abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:01:55 #1
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126929485
Voor zij die avontuurlijk zijn ingesteld, een eigen topic voor de motorreizigers onder ons!

Nieuwe vakantieplannen? Nadenken over een bestemming? Nog nooit een reis gemaakt en hulp nodig? Schroomt niet en vraag maar raak ^O^

Tips voor onderweg:

• Hou om de 2 uur even pauze langs de kant van de weg, en beweeg een beetje om het bloed weer overal te krijgen waar het hoort.
• Gewichtsverdeling is alles, dus laadt niet alles in je topkoffer! Bagagerol en tanktas zijn uitkomsten - je wil zoveel mogelijk gewicht tussen je wielen hebben
• Zorg dat je fiets technisch in orde is (rubber, wiellagers, ketting etc). Je wil niet onderweg onderhoud hoeven doen!
• Hou het simpel als je aan het pakken bent. Des te meer zooi je meeneemt, des te meer gewicht, en ruimte is beperkt
• Rij niet teveel kilometers op een dag (en dan hebben we het over >400km). Niet alleen wordt het vermoeiender (en dus op den duur onveiliger!), maar ook saaier - je kan immers minder zien onderweg!
• Importeer alle adressen/telefoonnummers van de motordealers van jouw merk in je telefoon/navigatieapparaat, of schrijf ze ergens in op.
• Zit er een ferry op de route? Neem eigen spanbanden mee - aan boord hebben ze ze ook, maar die vallen vaak van ellende uit elkaar. Van de bouwmarkt zijn ze prima, die van Touratech passen vaak niet over het zadel.
• Zorg voor goeie verzekering, incl repatriëring
• Zorg ook dat je iets met personalia, voorgeschreven medicatie en evt. allergieën bij je draagt

Aankomende reizen:

Dekatria - Honda XL600V Transalp
Bestemming: Griekenland (heen via Italië, terug via de Balkan)
Vetrek: 19 Juli

koffielepel - Yamaha Thundercat
Bestemming: Zuid-Engeland (via Harwich)
Vertrek: 3 juni

Vinniiee - Honda Firestorm
Bestemming: Italië (Dolomieten)
Vertrek: nnb

Voorbije reizen:

Salatrel - Yamaha XT660Z Tenere
Bestemming: Schotland (via Newcastle)
Vertrek: 26 Mei

Dekatria - Honda XL600V Transalp
Bestemming: Great Britain

OP is nog under construction w/

[ Bericht 4% gewijzigd door UIO_AMS op 07-06-2013 13:54:53 ]
pi_126929689
Present :7

Ik denk niet dat het er dit jaar al in zit. Moet nog steeds fatsoenlijk vast werk vinden, en alvast melden dat ik over een paar maanden een paar weken weg zal zijn gaat me geen goed doen voor de kans op een baan. Als het een beetje een acceptabele herft/winter wordt kan ik natuurlijk dan alsnog gaan :)

Volgens jaar misschien, al staat er dan een flinke trip (terug) naar Australië op het programma. Maar ook daar ben ik van plan een motor te organiseren, dus ik vind dat dat ook wel telt :) En daar zal dan als het allemaal mee zit uiteindelijk toch die V-Strom DL650 aangeschaft worden :7

[ Bericht 10% gewijzigd door BlackLining op 23-05-2013 23:13:40 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126929691
en ook aanwezig :7
pi_126929738
Tof topic *O* ! Ik ga 'm volgen, want ik wil tips lezen, ervaringen lezen en verslagen lezen.
Misschien krijg ik dan ook zin, motivatie en de moed om het er ook eens op te wagen.
pi_126929872
gaaf topic!!!!!!!
pi_126930206
En dan de hamvraag; kamperen of een hotelletje? *O*
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_126930229
voor de mensen uit het MC topic al een bekend verhaal maar toch:

26 mei vertrek ik voor 10 dagen naar Schotland. Ik rijd op een XT660Z en zal met de boot de overtocht maken van IJmuiden naar Newcastle. Overnachten doe ik tijdens deze trip in B&B en Youthhostels waar beschikbaar. Ik verwacht ongeveer 2300km te rijden.

Bagage gaat mee in de topkoffer, tanktas en een rollbag. Naast de GoPro gaat ook mijn fotocamera mee om e.e.a. van de trip vast te leggen.
pi_126930261
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:05 schreef Anne het volgende:
Tof topic *O* ! Ik ga 'm volgen, want ik wil tips lezen, ervaringen lezen en verslagen lezen.
Misschien krijg ik dan ook zin, motivatie en de moed om het er ook eens op te wagen.
Ik sluit me aan bij jou :Y
'Sic parvis magna~Greatness from small beginnings'
pi_126930387
Nice :D

Ik ga dit jaar richting de Dolomieten waarschijnlijk. Hoeveel km's weet ik nog niet precies, want ik ben nog bezig met de routes.

Ik ga voor B&B / youth hostels, niet te duur en heb ik al goede ervaringen mee.
pi_126930553
zowel kamperen als hotels ed hebben voor en nadelen...

kamperen is flexibeler en goedkoper (zeker in landen waar wildkamperen toegestaan is (scandinavische landen maar ook schotland) Hotels zijn daarentegen prijzig maar wel comfortabeler echter moet je deze wel van tevoren boeken of het risico nemen dat je er komt en er geen plek is.

daarnaast hoef je minder zooi mee te zeulen als je overnacht in hotels/B&B/hostel
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:20:38 #11
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126930733
Kamperen leg je ook veel makkelijker contact met anderen, zeker als je in je eentje bent. Ik wissel 2 dagen kamperen altijd af met een nachtje in een B&B, niet zozeer vanwege het comfort (boeit me niet zo) maar om de accu's van de cam op te laden :')

Heb daar wel vandaag een leuk hulpje voor binnengekregen - een Lava Charger met 2 zonnecellen, waar ik dus ook dingen aan kan hangen.

pi_126930843
Ik zou de voorkeur aan kamperen geven. Ik ga met de motor op vakantie om buiten te zijn in de open lucht en vrije natuur, dan wil ik ook zo pitten. En inderdaad, een goeie camping is enorm gezellig :Y

Daarnaast, als je kampeermeuk bij je hebt kun je alsnog in een hotelletje gaan pitten als het een keer kudtweer is. Andersom is lastiger.
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:28:17 #13
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_126931142
Ik wil ooit nog een keer op de motort naar Noorwegen, hopelijk lukt dat volgend jaar al. :Y
Dit jaar alleen een weekendje naar de Eifel/Luxemburg, en overnachten in een hotel.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_126931338
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:28 schreef mstx het volgende:
Ik wil ooit nog een keer op de motort naar Noorwegen, hopelijk lukt dat volgend jaar al. :Y
Dit jaar alleen een weekendje naar de Eifel/Luxemburg, en overnachten in een hotel.
Oeh, helemaal naar de Noordkaap, langs de Fjorden? :9

Dat lijkt me nou écht de essentie van motorrijden he. Gewoon op een afgelegen bochtige weg, met aan de ene kant hoge bergen en aan de andere kant de zee.. O+

Als alles mee zit ga ik volgend jaar een half of heel jaar naar Australië. Ik hoop daar ook een motor aan te kunnen schaffen. Al is het maar om de Great Ocean Road te kunnen rijden:

Alleen dan natuurlijk niet op een Vulcan 1500 maar op een DL650, in mijn geval :+
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:32:36 #15
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126931359
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:22 schreef BlackLining het volgende:
Ik zou de voorkeur aan kamperen geven. Ik ga met de motor op vakantie om buiten te zijn in de open lucht en vrije natuur, dan wil ik ook zo pitten. En inderdaad, een goeie camping is enorm gezellig :Y

Daarnaast, als je kampeermeuk bij je hebt kun je alsnog in een hotelletje gaan pitten als het een keer kudtweer is. Andersom is lastiger.
Dat ook. If anything vind ik het slapen in een hotel maar gruwelijk irritant, omdat je simpelweg niet naast je brommer kan pitten _O- hou er gewoon totaal niet van de Alp alleen te laten - op reis is de motor immers alles wat ik heb.
pi_126931545
Nog anderhalve week :Y

Dan gaan we op de boot naar Harwich. Weekje touren door zuid Engeland. Gewoon ik met een vriend, tent achterop, slaapzak mee 8-)

Ik op een thundercat overigens. Voor die tijd maak ik nog een 12 volt aansluiting om m'n luchtbed mee op te blazen en telefoon op te laden.
Ik rij met een volle tanktas, volle rol achterop en waarschijnlijk nog een rugzak.

Zin in :Y

c_/
met een koekje
pi_126931636
je verbaasd je toch nog hoeveel mensen motor rijden
pi_126931649
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:32 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat ook. If anything vind ik het slapen in een hotel maar gruwelijk irritant, omdat je simpelweg niet naast je brommer kan pitten _O- hou er gewoon totaal niet van de Alp alleen te laten - op reis is de motor immers alles wat ik heb.
Dat vind ik dan wel weer een nadeel ja, je motor 's nachts achter moeten laten. Daar zijn natuurlijk wel "motor hotels" voor, maar daar betaal je vaak ook flink voor :X
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:40:49 #19
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126931712
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:36 schreef koffielepel het volgende:
Nog anderhalve week :Y

Dan gaan we op de boot naar Harwich. Weekje touren door zuid Engeland. Gewoon ik met een vriend, tent achterop, slaapzak mee 8-)

Ik op een thundercat overigens. Voor die tijd maak ik nog een 12 volt aansluiting om m'n luchtbed mee op te blazen en telefoon op te laden.
Ik rij met een volle tanktas, volle rol achterop en waarschijnlijk nog een rugzak.

Zin in :Y

c_/
Aleen Zuid-Engeland of ook Wales?
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:46:40 #20
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126931989
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:39 schreef Vinniiee het volgende:
Dat vind ik dan wel weer een nadeel ja, je motor 's nachts achter moeten laten. Daar zijn natuurlijk wel "motor hotels" voor, maar daar betaal je vaak ook flink voor :X
Hangt ook sterk van de plek af. In Wales sliep ik ook in een dergelijk hotel in het midden van Snowdonia, maar dat was niet zo duur.
pi_126932036
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:39 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Heeft zo'n motorhotel zoveel voordeel dan? Zou hem over het algemeen niet graag achterlaten op een plek waarvan bekend is dat er heel veel motoren klaar staan om meegenomen te worden/
pi_126932054
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:46 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Hangt ook sterk van de plek af. In Wales sliep ik ook in een dergelijk hotel in het midden van Snowdonia, maar dat was niet zo duur.
Klopt, dat is ook zo.

Mag ik vragen wat jullie daar zoal voor betalen (B&B) ?
pi_126932079
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Heeft zo'n motorhotel zoveel voordeel dan? Zou hem over het algemeen niet graag achterlaten op een plek waarvan bekend is dat er heel veel motoren klaar staan om meegenomen te worden/
Als je een beetje fatsoenlijk hotel hebt is die plek goed afgesloten.
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:49:38 #24
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126932116
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:48 schreef Vinniiee het volgende:
Klopt, dat is ook zo.

Mag ik vragen wat jullie daar zoal voor betalen (B&B) ?
Evenzo, hangt van de plek af. In Zuid Engeland vorig jaar 20 pond (en dat was een echt goeie B&B ook nog), deze zomer ligt het gemiddeld rond 40 euro vooralsnog.
pi_126932133
Hmja. In de tent die ik graag mee wil nemen heb ik nog wel de ruimte om de motor binnen te parkeren *O*
pi_126932153
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:49 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Evenzo, hangt van de plek af. In Zuid Engeland vorig jaar 20 pond (en dat was een echt goeie B&B ook nog), deze zomer ligt het gemiddeld rond 40 euro vooralsnog.
Zoiets had ik al in gedachten, dank je ^O^
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:50:35 #27
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126932159
quote:

[..]

Wat er eerder gebeurd is dat het hotel door motorrijders wordt aangeraden, itt dat het bekend staat als specifiek bikerhotel.
pi_126932246
Bij de naam 'bikerhotel' vrees ik nogal voor een hele kudde leernichten op Harleys :') Moet je naast je motor ook een goed slot op je deur hebben, en bij het wegrijden nog oppassen voor rondvliegende onderdelen ook.

Al is het wel jammer dat je om te kamperen stiekem toch een hoop zooi nodig hebt. Een tent natuurlijk, maar matje, slaapzak, kussen, etcetera neemt een hoop ruimte in. En dan zul je nog wat eetgerij mee moeten nemen..
pi_126932311
Laatste motorreis is alweer ruim 2 jaar geleden.. En dit jaar zit het er ook niet in. Alhoewel, misschien een kleine week, stukje richting Frankrijk.

Maar, tof topic! Dit ga ik bijhouden!
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:54:12 #30
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126932347
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:52 schreef BlackLining het volgende:
Al is het wel jammer dat je om te kamperen stiekem toch een hoop zooi nodig hebt. Een tent natuurlijk, maar matje, slaapzak, kussen, etcetera neemt een hoop ruimte in. En dan zul je nog wat eetgerij mee moeten nemen..
Zeker, al vind ik dat wel weer prettig. Zo ben je immers onafhankelijk van beschikbaarheid van hotels e.d.
pi_126932450
quote:

[..]

Voordeel van een motor hotel is dat je je motor binnen kunt zetten. Ipv buiten in de tuin of nog erger, langs de openbare weg. En tevens, een specifiek motor hotel waarvan de eigenaar ook rijdt, kan je de beste en leukste routes geven/ meerijden. :D Hotel Steinmannwald in de dolomieten! _O_
*** Nul Dertien ***
pi_126932463
Trouwens, om de sfeer er wat in te bengen :) Dit filmpje heeft mij nou echt doen besluiten binnen een jaar dan toch een motorvakantie te gaan houden:

Link heb ik wel van Dekatria :)

Dat is toch prachtig? O+
pi_126932687
Ow, heerlijk! Heb een paar motorreizen gemaakt, een paar keer in Duitsland (en dat was verdomde goed voor mijn Duits, vooral in medisch opzicht heb ik behoorlijk bijgeleerd :') ), 1 keer in Engeland, en nog een paar keer met een groep.

Ik zweer gewoon bij hotels in plaats van een tentje. Zo duur zijn ze vaak niet. Bij de meeste van die "bikerhotels" zijn goede voorzieningen (afgesloten garage, afspuitplaats) en heb je goede aanspraak. En is er ook zoiets als aanspraak in de avonduren, is goed te doen.

Tips die ik heb:
Importeer alle adressen/telefoonnummers van de motordealers van jouw merk in je telefoon/navigatieapparaat. Heeft mij 1 keer een bak ellende gescheeld toen de dynamo van mijn motor was doorgebrand.
400 km motorrijden is lang zat en ronduit intensief.
Regel een goede verzekering inclusief repatriering van je motor. Het kan nodig zijn.
Ga je naar Engeland: neem aanvullende spanbanden mee of ga via de Chunnel.
Als je veel tourt zijn zijkoffers ideaal. Het ziet er niet even mooi uit, maar het is zo verdomde handig.
pi_126932785
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:01 schreef Shodan het volgende:
Ow, heerlijk! Heb een paar motorreizen gemaakt, een paar keer in Duitsland (en dat was verdomde goed voor mijn Duits, vooral in medisch opzicht heb ik behoorlijk bijgeleerd :') ), 1 keer in Engeland, en nog een paar keer met een groep.

Ik zweer gewoon bij hotels in plaats van een tentje. Zo duur zijn ze vaak niet. Bij de meeste van die "bikerhotels" zijn goede voorzieningen (afgesloten garage, afspuitplaats) en heb je goede aanspraak. En is er ook zoiets als aanspraak in de avonduren. Routes, en de motor staat gewoon binnen.

Tips die ik heb:
Importeer alle adressen/telefoonnummers van de motordealers van jouw merk in je telefoon/navigatieapparaat. Heeft mij 1 keer een bak ellende gescheeld toen de dynamo van mijn motor was doorgebrand.
Regel een goede verzekering inclusief repatriering van je motor. Het kan nodig zijn.
Aanspraak heb je ook wel op een camping hoor. Mijn ervaring is juist meer dan in een hotel :) Al ben ik nooit in een echt biker hotel geweest trouwens.

Ook wel leuk om even een bacpackersgids, Lonely Planet ofzo, erbij te pakken en backpacker barretjes te zoeken als je een keer in de buurt van wat grotere steden bent. Dan merk je pas wat aanspraak is :P
pi_126932870
Ligt er misschien ook aan of je in het hotel op je kamer gaat hangen of juist aan de bar/in de lobby/etc.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:06:33 #36
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126932910
quote:

Ik zweer gewoon bij hotels in plaats van een tentje. Zo duur zijn ze vaak niet. Bij de meeste van die "bikerhotels" zijn goede voorzieningen (afgesloten garage, afspuitplaats) en heb je goede aanspraak. En is er ook zoiets als aanspraak in de avonduren, is goed te doen.

Tips die ik heb:
Als je veel tourt zijn zijkoffers ideaal. Het ziet er niet even mooi uit, maar het is zo verdomde handig.
Het ziet er idd minder mooi uit, maar ik heb het hele jaar door mijn ophangsysteem van vigi-koffers aan de motor hangen. Gewoon te lui om eraf te halen :') Maar heb mijn knippers er ook aangemaakt, dus hoef nooit langer dan 1 minuut te bedenken om evt weekend weg te kunnen. Koffers eraan, en gassen maar 8-)
*** Nul Dertien ***
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:07:21 #37
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126932945
quote:

Denk dat het ook grotendeels een kwestie van smaak is... ik vind dat elementaire van kamperen juist super.
quote:
Tips die ik heb:
Staan er nu bij! De eerste heb ik vorig jaar ook gedaan - ik zie dat soort dingen eigenlijk als een condoom; beter dat je het bij je hebt en niet nodig hebt, dan nodig hebt en niet bij je hebt.
pi_126932971
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:05 schreef Anne het volgende:
Ligt er misschien ook aan of je in het hotel op je kamer gaat hangen of juist aan de bar/in de lobby/etc.
Oh zeker :) Maar mijn ervaring is dat ik op een camping wat makkelijker contact leg dan in een hotel :)

Maar ook dat ligt meer aan welke camping en welk hotel natuurlijk. Laat ik het zo zeggen, ik heb vaker op een camping tot diep in de nacht met wildvreemden om een vuurtje gezeten, dan dat ik een hotel tot diep in de nacht met wildvreemden aan de bar heb gezeten. Los daarvan moet je het natuurlijk wel zelf doen als je wat aanspraak wilt. Maar mijn ervaring is dat een vakantie alleen erop neer komt dat je blij bent wanneer je in je tent of op je kamer ligt zodat je dan ook echt een keer alleen bent en rust om je heen hebt :P
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:08:36 #39
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126932994
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:07 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Denk dat het ook grotendeels een kwestie van smaak is... ik vind dat elementaire van kamperen juist super.

Tot je 5 dagen achter elkaar in de regen rijdt, en alles door en door nat is. Dan ben je blij als je even op een hotelkamer alles kunt laten drogen, en zelf een warme douche kunt nemen.
*** Nul Dertien ***
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:09:33 #40
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126933035
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:08 schreef theKiD het volgende:

[..]

Tot je 5 dagen achter elkaar in de regen rijdt, en alles door en door nat is. Dan ben je blij als je even op een hotelkamer alles kunt laten drogen, en zelf een warme douche kunt nemen.
Ja, alles heeft zo z'n grenzen natuurlijk - toen ik van de zomer 1000km in 2 dagen had gereden was ik dermate gesloopt dat ik echt geen zin had om nog m'n camping op te zoeken.

Het ging er hier eerder over wat men prefereert :)
pi_126933043
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:08 schreef theKiD het volgende:

[..]

Voordeel is wel dat als je kampeerspullen op de motor hebt je kunt kiezen. Is het prachtig weer en heb je elke avond zo'n mooie zomeravond, is een camping het beste wat er is. Maar je kunt als het regent ook een hotelltje pakken. Andersom is dat niet mogelijk.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:11:27 #42
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126933108
Ik zal morgen als ik thuis en wakker ben eens kijken of ik een paar leuke plaatjes heb van de volbepakte pakezel in de sneeuw in de dolomieten, net voor we naar slovenie gingen 8-)
*** Nul Dertien ***
pi_126933115
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:07 schreef Dekatria het volgende:
Elk jaar ga ik in het pinksterweekend met een groep motorrijders kamperen. Overdag rijden, 's avonds kampvuurtje erbij. (behalve afgelopen pinksteren, toen zijn we een hostel ingedoken) Heerlijk. Maar als ik alleen ben, en ik wil echt afstanden afleggen is zo'n hotelkamer (in een bikerpension of pub) ook verdomde lekker. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:11:45 #44
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126933124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 23:56 schreef BlackLining het volgende:
Trouwens, om de sfeer er wat in te bengen :) Dit filmpje heeft mij nou echt doen besluiten binnen een jaar dan toch een motorvakantie te gaan houden:

Vond deze wel tof om te zien. Sowieso, een KLR _O_

pi_126933179
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef Shodan het volgende:

[..]

Elk jaar ga ik in het pinksterweekend met een groep motorrijders kamperen. Overdag rijden, 's avonds kampvuurtje erbij. (behalve afgelopen pinksteren, toen zijn we een hostel ingedoken) Heerlijk. Maar als ik alleen ben, en ik wil echt afstanden afleggen is zo'n hotelkamer (in een bikerpension of pub) ook verdomde lekker. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit.
Ik heb hier ook een groepje motorrijders waarmee we dat wel willen doen, naar het Zwarte Woud waarschijnlijk, maar die willen allemaal persé in een hotelletje ;( Nou zou ik met het weer van nu ook niet in een tent willen zitten, maar over het algemeen kampeer ik duizend maal liever dan dat ik in een hotel zit.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:14:59 #46
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126933268
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik heb hier ook een groepje motorrijders waarmee we dat wel willen doen, naar het Zwarte Woud waarschijnlijk, maar die willen allemaal persé in een hotelletje ;(
"Ja, ik heb echt geen zin in dat 'kreperen' " _O-
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef theKiD het volgende:
Ik zal morgen als ik thuis en wakker ben eens kijken of ik een paar leuke plaatjes heb van de volbepakte pakezel in de sneeuw in de dolomieten, net voor we naar slovenie gingen 8-)

^O^

[ Bericht 20% gewijzigd door Dekatria op 24-05-2013 00:25:38 ]
pi_126933410
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:14 schreef Dekatria het volgende:

[..]

"Ja, ik heb echt geen zin in dat 'kreperen' " _O-
Precies :')

Maar voor een kampvuurtje krepeer je echt niet :7 anders stook je niet hard genoeg

Wellicht dat ik ze volgend jaar wat beter kan opvoeden :')
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:23:09 #48
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126933589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:18 schreef BlackLining het volgende:
Wellicht dat ik ze volgend jaar wat beter kan opvoeden :')
Gewoon doen alsof je een hotel boekt, en dan als enige een tent meenemen? _O-
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:23:29 #49
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126933605
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Vond deze wel tof om te zien. Sowieso, een KLR _O_

Goede reclame om m te verkopen! :D
*** Nul Dertien ***
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:24:07 #50
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126933631
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:23 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Gewoon doen alsof je een hotel boekt, en dan als enige een tent meenemen? _O-
:D _O-
*** Nul Dertien ***
pi_126933640
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:23 schreef theKiD het volgende:

[..]

Goede reclame om m te verkopen! :D
Ja, maar ik zou het niet kunnen.

De auto waar ik zo'n beetje heel Europa mee heb gezien verkopen? Meh, geen probleem. Liever vandaag dan morgen. De motor die vooralsnog alleens België, Luxemburg en Duitsland gezien heeft weg? Nooit!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:27:11 #52
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126933772
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, maar ik zou het niet kunnen.

De auto waar ik zo'n beetje heel Europa mee heb gezien verkopen? Meh, geen probleem. Liever vandaag dan morgen. De motor die vooralsnog alleens België, Luxemburg en Duitsland gezien heeft weg? Nooit!
Dat vind ik ook zo moeilijk. Eigenlijk rij ik de laatste 2 jaar erg weinig. Maar als ik m weg doe, krijg ik er spijt van. We hebben samen toch tot aan Bosnie/ Hongarije/ Slowakije, enzo gereden :7 Groot gedeelte van Europa op 2 wielen bezocht :D
Dus verkopen, zal moeilijk gaan... Denk er wel vaak aan.. maar weet ook dat ik spijt als haren op mijn hoofd ga krijgen als ik dat door ga zetten..
*** Nul Dertien ***
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:31:41 #53
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126933909
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:27 schreef theKiD het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo moeilijk. Eigenlijk rij ik de laatste 2 jaar erg weinig. Maar als ik m weg doe, krijg ik er spijt van. We hebben samen toch tot aan Bosnie/ Hongarije/ Slowakije, enzo gereden :7 Groot gedeelte van Europa op 2 wielen bezocht :D
Dus verkopen, zal moeilijk gaan... Denk er wel vaak aan.. maar weet ook dat ik spijt als haren op mijn hoofd ga krijgen als ik dat door ga zetten..
Ik moet dan altijd denken aan het interview wat Eric Bana in z'n docu 'Love The Beast' heeft met Jeremy Clarkson. Hebben ze het over hun eerste auto, vertelt Clarkson over dat voor een TV programma ze hem eens hadden herenigd met z'n eerste wagen. Toen'ie zag hoe die was verwaarloosd door de huidige eigenaar wilde hij die gast echt een ros verkopen _O-

Uiteindelijk wordt zo'n machine een deel van jezelf, helemaal als je ermee reist. Net wat je zegt, je krijgt er enorme spijt van als je 'm wegdoet.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:35:09 #54
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126934008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:31 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ik moet dan altijd denken aan het interview wat Eric Bana in z'n docu 'Love The Beast' heeft met Jeremy Clarkson. Hebben ze het over hun eerste auto, vertelt Clarkson over dat voor een TV programma ze hem eens hadden herenigd met z'n eerste wagen. Toen'ie zag hoe die was verwaarloosd door de huidige eigenaar wilde hij die gast echt een ros verkopen _O-

Uiteindelijk wordt zo'n machine een deel van jezelf, helemaal als je ermee reist. Net wat je zegt, je krijgt er enorme spijt van als je 'm wegdoet.
Maar aan de andere kant, ik denk dat ik er vorig jaar, misschien max 350km mee heb gereden... :{ ;(
Maar daar weer aan de andere kant, ik heb er in de 5 jaar dat ik m heb, misschien ongeveer wel 15000km erbij gezet...

Dubbel, dubbel, lastig, lastig :')
*** Nul Dertien ***
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:36:39 #55
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126934058
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:35 schreef theKiD het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant, ik denk dat ik er vorig jaar, misschien max 350km mee heb gereden... :{ ;(
Maar daar weer aan de andere kant, ik heb er in de 5 jaar dat ik m heb, misschien ongeveer wel 15000km erbij gezet...

Dubbel, dubbel, lastig, lastig :')
Dat zou eerder een argument zijn om weer op vakantie te gaan, in mijn ogen ;)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 00:58:42 #56
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126934598
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:36 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dat zou eerder een argument zijn om weer op vakantie te gaan, in mijn ogen ;)
Mja.. Goed punt. Alleen motormaatje heeft huis gekocht, en gaat dit jaar niet op vakantie. En alleen is geen optie
*** Nul Dertien ***
pi_126934884
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:58 schreef theKiD het volgende:

[..]

Mja.. Goed punt. Alleen motormaatje heeft huis gekocht, en gaat dit jaar niet op vakantie. En alleen is geen optie
Hoezo niet? :)

Ik geef toe, het komt wel heel erg FOK!ker over om alleen op vakantie te gaan :D maar er is niks mis mee als je de goeie plaatsen bezoekt en een béétje makkelijk contact legt.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 02:04:54 #58
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126935647
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 01:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Hoezo niet? :)

Ik geef toe, het komt wel heel erg FOK!ker over om alleen op vakantie te gaan :D maar er is niks mis mee als je de goeie plaatsen bezoekt en een béétje makkelijk contact legt.
Ik moet altijd minimaal 1 persoon om me heen hebben die ik ken en vertrouw. Ik leg hoe dan ook, altijd heel makkelijk contact met anderen, maar dat is geen reden voor me om alleen op vakantie te gaan. Dat trekt me niet..
*** Nul Dertien ***
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:04:34 #59
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126938951
Ik vind het juist heerlijk hoor. Als je ergens langer wilt blijven dan blijf je ergens langer, wil je doorrijden dan rij je door. Niemand om rekening mee te houden w/
pi_126939146
mischien nog een tipje: stop een papier onder het plastic van je tanktas met daarop wat basisgegevens over jezelf zoals naam, leeftijd evt. medische aandoeningen, allergieën en voorgeschreven medicijnen die je hebt.... en je emergency contact

bloedgroep is niet heel relevant. dit testen ze toch eerst indien nodig of je krijgt de universele bloedgroep toegediend
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:30:36 #61
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126939651
Ik heb daarvoor een zwart boekje, wat ik tevens als een soort dagboek gebruik om dagelijkse dingen in te schrijven. Werkt sneller dan een laptop oid, en het is een soort 'memento' voor na de reis :)

Zet overigens de medische shit ook op m'n helm deze zomer, tesamen met bloedgroep.
pi_126942933
Misschien ook handig om te vermelden dat niet in ieder land of gebied je pinpas werkt en een creditcard handig is. Anders cash meenemen.
pi_126943956
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:16 schreef Vinniiee het volgende:
Misschien ook handig om te vermelden dat niet in ieder land of gebied je pinpas werkt en een creditcard handig is. Anders cash meenemen.
Dat zou toch onder algemene reiskennis moeten vallen zou je denken :+

De landen die de meeste mensen op de motor kunnen doen zullen toch grotendeels binnen Europa liggen.
pi_126945272
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat zou toch onder algemene reiskennis moeten vallen zou je denken :+

De landen die de meeste mensen op de motor kunnen doen zullen toch grotendeels binnen Europa liggen.
Ben ik met je eens, maar niet iedereen is even slim :+
pi_126948046
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 13:33 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar niet iedereen is even slim :+
Klopt, bij mij zit dat ook niet in de familie overigens. Zou niet de eerste keer zijn dat ik nog even in alle haast geld mag gaan overmaken omdat mijn pa zijn hotel niet kan afrekenen :')
pi_126950067
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 10:12 schreef Salatrel het volgende:
bloedgroep is niet heel relevant. dit testen ze toch eerst indien nodig of je krijgt de universele bloedgroep toegediend
Motorolie?
pi_126950210
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Motorolie?
0 :)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 17:10:32 #68
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126953898
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:57 schreef BlackLining het volgende:
Klopt, bij mij zit dat ook niet in de familie overigens. Zou niet de eerste keer zijn dat ik nog even in alle haast geld mag gaan overmaken omdat mijn pa zijn hotel niet kan afrekenen :')
Ik zoek wat dat betreft altijd naar een grotere bank in een wat grotere stad, en trek dan genoeg geld uit de muur om de volgende paar dagen door te komen.
pi_126955204
sowieso zoek je je in griekenland een ongeluk naar een bank waar nog geld uit de muur komt :P
pi_126955267
_O-
pi_126955486
Als mijn vakantie goedgekeurd wordt door mijn.detacheringsbureau, dan vertrek ik 26 juli.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 17:56:38 #72
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126955631
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 17:52 schreef Vinniiee het volgende:
Als mijn vakantie goedgekeurd wordt door mijn.detacheringsbureau, dan vertrek ik 26 juli.
Al ideeën voor de route?
pi_126955872
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 17:56 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Al ideeën voor de route?
Zekers.

Ik boek hem vrijdags eerst naar België, daar overnacht ik bij m'n ma die daar op vakantie zit. Kan ik zaterdagochtend met een frisse start beginnen. Dan rij ik door naar Luxemburg stad. Ik weet niet of ik zondags in kan checken bij het volgende hotel, dat moet ik even informeren, maar dat gaat via oost-Frankrijk richting Mullhouse geloof ik.

Verder ben ik nog niet, maar ik denk dat het dan nog een tussenstop in Zwitserland is, en dan zit ik maandag of dinsdag in Italië.
Hoe lang ik daar blijf weet ik nog niet.
pi_126956160
zwitserland houden ze trouwens ook niet van blerpijpen dat je het even weet :P
pi_126956211
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 18:10 schreef Salatrel het volgende:
zwitserland houden ze trouwens ook niet van blerpijpen dat je het even weet :P
Duitsland ook niet, moet toch door 1 van de 2 :P. Of verder naar het zuiden.

Sowieso gaat de dB-killer er dan in.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 18:32:07 #76
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126956869
Ow ja, en als je niet net als ik, tussen Kroatië en Bosnië, op de grens stil wilt komen te staan, en geweigerd word in Bosnië, zorg dat je papieren in orde zijn.. Je had mijn gezicht moeten zien toen ik geweigerd werd en resoluut terug gestuurd werd naar Kroatië... whaha. Mijn groene kaart was niet in orde, Maar een fax en 2 uur wachten deed wonderen. Dit tezamen met het pakje peuken wat ik aan de douane beambte gaf, hebben er voor gezorgd dat ik met een wit-groenekaart alsnog het land binnen mocht :D
*** Nul Dertien ***
  vrijdag 24 mei 2013 @ 19:30:21 #77
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126959346
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 18:32 schreef theKiD het volgende:
Ow ja, en als je niet net als ik, tussen Kroatië en Bosnië, op de grens stil wilt komen te staan, en geweigerd word in Bosnië, zorg dat je papieren in orde zijn.. Je had mijn gezicht moeten zien toen ik geweigerd werd en resoluut terug gestuurd werd naar Kroatië... whaha. Mijn groene kaart was niet in orde, Maar een fax en 2 uur wachten deed wonderen. Dit tezamen met het pakje peuken wat ik aan de douane beambte gaf, hebben er voor gezorgd dat ik met een wit-groenekaart alsnog het land binnen mocht :D
Al gechecked, heb overal dekking w/ alleen nog ff bellen over repatriëring.
pi_126978094
zo ik hoef morgen alleen nog maar op tijd wakker te worden en de tanktas erop te ritsen :P
pi_126983639
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 18:03 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Zekers.

Ik boek hem vrijdags eerst naar België, daar overnacht ik bij m'n ma die daar op vakantie zit. Kan ik zaterdagochtend met een frisse start beginnen. Dan rij ik door naar Luxemburg stad. Ik weet niet of ik zondags in kan checken bij het volgende hotel, dat moet ik even informeren, maar dat gaat via oost-Frankrijk richting Mullhouse geloof ik.

Verder ben ik nog niet, maar ik denk dat het dan nog een tussenstop in Zwitserland is, en dan zit ik maandag of dinsdag in Italië.
Hoe lang ik daar blijf weet ik nog niet.
Mulhouse is lachen. Als je daar in de buurt nog een leuke stad zoekt voor een tussenstop; Colmar is echt geweldig.

In Zwitserland kan ik je de Saasvallei (met name Saas-Grund en Saas-Fee) of het Zermatt dal aanraden :)
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:09:44 #80
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126984660
Mooi man, een route uitstippelen. Het enige kutte eraan is keuzes maken tussen alle awesomeheid... helemaal op een trip van 7000km _O-

Die Grieken zijn helemaal geniaal, struikelen over elkaar met suggesties voor de dagen in Griekenland die nog open liggen _O_
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:17:50 #81
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_126984923
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 00:11 schreef theKiD het volgende:
Duurde iets langer.. maar toch..
In de Dolomieten, net voor Slovenië;

[edit] El Bandito is de mijne. Toen nog met stuurkuip :D

[ Bericht 8% gewijzigd door theKiD op 25-05-2013 14:24:37 ]
*** Nul Dertien ***
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:19:01 #82
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126984966
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:17 schreef theKiD het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nice ^O^
pi_126985273
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:17 schreef theKiD het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[edit] El Bandito is de mijne. Toen nog met stuurkuip :D
Bandit *O*

De mijne heet ook El Bandito O+
pi_126985293
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:38 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mulhouse is lachen. Als je daar in de buurt nog een leuke stad zoekt voor een tussenstop; Colmar is echt geweldig.

In Zwitserland kan ik je de Saasvallei (met name Saas-Grund en Saas-Fee) of het Zermatt dal aanraden :)
Ik overnacht er 30km vandaan geloof ik.

Even kijken waar dat ligt, thanks :D
pi_126987170
Dat moment dat je routes aan het maken bent en niet weet waar je allemaal langs moet omdat er zoveel mooie bochten liggen :')
pi_126987213
gelukkig heb je in schotland niet zo heel veel keus qua wegen :P
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:26:07 #87
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126987224
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:24 schreef Vinniiee het volgende:
Dat moment dat je routes aan het maken bent en niet weet waar je allemaal langs moet omdat er zoveel mooie bochten liggen :')
I know what that's like _O-

Ook leuk: ferry ticket bestellen, moet je je voetuig opgeven... staat er geen motor tussen. Lolwut?
pi_126987371
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:26 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Ook leuk: ferry ticket bestellen, moet je je voetuig opgeven... staat er geen motor tussen. Lolwut?
motoren zijn gratis
pi_126987638
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:26 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Handig _O-

Mijn eerste dag in Italië: http://goo.gl/maps/0aWSO :9
pi_126987654
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:31 schreef Salatrel het volgende:

[..]

motoren zijn gratis
Waar dat dan?
pi_126987680
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waar dat dan?
Op de boot die Deka wilt nemen.
pi_126987722
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:40 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Op de boot die Deka wilt nemen.
Joh. Jammer genoeg is dat niet altijd het geval.
pi_126987739
ik lul ook maar wat hoor :') waarschijnlijk zijn maar weinig zo gek de motor mee te nemen :P
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:48:44 #94
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126987880
Eventjes reservering bevestigen bij het hotel in Brindisi. Eerst iemand aan de lijn die geen Engels spreekt, oh wat een pret _O-
pi_126987949
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:48 schreef Dekatria het volgende:
Eventjes reservering bevestigen bij het hotel in Brindisi. Eerst iemand aan de lijn die geen Engels spreekt, oh wat een pret _O-
Wen er maar aan.

Ik hink op twee gedachten: via Engeland en Wales naar Ierland of een rondje Frankrijk - Italië - Oostenrijk - Tsjechië - Duitsland. De tweede optie is waarschijnlijk een stuk goedkoper, ondanks het hogere aantal kilometers; de eerste trekt me meer omdat GB en Ierland.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:53:11 #96
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126988004
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:51 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wen er maar aan.
Hmja :')
quote:
Ik hink op twee gedachten: via Engeland en Wales naar Ierland of een rondje Frankrijk - Italië - Oostenrijk - Tsjechië - Duitsland. De tweede optie is waarschijnlijk een stuk goedkoper, ondanks het hogere aantal kilometers; de eerste trekt me meer omdat GB en Ierland.
GB is wispelturig qua weer, maar zeker aan te raden :Y)
pi_126988055
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:53 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Hmja :')

[..]

GB is wispelturig qua weer, maar zeker aan te raden :Y)
Dat weer maakt me niet zoveel uit. Het zijn prachtige landen (althans, dat verwacht ik, ik ben alleen in Schotland geweest), en je kunt er ook mooi een paar dagen te voet rondtrekken.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 15:56:26 #98
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126988095
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 15:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat weer maakt me niet zoveel uit. Het zijn prachtige landen (althans, dat verwacht ik, ik ben alleen in Schotland geweest), en je kunt er ook mooi een paar dagen te voet rondtrekken.
Wales is enorm underrated, prachtig stukje aarde :Y
pi_126997595
Routes klaar, tijd om hotels te boeken.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 20:35:57 #100
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_126997737
Ik moet alle points of interest nog ff aanstippen op m'n kaarten. Route verzin ik onderweg wel w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')