quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:17 schreef Kirov het volgende:
Dorne zal wel Spaans worden, blank met wat Arabisch erdoor
quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:44 schreef Maisnon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is als het goed is Daario. Waar is de uitbundigheid?quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik zag Dorne ook altijd een tikje Arabisch voor me, Spaans.. not so much...
De Bravoosi beeld ik me altijd in als Latino, met allerlei gekleurde kleding en baardjes etc.
[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 01-05-2013 16:19:06 ]
Helaasquote:Dat is als het goed is Daario. Waar is de uitbundigheid?
quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:44 schreef Maisnon het volgende:
Wat? Nee, zo ziet hij er echt niet uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is als het goed is Daario. Waar is de uitbundigheid?You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
In dit topic waarschijnlijk welquote:Op woensdag 1 mei 2013 16:03 schreef 1299 het volgende:
Ik volg het ook, seizoen 1 ging redelijk, seizoen 2 zat ik af en toen aan mijn hoofd te krabben. En nu seizoen 3 snap ik er de ballen niet meer van.
Misschien ben ik wel gewoon dom maar ik kan al die verschillende verhaallijnen niet meer differentiëren en elke aflevering worden er weer gerust 10 nieuwe karakters geīntroduceerd. Ben ik de enige die daar last van heeft?
Dit is het topic met boekspoilersquote:Op woensdag 1 mei 2013 16:03 schreef 1299 het volgende:
Ik volg het ook, seizoen 1 ging redelijk, seizoen 2 zat ik af en toen aan mijn hoofd te krabben. En nu seizoen 3 snap ik er de ballen niet meer van.
Misschien ben ik wel gewoon dom maar ik kan al die verschillende verhaallijnen niet meer differentiëren en elke aflevering worden er weer gerust 10 nieuwe karakters geīntroduceerd. Ben ik de enige die daar last van heeft?
Ze gaat eerst helemaal naar Ashai voordat ze naar Westeros gaat ben ik bangquote:Op woensdag 1 mei 2013 16:24 schreef Franknfurter het volgende:
Zo, ik kan weer posten
Ik vind het nog altijd eeuwig zonde dat Daenerys eerst naar dat stomme Meereen toegaat, ga gewoon met je draakjes naar Westeros varen, wie weigert je een schip als je 'm levend kan flamberen?
"To go west, you must go east"quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:26 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ze gaat eerst helemaal naar Ashai voordat ze naar Westeros gaat ben ik bang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pardon, was een adwd-spoiler
Ah sorry, dan zit ik idd verkeerdquote:Op woensdag 1 mei 2013 16:12 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Dit is het topic met boekspoilerspas op, misschien kan je beter hier kijken TV / [USA] Game of Thrones #77: All hail the Queen of Thornes!
quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:34 schreef Franknfurter het volgende:
Dat mag wel uit de OP lijkt me, ADWD is al bijna 2 jaar uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pardon, was een adwd-spoiler
quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:34 schreef Franknfurter het volgende:
Ongetwijfeld niet. Die is te prominent om te recasten, dus kan wel eisen dat ze niet naakt gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pardon, was een adwd-spoilerLaffe huichelaar
Randstadquote:Op woensdag 1 mei 2013 20:40 schreef Wihakayda het volgende:
Gaan er ook fokkers?
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/events/247115832099174/
Lijkt me wel lachen!
Vraag me af of dat wel de moeite waar is.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:40 schreef Wihakayda het volgende:
Gaan er ook fokkers?
[ afbeelding ]
Lijkt me wel lachen!
quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:40 schreef Wihakayda het volgende:
Gaan er ook fokkers?
[ afbeelding ]
Lijkt me wel lachen!
quote:
Tja, het is een tentoonstelling; niet teveel verwachten is altijd goedquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:00 schreef Funzel het volgende:
[..]
Vraag me af of dat wel de moeite waar is.
Oh das wel jammer... Ik moet ervoor uit Brabant komen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:00 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben wel van plan te gaan, ja. Of ik er ook binnenkom, is weer een andere vraag. Ze laten maar iets van 150 mensen toe ofzo.
quote:
Sweet summer childquote:Wel gaat Arya sowieso een hele belangrijke, "strijdende" rol spelen. Dat kan bijna niet missen.
Ja toevallig weet ik wat meer over het lot van Arya ook (ben nog lang niet door de boeken heen) en ik vind het wel jammer dat iedereen uit elkaar gedreven lijkt te zijn. Allemaal totaal andere dingen aan het doen dan ik verwacht had.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:22 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Sweet summer childAl hoop ik dat ze in deel 6 eens naar Westeros vertrekt om iedereen eens uit te schakelen.
ik wou dat ik alles nog een keer voor het eerst kon lezen...quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:34 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja toevallig weet ik wat meer over het lot van Arya ook (ben nog lang niet door de boeken heen) en ik vind het wel jammer dat iedereen uit elkaar gedreven lijkt te zijn. Allemaal totaal andere dingen aan het doen dan ik verwacht had.
Ik ben met lezen op dit moment bij Nightfort, dat Bran en de gang Sam en Gilly ontmoeten als ze uit die put omhoog komenen Coldhands aan de andere kant wacht.
Nee, naar het oosten om Dany te joinen!quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:22 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Sweet summer childAl hoop ik dat ze in deel 6 eens naar Westeros vertrekt om iedereen eens uit te schakelen.
Ik ben toch al wat gespoilerd, komen wat kleurrijke bruiloften aanquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:40 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
ik wou dat ik alles nog een keer voor het eerst kon lezen...
je hebt nog wat leuke avonturen voor de boegik zou wel uit dit topic blijven als je niet gespoiled wilt worden..
Vertrek meteen uit dit topicquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:34 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja toevallig weet ik wat meer over het lot van Arya ook (ben nog lang niet door de boeken heen) en ik vind het wel jammer dat iedereen uit elkaar gedreven lijkt te zijn. Allemaal totaal andere dingen aan het doen dan ik verwacht had.
Ik ben met lezen op dit moment bij Nightfort, dat Bran en de gang Sam en Gilly ontmoeten als ze uit die put omhoog komenen Coldhands aan de andere kant wacht.
Nieuwe TT?quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:09 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Vertrek meteen uit dit topicdaar doe je jezelf een groot plezier mee. This topic is dark and full of spoilers.
Hoe erg je ooit gespoilerd wordt, het boek blijft leuk. Maar het is zoveel leuker als je de dingen niet aan ziet komen.
Hey Maisnonquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:45 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik ben toch al wat gespoilerd, komen wat kleurrijke bruiloften aanmaar dan vind ik het alsnog tof om te lezen
Wel moeilijk want er zijn dingen hier die ik niet altijd wil weten en een boel wat ik niet kwijt kan in het TV topic
Misschien moet dit topic meer de snelheid van de serie gaan volgen, en overige discussies zouden op zich naar het echte boekentopic kunnen. Op die manier kunnen seriekijkers hier ook komen voor vragen o.i.d.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:53 schreef IrfieJ het volgende:
ja idd, miss moeten we spoilers gewoon maken met de boeken erbij zodat de boeken lezers die halverwege zijn ook mee kunnen theoretiseren, Al is het wel vervelend om dat in 1 topic te hebben, al die theorien die mensen hebben die voor ADWD al van de baan zijn...
link? kon hem niet vinden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 01:04 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Misschien moet dit topic meer de snelheid van de serie gaan volgen, en overige discussies zouden op zich naar het echte boekentopic kunnen. Op die manier kunnen seriekijkers hier ook komen voor vragen o.i.d.
Ik ook, er wordt nu al zo vaak op gezinspeeld "als Robb er straks niet meer is" en over de claim van Sansa op Winterfell en zo.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:14 schreef Funzel het volgende:
In het boek kwam de RW toch wel als een schok. Betwijfel of dat in de serie ook zo zal zijn.
Ja inderdaad..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik ook, er wordt nu al zo vaak op gezinspeeld "als Robb er straks niet meer is" en over de claim van Sansa op Winterfell en zo.
Ergens is dat ook wel het jammere van de manier hoe de serie gemaakt is, in de boeken gebeurde het vaak dat een persoon zijdelings genoemd werd en dan ineens tot een grote daad kwam, en dat je je dan afvroeg: had ik dit moeten zien aankomen? {terugbladeren} Ja, dit had ik kunnen zien aankomen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:21 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja inderdaad..
Wel goed dat ze Roose nu wat meer screentime geven, die moet straks toch een schokkende daad verrichten.
Ik vind het prima gedaan zo. In de serie is hij een iets ander personage ja, maar de manier waarop ze het hebben opgelost zonder dat het al te ingewikkeld wordt voor niet-boeken lezers is best netjes - het één volgt elkaar logisch op, en hij is inderdaad een beetje dom in het tevreden houden van zijn allies, maar waarschijnlijk dat dat ook de bedoeling is. Anders was het weer een te perfect personage die alleen maar door laf verraad gedood kan worden, nu is het vooral een beetje een domme sukkel die militair briljant is maar daarbuiten gewoon steken laat vallen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:00 schreef Chevalric het volgende:
Wat vinden jullie van de richting waarin de schrijvers zijn gegaan met Robb? Ik zat eerder deze week een podcast te luisteren over GoT waarin de boeklezer zwaar geīrriteerd was door de Robb-verhaallijn. Hij had het gevoel dat de serie-schrijvers de boeklezers een dikke vinger gaven met hoe Robb nu verzint dat hij naar Casterly Rock gaat.
Ik vind dit een onbegrijpelijke wijziging. Nu kun je absoluut niet begrijpen waarom hij de belofte aan de Freys verbrak, terwijl het in het boek goed bij zijn karakter paste, als Ned Jr. Ze hadden best Jeyne in Talisa kunnen veranderen, inclusief haar nieuwe achtergrond, als ze maar de originele reden van hun trouwen hadden gehouden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:00 schreef Chevalric het volgende:
In het boek was Robb al aardig op weg naar Casterly Rock, toen hij het nieuws over Bran en Rickon kreeg. Vervolgens raakt hij gewond en laat hij zich verzorgen door Jeyne Westerling. Van het een komt het ander en Robb voelt zich verplicht om met haar te trouwen, wat hem dan weer de Frey troepen kost.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:52 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik vind dit een onbegrijpelijke wijziging. Nu kun je absoluut niet begrijpen waarom hij de belofte aan de Freys verbrak, terwijl het in het boek goed bij zijn karakter paste, als Ned Jr. Ze hadden best Jeyne in Talisa kunnen veranderen, inclusief haar nieuwe achtergrond, als ze maar de originele reden van hun trouwen hadden gehouden.
Ik begrijp best dat wijzigingen t.o.v. het boek nodig zijn, maar met een paar kleine aanpassingen aan de serie hadden ze het best geloofwaardig kunnen houden. Nu lijkt hij een oneervolle sukkel, terwijl eer juist de reden was om met Jeyne te gaan trouwen.
Of hij nu naar het noorden trekt, of naar Casterly Rock boeit verder niet echt, voor beide valt iets te zeggen.
Ja, precies. Z'n huwelijk met Talysa past helemaal niet bij het karakter van Robb, zoals we dat uit de boeken kennen (Ned Jr. zoals je zegt). Jeyne of Talysa maakt niet zoveel uit, maar de reden van het huwelijk is in de boeken veel beter uitgelegd en meer "in character".quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:52 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik vind dit een onbegrijpelijke wijziging. Nu kun je absoluut niet begrijpen waarom hij de belofte aan de Freys verbrak, terwijl het in het boek goed bij zijn karakter paste, als Ned Jr. Ze hadden best Jeyne in Talisa kunnen veranderen, inclusief haar nieuwe achtergrond, als ze maar de originele reden van hun trouwen hadden gehouden.
Ik begrijp best dat wijzigingen t.o.v. het boek nodig zijn, maar met een paar kleine aanpassingen aan de serie hadden ze het best geloofwaardig kunnen houden. Nu lijkt hij een oneervolle sukkel, terwijl eer juist de reden was om met Jeyne te gaan trouwen.
Of hij nu naar het noorden trekt, of naar Casterly Rock boeit verder niet echt, voor beide valt iets te zeggen.
Je bedoelt het principe van trouwen uit liefde?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:00 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Het past, overigens, ook niet echt in de middeleeuwse cultuur die GRRM gecreëerd heeft.
Maar Talisa is wel van edele geboorte, dat wordt ergens gezegd, door Robb tegen haarzelf als ik me niet vergis, toen ze nog gewonden aan het verzorgen was op het slagveld.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:29 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ik denk eerder aan het trouwen met lager geborenen/ niet edelen.
Maar daarom juist raak ik een beetje in de war van de wisseling Jeyne/Talisa?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:14 schreef Timwonnacott het volgende:
Wat ik nog het meest jammer vind aan het veranderen van karakters is dat je dan meteen weet dat ze niet belangrijk zijn. Het mooie van de boekenserie is dat echt de meest marginale karakter met een epische plottwist kan komen. Dus elk karakter kan in principe in boek 6 of 7 een belangrijke rol krijgen, door ze weg te laten uit de serie of zodanig te veranderen dat het een ander karakter wordt weet je ook meteen dat ze geen belangrijke rol gaan spelen. Maakt het speculeren toch iets minder leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door _Nienna_ op 03-05-2013 22:27:43 ]
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef Snowbells het volgende:
TVP! Hier ook iemand die alle boeken heeft gelezen
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:03 schreef _Nienna_ het volgende:
[..]
Maar daarom juist raak ik een beetje in de war van de wisseling Jeyne/Talisa?
Of vergis ik me enorm, maar in het laatste boek komt Jeyne toch weer voor en gaf het me het idee dat ze nog wel eens belangrijk(er) kon worden.Ik dacht dat Jeyne zelf niet van het plot bewust was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:03 schreef _Nienna_ het volgende:
[..]
Maar daarom juist raak ik een beetje in de war van de wisseling Jeyne/Talisa?
Of vergis ik me enorm, maar in het laatste boek komt Jeyne toch weer voor en gaf het me het idee dat ze nog wel eens belangrijk(er) kon worden.Dat kan ik me niet meer herinneren, weet alleen dat ze 'mogelijk' een kind heeft gekregen maar dat is fan speculatie op basis van de beschrijving van haar heupen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja dat kan natuurlijk ook nog...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik dacht dat Jeyne zelf niet van het plot bewust was.
Welkomquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef Snowbells het volgende:
TVP! Hier ook iemand die alle boeken heeft gelezen
Er wordt ook gespeculeerd dat de Jeyne die Cat ziet niet dezelfde is als de Jeyne die Jaime ziet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet meer herinneren, weet alleen dat ze 'mogelijk' een kind heeft gekregen maar dat is fan speculatie op basis van de beschrijving van haar heupen.
Dan was ze niet de enige. Haar broer, Raynald Westerling, wordt door de Freys gedoodquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik dacht dat Jeyne zelf niet van het plot bewust was.
Ja, in ASOS wordt Jeyne beschreven als een vrouw met brede heupen (wat vruchtbaarheid aangeeft), terwijl de vrouw die Jaime in AFFC ziet dat niet heeft. De theorie is geloof ik dat Jeyne verwisseld is met haar jongere zus.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:15 schreef Snowbells het volgende:
Er was toch ook een theorie dat de Jeyne die er later bij zit bij haar moeder/Jaime een fake is? Omdat in het begin van de boeken haar heupen worden beschreven als smal/breed en op dat moment andersom? (Even
vergeten hoe t nou precies zat)
Hier staat de theorie.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 01:36 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ja, in ASOS wordt Jeyne beschreven als een vrouw met brede heupen (wat vruchtbaarheid aangeeft), terwijl de vrouw die Jaime in AFFC ziet dat niet heeft. De theorie is geloof ik dat Jeyne verwisseld is met haar jongere zus.
Ik denk dat het feit dat Talisa/Jeyne afstamt van maegirs (Talisa heet Maegyr van haar achternaam, de oma van Jeyne is Meggie the Frog) belangrijker wordt geacht - bij het verraad van Bolton kun je de Westerlings redelijk gemakkelijk er tussenuit laten.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 01:55 schreef Nic1 het volgende:
Leeftijd is niet belangrijk, zie King Tommen. Als er echt een kind is en dat kind geboren wordt, dan is Jeyne ineens extreem belangrijk in het verhaal.
Ik vraag me af of het feit dat Jeyne's volledige achtergrond in de serie is gewijzigd een hint is dat we weinig van haar gaan zien na de Red Wedding. In het boek is de Westerling familie en hun samenzwering relevant vanwege de banden met de Lannisters, en dat is er nu allemaal niet.
Dat werd toch later Cersei's persoonlijke martelexpert?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik denk dat het feit dat Talisa/Jeyne afstamt van maegirs (Talisa heet Maegyr van haar achternaam, de oma van Jeyne is Meggie the Frog) belangrijker wordt geacht - bij het verraad van Bolton kun je de Westerlings redelijk gemakkelijk er tussenuit laten.
Wat ik heel leuk vind is dat Qyburn in Harrenhal zit en dat de serievolgers die geen boeken gelezen hebben nog werkelijk niet het minste idee hebben wat een rol die kerel later gaat spelen
Ja, en hij maakte van The Mountain een soort Gregorsteinquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:23 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dat werd toch later Cersei's persoonlijke martelexpert?
Ohjah, dat was dankzij Oberyn's gifquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:34 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, en hij maakte van The Mountain een soort Gregorstein
Dat was baas iddquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:34 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, en hij maakte van The Mountain een soort Gregorstein
Qyburn gebruikt niet hetzelfde trucje als de rode priesters hč. Hij gebruikt er jonge vrouwen voor. Ik hoop dat we daar het fijne nog over te weten komen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:54 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Dat was baas idd![]()
"Can you revive someone without a head?"
"I don't think it works that way"
Dus wel
Wacht watquote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Qyburn gebruikt niet hetzelfde trucje als de rode priesters hč. Hij gebruikt er jonge vrouwen voor. Ik hoop dat we daar het fijne nog over te weten komen.
Uit samenvatting Cersei chapter 5, A feast for Crows:quote:
Cersei chapter 8, AFFC:quote:Qyburn asks if he can have the women for his experiments. Cersei snaps that she already gave him Senelle, but he replies that she is quite "exhausted."
Op dit laatste wordt niet echt ingegaan, maar ik vermoedquote:Qyburn informs the queen that while Falyse does live, she can no longer even feed herself.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ook, maar hij had ook wat levenssapjes nodig om Frankengregor in leven te houden. En wellicht een hoofd, aangezien het origineel naar Dorne is verscheept.quote:
Wie zegt een hoofd?quote:Op zondag 5 mei 2013 00:49 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat ook, maar hij had ook wat levenssapjes nodig om Frankengregor in leven te houden. En wellicht een hoofd, aangezien het origineel naar Dorne is verscheept.
Bran visioen in aGoT.quote:Over them both loomed a giant in armor made of stone, but when he opened his visor, there was nothing inside but darkness and thick black blood.
Ah. Zo had ik het nog niet bekeken. Ik vond het al disturbing genoeg zonder hoofdquote:Op zondag 5 mei 2013 01:17 schreef Gwywen het volgende:
Weet ik, maar ik denk dan even meer praktisch, van "hoe kan hij z'n tegenstander dan zien" enzovoorts.
Houdt iemand zich hier nog aan?quote:Verzoek om alles over A Dance with Dragons dus wel achter spoilers te houden!
Volgens mij niet echt. Ik moet bekennen dat ik zelf nauwelijks weet wat in welk boek staat, beetje lastig om hier dan rekening mee te houden...quote:
Ik kan me tot en met boek 3 nog wel aardig de volgorde herinneren, maar boek 4 en 5 lopen voor mij (en ook in werkelijkheid) totaal door elkaar heen, dus het zou zomaar kunnen dat ik inderdaad soms dingen uit ADWD spoil, sorry hiervoor.quote:Op zondag 5 mei 2013 03:34 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Volgens mij niet echt. Ik moet bekennen dat ik zelf nauwelijks weet wat in welk boek staat, beetje lastig om hier dan rekening mee te houden...
Dat heb ik ook dus, en met elke reread vind ik affc beter worden... het is idd het ontbreken van de hoofdstukken van jon snow, dany en tyrion die affc zo kut maakt, ben blij dat ik vorig jaar pas ben begonnen met de boeken en niet 10 jaar geleden... 5 jaar wachten en dan dan affc krijgen en dan nog eens 6 jaar wachten op adwd lijkt me echt extreem kut!quote:Op zondag 5 mei 2013 15:07 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik kan me tot en met boek 3 nog wel aardig de volgorde herinneren, maar boek 4 en 5 lopen voor mij (en ook in werkelijkheid) totaal door elkaar heen, dus het zou zomaar kunnen dat ik inderdaad soms dingen uit ADWD spoil, sorry hiervoor.
Ja maar een Koning kan natuurlijk niet zomaar met lage adel trouwen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:56 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar Talisa is wel van edele geboorte, dat wordt ergens gezegd, door Robb tegen haarzelf als ik me niet vergis, toen ze nog gewonden aan het verzorgen was op het slagveld.
Het moet volgend deel ook gewoon uit de OP.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:17 schreef MAHL het volgende:
Boeiend, ADWD is al twee jaar uit, dat gaat dus niet meer in spoilertags. Mensen hebben tijd genoeg gehad om het te lezen.
Dus nu moet de rest hier maar gewoon niet meer komen dan?quote:Op zondag 5 mei 2013 15:17 schreef MAHL het volgende:
Boeiend, ADWD is al twee jaar uit, dat gaat dus niet meer in spoilertags. Mensen hebben tijd genoeg gehad om het te lezen.
Ik ben in 2002 begonnenquote:Op zondag 5 mei 2013 19:38 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
ben blij dat ik vorig jaar pas ben begonnen met de boeken en niet 10 jaar geleden... 5 jaar wachten en dan dan affc krijgen en dan nog eens 6 jaar wachten op adwd lijkt me echt extreem kut!
“Life is not a song, sweetling.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:26 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik ben in 2002 begonnen![]()
Om de twee jaar de serie herlezen is de enige remedie.
Qyburn met een schedel, waarschijnlijk.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:03 schreef Funzel het volgende:
Vraag het dan hier maar. Wat is het boekspoiler in dit plaatje dan?
Posten dan, gek.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:03 schreef Funzel het volgende:
Ik kom me net toch een foto van de komende ep tegen zeg
Is het die spoilerfoto waar een pijl op valt te trekken?quote:Op maandag 6 mei 2013 00:03 schreef Funzel het volgende:
Ik kom me net toch een foto van de komende ep tegen zeg
Jep.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:11 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Is het die spoilerfoto waar een pijl op valt te trekken?
SPOILER: fotoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen openen als het je niet uitmaakt om al een screen te zien!
Davos redde Edric in het boek, het kan alsnogquote:Op maandag 6 mei 2013 12:43 schreef Timwonnacott het volgende:
Melissandre neemt dus inderdaad Gendry meeErg jammer, had gehoopt hem in boek 6 & 7 nog terug te zien.
Ja dat is ook wel weer zo, maar om dan terug te keren naar die brotherhood. "Ja oke jullie hebben me verkocht voor een bloedoffer, maar no hard feelings toch.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:08 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
Davos redde Edric in het boek, het kan alsnog
is de prophecy van dat bergvrouwtje in het boek, iemand moest het doenquote:Op maandag 6 mei 2013 13:11 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel weer zo, maar om dan terug te keren naar die brotherhood. "Ja oke jullie hebben me verkocht voor een bloedoffer, maar no hard feelings toch."
Ze passen wel belachelijke verhaallijnen aan. Vraag me wel af of dat een mega spoiler is dat stuk waarbij ze Arya in dr ogen kijkt en zegt dat ze die ogen die ze ziet (waaronder groen -> cersei?) zal 'silencen'.
Hmm, mij kwam het niet bekend voor iig. Was het dat Ghost of High Heart vrouwtje?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:33 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
is de prophecy van dat bergvrouwtje in het boek, iemand moest het doen
Ze gaat bijzonder veel mensen omleggen toch, onze Arya? Er zijn vast ook andere mensen met groene ogen die de pijp uitgaanquote:Op maandag 6 mei 2013 13:11 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel weer zo, maar om dan terug te keren naar die brotherhood. "Ja oke jullie hebben me verkocht voor een bloedoffer, maar no hard feelings toch."
Ze passen wel belachelijke verhaallijnen aan. Vraag me wel af of dat een mega spoiler is dat stuk waarbij ze Arya in dr ogen kijkt en zegt dat ze die ogen die ze ziet (waaronder groen -> cersei?) zal 'silencen'.
Ja dat is wel zo, maar waarschijnlijker dat het verwijst naar iemand van haar lijstje toch?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ze gaat bijzonder veel mensen omleggen toch, onze Arya? Er zijn vast ook andere mensen met groene ogen die de pijp uitgaan
Een beetje een spoiler voor de boekenquote:Op maandag 6 mei 2013 13:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ze gaat bijzonder veel mensen omleggen toch, onze Arya? Er zijn vast ook andere mensen met groene ogen die de pijp uitgaan
Eindelijk van Robb afquote:Op maandag 6 mei 2013 19:57 schreef Maisnon het volgende:
Volgende afleveringen vechten met beren, aflevering daarna gecharmeerd worden door Daario? en dan begint het grote feest op 3 juni
???quote:Op maandag 6 mei 2013 19:58 schreef Kirov het volgende:
[..]
Eindelijk van Robb af![]()
Jammer dat het niet het einde wordt voor Catelyn
Auwquote:Op maandag 6 mei 2013 20:00 schreef Maisnon het volgende:
ik zou het zuur voor tim vinden. we maakten een grapje
quote:
Gelukkigquote:Op maandag 6 mei 2013 20:02 schreef timmmmm het volgende:
Catelyn gaat toch gelijk met Robb dood, of herinner ik me nu dingen verkeerd
[..]
quote:Op maandag 6 mei 2013 20:02 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Gelukkig
Klopt maar ze wordt weer uit de rivier gevist en dan opnieuw leven in geblazen met Rhllorrr powerrr
Dat heb ik helemaal verdrongen ofzo, daar weet ik niks meer vanquote:
Het was ook totaal niet boeiend.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Dat heb ik helemaal verdrongen ofzo, daar weet ik niks meer van
Ja wel aardig ja. Vooral omdat ze ook zo fucked up was. Half verrot en whatnot.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:10 schreef Funzel het volgende:
Ik weet nog wel dat ik best wel geschokt was toen Cat als een zombie terug kwam toen ze die Frey gingen ophangen.
Ik ook... Haar tetjes waren best nice, zonde als we daar niet meer van te zien krijgenquote:Op maandag 6 mei 2013 21:19 schreef Schalks. het volgende:
Ik hoop stiekem dan Ygritte in de serie blijft leven![]()
Sowieso een grotere schok voor mij dan die hele red wedding bij elkaar.
Half verzopen en verrot inderdaad, ik ben benieuwd hoe ze dat gaan uitwerken in de serie. Er is maar zoveel dat ze kunnen doen met prosthetics.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja wel aardig ja. Vooral omdat ze ook zo fucked up was. Half verrot en whatnot.
Ygritte is lief inderdaad.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:19 schreef Schalks. het volgende:
Ik hoop stiekem dan Ygritte in de serie blijft leven![]()
Sowieso een grotere schok voor mij dan die hele red wedding bij elkaar.
Ja, net zoals Tyrion die zijn neus mist maar in de series een schrammetje op zijn wang heeft.. Beric werd half doorklieft in de serie maar houd daar ook niets blijvend aan over dat ze laten zien. Waarschijnlijk gaat ze er dus gewoon als een halve gothic uitzien maar met veel zwarte kleren aan zodat je veel niet ziet.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Half verzopen en verrot inderdaad, ik ben benieuwd hoe ze dat gaan uitwerken in de serie. Er is maar zoveel dat ze kunnen doen met prosthetics.
Beric werd in het boek omschreven als wat meer fucked up, als ik het me goed herinner.
De sigil van Baelish staat op het zeil.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Is die boot op het einde nou Littlefinger die naar de Vale gaat of Loras die naar Stroms End gaat?
Ja maar Catelyn komt niet veel in beeld, maar een scene ofzo. Dus daar kunnen ze best wat cgi voor gebruiken.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja, net zoals Tyrion die zijn neus mist maar in de series een schrammetje op zijn wang heeft.. Beric werd half doorklieft in de serie maar houd daar ook niets blijvend aan over dat ze laten zien. Waarschijnlijk gaat ze er dus gewoon als een halve gothic uitzien maar met veel zwarte kleren aan zodat je veel niet ziet.
Die epiloog moet ik 2 keer lezen voordat ik dacht van.. Woah. Un-Cat.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:10 schreef Funzel het volgende:
Ik weet nog wel dat ik best wel geschokt was toen Cat als een zombie terug kwam toen ze die Frey gingen ophangen.
Dontos zat er in seizoen 1 toch in bij dat toernooi?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:40 schreef Maisnon het volgende:
Nah dat is wel Baelish die naar de Vale vaart, sowieso dat je dan denkt: die zit ver weg, hij is immers weggevaren, zien we nooit meer terug. En dan ineens die Sansa ontsnapping. Maar aangezien Dontos er niet in zit, hoe gaat dat in zn werk straks? Of zouden ze dat er nu nog in proberen te werken?
Dontos gaat nog wel terugkomen denk ik, ze hebben hem niet voor niets in het begin van seizoen 2 geīntroduceerd. In het boek was het geloof ik ook dat hij zomaar uit het niets opdook en Sansa zoiets had van 'wie de fuck ben jij nou weer'.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:40 schreef Maisnon het volgende:
Nah dat is wel Baelish die naar de Vale vaart, sowieso dat je dan denkt: die zit ver weg, hij is immers weggevaren, zien we nooit meer terug. En dan ineens die Sansa ontsnapping. Maar aangezien Dontos er niet in zit, hoe gaat dat in zn werk straks? Of zouden ze dat er nu nog in proberen te werken?
Ja volgens mij was het zo dat Dontos een briefje achter gelaten had dat ze naar t Godswood moest komen, maar dat briefje was sowieso al door Littlefinger gemaaktquote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:36 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dontos gaat nog wel terugkomen denk ik, ze hebben hem niet voor niets in het begin van seizoen 2 geīntroduceerd. In het boek was het geloof ik ook dat hij zomaar uit het niets opdook en Sansa zoiets had van 'wie de fuck ben jij nou weer'.
Wel meer dan 1 Frey hoorquote:Op maandag 6 mei 2013 20:10 schreef Funzel het volgende:
Het wapen van Littlefinger stond loeigroot op dat zeil, ik begrijp niet eens waarom dit ter discussie staat.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vond het logischer dat Sansa zou janken dat haar blonde zwaardzuiger wegging dan die gast die iets creepys voor de Tullys heeft.
quote:Op maandag 6 mei 2013 00:12 schreef Funzel het volgende:
[..]
Jep."I was a whore once, but then I took an arrow to the chest"SPOILER: fotoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen openen als het je niet uitmaakt om al een screen te zien!
Inderdaad, bovendien lijkt het me nogal een omweg om oostelijk via The Narrow Sea naar Highgarden in het westen te gaan varen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:34 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Het wapen van Littlefinger stond loeigroot op dat zeil, ik begrijp niet eens waarom dit ter discussie staat.
Even deze man quoten want ik heb ook met genoegen naar Ramsay gekeken. Hij is niet de 'ranzige' Reek uit de boeken, maar ohoh wat is 'ie geestelijk wel fucked up.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:43 schreef MAHL het volgende:
Vind het overigens enorm tof gedaan, hoe ze de Theon verhaallijn hebben aangepakt. De arme jongen
Ramsay is ook heerlijk neergezet
En terecht, Freysquote:Op dinsdag 7 mei 2013 09:12 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Wel meer dan 1 Frey hoorVolgens mij hangen ze op een gegeven moment als appels aan de bomen.
Ben benieuwd naar de reacties in het gewone GoT topic.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 01:20 schreef Franknfurter het volgende:
Ik heb zin in de red weddinggeniaal stuk in het boek.
Toen ik het las gooide ik mijn boek op de grond en gilde Wat??? (iedereen in de hotel lobby zat naar me te kijken)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de reacties in het gewone GoT topic.
Ik denk dat meer dan de helft van kijkers ook al gespoild zijn mbt. The Red Wedding dmv Google, Youtube, IMDB, of dit forum.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:47 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Toen ik het las gooide ik mijn boek op de grond en gilde Wat??? (iedereen in de hotel lobby zat naar me te kijken)
Heb het idee dat de impact in de serie minder zal zijn, maar ben benieuwd.
Dit ja, heerlijk om te lezen hoe ver ze er soms naast zitten in wat er gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ben benieuwd naar de reacties in het gewone GoT topic.
Deze ook echt:quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dit ja, heerlijk om te lezen hoe ver ze er soms naast zitten in wat er gaat gebeuren.![]()
Oh... my sweet summer childquote:Ik vind Robb ook verder niet zo'n sterk karakter. Dat moddert maar een beetje aan daar
Gaat ie ook nog ff "niemand zegt wat ik doen moet" iemand onthoofden als haantje
Handig is anders meneer Stark!
Stop daar een zeikerige "treason" moeder bij en je hebt FAIL op ke voorhoofd staan. Daar moet toch maar eens verandering in komen!
Al zou dat pas in seizoen 4 moeten gebeuren, dat terwijl ze juist bij Robb wel veel tijd besteden, waarschijnlijk om de schok groter te maken. Van Joffrey is het opzich ook wel logisch, Tywin kan hem makkelijk aan en die heeft natuurlijk de eigenlijke macht nu, dus wat moet Joffrey dan nog doen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Deze ook echt:
[..]
Oh... my sweet summer child
Met een paar afleveringen is de shit aan.
Als seriekijker zou je trouwens wel langzaam aan kunnen gaan vermoeden dat er iets zou kunnen gaan gebeuren met Joffrey. Van enige investering in karakterontwikkeling is dit seizoen totaal geen sprake meer.
Een carboard cut-out had bijna volstaan, zijn rol is al echt uitgespeeld.
Door te quoten komt hij straks wel in dit topic...quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Deze ook echt:
[..]
Oh... my sweet summer child
Met een paar afleveringen is de shit aan.
Als seriekijker zou je trouwens wel langzaam aan kunnen gaan vermoeden dat er iets zou kunnen gaan gebeuren met Joffrey. Van enige investering in karakterontwikkeling is dit seizoen totaal geen sprake meer.
Een carboard cut-out had bijna volstaan, zijn rol is al echt uitgespeeld.
Ik vermoed dat de bruiloft van Joffrey redelijk vroeg in seizoen 4 is. Er moet voldoende ruimte zijn voor de nasleep met Tyrion. Maar Joffrey mag nog wel wat mooie momenten krijgen van mij. Wellicht bij de bruiloft van Tyrion en Sansa als sadistische weddingcrasher.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:10 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Al zou dat pas in seizoen 4 moeten gebeuren, dat terwijl ze juist bij Robb wel veel tijd besteden, waarschijnlijk om de schok groter te maken. Van Joffrey is het opzich ook wel logisch, Tywin kan hem makkelijk aan en die heeft natuurlijk de eigenlijke macht nu, dus wat moet Joffrey dan nog doen.
Dacht dat die erna was.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:21 schreef Young_David het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de bruiloft van Joffrey redelijk vroeg in seizoen 4 is. Er moet voldoende ruimte zijn voor de nasleep met Tyrion. Maar Joffrey mag nog wel wat mooie momenten krijgen van mij. Wellicht bij de bruiloft van Tyrion en Sansa als sadistische weddingcrasher.
In de boeken is de bruiloft van Tyrion en Sansa toch voor de Red Wedding? Dat betekent dat die bruiloft volgende week of de week daarop al is.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Door te quoten komt hij straks wel in dit topic...
Wil het wel, maar zijn lastig te krijgen, zitten alleen in grotere bundels geloof ik. Als ze die gewoon even in een bundel proppen dan zal het ook wel goed verkopen..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:29 schreef maurisioo het volgende:
Ik zag trouwens dat die schrijver meer boeken had geschreven in die GoT wereld, iemand die gelezen?
Ze zijn online wel te vindenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:34 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Wil het wel, maar zijn lastig te krijgen, zitten alleen in grotere bundels geloof ik. Als ze die gewoon even in een bundel proppen dan zal het ook wel goed verkopen..
En "The Mystery Knight"quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:29 schreef maurisioo het volgende:
Ik zag trouwens dat die schrijver meer boeken had geschreven in die GoT wereld, iemand die gelezen?
edit: even opgezocht en ze heten 'The Hedge Knight' en 'The Sworn Sword'
Minstens 2 zijn er los in het Nederlands verschenen: "De eed van Trouw" en "De hagenridder"quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:34 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Wil het wel, maar zijn lastig te krijgen, zitten alleen in grotere bundels geloof ik. Als ze die gewoon even in een bundel proppen dan zal het ook wel goed verkopen..
Ik lees ze liever in het Engels, staat ook leuker bij de boekenserie in de kast die is ook helemaal in het Engels.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:49 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Minstens 2 zijn er los in het Nederlands verschenen: "De eed van Trouw" en "De hagenridder"
Ja zag het net al. Ik kan De Hagenridder alleen niet vinden in het Nederlands.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:43 schreef Nagil het volgende:
Het stervende licht speelt zich niet af in de wereld van aSoIaF. Vond hetzelf een redelijk prutboek, en voordat je de Eed van trouw leest eerst de Hagenridder lezen, dat zorgt iig voor meer leesplezier.
Uhuquote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dit ja, heerlijk om te lezen hoe ver ze er soms naast zitten in wat er gaat gebeuren.![]()
Ze geven wel achtergrond info, dus lezen is altijd nuttigquote:Op dinsdag 7 mei 2013 14:47 schreef Kyubey het volgende:
[..]
En "The Mystery Knight"
Ze zijn wel leuk, maar toch zeker niet zo goed als ASOIAF.
Dat vond ik nog het moeilijkst te verkroppen: Arya die al maandenlang op zoek is naar haar familie en nét als die reünie eindelijk onvermijdelijk lijkt te worden gaat iedereen dood!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:42 schreef Maisnon het volgende:
Ja ik kan ook niet wachten op die gezellige bruiloft bij de Twins
ook the Hound die Arya neerslaat met die bijl, goeie cliffhanger
Uhuh maar dat is heel de tijd dat ze net niet bij elkaar komen, nouja ook met Jon en Brandon bij Queens Crownquote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:45 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dat vond ik nog het moeilijkst te verkroppen: Arya die al maandenlang op zoek is naar haar familie en nét als die reünie eindelijk onvermijdelijk lijkt te worden gaat iedereen dood!
Al had ik geen enkel moment het idee dat Arya zelf dood was, na al haar bonding met The Hound onderweg.
True, maar daar vond ik het minder hartverscheurend dat de reünie niet zou plaatsvinden. Bran en Jon waren veel duidelijker hun eigen pad aan het bewandelen. Bij Arya was ik er gewoon heel erg van overtuigd dat haar pad naar haar moeder zou leidenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:57 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Uhuh maar dat is heel de tijd dat ze net niet bij elkaar komen, nouja ook met Jon en Brandon bij Queens Crown
Volgens mij krijgen de kinderen altijd de naam van de man. Maar aangezien je als bastard too low born bent, zul je nooit met een lady trouwen. Behalve in het geval van Robb Stark, en we weten allemaal wat daar van komt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:09 schreef Young_David het volgende:
Zat gister na te denken over die bastaardnamen zoals Snow, Sand, Storm etc.
Als je een bastaard bent en je heet Snow, en je trouwt met iemand die geen bastaard is zoals een Karstark ... Heten je kinderen dan ook weer Snow? Dan krijg je snel een overschot aan bastaardnamen van mensen die geen bastaard zijn.
Waar je al niet over na kan denken
Ze blijven leuk!quote:Op woensdag 8 mei 2013 12:55 schreef MAHL het volgende:
Hier ook dan maar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bastaarden veranderen hun naam ook wel eens, vooral als ze titels oid krijgen. Kijk maar naar de Blackfyres.quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:09 schreef Young_David het volgende:
Zat gister na te denken over die bastaardnamen zoals Snow, Sand, Storm etc.
Als je een bastaard bent en je heet Snow, en je trouwt met iemand die geen bastaard is zoals een Karstark ... Heten je kinderen dan ook weer Snow? Dan krijg je snel een overschot aan bastaardnamen van mensen die geen bastaard zijn.
Waar je al niet over na kan denken
In het boek was hij wel afgevallen, maar was hij nog steeds dik hequote:
Dat is wel heel erg overdreven. Denk gewoon dat er een aantal krassen op haar gezicht te zien zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:45 schreef Funzel het volgende:
[ afbeelding ]
Kwam dit tegen. Zou dit ook in de serie er zo uit gaan zien?
En eentje dwars over haar keel, net als bij Lord Beric.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:48 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg overdreven. Denk gewoon dat er een aantal krassen op haar gezicht te zien zijn.
Kloptquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:09 schreef Gwywen het volgende:
[..]
En eentje dwars over haar keel, net als bij Lord Beric.
Het was toch Beric die haar weer tot leven bracht, niet Thoros?
Het was erna.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:13 schreef Poemgirl het volgende:
Wacht, was de wedding van Tyrion/Sansa nou vķķr RW? Want ik meen iets te herinneren van Catelyn die er verdrietig om is o.i.d. Maar mijn gevoel zegt dat het erna was.
Beste cliffhanger ooitquote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:30 schreef Franknfurter het volgende:
Als ik zo kijk krijgen we volgende ep sowieso Brienne en de beer, en ik denk ook misschien wel de Red Wedding al. Dan kunnen ze misschien het seizoen afsluiten met Joffrey die naar zijn keel klauwt, dat zou geniaal zijn.
Denk ik ook. Ep 3/4 wordt de ep dat Joffrey the dust bitequote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:00 schreef Nic1 het volgende:
Joffrey's dood had nooit gepast. Ik hoop in de eerste helft van het volgende seizoen, met Tywin's dood op het eind.
Ervoor, want anders kon Catelyn er niet verdrietig om zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:13 schreef Poemgirl het volgende:
Wacht, was de wedding van Tyrion/Sansa nou vķķr RW? Want ik meen iets te herinneren van Catelyn die er verdrietig om is o.i.d. Maar mijn gevoel zegt dat het erna was.
het is er na. Het kan zijn dat ze wel van de verloving wist.quote:Op zondag 12 mei 2013 07:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ervoor, want anders kon Catelyn er niet verdrietig om zijn.
Ja dit bedoel ik! Het was dan waarschijnlijk zoals Kirov al zegt dat ze van de verloving wistquote:Op zondag 12 mei 2013 07:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ervoor, want anders kon Catelyn er niet verdrietig om zijn.
Ben bezig aan een herlezing van boek 3 en de gehele trouwpartij inclusief bedding is voor de RW.quote:Op zondag 12 mei 2013 09:00 schreef Kirov het volgende:
[..]
het is er na. Het kan zijn dat ze wel van de verloving wist.
Die viel dus tegen, die bearpit...in het boek was ie veeeeel spannender, kan ik mij herinneren.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:02 schreef IrfieJ het volgende:
vanaaf/morgen de Grrm aflevering van het seizoen! ben benieuwd naar de bearpit.
Hij vervangt Edric Storm vermoed ik.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:28 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Die viel dus tegen, die bearpit...in het boek was ie veeeeel spannender, kan ik mij herinneren.
Ik zit mijzelf wel ff te pijnigen waar ze in de serie met Gendry naartoe willen....kan mijn die verhaallijn niet herinneren uit het boek, toch ?
Hmm, op awoiaf staat het anders.quote:Op zondag 12 mei 2013 12:32 schreef InGebruik het volgende:
[..]
Ben bezig aan een herlezing van boek 3 en de gehele trouwpartij inclusief bedding is voor de RW.
Melissandre wil Edric gebruiken als offer met koningsbloed om de andere koningen om te brengen. Stannis wil dat niet en in plaats daarvan worden die bloedzuigers gebruikt.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:30 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Euhhhhhhhh...nou moet ik nog steeds ff diep nadenken, it's been a while
En Edric was toch nog een kid geloof ik he...quote:Op maandag 13 mei 2013 14:31 schreef Kirov het volgende:
[..]
Melissandre wil Edric gebruiken als offer met koningsbloed om de andere koningen om te brengen. Stannis wil dat niet en in plaats daarvan worden die bloedzuigers gebruikt.
ja, ik vond de pit ook tegenvallen.quote:Op maandag 13 mei 2013 14:28 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Die viel dus tegen, die bearpit...in het boek was ie veeeeel spannender, kan ik mij herinneren.
Ik zit mijzelf wel ff te pijnigen waar ze in de serie met Gendry naartoe willen....kan mijn die verhaallijn niet herinneren uit het boek, toch ?
over 2 wekenquote:Op maandag 13 mei 2013 14:58 schreef Timwonnacott het volgende:
Mja, benieuwd of ze die Talisa omleggen dan volgende week. Voor de boekenserie is er dat gerucht dat ze mogelijk een kind heeft gehad. Nu ze in de serie zwanger is weet je meteen of dat nog van belang wordt in boek 6 of 7. Gaat ze dood horen we er wss niets meer over, blijft ze leven dan tja
Ja, zag het net in de preview van episode 8. Dacht dat die rains of castamere heette. Naja, 2 weken danquote:
nee, volgende week heet "The Second Sons" de week daarop de RW in "The Rains of Castamere"quote:
Coldhands al? Zit die niet veel meer in het einde van ASoS?quote:Op maandag 13 mei 2013 15:03 schreef IrfieJ het volgende:
Volgende week Daario, Sam the slayer, misschien coldhands.
Ik zie overal geruchte dat hij in de volgende zit.. maar denk zelf ook dat het wat langer duurt, ze moeten branns verhaallijn wat rekken over 3 seizoenen. denk dat cold hands in de laatste aflevering zit of miss zelfs volgend seizoen.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:18 schreef Young_David het volgende:
[..]
Coldhands al? Zit die niet veel meer in het einde van ASoS?
zou wel een dikke spoiler voor de boeklezers zijn als coldhands opeens toch benjen stark blijkt te zijn. (kunnen we wel in het andere topic lekker over spoilers bitchen)quote:Op maandag 13 mei 2013 15:22 schreef Timwonnacott het volgende:
naar die Coldhands ja, weten nog steeds niet wie het is, of het überhaupt iemand bekend is. Maar dat kunnen ze net als Selmy natuurlijk niet verstoppen
TCOTF zeggen dat ookquote:Op maandag 13 mei 2013 15:48 schreef Young_David het volgende:
Ik denk dat Coldhands al wel een behoorlijk tijdje dood is en niet iemand is die we kennen.
Ja, maar op zich zou Talisa die zwanger is dat ook kunnen zijn, tenzij ze wel wordt vermoord. En in dat geval is het ook een semi spoilerquote:Op maandag 13 mei 2013 15:41 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
zou wel een dikke spoiler voor de boeklezers zijn als coldhands opeens toch benjen stark blijkt te zijn. (kunnen we wel in het andere topic lekker over spoilers bitchen)
Was het maar waar, Rains of Castamere is pas over drie weken. Over twee weken is Memorial Day, dan zijn de kijkcijfers altijd veel minder, dus laten ze een weekje lopen.quote:Op maandag 13 mei 2013 15:17 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
nee, volgende week heet "The Second Sons" de week daarop de RW in "The Rains of Castamere"
Night's Kingquote:Op maandag 13 mei 2013 15:48 schreef Young_David het volgende:
Ik denk dat Coldhands al wel een behoorlijk tijdje dood is en niet iemand is die we kennen. Misschien een oude Lord Commander of een Stark van een eeuw eerder ofzo.
ja die bedoelde ikquote:Op maandag 13 mei 2013 15:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
TCOTF?
Bedoel je Children of the forest?
Vind deze afkorting wel heel onduidelijk
quote:Op maandag 13 mei 2013 15:55 schreef Saavedra het volgende:
[..]
Was het maar waar, Rains of Castamere is pas over drie weken. Over twee weken is Memorial Day, dan zijn de kijkcijfers altijd veel minder, dus laten ze een weekje lopen.
Misschien volgend seizoen, dat de aanval van de wights opnieuw de cliffhanger wordt voor Sam?quote:Op maandag 13 mei 2013 16:16 schreef Snowbells het volgende:
Ik denk dat ze coldhands nog niet bekend maken hoor?
Dat Sam uit die put komt vind ik ook wel een goeie cliffhangerquote:Op maandag 13 mei 2013 16:17 schreef MAHL het volgende:
[..]
Misschien volgend seizoen, dat de aanval van de wights opnieuw de cliffhanger wordt voor Sam?
Het laatste zou ook een spoiler zijn omdat we in de boeken nooit hebben gelezen dat Robbs vrouw dood zou gaanquote:Op maandag 13 mei 2013 16:17 schreef Maisnon het volgende:
Ja volgende week Daariomaar het is niet die man die voorop staat in de preview, je ziet hem daar achter ergens.
Dat van Talisa die zwanger is vond ik best heftig. Ook werd er door sommige mensen gesuggereerd dat ze een spion was en daarom die brief nu schreef in die taal zodat het niet door iedereen gelezen kon worden.
Maar zoals iemand al zei: als ze echt zwanger is dan is dat een spoiler voor wat nog niet in de boeken geweest is, of ze moet doodgaan bij den Rooien Bruijloft
Nou in de boeken bleef ze achter in Riverrun, kreeg ze een pardon, en was het later misschien iemand anders, de 'smalle-heupen-theorie'quote:Op maandag 13 mei 2013 17:26 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Het laatste zou ook een spoiler zijn omdat we in de boeken nooit hebben gelezen dat Robbs vrouw dood zou gaan
Ja dat is waar....smalle heupen vs brede heupen....quote:Op maandag 13 mei 2013 17:27 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Nou in de boeken bleef ze achter in Riverrun, kreeg ze een pardon, en was het later misschien iemand anders, de 'smalle-heupen-theorie'
Als Rob een kind heeft gaat de hele erfopvolging van Winterfell op de schop. Sansa wordt dan 3e in lijn volgens de serie.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat is er zo belangrijk aan dat kind dan?
Tegen de tijd dat dat kan praten is het verhaal verteld.
4de. Ze is nu al 3rde want Bran en Rickon zijn 1 & 2. Dat kind wordt dan direct #1.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:17 schreef Kirov het volgende:
[..]
Als Rob een kind heeft gaat de hele erfopvolging van Winterfell op de schop. Sansa wordt dan 3e in lijn volgens de serie.
Bran en Rickon zijn technisch gezien dood voor de erfopvolging.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:41 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
4de. Ze is nu al 3rde want Bran en Rickon zijn 1 & 2. Dat kind wordt dan direct #1.
Ja, maar eigenlijk niet.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:42 schreef Kirov het volgende:
[..]
Bran en Rickon zijn technisch gezien dood voor de erfopvolging.
Maar een handje vol mensen weet dat ze leven. Ramsay en Theon, die vermoedelijk niets zullen zeggen. Die dikke van White Harbour en Davos zijn eigenlijk de enige die er wat mee kunnen doen.quote:
Ja dat klopt, maar in principe kan elk van hun terug komen en de rechten voor Winterfel claimen. Als ze dat via Rickon willen claimen moeten ze wel liegen over Bran, want ze moeten ongetwijfeld weten dat die ook wel leeft.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:44 schreef Kirov het volgende:
[..]
Maar een handje vol mensen weet dat ze leven. Ramsay en Theon, die vermoedelijk niets zullen zeggen. Die dikke van White Harbour en Davos zijn eigenlijk de enige die er wat mee kunnen doen.
Mwa, als er een kind op de troon zit en er staat iemand naast die de macht werkelijk heeft, geeft die het niet gauw opquote:Op maandag 13 mei 2013 18:48 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar in principe kan elk van hun terug komen en de rechten voor Winterfel claimen. Als ze dat via Rickon willen claimen moeten ze wel liegen over Bran, want ze moeten ongetwijfeld weten dat die ook wel leeft.
Hoe dan ook, een kind van Robb veranderd een hoop
Dat is nog maar de vraag, dan zou die echt moeten toegeven dat z'n kinderen incest hebben gepleegd. Zou nog best kunnen dat hij dat niet eens weet omdat die het niet wilt weten.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:54 schreef Kirov het volgende:
[..]
Mwa, als er een kind op de troon zit en er staat iemand naast die de macht werkelijk heeft, geeft die het niet gauw op
Tywin weet bijvoorbeeld ook donders goed dat Stannis de rechtmatige koning is.
quote:Op maandag 13 mei 2013 16:17 schreef Maisnon het volgende:
Ja volgende week Daariomaar het is niet die man die voorop staat in de preview, je ziet hem daar achter ergens.
Dat van Talisa die zwanger is vond ik best heftig. Ook werd er door sommige mensen gesuggereerd dat ze een spion was en daarom die brief nu schreef in die taal zodat het niet door iedereen gelezen kon worden.
Maar zoals iemand al zei: als ze echt zwanger is dan is dat een spoiler voor wat nog niet in de boeken geweest is, of ze moet doodgaan bij den Rooien Bruijloft
ja, vind het wel erg raar eerlijk gezegd, hoe de zaken er nu na ADWD erbij staan wat het noorden/Winterfell betreft kan er erg veel gebeuren.quote:Op maandag 13 mei 2013 18:48 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar in principe kan elk van hun terug komen en de rechten voor Winterfel claimen. Als ze dat via Rickon willen claimen moeten ze wel liegen over Bran, want ze moeten ongetwijfeld weten dat die ook wel leeft.
Hoe dan ook, een kind van Robb veranderd een hoop
`quote:Op maandag 13 mei 2013 19:56 schreef Maisnon het volgende:
De Westerlings hebben volgens mij links met de Lannisters dus het is eerder een backup voor hun denk ik
Inderdaad. D8 juist dat ze Jeyne juist een drankje gaven, zodat ze niet zwanger kon worden. Is ze nu ineens wel zwanger?quote:Op maandag 13 mei 2013 19:59 schreef Kirov het volgende:
[..]
`
Het zijn de vazallen van de Lannisters, en ze zaten gewoon in het plot om het bondgenootschap tussen de Freys en de Starks te verbreken.
Wat dan?quote:Op maandag 13 mei 2013 17:46 schreef Poemgirl het volgende:
George R R Martin die zijn eigen fans spoilt met die Talisa scene
Om het elke aflevering te laten zien is inderdaad wat overdreven, maar anders hadden ze hem er 2 seizoenen uit moeten halen en dat lijkt me ook niets.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:33 schreef Timwonnacott het volgende:
Wordt het sowieso wel zat een Theon scene in elke aflevering. Vond het wel prima in de boeken dat je niet wist wat er met Theon was gebeurd, gaf de overige verhaallijn bij Iron Island ook wat meer zin.
We weten het nu wel, hij wordt gemarteld, omdat nou elke week opnieuw te zien.
Ik heb beide scene's overgeslagen. Ramsay vind ik wel weer briljant gespeeld, dus dat maakt wel wat goed.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:15 schreef Angelof9 het volgende:
Vond zowel de scene met Theon als die met Robb overbodig. Alsof er perse naakt te zien moest zijn ofzo. Nu vind ik die talisa sowieso
Wat ik jammer vind is dat ik het woord "Reek" (plus bijbehorende rijmpjes) nog niet heb gehoord, ik vond dat toch wel iets markants in de boeken, ik hoop dat dat ook in de serie komt.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:17 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik heb beide scene's overgeslagen. Ramsay vind ik wel weer briljant gespeeld, dus dat maakt wel wat goed.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:17 schreef Jivis het volgende:
edit: nvm, zit natuurlijk in het boekspoilertopic.
kusje
Ze hebben de eerste Reek niet eens genoemd, de stinkerd die parfum dronk om van zijnquote:Wat ik jammer vind is dat ik het woord "Reek" (plus bijbehorende rijmpjes) nog niet heb gehoord, ik vond dat toch wel iets markants in de boeken, ik hoop dat dat ook in de serie komt.
Eens, Vargo was toch wel een apart figuurquote:Ik vond het ook al zo jammer dat Vargo Hoat in een niet-lispelende Locke was veranderd... ze moeten echt niet al die grappige dingen eruit gaan halen!
Denk niet dat de Reek's in de serie zou werken. Theon zal wel gewoon Theon blijven, maar dan anders.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:29 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Ze hebben de eerste Reek niet eens genoemd, de stinkerd die parfum dronk om van zijn
nare geur af te komen
Dat geruzie zullen ze wel als reden gebruiken van de split. Ik kan me niet meer herinneren hoe het in het boek ging eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:29 schreef Angelof9 het volgende:
Jeyne Jeyne, it rhymes with pain.
Trouwens, wanneer gaat Osha eens de andere kant op met Rickon? Wat is al dat geruzie tussen haar en de Reeds??
Ik vond het juist meer interessant dat je zelf moest indenken hoe Theon tot zo'n schepsel is verworden. Je fantasie gebruiken. Dit was gewoon plat.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:34 schreef GI het volgende:
Ik vind juist de martelingen van Theon een meerwaarde. Je weet in het boek niet precies wat er allemaal gebeurd is. Je komt er zelfs pas later achter wie Reek is. Dat kan je in een TV serie nooit op die manier doen. Dus dan moet je langzaam uitleg geven over wat er gebeurd is. Dat kan je in de verhaallijn zelf doen, of in een paar flashbacks.
Ik vind het psychish uitputten naast de physieke marteling op een goede manier in beeld gebracht. Zijn psyche wordt gebroken, zijn sterke persoonlijkheid en grootheidswaanzin vervange door een klein hoopje mens dat wil dat alles ophoudt.
Zij was ook een totaal ander personage. Een dochter van een huis die loyaal was aan de Lannisters. Verder geen toegevoegde waarde van het zwanger zijn aangezien ze haar stiekem vloeibare morning after pil hebben gegevenquote:
Moon tea bedoel je?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:34 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Zij was ook een totaal ander personage. Een dochter van een huis die loyaal was aan de Lannisters. Verder geen toegevoegde waarde van het zwanger zijn aangezien ze haar stiekem vloeibare morning after pil hebben gegeven
In de boeken ben ik het compleet met je eens. Maar hoe vertel je zo'n verhaal geloofwaardig in een serie ?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:32 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]
Ik vond het juist meer interessant dat je zelf moest indenken hoe Theon tot zo'n schepsel is verworden. Je fantasie gebruiken. Dit was gewoon plat.
Ze splitsen meteen al op, bij Winterfell. Inderdaad Maester Luwin's idee.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 12:41 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat geruzie zullen ze wel als reden gebruiken van de split. Ik kan me niet meer herinneren hoe het in het boek ging eigenlijk.
Ik moet nog steeds aan Ramsay wennen, had zo'n ander beeld voor ogen bij hem. Veel onbehouwener, lelijker, viezer, dommer, boerser.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 09:17 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik heb beide scene's overgeslagen. Ramsay vind ik wel weer briljant gespeeld, dus dat maakt wel wat goed.
en vooral groter en dikker.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:48 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds aan Ramsay wennen, had zo'n ander beeld voor ogen bij hem. Veel onbehouwener, lelijker, viezer, dommer, boerser.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |