Ergens had ik de hoop dat die vent ze ergens had achtergelaten, een vriend oid. Ik kan me niet voorstellen dat je je eigen kinderen ombrengt. Ik snap dat je zo kwaad kan zijn op je ex-partner dat je haar doodt en jezelf meeneemt, ik snap echter niet dat je je eigen kinderen kan ombrengen en voor oud vuil achterlaat in een sloot.quote:Mijn klacht is dat ik er van baal dat het zo afloopt, ondanks dat het wel mijn verwachting was...
quote:Op zondag 19 mei 2013 18:29 schreef Hyaenidae het volgende:
Welke broertjes, toch niet Ronald en Frank de Boer he?
HELDquote:Op zondag 19 mei 2013 18:29 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik hoop dat ze gevonden zullen worden omdat we dan eindelijk van die hype af zijn...quote:
quote:Op zondag 19 mei 2013 18:30 schreef Nikonlover het volgende:
Ga naar NWS aub, ben die debiele hype meer dan zat
- o_o-quote:Op zondag 19 mei 2013 18:32 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze gevonden zullen worden omdat we dan eindelijk van die hype af zijn...
Tis toch zo! Je hoort tegenwoordig niets anders meer.... Alleen omdat het kinderen zijn is het allemaal maar zielig en erg... Bij andere vermissingen hoor je niemand!!!quote:Op zondag 19 mei 2013 18:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Wauw. Van de vele aidsusers die op FOK! rondlopen ben jij wel een hele erge.
Dat dacht ik al bij de eerste berichten. Alleen... ja weet ik veel...quote:Op zondag 19 mei 2013 18:34 schreef Meloewa het volgende:
Moet wel een wonder zijn willen die nog leven.
Hype??????? Doe even normaal. Dit is toch een triest gebeuren? Stel dat het je buurjongetjes, neefjes of zelfs je eigen kinderen waren??? Al die media aandachr is toch juist goed. Of lees je liever dat Sylvie en rafael weer ruzie hebben?quote:Op zondag 19 mei 2013 18:32 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze gevonden zullen worden omdat we dan eindelijk van die hype af zijn...
Vind jij het níet zielig en erg? Wat is het voor harteloze onzin de vermissing en mogelijke dood van twee jonge kinderen af te schrijven als 'een hype'?quote:Op zondag 19 mei 2013 18:33 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Tis toch zo! Je hoort tegenwoordig niets anders meer.... Alleen omdat het kinderen zijn is het allemaal maar zielig en erg... Bij andere vermissingen hoor je niemand!!!
Ik snap niet dat je dat mongooltje aandacht geeft, dat is precies wat hij wil...quote:Op zondag 19 mei 2013 18:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vind jij het níet zielig en erg? Wat is het voor harteloze onzin de vermissing en mogelijke dood van twee jonge kinderen af te schrijven als 'een hype'?
quote:Op zondag 19 mei 2013 18:29 schreef Hyaenidae het volgende:
Als je dat soort dingen wil weten moet je maar een FOK!abbo nemen.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je me hier een note voor gegeven? Weet niet meer hoe veel ik er had
Waar zeg ik dat ik het niet erg vind? Tuurlijk is het erg... Alleen vind ik al die aandacht een beetje overdreven... Waar staan alle media als pietje puk uit lutjedorp wordt vermist?quote:Op zondag 19 mei 2013 18:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vind jij het níet zielig en erg? Wat is het voor harteloze onzin de vermissing en mogelijke dood van twee jonge kinderen af te schrijven als 'een hype'?
En het laatste punt dat je maakt is ook complete bullshit.
Ja, true.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:35 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je dat mongooltje aandacht geeft, dat is precies wat hij wil...
Chill, hoe feler de reacties hoe graatlozer de users erachter. De één leeft mee de ander is koud en weer een ander probeert zoveel mogelijk te provoceren. Het zegt allemaal niet zoveel.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:37 schreef jelfrikandel het volgende:
K moet echt kotsen van sommige reacties hierzo... Wat een harteloosheid, ongelofelijk.
En toch kan je het niet laten om elk topic over het onderwerp mee te pakken.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:37 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik het niet erg vind? Tuurlijk is het erg... Alleen vind ik al die aandacht een beetje overdreven... Waar staan alle media als pietje puk uit lutjedorp wordt vermist?
Volgens mij snapt die Nikonlover serieus niet waarom er bij kinderen zoveel meer aandacht aan geschonken wordt.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:38 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Chill, hoe feler de reacties hoe graatlozer de users erachter. De één leeft mee de ander is koud en weer een ander probeert zoveel mogelijk te provoceren. Het zegt allemaal niet zoveel.
Adem in, adem uit, Tchock.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je me hier een note voor gegeven? Weet niet meer hoe veel ik er had
Jaquote:Op zondag 19 mei 2013 18:38 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
En toch kan je het niet laten om elk topic over het onderwerp mee te pakken.
Je zou eens vaker het nieuws moeten kijken, Andy de Heus, 30 jaar, Fernand Tripels, 52 jaar en zo nog meer.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:33 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Tis toch zo! Je hoort tegenwoordig niets anders meer.... Alleen omdat het kinderen zijn is het allemaal maar zielig en erg... Bij andere vermissingen hoor je niemand!!!
En een hype is het zeker!quote:Op zondag 19 mei 2013 18:35 schreef jelfrikandel het volgende:
[..]
Hype??????? Doe even normaal. Dit is toch een triest gebeuren? Stel dat het je buurjongetjes, neefjes of zelfs je eigen kinderen waren??? Al die media aandachr is toch juist goed. Of lees je liever dat Sylvie en rafael weer ruzie hebben?
Ik heb liever dat ze hier aandacht aan besteden dan aan die BNers of dat domme gezwam uit Den Haag.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:41 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
En een hype is het zeker!
Defenitie van een hype:
hype
de hype zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [hɑjp] Verbuigingen: hype|s (meerv.) door veel mensen gedeelde belangstelling of bezigheid die na korte tijd voorbij is Voorbeeld: `Zo'n petje dragen is een hype.`Synoniem: rage ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/hype
Over een paar weken hoor je bijna niemand er meer over
Hij heeft zeker een punt hoor. Dat de hoeveelheid aandacht die aan de zoektocht naar vermisten wordt gegeven in verhouding staat tot bijvoorbeeld de zelfredzaamheid van de vermisten is nog wel redelijk, maar de hoeveelheid aandacht en nieuws die dit specifieke geval opeist staat niet in verhouding als je het vergelijkt met diverse andere vermissingen. Meer stampij kunnen maken op bijvoorbeeld Facebook zorgt voor meer mensen die zoeken. De werking daarvan is logisch, maar op geen enkele manier terecht.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
En het laatste punt dat je maakt is ook complete bullshit.
Dus het is minder erg als ze gedumpt worden op een zonnig strand?quote:Op zondag 19 mei 2013 18:56 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Gedumpt in een slootje... man man
Ja, dit bedoel ik dus!quote:Op zondag 19 mei 2013 18:56 schreef cricket het volgende:
[..]
Hij heeft zeker een punt hoor. Dat de hoeveelheid aandacht die aan de zoektocht naar vermisten wordt gegeven in verhouding staat tot bijvoorbeeld de zelfredzaamheid van de vermisten is nog wel redelijk, maar de hoeveelheid aandacht en nieuws die dit specifieke geval opeist staat niet in verhouding als je het vergelijkt met diverse andere vermissingen. Meer stampij kunnen maken op bijvoorbeeld Facebook zorgt voor meer mensen die zoeken. De werking daarvan is logisch, maar op geen enkele manier terecht.
Je hebt ook het empatisch vermogen van een slak of niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:57 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dus het is minder erg als ze gedumpt worden op een zonnig strand?
Maar omdat andere minder aandacht krijgen verdienen deze jongens deze aandacht niet? Dat is toch een kromme redenering?quote:Op zondag 19 mei 2013 18:56 schreef cricket het volgende:
[..]
Hij heeft zeker een punt hoor. Dat de hoeveelheid aandacht die aan de zoektocht naar vermisten wordt gegeven in verhouding staat tot bijvoorbeeld de zelfredzaamheid van de vermisten is nog wel redelijk, maar de hoeveelheid aandacht en nieuws die dit specifieke geval opeist staat niet in verhouding als je het vergelijkt met diverse andere vermissingen. Meer stampij kunnen maken op bijvoorbeeld Facebook zorgt voor meer mensen die zoeken. De werking daarvan is logisch, maar op geen enkele manier terecht.
Elke vermiste verdient evenveel aandacht!!!!! Of het nou een vermist jochie is of een vermiste bejaardequote:Op zondag 19 mei 2013 19:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar omdat andere minder aandacht krijgen verdienen deze jongens deze aandacht niet? Dat is toch een kromme redenering?
De aandacht in dit geval is zonder meer buitensporig. Dat staat verder los van de vraag of andere vermissingen genoeg aandacht krijgen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:02 schreef snakelady het volgende:
Maar omdat andere minder aandacht krijgen verdienen deze jongens deze aandacht niet? Dat is toch een kromme redenering?
Daar ben ik het mee eens, maar dat wil niet zeggen dat deze zaak minder aandacht moet krijgen, dat betekend dat andere zaken meer aandacht moeten krijgen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:03 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Elke vermiste verdient evenveel aandacht!!!!! Of het nou een vermist jochie is of een vermiste bejaarde
Een volwassene hoeft niet per sé vermist te zijn een kind krijgt dus meer aandacht.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:03 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Elke vermiste verdient evenveel aandacht!!!!! Of het nou een vermist jochie is of een vermiste bejaarde
Oh...dus de demente bejaarde man van 92 die van een wandeling niet is teruggekomen is niet vermistquote:Op zondag 19 mei 2013 19:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Een volwassene hoeft niet per sé vermist te zijn een kind krijgt dus meer aandacht.
En dan ook nog eens de omstandigheden, vader neemt jongens mee, vinden ze dood en de jongens nergens te bekennen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Een volwassene hoeft niet per sé vermist te zijn een kind krijgt dus meer aandacht.
Ga lekker zeiken in een ander topic, idioot.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:06 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Oh...dus de demente bejaarde man van 92 die van een wandeling niet is teruggekomen is niet vermist
Jij legt graag mensen woorden in de mond he?quote:Op zondag 19 mei 2013 19:06 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Oh...dus de demente bejaarde man van 92 die van een wandeling niet is teruggekomen is niet vermist
Wat wil dat zeggen? Die 2 jochies zijn NIET door die sbs6 tokkies gevonden dus al die aandacht heeft totaal geen nut....quote:Op zondag 19 mei 2013 19:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
En dan ook nog eens de omstandigheden, vader neemt jongens mee, vinden ze dood en de jongens nergens te bekennen.
Waarom??quote:Op zondag 19 mei 2013 19:07 schreef Miousana het volgende:
[..]
Ga lekker zeiken in een ander topic, idioot.
Ten eerste, iets minder denigrerend zou niet misplaatst zijn.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:08 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat wil dat zeggen? Die 2 jochies zijn NIET door die sbs6 tokkies gevonden dus al die aandacht heeft totaal geen nut....
Denigrerend?quote:Op zondag 19 mei 2013 19:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ten eerste, iets minder denigrerend zou niet misplaatst zijn.
Ten tweede, dat staat er los van, ze zijn nu per toeval gevonden, had ook anders kunnen zijn, dat valt niet te voorspellen.
Geef dat stumpertje toch geen aandacht, daar geniet hij van, zie al zijn eerdere pogingen op KLB... het is een in en in triest mannetje...quote:Op zondag 19 mei 2013 19:10 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Je moet wel homo zijn, je kunt zuigen als de beste
Juist dan is het op basis van waarschijnlijkheid beter om de aandacht op andere zaken te richten (dat hoeven niet perse vermissingen te zijn). Dat geldt in het bijzonder voor de politie, maar net zo goed voor iedereen die wil gaan zoeken.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:06 schreef snakelady het volgende:
En dan ook nog eens de omstandigheden, vader neemt jongens mee, vinden ze dood en de jongens nergens te bekennen.
http://www.encyclo.nl/begrip/DENIGRERENDquote:Op zondag 19 mei 2013 19:10 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Denigrerend?
Ja, dat zeggen ze allemaal
Je hebt gelijk. Ik liet me even gaan.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:11 schreef KritischeMassa het volgende:
Geef dat stumpertje toch geen aandacht, daar geniet hij van, zie al zijn eerdere pogingen op KLB... het is een in en in triest mannetje...
Wie zegt ergens dat andere vermissingen er onder te lijden hebben gehad dan? dat is gewoon een compleet uit de duim gezogen aanname.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:11 schreef cricket het volgende:
[..]
Juist dan is het op basis van waarschijnlijkheid beter om de aandacht op andere zaken te richten (dat hoeven niet perse vermissingen te zijn). Dat geldt in het bijzonder voor de politie, maar net zo goed voor iedereen die wil gaan zoeken.
Gelet op die omstandigheden, als er na een dag of 2 nog geen 2 jongens ergens zijn opgedoken is de kans bijzonder groot dat er sowieso geen redden meer aan is. Richt je dan op een geval (wederom: dat hoeft geen vermissing te zijn) waar de kans daarop nog daadwerkelijk aanwezig is.
Hups nikonlover, ga je dinnetje maar lopen vervelen.quote:
Ja, is goedquote:Op zondag 19 mei 2013 19:13 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Hups nikonlover, ga je dinnetje maar lopen vervelen.
Die heeft hem al achter de pc gezet, ze was er flauw van.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:13 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Hups nikonlover, ga je dinnetje maar lopen vervelen.
Andere vermissingen (en overige zaken) hebben er in zoverre onder geleden dat als het teveel aan aandacht aan die andere gevallen zou zijn besteed er netto meer opgelost zouden worden.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:12 schreef snakelady het volgende:
Wie zegt ergens dat andere vermissingen er onder te leiden hebben gehad dan? dat is gewoon een compleet uit de duim gezogen aanname.
De laatste dagen bestond de aandacht vooral uit vrijwilligers en daarnaast gaat het hier dus niet alleen om een vermissing maar ook om een dubbele moord, waar de politie waarschijnlijk ook wel al rekening mee heeft gehouden.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:18 schreef cricket het volgende:
[..]
Andere vermissingen (en overige zaken) hebben er in zoverre onder geleden dat als het teveel aan aandacht aan die andere gevallen zou zijn besteed er netto meer opgelost zouden worden.
Voor hen geldt het net zo goed.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:23 schreef snakelady het volgende:
De laatste dagen bestond de aandacht vooral uit vrijwilligers
De kans dat ze dood zijn is na een dag of 2 bijzonder groot gevonden. Juist daarom is het niet logisch om de prioriteit zo hoog te stellen, de moordenaar is immers al bekend.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:23 schreef snakelady het volgende:
daarnaast gaat het hier dus niet alleen om een vermissing maar ook om een dubbele moord, waar de politie waarschijnlijk ook wel al rekening mee heeft gehouden.
Het gaat om moord, uiteraard is dat belangrijk, al is het maar om de nabestaanden rust te geven.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:26 schreef cricket het volgende:
[..]
Voor hen geldt het net zo goed.
Dit nog los van het feit dat de meesten (niet allemaal) van hen alleen meezochten om het gevoel te hebben 'dat ze er bij waren', een verkapte vorm van ramptoerisme eigenlijk.
[..]
De kans dat ze dood zijn is na een dag of 2 bijzonder groot gevonden. Juist daarom is het niet logisch om de prioriteit zo hoog te stellen, de moordenaar is immers al bekend.
Dat kan, maar statistisch gezien is de kans daarop vrij klein, zeker in een dichtbevolkt land als Nederland. Daarom kun je, gelet op de beperkte beschikbaarheid van middelen, je beter richten op dingen waar nog wel enig redden aan is.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:30 schreef snakelady het volgende:
Het gaat om moord, uiteraard is dat belangrijk, al is het maar om de nabestaanden rust te geven.
Daarbij heb je geen zekerheid dat ze dood zijn, ze hadden ook levend op de bodem van een put kunnen zitten met wat regenwater tot hun beschikking wat hun wel in leven zou houden.
Mag nog veel uitgebreider hoor, zet maar in de OP wat je er zelf van vind etcquote:Op zondag 19 mei 2013 19:16 schreef KritischeMassa het volgende:
Ik heb de OP ook maar een update gegeven, ik was niet duidelijk genoeg denk ik...
Er zullen op het moment geen andere zaken zijn geweest die net zo veel aandacht verdienen, als ik zo kijk op de site van de politie over vermissingen zie je dat de andere kinderen die vermist zijn door familie leden zijn meegenomen ( door vader terug naar land van herkomst, door moeder vanuit een gastgezin enz.) en daarbij hebben ze geen dode familieleden gevonden.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:33 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat kan, maar statistisch gezien is de kans daarop vrij klein, zeker in een dichtbevolkt land als Nederland. Daarom kun je, gelet op de beperkte beschikbaarheid van middelen, je beter richten op dingen waar nog wel enig redden aan is.
Rust geven aan nabestaanden is in dergelijke gevallen altijd ondergeschikt aan de mogelijkheid om iets anders succesvol op te lossen.
Ik heb faalangstquote:Op zondag 19 mei 2013 19:36 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Mag nog veel uitgebreider hoor, zet maar in de OP wat je er zelf van vind etc
Vergelijkbare zaken in het verleden kregen die aandacht ook niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:36 schreef snakelady het volgende:
Er zullen op het moment geen andere zaken zijn geweest die net zo veel aandacht verdienen, als ik zo kijk op de site van de politie over vermissingen zie je dat de andere kinderen die vermist zijn door familie leden zijn meegenomen ( door vader terug naar land van herkomst, door moeder vanuit een gastgezin enz.) en daarbij hebben ze geen dode familieleden gevonden.
quote:Op zondag 19 mei 2013 19:36 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Mag nog veel uitgebreider hoor, zet maar in de OP wat je er zelf van vind etc
ik heb mijn best gedaan...quote:
Op die site staan alle vermissingen, de jongens staan er net zo tussen als alle anderen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:42 schreef cricket het volgende:
[..]
Vergelijkbare zaken in het verleden kregen die aandacht ook niet.
Maar ik heb al eerder aangegeven dat het niet alleen over vermissingen hoeft te gaan. Dat je geen andere zaken kunt vinden is logisch, de aandacht voor deze zaak wordt gevoed door inspelen op emoties, de overige zaken hebben dat niet en kun je veel objectiever bekijken. Dus het is wat mij betreft ook niet zo dat andere zaken perse te weinig aandacht krijgen, alleen dat deze buitensporig veel aandacht krijgt. Tijd en energie die, als je die dan ergens in wilt steken, je die beter in iets anders kunt steken, en niet alleen maar in iets omdat iedereen erover zit te zeuren.
Het klinkt misschien raar maar hoe moet ik me een F-16 voorstellen die naar 2 lijken zoekt?quote:Zondag werd naast de helikopter ook een F-16 ingezet.
Daar hangt een fotocamera onder die in een korte tijd veel foto's kan maken, later worden die HD beelden onderzocht/bekeken.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:47 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het klinkt misschien raar maar hoe moet ik me een F-16 voorstellen die naar 2 lijken zoekt?
Aah op die manier.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:50 schreef cvboer het volgende:
[..]
Daar hangt een fotocamera onder die in een korte tijd veel foto's kan maken, later worden die HD beelden onderzocht/bekeken.
Radar en foto... Dichtheid van bodem is anders na gravenquote:Op zondag 19 mei 2013 19:47 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het klinkt misschien raar maar hoe moet ik me een F-16 voorstellen die naar 2 lijken zoekt?
Hoeveelheid ingezette mankracht is echter verschillend. Maar het gaat net zo goed over aandacht die er door vrijwilligers in wordt gestoken. En dat is waarschijnlijk juist het probleem. Er wordt verhoudingsgewijs meer aan gedaan omdat ze wel moeten door alle aandacht. Dat geldt net zo goed voor nieuwssites e.d., die berichten er meer over omdat mensen erover willen lezen. En dat erover willen lezen komt weer door het overschot aan aandacht. Laat die vrijwilligers zich ook eens richten op zaken waar geen emotioneel gekrijs op facebook aan vooraf ging.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Op die site staan alle vermissingen, de jongens staan er net zo tussen als alle anderen.
http://www.politie.nl/vermist
Er is momenteel geen andere vergelijkbare zaak in Nederland, en het zijn vrijwilligers, laat ze lekker zelf uit maken hoe ze hun tijd willen besteden.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:51 schreef cricket het volgende:
[..]
Hoeveelheid ingezette mankracht is echter verschillend. Maar het gaat net zo goed over aandacht die er door vrijwilligers in wordt gestoken. En dat is waarschijnlijk juist het probleem. Er wordt verhoudingsgewijs meer aan gedaan omdat ze wel moeten door alle aandacht. Dat geldt net zo goed voor nieuwssites e.d., die berichten er meer over omdat mensen erover willen lezen. En dat erover willen lezen komt weer door het overschot aan aandacht. Laat die vrijwilligers zich ook eens richten op zaken waar geen emotioneel gekrijs op facebook aan vooraf ging.
Die heeft haar hele leven geen rust meer.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:35 schreef snakelady het volgende:
Ja, was te verwachten maar blijft sneu, hopelijk geeft het wel meer rust voor de moeder.
Inderdaad, je wil niet weten hoe ze eraan toe isquote:Op zondag 19 mei 2013 19:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Die heeft haar hele leven geen rust meer.
Had ik maar, had ik maar...
Een regelrechte tragedie.
Ik snap het niet, het verzet tegen samenhorigheid.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er is momenteel geen andere vergelijkbare zaak in Nederland, en het zijn vrijwilligers, laat ze lekker zelf uit maken hoe ze hun tijd willen besteden.
Naar mijn mening kan er niet genoeg aandacht worden besteed aan dit soort zaken.
Door hun (zinloze) gezoek beinvloeden ze ook toekomstige incidenten. Immers, de vorige keer heeft iedereen al 'meegeleefd' dus dat hoeft die volgende keer niet nog een keer. Dus het teveel aan aandacht is zonder meer schadelijk.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:53 schreef snakelady het volgende:
het zijn vrijwilligers, laat ze lekker zelf uit maken hoe ze hun tijd willen besteden.
Ik ook niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:55 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Ik snap het niet, het verzet tegen samenhorigheid.
Dat is ook zo, maar totaal niet weten wat er met je kinderen is gebeurd en waar ze zijn lijkt me nog veel erger.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Die heeft haar hele leven geen rust meer.
Had ik maar, had ik maar...
Een regelrechte tragedie.
Het had nog gekund dat ze waren ondergebracht in het buitenland, waar de hype niet zo leeft als hier.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:57 schreef Polenbatser het volgende:
Waar ik me vooral over verbaas is dat 'iedereen' nu doet alsof dit een totaal onverwachte afloop is. Nee, wat hadden ze dan verwacht? Dat die kinders gezellig verstoppertje aan het spelen waren in de bossen? Bij een kampvuurtje marshmallows zitten te roosteren en zodra iemand ze gezien heeft als een gek opspringen om tegen een boom te rammen en de hele pot vrij te buten?
Het is heel triest hoor, maar ik snap niet zo goed dat mensen er nog zo verbaasd over kunnen zijn...
Met samenhorigheid heeft het vrij weinig te maken. Het is vooral een kwestie van mensen die hun emoties laten bespelen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:55 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Ik snap het niet, het verzet tegen samenhorigheid.
Ja... weet je... ik denk dat haar leven sowieso nooit meer normaal wordt... het schijnt ook dat mensen die hun kind verliezen meestal in de tien jaar erna zelf ook sterven.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar totaal niet weten wat er met je kinderen is gebeurd en waar ze zijn lijkt me nog veel erger.
Veel mensen dachten, tegen beter weten in, net als ts. Ik ook.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:57 schreef Polenbatser het volgende:
t een totaal onverwachte afloop is. Nee, wat hadden ze dan verwacht? Dat die kinders gezellig verstoppertje aan het spelen waren in de bossen? Bij een kampvuurtje marshmallows zitten te roosteren en zodra iemand ze gezien heeft als een gek opspringen om tegen een boom te rammen en de hele pot vrij te buten?
Het is heel triest hoor, maar ik snap niet zo goed dat mensen er nog zo verb
Zie het dan als een teken van medeleven naar de familie toe.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:59 schreef cricket het volgende:
[..]
Met samenhorigheid heeft het vrij weinig te maken. Het is vooral een kwestie van mensen die hun emoties laten bespelen.
Ergens weet je dat het onzin is en toch elke keer als je AD aanklikt hoop je te lezen "Broertjes gevonden, niks aan de hand... iedereen happy happy joy joy en morgen gratis ijs..."quote:Op zondag 19 mei 2013 20:03 schreef Geelman het volgende:
[..]
Veel mensen dachten, tegen beter weten in, net als ts. Ik ook.
Dus je medeleven is afhankelijk van de hoeveelheid drama die erover wordt gemaakt?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:04 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Zie het dan als een teken van medeleven naar de familie toe.
Komt ook omdat het totaal niet te bevatten is dat een vader z'n eigen kinderen doodt. Dat is tegennatuurlijk, dat willen mensen gewoon niet geloven. Gelukkig maar.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:06 schreef KritischeMassa het volgende:
at het onzin is en toch elke keer als je AD aanklikt hoop je te lezen "Broertjes gevonden, niks aan de hand... iedereen happy happy joy joy en morgen gratis ijs..."
Jij bent degene die er drama over maakt over internet dan nog. Zij namen initiatief en jij blijft maar doorlullen.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:07 schreef cricket het volgende:
[..]
Dus je medeleven is afhankelijk van de hoeveelheid drama die erover wordt gemaakt?
Er is geen enkele reden waarom dit geval anders is dan talloze anderen die ooit plaats hebben gevonden of nog plaats zullen gaan vinden. Objectief gezien is het enkel een 'familiedrama', het is nergens voor nodig dat zoveel mensen zich er mee gaan bemoeien.
Nou ja niet alleen doodt, echt vermoordtquote:Op zondag 19 mei 2013 20:08 schreef Geelman het volgende:
[..]
Komt ook omdat het totaal niet te bevatten is dat een vader z'n eigen kinderen doodt. Dat is tegennatuurlijk, dat willen mensen gewoon niet geloven. Gelukkig maar.
Ik ben zelf vader, en nee, ik kan er echt niet inkomen... Ik kan me voorstellen dat ik mijn vrouw zo zou gaan haten (al is die kans na bijna 20 jaar ook niet echt groot) dat ik haar zou ombrengen... Stel dat ze me het contact met mijn kind zou ontzeggen... maar, nee, mijn kind zelf iets aandoen omdat ik een probleem heb met zijn moeder (mijn vrouw) is onvoorstelbaar.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:08 schreef Geelman het volgende:
[..]
Komt ook omdat het totaal niet te bevatten is dat een vader z'n eigen kinderen doodt. Dat is tegennatuurlijk, dat willen mensen gewoon niet geloven. Gelukkig maar.
Misschien puur een actie om z'n ex het ergste aan te doen wat je een moeder kan aandoen...quote:Op zondag 19 mei 2013 20:10 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik ben zelf vader, en nee, ik kan er echt niet inkomen... Ik kan me voorstellen dat ik mijn vrouw zo zou gaan haten (al is die kans na bijna 20 jaar ook niet echt groot) dat ik haar zou ombrengen... Stel dat ze me het contact met mijn kind zou ontzeggen... maar, nee, mijn kind zelf iets aandoen omdat ik een probleem heb met zijn moeder (mijn vrouw) is onvoorstelbaar.
Ik ga enkel een discussie aan in een reeds bestaand topic?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:09 schreef Rawberry het volgende:
Jij bent degene die er drama over maakt over internet dan nog.
Initiatief dat tamelijk twijfelachtig is. In dit geval wel, en in andere gevallen niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:09 schreef Rawberry het volgende:
Zij namen initiatief en jij blijft maar doorlullen.
Moet er ook niet aan denken, ondanks dat ik geen kinderen heb. Al hoeft er boven in die grijze massa maar iets mis te gaan en het leed is al geschied.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:10 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik ben zelf vader, en nee, ik kan er echt niet inkomen... Ik kan me voorstellen dat ik mijn vrouw zo zou gaan haten (al is die kans na bijna 20 jaar ook niet echt groot) dat ik haar zou ombrengen... Stel dat ze me het contact met mijn kind zou ontzeggen... maar, nee, mijn kind zelf iets aandoen omdat ik een probleem heb met zijn moeder (mijn vrouw) is onvoorstelbaar.
Ja, dat denk ik ook, maar ik kan er niet inkomen... Zoals ik al zei, breng dan dat wijf om, maak je die kinderen ook niet gelukkiger mee, dat ook.. okquote:Op zondag 19 mei 2013 20:13 schreef Geelman het volgende:
[..]
Misschien puur een actie om z'n ex het ergste aan te doen wat je een moeder kan aandoen...
Ik denk het wel. Het doet je als moeder erg goed om te horen dat je kinderen dood zijn.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:35 schreef snakelady het volgende:
Ja, was te verwachten maar blijft sneu, hopelijk geeft het wel meer rust voor de moeder.
Zijn exacte motivatie is niet bekend, dat blijft gissen en dat zal ook wel nooit bekend worden. Wat echter bijvoorbeeld goed kan is dat zijn standpunt was dat ze dood beter af zijn dan dat ze bij haar moeten leven (of zonder hem). In zijn oogpunt is dan het enige wat hij gedaan heeft het kiezen van de minst erge uit twee kwaden.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:10 schreef KritischeMassa het volgende:
maar, nee, mijn kind zelf iets aandoen omdat ik een probleem heb met zijn moeder (mijn vrouw) is onvoorstelbaar.
Stumper ben jij zeg..quote:Op zondag 19 mei 2013 18:33 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De moeder wist zelf uiteraard ook al dat de kans dat ze levend gevonden zouden worden erg klein was, dat heeft ze zelf ook al aangegeven.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Het doet je als moeder erg goed om te horen dat je kinderen dood zijn.
Iets mooiers kan een moeder zich niet wensen denk ik zo.
Het grappige is dat bij ieder familiedrama/vermissing/moord er wel mensen zoals jij opduiken, wat dus betekend dat er genoeg andere zaken zijn die net zo veel aandacht krijgen.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:07 schreef cricket het volgende:
[..]
Dus je medeleven is afhankelijk van de hoeveelheid drama die erover wordt gemaakt?
Er is geen enkele reden waarom dit geval anders is dan talloze anderen die ooit plaats hebben gevonden of nog plaats zullen gaan vinden. Objectief gezien is het enkel een 'familiedrama', het is nergens voor nodig dat zoveel mensen zich er mee gaan bemoeien.
Och... je wilt dus gewoon een eerlijke wereld.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:03 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Twijfelachtig omdat facebook er tussen zit?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:13 schreef cricket het volgende:
[..]
Ik ga enkel een discussie aan in een reeds bestaand topic?
[..]
Initiatief dat tamelijk twijfelachtig is. In dit geval wel, en in andere gevallen niet.
Ik weet niet of je kinderen hebt... maar zo ja, stel je 1 seconde voor dat je zijn (of hun) kamertje(s) moet leegruimen.... speelgoed weg... hemellief...quote:Op zondag 19 mei 2013 20:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
De moeder wist zelf uiteraard ook al dat de kans dat ze levend gevonden zouden worden erg klein was, dat heeft ze zelf ook al aangegeven.
Nu kan ze tenminste haar kinderen te ruste brengen in plaats van niet weten waar ze liggen en geen kans krijgen om waardig afscheid te nemen.
Jij onderschat nogal de irrationele hoop van de mens.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
De moeder wist zelf uiteraard ook al dat de kans dat ze levend gevonden zouden worden erg klein was, dat heeft ze zelf ook al aangegeven.
Nu kan ze tenminste haar kinderen te ruste brengen in plaats van niet weten waar ze liggen en geen kans krijgen om waardig afscheid te nemen.
Je hoeft geen kinderen te hebben om te snappen dat dat verschrikkelijk is hoor. Tenzij je een empathieloze fokker bent natuurlijk.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:20 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik weet niet of je kinderen hebt... maar zo ja, stel je 1 seconde voor dat je zijn (of hun) kamertje(s) moet leegruimen.... speelgoed weg... hemellief...
Ik wil er niet eens over nadenken...
Echt heel erg klote zo...
Ik heb twee dochtertje, het lijkt me het verschrikkelijkste wat je als ouder mee kan maken.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:20 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik weet niet of je kinderen hebt... maar zo ja, stel je 1 seconde voor dat je zijn (of hun) kamertje(s) moet leegruimen.... speelgoed weg... hemellief...
Ik wil er niet eens over nadenken...
Echt heel erg klote zo...
Uiteraard heb je nog altijd hoop, verdomme dat had ik nog wel en ik ken die kinderen niet eens.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij onderschat nogal de irrationele hoop van de mens.
Die moeder had inderdaad gezegd dat de kans klein was dat ze nog levend gevonden worden. Maar ik durf er mijn leven op te geven dat ze altijd nog wel de hoop had. En die hoop gaat echt niet snel weg.
Zo zijn er ook verhalen van ouders waarvan de kinderen al jaren lang ontvoerd zijn/waren. En die hebben altijd nog de hoop gehad ooit hun kinderen terug te zien.
Zijn vader en moeder, hun opa en oma...quote:Op zondag 19 mei 2013 20:23 schreef Nicson het volgende:
Zou er nog iemand op de begrafenis van die pa komen?
Wel sneu voor de familie van die man, die worden natuurlijk ook overal bespot en beschimpt.
Tja, het komt sporadisch voor dat een kind dat ontvoerd is 10 jaar later opeens weer opduikt. Dat direct betrokkenen daarop hopen (al is het maar zeer de vraag of ze met 10 jaar (of langer) in dergelijke gevangenschap beter af zijn dan vermoord te zijn) is niet zo raar, maar als niet direct betrokkenen erop hopen is wel een teken van gebrek aan realiteitszin.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:21 schreef theunderdog het volgende:
Zo zijn er ook verhalen van ouders waarvan de kinderen al jaren lang ontvoerd zijn/waren. En die hebben altijd nog de hoop gehad ooit hun kinderen terug te zien.
Ik zou geen begrafenis gaan betalen als mij toekomstige zoon dit flikte. Dan zwaaide er toch wat hoor.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:25 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Zijn vader en moeder, hun opa en oma...
Wat heeft hij ze aangedaan inderdaad....
1: Natuurlijk is dat niets. Maar je bekijkt het te rationeel. Het is niet dat je dat zelf niet de hand hebt zo van " oké, nu ga ik geen hoop meer hebben".quote:Op zondag 19 mei 2013 20:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Uiteraard heb je nog altijd hoop, verdomme dat had ik nog wel en ik ken die kinderen niet eens.
Maar je leven lang in hoop en onwetendheid leven is toch ook niks?
Ik kijk regelmatig naar programma's over vermissingen op discovery en dat is toch iets wat ze vaak zeggen, dat ze blij zijn niet meer in die onwetendheid te moeten leven.
Maar dat neemt niet weg dat het nog steeds een verschrikkelijk gebeuren is.
Het heeft geen moer met "realiteitszin" te maken.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:26 schreef cricket het volgende:
[..]
Tja, het komt sporadisch voor dat een kind dat ontvoerd is 10 jaar later opeens weer opduikt. Dat direct betrokkenen daarop hopen (al is het maar zeer de vraag of ze met 10 jaar (of langer) in dergelijke gevangenschap beter af zijn dan vermoord te zijn) is niet zo raar, maar als niet direct betrokkenen erop hopen is wel een teken van gebrek aan realiteitszin.
Na 1 dag niet, na een week wel.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:29 schreef theunderdog het volgende:
Het heeft geen moer met "realiteitszin" te maken.
Ik ook... maar ergens... nou ja... je hoopt toch stiekem dat het niet zo is...quote:Op zondag 19 mei 2013 20:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
Toen ze al een dag weg waren en die vader zich had verhangen wist ik het al, nooit ook maar het idee dat die jongetjes überhaupt nog in leven waren. Heel triest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet dat ik constant er mee bezig was maar ik hoopte toch dat ze nog leefden.quote:
quote:Op zondag 19 mei 2013 20:30 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik ook... maar ergens... nou ja... je hoopt toch stiekem dat het niet zo is...
Naïef en zo, misschien, of misschien komt het omdat ik zelf een kind heb, ik merk sowieso dat dat me heel erg heeft veranderd (ik ben liever geworden, begripvoller en ook hoopvoller)
Waarom je dan hier als een zak hooi gedragen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
Statistisch gezien is dat, gezien de omstandigheden, echter vrijwel onmogelijk. Aangezien je waarschijnlijk geen direct betrokkene bent is dat wel degelijk een gebrek aan realiteitszin.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:31 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Niet dat ik constant er mee bezig was maar ik hoopte toch dat ze nog leefden.
Ik moet het ergens kwijt, wees blij dat ik mijn kind ontziequote:Op zondag 19 mei 2013 20:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
Waarom je dan hier als een zak hooi gedragen?![]()
Beter hier dan thuis tochquote:Op zondag 19 mei 2013 20:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
Waarom je dan hier als een zak hooi gedragen?![]()
Ik ben je dankbaar, dat je je kind ontziet.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:33 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik moet het ergens kwijt, wees blij dat ik mijn kind ontzie
Ja, euhm daar stond ik allemaal niet bij stil. Ik hoopte het gewoon.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:33 schreef cricket het volgende:
[..]
Statistisch gezien is dat, gezien de omstandigheden, echter vrijwel onmogelijk. Aangezien je waarschijnlijk geen direct betrokkene bent is dat wel degelijk een gebrek aan realiteitszin.
Ik hoop dat je been eraf rotquote:Op zondag 19 mei 2013 20:34 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik ben je dankbaar, dat je je kind ontziet.
