quote:Op zondag 19 mei 2013 20:30 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik ook... maar ergens... nou ja... je hoopt toch stiekem dat het niet zo is...
Naïef en zo, misschien, of misschien komt het omdat ik zelf een kind heb, ik merk sowieso dat dat me heel erg heeft veranderd (ik ben liever geworden, begripvoller en ook hoopvoller)
Dit heb ik zelf ook wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoopvoller niet, ik word juist naarmate ik ouder word steeds cynischer.Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
Ja, en dat is het probleem dus. Dat mensen zich er in mee laten slepen, bijvoorbeeld omdat er toevallig voor 1 zaak veel aandacht is. En vervolgens ook nog het idee hebben dat ze daadwerkelijk een bijdrage hebben geleverd als ze gaan zoeken. Als iedereen die een bijdrage wil leveren bij dat soort dingen eens wel stil zou staan zou al die aandacht een stuk beter en productiever ingezet kunnen worden, in plaats van bij een zaak die bijna bij voorbaat hopeloos is.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:35 schreef Rawberry het volgende:
Ja, euhm daar stond ik allemaal niet bij stil. Ik hoopte het gewoon.
Op een gegeven moment is de bodem bereiktquote:Op zondag 19 mei 2013 20:37 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dit heb ik zelf ook wel.
Hoopvoller niet, ik word juist naarmate ik ouder word steeds cynischer.
En dan ben je gewoon oud en verzuurd....quote:Op zondag 19 mei 2013 20:38 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is de bodem bereikt
En dan ontdek je KLBquote:Op zondag 19 mei 2013 20:38 schreef cvboer het volgende:
[..]
En dan ben je gewoon oud en verzuurd....
Boehoehoequote:Op zondag 19 mei 2013 20:39 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Nooit over iemands kind of ouders beginnen...
Iets met een grens en er over gaan.......quote:
Subjectief geneuzel.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:39 schreef cvboer het volgende:
[..]
Iets met een grens en er over gaan.......
Hier heb je een punt, KLB fungeert dan mooi als afvoerputje.quote:
Ik vind het maar normaal dat de buurt zich inzet voor zoiets.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:38 schreef cricket het volgende:
[..]
Ja, en dat is het probleem dus. Dat mensen zich er in mee laten slepen, bijvoorbeeld omdat er toevallig voor 1 zaak veel aandacht is. En vervolgens ook nog het idee hebben dat ze daadwerkelijk een bijdrage hebben geleverd als ze gaan zoeken. Als iedereen die een bijdrage wil leveren bij dat soort dingen eens wel stil zou staan zou al die aandacht een stuk beter en productiever ingezet kunnen worden, in plaats van bij een zaak die bijna bij voorbaat hopeloos is.
Nee.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:40 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Mijn hele trui onder het snot, heb je nu je zin?
We kunnen alleen hopen dat wij er nooit persoonlijk ervaren in zullen worden.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Natuurlijk is dat niets. Maar je bekijkt het te rationeel. Het is niet dat je dat zelf niet de hand hebt zo van " oké, nu ga ik geen hoop meer hebben".
2: Het is inderdaad fijn om niet meer in onwetendheid te leven. Alleen vaak is dat ook gewoon je verdriet relativeren.
"ja gelukkig leven we nu niet meer in onwetendheid" en ondertussen van binnen helemaal kapot gaan.
Ik ook. Je kan ook niet op de bank blijven zitten met zoiets...quote:Op zondag 19 mei 2013 20:41 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Ik vind het maar normaal dat de buurt zich inzet voor zoiets.
Inderdaad.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
We kunnen alleen hopen dat wij er nooit persoonlijk ervaren in zullen worden.
Ik kon/kan dat anders behoorlijk goed.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:41 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik ook. Je kan ook niet op de bank blijven zitten met zoiets...
Ik ken die kinderen en hun familie verder niet, dus ik kan er verder niet warm of koud van worden of ze dood of levend worden gevonden. Maar dat was uit m'n eerdere posts vast al geblekenquote:Op zondag 19 mei 2013 20:44 schreef Apuleius het volgende:
Ja man, 2 jonge kinderen, natuurlijk doet dat je wat.
Er zijn prima dingen te bedenken die een dergelijke daad kunnen verklaren, ik noemde er eerder al eentje: zijn afweging dat ze dood beter af zijn dan dat ze bij hun moeder moeten leven (of zonder hem). Dat je dat niet als een juiste afweging ziet doet niets af aan het feit dat iedereen in een dergelijke situatie terecht zou kunnen komen waarin ze zich genoodzaakt voelen een dergelijke (of vergelijkbare) beslissing te nemen. Iedereen zal beweren van niet, maar welke beslissing je op een dergelijk moment zou nemen weet je pas als je op een punt zit waarbij je het gevoel hebt dat dat je enige keuzes zijn.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:44 schreef Apuleius het volgende:
Je kan je niets bij zo'n daad voorstellen.
Je overige posts ken ik niet en heb ook de behoefte niet om ze te lezen.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:51 schreef cricket het volgende:
[..]
Ik ken die kinderen en hun familie verder niet, dus ik kan er verder niet warm of koud van worden of ze dood of levend worden gevonden. Maar dat was uit m'n eerdere posts vast al gebleken
[..]
Er zijn prima dingen te bedenken die een dergelijke daad kunnen verklaren, ik noemde er eerder al eentje: zijn afweging dat ze dood beter af zijn dan dat ze bij hun moeder moeten leven (of zonder hem). Dat je dat niet als een juiste afweging ziet doet niets af aan het feit dat iedereen in een dergelijke situatie terecht zou kunnen komen waarin ze zich genoodzaakt voelen een dergelijke (of vergelijkbare) beslissing te nemen. Iedereen zal beweren van niet, maar welke beslissing je op een dergelijk moment zou nemen weet je pas als je op een punt zit waarbij je het gevoel hebt dat dat je enige keuzes zijn.
Weet zeker dat mensen die hier om jammeren wegzappen uit verveling bij stervende-kindjes-in-Afrika reclames.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:44 schreef Apuleius het volgende:
Ja man, 2 jonge kinderen, natuurlijk doet dat je wat. Je kan je niets bij zo'n daad voorstellen. Geen woorden voor.
Er is dan ook een wezenlijk verschil tussen mensen die duizenden kilometers van huis wonen, of het leed om de hoek.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:54 schreef Kola het volgende:
[..]
Weet zeker dat mensen die hier om jammeren wegzappen uit verveling bij stervende-kindjes-in-Afrika reclames.
Dit dus! En mij dan een achterlijke mongool noemenquote:Op zondag 19 mei 2013 20:54 schreef Kola het volgende:
[..]
Weet zeker dat mensen die hier om jammeren wegzappen uit verveling bij stervende-kindjes-in-Afrika reclames.
Die 2 jochies ken je niet en die negertjes 10000km verderop ook nietquote:Op zondag 19 mei 2013 20:56 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Er is dan ook een wezenlijk verschil tussen mensen die duizenden kilometers van huis wonen, of het leed om de hoek.
Die jochies zijn Nederlanders en die negers niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:58 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Die 2 jochies ken je niet en die negertjes 10000km verderop ook nietWat is het verschil?
10.000 km.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:58 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Die 2 jochies ken je niet en die negertjes 10000km verderop ook nietWat is het verschil?
Nee, dat verschil is er niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:56 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Er is dan ook een wezenlijk verschil tussen mensen die duizenden kilometers van huis wonen, of het leed om de hoek.
Wordt gezien als een "ver van mijn bed-show".quote:Op zondag 19 mei 2013 20:58 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Maar die jochies wonen voor mij zo'n 100km verderop, ik kan er niet minder om slapen hoor. Ik zet de tv/compu uit en doe lekker mn oogjes dichtquote:Op zondag 19 mei 2013 20:59 schreef cvboer het volgende:
[..]
Die jochies zijn Nederlanders en die negers niet.
Dit is voor mij ook een "ver van mijn bed-show"quote:Op zondag 19 mei 2013 21:00 schreef Voszje het volgende:
[..]
Wordt gezien als een "ver van mijn bed-show".
Oh, dus als je het tot in het extreme doortrekt, dan maakt het jouw niet uit of jij een kogel voor je mieter krijgt, of iemand aan de andere kant van de wereld. Hoe dichterbij de ellende, hoe meer het je doet. Zo simpel is het.quote:
Zou kunnen. Voor velen is het toch iets heel anders, en dat is hen goed recht. Maar ga hier niet lopen trollen, dat heeft ook geen nut.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:00 schreef Nikonlover het volgende:
Dit is voor mij ook een "ver van mijn bed-show"
Ik troll nietquote:Op zondag 19 mei 2013 21:02 schreef Voszje het volgende:
[..]
Zou kunnen. Voor velen is het toch iets heel anders, en dat is hen goed recht. Maar ga hier niet lopen trollen, dat heeft ook geen nut.
Het enige verschil op persoonlijk niveau is een persoonlijke betrokkenheid (wat overigens inderdaad er voor zorgt dat er geen objectiviteit meer te vinden is bij de betreffende situatie). Of iemand hier verder op in de straat wordt doodgeschoten of iemand aan de andere kant van de wereld maakt inderdaad geen verschil.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:01 schreef Apuleius het volgende:
Oh, dus als je het tot in het extreme doortrekt, dan maakt het jouw niet uit of jij een kogel voor je mieter krijgt, of iemand aan de andere kant van de wereld.
Zolang er geen sprake is van de persoonlijke betrokkenheid is dat in alle gevallen onterecht.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:01 schreef Apuleius het volgende:
Hoe dichterbij de ellende, hoe meer het je doet.
Ik maak er wel onderscheid in. Dit zijn/waren je landgenoten. Met die negers/afrikanen what ever heb ik sowieso niks. Ik koop mijn schuldgevoel dan ook niet af bij zo'n serieus request aktie, simpelweg vanwege het feit dat ik geen schuldgevoel heb.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:00 schreef Nikonlover het volgende:
Maar die jochies wonen voor mij zo'n 100km verderop, ik kan er niet minder om slapen hoor. Ik zet de tv/compu uit en doe lekker mn oogjes dicht
We hebben een nationalist.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:05 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik maak er wel onderscheid in. Dit zijn/waren je landgenoten. Met die negers/afrikanen what ever heb ik sowieso niks. Ik koop mijn schuldgevoel dan ook niet af bij zo'n serieus request aktie, simpelweg vanwege het feit dat ik geen schuldgevoel heb.
Maar dit, dit gebeurt in je eigen land.
quote:Op zondag 19 mei 2013 21:07 schreef wickedmen het volgende:
[..]
We hebben een nationalist.![]()
Eerlijk welke partij stem jij?
Prima dan.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:03 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik troll nietIk geef mijn mening! Dat dit overkomt als trollen kan ik niet helpen...
Waarom maakt dat het anders? Die Afrikanen kunnen er toch ook niets aan doen dat ze in Afrika geboren zijn en niet in Europa of Nederland? Dat is een stom toeval, iets dat iemand overkomt omdat die stomtoevallig in hetzelfde land woont maakt het niet erger dan dat het iemand overkomt die ergens anders woont.quote:
Toch niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:54 schreef Kola het volgende:
[..]
Je probeert een rationele discussie te voeren omtrent ethiek/moraliteit.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:15 schreef cricket het volgende:
[..]
Waarom maakt dat het anders? Die Afrikanen kunnen er toch ook niets aan doen dat ze in Afrika geboren zijn en niet in Europa of Nederland? Dat is een stom toeval, iets dat iemand overkomt omdat die stomtoevallig in hetzelfde land woont maakt het niet erger dan dat het iemand overkomt die ergens anders woont.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |