Uiteraard heb je nog altijd hoop, verdomme dat had ik nog wel en ik ken die kinderen niet eens.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij onderschat nogal de irrationele hoop van de mens.
Die moeder had inderdaad gezegd dat de kans klein was dat ze nog levend gevonden worden. Maar ik durf er mijn leven op te geven dat ze altijd nog wel de hoop had. En die hoop gaat echt niet snel weg.
Zo zijn er ook verhalen van ouders waarvan de kinderen al jaren lang ontvoerd zijn/waren. En die hebben altijd nog de hoop gehad ooit hun kinderen terug te zien.
Zijn vader en moeder, hun opa en oma...quote:Op zondag 19 mei 2013 20:23 schreef Nicson het volgende:
Zou er nog iemand op de begrafenis van die pa komen?
Wel sneu voor de familie van die man, die worden natuurlijk ook overal bespot en beschimpt.
Tja, het komt sporadisch voor dat een kind dat ontvoerd is 10 jaar later opeens weer opduikt. Dat direct betrokkenen daarop hopen (al is het maar zeer de vraag of ze met 10 jaar (of langer) in dergelijke gevangenschap beter af zijn dan vermoord te zijn) is niet zo raar, maar als niet direct betrokkenen erop hopen is wel een teken van gebrek aan realiteitszin.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:21 schreef theunderdog het volgende:
Zo zijn er ook verhalen van ouders waarvan de kinderen al jaren lang ontvoerd zijn/waren. En die hebben altijd nog de hoop gehad ooit hun kinderen terug te zien.
Ik zou geen begrafenis gaan betalen als mij toekomstige zoon dit flikte. Dan zwaaide er toch wat hoor.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:25 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Zijn vader en moeder, hun opa en oma...
Wat heeft hij ze aangedaan inderdaad....
1: Natuurlijk is dat niets. Maar je bekijkt het te rationeel. Het is niet dat je dat zelf niet de hand hebt zo van " oké, nu ga ik geen hoop meer hebben".quote:Op zondag 19 mei 2013 20:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Uiteraard heb je nog altijd hoop, verdomme dat had ik nog wel en ik ken die kinderen niet eens.
Maar je leven lang in hoop en onwetendheid leven is toch ook niks?
Ik kijk regelmatig naar programma's over vermissingen op discovery en dat is toch iets wat ze vaak zeggen, dat ze blij zijn niet meer in die onwetendheid te moeten leven.
Maar dat neemt niet weg dat het nog steeds een verschrikkelijk gebeuren is.
Het heeft geen moer met "realiteitszin" te maken.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:26 schreef cricket het volgende:
[..]
Tja, het komt sporadisch voor dat een kind dat ontvoerd is 10 jaar later opeens weer opduikt. Dat direct betrokkenen daarop hopen (al is het maar zeer de vraag of ze met 10 jaar (of langer) in dergelijke gevangenschap beter af zijn dan vermoord te zijn) is niet zo raar, maar als niet direct betrokkenen erop hopen is wel een teken van gebrek aan realiteitszin.
Na 1 dag niet, na een week wel.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:29 schreef theunderdog het volgende:
Het heeft geen moer met "realiteitszin" te maken.
Ik ook... maar ergens... nou ja... je hoopt toch stiekem dat het niet zo is...quote:Op zondag 19 mei 2013 20:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
Toen ze al een dag weg waren en die vader zich had verhangen wist ik het al, nooit ook maar het idee dat die jongetjes überhaupt nog in leven waren. Heel triest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet dat ik constant er mee bezig was maar ik hoopte toch dat ze nog leefden.quote:
quote:Op zondag 19 mei 2013 20:30 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik ook... maar ergens... nou ja... je hoopt toch stiekem dat het niet zo is...
Naïef en zo, misschien, of misschien komt het omdat ik zelf een kind heb, ik merk sowieso dat dat me heel erg heeft veranderd (ik ben liever geworden, begripvoller en ook hoopvoller)
Waarom je dan hier als een zak hooi gedragen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
Statistisch gezien is dat, gezien de omstandigheden, echter vrijwel onmogelijk. Aangezien je waarschijnlijk geen direct betrokkene bent is dat wel degelijk een gebrek aan realiteitszin.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:31 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Niet dat ik constant er mee bezig was maar ik hoopte toch dat ze nog leefden.
Ik moet het ergens kwijt, wees blij dat ik mijn kind ontziequote:Op zondag 19 mei 2013 20:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
Waarom je dan hier als een zak hooi gedragen?![]()
Beter hier dan thuis tochquote:Op zondag 19 mei 2013 20:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
Waarom je dan hier als een zak hooi gedragen?![]()
Ik ben je dankbaar, dat je je kind ontziet.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:33 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik moet het ergens kwijt, wees blij dat ik mijn kind ontzie
Ja, euhm daar stond ik allemaal niet bij stil. Ik hoopte het gewoon.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:33 schreef cricket het volgende:
[..]
Statistisch gezien is dat, gezien de omstandigheden, echter vrijwel onmogelijk. Aangezien je waarschijnlijk geen direct betrokkene bent is dat wel degelijk een gebrek aan realiteitszin.
Ik hoop dat je been eraf rotquote:Op zondag 19 mei 2013 20:34 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik ben je dankbaar, dat je je kind ontziet.
Dan hebben jullie ook wat te doen, als KM over de schreef gaat.quote:
Vol gevreten hokquote:
Is ook gewoon ouder worden.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:30 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik ook... maar ergens... nou ja... je hoopt toch stiekem dat het niet zo is...
Naïef en zo, misschien, of misschien komt het omdat ik zelf een kind heb, ik merk sowieso dat dat me heel erg heeft veranderd (ik ben liever geworden, begripvoller en ook hoopvoller)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |