Nee, nu vanaf 18:00 tot zonsondergang halfstok.quote:
Oui!quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:34 schreef Nibb-it het volgende:
Vanavond 'Elle s'appelait Sarah' op Nederland 1. Erg goede film.
Volgens mij omdat het "vroeger" de hele dag herdenkingsdag was en tegenwoordig is het alleen 's avonds.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:28 schreef MaryMouse het volgende:
Weet iemand eigenlijk waarom het vlaggenprotocol voor 4 mei veranderd is?
Vroeger hing de vlag vanaf zonsopgang tot 20:00 halfstok, en werd om 20:02 volstok gehezen tot zonsondergang.
2 uurtjes vlaggen vindt ik zo karig.
Nee, bij CLAS niet. Maar ik ben even wezen zoeken en kan idd nergens vinden dat de pet voor opperofficieren nog zou bestaan, compleet uitgefaseerd voor CLAS dus.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, maar volgens mij is het ook nog eens dienstvak afhankelijk.
Ah, dat zou een verklaring kunnen zijn. Ik ben nog steeds aan het zoeken.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij omdat het "vroeger" de hele dag herdenkingsdag was en tegenwoordig is het alleen 's avonds.
En voorheen ging hij ook om 20:02 volstok tot zonsondergang.
Och, niveau van geschiedenisonderwijs en zo...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:52 schreef BredeBroeder het volgende:
Lees ik dit op Twitter![]()
wrm 2 min. stil ze merken het niet hoor
Mensen denken allleen aan hun eigen land en noemen hunzelf respect... nee
Waar s reapect voor palestina en syrie en libie enzoo @******
x miljoenmiljard
Niet op letten. Meestal tienermoeders en kruimeldiefjes.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:52 schreef BredeBroeder het volgende:
Lees ik dit op Twitter![]()
wrm 2 min. stil ze merken het niet hoor
Mensen denken allleen aan hun eigen land en noemen hunzelf respect... nee
Waar s reapect voor palestina en syrie en libie enzoo @******
x miljoenmiljard
Jij kan het weten...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:15 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Niet op letten. Meestal tienermoeders en kruimeldiefjes.
Nah verstandige groep vrienden om me heen gelukkigquote:
Zijn ze ook allemaal voor Ajax?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:23 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Nah verstandige groep vrienden om me heen gelukkig
Het ging over jou...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:23 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Nah verstandige groep vrienden om me heen gelukkig
Er was voor 1980 geen richtlijn. Vandaar dus.quote:Dodenherdenking
Volgens de richtlijnen van de Rijksvoorlichtingsdienst hoort er tijdens
de jaarlijkse Dodenherdenking op 4 mei halfstok te worden gevlagd
van zes uurs avonds tot zonsondergang. Dit is zo sinds 1980. Voor
die tijd werd op verzoek van het Comité Nationale Herdenking onder
voorzitterschap van oud-premier Piet de Jong, halfstok gevlagd tot na
de twee minuten stilte. Om acht uur werd dan de vlag in top gehesen
om een kwartiertje later bij zonsondergang weer te worden neergehaald. De invoering van de zomertijd eind zeventiger jaren gooide
echter roet in het eten aangezien daardoor de zon op 4 mei pas na
negen uur ondergaat. Dit betekende dat er meer dan een uur feestelijk gevlag werd, terwijl op veel plaatsen nog herdenkingen met stille
tochten en kransleggingen aan de gang waren.
Dit is de reden geweest waarom is besloten om op 4 mei tot zonsondergang halfstok te blijven vlaggen.
Roger, dan is het Defensiebreed dus niet ergens van afhankelijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, bij CLAS niet. Maar ik ben even wezen zoeken en kan idd nergens vinden dat de pet voor opperofficieren nog zou bestaan, compleet uitgefaseerd voor CLAS dus.
Dank je!quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:46 schreef AchJa het volgende:
@MM
http://www.vlaggenkunde.nl/oud/Vlag8,Vreugde&verdriet.pdf
En met jou de rest van Nederland denk ik...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:50 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dank je!
Verhip, al in 1980 gewijzigd. Dan hebben zowel wij (we woonden in een overheidswoning, dus verplicht vlaggen) als de brandweer tegenover ons het tot zeker einde jaren '90 fout gedaan.
Hij begint zo.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Oui!
The Reader is trouwens ook niet onaardig.
Ja, maar wij kregen ieder jaar een brief met wanneer we moesten vlaggen en hoe (met of zonder wimpel). Als daar ooit ingestaan heeft dat op 4 mei vanaf 18:00 tot zonsondergang halfstok was, dan had mijn pa zich daar echt wel aan gehouden.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
En met jou de rest van Nederland denk ik...
Nou, nu ik weet dat het al sinds 1980 is is het bij mijn weten zelfs op kazernes in de jaren 90 fout gegaan.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:00 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, maar wij kregen ieder jaar een brief met wanneer we moesten vlaggen en hoe (met of zonder wimpel). Als daar ooit ingestaan heeft dat op 4 mei vanaf 18:00 tot zonsondergang halfstok was, dan had mijn pa zich daar echt wel aan gehouden.
Zeer zeker!quote:
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:59 schreef AchJa het volgende:
Overigens heb ik een commandant gehad (al een tijdje met pensioen) waarmee ik een keer in de auto zat na een happening en ik onderweg meerdere malen moest stoppen omdat hij verhaal ging halen bij de mensen die de vlag nog hadden hangen na zonsondergang.
Oh, dan is het begrijpelijk dat zelfs iemand als ER nog wel de fout ingaat met het vlaggenprotocolquote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou, nu ik weet dat het al sinds 1980 is is het bij mijn weten zelfs op kazernes in de jaren 90 fout gegaan.
Mits verlicht mag dat gewoon. Halfstok had overigens gewoon gemoeten.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Ik zit al de hele avond te broeden op een mailtje naar de directie van het hotel hier tegenover. Die hebben ook 's nachts de vlag hangen (dagelijks dus), OK, dat kan ik nog wel hebben, maar dat hij vandaag volstok hing
Het is nu wel heel makkelijk nalezen natuurlijk.quote:Oh, dan is het begrijpelijk dat zelfs iemand als ER nog wel de fout ingaat met het vlaggenprotocol
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mits verlicht mag dat gewoon. Halfstok had overigens gewoon gemoeten.
Zo stampte ik een keer het halve schoolbataljon in de houding + brengt groet toen ik wachtcommandant was. Ik was gewend om die vlag 's avonds oldskool te strijken, stonden al die lui mij dom aan te kijken wat ik aan het doen was. Oh, hij was verlicht, wist ik veel.
[..]
Het is nu wel heel makkelijk nalezen natuurlijk.
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mits verlicht mag dat gewoon. Halfstok had overigens gewoon gemoeten.
Zo stampte ik een keer het halve schoolbataljon in de houding + brengt groet toen ik wachtcommandant was. Ik was gewend om die vlag 's avonds oldskool te strijken, stonden al die lui mij dom aan te kijken wat ik aan het doen was. Oh, hij was verlicht, wist ik veel.
Is zeker gaaf, heb het op school 1 keer mogen doen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:23 schreef AchJa het volgende:
Kent men het zg. "Breken van de vlag" ook nog?
Ik heb het een paar keer moeten doen, blauw buiten enzo, anders hangt de vlag omgekeerd.
Dat is wel heel gaaf als dat goed lukt.![]()
In tegenstelling tot de wat lossere vlaginstructie van ErwinRommel heb ik op zonsondergang keurig de vlag binnen gehaald.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 21:59 schreef AchJa het volgende:
Overigens heb ik een commandant gehad (al een tijdje met pensioen) waarmee ik een keer in de auto zat na een happening en ik onderweg meerdere malen moest stoppen omdat hij verhaal ging halen bij de mensen die de vlag nog hadden hangen na zonsondergang.
quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:41 schreef Lotusss het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de wat lossere vlaginstructie van ErwinRommel heb ik op zonsondergang keurig de vlag binnen gehaald.
Treffende woordkeus...quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:41 schreef Lotusss het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de wat lossere vlaginstructie van ErwinRommel heb ik op zonsondergang keurig de vlag binnen gehaald.
Huh?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:43 schreef m.k het volgende:
Onze vlaggen stok is niet lang genoeg om de vlag halfstok te kunnen hangen
Vlag is bijna net zo groot als de stokquote:
Dan is er iets mis in de verhouding vlag tot stok.quote:
Redelijk grote vlag jaquote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat voor heikneuterig stokje is dat dan? Of heb je een gigantische vlag ofzo?
Vooral dat Peter van Uhm trending isquote:
Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vooral dat Peter van Uhm trending is![]()
Ik eigenlijk ook niet. Let er ook nooit zo op.quote:Ik kan mij trouwens echt niet herinneren dat er eerder geklapt is voor een toespraak op 4 mei.
Met uitzondering van de 2 jaar USA heb ik geloof ik alle herdenkingen sinds mijn bewuste leven wel meegemaakt. Maar dat het mij nu opviel ga ik er toch vanuit dat er niet (snel) eerder geklapt is.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 23:22 schreef AchJa het volgende:
Ik eigenlijk ook niet. Let er ook nooit zo op.
AAA Faka Gquote:
Net weer even gekeken, hele mooie en wijze toespraak.quote:
Je kwam er net pas achter dat je de vlag verkeerd om hep opgehangen?quote:
Nee.quote:Op zondag 5 mei 2013 08:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je kwam er net pas achter dat je de vlag verkeerd om hep opgehangen?
Nou, lucht je hart dan eens bij ons. Graag hebben we een meeluidend oor voor al jouw diepste geheimen.quote:
Neuh, gewoon beroerd geslapen.quote:Op zondag 5 mei 2013 08:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nou, lucht je hart dan eens bij ons. Graag hebben we een meeluidend oor voor al jouw diepste geheimen.
Geen kadden, geen ander gedoe, gewoon kut geslapen.quote:Op zondag 5 mei 2013 08:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar heb ik ook wel eens last van ja
Wil je er over praten?quote:Op zondag 5 mei 2013 08:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Geen kadden, geen ander gedoe, gewoon kut geslapen.
Ohh, had je die donderdags dan niet gezien?quote:Op zondag 5 mei 2013 08:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft niet. Soms heb gewoon van die nachten. Nu Oorlog in mijn hoofd, deel twee
Nee, donderdag is Top Gear avondquote:Op zondag 5 mei 2013 08:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohh, had je die donderdags dan niet gezien?
ahhhquote:
Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier, en de ene slaagt daar "beter" in dan de andere.quote:Op zondag 5 mei 2013 08:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
ahhh![]()
Ik heb elke dag oorlog in m'n kop, maar gelukkig, itt, die vent in deel 2 heb ik ermee leren leven.
Klopt helemaal!!!quote:Op zondag 5 mei 2013 08:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier, en de ene slaagt daar "beter" in dan de andere.
"beter" staat tussen haakjes omdat er geen norm is wanneer je het goed verwerkt hebt. Dat is voor iedereen anders, omdat iedereen een ander trauma heeft.quote:
Laat ik het dan zo zeggen, dan neem ik mijzelf als voorbeeld, nu gaat het goed. Misschien over 1 jaar kan het helemaal de andere kant opslaan.quote:Op zondag 5 mei 2013 08:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
"beter" staat tussen haakjes omdat er geen norm is wanneer je het goed verwerkt hebt. Dat is voor iedereen anders, omdat iedereen een ander trauma heeft.
Dat lijkt mij, als amateur psycholoog, een heel belangrijke voorwaarde om tot genezing te komen. Als er al genezing bestaat.quote:Op zondag 5 mei 2013 08:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo zeggen, dan neem ik mijzelf als voorbeeld, nu gaat het goed. Misschien over 1 jaar kan het helemaal de andere kant opslaan.
Daarom, en dat wil ik benadrukken, daarom is het erg goed dat de partner er mee om kan gaan.
Zit nu simultaan die aflevering te kijken, en weet je? Ik herinner me niks meer van wat ik afgelopen donderdag heb gezien.quote:Op zondag 5 mei 2013 08:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat lijkt mij, als amateur psycholoog, een heel belangrijke voorwaarde om tot genezing te komen. Als er al genezing bestaat.
Ik ben nog steeds aan het kijken, maar het valt me wel op dat de hoofdpersoon duidelijk nog niet toe is aan praten. Het praten lijkt ook wel een soort van rode draad; die man van vorige week kropte ook alles op.quote:Op zondag 5 mei 2013 08:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zit nu simultaan die aflevering te kijken, en weet je? Ik herinner me niks meer van wat ik afgelopen donderdag heb gezien.
Lotusss slaapt nog, en echt, blij dat zij mij begrijpt.
quote:Op zondag 5 mei 2013 11:14 schreef Erasmo het volgende:
Mogguh.
Tenenkrommende cover van de nieuwe alle hens:
[ afbeelding ]
moet wel geposeerd zijnquote:Op zondag 5 mei 2013 11:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Lekker zonder bril en in brandbare kleding achter een .50 gaan staan
Klopt Jitzzzze. Blij dat ik inmiddels zover ben er nuchter over te praten. Heeft lang geduurd, maar het lukt, en lucht elke keer weer op.quote:Op zondag 5 mei 2013 09:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds aan het kijken, maar het valt me wel op dat de hoofdpersoon duidelijk nog niet toe is aan praten. Het praten lijkt ook wel een soort van rode draad; die man van vorige week kropte ook alles op.
Dat geloof ik best. Kan me ook wel voorstellen dat het moeilijk is de eerste keer, om erover te praten.quote:Op zondag 5 mei 2013 12:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt Jitzzzze. Blij dat ik inmiddels zover ben er nuchter over te praten. Heeft lang geduurd, maar het lukt, en lucht elke keer weer op.
quote:Op zondag 5 mei 2013 12:04 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt Jitzzzze. Blij dat ik inmiddels zover ben er nuchter over te praten. Heeft lang geduurd, maar het lukt, en lucht elke keer weer op.
quote:Op zondag 5 mei 2013 12:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Niet weer deze jaarlijks terugkerende, matige, grap
KM paniekzaaierij met hun antiflash ed.quote:Op zondag 5 mei 2013 11:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Lekker zonder bril en in brandbare kleding achter een .50 gaan staan
Wat dacht je van gewoon in singletje en pendek en op badslippers?quote:Op zondag 5 mei 2013 13:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
KM paniekzaaierij met hun antiflash ed.![]()
Gewoon in GVT en opgerolde mouwen.
Ik vindt het ook wel overdreven af en toe maar iets uitdragen en dan het verkeerde voorbeeld op je clubblad te zetten is gewoonquote:Op zondag 5 mei 2013 13:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog nooit de foto's van de Falkland oorlog gezien van Engelsen die hun antiflits niet of niet goed op haddenquote:Op zondag 5 mei 2013 13:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon ff doorbijtenquote:Op zondag 5 mei 2013 13:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog nooit de foto's van de Falkland oorlog gezien van Engelsen die hun antiflits niet of niet goed op hadden
Als mijn oma nog kan bijten moet je dat als jonge god nog zeker kunnenquote:Op zondag 5 mei 2013 13:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat konden ze niet meerWant ze hadden niets om mee te bijten.
Maar niet als je klus onder de derdegraadsbrandwonden zit, precies op die plek waar je antiflash niet je klus bedekte.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als mijn oma nog kan bijten moet je dat als jonge god nog zeker kunnen
ff doorbijten dusquote:Op zondag 5 mei 2013 14:02 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar niet als je klus onder de derdegraadsbrandwonden zit, precies op die plek waar je antiflash niet je klus bedekte.
Dat heeft geen neuk met de .50 te maken.quote:Op zondag 5 mei 2013 13:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog nooit de foto's van de Falkland oorlog gezien van Engelsen die hun antiflits niet of niet goed op hadden
KM-gelul dus.quote:Op zondag 5 mei 2013 14:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stel je voor dat de computer ontploft...![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 5 mei 2013 16:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Nog nooit zulk dramatisch voetbal gezien
quote:Op zondag 5 mei 2013 14:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stel je voor dat de computer ontploft...![]()
[ afbeelding ]
Klopt; het ziet er niet uit.quote:Op zondag 5 mei 2013 19:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee (dat deed die KM collega van je), maar neemt niet weg dat op het moment de KM ook maar iets met kruit gaat doen ze die rotzooi aantrekken. Gvd saluutschoten in je nette pak met antiflash erbij, hoe fucking triest is dat? Als we het dan toch over "uitstraling" etc. hebben...![]()
[ afbeelding ]
Dan hrb je de verkeerde wedstrijd gekeken.quote:Op zondag 5 mei 2013 16:26 schreef BredeBroeder het volgende:
Nog nooit zulk dramatisch voetbal gezien
Klopt, 3e klasse zondagquote:Op zondag 5 mei 2013 20:09 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Dan hrb je de verkeerde wedstrijd gekeken.
BAM! WIJ ZIJN AJAX, WIJ ZIJN DUS BEST!
Dat vind ik een ander verhaal, maar ze trekken het te pas en onpas aan. Zelfs als ze bij ons op de schietbaan kwamen hadden ze die meuk mee...quote:Op zondag 5 mei 2013 19:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Klopt; het ziet er niet uit.
Maar op zee, in gevechtswacht of bij brand? Ik zou niet graag zonder zitten.
Dat zijn toch 'gewoon' blanks? Maar wat is die wit/zilveren punt?quote:Op zondag 5 mei 2013 20:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat vind ik een ander verhaal, maar ze trekken het te pas en onpas aan. Zelfs als ze bij ons op de schietbaan kwamen hadden ze die meuk mee...
Overigens, valt er iemand iets op aan de patronen die je ziet op de cover van dat blad?
Blanks idd. En die zilveren punt is mij ook een raadsel, een beetje een API simuleren???quote:Op zondag 5 mei 2013 20:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zijn toch 'gewoon' blanks? Maar wat is die wit/zilveren punt?
Een blank traser roundquote:Op zondag 5 mei 2013 20:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Blanks idd. En die zilveren punt is mij ook een raadsel, een beetje een API simuleren???
Armour Piercing Incendiary, Armour Piercing is zwarte punt.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Een blank traser round![]()
Ik heb echt geen idee wat het betekend. Zilver is normaliter een armour piercing round.
Euh, en wat is het verschil tussen die twee?quote:Op zondag 5 mei 2013 20:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Armour Piercing Incendiary, Armour Piercing is zwarte punt.
[ afbeelding ]
1. Ball
2. Armor Piercing
3. Tracer
4. Incendiary
5. Armor Piercing Incendiary
6. Armor Piercing Incendiary Tracer
7. Spotter Tracer
8. 750 A-MAX
9. Salvo Squeeze Bore
10. Solid Brass Sniper Round
11. MK 211 Mod 0 Raufoss
12. SLAP-T (Sabot Light Armor Piercing Tracer)
Zwarte punt is alleen harde kern (Armour Piercing, AP). Armour Piercing Incendiary (API, zilveren punt) heeft een harde kern en daarbij een brandstichtende lading voor een brandeffect.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:48 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Euh, en wat is het verschil tussen die twee?
Ik ben niet zo thuis in alle soort ammo![]()
Ah, dank je.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zwarte punt is alleen harde kern (Armour Piercing, AP). Armour Piercing Incendiary (API, zilveren punt) heeft een harde kern en daarbij een brandstichtende lading voor een brandeffect.
Niet echt nee...quote:Op zondag 5 mei 2013 20:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ah, dank je.![]()
Die dingen komen zeker niet in blanks [ afbeelding ]
Dat maakt het wel een vreemde foto, al met al.quote:
Neequote:
ohquote:
Ik heb al maandje of twee geleden een mailtje gekregen van mijn facilitaire dienst dat ik ze op kan halen.quote:
Maar die zijn toch ook aan het vechten?quote:Op maandag 6 mei 2013 10:23 schreef Rave_NL het volgende:
De Natres-AMO had ze als eerste, dus tot zover de geloofwaardigheid.
voor de volledigheid, dat is niet op mij van toepassingquote:Op maandag 6 mei 2013 10:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar die zijn toch ook aan het vechten?
Daarbij was het concept niet slechts "fighters first" maar ook nieuwe opkomsten![]()
Jij bent geen Natres Amo? Of nieuwe opkomst?quote:Op maandag 6 mei 2013 11:22 schreef Amootje het volgende:
[..]
voor de volledigheid, dat is niet op mij van toepassing
Geen natres, geen nieuwe opkomst.quote:Op maandag 6 mei 2013 11:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jij bent geen Natres Amo? Of nieuwe opkomst?Of ben je toch een fighter? [ afbeelding ]
Het heeft dus wel met je uitzending te makenquote:Op maandag 6 mei 2013 11:24 schreef Amootje het volgende:
[..]
Geen natres, geen nieuwe opkomst.
Zoals ik al zei: Kmar is blijkbaar fighterOf het moet iets met mn uitzending te maken hebben, maar dat is ook niet logisch want ik was allang en breed weg toen ik dat mailtje kreeg
kan wel, normaliter staan lui die op uitzending gaan ook op het prio lijstje, destijds nieuwe trainingspak ook vlot gekregen. Alleen was ik al 4 maanden weg... dus die kisten kan ik pas ná uitzending aanquote:Op maandag 6 mei 2013 11:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het heeft dus wel met je uitzending te maken
Het gaat om het ideequote:Op maandag 6 mei 2013 11:28 schreef Amootje het volgende:
[..]
kan wel, normaliter staan lui die op uitzending gaan ook op het prio lijstje, destijds nieuwe trainingspak ook vlot gekregen. Alleen was ik al 4 maanden weg... dus die kisten kan ik pas ná uitzending aan
Werk ging prima, maar barstende koppijn en misselijkheid.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:30 schreef jitzzzze het volgende:
En hoe was je therapeutische werkdag? Nog bijzonderheden?
Dat is niet best, genoeg gegeten en gedronken? Teveel in de zon gelopen?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Werk ging prima, maar barstende koppijn en misselijkheid.
Genoeg gedronken wel. Eten naar binnenwerken gaat de laatste tijd sowieso al lastigquote:Op maandag 6 mei 2013 15:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is niet best, genoeg gegeten en gedronken? Teveel in de zon gelopen?
Denk dan eens aan vloeibaar voedsel. Dat klinkt kut, maar het kacheltje moet toch blijven branden.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Genoeg gedronken wel. Eten naar binnenwerken gaat de laatste tijd sowieso al lastig
Kacheltje moet blijven branden ja. Salade krijg ik wel redelijk goed binnen. Gaat echt om het vaste voer.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Denk dan eens aan vloeibaar voedsel. Dat klinkt kut, maar het kacheltje moet toch blijven branden.
Dat is veel te weinig man. Denk eens aan drinkontbijt of yoghurtshakes met fruit enzo.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kacheltje moet blijven branden ja. Salade krijg ik wel redelijk goed binnen. Gaat echt om het vaste voer.
Momenteel (sinds 2 weken) eet ik maar 1 broodje, nog niet eens de helft van m'n avond eten, hoe lekker het ook er uit ziet. Veel slapen idemdito.
quote:Op maandag 6 mei 2013 15:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is veel te weinig man. Denk eens aan drinkontbijt of yoghurtshakes met fruit enzo.
Soep gaat er gelukkig wel goed inquote:Op maandag 6 mei 2013 15:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is ook wel een beetje [ afbeelding ], maar zoals ik al zei: je kacheltje moet blijven branden.
Of soep?
You know what to doquote:Op maandag 6 mei 2013 15:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Soep gaat er gelukkig wel goed in
Ook soep met rijst.
wat is er allemaal voorbij gekomen?quote:
A gentleman will walk but never run.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:34 schreef m.k het volgende:
De komieken van de wereld die proberen indruk op hun vrienden te maken door opmerkingen te maken als je hardlopend voorbijkomt... Zielige tryhard moeten er ook zijn I guess
dat mag ook wel als je bij de Konings-Cie gezeten hebtquote:Op maandag 6 mei 2013 18:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar jij voelde je ook echt de koning vroegah als je je in DT over straat liep
Er zijn maar een paar mensen op deze aardkloot die dat belangrijk vinden.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat mag ook wel als je bij de Konings-Cie gezeten hebt
En meer dan terechtquote:Op maandag 6 mei 2013 18:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Er zijn maar een paar mensen op deze aardkloot die dat belangrijk vinden.
En dat zijn de mensen in die Cie.
fuck, ik had het kunnen wetenquote:Op maandag 6 mei 2013 18:32 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
dat mag ook wel als je bij de Konings-Cie gezeten hebt
quote:
Sukkelquote:Op maandag 6 mei 2013 18:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Nee, ff serieus, we mochten niet in DT naar huis. Was gewoon GVT met ruza en baret op je kneiter.
We hadden er zelfs eentje bij zitten die had kapiteinsstrepen op zijn jasje gedaan terwijl hij maar soldaat1 was![]()
Hij werd betrapt door kader wat toekeek op station Arnhem
Verplicht in GVT naar huis met het OV? Dat was toen een doodzonde.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Nee, ff serieus, we mochten niet in DT naar huis. Was gewoon GVT met ruza en baret op je kneiter.
We hadden er zelfs eentje bij zitten die had kapiteinsstrepen op zijn jasje gedaan terwijl hij maar soldaat1 was![]()
quote:Op maandag 6 mei 2013 18:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Die hoefde die maandag idd ook niet meer terug te komenquote:
nog steeds, tenzij je niet anders kan.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Verplicht in GVT naar huis met het OV? Dat was toen een doodzonde.
Bij ons niet, je had de keuze, of burger, of GVT aan. Geen DT.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Verplicht in GVT naar huis met het OV? Dat was toen een doodzonde.
We leren dus weer eens dat LMB denkt te kunnen doen wat hen zint.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:53 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
nog steeds, tenzij je niet anders kan.
Ja, daar ben ik ook nooit wijs uit geworden.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:54 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
We leren dus weer eens dat LMB denkt te kunnen doen wat hen zint.
Net als die parademars van ze.
Ik kwam de parademars laatst wel tegen in een boek. Afgeschaft in 1950/51.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook nooit wijs uit geworden.
Normaal voor de Koningin loop je met z'n vieren naast elkaar. Plots moesten we met z'n 6 en naast elkaar lopen.
Dat was wel frapant.
ER heeft hem bedacht in 1803quote:Op maandag 6 mei 2013 18:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik kwam de parademars laatst wel tegen in een boek. Afgeschaft in 1950/51.
Bij de koningscie schijnbaar dus nietquote:Op maandag 6 mei 2013 18:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik kwam de parademars laatst wel tegen in een boek. Afgeschaft in 1950/51.
Ja, want die vallen niet onder Defensie.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bij de koningscie schijnbaar dus niet
Dat vlindertuin gebeuren heb ik gelukkig niet mee hoeven makenquote:Op maandag 6 mei 2013 19:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, want die vallen niet onder Defensie.
Wel fijn eigenlijk. Anders zouden de Mariniers ook in een vlindertuin zitten voor hun jungletraining.
quote:Op maandag 6 mei 2013 19:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, want die vallen niet onder Defensie.
Wel fijn eigenlijk. Anders zouden de Mariniers ook in een vlindertuin zitten voor hun jungletraining.
Kun jij ons vertellen waarom LMB zo doet? Met die tuin en mars e.d,quote:Op maandag 6 mei 2013 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat vlindertuin gebeuren heb ik gelukkig niet mee hoeven maken
Die mars? Denk dat onze commandant origineel wilde zijn door eens wat anders te doen dan gewoon leek te zijn. Proefballonetje wellicht.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Kun jij ons vertellen waarom LMB zo doet? Met die tuin en mars e.d,
Is dat PR? Of denken ze "speciaal" te zijn?
Neuh, het was dus niet iets nieuws. Juist iets wat al was afgeschaft.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die mars? Denk dat onze commandant origineel wilde zijn door eens wat anders te doen dan gewoon leek te zijn. Proefballonetje wellicht.
wennen aan een hoge luchtvochtigheid lukt niet in 1 dag.quote:Die tuin, de reden snap ik wel, dat is wennen aan een hoge luchtvochtigheidsgraad. Geld was er niet om een hele Cie naar de jungle te sturen, dus dan maar zo
We zullen het nooit weten. Ik ga nu maar ff bankhangen, voel me belabberdquote:Op maandag 6 mei 2013 19:08 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Neuh, het was dus niet iets nieuws. Juist iets wat al was afgeschaft.
[..]
wennen aan een hoge luchtvochtigheid lukt niet in 1 dag.
Nodig de toenmalig cdt eens uit op FOK! Misschien kan hij antwoord geven?quote:Op maandag 6 mei 2013 19:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten. Ik ga nu maar ff bankhangen, voel me belabberd
Niks van gezien.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:37 schreef Rave_NL het volgende:
'Acclimatiseren' met één nachtje, donder toch op man. Vooral als je twee weken later pas vertrekt.
Gewoon een 'ludieke' PR-stunt die gigantisch backfired, net als elke fokking ludieke actie van de krijgsmacht.
Of ben ik de enige die met schaamrood op de kaken naar 300 jaar vrede in Utrecht heb zitten kijken?
Opgezocht en jawel!quote:
Nou, meer een selectieve interesse in de KL. Niet omdat het me niet boeit, maar meer omdat ik KM en KLu spul interessanter vind.quote:
Weet je Rave? Ik ga me er niet eens meer over opwinden. Kost mij tè veel kostbare energie.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Opgezocht en jawel!
De Lichtdebiele Brigade die zich weer laat hoereren...
http://www.defensie.nl/la(...)el_Vrede_van_Utrecht
Hmm, gezien de laatste jaren gaat het eens tijd worden dat zij hun baretembleem verruilen voor een PR symbool.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Opgezocht en jawel!
quote:Op maandag 6 mei 2013 19:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Weet je Rave? Ik ga me er niet eens meer over opwinden. Kost mij tè veel kostbare energie.
Nee joh, nog 3 krijgsmachtonderdelen te gaan.quote:
Gvd...quote:Op maandag 6 mei 2013 19:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Opgezocht en jawel!
Nou, snel danquote:Op maandag 6 mei 2013 19:57 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee joh, nog 3 krijgsmachtonderdelen te gaan.
Het druppelde een beetjequote:
quote:Op maandag 6 mei 2013 20:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Om negen uur deel twee van die serie over de militaire luchtvaart.
Vond die serie wel een beetje sufjes, erg veel stoffige luiquote:Op maandag 6 mei 2013 20:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Om negen uur deel twee van die serie over de militaire luchtvaart.
Komt door die bergen stoffige adjudanten die de KLu in dienst heeft.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Vond die serie wel een beetje sufjes, erg veel stoffige lui
quote:Op maandag 6 mei 2013 20:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Vond die serie wel een beetje sufjes, erg veel stoffige lui
Sorry, wel een enorm interessant onderwerp. Ik ga ook zeker kijken, maar het kon allemaal wel iets spannender gebracht worden denk ik.quote:
Dan had de SS de macht gegrepen.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:58 schreef Pumatje het volgende:
Mannen... avond.
Allereerst distantieer ik me van de TT, ik herdenk geen Duitschers van wo2, verzoend met Duitsland zijn we namelijk al.
Maar, wat als operation Valkyrie nu gelukt was tijdens wo2?
Scenario's?
Daarom noem jij ze nog Duitschers?quote:Op maandag 6 mei 2013 21:58 schreef Pumatje het volgende:
Mannen... avond.
Allereerst distantieer ik me van de TT, ik herdenk geen Duitschers van wo2, verzoend met Duitsland zijn we namelijk al.
Niet dat dat noodzakelijkerwijs goed was afgelopen, het hele partij- en regeringsmechanisme was immers om Hitler heen gebouwd. In die zin was bijv een Stalin veel 'vervangbaarder'.quote:
Dat was het hem juist, de SS zou uitgeschakeld worden. Dit was het geval in Frankrijk en Duitsland. De regeringswijk was dan onder controle...quote:Op maandag 6 mei 2013 22:10 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Niet dat dat noodzakelijkerwijs goed was afgelopen, het hele partij- en regeringsmechanisme was immers om Hitler heen gebouwd. In die zin was bijv een Stalin veel 'vervangbaarder'.
Dat waren Duitschers, dit is Duitslandquote:Op maandag 6 mei 2013 22:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Daarom noem jij ze nog Duitschers?
Lijkt of je in de geschiedenis blijft hangen.
Wat?quote:Op maandag 6 mei 2013 22:12 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dat was het hem juist, de SS zou uitgeschakeld worden. Dit was het geval in Frankrijk en Duitsland. De regeringswijk was dan onder controle...
Dus de SS telt dan niet meer mee, ze zouden uit de Kernlanden verwijderd zijn. De whermacht zou de overhand krijgen.
Wat?quote:
Wat?quote:
Neuh, alleen Nibb-it kan dat beantwoorden.quote:
Geef dan ook geen antwoord op vragen die jou niks aangaan.quote:
Que! betekent dat en wat in het spaans. Ligt aan het gebruikquote:Op maandag 6 mei 2013 22:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geef dan ook geen antwoord op vragen die jou niks aangaan.
Hoezo wint Duitsland? in 1944 werd de Wehrmacht al lang en breed teruggedrongen door de Russen. In juli stonden ze al bijna voor Krakow.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:31 schreef Pumatje het volgende:
N.s.d.a.p uit de way, SS en SD machteloos. Whermacht in controle van Duitsland.. onderhandelingen met in ieder geval het Westen. Teruggave van Frankrijk & lage landen. Oorlog met Soviet unie duurt voort, Stalin wil niet stoppen. Oorlog wordt gewonnen door Duitsland.
In het geval dat Stalin wel zou toegeven zou er worden doorgeknokt tegen de geallieerden aangezien het opgeven van Frankrijk en de lage landen best veel is. In ieder geval zou er van de 2 fronten oorlog maar 1 overblijven.
Het hele plan was juist om de indruk te wekken dat de SS de macht over zou nemen waarop plan "Walküre" in werking zou treden waardoor de Wehrmacht het machtsvacuüm zou vullen.quote:
Puma vroeg om scenario's, die gaf ik.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:35 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Het hele plan was juist om de indruk te wekken dat de SS de macht over zou nemen waarop plan "Walküre" in werking zou treden waardoor de Wehrmacht het machtsvacuüm zou vullen.
Dat weet ik. Maar in 1944 lukte het Speer ook om de productie op een niveau te brengen van de voorgaande oorlogsjaren samen. Indien er een front weg zou vallen en de whermacht weer in controle zou zijn van strategie zou het al een grote invloed op de oorlogsprestaties van Duitsland uitoefenen. Hitlers eisen waren naar mijn mening een grote oorzaak van het falende late oostfront.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:34 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Hoezo wint Duitsland? in 1944 werd de Wehrmacht al lang en breed teruggedrongen door de Russen. In juli stonden ze al bijna voor Krakow.
Ik dacht dat je het had over het scenario's vanaf het moment direct na de aanslag.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:40 schreef Pumatje het volgende:
Ik weet dat je een scenario gaf, maar jou scenario klopt niet met mijn vraag, want zoals Rave al aangeeft is het hele idee juist dat de SS en de partij uit de macht zouden worden gehaald.
Jeanine zat bij Max.quote:
Boeken uit mijn huis, geloof dat betreffend boek van Dr. Hiltermann was. zal wel ff linkje zoeken.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het had over het scenario's vanaf het moment direct na de aanslag.
Maarre, doe eens een bron over de groei van de productie.
Leg het nu eens naast de groei van de Russische industrie.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:37 schreef Pumatje het volgende:
ff wikipedia gepakt.... moet wel ongeveer kloppen.
"By 1943, the Allies had gained air superiority over Germany, and bombings of German cities and industry had become commonplace. However, the Allies in their strategic bombing campaign did not concentrate on industry, and Speer, with his improvisational skill, was able to overcome bombing losses. In spite of these losses, German production of tanks more than doubled in 1943, production of planes increased by 80 percent, and production time for Kriegsmarine's submarines was reduced from one year to two months. Production would continue to increase until the second half of 1944, by which time enough equipment to supply 270 army divisions was being produced—although the Wehrmacht had only 150 divisions in the field.[76]"
http://en.wikipedia.org/w(...)_during_World_War_II
Ik raad je overigens dan ook aan "Inside the third reich" van Albert Speer te lezen.
Jeugdzorg gelulquote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:11 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Die doos van de SP mochten ze er echter wel uitknippen.
Whutquote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:17 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Beide meegemaakt![]()
En ja, liever naar Halt want sommige van die mensen sporen voor geen meter.
Er wordt toch regelmatig gesproken over de gigantische toename van de oorlogsproductie toen Albert Speer minister van bewapening werd gemaakt. Hij centraliseerde de oorlogsindustrie waar mogelijk, en bracht standaardisatie aan in de bewapening en materieel. Erg apart dat jij hier niet van op de hoogte bent.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:46 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Leg het nu eens naast de groei van de Russische industrie.
Met die groei olv Speer valt het relatief mee. [ afbeelding ]
Ik denk dat iedereen medelijden met haar kreeg in plaats van Wesley.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:11 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Die is niet dermate hoog dat het voor Nazi-Duitsland onmogelijk zou moeten zijn.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:46 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Leg het nu eens naast de groei van de Russische industrie.
Idd zeg. Net als die Sharon Gesthuizen en Renske Leijten. Alledrie zo'n jankverhaal over hoe boehoe zielig al die mensen wel niet zijn en zich dan lekker klaarsoppen bij de droom van overheidssteun van wieg tot sterfbedquote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:11 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat 'wonder' was een product van Duitse propaganda dat kennelijk nogal is blijven hangen. Erg apart dat jij hier niet van op de hoogte bent.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:20 schreef Pumatje het volgende:
Erg apart dat jij hier niet van op de hoogte bent.
Dat is een hint, AchJaquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:56 schreef AchJa het volgende:
Een inleveropdracht voor je plunjebaal krijgen...![]()
Gewoon tekorten in mijn rang...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:59 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is een hint, AchJa [ afbeelding ]
Binnenkort komt er een inleveropdracht voor je ROT's![]()
Bij de nieuwe NFP uniformen word er alleen nog maar een ROT op de borst gedragen. Scheelt weer de helft aan ROT'en. Dus de andere helft inleverenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:59 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is een hint, AchJa [ afbeelding ]
Binnenkort komt er een inleveropdracht voor je ROT's![]()
Defensie kennende zal dat achteraf wel weer niet passen en moeten er nieuwe ROT'en aangemaakt worden...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:07 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Bij de nieuwe NFP uniformen word er alleen nog maar een ROT op de borst gedragen. Scheelt weer de helft aan ROT'en. Dus de andere helft inleveren
Wanneer komen die eigenlijk? Heb ze twee jaar terug al gezien bij het KPU.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:07 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Bij de nieuwe NFP uniformen word er alleen nog maar een ROT op de borst gedragen. Scheelt weer de helft aan ROT'en. Dus de andere helft inleveren
Zeer waarschijnlijk wel jaquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Defensie kennende zal dat achteraf wel weer niet passen en moeten er nieuwe ROT'en aangemaakt worden...
Dat is wel een goeie ja...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:09 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk wel jaBij de KM moet de galon dan naar links of rechts 'rollen'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |