Dat kan, maar statistisch gezien is de kans daarop vrij klein, zeker in een dichtbevolkt land als Nederland. Daarom kun je, gelet op de beperkte beschikbaarheid van middelen, je beter richten op dingen waar nog wel enig redden aan is.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:30 schreef snakelady het volgende:
Het gaat om moord, uiteraard is dat belangrijk, al is het maar om de nabestaanden rust te geven.
Daarbij heb je geen zekerheid dat ze dood zijn, ze hadden ook levend op de bodem van een put kunnen zitten met wat regenwater tot hun beschikking wat hun wel in leven zou houden.
Mag nog veel uitgebreider hoor, zet maar in de OP wat je er zelf van vind etcquote:Op zondag 19 mei 2013 19:16 schreef KritischeMassa het volgende:
Ik heb de OP ook maar een update gegeven, ik was niet duidelijk genoeg denk ik...
Er zullen op het moment geen andere zaken zijn geweest die net zo veel aandacht verdienen, als ik zo kijk op de site van de politie over vermissingen zie je dat de andere kinderen die vermist zijn door familie leden zijn meegenomen ( door vader terug naar land van herkomst, door moeder vanuit een gastgezin enz.) en daarbij hebben ze geen dode familieleden gevonden.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:33 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat kan, maar statistisch gezien is de kans daarop vrij klein, zeker in een dichtbevolkt land als Nederland. Daarom kun je, gelet op de beperkte beschikbaarheid van middelen, je beter richten op dingen waar nog wel enig redden aan is.
Rust geven aan nabestaanden is in dergelijke gevallen altijd ondergeschikt aan de mogelijkheid om iets anders succesvol op te lossen.
Ik heb faalangstquote:Op zondag 19 mei 2013 19:36 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Mag nog veel uitgebreider hoor, zet maar in de OP wat je er zelf van vind etc
Vergelijkbare zaken in het verleden kregen die aandacht ook niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:36 schreef snakelady het volgende:
Er zullen op het moment geen andere zaken zijn geweest die net zo veel aandacht verdienen, als ik zo kijk op de site van de politie over vermissingen zie je dat de andere kinderen die vermist zijn door familie leden zijn meegenomen ( door vader terug naar land van herkomst, door moeder vanuit een gastgezin enz.) en daarbij hebben ze geen dode familieleden gevonden.
quote:Op zondag 19 mei 2013 19:36 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Mag nog veel uitgebreider hoor, zet maar in de OP wat je er zelf van vind etc
ik heb mijn best gedaan...quote:
Op die site staan alle vermissingen, de jongens staan er net zo tussen als alle anderen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:42 schreef cricket het volgende:
[..]
Vergelijkbare zaken in het verleden kregen die aandacht ook niet.
Maar ik heb al eerder aangegeven dat het niet alleen over vermissingen hoeft te gaan. Dat je geen andere zaken kunt vinden is logisch, de aandacht voor deze zaak wordt gevoed door inspelen op emoties, de overige zaken hebben dat niet en kun je veel objectiever bekijken. Dus het is wat mij betreft ook niet zo dat andere zaken perse te weinig aandacht krijgen, alleen dat deze buitensporig veel aandacht krijgt. Tijd en energie die, als je die dan ergens in wilt steken, je die beter in iets anders kunt steken, en niet alleen maar in iets omdat iedereen erover zit te zeuren.
Het klinkt misschien raar maar hoe moet ik me een F-16 voorstellen die naar 2 lijken zoekt?quote:Zondag werd naast de helikopter ook een F-16 ingezet.
Daar hangt een fotocamera onder die in een korte tijd veel foto's kan maken, later worden die HD beelden onderzocht/bekeken.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:47 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het klinkt misschien raar maar hoe moet ik me een F-16 voorstellen die naar 2 lijken zoekt?
Aah op die manier.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:50 schreef cvboer het volgende:
[..]
Daar hangt een fotocamera onder die in een korte tijd veel foto's kan maken, later worden die HD beelden onderzocht/bekeken.
Radar en foto... Dichtheid van bodem is anders na gravenquote:Op zondag 19 mei 2013 19:47 schreef Susteren het volgende:
[..]
Het klinkt misschien raar maar hoe moet ik me een F-16 voorstellen die naar 2 lijken zoekt?
Hoeveelheid ingezette mankracht is echter verschillend. Maar het gaat net zo goed over aandacht die er door vrijwilligers in wordt gestoken. En dat is waarschijnlijk juist het probleem. Er wordt verhoudingsgewijs meer aan gedaan omdat ze wel moeten door alle aandacht. Dat geldt net zo goed voor nieuwssites e.d., die berichten er meer over omdat mensen erover willen lezen. En dat erover willen lezen komt weer door het overschot aan aandacht. Laat die vrijwilligers zich ook eens richten op zaken waar geen emotioneel gekrijs op facebook aan vooraf ging.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Op die site staan alle vermissingen, de jongens staan er net zo tussen als alle anderen.
http://www.politie.nl/vermist
Er is momenteel geen andere vergelijkbare zaak in Nederland, en het zijn vrijwilligers, laat ze lekker zelf uit maken hoe ze hun tijd willen besteden.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:51 schreef cricket het volgende:
[..]
Hoeveelheid ingezette mankracht is echter verschillend. Maar het gaat net zo goed over aandacht die er door vrijwilligers in wordt gestoken. En dat is waarschijnlijk juist het probleem. Er wordt verhoudingsgewijs meer aan gedaan omdat ze wel moeten door alle aandacht. Dat geldt net zo goed voor nieuwssites e.d., die berichten er meer over omdat mensen erover willen lezen. En dat erover willen lezen komt weer door het overschot aan aandacht. Laat die vrijwilligers zich ook eens richten op zaken waar geen emotioneel gekrijs op facebook aan vooraf ging.
Die heeft haar hele leven geen rust meer.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:35 schreef snakelady het volgende:
Ja, was te verwachten maar blijft sneu, hopelijk geeft het wel meer rust voor de moeder.
Inderdaad, je wil niet weten hoe ze eraan toe isquote:Op zondag 19 mei 2013 19:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Die heeft haar hele leven geen rust meer.
Had ik maar, had ik maar...
Een regelrechte tragedie.
Ik snap het niet, het verzet tegen samenhorigheid.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Er is momenteel geen andere vergelijkbare zaak in Nederland, en het zijn vrijwilligers, laat ze lekker zelf uit maken hoe ze hun tijd willen besteden.
Naar mijn mening kan er niet genoeg aandacht worden besteed aan dit soort zaken.
Door hun (zinloze) gezoek beinvloeden ze ook toekomstige incidenten. Immers, de vorige keer heeft iedereen al 'meegeleefd' dus dat hoeft die volgende keer niet nog een keer. Dus het teveel aan aandacht is zonder meer schadelijk.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:53 schreef snakelady het volgende:
het zijn vrijwilligers, laat ze lekker zelf uit maken hoe ze hun tijd willen besteden.
Ik ook niet.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:55 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Ik snap het niet, het verzet tegen samenhorigheid.
Dat is ook zo, maar totaal niet weten wat er met je kinderen is gebeurd en waar ze zijn lijkt me nog veel erger.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:53 schreef Geelman het volgende:
[..]
Die heeft haar hele leven geen rust meer.
Had ik maar, had ik maar...
Een regelrechte tragedie.
Het had nog gekund dat ze waren ondergebracht in het buitenland, waar de hype niet zo leeft als hier.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:57 schreef Polenbatser het volgende:
Waar ik me vooral over verbaas is dat 'iedereen' nu doet alsof dit een totaal onverwachte afloop is. Nee, wat hadden ze dan verwacht? Dat die kinders gezellig verstoppertje aan het spelen waren in de bossen? Bij een kampvuurtje marshmallows zitten te roosteren en zodra iemand ze gezien heeft als een gek opspringen om tegen een boom te rammen en de hele pot vrij te buten?
Het is heel triest hoor, maar ik snap niet zo goed dat mensen er nog zo verbaasd over kunnen zijn...
Met samenhorigheid heeft het vrij weinig te maken. Het is vooral een kwestie van mensen die hun emoties laten bespelen.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:55 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Ik snap het niet, het verzet tegen samenhorigheid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |