abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 10 mei 2013 @ 22:10:58 #1
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126325180
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen hè!

Pics uit het vorige topic :

Quinn van WeirdlyWired


Diva van Candaasje:


Een pluizig ding:


Samba, Olaf en Pluk van Miffy1:


Ochtendritueel bij douche-eendje:


Vorig topic:
F&F / [centraal] Konijnentopic met foto's! #22 Met kerstige nijntjes!

[ Bericht 10% gewijzigd door suikertaartje op 10-05-2013 22:23:34 ]
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  vrijdag 10 mei 2013 @ 22:46:26 #2
395886 hezdunnah
Keep it rasta
pi_126327615
Awwww wat vind ik Quinn daar schattig zitten! Ik zal eens kijken of ik nog foto's heb van onze konijnen.
Arie is net weg en die nigger belt me op
  maandag 13 mei 2013 @ 13:27:37 #3
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126426883
Dag 4: Flip en Eva wassen elkaar al O+
Een foto daarvan maken is dan weer echt onmogelijk, want als ik in de buurt kom, komen ze knorrend naar mij toe...

Eva:


Ik was Flip kwijt en ik riep hem :D:
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  maandag 13 mei 2013 @ 13:51:29 #4
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_126427635
Heeft iemand misschien tips tegen plakpoep/kettingkeutels? Ik kom de laatste tijd steeds vaker zachte keutels in het hok tegen.
pi_126432463
Blinde darm keutels? Dan geef je waarschijnlijk te veel voer en eet je konijn zijn blinde darm keutels (bdk) niet meer op.
So be easy and free, when you're drinking with me
I'm a man you don't meet every day
pi_126435594
Minderen met brokken inderdaad, zorgen voor voldoende vers hooi.
  maandag 13 mei 2013 @ 17:03:27 #7
314273 Omdatappel
Omdat banaan.
pi_126435964
'Pluizig ding' heet Sherlock en is de nijn van Bloempje.
Omdat peer.
  maandag 13 mei 2013 @ 18:20:00 #8
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_126439400
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 15:56 schreef Partingglass het volgende:
Blinde darm keutels? Dan geef je waarschijnlijk te veel voer en eet je konijn zijn blinde darm keutels (bdk) niet meer op.
Ja die bedoel ik :P hmm dat wordt lastig, ik heb twee konijnen en het is lastig om in de gaten te houden welk konijn het meeste eet...ik kan wel kijken of het helpt om wat minder brokken te geven. Dank je :)
pi_126439568
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:20 schreef morgane het volgende:

[..]

Ja die bedoel ik :P hmm dat wordt lastig, ik heb twee konijnen en het is lastig om in de gaten te houden welk konijn het meeste eet...ik kan wel kijken of het helpt om wat minder brokken te geven. Dank je :)
En ook belangrijk: welke brokken voer je? :)
  maandag 13 mei 2013 @ 18:26:12 #10
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_126439673
Hope Farms Supertrio :)
  maandag 13 mei 2013 @ 18:28:14 #11
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126439768
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:26 schreef morgane het volgende:
Hope Farms Supertrio :)
Hmm dat is wel een ok biks ja, voer inderdaad wat minder biks/meer hooi en let eens op het eetgedrag. Mochten ze blindedarmkeutels blijven houden kan je ook nog eens in de gaten houden of er wormen inzitten, die willen namelijk ook nog wel eens voor bdk's zorgen.
  maandag 13 mei 2013 @ 18:29:08 #12
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_126439808
Zal ik doen, bedankt voor het advies! Nu nog even beide konijnen ondersteboven houden om te kijken welke van de twee het is!
pi_126457495
Met zijn tweeën in de hangmat! Ze zijn er allebei eigenlijk al veel te groot voor, maar ze vinden het heerlijk om er in te zitten.

pi_126463259
Waar heb je die hangmat vandaan?
pi_126464685
Bij BunnyBunch. :)
  donderdag 16 mei 2013 @ 22:42:02 #16
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_126610671
quote:
10s.gif Op maandag 13 mei 2013 17:03 schreef Omdatappel het volgende:
'Pluizig ding' heet Sherlock en is de nijn van Bloempje.
I know, maar ze noemde hem in het vorige topic zelf een pluizig ding :D
Vond ik leuk :@
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_126613040
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 22:56 schreef WeirdlyWired het volgende:
Met zijn tweeën in de hangmat! Ze zijn er allebei eigenlijk al veel te groot voor, maar ze vinden het heerlijk om er in te zitten.

[ afbeelding ]
ik heb deze hangmat voor de ratten :)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_126648945
Vandaag met Quinn en Steve naar de dierenarts geweest. Quinn moest nog ingeënt worden.
Meteen gevraagd of Quinn doof is.

Mijn vriend en ik stonden een paar dagen geleden bij stil dat Quinn eigenlijk nergens op reageert qua geluid. Steve reageert overal op, maar zelfs boven Quinn der hoofd klappen had geen effect.
Maar Quinn der oren waren in principe goed, dus kan makkelijk zijn dat ze doof is.
( Of Oost - Indisch :P, dat kan natuurlijk ook nog)
pi_126653057
Ik krijg weer een konijn O+

Hij is otterbruin en ik zoek nog een bijpassende naam.
Suggesties zijn welkom! :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 18 mei 2013 @ 10:38:09 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126668268
Sorry, ik vind het al moeilijk om namen te bedenken voor mijn eigen konijntjes.

Coco misschien?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126672251
Coco noem je volgens mij een kat.
Whatabout doobie? ;)
  zaterdag 18 mei 2013 @ 13:26:49 #22
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126672690
Ik heb net het konijnenhok weer helemaal verschoond. Ik zie er altijd tegenop om er aan te beginnen, maar eenmaal bezig geeft het me gek genoeg veel voldoening.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 18:01:12 #23
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_126681658
Ik kom hier veel te weinig! Hier nog wat fotootjes van onze nijnen. DeeDee en Dexter. DeeDee (de hangoor) is een echte graver, de ingegraven bloembak met zand is een enorm succes.


klerkje
  zaterdag 18 mei 2013 @ 18:08:11 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126681890
Goed plan van die ingegraven bloembak. Bij mij graven ze het hele gras kapot. Ik heb er wel gaas onder zitten, maar ik ben er toch iets minder blij mee.

Mooie beestjes.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 18:12:27 #25
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_126682039
Nou ja, vergis je niet hoor, DeeDee is nog steeds erg geïnteresseerd in het gras en dat willen we niet. Niet zozeer omdat het dan een janboel wordt, maar meer omdat ze dan vast een keer onder het gaas uit gaat komen. Ze mogen dit stuk dan ook alleen in als we er bij zijn. Nu zitten ze voornamelijk in hun hok met ren, en hebben we zo'n hekgebeuren op het terras gezet (wij zitten er toch nog niet), daar kunnen ze lekker rennen zonder dat we de hele tijd op ze moeten letten.

Dank je, vorig jaar uit het asiel gehaald, ben ook heel blij met ze, ze blijven alleen wel wat schrikkerig, knuffelen ofzo zit er niet bij, maar ach, daar hebben ze elkaar voor, ze zijn verzot op elkaar. O+
klerkje
  zaterdag 18 mei 2013 @ 19:23:10 #26
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126684680
Ik heb nog nooit knuffelige konijnen gehad. Gelukkig ook nog nooit agressieve konijnen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126690070
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 13:09 schreef Iwanius het volgende:
Coco noem je volgens mij een kat.
Whatabout doobie? ;)
Heeft dat iets met de kleur te maken? Niet dat dat perse hoeft ;)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator zondag 19 mei 2013 @ 00:54:40 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_126710156
Ik vind t leuk om een konijn altijd een heel gewone mensennaam te geven. Koen, bijvoorbeeld. Of Michel :D Joost, Niels, Daniël, zoiets
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 19 mei 2013 @ 01:06:03 #29
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126710675
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 19:23 schreef livelink het volgende:
Ik heb nog nooit knuffelige konijnen gehad. Gelukkig ook nog nooit agressieve konijnen.
ik heb 2 heel verschillende konijnen. Een springt op schoot en volgt je als hij aandacht wilt. De dame is nogal bang en zo af en toe wel benaderbaar voor een paar aaien op de kop.
In de opvang wel vaak konijnen met gedragsproblemen maar dat komt vaak door de situatie waar ze in hebben gezeten :)
pi_126765604
Ik ga zelf maar een konijnenhok bouwen :7
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_126766033
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 19:23 schreef livelink het volgende:
Ik heb nog nooit knuffelige konijnen gehad. Gelukkig ook nog nooit agressieve konijnen.
Steve, het mannetje, valt telkens mijn vriend aan. Terwijl ik hem juist mag knuffelen. Meneer zal mij niet zo snel aanvallen. Zal wel een mannending zijn.

Quinn houdt er niet van om geaaid te worden. Ze is allang tevreden als Steve de binnenkant van haar oor likt. Rare beestjes eigenlijk, konijnen :P
  Moderator maandag 20 mei 2013 @ 15:27:32 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_126767738
Als m'n vriend hooi in het hok van Molly doet, knort ze altijd naar m. Als ik het doe, gaat ze heel braaf d'r hooi zitten eten :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 20 mei 2013 @ 17:15:54 #33
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126772177
Mijn konijnen moeten hun buitenruimte delen met de kinderen, ik zou het dus helemaal niet leuk vinden als ze agressief zouden doen. Gelukkig is dat dus ook niet het geval. Zowel kinderen als konijnen gaan volledig hun eigen gang. De konijntjes lijken het juist wel gezellig te vinden als de kinderen er ook zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126854443
Een vraag van een algemene orde.

Ik was vorig jaar bij iemand die konijnen had en los van het gegeven dat het leuke beestjes zijn,viel mij andermaal op dat konijnen als je ze aankijken dat altijd erg stoïcijns overkomt en het enige wat beweegt (nou ja,trilt) is de neus.

Is dat standaard hun manier van iets opnemen of zitten ze je gewoon een beetje 'arrogant' aan te kijken. Katten hebben dat ook wel een beetje is mijn ervaring.
pi_126856008
Een wiebelende neus geeft inderdaad aan dat ze het even opnemen ja. Hoe meer die neus wiebelt, hoe nieuwsgieriger / geïnteresseerd ze zijn.
Als iets echt interessant is, dan komen ze wel in beweging. :)

Maar verder zijn het diertjes met een sterk eigen willetje. Ze weten precies waar het lekkers te halen is, wanneer het tijd is voor een aaibeurt (dat is namelijk wanneer zijzelf zin hebben... ;) ) en ze liggen waar ze liggen willen. Soms op de vreemdste plekken. En als je iets doet dat ze niet bevalt, dan keren ze beledigd de rug naar je toe. Dus eigenlijk zijn het net katten ja :+
(Sterker nog, bij veel katten heb ik het idee dat de liefde minder voorwaardelijk is dan bij konijnen. Die laatste komen ook graag naar je toe voor aandacht - of vaker; iets lekkers - maar je kunt ze ook wel goed omkopen met eten. :P Laatst heeft mijn schoonzusje een weekje opgepast en haar lekker verwend....drie keer raden wie mijn konijn's nieuwe grote liefde was....)

Althans, dit is een beschrijving van Diva, die haar naam eer aan doet :D . Maar uit alle verhalen die ik over konijnen lees, is ze geen uitzondering.
pi_126857699
Het wiebelen van de neus heeft ook te maken met zuurstof binnen krijgen en het ruiken van gevaar. Doordat ze zo ademhalen ruiken ze ook sneller.
Aangezien onze ogen naast elkaar staan zal een konijn de mens ook als vijand/gevaar kunnen beschouwen wat het sneller ademhalen verklaart.

Hier ook vaak bewegende oren en op de achterpootjes staan :)
pi_126884959
Ow en dit trof ik vanmorgen aan.

pi_126885084
Die hebben vast een goede nacht /ochtend gehad :D :o
pi_126951384
Bouw van het hok schiet aardig op.
Afwerking gaat ook behoorlijk wat tijd kosten.
Wat hebben jullie op de bodem van het hok tegen de pies?

quote:
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_126953535
Mijn schatjes O+

  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:58:12 #41
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_126966859
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 16:14 schreef Miniem het volgende:
Bouw van het hok schiet aardig op.
Afwerking gaat ook behoorlijk wat tijd kosten.
Wat hebben jullie op de bodem van het hok tegen de pies?

[..]

Ah dus jij bent ook aan het bouwen :)
Hoe dik is die multiplex?
Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Vanmorgen een konijn dood gevonden in zijn hok. Gisteren leek er niets aan de hand.. :N
Geen idee wat de oorzaak is geweest, ze was pas 2..
pi_126969947
15mm
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_127031037
  Moderator zondag 26 mei 2013 @ 22:23:34 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_127046302
Cute overload :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_127153939
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 17:02 schreef massy het volgende:
Mijn schatjes O+


:D Dat bedoelde ik dus met mijn eerdere reactie inzake hun stoïcijnse blik en trillende neus.
Precies de foto die dit uitbeeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2013 14:51:47 ]
pi_127157927
quote:
10s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:51 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:D Dat bedoelde ik dus met mijn eerdere reactie inzake hun stoïcijnse blik en trillende neus.
Precies de foto die dit uitbeeld.
Hehe. Ja zo kijkt Diva hier vrijwel dagelijks ja. Meestal als ze ook languit ligt te chillen 8-) .
pi_127457273
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 00:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind t leuk om een konijn altijd een heel gewone mensennaam te geven. Koen, bijvoorbeeld. Of Michel :D Joost, Niels, Daniël, zoiets
Net als die van ons, ons gesteriliseerde vrouwtje heet Harry :') :P . Ze is nu ongeveer anderhalf jaar oud en ze heeft het hier goed naar haar zin. Al is ze wel 'alleen' in huis. Gelukkig krijgt ze echt heel veel aandacht van mij en mijn vriendin. Het is ook echt een heel vrolijk konijntje, altijd springen en hupsen, gek doen en rollen. En dingen slopen, dingen slopen vind ze helemaal geweldig o|O . Al een mooie 5.1 headset kunnen weggooien, mijn 5.1 home-cinemaset is nu een 3.1 8)7 . En er zitten wat gaten in de bank en de kussens zijn ook geen lang leven beschoren. Maar we houden wel van haar! Ze loopt ook altijd lekker los in de kamer als we thuis zijn en voor de rest hebben we het allemaal goed dichtgetimmerd, de computer en tv-meubels en dergelijke.
Af en toe mag ze met lekker weer ook even naar buiten, dat vind ze ook altijd wel erg leuk. Al is ze dan nog wel een beetje schrikkering met al die vogels en dergelijke in de tuin.



Hier nog een Youtube-filmpje van die mafkees :P, staan wel wat leuke sprongen en dergelijke op. Oh en 1 scheldwoord, dus met kinderen even het geluid uit... :') ;)


[ Bericht 16% gewijzigd door Jero_nimo op 05-06-2013 21:07:59 ]
pi_127460833
Wat een lieverd en wat een leuk filmpje O+
pi_127526747
Ok konijnenliefhebbbers. Mijn vriendin en ik hebben van de dierenzaak in de buurt een konijn overgenomen (De zaak ging failliet en zij stond op het kerstmenu zeg maar) maa er zijn een paar dingen die ik niet snap.
1. Ze is in haar oor getatoeëerd. Nu heb ik die laatst proberen te ontcijferen maar ik wil graag weten wie er met de afkorting SD tatoeëert. Is daar op enig manier achter te komen?

2. Ze is bij de betreffende dierenzaak 2 jaar alleen gehouden aangezien ze daar enorm agressief was. Hier valt het intussen wel mee maar het aanvallen als je eten/hooi neerlegt is weg gelukkig. Is het dan überhaupt nog mogelijk om daar een konijn bij te plaatsen? Is ze niet ondertussen afgestompt ofzo?

3. Bij de dierenzaak waar ze zat kreeg ze een mengvoeder. Mijn vriendin en ik vinden dat geen goed voer voor ons konijn en zijn dus ook overgestapt naar biks maar sindsdien is ze alleen maar zachte keutels aan het produceren. Zeker met de zomer in aantocht en dus ook maden wil ik wel weten of ik daar nog iets aan kan doen behalve extra hooi geven en elke avond die kont schoonmaken

4. Als ik haar 's avonds uit haar kooi neem en bij ons neerzet is het mijn vriendin en mij opgevallen dat haar kopje ietsjes scheef staat. Bovendien verliest ze ook soms haar evenwicht als ze op haar achterpoten staat/zichzelf schoonmaakt. Nou moet ik wel zeggen dat onze bank ietsjes schuin afloopt naar achteren maar is dat dan wel te verklaren of is het iets waar ik toch beter voor naar de dierenarts kan gaan?

Oh ja, haar naam? Grumpy :'). De naam legt haar karakter wel redelijk uit :P

TL;DR: Konijn is van eenzame opsluitng naar een huis met 4 luidruchtige cavia's gegaan. Sindsdien kleine klachtjes. DA of niet?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:15:22 #50
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_127528468
Hoi Tha_T :W

1: Tattoo: rechteroor getal: geboortejaar. Letters zijn de afkorting van de kleindiervereniging, die zou je eventueel kunnen achterhalen via kleindierliefhebbers nederland, de overkoepelende organisatie.
Linkeroor is eerste getal geboortemaand, laatste 2 getallen is "het zoveelste konijn van die maand met tattoo".

2: Een gecastreerde vent brengt rust in de tent; dus ik raad het zeker aan. Ga eens kijken bij een opvang/asiel, zij kunnen je ook helpen met het koppelen van het konijn. Ik heb bij mijn vrijwilligerswerk (knaagdierencentrum heiloo) al zoveel "agressieve" konijnen gezien die opknappen door voldoende ruimte, begrip van de eigenaar en en vriendje!

3: welke biks geef je nu?

en verder 3+4: ja, laat dit ook door de dierenarts controleren. De continue zachte keutels kunnen komen door bijvoorbeeld wormen. Het scheve kopje en omvallen baart mij wel wat zorgen als ik het lees, dat kan een teken zijn van een middenoorontsteking maar ook van e.cuniculi, en dat laatste moet je echt wel behandelen.

Verder nog vragen? En post eens een foto O+
pi_127530324
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 18:15 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi Tha_T :W

1: Tattoo: rechteroor getal: geboortejaar. Letters zijn de afkorting van de kleindiervereniging, die zou je eventueel kunnen achterhalen via kleindierliefhebbers nederland, de overkoepelende organisatie.
Linkeroor is eerste getal geboortemaand, laatste 2 getallen is "het zoveelste konijn van die maand met tattoo".
:W douche-eendje. Jup dat had ik inderdaad ook gevonden. En nu heb ik alles wel redelijk ontrafeld (Alleen is het geboortejaar 1 dus dat kan 2001 of 2011 zijn :') ) maar SD hou ik over en die afkortig kan ik niet online vinden. Staat ook nergens een index met afkortingen want dan had ik SD meteen gevonden :P

quote:
2: Een gecastreerde vent brengt rust in de tent; dus ik raad het zeker aan. Ga eens kijken bij een opvang/asiel, zij kunnen je ook helpen met het koppelen van het konijn. Ik heb bij mijn vrijwilligerswerk (knaagdierencentrum heiloo) al zoveel "agressieve" konijnen gezien die opknappen door voldoende ruimte, begrip van de eigenaar en en vriendje!
Begrijp me niet verkeerd, ze is echt al heel erg minder aanvallend geworden alleen andere dieren zijn gewoon eng voor haar op de een of andere manier. Ik zal inderdaad mijn lichtje eens opsteken in de buurt hier :)

quote:
3: welke biks geef je nu?
Supreme Science Selective Rabbit. Werd ons aangeraden door de DA dus maar meegenomen. Is overigens ook het merk voor onze cavia's :)

quote:
en verder 3+4: ja, laat dit ook door de dierenarts controleren. De continue zachte keutels kunnen komen door bijvoorbeeld wormen. Het scheve kopje en omvallen baart mij wel wat zorgen als ik het lees, dat kan een teken zijn van een middenoorontsteking maar ook van e.cuniculi, en dat laatste moet je echt wel behandelen.
Jep dat ben ik zeker met je eens. Het kopje hangt ook niet heel erg uit het lood maar het lijkt alsof ze je vragend aankijkt maar met dat evenwicht verliezen begon ik me zorgen te maken

quote:
Verder nog vragen? En post eens een foto O+
Nope, ze krijgt nog een groter hok+we laten haar binnen wandelen (Ja het huis moet nog konijnproof :P).

Die foto proberen we vanavond eens. Thanks zover :)
pi_127575061
We moeten nog steeds wat nieuwe planten halen maar Pluk vindt het wel best, die heeft een van de potten gewoon zelf in gebruik genomen :P


pi_127575418
aww n konijnen boom :)
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  zondag 9 juni 2013 @ 20:36:41 #54
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_127593998

Deze werd op twitter gepost door The Hay Experts. Hele lieve reclame met nijntjes <3
pi_127800465
Mijn hok tot nu toe:

quote:


[ Bericht 29% gewijzigd door Miniem op 15-06-2013 08:19:03 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_127800571
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:16 schreef Miniem het volgende:
Mijn hok tot nu toe:

[..]

wat zijn de afmetingen ervan?
pi_127800633
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:18 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

wat zijn de afmetingen ervan?
100 breed, 50 diep en 55 hoog.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_127808388
Dames en heren, ik presenteer u *tromgeroffel..... Grumpy :')

  vrijdag 14 juni 2013 @ 22:20:30 #59
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_127808757
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 22:05 schreef Miniem het volgende:
Ik krijg weer een konijn O+

Hij is otterbruin en ik zoek nog een bijpassende naam.
Suggesties zijn welkom! :)
Hoera *O*
Heb je hem/ haar al?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 22:12 schreef Tha_T het volgende:
Dames en heren, ik presenteer u *tromgeroffel..... Grumpy :')

[ afbeelding ]
Hoe gaat het nu met haar? (haar, toch?)

Een Flip & Eva update:
Flip ziet er werkelijk niet uit omdat hij dikke plukken wintervacht verliest (tenminste, ik hoop dat dat het is) en de haren vliegen overal, ondanks veel borstelen.
Eva wordt steeds knuffeliger en bij aaien voelen we haar botjes al niet meer zo erg zitten. Haar vacht is nu ook echt een stuk mooier! Ze heeft een tijd binnen gezeten bij de opvang, dus heeft niet zo veel wintervacht gekweekt als Flip :)
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_127818459
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 22:20 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met haar? (haar, toch?)
Jup, een haar. Het gaat goed met haar. Nu met de nieuwe kooi ligt ze tenminste af en toe (ook op haar rug gek genoeg) en hebben we gezien dat ze ook kan rennen :o. Als ik 's ochtends binnenkom dan begint ze echt als een gek rond te rennen en daarna is ze ka-pot :').
Woensdag met haar naar de DA voor een check-up en wat spuitjes en dan is het tijd voor een kooigenoot :)
  maandag 17 juni 2013 @ 19:59:47 #61
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_127916252
Mag ik jullie voorstellen aan: Dr. Snuggles O+



Een heel lieve, leuke en makkelijk aan te halen ram van ongeveer 1.5 jaar..
Hij komt bij een meisje vandaan, wat er zelden naar om keek en aangezien ik dus het niet over mijn hartje kon verkrijgen dat hij weg moest heb ik m overgenomen..

Oppakken vindt hij he-le-maal niet leuk, dus daar valt nog veel te winnen..
Momenteel laat ik zijn kooi elke avond open, zodat hij lekker door de woonkamer kan rennen.
Dat lijkt hij wel te waarderen, want hij ligt nu wederom languit onder de salontafel.

Morgenavond eerst een ritje dierenarts, want zijn nagels zijn onwijs lang en ze zijn zelfs scheef aan het groeien :'( .. Ow en de prik tegen myxomatose mag er ook gelijk bij..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_127980912


Whehehe :D
  woensdag 19 juni 2013 @ 20:13:48 #63
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128001460
Lekker relaxed O+

En dr. Snuggles is ook al zo mooi. Mijn konijnen zijn mijn hele tuin aan het vernielen. Ze hebben het gaas kapot geknaagd en hebben een heel hol gegraven. Ze zaten al bijna bij de buren. Ik heb er twee stenen in moeten leggen om hem te dichten.
En nu maar weer goed gaan nadenken over een nieuwe manier om hun graafdriften te beteugelen :X
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator woensdag 19 juni 2013 @ 20:29:30 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_128002213
Aardbeitjes delen met Molly O+


[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 20 juni 2013 @ 19:05:42 #65
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_128045243
quote:
17s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:59 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Mag ik jullie voorstellen aan: Dr. Snuggles O+

[ afbeelding ]
Ik ben afgelopen dinsdag met mijnheer Snuggles naar de DA geweest..

Het gedonderjaag begon thuis al, want ik had m in een ruim 40 cm hoge bak gezet, waar hij zonder problemen uitsprong.. :o hoezo bijdehand! :|W

Zijn nageltjes waren ontzettend lang.. het was gewoon zielig!
Er is geloof ik 1.5 cm per nagel vanaf gegaan.. Hij is er enorm van opgeknapt!

De prik was zo gezet en meneer is ook nog gewogen: 2.3 kilo schoon aan het haakje..
Verder is het een super lief kereltje, de DA was helemaal verliefd op m! O+

--
Jouw duo is er wel ondernemend Livelink :)
Geen idee hoe je dat kan oplossen, want mijn Snuggles komt echt niet buiten tot nu toe..

En Molly! O+

Eendje, wat gezellig zo! :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Rijstebuiltje op 20-06-2013 19:11:36 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_128052441
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_128053191
Livelink, ik ben deze week vrij van werk en het is wel grappig om te zien wat voor dagritme mijn inmiddels bejaarde duo heeft. Vrijwel geen ritme, als in veel relaxen en weinig actie. Maar ook nog heel erg op elkaar gericht, veel samen.

Rijstebuiltje, ja... soms wil ik er ook bij gaan liggen :+

Gump, Molly O+ Ze blijft zo leuk!

Miniem, mooi! Hij/zij heeft wel wat van de kleuren van mijn Kelly, maar dan echt een dwergformaat. En je eerdere dm's, hokformaat is ok hoor :) Zolang ze maar lekker de pootjes kan strekken met regelmaat!
pi_128061635
Wat is verstandiger voor mij om te doen? Ik ben een student op kamers met een eigen ruime balkon. Ik wil een buitenhok aanschaffen en een lief konijntje natuurlijk O+
Ik ben van nu tot september bijna iedere dag thuis. Ik ga niet op vakantie of lange dagen weg.

Is het verstandiger om een of twee konijntjes aan te schaffen? Na september zal hij nogal eenzaam worden omdat ik dan weer naar school ga.. maar twee konijnen is wel een grotere verantwoordelijkheid voor een student.
pi_128062950
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:41 schreef Dromenvangertje het volgende:
Wat is verstandiger voor mij om te doen? Ik ben een student op kamers met een eigen ruime balkon. Ik wil een buitenhok aanschaffen en een lief konijntje natuurlijk O+
Ik ben van nu tot september bijna iedere dag thuis. Ik ga niet op vakantie of lange dagen weg.

Is het verstandiger om een of twee konijntjes aan te schaffen? Na september zal hij nogal eenzaam worden omdat ik dan weer naar school ga.. maar twee konijnen is wel een grotere verantwoordelijkheid voor een student.
2 konijnen is altijd leuker dan 1, ja het kost wellicht wat meer en je zult eventueel rekening moeten houden met een dubbele portie dierenartskosten. Dus daarvoor is een spaarpotje wel handig ;)

Als je voor 2 konijnen gaat, zijn er wel een aantal dingen waar je echt op moet letten. Ga niet zomaar voor 2 konijnen en haal ze liever niet uit een dierenwinkel. Ik zie in de opvang té vaak dat het 2 mannetjes of 2 vrouwtjes moesten zijn, waaruit tientallen jongen komen. Ook gaan 2 mannen over het algemeen niet goed. Beste combinatie is een gecastreerd mannetje met een vrouwtje. "goedkope" gecastreerde mannetjes vind je in de opvang, daar zitten vaak de castratiekosten al bij de adoptieprijs inbegrepen en voor dat bedrag ga jij geen dierenarts vinden die de castratie gaat doen.

Verder is het wel verstandig om te kijken welke weersinvloeden je hebt op het balkon. Tocht, veel zon? Dat zijn niet de beste omstandigheden voor een konijn :) En het moet wel veilig zijn, maar dat kun je altijd nog maken.
pi_128063707
Dankje voor je bericht, daar heb ik veel aan!
Als ik twee konijnen neem dan neem ik ze uit hetzelfde nest, en worden het twee vrouwtjes.
Er is een hoek op mijn balkon wat altijd in de schaduw staat en uit de tocht. Ik heb expres voor een buitenhok gekozen zodat ik mijn balkon ook in een kleine ren kan veranderen bij mooi weer.

Ik zit nog steeds in dubio :D
Ik kan altijd nog een tweede konijn nemen mocht ik merken dat het beestje eenzaam begint te worden en mijn aandacht niet voldoende is.
  Moderator vrijdag 21 juni 2013 @ 05:58:50 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_128068242
Je zou ook eens naar konijntjes uit de opvang kunnen kijken. Die zijn al gekoppeld, de mannetjes gecastreerd en ingeënt. Daarnaast geef je die beestjes een nieuwe kans :) In de opvang zitten ook vaak heel jonge konijntjes van mensen die "het zo leuk vonden om eens een nestje te krijgen". Of van mensen die zogenaamde "oeps-nestjes" hebben gehad, zoals douche-eendje ook al omschrijft.

Wanneer je nu één konijn zou nemen en later nog één, moet je er wel rekening mee houden dat je moet gaan koppelen. Vooral voedsters kunnen erg territoriaal zijn en maken het koppelen, vooral met een andere voedster niet altijd makkelijk.

Houd er los van dat alles ook nog rekening mee dat een konijn met gemak 7-8 jaar kunnen worden, met uitschieters naar ouder.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 21 juni 2013 @ 07:19:23 #72
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128068496
Is het schatten van de leeftijd van konijnen eigenlijk makkelijk? Mijn beide konijnen zijn vondelingen en in hun paspoorten staat alleen dat ze volwassen zijn. Ik heb dus eigenlijk geen idee hoe oud ze al zijn. Ze maken een jeugdige indruk, maar dat zegt natuurlijk weinig.

Ik vind het ook leuk om te zien dat je konijntjes toch wel dingen kunt leren. 's Avonds moeten ze hun hok in en ik heb geen zin om dan eerst 10 minuten achter ze aan te moeten jagen met alle bijbehorende stress. Dus ik klak altijd met mijn tong, terwijl ik ze in hun hok probeer te krijgen.

En eigenlijk heel snel gingen ze daar op reageren. Nu hoef ik 's avonds alleen maar te klakken en dan gaan ze uit zichzelf direct hun hok in. Geen stress meer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 21 juni 2013 @ 07:42:36 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_128068657
Wij hebben dat opgelost door Molly eten te geven als wij naar bed gaan. Zodra we aanstalten maken om dat te gaan doen, zit mevrouw braaf in d'r hok :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_128070747
Livelink, dat kun je niet schatten. We hadden afgelopen weekend een konijn dat gedumpt werd in de opvang (zonder afspraak oid, terwijl het zo druk is dat we een wachtlijst hebben... ). aan de hand van de ongeknipte nagels konden we wel schatten dat het een "ouder konijn" was. Bij nabellen... 9 jaar :X
  vrijdag 21 juni 2013 @ 10:09:21 #75
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128070919
Ach, wat zielig om een 9-jarige nog te dumpen. Mijn oudste konijn is 11 jaar geworden, maar bij al mijn andere konijnen heb ik het niet meer geweten, hoewel ik vermoed dat die bij lange na geen 11 jaar zijn geworden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_128071000
Het is niet de eerste en het zal helaas ook niet de laatste zijn. Gelukkig zocht een vrijwilliger nog een maatje voor haar konijn, dus daar zit hij nu.
En een ander bejaard stel dat eerder dit jaar bij ons afgestaan is maakt de tuin van een andere vrijwilliger nog lekker onveilig :P
pi_128357677
Ik heb woensdag mijn schatje opgehaald uit zwolle O+ de verhuizing was erg stressvol voor hem, de treinreis vond hij ook niet heel leuk.
Maar een dag later zag ik al dat hij uit z'n bakje had gegeten en had gedronken.. ook zag ik dat zijn ontlasting normaal was.

Maaaar hij is nog erg schuw als ik hem oppak en hem aai, hij gedraagt zich echt als een prooi.. Maar als ik hem los laat lopen op de bank dan zoekt hij snel een eigen plekje. Maar hij schrikt wel als ik praat of beweeg.

Hoe kan ik hem wat minder schuw en bang maken? de afgelopen dagen is hij er 2x per dag twee uur uit geweest ( wou hem niet te vaak uit zn hok halen )

[ Bericht 1% gewijzigd door Dromenvangertje op 28-06-2013 13:33:51 ]
pi_128357715
Oja O+
pi_128358392
Oppakken zullen ze nooit leuk vinden dus die hoop kun je uit het raam gooien. Gewoon lekker aaien en aanhalen en dan zal hij wat meer ontdooien als het goed is. Maar zit jouw konijn nu alleen? Nee toch?
pi_128358642
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:49 schreef Tha_T het volgende:
Oppakken zullen ze nooit leuk vinden dus die hoop kun je uit het raam gooien. Gewoon lekker aaien en aanhalen en dan zal hij wat meer ontdooien als het goed is. Maar zit jouw konijn nu alleen? Nee toch?
Oke! Ja hij zit alleen, later komt er een vrouwtje bij.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 21:45:34 #81
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_128374469
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:30 schreef Dromenvangertje het volgende:
Oja O+
Die oortjes O+ .. :W Noah!

Snuggles woont inmiddels 2 weken bij ons en is erg bijdehand :)

Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 30 juni 2013 @ 17:25:06 #82
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128425965
Snuggles ziet er al zeer gewend uit. Ga je nog op zoek naar een maatje voor Snuggles?

Wat kunnen konijnen toch vreselijk eigenwijs zijn. De hele tijd terwijl ik bezig was met het schoonmaken van het hok bleven ze er in zitten en weigerden ze naar buiten te gaan }:|
Zelfs toen ik het hok schoonspoot bleven ze liever in de nattigheid zitten. En nu het hok weer helemaal droog is en voorzien van een lekker schone laag stro, gaan ze naar buiten |:(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_128431392
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:25 schreef livelink het volgende:
Snuggles ziet er al zeer gewend uit. Ga je nog op zoek naar een maatje voor Snuggles?

Wat kunnen konijnen toch vreselijk eigenwijs zijn. De hele tijd terwijl ik bezig was met het schoonmaken van het hok bleven ze er in zitten en weigerden ze naar buiten te gaan }:|
Zelfs toen ik het hok schoonspoot bleven ze liever in de nattigheid zitten. En nu het hok weer helemaal droog is en voorzien van een lekker schone laag stro, gaan ze naar buiten |:(
Doen ze alleen omdat ze van je houden O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator zondag 30 juni 2013 @ 21:33:39 #84
155227 crew  Guppy
dus
pi_128435002
Daarom knagen ze zeker ook gaten in je favoriete trui als je even niet oplet :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_128435878
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Daarom knagen ze zeker ook gaten in je favoriete trui als je even niet oplet :')
Ze weten gewoon dat ze ermee weg kunnen komen :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_128436186
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Daarom knagen ze zeker ook gaten in je favoriete trui als je even niet oplet :')
Zo zorgen ze ervoor dat je altijd aan ze blijft denken.
pi_128505226
okee vandaag zag ik dat noah kleverige, druiventros achtige ontlasting heeft gehad. waardoor zou dit komen? hij krijgt gewoon standaard voer zonder mikmak erin, en ik gebruik nog steeds het overgangsvoer zakje dus hij is hier aan gewend.

wie weet wat er gaande is?

[ Bericht 1% gewijzigd door Dromenvangertje op 02-07-2013 17:43:15 ]
pi_128505583
Hoeveel geef je?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_128505970
ja teveel :') dat bedacht ik me toen ik het hok aan het schoonmaken was.. de fokker zei dat ik per dag de hoeveelheid van een blikje tomaten puree moet geven maar ik doe er veel meer in zonder bij na te denken.

eerst wat minder doen en als het na 3 dagen nog niet is opgehouden ga ik naar de dierenarts.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 17:47:16 #90
155227 crew  Guppy
dus
pi_128506100
Wat minder doen zal al veel helpen. Het lijkt weinig, maar er zit heel veel voeding in die brokjes. Hooi mag wel onbeperkt, en die keuteltjes worden dan vanzelf opgegeten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_128508162
dankje :) ben benieuwd.

gebruikt iemand ook vuilniszakken in het (buiten)hok?
zegmaar de zak plat op de bodem leggen en daaroverheen kranten en stro/zaagsel/hooi whatever

lijkt mij makkelijker om schoon te maken.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 19:49:13 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_128510012
Ik niks. Maar ik mag niet klagen, Molly doet alles in een hoektoiletje. Altijd.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_128510359
Ik gebruik ook niks eronder. Ik gebruik Porta Pellis Stropellets en dat werkt prima.
Voorheen had ik alleen stro als ondergrond en moest ik de bodem vaak schoonmaken vanwege de urine en de poepjes. Hoeft gelukkig niet meer :)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:15:18 #94
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128511096
Ik leg wel kranten op de bodem. En daarover stro. Maar meestal trekken ze de kranten er meteen onderuit en gaan er lekker mee lopen spelen. Dus eigenlijk doe ik het nu meer voor hun vermaak, dan dat ik er wat aan heb. Omdat ze er meteen aan gaan knagen, zou ik ook geen vuilniszakken gebruiken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 20:22:33 #95
155227 crew  Guppy
dus
pi_128511365
Kranten werd hier ook een grote bende :') eerder deed ik Hemparade in de WC, maar Molly eet graag uit de wc. En van Hemparade kan ze verstopt raken. Nu zit er dus Supasoft Bedding in (verwend beest dat t is), en dat kan ze veilig eten.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_128511880
Ik gebruik van die houtstaajes onder het stro, en dat werkt ook wel erg goed. Kranten e.d. werd een zooi, maar die houtstaafjes absorberen wel goed. Dus ligt de urine minder verspreid door het hok. (En stro pak ik dan met handschoenen aan in een paar schepbewegingen op.)

Maar Diva zit nu binnen, en in haar ren heb ik een rechthoekige toiletbak gevuld met houtstaafjes en stro (en hooi dat uit het ruifje valt), en verder een katoenen hoeslaken als bodembedekking. Ik hoop dat we dit weekend kunnen kijken voor een vriendje, (yay! *O* ) en dan gaan ze na eerst even wennen op neutraal terrein, naar buiten. Ik zit er dan over te denken alleen houtstaafjes/stro in het nachthok te doen, en een toiletje, maar verder iets van een vetbed neer te leggen. :) (In de winter gaan ze toch weer naar binnen, dus een berg stro in heel het hok vind ik eigenlijk niet echt nodig en veel gedoe. helemaal geen bodembedekking vind ik ook weer niks.)
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 20:40:03 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_128512029
Molly heeft helemaal geen bodembedekking in het hok :@ eerder deed ik dat wel, maar ze graafde altijd alles opzij om dan op de bodem te kunnen liggen. Ja dag, dan maar geen bodembedekking hoor
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_128512597
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Molly heeft helemaal geen bodembedekking in het hok :@ eerder deed ik dat wel, maar ze graafde altijd alles opzij om dan op de bodem te kunnen liggen. Ja dag, dan maar geen bodembedekking hoor
Lol :D , dan heeft het weinig zin. Diva is hier verzot op kleedjes. Van het hoogpolige (inmiddels gore :') ) tapijt....(echt, koop geen wit/licht tapijt als je niet weet of je konijn zindelijk wil worden _O- ) tot de deurmat. Dus nouja, ik dacht er dan aan om bovenin het hok een vetbed te leggen (evt in het nachthok dan wat stro, even kijken of ik een klein opstaand randje kan maken oid.) en dan onderin een grote, niet te ruwe deurmat. Dat is dan meer om de houten planken die op het balkon liggen liggen te beschermen tegen urine. (Ze kunnen gewoon uit het hok hoor, maar Diva plast en poept graag waar het zacht is. Nouja, poepen doet ze eigenlijk overal.....maar het gaat om het idee... :+ )
pi_128513575
heb altijd zaagsel als bodem bedekker en stro. ik zou persoonlijk geen vuilniszak op de bodem doen. Voor je t weet knagen ze eraan en heb je ellende.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_128515054
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:42 schreef Dromenvangertje het volgende:
ja teveel :') dat bedacht ik me toen ik het hok aan het schoonmaken was.. de fokker zei dat ik per dag de hoeveelheid van een blikje tomaten puree moet geven maar ik doe er veel meer in zonder bij na te denken.

eerst wat minder doen en als het na 3 dagen nog niet is opgehouden ga ik naar de dierenarts.
Ik doe 2 wasschepjes op 1 dag.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_128515228
Ik denk dat ik maar eens op zoek ga ( of zelf maak ) naar een bak die er netjes in past en die ik er zo uit kan halen. Van al dat scheppen krijg ik echt een enorme bende :') ik heb nu alleen nog maar beton op m'n balkon dus het is makkelijk bij elkaar vegen maar als de houten terrasvloer er ligt heb ik geen zin om al het stro met de hand tussen de naden weg te vissen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:28:31 #102
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_128544148
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 17:25 schreef livelink het volgende:
Snuggles ziet er al zeer gewend uit. Ga je nog op zoek naar een maatje voor Snuggles?
Dat straalt hij ook uit, je merkt gewoon dat hij nu ook meer bewegingsvrijheid heeft en dat doet hem zichtbaar goed! :)

Nee, ik ga niet op zoek naar een maatje voor Snuggles.
Hij krijgt nu zoveel aandacht hier, dat ik zo eventjes laat...
Ik heb m zelfs in die 2 weken zindelijk gekregen, door m een hoek toiletje te laten gebruiken :)

Vanmorgen zat ik trouwens even bij hem en mijn voorhoofd werd helemaal schoon gelebberd :P

De mijne loopt trouwens op zaagsel, ik leg daar niets onder!
Verschonen doe ik 2 keer in de week :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 10 juli 2013 @ 03:24:45 #103
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128785005
Mr. Bing mocht vandaag voor het eerst naar buiten aan een lijntje, hij vond het helemaal leuk! :D







"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_128786746
@Rijstebuiltje: Wat een leukerd is Snuggles!

Even over het zaagsel: het meeste zaagsel komt van naaldbomen en is giftig voor konijnen. Zeker wanneer ze er aan gaan eten. Ook absorbeert het minder goed en is het vaak stoffig, en kan het daardoor enorm gaan 'uitdampen' waardoor je konijn benauwd kan raken en problemen met zijn luchtwegen kan krijgen.

Het is tegenwoordig trouwens vaak wel houtvezel (wat grover), maar het kan nog steeds voor luchtwegklachten zorgen en de houtsoort staat er ook niet altijd bij vermeld.

Niet om je te bekritiseren hoor, maar ik dacht, ik meld het even :)

@Snakelady: Ook al zo'n leukerd! Mr Bing. zal vast genoten hebben ja!

Sinds zondag heeft Diva een vriendje: Cas! O+
Na wat wezen rondsnuffelen op de sites van opvangcentra, bij een opvang uitgekomen waar veel (gecastreerde) heren een huisje zochten. Er stonden meer opvangcentra op mijn lijstje met 'dat voelt wel goed' , maar de een had meer voedsters en de ander juist meer heel jong grut.....zodoende kwamen we bij het Konijnenparadijs in Steenwijkerwold uit. Niet bepaald om de hoek, maar vooruit, een levensmaatje is een iets langer ritje wel waard! :)

Het is nog allemaal een beetje wennen (vooral aan elkaar, Cas doet net alsof hij hier al jaren woont :D ) maar het gaat steeds beter, en het is pas de 3e dag! :)

Even een snelle foto van het stel. Samen aan de biks (meegekregen vanuit de opvang, zodat Cas rustig over kan gaan op SS) en ik moet zeggen dat Cas hier kleiner lijkt dan hij in werkelijkheid is.
(oh en let niet op de rommel......ik ga zometeen alles opruimen en dan gaan we maar weer eens aan zindelijkheidstraining beginnen. :') )
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:45:57 #105
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128794948
Ah wat een liefie is Cas!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_128825624
Ja, zeker een lieverd! Zowel in uiterlijk als gedrag O+
Ook erg avontuurlijk, dus niks is meer veilig :P

Alleen is hij wel nog een stukkie onzindelijker dan Diva. :') Ja dat kan.... dus ik kon net met spoed een sopje maken en de bank schrobben. (Fijn, stoffen bank.... :X ) . Ik ga zo maar eens een grotere toiletbak halen en dan hopen dat ik hem zindelijk krijg. Misschien dat Diva dan ook mee gaat doen. (De vorige poging met haar mislukte. Ze vond mijn opruim -service hooguit wel handig...) En als ze de hele ren gebruiken als toilet vind ik het ook nog niet zo erg, want daar ligt zeil onder. Maar samen maken ze rommel voor 4, ook buiten de ren, dus er moet wel iets gaan gebeuren.
  Moderator donderdag 11 juli 2013 @ 22:23:50 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_128851911
Casje O+ ik ben al fan!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 15 juli 2013 @ 16:08:36 #108
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_128973348
Wat een schatje is Cas. Hoe gaat het nu met hem en Diva? Al helemaal gewend? Ik heb vast Duitse konijnen. Met dit weer gaan ze eerst een kuil graven om er vervolgens heerlijk in te gaan liggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_128988112
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:08 schreef livelink het volgende:
Wat een schatje is Cas. Hoe gaat het nu met hem en Diva? Al helemaal gewend? Ik heb vast Duitse konijnen. Met dit weer gaan ze eerst een kuil graven om er vervolgens heerlijk in te gaan liggen.
:D _O- ( @ je laatste opmerking!)

Diva en Cas gaat goed! Of nou nee: super! *O* Ze zoeken elkaar continu op, liggen lekker bij elkaar, eten samen, knuffelen samen en rennen achter elkaar aan door het huis op zoek naar avontuur! Ze zijn alleen af en toe wat avontuurlijker en nieuwsgierig dan goed voor ze is......dus de ene keer kan ik Cas uit de hooibak plukken, de andere keer ben ik net te laat met het redden van de afstandsbediening (dag source-knopje, rust in vrede! ;( ) en weer een andere keer probeer ik twee stuiterballen in toom te houden wanneer ik ze iets lekker wil geven....... het houdt me van de straat zullen we maar zeggen :P .

En ze zijn zo heerlijk knuffelig! Diva hield altijd wel van een knuffel, maar nu kan ik de een niet knuffelen, of de ander propt zich erbij O+ .
(Van het weekend lag ik op de bank, Cas tegen mij aan, en Diva weer tegen Cas aan. Ik wilde eigenlijk niet meer opstaan....*smelt* )

Alleen die zindelijkheidstraining gaat nog wel even duren vrees ik :')
Ach ja...Sowieso hou ik Cas goed in de gaten, want hij doet heel veel kleine plasjes, gewoon her en er, waar hij toevallig zit, en af en toe een grote plas er nog eens bij. Ook drinken ze samen best veel water. Nu eten ze ook wel veel hooi (droog..) en Cas is nog niet zo lang geleden gecastreerd (soort sproeigedrag, dat her-en-der kleine beetjes urineren?), maar ik vind het wel een aandachtspuntje. (Blaasproblemen? E. Cuniculi? )

Ik zal deze weer eens proberen om leuke foto's te maken. Ik faal nogal met fototoestellen en Diva vindt de camera maar een vreemd ding, dus die kijkt altijd wat argwanend, maar ik ga mijn best doen.... ;)
pi_129076207
De leuke foto's.....tja eh ach... echt klef bij elkaar liggend krijg ik ze niet op de plaat :') Ik ben dan ook een ongelooflijke faalhaas met camera's enzo hoor....en de hupsels hier zijn gewoon te eigenwijs. Dus nouja, afgesproken met mijn vriend dat hij nog een poging gaat doen, maar dat zal wel van het weekend worden.

Maar goed, toch wat kiekjes:

Verwenmomentje in een poging ze lekker knus op de foto te krijgen.......enigszins gefaald want ze gingen steeds verder van elkaar af zitten :D !



Je zou naar deze foto kijkend toch zeggen dat Cas bij Diva onder de plak zit, maar het tegendeel is toch echt waar:

Op bunnybunch beschreef ik dit als een slechte (vakantie)foto, waarbij de man lui ligt te snurken en de vrouw zich afvraagt of dit nou alles in het leven is.... :P

Cas staart graag uit het raam, gezeten op de stoelleuning....

(En ja we hebben een Budha :6 En ja, ik moet m'n ramen wassen :@ )

...of zoekt het avontuur op, terwijl Diva het allemaal rustig gadeslaat:

(Jaja, creatief gordijn.... maar Diva had de neiging het gordijn aan de kant te slaan met haar pootjes, en dat vond de stof niet zo leuk... )

Op de laatste foto probeerde Cas over de ren heen te klimmen...gelukkig voldeed een "EH!'
Hij is dus erg avontuurlijk. Gisteravond heeft mijn vriend hem drie keer van de tafel kunnen vegen, en ook 2 keer uit de vensterbank. Toen ik thuiskwam en hooi wilde voeren, kon ik meneer daarna weer uit de hooibak vissen.... :D

Ze zijn zo leuk! O+
pi_129076369
(Deze posts gaan over het konijn van mijn buurman, en zijn gequote uit het dierenartsentopic :@ F&F / Stel je vragen aan de dierenarts! Meer hier!)

quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 09:33 schreef Oneandonlyselina het volgende:
En als je niets durft te doen, waarom open je het hok niet, doe alsof ze ontsnapt zijn en breng ze naar een knaagdieropvang?

Dan krijgen de mensen die ze voeren waarschijnlijk se schuld van de deur niet goed dicht doen, maar de konijnen krijgen wel een beter leven. :)
De konijnen kunnen niet ontsnappen, het is hier allemaal heel goed afgesloten. :') Echt een kutbuurt, maar inbreken of ontsnappen uit de tuinen gaat niet zomaar... Strakjes foto's maken van de vogeltjes O+
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:07 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Misschien is het handig om even met de vakantie oppas te overleggen wb voer. (om overvoeren te voorkomen) als je hem niet ziet kun je misschien een briefje op het hok hangen met de mededeling dat je graag wil helpen met de verzorging.
Goede tip, ga ik doen :Y Even vragen of hij wil aanbellen als hij er is.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 10:09 schreef Candaasje het volgende:
Mweh...konijnen laten ontsnappen is ook niet echt de manier denk ik; voor hetzelfde geldt haalt de buurman gewoon weer een stel nieuwe konijnen. (Naast dat het natuurlijk wettelijk gezien niet mag.)
En probeer maar eens een opvang te vinden met plaats, de meeste opvangadressen zitten op dit moment tot de nok toe gevuld met konijnen..

Maar misschien kan RenRen nu de oppas en straks ook de buurman vertellen dat hij zij ( :@ ) gelezen heeft dat konijnen wel heel veel hooi nodig hebben, maar niet zo veel brok --> scheelt kosten! (even vanuit het voordeel voor de buurman gezien.) En als je dan zelf wortels/witlof/etc. eet 's avonds, kun je misschien eens wat aanbieden aan de buurman? (Hé buurman, dit hadden we nog over, lekker voor je konijntjes?)

Het is echt niet de ideale oplossing want de buurman zou zijn konijnen goed moeten behandelen..... maar ja, wellicht kan het helpen? Mocht de situatie echt niet verbeteren, dan kun je de dierenbescherming bellen op een dag dat er geen/heel weinig hooi ligt, de brokken op zijn en het water ook op is. (En dan moet je het dus even zo laten). Dat is eigenlijk de enige manier om de dierenbescherming in te kunnen schakelen (geen eten en drinken..) maar het is dan nog wel mogelijk dat de buurman eerst een waarschuwing krijgt.

Maar omdat dit niet zozeer een DA-kwestie is; we hebben op fok ook een centraal konijnentopic!
Daar kunnen we wel verder gaan? :) F&F / [centraal] Konijnentopic met foto's! #23 Met rammelende eierstokken
Mijn moeder heeft al vaak tegen de buurman gezegd dat de konijnen te weinig hooi hebben, en dan speelt de buurman dom en wimpelt mijn moeder weer af. Elke keer dat mijn moeder die buurman ziet zegt ze dat het konijn te weinig hooi heeft, en dan speelt hij weer voor dom.

De buurman doet sowieso achterlijk met die beesten hoor. Hij vindt dat mijn katten zijn konijnen op gaan eten, terwijl ze niet in de buurt komen, maar zelf slingert hij ze in de rondte aan hun oren, geen grap, en vindt het leuk om voor vermaak van zijn kleinzoon die beestjes dubbel te klappen en weer open als een soort van boek. Mijn maag draait om van die man, hij zou nooit huisdieren moeten hebben, maar ik kan en durf er zo weinig tegen te doen. Die mensen zijn eng.
pi_129076414
Wat heerlijk Candaasje! Wat n mooi stel zo samen O+

Naja je weet inmiddels wel hoe blij ik ben met diva bij jullie :*
S. 2014
J. 2016
pi_129076495
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:16 schreef RenRen- het volgende:
(Deze posts gaan over het konijn van mijn buurman, en zijn gequote uit het dierenartsentopic :@ F&F / Stel je vragen aan de dierenarts! Meer hier!)

[..]

De konijnen kunnen niet ontsnappen, het is hier allemaal heel goed afgesloten. :') Echt een kutbuurt, maar inbreken of ontsnappen uit de tuinen gaat niet zomaar... Strakjes foto's maken van de vogeltjes O+

[..]

Goede tip, ga ik doen :Y Even vragen of hij wil aanbellen als hij er is.

[..]

Mijn moeder heeft al vaak tegen de buurman gezegd dat de konijnen te weinig hooi hebben, en dan speelt de buurman dom en wimpelt mijn moeder weer af. Elke keer dat mijn moeder die buurman ziet zegt ze dat het konijn te weinig hooi heeft, en dan speelt hij weer voor dom.

De buurman doet sowieso achterlijk met die beesten hoor. Hij vindt dat mijn katten zijn konijnen op gaan eten, terwijl ze niet in de buurt komen, maar zelf slingert hij ze in de rondte aan hun oren, geen grap, en vindt het leuk om voor vermaak van zijn kleinzoon die beestjes dubbel te klappen en weer open als een soort van boek. Mijn maag draait om van die man, hij zou nooit huisdieren moeten hebben, maar ik kan en durf er zo weinig tegen te doen. Die mensen zijn eng.
Jezus fuck....... kun je proberen er foto's/filmpjes van te maken? Wat hij doet is echt wel zware mishandeling en ik zou toch zeggen dat de dierenbescherming ze dan wel in beslag kan nemen. (Alleen vrees ik dan weer dat hij net zo hard nieuwe konijnen neemt...hoewel de dierenbescherming dan misschien wel gaat controleren....dunno...geen ervaring mee verder.)

Oh bah....ik kan me heel goed voorstellen dat je er weinig tegen durft/kan doen hoor, dat zijn geen enge mensen, dat zijn gewoon monsters..... :(
pi_129076535
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat heerlijk Candaasje! Wat n mooi stel zo samen O+

Naja je weet inmiddels wel hoe blij ik ben met diva bij jullie :*
:* :@ O+
pi_129076589
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 11:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jezus fuck....... kun je proberen er foto's/filmpjes van te maken? Wat hij doet is echt wel zware mishandeling en ik zou toch zeggen dat de dierenbescherming ze dan wel in beslag kan nemen. (Alleen vrees ik dan weer dat hij net zo hard nieuwe konijnen neemt...hoewel de dierenbescherming dan misschien wel gaat controleren....dunno...geen ervaring mee verder.)

Oh bah....ik kan me heel goed voorstellen dat je er weinig tegen durft/kan doen hoor, dat zijn geen enge mensen, dat zijn gewoon monsters..... :(
Toen mijn moeder d'r telefoon ging halen waren ze alweer gestopt. Anders hadden we wel een filmpje ja. Het probleem is gewoon dat ze zeker weten dat wij het waren, verder hebben we buren die zelf ook niet helemaal zuiver zijn en daarom de politie niet zo snel zullen bellen, wij zijn de enige die zoiets doen. Maar zoals ik zei, ik ben zelf ookheel bang wat die zoon zou doen, omdat hij al zo los ging de vorige keer. Ik kan wel een keer bellen met de dierenbescherming om te overleggen, en mijn angsten ook voor te leggen
pi_129076652
Dat laatste is dan misschien wel een goed plan ja. Zij zullen vast wel vaker met zulke situaties te maken hebben gehad :Y .
pi_129084779
holy fuck! wat een klootzak zeg! Lief dat jij de verzorging een beetje overneemt O+

maar zo klote dat je weet dat het weer voorbij is als ze terug komen van vakantie ;(
  donderdag 18 juli 2013 @ 15:52:07 #118
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129087183
Wat een rotsituatie, RenRen. Ik zou ook niet direct weten wat ik dan zou doen. Gelukkig zijn mijn buren grote dierenvrienden.

Wat een leuke foto's van Diva en Cas O+
Maar wat een donder is die Cas, soms ben ik blij dat die van mij buiten zitten.
Hoewel ze daar ook een bende maken. Mijn grasveld is in ieder geval niet blij met al het gegraaf :N



En dit is de grootste deugniet van dichtbij

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator donderdag 18 juli 2013 @ 18:13:10 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_129093672
Dat vind ik zo'n mooi konijn altijd. Echt Molly in het zwartwit
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129097668
Even wat geruststelling gevraagd vd konijnenbaasjes die wel eens een nestje nijntjes hebben gehad.

Ik ben sinds vandaag een nestje aan het verzorgen van 8 kleintjes (maandag zijn ze 2 weken) de baasjes zijn voor 3 weken op vakantie.
En ik vraag me af of ik het allemaal wel goed doe, ben van nature erg verantwoordelijk en maak
me (misschien te) snel bezorgd.

De konijntjes liggen samen in een doosje, maar af en toe valt er wel eens 1 uit/naast op
de koude stenen. Om te voorkomen dat de uk daar zolang alleen en koud ligt (ik kom maar
1 keer per dag langs voor verzorging en socialisering) heb ik een andere doosje ernaast
gelegd met zaagsel en hooi.
Nu ben ik thuis en vraag me af of ik daar wel goed aan heb gedaan... heb ik nou misschien
het kraambed verstoord met de kans dat de moeder straks niet meer wil zogen?

En wat straks volgende week als er misschien een hittegolf komt zijn ze dan niet beter af binnen?
  donderdag 18 juli 2013 @ 21:18:09 #121
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129099533
Ik heb er niet echt verstand van, Leukerdje. Lijkt me ook best een zware verantwoordelijkheid om voor zo'n nestje te moeten zorgen. Kan zo'n konijntje niet meer zelf terug in het doosje als het eruit valt?

En wat betreft de hittegolf; binnen kan het natuurlijk ook heel warm zijn. Als ze buiten voldoende schaduw hebben, lijkt het me buiten juist beter. Hoe is hun huisvesting nu?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_129102835
Dank voor je reactie Lievelink.

Vandaag was ik aan het kijken en toen zag ik ook dat er een uit viel. Blijkbaar schrikken en of ze dromen en dan zie je ineens dat ze sprongetjes maken en dan gooien ze zichzelf als het ware buiten boord. Ik heb even gewacht om te kijken wat de uk deed, maar hij leek me zo hulpeloos,
dus ik heb hem zelf maar weer terug in het nestje gezet.
Misschien dat ze zelf terug kunnen ik weet het niet. In praktijk zou het moeten kunnen, maar
hun zintuigen zijn nog niet optimaal en motoriek ook niet.

Ze zitten buiten met moeders in een hele grote ren, maar geen gras onder hun voeten.
Het andere konijn (ram, niet de vader) zit in een aparte ren die er naast staat.
De ochtendzon staat erop (dus nog niet zo heel warm gelukkig) en dan draait ze
rond 2 uur weg en staat de ren's redelijk in de schaduw.

Moeder eet trouwens aan een stuk door (bijna) is dit normaal in haar situatie?
  donderdag 18 juli 2013 @ 22:54:33 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129104284
Dat ze veel eet lijkt me normaal. De huisvesting in die hittegolf lijkt me wat minder ideaal, misschien kan je als het nog warmer wordt een parasol bij de ren zetten, zodat ze echt de hele tijd in de schaduw liggen.

Ik hoop dat je hier nog tips krijgt van anderen, die meer ervaring met nestjes hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_129135216
Dank je, parasol is ook een goede tip!
Ik heb vandaag met de plaatselijke konijnopvang gebeld en die hadden ook goede adviezen.
Dus ik ben voorlopig weer gerustgesteld:)

Waar kan je trouwens voordelig hooi en zaagsel aanschaffen?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:15:02 #125
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129137342
Voordelig weet ik niet. Ik koop het altijd bij een dierenzaak en dan heb je verschillende prijsklasses. De Welkoop heeft nog wel eens aanbiedingen. Hebben de eigenaren niet genoeg achtergelaten?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 19 juli 2013 @ 22:19:58 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_129137577
Wij halen hooi en hennepstrooisel bij de Jumper. Dat is vast niet het allergoedkoopst, maar wel het meest praktisch. Eens in de zoveel tijd rijd ik met de auto op en neer en laad dan de hele kofferbak vol met pakken hennep :+
Hooi kun je op zich heel goedkoop halen bij een boer die het verkoopt. Maar dan krijg je dus wel een flinke baal en die moet je kwijt kunnen. Kunnen we hier niet, dus ik haal van die gewone 5kg pakken bij de Jumper. Ook prima, het wordt allemaal opgegeten.

Pas met het echte klassieke zaagsel wel op, het bevat veel fijnstof wat konijnen kan irriteren aan de luchtwegen. Hennepstrooisel is veel minder stoffig, maar daar moet je weer mee oppassen dat ze het niet eten. Voor de cavia heb ik dus de hennepstrooisel, voor Molly hebben we Supasoft Bedding voor in d'r wc. Ze mag namelijk ook graag uit de plee eten, dus het is fijn als dat dan ook mag :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 20 juli 2013 @ 08:27:53 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_129147191
Oh en speelmateriaal halen we bij Zalando :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129147289
in Rotterdam/ omstreken heb je de planten hal. Daar verkopen ze hooi stro zaagsel en balen hennep voor weinig geld.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  zondag 21 juli 2013 @ 21:40:46 #129
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_129198535
Goed, ik wist dat ik een dondersteen had, maar vandaag overtrof hij zichzelf weer eventjes ! :o
Ik had zijn kooi buiten gezet en sinds afgelopen week heeft Snuggles ook een ren erbij gekregen..
Aagje dat hij is stond hij steeds op 2 pootjes alles in de gaten te houden, terwijl ik met een voetenbadje zat te genieten... totdat: hij door een ruimte die ruim 4 keer zo klein is als meneer zelf zag en er zo doorheen glipte..

Ondeugd! :|W

Hier nog een kiekje van ons ondeugd! :)

Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_129199713
Dank vd tips en adviezen waar voordelig hooi e.d te halen.
Ik heb geen auto ben dus afhankelijk van winkels in de buurt.
Gisteren zag ik bij Jumbo een pak zaagsel van 2,5 kilo voor 1,52.
Lijkt me redelijk.
Eigenaren hadden niet genoeg in huis idd. Omdat het op was
daar waar ze het altijd halen..

Vandaag een parasol bij de ren gezet voor extra schaduw.

Bij deze wat foto's morgen zijn ze 2 weken en vandaag hadden
een paar nijntjes hun oogjes geopend. So cute!!



pi_129267435


En foto's van vandaag. Eentje liep er vanochtend al vrolijk los achters mams aan te huppen. :)

Sommige nijntje gooien zichzelf nog steeds overboord, ondanks de grotere groentekrat waar ik
de doos waar het nest in zit heb gezet. Kan ik de nijntjes met nestmatriaal verhuizen naar/ in de
diepere krat?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 21:24:26 #132
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_129267568
Hoe oud zijn ze nu? Vaak kun je rond 14 dagen wel een beetje schoonmaken/verplaatsen, maar jongere konijnen met dit weer hebben al eerder dat ze rond gaan scharrelen/het nest uit kruipen. Ook voor de ukjes is het erg warm. Zorg er dus ook voor dat mams voldoende eten&drinken heeft, de jongen zullen misschien wel meer/vaker bij haar drinken.
pi_129267790
Gisteren waren ze 2 weken. Mams eet als een bootwerker. Geef haar nu veel soorten groente.
Hooi heeft ze niet veel trek in, zal door de hitte komen denk ik.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 21:38:20 #134
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_129268177
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 21:29 schreef leukerdje het volgende:
Gisteren waren ze 2 weken. Mams eet als een bootwerker. Geef haar nu veel soorten groente.
Hooi heeft ze niet veel trek in, zal door de hitte komen denk ik.
Hooi moeten ze sowieso wel eten, maar het belangrijkste is dat ze goed eet, vooral calcium-rijke groenten en veel vocht ivm de melk :)
Denk dat je het nest wel in zijn geheel kunt verplaatsen nu naar een wat diepere bak, ik zou het wel compleet met nest en al doen waar moeders bij is :) Ze zijn wel heel erg schattig zeg O+ kom ik aan met mijn bejaardensoos :P
pi_129269246
Dank je voor de reactie.

Brocolli is dus ook goed, volgens mij heeft ze dat nog nooit gehad, dus eerst kleine porties geven neem ik aan, anders raken de darmen misschien van streek?

En kunnen de kleintjes wel goed tegen wind/onweer e.d Ze staan buiten wel beschut en heb nu
voor de zekerheid een zeil (tegen de evt. regen en wind neergelegd) liggen ze extra beschut.
Maar dan kan ik ze dus wel uit de originele witte doos halen? En met het oude nestmatriaal in
de diepere en grotere krat leggen. Het ziet er allemaal nog schoon en fris uit.

Zal morgen wel even een foto maken 'hoe ze erbij staan', ze hebben iig genoeg ruimte straks
om te rennen en huppen. :)
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:15:31 #136
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_129269744
Misschien wel verstandig om ze met doos en al over te zetten, maar een stuk van de doos open gaan maken? Ze zullen straks namelijk ook hun pootjes gaan strekken en het hok gaan verkennen, maar het nest nog wel gebruiken als basisplaats/rustplaats. Op een gegeven moment zul je wel merken dat het nest ook gaat verplaatsen. De jongen in de opvang (zijn nu 4 weken) liggen al nestloos, gewoon gezellig met zijn 2tjes naast elkaar.

Broccoli mag ze ook hebben ja, maar vooral nu goed opletten met plakpoep en dit weer. Myasis is helemaal niet iets waar je op zit te wachten!

Ow en kwam net dit tegen via de opvang-facebook


-O-
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 22:18:20 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_129269862
Hier in het gemeente krantje stond ook een heel stuk over dumpkonijnen en hoe slecht dat was. Met een kadertje met telefoonnummers en sites waar mensen heen konden als ze om wat voor reden dan ook niet meer voor hun konijn konden zorgen. Asiels en zo. En dat als ze iemand een dier zagen dumpen, dat ze dan de politie mochten bellen. Vond ik wel een goede actie.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129270085
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Hier in het gemeente krantje stond ook een heel stuk over dumpkonijnen en hoe slecht dat was. Met een kadertje met telefoonnummers en sites waar mensen heen konden als ze om wat voor reden dan ook niet meer voor hun konijn konden zorgen. Asiels en zo. En dat als ze iemand een dier zagen dumpen, dat ze dan de politie mochten bellen. Vond ik wel een goede actie.
Is ook een goede actie, en dat kunnen ze ook doortrekken naar alle andere dieren die gedumpt worden zo rond de vakantieperiodes en daarbuiten.

Je gaat je toch afvragen of mensen dan echt zo harteloos zijn, of dat het een stuk onwetendheid is waar ze niet mee om kunnen gaan.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:26:59 #139
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_129270243
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Hier in het gemeente krantje stond ook een heel stuk over dumpkonijnen en hoe slecht dat was. Met een kadertje met telefoonnummers en sites waar mensen heen konden als ze om wat voor reden dan ook niet meer voor hun konijn konden zorgen. Asiels en zo. En dat als ze iemand een dier zagen dumpen, dat ze dan de politie mochten bellen. Vond ik wel een goede actie.
De telefoon in de opvang gaat ook nu vrijwel alleen maar over door mensen die hun dier ineens af willen staan. De wachtlijst word dus weer lekker lang, want ja... beperkte ruimte, volle hokken :X
  Moderator dinsdag 23 juli 2013 @ 22:27:35 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_129270267
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:22 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Is ook een goede actie, en dat kunnen ze ook doortrekken naar alle andere dieren die gedumpt worden zo rond de vakantieperiodes en daarbuiten.

Je gaat je toch afvragen of mensen dan echt zo harteloos zijn, of dat het een stuk onwetendheid is waar ze niet mee om kunnen gaan.
Klopt, andere dieren verdienen die aandacht ook. Maar konijnen bleken nogal een probleem te worden, wat dumpen betreft. Een aantal betrapte dumpers gaven aan niet te weten dat een konijn ook naar het asiel mocht. Daarom dat artikel :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129271138
Persoonlijk vind ik het van die 'flauwe' smoesjes ontbreken aan kennis en een nestje krijgen terwijl je er niet op zit te wachten. Je kan overal kennis opdoen als je het (nog) niet bezit en je konijn laten helpen kan ook. Dus eerder onwil en eigenbelang denk ik, vakantie is belangrijker.

Ik vang kittens op voor het plaatselijke asiel, maar in vergelijking met voorgaande jaren is het
nog rustig.

Ga morgen wel even aan de gang met het nestverhuizen.
pi_129272458
Veel mensen denken ook dat het een leuk leven is voor het konijn, vrij met de wilde konijntjes....
Dat is wat mij betreft ook een stukje luiheid, omdat echt overal informatie te vinden is.
Maar goed, helaas zijn er nog steeds van die knuppels. (De eigenaresse van de opvang waar ik Cas nu vandaan heb, heeft samen met een andere opvang nog 4 konijnen in Mijdrecht proberen te vangen die daar waren losgelaten. 3 zijn er gevangen, voor 1 waren ze te laat, die hebben ze dood gevonden.....zijn eerste dag in het wild niet overleefd. ;( )

Ben vandaag overigens met Cas naar de DA geweest. Hij eet me arm, keutelt goed, is ontzettend avontuurlijk en actief, maar is erg vermagerd. De DA kon niks vinden, hij heeft hem van oren tot (onder zijn) staart nagekeken/gevoeld, maar alles is echt prima in orde. (Hij heeft zelfs nog even gecontroleerd of het echt een man was - want anders zou het de baarmoeder kunnen zijn...dacht hij hardop... Arme Cas, ik hoop dat hij niet te veel in zijn mannelijkheid is aangetast :D )

Uiteindelijk met panacur en een injectie (ik ben even kwijt wat het was... :@ ) naar huis gegaan. Nu hopen dat de panacur helpt, en Cas weer wat aan gaat komen. (Toch maar het zekere voor het onzekere genomen, ondanks dat het niet helemaal zeker is dat het EC is....wat het anders wel is, is namelijk een heel groot vraagteken....)
Gelukkig vindt Cas de panacur ERG lekker :9 .....beetje té, want hij hapte zo het tuitje van het spuitje kapot, en at het met smaak op....(ik heb nog geprobeerd om het eruit te krijgen, maar no way natuurlijk dat meneer mee wilde werken.... gelukkig heeft hij goed gekauwd, is het plastic van dat tuitje dus erg broos, en hobbelt meneer nog energiek rond, keutelt en eet goed..... |:( )

Blerf dus...hoewel Cas verder geen zieke indruk maakt hoor. Gelukkig maar :)
(En Diva ging hem heel lief wassen, toen hij een beetje bibberend uit zijn reismandje thuis kwam. O+ )
pi_129280304
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Klopt, andere dieren verdienen die aandacht ook. Maar konijnen bleken nogal een probleem te worden, wat dumpen betreft. Een aantal betrapte dumpers gaven aan niet te weten dat een konijn ook naar het asiel mocht. Daarom dat artikel :)
Goed punt, het zal dan ook bij veel mensen de onduidelijkheid wegnemen (hoop ik).
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator woensdag 24 juli 2013 @ 08:17:16 #144
155227 crew  Guppy
dus
pi_129280416
Er zijn natuurlijk ook een hoop mensen die zich van de domme houden, maar er schenen een hoop mensen te zijn die het oprecht niet wisten en inderdaad dachten dat ze het konijn er een plezier mee deden. Lekker vrij in de natuur. Maar dat is dus niet zo
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 25 juli 2013 @ 21:09:13 #145
155227 crew  Guppy
dus
pi_129344371
Ooh er zit een koelblok in de theedoek *plant kont op theedoek*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 25 juli 2013 @ 21:18:43 #146
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129344781
Dat is een jaloersmakende foto. Konijnen zijn altijd wel dankbare dieren wat dat betreft. Als je voor hen iets regelt, maken ze er ook gebruik van.

Hoe gaat het inmiddels met Cas, Candaasje?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_129346108
Ik ben gisteravond even een rondje wezen fietsen en kwam langs een stuk met hele mooie wilgenbomen... en niemand in de buurt. Dus tot grote vreugde van de konijnen is er plotseling een wilgentak in mn fietstas beland :7 Ze hadden hem zo op!
pi_129357452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 21:18 schreef livelink het volgende:
Dat is een jaloersmakende foto. Konijnen zijn altijd wel dankbare dieren wat dat betreft. Als je voor hen iets regelt, maken ze er ook gebruik van.

Hoe gaat het inmiddels met Cas, Candaasje?
Ik heb pas sinds maandag woensdag (goedemorgen....weekje werken in de hitte hakt er in :') ) een goede keukenweegschaal, dus het is nog wat vroeg om echt wat te kunnen zeggen, maar qua gewicht lijkt Cas op dit moment stabiel(er): maandag woensdagavond woog hij 1288 gram, donderdag was dat gezakt naar 1245, in de middag weer geklommen naar 1250 gram, en inmiddels zat hij deze ochtend op de 1256 gram. Het zijn kleine stapjes, en een volle blaas (bijvoorbeeld) kan het verschil al maken, dus ik probeer een beetje van het gemiddelde uit te gaan. :)

Het is nog steeds te weinig hoor, maar ik hoop dat er elke dag een klein beetje bij komt. Cas zelf lijkt nog steeds nergens last van te hebben, dus die rent/onderzoekt/eet/drinkt/keutelt/knuffelt rustig door *O*

@Guppy: Oh, hier snappen ze dat concept nog niet echt geloof ik... ze liggen ook gerust tegen elkaar (en mij) aangepropt met 30+ graden :P

@douche-eendje: :9 . Ik moet ook weer eens wilgentakken verzamelen. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Candaasje op 26-07-2013 11:35:35 ]
  Moderator vrijdag 26 juli 2013 @ 08:22:11 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_129357495
Hier snapt ze dat normaal gezien ook niet, en haar eerste reactie was dan ook "theedoek moet deaud!!" Maar toen voelde ze opeens dat ie koud was, en toen was erop zitten toch wel lekker O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129362374
Haha, eerst slopen, dan pas echt goed kijken/onderzoeken... herkenbaar :D

Vinden jullie konijnen kunststof/plastic ook zo lekker? Diva zat gisteren aan de stekker van de stofzuiger te knagen.... :{ Het snoer zat opgerold in de stofzuiger hoor, dus ze kon alleen bij de stekker, die er net een klein eindje uitstak.....(en ik had het snel in de gaten, dus de stofzuiger staat nu weer netjes opgeborgen in de kast.)
Cas had laatst ook al een knopje van de afstandsbediening weggeknaagd, en ik hoorde van iemand anders met een (loslopend) konijn dat bepaalde snoeren, o.a van de stofzuiger, en sommige kunststof randjes van tassen/schoenen ook niet veilig waren...

Er zitten in elk geval veel koolhydraten in, maar of het nou echt gezond is.....mwèh... :')
pi_129362620
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:45 schreef Candaasje het volgende:
Haha, eerst slopen, dan pas echt goed kijken/onderzoeken... herkenbaar :D

Vinden jullie konijnen kunststof/plastic ook zo lekker? Diva zat gisteren aan de stekker van de stofzuiger te knagen.... :{ Het snoer zat opgerold in de stofzuiger hoor, dus ze kon alleen bij de stekker, die er net een klein eindje uitstak.....(en ik had het snel in de gaten, dus de stofzuiger staat nu weer netjes opgeborgen in de kast.)
Cas had laatst ook al een knopje van de afstandsbediening weggeknaagd, en ik hoorde van iemand anders met een (loslopend) konijn dat bepaalde snoeren, o.a van de stofzuiger, en sommige kunststof randjes van tassen/schoenen ook niet veilig waren...

Er zitten in elk geval veel koolhydraten in, maar of het nou echt gezond is.....mwèh... :')
Mijn konijnen hadden liever de voorkeur om aan de hoekjes van de muren en al mijn houten meubelen te knabbelen. En ze houden van Apple draadjes }:|

Gelukkig is het daarbij gebleven. :)
pi_129362938
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:51 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]

Mijn konijnen hadden liever de voorkeur om aan de hoekjes van de muren en al mijn houten meubelen te knabbelen. En ze houden van Apple draadjes }:|

Gelukkig is het daarbij gebleven. :)
Van de meubels blijven ze gelukkig af (*afklop*), maar draadjes....ik heb al een netwerkkabel in elkaar kunnen prutsen met een kopppelstukje...
Ik had nog zo gevraagd aan mijn vriend of ik niet kabelbeschermers moest kopen, want tja, die netwerkkabel is wel erg aantrekkelijk voor konijntjes en loopt door een geschilderde balk, dus moeilijk te vervangen. Maar nee, hoefde niet, want voor de nijnen was het niet gevaarlijk, en je kon het toch wel weer aan elkaar zetten.......ben een uur aan het prutsen geweest om die 8 verschillende draadjes in het juiste vakje (waar je met je vingers niet bij kunt) te krijgen :'(

En het kabeltje van het KPN modem, waar ook echt 'Deze Y-kabel geleverd oor KPN mag niet beschadigd worden' ( :D :'( :D ) hebben we ook al aan elkaar kunnen solderen.... :')
(Die kabel lag eerst buiten bereik, maar op de een of andere manier zijn de hupsels ons te slim afgeweest..)

Ah ja...konijntjes, ze houden je van de straat O+
pi_129400947
Pff..maak me wel zorgen met dit onstuimige weer of de kleine nijntjes wel goed zitten.
Gisteren heb ik zeil over de ren gedaan met stenen erop dat het niet wegwaait.
Maar ik hoop dat het bestand is en droog blijft in de ren en het nest.

Ik zit er aan te denken om het nest over te verhuizen naar een dichte kattenbak, zitten de ukjes toch meer beschut. Maar ik weet niet of mams het daar mee eens is, misschien houdt zij niet van dichte ruimtes.

Wat een zorgen maak ik me weer, baasjes gaan daar veel makkelijker mee om...maar dat lukt mij niet.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 22:40:39 #154
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_129416821
Ow ja, kabels :X Kelly heeft 1x de stroomkabel van een tafellamp bijna compleet doorgeknaagd, ze trok hem iets te ver om en toen sprong hij ineens aan. Dat is wel haar redding geweest :X Verder gaat het hier met mijn duo goed, dus weinig te posten hier.

Wel een leuke opvang-update:

Links is Bowie, rechts Witte de Wit. Een paar weken geleden is Witte de Wit in de opvang terecht gekomen nadat haar maatje is overleden. Bowie een week later met exact hetzelfde verhaal... Samen met beheerdster gelijk het idee; "deze 2 oudjes gaan wij koppelen". Want ja, als je allebei zo'n 7 jaar oud bent wil je wel lekker samen luieren en dat doen ze inmiddels ook maar wat graag! maar dan komt het probleem vaak nog, een ander huisje. Want veel mensen willen geen oude konijnen.
2 weken geleden heb ik een gezin in de opvang rondgeleid, maar geen konijnen bij geplaatst omdat het verblijf nog niet in orde was. Ze waren op zoek naar leuke, handtamme konijnen en het liefst een koppel. Tsja... de kinderen vielen als een blok voor de rustige Bowie en de erg aaibare Witte de Wit (rexje); maar die konijntjes waren "toch wel heel erg oud hoor".
Afgelopen week zijn ze toch geplaatst bij diezelfde mensen. Supermooi verblijf gemaakt én de kinderen hadden de ouders overtuigd dat dit toch echt de konijnen waren die mee moesten.

Nu zoeken we wel nog een huisje voor Jelle:

Jelle is een gecastreerde oude vent van 9 jaar... Tsja. Het is een lieverd O+
pi_129430115
Wat geweldig fijn dat 'de oudjes' zijn geplaatst bij het jonge gezin.
Hopelijk wordt er voor Jelle ook zo'n super thuis gevonden.
Schatje trouwens, zou je niet zeggen dat hij al negen is.
pi_129430949
als je al zolang voor een konijn hebt gezorgd, dan kunnen die laatste maanden/jaren er toch nog wel bij?weet niet hoe of wat waar die konijnen vandaan komen maar soms snap ik mensen echt niet!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_129431226
Vaak als ze oud zijn krijgen ze allerlei kwaaltjes/ziektes, dat kost geld, dierenartskosten.
Bij katten zie je ook vaak dat ze op oudere leeftijd bij het asiel terecht komen.
Heel triest idd.
  zondag 28 juli 2013 @ 14:18:03 #158
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_129432237
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 13:28 schreef Dandilion het volgende:
als je al zolang voor een konijn hebt gezorgd, dan kunnen die laatste maanden/jaren er toch nog wel bij?weet niet hoe of wat waar die konijnen vandaan komen maar soms snap ik mensen echt niet!
Bij bowie/witte was het een weloverwogen keuze van de eigenaren. Ze wilden stoppen met konijnen maar de konijnen wel het geluk van een maatje geven; dus was dit de beste oplossing.
Tsja, Jelle... Die is "gedumpt" bij de mensen die hem hebben afgestaan. Degene die hem kwam brengen had geen idee of het een ram of voedster was, enige was dat het niet samen ging met hun andere konijn. Jelle bleek bij navraag dus een gecastreerde ram van 9 te zijn.

Je maakt wat mee hoor in zo'n opvang. We hebben nu ook lemmingen 8)7
  maandag 29 juli 2013 @ 19:34:36 #159
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129479067
Ik vond zaterdag bij het schoonmaken van het hok, twee maden in het hok.
Ik schrok behoorlijk en ging meteen mijn konijnen inspecteren. Ik zag zelf niks, maar vanochtend ben ik toch maar even voor de zekerheid naar de dierenarts gegaan, zodat zij ook met professioneel oog kon kijken. Gelukkig vond ze ook niks en waren de konijntjes helemaal schoon. Ik hoefde niet eens te betalen omdat ze het alleen maar goed vond dat we even voor de zekerheid langs waren gekomen. Ik moet zeggen dat ik dat erg netjes vind ^O^
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 29 juli 2013 @ 20:17:00 #160
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_129480699
Oef dat is zeker schrikken ja livelink. Als je konijnen een vaste poepplek in het hok hebben en buiten staan, zou ik die met dit weer toch wel zeker dagelijks even leeghalen.... en idd, de kontjes blijven controleren!
  maandag 29 juli 2013 @ 21:20:22 #161
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129483956
Ze staan buiten en ik maak het al heel veel schoon met die hitte. De dierenarts gaf nog als tip om een klamboe over het hok heen te hangen. Scheelt toch tegen de vliegen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 29 juli 2013 @ 21:22:57 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_129484109
Goed dat je zo alert reageerde! ^O^ en lief dat de dierenarts ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 1 augustus 2013 @ 20:32:48 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_129589431
Meanwhile wil Molly niet eten... -O-

Alle brokken, hooi en wortel van vanmorgen zijn op, maar toen we vanavond thuiskwam van het werk, wilde ze niks. Dierenarts gebeld, en die gaf aan dat het een goed teken was dat ze vanmorgen dan toch wel gegeten had. We hebben alle wc's leeggemaakt, zodat we goed kunnen zien wat ze doet (plassen en keutels). Verder bieden we lekker groenvoer aan. Maar ze haalt op het moment overal haar neus voor op.
Ik heb d'r een dosis Ciseral en Carprofen gegeven.

Als ze morgen nog zo is, moeten we terugbellen en langskomen. Op het moment kunnen we niet veel meer doen.

Meh... Zullen ze blij mee zijn op het werk...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129590128
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 20:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Meanwhile wil Molly niet eten... -O-

Alle brokken, hooi en wortel van vanmorgen zijn op, maar toen we vanavond thuiskwam van het werk, wilde ze niks. Dierenarts gebeld, en die gaf aan dat het een goed teken was dat ze vanmorgen dan toch wel gegeten had. We hebben alle wc's leeggemaakt, zodat we goed kunnen zien wat ze doet (plassen en keutels). Verder bieden we lekker groenvoer aan. Maar ze haalt op het moment overal haar neus voor op.
Ik heb d'r een dosis Ciseral en Carprofen gegeven.

Als ze morgen nog zo is, moeten we terugbellen en langskomen. Op het moment kunnen we niet veel meer doen.

Meh... Zullen ze blij mee zijn op het werk...
Dwing haar ook eens regelmatig heen en weer te lopen of op een plek waar ze gaat graven, dat werkte bij Nijn toen met het gas vrij goed. Jammer dat je niet om de hoek woont, anders had ik je ook nog even metocloral en laxatract gebracht.
  Moderator donderdag 1 augustus 2013 @ 21:21:05 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_129591242
quote:
17s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 20:53 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dwing haar ook eens regelmatig heen en weer te lopen of op een plek waar ze gaat graven, dat werkte bij Nijn toen met het gas vrij goed. Jammer dat je niet om de hoek woont, anders had ik je ook nog even metocloral en laxatract gebracht.
Ik laat d'r inderdaad regelmatig heen en weer lopen ja. Beweging is goed. En ze wast zich af en toe, da's op zich ook wel een goed teken...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 4 augustus 2013 @ 22:03:25 #166
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129694577
Hoe gaat het nu met Molly? Hopelijk alles goed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 5 augustus 2013 @ 15:08:03 #167
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129716321
Ik kan wel wat hulp gebruiken :@ Mijn dochter heeft gisteren een konijntje gevonden. Ik had gelukkig nog een hokje staan dus na hem een lekker hokje gegeven te hebben heb ik hem gemeld bij amivedi en diverse briefjes opgehangen. Gisteren vond ik het niet zo raar dat het beestje stil in een hoekje zat na alle stress maar toen hij vandaag wat meer begon rond te hupsen schrok ik toch wel een beetje. Hij viel steeds naar één kant met zijn achterkant. Hij had wat uitvloeiing bij zijn neusje en zijn slechte huidje deed me vermoeden dat hij iets van schurft had.

Dus met het arme ding naar de dierenarts. De schurft blijkt gelukkig toch geen schurft. Het beestje heeft vermoedelijk hele lange tijd in zijn eigen urine gezeten en daardoor is zijn huidje kapot en geïrriteerd. Hij is ook duidelijk niet lekker. Wat er met zijn achterkant is is niet duidelijk maar we geven hem een kans. De dierenarts was erg lief en heeft ons wat gematst.

Hij heeft een pijnstiller en een kuurtje en we hebben ook wat meegekregen voor aankomende tijd. Daarnaast een goede shampoo waarmee ik hem net gewassen heb, hij is nu behoorlijk uitgeput geloof ik. Hij eet en drinkt gelukkig wel en hij is echt echt erg mager dus we gaan hem maar flink verwennen aankomende tijd, tips zijn van harte welkom! Ik heb nu paardebloemen, babyvoeding worteltjes, gewoon konijnenvoer.. wat kan ik hem nog meer geven om aan te sterken?

Hij eet en drinkt wel, hij wast zich inmiddels weer en hij is erg lief dus ik denk dat we wel een kans hebben :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:13:46 #168
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_129716460
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:08 schreef senesta het volgende:
Ik kan wel wat hulp gebruiken :@ Mijn dochter heeft gisteren een konijntje gevonden. Ik had gelukkig nog een hokje staan dus na hem een lekker hokje gegeven te hebben heb ik hem gemeld bij amivedi en diverse briefjes opgehangen. Gisteren vond ik het niet zo raar dat het beestje stil in een hoekje zat na alle stress maar toen hij vandaag wat meer begon rond te hupsen schrok ik toch wel een beetje. Hij viel steeds naar één kant met zijn achterkant. Hij had wat uitvloeiing bij zijn neusje en zijn slechte huidje deed me vermoeden dat hij iets van schurft had.

Dus met het arme ding naar de dierenarts. De schurft blijkt gelukkig toch geen schurft. Het beestje heeft vermoedelijk hele lange tijd in zijn eigen urine gezeten en daardoor is zijn huidje kapot en geïrriteerd. Hij is ook duidelijk niet lekker. Wat er met zijn achterkant is is niet duidelijk maar we geven hem een kans. De dierenarts was erg lief en heeft ons wat gematst.

Hij heeft een pijnstiller en een kuurtje en we hebben ook wat meegekregen voor aankomende tijd. Daarnaast een goede shampoo waarmee ik hem net gewassen heb, hij is nu behoorlijk uitgeput geloof ik. Hij eet en drinkt gelukkig wel en hij is echt echt erg mager dus we gaan hem maar flink verwennen aankomende tijd, tips zijn van harte welkom! Ik heb nu paardebloemen, babyvoeding worteltjes, gewoon konijnenvoer.. wat kan ik hem nog meer geven om aan te sterken?

Hij eet en drinkt wel, hij wast zich inmiddels weer en hij is erg lief dus ik denk dat we wel een kans hebben :Y
Je zou de DA kunnen vragen om Critical Care (niet die van Royal Canin aan laten smeren, die vinden ze niet te vreten ;)) Je kan het dwangvoederen (tis een papje) maar hier eten ze het ook gewoon graag uit een bakje. Dat is echt speciaal om aan te sterken enz.
En van Olvarit is Steph bv ook dol op de 1e hapjes Broccoli, en de Appel/Wortel en Banaan fruithapjes. (wat wij afentoe voor m mengen met een schepje "brinta" erdoor)

[ Bericht 2% gewijzigd door Nonneke op 05-08-2013 15:19:40 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator maandag 5 augustus 2013 @ 15:23:08 #169
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129716765
Ah bedankt Non! Daar ga ik even naar vragen. Ik had Olvarit wortel en die eet hij gelukkig zelf ook al dus ik hoef niet te dwangvoeren. Zou ik zijn huidje ook in kunnen smeren met bijvoorbeeld calendulazalf? Of kan ik het het beste gewoon laten zoals het nu is en laten helen?

Hij is nu driftig aan het wassen dat lijkt me ook een goed teken. Ik dacht dat het een oud konijntje was maar hij is tussen de 2 en de 3 jaar oud waarschijnlijk :o





Moeeeee na het wassen:



JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 5 augustus 2013 @ 15:32:39 #170
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_129717073
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:23 schreef senesta het volgende:
Ah bedankt Non! Daar ga ik even naar vragen. Ik had Olvarit wortel en die eet hij gelukkig zelf ook al dus ik hoef niet te dwangvoeren. Zou ik zijn huidje ook in kunnen smeren met bijvoorbeeld calendulazalf? Of kan ik het het beste gewoon laten zoals het nu is en laten helen?

Hij is nu driftig aan het wassen dat lijkt me ook een goed teken. Ik dacht dat het een oud konijntje was maar hij is tussen de 2 en de 3 jaar oud waarschijnlijk :o

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Moeeeee na het wassen:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ach jezus wat een stakker :{
Te erg zulke mensen ;( Gelukkig dat Samara m zag O+
Kzou het even laten rusten als ie lekker schoon is nu, morgen of overmorgen pas smeren, ik gebruik zelf zo'n honingzalf (Dermiel of Vetramil) voor wondjes en dat soort dingetjes dat verzacht en geneest.
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator maandag 5 augustus 2013 @ 15:44:34 #171
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129717425
De dierenarts was ook behoorlijk verontwaardigd, ze was er van overtuigd dat het een gedumpt konijntje is. Zooo mager en zo verwaarloost -O- Hij heeft nummertjes in zijn oortjes dus hij komt wel bij een fokker vandaan. Dat pootje is wel erg sneu, ik hoop dat dat nog goed komt.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator maandag 5 augustus 2013 @ 15:54:47 #172
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129717743
Ik heb hem John Doe gedoopt voor voorlopig :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:01:43 #173
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_129717987
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:44 schreef senesta het volgende:
De dierenarts was ook behoorlijk verontwaardigd, ze was er van overtuigd dat het een gedumpt konijntje is. Zooo mager en zo verwaarloost -O- Hij heeft nummertjes in zijn oortjes dus hij komt wel bij een fokker vandaan. Dat pootje is wel erg sneu, ik hoop dat dat nog goed komt.
Ja dat zal best idd :{ Hopen dat je m flink kan oplappen !
Wat is het voor iets een Hollandertje ? (ben niet zo goed in konijnen-merken :P ) Met zn tattoo zou je volgens mij de fokker kunnen achterhalen (en dan ook waar ie daarna is heen verhuist)

John Doe O+
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator maandag 5 augustus 2013 @ 16:11:28 #174
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129718370
Ik ben daar ook niet zo best in :P De DA dacht een hollandertje. De DA assistente had al een beetje rondgebeld maar het schijnt nog niet zo makkelijk te zijn. Wellicht dat we de fokker kunnen vinden maar die schijnen zelden bij te houden naar wie ze een konijntje laten verhuizen. In het asiel zitten hoopjes konijnen met een tattoo die toch niet te achterhalen zijn.

Ik hoor het wel als er iets uit komt en anders blijft hij lekker bij ons :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_129722078
Hollandertje ja O+
En wat een arm ding. Hopelijk knapt hij snel op!

Qua voer zou je kunnen kijken of hij iets van Science Selective lust. (Hope Farms of Trovet schijnen ook goed te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.) Dat is een goede brok - zelfs mijn DA was er laatst wel over te spreken, terwijl hij erg groot fan is van vers gras en ander 'vers' groen waarvoor je met je snoeischaar de wildernis in moet ;) - die misschien net even wat meer energie geeft. Dat kan zo'n mager mannetje wel gebruiken.
(Ik kan wel een beetje opsturen als je wil, om te proberen? 't Is vrij duur spul, en als hij het dan toch niet lust is het wel zonde om een hele verpakking over te houden. :) Moet je alleen even je adres pm-men.)

Valt John Doe nog steeds om?
pi_129722096
En hoe is het met Molly? :)
  Moderator maandag 5 augustus 2013 @ 19:08:36 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_129724898
Molly is gelukkig weer helemaal het dametje! Dank jullie wel voor het meeleven O+

Het bleek gas te zijn. Geen idee waardoor, maar gelukkig is ze weer helemaal opgeknapt en haar old happy self.

En John Doe :o het arme ding!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129727132
Ach arme John Doe, hoe kunnen mensen toch zoiets doen -O- Je zou hem tijdelijk voer voor jonge konijnen kunnen geven, daar zitten wat meer eiwitten en dat kan hij wel gebruiken nu. Kale plekken insmeren met calendula zalf om de huid soepel te houden, driftig wassen klink positief hoor, hoop dat je hem erdoor kunt slepen O+

Vraag me ook af hoe het gaat met dat omvallen? Heeft je dierenarts daar iets over gezegd? Bij omvallen en urinebrand denk ik toch wel richting e-cuniculi, kan best dat hij om die reden gedumpt is (vorige eigenaar geen zin/tijd/geld om naar de dierenarts te gaan?).

[ Bericht 3% gewijzigd door Miffy1 op 05-08-2013 20:18:27 ]
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:43:16 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129731531
Ik ben 2 konijnen kwijt geraakt door e-cuniculi en ik moest daar ook wel meteen aan denken bij de beschrijving van John Doe. Hopelijk is het dat niet. Het blijft erg, al die gedumpte konijnen. Mijn zoontje zei vanavond dat hij dacht dat hij in het park een wit konijntje had zien lopen. Ik heb nog even gezocht, maar niks gevonden. Ik heb mijn zoontje op zijn hart gedrukt ons meteen te roepen als hij hem weer denkt te zien. Ik heb nog wel een tijdelijk hok over.

Fijn dat het weer goed gaat met Molly. Mijn konijnen zijn zo eigenwijs. Ze hebben boven in het hok stro liggen en beneden van die koele, gladde tegels. Toch gooien ze elke keer al het stro van boven naar beneden. Vanmiddag ben ik weer eens het hok ingekropen om al het stro van de tegels weg te halen en ze gingen meteen uitgebreid en languit op de koele stenen liggen. Maar ik weet nu al dat het morgen weer vol stro ligt 8)7
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 5 augustus 2013 @ 21:58:14 #180
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129732301
Het zou natuurlijk kunnen maar hij sleept niet met die poot hij tilt hem hoog op en het lijkt wel erg stijf, die hele poot en heup. Zijn oogjes zijn mooi. Hij heeft ook geen urinebrand volgens mij. Zijn hele borst, buik, liezen en achterpoten zitten onder de plekken.
Niet alleen de achterpoten en kont door evenuele lekkende urine.

Zijn koppie is ook netjes recht en momenteel ook goed alert.

Het lijkt mij eerder trauma of zo. Maar mocht het het wel zijn, hij krijgt nu Enrofloxoral drops en dat word ook gebruikt voor de behandeling van o.a e-cuniculi. Daarnaast krijgt hij nu carprofen.

Ze wilde het even aankijken.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:59:39 #181
107525 Caithlinn
Still me....
pi_129732408
Ach, arme John Doe... Ik snap echt niet dat mensen dat bij hun huisdieren kunnen. Ik hoop dat hij er weer bovenop gaat komen!

Mijn Bibiche heeft trouwens iets nieuws ontdekt. Een tijdje geleden was de kat vsn mijn ouders te logeren en Bibiche volgde haar overal en deed alles na. Nu springt hij zelfs in de vensterbank en gaat hij uren naar buiten zitten kijken... Ik heb nu een kanijn geloof ik :D
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
  Moderator maandag 5 augustus 2013 @ 22:20:16 #182
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129733572
Dit ziet er toch al beter uit dan het zielige hoopje van vanmiddag O+

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 06:55:30 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_129743362
Ooooh poepeke! Hij eet in ieder geval wel lekker O+ hoe voelt ie zich vandaag?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129744364
Ahw, eten is goed! *O*

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij ontsnapt is - zelfs nu, met de vakantie voor de deur en al die dumpkonijntjes - zie ik wel veel 'Help mijn konijn is weggelopen' - berichtjes. Maar tja....dumpen gebeurt op dit moment ook ontzettend veel. :(
Nouja, gelukkig heeft John Doe een fijn huisje met goede zorg gevonden! O+

@Guppy: Oh, wat fijn dat Molly weer lekker zichzelf is!

Inmiddels hier Cas weer z'n portie Panacur gegeven. (Lang leve Olvarit peer-hapjes... de eerste keer at Cas de Panacur met spuit-tuitje en al op, de tweede keer bliefde meneer het niet meer :{w, maar gisteren werd het schaaltje met peerprutje + Panacur driftig leeggeslobberd!)

Ik ben dit weekend weggeweest, en toen ik Cas zag verwachtte ik dat hij wel wat aangekomen zou zijn, hij zag er goed, zelfs wat beter uit. Maar nee, hij was toch weer afgevallen. En dat is elke week de dag voordat hij Panacur krijgt het geval....
Ik ga maar eens met de DA overleggen wat te doen. Eigenlijk moet hij de Panacur nu om de 3 weken krijgen, maar ik vrees dan wel voor een grote terugslag, en hij is al zo licht van gewicht.... :{

En het rotte is dat het natuurlijk ook nu aan de warmte kan liggen, of net dat beetje groenvoer extra, of net iets minder biks, of..... of.....
(Want het is ook niet helemaal zeker of Cas nu echt EC heeft. Hij is 'enkel' vermagerd. Hij lijkt zelf verder geen enkele last te hebben. Hooguit een ontembare eetlust voor lekkernijen :D. )
pi_129745622
Ik dacht dat Olvarit wortel de enige variant zonder suiker is en daarom ook de enige die aan konijnen gevoerd mag worden?

Arme John Doe ;(
pi_129747177
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:16 schreef Serinde het volgende:
Ik dacht dat Olvarit wortel de enige variant zonder suiker is en daarom ook de enige die aan konijnen gevoerd mag worden?

Arme John Doe ;(
Peer mag ook geloof ik. :) (Althans, de opvang had het over wortel of peer)
Ik zie ook geen suiker staan bij de ingrediënten. Het is echt bijna puur peer/perenprut.
Hoewel er natuurlijk wel suikers in peer (en wortel) zelf zitten.
(Hij krijgt maar een klein beetje, iets meer dan een theelepeltje, 1x per week.)
pi_129751134
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:16 schreef Serinde het volgende:
Ik dacht dat Olvarit wortel de enige variant zonder suiker is en daarom ook de enige die aan konijnen gevoerd mag worden?

Arme John Doe ;(
Ging vooral om aardappel, meeste prutjes zit aardappel in en dat is niet zo heel goed voor konijnen :)
  Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:38:20 #188
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129751722
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 06:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooooh poepeke! Hij eet in ieder geval wel lekker O+ hoe voelt ie zich vandaag?
Beter volgens mij. Het wassen was ook best fijn denk ik, zijn huid lijkt al rustiger. Medicijnen geven gaat gelukkig erg makkelijk. Hij laat het allemaal gewoon toe. Zijn achterkant is nog hetzelfde.

Het is een lief ventje.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:44:21 #189
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129751980
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:02 schreef Candaasje het volgende:
Ahw, eten is goed! *O*

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij ontsnapt is - zelfs nu, met de vakantie voor de deur en al die dumpkonijntjes - zie ik wel veel 'Help mijn konijn is weggelopen' - berichtjes. Maar tja....dumpen gebeurt op dit moment ook ontzettend veel. :(
Nouja, gelukkig heeft John Doe een fijn huisje met goede zorg gevonden! O+

@Guppy: Oh, wat fijn dat Molly weer lekker zichzelf is!

Inmiddels hier Cas weer z'n portie Panacur gegeven. (Lang leve Olvarit peer-hapjes... de eerste keer at Cas de Panacur met spuit-tuitje en al op, de tweede keer bliefde meneer het niet meer :{w, maar gisteren werd het schaaltje met peerprutje + Panacur driftig leeggeslobberd!)

Ik ben dit weekend weggeweest, en toen ik Cas zag verwachtte ik dat hij wel wat aangekomen zou zijn, hij zag er goed, zelfs wat beter uit. Maar nee, hij was toch weer afgevallen. En dat is elke week de dag voordat hij Panacur krijgt het geval....
Ik ga maar eens met de DA overleggen wat te doen. Eigenlijk moet hij de Panacur nu om de 3 weken krijgen, maar ik vrees dan wel voor een grote terugslag, en hij is al zo licht van gewicht.... :{

En het rotte is dat het natuurlijk ook nu aan de warmte kan liggen, of net dat beetje groenvoer extra, of net iets minder biks, of..... of.....
(Want het is ook niet helemaal zeker of Cas nu echt EC heeft. Hij is 'enkel' vermagerd. Hij lijkt zelf verder geen enkele last te hebben. Hooguit een ontembare eetlust voor lekkernijen :D. )
Ik heb hem opgegeven bij AMIVEDI en ik heb dierenartsen gebeld dat ik een konijn heb gevonden met alle uiterlijke kenmerken, etc. Ik heb kaartjes opgehangen in de supermarkt en ik heb via facebook een oproepje laten doen.

Maar als hij al lang weg was en daardoor zo verwaarloosd en vermagerd dan is het wel gek dat er nergens een ontsnapt konijn bekend is.

Als hij pas weg is dan werd er toch al niet zo heel goed voor hem gezorgd gezien de staat van het beestje denk ik.

Maar goed, we zien wel.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_129752172
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:44 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb hem opgegeven bij AMIVEDI en ik heb dierenartsen gebeld dat ik een konijn heb gevonden met alle uiterlijke kenmerken, etc. Ik heb kaartjes opgehangen in de supermarkt en ik heb via facebook een oproepje laten doen.

Maar als hij al lang weg was en daardoor zo verwaarloosd en vermagerd dan is het wel gek dat er nergens een ontsnapt konijn bekend is.

Als hij pas weg is dan werd er toch al niet zo heel goed voor hem gezorgd gezien de staat van het beestje denk ik.

Maar goed, we zien wel.
Oh nee, het was geen verwijt hoor :). Jij hebt je best gedaan!
En als ik mijn konijn kwijt was, dan had ik zelf briefjes opgehangen/DA's gebeld/AMIVEDI gestalked, etc. Dus als hij echt weggelopen is, dan had je dat denk ik wel ergens moeten zien. (Mits het baasjes zijn die om hun dier geven...)
Dus euh, ik denk dat je er gewoon een leuk huisdier bij hebt! O+

Maar qua uiterlijk is het wel lastig te beoordelen. Ik heb via de opvang waar ik Cas vandaan heb gehaald, foto's gezien van konijnen die pas slechts één dag buiten waren nadat ze gedumpt waren.
Sommige konijnen halen die eerste dag in de 'wildernis' niet eens. Anderen houden het ietsje langer vol, maar de meeste weten niet wat ze kunnen eten (en misschien belangrijker; wat niet..) en worden daardoor heel ziek.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:15:35 #191
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129754878
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh nee, het was geen verwijt hoor :). Jij hebt je best gedaan!
En als ik mijn konijn kwijt was, dan had ik zelf briefjes opgehangen/DA's gebeld/AMIVEDI gestalked, etc. Dus als hij echt weggelopen is, dan had je dat denk ik wel ergens moeten zien. (Mits het baasjes zijn die om hun dier geven...)
Dus euh, ik denk dat je er gewoon een leuk huisdier bij hebt! O+

Maar qua uiterlijk is het wel lastig te beoordelen. Ik heb via de opvang waar ik Cas vandaan heb gehaald, foto's gezien van konijnen die pas slechts één dag buiten waren nadat ze gedumpt waren.
Sommige konijnen halen die eerste dag in de 'wildernis' niet eens. Anderen houden het ietsje langer vol, maar de meeste weten niet wat ze kunnen eten (en misschien belangrijker; wat niet..) en worden daardoor heel ziek.
Ik pakte het ook niet als verwijt op hoor ;) De dierenarts zei dat ik wel zo'n beetje alles had gedaan nu en zij waren ook nog bezig geweest. Het is goed zo, we wachten het wel af :)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:07:14 #192
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129756660
Ik hoor net dat er vorige week twee straten verder ook een bruin/wit konijntje is gevonden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_129756718
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:07 schreef senesta het volgende:
Ik hoor net dat er vorige week twee straten verder ook een bruin/wit konijntje is gevonden.
Ahw, misschien was het een koppel dat gedumpt is? :{
  Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:26:51 #194
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129757240
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ahw, misschien was het een koppel dat gedumpt is? :{
Ja, dat zou best kunnen natuurlijk. Maar we hebben hier zelf ook al een konijntje, Zelda:



En nog een konijntje erbij halen vind ik wel wat veel :@
Maar wel een sneu idee dat een vriendje of vriendinnetje misschien in het asiel zit :{ -O-
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_129757406
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:26 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja, dat zou best kunnen natuurlijk. Maar we hebben hier zelf ook al een konijntje, Zelda:

[ afbeelding ]

En nog een konijntje erbij halen vind ik wel wat veel :@
Maar wel een sneu idee dat een vriendje of vriendinnetje misschien in het asiel zit :{ -O-
Is Zelda een ram of een voedster? :) Als het een voedster is zou je kunnen proberen om Zelda en John te koppelen.

En één troost; het andere konijntje zal door het asiel waarschijnlijk met of bij een ander konijn geplaatst worden.
  Moderator dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:34:14 #196
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129757455
Zelda is een dametje maar wel geholpen :Y Als John opgeknapt is dan wilde ik dat inderdaad proberen :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_129760765
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:21 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ging vooral om aardappel, meeste prutjes zit aardappel in en dat is niet zo heel goed voor konijnen :)
Ah ik wist niet dat er aardappel in zit bij de meeste soorten. Nee, daar pas ik wel voor op dat ze dat niet krijgen :) Ik heb geen verstand van babyvoeding en hoop dat zo te houden ;) :D
pi_129761128
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:34 schreef senesta het volgende:
Zelda is een dametje maar wel geholpen :Y Als John opgeknapt is dan wilde ik dat inderdaad proberen :Y
Tof! 2 Konijntjes samen zijn zo leuk! O+

quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 18:22 schreef Serinde het volgende:

[..]

Ah ik wist niet dat er aardappel in zit bij de meeste soorten. Nee, daar pas ik wel voor op dat ze dat niet krijgen :) Ik heb geen verstand van babyvoeding en hoop dat zo te houden ;) :D
Ik had toevallig laatst iets in dezelfde supermarkt gehaald voor een cliënt met een baby, daardoor wist ik waar ik moest zoeken, haha :D

Nieuws van vandaag: Hooi netjes in je plastic bak laten en daarin opeten is zoooo 2012 :{w Op een bedje van laminaat is het veel lekkerder :Y !
*Bezem pakt*....
  Moderator woensdag 7 augustus 2013 @ 12:25:45 #199
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129786546
Het gaat beter, hij komt lekker aan. Vooral bij zijn buikje kun je dat goed voelen. Zijn ruggetje is nog erg bottig. Hij eet goed, hij drinkt goed, hij poept en hij plast. Het pootje blijft alleen wel duidelijk pijnlijk. Ik hoop heel hard dat dat nog goed gaat komen.

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_129802598
Fijn dat hij lekker eet! *O*
En hopelijk komt het met het pootje ook snel goed!
pi_129805189
Senesta, is het echt een poot? Wellicht is het gebroken/gekneusd (geweest)?
pi_129807858
Kan ook dat het pootje uit de kom is (geweest), ik heb dat met een van mijn vorige konijnen meegemaakt. Bij konijnen kunnen ze daar geloof ik niet zoveel aan doen, mijn DA zei rust houden en dan groeit het wel weer vast, mede door kapselvorming. Mijn konijn kon het pootje na een week of 3 weer gewoon gebruiken alleen is het altijd een beetje scheef blijven staan.

Een foto zou wellicht meer duidelijkheid kunnen verschaffen maar ik snap dat je je ook niet op kosten wilt laten jagen. Rust en aan laten sterken is op dit moment het beste wat je kan doen.

Even een foto van mijn huidige drietal, twee gecastreerde heren en een dame, gaat wonderwel nog steeds goed.


Olaf, Pluk, Samba

Olaf en Samba vorige week, half op de icepod



Heeft iemand hier ook zo'n icepod, gaan jullie konijn er echt op liggen? Verder dan een kinnetje erop deden ze bij mij eigenlijk niet. Had hem eerst zonder hoes neergelegd en toen ging Olaf er aan zitten likken :+
pi_129812549
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:35 schreef Miffy1 het volgende:
Kan ook dat het pootje uit de kom is (geweest), ik heb dat met een van mijn vorige konijnen meegemaakt. Bij konijnen kunnen ze daar geloof ik niet zoveel aan doen, mijn DA zei rust houden en dan groeit het wel weer vast, mede door kapselvorming. Mijn konijn kon het pootje na een week of 3 weer gewoon gebruiken alleen is het altijd een beetje scheef blijven staan.

Een foto zou wellicht meer duidelijkheid kunnen verschaffen maar ik snap dat je je ook niet op kosten wilt laten jagen. Rust en aan laten sterken is op dit moment het beste wat je kan doen.

Even een foto van mijn huidige drietal, twee gecastreerde heren en een dame, gaat wonderwel nog steeds goed.

[ afbeelding ]
Olaf, Pluk, Samba

Olaf en Samba vorige week, half op de icepod

[ afbeelding ]

Heeft iemand hier ook zo'n icepod, gaan jullie konijn er echt op liggen? Verder dan een kinnetje erop deden ze bij mij eigenlijk niet. Had hem eerst zonder hoes neergelegd en toen ging Olaf er aan zitten likken :+
Die foto's zijn echt leuk!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator vrijdag 9 augustus 2013 @ 13:17:04 #204
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129862131
quote:
17s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 20:46 schreef douche-eendje het volgende:
Senesta, is het echt een poot? Wellicht is het gebroken/gekneusd (geweest)?
Zou heel goed kunnen hoor, ik heb eerder het idee dat het het heupje is maar ik ben alles behalve een expert. Ik heb mijn eigen konijn nu in de huiskamer lopen en John zit in zijn kooi. Ze vinden elkaar erg interessant. Er word af en toe wederzijds aan neusjes gesnuffeld. Oortjes nieuwsgierig naar voren :D

Dit is voorlopig even genoeg zo. Over een poosje maar hokjes naast elkaar zetten denk ik en even kijken hoe het gaat. Zal me eens inlezen over de beste introductiemethodes.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_129864114
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 13:17 schreef senesta het volgende:

[..]

Zou heel goed kunnen hoor, ik heb eerder het idee dat het het heupje is maar ik ben alles behalve een expert. Ik heb mijn eigen konijn nu in de huiskamer lopen en John zit in zijn kooi. Ze vinden elkaar erg interessant. Er word af en toe wederzijds aan neusjes gesnuffeld. Oortjes nieuwsgierig naar voren :D

Dit is voorlopig even genoeg zo. Over een poosje maar hokjes naast elkaar zetten denk ik en even kijken hoe het gaat. Zal me eens inlezen over de beste introductiemethodes.
Hokjes naast elkaar kan ook wel frustratie veroorzaken, omdat ze elkaar wel kunnen zien/ruiken, maar niet bij elkaar kunnen. Het schijnt vaker goed te gaan wanneer je ze - wanneer John wat meer hersteld is - op neutraal terrein bij elkaar te zet. :)
Wat je wel eventueel zou kunnen doen, maar misschien moet John daarvoor ook eerst even wat verder aangesterkt zijn, is ze af en toe van hok laten wisselen. Dan vermengen de geuren, en kunnen ze zo ook al een beetje vertrouwd met elkaars geur raken.
pi_129865081
Is john al Gecastreerd?
  Moderator vrijdag 9 augustus 2013 @ 15:12:42 #207
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129866574
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 14:39 schreef douche-eendje het volgende:
Is john al Gecastreerd?
Geen idee ;) We hebben hem gevonden.

We hebben Zelda van iemand overgenomen en die heeft haar laten helpen. Ze heeft een hele poos bij een mannetje gezeten en daar is nooit iets gebeurd dus ik denk dat het dan wel zal kloppen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_129866985
Cas heeft een nieuwe hobby; zoveel mogelijk spullen van het bureau/tafel/etc. trekken. Gisteren was het een mandje met brood, vanochtend wist hij een (dicht) zakje met biks naar beneden te trekken, en net trekt 'ie zo een heel plastic spelletjesbord naar beneden. En eigenlijk kan ik alleen maar lachen :D :@
  Moderator vrijdag 9 augustus 2013 @ 21:18:45 #209
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129878558
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 15:23 schreef Candaasje het volgende:
Cas heeft een nieuwe hobby; zoveel mogelijk spullen van het bureau/tafel/etc. trekken. Gisteren was het een mandje met brood, vanochtend wist hij een (dicht) zakje met biks naar beneden te trekken, en net trekt 'ie zo een heel plastic spelletjesbord naar beneden. En eigenlijk kan ik alleen maar lachen :D :@
:D Wat een boef!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zaterdag 10 augustus 2013 @ 00:50:14 #210
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_129886257
Kijk nou.. O+


En zien jullie ook dat hij zijn pootje langzaam begint te gebruiken? *O* O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zaterdag 10 augustus 2013 @ 08:08:09 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_129891725
Dat ziet er al steeds beter uit! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129891853
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 21:18 schreef senesta het volgende:

[..]

:D Wat een boef!
Ja een behoorlijke ja :P . Maar vervolgens zit je op de bank, komen ze beide lekker bij je liggen, en als je dan aan Cas vraagt 'En Cas, vind je het wel leuk hier?' (of iets anders natuurlijk, hij reageert naar mijn idee vooral op z'n naam), dan likt 'ie heel je arm af O+ hihi.
Zus van vriend en haar vriend hadden al bedacht dat Cas wel de afkorting moest zijn van Casanova :D. Dus bij deze, Cas heet Casanova, maar gewoon lekker afgekort Cas ;).

En *O* voor John! Hij zet z'n pootje echt al veel meer neer!
pi_129905761
De eerste maand ging snel! Eerst paste hij nog precies in m'n handen en nu begint het langzaam een dikkerdje te worden met een liefde voor witlof.

Wat een dotje is t ook O+

pi_129906109
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 18:36 schreef Dromenvangertje het volgende:
De eerste maand ging snel! Eerst paste hij nog precies in m'n handen en nu begint het langzaam een dikkerdje te worden met een liefde voor witlof.

Wat een dotje is t ook O+

[ afbeelding ]
Die oren O+
pi_129908535
Ahw! O+
pi_129908595
Dat is trouwens wel het enige jammere van een 'Occasion-konijntje' ( :P ), ik heb geen schattige babyfoto's...
  Moderator dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:49:13 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_130014051
Hoe gaat t met John Doe? O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:12:24 #218
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_130017122
Ik was het centrale konijnentopic uit het oog verloren, maar heb wel reden tot update:

Bammie is geopereerd aan Pyometra, die had zaterdag ineens een uitvloeiende groene slijm prut, we dachten aan een virus icm smerige diarree...bleek uit de baarmoeder te komen...wat ons helemaal zorgen baarde, was het feit dat ik maden tegenkwam toen ik het hok ging verschonen.
Wij naar de Lingehoeve, onderzocht...bleek waarschijnlijk pyometra te zijn (baarmoeder ontsteking is dat trouwens)...antibiotica meegekregen en naar huis, als het achteruit ging, zou ze direct geopereerd worden, ander niet.
zondag besloten om haar sowieso te laten opereren, gezien de hormoon schommelingen en alles wat er bij de baarmoeder komt kijken...maandag gebeld, ze kon smiddags gebracht worden, is rond 4 uur geopereerd en we kunnen haar straks ophalen, gelukkig heeft ze alles prima doorstaan..

we zijn blij!!

PS: het mooie is: Joep is met haar meegegaan, ze zijn altijd samen, dus we hebben Joep ook in het reishok gedaan, kunnen ze steun bij elkaar zoeken...haha
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_130017932
Oef, dat is schrikken!
Gelukkig is de operatie goed gegaan, en nu hoef je je geen zorgen meer te maken over die baarmoeder/hormonen! :)

En maden...brr..... ik kwam ze laatst in de vuilnisbak tegen :r . Gelijk ook het hok nagekeken (niks gevonden gelukkig), maar 't blijft een ding om goed in de gaten te houden.

Zelf heb ik net even de Digitale Dierenarts hier om advies gevraagd. (Zo ook even een mailtje opstellen voor mijn eigen DA hoor :) ). Cas wil namelijk maar niet echt aankomen, en zijn gewicht dipt zelfs een week na het geven van de Panacur. (En eigenlijk zou ik moeten afbouwen met de medicatie, maar ik weet nu even niet zo goed of dat wel verstandig is...)
pi_130062658


Ik neem aan dat we over de rechter praten die zo een blik heeft van: " En geen grappen over mijn oren he!"
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 20:18:07 #221
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130106978
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe gaat t met John Doe? O+
Wat lief dat je dat vraagt en sorry voor de late update. Eigenlijk ging het na het vorige blije filmpje ineens weer slechter met hem en met name de achterkant weer. Het leek wel alsof zijn hele rug krom trok en ook hield hij zijn pootje weer helemaal hoog.

Na overleg met de dierenarts (die hem wel al heel veel beter vond dan de vorig keer en nog lang niet wil opgeven gelukkig) hebben we besloten om de injectie die hij vorige keer kreeg nu weer te geven maar dan een langer werkende. De vorige werkte 3 dagen en deze werkt 2 weken.

Dus nu weer afwachten.

Wat wel heel bijzonder is is dat er op de site van het plaatselijk asiel nu ook een konijntje zit wat echt wel een broertje moet zijn! Het is 2 druppels water :o Ik denk dat dat het konijn is wat hier vlakbij is gevonden.

http://www.schuthok.nl/di(...)ijn-zoekt-de-ruimte/
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 20:18:50 #222
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130107011
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:19 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Ik neem aan dat we over de rechter praten die zo een blik heeft van: " En geen grappen over mijn oren he!"
Oooh O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 21:00:55 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_130108661
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 20:18 schreef senesta het volgende:

[..]

Wat lief dat je dat vraagt en sorry voor de late update. Eigenlijk ging het na het vorige blije filmpje ineens weer slechter met hem en met name de achterkant weer. Het leek wel alsof zijn hele rug krom trok en ook hield hij zijn pootje weer helemaal hoog.

Na overleg met de dierenarts (die hem wel al heel veel beter vond dan de vorig keer en nog lang niet wil opgeven gelukkig) hebben we besloten om de injectie die hij vorige keer kreeg nu weer te geven maar dan een langer werkende. De vorige werkte 3 dagen en deze werkt 2 weken.

Dus nu weer afwachten.

Wat wel heel bijzonder is is dat er op de site van het plaatselijk asiel nu ook een konijntje zit wat echt wel een broertje moet zijn! Het is 2 druppels water :o Ik denk dat dat het konijn is wat hier vlakbij is gevonden.

http://www.schuthok.nl/di(...)ijn-zoekt-de-ruimte/
Oef, die lijkt wel heel erg op John inderdaad! Je zou voor de grap eens kunnen bellen met het asiel, kijken of ie ook getattoeerd is.

Hopelijk gaat John het beter doen en is de dierenarts positief!! Ik duim voor m! En Molly ook!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 15 augustus 2013 @ 21:05:07 #224
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130108842
Ooooh Molly O+

Een lapjeskonijn O+

Bedankt! Ja, ik ga morgen eens bellen naar het asiel, ik ben wel benieuwd :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_130199317
Hoeveel waren jullie kwijt voor het castreren van jullie rammetje?
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 18:14:47 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_130205757
Plusminus ¤ 80,- maar dat was toen tegelijk met een gebitsbehandeling...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130206445
Volgens mij kost het hier zo'n 75 euro. (Zonder gebitsbehandeling ;) )

Even nog een late jompel: Cas heeft deze week de 1400 gram gepasseerd *O* .

Mjammm, rietstengels! :9


(met een Diva in de voorgrond, zo lijkt Cas een stuk kleiner :D )
  Moderator zondag 18 augustus 2013 @ 22:11:49 #228
155227 crew  Guppy
dus
pi_130216768
Cas O+

Wij waren Molly vanmiddag even kwijt :+

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130217753
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 18:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Plusminus ¤ 80,- maar dat was toen tegelijk met een gebitsbehandeling...
Hier idem inderdaad :P Castratie is zo'n 50 euro bij de dierenarts, maar Nijn moest toch al onder narcose ivm haken op de kiezen.

En Cas en Diva O+ prachtig stel zo!

Molly, je doet een nijn! Die vond ik ook heel vaak zo, in de zak met hooi :D
pi_130218397
quote:
17s.gif Op zondag 18 augustus 2013 22:29 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hier idem inderdaad :P Castratie is zo'n 50 euro bij de dierenarts, maar Nijn moest toch al onder narcose ivm haken op de kiezen.

En Cas en Diva O+ prachtig stel zo!

Molly, je doet een nijn! Die vond ik ook heel vaak zo, in de zak met hooi :D
Ik dacht dat mijn konijnen asociaal waren. Maar blijkbaar is het normaal om met hun hoofd in de zak met hooi te gaan snuffelen :)
pi_130219793
Ow hier niet alleen hooi hoor... :X


Dit trof ik een paar weken terug aan. Zak stond te dicht bij de kooi...
pi_130223759
Oke tnx :) ik heb nu wel een goede indicatie! Ik denk dat ik voor Noah binnenkort een vriendinnetje ga zoeken :9

En dat met open geknaagde zakken is heeel herkenbaar :') hij krijg eten zat en alsnog zit die boef het plastic aan stukken te scheuren!!
pi_130226263
:D :'( :D @ Molly

Hier hetzelfde verhaal hoor; hoe vaak ik ze al niet uit de hooibak heb moeten vissen, of zelfs uit de vuilniszak ( :') oud hooi is lekkerder denk ik, maar wel pas wanneer je het op wil vegen en weg wil gooien...). En laatst trof ik Cas aan op zo'n ronde bak met SS, al zittend op het deksel probeerde hij datzelfde deksel eraf te trekken :D.
En alles wat op de rand van de salontafel staat is ook niet veilig; vooral Cas trekt alles wat er eetbaar uitziet of wat eetbaar ruikt, van tafel. (Diva kan er meestal net niet bij ;) )

En ze zijn ook vrij fanatiek met SS,.....soms een beetje te }:| . Gisteren proberde ik ze rustig te krijgen, dus toen ze beide eindelijk eens rustig op hun kont gingen zitten en niet meer als twee ongeleide projectielen over mij en de bank heen vlogen, heb ik ze allebei een biksje gegeven. Cas pakte het heel netjes aan (die hangt normaal overal als eerste overheen om maar een biksje te pakken te krijgen, dus dit was vrij uniek...), maar Diva vond dat ze veel te lang had moeten wachten,en die valt gewoon op dat biksje aan. Helaas zat mijn wijsvinger daar ook bij :X .
  Moderator maandag 19 augustus 2013 @ 08:07:00 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_130226298
Hier hetzelfde met de science selective :Y we voeren Molly expres pas als we naar bed gaan. We weten dan dat we niet achter d'r aan hoeven om d'r in het hok te krijgen, ze zit al helemaal klaar.

We overwegen trouwens om science selective senior te gaan kopen voor d'r. We merken dat ze ouder wordt. Ze is nog prima fit hoor, daar niet van. Maar je merkt t gewoon aan sommige dingen. Meer liggen, net wat minder van de race-uitbarstingen en zo. Vinden we niet weg, maar misschien kan ze wat rijker voer wel gebruiken. Als ze weer bij de DA is voor de inentingen zullen we er eens naar vragen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 19 augustus 2013 @ 17:33:08 #235
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_130243076
Hoe is het met John Doe ?

Hier weer eens een fototje van Steph en Afke
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_130243335
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 08:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Hier hetzelfde met de science selective :Y we voeren Molly expres pas als we naar bed gaan. We weten dan dat we niet achter d'r aan hoeven om d'r in het hok te krijgen, ze zit al helemaal klaar.

We overwegen trouwens om science selective senior te gaan kopen voor d'r. We merken dat ze ouder wordt. Ze is nog prima fit hoor, daar niet van. Maar je merkt t gewoon aan sommige dingen. Meer liggen, net wat minder van de race-uitbarstingen en zo. Vinden we niet weg, maar misschien kan ze wat rijker voer wel gebruiken. Als ze weer bij de DA is voor de inentingen zullen we er eens naar vragen
Oh ja, biks, hooi, of ander eten werkt hier ook perfect om ze naar buiten te krijgen :Y .

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:33 schreef Nonneke het volgende:
Hoe is het met John Doe ?

Hier weer eens een fototje van Steph en Afke
[ afbeelding ]
O+
pi_130272652
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:33 schreef Nonneke het volgende:
Hoe is het met John Doe ?

Hier weer eens een fototje van Steph en Afke

Je zou bijna zeggen dat ze een diepe conversatie met elkaar hebben... :D
  Moderator vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:39:08 #238
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130380437
Ik ga zo weer met John Doe naar de dierenarts. We zijn qua achterpootje wel een beetje terug bij af helaas. Het is wel een geweldig beestje, speels, nieuwsgierig, vriendelijk.. En volgens mij is hij in een vorig leven binnenhuisarchitect geweest of zo :D Zijn hele hok word minimaal zes keer per dag geheel getransformeerd :D

En hij drinkt uit een drinkflesje *O*
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_130380978
Konijn
  Moderator vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:23:33 #240
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130383398
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:02 schreef Godtje het volgende:
Konijn
[ afbeelding ]
Oh wat een leukerd! Die wilde aandacht :D
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_130383591
quote:
17s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:23 schreef senesta het volgende:

[..]

Oh wat een leukerd! Die wilde aandacht :D
Dat wil ze eigenlijk altijd. :D
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:58:12 #242
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_130403247
Ik ben hier al veel te lang niet meer geweest, wat een leukerds komen er steeds voorbij zeg O+

Hier een sippe update; Eva kreeg een zware longonsteking en heeft het niet overleefd... :'(
Ze was waarschijnlijk nog te erg verzwakt van de zware operatie die ze heeft gehad voor ze via de opvang bij ons kwam en was niet sterk genoeg om dit aan te kunnen. We hebben gedaan wat we konden, maar helaas hielp het niet. Arme Eva...
Flip is een aantal dagen flink van slag geweest en we zijn veel bij hem gaan zitten.
Uiteindelijk hupste hij toch weer vrolijk door de ren en hebben we hem meegenomen om een ander konijntje voor hem uit te zoeken. Best gek, want ik vond het allemaal heel snel gaan, maar voor Flip is het echt beter; hij wil gewoon een maatje.
Nu hebben we sinds dinsdag een mooi meisje erbij, ze heet Flo en Flip en zij zijn inmiddels al helemaal aan elkaar gewend O+

Dit zijn ze samen:


en dit is dus Flo:


Flo is heel erg snel, dus Flip lag een paar dagen uitgeteld in de ren. Zij rende steeds naar hem toe, duwde haar neus in zijn zij, sprong over hem heen en dan gingen ze rondjes om de boom heen rennen :D
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_130408805
Ah, arme Eva :{ . Altijd sneu om een diertje zo te moeten laten gaan.

En wat een leukerd en mooierd, die Flo! O+ Flip heeft wel smaak! :D
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:11:11 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_130410199
Wat een knappe dame, die Flo!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130428137
Zooo....

Van:

Naar:
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:55:27 #246
155227 crew  Guppy
dus
pi_130428764
Ooooh! En hoe vinden ze het? O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130428854
Eng :Y Hok komt via de opvang, moet maandag maar even op zoek naar hoekprofieltjes want ik hoor al knaaggeluiden. Zat al wat knaagschade in van vorige konijnen, dus dat gaat nog leuk worden om te monteren :X
  zondag 25 augustus 2013 @ 16:00:13 #248
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130446412
Hoi :W

Een vraagje (waarschijnlijk vaker gesteld maar ik kon niet helemaal vinden wat ik wil weten) aan de experts (jullie dus :7 ). Ik heb 2 zusjes van 3 jaar oud. Tot nu toe hebben ze altijd binnengezeten maar nu we een kindje hebben wordt de ruimte wat beperkt in huis zo met z'n 5en. Ik wil de dames dus graag naar buiten verplaatsen. Ze zijn nu, als het goed weer is, al vaak buiten en vinden het heerlijk. Hoe kan ik dit nu best aanpakken? De dames elke dag naar buiten doen en 's avonds weer binnenhalen? Wanneer krijgen ze een dikkere vacht en kunnen ze 'officieel' buiten blijven?

Thanks alvast :)
pi_130452103
Vrijdagochtend wilde Pluk niet eten, voor de zekerheid maar een afspraak gemaakt bij de DA. Kiezen bleken in orde te zijn maar zijn maag voelde een beetje vol en de DA vond zijn darmen juist weer leeg. Medicijnen meegekregen en het advies om hem apart te zetten van de andere twee zodat ik goed kon zien hoeveel hij keutelde en at. Ik dus met hekjes een hoek afgezet, ben ik even naar boven gebeurt er dit:



Stelletje hooligans :7 Waren het er duidelijk niet mee eens. Pluk is overigens weer helemaal de oude, hij is erg in de rui en de DA dacht dat die harde massa in de maag daardoor is gekomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Miffy1 op 25-08-2013 19:01:07 ]
pi_130452153
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 16:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
Hoi :W

Een vraagje (waarschijnlijk vaker gesteld maar ik kon niet helemaal vinden wat ik wil weten) aan de experts (jullie dus :7 ). Ik heb 2 zusjes van 3 jaar oud. Tot nu toe hebben ze altijd binnengezeten maar nu we een kindje hebben wordt de ruimte wat beperkt in huis zo met z'n 5en. Ik wil de dames dus graag naar buiten verplaatsen. Ze zijn nu, als het goed weer is, al vaak buiten en vinden het heerlijk. Hoe kan ik dit nu best aanpakken? De dames elke dag naar buiten doen en 's avonds weer binnenhalen? Wanneer krijgen ze een dikkere vacht en kunnen ze 'officieel' buiten blijven?

Thanks alvast :)
Ik zou ze nu z.s.m naar buiten doen, dan gaan ze wintervacht opbouwen en kunnen ze van de winter ook buiten blijven. De temperaturen zijn nu nog prima namelijk. Niet meer naar binnen halen 's nachts, je kan ze wel overdag voor de gezelligheid natuurlijk binnen laten komen.
Let in de winter vooral op temperatuursverschil binnen/buiten en bevroren drinkflesjes. In de zomer zijn oververhitting en vliegen je vijand :P
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 19:07:10 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_130452419
I'm with douche-eendje :Y

Zorg voor een hok wat goed beschut is, en van de grond af staat. Dan moet het prima gaan. Nu is de ideale tijd!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 26 augustus 2013 @ 08:06:19 #252
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130469129
Dankjullie wel! Precies wat ik dacht dus. We hebben al een heel tof hok op het oog en ook al de perfecte, windluwe plek in de tuin in gedachten dus dat gaat helemaal goedkomen!
pi_130469200
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 08:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
Dankjullie wel! Precies wat ik dacht dus. We hebben al een heel tof hok op het oog en ook al de perfecte, windluwe plek in de tuin in gedachten dus dat gaat helemaal goedkomen!
Welk hok gaat het worden? :)
pi_130478836
Zijn jullie konijnen ook zo in de rui? Want ik heb hier de dame van het gezelschap waar gewoon complete plukken haren vanaf komen als je haar aait :{
pi_130478879
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:15 schreef Tha_T het volgende:
Zijn jullie konijnen ook zo in de rui? Want ik heb hier de dame van het gezelschap waar gewoon complete plukken haren vanaf komen als je haar aait :{
Mijne niet, maar in de opvang wel meerdere ja. Tijd om de wintervacht aan te gaan maken nu ;)
pi_130488261
Ja hier ook last van. Niet heel erg maar als ik meneer eventjes op m'n schoot heb zit ik meteen onder de haren
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 20:18:24 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_130488347
Molly pluist ook weer flink :') de stofzuigers hebben er een flinke klus aan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 26 augustus 2013 @ 21:33:38 #258
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130492118
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2013 08:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Welk hok gaat het worden? :)
http://www.grootplezier.n(...)hok-nice-98x64x101cm

Zoiets, maar dan een slag groter. Al weet ik niet waarom :') want ze liggen toch altijd op elkaar O+
pi_130492229
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 21:33 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

http://www.grootplezier.n(...)hok-nice-98x64x101cm

Zoiets, maar dan een slag groter. Al weet ik niet waarom :') want ze liggen toch altijd op elkaar O+
Lekker :Y Ruimte is wel prettig voor ze hoor, ook al liggen ze veel op elkaar. Mijn duo maakt ook nog niet echt gebruik van hun nieuwe ruimte. Ze durven nog niet zoveel met het trappetje -O-
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 21:50:06 #260
155227 crew  Guppy
dus
pi_130493069
Dat komt wel! We hebben Molly er toentertijd ook een paar keer op en af moeten duwen voor ze het snapte :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130493628
Ik zet ze nu 2-3x per dag beneden, op het kleedje buiten het hok. Nijn liet net wel zien dat hij halverwege het trappetje erop kan klimmen en er dan weer af kan lopen, dus hij is aan het oefenen :+ Verder lok ik ze met eten naar beneden toe, maar dat lijkt nog niet echt te lukken. Dus nu boven ook maar even een bakje water en een hooibal, anders krijgen ze echt niks binnen.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:00:51 #262
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130503347
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2013 21:35 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Lekker :Y Ruimte is wel prettig voor ze hoor, ook al liggen ze veel op elkaar. Mijn duo maakt ook nog niet echt gebruik van hun nieuwe ruimte. Ze durven nog niet zoveel met het trappetje -O-
Ja, zeker :Y. Ze hebben nu ook een binnenhok van 2 verdiepingen maar eigenlijk liggen ze altijd naast/op/tegen elkaar (aan) op het 'huisje'. Lekker knus O+. Zelfs als ze vrij in de tuin mogen rondlopen, gaan ze altijd op elkaar (kruislings) liggen. Gelukkig vinden ze elkaar lief ;).

Dat trappetje heeft hier ook even geduurd trouwens, een van de meiden snapte 't meteen en zat constant beneden. De ander heeft 't even een paar dagen aangezien maar toen ging ze ook. Toen werd het een spelletje om steeds heen en weer te lopen :D
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:11:11 #263
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130524974
Iemand nog op zoek naar een ruim konijnenhok voor binnen?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:41:39 #264
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_130533239
Mooi hok, Tante_Soesa! Wij zijn daar ook aan het shoppen voor een groter hok.
Nu zitten ze overdag veel in de ren, maar ik ben dan ook nog veel thuis. Hij is niet overdekt, dus ik wil ze wel in de gaten kunnen houden..
En ook lekker voor de winter, meer binnenruimte!

Wij denken nu over de Prestige Medium anti knaag met ren links (link plaatsen lukte me niet met mijn mobiel)

Het gaat trouwens prima met Flip en Flo O+
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 12:45:42 #265
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130549484
Hallo!

Mooi hokken zeg! Het is wel fijn als ze wat ruimte hebben inderdaad.

Mag ik vragen wat voor bodembedekking jullie gebruiken?

John komt lekker aan, zijn buikje voelt een stuk gevulder. Alleen zijn ruggegraatje blijft enorm voelbaar en zijn heupbeenderen ook. Komt hij daar pas als laatste aan of moet ik me zorgen maken?

De introductie met onze dame is niet zo geweldig verlopen, ze wil hem echt serieus bijten :o Ze hebben een buitenrennetje en ik heb er ook één voor John gekocht en ze naast elkaar gezet. Hij is wel nieuwsgierig en probeert door de spijlen te snuffelen. Zij wil hem alleen maar opeten :'(
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 12:50:21 #266
155227 crew  Guppy
dus
pi_130549669
Dames zijn sowieso vrij territoriaal ;) je kunt ze (als John zich al goed genoeg voelt) af en toe ruilen van hok. Dan kunnen ze aan elkaars geur wennen.

Als hij goed aankomt en z'n buikje lekker vol is, komt de rest ook vanzelf. Dat gaat alleen wat minder snel ;) wij komen gelukkig ook niet meteen aan van een paar dagen wat meer eten (oké, toch wel soms... :@ )

Molly heeft niks op de bodem van de kooi. Dat wil ze niet, als ik er stro op leg, propt ze alles aan de kant om op het plastic te liggen. Ook in de winter :') dus tja. Dan maar niks. In de wc zit Supasoft Bedding :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 12:57:28 #267
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130549904
Ja dat doet John dus ook. Maar hij lijkt op het kale plastic van de onderbak steeds weg te glijden en met zijn pootjes die toch al niet helemaal in orde zijn vind ik dat vervelend :@
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 12:59:48 #268
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130549970
Ik vind het trouwens zo bijzonder dat hij uit zichzelf de wc is gaan gebruiken toen ik hem in zijn kooi zette. Al is het voornamelijk voor het plassen handig. Hij verhuist zijn hele inboedel drie keer per dag naar een andere positie dus meestal kiepert hij de boel gewoon weer om.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 18:16:44 #269
155227 crew  Guppy
dus
pi_130562261
Mol doet dat ook, daarom heb ik de wc hier vastgezet met bindertjes :+

Ik zou voorlopig nog even stro op de bodem houden dan, voor John. Wat extra grip is wel lekker
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130570708
Mijn konijn heeft een bult op zijn zij.

Naar de da gaan?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 21:33:05 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_130571126
Als die bult daar niet hoort, kun je daar even naar laten kijken ja.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 29 augustus 2013 @ 21:08:22 #272
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_130610849
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:45 schreef senesta het volgende:
Hallo!

Mooi hokken zeg! Het is wel fijn als ze wat ruimte hebben inderdaad.

Mag ik vragen wat voor bodembedekking jullie gebruiken?

John komt lekker aan, zijn buikje voelt een stuk gevulder. Alleen zijn ruggegraatje blijft enorm voelbaar en zijn heupbeenderen ook. Komt hij daar pas als laatste aan of moet ik me zorgen maken?

De introductie met onze dame is niet zo geweldig verlopen, ze wil hem echt serieus bijten :o Ze hebben een buitenrennetje en ik heb er ook één voor John gekocht en ze naast elkaar gezet. Hij is wel nieuwsgierig en probeert door de spijlen te snuffelen. Zij wil hem alleen maar opeten :'(
Ik gebruik gewoon stro en in de wc houtkorrels. Flip is ook nogal van de verbouwingen, dus die mikt alles de trap af en de ren in :') Maar ik blijf stuk volhouden.

Hoe hebben jullie de introductie aangepakt? Eerst op neutraal gebied?
Dat 'moesten' wij wel doen van de opvang, eerst aan elkaar wennen in de badkamer (mijn hemel, wat was dat een zooitje daarna!) en pas na een uur of 5 in hok/ren. De eerste nacht was vrij heftig, en toen waren ze zomaar ineens vriendjes...
Maar dat werkt niet als ze zich al bijtend op hem werpt, natuurlijk...

Ons vorige konijntje was ook heel erg mager, haar ruggengraat en heupen bleven lang zichtbaar, ookal kwam ze wel aan. Dat was pas na een hele tijd een stuk minder...Als hij gewoon goed eet en verder ook zo blij mogelijk is, zou ik me nog geen zorgen maken, maar je kunt altijd even bellen met de dierenarts, natuurlijk :)
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
  Moderator donderdag 29 augustus 2013 @ 21:20:41 #273
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_130611540
Ik heb twee rennetjes naast elkaar gezet in de tuin zodat ze elkaar wel kunnen zien en ruiken maar niet daadwerkelijk pijn kunnen doen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 29 augustus 2013 @ 21:30:54 #274
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130612117
Ik heb ze ook eerst een tijd gescheiden naast elkaar gezet en uiteindelijk toch bij elkaar. Iedere keer in het begin vrij heftig, maar ook vrij snel weer rustiger. Ik heb het voordeel van een grote tuin, dus ze kunnen elkaar ontlopen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_130640962
:W

Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:45:21 #276
155227 crew  Guppy
dus
pi_130642038
Is dat nou die bult op z'n zij...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130642251
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Is dat nou die bult op z'n zij...?
Nee, is niet zichtbaar. :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:13:18 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_130642804
Oh, ik schrok al :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130679645


Een week later en Kelly snapt dat ze naar beneden kan :o. Nu nijn nog... Kelly hopt inmiddels gezellig op en neer.
  Moderator donderdag 5 september 2013 @ 08:50:17 #280
155227 crew  Guppy
dus
pi_130839118
En durft Nijn ook al? O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130839735
Nee... :')
  Moderator donderdag 5 september 2013 @ 18:02:09 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_130854223
Nawww... Heb je m d'r als eens afgeduwd? Dat werkte bij Molly ook :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130854275
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Nawww... Heb je m d'r als eens afgeduwd? Dat werkte bij Molly ook :+
Dan rent ie weg :')
  Moderator donderdag 5 september 2013 @ 18:05:55 #284
155227 crew  Guppy
dus
pi_130854307
quote:
17s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:04 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dan rent ie weg :')
Hmmm... En lokken wil zeker ook niet?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 5 september 2013 @ 18:16:19 #285
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_130854573
:W samen met Snuggles kom ik weer even kijken!
Met mijn doerakkertje gaat het prima, hij is zo'n lief en ander konijn geworden sinds hij medio juni bij ons is komen 'hokken' ! :)

Afgelopen week had hij de constante neiging om midden in de nacht zijn speelgoed door de kooi te gooien. Mijn humeur werd daar niet beter van, aangezien ik sinds ik een aantal weken weet dat ik zwanger ben. Met mijn suffe hoofd (het was 03:30 uur) naar beneden gelopen om zijn speeltje eruit te halen en je raadt het al, wop! zijn kooi uit! Dus ik moest de woonkamer door om m weer zijn kooi in te krijgen. :o }:|

Ik heb een vriendelijker speeltje gekocht: een pluchen wortel!
Wat een hit, het lijken wel maatjes O+
De peen wordt nog net niet de hele kooi doorgesleept :)

Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_130854734
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:05 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hmmm... En lokken wil zeker ook niet?
Nee. Hij vidn het wel prima zo geloof ik? Geen kelly die continu aan hem hangt...
  donderdag 5 september 2013 @ 18:24:17 #287
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130854754
Gefeliciteerd met je zwangerschap, Rijstebuiltje. Fijn dat het zo goed gaat met Snuggles.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 5 september 2013 @ 18:31:23 #288
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_130854967
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:24 schreef livelink het volgende:
Gefeliciteerd met je zwangerschap, Rijstebuiltje. Fijn dat het zo goed gaat met Snuggles.
Dank je Livelink, ik ben ook blij dat het Snuggles zo goed vergaat hier! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_130980693


Dit is Okki. Sinds vrijdag bij ons in huis, samen met zijn broertje Hups. Ze zijn 7 weken oud en super lief samen. Ik hoop dat ze het zo leuk houden. *O*
pi_130983191
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:19 schreef 1410 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is Okki. Sinds vrijdag bij ons in huis, samen met zijn broertje Hups. Ze zijn 7 weken oud en super lief samen. Ik hoop dat ze het zo leuk houden. *O*
2 rammen?
pi_130983213
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:19 schreef 1410 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is Okki. Sinds vrijdag bij ons in huis, samen met zijn broertje Hups. Ze zijn 7 weken oud en super lief samen. Ik hoop dat ze het zo leuk houden. *O*
Hij is lief O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_130983783
quote:
17s.gif Op maandag 9 september 2013 13:04 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

2 rammen?
Jup, maar wel uit hetzelfde nest dus er is een kans dat ze geen ruzie krijgen.
pi_130984021
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:27 schreef 1410 het volgende:

[..]

Jup, maar wel uit hetzelfde nest dus er is een kans dat ze geen ruzie krijgen.
Konijnen hebben daar geen boodschap aan, zelfde nest of niet. Hormonen en natuur is een groter ding dan een familieband. Dus hou het goed in de gaten en kijk of je een dierenarts kunt vinden die ze vroegtijdig (rond 3.5 maand) als de ballen zijn ingedaald al kan castreren. Dan is de kans groter dat het goed blijft gaan.
  maandag 9 september 2013 @ 21:21:43 #294
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_131001971
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 11:19 schreef 1410 het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is Okki. Sinds vrijdag bij ons in huis, samen met zijn broertje Hups. Ze zijn 7 weken oud en super lief samen. Ik hoop dat ze het zo leuk houden. *O*
Awwwwww O+
Wat voor rasje is dit eigenlijk ?!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_131057591
Konijn
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:06:33 #296
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_131142469
Avondje op de bank met mijn bunny Loki :D O+


Hij zit altijd graag in het ingezakte gedeelte van de bank ;)
pi_131142574
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:06 schreef silent_scream1 het volgende:
Avondje op de bank met mijn bunny Loki :D O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij zit altijd graag in het ingezakte gedeelte van de bank ;)
Hangoortjes zijn erg schattig altijd :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:09:38 #298
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_131142622
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:08 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Hangoortjes zijn erg schattig altijd :D
Jaa toen ik m kocht was ik meteen verliefd O+
pi_131143545
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:09 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Jaa toen ik m kocht was ik meteen verliefd O+
Het is ook echt een lief beestje :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:31:19 #300
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_131143722
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 21:28 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Het is ook echt een lief beestje :Y
Thanks! Dat is hij zeker!
pi_131204635
Even... een nieuwe dan maar.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')