Gewoon nog een keer proberen de klep dicht te gooien. En dan nog een keer. En nog een keerquote:Op zondag 19 mei 2013 17:15 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
als je langer dan 1,8 meter was moesten ze de achterklep open laten?
Ja en ja.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:03 schreef Sjoegerd het volgende:
Gaaf! Word dat je nieuwe dagelijkse vervoer? Ook weer een diesel?
De meeste mensen hebben gewrichten hequote:Op zondag 19 mei 2013 17:15 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
als je langer dan 1,8 meter was moesten ze de achterklep open laten?
5 boutjesquote:Op zondag 19 mei 2013 21:39 schreef powerflux het volgende:
Die stoelen zien er echt superchill uit. Hoe zitten ze vast? rails aan de zitting en 4 boutjes in het chassis? Zo ja, wat zijn de maten tussen de bevestigingsgaten?
fijn als iemand een gebroken been heeft, dan kunnen ze die zo terug vouwenquote:
De knie buigen, de botdelen zelf in positie laten. Zo moeilijk is dat toch nietquote:Op maandag 20 mei 2013 12:30 schreef densmee het volgende:
[..]
fijn als iemand een gebroken been heeft, dan kunnen ze die zo terug vouwen
Bedoel je de verkoper van de aanhanger of de huidige eigenaar van de aanhanger op de foto ?quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:55 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Die aanhangerboer gaat wel het hele land rond
(hebben we zelf ook onze trailers gekocht)
De verkoperquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:58 schreef 2cv het volgende:
[..]
Bedoel je de verkoper van de aanhanger of de huidige eigenaar van de aanhanger op de foto ?
quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik vond die zeswielige creaties van Tissier altijd meesterlijk.
http://www.oto6.fr/6roues/6rouestissier.htm
quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik vond die zeswielige creaties van Tissier altijd meesterlijk.
http://www.oto6.fr/6roues/6rouestissier.htm
Vanwege het relatief lage gewicht een stuk minder dan bij vrachtwagens.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:16 schreef blup het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die achterwielen/frame moeten een partij wringen bij een scherpe bocht.
Warmstoken en een luchtsleutel er opquote:Op vrijdag 11 april 2014 23:12 schreef 2cv het volgende:
Vandaag heb ik een beginnetje gemaakt met het vervangen van de bak. Resultaat: een ronde aandrijfasmoer en een verwrongen wringijzerEr moeten toch nieuwe aandrijfassen in (zowel links als rechts liggen de hoezen compleet en volledig in tweeën + ik heb nog 2 ZEER recente aandrijfassen) dus de volgende keer ga ik de weigermoer aan gort boren.
Warmstoken sloopt vanalles. Luchtsleutel heb ik niet.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:15 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Warmstoken en een luchtsleutel er op
Valt wel mee, de as vervang je toch.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:16 schreef 2cv het volgende:
[..]
Warmstoken sloopt vanalles. Luchtsleutel heb ik niet.
Moer is rond omdat ik heb geprobeerd hem met hamer + beitel los te 'hakken'.
Roodstoken = lager + fusee ook aan gort.quote:Op vrijdag 11 april 2014 23:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Valt wel mee, de as vervang je toch.
Roodstoken, dop er opslaan en gaan met de afwezige luchtsleutel
Kapot gaat het tochquote:Op vrijdag 11 april 2014 23:20 schreef 2cv het volgende:
[..]
Roodstoken = lager + fusee ook aan gort.
4 liter.. hmm das niet veel..quote:Op zondag 13 april 2014 01:54 schreef 2cv het volgende:
Yup. Met een tankje van 4 liter
Een geschikte compressor komt er ook nog wel.
Stuurkolom vergeten?quote:Op maandag 21 april 2014 23:04 schreef 2cv het volgende:
Versnellingsbak ligt op de grond, stuurhuis is los maar wil m'n BX niet verlaten. Volgens de vraagbaak moet ik het ding een halve slag draaien en komt 'ie er dan zijwaarts uit. Volgens mij ontbreekt in de omschrijving de stap waarbij je een snijbrander nodig hebt
Ja wat hangen, wat trekken. Zou jou niet wereldvreemd moeten zijn. Dan laat ie los, en kun je draaien en er uit vissenquote:
Wie is dat ? En waar heeft hij ze vandaan ? En wil hij ze kwijt ? Wellicht is de club er voor te porren.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:19 schreef Prowl het volgende:
Ik wou wal zeggen, die plastic dingen zijn via BX club toch makkelijk te vinden?
Ik weet iemand hier in de buurt die er een stuk of 20 van heeft liggen nieuw in verpakking
Misschien kan TS niet lassen, en heeft ie niet voor niks een plastic-fantastic BX gekocht?quote:Op maandag 28 april 2014 06:13 schreef Sparqq het volgende:
Mischien had je gewoon een moertje op de torxboutjes moeten lassen en dan had je zo los gedraaid.
Man man man wat een gepruts van je.
Hij verkloot de wagen behoorlijk, hoe help het van de regen in de drup.quote:Op maandag 28 april 2014 06:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Misschien kan TS niet lassen, en heeft ie niet voor niks een plastic-fantastic BX gekocht?
Vermakelijk topic
de wagen komt bij een bangerracer vandaan, laat hem lekker, of hij nu platgereden of platgeknutseld word, het houd 2cv van de straat. En het duurt lang en gaat nodeloos moeilijk, maar uiteindelijk krijgt hij wel ongeveer voor elkaar wat ie wil.quote:Op maandag 28 april 2014 06:59 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Hij verkloot de wagen behoorlijk, hoe help het van de regen in de drup.
Precies.. t houd hem van de straatquote:Op maandag 28 april 2014 13:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de wagen komt bij een bangerracer vandaan, laat hem lekker, of hij nu platgereden of platgeknutseld word, het houd 2cv van de straat. En het duurt lang en gaat nodeloos moeilijk, maar uiteindelijk krijgt hij wel ongeveer voor elkaar wat ie wil.
quote:Op maandag 28 april 2014 13:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de wagen komt bij een bangerracer vandaan, laat hem lekker, of hij nu platgereden of platgeknutseld word, het houd 2cv van de straat. En het duurt lang en gaat nodeloos moeilijk, maar uiteindelijk krijgt hij wel ongeveer voor elkaar wat ie wil.
denk inderdaad dat zowel de 30cc als de 50cc als de 1900cc het afleggen tegen een BX jaquote:Op maandag 28 april 2014 14:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
van alle fokkers heb jij daar t grootste belang bij
Zelfs al zou dat zo zijn,heb jij daar last van?quote:Op maandag 28 april 2014 06:59 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Hij verkloot de wagen behoorlijk, hoe help het van de regen in de drup.
Dan had ik warmte in het vliegwiel gebracht waardoor het krom had kunnen trekken. Is ook niet ideaal. Daarbij kan je er wat onhandig bij met het laspistool waardoor het lassen ook wel eens kan mislukken. En mijn lasapparaat staat nog ergens anders. Maar ik heb het zeker overwogen !quote:Op maandag 28 april 2014 06:13 schreef Sparqq het volgende:
Mischien had je gewoon een moertje op de torxboutjes moeten lassen en dan had je zo los gedraaid.
Man man man wat een gepruts van je.
Verkloten ? Waarom ?quote:Op maandag 28 april 2014 06:59 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Hij verkloot de wagen behoorlijk, hoe help het van de regen in de drup.
BXA ?quote:Op maandag 28 april 2014 20:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
de BXA stond wel lieftallig omhoog daarstraks
Ik schat een kilo of 2. Het ding wordt gewogen voor de keuring en aan de hand daarvan mag ik wegenbelasting betalen. Dan telt elke kiloquote:Op woensdag 30 april 2014 11:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
levert dat nou een nuttige gewichts besparing op
Ik denk dat ik de hele neus vervang: andere motorkap, andere spatborden, andere bumper. Ik hang de ouwe meuk van de GXPV (BX waarmee we vorig jaar de CarbageRun gereden hebben) er op. Daar kan ik dan naar hartelust in boren en aan lassen. En na de CarbageRun komt er wat fatsoenlijks in/op/aan.quote:Op woensdag 30 april 2014 21:17 schreef zl7z het volgende:
Ga je die bumper nog fatsoeneren tzt en zoja hoe?
Gaat toch per blok van 50 (of 100KG)?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:37 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik schat een kilo of 2. Het ding wordt gewogen voor de keuring en aan de hand daarvan mag ik wegenbelasting betalen. Dan telt elke kilo
Ik doelde op de achterbumper.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:10 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de hele neus vervang: andere motorkap, andere spatborden, andere bumper. Ik hang de ouwe meuk van de GXPV (BX waarmee we vorig jaar de CarbageRun gereden hebben) er op. Daar kan ik dan naar hartelust in boren en aan lassen. En na de CarbageRun komt er wat fatsoenlijks in/op/aan.
Ja, maar als 'ie net boven zo'n grens zit ...quote:Op donderdag 1 mei 2014 11:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Gaat toch per blok van 50 (of 100KG)?
1000kg.quote:Op donderdag 1 mei 2014 15:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Op welk gewicht mik je eigenlijk, 2cv?
Ja, daar moet ook iets aan gebeurenquote:
Misschien van tevoren ergens op de weegbrug gaan staan?quote:
Is. maar dan valt 'ie nog steeds in dezelfde categorie als m'n andere BXquote:Op donderdag 1 mei 2014 22:55 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Misschien van tevoren ergens op de weegbrug gaan staan?
zou jammer zijn als je net 10 kg boven de grens zit.
Dat is waar :-)quote:Op donderdag 1 mei 2014 22:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, maar als 'ie net boven zo'n grens zit ...
hmm dat is dan weer jammer dan jaquote:Op donderdag 1 mei 2014 23:25 schreef 2cv het volgende:
Wegen gaat officiëel met een halfvolle tank. En daar gaat maximaal 66 liter in dacht ik. Dus 50 kg is wel wat veel ...
Waterstof is lichterquote:Op donderdag 1 mei 2014 23:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm dat is dan weer jammer dan ja![]()
bandjes vullen met helium?
De Hindenberg propten ze vol met dat spul. Dat was n.l. het lichtste gas wat ze konden vinden.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geen idee.. weet wel dat dat explosiever is
Tja, denk alleen niet dat je je BX het zelfde lot gunt :-Pquote:Op donderdag 1 mei 2014 23:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
De Hindenberg propten ze vol met dat spul. Dat was n.l. het lichtste gas wat ze konden vinden.
De Hindenburg was aanvankelijk ontworpen voor helium en de Duitsers wilden dat ook gebruiken met het oog op veiligheid, ondanks dat het duurder en zwaarder is. Helium was toen al relatief zeldzaam en prijzig maar ivm een helium-exportverbod door de Amerikanen was het daardoor helemaal nauwelijks te verkrijgen en veel te duur, dus werden ze gedwongen de Hindenburg om te bouwen naar waterstof.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
De Hindenberg propten ze vol met dat spul. Dat was n.l. het lichtste gas wat ze konden vinden.
Maar hoe kun je vergeten de moer aan te draaien en wél de splitpen te plaatsen?quote:Op maandag 12 mei 2014 01:35 schreef 2cv het volgende:
De bout kan ik dan voorzien van een splitpen o.i.d. zodat als ik de moer niet vast draai, ik de moer niet kwijt raak (ja, ik weet het, dat is een oplossing voor een probleem dat ontstaat uit mijn eigen slordigheid)
Het is dom om steeds te vergeten die moer vast te draaienquote:
je raakt hem in elk geval niet kwijtquote:Op dinsdag 13 mei 2014 22:36 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het is dom om steeds te vergeten die moer vast te draaienHet is dus een slimme oplossing voor m'n eigen domheid
Ik begin ook het vermoeden te krijgen dat het zo simpel is jaquote:Op woensdag 14 mei 2014 19:09 schreef FransDeens het volgende:
Die pook afstellen is echt geen rocketscience hoor. Gewoon kijken welk stangetje beweegt als je de pook naar rechts beweegt en dan dat stangetje afstellen. Als je een BE1 hebt moet je naderhand het 'huis' afstellen (zoals op de foto) maar bij een BE3 is het allemaal redelijk rechttoe-rechtaan. Overigens hoort de pook niet verticaal te staan in de vrij, maar haaks tov de middenconsole.
Dat ik die 10-15 liter mis, is niet zo heel erg. Dat heb ik tot nu toe ook niet echt gemist. Maar het is wel slordig.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
Das wel erg veel ja.. 10~15 liter wat je nooit kan gebruiken..
enne.. je wist toch dat die stokbroodbakkers raar zijn met dingen bedenken?
De RDW kijkt niet naar de technische staat heb ik gehoord, tenzij er iets heel onveiligs is wat erg opvalt. Maar ik wil het ding gewoon in orde hebben.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef vannelle het volgende:
Dan maar een andere dag naar het RDW, een goede oplossing is idd veel belangrijker!
quote:
En daar dan het hele motorblok in dompelen ?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 12:19 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Je gaat lekker!!
Maar is het geen idee om eens in een koudontvetterbak te investeren?
Kost nog geen 100 euro en als ik de pics zo zie krijg ik kriebels van de vette meuk
Alles klaar?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:01 schreef 2cv het volgende:
U snapt het![]()
Vandaag alle eerder genoemde punten nagekeken en op een nagenoeg verlaten parkeerterrein een hoogst illegaal testritje (geen verzekering, geen APK, geen Nederlands kenteken) gemaakt. Wat een waaghals ben ik toch.
Ik denk dat ik er maandag maar voor ga. Import met APK.
quote:Op zondag 25 mei 2014 01:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
boeiend, in het weekend zijn de wouten toch ver te zoeken
flessen?quote:Op maandag 26 mei 2014 18:12 schreef Erasmo het volgende:
2CV je had gewoon een paar flessen met helium in de auto moeten leggen, dat is immers lichter dan lucht.
Het 'leuke' is dat ik al weet dat ik 0,0 BPM af hoef te dragen, dat heb ik ook uitgerekend en (indirect) gehoord van de belastingdienst. Maar ik kan dat niet goed duidelijk maken aan het formulier.quote:Op maandag 26 mei 2014 17:53 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb een paar weken terug nog een auto ingevoerd vanuit Duitsland (BMW Z4)
En die BPM papieren zijn inderdaad een drama, het is wel duidelijk dat die door vakgestoorde ambtenaren zijn opgesteld. Ook de uitleg op de site van de belastingdienst laat wel wat te wensen over.
Ik had een BPM bedrag ingevuld op de papieren gebaseerd op de afschrijvingsmethode.
Met enige moeite heb ik dat weten te berekenen.
Uiteindelijk werd dat bedrag wat ik zelf had berekend zelfs naar beneden bijgesteld door de belastingdienst, blijkbaar had ik toch een foutje gemaakt.
Je wilt niet weten wat voor absurds ik uitgevoerd heb om dat ding lichter te krijgen.quote:Op maandag 26 mei 2014 18:12 schreef Erasmo het volgende:
2CV je had gewoon een paar flessen met helium in de auto moeten leggen, dat is immers lichter dan lucht.
Zelfs ik heb grenzen.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
niet constructueel plaatwerk voorzien van gaten?
22 jaar en 3 maandenquote:Op maandag 26 mei 2014 19:08 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik kon het niet zo goed vinden in het topic, maar istie ouder als 25 jaar ?
Dan is het niet zo moeilijk om in te vullen.
Ventieldopjes niet vergeten?quote:Op maandag 26 mei 2014 19:07 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat voor absurds ik uitgevoerd heb om dat ding lichter te krijgen.
- Halve interieur er uit (dashboardklepje, raamstijlbekleding, bekleding in de laadruimte achterin)
- Tank gevuld met 2 liter diesel (had hem tot de laatste druppel leeg gegoten) en de vlotter vast gezet zodat de tank halfvol lijkt
- Motor wel ontlucht maar de radiator niet
- LHM op het minimale niveau
- Wieldoppen er af
- Reservewiel met rek en haak en al gedemonteerd
- een perspex ruit gedemonteerd
- Extra waterslangen er uit gehaald
- Interieurverlichting achterin er uit
- Ding om vermoedelijk infuuszakken aan te hangen er uit gehaald
- Sierrand rond ventilator in het dak gedemonteerd
- Alle losse zooi (snoeppapiertjes, krikslinger, krik) er uit gehaald
Ik zou niet weten hoe ik dat ding lichter had kunnen maken ...
Met of zonder gereedschap ?quote:Op maandag 26 mei 2014 21:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
maar hm 1005 KG hoezwaar is Driezel of hoe dat andere BX hok maar heet?
Is volgens mij een APK-punt.quote:
1019kgquote:
Oh ? De bekleding + achterbank is er uit. Tevens zit er een kleinere tank onder.quote:Op maandag 26 mei 2014 21:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
moauw dan is het niet onaardig. gezien er op de ambu toch wat meer gewicht zit
ja die tank doet t um ook echt eh met 2 liter peut er inquote:Op maandag 26 mei 2014 21:39 schreef 2cv het volgende:
[..]
Oh ? De bekleding + achterbank is er uit. Tevens zit er een kleinere tank onder.
het 'grote dak' is van polyester, het 'kleine dak' van staalquote:Op maandag 26 mei 2014 21:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja die tank doet t um ook echt eh met 2 liter peut er in
en die achterbank / bekleden vs t extra ruime dak?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |