SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gouden Televizier-Ring
Op vrijdag 21 oktober 2011 won Voetbal International de Gouden Televizier-Ring. De andere kanshebbers waren 'Wie is de Mol?' en 'The Voice of Holland'. Voetbal International won echter overtuigend met 37 procent van de stemmen.
VI HOOLIGANS NEVER SURRENDER!![]()
Openingspost:
Deze openingspost is gemaakt door: Palmboom313 (tekst), ASroma (bijnamen), Knurft-Zork3 (animated gifs) en Veerboot (tekst, bijnamen en animated gifs). VI Hooligans-logo: Pascalus. Ook bijdrages geleverd door: RensAjacied en Scarface88.![]()
Alleen bovenstaande GIF toegevoegd. grgr Rickazio
Denk het niet.quote:
Genoeg kwaliteit, maar nog jong, dus maakt nog fouten door onervarenheid.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:59 schreef GGMM het volgende:
[..]
Meh, als Willems nou enigszins kwaliteit had had je een punt.
Dan was dit topic een uur eerder geopend zijn.quote:
wat?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:02 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dan was dit topic een uur eerder geopend zijn.
Als Stijn er was geweest.quote:
Johannes, waarom toch altijd weer die overacting.quote:
Is dat een natuurfilm?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:06 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Je kan beter naar België 2 zappen om 22.10 als je een goede film wil zien.
JJ is waardeloos.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:11 schreef Symer het volgende:
Weer een momentje voor de show van Jan Jaap van der Wal
Genee wordt helemaal afgeserveerd.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:11 schreef Yi-Long het volgende:
Ligt Johan al in een hoekje!? Of gaat alle opgekropte woede nu per ongeluk richting Genee!?
Vind dit nog mild, pak die relnicht een x echt aan dan. Het is overigens Sjenee volgens Johan.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:12 schreef Symer het volgende:
[..]
Genee wordt helemaal afgeserveerd.
"Vind je het raar dat niemand hier meer wil komen als je dat soort vragen stelt", aldus Verbeek.
Oh, dat valt wel meequote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:12 schreef Symer het volgende:
[..]
Genee wordt helemaal afgeserveerd.
"Vind je het raar dat niemand hier meer wil komen als je dat soort vragen stelt", aldus Verbeek.
Sjenee is ook zwaar van de mannenvereniging i guess (vrouw als dekmantel)quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:13 schreef PSV1990- het volgende:
Gennee is ook een tering kneus , hoop dat Verbeek em helemaal kapot maakt
Toen JJ gister VI uit z'n verband trok om z'n lachband weer aan te kunnen slingeren trokken mijn tenen krom. Zure linkse kwal die wat dat betreft Freek de Jonge begint te evenaren.quote:
Laatste keer was hij 18, inmiddels bijna 20 jaar geleden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kluivert misdraagt zich ook structureel volgens Johan.
Denk dat Johan zich ook aardig misdraagt huwelijkje of 3quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Laatste keer was hij 18, inmiddels bijna 20 jaar geleden.
20 jaar geleden?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat maakt het natuurlijk veel minder erg.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Jaquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:16 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat maakt het natuurlijk veel minder erg.
Kluivert wordt in juli 37 jaar.quote:
Idd.quote:
quote:
GrasmaT dan ook?quote:
Nee, als je had opgelet was je opgevallen dat Derksen al eerder lovend over Kuipers was geweestquote:
O ja, bedanktquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:24 schreef onlogisch het volgende:
Bedankt Johan, dat je over Atletico begint. Tijd om te zappen naar Sport 1
Ze lieten de EL lopen om zich te focussen op de competitie en dus het landskampioenschap.quote:
Met 4 miljoen ben ik al blijquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
Misschien kan Lukoki ook voor 40 miljoen weg
Met 4 miljoen ben ik ook blij. Kom maar brengen. De Staatsloterij doet het tot nu toe niet.quote:
Dat is niet eerlijk!!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:27 schreef PSV1990- het volgende:
Hahahahha.
Genee wil weer geen PSV noemen , wat een kneusje is het ook.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:27 schreef PSV1990- het volgende:
Hahahahha.
Hij heeft wel gelijk. Een Benfica pakt hier gewoon een bak punten en staat gewoon in de top-10 van de teamranking. Daardoor komen ze in pot 1 of 2 bij de CL-loting en dan heb je weer een betere kans om de volgende ronde te halen.quote:
Terecht. PSV heeft de reputatie van Nederland te grabbel gegooid door dat domme optreden in de EL (Twente ook trouwens). Alles moest wijken voor de landstitel die ze uiteindelijk niet hebben gehaald. PSV moet zich diep schamen en mag in elk voetbalprogramma aan de schandpaal genageld worden.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:27 schreef PSV1990- het volgende:
Hahahahha.
Eens. En Twente deed het 2x op rij.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Terecht. PSV heeft de reputatie van Nederland te grabbel gegooid door dat domme optreden in de EL (Twente ook trouwens). Alles moest wijken voor de landstitel die ze uiteindelijk niet hebben gehaald. PSV moet zich diep schamen en mag in elk voetbalprogramma aan de schandpaal genageld worden.
PSV heeft de meeste punten gehaald voor NL de laatste jaren , toen Ajax nog werd uitgeschakeld door teams als sparta praag in de vCL , speelde wij halve finale CL hahahaquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Terecht. PSV heeft de reputatie van Nederland te grabbel gegooid door dat domme optreden in de EL (Twente ook trouwens). Alles moest wijken voor de landstitel die ze uiteindelijk niet hebben gehaald. PSV moet zich diep schamen en mag in elk voetbalprogramma aan de schandpaal genageld worden.
Onjuist.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:29 schreef PSV1990- het volgende:
PSV heeft de meeste punten gehaald voor NL de laatste jaren
Ja en ajax heeft de meeste punten gepakt want zijn wonnen de champions league hahahahaquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:29 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
PSV heeft de meeste punten gehaald voor NL de laatste jaren , toen Ajax nog werd uitgeschakeld door teams als sparta praag in de vCL , speelde wij halve finale CL hahaha
Daar heb je nu niks meer aanquote:
De punten van de afgelopen 5 jaar tellen mee voor de coëfficiënt, wat daarvoor is gebeurd is irrelevant.quote:
Ja dat klopt. Maar Ajax speelde altijd met zijn beste elftal en met 100% inzet. Als je het dan aflegt tegen een andere ploeg in de EL is daar niets mis mee, dat kan gebeuren.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:29 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
PSV heeft de meeste punten gehaald voor NL de laatste jaren , toen Ajax uitgeschakeld werd door sparta praag in de vCL , speelde wij halve finale CL hahaha
niet rullevantquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:31 schreef GGMM het volgende:
[..]
De punten van de afgelopen 5 jaar tellen mee voor de coëfficiënt, wat daarvoor is gebeurd is irrelevant.
Achteraf kan je er boos om worden, maar destijds riep ik dat dat het beste is. Maar van fouten leer en ik denk dat PSV het serieus gaat nemen, want hoevaak won PSV nu de EL?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar Ajax speelde altijd met zijn beste elftal en met 100% inzet. Als je het dan aflegt tegen een andere ploeg in de EL is daar niets mis mee, dat kan gebeuren.
Echter, PSV speelde met een veredeld B-elftal en met 30% inzet. Dat zouden juist de PSV-supporters diep triest moeten vinden en buitengewoon ergerlijk, zeker omdat het uiteindelijk niet de landstitel heeft opgeleverd. Dus wat lach je?
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Edit: Nee dat klopt niet
Maar Ajax speelde altijd met zijn beste elftal en met 100% inzet. Als je het dan aflegt tegen een andere ploeg in de EL is daar niets mis mee, dat kan gebeuren.
Echter, PSV speelde met een veredeld B-elftal en met 30% inzet. Dat zouden juist de PSV-supporters diep triest moeten vinden en buitengewoon ergerlijk, zeker omdat het uiteindelijk niet de landstitel heeft opgeleverd. Dus wat lach je?
Dit ja. Ik snap het idee erachter overigens wel, het CL-geld voor europese prestaties. Maar als het niet werkt sta je voor lul.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar Ajax speelde altijd met zijn beste elftal en met 100% inzet. Als je het dan aflegt tegen een andere ploeg in de EL is daar niets mis mee, dat kan gebeuren.
Jezelf quotenquote:
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Achteraf kan je er boos om worden, maar destijds riep ik dat dat het beste is. Maar van fouten leer en ik denk dat PSV het serieus gaat nemen, want hoevaak won PSV nu de EL?
Precies.
Nou, tenminste laten jullie wel zien echte PSV supporters te zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit ja. Ik snap het idee erachter overigens wel, het CL-geld voor europese prestaties. Maar als het niet werkt sta je voor lul.
Jawel.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:33 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Volgensmij was niemand destijds die het er niet mee eens was.
2 wedstrijden ook nietquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:29 schreef Doublepain het volgende:
Mooi om te weten dat 2 helften nooit hetzelfde zijn
Je bent zelf nagesynchroniseerd.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Goed nagesynchroniseerd deze reclame
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:33 schreef Doublepain het volgende:
[..]
quote:
quote:
Heb je geen interactieve tv?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:35 schreef OverRated het volgende:
Is er eigenlijk ook een livestream van VI ergens?
Ik heb het nooit begrepen, maar ik post niet zoveel in VBLquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:33 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het woord ''volgensmij'' bestaat niet eensquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:35 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Volgensmij is nooit zeker, wist je dat niet?
Jaquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:35 schreef OverRated het volgende:
Is er eigenlijk ook een livestream van VI ergens?Want ik moet de wedstrijd op het grote scherm zien.
#TEAMJOHANNES heeft je geholpenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:36 schreef OverRated het volgende:
[..]
Nee. Canal Digitaal jonge. Alle zenders, maar weinig functies.
Begin je al een MrBigstar te worden.quote:
Ik hoor mezelf nochtans nog altijd praten.quote:
lekker. heb je er ook een voor mij?quote:
Welke club niet?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Cambuur is groot geworden door Louis van Gaal
Zijn vast genoeg van zijn invloeden doorgedrongen daar, alleen dat is niet bekend bij de gewone supporter.quote:
Ja, ik bedoelde dat Telstar niet groot was.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:48 schreef OverRated het volgende:
[..]
Zijn vast genoeg van zijn invloeden doorgedrongen daar, alleen dat is niet bekend bij de gewone supporter.
Aha. Maar als Van Gaal er een hand in heeft gehad, dan komt dat vanzelf. Wacht maar.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde dat Telstar niet groot was.
Je gaat daar toch niet vrijwillig naar zitten te kijkenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:52 schreef superniger het volgende:
Heb je gister een uur lang naar allemaal reclames gekeken.
Dan krijg je het nu lekker beknopt in 3 minuten
Dat jaquote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:52 schreef superniger het volgende:
Heb je gister een uur lang naar allemaal reclames gekeken.
Dan krijg je het nu lekker beknopt in 3 minuten
Play-offs zijn nog wel leuk. Zit wat spanning in.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je gaat daar toch niet vrijwillig naar zitten te kijken
Ik ga m wel kijken volgende week zondag.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Tja, iedere keer die vrouwen aan hun haren naar een grot slepen, gaat op een gegeven moment ook vervelen... dan is een blokhut een mooie afwisseling voor een oer-man als Verbeek..quote:
Godverdomme, geen Bossie meer dit seizoen?quote:
Uh, oke.quote:
Gert-Jan legt alleen de hand aan zichzelf hoor.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tja, iedere keer die vrouwen aan hun haren naar een grot slepen, gaat op een gegeven moment ook vervelen... dan is een blokhut een mooie afwisseling voor een oer-man als Verbeek..
Ik ga met jasjes gooien hoor.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:02 schreef De_Dorstige het volgende:
[..]
Godverdomme, geen Bossie meer dit seizoen?
Precies. Een eigenwijze pikkentrekker.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Gert-Jan legt alleen de hand aan zichzelf hoor.
En mensen met een mening heb je niet zoveel. Presentatoren genoeg.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
Verbeek is wel een goede gast. Heeft in elk geval een mening
Ik dacht Boskamp op 27 meiquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:02 schreef De_Dorstige het volgende:
[..]
Godverdomme, geen Bossie meer dit seizoen?
Dit dusquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
Verbeek is wel een goede gast. Heeft in elk geval een mening
Ik dacht het ook.quote:
En hij kan Wilfred goed op zijn plaats zettenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:04 schreef AFCNiels het volgende:
Prima gast die Verbeek, mensen met een mening vind je niet zoveel.
Ja kloptquote:
Gert en Jan waren dan ook niet in hun zondagse pak.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dit dusNiet iemand die 2 uur naar Hilversum rijdt, vervolgens helemaal niks zegt en weer 2 uur naar huis rijdt.
Ik hoop dat ze nog een keer terugkomen om het over Heerenveen te hebben, dat kan vuurwerk opleveren.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:07 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Gert en Jan waren dan ook niet in hun zondagse pak.
presentatoren zijn er meer dan genoegquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:04 schreef AFCNiels het volgende:
Prima gast die Verbeek, mensen met een mening vind je niet zoveel.
Nog Nietquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:25 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
`
http://pg.us.rtl.nl/rtlxl(...)482-c6e895c650dc.mp4
Werkt niet.
6/10. Uiteraard een voldoende, maar je hoeft geen spijt te hebben als je over tig jaar bij de hemelpoort staat en deze aflevering nooit teruggekeken hebt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:11 schreef OverRated het volgende:
Is Sierd nog voorbij gekomen met z'n koeienwedstrijd?
En welk cijfer geven jullie de uitzending? Het terugkijken waard?
Kijk aan. Kort maar krachtig. Ik wacht op de Dailymotion met de beste momenten.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:29 schreef Symer het volgende:
[..]
6/10. Uiteraard een voldoende, maar je hoeft geen spijt te hebben als je over tig jaar bij de hemelpoort staat en deze aflevering nooit teruggekeken hebt.
Dat filmpjequote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:31 schreef Zipportal het volgende:
Dan maar maandag met Wim Kieft over Sierd "Beemster" de Vos praten.
En ik had de redactie nog wel getipt verdorie!!111!!1quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:31 schreef Zipportal het volgende:
Dan maar maandag met Wim Kieft over Sierd "Beemster" de Vos praten.
Goddank.quote:
Die .mp4 die ik heb gepost is de goede link, alleen staat het er nog niet. Nog even wachten dus.quote:
Luie flikkers op de redactie. Dat zie je wel aan de intro filmpjes. Net zo mat als Danny Vera zijn Josti band.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:34 schreef OverRated het volgende:
[..]
En ik had de redactie nog wel getipt verdorie!!111!!1
Doen ze toch geen flikker meequote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:34 schreef OverRated het volgende:
[..]
En ik had de redactie nog wel getipt verdorie!!111!!1
Alvast bedanktquote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:25 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
`
http://pg.us.rtl.nl/rtlxl(...)482-c6e895c650dc.mp4
Werkt niet.
quote:Op zaterdag 18 mei 2013 01:55 schreef Arn0 het volgende:
http://pg.us.rtl.nl/rtlxl(...)4f6-c6e895c650dc.mp4
Erg matige uitzending inderdaad. Nou was Gertjan nog wel een gast met een eigen mening, maar Genee moest vooral in het eerste deel toch wel weer een beetje zuigend doen... begint ook echt te irriteren. Je mag best kritisch zijn, maar je proeft bij Genee in de vraagstelling vaak al een zekere partijdigheid. En dat hij dat richting Hansie of Derksen doet is bekend, maar denk dat je dit soort gasten niet zo'n behandeling moet geven, anders schuift er niemand meer aan.quote:
Echt waar? Verbeek is toch niet echt iemand van de dijenkletsende anekdotes.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:38 schreef Pascalus het volgende:
Ik moet het showtje nog terugkijken maar heb nu opeens geen zin meer.Ik verwachtte een topshow met de vermakelijke hork.
linkquote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:29 schreef OverRated het volgende:
Is er ook een linkje met de beste fragmenten van de uitzending? Geen zin om een matige show helemaal terug te kijken.
Ga toch zelf kijken en zelf oordelen! Martin van Geel heeft Guidetti toch ook niet vanaf een DVD'tje gescout?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:38 schreef Pascalus het volgende:
Ik moet het showtje nog terugkijken maar heb nu opeens geen zin meer.Ik verwachtte een topshow met de vermakelijke hork.
Nou ja, ik dacht: We krijgen de Gillette Bokaal-uitreiking, Wilfried die Verbeek op gaat stoken over het seizoen van AZ, Verbeek die met een zuur gezicht gaat vertellen dat AZ veel te laag geëindigd is en Derksen die het gaat bagatelliseren omdat hij vriendjes is met de vermakelijke hork terwijl Gijp op de achtergrond meelacht. Topshow ~ 9/10. Maar blijkbaar zit ik verkeerd.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:39 schreef Symer het volgende:
[..]
Echt waar? Verbeek is toch niet echt iemand van de dijenkletsende anekdotes.
Ik vond het een prima show hoor.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:28 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Nou ja, ik dacht: We krijgen de Gillette Bokaal-uitreiking, Wilfried die Verbeek op gaat stoken over het seizoen van AZ, Verbeek die met een zuur gezicht gaat vertellen dat AZ veel te laag geëindigd is en Derksen die het gaat bagatelliseren omdat hij vriendjes is met de vermakelijke hork terwijl Gijp op de achtergrond meelacht. Topshow ~ 9/10. Maar blijkbaar zit ik verkeerd.
quote:Op woensdag 15 mei 2013 00:44 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik zet in op plek 7 of 8, niets meer, niets minder.
Ik was meer verontrust geweest als je het goed had gehad. Dan had je voortaan met leren broek en V-hals tot je navel door het leven gemoeten. En dat is niet verstandig als je in de voetballerij zit.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:27 schreef johannes_vermeer het volgende:
Nederland 9e, dus ik heb er geen kijk op.
[..]
En dan met net zoveel sjaaltjes als René van der Gijp tijdens zijn ontmoeting met Pellè.quote:Op zondag 19 mei 2013 10:58 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik was meer verontrust geweest als je het goed had gehad. Dan had je voortaan met leren broek en V-hals tot je navel door het leven gemoeten. En dat is niet verstandig als je in de voetballerij zit.
Coolquote:Op maandag 20 mei 2013 10:24 schreef De-Hamster het volgende:
Vanavond gaan we naar VI voor de kantineheld, ben benieuwd.
Zeg maar tegen de productieleider dat Escha wat vaker drinken aan tafel moet komen brengen.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:29 schreef De-Hamster het volgende:
Dus jongens zeg het maar iemand nog verzoekvragen aan de heren?
Eschaquote:Op maandag 20 mei 2013 12:51 schreef Symer het volgende:
[..]
Zeg maar tegen de productieleider dat Escha wat vaker drinken aan tafel moet komen brengen.
Ja, maar nog niet uitgezonden.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:41 schreef nostra het volgende:
Is Rene nou eigenlijk al langs geweest bij Pelle?
vandaag volgens Feyenoord.nlquote:Op maandag 20 mei 2013 16:41 schreef nostra het volgende:
Is Rene nou eigenlijk al langs geweest bij Pelle?
Gek dat wij dat dan wel allemaal wisten.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:49 schreef Ajacied422 het volgende:
Jongens, ik wist niet dat Hans nog een nummer had naast Hep ie luis
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |