Ja... weet je... ik denk dat haar leven sowieso nooit meer normaal wordt... het schijnt ook dat mensen die hun kind verliezen meestal in de tien jaar erna zelf ook sterven.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar totaal niet weten wat er met je kinderen is gebeurd en waar ze zijn lijkt me nog veel erger.
Veel mensen dachten, tegen beter weten in, net als ts. Ik ook.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:57 schreef Polenbatser het volgende:
t een totaal onverwachte afloop is. Nee, wat hadden ze dan verwacht? Dat die kinders gezellig verstoppertje aan het spelen waren in de bossen? Bij een kampvuurtje marshmallows zitten te roosteren en zodra iemand ze gezien heeft als een gek opspringen om tegen een boom te rammen en de hele pot vrij te buten?
Het is heel triest hoor, maar ik snap niet zo goed dat mensen er nog zo verb
Zie het dan als een teken van medeleven naar de familie toe.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:59 schreef cricket het volgende:
[..]
Met samenhorigheid heeft het vrij weinig te maken. Het is vooral een kwestie van mensen die hun emoties laten bespelen.
Ergens weet je dat het onzin is en toch elke keer als je AD aanklikt hoop je te lezen "Broertjes gevonden, niks aan de hand... iedereen happy happy joy joy en morgen gratis ijs..."quote:Op zondag 19 mei 2013 20:03 schreef Geelman het volgende:
[..]
Veel mensen dachten, tegen beter weten in, net als ts. Ik ook.
Dus je medeleven is afhankelijk van de hoeveelheid drama die erover wordt gemaakt?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:04 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Zie het dan als een teken van medeleven naar de familie toe.
Komt ook omdat het totaal niet te bevatten is dat een vader z'n eigen kinderen doodt. Dat is tegennatuurlijk, dat willen mensen gewoon niet geloven. Gelukkig maar.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:06 schreef KritischeMassa het volgende:
at het onzin is en toch elke keer als je AD aanklikt hoop je te lezen "Broertjes gevonden, niks aan de hand... iedereen happy happy joy joy en morgen gratis ijs..."
Jij bent degene die er drama over maakt over internet dan nog. Zij namen initiatief en jij blijft maar doorlullen.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:07 schreef cricket het volgende:
[..]
Dus je medeleven is afhankelijk van de hoeveelheid drama die erover wordt gemaakt?
Er is geen enkele reden waarom dit geval anders is dan talloze anderen die ooit plaats hebben gevonden of nog plaats zullen gaan vinden. Objectief gezien is het enkel een 'familiedrama', het is nergens voor nodig dat zoveel mensen zich er mee gaan bemoeien.
Nou ja niet alleen doodt, echt vermoordtquote:Op zondag 19 mei 2013 20:08 schreef Geelman het volgende:
[..]
Komt ook omdat het totaal niet te bevatten is dat een vader z'n eigen kinderen doodt. Dat is tegennatuurlijk, dat willen mensen gewoon niet geloven. Gelukkig maar.
Ik ben zelf vader, en nee, ik kan er echt niet inkomen... Ik kan me voorstellen dat ik mijn vrouw zo zou gaan haten (al is die kans na bijna 20 jaar ook niet echt groot) dat ik haar zou ombrengen... Stel dat ze me het contact met mijn kind zou ontzeggen... maar, nee, mijn kind zelf iets aandoen omdat ik een probleem heb met zijn moeder (mijn vrouw) is onvoorstelbaar.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:08 schreef Geelman het volgende:
[..]
Komt ook omdat het totaal niet te bevatten is dat een vader z'n eigen kinderen doodt. Dat is tegennatuurlijk, dat willen mensen gewoon niet geloven. Gelukkig maar.
Misschien puur een actie om z'n ex het ergste aan te doen wat je een moeder kan aandoen...quote:Op zondag 19 mei 2013 20:10 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik ben zelf vader, en nee, ik kan er echt niet inkomen... Ik kan me voorstellen dat ik mijn vrouw zo zou gaan haten (al is die kans na bijna 20 jaar ook niet echt groot) dat ik haar zou ombrengen... Stel dat ze me het contact met mijn kind zou ontzeggen... maar, nee, mijn kind zelf iets aandoen omdat ik een probleem heb met zijn moeder (mijn vrouw) is onvoorstelbaar.
Ik ga enkel een discussie aan in een reeds bestaand topic?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:09 schreef Rawberry het volgende:
Jij bent degene die er drama over maakt over internet dan nog.
Initiatief dat tamelijk twijfelachtig is. In dit geval wel, en in andere gevallen niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:09 schreef Rawberry het volgende:
Zij namen initiatief en jij blijft maar doorlullen.
Moet er ook niet aan denken, ondanks dat ik geen kinderen heb. Al hoeft er boven in die grijze massa maar iets mis te gaan en het leed is al geschied.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:10 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik ben zelf vader, en nee, ik kan er echt niet inkomen... Ik kan me voorstellen dat ik mijn vrouw zo zou gaan haten (al is die kans na bijna 20 jaar ook niet echt groot) dat ik haar zou ombrengen... Stel dat ze me het contact met mijn kind zou ontzeggen... maar, nee, mijn kind zelf iets aandoen omdat ik een probleem heb met zijn moeder (mijn vrouw) is onvoorstelbaar.
Ja, dat denk ik ook, maar ik kan er niet inkomen... Zoals ik al zei, breng dan dat wijf om, maak je die kinderen ook niet gelukkiger mee, dat ook.. okquote:Op zondag 19 mei 2013 20:13 schreef Geelman het volgende:
[..]
Misschien puur een actie om z'n ex het ergste aan te doen wat je een moeder kan aandoen...
Ik denk het wel. Het doet je als moeder erg goed om te horen dat je kinderen dood zijn.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:35 schreef snakelady het volgende:
Ja, was te verwachten maar blijft sneu, hopelijk geeft het wel meer rust voor de moeder.
Zijn exacte motivatie is niet bekend, dat blijft gissen en dat zal ook wel nooit bekend worden. Wat echter bijvoorbeeld goed kan is dat zijn standpunt was dat ze dood beter af zijn dan dat ze bij haar moeten leven (of zonder hem). In zijn oogpunt is dan het enige wat hij gedaan heeft het kiezen van de minst erge uit twee kwaden.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:10 schreef KritischeMassa het volgende:
maar, nee, mijn kind zelf iets aandoen omdat ik een probleem heb met zijn moeder (mijn vrouw) is onvoorstelbaar.
Stumper ben jij zeg..quote:Op zondag 19 mei 2013 18:33 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Tis toch zo! Je hoort tegenwoordig niets anders meer.... Alleen omdat het kinderen zijn is het allemaal maar zielig en erg... Bij andere vermissingen hoor je niemand!!!
De moeder wist zelf uiteraard ook al dat de kans dat ze levend gevonden zouden worden erg klein was, dat heeft ze zelf ook al aangegeven.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Het doet je als moeder erg goed om te horen dat je kinderen dood zijn.
Iets mooiers kan een moeder zich niet wensen denk ik zo.
Het grappige is dat bij ieder familiedrama/vermissing/moord er wel mensen zoals jij opduiken, wat dus betekend dat er genoeg andere zaken zijn die net zo veel aandacht krijgen.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:07 schreef cricket het volgende:
[..]
Dus je medeleven is afhankelijk van de hoeveelheid drama die erover wordt gemaakt?
Er is geen enkele reden waarom dit geval anders is dan talloze anderen die ooit plaats hebben gevonden of nog plaats zullen gaan vinden. Objectief gezien is het enkel een 'familiedrama', het is nergens voor nodig dat zoveel mensen zich er mee gaan bemoeien.
Och... je wilt dus gewoon een eerlijke wereld.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:03 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Elke vermiste verdient evenveel aandacht!!!!! Of het nou een vermist jochie is of een vermiste bejaarde
Twijfelachtig omdat facebook er tussen zit?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:13 schreef cricket het volgende:
[..]
Ik ga enkel een discussie aan in een reeds bestaand topic?
[..]
Initiatief dat tamelijk twijfelachtig is. In dit geval wel, en in andere gevallen niet.
Ik weet niet of je kinderen hebt... maar zo ja, stel je 1 seconde voor dat je zijn (of hun) kamertje(s) moet leegruimen.... speelgoed weg... hemellief...quote:Op zondag 19 mei 2013 20:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
De moeder wist zelf uiteraard ook al dat de kans dat ze levend gevonden zouden worden erg klein was, dat heeft ze zelf ook al aangegeven.
Nu kan ze tenminste haar kinderen te ruste brengen in plaats van niet weten waar ze liggen en geen kans krijgen om waardig afscheid te nemen.
Jij onderschat nogal de irrationele hoop van de mens.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
De moeder wist zelf uiteraard ook al dat de kans dat ze levend gevonden zouden worden erg klein was, dat heeft ze zelf ook al aangegeven.
Nu kan ze tenminste haar kinderen te ruste brengen in plaats van niet weten waar ze liggen en geen kans krijgen om waardig afscheid te nemen.
Je hoeft geen kinderen te hebben om te snappen dat dat verschrikkelijk is hoor. Tenzij je een empathieloze fokker bent natuurlijk.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:20 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik weet niet of je kinderen hebt... maar zo ja, stel je 1 seconde voor dat je zijn (of hun) kamertje(s) moet leegruimen.... speelgoed weg... hemellief...
Ik wil er niet eens over nadenken...
Echt heel erg klote zo...
Ik heb twee dochtertje, het lijkt me het verschrikkelijkste wat je als ouder mee kan maken.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:20 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik weet niet of je kinderen hebt... maar zo ja, stel je 1 seconde voor dat je zijn (of hun) kamertje(s) moet leegruimen.... speelgoed weg... hemellief...
Ik wil er niet eens over nadenken...
Echt heel erg klote zo...
Uiteraard heb je nog altijd hoop, verdomme dat had ik nog wel en ik ken die kinderen niet eens.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij onderschat nogal de irrationele hoop van de mens.
Die moeder had inderdaad gezegd dat de kans klein was dat ze nog levend gevonden worden. Maar ik durf er mijn leven op te geven dat ze altijd nog wel de hoop had. En die hoop gaat echt niet snel weg.
Zo zijn er ook verhalen van ouders waarvan de kinderen al jaren lang ontvoerd zijn/waren. En die hebben altijd nog de hoop gehad ooit hun kinderen terug te zien.
Zijn vader en moeder, hun opa en oma...quote:Op zondag 19 mei 2013 20:23 schreef Nicson het volgende:
Zou er nog iemand op de begrafenis van die pa komen?
Wel sneu voor de familie van die man, die worden natuurlijk ook overal bespot en beschimpt.
Tja, het komt sporadisch voor dat een kind dat ontvoerd is 10 jaar later opeens weer opduikt. Dat direct betrokkenen daarop hopen (al is het maar zeer de vraag of ze met 10 jaar (of langer) in dergelijke gevangenschap beter af zijn dan vermoord te zijn) is niet zo raar, maar als niet direct betrokkenen erop hopen is wel een teken van gebrek aan realiteitszin.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:21 schreef theunderdog het volgende:
Zo zijn er ook verhalen van ouders waarvan de kinderen al jaren lang ontvoerd zijn/waren. En die hebben altijd nog de hoop gehad ooit hun kinderen terug te zien.
Ik zou geen begrafenis gaan betalen als mij toekomstige zoon dit flikte. Dan zwaaide er toch wat hoor.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:25 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Zijn vader en moeder, hun opa en oma...
Wat heeft hij ze aangedaan inderdaad....
1: Natuurlijk is dat niets. Maar je bekijkt het te rationeel. Het is niet dat je dat zelf niet de hand hebt zo van " oké, nu ga ik geen hoop meer hebben".quote:Op zondag 19 mei 2013 20:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Uiteraard heb je nog altijd hoop, verdomme dat had ik nog wel en ik ken die kinderen niet eens.
Maar je leven lang in hoop en onwetendheid leven is toch ook niks?
Ik kijk regelmatig naar programma's over vermissingen op discovery en dat is toch iets wat ze vaak zeggen, dat ze blij zijn niet meer in die onwetendheid te moeten leven.
Maar dat neemt niet weg dat het nog steeds een verschrikkelijk gebeuren is.
Het heeft geen moer met "realiteitszin" te maken.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:26 schreef cricket het volgende:
[..]
Tja, het komt sporadisch voor dat een kind dat ontvoerd is 10 jaar later opeens weer opduikt. Dat direct betrokkenen daarop hopen (al is het maar zeer de vraag of ze met 10 jaar (of langer) in dergelijke gevangenschap beter af zijn dan vermoord te zijn) is niet zo raar, maar als niet direct betrokkenen erop hopen is wel een teken van gebrek aan realiteitszin.
Na 1 dag niet, na een week wel.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:29 schreef theunderdog het volgende:
Het heeft geen moer met "realiteitszin" te maken.
Ik ook... maar ergens... nou ja... je hoopt toch stiekem dat het niet zo is...quote:Op zondag 19 mei 2013 20:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
Toen ze al een dag weg waren en die vader zich had verhangen wist ik het al, nooit ook maar het idee dat die jongetjes überhaupt nog in leven waren. Heel triest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet dat ik constant er mee bezig was maar ik hoopte toch dat ze nog leefden.quote:
quote:Op zondag 19 mei 2013 20:30 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik ook... maar ergens... nou ja... je hoopt toch stiekem dat het niet zo is...
Naïef en zo, misschien, of misschien komt het omdat ik zelf een kind heb, ik merk sowieso dat dat me heel erg heeft veranderd (ik ben liever geworden, begripvoller en ook hoopvoller)
Waarom je dan hier als een zak hooi gedragen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
Statistisch gezien is dat, gezien de omstandigheden, echter vrijwel onmogelijk. Aangezien je waarschijnlijk geen direct betrokkene bent is dat wel degelijk een gebrek aan realiteitszin.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:31 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Niet dat ik constant er mee bezig was maar ik hoopte toch dat ze nog leefden.
Ik moet het ergens kwijt, wees blij dat ik mijn kind ontziequote:Op zondag 19 mei 2013 20:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
Waarom je dan hier als een zak hooi gedragen?![]()
Beter hier dan thuis tochquote:Op zondag 19 mei 2013 20:32 schreef cvboer het volgende:
[..]
Waarom je dan hier als een zak hooi gedragen?![]()
Ik ben je dankbaar, dat je je kind ontziet.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:33 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik moet het ergens kwijt, wees blij dat ik mijn kind ontzie
Ja, euhm daar stond ik allemaal niet bij stil. Ik hoopte het gewoon.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:33 schreef cricket het volgende:
[..]
Statistisch gezien is dat, gezien de omstandigheden, echter vrijwel onmogelijk. Aangezien je waarschijnlijk geen direct betrokkene bent is dat wel degelijk een gebrek aan realiteitszin.
Ik hoop dat je been eraf rotquote:Op zondag 19 mei 2013 20:34 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik ben je dankbaar, dat je je kind ontziet.
Dan hebben jullie ook wat te doen, als KM over de schreef gaat.quote:
Vol gevreten hokquote:
Is ook gewoon ouder worden.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:30 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik ook... maar ergens... nou ja... je hoopt toch stiekem dat het niet zo is...
Naïef en zo, misschien, of misschien komt het omdat ik zelf een kind heb, ik merk sowieso dat dat me heel erg heeft veranderd (ik ben liever geworden, begripvoller en ook hoopvoller)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |