abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139894232
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 01:35 schreef 2cv het volgende:

De bout kan ik dan voorzien van een splitpen o.i.d. zodat als ik de moer niet vast draai, ik de moer niet kwijt raak (ja, ik weet het, dat is een oplossing voor een probleem dat ontstaat uit mijn eigen slordigheid)
Maar hoe kun je vergeten de moer aan te draaien en wél de splitpen te plaatsen?
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2014 @ 04:20:00 #131
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139894375
Omdat ik soms de moer wel los draai, maar niet helemaal van het draadeind af. Dan gaat de splitpen er ook niet af ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139894381
Ah tuurlijk.
Ik ga je tip overnemen want ik lig ook dagelijks mijn auto af te stellen.
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2014 @ 05:27:03 #133
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139894430
Let wel: ik gebruik de splitpen niet als borging maar puur zodat ik de moer niet kwijt raak. Het is n.l. een M9 moer ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139898857
wel slim ansigh :Y
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2014 @ 22:36:39 #135
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139927072
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
wel slim ansigh :Y
Het is dom om steeds te vergeten die moer vast te draaien :') Het is dus een slimme oplossing voor m'n eigen domheid :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_139927712
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 22:36 schreef 2cv het volgende:

[..]

Het is dom om steeds te vergeten die moer vast te draaien :') Het is dus een slimme oplossing voor m'n eigen domheid :P
je raakt hem in elk geval niet kwijt :7
en als die toch los weet te komen....zonder hulp 453 wereld wondertje valt die er niet ergens onderweg :+
pi_139955112
Die pook afstellen is echt geen rocketscience hoor. Gewoon kijken welk stangetje beweegt als je de pook naar rechts beweegt en dan dat stangetje afstellen. Als je een BE1 hebt moet je naderhand het 'huis' afstellen (zoals op de foto) maar bij een BE3 is het allemaal redelijk rechttoe-rechtaan. Overigens hoort de pook niet verticaal te staan in de vrij, maar haaks tov de middenconsole.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  † In Memoriam † donderdag 15 mei 2014 @ 01:23:29 #138
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139972746
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 19:09 schreef FransDeens het volgende:
Die pook afstellen is echt geen rocketscience hoor. Gewoon kijken welk stangetje beweegt als je de pook naar rechts beweegt en dan dat stangetje afstellen. Als je een BE1 hebt moet je naderhand het 'huis' afstellen (zoals op de foto) maar bij een BE3 is het allemaal redelijk rechttoe-rechtaan. Overigens hoort de pook niet verticaal te staan in de vrij, maar haaks tov de middenconsole.
Ik begin ook het vermoeden te krijgen dat het zo simpel is ja :P

Maar met verticaal bedoel ik van links naar rechts. Dus dat de pookknop in z'n vrij wat verder naar de linker deur staat dan naar de rechter deur.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 15 mei 2014 @ 01:24:37 #139
25682 2cv
Niet subtiel
pi_139972757
De Citroënboer had de juiste rubbertjes, maar wist niet hoe je de pook af hoort te stellen ! Erg matig ...

Zou het in een Haynes vraagbaak staan ?

Maar de Ambulance doet het *O* Tenminste, de motor draait, de achterkant komt omhoog (voor staat nog op bokken) en er lekt niets.

De volgende stappen zijn de achterveerbollen vervangen, alles nog even nakijken (ik weet van één boutje dat ik het vergeten ben om vast te draaien), het ding op dieet zetten (zo licht mogelijk maken), er mee naar het RDW en dan er een APK op smeren.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_140007617
en nog verder gekomen?
  † In Memoriam † vrijdag 16 mei 2014 @ 01:43:11 #141
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140008021
Nope, heb een zolder gebouwd in het schuurtje.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_140011501
ah, ja daar moet je ook handige harry voor zijn natuurlijk :P
  † In Memoriam † zaterdag 17 mei 2014 @ 00:55:14 #143
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140043300
Ik heb vandaag niet aan de pook gezeten. Wel aan de tank. Die stokbroodconsumenten annex ambulancebouwers in het zuiden hebben de tank anders gemonteerd dan orgineel. Orgineel zitten er een soort clips met schroefdraad aan de tank vast. Als je de tank dan monteert, druk je hem omhoog en draai je vanuit het interieur 5 bouten (M8) door de bodem van de BX in die clips. Echter, meneer Collet vond het nodig om in het interieur zelf moeren te lassen op de gaten waar de M8 bouten in gaan en de clips weg te gooien. Om de tank te monteren, druk je hem omhoog en draai je van onder de BX de 5 bouten door de ogen/gaten in de tank en die schroef je dan vast in de moeren die in het interieur gelast zijn. Resultaat: relatief lange eindjes bout die in het interieur steken en (en dat vind ik veel belangrijker) de tank steunt op vrij kleine M8 sluitringen in plaats van die riant grote clips. Dat is geheid veel zwakker dan orgineel. Pluspunt is dat je van buiten af de tank kan vervangen, maar volgens mij gaan die tanks niet bijster vaak kapot.

De tank zou ik half laten zakken omdat er een lekkage was. De ontluchtingsslang aan de linker kant van de tank was los geraakt (de tank zelf was verder nog heel) en die moest maar even vast gezet worden. Echter, bij het losmaken van de tank kwam ik er achter dat op één plek rondom een bevestigingspunt de bodem doorgerot was. Ik denk dat er een gebied van zo'n 5 x 5 cm aangetast is, dus de roest heeft zich redelijk ingehouden. De bout/moer waarmee de tank vast hoort te zitten, zat ook niet meer op z'n plek, terwijl dat, ondanks de roest, nog best had gekund. Wel was er iemand bezig geweest met kit. Ik had best een dikke strip kunnen gebruiken om het gat te overbruggen, maar ik vrees dat dat dan een tijdelijke oplossing met een permanent karakter zou gaan worden.

Oplossing: tank demonteren en morgen een 'nieuw' stuk plaatwerk regelen en er in lassen. Alleen dat demonteren van de tank was nog best vervelend. Ik heb de tank leeg proberen te pompen met een losse, electrische brandstofpomp. Daarbij maakte ik gebruik van de orginele tankaansluiting die normaal ook gebruikt wordt om de diesel uit de tank in de motor te krijgen. Echter, dan blijft er nog erg veel brandstof in de tank zitten. Ik heb, nadat de tank onder de Ambu weg was, de tank via de vulopening (!) en een trechter in een jerrycan geleegd. Restultaat: er kwam nog zo'n 10-15 liter diesel uit. Pluspunten: het lag niet aan mij dat die tank zo zwaar was en je komt nooit met een lege tank te staan. Minpunt: ook al is de tank niet leeg, de brandstof komt niet in de motor.

Ik vrees dat ik maandag niet bij de RDW zal staan :(
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_140049511
Das wel erg veel ja.. 10~15 liter wat je nooit kan gebruiken..

enne.. je wist toch dat die stokbroodbakkers raar zijn met dingen bedenken? :+
pi_140055006
Dan maar een andere dag naar het RDW, een goede oplossing is idd veel belangrijker! :D
  † In Memoriam † zondag 18 mei 2014 @ 00:41:05 #146
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140077298
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 11:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
Das wel erg veel ja.. 10~15 liter wat je nooit kan gebruiken..

enne.. je wist toch dat die stokbroodbakkers raar zijn met dingen bedenken? :+
Dat ik die 10-15 liter mis, is niet zo heel erg. Dat heb ik tot nu toe ook niet echt gemist. Maar het is wel slordig.

Ik heb nu overigens 2 tanks. Één er van zaag ik kapot om te kijken hoe zo'n tank er van binnen uit ziet (ik vermoed dat er antislingerschotten in zitten). Wellicht kan ik dan een oplossing vinden om wat meer diesel uit de tank te halen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 18 mei 2014 @ 00:42:02 #147
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140077327
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 15:54 schreef vannelle het volgende:
Dan maar een andere dag naar het RDW, een goede oplossing is idd veel belangrijker! :D
De RDW kijkt niet naar de technische staat heb ik gehoord, tenzij er iets heel onveiligs is wat erg opvalt. Maar ik wil het ding gewoon in orde hebben.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_140077576
Daarom zei ik dat ook......
  † In Memoriam † maandag 19 mei 2014 @ 03:08:32 #149
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140119042
Ik denk dat het wel leuk is om ook eens foto's te posten.

Links werkte de handrem niet meer. De remklauw heb ik daarom vervangen door een exemplaar van de GXPV. Het exemplaar van de Ambulance ziet er zo uit:



Datgene wat op zand lijkt, is geen zand maar compleet verdroogd vet. Het voelt ook niet aan als zand. De hevel voor de handrem beweegt overigens wel en voor zover ik na kon gaan werkt het hydraulische deel van de remklauw ook. Dat het spul van binnen verroest is, is uiteraard niet goed, maar wat er nou *precies* voor zorgt dat de handrem niet meer werkt op dat wiel is mij onduidelijk.

Ook heb ik wat roest weggeslepen en er een vers(er) stuk blik in gelast. Dat ziet er zo uit:


Zo was het.


Her en der wat lijntjes gezet en het roestige blik er uit geslepen.


Dit moet er in. Het ligt wat scheef omdat het anders door het gat heen lazert. Het donorblik is er dus echt in gelast in plaats van er op.


Afstelling lasapparaat. 0,8mm draad, 10 liter gas per minuut (normaal 8 liter maar omdat het buiten was even wat meer gedaan)


De eerste hechten om het donorblik op z'n plek te houden.


Nee, dat zijn geen lasrupsen, maar 'tig' hechtjes op een rij. Soms deed ik een stuk of 5-10 hechtjes op een rij om zo een soort lasrups te creëren en dat ging prima.


Nog even schoon gepoetst.


Hoer kan je een beetje zien hoe bol de lassen zijn.

Conclusie: her en der iets te bol (volgende keer de draadsnelheid op 1,4 zetten i.p.v. 1,5), maar goed genoeg. Ik geef mezelf een 6,8.

Omdat mijn laswerk aan de Saab eerder niet zo goed gelukt is terwijl ik dacht dat ik het wel zou kunnen, was ik toch wel wat nerveus :sweat: Maar het is redelijk goed gelukt vind ik zelf. Misschien moet ik vaker dingen eens zelf gaan lassen i.p.v. het uit te besteden.

Overigens ga ik de lassen niet vlak slijpen. Gewoon om een beetje te kunnen pimperdepatseren met mijn laswerk ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 19 mei 2014 @ 03:10:04 #150
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140119051
De stalen leiding tussen de pomp en de drukregelaar is kwetsbaar. Er staat dacht ik een druk op van 200 bar en dat is ook nog eens pulserend. Als dan de leiding een beetje beschadigd is, is de kans groot dat die scheurt/barst/lek raakt. En dan krijg je die leiding vanwege de hoge druk niet makkelijk meer dicht en vervangende leidingen groeien ook niet bepaald aan de bomen. Ik heb eens een lekke leiding gehad en daarom heb ik gezocht naar een oplossing. Die heb ik gevonden in een universele hydrauliekslang. De onderdelen daarvoor kan je makkelijker vinden en de slang kan wat meer ellende aan omdat het een slang is die kan buigen i.p.v. een leiding die dat niet kan.

Mijn oplossing is als volgt: in zowel de pomp als de drukregelaar zit schroefdraad. Ik dacht dat dit gewone M10 schroefdraad is, in elk geval geen 'rare' schroefdraad met een afwijkende spoed of (nog erger) een totaal ander type schroefdraad dan metrische schroefdraad. Dat is een geluk bij een ongeluk, want ondanks dat de slang zelf van universeel spul gemaakt is dat je met universele onderdelen (pershulzen, wartels en meer hydrauliekspul) precies kan laten maken zoals je wilt, is er niet een inschroefkoppeling met M10 schroefdraad. Daarom heb ik een inschroefkoppeling aan laten passen. Deze had oorspronkelijk een schroefdraad die heel erg op M10 schroefdraad leek. Één keer een snijplaat M10 er overheen en de schroefdraad was echt M10. En die kan je dan fijn in je pomp/drukregelaar schroeven.

De inschroefkoppeling:


Rechts het bewerkte deel (M10), links is onaangepast. Geen idee wat voor schroefdraad daar op zit, dat is ook niet relevant.


De bewerkte kant.


De onbewerkte kant.

De inschroefkoppeling zomaar in de pomp/drukregelaar schroeven kan om vervolgens de slang er op te maken kan, maar dat gaat lekken. Er moet nog een ring tussen en wel een hydrauliekring. Ervaring leert dat een koperen ring (ook) lekkage geeft.




De buitenkant is van metaal (staal) en binnenin zit rubber. Dit rubber zit vast aan het metaal.


De ring zit strak om het M10 schroefdraad heen. Geen nood, dit hoort zo.


Even doordrukken en de ring zit waar je hem wilt hebben. Erg handig bij de montage, dan raak je de ring niet zomaar kwijt.

Maar nu kom je op het volgende probleem: de ring moet niet alleen tegen het zeskant van de inschroefkoppeling rusten, maar ook tegen een vlak op de pomp. Alleen de pomp heeft niet zoveel van dat vlak. Oplossing: regel een Nanko en vraag hem lief of hij een stukje van je pomp wil frezen zodat je een mooi vlakje hebt waar de ring tegenaan kan rusten.


Links de Nanko-pomp, rechts de orginele pomp. Het ontstane vlak moet haaks op het schroefdraad in de pomp staan. Dat is mogelijk door eerst een recht stuk draadeind in de pomp te draaien en het andere eind in de boorkop van de freesbank te klemmen. Vervolgens klem je de pomp vast in de bekken van de tafel van de freesbank en maak je het draadeind los uit de boorkop/pomp. Nu staat het schroefdraad van de pomp mooi verticaal in de freesbank en kan je een vlakje op/aan de pomp frezen.


Nu kan je de inschroefkoppeling met ring in de pomp schroeven.


Zoals je ziet is het vlak op de drukregelaar niet heel mooi vlak. Ik geef geen garanties, maar mijn ervaring is dat de hydrauliekring dit voldoende kan compenseren en dat de drukregelaar dus niet ook in de freesbank hoeft.


Dus daar kan je ook een inschroefkoppeling met hydrauliekring in schroeven.


Vervolgens kan de slang aan de inschroefkoppelingen gemonteerd worden en dat ziet er dan zo uit. Om alles wat zichtbaarder te maken heb ik de rest van de BX even verwijderd.


Sang met een haakse koppeling aan de pomp.


Slang met een rechte koppeling aan de drukregelaar.


Zo ziet het er uit met de BX er weer omheen. Dit is aan de kant van de pomp.


En dit is aan de kant van de drukregelaar.

Dit zit nu in de ambulance en heeft eerder dienst gedaan in Criezel 2 en de GXPV. Alleen de hydrauliekringen heb ik moeten vervangen want die zijn niet te hergebruiken. Dus als je zo'n slang laat maken kan je het beste wat extra hydrauliekringen meenemen zodat je de slang eens kan demonteren als het nodig is.

En als je carterstop lekt ondanks dat je daar netjes een nieuwe koperen ring omheen hebt gedaan en je de stop al met 20.000Nm aangedraaid hebt kan je ook een hydrauliekring gebruiken. Echter, dat is dan wel een andere maat dan je nodig hebt voor bovenstaande inschroefkoppelingen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 19 mei 2014 @ 10:24:57 #151
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_140122322
Net alsof een leiding op maat laten maken zo duur is :{

Nu heb je meer werk en ws nog duurder uit ook nog ;(
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  † In Memoriam † maandag 19 mei 2014 @ 22:37:26 #152
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140150842
De diameter van de leiding is vrij groot. Dat vind je niet zomaar. En dan zit je nog met een 'gevoelige' leiding.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_140152452
Doe je wel snel hoor.. eerst de BXA er omweg halen... en dan weer er heulemaal omheen zetten :+
  † In Memoriam † maandag 19 mei 2014 @ 23:49:54 #154
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140154340
*knip* :D

[ Bericht 82% gewijzigd door 2cv op 20-05-2014 00:55:15 ]
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_140155648
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 23:49 schreef 2cv het volgende:
Er zit 3 jaar tussen die foto's.
dat moet je niet er bij vertellen :+
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2014 @ 00:55:35 #156
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140156049
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 00:34 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat moet je niet er bij vertellen :+
O-)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † donderdag 22 mei 2014 @ 01:42:19 #157
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140230217
Vandaag de tank gemonteerd (en de uitlaat en de hoogteregelingstang) en de vlotter in de tank ... eh ... 'afgesteld' O-)

Ik heb ook de pook afgesteld. De pook staat nu nagenoeg verticaal (van links naar rechts bekeken). Ik heb het stuurhuis een zetje gegeven en 2 stangetjes langer gemaakt. Één stangetje (dat de links-rechts beweging van de pook naar de bak doorgeeft) durfde ik niet langer te maken omdat de schroefdraad dan te weinig 'grip' heeft.

Morgen even de laatste puntjes doen, dan kan het ding vrijdag hopelijk naar de RDW.

To do:
- Banden oppompen (ook die van Driezel)
- Voorwielen monteren
- Rotzooi er uit scheppen/vegen/blazen
- Linker buitenspiegel + binnenspiegel monteren
- Ding op de grond zetten
- Lampen + ruitenwisser + ruitenwissersproeier testen
- Emiel bellen voor een APK afspraak
- Ééndagskenteken regelen
- Papieren bij elkaar sprokkelen
- Wieldoppen demonteren
- Stang naar achterste hoogteregelaar recht torderen
- Uitlijnafspraak maken
- Controleren of de pookafstelling goed is
- Plafondplaat uit laadruimte slopen
- En hier komt iets wat ik even vergeten ben ...

Weet iemand hoe kort vantevoren je een ééndagsskenteken aan kan vragen ? Ik lees op internet dat je een brief krijgt als je dat doet (dan zal het een dag of 2 vantevoren moeten), maar ook dat een telefoontje genoeg is ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_140231289
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Eendagskentekenbewijs-.aspx

zo moeilijk issie toch niet? :+
en anders bel je de RDW: 0900 0739
  † In Memoriam † donderdag 22 mei 2014 @ 23:58:01 #159
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140265121
Daar kan je een kentekenbewijs aanvragen ja ;) Maar wanneer je dat dan binnen hebt, wordt niet vermeld ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 23 mei 2014 @ 00:32:55 #160
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140266597
Ohja, het ding staat weer op z'n wielen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 23 mei 2014 @ 02:52:45 #161
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140268920
Er moet nog wel wat aan gebeuren:

- Verlichting + ruitenwisser + ruitensproeiers controleren
- Rijhoogte nakijken/afstellen
- Koppeling afstellen (pedaal moet nu haast door de bodem geramd worden)
- Sensor toerenteller afstellen (als de motor stationair draait, geeft die nu 0 rpm aan. Gas bijgeven en de naald schiet omhoog)
- Dynamoriem spannen
- Kijken waarom de binnenverlichting/pieper voor lampen aan niet reageert als de deuren open gaan

Er zit nog veel bedrading in die gebruikt is toen het nog een echte ambulance was. De uiteinden daarvan heb ik afgetaped. Wellicht kan ik dat later weer gebruiken want het ziet er nog wel netjes uit.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_140270596
Of je zet de ambu op een ambu richting het RDW :p
  vrijdag 23 mei 2014 @ 12:19:14 #163
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_140275296
Je gaat lekker!!
Maar is het geen idee om eens in een koudontvetterbak te investeren?
Kost nog geen 100 euro en als ik de pics zo zie krijg ik kriebels van de vette meuk ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  † In Memoriam † vrijdag 23 mei 2014 @ 23:06:31 #164
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140296594
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:19 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Je gaat lekker!!
Maar is het geen idee om eens in een koudontvetterbak te investeren?
Kost nog geen 100 euro en als ik de pics zo zie krijg ik kriebels van de vette meuk ;)
En daar dan het hele motorblok in dompelen ? :+
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 23 mei 2014 @ 23:20:49 #165
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140297338
Vanmiddag heb ik iets briljants gedaan: ik heb de RDW gebeld. De resultaten:

Invoeren kost ¤107,20
Invoeren + APK kost ¤139,20
'Losse' APK kost ¤55,-
Het soort voertuig wordt overgenomen van de Franse registratie. Dus als de Ambu in Frankrijk een bedrijfswagen was, dan wordt het nu weer een bedrijfswagen. Echter, pas als de inrichting aan de Nederlandse regels voldoet, heb ik er financieel voordeel van (lagere wegenbelasting).

Wat ik ga doen (alleen invoeren of invoeren met APK) weet ik nog niet.

Ik heb in elk geval wél een ééndagskenteken en een verzekering geregeld. Dat ééndagskenteken gaat (inderdaad) digitaal en is secondenwerk. Ik moet nog wel even een kentekenplaat maken (papiertje met letters/cijfers er op) en het kentekenbewijs uitprinten.

Morgen even de laatste dingen doen:
- Lampen/ruitenwissers/ruitenwissersproeier testen/controleren
- Rijhoogte nakijken/afstellen
- Koppeling beter afstellen
- Sensor toerental verder naar binnen drukken
- Dynamoriem strakker zetten
- Binnenverlichting/zoemer voor vergeten verlichting aan de praat krijgen
- LHM niveau nakijken
- LHM-lekkage oplossen (het lekt een beetje bij de drukregelaar, slangklem strakker aandraaien ?)

Maandag naar de RDW ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_140320586
\o/ goed bezig.. En bedrijfswagen zou leuk zijn natuurlijk. Scheelt weer centen.. :)
  † In Memoriam † zaterdag 24 mei 2014 @ 23:01:07 #167
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140328791
U snapt het ^O^

Vandaag alle eerder genoemde punten nagekeken en op een nagenoeg verlaten parkeerterrein een hoogst illegaal testritje (geen verzekering, geen APK, geen Nederlands kenteken) gemaakt. Wat een waaghals ben ik toch.

Ik denk dat ik er maandag maar voor ga. Import met APK.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_140334384
boeiend, in het weekend zijn de wouten toch ver te zoeken :P
  zondag 25 mei 2014 @ 08:53:23 #169
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_140336826
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:01 schreef 2cv het volgende:
U snapt het ^O^

Vandaag alle eerder genoemde punten nagekeken en op een nagenoeg verlaten parkeerterrein een hoogst illegaal testritje (geen verzekering, geen APK, geen Nederlands kenteken) gemaakt. Wat een waaghals ben ik toch.

Ik denk dat ik er maandag maar voor ga. Import met APK.
Alles klaar?
  zondag 25 mei 2014 @ 12:41:24 #170
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_140340929
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 01:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
boeiend, in het weekend zijn de wouten toch ver te zoeken :P
pi_140370422
8)7
  † In Memoriam † maandag 26 mei 2014 @ 11:20:34 #172
25682 2cv
Niet subtiel
pi_140379141
Het belangrijkste nieuws van de dag is is dat ...

... komtie ...

DE AMBULANCE IS GOEDGEKEURD ! ! ! :D :D :D

En niet alleen voor een Nederlands kenteken, maar ook voor de APK.

Het kenteken weet ik nog niet. Ik moet eerst een formulier downloaden, invullen en opsturen. Als dat ontvangen is krijg ik pas mijn kenteken.

Het is lang geleden dat ik zo in spanning heb gezeten. Thijs en vaders, bedankt voor jullie steun gedurende deze zenuwslopende ochtend.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')