Ik sluit me aan bij jouquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:05 schreef Anne het volgende:
Tof topic! Ik ga 'm volgen, want ik wil tips lezen, ervaringen lezen en verslagen lezen.
Misschien krijg ik dan ook zin, motivatie en de moed om het er ook eens op te wagen.
Oeh, helemaal naar de Noordkaap, langs de Fjorden?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:28 schreef mstx het volgende:
Ik wil ooit nog een keer op de motort naar Noorwegen, hopelijk lukt dat volgend jaar al.![]()
Dit jaar alleen een weekendje naar de Eifel/Luxemburg, en overnachten in een hotel.
Dat ook. If anything vind ik het slapen in een hotel maar gruwelijk irritant, omdat je simpelweg niet naast je brommer kan pittenquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:22 schreef BlackLining het volgende:
Ik zou de voorkeur aan kamperen geven. Ik ga met de motor op vakantie om buiten te zijn in de open lucht en vrije natuur, dan wil ik ook zo pitten. En inderdaad, een goeie camping is enorm gezellig
Daarnaast, als je kampeermeuk bij je hebt kun je alsnog in een hotelletje gaan pitten als het een keer kudtweer is. Andersom is lastiger.
Dat vind ik dan wel weer een nadeel ja, je motor 's nachts achter moeten laten. Daar zijn natuurlijk wel "motor hotels" voor, maar daar betaal je vaak ook flink voorquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:32 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat ook. If anything vind ik het slapen in een hotel maar gruwelijk irritant, omdat je simpelweg niet naast je brommer kan pittenhou er gewoon totaal niet van de Alp alleen te laten - op reis is de motor immers alles wat ik heb.
Aleen Zuid-Engeland of ook Wales?quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:36 schreef koffielepel het volgende:
Nog anderhalve week
Dan gaan we op de boot naar Harwich. Weekje touren door zuid Engeland. Gewoon ik met een vriend, tent achterop, slaapzak mee
Ik op een thundercat overigens. Voor die tijd maak ik nog een 12 volt aansluiting om m'n luchtbed mee op te blazen en telefoon op te laden.
Ik rij met een volle tanktas, volle rol achterop en waarschijnlijk nog een rugzak.
Zin in
Hangt ook sterk van de plek af. In Wales sliep ik ook in een dergelijk hotel in het midden van Snowdonia, maar dat was niet zo duur.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:39 schreef Vinniiee het volgende:
Dat vind ik dan wel weer een nadeel ja, je motor 's nachts achter moeten laten. Daar zijn natuurlijk wel "motor hotels" voor, maar daar betaal je vaak ook flink voor
Heeft zo'n motorhotel zoveel voordeel dan? Zou hem over het algemeen niet graag achterlaten op een plek waarvan bekend is dat er heel veel motoren klaar staan om meegenomen te worden/quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:39 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer een nadeel ja, je motor 's nachts achter moeten laten. Daar zijn natuurlijk wel "motor hotels" voor, maar daar betaal je vaak ook flink voor
Klopt, dat is ook zo.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:46 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hangt ook sterk van de plek af. In Wales sliep ik ook in een dergelijk hotel in het midden van Snowdonia, maar dat was niet zo duur.
Als je een beetje fatsoenlijk hotel hebt is die plek goed afgesloten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heeft zo'n motorhotel zoveel voordeel dan? Zou hem over het algemeen niet graag achterlaten op een plek waarvan bekend is dat er heel veel motoren klaar staan om meegenomen te worden/
Evenzo, hangt van de plek af. In Zuid Engeland vorig jaar 20 pond (en dat was een echt goeie B&B ook nog), deze zomer ligt het gemiddeld rond 40 euro vooralsnog.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:48 schreef Vinniiee het volgende:
Klopt, dat is ook zo.
Mag ik vragen wat jullie daar zoal voor betalen (B&B) ?
Zoiets had ik al in gedachten, dank jequote:Op donderdag 23 mei 2013 23:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Evenzo, hangt van de plek af. In Zuid Engeland vorig jaar 20 pond (en dat was een echt goeie B&B ook nog), deze zomer ligt het gemiddeld rond 40 euro vooralsnog.
Wat er eerder gebeurd is dat het hotel door motorrijders wordt aangeraden, itt dat het bekend staat als specifiek bikerhotel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heeft zo'n motorhotel zoveel voordeel dan? Zou hem over het algemeen niet graag achterlaten op een plek waarvan bekend is dat er heel veel motoren klaar staan om meegenomen te worden/
Zeker, al vind ik dat wel weer prettig. Zo ben je immers onafhankelijk van beschikbaarheid van hotels e.d.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:52 schreef BlackLining het volgende:
Al is het wel jammer dat je om te kamperen stiekem toch een hoop zooi nodig hebt. Een tent natuurlijk, maar matje, slaapzak, kussen, etcetera neemt een hoop ruimte in. En dan zul je nog wat eetgerij mee moeten nemen..
Voordeel van een motor hotel is dat je je motor binnen kunt zetten. Ipv buiten in de tuin of nog erger, langs de openbare weg. En tevens, een specifiek motor hotel waarvan de eigenaar ook rijdt, kan je de beste en leukste routes geven/ meerijden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 23:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Aanspraak heb je ook wel op een camping hoor. Mijn ervaring is juist meer dan in een hotelquote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:01 schreef Shodan het volgende:
Ow, heerlijk! Heb een paar motorreizen gemaakt, een paar keer in Duitsland (en dat was verdomde goed voor mijn Duits, vooral in medisch opzicht heb ik behoorlijk bijgeleerd), 1 keer in Engeland, en nog een paar keer met een groep.
Ik zweer gewoon bij hotels in plaats van een tentje. Zo duur zijn ze vaak niet. Bij de meeste van die "bikerhotels" zijn goede voorzieningen (afgesloten garage, afspuitplaats) en heb je goede aanspraak. En is er ook zoiets als aanspraak in de avonduren. Routes, en de motor staat gewoon binnen.
Tips die ik heb:
Importeer alle adressen/telefoonnummers van de motordealers van jouw merk in je telefoon/navigatieapparaat. Heeft mij 1 keer een bak ellende gescheeld toen de dynamo van mijn motor was doorgebrand.
400 km motorrijden is lang zat en ronduit intensief.
Regel een goede verzekering inclusief repatriering van je motor. Het kan nodig zijn.
Ga je naar Engeland: neem aanvullende spanbanden mee of ga via de Chunnel.
Het ziet er idd minder mooi uit, maar ik heb het hele jaar door mijn ophangsysteem van vigi-koffers aan de motor hangen. Gewoon te lui om eraf te halenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:01 schreef Shodan het volgende:
Ow, heerlijk! Heb een paar motorreizen gemaakt, een paar keer in Duitsland (en dat was verdomde goed voor mijn Duits, vooral in medisch opzicht heb ik behoorlijk bijgeleerd), 1 keer in Engeland, en nog een paar keer met een groep.
Ik zweer gewoon bij hotels in plaats van een tentje. Zo duur zijn ze vaak niet. Bij de meeste van die "bikerhotels" zijn goede voorzieningen (afgesloten garage, afspuitplaats) en heb je goede aanspraak. En is er ook zoiets als aanspraak in de avonduren, is goed te doen.
Tips die ik heb:
Importeer alle adressen/telefoonnummers van de motordealers van jouw merk in je telefoon/navigatieapparaat. Heeft mij 1 keer een bak ellende gescheeld toen de dynamo van mijn motor was doorgebrand.
400 km motorrijden is lang zat en ronduit intensief.
Regel een goede verzekering inclusief repatriering van je motor. Het kan nodig zijn.
Ga je naar Engeland: neem aanvullende spanbanden mee of ga via de Chunnel.
Als je veel tourt zijn zijkoffers ideaal. Het ziet er niet even mooi uit, maar het is zo verdomde handig.
Denk dat het ook grotendeels een kwestie van smaak is... ik vind dat elementaire van kamperen juist super.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:01 schreef Shodan het volgende:
Ik zweer gewoon bij hotels in plaats van een tentje. Zo duur zijn ze vaak niet. Bij de meeste van die "bikerhotels" zijn goede voorzieningen (afgesloten garage, afspuitplaats) en heb je goede aanspraak. En is er ook zoiets als aanspraak in de avonduren, is goed te doen.
Staan er nu bij! De eerste heb ik vorig jaar ook gedaan - ik zie dat soort dingen eigenlijk als een condoom; beter dat je het bij je hebt en niet nodig hebt, dan nodig hebt en niet bij je hebt.quote:Tips die ik heb:
Oh zekerquote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:05 schreef Anne het volgende:
Ligt er misschien ook aan of je in het hotel op je kamer gaat hangen of juist aan de bar/in de lobby/etc.
Tot je 5 dagen achter elkaar in de regen rijdt, en alles door en door nat is. Dan ben je blij als je even op een hotelkamer alles kunt laten drogen, en zelf een warme douche kunt nemen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:07 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Denk dat het ook grotendeels een kwestie van smaak is... ik vind dat elementaire van kamperen juist super.
Ja, alles heeft zo z'n grenzen natuurlijk - toen ik van de zomer 1000km in 2 dagen had gereden was ik dermate gesloopt dat ik echt geen zin had om nog m'n camping op te zoeken.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:08 schreef theKiD het volgende:
[..]
Tot je 5 dagen achter elkaar in de regen rijdt, en alles door en door nat is. Dan ben je blij als je even op een hotelkamer alles kunt laten drogen, en zelf een warme douche kunt nemen.
Voordeel is wel dat als je kampeerspullen op de motor hebt je kunt kiezen. Is het prachtig weer en heb je elke avond zo'n mooie zomeravond, is een camping het beste wat er is. Maar je kunt als het regent ook een hotelltje pakken. Andersom is dat niet mogelijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:08 schreef theKiD het volgende:
[..]
Tot je 5 dagen achter elkaar in de regen rijdt, en alles door en door nat is. Dan ben je blij als je even op een hotelkamer alles kunt laten drogen, en zelf een warme douche kunt nemen.
Elk jaar ga ik in het pinksterweekend met een groep motorrijders kamperen. Overdag rijden, 's avonds kampvuurtje erbij. (behalve afgelopen pinksteren, toen zijn we een hostel ingedoken) Heerlijk. Maar als ik alleen ben, en ik wil echt afstanden afleggen is zo'n hotelkamer (in een bikerpension of pub) ook verdomde lekker. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:07 schreef Dekatria het volgende:
Denk dat het ook grotendeels een kwestie van smaak is... ik vind dat elementaire van kamperen juist super.
Vond deze wel tof om te zien. Sowieso, een KLRquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:56 schreef BlackLining het volgende:
Trouwens, om de sfeer er wat in te bengenDit filmpje heeft mij nou echt doen besluiten binnen een jaar dan toch een motorvakantie te gaan houden:
Ik heb hier ook een groepje motorrijders waarmee we dat wel willen doen, naar het Zwarte Woud waarschijnlijk, maar die willen allemaal persé in een hotelletjequote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef Shodan het volgende:
[..]
Elk jaar ga ik in het pinksterweekend met een groep motorrijders kamperen. Overdag rijden, 's avonds kampvuurtje erbij. (behalve afgelopen pinksteren, toen zijn we een hostel ingedoken) Heerlijk. Maar als ik alleen ben, en ik wil echt afstanden afleggen is zo'n hotelkamer (in een bikerpension of pub) ook verdomde lekker. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit.
"Ja, ik heb echt geen zin in dat 'kreperen' "quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb hier ook een groepje motorrijders waarmee we dat wel willen doen, naar het Zwarte Woud waarschijnlijk, maar die willen allemaal persé in een hotelletje![]()
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef theKiD het volgende:
Ik zal morgen als ik thuis en wakker ben eens kijken of ik een paar leuke plaatjes heb van de volbepakte pakezel in de sneeuw in de dolomieten, net voor we naar slovenie gingen
Preciesquote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
"Ja, ik heb echt geen zin in dat 'kreperen' "
Gewoon doen alsof je een hotel boekt, en dan als enige een tent meenemen?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:18 schreef BlackLining het volgende:
Wellicht dat ik ze volgend jaar wat beter kan opvoeden
Goede reclame om m te verkopen!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Vond deze wel tof om te zien. Sowieso, een KLR
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:23 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gewoon doen alsof je een hotel boekt, en dan als enige een tent meenemen?
Ja, maar ik zou het niet kunnen.quote:
Dat vind ik ook zo moeilijk. Eigenlijk rij ik de laatste 2 jaar erg weinig. Maar als ik m weg doe, krijg ik er spijt van. We hebben samen toch tot aan Bosnie/ Hongarije/ Slowakije, enzo geredenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou het niet kunnen.
De auto waar ik zo'n beetje heel Europa mee heb gezien verkopen? Meh, geen probleem. Liever vandaag dan morgen. De motor die vooralsnog alleens België, Luxemburg en Duitsland gezien heeft weg? Nooit!
Ik moet dan altijd denken aan het interview wat Eric Bana in z'n docu 'Love The Beast' heeft met Jeremy Clarkson. Hebben ze het over hun eerste auto, vertelt Clarkson over dat voor een TV programma ze hem eens hadden herenigd met z'n eerste wagen. Toen'ie zag hoe die was verwaarloosd door de huidige eigenaar wilde hij die gast echt een ros verkopenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:27 schreef theKiD het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo moeilijk. Eigenlijk rij ik de laatste 2 jaar erg weinig. Maar als ik m weg doe, krijg ik er spijt van. We hebben samen toch tot aan Bosnie/ Hongarije/ Slowakije, enzo geredenGroot gedeelte van Europa op 2 wielen bezocht
Dus verkopen, zal moeilijk gaan... Denk er wel vaak aan.. maar weet ook dat ik spijt als haren op mijn hoofd ga krijgen als ik dat door ga zetten..
Maar aan de andere kant, ik denk dat ik er vorig jaar, misschien max 350km mee heb gereden...quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:31 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik moet dan altijd denken aan het interview wat Eric Bana in z'n docu 'Love The Beast' heeft met Jeremy Clarkson. Hebben ze het over hun eerste auto, vertelt Clarkson over dat voor een TV programma ze hem eens hadden herenigd met z'n eerste wagen. Toen'ie zag hoe die was verwaarloosd door de huidige eigenaar wilde hij die gast echt een ros verkopen
Uiteindelijk wordt zo'n machine een deel van jezelf, helemaal als je ermee reist. Net wat je zegt, je krijgt er enorme spijt van als je 'm wegdoet.
Dat zou eerder een argument zijn om weer op vakantie te gaan, in mijn ogenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:35 schreef theKiD het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant, ik denk dat ik er vorig jaar, misschien max 350km mee heb gereden...![]()
![]()
Maar daar weer aan de andere kant, ik heb er in de 5 jaar dat ik m heb, misschien ongeveer wel 15000km erbij gezet...
Dubbel, dubbel, lastig, lastig
Mja.. Goed punt. Alleen motormaatje heeft huis gekocht, en gaat dit jaar niet op vakantie. En alleen is geen optiequote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:36 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dat zou eerder een argument zijn om weer op vakantie te gaan, in mijn ogen
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:58 schreef theKiD het volgende:
[..]
Mja.. Goed punt. Alleen motormaatje heeft huis gekocht, en gaat dit jaar niet op vakantie. En alleen is geen optie
Ik moet altijd minimaal 1 persoon om me heen hebben die ik ken en vertrouw. Ik leg hoe dan ook, altijd heel makkelijk contact met anderen, maar dat is geen reden voor me om alleen op vakantie te gaan. Dat trekt me niet..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 01:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Ik geef toe, het komt wel heel erg FOK!ker over om alleen op vakantie te gaanmaar er is niks mis mee als je de goeie plaatsen bezoekt en een béétje makkelijk contact legt.
Dat zou toch onder algemene reiskennis moeten vallen zou je denkenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:16 schreef Vinniiee het volgende:
Misschien ook handig om te vermelden dat niet in ieder land of gebied je pinpas werkt en een creditcard handig is. Anders cash meenemen.
Ben ik met je eens, maar niet iedereen is even slimquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat zou toch onder algemene reiskennis moeten vallen zou je denken
De landen die de meeste mensen op de motor kunnen doen zullen toch grotendeels binnen Europa liggen.
Klopt, bij mij zit dat ook niet in de familie overigens. Zou niet de eerste keer zijn dat ik nog even in alle haast geld mag gaan overmaken omdat mijn pa zijn hotel niet kan afrekenenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:33 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar niet iedereen is even slim
Motorolie?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 10:12 schreef Salatrel het volgende:
bloedgroep is niet heel relevant. dit testen ze toch eerst indien nodig of je krijgt de universele bloedgroep toegediend
Ik zoek wat dat betreft altijd naar een grotere bank in een wat grotere stad, en trek dan genoeg geld uit de muur om de volgende paar dagen door te komen.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:57 schreef BlackLining het volgende:
Klopt, bij mij zit dat ook niet in de familie overigens. Zou niet de eerste keer zijn dat ik nog even in alle haast geld mag gaan overmaken omdat mijn pa zijn hotel niet kan afrekenen
Al ideeën voor de route?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 17:52 schreef Vinniiee het volgende:
Als mijn vakantie goedgekeurd wordt door mijn.detacheringsbureau, dan vertrek ik 26 juli.
Zekers.quote:
Duitsland ook niet, moet toch door 1 van de 2quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:10 schreef Salatrel het volgende:
zwitserland houden ze trouwens ook niet van blerpijpen dat je het even weet
Al gechecked, heb overal dekkingquote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:32 schreef theKiD het volgende:
Ow ja, en als je niet net als ik, tussen Kroatië en Bosnië, op de grens stil wilt komen te staan, en geweigerd word in Bosnië, zorg dat je papieren in orde zijn.. Je had mijn gezicht moeten zien toen ik geweigerd werd en resoluut terug gestuurd werd naar Kroatië... whaha. Mijn groene kaart was niet in orde, Maar een fax en 2 uur wachten deed wonderen. Dit tezamen met het pakje peuken wat ik aan de douane beambte gaf, hebben er voor gezorgd dat ik met een wit-groenekaart alsnog het land binnen mocht
Mulhouse is lachen. Als je daar in de buurt nog een leuke stad zoekt voor een tussenstop; Colmar is echt geweldig.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:03 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Zekers.
Ik boek hem vrijdags eerst naar België, daar overnacht ik bij m'n ma die daar op vakantie zit. Kan ik zaterdagochtend met een frisse start beginnen. Dan rij ik door naar Luxemburg stad. Ik weet niet of ik zondags in kan checken bij het volgende hotel, dat moet ik even informeren, maar dat gaat via oost-Frankrijk richting Mullhouse geloof ik.
Verder ben ik nog niet, maar ik denk dat het dan nog een tussenstop in Zwitserland is, en dan zit ik maandag of dinsdag in Italië.
Hoe lang ik daar blijf weet ik nog niet.
Duurde iets langer.. maar toch..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef theKiD het volgende:
Ik zal morgen als ik thuis en wakker ben eens kijken of ik een paar leuke plaatjes heb van de volbepakte pakezel in de sneeuw in de dolomieten, net voor we naar slovenie gingen
Nicequote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:17 schreef theKiD het volgende:
[..]
Duurde iets langer.. maar toch..
In de Dolomieten, net voor Slovenië;
[ afbeelding ]
Banditquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:17 schreef theKiD het volgende:
[..]
Duurde iets langer.. maar toch..
In de Dolomieten, net voor Slovenië;
[ afbeelding ]
[edit] El Bandito is de mijne. Toen nog met stuurkuip![]()
Ik overnacht er 30km vandaan geloof ik.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mulhouse is lachen. Als je daar in de buurt nog een leuke stad zoekt voor een tussenstop; Colmar is echt geweldig.
In Zwitserland kan ik je de Saasvallei (met name Saas-Grund en Saas-Fee) of het Zermatt dal aanraden
I know what that's likequote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:24 schreef Vinniiee het volgende:
Dat moment dat je routes aan het maken bent en niet weet waar je allemaal langs moet omdat er zoveel mooie bochten liggen
motoren zijn gratisquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
I know what that's like
Ook leuk: ferry ticket bestellen, moet je je voetuig opgeven... staat er geen motor tussen. Lolwut?
Handigquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
I know what that's like
Ook leuk: ferry ticket bestellen, moet je je voetuig opgeven... staat er geen motor tussen. Lolwut?
Wen er maar aan.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:48 schreef Dekatria het volgende:
Eventjes reservering bevestigen bij het hotel in Brindisi. Eerst iemand aan de lijn die geen Engels spreekt, oh wat een pret
Hmjaquote:
GB is wispelturig qua weer, maar zeker aan te radenquote:Ik hink op twee gedachten: via Engeland en Wales naar Ierland of een rondje Frankrijk - Italië - Oostenrijk - Tsjechië - Duitsland. De tweede optie is waarschijnlijk een stuk goedkoper, ondanks het hogere aantal kilometers; de eerste trekt me meer omdat GB en Ierland.
Dat weer maakt me niet zoveel uit. Het zijn prachtige landen (althans, dat verwacht ik, ik ben alleen in Schotland geweest), en je kunt er ook mooi een paar dagen te voet rondtrekken.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:53 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Hmja
[..]
GB is wispelturig qua weer, maar zeker aan te raden
Wales is enorm underrated, prachtig stukje aardequote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat weer maakt me niet zoveel uit. Het zijn prachtige landen (althans, dat verwacht ik, ik ben alleen in Schotland geweest), en je kunt er ook mooi een paar dagen te voet rondtrekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |