abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:22:32 #26
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_125996634
quote:
Wel gaat Arya sowieso een hele belangrijke, "strijdende" rol spelen. Dat kan bijna niet missen.
Sweet summer child :N Al hoop ik dat ze in deel 6 eens naar Westeros vertrekt om iedereen eens uit te schakelen.
Helemaal super.
pi_125997320
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:22 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Sweet summer child :N Al hoop ik dat ze in deel 6 eens naar Westeros vertrekt om iedereen eens uit te schakelen.
Ja toevallig weet ik wat meer over het lot van Arya ook (ben nog lang niet door de boeken heen) en ik vind het wel jammer dat iedereen uit elkaar gedreven lijkt te zijn. Allemaal totaal andere dingen aan het doen dan ik verwacht had.

Ik ben met lezen op dit moment bij Nightfort, dat Bran en de gang Sam en Gilly ontmoeten als ze uit die put omhoog komen :P en Coldhands aan de andere kant wacht.
pi_125997680
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:34 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ja toevallig weet ik wat meer over het lot van Arya ook (ben nog lang niet door de boeken heen) en ik vind het wel jammer dat iedereen uit elkaar gedreven lijkt te zijn. Allemaal totaal andere dingen aan het doen dan ik verwacht had.

Ik ben met lezen op dit moment bij Nightfort, dat Bran en de gang Sam en Gilly ontmoeten als ze uit die put omhoog komen :P en Coldhands aan de andere kant wacht.
ik wou dat ik alles nog een keer voor het eerst kon lezen...
je hebt nog wat leuke avonturen voor de boeg :) ik zou wel uit dit topic blijven als je niet gespoiled wilt worden..
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_125997769
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:22 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Nee, naar het oosten om Dany te joinen!
pi_125997958
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:40 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

ik wou dat ik alles nog een keer voor het eerst kon lezen...
je hebt nog wat leuke avonturen voor de boeg :) ik zou wel uit dit topic blijven als je niet gespoiled wilt worden..
Ik ben toch al wat gespoilerd, komen wat kleurrijke bruiloften aan :P maar dan vind ik het alsnog tof om te lezen

Wel moeilijk want er zijn dingen hier die ik niet altijd wil weten en een boel wat ik niet kwijt kan in het TV topic
pi_125998456
ja idd, miss moeten we spoilers gewoon maken met de boeken erbij zodat de boeken lezers die halverwege zijn ook mee kunnen theoretiseren, Al is het wel vervelend om dat in 1 topic te hebben, al die theorien die mensen hebben die voor ADWD al van de baan zijn...
  donderdag 2 mei 2013 @ 23:09:33 #32
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_126003526
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:34 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Vertrek meteen uit dit topic :N daar doe je jezelf een groot plezier mee. This topic is dark and full of spoilers.
Hoe erg je ooit gespoilerd wordt, het boek blijft leuk. Maar het is zoveel leuker als je de dingen niet aan ziet komen.
Helemaal super.
pi_126004713
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 23:09 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Vertrek meteen uit dit topic :N daar doe je jezelf een groot plezier mee. This topic is dark and full of spoilers.
Hoe erg je ooit gespoilerd wordt, het boek blijft leuk. Maar het is zoveel leuker als je de dingen niet aan ziet komen.
Nieuwe TT?
  donderdag 2 mei 2013 @ 23:29:52 #34
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_126004854
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:45 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ik ben toch al wat gespoilerd, komen wat kleurrijke bruiloften aan :P maar dan vind ik het alsnog tof om te lezen

Wel moeilijk want er zijn dingen hier die ik niet altijd wil weten en een boel wat ik niet kwijt kan in het TV topic
Hey Maisnon :W :* .
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_126008599
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:53 schreef IrfieJ het volgende:
ja idd, miss moeten we spoilers gewoon maken met de boeken erbij zodat de boeken lezers die halverwege zijn ook mee kunnen theoretiseren, Al is het wel vervelend om dat in 1 topic te hebben, al die theorien die mensen hebben die voor ADWD al van de baan zijn...
Misschien moet dit topic meer de snelheid van de serie gaan volgen, en overige discussies zouden op zich naar het echte boekentopic kunnen. Op die manier kunnen seriekijkers hier ook komen voor vragen o.i.d.
pi_126008916
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 01:04 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Misschien moet dit topic meer de snelheid van de serie gaan volgen, en overige discussies zouden op zich naar het echte boekentopic kunnen. Op die manier kunnen seriekijkers hier ook komen voor vragen o.i.d.
link? kon hem niet vinden.
pi_126008988
  vrijdag 3 mei 2013 @ 09:27:35 #38
211083 Angelof9
I must go first
pi_126012088
Ja, maar we zitten vaak toch vooruit te filosoferen, "hoe zouden ze dit gaan doen, nu dat dit en dat ergens anders is" etc. Dan krijg je al snel spoilers.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_126012741
Het gesprek mag zich van mij wel meer concentreren op seizoen 3. Dat Cersei ergens in seizoen 6 naakt door King's Landing gaat lopen lijkt me bijvoorbeeld niet relevant voor de afleveringen die we nu zien
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:00:21 #40
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_126016202
Wat vinden jullie van de richting waarin de schrijvers zijn gegaan met Robb? Ik zat eerder deze week een podcast te luisteren over GoT waarin de boeklezer zwaar geïrriteerd was door de Robb-verhaallijn. Hij had het gevoel dat de serie-schrijvers de boeklezers een dikke vinger gaven met hoe Robb nu verzint dat hij naar Casterly Rock gaat.

In het boek was Robb al aardig op weg naar Casterly Rock, toen hij het nieuws over Bran en Rickon kreeg. Vervolgens raakt hij gewond en laat hij zich verzorgen door Jeyne Westerling. Van het een komt het ander en Robb voelt zich verplicht om met haar te trouwen, wat hem dan weer de Frey troepen kost.

In de boekverhaallijn is het allemaal veel begrijpelijker waarom Robb zijn belofte aan Frey verbreekt en waarom hij met Jeyne Westerling trouwt. Het verhaal in de serie met Talysa is eigenlijk heel onlogisch verlopen en zeker nu hij ineens verzint dat hij Casterly Rock gaat innemen en daarvoor de Freys nodig heeft, is natuurlijk enorm slecht verzonnen en zorgt ervoor dat Robb vooral arrogant en dom overkomt, terwijl hij dat in de boeken niet is.

Wat vinden jullie?
pi_126016441
Tja, verfilmingen zijn altijd 10 keer minder als boeken. Ik vind Robb sowieso niet boeiend en ben blij dat de Red Wedding eraan komt.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_126016719
In het boek kwam de RW toch wel als een schok. Betwijfel of dat in de serie ook zo zal zijn.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:20:57 #43
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126016988
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:14 schreef Funzel het volgende:
In het boek kwam de RW toch wel als een schok. Betwijfel of dat in de serie ook zo zal zijn.
Ik ook, er wordt nu al zo vaak op gezinspeeld "als Robb er straks niet meer is" en over de claim van Sansa op Winterfell en zo.
pi_126017030
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:20 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik ook, er wordt nu al zo vaak op gezinspeeld "als Robb er straks niet meer is" en over de claim van Sansa op Winterfell en zo.
Ja inderdaad..

Wel goed dat ze Roose nu wat meer screentime geven, die moet straks toch een schokkende daad verrichten.
pi_126017109
Robb is een sterk militair leider, maar minder goed in het tevreden houden van zijn eigen allies. Boek en serie laten dat allebei goed zien, alleen op een iets andere manier. Voor mijn gevoel wijkt de serie niet zo heel erg veel af van het boek.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:26:00 #46
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126017205
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:21 schreef Funzel het volgende:

[..]

Ja inderdaad..

Wel goed dat ze Roose nu wat meer screentime geven, die moet straks toch een schokkende daad verrichten.
Ergens is dat ook wel het jammere van de manier hoe de serie gemaakt is, in de boeken gebeurde het vaak dat een persoon zijdelings genoemd werd en dan ineens tot een grote daad kwam, en dat je je dan afvroeg: had ik dit moeten zien aankomen? {terugbladeren} Ja, dit had ik kunnen zien aankomen.
In de serie kun je niet zomaar een onbelangrijk personage die je één keer eerder hebt gezien, iets groots laten doen, je zag dit aan Beric Dondarrion, niemand (behalve boeklezers) herinnert zich dat dat degene is die in seizoen 1 door Ned Stark achter the Mountain aan is gestuurd.
pi_126017814
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:00 schreef Chevalric het volgende:
Wat vinden jullie van de richting waarin de schrijvers zijn gegaan met Robb? Ik zat eerder deze week een podcast te luisteren over GoT waarin de boeklezer zwaar geïrriteerd was door de Robb-verhaallijn. Hij had het gevoel dat de serie-schrijvers de boeklezers een dikke vinger gaven met hoe Robb nu verzint dat hij naar Casterly Rock gaat.
Ik vind het prima gedaan zo. In de serie is hij een iets ander personage ja, maar de manier waarop ze het hebben opgelost zonder dat het al te ingewikkeld wordt voor niet-boeken lezers is best netjes - het één volgt elkaar logisch op, en hij is inderdaad een beetje dom in het tevreden houden van zijn allies, maar waarschijnlijk dat dat ook de bedoeling is. Anders was het weer een te perfect personage die alleen maar door laf verraad gedood kan worden, nu is het vooral een beetje een domme sukkel die militair briljant is maar daarbuiten gewoon steken laat vallen.
pi_126018100
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:00 schreef Chevalric het volgende:
In het boek was Robb al aardig op weg naar Casterly Rock, toen hij het nieuws over Bran en Rickon kreeg. Vervolgens raakt hij gewond en laat hij zich verzorgen door Jeyne Westerling. Van het een komt het ander en Robb voelt zich verplicht om met haar te trouwen, wat hem dan weer de Frey troepen kost.
Ik vind dit een onbegrijpelijke wijziging. Nu kun je absoluut niet begrijpen waarom hij de belofte aan de Freys verbrak, terwijl het in het boek goed bij zijn karakter paste, als Ned Jr. Ze hadden best Jeyne in Talisa kunnen veranderen, inclusief haar nieuwe achtergrond, als ze maar de originele reden van hun trouwen hadden gehouden.

Ik begrijp best dat wijzigingen t.o.v. het boek nodig zijn, maar met een paar kleine aanpassingen aan de serie hadden ze het best geloofwaardig kunnen houden. Nu lijkt hij een oneervolle sukkel, terwijl eer juist de reden was om met Jeyne te gaan trouwen.

Of hij nu naar het noorden trekt, of naar Casterly Rock boeit verder niet echt, voor beide valt iets te zeggen.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:12:12 #49
211083 Angelof9
I must go first
pi_126018832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:52 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ik vind dit een onbegrijpelijke wijziging. Nu kun je absoluut niet begrijpen waarom hij de belofte aan de Freys verbrak, terwijl het in het boek goed bij zijn karakter paste, als Ned Jr. Ze hadden best Jeyne in Talisa kunnen veranderen, inclusief haar nieuwe achtergrond, als ze maar de originele reden van hun trouwen hadden gehouden.

Ik begrijp best dat wijzigingen t.o.v. het boek nodig zijn, maar met een paar kleine aanpassingen aan de serie hadden ze het best geloofwaardig kunnen houden. Nu lijkt hij een oneervolle sukkel, terwijl eer juist de reden was om met Jeyne te gaan trouwen.

Of hij nu naar het noorden trekt, of naar Casterly Rock boeit verder niet echt, voor beide valt iets te zeggen.
:Y
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:17:09 #50
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_126019051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:52 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ja, precies. Z'n huwelijk met Talysa past helemaal niet bij het karakter van Robb, zoals we dat uit de boeken kennen (Ned Jr. zoals je zegt). Jeyne of Talysa maakt niet zoveel uit, maar de reden van het huwelijk is in de boeken veel beter uitgelegd en meer "in character".

Het is ook raar dat Robb blijft volhouden dat Bran en Rickon nog leven, terwijl al het bewijs er op duidt dat niet zo is. Dat kan natuurlijk een verwijzing zijn naar het feit alle Stark kinderen in meer of mindere mate wargs zijn en dat ze dus niet alleen verbonden zijn met hun wolven, maar ook met elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')