SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 18-05-2013 11:55:34 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Het Bogotaanse Spaans is de duidelijkste vorm van de taal en wordt overal in Latijns-Amerika gebruikt voor films en tv-programma's. Niets onduidelijks aan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wil best met hen praten, maar ik versta ze niet - met dat rare accent van ze.
Ben je wel eens in Staphorst geweest? Ken je een Staphorster? Dat is dag en nacht verschil met de situatie in DenHagistan. Een vergelijking gaat in de verste verte niet op.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 09:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Binnen de gemeenschap toch zeker wel. Op de reformatorische scholen moeten de vrouwen en meisjes verplicht in een rok tot over de knieën lopen. Daar worden ze ook op aangesproken.
Het gaat natuurlijk om de gedragsregels binnen de gemeenschap, zo groot is dat verschil niet.
De dagelijkse stroom aan berichten over mishandelingen, treiteringen en berovingen in Staphorst doen het beeld wat men over Staphorst heeft natuurlijk niet veel goeds.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:52 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ben je wel eens in Staphorst geweest? Ken je een Staphorster? Dat is dag en nacht verschil met de situatie in DenHagistan. Een vergelijking gaat in de verste verte niet op.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De dagelijkse stroom aan berichten over mishandelingen, treiteringen en berovingen in Staphorst doen het beeld wat men over Staphorst heeft natuurlijk niet veel goeds.
Wanneer ik in Rijssen of Staphorst met mijn Opel Manta Slayer door de straten verspreid, vallen mij afkeurende en boze blikken ten deel. Wanneer ik dat in de Schilderswijk doe, word ik mogelijkerwijs gedwongen mij aan te passen. Misschien zelfs met fysieke dwang.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:52 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ben je wel eens in Staphorst geweest? Ken je een Staphorster? Dat is dag en nacht verschil met de situatie in DenHagistan. Een vergelijking gaat in de verste verte niet op.
Wat zou jij er van denken als Canada allerlei tuig dat daar geboren is met Nederlandse roots bij ons over de grens zou kieperen?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom jezelf problemen op de hals halen? Heeft Europa geen geldtekort? Liggen de bejaarden niet stinkend in bed omdat er geen geld is voor hen? Maar wel om een heel "zorg-en-begeleidingstraject" op te zetten voor het meest zinloze, agressieve, respectloze, vrouw-, homo-, mensonvriendelijke tuig wat maar mogelijk is?
Die gasten die die meid in Amersfoort (waar ik 6 jaar naar school ging) met een gebroken bierfles in het gezicht stampten? Dat verzin je toch niet? Dat WIL je toch niet?
Nationaliteit afnemen, opdonderen, weg. Geen geld, aandacht, zorg, heropvoeding of wat dan ook aan besteden.
Laat du_ke/9999 even 10 recente artikelen erover boven water halen. Hij weet er alles van.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De dagelijkse stroom aan berichten over mishandelingen, treiteringen en berovingen in Staphorst doen het beeld wat men over Staphorst heeft natuurlijk niet veel goeds.
ja, een afkeurende blik, zoals je die in elke Nederlandse wijk zult krijgen.. en daar blijft het ook bij.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:55 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wanneer ik in Rijssen of Staphorst met mijn Opel Manta Slayer door de straten verspreid, vallen mij afkeurende en boze blikken ten deel. Wanneer ik dat in de Schilderswijk doe, word ik mogelijkerwijs gedwongen mij aan te passen. Misschien zelfs met fysieke dwang.
Ik maak er nu een geintje van. Maar het fysieke aspect is waar de vergelijking met dorpen als Rijssen en Staphorst ophoudt te bestaan.
PS HAIL SLAYER!!!
Je vind het dus rotzooi. Dat is al heel wat vergeleken met een tijdje terug.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat zou jij er van denken als Canada allerlei tuig dat daar geboren is met Nederlandse roots bij ons over de grens zou kieperen?
Ieder land moet zijn eigen rotzooi opruimen.
Wat heeft de criminaliteit er mee te maken? Het gaat 'm toch om de gemeenschapszin?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vanaf het begin af aan lastig, vervelend en terreurgevend? Met familie en al de grens over. Opdonderen uit onze hard opgebouwde rijkdom.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat zou jij er van denken als Canada allerlei tuig dat daar geboren is met Nederlandse roots bij ons over de grens zou kieperen?
Nederland moet opkomen voor het NEDERLANDS belang.quote:Ieder land moet zijn eigen rotzooi opruimen.
Dit is toch wel 1 van je slechtste troll. Wat dacht je voor je hem postte?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat heeft de criminaliteit er mee te maken? Het gaat 'm toch om de gemeenschapszin?
IK ben nooit een knuffelaar geweest van criminele bontkraagjes of moslimfundamentalisten.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je vind het dus rotzooi. Dat is al heel wat vergeleken met een tijdje terug.
Vanwaar die ommezwaai?
Er is geen sprake van een ommezwaai. Er is wel sprake van niet goed lezen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:57 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je vind het dus rotzooi. Dat is al heel wat vergeleken met een tijdje terug.
Vanwaar die ommezwaai?
De status quo-fetisjist. En dat voor een "progressieve" partij... In "vrijdenkend" Nederland.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
IK ben nooit een knuffelaar geweest van criminele bontkraagjes of moslimfundamentalisten.
Ik ben alleen niet zo van de onrealistische oplossingen en ook niet zo van de buitensporige angst voor de sharia.
Buitensporige angst is er niet. Recht in eigen handen op basis van een sprookje past hier niet. Op geen enkele manier. Als je daar ook maar 1 cm aan toe geeft ben je je eigen ontwikkeling van je land de zee aan het inschuiven.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
IK ben nooit een knuffelaar geweest van criminele bontkraagjes of moslimfundamentalisten.
Ik ben alleen niet zo van de onrealistische oplossingen en ook niet zo van de buitensporige angst voor de sharia.
Volgens mij heeft niemand wat anders gezegd hier.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Buitensporige angst is er niet. Recht in eigen handen op basis van een sprookje past hier niet. Op geen enkele manier. Als je daar ook maar 1 cm aan toe geeft ben je je eigen ontwikkeling van je land de zee aan het inschuiven.
Je beantwoord de vraag niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vanaf het begin af aan lastig, vervelend en terreurgevend? Met familie en al de grens over. Opdonderen uit onze hard opgebouwde rijkdom.
[..]
Nederland moet opkomen voor het NEDERLANDS belang.
Wel of niet, om het even.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand wat anders gezegd hier.
Daar geef je dan ook niet aan toe. Op het moment dat het recht in eigen handen wordt genomen op basis van de sharia wetgeving doe je aangifte.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Buitensporige angst is er niet. Recht in eigen handen op basis van een sprookje past hier niet. Op geen enkele manier. Als je daar ook maar 1 cm aan toe geeft ben je je eigen ontwikkeling van je land de zee aan het inschuiven.
Aandoenlijk, die naïviteit van je.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daar geef je dan ook niet aan toe. Op het moment dat het recht in eigen handen wordt genomen op basis van de sharia wetgeving doe je aangifte.
Kijk daar ligt ook een groot deel van het probleem je zou niet automagisch Nederlander moeten zijn omdat je hier geboren bent .quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je beantwoord de vraag niet.
De mensen zijn hier geboren. Dus ze zijn een NEDERLANDS probleem.
Ik vind ook niet dat je hier je eigen vrijstaat moet kunnen oprichten. In die zin vind ik dit hetzelfde als clubhuizen van de Hells Angels of woonwagenkampen. Dat soort puisten moet je aanpakken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je pleit derhalve voor institutionele segregratie?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:06 schreef Joene het volgende:
[..]
Kijk daar ligt ook een groot deel van het probleem je zou niet automagisch Nederlander moeten zijn omdat je hier geboren bent .
Hoe zie je dat voor je?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:06 schreef Joene het volgende:
[..]
Kijk daar ligt ook een groot deel van het probleem je zou niet automagisch Nederlander moeten zijn omdat je hier geboren bent .
Kan zijn dat iemand dat beweerd. Geen idee.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind ook niet dat je hier je eigen vrijstaat moet kunnen oprichten. In die zin vind ik dit hetzelfde als clubhuizen van de Hells Angels of woonwagenkampen. Dat soort puisten moet je aanpakken.
Maar het idee dat we hier een shariastaat krijgen is echt meer iets voor BNW.
Minimaal 3 kazen per dag eten toch?quote:
Er zijn enkelen in dit topic die daar bang voor zijn en het direct op alle moslims in Nederland betrekken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kan zijn dat iemand dat beweerd. Geen idee.
Beetje zinloos om dat erbij te slepen als je met mij discussieert. Relevantie?
Prima. Ga dan met hun in discussie erover. Niet als je 1-op-1 mij telkens quote.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zijn enkelen in dit topic die daar bang voor zijn en het direct op alle moslims in Nederland betrekken.
Volgens mij had ik jou nog niet gequote in dit topic alvorens je de discussie met me aanging?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Prima. Ga dan met hun in discussie erover. Niet als je 1-op-1 mij telkens quote.
Ze SMSen/Whatsappen/Mailen hun vrienden en familie aldaar hoe ze dat hier voor elkaar kunnen krijgen. Helpen in veel gevallen al vooraf zodat de zaak snel verloopt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:14 schreef Bombshell het volgende:
Het is wachten tot dat ze een onafhankelijk gebied in Nederland willen hebben en daar voor gaan strijden. Leuk krijg je bomaanslagen her en der.
Veel moslims komen hier naar toe en willen blijkbaar precies verder leven zoals ze al deden maar dan met de luxe die Nederland biedt. Dat is de enigste verklaring die ik kan bedenken waarom ze niet in een hutje ergens in hun thuis land gaan zitten. Uitkeringen en toeslagen dat kennen ze in veel van die landen helemaal niet natuurlijk.
Welke keiharde politieke correctheid dan?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:16 schreef 3-voud het volgende:
En ondertussen slaan wij elkaar de ogen dicht met keiharde politieke correctheid.
Tja, dat kan. Maar als je dat instrument niet gebruikt doe je het toch jezelf aan.quote:
HAHAHA dan doe je aangifte ! Opgelost. Nee vrienden in NL, ik raad jullie aan om net als enkele anderen hier mezelf incluis, Nederland te verlaten als je je kinderen wil opvoeden zonder al deze narigheid. Het kan echt beter. En hier kun je ook satelliet kijken of Hans Teeuwen DVDtje opzetten als je die humor mist.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:05 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daar geef je dan ook niet aan toe. Op het moment dat het recht in eigen handen wordt genomen op basis van de sharia wetgeving doe je aangifte.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke keiharde politieke correctheid dan?
Nee, kom nou niet met zaaddodende uitvluchten.quote:
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:06 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat maak ik zelf wel uit.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, kom nou niet met zaaddodende uitvluchten.
Inderdaad!!!! Nog even en heel Nederland draagt een baard!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:14 schreef Bombshell het volgende:
Het is wachten tot dat ze een onafhankelijk gebied in Nederland willen hebben en daar voor gaan strijden. Leuk krijg je bomaanslagen her en der.
Veel moslims komen hier naar toe en willen blijkbaar precies verder leven zoals ze al deden maar dan met de luxe die Nederland biedt. Dat is de enigste verklaring die ik kan bedenken waarom ze niet in een hutje ergens in hun thuis land gaan zitten. Uitkeringen en toeslagen dat kennen ze in veel van die landen helemaal niet natuurlijk.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dit is toch wel 1 van je slechtste troll. Wat dacht je voor je hem postte?
Tja als je allerlei mensen van politieke correctheid gaat beschuldigen dan moet je ook man en paard noemen. Anders is het gewoon een soort dooddoener.quote:
Alsof het jou nieuw is. Dat plaatjes vat alles samen. Ik neem er genoegen mee.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja als je allerlei mensen van politieke correctheid gaat beschuldigen dan moet je ook man en paard noemen. Anders is het gewoon een soort dooddoener.
Hahaha, hoe moet het quotum hiervoor helpen dan? Dit zijn waarschijnlijk voor 80% geboren Nederlanders, aangevuld met misschien wat aangetrouwde bruidjes en geïmporteerde neefjes en hier en daar een Irakees/Afghaan ofzo.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:04 schreef Bombshell het volgende:
Ik hoop echt dat er een vreemdelingen quota gaat worden ingesteld in Nederland. Dit soort ontwikkelingen zit ik (en veel andere Nederlanders) niet op te wachten. Veels te laat natuurlijk maar een begin. Hoe dit verder opgelost moet worden geen idee. Het is een logisch gevolg van veel moslims in je land toelaten.
Zwaktebod dus. Een beetje roepen en het niet hard kunnen maken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Alsof het jou nieuw is. Dat plaatjes vat alles samen. Ik neem er genoegen mee.
Wat jij ervan vind boeit me te weinig.
Neuh, geen zin vingers moe te maken als een plaatje die 10.000 woorden herhaald.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zwaktebod dus. Een beetje roepen en het niet hard kunnen maken.
Misschien moet je die vragen dan ook niet uitlokken door allerlei beweringen op te werpen en vervolgens wegduiken voor discussie daarover.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neuh, geen zin vingers moe te maken als een plaatje die 10.000 woorden herhaald.
Het is iedereen wel bekend. Dat jij extra zout erop wil leggen wil niet zeggen dat ik in de houding spring voor je.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien moet je die vragen dan ook niet uitlokken door allerlei beweringen op te werpen en vervolgens wegduiken voor discussie daarover.
Ik ben er gewoon voor om het eerst wettelijk en met rechtmatige acties aan te pakken dan meteen de beuk erin....quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:21 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
HAHAHA dan doe je aangifte ! Opgelost. Nee vrienden in NL, ik raad jullie aan om net als enkele anderen hier mezelf incluis, Nederland te verlaten als je je kinderen wil opvoeden zonder al deze narigheid. Het kan echt beter. En hier kun je ook satelliet kijken of Hans Teeuwen DVDtje opzetten als je die humor mist.
Volgens het nieuwsbericht wordt je in Den Haag aangesproken op je gedrag. Je wordt niet met geweld gedwongen je gedrag te wijzigen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:55 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wanneer ik in Rijssen of Staphorst met mijn Opel Manta Slayer door de straten verspreid, vallen mij afkeurende en boze blikken ten deel. Wanneer ik dat in de Schilderswijk doe, word ik mogelijkerwijs gedwongen mij aan te passen. Misschien zelfs met fysieke dwang.
Ik maak er nu een geintje van. Maar het fysieke aspect is waar de vergelijking met dorpen als Rijssen en Staphorst ophoudt te bestaan.
PS HAIL SLAYER!!!
inderdaad. Kortom niet heel veel anders dan Staphorst.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:35 schreef polderturk het volgende:
[..]
Volgens het nieuwsbericht wordt je in Den Haag aangesproken op je gedrag. Je wordt niet met geweld gedwongen je gedrag te wijzigen.
Nee dat is het niet als je geen man en paard noemt Wie is volgens jou dan die enorme macht die jou monddood maakt?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is iedereen wel bekend. Dat jij extra zout erop wil leggen wil niet zeggen dat ik in de houding spring voor je.
Ik zou me daar wel aan storen ja. Commentaar op je kleding maakt me nog niet zoveel uit, smaken verschillen nu eenmaal, maar ga niet aan mijn kop lopen zeuren als ik buiten op straat een sigaret loop te roken of een broodje sta te eten wat volgens een geloof haram is, want dan ben je bij mij aan een verkeerd adres.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben benieuwd, zijn er daadwerkelijk mensen die zich ook echt iets aantrekken van de opmerkingen die ze tegen je maken als je daar loopt? Ik bedoel, als ze gaan zeiken over je kleding dan trek je daar uberhaupt toch niks van aan lijkt me. Het is wel vervelend natuurlijk.
Ik geloof dat 'men' in de Schilderswijk niet schroomt om eventueel geweld te gebruiken. Dat is in Staphorst anders.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:35 schreef polderturk het volgende:
[..]
Volgens het nieuwsbericht wordt je in Den Haag aangesproken op je gedrag. Je wordt niet met geweld gedwongen je gedrag te wijzigen.
Als dat zo is, dan moet daartegen worden opgetreden. Immers dat is tegen de wet. Vooralsnog zie ik in dit artikel niets staan over geweld.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:37 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik geloof dat 'men' in de Schilderswijk niet schroomt om eventueel geweld te gebruiken. Dat is in Staphorst anders.
beide ouders of 1 van de ouders in elk geval een "Nederlandse" afkomst.quote:
In het artikel niet. Maar ik heb de indruk vanwege eerdere berichten in de media over 'Schilderswijk' en 'Salafisme' dat de kans op geweld daar wel groter is. Hoe dan ook. De politie wordt de deur gewezen. Daar gaat men de grens al over. Daar moet tegen opgetreden worden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan moet daartegen worden opgetreden. Immers dat is tegen de wet. Vooralsnog zie ik in dit artikel niets staan over geweld.
Dus we moeten andere landen mensen kunnen gaan opdringen die hier geboren worden?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:39 schreef Joene het volgende:
[..]
beide ouders of 1 van de ouders in elk geval een "Nederlandse" afkomst.
Dat lijkt mij wel in strijd met het feit dat de criminaliteit juist in dit gedeelte van de wijk daalt. Dat zou dan niet het geval zijn als de kans op het geweld veel groter is. Afgezien daarvan moeten we dit niet verwarren met de criminaliteit die bontkraagjes elders in de Schilderswijk veroorzaken (en dus in de media komen). En inderdaad kan het nooit de bedoeling zijn dat de 'politie de deur wordt gewezen'.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:39 schreef Disorder het volgende:
[..]
In het artikel niet. Maar ik heb de indruk vanwege eerdere berichten in de media over 'Schilderswijk' en 'Salafisme' dat de kans op geweld daar wel groter is. Hoe dan ook. De politie wordt de deur gewezen. Daar gaat men de grens al over. Daar moet tegen opgetreden worden.
Dat staat anders niet in de bron. Ik vraag me ook af of dit zo is.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:37 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik geloof dat 'men' in de Schilderswijk niet schroomt om eventueel geweld te gebruiken. Dat is in Staphorst anders.
Klopt maar vrijheid van meningsuiting is voor sommigen wat moeilijk als die mening hen niet aanstaat.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:39 schreef polderturk het volgende:
Mensen aanspreken op hun gedrag vanuit je eigen overtuiging moet natuurlijk kunnen. Zolang fysieke dwang niet plaatsvindt en de wet nageleefd wordt is er niets aan de hand. Er moet altijd ruimte zijn voor dialoog. Iemand die het niet met de opmerkingen eens is, moet dat ook gewoon kunnen zeggen.
Dat de politie niets doet maakt niks uit.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:39 schreef Disorder het volgende:
[..]
In het artikel niet. Maar ik heb de indruk vanwege eerdere berichten in de media over 'Schilderswijk' en 'Salafisme' dat de kans op geweld daar wel groter is. Hoe dan ook. De politie wordt de deur gewezen. Daar gaat men de grens al over. Daar moet tegen opgetreden worden.
Dus als de moslims je alleen op je gedrag aanspreken vind je het goed?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:37 schreef Disorder het volgende:
[..]
gewoon terug naar je "eigen" land zou een fijne stap zijn ja. Tenzij politiek vluchteling ofzo.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus we moeten andere landen mensen kunnen gaan opdringen die hier geboren worden?
getuige het volk dat in Staphorst woont.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt maar vrijheid van meningsuiting is voor sommigen wat moeilijk als die mening hen niet aanstaat.
Nee, ook niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:42 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dus als de moslims je alleen op je gedrag aanspreken vind je het goed?
Nederland is je eigen land als je hier geboren wordt. Er zal geen land zijn dat er op zit te wachten als we bontkraagjes bij hen de grens over flikkeren die daar helemaal niet geboren zijn.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:42 schreef Joene het volgende:
[..]
gewoon terug naar je "eigen" land zou een fijne stap zijn ja. Tenzij politiek vluchteling ofzo.
Die zijn er her en der. We noemen dat 'tourist resorts'.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:45 schreef HardMetal het volgende:
Wat ik me afvraag is of het in moslimlanden ook geen problemen geeft als je een christelijk enclave sticht.
Wederkerigheid is in mijn optiek een mooi principe.
Als ze ook een andere nationaliteit hebben niet. Dan zijn ze OOK andermans probleem. En bij geweldsrecidive blijven ze dat dan ook.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je beantwoord de vraag niet.
De mensen zijn hier geboren. Dus ze zijn een NEDERLANDS probleem.
Ja maar moeten we ons gaan spiegelen aan moslimlanden dan?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:45 schreef HardMetal het volgende:
Wat ik me afvraag is of het in moslimlanden ook geen problemen geeft als je een christelijk enclave sticht.
Er zijn nogal wat vormen van aanspreken. Je kan het beleefd zeggen maar vaak wordt het ook onbeleefd gezegd, dat laatste mag natuurlijk niet de norm zijn.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:39 schreef polderturk het volgende:
Mensen aanspreken op hun gedrag vanuit je eigen overtuiging moet natuurlijk kunnen. Zolang fysieke dwang niet plaatsvindt en de wet nageleefd wordt is er niets aan de hand. Er moet altijd ruimte zijn voor dialoog. Iemand die het niet met de opmerkingen eens is, moet dat ook gewoon kunnen zeggen.
Ik vind het sowieso onfatsoenlijk als ik daarop aangesproken zou worden. Maar goed.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:46 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat vormen van aanspreken. Je kan het beleefd zeggen maar vaak wordt het ook onbeleefd gezegd, dat laatste mag natuurlijk niet de norm zijn.
Daar vangen ze onze knaken, ik bedoel dat je in zo'n land allerlei aanvullende eisen en regels gaat afdwingen ten opzichte van de normale wetgeving van zo'n land.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die zijn er her en der. We noemen dat 'tourist resorts'.
Ik zal ze niet missen maar mensen gaan verbannen naar landen waar ze niet vandaan komen is geen realistisch uitvoerbaar beleid.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ze ook een andere nationaliteit hebben niet. Dan zijn ze OOK andermans probleem. En bij geweldsrecidive blijven ze dat dan ook.
Eerlijk, duidelijk en simpel. Zal jij ze missen?
Dat deden we tijdens de kolonisatie. En dat was niet beperkt tot een enclave.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:48 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Daar vangen ze onze knaken, ik bedoel dat je in zo'n land allerlei aanvullende eisen en regels gaat afdwingen ten opzichte van de normale wetgeving van zo'n land.
Och. Er is niets mis om je buurvrouw aan te spreken die elke morgen het 'oude' brood met kilo's verspreidt en daarmee ongedierte aantrekt. Of iemand die voor jouw neus de asbak van zijn auto leegt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso onfatsoenlijk als ik daarop aangesproken zou worden. Maar goed.
Daar heb ik het niet over. Ik had het over kleding / roken /alledaagse zaken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:50 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Och. Er is niets mis om je buurvrouw aan te spreken die elke morgen het 'oude' brood met kilo's verspreidt en daarmee ongedierte aantrekt. Of iemand die voor jouw neus de asbak van zijn auto leegt.
BNW is een paar blokken verder.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:52 schreef ocho het volgende:
Voor iedereen die maar vergelijkingen met Staphorst blijven maken. Staphorst zag er 100 jaar geleden hetzelfde uit.
De grote steden zijn in ongeveer 20 jaar ingenomen door moslims, nog 10 jaar en Nederlanders hebben niets meer te vertellen in hun eigen land, is dit wat we willen. Ik in ieder geval niet.
Ik bedoel in het heden, ik heb het niet over eeuwen geleden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat deden we tijdens de kolonisatie. En dat was niet beperkt tot een enclave.
zulke christelijke gemeenschappen zijn er in irak, syrie, lebanon en vast nog wel andere arabische landen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:48 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Daar vangen ze onze knaken, ik bedoel dat je in zo'n land allerlei aanvullende eisen en regels gaat afdwingen ten opzichte van de normale wetgeving van zo'n land.
Eeuwen geleden? In de moderne geschiedenis deden wij dat zelfs nog. En nu zijn er domweg te weinig buitenlandse christenen om dergelijke enclaves te kunnen hebben in moslimlanden. Of ze wonen te verspreid. In Libanon, Syrie, Irak heb je genoeg binnenlandse Christenen met eigen wijken etc.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:54 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik bedoel in het heden, ik heb het niet over eeuwen geleden.
Dat klopt. Je moet heel beleefd zijn.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:46 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat vormen van aanspreken. Je kan het beleefd zeggen maar vaak wordt het ook onbeleefd gezegd, dat laatste mag natuurlijk niet de norm zijn.
Voor in de OP.quote:Haagse buurt domein orthodoxe moslims
Een deel van de Haagse Schilderswijk ontwikkelt zich tot een enclave van orthodoxe moslims. Er wonen meer orthodoxe moslims bij elkaar dan elders in de stad en zij willen hun regels ook op straat toepassen.
Bewoners die niet-moslim zijn, maar ook gematigde moslims, hebben daar last van. Ze zeggen dat ze op straat worden aangesproken op zaken die de orthodoxe meerderheid niet bevallen, zoals het roken op straat en het gebruik van alcohol en varkensvlees.
Trouw heeft de afgelopen twee maanden regelmatig het puntje van 'De Vergeten Driehoek' bezocht - de buurt die zo wordt genoemd omdat die vroeger was 'vergeten' bij de stadsvernieuwing. Daar staan voornamelijk oudere portiekwoningen, waarin naar schatting 5000 Schilderswijkers wonen. In de buurt staan drie moskeeën die als salafistisch bekend staan.
Het puntje van de Driehoek wordt inmiddels ook wel 'De Sharia Driehoek' of zelfs 'de Punt van het Zwaard' genoemd, blijkt uit de gesprekken met tientallen bewoners, oud-bewoners, jongeren, vrijwilligers en professionals van overheidsdiensten en maatschappelijke organisaties. Zij zien al sinds jaren de ontwikkeling van een 'klein kalifaatje' en de invoering van een 'mini-sharia'.
Er zijn voorbeelden bekend van politiemensen die bij meldingen in die buurt werden gemaand om weg te gaan, omdat de inwoners 'de problemen zelf wel zouden oplossen'. Gelukkig, zeggen mensen in de buurt, zijn de agenten niet weggegaan, maar ze vrezen voor de dag dat dit een keer wel zal gebeuren.
Meisjes worden aangesproken door gesluierde vrouwen die hun afkeuring laten blijken over 'rokken boven de knie' en 'jurken met spaghettibandjes'. Een gesluierde moslimvrouw zegt daarover dat 'vrouwen in de diepste kern van de biblebelt toch ook lange rokken dragen en dat er in Staphorst op zondag toch ook niet wordt gewerkt?'. De meerderheid bepaalt, 'dat is waar deze zogenaamde democratie Nederland op is gebouwd, maar o wee als ergens een andere of vreemde groep de meerderheid wordt', stelt de moslima.
In de Driehoek is de criminaliteit de afgelopen tijd gedaald door de aanpak van jeugdbendes door de politie. Maar in de buurt wordt gezegd dat de 'vrees voor de toorn van Allah' ook meespeelt. De invloed van de strenggelovigen zouden een belangrijke rol spelen bij de veiligheid in de buurt, want zelfs geharde straatjongens buigen hun hoofd voor deze 'ware gelovigen'.
De gemeente Den Haag is gistermorgen om een reactie gevraagd, maar kon op korte termijn geen 'zorgvuldige en inhoudelijke' reactie geven op dit 'complexe onderwerp'.
Bron: Trouw
Dat riepen ze 10 jaar geleden al.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:52 schreef ocho het volgende:
Voor iedereen die maar vergelijkingen met Staphorst blijven maken. Staphorst zag er 100 jaar geleden hetzelfde uit.
De grote steden zijn in ongeveer 20 jaar ingenomen door moslims, nog 10 jaar en Nederlanders hebben niets meer te vertellen in hun eigen land, is dit wat we willen. Ik in ieder geval niet.
Daarnaast zijn vrijstaten zowel hier als daar verboden.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:54 schreef Irakeesje het volgende:
[..]
zulke christelijke gemeenschappen zijn er in irak, syrie, lebanon en vast nog wel andere arabische landen.
Wat een onzin. Om te beginnen is Staphorst nog steeds op z'n minst bijzonder te noemen. En dat is het al decennia lang. Hebben die het land over genomen? Waarom zou een wijk in Den Haag dat dan wel doen?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:52 schreef ocho het volgende:
quote:Wilders bezoekt Sharia-driehoek
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG -
PVV-leider Wilders wil zo snel mogelijk de 'sharia-driehoek' in de Haagse Schilderswijk bezoeken om er de autochtonen een hart onder de riem te steken. De aankondiging volgt op berichtgeving in Trouw dat een deel van de Schilderswijk zich ontwikkelt tot enclave van orthodoxe moslims, die gematigde en niet-moslims hun strenge leefregels willen opleggen.
Wilders laat weten zo snel mogelijk een Kamerdebat over de kwestie te willen. ,,Wat Nederland nodig heeft is een grondwettelijk verbod shariaverbod en een actief ontislamiseringsbeleid, van een immigratiestop uit moslimlanden en een bouwstop voor moskeeën tot de uitzetting van criminelen."
De orthodox-islamitische meerderheid in de sharia-driehoek in Den Haag zou andere bewoners aanspreken op gedrag dat hen niet zint, zoals roken, alcohol drinken en varkensvlees eten.
Bedankt voor de insite info. Sterkte dan maar.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:37 schreef Mestras het volgende:
[..]
Ik woon een paar straten van die 'islamitische driehoek' godzijdank aan de andere kant van het spoor. Zelf heb ik niet veel last van multicultitoestanden waar ik woon bij station hollands spoor. Af en toe moet ik met de tram door de schilderswijk/transvaal en dan kom ik ook langs deze shariabuurt. Helaas wordt er niet overdreven. In zo'n tram ben je op een gegeven moment de enige blanke, niet dat ik dat vervelend vind, maar tussen de lange gewaden voel ik me op zo'n moment toch gewoon de vreemde eend in de bijt en ben ik absoluut niet helemaal op mijn gemak.
Tch vreemd dan dat de Schilderswijk al veel eerder een probleemwijk was, lang voor de moslims kwamen ..quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:52 schreef ocho het volgende:
1) Er wordt geen enclave gesticht hier. 2) Sinds wanneer moeten we ons spiegelen aan moslimlanden? 3) Er zijn genoeg buurten in Turkije/Marokko/Egypte/Libanon/Syrie/etc. waar men niet de dominante cultuur/religie aanhangt: In Istanbul wonen er tienduizenden (Christelijke) Armenen, die hun eigen scholen/kranten/instellingen hebben.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:45 schreef HardMetal het volgende:
Dan is die krant vanaf nu zeker ook fout volgens politiek-correct Nederland.?quote:Dat constateert dagblad Trouw op basis van eigen onderzoek in de buurt.
Wie is politiek correct Nederland?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan is die krant vanaf nu zeker ook fout volgens politiek-correct Nederland.?
Inderdaad. Maar als het bij dingen zeggen blijft kun je er weinig tegen doen. Vrijheid van meningsuiting enzo.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:13 schreef Misty_eyes het volgende:
"orthodoxe moslims, die niet-moslims hun strenge leefregels willen opleggen"
Dit is echt zorgelijk, moeten we niet willen.
Nee, die krant behoort juist tot politiek-correct Nederland.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan is die krant vanaf nu zeker ook fout volgens politiek-correct Nederland.?
Dan ben je incapabel om bij de politie te werken. Je gaat niet zelf bepalen welke regels je wel of niet na gaat leven.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:20 schreef sonnyspek het volgende:
Mijn vader werkt bij de politie, hij vertelde dat de korpschefs een discussie haddne gehad over wat als de PVV de burgemeester zou leveren. Er kwam uit dat ze dan niet hun regels zouden uitvoeren.
Hij is geen korpschef en is het er ook helemala niet mee eens. Hij hoorde het alleen maar omdat het best een felle discussie was.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:22 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan ben je incapabel om bij de politie te werken. Je gaat niet zelf bepalen welke regels je wel of niet na gaat leven.
Als die regels in strijd zijn met de grondwet .. tja ..quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:20 schreef sonnyspek het volgende:
Mijn vader werkt bij de politie, hij vertelde dat de korpschefs een discussie haddne gehad over wat als de PVV de burgemeester zou leveren. Er kwam uit dat ze dan niet hun regels zouden uitvoeren.
Inderdaad. In heel Nederland worden vrouwen aangesproken door haatbaarden. Volgende week is het heel Den Haag, over een maand heel de randstad en volgend jaar is Rutte weg en luisteren we naar een haatdragende baardimam!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:22 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Alles waar de feministen 40 jaar lang voor geknokt hebben wordt door een stel haatbaarden in een mum van tijd teniet gedaan. Lang leve de multicultivrijstaat Nederland.
Heb je ook iets tegen de gated communities in de VS? Dat komt namelijk in principe op hetzelfde neer ..quote:
Precies, de haatbaarden komen je pakken. Helemaal vanuit de schilderwijk!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:26 schreef krapula het volgende:
[..]
Inderdaad. In heel Nederland worden vrouwen aangesproken door haatbaarden. Volgende week is het heel Den Haag, over een maand heel de randstad en volgend jaar is Rutte weg en luisteren we naar een haatdragende baardimam!
Klopt, dat is iets dat kennelijk aan de orde is in een handvol wijken in Nederland. Absoluut een kwalijke zaak. Maar om dan direct te stellen dat "het werk waar feministen 40 jaar voor gewerkt hebben hierdoor in een mum van tijd teniet gedaan is" is enorm overdreven. Je praat over een heel kleine groep in Nederland, het valt allemaal wel mee.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:29 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Aha, en vrouwen met korte rokjes op straat worden niet voor 'hoer' uitgescholden door sommige moslims? Of is dat een fabeltje?
Zo ken ik er nog een paar?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:29 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Aha, en vrouwen met korte rokjes op straat worden niet voor 'hoer' uitgescholden door sommige moslims? Of is dat een fabeltje?
Dat zal vast wel eens gebeuren. De vraag is of de mening van zo'n stelletje kleinburgerlijke types nou het het je erover druk maken waard is. Het is vooral pathetisch gedrag uit jaloezie.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:29 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Waar haal jij die 40 jaar vandaan? En waar hebben de feministen volgens jou voor geknokt?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:22 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Alles waar de feministen 40 jaar lang voor geknokt hebben wordt door een stel haatbaarden in een mum van tijd teniet gedaan. Lang leve de multicultivrijstaat Nederland.
Dragen die meestal geen tuinbroeken?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Waar haal jij die 40 jaar vandaan? En waar hebben de feministen volgens jou voor geknokt?
Het recht om minirokjes te mogen dragen of zo?
Dat gebeurt ook niet. De hele politiek is onderhand al over de schilderswijk gevallen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:37 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Maar zeker geen rede om het te negeren.
Nee, niet zolang ik het niet van Samsom, andere partij-prominenten en zittende pvda burgemeesters hoor. Slappe verhalen van excuus turken in een partij moet je altijd met een korreltje zout nemen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:25 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed zelfs de PvdA wil er nu opduiken
http://politiek.theposton(...)-inperken-vrijheden/
Iedereen tevreden nu?
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:48 schreef ocho het volgende:
De PvdA bestaat alleen uit huichelaars. TAKIYA dat is PvdA.
Wat een debiele reactie.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nee, niet zolang ik het niet van Samsom, andere partij-prominenten en zittende pvda burgemeesters hoor. Slappe verhalen van excuus turken in een partij moet je altijd met een korreltje zout nemen.
En mocht deze mevrouw moslima zijn doe er dan een hele bus met zout bij. Volgens de koran is het liegen tegen niet-moslims gelegitimeerd.
Mooizo.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:20 schreef sonnyspek het volgende:
Hoe wil jij een reactie classificeren als iemand de uitspraak van mevrouw Yücel per definitie ongeloofwaardig verklaart omdat ze wellicht moslima is?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:55 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Gooi er gelijk maar de termen 'racisten' en 'Marokkanenbashers' bij: hebben we dat ook gehad.
Waarom wil je hun dan die rechten ontnemen door te bepalen wat ze wel of niet mogen dragen en/of zeggen? Hebben islamitische vrouwen geen recht op zelfbeschikking, of beter nog, hebben ze niet het recht om zichzelf te bevrijden als ze daar behoefte aan hebben?quote:
Historisch Openluchtmuseum in Eindhoven.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:25 schreef Lavenderr het volgende:
Brrr, wat een enge ontwikkeling daar in Den Haag.
Terug naar de Middeleeuwen.
Het gaat erom dat ze anderen hun eisen en gebruiken op willen leggen terwijl de Schilderswijk openbaar gebied is.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom wil je hun dan die rechten ontnemen door te bepalen wat ze wel of niet mogen dragen en/of zeggen? Hebben islamitische vrouwen geen recht op zelfbeschikking, of beter nog, hebben ze niet het recht om zichzelf te bevrijden als ze daar behoefte aan hebben?
Misschien is dit idd een leuk toeristisch idee.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:58 schreef karton2 het volgende:
[..]
Historisch Openluchtmuseum in Eindhoven.
Heiligland Stichting in Nijmegen.
Schilderswijk in Den Haag.
Lijkt me heerlijk om je even in een andere tijd wanen.
Inderdaad. Serves you right.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:59 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Willekeur heet dat, hoop dat je sarcastisch bent.
Ik denk een gevalletje taqiyaaquote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:00 schreef De_Guidance het volgende:
[ afbeelding ]
Stiekem wil deze mevrouw sharia en pleegt ze taqiyaa, aldus de heldere lichten van Fok!
Hell, ik heb een islamitische opvoeding gehad en ik kende die hele term niet voor deze internetdiscussies.
Soort van urban-safari wordt het dan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:00 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Misschien is dit idd een leuk toeristisch idee.
Voor 100 euro kun je mee in een gepantserde bus voor een ritje door de Schilderswijk.
Dan levert deze "culturele verrijking" toch nog wat op.
Nee hoor, waar baseer je dat op?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Inderdaad. Serves you right.
De PVV wil ook willekeur tegen moslims.
Ze spreken de mensen erop aan .. omg wat erg ...quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:00 schreef karton2 het volgende:
Het gaat erom dat ze anderen hun eisen en gebruiken op willen leggen terwijl de Schilderswijk openbaar gebied is.
De zelfbeschikking voor anderen komt op die manier in het geding.
Hoe ze zich zelf kleden moeten ze zelf weten.
Gelijk in heel Nederland invoerenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:49 schreef El_Matador het volgende:
In de Driehoek is de criminaliteit de afgelopen tijd gedaald, zo schrijft Trouw. Dat is te danken aan de aanpak van jeugdbendes door de politie, maar volgens buurtbewoners speelt ook "de vrees voor de toorn van Allah" mee. Orthodoxe moslims zouden veel invloed hebben op straatjongens.
Goed verwoord: "vroeger", welkom in 2013.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze spreken de mensen erop aan .. omg wat erg ...
Vroeger noemde je zoiets sociale controle in de buurt en was het heel normaal als de buurvrouw je aansprak op je foute gedrag ..
Moslims zijn individuen en hebben dus verschillende ideen en opvattingen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:03 schreef De_Guidance het volgende:
O wacht, ik lieg natuurlijk ook.
Iedereen met een islamitische achtergrond liegt! Ze willen allemaal burka's en sharia invoeren!!
Precies. Dat 'handjes afhakken' lees je regelmatig hier op fok dus ik snap het gezanik niet zo.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gelijk in heel Nederland invoeren
Wat is jouw definitie van moslims?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:04 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Op het partijprogramma en de uitspraken van jouw geliefde leider.
Ophangen aan de hoogste boom komt ook vaak langs.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:06 schreef Luigi het volgende:
[..]
Precies. Dat 'handjes afhakken' lees je regelmatig hier op fok dus ik snap het gezanik niet zo.
Voor zover ik weet is 12% van de moslims in Turkije voor de sharia.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:05 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Moslims zijn individuen en hebben dus verschillende ideen en opvattingen.
Echter, voor zover ik heb begrepen staat in de Koran dat iedere Moslim naar Sharia wetgeving zou moeten streven.
Dat geldt niet voor homo's die hand in hand lopen of meisjes in minirokjes.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ophangen aan de hoogste boom komt ook vaak langs.
Castreren met gloeiende stenen in het geval van zedendelicten. Of mag dat alleen als je het met de bijbel in de hand doet?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ophangen aan de hoogste boom komt ook vaak langs.
Is dat dan gebeurd?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:08 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Dat geldt niet voor homo's die hand in hand lopen of meisjes in minirokjes.
Als jij weet wat de definitie van moslims is volgens de PVV, dan zou je begrijpen dat wij het hier hebben over radicale moslims. De enige echte islam volgens de PVV is de radicale, je bent dus een moslim in hun ogen als je de 'radicale' islam volgt en niet de mensen die zich gematigd gedragen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:08 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Heb ik niet. De PVV wil echter dat de overheid moslims gaat discrimineren.
Dus de PVV noemt alle moslims radicaal en wil hun discrimineren.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:10 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Als jij weet wat de definitie van moslims is volgens de PVV, dan zou je begrijpen dat wij het hier hebben over radicale moslims. De enige echte islam volgens de PVV is de radicale, je bent dus een moslim in hun ogen als je de 'radicale' islam volgt en niet de mensen die zich gematigd gedragen.
Autochtonen doen dat tenminste gewoon achter je rug om. Zoals het hoort.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:10 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja. Loop daar maar eens mee in Den Haag in bepaalde wijken.
Daar zijn homo's en vrouwen opgehangen?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:10 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja. Loop daar maar eens mee in Den Haag in bepaalde wijken.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:11 schreef Disorder het volgende:
Uit recent onderzoek blijkt overigens dat over 10 jaar de Islam de overheersende godsdienst in Engeland is.
En dat is slechts het begin, over 30 jaar is Europa van de moslimsquote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:11 schreef Disorder het volgende:
Uit recent onderzoek blijkt overigens dat over 10 jaar de Islam de overheersende godsdienst in Engeland is.
Maar het staat wel degelijk in de Koran dat Moslims naar Sharia wetgeving moeten streven niet? En inderdaad, Turken lijken me niet echt een probleem omdat die sinds Ataturk redelijk seculier zijn.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:07 schreef De_Guidance het volgende:
Voor zover ik weet is 12% van de moslims in Turkije voor de sharia.
En 'de sharia' is een nogal multi-interpretabel iets. Er is geen uniformiteit.
En over 50 jaar Mars!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En dat is slechts het begin, over 30 jaar is Europa van de moslims![]()
![]()
Je weet dat het grote deel van de agenten PVV stemmen? Ja inderdaad, maar een aangepaste 'moslim' zien hen dus niet als moslim ook al noemen zichzelf wel degelijk zo.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:11 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dus de PVV noemt alle moslims radicaal en wil hun discrimineren.
Goede actie van de politie dat ze niet naar dergelijke amoebe-breinen willen luisteren.
Alleen gaat het hier natuurlijk niet om fout gedrag. Het enige wat hier fout is zijn fundi's die hun levensregeltjes willen opdringen aan de verder ontwikkelde medemens.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze spreken de mensen erop aan .. omg wat erg ...
Vroeger noemde je zoiets sociale controle in de buurt en was het heel normaal als de buurvrouw je aansprak op je foute gedrag ..
Ik vind dat jij een hele interessante constructie in je hoofd hebt bedacht om discriminatie van moslims goed te praten.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:13 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Je weet dat het grote deel van de agenten PVV stemmen? Ja inderdaad, maar een aangepaste 'moslim' zien hen dus niet als moslim ook al noemen zichzelf wel degelijk zo.
Lol. Ze bedoelen waarschijnlijk de grootste Godsdienst. Christendom is in enorm decline. Maar no way dat Islam een meerderheid wordt in Engeland in 10 jaar tijd. Daar hebben ze totaal de aantallen niet voor.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:11 schreef Disorder het volgende:
Er is maar een islam, niet een gematigde of extreme. Jammer dat je daar niet op ingaat.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik vind dat jij een hele interessante constructie in je hoofd hebt bedacht om discriminatie van moslims goed te praten.
Goh.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:14 schreef ocho het volgende:
Alle moslims denken hetzelfde radicaal of niet, ze aanbidden Allah.
Op straat roken en alcohol drinken is zeer zeker wel fout en asociaal gedrag.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Alleen gaat het hier natuurlijk niet om fout gedrag. Het enige wat hier fout is zijn fundi's die hun levensregeltjes willen opdringen aan de verder ontwikkelde medemens.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:15 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Er is maar een islam, niet een gematigde of extreme. Jammer dat je daar niet op ingaat.
In hoeverre is dat een antwoord op mijn vraag?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:05 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
In alle islamitische landen zijn vrouwen tweederangs mensen
Veel leesplezier.
Of als je een broodje ham eet of een kort rokje draagt. Vraag me af welke weten dat precies verbieden. De sharia is hier gelukkig niet geldig, dus zover zijn we toch niet gedegenereerd. En die is dan ook niet relevant.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:06 schreef ocho het volgende:
Moussie je vind het dus fout als een vrouw geen hoofddoek draagt.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:16 schreef Lavenderr het volgende:
Laat ze die strenge gedragsregels aan hun eigen kinderen opleggen, zodat die niet in andere wijken gaan lopen klieren.
quote:In de Driehoek is de criminaliteit de afgelopen tijd gedaald, zo schrijft Trouw. Dat is te danken aan de aanpak van jeugdbendes door de politie, maar volgens buurtbewoners speelt ook "de vrees voor de toorn van Allah" mee. Orthodoxe moslims zouden veel invloed hebben op straatjongens.
Je wordt namens Bin Laden en alle andere terroristen bedankt voor je bijdrage aan hun ideologie.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:15 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Er is maar een islam, niet een gematigde of extreme. Jammer dat je daar niet op ingaat.
Dat weet ik niet. Ik ben geen theoloog.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:13 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Maar het staat wel degelijk in de Koran dat Moslims naar Sharia wetgeving moeten streven niet? En inderdaad, Turken lijken me niet echt een probleem omdat die sinds Ataturk redelijk seculier zijn.
[ afbeelding ]
Bron: http://www.pewforum.org/m(...)fs-about-sharia.aspx
Dat is toch waar dit bericht over gaat?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:16 schreef Lavenderr het volgende:
Laat ze die strenge gedragsregels aan hun eigen kinderen opleggen, zodat die niet in andere wijken gaan lopen klieren.
Beter nog: zonder zulke figuren liever af van de normale mensen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:16 schreef Lavenderr het volgende:
...vind jíj.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Op straat roken en alcohol drinken is zeer zeker wel fout en asociaal gedrag.
De islam is dan ook geen religie maar een ideologie. Mensen die niet de echte regels volgen die in de koran staan zijn dus geen goede moslims.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hoe kan je dit serieus beweren? Islam is een abstract begrip. Religie is iets individueels. Iedereen staat daar er anders in
Mwah, ik kan me nog wel herinneren dat ik in mijn jeugd aangesproken werd door de buren voor mijn korte rokje en het feit dat ik op straat zat te roken .. dat 'hoorde' gewoon niet ..quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Alleen gaat het hier natuurlijk niet om fout gedrag. Het enige wat hier fout is zijn fundi's die hun levensregeltjes willen opdringen aan de verder ontwikkelde medemens.
Jazeker! Vind dat de politie dit goed aanpakt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Lavenderr juich je deze ontwikkeling toe, nu de jeugdcriminaliteit lijkt te dalen met deze aanpak?
Zodat ze verder radicaliseren? No thx.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:18 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Beter nog: zonder zulke figuren liever af van de normale mensen.
Grappig, in een andere wijk was dat ook zo maar dat is alleen maar omdat die wijk 99% allochtoon is.quote:
Net waren ze nog helemaal geen moslims. Wordt steeds logischer, deze gekunstelde constructie in jouw hoofd om discriminatie goed te praten.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:19 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
De islam is dan ook geen religie maar een ideologie. Mensen die niet de echte regels volgen die in de koran staan zijn dus geen goede moslims.
Niet kunnen reageren op mijn post en dan zeggen dat ik gek ben.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Net waren ze nog helemaal geen moslims. Wordt steeds logischer, deze gekunstelde constructie in jouw hoofd om discriminatie goed te praten.
Dus je vind het oké dat de politie "de Toorn van Allah" met rust laat?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jazeker! Vind dat de politie dit goed aanpakt.
gezellig.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:20 schreef ocho het volgende:
Geloof zou net als roken, drinken verboden moeten worden, totdat mensen een beetje zelfstandig kunnen denken.
Gezellig land heb jij voor ogen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:20 schreef ocho het volgende:
Geloof zou net als roken, drinken verboden moeten worden, totdat mensen een beetje zelfstandig kunnen denken.
Want als je iets verbied, dan bestaat het niet meer. Dat weet immers iedereen en heeft het verleden veelvuldig bewezen!quote:
Jouw goed recht om dat te geloven. En je hoeft je dan ook niet te schikken naar voor jou irrelevante moslimregels, wat ik ook niet zal doen. Iets waar die figuren zich ook maar bij neer te leggen hebben.quote:
Nee, want dat doen ze ook niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dus je vind het oké dat de politie "de Toorn van Allah" met rust laat?
Vanzelfsprekend.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Jouw goed recht om dat te geloven. En je hoeft je dan ook niet te schikken naar voor jou irrelevante moslimregels, wat ik ook niet zal doen. Iets waar die figuren zich ook maar bij neer te leggen hebben.
Jaquote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, want dat doen ze ook niet.
Aanpakken die idioten die menen dat ze hun regels aan andere mensen op kunnen leggen. Opzouten met dat achterlijke gedrag.
Zo duidelijk genoeg?
Dat werkt dus niet want Sharia heeft ook consequenties voor niet-Moslims. Zoals belasting op het niet-Moslim zijn: Jizya.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:25 schreef Ferdo het volgende:
Jouw goed recht om dat te geloven. En je hoeft je dan ook niet te schikken naar voor jou irrelevante moslimregels, wat ik ook niet zal doen. Iets waar die figuren zich ook maar bij neer te leggen hebben.
Alleen geldt die wet hier niet. En moet tegen elke prijs gewoon worden voorkomen dat dat gezwel hier ook maar een beetje van kracht wordt.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:28 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet want Sharia heeft ook consequenties voor niet-Moslims. Zoals belasting op het niet-Moslim zijn: Jizya.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:11 schreef 3-voud het volgende:
Wel weer typisch dat er gezeik is met de MO-moslims (Turken en Marokkanen).
Niks geen gehannes met Chinezen, Duitsers, Ukrainers etc...
Rode draad is iedereen wel bekend maar is gevoelig: het is gewoon een agressief volkje.
Uiteraard. Ik geloof ook niet dat dat gaat gebeuren hoor. Ik heb genoeg vertrouwen in de gemiddelde Moslim (in het Westen that is) dat ik denk dat die niet achter Jizya staat.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:31 schreef Ferdo het volgende:
Alleen geldt die wet hier niet. En moet tegen elke prijs gewoon worden voorkomen dat dat gezwel hier ook maar een beetje van kracht wordt.
Welk goeds brengt de islam de wereld nou? Daar waar ze de overhand hebben ligt het land in puin. Daar waar ze goed vertegenwoordigd zijn liggen ze constant in de clinch met de bevolking en zijn ze wekelijks het nieuws van criminaliteit en ellende.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:33 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik geloof ook niet dat dat gaat gebeuren hoor. Ik heb genoeg vertrouwen in de gemiddelde Moslim (in het Westen that is) dat ik denk dat die niet achter Jizya staat.
Wat dit echter ook betekent is dat de kleine groep die hier wel achter staat haar zin niet gaat krijgen. Dan krijg je dus van die terreurgroepen zoals je in elk Moslimland hebt: extremisten die vinden dat de wetgeving niet Islamitisch genoeg is.
natuurlijk mag dat wel, je bent toch niet gelijk dronken na 1 biertjequote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Alcohol drinken op straat mag sowieso niet. Openbaar dronkenschap enzo
Ik denk niet dat Islam de wereld iets goeds brengt. Dat beweer ik ook niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:36 schreef 3-voud het volgende:
Welk goeds brengt de islam de wereld nou? Daar waar ze de overhand hebben ligt het land in puin. Daar waar ze goed vertegenwoordigd zijn liggen ze constant in de clinch met de bevolking en zijn ze wekelijks het nieuws van criminaliteit en ellende.
Wie kan deze beantwoorden?
Ja als de politie niet moeilijkt doet, als ze streng zijn mag het niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:37 schreef sp3c het volgende:
en ook dronken mag je gewoon naar huislopen, zolang je er maar niemand mee lastig valt
haha ok, je zal het wel beter weten danquote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja als de politie niet moeilijkt doet, als ze streng zijn mag het niet.
Bedoelde hem ook niet specifiek.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:24 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Hij is geen korpschef en is het er ook helemala niet mee eens. Hij hoorde het alleen maar omdat het best een felle discussie was.
Hij die zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de eerste categorie.quote:
staat ook niets in over het verbieden van alcohol op straatquote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hij die zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de eerste categorie.
Staat niks in over overlast
Neequote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
staat ook niets in over het verbieden van alcohol op straat
een kennelijke staat van dronkenschap
dus je moet echt overduidelijk zichtbaar dronken zijn
ik heb gelijk
Er zijn maar weinig plekken (Ik denk eigenlijk geen) waar die regel niet opgaat. Maar goed, het is dus (deels) verboden om alcohol te nuttigen op bepaalde plekken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:48 schreef sp3c het volgende:
das een plaatselijke verordening
geld niet overal en daar moet het college van wethouders echt een goede reden voor hebben (teveel drankdrinkeroverlast in een bepaalde wijk bv)
Dit dus. Loop maar eens op een mooie dag door een middelgroot park heen. Alsof je daar een bon krijgt voor je hippe flesje rosé bierquote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:52 schreef sp3c het volgende:
dan kun je de hele binnenstad arresteren
ja in speciale gevallen kan het verboden worden om op bepaalde plekken alcohol te drinken, op straat een biertje nuttigen is niet verboden
Ohja sorry. Het ging hier om een moslim obsessie. Back on topic dan maar!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:57 schreef ocho het volgende:
Er zijn hier mensen met een alcohol obsessie. Valt niet mee zeker om de fles te laten staan.
Het staat wel lekker interessant. Zo in italics.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:15 schreef AlexJones het volgende:
Islamisering van Europa in volle gang mensen. VK, Zweden, Frankrijk, en nu ook in Nederland - Sharia zones! Meer moskees! Speciale wetgeving en voorzieningen voor moslims! Dit is pas het begin! En niemand in de politiek correcte regering die er wat aan doet!
Straks net zoals in het VK - Sharia patrol! Ben jij homo? Ben jij joods? Ben jij een vrouw? BAM!
Maar goed ik ben een racist, schizofreen, xenofobisch, etc.
Europa wordt wakker, langzaam maar zeker.
Jij gaat opzouten begrijp ik hieruit? Het is immers overduidelijk dat jij meent dat je jouw regels aan andere mensen kan opleggen ..quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, want dat doen ze ook niet.
Aanpakken die idioten die menen dat ze hun regels aan andere mensen op kunnen leggen. Opzouten met dat achterlijke gedrag.
Zo duidelijk genoeg?
We weten dat je iedere vorm van nuance vergeten bent. Toch nog even expliciet mijn vraag aan jou: zijn Marokkanen, en dan bedoel ik dus alle Marokkanen, inherent crimineel?quote:
Het gros van de landen die in puin liggen zijn voormalige koloniën die te maken hadden met het verdeel-en-heers regime van de kolonisator die ervoor zorgde dat gemeenschappen die al tijden in vrede naast en met elkaar leefden elkaar in de haren vlogen. Net zoals laatst nog in Irak dusquote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Welk goeds brengt de islam de wereld nou? Daar waar ze de overhand hebben ligt het land in puin. Daar waar ze goed vertegenwoordigd zijn liggen ze constant in de clinch met de bevolking en zijn ze wekelijks het nieuws van criminaliteit en ellende.
Wie kan deze beantwoorden?
Euh..... het gaat hier inderdaad over regels opleggen, maar dan wel de regels van de Nederlandse rechtstaat en niet die van de Sharia.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij gaat opzouten begrijp ik hieruit? Het is immers overduidelijk dat jij meent dat je jouw regels aan andere mensen kan opleggen ..
Ja, en nu?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:20 schreef AlexJones het volgende:
Clash of civilizations. Het zal gebeuren, vroeg of laat. Het is niet de eerste keer dat Europa hiermee te maken heeft gehad...
Waarom toon je plotseling interesse in mijn mening? Verdacht.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
We weten dat je iedere vorm van nuance vergeten bent. Toch nog even expliciet mijn vraag aan jou: zijn Marokkanen, en dan bedoel ik dus alle Marokkanen, inherent crimineel?
Ja, het westen is overal de schuld van. Zelfs van tsunamis en aardbevingen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gros van de landen die in puin liggen zijn voormalige koloniën die te maken hadden met het verdeel-en-heers regime van de kolonisator die ervoor zorgde dat gemeenschappen die al tijden in vrede naast en met elkaar leefden elkaar in de haren vlogen. Net zoals laatst nog in Irak dus
Omdat ik een vaag vermoeden heb dat onder die mening van jou een onwelriekend brouwsel van allerhande narigheid zit. Je verrekt het echter om man en paard te noemen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Waarom toon je plotseling interesse in mijn mening? Verdacht.
Nu doe je net of je me niet kentquote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat ik een vaag vermoeden heb dat onder die mening van jou een onwelriekend brouwsel van allerhande narigheid zit. Je verrekt het echter om man en paard te noemen.
Oh, je bent dus inderdaad van mening dat criminaliteit een genetisch, biologisch gegeven is dat bij bepaalde bevolkingsgroepen ingebakken zit?quote:
Pak die andere bril er eens bij, en gooi die roze uit het raam.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij gaat opzouten begrijp ik hieruit? Het is immers overduidelijk dat jij meent dat je jouw regels aan andere mensen kan opleggen ..
Ochjee, ben je zo brak in gevat zijn?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, je bent dus inderdaad van mening dat criminaliteit een genetisch, biologisch gegeven is dat bij bepaalde bevolkingsgroepen ingebakken zit?
Brak gevat...? Kloon?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ochjee, ben je zo brak gevat zijn?
Van wie ben jij een kloon trouwens?
Waarom? Ga je me anders slaan?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Brak gevat...? Kloon?
Geef nu gewoon eens antwoord.
Wat een nutteloze opmerking. De USA en Brazilie zijn ook vroegere kolonien, zelfs Nederland is "kolonie" van Spanje geweest. Landen als Japan, Zuid Korea en Duitsland hebben midden vorige eeuw totaal in puin gelegen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:21 schreef moussie het volgende:
Het gros van de landen die in puin liggen zijn voormalige koloniën die te maken hadden met het verdeel-en-heers regime van de kolonisator die ervoor zorgde dat gemeenschappen die al tijden in vrede naast en met elkaar leefden elkaar in de haren vlogen. Net zoals laatst nog in Irak dus
Nee.quote:
Die vul jij al dagelijks in voor me. Beetje overdreven belangstelling ineens.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Maar het zou denk ik een oogopener voor velen zijn om te zien wat jij nu werkelijk voorstaat.
Ze leggen het wel makkelijk bloot he?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:29 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk dat ik maar eens eventjes NIKS vind. Het nieuws - en de reacties daarop - spreken boekdelen.
Ik hoef niets in te vullen, het feit dat je constant om de hete brij heen draait zegt genoeg.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Die vul jij al dagelijks in voor me. Beetje overdreven belangstelling ineens.
Welke hete brij?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik hoef niets in te vullen, het feit dat je constant om de hete brij heen draait zegt genoeg.
De zeer simpele vraag die ik nu al ettelijke keren gesteld heb.quote:
Laat ik het zo zeggen: ik snap niet dat het nieuws is. Het is een logisch gevolg van 50 jaar wanbeleid. Dit is het resultaat. Veel plezier ermee, ik ben blij dat ik er niet woon.quote:
Ja, we zitten in een "told you so" fase. Sommigen proberen er nog omheen te draaien met leuke dogma's en flauwekul.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: ik snap niet dat het nieuws is. Het is een logisch gevolg van 50 jaar wanbeleid. Dit is het resultaat. Veel plezier ermee, ik ben blij dat ik er niet woon.
Wat heb jij dan 'ge-told you so'? Wees eens expliciet.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja, we zitten in een "told you so" fase. Sommigen proberen er nog omheen te draaien met leuke dogma's en flauwekul.
Kan wel zo wezen op papier. De uitvoer daar is onmogelijk. Althans, de zwakke arm van de wet gaat op de rug liggen met de pootjes omhoog.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:34 schreef Tem het volgende:
Volgens mij is overal nog steeds de Nederlandse wet van kracht, of men dat nu wel of niet zou willen in die wijk is irrelevant.
Maar extra agenten verschepen naar Maastricht om een zelf gecreeerd probleem 'aan te pakken' is geen probleem!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kan wel zo wezen op papier. De uitvoer daar is onmogelijk. Althans, de zwakke arm van de wet gaat op de rug liggen met de pootjes omhoog.
Dat weet ik niet, waar blijkt dat uit? Volgens mij kan iedere bewonder naar de politie stappen wanneer ze vinden dat er iets illegaals plaatsvindt. Neem aan dat agenten daar ook gewoon hun ronde lopen en actie ondernemen wanneer zaken die niet voldoen aan wet,- en regelgeving. Iemand op straat aanspreken over bepaalde zaken is volgens mij niet verboden. Wanneer er dreiging of iets dergelijks van die persoon uitgaat kan het slachtoffer naar oom agent stappen. Ik kan best geloven dat sommige personen in die wijk hun stempel willen drukken maar het is maar net hoe je daar als bewoners mee omgaat. De politie heeft wel aantoonbare bewijzen nodig om zaken aan te pakken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kan wel zo wezen op papier. De uitvoer daar is onmogelijk. Althans, de zwakke arm van de wet gaat op de rug liggen met de pootjes omhoog.
Lol .. en dat ging natuurlijk allemaal klakkeloos in de VS en in Brazilië .. daar waren helemaal geen onderlinge oorlogen om de macht en zo.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:27 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat een nutteloze opmerking. De USA en Brazilie zijn ook vroegere kolonien, zelfs Nederland is "kolonie" van Spanje geweest. Landen als Japan, Zuid Korea en Duitsland hebben midden vorige eeuw totaal in puin gelegen.
Ja doe even een cherry picking om een punt te maken .. alsof het in India zoveel beter gaat als in de buurlanden. En Kenia is ook zo vreedzaam hé, met al die doden en vluchtelingen na de vorige verkiezingen .. maar toegegeven, het is iets vreedzamer dan bvb het door christelijke landen omringde christelijke Rwanda.quote:Toch zijn er enorme verschillen tussen Moslimlanden en naburige niet-Moslim landen. Beide met koloniale geschiedenis. Vergelijk India maar een met Pakistan en Bangladesh. Of Somalie met Kenia.
Het gaat om de situatie nu in die landen. En om maar gemakkelijk met het vingertje naar het Westen te wijzen slaat nergens op. Een koloniale geschiedenis is totaal geen garantie voor een verrot land. Dat is mijn punt en dat weet jij dondersgoed.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:53 schreef moussie het volgende:
Lol .. en dat ging natuurlijk allemaal klakkeloos in de VS en in Brazilië .. daar waren helemaal geen onderlinge oorlogen om de macht en zo.
En waarom je landen die zelf een oorlog begonnen zijn en daarom in puin lagen erbij haalt ontgaat mij ..
Ik kan er nog wel meer noemen hoor.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:53 schreef moussie het volgende:
Ja doe even een cherry picking om een punt te maken .. alsof het in India zoveel beter gaat als in de buurlanden. En Kenia is ook zo vreedzaam hé, met al die doden en vluchtelingen na de vorige verkiezingen .. maar toegegeven, het is iets vreedzamer dan bvb het door christelijke landen omringde christelijke Rwanda.
Je vergelijkt dus appels met peren .. in die landen was het in eerste instantie ook hommeles, net zoals het nu hommeles is in de landen die pas nog kolonies waren.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:13 schreef Pharmacist het volgende:
Het gaat om de situatie nu in die landen. En om maar gemakkelijk met het vingertje naar het Westen te wijzen slaat nergens op.
Je vergeet het belangrijkste van mijn argument, namelijk dat de plaatselijke bevolking tegen elkaar uitgespeeld werd om de eigen macht te consolideren, en dat het machtsvacuüm dat ontstond na het wegvallen van de kolonisator hetgeen is dat zorgde voor de puinhoop en niet het geloof van de betreffende bevolkingsgroepen.quote:Lekkere stroman verder. Ik noem Japan, Zuid Korea en Duitsland omdat die landen in 50 jaar uit een totaal verrotte situatie zijn herrezen. Een situatie waar kolonialisme niets bij is.
Nee, ze werden gekoloniseerd omdat ze grondstoffen ed hadden die wij graag wilden hebben zonder er een eerlijke prijs voor te betalen. En ja, ze lagen achter op sommige gebieden, klopt, ze hadden geen wapens waarmee ze zich tegen ons konden verweren.quote:Je gaat trouwens ook voorbij aan het feit dat Moslimlanden gekoloniseerd zijn OMDAT ze zo ver achter lagen op Europa.
Leuk, blijf gewoon de ellende in al die christelijke landen in Afrika negeren ..quote:Ik kan er nog wel meer noemen hoor.
En inderdaad, in India en Kenia gaat het veel beter dan in Pakistan, Bangladesh en Somalie. Kijk naar eens naar HDI index, GDP per capita of nieuwsberichten.
En dat hebben we het nog niet eens over het feit dat Moslims in India het oneindig veel beter hebben dan Hindu's in Pakistan en Bangladesh. Of dat Moslims in Kenia het oneindig veel beter hebben dan Christenen in Somalie (voor zover die niet totaal zijn uitgeroeid). Hell, Moslims hebben het zelfs beter in Kenia dan in Somalie.
Ja, dacht je dat ?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:44 schreef Lavenderr het volgende:
Oh, we zitten inmiddels in Afrika. Ik dacht dat het om de Schilderswijk in Den Haag ging.
Tja, als je dat soort kromme, zelfverzonnen definities van moslims aanhangt dan zul je wel doodsbang zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:14 schreef ocho het volgende:
Alle moslims denken hetzelfde radicaal of niet, ze aanbidden Allah.
We hebben een kenner hoor. Sonnyspek bepaalt wel even hoe alle moslims de koran interpreteren.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:15 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Nee, mijn argument is dat deze landen ondanks de koloniale geschiedenis het goed doen. Ik ga het geen derde keer herhalen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:36 schreef moussie het volgende:
Je vergelijkt dus appels met peren .. in die landen was het in eerste instantie ook hommeles, net zoals het nu hommeles is in de landen die pas nog kolonies waren.
Eigen verantwoordelijkheid. Dat Shia en Soenni elkaar de hersens in slaan is niet "de schuld" van het Westen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:36 schreef moussie het volgende:
Je vergeet het belangrijkste van mijn argument, namelijk dat de plaatselijke bevolking tegen elkaar uitgespeeld werd om de eigen macht te consolideren, en dat het machtsvacuüm dat ontstond na het wegvallen van de kolonisator hetgeen is dat zorgde voor de puinhoop en niet het geloof van de betreffende bevolkingsgroepen.
Onzin. Ze werden gekoloniseerd omdat het kon. Net zoals het Ottomaanse Rijk de Balkan koloniseerde. Verovering is een continue in de gehele menselijke geschiedenis. Dat heeft alles met menselijke expansiedrift te maken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:36 schreef moussie het volgende:
Nee, ze werden gekoloniseerd omdat ze grondstoffen ed hadden die wij graag wilden hebben zonder er een eerlijke prijs voor te betalen. En ja, ze lagen achter op sommige gebieden, klopt, ze hadden geen wapens waarmee ze zich tegen ons konden verweren.
Sure, ik wil best toegeven dat Sub-Sahara Afrika achterloopt op veel. Maar je kan niet zomaar sub-Sahara Afrika vergelijken met Noord Afrika omdat sub-Sahara Afrika historisch altijd al achterliep. En zelfs dan, als je landen als Namibie, Botswana en Zuid Afrika met Noord Afrika vergelijkt mbt GDP per capita en HDI schrik je je nog kapot.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:36 schreef moussie het volgende:
Leuk, blijf gewoon de ellende in al die christelijke landen in Afrika negeren ..
Ook jij wordt namens Bin Laden en kornuiten bedankt voor het geloven van hun leugens.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:58 schreef AlexJones het volgende:
Er is geen grijs gebied als het aankomt op de Islam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |