quote:
Op vrijdag 7 juni 2013 18:15 schreef douche-eendje het volgende:Hoi Tha_T
1: Tattoo: rechteroor getal: geboortejaar. Letters zijn de afkorting van de kleindiervereniging, die zou je eventueel kunnen achterhalen via kleindierliefhebbers nederland, de overkoepelende organisatie.
Linkeroor is eerste getal geboortemaand, laatste 2 getallen is "het zoveelste konijn van die maand met tattoo".

douche-eendje. Jup dat had ik inderdaad ook gevonden. En nu heb ik alles wel redelijk ontrafeld (Alleen is het geboortejaar 1 dus dat kan 2001 of 2011 zijn

) maar SD hou ik over en die afkortig kan ik niet online vinden. Staat ook nergens een index met afkortingen want dan had ik SD meteen gevonden

quote:
2: Een gecastreerde vent brengt rust in de tent; dus ik raad het zeker aan. Ga eens kijken bij een opvang/asiel, zij kunnen je ook helpen met het koppelen van het konijn. Ik heb bij mijn vrijwilligerswerk (knaagdierencentrum heiloo) al zoveel "agressieve" konijnen gezien die opknappen door voldoende ruimte, begrip van de eigenaar en en vriendje!
Begrijp me niet verkeerd, ze is echt al heel erg minder aanvallend geworden alleen andere dieren zijn gewoon eng voor haar op de een of andere manier. Ik zal inderdaad mijn lichtje eens opsteken in de buurt hier

quote:
3: welke biks geef je nu?
Supreme Science Selective Rabbit. Werd ons aangeraden door de DA dus maar meegenomen. Is overigens ook het merk voor onze cavia's

quote:
en verder 3+4: ja, laat dit ook door de dierenarts controleren. De continue zachte keutels kunnen komen door bijvoorbeeld wormen. Het scheve kopje en omvallen baart mij wel wat zorgen als ik het lees, dat kan een teken zijn van een middenoorontsteking maar ook van e.cuniculi, en dat laatste moet je echt wel behandelen.
Jep dat ben ik zeker met je eens. Het kopje hangt ook niet heel erg uit het lood maar het lijkt alsof ze je vragend aankijkt maar met dat evenwicht verliezen begon ik me zorgen te maken
quote:
Verder nog vragen? En post eens een foto

Nope, ze krijgt nog een groter hok+we laten haar binnen wandelen (Ja het huis moet nog konijnproof

).
Die foto proberen we vanavond eens. Thanks zover