Dan hebben jullie ook wat te doen, als KM over de schreef gaat.quote:
Vol gevreten hokquote:
Is ook gewoon ouder worden.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:30 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Naïef en zo, misschien, of misschien komt het omdat ik zelf een kind heb, ik merk sowieso dat dat me heel erg heeft veranderd (ik ben liever geworden, begripvoller en ook hoopvoller)
quote:Op zondag 19 mei 2013 20:30 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Dit heb ik zelf ook wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoopvoller niet, ik word juist naarmate ik ouder word steeds cynischer.Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
Ja, en dat is het probleem dus. Dat mensen zich er in mee laten slepen, bijvoorbeeld omdat er toevallig voor 1 zaak veel aandacht is. En vervolgens ook nog het idee hebben dat ze daadwerkelijk een bijdrage hebben geleverd als ze gaan zoeken. Als iedereen die een bijdrage wil leveren bij dat soort dingen eens wel stil zou staan zou al die aandacht een stuk beter en productiever ingezet kunnen worden, in plaats van bij een zaak die bijna bij voorbaat hopeloos is.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:35 schreef Rawberry het volgende:
Ja, euhm daar stond ik allemaal niet bij stil. Ik hoopte het gewoon.
Op een gegeven moment is de bodem bereiktquote:Op zondag 19 mei 2013 20:37 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dit heb ik zelf ook wel.
Hoopvoller niet, ik word juist naarmate ik ouder word steeds cynischer.
En dan ben je gewoon oud en verzuurd....quote:Op zondag 19 mei 2013 20:38 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is de bodem bereikt
En dan ontdek je KLBquote:Op zondag 19 mei 2013 20:38 schreef cvboer het volgende:
[..]
En dan ben je gewoon oud en verzuurd....
Boehoehoequote:Op zondag 19 mei 2013 20:39 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Nooit over iemands kind of ouders beginnen...
Iets met een grens en er over gaan.......quote:
Subjectief geneuzel.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:39 schreef cvboer het volgende:
[..]
Iets met een grens en er over gaan.......
Hier heb je een punt, KLB fungeert dan mooi als afvoerputje.quote:
Ik vind het maar normaal dat de buurt zich inzet voor zoiets.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:38 schreef cricket het volgende:
[..]
Ja, en dat is het probleem dus. Dat mensen zich er in mee laten slepen, bijvoorbeeld omdat er toevallig voor 1 zaak veel aandacht is. En vervolgens ook nog het idee hebben dat ze daadwerkelijk een bijdrage hebben geleverd als ze gaan zoeken. Als iedereen die een bijdrage wil leveren bij dat soort dingen eens wel stil zou staan zou al die aandacht een stuk beter en productiever ingezet kunnen worden, in plaats van bij een zaak die bijna bij voorbaat hopeloos is.
Nee.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:40 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Mijn hele trui onder het snot, heb je nu je zin?
We kunnen alleen hopen dat wij er nooit persoonlijk ervaren in zullen worden.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Natuurlijk is dat niets. Maar je bekijkt het te rationeel. Het is niet dat je dat zelf niet de hand hebt zo van " oké, nu ga ik geen hoop meer hebben".
2: Het is inderdaad fijn om niet meer in onwetendheid te leven. Alleen vaak is dat ook gewoon je verdriet relativeren.
"ja gelukkig leven we nu niet meer in onwetendheid" en ondertussen van binnen helemaal kapot gaan.
Ik ook. Je kan ook niet op de bank blijven zitten met zoiets...quote:Op zondag 19 mei 2013 20:41 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Ik vind het maar normaal dat de buurt zich inzet voor zoiets.
Inderdaad.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
We kunnen alleen hopen dat wij er nooit persoonlijk ervaren in zullen worden.
Ik kon/kan dat anders behoorlijk goed.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:41 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik ook. Je kan ook niet op de bank blijven zitten met zoiets...
Ik ken die kinderen en hun familie verder niet, dus ik kan er verder niet warm of koud van worden of ze dood of levend worden gevonden. Maar dat was uit m'n eerdere posts vast al geblekenquote:Op zondag 19 mei 2013 20:44 schreef Apuleius het volgende:
Ja man, 2 jonge kinderen, natuurlijk doet dat je wat.
Er zijn prima dingen te bedenken die een dergelijke daad kunnen verklaren, ik noemde er eerder al eentje: zijn afweging dat ze dood beter af zijn dan dat ze bij hun moeder moeten leven (of zonder hem). Dat je dat niet als een juiste afweging ziet doet niets af aan het feit dat iedereen in een dergelijke situatie terecht zou kunnen komen waarin ze zich genoodzaakt voelen een dergelijke (of vergelijkbare) beslissing te nemen. Iedereen zal beweren van niet, maar welke beslissing je op een dergelijk moment zou nemen weet je pas als je op een punt zit waarbij je het gevoel hebt dat dat je enige keuzes zijn.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:44 schreef Apuleius het volgende:
Je kan je niets bij zo'n daad voorstellen.
Je overige posts ken ik niet en heb ook de behoefte niet om ze te lezen.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:51 schreef cricket het volgende:
[..]
Ik ken die kinderen en hun familie verder niet, dus ik kan er verder niet warm of koud van worden of ze dood of levend worden gevonden. Maar dat was uit m'n eerdere posts vast al gebleken
[..]
Er zijn prima dingen te bedenken die een dergelijke daad kunnen verklaren, ik noemde er eerder al eentje: zijn afweging dat ze dood beter af zijn dan dat ze bij hun moeder moeten leven (of zonder hem). Dat je dat niet als een juiste afweging ziet doet niets af aan het feit dat iedereen in een dergelijke situatie terecht zou kunnen komen waarin ze zich genoodzaakt voelen een dergelijke (of vergelijkbare) beslissing te nemen. Iedereen zal beweren van niet, maar welke beslissing je op een dergelijk moment zou nemen weet je pas als je op een punt zit waarbij je het gevoel hebt dat dat je enige keuzes zijn.
Weet zeker dat mensen die hier om jammeren wegzappen uit verveling bij stervende-kindjes-in-Afrika reclames.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:44 schreef Apuleius het volgende:
Ja man, 2 jonge kinderen, natuurlijk doet dat je wat. Je kan je niets bij zo'n daad voorstellen. Geen woorden voor.
Er is dan ook een wezenlijk verschil tussen mensen die duizenden kilometers van huis wonen, of het leed om de hoek.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:54 schreef Kola het volgende:
[..]
Weet zeker dat mensen die hier om jammeren wegzappen uit verveling bij stervende-kindjes-in-Afrika reclames.
Dit dus! En mij dan een achterlijke mongool noemenquote:Op zondag 19 mei 2013 20:54 schreef Kola het volgende:
[..]
Weet zeker dat mensen die hier om jammeren wegzappen uit verveling bij stervende-kindjes-in-Afrika reclames.
Die 2 jochies ken je niet en die negertjes 10000km verderop ook nietquote:Op zondag 19 mei 2013 20:56 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Er is dan ook een wezenlijk verschil tussen mensen die duizenden kilometers van huis wonen, of het leed om de hoek.
Die jochies zijn Nederlanders en die negers niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:58 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Die 2 jochies ken je niet en die negertjes 10000km verderop ook nietWat is het verschil?
10.000 km.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:58 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Die 2 jochies ken je niet en die negertjes 10000km verderop ook nietWat is het verschil?
Nee, dat verschil is er niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:56 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Er is dan ook een wezenlijk verschil tussen mensen die duizenden kilometers van huis wonen, of het leed om de hoek.
Wordt gezien als een "ver van mijn bed-show".quote:Op zondag 19 mei 2013 20:58 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Maar die jochies wonen voor mij zo'n 100km verderop, ik kan er niet minder om slapen hoor. Ik zet de tv/compu uit en doe lekker mn oogjes dichtquote:Op zondag 19 mei 2013 20:59 schreef cvboer het volgende:
[..]
Die jochies zijn Nederlanders en die negers niet.
Dit is voor mij ook een "ver van mijn bed-show"quote:Op zondag 19 mei 2013 21:00 schreef Voszje het volgende:
[..]
Wordt gezien als een "ver van mijn bed-show".
Oh, dus als je het tot in het extreme doortrekt, dan maakt het jouw niet uit of jij een kogel voor je mieter krijgt, of iemand aan de andere kant van de wereld. Hoe dichterbij de ellende, hoe meer het je doet. Zo simpel is het.quote:
Zou kunnen. Voor velen is het toch iets heel anders, en dat is hen goed recht. Maar ga hier niet lopen trollen, dat heeft ook geen nut.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:00 schreef Nikonlover het volgende:
Dit is voor mij ook een "ver van mijn bed-show"
Ik troll nietquote:Op zondag 19 mei 2013 21:02 schreef Voszje het volgende:
[..]
Zou kunnen. Voor velen is het toch iets heel anders, en dat is hen goed recht. Maar ga hier niet lopen trollen, dat heeft ook geen nut.
Het enige verschil op persoonlijk niveau is een persoonlijke betrokkenheid (wat overigens inderdaad er voor zorgt dat er geen objectiviteit meer te vinden is bij de betreffende situatie). Of iemand hier verder op in de straat wordt doodgeschoten of iemand aan de andere kant van de wereld maakt inderdaad geen verschil.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:01 schreef Apuleius het volgende:
Oh, dus als je het tot in het extreme doortrekt, dan maakt het jouw niet uit of jij een kogel voor je mieter krijgt, of iemand aan de andere kant van de wereld.
Zolang er geen sprake is van de persoonlijke betrokkenheid is dat in alle gevallen onterecht.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:01 schreef Apuleius het volgende:
Hoe dichterbij de ellende, hoe meer het je doet.
Ik maak er wel onderscheid in. Dit zijn/waren je landgenoten. Met die negers/afrikanen what ever heb ik sowieso niks. Ik koop mijn schuldgevoel dan ook niet af bij zo'n serieus request aktie, simpelweg vanwege het feit dat ik geen schuldgevoel heb.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:00 schreef Nikonlover het volgende:
Maar die jochies wonen voor mij zo'n 100km verderop, ik kan er niet minder om slapen hoor. Ik zet de tv/compu uit en doe lekker mn oogjes dicht
We hebben een nationalist.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:05 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik maak er wel onderscheid in. Dit zijn/waren je landgenoten. Met die negers/afrikanen what ever heb ik sowieso niks. Ik koop mijn schuldgevoel dan ook niet af bij zo'n serieus request aktie, simpelweg vanwege het feit dat ik geen schuldgevoel heb.
Maar dit, dit gebeurt in je eigen land.
quote:Op zondag 19 mei 2013 21:07 schreef wickedmen het volgende:
[..]
We hebben een nationalist.![]()
Eerlijk welke partij stem jij?
Prima dan.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:03 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik troll nietIk geef mijn mening! Dat dit overkomt als trollen kan ik niet helpen...
Waarom maakt dat het anders? Die Afrikanen kunnen er toch ook niets aan doen dat ze in Afrika geboren zijn en niet in Europa of Nederland? Dat is een stom toeval, iets dat iemand overkomt omdat die stomtoevallig in hetzelfde land woont maakt het niet erger dan dat het iemand overkomt die ergens anders woont.quote:
Toch niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:54 schreef Kola het volgende:
[..]
Je probeert een rationele discussie te voeren omtrent ethiek/moraliteit.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:15 schreef cricket het volgende:
[..]
Waarom maakt dat het anders? Die Afrikanen kunnen er toch ook niets aan doen dat ze in Afrika geboren zijn en niet in Europa of Nederland? Dat is een stom toeval, iets dat iemand overkomt omdat die stomtoevallig in hetzelfde land woont maakt het niet erger dan dat het iemand overkomt die ergens anders woont.
Toch vind ik het altijd boeiender als iets in het buitenland gebeurd als er Nederlanders bij betrokken zijn, dan als dat niet het geval is.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:15 schreef cricket het volgende:
Waarom maakt dat het anders? Die Afrikanen kunnen er toch ook niets aan doen dat ze in Afrika geboren zijn en niet in Europa of Nederland? Dat is een stom toeval, iets dat iemand overkomt omdat die stomtoevallig in hetzelfde land woont maakt het niet erger dan dat het iemand overkomt die ergens anders woont.
Leedvermaak?quote:Op zondag 19 mei 2013 21:27 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Toch vind ik het altijd boeiender als iets in het buitenland gebeurd als er Nederlanders bij betrokken zijn, dan als dat niet het geval is.
Nou nee, het gaat niet om 'het is wel erg of het is niet erg', maar om 'het is hetzelfde dus of het is erg, of niet'. Onderscheid maken op basis van (in dit geval) dichtbij of ver weg is vooral een signaal dat je reactie erop teveel wordt beinvloed door subjectiviteit op onterechte gronden.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:21 schreef theunderdog het volgende:
Je probeert een rationele discussie te voeren omtrent ethiek/moraliteit.
Hier ga ik niet eens op in, ik heb geen zin in een naar mijn idee nutteloze discussie.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:15 schreef cricket het volgende:
[..]
Nee juist niet, dan voel ik me er meer bij betrokken omdat het mijn broer, buurmeisje, buurman of tante kan zijn. Of een bekende van een bekende. Bij buitenlanders weet ik zeker dat ik ze niet ken.quote:
Aangezien de kans daardoor (waarschijnlijk) groter is dat er iemand bij betrokken is die je kent zou dat kunnen. Behalve dat is dat belachelijk.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:27 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Toch vind ik het altijd boeiender als iets in het buitenland gebeurd als er Nederlanders bij betrokken zijn, dan als dat niet het geval is.
Ethiek/moraal dus.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:28 schreef cricket het volgende:
[..]
Nou nee, het gaat niet om 'het is wel erg of het is niet erg', maar om 'het is hetzelfde dus of het is erg, of niet'. Onderscheid maken op basis van (in dit geval) dichtbij of ver weg is vooral een signaal dat je reactie erop teveel wordt beinvloed door subjectiviteit op onterechte gronden.
Maar als je weet dat geen van jouw bekenden op vakantie is in olobollobolla, waarom is het dan boeiender?quote:Op zondag 19 mei 2013 21:30 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Nee juist niet, dan voel ik me er meer bij betrokken omdat het mijn broer, buurmeisje, buurman of tante kan zijn. Of een bekende van een bekende. Bij buitenlanders weet ik zeker dat ik ze niet ken.
Belachelijk of niet.Vind het ook leuker als een Nerderlandser schaatser de Olympische spelen wint. Het is toch niet zo raar om meer te hebben met de mensen die in hetzelfde land wonen dan mensen die daar niet wonen? Wil niet zeggen dat ik dingen niet erg vind als er geen NL'ers bij betrokken zijn. Maar als ik bijvoorbeeld hoor dat er een bus het ravijn in is gestort in Ecuador en ze vermelden expliciet dat er 3 Nederlanders bij betrokken waren, raakt het me meer dan als dat niet wordt verteld.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:31 schreef cricket het volgende:
Aangezien de kans daardoor (waarschijnlijk) groter is dat er iemand bij betrokken is die je kent zou dat kunnen. Behalve dat is dat belachelijk.
En wat als het over Belgen of Duitsers gaat?quote:Op zondag 19 mei 2013 21:34 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Belachelijk of niet.Vind het ook leuker als een Nerderlandser schaatser de Olympische spelen wint. Het is toch niet zo raar om meer te hebben met de mensen die in hetzelfde land wonen dan mensen die daar niet wonen? Wil niet zeggen dat ik dingen niet erg vind als er geen NL'ers bij betrokken zijn. Maar als ik bijvoorbeeld hoor dat er een bus het ravijn in is gestort in Ecuador en ze vermelden expliciet dat er 3 Nederlanders bij betrokken waren, raakt het me meer dan als dat niet wordt verteld.
Zelfde dat ik nieuws over Joran net wat boeiender vind dan over andere gekkies.
Ja, als je ze niet kent is dat wel raar. Er zijn diverse logische redenen om het leuker te vinden als een bepaalde sporter wint. Omdat je het de underdog gunt bijvoorbeeld, of omdat iemand de beste techniek heeft, of de beste prestatie neerzet. Die voorkeur hebben op basis van nationaliteit is hetzelfde als een voorkeur voor de betreffende persoon op basis van de lengte van zijn schoenveters.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:34 schreef Cactus1 het volgende:
Het is toch niet zo raar om meer te hebben met de mensen die in hetzelfde land wonen dan mensen die daar niet wonen?
Minder dan over Nederlanders, maar meer dan over Chinezen bijv. Hoe dichter bij huis hoe meer het raakt. Doe nou niet alsof dat zo raar is.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:37 schreef Nikonlover het volgende:
En wat als het over Belgen of Duitsers gaat?
Helaas gaat dat niet op. Eigen land gaat voor. Vind geen donder aan voetbal, tenzij Oranje speelt. En nee, zo goed zijn ze nietquote:Op zondag 19 mei 2013 21:37 schreef cricket het volgende:
Ja, als je ze niet kent is dat wel raar. Er zijn diverse logische redenen om het leuker te vinden als een bepaalde sporter wint. Omdat je het de underdog gunt bijvoorbeeld, of omdat iemand de beste techniek heeft, of de beste prestatie neerzet. Die voorkeur hebben op basis van nationaliteit is hetzelfde als een voorkeur voor de betreffende persoon op basis van de lengte van zijn schoenveters.
Waar hebben ze dat aan verdiend? De enige reden dat dat uberhaubt een overeenkomst is, is een samenloop van toevalligheden en elke vorm van loyaliteit om die reden is dus gebaseerd op niets.quote:
Je kan nog 100 epistels schrijven, maar accepteer gewoon dat het voor mij (en waarschijnlijk veel anderen) gewoon zo werkt.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:45 schreef cricket het volgende:
Waar hebben ze dat aan verdiend? De enige reden dat dat uberhaubt een overeenkomst is, is een samenloop van toevalligheden en elke vorm van loyaliteit om die reden is dus gebaseerd op niets.
Nederlanders zijn onderling heel erg verschillend, net als de inwoners van alle andere landen. De kans dat je meer overeenkomsten (en dus potentiele compatibiliteit) hebt met een individuele inwoner van om het even welk land vergeleken met een Nederlander is 50/50.
Dat het zo geldt wil niet zeggen dat dat terecht is.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:47 schreef Cactus1 het volgende:
Je kan nog 100 epistels schrijven, maar accepteer gewoon dat het voor mij (en waarschijnlijk veel anderen) gewoon zo geldt.
Er is wel meer niet terecht. De wereld en het leven zit niet eerlijk in elkaar. Deal with itquote:Op zondag 19 mei 2013 21:48 schreef cricket het volgende:
Dat het zo geldt wil niet zeggen dat dat terecht is.
quote:Op zondag 19 mei 2013 18:40 schreef zOuTzEePzOda het volgende:
Medeleven kan ik me voorstellen, maar die bemoeizucht en betweterigheid van sommige mensen lijkt me slopend voor die familie..
Sterkte aan alle echte betrokkenen!
Cirkelredenatie dit. Het gaat voor veel Nederlanders op, eigen land eerst.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:48 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat het zo geldt wil niet zeggen dat dat terecht is.
Kan zijn, maar een voorkeur op basis van niets is raar.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:49 schreef cvboer het volgende:
Het gaat voor veel Nederlanders op, eigen land eerst.
Neehoor, anders zou de PVV de grootste partij zijnquote:Op zondag 19 mei 2013 21:49 schreef cvboer het volgende:
[..]
Cirkelredenatie dit. Het gaat voor veel Nederlanders op, eigen land eerst.
Het is op basis van een gevoel.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:51 schreef cricket het volgende:
[..]
Kan zijn, maar een voorkeur op basis van niets is raar.
Godzijdank zijn ze dat niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:51 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Neehoor, anders zou de PVV de grootste partij zijn
Een gevoel volgen op basis van een dergelijke trivialiteit zegt een hoop over je betrouwbaarheid in het algemeen.quote:
Jij maakt nooit keuzes op basis van je gevoel? Ik ben een mens, geen machine. Ik heb nou eenmaal meer gevoel bij de gebeurtenissen die zich in eigen land afspelen dan met gebeurtenissen op ettelijke duizenden kilometers afstand. Wat niet wil zeggen dat ik het niet erg vind, het boeit mij minder.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:54 schreef cricket het volgende:
[..]
Een gevoel volgen op basis van een dergelijke trivialiteit zegt een hoop over je betrouwbaarheid in het algemeen.
De meeste keuzes zijn op basis van gevoel. Ook als je een sporter de overwinning gunt op basis van zijn prestaties is dat nog steeds een gevoel dat je hebt bij de geleverde prestaties, anderen kunnen de geleverde prestaties anders interpreteren en van een andere sporter de prestaties beter vinden (al dan niet gebaseerd op eerdere prestaties). Dus dat is niet het probleem.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:58 schreef cvboer het volgende:
Jij maakt nooit keuzes op basis van je gevoel? Ik ben een mens, geen machine. Ik heb nou eenmaal meer gevoel bij de gebeurtenissen die zich in eigen land afspelen dan met gebeurtenissen op ettelijke duizenden kilometers afstand. Wat niet wil zeggen dat ik het niet erg vind, het boeit mij minder.
Welke zender?quote:Op zondag 19 mei 2013 22:19 schreef Voszje het volgende:
Rond 22:30 komt de poltie naar buiten met een bericht, en om 23:00 is er een persconferentie.
Ik weet niet of en waar het uitgezonden gaat worden. Het vindt plaats op het politiebureau Kroonstraat 25 in Utrecht. (bron: Twitter van de Politie Utrecht)quote:
Oke, zet m'n tv wel op multiscreen, zie het dan wel verschijnenquote:Op zondag 19 mei 2013 22:22 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik weet niet of en waar het uitgezonden gaat worden. Het vindt plaats op het politiebureau Kroonstraat 25 in Utrecht. (bron: Twitter van de Politie Utrecht)
Komt op Nederland 1.quote:Op zondag 19 mei 2013 22:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Oke, zet m'n tv wel op multiscreen, zie het dan wel verschijnen
Thanksquote:
SBS 6 begint nu, op NL1 is dat stomme voetbal op.quote:
Daar begint het al? Ik las dat de persconferentie om 23:00 zou beginnen, live op Ned 1.quote:Op zondag 19 mei 2013 22:36 schreef cvboer het volgende:
[..]
SBS 6 begint nu, op NL1 is dat stomme voetbal op.
Hart van NL wijt er een hele uitzending aan. Tegen 23:00 schakel ik wel over naar NL1quote:Op zondag 19 mei 2013 22:37 schreef Voszje het volgende:
[..]
Daar begint het al? Ik las dat de persconferentie om 23:00 zou beginnen, live op Ned 1.
Oh zo, ik snap het.quote:Op zondag 19 mei 2013 22:38 schreef cvboer het volgende:
[..]
Hart van NL wijt er een hele uitzending aan. Tegen 23:00 schakel ik wel over naar NL1
Wat lijkt me dat erg om mee te maken, dat je ergens loopt en dat je ergens het stoffelijk overschot vind van een kind. Dat vergeet je voorlopig ook niet meer.quote:
Inderdaad. Kan me er ook echt niets bij voorstellen. Vreselijk.quote:Op zondag 19 mei 2013 22:41 schreef cvboer het volgende:
[..]
Wat lijkt me dat erg om mee te maken, dat je ergens loopt en dat je ergens het stoffelijk overschot vind van een kind. Dat vergeet je voorlopig ook niet meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |