Allereerst welkom. Verbreek alsjeblieft direct al het contact met deze trainer, verdiep jezelf in krachttraining en voeding en neem niet alles voor lief.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:46 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Tot 4 juni;
• 10 minuten crosstrainer, level 4
• 2x20 20kg chest press
• 2x20 20kg pulldown
• 2x20 40kg leg press
• 2x20 40kg back extension
• 2x20 40kg total abdominal
• 2x20 40kg lower back
• 2x20 40kg shoulder press
• 10 minuten hometrainer, level 5
• 5 minuten hometrainer, level 3
Volgens mij vergeet ik er één, dacht 8 apparaten te hebben.
4 juni meten, wegen, voedingsadvies, doelen bepalen, schema aanpassen.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:58 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Kan dat er niet mee te maken hebben dat de instructeur me rustig laat beginnen?
Uh.....quote:Deze is ook kut, die 40kg trok ik niet :@
Dank jequote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:59 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Allereerst welkom. Verbreek alsjeblieft direct al het contact met deze trainer, verdiep jezelf in krachttraining en voeding en neem niet alles voor lief.
Ok, tnx!quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[..]
Uh.....
Anyway.
Als je 'rustig begint' begin je op een minimaal gewicht, maar dan nog is je doel de eerste tijd gewicht erbij gooien en zo hard mogelijk te trainen. Dat betekent: goede vorm, en als je je sets/reps haalt, gewicht erbij.
Het meest debiele advies dat je kunt krijgen is dat je per se een bepaald gewicht moet doen. Dat moet je zelf aanvoelen en nogmaals, wanneer je vorm goed is, gewicht erbij gooien.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Laat maar, ik zie dat het al gebeurd is.
Ik had iemand gequote zonder eerst het topic gelezen te hebben, vandaar.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:23 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Ga iig 2x en morgenvroeg weer. Zeg alleen dat de zaterdag nog kan wisselen met de zondag al naar gelang de drukte.
En verder neem ik de adviezen hier ter harte en kijk ik het tot 4 juni aan. Dan wil ik een programma hebben wat bij me past in samenspraak met de trainer. Het gaat mij er niet om dat ik in 3 maanden een afgetraind lichaam wil hebben, maar dat ik een gezonder en sportiever lichaam wil hebben. Ik ben niet dik, geen foute bmi, maar heb geen conditie en eet niet altijd even gezond.
Als dat doel of "gevoel" is bereikt kijk ik verder.
Ah, ok.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik had iemand gequote zonder eerst het topic gelezen te hebben, vandaar.
Overigens is zo'n trainer ook niet perfect. Er is geen garantie dat hij de nodige kennis heeft, iedereen kan trainer worden. Bij sommige sportscholen werken ze ook met standaardtemplates die niet of nauwelijks toegesneden zijn op jouw specifieke wensen en noden.
Ik ben benieuwd of het van dezelfde kwaliteit is als je schema.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:58 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Zodra ik het heb kan ik wel ff kijken. Hoezo, ben je sceptisch?
Het is een misvatting te denken dat je dan anders moet trainen, dan bijv. degenen die wel een afgetraind lichaam willen hebben.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:23 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet om dat ik in 3 maanden een afgetraind lichaam wil hebben, maar dat ik een gezonder en sportiever lichaam wil hebben. Ik ben niet dik, geen foute bmi, maar heb geen conditie en eet niet altijd even gezond.
Als je een bekend schema van internet of uit boeken pakt waarmee veel mensen resultaat hebben geboekt zou ik dat eerder vertrouwen dan een schema van een pter, maar dat is mijn mening. Verder zou ik mijzelf goed inlezen en zelf oordelen, kost misschien wat tijd maar met dit schema trainen gaat je meer tijd tot resultaat kosten. Verder moet je natuurlijk kijken wat bij jouw situatie en doelen past en wat jij een prettig schema vindt.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 15:34 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ah, ok.
En dat zal vast wel ja. Zit nu bij een Achmea Health Center, lijkt me dat dit iig beter is dan zonder enige ervaring en/ of kennis zelf lijstjes en programma's van internet of uit de standaard bij de balie te pikken en zeker weten dat er niet gekeken is naar je persoonlijke situatie, review momenten hebt en mogelijkheid tot ruggespraak.
Ik vind het niet belachelijk als mensen tenminste die moeite nemen. Beter een half uur op de loopband dan helemaal niks doen. Niks dan respect voor mensen die het tenminste proberen. Er zijn zat luie mensen die geen reet uitvoeren.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is volgens mij een ergernis voor veel serieuze krachttrainers. Ik heb tenminste al van verschillende van hen gehoord dat ze het ook belachelijk vinden als mensen een half uur op de loopband komen wandelen en dan weer vertrekken. Vaak ook nog met 0 or 0,5% helling.
Doe dat dan gewoon buiten op straat, dan heb je veel meer variatie en je houdt dat abonnementsgeld op zak.
Ik vind het een beetje als gezonder gaan eten door maar 2 keer per week naar de Mac te gaan i.p.v. 4 keer. Het is beter dan niets, maar nog steeds een beetje dom.quote:Op maandag 27 mei 2013 09:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik vind het niet belachelijk als mensen tenminste die moeite nemen. Beter een half uur op de loopband dan helemaal niks doen. Niks dan respect voor mensen die het tenminste proberen. Er zijn zat luie mensen die geen reet uitvoeren.
Ik denk dat het vooral een gebrek aan educatie is waar het sporten betreft. De meeste mensen die zo 'trainen' denken dat ze iets erg goed doen.quote:Op maandag 27 mei 2013 10:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje als gezonder gaan eten door maar 2 keer per week naar de Mac te gaan i.p.v. 4 keer. Het is beter dan niets, maar nog steeds een beetje dom.
Het is goed dat ze iets aan hun fitheid willen gaan doen, jammer genoeg is het wel op een beetje een ondoordachte manier.
Zoals ik al zei: het is inderdaad beter dan niets. Maar het is nog steeds een heel erg ondoordachte manier.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Ze nemen in ieder geval de moeite om het te doen. Er zijn genoeg die dát niet eens doen.
Je hebt geen geweldige sporteducatie nodig om je te realiseren dat je geld weggooit door een half uur op de loopband te gaan staan in plaats van een half uur buiten te gaan wandelen. Dat is gewoon een kwestie van even goed nadenken voordat je begint.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:06 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral een gebrek aan educatie is waar het sporten betreft. De meeste mensen die zo 'trainen' denken dat ze iets erg goed doen.
Niemand zal een probleem hebben met het wandelen. Het probleem is dat ze elke maand tientallen euro's aan een sportschool geven voor iets wat ze ook gratis kunnen doen. Dat geeft aan dat die mensen weinig tot niet hebben nagedacht, en dat is geen goed teken...quote:Op maandag 27 mei 2013 11:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is er in godsnaam slecht aan een paar keer per week een half uur wandelen. Misschien niet goed opgevoed betreft training maar wat als ze daar geen behoefte aan hebben? En gewoon wat beweging willen.
Tuurlijk, je hebt gelijk. Het is alvast stukken beter dan op de bank blijven zitten.quote:Op maandag 27 mei 2013 11:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is er in godsnaam slecht aan een paar keer per week een half uur wandelen. Misschien niet goed opgevoed betreft training maar wat als ze daar geen behoefte aan hebben? En gewoon wat beweging willen.
Als ze vervolgens denken hard getraind te hebben en weer een Big Mac achterover slaan, is dat slechtquote:Op maandag 27 mei 2013 11:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Ja die creeëren door te sporten een calorietekort wat ze dan weer kunnen opvullen met snackvoedsel. "Oh ik heb net met crosstrainer 300kcal verbrand, dan mag ik nu als beloning wel een patatje met halen".quote:Op maandag 27 mei 2013 11:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als ze vervolgens denken hard getraind te hebben en weer een Big Mac achterover slaan, is dat slecht
Klopt, ik snap niet waar mensen zich druk om maken.quote:Op maandag 27 mei 2013 12:32 schreef Noek het volgende:
Fascinerend hoe mensen altijd op elkaar neerkijken als ze sporten. Ik kan zeggen dat ik wel kan sporten, het is ook nog eens mijn werk maar als ik zelf sport, zie ik niet hoe mensen onderpresteren. De mensen die alles geven, de mensen met een streeffysiek, daar kijk ik naar en daar ga ik naar werken.
Daarbij weet jij veel of ze daarna naar de Mc gaan. Dat invullen van gedrag of redenen waarom iemand traint. Je bent toch geen 80 jaar met spiegels aan je ramen of wel? Ga gewoon sporten ofzo.
Ligt eraan, als je 30 minuten op een berg looptquote:Op maandag 27 mei 2013 11:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Tuurlijk, je hebt gelijk. Het is alvast stukken beter dan op de bank blijven zitten.
Ik doelde op de mensen die dat half uurtje wandelen en denken dat ze er heel wat mee doen. Dat is dan weer niet zo.
Neem dan een goed voorbeeld. 30 minuten berg afwaarts is veel zwaarder.quote:Op maandag 27 mei 2013 12:56 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ligt eraan, als je 30 minuten op een berg loopt
Naar beneden rollen schijnt ook zwaar te zijn.quote:Op maandag 27 mei 2013 18:41 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Neem dan een goed voorbeeld. 30 minuten berg afwaarts is veel zwaarder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.helisports.be/dumbbells.htmlquote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:49 schreef LogiteX het volgende:
Ik was op zoek naar gewichtjes/dumbells, ik kan echter alleen maar die dingen vinden die variabel zijn wat betreft gewicht. Zijn er geen fixed weight dumbells te koop voor consumenten? Mijn sportschool heeft ze wel.
het is nog gekker: 2 X 15 KG variabel is goedkoper dan 2 X 14 kg fixed![]()
Home / Halters en gewichten / Dumbells
hoe kan dit?
zei DV ook al, vrij prijzig dusquote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.helisports.be/dumbbells.html
Dumbbells zijn prijzig inderdaad. Ik ben nog geen goedkope, van goede kwaliteit, dumbbells tegen gekomen.quote:
wow, wat een beestenproduct!!quote:Nr.1 dé ultieme cocktail voor vetvrije massieve spiermassa, pomp en prestaties!
Nr.1 is samengesteld uit de sterkste, high tech ingrediënten. Het werkt direct! Keiharde massieve spiermassa, extreme krachttoenames en ongekende prestaties! Nr.1 is absoluut een klasse apart. Ervaar Nr.1, het gaat 100% zeker je voorstelingsvermogen te boven!
Kenmerken Nr.1:
-Sterkste bodybuilding product verkrijgbaar!
-Win ongekend massieve en keiharde spiermassa!
-Alle top-ingrediënten in één monsterproduct!
-Onverslaanbare samenstelling
-Uniek en direct werkzaam
-Extreme krachttoename
-Extreme spierpomps
-Beschermt je spieren
-Verlaagt vetpercentage
-Enorme energie in de spieren
-Pompt voedingsstoffen in je spieren
-Direct vollere, grotere spieren
-Ongekende prestaties en trainingen
-Slechts 1 dosering per dag is al voldoende!
-6 weken kuur per verpakking!
Alle top-ingrediënten voor spiermassa in één monsterproduct! Slechts 1 dosering per dag is al voldoende om je letterlijk uit je voegen te laten groeien.
Ik zou alleen proteine kopen. Dat product klinkt heel onzinnig.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:32 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
De competitie zit erop.
Betekent ook een dag minder trainen en geen wedstrijden meer in het weekend.
Om dat te compenseren ga ik meer dagen per week in de sportschool doorbrengen.
Ik ga deze zomerstop gebruiken om straks fit aan de competitie te beginnen en vooral wat meer spiermassa te kweken in de sportschool.
Ik ging eerst 2 dagen per week naar de sportschool en ga proberen dat de komende tijd naar 4 dagen per week te brengen.
Op aanraden van een vriend heb ik de volgende supplementen gekocht:
http://www.bodyenfitshop.(...)nutrition/super-duo/
Iemand bekend hiermee? Had je er baat bij?
Of gebruiken jullie misschien andere supplementen?
Klinkt als een slechte Tell Sell reclame.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:32 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
De competitie zit erop.
Ik ga deze zomerstop gebruiken om straks fit aan de competitie te beginnen en vooral wat meer spiermassa te kweken in de sportschool.
Ik ging eerst 2 dagen per week naar de sportschool en ga proberen dat de komende tijd naar 4 dagen per week te brengen.
Het is belangrijker om te kijken of je alles wat je nodig hebt binnen kunt krijgen via voeding, supplementen zijn geen wondermiddel en een goed dieet helpt net zo goed zij het niet beter.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:32 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
De competitie zit erop.
Creatine is een van de weinige supplementen waarbij ook echt bewezen is dat het werkt. Het is overigens geen PWO waarbij je voelt dat het iets doet. Proteïne is weer compleet anders, niet echt te vergelijken.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:58 schreef vault_tec het volgende:
Ik word zelf misselijk van creatine. Deed ook vrij weinig voor mij. (Zit denk ik bij veel mensen tussen hun oren dat ze dan sterker zijn).
Ben daarna over gestapt op proteine shakes omdat ik toch wat te weinig eiwitten binnen kreeg.
dan kun je beter voor het sporten op je werk wat bananen naar binnen gooien.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:49 schreef Maraca het volgende:
Ik ben (op aanrader van mijn trainer) ook begonnen met proteïne shakes. Heb nu zelf deze
[ afbeelding ]
Gisteren voor het eerst geprobeerd (1 glas). Had de hele avond geen trek meer![]()
Heb hem met name omdat ik 's avonds 2 uur train en ik direct vanuit werk na de sportschool ga. Dan kan ik nog snel dit drinken zonder de hele tijd met een hongergevoel rond te lopen.
Leuk weetje: hij is nu in de aanbieding bij De Tuinen (2e = gratis)
Dat werkt voor mij nietquote:Op woensdag 29 mei 2013 15:03 schreef Questular het volgende:
[..]
dan kun je beter voor het sporten op je werk wat bananen naar binnen gooien.
Ik sport net zoals jij meteen na het werk, ik zorg ervoor dat ik door de dag voldoende eet om bij het sporten geen "last" te hebben van een honger gevoel. Eet je door de dag wel voldoende? Ik eet bv per dag tussen de 8 en 10 boterhammen, 3 bananen en drink daarbij 1,5/2 liter vocht (melk/water) dit zorgt ervoor dat ik prima kan sporten meteen na het werk. Supplementen zijn als aanvulling op je voeding. Is je voeding niet goed/voldoende dan heb je ook niks aan zo een soort supplementen.quote:
Aan mijn voeding ga ik wel een en ander veranderen, maar ik heb niet zoveel mogelijkheden om tussendoor te eten als ik aan het werk ben. En het gaat (gelukkig) om maar 1 of 2 dagen per week. De andere dagen dat ik sport kan ik wel meer eten.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:24 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik sport net zoals jij meteen na het werk, ik zorg ervoor dat ik door de dag voldoende eet om bij het sporten geen "last" te hebben van een honger gevoel. Eet je door de dag wel voldoende? Ik eet bv per dag tussen de 8 en 10 boterhammen, 3 bananen en drink daarbij 1,5/2 liter vocht (melk/water) dit zorgt ervoor dat ik prima kan sporten meteen na het werk. Supplementen zijn als aanvulling op je voeding. Is je voeding niet goed/voldoende dan heb je ook niks aan zo een soort supplementen.
De Tuinen is erg duur (al klinkt 2e gratis niet verkeerd), je kunt het beter bij B&F shop halen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:49 schreef Maraca het volgende:
Ik ben (op aanrader van mijn trainer) ook begonnen met proteïne shakes. Heb nu zelf deze
[ afbeelding ]
Gisteren voor het eerst geprobeerd (1 glas). Had de hele avond geen trek meer![]()
Heb hem met name omdat ik 's avonds 2 uur train en ik direct vanuit werk na de sportschool ga. Dan kan ik nog snel dit drinken zonder de hele tijd met een hongergevoel rond te lopen.
Leuk weetje: hij is nu in de aanbieding bij De Tuinen (2e = gratis)
Zolang je genoeg eet, maakt het niets uit wanneer je eet. Als je overdag niet veel kunt eten, moet je gewoon 's avonds meer eten.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:26 schreef Maraca het volgende:
[..]
Aan mijn voeding ga ik wel een en ander veranderen, maar ik heb niet zoveel mogelijkheden om tussendoor te eten als ik aan het werk ben. En het gaat (gelukkig) om maar 1 of 2 dagen per week. De andere dagen dat ik sport kan ik wel meer eten.
Ik IF gewoon de hele dag en eet als ik thuis kom na het sporten. Stuk makkelijker, vind ik.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:24 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik sport net zoals jij meteen na het werk, ik zorg ervoor dat ik door de dag voldoende eet om bij het sporten geen "last" te hebben van een honger gevoel. Eet je door de dag wel voldoende? Ik eet bv per dag tussen de 8 en 10 boterhammen, 3 bananen en drink daarbij 1,5/2 liter vocht (melk/water) dit zorgt ervoor dat ik prima kan sporten meteen na het werk. Supplementen zijn als aanvulling op je voeding. Is je voeding niet goed/voldoende dan heb je ook niks aan zo een soort supplementen.
Ja, maar daar heb ik niks aan tijdens het sportenquote:Op woensdag 29 mei 2013 15:55 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Zolang je genoeg eet, maakt het niets uit wanneer je eet. Als je overdag niet veel kunt eten, moet je gewoon 's avonds meer eten.
Alles wat vloeibaar / makkelijk drink of eetbaar is, dus bijna per definitie shakes, hebben minder verzadigend effect dan vast voedsel met dezelfde macroverhoudingen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:44 schreef Franknfurter het volgende:
Die proteineshakes, hoeveel calorieen zitten er in 1 glas? Ik heb altijd honger, ook als ik op mn onderhoud zit, dus misschien dat dat spul wel werkt voor me
Je moet voor jezelf voedsel zien te vinden die jou vult. Voorbeelden van slechte verzadigings/kcal ratio voedsel:quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:50 schreef Franknfurter het volgende:
Dus beter gewoon dingen eten die hoog in proteine zijn maar laag in kcal? Of komt die combi bijna niet voor?
En je benen?quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:44 schreef maxburger het volgende:
Thanks voor de reacties, ik zal idd vooral mijn rug en armen wat meer aandacht geven.
Zo erg? Ik doe best veel borstoefeningen. Vandaag trouwens ook extra gefocust op benen en rug.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:16 schreef Franknfurter het volgende:
Ik vind dat je wel een beetje je mantiet weg mag trainen nog
Mwah ik vind het gewoon altijd lelijk bij mannen als er al iets zit van borst. Mannen horen een grote sterke borst te hebben. Maar niet van die afdakjes.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:19 schreef maxburger het volgende:
[..]
Zo erg? Ik doe best veel borstoefeningen. Vandaag trouwens ook extra gefocust op benen en rug.
Pff, ik ga nog wel meer en dieper opdrukken. Maar goed dat je het zegt. Pics van jouw lichaam?quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:21 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Mwah ik vind het gewoon altijd lelijk bij mannen als er al iets zit van borst. Mannen horen een grote sterke borst te hebben. Maar niet van die afdakjes.
Ik ga no way mijn lichaam op fok! zettenquote:Op donderdag 30 mei 2013 17:23 schreef maxburger het volgende:
[..]
Pff, ik ga nog wel meer en dieper opdrukken. Maar goed dat je het zegt. Pics van jouw lichaam?
Haha snap ik. Maar vind je het, afgezien van mijn borst er wel redelijk uitzien?quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:24 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Ik ga no way mijn lichaam op fok! zettenMijn doel is om volgend jaar met de zomer mijn lichaam weer helemaal strak te hebben en daarvoor zit ik goed op schema, nu is het nog niks in ieder geval.
Voor een grotere borst zijn push-ups niet het beste om te doen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:23 schreef maxburger het volgende:
[..]
Pff, ik ga nog wel meer en dieper opdrukken. Maar goed dat je het zegt. Pics van jouw lichaam?
Chest press en pectoral fly dan, qua machines? Chest press doe ik nu 68 kg maximaal. Pec geen idee eigenlijk.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:28 schreef 16meter het volgende:
[..]
Voor een grotere borst zijn push-ups niet het beste om te doen.
Bench press varianten (incline/flat/decline - dumbbell/barbell) en fly varianten (incline/flat/decline - dumbbell/cable/machine) werken beter.
Misschien in mijn volgende schema.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:33 schreef 16meter het volgende:
Waarom zou je niet willen bankdrukken? Zou een chest press hoogstens als aanvulling doen.
Jawel hoor, iets minder vet zou beter staan maar dat is zo te doen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:27 schreef maxburger het volgende:
[..]
Haha snap ik. Maar vind je het, afgezien van mijn borst er wel redelijk uitzien?
Nog minder vet en er blijft niks van me overquote:Op donderdag 30 mei 2013 17:57 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Jawel hoor, iets minder vet zou beter staan maar dat is zo te doen.
Ik vind het lastig om voor mijzelf een goed voedingsschema/trainingsschema op te bouwen.quote:Op zondag 2 juni 2013 21:07 schreef Stereotomy het volgende:
- Nee, de beschrijvingen van B&F shop zijn over the top
- Beter lezen: een dosis is 1 scoop, ofwel 28 gram. 2 gram/kg lichaamsgewicht eiwit uit normaal voedsel wordt aangeraden als je krachttraining doet
- Whey heeft alleen plaats rondom de training, en zelfs dan nog is het effect niet geweldig
- Wat jij nodig hebt is een goed krachttrainingsschema en voldoende kcal eten om aan te komen. Dat is belangrijker dan je blindstaren op eiwitsupplementatie. Dat komt pas ver nadat je je normale eten op orde hebt.
Het is een voedingsuplement, niet iets wat je ´gebruikt´. Whey is vooral nuttig rond je training om snelle eiwitten op te nemen. Het is geen wondermiddel ofzo.quote:Op zondag 2 juni 2013 21:01 schreef ForzaMilan het volgende:
Zijn er mensen die hier Whey perfection gebruiken en zo ja werkt dit echt zo goed als wordt gezegd?
Hoeveel moet je per dag innemen? Ik las iets van 2 gram per kilo lichaamsgewicht.
En op welke momenten neem je dit dan in?
Bij je ontbijt voor/na training?
En neem je het ook in op dagen dat je niet traint?
Weeg 60 kg en ben 1.75
Gezien je huidige statistieken loont het om je leven op orde te krijgen en voor de rest van je leven goed te gaan eten (en trainen). Zo niet, dan doe je het equivalent van een jojo-dieet: niet snappen hoe je moet eten, en dus nooit structureel je doelen bereiken (minder skinny fat dan nu).quote:Op zondag 2 juni 2013 21:09 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om voor mijzelf een goed voedingsschema/trainingsschema op te bouwen.
Zijn hier ook voorbeelden van. Ik ga nu 3/4 x per week naar de f4f sinds 3 weken maar merk tot nu toe nog geen resultaat.
Bepalen wat je op een dag binnen mag krijgen kun je middels verschillende calculators een indicatie van halen:quote:Op zondag 2 juni 2013 21:13 schreef ForzaMilan het volgende:
Njah het zit eigenlijk zo. Heb jaren lang slecht gegeten. Veel afhaal pizza's en dergelijke dronk ook altijd veel cola.
Nu ben ik eigenlijk al overgestapt op de wat gezondere dingen. Water bananen kwark salade's normale maaltijden etc. Alleen vind ik het lastig om te bepalen hoeveel ik op een dag mag binnenkrijgen en variatie enzo.
Voor dat geld wat ik even snel zag 140$ kan je best een tijdje losgaan in de sportschool. F4F is 20 eu per maand.quote:Op zondag 2 juni 2013 21:15 schreef Susteren het volgende:
Iemand ervaring met P90X:2? Wilde eigenlijk een abbo nemen op de sportschool in 't dorp, maar voor het geld van een paar maanden kan ik makkelijk een pullup bar, stability ball en zelfs wat gewichten kopen
Die bij mij is 30 euro per maand (en P90X is ook op andere manieren aan te komen natuurlijkquote:Op zondag 2 juni 2013 21:27 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Voor dat geld wat ik even snel zag 140$ kan je best een tijdje losgaan in de sportschool. F4F is 20 eu per maand.
Als je naar de sportschool gaat heb je natuurlijk wel gelijk alle apparaten tot je beschikking, en je sport natuurlijk met anderen die jou ook tips e.d. kunnen geven.quote:Op zondag 2 juni 2013 21:28 schreef Susteren het volgende:
[..]
Die bij mij is 30 euro per maand (en P90X is ook op andere manieren aan te komen natuurlijk).
dont skip leg dayquote:Op zondag 2 juni 2013 22:07 schreef el-blanchito het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ga binnekort ook beginnen met fitnessen, gewoon om lekker in vorm te blijvwn gedurende de zomer en wat meer kracht te krijgen. Ik ben 1.85m en 75kg en wil me vooral richten op m'n bovenlichaam. Is de (extra) voeding nou echt zo belangrijk of is veel en gezond eten genoeg?
Vooral richten op hequote:
Okey, kloop iddquote:Op zondag 2 juni 2013 21:30 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Als je naar de sportschool gaat heb je natuurlijk wel gelijk alle apparaten tot je beschikking, en je sport natuurlijk met anderen die jou ook tips e.d. kunnen geven.
Veel en gezond eten scheelt veel ja. Eiwitten koolhydraten en weinig vetten.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:07 schreef el-blanchito het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ga binnekort ook beginnen met fitnessen, gewoon om lekker in vorm te blijvwn gedurende de zomer en wat meer kracht te krijgen. Ik ben 1.85m en 75kg en wil me vooral richten op m'n bovenlichaam. Is de (extra) voeding nou echt zo belangrijk of is veel en gezond eten genoeg?
Nee, vetten zijn heel belangrijk voor je lichaam. KH een stuk minder, vooral persoonlijk en afhankelijk hoeveel je beweegt.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:58 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Veel en gezond eten scheelt veel ja. Eiwitten koolhydraten en weinig vetten.
Ik zou bij die website wegblijven.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:58 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Lees dit maar is:
http://www.fitnesspassie.nl/fitness-basis/fitness-voeding/
Ik doe thuis ook P90X, en het bevalt me goed. Door omstandigheden nog nooit het gehele schema afgemaakt, maar ben nu net weer begonnen en ga nu wel door tot het eind. Ik merk zeker verschil dat m'n blouses strakker zitten en m'n armen, borst en benen voller aanvoelen. Ben ook meer gaan eten, en sinds ik af en aan P90X doe ben ik zeker 7 kilo aangekomen, wat niet alleen maar spier is, maar dat geeft niet.quote:Op zondag 2 juni 2013 21:15 schreef Susteren het volgende:
Iemand ervaring met P90X:2? Wilde eigenlijk een abbo nemen op de sportschool in 't dorp, maar voor het geld van een paar maanden kan ik makkelijk een pullup bar, stability ball en zelfs wat gewichten kopen
Trainen op explosiviteit....quote:Op zondag 2 juni 2013 22:23 schreef el-blanchito het volgende:
[..]
Vooral richten op he
Het moet natuurlijk wel in proporties blijven. Als ik wil trainen en tegelijkertijd explosiviteit wil behouden, hoe moet ik daar dan rekening mee houden?
Heb jij wel goeie tetten dan?quote:Op donderdag 30 mei 2013 17:16 schreef Franknfurter het volgende:
Ik vind dat je wel een beetje je mantiet weg mag trainen nog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |