Gewoon zoveel mogelijk op mijn werk laten afleverenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Af en toe dan maar een bosje bloemen meenemen voor de buren?.
Ga ik zeker doen, bedankt!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:57 schreef dennistd het volgende:
Een tip voor de volgende keer: bij veel websites voor Chinese rotzooi (zoals dx.com) betaal je geen verzendkosten, bestel dan stuk voor stuk in plaats van meer in één bestelling. Zeker als ze dan onder de 22 euro blijven.
Ik hoop het niet. Mijn pakketje is namelijk door zo'n AH postNL servicepunt an iemand anders meegegeven. Postnl doet daar niks aan omdat ik de afzender niet ben, afzendrr wil gewoon geld zien (betaling na levering)quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:20 schreef lkb9000 het volgende:
Bij sommige webwinkels kan je nu kiezen om af te laten leveren bij de Albert Heijn, ik hoop dat dat een beetje aanslaat.
Wie is de afzender dan wel? Als t een bedrijf is kun je gewoon nakoming eisen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 04:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. Mijn pakketje is namelijk door zo'n AH postNL servicepunt an iemand anders meegegeven. Postnl doet daar niks aan omdat ik de afzender niet ben, afzendrr wil gewoon geld zien (betaling na levering)
ESPRIT wil niet meewerken, verdenken mij van fraudequote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:16 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Wie is de afzender dan wel? Als t een bedrijf is kun je gewoon nakoming eisen.
Een particulier van marktplaats zal mss wat moeilijker doen.
Ja dat is wel erg makkelijk, maar zonder bewijs kunnen ze niks doen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 10:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
ESPRIT wil niet meewerken, verdenken mij van fraude
En hoe zit dat met jouw handtekening?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:18 schreef computergirl het volgende:
Esprit hoeft geen geld terug te storten, want je betaald daar pas na levering.
Ze willen echter alsnog geld zien van mij.
Meest bizarre van dit saga is dat de persoon die mijn bestelling heeft meegenomen de helft ervan retour heeft gestuurd.
Uitaard is het niet mijn handtekening.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
En hoe zit dat met jouw handtekening?
Echt raar verhaal ik zou nog eens naar de post bellen of langsgaan.
Als jij iets afgeeft An het postkantoor krijg je hier een bewijs van.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:16 schreef spaceagent het volgende:
Ik heb vrijdagavond een pakket teruggestuurd naar de winkel. Zou zaterdagavond opgehaald moeten zijn door de postbode en eigenlijk vandaag afgeleverd moeten worden. Uiterlijk morgen dan.
Maar als ik nu inlog op 'mijn pakket' en / of track & trace code invul staat er 'verzending wordt voorbereid door de zender'...
Dit betekent dat de zending wel is aangemeld (heb ik vrijdag gedaan) maar nog niet is opgehaald...
Hoe kan dit? Foute aanmelding? Moet ik morgen even terug naar de supermarkt / postkantoor, is het pakje daar wellicht 'gejat' o.i.d.?
Bewijsje heb ik. Ik heb het ook 'verzekerd & aangetekend' laten versturen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:18 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Als jij iets afgeeft An het postkantoor krijg je hier een bewijs van.
Dan zou de status moeten veranderen naar 'ontvangen door postnl'
Heb je geen bewijs, kun je geen claim maken.
Afwachten maar. Kan je t altijd nog claimen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:55 schreef spaceagent het volgende:
[..]
Bewijsje heb ik. Ik heb het ook 'verzekerd & aangetekend' laten versturen.
Hangt er vanaf. Wil je de TT aanpaasvraag per pakketpost of per briefpost vesturen?quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:48 schreef DonnieDarkno het volgende:
Kan de TT van: GC / [GRTD #2914] 'Het is maar orale seks!' veranderd worden naar: 'Het is maar ff pijpen!'
Waarom staat dit in GC bij stickyquote:Op vrijdag 8 november 2013 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hangt er vanaf. Wil je de TT aanpaasvraag per pakketpost of per briefpost vesturen?
Omdat er honderdmiljoenmiljard topics kwamen over de post.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:51 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Waarom staat dit in GC bij sticky!
Kan 't alsnog veranderd worden?quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Omdat er honderdmiljoenmiljard topics kwamen over de post.
quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:48 schreef DonnieDarkno het volgende:
Kan de TT van: GC / [GRTD #2914] 'Het is maar ff pijpen!' veranderd worden naar: 'Het is maar ff pijpen!'
Allang gedaan.quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:52 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Kan 't alsnog veranderd worden?
Klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:08 schreef joppie_saus het volgende:
Kom net thuis, zie ik net de pakketbezorger naar een ander adres lopen. Ik kijk in mijn brievenbus, ligt daar een briefje dat ik niet thuis was en ik nieuwe afspraak moet maken. Dus ik loop naar die pakketbezorger, zegt hij dat nu hij dat briefje in mijn brievenbus heeft gemikt, hij mij het pakje niet meer geven mag?Stapt vervolgens doodleuk in zijn auto en rijdt weg. Klopt dit of heb ik gewoon een debiel van een postbezorger getroffen in mijn wijk?
Nee, TNT is een aparte tak en staat los van PostNL. Hebben dus ook andere busjes.quote:Op maandag 25 november 2013 18:20 schreef bobbernaut het volgende:
Hij zegt dat het werd opgehaald door de pakketbezorgen van TNT. Is dat tegenwoordig niet PostNL?
Ik noem het ook nog TNT. Heb in de tijd dat het zo heette er voor gewerkt en die nieuwe naam wil er nog niet in. Dus hij zal wel gewoon postnl bedoelenquote:Op maandag 25 november 2013 18:20 schreef bobbernaut het volgende:
Hij zegt dat het werd opgehaald door de pakketbezorgen van TNT. Is dat tegenwoordig niet PostNL?
Volgens mij niet daar gls meer zakelijk levert. Ik kreeg iig nooit gls pakketjes op zaterdag.quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:25 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand of GLS ook op zaterdag levert?
Waarschijnlijk heb je hem vandaag binnen. Alleen met feestdagen kan het nog wel eens iets langer duren. Normaal 1 a 2 dagenquote:Op maandag 23 december 2013 19:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weet iemand misschien hoe lang DHL over het algemeen over een pakket uit duitsland doet?
Ow niet gelezen. Nouja hier dus ook geen updates, chauffeur nog niet onderweg als ik die updates moet geloven, maar wel dat ie vandaag geleverd gaat worden.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:18 schreef Xetran het volgende:
Is bij jullie de T&T wel geupdate of zijn ze mijn pakket gewoon overgeslagen? De bezorgtijd is wel nog steeds vandaag..
Welke storing?quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:10 schreef Xetran het volgende:
Hij is bij mij net geüpdatet van stap 1 (dat hij ontvangen is door PostNL) naar dat de pakketbezorger onderweg is. Denk dat je hem inderdaad gewoon vandaag kan verwachten.Vanwege de storing zullen ze de wijzigingen wel niet hebben kunnen verwerken.
Helaas moet ik nog wachten tot een uur of 6 tot ze een keer komen.
Ja en de mijnes dus nietquote:Op dinsdag 31 december 2013 16:06 schreef Xetran het volgende:
T&T was de hele ochtend en middag in storing, geloof ik. Twitter stond er vol mee iig, en ik kwam de pagina telkens niet op. Inmiddels is mijn pakketje wel bezorgd.
Postzegelprijzen zijn verhoogd en tevens wordt 250-2kg nu tot eenzelfde tarief gerekend ipv 250-500 en 500-2kg.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:26 schreef cjan het volgende:
Hoi,
Hoe zit het met de verzendkosten van Postnl?
Ik zie steeds verschillende tarieven. Ik wil een boek verzenden maar aangezien dat 300g weegt betaal ik ¤3.84 aan postzegels.
2 weken geleden verzond ik een studieboek bij de Bruna en werd er maar ¤3 euro gerekend.
En dan staat hier dat zakelijk verzenden van 250 tot 500 gram ¤3 kost.
http://www.postnl.nl/zake(...)ieven-augustus-2013/
Betekent dit dat als je iets bij de Bruna afgeeft je een zakelijk tarief mag betalen omdat je het niet naar de brievenbus brengt?
Ik snap er geen klap van. Kan iemand dit uitleggen?
Hij werd donderdag aangeboden. Maar gisteren opgehaald want was op vakantie.quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:33 schreef Dalenbart het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je hem vandaag binnen. Alleen met feestdagen kan het nog wel eens iets langer duren. Normaal 1 a 2 dagen
daarom kijk ik ook altijd hier:quote:Op dinsdag 31 december 2013 14:10 schreef Xetran het volgende:
Hij is bij mij net geüpdatet van stap 1 (dat hij ontvangen is door PostNL) naar dat de pakketbezorger onderweg is. Denk dat je hem inderdaad gewoon vandaag kan verwachten.Vanwege de storing zullen ze de wijzigingen wel niet hebben kunnen verwerken.
Helaas moet ik nog wachten tot een uur of 6 tot ze een keer komen.
Gewoon een pakketje dat nog aangeboden moet worden door de verzender aan postnl.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:09 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit nou weer? Er is geen bezorger geweest overigens.
Omdat ie wss al enige tijd geleden is aangemaakt. En dan gaat postnl er van uit dat de persoon 'm na het aanmaken ook overhandigt aan postnl, wat blijkbaar nog niet is gebeurd.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:18 schreef Skv het volgende:
Waarom staat er dat hij vandaag bezorgd wordt dan?
pakje is gisteren verzonden bij het postkantoor. Hoop dat ze de status morgen aanpassen dan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:25 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Omdat ie wss al enige tijd geleden is aangemaakt. En dan gaat postnl er van uit dat de persoon 'm na het aanmaken ook overhandigt aan postnl, wat blijkbaar nog niet is gebeurd.
Dat zal waarschijnlijk wel weer wijzigen in morgen (woensdag) etc.
Weet je dat wel 100% zeker dat het bij postnl is aangeboden? Dan moet die status allang gewijzigd zijn.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:47 schreef Skv het volgende:
[..]
pakje is gisteren verzonden bij het postkantoor. Hoop dat ze de status morgen aanpassen dan.
Nope. Niet rechtstreeks iig. Je kunt bij PostNL een 'navraagformulier' opvragen en insturen, dan kunnen zij voor je informeren.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:27 schreef bakacakes het volgende:
Is er eigenlijk een manier om contact op te nemen met de douane?
Dit kan gewoon online mag ik hopen?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nope. Niet rechtstreeks iig. Je kunt bij PostNL een 'navraagformulier' opvragen en insturen, dan kunnen zij voor je informeren.
Vreemd. Op zondag verzenden?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:46 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Iemand ervaring met Kiala op maandag? Gisteren wat bij Bol.com besteld. Het is vannacht verstuurd en ligt sinds vanmorgen in het sorteercentrum van Kiala. Maar er staat nergens bij of ze vandaag überhaupt leveren.
Bol.com en Coolblue leveren sinds kort ook op maandag. In ieder geval als je het via PostNL laat versturen.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:50 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Vreemd. Op zondag verzenden?
Lijkt me onwaarschijnlijk. En indien het wel zo is, dan ontvang je 'm waarschijnlijk alsnog pas op dinsdag.
Nu nog steeds dan?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:00 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Bol.com en Coolblue leveren sinds kort ook op maandag. In ieder geval als je het via PostNL laat versturen.
Coolblue geeft (nog) wel aan zondag besteld is maandag verzonden ja.quote:Bestel je op werkdagen voor 23.00 uur, dan geldt voor het grootste deel van ons assortiment dat je artikel de volgende dag al wordt bezorgd.
Tekst van bol klopt dan niet echt, want het is gisteren daadwerkelijk verzonden.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:06 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Nu nog steeds dan?
Dat was met de kerst en vorig jaar met de kerst in ieder geval wel, maar volgens mij alleen in die periode om met de feestdagen de drukte te kunnen verwerken.
bol:
[..]
Coolblue geeft (nog) wel aan zondag besteld is maandag verzonden ja.
quote:Direct leverbare artikelen
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, de volgende dag in huis
In het weekend voor zondag 21:00 uur besteld, maandag of dinsdag in huis
Bezorging pakketten van maandag tot en met zaterdag
Bezorging gewone brievenbuspost van dinsdag tot en met zaterdag
quote:Op maandag 13 januari 2014 17:00 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Bol.com en Coolblue leveren sinds kort ook op maandag. In ieder geval als je het via PostNL laat versturen.
quote:Status: Zending voorgemeld
Status op postnl.nlquote:18-1-2014:
Zending opgehaald en in sorteerproces
18-1-2014:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
Als ik Google op de laatste kom ik in dit topic terecht waar wordt aangegeven dat het pakket enkel is aangeonmen bij het kantoor en dat het eigenlijk gelijk van status zou moeten veranderen.quote:Zending wordt voorbereid door de verzender
Ups komt niet op de 'willekeurige postkantoren'. Postkantoren zijn er alleen met afhaalpunten van postnl, dhl en kiala.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 12:39 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik heb van een bedrijf een retourlabel gekragen (UPS). Betekent dit dat ik dat pakketje alleen bij UPS kan afleveren of gewoon op een willekeurig postkantoortje?
Ah duidelijk! Dankjewel!quote:Op zaterdag 1 februari 2014 13:38 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ups komt niet op de 'willekeurige postkantoren'. Postkantoren zijn er alleen met afhaalpunten van postnl, dhl en kiala.
Zoek je vestiging: https://www.ups.com/dropoff?loc=nl_NL
Zover ik weet kan dat niet.quote:Op donderdag 13 februari 2014 10:29 schreef mpc007 het volgende:
Blast, zojuist de (postNL) postbode gemist :s
Was belangrijk, heb het eigenlijk echt vandaag nodig. Ben nu nog niet thuis, maar in Mijn Pakket staat dat de volgende aanbieding pas morgen is. Slaat nergens op, ze kunnen het gewoon bij de buren kwijt! Kan ik nu ook gewoon naar het dichstbijzijnde postkantoor stappen en m'n pakketje ophalen (Ook al staat er dat ze pas morgen weer komen?)
Het ligt in die bus, niet op het postkantoorquote:Op donderdag 13 februari 2014 10:37 schreef mpc007 het volgende:
Waarom niet? Als het gewoon een normaal postkantoor is, en dat ding ligt daar, zou het wel enorm zuur zijn al mag ik het niet meenemen, terwijl ik me als ontvanger kan identificeren..
Dat ligt daar toch helemaal niet?quote:Op donderdag 13 februari 2014 10:37 schreef mpc007 het volgende:
Waarom niet? Als het gewoon een normaal postkantoor is, en dat ding ligt daar, zou het wel enorm zuur zijn al mag ik het niet meenemen, terwijl ik me als ontvanger kan identificeren..
Volgens mij blijft het gewoon n die bus liggen.quote:Op donderdag 13 februari 2014 10:45 schreef mpc007 het volgende:
Maar ik bedoel aan het einde van de de rit. Dan komt het toch uit die bus, en gaat 't ergens naar binnen
Ja maar niet bij het postkantoorquote:Op donderdag 13 februari 2014 10:45 schreef mpc007 het volgende:
Maar ik bedoel aan het einde van de de rit. Dan komt het toch uit die bus, en gaat 't ergens naar binnen
Dat is overal weer anders want waar ik werkte bij postnl was dat gesplitst.quote:Op donderdag 13 februari 2014 10:52 schreef mpc007 het volgende:
Heb een tijdje bij PostNL gewerkt maar daar was het sorteercentrum waar de auto's vanaf vertrokken hetzelfde als het postkantoor voor particulieren en zakelijke klanten hoor. Die garageboxen die ze gebruiken voor de normale post tegenwoordig is toch niet voor pakketen..? Zou wel lekker veilig zijn :/
Volgens mij is dat in de meeste gevAllen zo.quote:Op donderdag 13 februari 2014 10:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat is overal weer anders want waar ik werkte bij postnl was dat gesplitst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |