abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127830421
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:13 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

[..]

Beetje de actualiteiten volgen. En verder de onderwerpen die niet op het CE zaten doornemen door opdrachten te maken uit de examenbundel. Dan moet het wel lukken.
pi_127830677
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:39 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Beetje de actualiteiten volgen. En verder de onderwerpen die niet op het CE zaten doornemen door opdrachten te maken uit de examenbundel. Dan moet het wel lukken.
Wat zeg jij, bedrijfskunde of bedrijfseconomie? :(
pi_127836078
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:48 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Wat zeg jij, bedrijfskunde of bedrijfseconomie? :(
Ik zou voor bedrijfseconomie kiezen. Bedrijfskunde vind ik te theoretisch.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 20:43:44 #179
256829 Sokz
Livin' the life
pi_127836154
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:51 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Poeh, moet ik straks even kijken thuis. Iig vond ik modellen best interessant, wisselkoersen en comparatieve voordelen eveneens
Dan sowieso bedrijfseconomie als je de wat hardere/puurdere economie leuk vind.
pi_127836216
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:43 schreef Sokz het volgende:

[..]

Dan sowieso bedrijfseconomie als je de wat hardere/puurdere economie leuk vind.
Dit inderdaad. Die onderwerpen passen goed bij bedrijfseconomie.
pi_127837658
Ik denk het ook, maar aan de andere kant ben ik bang dat uiteindelijk blijkt dat ik toch liever bedrijfskunde wil doen :') en die 5.5 blijft me dwars zitten

Morgen maar eens m'n ouders inlichten :') (Ensemble, see you in Rotterdam ;) )
pi_127838527
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:13 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik denk het ook, maar aan de andere kant ben ik bang dat uiteindelijk blijkt dat ik toch liever bedrijfskunde wil doen :') en die 5.5 blijft me dwars zitten

Morgen maar eens m'n ouders inlichten :') (Ensemble, see you in Rotterdam ;) )
Die 5.5 maakt echt niks uit. Zolang je economie maar leuk vindt komt alles goed.

Anders vergelijk je even de vakken van beide studies. Zo heb ik de keuze tussen bedrijfseconomie en econometrie kunnen maken.

Bedrijfseconomie op de EUR staat in ieder geval hier: http://www.eur.nl/ese/inf(...)en_bedrijfseconomie/
pi_127840498
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:31 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Die 5.5 maakt echt niks uit. Zolang je economie maar leuk vindt komt alles goed.

Anders vergelijk je even de vakken van beide studies. Zo heb ik de keuze tussen bedrijfseconomie en econometrie kunnen maken.

Bedrijfseconomie op de EUR staat in ieder geval hier: http://www.eur.nl/ese/inf(...)en_bedrijfseconomie/
Had ik al gecheckt, klopt het dat in bedrijfseconomie ook een aanzienlijk deel m&o zit? (Balansen etc en daarmee oordelen)

Heb je trouwens al een kamer?
pi_127840927
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 22:09 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Had ik al gecheckt, klopt het dat in bedrijfseconomie ook een aanzienlijk deel m&o zit? (Balansen etc en daarmee oordelen)

Heb je trouwens al een kamer?
Ja, zit ook nog best wel wat m&o in. Maar dat zit in bijna alle economie studies.

En ik ga nog niet op kamers volgend jaar, aangezien ik vlakbij Rotterdam woon. Misschien in het tweede jaar, ik wil eigenlijk wel weten hoe het is. :P

Maar je zit dus te twijfelen tussen bedrijfseconomie in Rotterdam en bedrijfskunde in Antwerpen? Of wordt het sowieso Rotterdam?
pi_127841242
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 22:16 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Ja, zit ook nog best wel wat m&o in. Maar dat zit in bijna alle economie studies.

En ik ga nog niet op kamers volgend jaar, aangezien ik vlakbij Rotterdam woon. Misschien in het tweede jaar, ik wil eigenlijk wel weten hoe het is. :P

Maar je zit dus te twijfelen tussen bedrijfseconomie in Rotterdam en bedrijfskunde in Antwerpen? Of wordt het sowieso Rotterdam?
Ah zo. Ik moet wel op kamers dichtsbijzijnde is Maastricht, numerus fixus die allang verlopen is. Idd bedrijfskunde in Antwerpen en bedrijfseconomie in Rotterdam (is er niet in Antwerpen)
pi_127862325
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 22:21 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Ah zo. Ik moet wel op kamers dichtsbijzijnde is Maastricht, numerus fixus die allang verlopen is. Idd bedrijfskunde in Antwerpen en bedrijfseconomie in Rotterdam (is er niet in Antwerpen)
Ah ja. Rotterdam is sowieso tof, dus als je daar heen gaat kan het geen foute keuze zijn. _O_

En je kent er nu al een paar die daar heen gaan, naar Antwerpen gaat bijna niemand hier.
pi_127865785
Ik ga komend jaar ook Economie doen in Rotterdam. Qua studentenstad lijkt Utrecht of Amsterdam me eigenlijk wel relaxter.

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 22:09 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Het ligt natuurlijk aan je eigen interesses, maar ik denk dat je aan bedrijfseconomie wat meer hebt dan bedrijfskunde. Met bedrijfseconomie kun je ook een master in de accountancy doen, dus er komt sowieso wel wat m&o in terug. Heb het idee dat bedrijfskunde wat oppervlakkiger is dan (bedrijfs)economie.

Had voor mijn CE trouwens een 9,6 :)
pi_127865973
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:07 schreef Uvejal het volgende:
Ik ga komend jaar ook Economie doen in Rotterdam. Qua studentenstad lijkt Utrecht of Amsterdam me eigenlijk wel relaxter.

[..]

Het ligt natuurlijk aan je eigen interesses, maar ik denk dat je aan bedrijfseconomie wat meer hebt dan bedrijfskunde. Met bedrijfseconomie kun je ook een master in de accountancy doen, dus er komt sowieso wel wat m&o in terug. Heb het idee dat bedrijfskunde wat oppervlakkiger is dan (bedrijfs)economie.

Had voor mijn CE trouwens een 9,6 :)
Dat idee heb ik inderdaad ook, dat het oppervlakkig is, overal maar een beetje van. Waarom kies je dan toch voor Rotterdam? Reputatie van EUR? Of woon je er dichtbij?
pi_127881292
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 17:12 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Dat idee heb ik inderdaad ook, dat het oppervlakkig is, overal maar een beetje van. Waarom kies je dan toch voor Rotterdam? Reputatie van EUR? Of woon je er dichtbij?
Als je echt een studentenstad wil zijn er wel betere keuzes ja. Maar er is wel genoeg in Rotterdam voor studenten. Het is alleen wat meer verstopt.
pi_127881454
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:29 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Als je echt een studentenstad wil zijn er wel betere keuzes ja. Maar er is wel genoeg in Rotterdam voor studenten. Het is alleen wat meer verstopt.
Heb het eerder vanavond maar voorgelegd aan mijn ouders. 'T wordt alleen wat moeilijker wat betreft financiën maar in principe moet het lukken :Y
pi_127882576
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:32 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Heb het eerder vanavond maar voorgelegd aan mijn ouders. 'T wordt alleen wat moeilijker wat betreft financiën maar in principe moet het lukken :Y
Succes in ieder geval. Als ik slaag trakteer ik je volgend jaar op een biertje. :7
pi_127882634
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:47 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Succes in ieder geval. Als ik slaag trakteer ik je volgend jaar op een biertje. :7
Het moet gek lopen wil jij niet slagen ;)
pi_127883209
Best raar dat er geen centraal WO Economie topic in SES is
pi_127883392
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:48 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Het moet gek lopen wil jij niet slagen ;)
Zijn nog wel een paar vakken waar ik niet zeker over ben voor het mondeling. Bij GS moet je bijna alles kennen wat je ooit gehad hebt. En bij Nederlands dus die 18 boeken.

Zal wel lukken uiteindelijk, maar moet er nog wel wat moeite voor doen.

quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:57 schreef jordyqwerty het volgende:
Best raar dat er geen centraal WO Economie topic in SES is
SES / [centraal] Bedrijfseconomie #2

Die is wel oud, dus misschien toch maar een nieuwe aanmaken?
pi_127883500
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:00 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Zijn nog wel een paar vakken waar ik niet zeker over ben voor het mondeling. Bij GS moet je bijna alles kennen wat je ooit gehad hebt. En bij Nederlands dus die 18 boeken.

[..]

Die's wel erg mager. Maar ik bedoel écht Economie, niet Bedrijfseconomie, zodat elke studie'richting' er kan posten, wat je ook bij WO rechten ziet
pi_127883538
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:00 schreef Ensemble het volgende:

[..]

[..]

Wat moet je voor GS kennen dan? Ik moest gewoon die twee katernen kennen, zowel voor se als ce. Ik vind geschiedenis vooral leren, als je de feiten weet kom je zelf wel op de verbanden.
pi_127883956
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:02 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Die's wel erg mager. Maar ik bedoel écht Economie, niet Bedrijfseconomie, zodat elke studie'richting' er kan posten, wat je ook bij WO rechten ziet
Is wel een goed idee. Er is genoeg overlap tussen alle Economische studies om één topic te hebben.

quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:02 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Wat moet je voor GS kennen dan? Ik moest gewoon die twee katernen kennen, zowel voor se als ce. Ik vind geschiedenis vooral leren, als je de feiten weet kom je zelf wel op de verbanden.
quote:
Het mondeling examen bestaat uit de volgende onderdelen:

-Gedurende ongeveer 25 minuten zal de kandidaat specifiek worden bevraagd over de drie,
hieronder nader omschreven, aangewezen thema’s van domein C. In 2013 betreft het de thema's:
Centralisatie en Staatsvorming (I), Europa in de Wereld 1500-2000 (II) en Ten oorlog! Europese
Oorlogen 1789-1919 (III). Voor wat betreft deze thema’s moet de kandidaat met behulp van
voorbeelden van bijpassende kenmerkende aspecten en met gebruikmaking van de eindtermen van
domein A en B een beargumenteerd antwoord kunnen geven op inhoudelijke vragen.
Daarnaast moet de kandidaat ten aanzien van deze drie thema’s op grond van situaties in
verschillende tijdvakken ontwikkelingen op langere termijn kunnen beschrijven en vergelijken.

-Voor wat betreft de overige kenmerkende aspecten van Domein B, welke geen betrekking hebben
op de bovengenoemde thema’s, moet de kandidaat er in ieder geval blijk van geven de
kenmerkende aspecten te kunnen plaatsen in de tijd, te kunnen herkennen en te omschrijven met
behulp van een voorbeeld. Deze kennis van de “overige” kenmerkende aspecten zal vooral worden
getoetst aan de hand van de bronnencasus.

-Ten aanzien van domein D (Geschiedenis van de Rechtsstaat en de Parlementaire Democratie) en
E, in combinatie met domein A, moet de kandidaat gedurende minimaal 5 minuten eenvoudige en
wat complexere vraagstukken kunnen beantwoorden.
CE was inderdaad die twee katernen, maar mondeling is dus bijna alles van 500 tot 2000. En dan dus de geschiedenis van rechtsstaat en parlementaire democratie. Wat gewoon maatschappijleer is. :')
pi_127884141
Ja, ik weet niet hoeveel animo er voor is, maar ik zou het zeker leuk vinden
pi_127884163
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:09 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Is wel een goed idee. Er is genoeg overlap tussen alle Economische studies om één topic te hebben.

[..]

[..]

CE was inderdaad die twee katernen, maar mondeling is dus bijna alles van 500 tot 2000. En dan dus de geschiedenis van rechtsstaat en parlementaire democratie. Wat gewoon maatschappijleer is. :')
Tering man :') Veel leerwerk?
pi_127884426
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:12 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Tering man :') Veel leerwerk?
Hele lesboek + extra katern moet je allemaal kennen. :')

Deze week dus maar beginnen. Het is al over drie weken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')