quote:Met dank aan Jopiede
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FX4CW8AIBH3I.8xp
Het is trouwens wel een groot bestand, wat dus een groot deel van je ram geheugen in gebruik zal nemen.
Stuur het eerst op naar je archief
Via [ 2nd + ] > [Mem Mgmt/del] > All > hier kun je hem verplaatsen van je archief naar je ram.
Dit is trouwens de .GRC (die kun je zelf eventueel nog aanpassen) in Gr programma generator
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-SXS6SPMGGECY.grc
Ja ik had 'm door, was indd strikvraagjequote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:59 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
Strikvraagje he jongens, van die (a) en (b) berekenen, hoorde na het examen dat ie gewoon 0 was ivm vrije handel oid.
Ja tuurlijk, snap niet wat hier strikvraag aan is? Er stond toch ook niet bereken, maar ze vroegen gewoon wat (a) en (b) moesten zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:59 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
Strikvraagje he jongens, van die (a) en (b) berekenen, hoorde na het examen dat ie gewoon 0 was ivm vrije handel oid.
Ik heb een berekening van vijftien regels bij die vraag. Ik voel me echt heel stom nu.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:59 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
Ik had een berekening van 5 regels en toen kwam ik er niet meer uit. Ik las de vraag nog 1 keer goed door ewn zag toen vrijhandelsassociatie staanquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:13 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Ik heb een berekening van vijftien regels bij die vraag. Ik voel me echt heel stom nu.
Dat had ik precies ook, kwam er gelukkig op mn examen op tijd achter en heb het nog gewijzigd!quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:16 schreef Statiegeld het volgende:
Niet echt goed nagekeken, maar bij vraag 23 verkeerd gekeken.
Eerst in de goede lijn en laatste 2 cijfers in de verkeerde lijn. Balen dus!
Kan ook zijn dat de lichting toen iets dommer was, right?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:23 schreef siedss het volgende:
Wat verwachten jullie van de Nterm? Moet toch wel minimaal 1.2 zijn ofzo, als ik het examen van 2010 bekijk met een Nterm van 1.2 was deze toch een stuk moeilijker
Precies hetzelfde bij vraag 23:(quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:16 schreef Statiegeld het volgende:
Niet echt goed nagekeken, maar bij vraag 23 verkeerd gekeken.
Eerst in de goede lijn en laatste 2 cijfers in de verkeerde lijn. Balen dus!
Verder vond ik de huurkorting erg vaag uitgelegd.
Haha als ik bij mij in de klas kijk kan ik me dat niet voorstellen... Maar je hebt gelijk jaquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:25 schreef HungryHippocrite het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat de lichting toen iets dommer was, right?
Ja haha heb dat programma vaak gebruikt ook bij die ruime welvaart en inflatiequote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:28 schreef HungryHippocrite het volgende:
Die strikvraag kon je overigens haast letterlijk terugvinden in dat programma van joplede. Daar stond EVA zelfs als voorbeeld
Ik verwacht wel een 1.3 denk ikquote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:40 schreef JOCUL het volgende:
28 punten... is dat genoeg voor een 5.8?Hopen op een hoge N-term... wat denken jullie?
-- Voor a maximaal 3 × 2 scorepunten toekennen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:41 schreef Ac1995 het volgende:
Betoog vraagje verneukt en laatste opdracht verneukt. Laatste opgave was mijn denkniveau erg gezakt, betoogvraagje heb ik helemaal verkeerd gelezen met die WIW en WOW uitkeringen .
voor de rest moet er wel een 6je inzitten
Ik denk dat ze doelden op negatieve externe effecten, maar ik zou me er niet te veel druk om maken.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:47 schreef Donnachii het volgende:
Ik had bij vraag 17 (met die voorbeelden van ruime welvaart)
Het zegt niks over de betere verdeling van de inkomensverdeling. Dus het kan zijn dat alleen de rijke bevolkingslaag van deze stijging per bbp heeft geprofiteerd. De welvaart in ruime zin kan dus niet gestegen zijn.
Zou dit goed zijn?
Die was flauw ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:59 schreef Push. het volgende:
Bij die vraag van werkgelegenheid eerst de gestippelde lijn en daarna de doorgetrokken lijn genomen.Lekker zonde.
Gewoon dom gekeken in m'n snelheid.. Veel te veel tijd aan vraag 10 besteedquote:
Ja precies, bij die 2e daalde het BBP, en kon je dus niet spreken van jobless growthquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:11 schreef Rave_NL het volgende:
Ik snapte er ook geen kut van bij die grafiek dat de werkgelegenheid hetzelfde bleef.
Lag het aan mij of was dat zowel in 2001-2002 als in 2010-2011?
Edit: zeker alleen bij economische groei?
Ja, bij 2010-2011 was er namelijk een daling van de groei van het BBP.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:11 schreef Rave_NL het volgende:
Ik snapte er ook geen kut van bij die grafiek dat de werkgelegenheid hetzelfde bleef.
Lag het aan mij of was dat zowel in 2001-2002 als in 2010-2011?
Edit: zeker alleen bij economische groei?
Same here. Huilen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:59 schreef Push. het volgende:
Bij die vraag van werkgelegenheid eerst de gestippelde lijn en daarna de doorgetrokken lijn genomen.Lekker zonde.
ja dat heb ik ookquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:48 schreef jordyqwerty het volgende:
En bij de allerlaatste vraag: Als er meer werklozen bijkomen. Door middel van uitkeringen kunnen zij toch blijven besteden waardoor de conjuctuurgolf wordt tegengaan.
Dat is iig wel goed toch?
Volgens mij niet, ik heb ook zoiets, maar omdat ze alsnog erop achteruit gaan als ze een uitkering krijgen. Je moest echt aangeven onder welke voorwaarden dat beleid zou leiden tot een anticyclische beweging. 0 punten heb ikquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:48 schreef jordyqwerty het volgende:
En bij de allerlaatste vraag: Als er meer werklozen bijkomen. Door middel van uitkeringen kunnen zij toch blijven besteden waardoor de conjuctuurgolf wordt tegengaan.
Dat is iig wel goed toch?
Ik hoop maar op een zesjequote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:53 schreef nuckythompson het volgende:
[..]
Volgens mij niet, ik heb ook zoiets, maar omdat ze alsnog erop achteruit gaan als ze een uitkering krijgen. Je moest echt aangeven onder welke voorwaarden dat beleid zou leiden tot een anticyclische beweging. 0 punten heb ik
Dit inderdaad. Ik zag het woord recessie, dus ik had iets van:quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:31 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik had als reden voor de gelijkblijvende werkgelegenheid simpelweg dat de apt daalde
Heb veel antwoorden die afwijken van het correctievoorschrift, dus weet niet of ze goed zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:56 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik zag het woord recessie, dus ik had iets van:
BBP daalt en werkgelegenheid blijft gelijk omdat apt daalt. Apt daalt omdat het begin van een recessie is, werknemers hebben geen zin meer om te werken en werken minder efficient.
Die B-O snap ik nog steeds niet. Ik had ook -18.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:57 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Heb veel antwoorden die afwijken van het correctievoorschrift, dus weet niet of ze goed zijn
Veel rekenvraagjes fout, doodzonde
Elektriciteit was een eitje. Huurkortingquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:58 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Die B-O snap ik nog steeds niet. Ik had ook -18.
Elektriciteitprijzen had ik allemaal goed, die was wel te doen.
Huurkorting was vervelend. Ik weet niet meer goed wat ik daar nou had.
Ditquote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:58 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Die B-O snap ik nog steeds niet. Ik had ook -18.
Elektriciteitprijzen had ik allemaal goed, die was wel te doen.
Huurkorting was vervelend. Ik weet niet meer goed wat ik daar nou had.
De verandering van O is 20.quote:
We hebben nog wel zoveel geoefend.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:01 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Elektriciteit was een eitje. HuurkortingIk heb gewoon dat besteedbare inkomen twee keer uitgerekend en het procentueel uitgerekend
volgensmij fout
En die laatste twee, die had ik beide fout[ afbeelding ]
Inderdaad. Het leek soms meer op een Nederlands examen dan een economie examen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:19 schreef AppleBite het volgende:
Die huurkorting vraag was echt enorm onduidelijk omschreven, heb die tekst echt op z'n Nederlands-examenstyle moeten ontleden, en toen pas kreeg ik er een formule uitgeperst.
Eens. Ik heb de bereken vraag over de huurkorting leeg gelaten, simpelweg omdat ik niet uit de tekst kon opmaken hoe die kut korting nou werd berekendquote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:19 schreef AppleBite het volgende:
Die huurkorting vraag was echt enorm onduidelijk omschreven, heb die tekst echt op z'n Nederlands-examenstyle moeten ontleden, en toen pas kreeg ik er een formule uitgeperst.
Welke vragen vond jij fout geformuleerd?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 21:56 schreef SennaWales het volgende:
Zijn er hier mensen die een klacht hebben ingediend? Ik heb mijn opgavenboekje waarbij ik opmerkingen had geschreven bij vrienden laten liggen, maar vond dat er een aantal fout geformuleerde vragen tussen zaten. Hoop echt ONTZETTEND op een 6.1, dan veranderd mijn 5 voor Economie gemiddeld in een 6, maar het blijft waarschijnlijk eerder een 5 of een 4, pff...
Bij vraag 7 ging het over ''aankondigen'', nu wist ik die hele vraag niet maar het werd ook niet duidelijk waar/door wie het werd aangekondigd en aan wie. Heb geloof ik opgeschreven dat de werknemers hier niet goed op reageren doordat ze dan niet meer de hypotheekrente van hun inkomstenbelasting af kunnen trekken? Maar dat zal wel zeker niet goed zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:00 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Welke vragen vond jij fout geformuleerd?
Doelde op Senna =3quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:30 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Netjes. Dat is sowieso wel een voldoende.
Ik deed alleen even die examenmakers na met de duidelijkheid van hun teksten etc de laatste tijd.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:33 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Oh heh. Ik ben niet meer zo helder vanavond.
Lijkt inderdaad wel alsof de examenmakers hun best niet meer doen dit jaar.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:35 schreef Miss_Lioness het volgende:
[..]
Ik deed alleen even die examenmakers na met de duidelijkheid van hun teksten etc de laatste tijd.
Oké, ik moet proberen dingen eerder van me af te zetten anders loop ik tot diep in de nacht mijn cijfers weer na te checken enzo. Hebben jullie dinsdag ook Geschiedenis op de planning staan?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:43 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Lijkt inderdaad wel alsof de examenmakers hun best niet meer doen dit jaar.
Ja, de meeste hier doen ook geschiedenis. Kom anders naar het geschiedenis topic. Begint al wat drukker te worden daar, en er staan al veel oefenvragen en andere informatie.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:44 schreef SennaWales het volgende:
[..]
Oké, ik moet proberen dingen eerder van me af te zetten anders loop ik tot diep in de nacht mijn cijfers weer na te checken enzo. Hebben jullie dinsdag ook Geschiedenis op de planning staan?
Aangezien de norm bij economie de laatste jaren eerder tussen de 1,0 en de 2,0 dan tussen de 0,5 en 1,5 ligt zal het cijfer tussen de 7,2 en 8,2 liggen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:46 schreef Kartmans het volgende:
Na vrij streng na te hebben gekeken tussen een 6,8 en 7,8 volgens het LAKS (N-norm 0,5 ~ 1,5). Vond het allemaal wel goed te doen!
Ja dat had ik inderdaad ook al bedacht! Dat zou helemaal super chill zijn, maar hey, we kunnen de verwachtingen beter temperen toch haha ;P.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:48 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Aangezien de norm bij economie de laatste jaren eerder tussen de 1,0 en de 2,0 dan tussen de 0,5 en 1,5 ligt zal het cijfer tussen de 7,2 en 8,2 liggen.
Tussen de 7,3 en 8,3 trouwens. Ik kan niet meer optellen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:49 schreef Kartmans het volgende:
[..]
Ja dat had ik inderdaad ook al bedacht! Dat zou helemaal super chill zijn, maar hey, we kunnen de verwachtingen beter temperen toch haha ;P.
Hoeft nu ook 4 dagen niet meer joh! Woensdag pas weer haha. Wat zal jij ongeveer halen dan denk je?quote:Op vrijdag 17 mei 2013 22:51 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Tussen de 7,3 en 8,3 trouwens. Ik kan niet meer optellen.![]()
Kans is dus vrij groot op een 8.
Halve punten worden toch niet gegeven op het centraal examen? Althans daar maakte mijn leraar onze klas altijd bang mee.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 00:41 schreef Aarbei het volgende:
De laatste vraag heeft volgens mij iedereen volledig verkloot? Had 1/2 van de 8 punten!
Denk dat Aarbei 1 of 2 punten bedoelt. Bij mij ging het betoog wel goed, maar na een tijdje merkte ik dat ik over het aantal woorden heenging en toen ben ik doorgegaan tot 300 woorden ofzo. Liever alle punten en woordoverschrijding dan dat ik veel zou missen. Er gaat toch maar 1 punt af voor woordoverschrijding.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 06:58 schreef Donnachii het volgende:
[..]
Halve punten worden toch niet gegeven op het centraal examen? Althans daar maakte mijn leraar onze klas altijd bang mee.
Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 23:10 schreef Kartmans het volgende:
[..]
Hoeft nu ook 4 dagen niet meer joh! Woensdag pas weer haha. Wat zal jij ongeveer halen dan denk je?
Lekkeeurquote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:17 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Gelukkig maar.![]()
En ik heb met redelijk streng nakijken tussen de 7,6 en 8,6.
Het zijn idd niet zo'n klojo's als bij Nederlands! ;Dquote:Op zaterdag 18 mei 2013 08:51 schreef Dennizb93 het volgende:
[..]
Denk dat Aarbei 1 of 2 punten bedoelt. Bij mij ging het betoog wel goed, maar na een tijdje merkte ik dat ik over het aantal woorden heenging en toen ben ik doorgegaan tot 300 woorden ofzo. Liever alle punten en woordoverschrijding dan dat ik veel zou missen. Er gaat toch maar 1 punt af voor woordoverschrijding.
Nee, inderdaad.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:46 schreef Donnachii het volgende:
[..]
Het zijn idd niet zo'n klojo's als bij Nederlands! ;D
Ik heb ook met indexcijfers gerekend en kwam op 0,28% uit.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:17 schreef Brainloos het volgende:
Bij opgave 23, de opgave over de groei van werkloosheid is het correctie formulier als volgt : 1,017 × 1 × 1 × 0,986 × 100 = 100,28 = een groei van 0,28%
Ik heb zelf met indexcijfers gewerkt: 2008:100, 2009:101.7 , 2010=101,7 , 2011=101,7 , 2012=100,3
Dus een groei van 0,30% .
Wordt dit ook goed gerekend?
Vraag: kan de volgende uitspraak gedaan worden op basis van figuur 2?quote:
Ik had het volgende antwoord:quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:21 schreef Dennizb93 het volgende:
[..]
Vraag: kan de volgende uitspraak gedaan worden op basis van figuur 2?
Voor wat betreft duurzame ontwikkeling scoort land A hoger dan het
gemiddelde van de onderzochte landen.
Mijn antwoord: nee, want voor de twee indicatoren voor de duurzaamheid (CO2 per hoofd en energieverbruik per eenheid bbp) scoort land A respectievelijk hetzelfde en lager dan het gemiddelde van de onderzochte landen.
Antwoord correctiemodel: ja, want voor de twee indicatoren voor de duurzaamheid (CO2 per hoofd en energieverbruik per eenheid bbp) scoort land A respectievelijk hetzelfde en lager dan het gemiddelde van de onderzochte landen.
In de vraag staat echter 'hoger' en niet 'beter', dus ik heb het echt gelezen alsof je letterlijk naar hoger, lager of gelijk moest kijken...
Netjes.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 15:31 schreef Thezeurminator het volgende:
Ik keek naar die B-O vraag en dacht dat kan je helemaal niet weten. Toen stond er dat je alleen de verandering van B-O moest weten en toen snapte ik hem eindelijk! En dat kwam doordat een user hier op het forum het mij heeft uitgelegd. Ik heb sowieso 34 punten dus een ruime voldoende. Zat zelfs nog aan een hoge 7/8 te denken totdat opgave 7 kwam. Heb daar maar 3 punten denk ik. Erg zonde. Tabel bijna compleet verkeerd gelezen.
Heb een 5.5 gehaald, nota bene mijn laagste puntquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:57 schreef Ensemble het volgende:
Norm 1,8.![]()
![]()
Kom daarmee uit op minstens een 8,3.
Hoe dan?quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:22 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Heb een 5.5 gehaald, nota bene mijn laagste punt
http://www.examenblad.nl/(...)_omzettingstabel.htmquote:Op donderdag 13 juni 2013 16:34 schreef Rave_NL het volgende:
Norm 1,8.
Hoeveel kom je dan uit met 34 punten?
Mooi! Dat is dan excl. het betoog.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:35 schreef Ensemble het volgende:
[..]
http://www.examenblad.nl/(...)_omzettingstabel.htm
7.1 dus.
Ik moet ook nog de mondelingen, dus ik probeer ook maar de cijfers een beetje in te schatten zo.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:38 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Mooi! Dat is dan excl. het betoog.
(Heb staatsexamen gedaan dus ik moet nog een mondeling voor mijn deelcertificaat. Maar heb deze binnen dus.)
Gefeliciteerd man.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:45 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Keihard gefaald. Ja tuurlijk geslaagd, voor de rest prima punten
Maakt niks uit, wat je hier leert voor eco heeft absoluut niks te maken met economie op universitair niveau.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:50 schreef jordyqwerty het volgende:
Vind het wel kut eig, een 5,5. Vooral aangezien ik een economische studie ga doen
Hoe bereid jij je voor?quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:39 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ik moet ook nog de mondelingen, dus ik probeer ook maar de cijfers een beetje in te schatten zo.
Dank god, eco was eerder een van mijn beste vakkenquote:Op donderdag 13 juni 2013 16:52 schreef Neraice het volgende:
[..]
Maakt niks uit, wat je hier leert voor eco heeft absoluut niks te maken met economie op universitair niveau.
Bij het eerste college Economie en Bedrijfskunde op de UvA word je verteld alles te vergeten van economie op de middelbare schoolquote:Op donderdag 13 juni 2013 16:53 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Dank god, eco was eerder een van mijn beste vakken
Wat ga jij studeren? Bedrijfskunde in Antwerpen hierquote:Op donderdag 13 juni 2013 16:54 schreef Neraice het volgende:
[..]
Bij het eerste college Economie en Bedrijfskunde op de UvA word je verteld alles te vergeten van economie op de middelbare school.
Economie en Bedrijfskunde aan de UvA.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:56 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Wat ga jij studeren? Bedrijfskunde in Antwerpen hier
Baasquote:Op donderdag 13 juni 2013 16:56 schreef Neraice het volgende:
[..]
Economie en Bedrijfskunde aan de UvA.
2 negens en 2 achten. Held.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:50 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
8.6 wiA 8.5 en 8.2 m&o 7.9 ges 7.4 ak 6.9 fa 6.2 nl
Kijken ze niet meer naar. En economie op de uni is heel anders. Komt wel goed.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:50 schreef jordyqwerty het volgende:
Vind het wel kut eig, een 5,5. Vooral aangezien ik een economische studie ga doen
Dacht dat ik een 5 had voor aardrijkskundequote:Op donderdag 13 juni 2013 17:06 schreef Ensemble het volgende:
[..]
2 negens en 2 achten. Held.
[..]
Kijken ze niet meer naar. En economie op de uni is heel anders. Komt wel goed.
Wat had je voor m&o? Of heb je dat niet?quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:56 schreef Neraice het volgende:
[..]
Heb ik nietquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:42 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Wat had je voor m&o? Of heb je dat niet?
Nice, ik ook. En economie was nog wel een van de vakken die ik niet zeker wist.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:38 schreef Push. het volgende:
8,8 gehaald. 0.1 te weinig voor m'n 9.Wel veel hoger dan ik had verwacht eigenlijk.
Op de havo had ik een 7,7 voor mijn ce (nauwelijks geleerd), nu een 5,5quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:18 schreef Sokz het volgende:
Sowieso bij economie vrij weinig middenmoot omdat je simpelweg die click van het economisch denken moet doorhebben.
Ja ik ook. Extra zuur nu dat ik heb lopen kloten bij economie en wiskundequote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:54 schreef koenie95 het volgende:
Ook hier een 8,8 maar dat had makkelijker hoger kunnen zijn als ik die laatste paar vragen niet zo stom had gedaan...
Volgend jaar btw ook economie & bedrijfskunde aan de UvA
Ik hebveen 6.5 nodig voor een 7, maar ik ga het niet meer herkansenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:10 schreef chapel24 het volgende:
Ik ga eco herkansen, heb een 6.8 gehaald en heb een 6.9 nodig voor een 7 voor economie op mijn eindlijst. Ben benieuwd!
Mooi! Ga het (pilot) examen herkansen en haal het hele jaar al vieren dus is alle hulp welkom!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:09 schreef Ensemble het volgende:
Als iemand nog eco vragen heeft, post ze maar. Ik ben hier sowieso nog wel te vinden.
Tering, dit heeft me wel even aan het denken gezet...quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:56 schreef Neraice het volgende:
[..]
Hoezo?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 20:25 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Tering, dit heeft me wel even aan het denken gezet...
Wat vind je leuker?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 13:49 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ik twijfel al een week of twee tussen bedrijfseconomie en bedrijfskunde
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:09 schreef Ensemble het volgende:
Als iemand nog eco vragen heeft, post ze maar. Ik ben hier sowieso nog wel te vinden.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Hoe bereid jij je voor op je mondelingen?
Welke lesbrieven vond je het leukst bij eco?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:09 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Weet ik dus niet zeker, maar ik denk bedrijfseconomie
Voor mensen die hun vwo-deelcertificaat halen buiten een middelbare school om.quote:
Poeh, moet ik straks even kijken thuis. Iig vond ik modellen best interessant, wisselkoersen en comparatieve voordelen eveneensquote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:36 schreef Sokz het volgende:
[..]
Welke lesbrieven vond je het leukst bij eco?
Globalisering en Modellen dusquote:Op zaterdag 15 juni 2013 14:36 schreef Sokz het volgende:
[..]
Welke lesbrieven vond je het leukst bij eco?
Beetje de actualiteiten volgen. En verder de onderwerpen die niet op het CE zaten doornemen door opdrachten te maken uit de examenbundel. Dan moet het wel lukken.quote:
Wat zeg jij, bedrijfskunde of bedrijfseconomie?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:39 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Beetje de actualiteiten volgen. En verder de onderwerpen die niet op het CE zaten doornemen door opdrachten te maken uit de examenbundel. Dan moet het wel lukken.
Ik zou voor bedrijfseconomie kiezen. Bedrijfskunde vind ik te theoretisch.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:48 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Wat zeg jij, bedrijfskunde of bedrijfseconomie?
Dan sowieso bedrijfseconomie als je de wat hardere/puurdere economie leuk vind.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 15:51 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Poeh, moet ik straks even kijken thuis. Iig vond ik modellen best interessant, wisselkoersen en comparatieve voordelen eveneens
Dit inderdaad. Die onderwerpen passen goed bij bedrijfseconomie.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:43 schreef Sokz het volgende:
[..]
Dan sowieso bedrijfseconomie als je de wat hardere/puurdere economie leuk vind.
Die 5.5 maakt echt niks uit. Zolang je economie maar leuk vindt komt alles goed.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:13 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik denk het ook, maar aan de andere kant ben ik bang dat uiteindelijk blijkt dat ik toch liever bedrijfskunde wil doenen die 5.5 blijft me dwars zitten
Morgen maar eens m'n ouders inlichten(Ensemble, see you in Rotterdam
)
Had ik al gecheckt, klopt het dat in bedrijfseconomie ook een aanzienlijk deel m&o zit? (Balansen etc en daarmee oordelen)quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:31 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Die 5.5 maakt echt niks uit. Zolang je economie maar leuk vindt komt alles goed.
Anders vergelijk je even de vakken van beide studies. Zo heb ik de keuze tussen bedrijfseconomie en econometrie kunnen maken.
Bedrijfseconomie op de EUR staat in ieder geval hier: http://www.eur.nl/ese/inf(...)en_bedrijfseconomie/
Ja, zit ook nog best wel wat m&o in. Maar dat zit in bijna alle economie studies.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:09 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Had ik al gecheckt, klopt het dat in bedrijfseconomie ook een aanzienlijk deel m&o zit? (Balansen etc en daarmee oordelen)
Heb je trouwens al een kamer?
Ah zo. Ik moet wel op kamers dichtsbijzijnde is Maastricht, numerus fixus die allang verlopen is. Idd bedrijfskunde in Antwerpen en bedrijfseconomie in Rotterdam (is er niet in Antwerpen)quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:16 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Ja, zit ook nog best wel wat m&o in. Maar dat zit in bijna alle economie studies.
En ik ga nog niet op kamers volgend jaar, aangezien ik vlakbij Rotterdam woon. Misschien in het tweede jaar, ik wil eigenlijk wel weten hoe het is.
Maar je zit dus te twijfelen tussen bedrijfseconomie in Rotterdam en bedrijfskunde in Antwerpen? Of wordt het sowieso Rotterdam?
Ah ja. Rotterdam is sowieso tof, dus als je daar heen gaat kan het geen foute keuze zijn.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:21 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ah zo. Ik moet wel op kamers dichtsbijzijnde is Maastricht, numerus fixus die allang verlopen is. Idd bedrijfskunde in Antwerpen en bedrijfseconomie in Rotterdam (is er niet in Antwerpen)
Het ligt natuurlijk aan je eigen interesses, maar ik denk dat je aan bedrijfseconomie wat meer hebt dan bedrijfskunde. Met bedrijfseconomie kun je ook een master in de accountancy doen, dus er komt sowieso wel wat m&o in terug. Heb het idee dat bedrijfskunde wat oppervlakkiger is dan (bedrijfs)economie.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 22:09 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Had ik al gecheckt, klopt het dat in bedrijfseconomie ook een aanzienlijk deel m&o zit? (Balansen etc en daarmee oordelen)
Dat idee heb ik inderdaad ook, dat het oppervlakkig is, overal maar een beetje van. Waarom kies je dan toch voor Rotterdam? Reputatie van EUR? Of woon je er dichtbij?quote:Op zondag 16 juni 2013 17:07 schreef Uvejal het volgende:
Ik ga komend jaar ook Economie doen in Rotterdam. Qua studentenstad lijkt Utrecht of Amsterdam me eigenlijk wel relaxter.
[..]
Het ligt natuurlijk aan je eigen interesses, maar ik denk dat je aan bedrijfseconomie wat meer hebt dan bedrijfskunde. Met bedrijfseconomie kun je ook een master in de accountancy doen, dus er komt sowieso wel wat m&o in terug. Heb het idee dat bedrijfskunde wat oppervlakkiger is dan (bedrijfs)economie.
Had voor mijn CE trouwens een 9,6
Als je echt een studentenstad wil zijn er wel betere keuzes ja. Maar er is wel genoeg in Rotterdam voor studenten. Het is alleen wat meer verstopt.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:12 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Dat idee heb ik inderdaad ook, dat het oppervlakkig is, overal maar een beetje van. Waarom kies je dan toch voor Rotterdam? Reputatie van EUR? Of woon je er dichtbij?
Heb het eerder vanavond maar voorgelegd aan mijn ouders. 'T wordt alleen wat moeilijker wat betreft financiën maar in principe moet het lukkenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:29 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Als je echt een studentenstad wil zijn er wel betere keuzes ja. Maar er is wel genoeg in Rotterdam voor studenten. Het is alleen wat meer verstopt.
Succes in ieder geval. Als ik slaag trakteer ik je volgend jaar op een biertje.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:32 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Heb het eerder vanavond maar voorgelegd aan mijn ouders. 'T wordt alleen wat moeilijker wat betreft financiën maar in principe moet het lukken
Het moet gek lopen wil jij niet slagenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:47 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Succes in ieder geval. Als ik slaag trakteer ik je volgend jaar op een biertje.
Zijn nog wel een paar vakken waar ik niet zeker over ben voor het mondeling. Bij GS moet je bijna alles kennen wat je ooit gehad hebt. En bij Nederlands dus die 18 boeken.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:48 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Het moet gek lopen wil jij niet slagen
SES / [centraal] Bedrijfseconomie #2quote:Op zondag 16 juni 2013 22:57 schreef jordyqwerty het volgende:
Best raar dat er geen centraal WO Economie topic in SES is
Die's wel erg mager. Maar ik bedoel écht Economie, niet Bedrijfseconomie, zodat elke studie'richting' er kan posten, wat je ook bij WO rechten zietquote:Op zondag 16 juni 2013 23:00 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Zijn nog wel een paar vakken waar ik niet zeker over ben voor het mondeling. Bij GS moet je bijna alles kennen wat je ooit gehad hebt. En bij Nederlands dus die 18 boeken.
Zal wel lukken uiteindelijk, maar moet er nog wel wat moeite voor doen.
[..]
SES / [centraal] Bedrijfseconomie #2
Die is wel oud, dus misschien toch maar een nieuwe aanmaken?
Wat moet je voor GS kennen dan? Ik moest gewoon die twee katernen kennen, zowel voor se als ce. Ik vind geschiedenis vooral leren, als je de feiten weet kom je zelf wel op de verbanden.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:00 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Zijn nog wel een paar vakken waar ik niet zeker over ben voor het mondeling. Bij GS moet je bijna alles kennen wat je ooit gehad hebt. En bij Nederlands dus die 18 boeken.
Zal wel lukken uiteindelijk, maar moet er nog wel wat moeite voor doen.
[..]
SES / [centraal] Bedrijfseconomie #2
Die is wel oud, dus misschien toch maar een nieuwe aanmaken?
Is wel een goed idee. Er is genoeg overlap tussen alle Economische studies om één topic te hebben.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:02 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Die's wel erg mager. Maar ik bedoel écht Economie, niet Bedrijfseconomie, zodat elke studie'richting' er kan posten, wat je ook bij WO rechten ziet
quote:Op zondag 16 juni 2013 23:02 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Wat moet je voor GS kennen dan? Ik moest gewoon die twee katernen kennen, zowel voor se als ce. Ik vind geschiedenis vooral leren, als je de feiten weet kom je zelf wel op de verbanden.
CE was inderdaad die twee katernen, maar mondeling is dus bijna alles van 500 tot 2000. En dan dus de geschiedenis van rechtsstaat en parlementaire democratie. Wat gewoon maatschappijleer is.quote:Het mondeling examen bestaat uit de volgende onderdelen:
-Gedurende ongeveer 25 minuten zal de kandidaat specifiek worden bevraagd over de drie,
hieronder nader omschreven, aangewezen thema’s van domein C. In 2013 betreft het de thema's:
Centralisatie en Staatsvorming (I), Europa in de Wereld 1500-2000 (II) en Ten oorlog! Europese
Oorlogen 1789-1919 (III). Voor wat betreft deze thema’s moet de kandidaat met behulp van
voorbeelden van bijpassende kenmerkende aspecten en met gebruikmaking van de eindtermen van
domein A en B een beargumenteerd antwoord kunnen geven op inhoudelijke vragen.
Daarnaast moet de kandidaat ten aanzien van deze drie thema’s op grond van situaties in
verschillende tijdvakken ontwikkelingen op langere termijn kunnen beschrijven en vergelijken.
-Voor wat betreft de overige kenmerkende aspecten van Domein B, welke geen betrekking hebben
op de bovengenoemde thema’s, moet de kandidaat er in ieder geval blijk van geven de
kenmerkende aspecten te kunnen plaatsen in de tijd, te kunnen herkennen en te omschrijven met
behulp van een voorbeeld. Deze kennis van de “overige” kenmerkende aspecten zal vooral worden
getoetst aan de hand van de bronnencasus.
-Ten aanzien van domein D (Geschiedenis van de Rechtsstaat en de Parlementaire Democratie) en
E, in combinatie met domein A, moet de kandidaat gedurende minimaal 5 minuten eenvoudige en
wat complexere vraagstukken kunnen beantwoorden.
Tering manquote:Op zondag 16 juni 2013 23:09 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Is wel een goed idee. Er is genoeg overlap tussen alle Economische studies om één topic te hebben.
[..]
[..]
CE was inderdaad die twee katernen, maar mondeling is dus bijna alles van 500 tot 2000. En dan dus de geschiedenis van rechtsstaat en parlementaire democratie. Wat gewoon maatschappijleer is.![]()
Hele lesboek + extra katern moet je allemaal kennen.quote:
Anders maken we gewoon het topic aan en zien we wel hoeveel mensen er op af komen?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:12 schreef jordyqwerty het volgende:
Ja, ik weet niet hoeveel animo er voor is, maar ik zou het zeker leuk vinden
Heb medelijden met je, ik heb al lang en breed vakantiequote:Op zondag 16 juni 2013 23:17 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Hele lesboek + extra katern moet je allemaal kennen.![]()
Deze week dus maar beginnen. Het is al over drie weken.
Denk dat het voor een centraal topic beter is een mod van het subforum te pm'en, doe jij het of doe ik het?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:17 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Anders maken we gewoon het topic aan en zien we wel hoeveel mensen er op af komen?
Hehe, dankje. Begin je je niet te vervelen dan? Zonder al dat leren.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:18 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Heb medelijden met je, ik heb al lang en breed vakantieIk werk dan wel weer
Wil jij het doen?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:18 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Denk dat het voor een centraal topic beter is een mod van het subforum te pm'en, doe jij het of doe ik het?
Dat CE was wel te doen, had een 6.9quote:Op zondag 16 juni 2013 23:24 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Hehe, dankje. Begin je je niet te vervelen dan? Zonder al dat leren.![]()
Heb trouwens woensdag ook nog CE Frans.
Op die open dag zeiden ze dat je geen tijd hebt voor een bijbaan tijdens een studie Econometrie. Dus ik ga eerst wel even kijken wat de studielast is. Als het meevalt ga ik wel werk zoeken. Maar je hebt toch stufi.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:25 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Dat CE was wel te doen, had een 6.9Ja, verveel me wel
Kijk een beetje series, hopelijk vanaf volgende week meer gaan werken. Ga jij komend jaar werken? Moet eens kijken voor een dik verdienende baan in R'dam
Ectrie is ook wel pittig geloof ik.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:28 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Op die open dag zeiden ze dat je geen tijd hebt voor een bijbaan tijdens een studie Econometrie. Dus ik ga eerst wel even kijken wat de studielast is. Als het meevalt ga ik wel werk zoeken. Maar je hebt toch stufi.![]()
Wat voor werk doe je nu dan?
Zeker omdat je alle vakken moet halen bij de EUR. Zitten nogal wat lastige wiskunde vakken tussen.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:36 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ectrie is ook wel pittig geloof ik.
Beetje vlaaien en cakes maken en inpakken in een industriële bakkerij
Nee joh, 5 per uur ofzo, maar vind het wel lachenquote:Op zondag 16 juni 2013 23:41 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Zeker omdat je alle vakken moet halen bij de EUR. Zitten nogal wat lastige wiskunde vakken tussen.
Tof. Lijkt mij leuker dan zo'n standaard baan als vakkenvuller. Verdient het goed?
Op de EUR in ieder geval:quote:Op zondag 16 juni 2013 23:42 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Poeh, drop eens alle economische studies hier?
Per uni is beter jaquote:Op zondag 16 juni 2013 23:46 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Op de EUR in ieder geval:
Economie en Bedrijfseconomie
International Bachelor Economics and Business Economics
Fiscale Economie
Econometrie en Operationele Research
International Bachelor Econometrics and Operations Research
Economie en Informatica
Anders zetten we het per uni neer?
Opzetje kan ik morgen wel maken. Ik zal eerst wel even toestemming vragen.
Is nog best wel wat.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:42 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Nee joh, 5 per uur ofzo, maar vind het wel lachenen kan best wat uren maken.
Aan de andere kant is het wel goed dat je achterna gezeten wordt, tenminste dat vind ik er dan van
Meh. Dat van Rotterdam vind ik dubieus met die compensatieregeling e.d.. Een vijf mag je compenseren met een zeven etc.. Vind ik juist zonde, want ze hadden de opleiding echt wezenlijk zwaarder, en dus waardevoller, dan andere economische opleidingen kunnen maken. Gemiste kans als je het mij vraagt. Maar de Erasmus is daar natuurlijk ook niet voor bedoeld.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:48 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Is nog best wel wat.![]()
Het is ook wel goed dat ze zorgen dat je alles moet halen, maar het maakt de studies wel een stuk lastiger. Het zorgt er in ieder geval wel voor dat je diploma meer waard wordt.
Is niet helemaal fantastisch nee. Aan de andere kant, je bent wel verplicht je propedeuse in jaar 1 te halen. Ik vind wel dat daardoor al goed 'gestuurd' wordt, veel vakken in het tweede jaar teren immers op vakken uit het eerste jaar.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:51 schreef Push. het volgende:
[..]
Meh. Dat van Rotterdam vind ik dubieus met die compensatieregeling e.d.. Een vijf mag je compenseren met een zeven etc.. Vind ik juist zonde, want ze hadden de opleiding echt wezenlijk zwaarder, en dus waardevoller, dan andere economische opleidingen kunnen maken. Gemiste kans als je het mij vraagt. Maar de Erasmus is daar natuurlijk ook niet voor bedoeld.
Klopt. Goeie regel in de kern, maar slecht uitgewerkt vind ik. Zo kom je namelijk wel moet achterstanden en tekortkomingen aan in je tweede jaar, en niemand weet wat je nou wel en niet voldoende kan als je je diploma hebt. Beetje uit z'n verband getrokken, maar je snapt wat ik bedoel.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:57 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Is niet helemaal fantastisch nee. Aan de andere kant, je bent wel verplicht je propedeuse in jaar 1 te halen. Ik vind wel dat daardoor al goed 'gestuurd' wordt, veel vakken in het tweede jaar teren immers op vakken uit het eerste jaar.
Aan de andere kant is het ook gewoon zonde dat mensen gewoon met een luie instelling naar een universiteit gaan en daardoor deze maatregelen nodig zijn om de kwaliteit te verhogen
Ik snap het wel ja, ik ben het met je eens wat dat betreftquote:Op maandag 17 juni 2013 00:14 schreef Push. het volgende:
[..]
Klopt. Goeie regel in de kern, maar slecht uitgewerkt vind ik. Zo kom je namelijk wel moet achterstanden en tekortkomingen aan in je tweede jaar, en niemand weet wat je nou wel en niet voldoende kan als je je diploma hebt. Beetje uit z'n verband getrokken, maar je snapt wat ik bedoel.
Precies. Daarom zeg ik ook dat de Erasmus niet is bedoeld voor zulke maatregelen. Ze overleven van de aantallen studenten, en die lopen dus weg bij strengere maatregelen. Ken ook mensen die al door de huidige maatregel wegblijven uit Rotterdam. Maar ja. Eigenlijk een probleem van alle universiteiten in Nederland.
Ik ga ook Rechtsgeleerdheid doen en de EUR biedt voor het combineren van deze twee studies een speciaal programma aan. Daarnaast is het zeker een pluspunt dat de EUR op economisch gebied erg goed staat aangeschreven.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:12 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Dat idee heb ik inderdaad ook, dat het oppervlakkig is, overal maar een beetje van. Waarom kies je dan toch voor Rotterdam? Reputatie van EUR? Of woon je er dichtbij?
Ah ja, dat had ik gezien, die combinatie tussen economie en rechtenquote:Op maandag 17 juni 2013 16:12 schreef Uvejal het volgende:
[..]
Ik ga ook Rechtsgeleerdheid doen en de EUR biedt voor het combineren van deze twee studies een speciaal programma aan. Daarnaast is het zeker een pluspunt dat de EUR op economisch gebied erg goed staat aangeschreven.
Geen antwerpen meer Jordy?quote:Op maandag 17 juni 2013 16:21 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Ah ja, dat had ik gezien, die combinatie tussen economie en rechtenTot in Rotterdam zou ik zeggen
Neequote:
Ikkee, had een 6.8 en wil 6.9 voor een 7 op mn eindlijstquote:Op woensdag 19 juni 2013 10:49 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
Nog mensen die een herkansing economie doen? Ik 'herprofileer' zo als dat dan zo mooi heet.
Ahh zuur dat je 0.1 hoger moet. Ik stond een 6.4 op SE maar haalde op CE een 4.1 waardoor ik een 5 gemiddeld op m'n eindlijst staquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:16 schreef chapel24 het volgende:
[..]
Ikkee, had een 6.8 en wil 6.9 voor een 7 op mn eindlijst
Is wel te doen denk ik toch? Als je een 6.4 voor SE hebt kun je wel iets. Ben benieuwd of er nu wel een dikke keynes opgave komt en ben ook benieuwd naar het betoogquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:20 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
[..]
Ahh zuur dat je 0.1 hoger moet. Ik stond een 6.4 op SE maar haalde op CE een 4.1 waardoor ik een 5 gemiddeld op m'n eindlijst sta. Moet dus ff een 4.6 of hoger halen.
En hoe ging het? Bij mij een stuk beter dan de vorige keer. Keynes vond (vind ik altijd) ik kut en betoog leek te doen? Deze keer ook afgekregen. 3 vragen niet gemaakt. Oh en bij die vraag: ''toon aan dat het aantal WAJ-ers een x aantal is'', kreeg ik wel even een euforisch momentje toen ik het getal er precies uitkreegquote:Op woensdag 19 juni 2013 12:31 schreef chapel24 het volgende:
[..]
Is wel te doen denk ik toch? Als je een 6.4 voor SE hebt kun je wel iets. Ben benieuwd of er nu wel een dikke keynes opgave komt en ben ook benieuwd naar het betoog
Netjes.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:32 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
Ik heb het globaal nagekeken en zag er keurig uit! Misschien heb ik die 6.6 wel voor een 6.5 op m'n eindlijst! Blij dat ik herkanst!!
Prima!!! Bij mij ging het ook wel aardig, behalve die keynes vragen. Heb het nagekeken en heb ongeveer 36 punten dus hopelijk mijn benodigde 6.9. Als de N weer 1.8 is dan moet dat lukken.quote:
Pilot heeft andere onderwerpen die vanaf volgend jaar in het reguliere examen economie zitten. Die lijst met andere onderwerpen is vast wel ergens in een syllabus te vinden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 09:59 schreef Earl. het volgende:
Kan iemand me het verschil vertellen tussen het normale examen economie en het pilot programma? Krijg steeds te horen dat dat er niet is maar lijkt me onlogisch om dan twee verschillende examens af te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |