringbus, ik aan de linkerkant daar voorbij, hij stond aan de rechterkant. Ik zag niemand, dus ik rij door, naar beneden. Beneden aangekomen, niemand :') Hem bellen, dacht hij dat ik onderuit was gegaan of in een ravijn gestort oid. Hij was mij gaan zoeken omdat het zo lang duurde en stond dus aan de andere kant van de berg, beneden :') Whaha.. Toen kon ik dus in mijn eentje zonder kaart, de weg terug gaan zoeken naar het hotel.. _O- Wel een gedenkwaardige rit though.. onderweg nog een motorongeluk gezien waar een motor met 100+ in de achterkant van een auto was geknalt :{ Toen de trauma heli opsteeg, en iedereen weer ging rijden, reed iedere motorrijder erg rustig, iedereen was aangedaan.. :{
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_127017503
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:08 schreef theKiD het volgende:

[..]

Als je daar met iemand gaat rijden, maak goede afspraken.. Daar ben ik een maatje van me kwijt geraakt :') Onze afspraak is, of boven op de berg wachten, of bij de eerste afslag..
En aangezien ik stuk langzamer ben dan hij, en soms stop om fotos te maken, stond hij boven op de berg te wachten. Net toen ik boven kwam, draaide een touringbus, ik aan de linkerkant daar voorbij, hij stond aan de rechterkant. Ik zag niemand, dus ik rij door, naar beneden. Beneden aangekomen, niemand :') Hem bellen, dacht hij dat ik onderuit was gegaan of in een ravijn gestort oid. Hij was mij gaan zoeken omdat het zo lang duurde en stond dus aan de andere kant van de berg, beneden :') Whaha.. Toen kon ik dus in mijn eentje zonder kaart, de weg terug gaan zoeken naar het hotel.. _O- Wel een gedenkwaardige rit though.. onderweg nog een motorongeluk gezien waar een motor met 100+ in de achterkant van een auto was geknalt :{ Toen de trauma heli opsteeg, en iedereen weer ging rijden, reed iedere motorrijder erg rustig, iedereen was aangedaan.. :{
Haha mooi dit _O- Ik ben van plan om alleen op reis te gaan, dus dat scheelt :)

Dat ongeluk is altijd klote natuurlijk, en doet je toch wat :{
  zondag 26 mei 2013 @ 12:10:46 #110
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_127017523
3 dagen rondgereden in de zeikende regen, in dat hotel aangekomen, een gesprek met me maatje gehad, als dit nog 1 dag zo doorgat, ga ik naar huis, ik heb geen zin om mijn vakantie te laten verregenen.. Hij was het er niet mee eens, maar snapte het wel. Alle spullen snachts laten drogen, en smorgens toen we wakker werden en het gordijn open deden.. stralende zon 8-) :D Sindsdien geen druppel meer gehad op de rest van de 4000km :D
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zondag 26 mei 2013 @ 12:11:45 #111
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_127017552
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:10 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Haha mooi dit _O- Ik ben van plan om alleen op reis te gaan, dus dat scheelt :)

Dat ongeluk is altijd klote natuurlijk, en doet je toch wat :{
Raar hoor, om hemelsbreed mss 10km uit elkaar te staan, maar over de weg ruim 30 :')
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_127017867
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 12:11 schreef theKiD het volgende:

[..]

Raar hoor, om hemelsbreed mss 10km uit elkaar te staan, maar over de weg ruim 30 :')
Hehe, ja kan ik me voorstellen _O-
  maandag 27 mei 2013 @ 10:39:50 #113
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127058601
Leuk man, ticket bestellen voor een ferry. Geboekt, betaald, geld afgeschreven, krijg ik als laatste scherm een error. Gebeld, krijg ik een link toegemailed die het zou moeten fixen, leidt die link naar een nieuwe betalingsomgeving :z

Ze sturen me maar een ticket, hey.
  maandag 27 mei 2013 @ 15:46:19 #114
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_127068363
Dit topic kan niet zonder de avonturen van Hildo
http://www.twolefthands.nl/
_O_
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_127070872
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:46 schreef henkde_j het volgende:
Dit topic kan niet zonder de avonturen van Hildo
http://www.twolefthands.nl/
_O_
Hildo is een held.

pi_127074224
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 15:46 schreef henkde_j het volgende:
Dit topic kan niet zonder de avonturen van Hildo
http://www.twolefthands.nl/
_O_
Het lezen waard ja, geweldig _O_
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 16:08:42 #117
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127111279
Callcenters van internationale ferrydiensten die personeel inhuren met gebrekkig Engels ;( en weer in de wacht. Geld is afgeschreven, maar ze hebben geen betalingsbevestiging. Vertelt die knakker doodleuk dat het een reservering is en deze volgende week vervalt. Ja lul, ik heb al betaald, dan vervalt er dus mooi even niks.
pi_127114113
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:08 schreef Dekatria het volgende:
Callcenters van internationale ferrydiensten die personeel inhuren met gebrekkig Engels ;( en weer in de wacht. Geld is afgeschreven, maar ze hebben geen betalingsbevestiging. Vertelt die knakker doodleuk dat het een reservering is en deze volgende week vervalt. Ja lul, ik heb al betaald, dan vervalt er dus mooi even niks.
Screenshot van de betaling mailen?
pi_127114571
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:08 schreef Dekatria het volgende:
Callcenters van internationale ferrydiensten die personeel inhuren met gebrekkig Engels ;( en weer in de wacht. Geld is afgeschreven, maar ze hebben geen betalingsbevestiging. Vertelt die knakker doodleuk dat het een reservering is en deze volgende week vervalt. Ja lul, ik heb al betaald, dan vervalt er dus mooi even niks.
Italiaans bedrijf zeker :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:07:52 #120
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127115337
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 17:41 schreef BlackLining het volgende:
Italiaans bedrijf zeker :+
:+

Screenshot heb ik, wacht ik nog even mee.
pi_127126375
Ik zie Sala net iets posten over parkeren op de stoep in het MC-topic, dat moet ik ook nog even checken.

Wie weet of het in Frankrijk verplicht is om zoveel cm² reflecterende meuk te dragen? Daar stond mij iets van bij, maar ik weet het niet meer zeker.
pi_127128696
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:52 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zie Sala net iets posten over parkeren op de stoep in het MC-topic, dat moet ik ook nog even checken.

Wie weet of het in Frankrijk verplicht is om zoveel cm² reflecterende meuk te dragen? Daar stond mij iets van bij, maar ik weet het niet meer zeker.
yep. toen ik een neiuwe helm kreeg van shark zaten er zelfs reflecterende stickers bij voor op de helm :') die zijn regelrecht de prullenbak in gegaan. in frankrijk moet je overigens ook 2 alcoholtesten bij je hebben :') kun je bij de anwb kopen
pi_127128799
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:29 schreef Salatrel het volgende:

[..]

yep. toen ik een neiuwe helm kreeg van shark zaten er zelfs reflecterende stickers bij voor op de helm :') die zijn regelrecht de prullenbak in gegaan. in frankrijk moet je overigens ook 2 alcoholtesten bij je hebben :') kun je bij de anwb kopen
Frans merk of zo? :') Hmm dan moet ik die precieze regeling even opzoeken.
Van die alcoholtesten wist ik, thanks for the reminder ;)
pi_127129985
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:52 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zie Sala net iets posten over parkeren op de stoep in het MC-topic, dat moet ik ook nog even checken.

Wie weet of het in Frankrijk verplicht is om zoveel cm² reflecterende meuk te dragen? Daar stond mij iets van bij, maar ik weet het niet meer zeker.
Klopt. Het is in Frankrijk legaal om compleet naakt maar met zo'n fluor motorhelm rond te rijden. Een volledig leren, maar zwart, pak mag niet.

:').
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127130260
Erg streng zijn ze trouwens niet. Ik ben er in ieder geval mee weggekomen, en ik ben aardig wat gendarmes tegengekomen.
pi_127130440
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:49 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Klopt. Het is in Frankrijk legaal om compleet naakt maar met zo'n fluor motorhelm rond te rijden. Een volledig leren, maar zwart, pak mag niet.

:').
Dat reflecterende gedoe geldt voor de bestuurder toch? Die paar cm² gele vlakken helpt echt niet meer bij mij, mijn hele motor is al geel :')
pi_127132051
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:56 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Dat reflecterende gedoe geldt voor de bestuurder toch? Die paar cm² gele vlakken helpt echt niet meer bij mij, mijn hele motor is al geel :')
Voor de bestuurder ja.

Wet raakt inderdaad kant noch wal hoor, maar hij is er wel.

Sinds Hollande aan de macht is zijn er maar weinig zinnige wetten doorgevoerd in Frankrijk :) Mijn ervaring is ook dat de gendarmerie (die de taak van verkeerspolitie op zich neemt in het land) zich ook niet veel aantrekt van die wetten inderdaad.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 29 mei 2013 @ 06:38:57 #128
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127138752
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:52 schreef Vinniiee het volgende:
Ik zie Sala net iets posten over parkeren op de stoep in het MC-topic, dat moet ik ook nog even checken.

Wie weet of het in Frankrijk verplicht is om zoveel cm² reflecterende meuk te dragen? Daar stond mij iets van bij, maar ik weet het niet meer zeker.
Zie hier. 125cm^2
pi_127145366
Als je niet voor lul wilt rijden, dat stuk reflectieve zooi mag dus ook gewoon op je kont zitten zodat je het niet ziet als je rijd :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127145975
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 06:38 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Zie hier. 125cm^2
Dank u.
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:11:06 #131
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127151982
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:50 schreef BlackLining het volgende:
Als je niet voor lul wilt rijden, dat stuk reflectieve zooi mag dus ook gewoon op je kont zitten zodat je het niet ziet als je rijd :')
Op m'n helm voor deze zomer zit al een hele zwik, op m'n hittepak echter helemaal naks. Moet ik straks nog met zo'n hessie rijden :')

Ferryticket dan nu eindelijk binnen *O*
pi_127163710
Voor zover ik weet heb ik helemaal geen reflecterende meuk op m'n pak zitten :')
pi_127168608
quote:
15s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:26 schreef Vinniiee het volgende:
Voor zover ik weet heb ik helemaal geen reflecterende meuk op m'n pak zitten :')
Gewoon zo'n fluor armband halen, zou ik doen.

Zo'n hesje kan ook maar mij zul je er niet mee zien.


Blijft een belachelijke wet. Maar die zijn er sinds Hollande wel meer in Frankrijk :N
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127168751
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gewoon zo'n fluor armband halen, zou ik doen.

Zo'n hesje kan ook maar mij zul je er niet mee zien.

Blijft een belachelijke wet. Maar die zijn er sinds Hollande wel meer in Frankrijk :N
Even kijken wat ik ermee ga doen, goedkoopste oplossing in ieder geval. Ik ben maar 1 dag in Frankrijk namelijk.
pi_127169307
Je kunt ook de gok wagen. Boete ¤70 als ze je staande houden. Kans lijkt me klein.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 29 mei 2013 @ 21:05:15 #136
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127172546
Ik rij ook maar een klein stukkie door Fransozië. Hessie heb ik al - misschien moet ik 'm uit protest om m'n reet knopen ofzo.
pi_127174446
Ik zou een hesje printen met het " :') " icoon uitgevoerd in fluorgeel.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127174890
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:33 schreef BlackLining het volgende:
Ik zou een hesje printen met het " :') " icoon uitgevoerd in fluorgeel.
_O_ _O-
pi_127175066
Trouwens, nu ik er zo over nadenk, Frankrijk, en dan het gebied rondom de Elzas, leent zich natuurlijk ook prima voor een weekendje op de motor :) Vrijdagmiddag heen, tent op, weekendje daar, maandagmorgen terug en maandagavond weer aan de arbeid.. Ook maar eens kijken of me dat lukt. In verband met werk kan ik helaas geen hele weken meer weg ;(
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:03:24 #140
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127176504
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:33 schreef BlackLining het volgende:
Ik zou een hesje printen met het " :') " icoon uitgevoerd in fluorgeel.
Kijken hoe goed ik kan tekenen met een watervaste stift...
pi_127479448
quote:
10s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:03 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Kijken hoe goed ik kan tekenen met een watervaste stift...
En, al resultaat? :7
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:29:33 #142
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127483917
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:31 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En, al resultaat? :7
Zal het zo ff doen _O-
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:56:11 #143
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:58:23 #144
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_127485085
Straks krijg je Dunlop achter je aan omdat ze denken dat je hun merk belachelijk maakt :{w :P
Ja doei.
pi_127485614
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:56 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
_O- TOPICPOLIZEIsmy.png
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 16:31:48 #147
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127486123
Ik vind het gestoordste nog wel dat een motorpak dus niet verplicht is in Frankrijk, maar deze onzin wel.
pi_127486616
quote:
8s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:31 schreef Dekatria het volgende:
Ik vind het gestoordste nog wel dat een motorpak dus niet verplicht is in Frankrijk, maar deze onzin wel.
:Y



Er was nog ergens zo'n foto van zo'n dikkop met alleen zo'n hesje op de motor, en nog een foto van dezelfde dikkop vol in het leer. Die eerste mocht wel, tweede mocht niet :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127487059
UND JETZT DAS REISVERSLAG JA!!!!

Dag1 Newcastle naar Doune:

Na mezelf volgevroten te hebben bij het ontbijtbuffet aan boord van de boot was het tijd om op de motor te stappen en mij tussen het overige verkeer richting Schotse grens te begeven. Helaas vond de mevrouw die verkeer stond te regelen voor de paspoortcontrole het een goed plan om alle motorrijders langs 1 huisje te sturen waardoor dit allemaal langer duurde dan noodzakelijk was. Gelukkig scheen de zon waardoor het nog wel enigzins uit te houden was.

Vlak voordat ik bij de Schotse grens aankwam begon het te regenen en het zou de rest van de rit (nog zon 250km) in variërende intensiteit blijven regenen.


de eerste stop van de dag bij de Schotse grens.


Doune castle, de oplettende lezer zal het misschien herkennen want hier is een scene van Monty Python and the holy grail opgenomen

Dag 2 Doune naar Oban:

Vandaag staat er een rit van Doune via Loch Lomond national park naar Oban op het programma. het weer was gelukkig beter dan op dag 1 maar nog steeds wat regen gehad. voor de zekerheid wel gelijk voor vertrek regenpak over motorpak aangetrokken.

In het Loch Lomond national park ligt direct aan de A821 de 3 lochs forest drive een rit naast een asfalt die ik graag mee wilde pikken. De weersomstandigheden lieten dit gelukkig toe en de forest drive was open.

na de forest drive gereden te hebben ben ik over de A821 teruggereden naar het startpunt (de uitgang van de forest drive is ergens anders als de ingang) de A821 is namelijk zelf ook een fantastische weg om met de motor te rijden. Via GlenOgle kwam ik bij Loch Lomond zelf en langs het water heb ik genoten van een appelsapje en een broodje.

Loch Lomond nog kort gevolgt en via Argyll national park langs Loch Awe naar Oban.


zicht vanaf de 3 lochs forest drive


lunchen aan de oever van Loch Lomond


panorama van Oban (volgens mij was het eb)

Dag 3 Oban naar Portree:

Wat een dag zou dit worden. Na de gordijnen geopend te hebben werd ik begroet door een strak blauwe hemel en de zon scheen al lekker. Even snel onder de douche gesprongen en daarna de bagage weer op de motor gebonden. Ontbijt had ik gepland staan om bij The Green Welly Pitstop te nuttigen dus voor vertrek alleen even een pakje appelsap en een mueslireep voor de ergste trek.

Na heerlijk ontbeten te hebben was het tijd voor 1 van de hoogtepunten van deze reis namelijk Glencoe. De weg naar en erdoorheen is wellicht niet zo bijzonder maar de omgeving is dat zeker weten wel. Het hielp ook enorm dat het vandaag echt prachtig weer was.

na het uitgebreide foto/film en nog maar eens een pakje appelsap was het tijd om verder te rijden richting Fort William en het Commando Memorial bij Spean Bridge (Long Way Down anyone?)

Via Loch Lochy en Loch Cluanie bracht de Tenere mij naar Eilean Donan castle (ja die van Highlander) hier ben ik alleen even voor een foto gestopt want ik was al eens een keer binnen geweest)

Via de Skye bridge naar Portree gereden waar ik 's middags nog een vermoeiende hike bij de Quirang mountain range heb gedaan.


Glencoe in de volle zon


Commando Memorial met Ben Nevis in de achtergrond


Eilean Donan castle


uitzicht vanaf het hoogste punt van de hike over Quirang

Dag 4 Portree naar Ullapool:

Na een koude douche (de stop bleek eruit te liggen) en een warm ontbijt wederom opgestapt voor het volgende hoogtepunt van de vakantie namelijk Bealach Na Ba oftewel the pass of the cattle of gewoon Applecross pass een single track road die het kleine plaatsje Applecross verbind met de doorgaande A896 richting noorden en zuiden en vroeger voornamelijk werd gebruikt om het vee over te verplaatsen en daar dankt de weg dan ook zijn naam aan. Na Applecross bereikt te hebben zou mijn route zich verder vervolgen langs de westkust om uiteindelijk een heel stuk verderop weer op de voornoemde A896 uit te komen.

Vele bochten en enkele stops verder kwam ik aan bij de laatste grote stop voordat ik Ullapool zou bereiken namelijk the Corrieshalloch Gorge, een smal ravijn uitgesleten door de waterval die al een poosje bezig is....


panorama vanaf de top van Bealach Na Ba


zomaar een fotostop


een overbelichte Corrieshalloch Gorge

Dag 5 Ullapool naar Tongue:

vandaag was het weer weer iets minder. het begon bewolkt maar droog maar het zou later nog gaan regenen en in de hoger gelegen stukken kwam zelfs dikke mist roet in het eten gooien. hierdoor is er niet veel beeldmateriaal van dit stuk totdat ik bij de noordkust kwam bij het plaatsje Durness.

Vlakbij Durness ligt het schiereiland Faraid Head. dit gebied begint als een strand en gaat over in duinen en grasheuvels. Het bleek toch een pittige wandeling toen ik van het pad af ging en door mul zand en over drassige grasheuvels heenliep. het was wel een mooi stukje natuur met wederom een prachtig uitzicht. Tevens een mooi plekje voor een pakje appelsap en een mueslireep.

Na deze wandeling even wat boodschappen gedaan bij de lokale supermarkt en daarna langs Loch Eriboll naar de B&B van die avond vlak voor Tongue.


panorama vanaf Faraid Head

Dag 6 Tongue naar Inverness:

Vanaf vandaag begon de afdaling richting het zuiden weer en in mijn mindset kon ik dat wel merken. de hoogtepunten waren achter de rug en al waren het onderweg vandaag leuke stuurweggetjes merkte ik achteraf dat ik vandaag helemaal geen foto's heb gemaakt...

Dag 7 Inverness naar Pitlochry:

Vandaag de etappe van Inverness naar Pitlochry. Het was droog vandaag echter hing er wel flink wat bewolking. door Cairngorms national park heen en daar waren de weggetjes zo mooi dat ik ben vergeten te stoppen voor foto's. Helaas zal ik dus nog een keer terug moeten om dit recht te zetten.

Voor de 2e keer deze vakantie ben ik vandaag door GlenOgle heen gereden om in het plaatje Killin uit te komen om the Falls of Dochart te bekijken. Op de rotsen hadden ze een parcours uitgezet voor trial bikes. Dit trok behoorlijk wat bekijks en ik heb zelf ook nog even staan kijken maar ben tot de conclusie gekomen dat ik toch liever een bike met zadel heb


Falls of Dochart met links in beeld het trial parcours

Dag 8 Pitlochry naar Newcastle:

vandaag een A naar B highway blast. ik heb onderweg geen foto's of videos gemaakt. Was lekker op tijd in Newcastle dus vlakbij de boot nog even in een restaurant de laatste ponden gespendeerd aan een broodje warme worst met rode ui en een halve liter cola. Daarna richting het terrein van DFDS waar ik een net zo vroeg gearriveerde BMW rijdende Nederlander trof en we hebben lekker staan ouwehoeren in de zon en we bleken ook nog eens hutten vlak bij elkaar te hebben.

Na gedouched te hebben (allebei apart in onze eigen hut grappenmakers :+) hebben in de skybar een bier genuttigd en ook het dinerbuffet hebben we samen aangevallen.

conclusie:
Al met al een zeer geslaagde trip en ook het weer is niet tegengevallen met slechts 3 regendagen. Wat lesjes geleerd voor de volgende keer Schotland want er zijn wel wat puntjes die ik dan anders ga doen.



[ Bericht 1% gewijzigd door Salatrel op 06-06-2013 17:43:57 ]
pi_127487275
Mooi verslag!

Ik ben benieuwd naar de lessen.
pi_127487430
* BlackLining foto's kijkt

Ik moet ook naar Schotland :9~

* BlackLining veslagje leest
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 17:46:04 #152
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127488224
Naais _O_ mooie foto's!!

Hoeveel km hebbie uiteindelijk gereden?
pi_127488376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:46 schreef Dekatria het volgende:
Naais _O_ mooie foto's!!

Hoeveel km hebbie uiteindelijk gereden?
incl. van en naar de boot in nederland ruim 2500
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:10:07 #154
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127488845
Netjes gemiddelde dan ^O^
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:17 schreef BlackLining het volgende:
Ik moet ook naar Schotland :9~
GROEPSTRIP
pi_127488932
Maar niet in juli augustus hoor eind mei begin juni zijn er tenminste geen midges
pi_127489087
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:17 schreef BlackLining het volgende:
* BlackLining foto's kijkt

Ik moet ook naar Schotland :9~

* BlackLining veslagje leest
Binnenkort maar 's kijken of we er een lang weekendje heen kunnen :9
Ja doei.
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:21:15 #157
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127489121
Aangaande de reflectie kwestie in Frankrijk kwam ik dit nog tegen:

quote:
Biker armband law is kicked out
January 03, 2013

A law obliging motorcyclists and scooter riders to wear a reflective armband has been scrapped on the day it came into force - after a year of protests.

A decree forcing bikers on machines of more than 125cc to wear a 150cm3 armband was due to come into force on January 1, 2013. The original plans had been for bikers to wear a reflective and fluorescent waistcoat at all times, but after protests ministers toned down the move.

However, Socialist Interior Minister Manuel Valls wrote off the measure, which motorcycle pressure group Fédération Française des Motards en Colère had described as "absurd" and "useless in improving safety". Valls said he had asked for an inquiry into the usefulness of retro-reflective clothing.

Bikers had organised protests around the country and last March 15,000 bikes took to the streets of Paris. The FFMC said that if drivers could not see a motorbike with rider and, by law, a daytime headlight, then an armband was not going to help.

Although the brassard armband plan has been scrapped it is thought that other measures may be on the way as Valls said that two-wheeler users accounted for 23% of road deaths in 2011.

The minister has also to decide what action to take over the breath-test law, which has been delayed from coming into full force until March 1. Drivers are obliged to carry a breath-test kit in their vehicles at all times but no penalties are being enforced as Valls said there was a shortage of supply.

Consumer group UFC/Que Choisir tested éthylotests and found that one in two was not reliable and gave false readings, including telling a driver he was safe to drive when he was over the limit. The Direction Générale de la Cconcurrence, de la Consommation et de la Répression des Fraudes has already forced the withdrawal of 400,000 faulty kits.
pi_127489320
Kortom:

"Frankrijk :') "
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127517624
Momenteel zit ik in de halfway bridge in Lodsworth. En ze hebben hier Wi-Fi :Y

Gister schitterend weer gehad, vandaag redelijk, gelukkig wel voor het grootste deel droog. We hebben langs de zuidkust naar Brighton gereden maar dat is niet echt een aanrader, weinig bochten en veel auto's.

We gaan nog even verder :)

c_/
met een koekje
pi_127517708
Oh, en gister nog even na een lange dag, achter elkaar aan zo de verkeerde kant van de weg opgereden na het keren. Te stom voor woorden maar gewoontes krijg je er niet zomaar uit :P

c_/
met een koekje
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:38:35 #161
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127517870
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:31 schreef koffielepel het volgende:
Momenteel zit ik in de halfway bridge in Lodsworth. En ze hebben hier Wi-Fi :Y

Gister schitterend weer gehad, vandaag redelijk, gelukkig wel voor het grootste deel droog. We hebben langs de zuidkust naar Brighton gereden maar dat is niet echt een aanrader, weinig bochten en veel auto's.

We gaan nog even verder :)

c_/
Beste weggetjes zitten meer binnenlands in Zuid Engeland :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:57:54 #162
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_127518556
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:33 schreef koffielepel het volgende:
Oh, en gister nog even na een lange dag, achter elkaar aan zo de verkeerde kant van de weg opgereden na het keren. Te stom voor woorden maar gewoontes krijg je er niet zomaar uit :P

c_/
Herkenbaar :') Bij mij was het 15 minuten na ons ongeluk, dat ik er met de kop niet bij was, en in gedachten, aan de verkeerde kant van de weg terecht kwam, en zo bleef rijden :') Maatje bleef bij degene die gevallen was, en ik ging snel naar overnachtingsplek op zoek. Zo in gedachten dat ik verkeerde kant van de weg telkens na een afslag koos |:(
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:59:55 #163
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_127518624
Even lunchen in Eindhoven en straks door naar Dasburg. *O*
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_127722674
Ik realiseer mij zojuist dat het nog maar 6,5 week duurt voordat ik richting Italië vertrek :o
Moet nog even de laatste dingetjes in orde maken:
- Navigatie op gewenste plek monteren
- Motor na laten lopen
- Geschikte bagagemogelijkheden uitzoeken en kopen

Zijn er nog dingen die ik vergeet?
pi_127722724
quote:
5s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:30 schreef Vinniiee het volgende:
Ik realiseer mij zojuist dat het nog maar 6,5 week duurt voordat ik richting Italië vertrek :o
Moet nog even de laatste dingetjes in orde maken:
- Navigatie op gewenste plek monteren
- Motor na laten lopen
- Geschikte bagagemogelijkheden uitzoeken en kopen

Zijn er nog dingen die ik vergeet?
-heb je ANWB europa service?
-reisverzekering?
-is je paspoort/ID nog geldig?
-italiaanse euros halen
pi_127722818
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:32 schreef Salatrel het volgende:

[..]

-heb je ANWB europa service?
-reisverzekering?
-is je paspoort/ID nog geldig?
-italiaanse euros halen
Yes, yes, yes, en goed dat je dat zegt. In Zwitserland heb je geen euro's :+
pi_127722906
ik zou in zwitserland zelf pinnen trouwens en niet hier gaan wisselen....
pi_127723081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:36 schreef Salatrel het volgende:
ik zou in zwitserland zelf pinnen trouwens en niet hier gaan wisselen....
Hmm oke, dank je. :)
pi_127723582
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:34 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Yes, yes, yes, en goed dat je dat zegt. In Zwitserland heb je geen euro's :+
In Zwitserland accepteren ze overigens op de meeste plaatsen wel gewoon eurobiljetten :) Afgerond naar 5 euro krijg je het ook gewoon terug. En je wordt niet eens zo heel hard genaait op de koers dan. Minder hard dan door het GWK in ieder geval.

Denk je ook aan een Zwitsers wegenvignet als je de snelweg op gaat in het land? Die heb je ook nodig voor motoren. Blijf je op de binnenwegen heb je hem niet nodig. Je kunt de gok ook wagen, boete is ¤195. Vignetje kost ongeveer ¤35. Voor Oostenrijk heb je er ook één nodig trouwens, mocht je daar komen.

Ow, enneh, rij er niet te snel doorheen. Mede omdat de snelheidsboetes godsgruwelijk hoog zijn en boven de 40 te hard zelfs over kunnen gaan op gevangenisstraffen, maar vooral omdat het een prachtig land is O+

[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 12-06-2013 20:57:14 ]
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127724243
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:51 schreef BlackLining het volgende:

[..]

In Zwitserland accepteren ze overigens op de meeste plaatsen wel gewoon eurobiljetten :) Afgerond naar 5 euro krijg je het ook gewoon terug. En je wordt niet eens zo heel hard genaait op de koers dan. Minder hard dan door het GWK in ieder geval.

Denk je ook aan een Zwitsers wegenvignet als je de snelweg op gaat in het land? Die heb je ook nodig voor motoren. Blijf je op de binnenwegen heb je hem niet nodig. Je kunt de gok ook wagen, boete is ¤195. Vignetje kost ongeveer ¤35. Voor Oostenrijk heb je er ook één nodig trouwens, mocht je daar komen.

Ow, enneh, rij er niet te snel doorheen. Mede omdat de snelheidsboetes godsgruwelijk hoog zijn en boven de 40 te hard zelfs over kunnen gaan op gevangenisstraffen, maar vooral omdat het een prachtig land is O+
Lijkt mij ook het handigst om daar gewoon te pinnen. Mijn slaapplaats grenst aan Duitsland, dus desnoods ga ik daar heen.

Ik rij inderdaad overal binnendoor en pak geen enkele snelweg. Had ik al gelezen op de site van ANWB.

Ik weet dat daar de boetes ontiegelijk hoog zijn; dat wil je inderdaad. Sowieso neem ik de tijd die ik nodig heb ;)
pi_127725341
Iemand een idee waar ik adressen kan in vinden van motorzaken in België/Luxemburg/Frankrijk/Duitsland/Zwitserland/Italië?
pi_127725389
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:25 schreef Vinniiee het volgende:
Iemand een idee waar ik adressen kan in vinden van motorzaken in België/Luxemburg/Frankrijk/Duitsland/Zwitserland/Italië?
Heb je ANWB lidmaatschap? Want dan kun je volgens mij gewoon bellen wat de dichtsbijzijnde betrouwbare zaak is mocht je iets nodig hebben.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127725464
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:25 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Heb je ANWB lidmaatschap? Want dan kun je volgens mij gewoon bellen wat de dichtsbijzijnde betrouwbare zaak is mocht je iets nodig hebben.
Hmm goed punt, dat ga ik even bij hun navragen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:31:55 #174
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_127729225
Dit weekend leuk gereden in de Eifel. _O_ Alleen jammer dat 2 van de 7 motoren vroegtijdig uitvielen en weggesleept moesten worden. :P
En omdat de ANWB geen vervangend vervoer wilde regelen (zat wel bij het abo) krijgen ze nu een taxirekening van ¤300 + ¤50 treinkaartjes. _O-
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 13 juni 2013 @ 06:24:00 #175
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127738254
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:51 schreef BlackLining het volgende:
Denk je ook aan een Zwitsers wegenvignet als je de snelweg op gaat in het land? Die heb je ook nodig voor motoren. Blijf je op de binnenwegen heb je hem niet nodig. Je kunt de gok ook wagen, boete is ¤195. Vignetje kost ongeveer ¤35. Voor Oostenrijk heb je er ook één nodig trouwens, mocht je daar komen.
Goeie tip, ja.
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:39:12 #177
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127767453
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:49:57 #179
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127767780
Het kanaal van die Super Cub gozert is sowieso de moeite waard. Kurkdroge Britse humor _O-
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:52:48 #180
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_127767943
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  maandag 17 juni 2013 @ 10:08:42 #181
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_127893355
Heeft iemand nog aanraders voor een weekje motorrijden in Europa half september? Zouden jullie een rondreis maken of naar een bepaalde bestemming gaan en van daaruit wat tochtjes maken?

edit: Nog een toevoeging: we kunnen niet offroad rijden en we willen graag naar een bestemming waar het rond die tijd nog redelijk mooi weer (>10 graden) is. :7

[ Bericht 42% gewijzigd door mstx op 17-06-2013 10:16:35 ]
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_127893381
Schotland O+ altijd Schotland O+ :P
Ja doei.
pi_127894185
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
Schotland O+ altijd Schotland O+ :P
pi_127894388
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
Schotland O+ altijd Schotland O+ :P
nog tips? ga binnenkort naar Schotland :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_127894550
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:54 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

nog tips? ga binnenkort naar Schotland :Y
Skye. En verder de gehele westkust, wat een wegen.

Oh, en het weggetje van Lairg naar Tongue (A836) langs Altnaharra is ook mooi O+ Al is de 838 ook mooi, daar kan je eventueel een mooi lusje van maken.
Ja doei.
pi_127895450
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 10:10 schreef motorbloempje het volgende:
Schotland O+ altijd Schotland O+ :P
Pyreneeën! Wel een flink eind rijden voor je er bent..

Editie: Quote ik de verkeerde, fix dat zo wel ff op de laptop, daar ga ik mobiel niet aan beginnen :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 17 juni 2013 @ 11:35:43 #187
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_127895668
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Pyreneeën! Wel een flink eind rijden voor je er bent..

Editie: Quote ik de verkeerde, fix dat zo wel ff op de laptop, daar ga ik mobiel niet aan beginnen :')
Dat wordt een beetje krap voor een weekje denk ik, 1300km doe je zeker wel 3 dagen over als je niet constant over de snelweg wil jagen?
Schotland lijkt me wel mooi, ik zet het op het lijstje. :Y
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_127895768
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:35 schreef mstx het volgende:

[..]

Dat wordt een beetje krap voor een weekje denk ik, 1300km doe je zeker wel 3 dagen over als je niet constant over de snelweg wil jagen?
Schotland lijkt me wel mooi, ik zet het op het lijstje. :Y
Ik denk dat als jij 430 kilometer per dag rijd he nog erg gaar afstapt :P

Het is ver inderdaad. Overigens kun je wel met de motor op de trein, dat scheelt. Maar een andere optie zou Zwarte Woud kunnen zijn. Ik heb daar nog nooit slecht weer gehad.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 17 juni 2013 @ 11:55:23 #189
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_127896326
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:35 schreef mstx het volgende:

Schotland lijkt me wel mooi,
ik zet het op het lijstje. :Y
Understatement of the year - award +1 :D

_O_ Schotland, daar mag men mij verstrooien, dat land heeft mijn hart gewonnen! _O_
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_127896713
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:38 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik denk dat als jij 430 kilometer per dag rijd he nog erg gaar afstapt :P

mensen die niet gewoon in 1 dag van biarritz terug naar rotterdam rijden :')

tevens net voor het eerst in mijn leven een tentje opgezet :') laatste keer dat ik ben wezen kamperen deed mijn vader dat nog voor mij :P

maar het is gelukt :') het enige wat niet lukt is de hele boel dusdanig weer op te vouwen dat het in het zakje past waar het uitgekomen is :D :') :|W
pi_127896982
Herkenbaar probleem :P.
pi_127897043
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 12:09 schreef Salatrel het volgende:

[..]

mensen die niet gewoon in 1 dag van biarritz terug naar rotterdam rijden :')

tevens net voor het eerst in mijn leven een tentje opgezet :') laatste keer dat ik ben wezen kamperen deed mijn vader dat nog voor mij :P

maar het is gelukt :') het enige wat niet lukt is de hele boel dusdanig weer op te vouwen dat het in het zakje past waar het uitgekomen is :D :') :|W
Aanstampen, paar keer met de motor overheen rijden werkt ook niet?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_127898611
tent nooit vouwen :N

je moet proppen :Y

bij vouwen krijg je elke keer een scherpe vouw op dezelfde plek en kan je tent gaan lekken.
ik prop ons tentje al 8 jaar (zal zo'n 200x in en 200x uit pakken geweest zijn) en hij is nog steeds als nieuw ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_127898642
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:55 schreef theKiD het volgende:

[..]

Understatement of the year - award +1 :D

_O_ Schotland, daar mag men mij verstrooien, dat land heeft mijn hart gewonnen! _O_
het zal mij dit jaar benieuwen of het kan tippen aan Noorwegen :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_127898744
Ik dacht aanvankelijk geen mogelijkheid te hebben om dit jaar op vakantie te gaan in verband met nieuw werk, maar er lijkt toch een mogelijkheid te komen _O_

Ik kan een lang weekend inplannen. Van donderdag tot en met dinsdag. Dan moet ik dus een bestemming zoeken waar ik redelijkerwijs in één keer naartoe kan laagvliegen, en dan heb ik vier dagen om rond te rijden O+


Denemarken of Zwitserland.. twijfel twijfel.. :{
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:08:37 #196
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_127898808
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:03 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

het zal mij dit jaar benieuwen of het kan tippen aan Noorwegen :P
Denk het niet :P
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:06 schreef BlackLining het volgende:
Ik dacht aanvankelijk geen mogelijkheid te hebben om dit jaar op vakantie te gaan in verband met nieuw werk, maar er lijkt toch een mogelijkheid te komen _O_

Ik kan een lang weekend inplannen. Van donderdag tot en met dinsdag. Dan moet ik dus een bestemming zoeken waar ik redelijkerwijs in één keer naartoe kan laagvliegen, en dan heb ik vier dagen om rond te rijden O+

Denemarken of Zwitserland.. twijfel twijfel.. :{
Dan zou ik zeker voor Zwitserland kiezen. Vind Denemarken nogal saai :P
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_127898812
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:55 schreef theKiD het volgende:

[..]

Understatement of the year - award +1 :D

_O_ Schotland, daar mag men mij verstrooien, dat land heeft mijn hart gewonnen! _O_
Idem hier. Ik vind de Alpen en Dolomieten bijvoorbeeld ook prachtig, maar het kan niet tippen aan Schotland. Het is vooral de sfeer die me zo heeft gevangen. Vooral op Skye O+
Ja doei.
pi_127898861
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:08 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Denk het niet :P

[..]

Dan zou ik zeker voor Zwitserland kiezen. Vind Denemarken nogal saai :P
Mja, maar Zwitserland ben ik al honderdduizend keer geweest :+ Ik durf wel te stellen dat het het mooiste land in Europa is, maar iets anders is ook wel eens leuk. En ik wil Denemarken al een hele tijd zien.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:10:59 #199
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_127898903
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:06 schreef BlackLining het volgende:
Dan moet ik dus een bestemming zoeken waar ik redelijkerwijs in één keer naartoe kan laagvliegen, en dan heb ik vier dagen om rond te rijden O+

Denemarken of Zwitserland.. twijfel twijfel.. :{
In Zwitserland zou ik niet laagvliegen als ik jou was. :P
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 17 juni 2013 @ 13:11:15 #200
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_127898910
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mja, maar Zwitserland ben ik al honderdduizend keer geweest :+ Ik durf wel te zeggen dat het het mooiste land in Europa is, maar iets anders is ook wel eens leuk. En ik wil Denemarken al een hele tijd zien.
Denemarken is net Limburg, maar dan met een kust :P
Dan zou ik eerder een overnachting pakken op een boot en een paar dagen in Noorwegen touren _O_
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_127898951
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:11 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Denemarken is net Limburg, maar dan met een kust :P
Dan zou ik eerder een overnachting pakken op een boot en een paar dagen in Noorwegen touren _O_
Ik mag ook heel graag in Limburg rijden hoor :+

Een tour door een groter deel van Scandinavië zit nog in de planning. Maar daar wil ik gewoon een maand voor kunnen uittrekken. Via Noorwegen langs de fjorden naar de Noordkaap, dan via Zweden naar beneden, een paar steden bezoeken in Finland en zo via Rusland weer terug..
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:14:03 #202
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_127899001
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik mag ook heel graag in Limburg rijden hoor :+

Een tour door een groter deel van Scandinavië zit nog in de planning. Maar daar wil ik gewoon een maand voor kunnen uittrekken. Via Noorwegen langs de fjorden naar de Noordkaap, dan via Zweden naar beneden, een paar steden bezoeken in Finland en zo via Rusland weer terug..
Ah ok. Smaken verschillen :P

Als je die grotere vakantie gaat plannen kun je beter de andere kant om rijden. Na Noorwegen is Zweden en Finland nogal saai :P
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_127899045
inderdaad: Noorwegen als laatste doorkruizen anders gaat de laatste helft van je vakantie erg tegenvallen :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_127899214
Mja, die gaan we onthouden :) Maar ik ga in ieder geval niet een reisje van 4 dagen spenderen in Noorwegen. Daar doe ik het land geen recht mee denk ik.

Misschien inderdaad toch maar Zwitserland. Daar weet ik de mooie stukken wel te vinden en kan ik makkelijk iets opzetten. Van de andere kant, ik wil nu echt eens Denemarken zien :P

Zoveel bestemmingen, zo weinig tijd ;( :')


Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe een motorvakantie op deze banden zal gaan uitpakken. 2.000km erop nu, en ze beginnen al flink te slijten :{ Single compound dus dat snelweg beuken náár een bestemming is ook geen succes vrees ik.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 17 juni 2013 @ 18:38:03 #205
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127912493
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:06 schreef BlackLining het volgende:
Ik dacht aanvankelijk geen mogelijkheid te hebben om dit jaar op vakantie te gaan in verband met nieuw werk, maar er lijkt toch een mogelijkheid te komen _O_

Ik kan een lang weekend inplannen. Van donderdag tot en met dinsdag. Dan moet ik dus een bestemming zoeken waar ik redelijkerwijs in één keer naartoe kan laagvliegen, en dan heb ik vier dagen om rond te rijden O+

Denemarken of Zwitserland.. twijfel twijfel.. :{
Denemarken met een stukkie Zweden :Y
pi_127912599
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 13:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik mag ook heel graag in Limburg rijden hoor :+

Een tour door een groter deel van Scandinavië zit nog in de planning. Maar daar wil ik gewoon een maand voor kunnen uittrekken. Via Noorwegen langs de fjorden naar de Noordkaap, dan via Zweden naar beneden, een paar steden bezoeken in Finland en zo via Rusland weer terug..
Rijden in Rusland.... is dat niet erg gevaarlijk? Ik ben er nooit geweest, maar ik kan me ze voorstellen dat je iedere 10 meter een gapend gat in de weg hebt zitten. Op 2 wielen is dat niet zo fijn. (Los van het aantal idioten op de weg)
pi_127912916
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:40 schreef thenxero het volgende:

[..]

Rijden in Rusland.... is dat niet erg gevaarlijk? Ik ben er nooit geweest, maar ik kan me ze voorstellen dat je iedere 10 meter een gapend gat in de weg hebt zitten. Op 2 wielen is dat niet zo fijn. (Los van het aantal idioten op de weg)
Hmm, jij wilde door Italië gaan rijden toch? O-)

Edit: Hé, nevermind. Dacht even dat je Dekatria was :P

Gevaarlijk zal het wel zijn. Maar die reis gaat niet vandaag of morgen beginnen, dus ik heb nog tijd om me voor te bereiden of eventueel van gedachte te veranderen :)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127913203
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hmm, jij wilde door Italië gaan rijden toch? O-)

Edit: Hé, nevermind. Dacht even dat je Dekatria was :P

Gevaarlijk zal het wel zijn. Maar die reis gaat niet vandaag of morgen beginnen, dus ik heb nog tijd om me voor te bereiden of eventueel van gedachte te veranderen :)
Niet dat het me niet vet lijkt hoor. In tegendeel! Ik wil nog een keertje naar Rusland, en als dat enigzins veilig kan op een motor zou ik het doen.
pi_127913684
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:54 schreef thenxero het volgende:

[..]

Niet dat het me niet vet lijkt hoor. In tegendeel! Ik wil nog een keertje naar Rusland, en als dat enigzins veilig kan op een motor zou ik het doen.
Volgens mij is het gevaarlijkste van rijden daar (met een buitenlands kenteken) nog wel corruptie en dronken Russen. Misschien sowieso beter om zoiets met meerdere motorrijders te ondernemen :) Mocht er gedonder komen is er in elk geval aan de taal geen touw aan vast te knopen :D

Mooie avontuurlijke trip is het in ieder geval wel.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:06:40 #210
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127913736
Als je dingen wil doen die zonder risico zijn moet je sowieso al geen motor gaan rijden, me dunkt ;)

Na Griekenland wil ik naar IJsland op de Alp, wellicht met tussendoor wat kleinere trips zoals Denemarken of Tsjechië.
pi_127913876
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:06 schreef Dekatria het volgende:
Als je dingen wil doen die zonder risico zijn moet je sowieso al geen motor gaan rijden, me dunkt ;)

Na Griekenland wil ik naar IJsland op de Alp, wellicht met tussendoor wat kleinere trips zoals Denemarken of Tsjechië.
Precies :Y

Ijsland lijkt me ook ge-wel-dig, maar ik denk niet dat de Bandit dat op prijs gaat stellen, dat is me dan weer net teveel technisch risico :D Dus daarvoor zal er eerst een meer capabele all-road machine moeten komen om het nog een beetje fatsoenlijk te kunnen doen.

Lijkt me een beetje het Nieuw Zeeland van het Noordelijk halfrond. En dan komen we tevens bij mijn ultieme vakantieland waar ik wel eens geweest ben maar persé nog een keer terug wil op de motor :9
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127914085
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:05 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Volgens mij is het gevaarlijkste van rijden daar (met een buitenlands kenteken) nog wel corruptie en dronken Russen. Misschien sowieso beter om zoiets met meerdere motorrijders te ondernemen :) Mocht er gedonder komen is er in elk geval aan de taal geen touw aan vast te knopen :D

Mooie avontuurlijke trip is het in ieder geval wel.
Precies! Alleen zou ik het ook niet aandurven nee :P .

quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:06 schreef Dekatria het volgende:
Als je dingen wil doen die zonder risico zijn moet je sowieso al geen motor gaan rijden, me dunkt ;)

Na Griekenland wil ik naar IJsland op de Alp, wellicht met tussendoor wat kleinere trips zoals Denemarken of Tsjechië.
Zonder risico kan natuurlijk niet. Maar er zijn grenzen :P . In Nederland rij je gewoon relatief erg veilig.
pi_127914159
Overigens, wat Nieuw Zeeland betreft, er zijn twee redenen om daarheen te gaan:

A: Wildkamperen is toegestaan.
B: Je komt dit soort landschappen tegen



Combineer dat en.. O+

Zelfde geldt voor Ijsland, alleen is dat wél fatsoenlijk bereikbaar met de motor :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:16:20 #214
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127914190
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:15 schreef BlackLining het volgende:
Zelfde geldt voor Ijsland, alleen is dat wél fatsoenlijk bereikbaar met de motor :+
Het is maar wat je fatsoenlijk noemt hoor. Bootticket 1600 euro _O-
pi_127914203
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:16 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Het is maar wat je fatsoenlijk noemt hoor. Bootticket 1600 euro _O-
Zo duur ja? :o
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:18:35 #216
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127914295
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zo duur ja? :o
Je vaart vanuit Denemarken via Faroer Eilanden, en bent dus wel een paar dagen onderweg.
pi_127914296
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:16 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zo duur ja? :o
het is 3 dagen heen en 2 dagen terug ofzo :')
pi_127914483
Tering jantje nog aan toe zeg :') Dan vlieg ik dus liever voor ¤800 op en neer naar Auckland, leg ik nog 200 bij en koop ik daar voor nog ¤1000 een motor. Uiteindelijk voor ¤500 weer bij een dealer dumpen en dan voor ¤1300 klaar zijn _O-
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:23:39 #219
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127914544
Zit er ook over te denken om Scandinavië te doen in plaats van IJsland. Ik ga tenslotte niet op motorreis om 3 dagen op een boot te zitten :+ desondanks, dat is juist het appeal van IJsland, dat het een eiland in het midden van de oceaan is.
pi_127914599
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:22 schreef BlackLining het volgende:
Tering jantje nog aan toe zeg :') Dan vlieg ik dus liever voor ¤800 op en neer naar Auckland, leg ik nog 200 bij en koop ik daar voor nog ¤1000 een motor. Uiteindelijk voor ¤500 weer bij een dealer dumpen en dan voor ¤1300 klaar zijn _O-
ja je kan ook in 3,5 uur ofzo naar ijsland vliegen en een motor huren maar daar betaal je nog meer voor :P

2 weken is opzich genoeg om ijsland rond te gaan en dan hoef je niet eens elke dag naar een andere bestemming te rijden. met de overtocht erbij is 3 weken in principe genoeg
pi_127914719
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:24 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ja je kan ook in 3,5 uur ofzo naar ijsland vliegen en een motor huren maar daar betaal je nog meer voor :P

2 weken is opzich genoeg om ijsland rond te gaan en dan hoef je niet eens elke dag naar een andere bestemming te rijden. met de overtocht erbij is 3 weken in principe genoeg
Een andere motor moet daar sowieso al voor komen, de Bandit gaat me dat echt niet in dank afnemen :D
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:27:50 #222
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127914746
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Een andere motor moet daar sowieso al voor komen, de Bandit gaat me dat echt niet in dank afnemen :D
Een DR :Y
pi_127914767
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Een andere motor moet daar sowieso al voor komen, de Bandit gaat me dat echt niet in dank afnemen :D
tja als je echt het binnenland in wil met de watercrossings heb je gelijk ja maar opzich kun je ijsland prima rond met een wegmotor hoor. als een toyota yaris het kan kan een bandit het ook
pi_127914864
noorwegen wil ik ook zeker doen maar de meningen zijn erover verdeeld of de noordkaap het nou echt waard is. meer een soort van "eind van de wereld" gevoel dan dat er echt wat te beleven is. overdag stikt het er van de campers en ander tuig en is er boeiends te zien...

wil je zonsondergang zien terwijl de zon niet daadwerkelijk ondergaat zul je er midden in de nacht moeten zijn en dan is qua voorzieningen alles gesloten omdat de mensen naar huis zijn.
pi_127914868
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:27 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Een DR :Y
DRBig of zoiets? Dat zou zich er wel voor lenen :Y

Ik dacht serieus dat de boot naar Ijsland veel goedkoepr was :') Nou ja, ook dat is geen idee voor mijn zomer tripje van een dag of 4 (al ben ik net nog even gaan zeuren en inmiddels zijn het er 6 :P). Hopelijk volgend jaar :Y Al heb ik dan al plannen om terug te gaan naar Australië.. :9


Edit: Wat betreft de Noordkaap, mja, dat hebben veel van die dingen denk ik. Maar goed, rijden in Noorwegen schijnt sowieso wel de moeite waard te zijn, dus dan kun je er net zo goed langs voor het Kodak momentje.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:36:31 #226
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127915109
Dat eind-van-de-wereld gevoel vind ik anders best vet hoor, had ik vorig jaar ook in John O'Groats. Heeft gewoon iets gaafs om te rijden tot je niet meer verder kunt :)

Ik zie zoiets dan ook niet echt als een bestemming - de reis ernaartoe is wat het speciaal maakt.
pi_127915163
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:36 schreef Dekatria het volgende:
Dat eind-van-de-wereld gevoel vind ik anders best vet hoor, had ik vorig jaar ook in John O'Groats. Heeft gewoon iets gaafs om te rijden tot je niet meer verder kunt :)

Ik zie zoiets dan ook niet echt als een bestemming - de reis ernaartoe is wat het speciaal maakt.
Kun je ook naar Hoek van Holland gaan.
  maandag 17 juni 2013 @ 19:38:47 #228
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127915212
quote:
12s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:37 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kun je ook naar Hoek van Holland gaan.
Je snapt wel wat ik bedoel, geinponem ;)
pi_127915276
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:38 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Je snapt wel wat ik bedoel, geinponem ;)
Mja, maar als je Rusland in gaat kun je nog veel Noordelijker :+

Zo heb ik me ook als doel gesteld om ooit nog de Noord- en Zuidpool te bekijken. Maar of ik dat op de motor ga doen? Neuh, denk ik niet :+
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127915484
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:31 schreef BlackLining het volgende:

Edit: Wat betreft de Noordkaap, mja, dat hebben veel van die dingen denk ik. Maar goed, rijden in Noorwegen schijnt sowieso wel de moeite waard te zijn, dus dan kun je er net zo goed langs voor het Kodak momentje.
ik heb in Basecamp al eens een route in noorwegen aan elkaar geknoopt. dit ene stukje is al 2958km. van de noordkaap naar het begin van die route is 706km (snelste route volgens google maps)

van mijn huis naar de noordkaap snelste route volgens google maps (door zweden heen) is nog eens 3239km.

van mijn huis naar het begin van de basecamp route is 3048km (heb ik de route zo omgelegd dat ik in zweden nog op 2 plaatsen bij vrienden langs kan :P
pi_127915547
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:44 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik heb in Basecamp al eens een route in noorwegen aan elkaar geknoopt. dit ene stukje is al 2958km. van de noordkaap naar het begin van die route is 706km (snelste route volgens google maps)

van mijn huis naar de noordkaap snelste route volgens google maps (door zweden heen) is nog eens 3239km.

van mijn huis naar het begin van de basecamp route is 3048km (heb ik de route zo omgelegd dat ik in zweden nog op 2 plaatsen bij vrienden langs kan :P
Je moet voor dat soort reizen wel even wat meer tijd en een nieuwe set banden uittrekken ja :+ Maar zoiets moet je ook niet rushen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_127915583
rushen moet je sowieso niet doen in noorwegen daar zijn de boetebedragen veel te hoog voor :P
  maandag 17 juni 2013 @ 19:52:02 #233
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127915855
We moeten sowieso eens met een cluppie die Kampeerrit doen. Ik weet wel wat adresjes in NL :Y)
pi_127916297
wanneer was die rit in Pluskut ook alweer?
  maandag 17 juni 2013 @ 20:05:37 #235
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_127916507
Volgens mij moet daar nog een datum voor komen.
pi_128006143
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:00 schreef Salatrel het volgende:
wanneer was die rit in Pluskut ook alweer?
Dat valt ook gewoon onder Duitsland natuurlijk.

Zijn we toch nog in het buitenland :7
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_128006238
Goed topic !
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:13:55 #238
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_128008934
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:30 schreef Salatrel het volgende:
noorwegen wil ik ook zeker doen maar de meningen zijn erover verdeeld of de noordkaap het nou echt waard is. meer een soort van "eind van de wereld" gevoel dan dat er echt wat te beleven is. overdag stikt het er van de campers en ander tuig en is er boeiends te zien...

wil je zonsondergang zien terwijl de zon niet daadwerkelijk ondergaat zul je er midden in de nacht moeten zijn en dan is qua voorzieningen alles gesloten omdat de mensen naar huis zijn.
http://nordkapp.livecam360.com/cam3/flash/main.php :)

Meer eind van de wereld gevoel dat leuk rijden.
Boven Mo i Rana wordt het saaier en saaier.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_128018014
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat valt ook gewoon onder Duitsland natuurlijk.

Zijn we toch nog in het buitenland :7
Noh! :(

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:05 schreef Dekatria het volgende:
Volgens mij moet daar nog een datum voor komen.
Sterker nog, de rit moet nog gemaakt en voorgereden worden. :D
Maar de planning is eind Juli begin Augustus
pi_128021326
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:13 schreef Hyperdude het volgende:
Mo i Rana
hatsekidee kunnen we de noordkaap overslaan :P

al die campers daar nog steeds trouwens :')
pi_128029291
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 02:37 schreef Salatrel het volgende:

[..]

hatsekidee kunnen we de noordkaap overslaan :P

al die campers daar nog steeds trouwens :')
Je schijnt een stukje verder te moeten; dat is niet zo toeristisch en bovendien noordelijker. Ik weet niet meer precies hoe de plek heet.
  maandag 24 juni 2013 @ 23:35:31 #242
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_128221535
Zo, dan maar ook op aandringen van Dekatria even een tripreport schrijven van 4 dagjes op en neer naar Engeland. Plan was eerst om naar het concert van The Killers in Wembley te gaan, maar om nou weer met Easyjet op en neer te gaan zag ik niet echt zitten. Dus maar met de motor gegaan en er een paar daagjes aan vastgeplakt.

Donderdag
Half 7 stipt de deur uit gegaan. Ik moest om 12 uur in Calais zijn voor de boot. Mijn route die richting op, niet zo heel erg bijzonder:



Alleen dacht ik wel slim te zijn om bij Antwerpen de kortste route over de Ring te nemen. Gevolg was dat ik door die Liefkenshoektunnel moest en daarvoor tol moest dokken :P
Maar goed, uiteindelijk in Frankrijk gearriveerd. Kwam borden Calais tegen en borden Car Ferry. Dus ik die volgen. Nog een heel stuk binnendoor moeten rijden. Toen zag ik in de haven een bordje 'Dunkerque' staan. Dacht al dat ik misschien verkeerd zat. Uiteindelijk richting de rij voor de ingang van de ferry gereden en zag daar twee Nederlandse motorrijders staan. Daaraan gevraagd en ja, ik zat bij de verkeerde ferry. :') Teruggereden naar de snelweg. 30km verder was dan wel de juiste, veel grotere, haven. Alleen was het bij aankomst wel ontzettende hondenweer. Maar gelukkig mocht ik als eerste aan boord *O*

Ok, in Engeland aangekomen met de boot. Voor de eerste nacht een hotel geboekt in Bournemouth. Misschien een beetje te ambitieus geweest om daar dus op de eerste al helemaal naartoe te rijden. Was namelijk (naast de 4 uur die ik naar Calais moest rijden) 4 uur door Engeland rijden. Maar uiteindelijk kwam ik daar rond 5 uur aan waardoor ik 's avonds nog wat tijd had om nog wat van dat stadje te zien.



Vrijdag
Ik had m'n volgende hotel geboekt in Birmingham. Plan was om binnendoor, via de Stonehenge, richting Birmingham te rijden. Niet echt een route uitgestippeld ofzo. Maar dus eerst naar de Stonehenge. Wegen binnendoor genomen. Mooie route door het heuvellandschap, alleen was het asfalt wel bagger :') Maar erg leuk om die weggetjes ook eens te rijden.

Eindelijk gearriveerd bij de Stonehenge, was die hele weg er naartoe afgesloten :') Stond er een meneer die me wegstuurde. Of ik moest nog even zes uur daar wachten. :P Jammer, maar toen eigenlijk een willekeurige kant op gereden. Beetje sightseeing. Op een gegeven moment Oxford aangehouden en daar de snelweg op gegaan richting Birmingham om daar een beetje bijtijds te zijn.

Kwam daar toen aan bij het meest creepy hotel. Maar goed :')



Zaterdag
Tja, niet echt een interessante dag. Gewoon in 1 keer doorgereden naar Londen aangezien ik daar op tijd wilde zijn vanwege het concert. Dus rond half 2 kwam ik daar aan in de middag. Ik na wat zoeken het hostel gevonden dat ik had geboekt. Zet pal voor de ingang m'n motor op de stoep. Ik had m'n standaard nog niet uit of er kwam al iemand aanlopen dat ik hem ergens anders moet neerzetten. Boete daarvoor is 100 pond :')

Uiteindelijk nagevraagd in het hostel zelf en die zeiden dat ik naar een motorparkeerplaats moest gaan. Vond het nogal een apart verhaal, maar er zou er eentje twee blokken verderop zijn. Dus die gevonden inderdaad en m'n motor daar neergezet en op slot gedaan. Maar er stond ook zo'n bordje bij dat ik 1 pond voor een dag parkeren moest betalen. Ok. Ik dus sms'en naar dat telefoonnummer (want betalen voor parkeren in Londen kan alleen via telefoon, automaten hebben ze daar niet). Kreeg geen antwoord. Dus maar gebeld naar die klantenservice. Kreeg ik een meneer aan de telefoon die zijn script aan het oplezen was. Vroeg ik wat tussendoor herhaalde hij gewoon z'n vraag zonder antwoord te geven :')

Werd ik doorverbonden met een menu waar ik mijn creditcard gegevens (die ik niet heb) moet invoeren en mijn account number (telefoonnummer) moet intoetsen. Alleen pakte hij dan weer m'n Nederlandse nummer weer niet. Wat een drama zeg. Laat Parkeerbeheer in A'dam het maar niet horen.
Dus er kwam een andere motorrijder op dat moment aanlopen. Ik vroeg diegene hoe dat parkeren werkt. Die zei dat het voor motoren gewoon gratis is. Terwijl er op dat bordje toch echt stond dat ik 'BIKE' moet sms'en om te parkeren. Vage shit. Maar hij zei dat het gratis was, dus prima liet het maar verder zitten. En ik lijk geen boete te hebben gehad :P

Zondag
Me ietwat vergist in de tijd van vertrek vanuit Londen terug naar Dover. Maar achteraf gezien lukte het prima. In Londen is het eigenlijk prima te doen met de motor. Je kunt gewoon de A-wegen volgen door de stad, welke uiteindelijk uitkwam op de A2 en die weer op de M20. Zat binnen een half uur op de M20 vanuit Hyde Park. :P Toen wel met 150 richting Dover gereden over de snelweg om maar op tijd te zijn. Maar ging prima. *O*
En vanuit Frankrijk zelfde weg terug naar huis genomen.

Kortom, wel even een leuk tripje zo. Misschien volgende keer toch maar even wat langer de tijd nemen. Nu was het nogal veel gehaast :P
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_128222648
Wat heb je eigenlijk betaald voor de overtocht?

Toevallig heb ik daar twee weken terug ook in de regio rondgereden. Rond Oxford was echt schitterend :Y maar hoe zuidelijker hoe slechter de wegen.

Ben wel benieuwd wat het kost via calais want eigenlijk wil ik z.s.m. weer terug!

c_/
met een koekje
  maandag 24 juni 2013 @ 23:59:38 #244
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_128222766
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 23:57 schreef koffielepel het volgende:
Wat heb je eigenlijk betaald voor de overtocht?

Toevallig heb ik daar twee weken terug ook in de regio rondgereden. Rond Oxford was echt schitterend :Y maar hoe zuidelijker hoe slechter de wegen.

Ben wel benieuwd wat het kost via calais want eigenlijk wil ik z.s.m. weer terug!

c_/
27 euro retour via My Ferry Link :P
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 25 juni 2013 @ 14:58:01 #245
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128239107
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 23:35 schreef Juicyhil het volgende:
Kortom, wel even een leuk tripje zo. Misschien volgende keer toch maar even wat langer de tijd nemen. Nu was het nogal veel gehaast :P
Ziet er wel uit als een hoog gemiddelde. Wat heb je in totaal gereden?
pi_128239146
Zoveel leuke weggetjes daar en je hebt ze allemaal weten te omzeilen. Best knap.
Ja doei.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:09:16 #247
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_128239491
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:58 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ziet er wel uit als een hoog gemiddelde. Wat heb je in totaal gereden?
Rond de 2000 km. Waarvan iets van 700 natuurlijk van en naar Calais. En London-Dover is ook iets rond de 100 km.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:11:45 #248
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_128239578
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
Zoveel leuke weggetjes daar en je hebt ze allemaal weten te omzeilen. Best knap.
Kwaliteitspost _O_
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_128239919
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
Zoveel leuke weggetjes daar en je hebt ze allemaal weten te omzeilen. Best knap.
ik had ook het idee dat ie veel kilometers heeft gemaakt maar eigenlijk geen kut heeft gezien behalve snelweg _O-
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:23:37 #250
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_128240079
Ik heb wel genoeg gezien hoor :o
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_128240163
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:20 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik had ook het idee dat ie veel kilometers heeft gemaakt maar eigenlijk geen kut heeft gezien behalve snelweg _O-
Dat hij geen kut heeft gezien wil ik ook best geloven :7

Maargoed, volgende keer dus ook van de doorgaande wegen af JH; nóg leuker rijden.
Ja doei.
  dinsdag 25 juni 2013 @ 15:34:51 #252
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128240575
JH geeft zelf ook al toe ervan geleerd te hebben, prima toch? Volgende keer lekker stuurweggetjes opzoeken ^O^

Dat lijstje in de OP vond ik wel een inspiratie, overigens B-)
pi_128240726
Inspiratievoer, trouwens:

• Sam Manicom - Into Africa
• Johnny Bealby - Running with the Moon
• Lois Pryce - Red Tape and White Knuckles
Ja doei.
pi_128242662
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:34 schreef Dekatria het volgende:
JH geeft zelf ook al toe ervan geleerd te hebben, prima toch? Volgende keer lekker stuurweggetjes opzoeken ^O^

Dat lijstje in de OP vond ik wel een inspiratie, overigens B-)
ik heb alle regels gebroken

Hey een tankstation....
Mjaaah laat maar pak de volgende wel....
Volgende tankstation bestond niet meer.
Naar de volgende.....
Ok check 20L getankt p een tank van 23L
Had best nog een station later kunnen pakken
  dinsdag 25 juni 2013 @ 16:31:34 #255
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128242750
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:28 schreef Salatrel het volgende:
Ok check 20L getankt p een tank van 23L
Had best nog een station later kunnen pakken
Doe eens niet zo stoer met je tankcapaciteit :{w
pi_128242847
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:31 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Doe eens niet zo stoer met je tankcapaciteit :{w
tja ik mag dan af en toe wat onderdelen verliezen maar over rijbereik geen klachten w/
pi_128245746
Hebben hier mensen speedbags? Ik wil ze misschien in combinatie met m'n bagagerol gaan gebruiken maar ben op zoek naar ervaringen :Y

c_/
met een koekje
pi_128245829
Oh, en wil de volgende in de regio Oxford mijn zonnebril even ophalen. Had m na een tussenstop op m'n bagage gelegd.

Tegen alle verwachtingen in lag hij er niet meer op 200 km verder :(

:W aviators


c_/
met een koekje
  dinsdag 25 juni 2013 @ 18:37:48 #259
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128247317
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:57 schreef koffielepel het volgende:
Hebben hier mensen speedbags? Ik wil ze misschien in combinatie met m'n bagagerol gaan gebruiken maar ben op zoek naar ervaringen :Y

c_/
Zijn wel een aantal mensen op zoek naar zoiets ja, maar vooralsnog heeft iedereen harde bagage volgens mij.
pi_128247389
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:59 schreef koffielepel het volgende:
Oh, en wil de volgende in de regio Oxford mijn zonnebril even ophalen. Had m na een tussenstop op m'n bagage gelegd.

Tegen alle verwachtingen in lag hij er niet meer op 200 km verder :(

:W aviators

c_/
Ga morgen wel in die richting, maar 1.45h verder rijden is me toch iets te gortig voor een kansloze zoektocht naar een zonnebril :+
Ja doei.
pi_128252117
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:57 schreef koffielepel het volgende:
Hebben hier mensen speedbags? Ik wil ze misschien in combinatie met m'n bagagerol gaan gebruiken maar ben op zoek naar ervaringen :Y

c_/
Ik heb vorige week zo'n roltas (en tanktas) gekocht, maar verder nog niet gebruikt:

pi_128256171
Mooi design, maar dat heb ik al. Een rol van büse en een Lidl tanktas, wat overigens de beste aankoop ooit was :Y

Het gaat me echt om de speedbags, en dan met name de ervaring met ritsen of rollen enz.

c_/
met een koekje
pi_128260318
Hmm, dan weet ik ff niet wat je bedoelt.
pi_128261861


Dit soort dus

c_/
met een koekje
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:27:59 #265
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128272943
quote:
6s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:11 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Maar jij wil dus op reis gaan in Europa, zonder creditcard? Lijkt me dat je na je reis in UK (en waar ben je nog meer geweest? :+ ) wel weet dat ze in heel Europa (op NL na) overal gebruik maken van creditcards en je in sommige landen niks hebt aan je maestro pasje :D

Creditcard lijkt me toch altijd goed om bij je te hebben, als backup! Voor de kosten hoef je het ook niet te laten, ik heb een Mastercard via Rabobank, paar euro per kwartaal en wordt elke keer einde van de maand automatisch van m'n rekening afgeschreven.
Doorgaans is het geen probleem hoor. Bij een grote bankketen trek je een zwik geld uit de muur, en daar betaal je alles mee :Y) denk echter wel dat ik er één bij neem ja, voor alle zekerheid.

Klantenservice bij SPOT is ook om te janken, trouwens.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:28 schreef BlackLining het volgende:
Mmm.. eigenlijk al jaren geen creditcard meer hoeven trekken in heel Europa. Alleen Griekenland weet ik niet.
Zoals die Grieken zich op het project hebben gestort zou het me niet verbazen als ik straks voor niks hoef te betalen daar _O-
pi_128273117
Tanktassen, de aids van het motorrijden vind ik dat. Echt vervelend rijden vind ik dat, zéker als je lang onderweg bent. Kaartmapje heb ik op de tank, meer niet. Heb vroeger wel een tanktas gehad, maar die is vrij snel ook weer verdwenen. Tassen verder overigens ook. Heb mijn eerste vakanties met een paar tassen gedaan, maar zou nu echt niet meer zonder m'n O+ koffers O+ willen. Enige tasvorm die meegaat is een bagagerol waar de slaapzakken en matjes precies in passen :+ maar die kan mooi tegen de topkoffer aanliggen en op de zijkoffers.

_O_ koffers _O_ O+
Ja doei.
pi_128273139
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:27 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Doorgaans is het geen probleem hoor. Bij een grote bankketen trek je een zwik geld uit de muur, en daar betaal je alles mee :Y) denk echter wel dat ik er één bij neem ja, voor alle zekerheid.

Klantenservice bij SPOT is ook om te janken, trouwens.
Quote je mn post opeens in een gedeelte waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik was in de war :'(

Ik werk nu met Spanjaarden en de helft kent Maestro niet eens :+
Maar inderdaad, je kan wel altijd geld uit de muur trekken als het goed is. Maar als je door kleine dorpjes rijdt, zijn er niet altijd geldautomaten aanwezig. Wel accepteren ze dan ongeveer overal een Visa/Mastercard :Y)

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
Tanktassen, de aids van het motorrijden vind ik dat. Echt vervelend rijden vind ik dat, zéker als je lang onderweg bent. Kaartmapje heb ik op de tank, meer niet. Heb vroeger wel een tanktas gehad, maar die is vrij snel ook weer verdwenen. Tassen verder overigens ook. Heb mijn eerste vakanties met een paar tassen gedaan, maar zou nu echt niet meer zonder m'n O+ koffers O+ willen. Enige tasvorm die meegaat is een bagagerol waar de slaapzakken en matjes precies in passen :+ maar die kan mooi tegen de topkoffer aanliggen en op de zijkoffers.

_O_ koffers _O_ O+
Ik vind een tanktas juist ideaal! Alleen een ding op m'n tank en verder geen koffers/tassen nodig voor een lang weekend. Trek hem er ook zo af en dan heb ik alles wat ik nodig heb :D
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:34:25 #268
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128273192
Hangt een beetje van de motor af ook, denk ik. Ik vind een tanktas ook ideaal, al was het maar omdat ik dan bij een stoplicht oid even wat te drinken eruit kan pakken.
pi_128273207
Ik kan op de buddyseat 2 sporttassen kwijt :+ Maar opzich, die speedbags lijken me ook wel handig op mijn motor. Ik ga daar geen vaste koffers op maken. Al is het wel jammer dat je die tassen niet fatsoenlijk af kunt sluiten..

Zooi op mijn tank heb ik ook niet zo'n moeite mee. Lage, smalle tank, dus het zit niet snel in de weg.

En daarnaast vind ik het wel lekker om zo'n sporttas die achterop ligt in de rug te hebben. Ik zit op de naked vol in de wind, en zeker dan is het wel lekker om een beetje te kunnen leunen als je een flink stuk snelweg moet rijden :Y
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_128273320
Even een 'deka' doen :+

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:36 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Scandinavie, IJsland kon ik lang niet altijd pinnen, is een heel vreemd concept voor ze.
Ik neem altijd CC mee op reis, kan je overal mee betalen.
In Finland kon ik ook nergens in de winkels/restaurants etc pinnen. Daar moest ik met CC betalen of contant..
pi_128273387
Koffers zijn heerlijk fatsoenlijk af te sluiten en laat m'n motor daarom ook een stuk makkelijker en met een fijner gevoel ergens staan als we onderweg even wat gaan doen waarbij de motoren niet in zicht blijven, en ook een grotere droogheidsgarantie bij écht gigantisch zeikweer :P En ik prop alle 't 'tijdens de reis nodig dingen' in mijn topkoffer waar ik ook zo bij ben als ik even wat wil drinken of wat dan ook. Heb sowieso ook geen systeemhelm, dus even snel wat drinken bij 'n stoplicht wordt 'm zonder zeer lang rietje ook niet _O-
Ja doei.
pi_128273424
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
Koffers zijn heerlijk fatsoenlijk af te sluiten en laat m'n motor daarom ook een stuk makkelijker en met een fijner gevoel ergens staan als we onderweg even wat gaan doen waarbij de motoren niet in zicht blijven, en ook een grotere droogheidsgarantie bij écht gigantisch zeikweer :P En ik prop alle 't 'tijdens de reis nodig dingen' in mijn topkoffer waar ik ook zo bij ben als ik even wat wil drinken of wat dan ook. Heb sowieso ook geen systeemhelm, dus even snel wat drinken bij 'n stoplicht wordt 'm zonder zeer lang rietje ook niet _O-
Camelbag :Y Kan nog helpen met koel houden ook.


Ik zou opzich best een koffer met koelfunctie willen hebben 8-)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_128273724
quote:
6s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:37 schreef Tankiej het volgende:
Even een 'deka' doen :+

[..]

In Finland kon ik ook nergens in de winkels/restaurants etc pinnen. Daar moest ik met CC betalen of contant..
Precies, plus je hebt een extra mogelijkheid tot betalen als je pin pas niet meer werkt oid.
There's a frood who really knows where his towel is.
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:50:19 #274
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128273766
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:38 schreef BlackLining het volgende:
Al doe ik het liever niet, want ik vind een creditcard een bijzonder onverantwoorde manier van betalen.
Dat dus inderdaad. Het is ook rete fraudegevoelig - een Brit die ik nog een paar weken terug sprak vertelde over een pomp in Frankrijk, had'ie betaald met CC, werd'ie na een paar dagen door de maatschappij gebeld over bepaalde aankopen die'ie gedaan zou hebben. Was z'n kaart geript bij dat tankstation.
pi_128273846
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:50 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad. Het is ook rete fraudegevoelig.
De CC maatschappijen zijn hier ook wel van op de hoogte en hebben dan ook standaard verzekeringen hiervoor. Tot op heden ben ik nog niet opgelicht via een CC, mijn pinpas is daarentegen wel een keer geskimt.
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_128273870
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:50 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad. Het is ook rete fraudegevoelig - een Brit die ik nog een paar weken terug sprak vertelde over een pomp in Frankrijk, had'ie betaald met CC, werd'ie na een paar dagen door de maatschappij gebeld over bepaalde aankopen die'ie gedaan zou hebben. Was z'n kaart geript bij dat tankstation.
Maar dat gebeurd in NL ook met onze Maestro pasjes, daar heb je ook gewoon bescherming voor vanuit je bank. Over de hele wereld gebruiken ze CC, NL is één van de weinige (niet-derde wereld land) waar CC geen standaard is :o
pi_128273937
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:50 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad. Het is ook rete fraudegevoelig - een Brit die ik nog een paar weken terug sprak vertelde over een pomp in Frankrijk, had'ie betaald met CC, werd'ie na een paar dagen door de maatschappij gebeld over bepaalde aankopen die'ie gedaan zou hebben. Was z'n kaart geript bij dat tankstation.
Dat ook, maar ik bedoelde vooral op basis van credit betalen en niet via direct debit :) Ik houd graag overzicht in kosten.

Jammer dat CC zo wijdverspreid is vind ik. Één van de oorzaken van de crisis waar we nu in zitten.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:55:17 #278
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128273963
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:54 schreef BlackLining het volgende:
Dat ook, maar ik bedoelde vooral op basis van credit betalen en niet via direct debit :) Ik houd graag overzicht in kosten.
Dat ook, ja. Geld wat je niet heb kan je niet uitgeven.
pi_128273990
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat ook, maar ik bedoelde vooral op basis van credit betalen en niet via direct debit :) Ik houd graag overzicht in kosten.
Dat houd je natuurlijk zelf in de hand. Ik gebruik mijn CC alleen voor noodgevallen of bij dingen waar ik echt niet anders kan betalen. Ik weet dat het aan het einde van de maand afgeschreven gaat worden van mijn rekening, als dat niet lukt door een te laag saldo betaal ik gigantisch veel rente.
Dus dat is gewoon een kwestie van niet meer uitgeven dan je hebt :P
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:34:54 #280
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_128277658
quote:
6s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:56 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Dat houd je natuurlijk zelf in de hand. Ik gebruik mijn CC alleen voor noodgevallen of bij dingen waar ik echt niet anders kan betalen. Ik weet dat het aan het einde van de maand afgeschreven gaat worden van mijn rekening, als dat niet lukt door een te laag saldo betaal ik gigantisch veel rente.
Dus dat is gewoon een kwestie van niet meer uitgeven dan je hebt :P
Je kan nog altijd Amerikaanse stylo een nieuwe CC nemen om de andere afbetalen ;)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_128278830
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:34 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Je kan nog altijd Amerikaanse stylo een nieuwe CC nemen om de andere afbetalen ;)
Maar dat is natuurlijk gewoon achterlijk als je dat doet :+
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:38:49 #282
34586 kepler
No bounce, no play
pi_128280417
Hey een apart reistopic voor de motor *O*

Sindskort eigenaar van een XTZ 750, met de bedoeling om over een jaar of 2/3 door Zuid-Amerika te crossen voor 3 maandjes. Waarschijnlijk niet op dit ding, maar wel iets soortgelijks. Eerst maar eens met de Yamaha een paar tripjes maken :D

Dit weekend naar Assen, dus de eerste test :P Vanmiddag een roltas kopen (bij Bever, goedkoopste) en eens kijken hoe dat gaat. Ik neem nooit heel veel mee met reizen, dus voorlopig moet ik daarmee wel vooruit komen (zeker icm rugzak, alhoewel dat niet heel relaxed rijdt natuurlijk).

Ow en ik heb al aardig wat gereisd, maar een CC is redelijk onmisbaar. Ik heb hem niet vaak nodig gehad, maar als ik hem nodig had was er ook geen andere optie (bv auto-huur, trip boeken, hotel/hostel reservering, etc).
The line is a dot to you!
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:41:35 #283
34586 kepler
No bounce, no play
pi_128280550
Plan is trouwens ook om volgend jaar naar Noorwegen te rijden op de motor :)
The line is a dot to you!
pi_128280632
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:38 schreef kepler het volgende:
Hey een apart reistopic voor de motor *O*

Sindskort eigenaar van een XTZ 750, met de bedoeling om over een jaar of 2/3 door Zuid-Amerika te crossen voor 3 maandjes.
ik hoop dat je dit door gaat zetten. Lijkt me heel vet om de voorbereidingen daarvoor te volgen. Denk dat er veel bijkomt kijken.
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:46:38 #285
34586 kepler
No bounce, no play
pi_128280771
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:43 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik hoop dat je dit door gaat zetten. Lijkt me heel vet om de voorbereidingen daarvoor te volgen. Denk dat er veel bijkomt kijken.
Haha ja, ik hoop ook dat ik het door ga zetten :P

Naar mijn idee zijn er, behalve het reisklaar maken van de motor, niet superveel dingen voor te bereiden voor zo'n trip. Maar goed, ik heb ook nog niet heel ver gekeken verder, dus misschien vergis ik me :D
The line is a dot to you!
pi_128280776
Noorwegen ook een goeie bestemming. Als we Deka nou ook zover krijgen kunnen we misschien wel met zn 3en :P
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:52:49 #287
34586 kepler
No bounce, no play
pi_128281028
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:46 schreef Salatrel het volgende:
Noorwegen ook een goeie bestemming. Als we Deka nou ook zover krijgen kunnen we misschien wel met zn 3en :P
Ik wilde eigenlijk dit jaar gaan, maar ik had maar 10 dagen de tijd... Net te weinig eigenlijk. Ik heb ook familie wonen in Trondheim, dus daar moet ik sowieso heen :D
The line is a dot to you!
pi_128282087
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:46 schreef Salatrel het volgende:
Noorwegen ook een goeie bestemming. Als we Deka nou ook zover krijgen kunnen we misschien wel met zn 3en :P
Scandinavie wil ik ook nog wel eens heen op de motor, via Noorwegen omhoog en dan via Finland weer naar beneden :D
Maar dan wil ik wel eerst een andere motor hebben :')
pi_128282150
Ik heb ook weer wat vorderingen geboekt :Y Zoals het er nu uit ziet krijg ik de mogelijkheid om af te gaan studeren in Sydney, Australia *O* Nou ben ik daar laatst ook geweest en baalde als een malle dat ik geen motor bij me had, als het mee zit kan ik daar dus een jaar naartoe waarvan eerst een half jaar afstuderen en dan een half jaar werken. Als ik dat rond krijg hoop ik daar een motor aan te kunnen schaffen. Het zou natuurlijk prachtig zijn als ik de kans krijg om in dat halve jaar het eiland/continent rond te rijden 8-)

Moet wel nog een hoop gebeuren voor dat er door kan. Heb nog een half jaar om een en ander te regelen.. In ieder geval heb ik nu toestemming om in het buitenland af te studeren, dat was de eerste drempel. Nu eens kijken voor de rest :Y
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_128282377
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:20 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb ook weer wat vorderingen geboekt :Y Zoals het er nu uit ziet krijg ik de mogelijkheid om af te gaan studeren in Sydney, Australia *O* Nou ben ik daar laatst ook geweest en baalde als een malle dat ik geen motor bij me had, als het mee zit kan ik daar dus een jaar naartoe waarvan eerst een half jaar afstuderen en dan een half jaar werken. Als ik dat rond krijg hoop ik daar een motor aan te kunnen schaffen. Het zou natuurlijk prachtig zijn als ik de kans krijg om in dat halve jaar het eiland/continent rond te rijden 8-)

Moet wel nog een hoop gebeuren voor dat er door kan. Heb nog een half jaar om een en ander te regelen.. In ieder geval heb ik nu toestemming om in het buitenland af te studeren, dat was de eerste drempel. Nu eens kijken voor de rest :Y
Nice :D

Van wie heb je de toestemming; de onderwijsinstelling, de organisatie (of wat dan ook) waar je gaat afstuderen of heb je al een visum binnen? :o
Dat eerste en evt het tweede is de minste moeite geloof ik, dat visum het meeste :')

Wel een makkelijke manier om daar op de motor te gaan toeren :D
pi_128282498
quote:
6s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:26 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Nice :D

Van wie heb je de toestemming; de onderwijsinstelling, de organisatie (of wat dan ook) waar je gaat afstuderen of heb je al een visum binnen? :o

Wel een makkelijke manier om daar op de motor te gaan toeren :D
Onderwijsinstelling :Y Dat bekrompen bedrijf wilde alleen in Nederland mensen laten afstuderen :') Maar die heb ik nu om kunnen lullen.

Verder met de organisatie waar ik dat kan doen, daar heb ik ook al mogelijkheden voor. Een aanzienlijk deel van mijn familie, aantal ooms en tantes, woont daar in de buurt. Een aantal van hen hebben daar bedrijven waar ik eventueel aan de slag zou kunnen. Occupational Trainee visum zou ik aan kunnen vragen dus, wat het al een stuk makkelijker maakt. Een toeristenvisum is max 30 dagen en dat is niet genoeg. Occ Trainee is een jaar, dat is beter.

En als ik nog wat tijd heb kan ik nog wat community work doen om zo eventuele latere visa nog veilig te kunnen stellen. Je komt dat land zomaar niet in, valt erg tegen inderdaad.


Het is een hele hoop gedoe, maar van de andere kant..


:9~ :9~
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_128282766
Als Nederlander is het krijgen van het benodigde visum voor Australië niet zon probleem hoor. Ook niet als je definitief wil emigreren
pi_128282958
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:35 schreef Salatrel het volgende:
Als Nederlander is het krijgen van het benodigde visum voor Australië niet zon probleem hoor. Ook niet als je definitief wil emigreren
Valt nog aardig tegen. Je moet wel wat te bieden hebben in ieder geval. Meest gebruikelijke wegen zijn via een relatie (niet-gehuwde relaties gelden daar ook deels voor, ideaal :+ ) of via community service waarvoor je eerst op een ander visum wat kutwerk moet doen waar ze zelf geen zin in hebben.

Maar goed, dat is niet zo aan de orde, visum is een hoop papierwerk maar moet wel lukken. Ik heb er een stuk of 3 die ik kan proberen. En ik weet echt nog niet of ik alles (op tijd) rond ga krijgen, maar het zou wel machtig mooi zijn om daar nog een maand of 3, 4 de boel te verkennen op de motor :9~
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_128282964
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Onderwijsinstelling :Y Dat bekrompen bedrijf wilde alleen in Nederland mensen laten afstuderen :') Maar die heb ik nu om kunnen lullen.

Verder met de organisatie waar ik dat kan doen, daar heb ik ook al mogelijkheden voor. Een aanzienlijk deel van mijn familie, aantal ooms en tantes, woont daar in de buurt. Een aantal van hen hebben daar bedrijven waar ik eventueel aan de slag zou kunnen. Occupational Trainee visum zou ik aan kunnen vragen dus, wat het al een stuk makkelijker maakt. Een toeristenvisum is max 30 dagen en dat is niet genoeg. Occ Trainee is een jaar, dat is beter.

En als ik nog wat tijd heb kan ik nog wat community work doen om zo eventuele latere visa nog veilig te kunnen stellen. Je komt dat land zomaar niet in, valt erg tegen inderdaad.

Het is een hele hoop gedoe, maar van de andere kant..


:9~ :9~
Hm, bij de onderwijsinstelling waar ik gestudeerd heb was het nooit een probleem om naar het buitenland te gaan. Ze willen graag dat mensen naar het buitenland gaan, als je dat wilde deden ze alles om dat maar zo snel mogelijk te regelen :+

Ik heb een halfjaar in Finland gezeten, dat is natuurlijk een stuk minder gedoe om te regelen want het is binnen de EU. Maar het is sowieso een hele toffe ervaring!

Maar inderdaad, een toeristenvisum heb je niks aan. Daarmee mag je ook niet werken, dus als je langer blijft dan je visum toestaat en je gaat werken ben je zwaar de lul als je gepakt wordt :P

Maar wel tof, ik wil ook nog wel eens naar Australië. Lijkt me een geweldig land! :D
pi_128283025
Jup maar je doet het niet 'even snel' voor een vakantie. Daar is het (voor mij althans) te kostbaar voor, plus dat je tweemaal 30 uur in een vliegtuig zit. Maar als je de kans hebt zou ik het zeker doen. Het is een prachtig land met prachtige wegen, dus zéker op de motor de moeite waard.

Maargoed, allemaal gedoe voor over een half jaar. Eerst eind juli/begin augustus maar eens een paar dagen weg :Y
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_128283282
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:42 schreef BlackLining het volgende:
Jup maar je doet het niet 'even snel' voor een vakantie. Daar is het (voor mij althans) te kostbaar voor, plus dat je tweemaal 30 uur in een vliegtuig zit. Maar als je de kans hebt zou ik het zeker doen. Het is een prachtig land met prachtige wegen, dus zéker op de motor de moeite waard.

Maargoed, allemaal gedoe voor over een half jaar. Eerst eind juli/begin augustus maar eens een paar dagen weg :Y
Klopt, het ligt niet naast de deur. Het is wel een flinke reis.. Maar wel de moeite waard geloof ik ja :Y

Maar eerst maar eens Europa verkennen op de motor, er is nog meer dan genoeg dat ik in Europa nog niet gezien heb :P
pi_128283440
quote:
6s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:49 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Klopt, het ligt niet naast de deur. Het is wel een flinke reis.. Maar wel de moeite waard geloof ik ja :Y

Maar eerst maar eens Europa verkennen op de motor, er is nog meer dan genoeg dat ik in Europa nog niet gezien heb :P
:Y En zo komen we weer bij Scandinavië :9~
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_128283838
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]

:Y En zo komen we weer bij Scandinavië :9~
Yes! Misschien dat ik volgend jaar ga, wordt dit jaar sowieso niks meer voor mij :)
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:33:04 #299
34586 kepler
No bounce, no play
pi_128284900
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:41 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Valt nog aardig tegen. Je moet wel wat te bieden hebben in ieder geval. Meest gebruikelijke wegen zijn via een relatie (niet-gehuwde relaties gelden daar ook deels voor, ideaal :+ ) of via community service waarvoor je eerst op een ander visum wat kutwerk moet doen waar ze zelf geen zin in hebben.

Maar goed, dat is niet zo aan de orde, visum is een hoop papierwerk maar moet wel lukken. Ik heb er een stuk of 3 die ik kan proberen. En ik weet echt nog niet of ik alles (op tijd) rond ga krijgen, maar het zou wel machtig mooi zijn om daar nog een maand of 3, 4 de boel te verkennen op de motor :9~
En gewoon een werk-visum voor een jaar? Heb ik ook gedaan paar jaar terug en dat was zo geregeld.

Stage heb ik in Nieuw Zeeland gedaan en ook daar was het makkelijk om een (tijdelijk) visum te regelen, zolang je maar een bedrijf hebt :)
The line is a dot to you!
  woensdag 26 juni 2013 @ 18:42:48 #300
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_128289832
quote:
6s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:49 schreef Tankiej het volgende:
Maar eerst maar eens Europa verkennen op de motor, er is nog meer dan genoeg dat ik in Europa nog niet gezien heb :P
Zie ik hier nog een deelnemert voor de internationale rit? B-)
  woensdag 26 juni 2013 @ 18:43:04 #301
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')