abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:47:00 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_125944133
Serietopic zonder spoilers is hier te vinden

Het gaat hier dus over de serie Game of Thrones, maar dan wel met de kennis van de eerste vier boeken uit de A Song of Ice and Fire reeks. Verzoek om alles over A Dance with Dragons dus wel achter spoilers te houden!

Game of Thrones of een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie Song of Ice and Fire/Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, en we wachten nu met spanning op seizoen 3, dat in de lente van 2013 verwacht wordt.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 famillies, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.

Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart, Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeed en er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.

De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.

http://www.youtube.com/user/GameofThrones

- http://www.reddit.com/r/gameofthrones/ Reddit
- http://awoiaf.westeros.org/ A wiki of fire and ice, heel veel info (heel veel spoilers ook)
- http://wicnet.tumblr.com/ Tumblr met leuke plaatjes
- http://winteriscoming.net/ Engelse fanbase
- http://www.winteriscoming.nl/ Nederlandse fan base
- http://img11.imageshack.us/img11/6163/mapkz.png (copy/paste deze link) Grootste kaart die er te vinden is, met speculaties
- http://www.youtube.com/pl(...)51E9307&feature=plcp Extra's vanaf de blu-ray box
- http://www.youtube.com/user/GameofThrones HBO kanaal over GoT

OP gestyled door door .aeon
--------------------------------

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:17 schreef Kirov het volgende:
Dorne zal wel Spaans worden, blank met wat Arabisch erdoor :P
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:44 schreef Maisnon het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is als het goed is Daario. Waar is de uitbundigheid? :P
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik zag Dorne ook altijd een tikje Arabisch voor me, Spaans.. not so much...
De Bravoosi beeld ik me altijd in als Latino, met allerlei gekleurde kleding en baardjes etc.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 01-05-2013 16:19:06 ]
pi_125944376
quote:
Dat is als het goed is Daario. Waar is de uitbundigheid?
Helaas ;( maar de aankleding van de serie stelt mij sowiezo een beetje teleur.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:54:32 #3
211083 Angelof9
I must go first
pi_125944409
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:44 schreef Maisnon het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is als het goed is Daario. Waar is de uitbundigheid? :P
Wat? Nee, zo ziet hij er echt niet uit!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_125944456
Er is nog een andere foto maar daar ziet ie er meer uit als een metal fan die een indianen workshop gedaan heeft
pi_125944464
.. wat trouwens heel cool eruit zou kunnen zien maar dat is het niet :P
pi_125944701
Ik volg het ook, seizoen 1 ging redelijk, seizoen 2 zat ik af en toen aan mijn hoofd te krabben. En nu seizoen 3 snap ik er de ballen niet meer van.

Misschien ben ik wel gewoon dom maar ik kan al die verschillende verhaallijnen niet meer differentiëren en elke aflevering worden er weer gerust 10 nieuwe karakters geïntroduceerd. Ben ik de enige die daar last van heeft?
pi_125944977
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:03 schreef 1299 het volgende:
Ik volg het ook, seizoen 1 ging redelijk, seizoen 2 zat ik af en toen aan mijn hoofd te krabben. En nu seizoen 3 snap ik er de ballen niet meer van.

Misschien ben ik wel gewoon dom maar ik kan al die verschillende verhaallijnen niet meer differentiëren en elke aflevering worden er weer gerust 10 nieuwe karakters geïntroduceerd. Ben ik de enige die daar last van heeft?
In dit topic waarschijnlijk wel
pi_125944978
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:03 schreef 1299 het volgende:

Dit is het topic met boekspoilers :P pas op, misschien kan je beter hier kijken TV / [USA] Game of Thrones #77: All hail the Queen of Thornes!
pi_125945021
Eindelijk van die oude TT af :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_125945360
Zo, ik kan weer posten :')

Ik vind het nog altijd eeuwig zonde dat Daenerys eerst naar dat stomme Meereen toegaat, ga gewoon met je draakjes naar Westeros varen, wie weigert je een schip als je 'm levend kan flamberen?
pi_125945432
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:24 schreef Franknfurter het volgende:
Zo, ik kan weer posten :')

Ik vind het nog altijd eeuwig zonde dat Daenerys eerst naar dat stomme Meereen toegaat, ga gewoon met je draakjes naar Westeros varen, wie weigert je een schip als je 'm levend kan flamberen?
Ze gaat eerst helemaal naar Ashai voordat ze naar Westeros gaat ben ik bang :'(
pi_125945468
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:26 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ze gaat eerst helemaal naar Ashai voordat ze naar Westeros gaat ben ik bang :'(
"To go west, you must go east"
pi_125945494
Daenerys Columbus :'(
pi_125945638
Vind het wel jammer dat Dany niet meer in haar volle glorie te bewonderen is :{

Achja, de tietjes van Ygritte maakten het goed :)
pi_125945682
SPOILER
Pardon, was een adwd-spoiler
pi_125945920
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:12 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Dit is het topic met boekspoilers :P pas op, misschien kan je beter hier kijken TV / [USA] Game of Thrones #77: All hail the Queen of Thornes!
Ah sorry, dan zit ik idd verkeerd :o
pi_125945944
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:34 schreef Franknfurter het volgende:
SPOILER
Dat mag wel uit de OP lijkt me, ADWD is al bijna 2 jaar uit.
pi_125953868
Vond de laatste ep ook erg goed. Gevecht tussen The Hound en Beric viel me ook niet tegen. :)
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:38:09 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_125954011
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 16:34 schreef Franknfurter het volgende:
SPOILER
Ongetwijfeld niet. Die is te prominent om te recasten, dus kan wel eisen dat ze niet naakt gaat.
Laffe huichelaar
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:40:25 #20
331552 Wihakayda
Water/Vuur
pi_125954156
Gaan er ook fokkers?

https://www.facebook.com/events/247115832099174/

Lijkt me wel lachen!
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
pi_125954244
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:40 schreef Wihakayda het volgende:
Gaan er ook fokkers?

[ afbeelding ]

Lijkt me wel lachen!
Randstad :r
pi_125955271
quote:
Gaan er ook fokkers?

[ afbeelding ]

Lijkt me wel lachen!
Vraag me af of dat wel de moeite waar is.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:00:24 #23
211083 Angelof9
I must go first
pi_125958627
Ik ben wel van plan te gaan, ja. Of ik er ook binnenkom, is weer een andere vraag. Ze laten maar iets van 150 mensen toe ofzo.
  woensdag 1 mei 2013 @ 22:05:55 #24
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_125959020
quote:
Gaan er ook fokkers?

[ afbeelding ]

Lijkt me wel lachen!
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als je lekker bent, ga ik met je mee B-)
Laffe huichelaar
pi_125972031
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 21:00 schreef Funzel het volgende:

[..]

Vraag me af of dat wel de moeite waar is.
Tja, het is een tentoonstelling; niet teveel verwachten is altijd goed :)

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 22:00 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben wel van plan te gaan, ja. Of ik er ook binnenkom, is weer een andere vraag. Ze laten maar iets van 150 mensen toe ofzo.
Oh das wel jammer... Ik moet ervoor uit Brabant komen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 20:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als je lekker bent, ga ik met je mee B-)
:7
Kom met vuur; ik geef je water. Kom met woorden en ik blijf met je praten.
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:22:32 #26
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_125996634
quote:
Wel gaat Arya sowieso een hele belangrijke, "strijdende" rol spelen. Dat kan bijna niet missen.
Sweet summer child :N Al hoop ik dat ze in deel 6 eens naar Westeros vertrekt om iedereen eens uit te schakelen.
Helemaal super.
pi_125997320
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:22 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Sweet summer child :N Al hoop ik dat ze in deel 6 eens naar Westeros vertrekt om iedereen eens uit te schakelen.
Ja toevallig weet ik wat meer over het lot van Arya ook (ben nog lang niet door de boeken heen) en ik vind het wel jammer dat iedereen uit elkaar gedreven lijkt te zijn. Allemaal totaal andere dingen aan het doen dan ik verwacht had.

Ik ben met lezen op dit moment bij Nightfort, dat Bran en de gang Sam en Gilly ontmoeten als ze uit die put omhoog komen :P en Coldhands aan de andere kant wacht.
pi_125997680
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:34 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ja toevallig weet ik wat meer over het lot van Arya ook (ben nog lang niet door de boeken heen) en ik vind het wel jammer dat iedereen uit elkaar gedreven lijkt te zijn. Allemaal totaal andere dingen aan het doen dan ik verwacht had.

Ik ben met lezen op dit moment bij Nightfort, dat Bran en de gang Sam en Gilly ontmoeten als ze uit die put omhoog komen :P en Coldhands aan de andere kant wacht.
ik wou dat ik alles nog een keer voor het eerst kon lezen...
je hebt nog wat leuke avonturen voor de boeg :) ik zou wel uit dit topic blijven als je niet gespoiled wilt worden..
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_125997769
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:22 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Nee, naar het oosten om Dany te joinen!
pi_125997958
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:40 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

ik wou dat ik alles nog een keer voor het eerst kon lezen...
je hebt nog wat leuke avonturen voor de boeg :) ik zou wel uit dit topic blijven als je niet gespoiled wilt worden..
Ik ben toch al wat gespoilerd, komen wat kleurrijke bruiloften aan :P maar dan vind ik het alsnog tof om te lezen

Wel moeilijk want er zijn dingen hier die ik niet altijd wil weten en een boel wat ik niet kwijt kan in het TV topic
pi_125998456
ja idd, miss moeten we spoilers gewoon maken met de boeken erbij zodat de boeken lezers die halverwege zijn ook mee kunnen theoretiseren, Al is het wel vervelend om dat in 1 topic te hebben, al die theorien die mensen hebben die voor ADWD al van de baan zijn...
  donderdag 2 mei 2013 @ 23:09:33 #32
383398 Kyubey
pi_126003526
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:34 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Vertrek meteen uit dit topic :N daar doe je jezelf een groot plezier mee. This topic is dark and full of spoilers.
Hoe erg je ooit gespoilerd wordt, het boek blijft leuk. Maar het is zoveel leuker als je de dingen niet aan ziet komen.
Helemaal super.
pi_126004713
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 23:09 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Vertrek meteen uit dit topic :N daar doe je jezelf een groot plezier mee. This topic is dark and full of spoilers.
Hoe erg je ooit gespoilerd wordt, het boek blijft leuk. Maar het is zoveel leuker als je de dingen niet aan ziet komen.
Nieuwe TT?
  donderdag 2 mei 2013 @ 23:29:52 #34
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_126004854
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:45 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ik ben toch al wat gespoilerd, komen wat kleurrijke bruiloften aan :P maar dan vind ik het alsnog tof om te lezen

Wel moeilijk want er zijn dingen hier die ik niet altijd wil weten en een boel wat ik niet kwijt kan in het TV topic
Hey Maisnon :W :* .
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_126008599
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:53 schreef IrfieJ het volgende:
ja idd, miss moeten we spoilers gewoon maken met de boeken erbij zodat de boeken lezers die halverwege zijn ook mee kunnen theoretiseren, Al is het wel vervelend om dat in 1 topic te hebben, al die theorien die mensen hebben die voor ADWD al van de baan zijn...
Misschien moet dit topic meer de snelheid van de serie gaan volgen, en overige discussies zouden op zich naar het echte boekentopic kunnen. Op die manier kunnen seriekijkers hier ook komen voor vragen o.i.d.
pi_126008916
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 01:04 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Misschien moet dit topic meer de snelheid van de serie gaan volgen, en overige discussies zouden op zich naar het echte boekentopic kunnen. Op die manier kunnen seriekijkers hier ook komen voor vragen o.i.d.
link? kon hem niet vinden.
pi_126008988
  vrijdag 3 mei 2013 @ 09:27:35 #38
211083 Angelof9
I must go first
pi_126012088
Ja, maar we zitten vaak toch vooruit te filosoferen, "hoe zouden ze dit gaan doen, nu dat dit en dat ergens anders is" etc. Dan krijg je al snel spoilers.
pi_126012741
Het gesprek mag zich van mij wel meer concentreren op seizoen 3. Dat Cersei ergens in seizoen 6 naakt door King's Landing gaat lopen lijkt me bijvoorbeeld niet relevant voor de afleveringen die we nu zien
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:00:21 #40
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_126016202
Wat vinden jullie van de richting waarin de schrijvers zijn gegaan met Robb? Ik zat eerder deze week een podcast te luisteren over GoT waarin de boeklezer zwaar geïrriteerd was door de Robb-verhaallijn. Hij had het gevoel dat de serie-schrijvers de boeklezers een dikke vinger gaven met hoe Robb nu verzint dat hij naar Casterly Rock gaat.

In het boek was Robb al aardig op weg naar Casterly Rock, toen hij het nieuws over Bran en Rickon kreeg. Vervolgens raakt hij gewond en laat hij zich verzorgen door Jeyne Westerling. Van het een komt het ander en Robb voelt zich verplicht om met haar te trouwen, wat hem dan weer de Frey troepen kost.

In de boekverhaallijn is het allemaal veel begrijpelijker waarom Robb zijn belofte aan Frey verbreekt en waarom hij met Jeyne Westerling trouwt. Het verhaal in de serie met Talysa is eigenlijk heel onlogisch verlopen en zeker nu hij ineens verzint dat hij Casterly Rock gaat innemen en daarvoor de Freys nodig heeft, is natuurlijk enorm slecht verzonnen en zorgt ervoor dat Robb vooral arrogant en dom overkomt, terwijl hij dat in de boeken niet is.

Wat vinden jullie?
pi_126016441
Tja, verfilmingen zijn altijd 10 keer minder als boeken. Ik vind Robb sowieso niet boeiend en ben blij dat de Red Wedding eraan komt.
pi_126016719
In het boek kwam de RW toch wel als een schok. Betwijfel of dat in de serie ook zo zal zijn.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:20:57 #43
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126016988
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:14 schreef Funzel het volgende:
In het boek kwam de RW toch wel als een schok. Betwijfel of dat in de serie ook zo zal zijn.
Ik ook, er wordt nu al zo vaak op gezinspeeld "als Robb er straks niet meer is" en over de claim van Sansa op Winterfell en zo.
pi_126017030
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:20 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik ook, er wordt nu al zo vaak op gezinspeeld "als Robb er straks niet meer is" en over de claim van Sansa op Winterfell en zo.
Ja inderdaad..

Wel goed dat ze Roose nu wat meer screentime geven, die moet straks toch een schokkende daad verrichten.
pi_126017109
Robb is een sterk militair leider, maar minder goed in het tevreden houden van zijn eigen allies. Boek en serie laten dat allebei goed zien, alleen op een iets andere manier. Voor mijn gevoel wijkt de serie niet zo heel erg veel af van het boek.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 12:26:00 #46
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126017205
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:21 schreef Funzel het volgende:

[..]

Ja inderdaad..

Wel goed dat ze Roose nu wat meer screentime geven, die moet straks toch een schokkende daad verrichten.
Ergens is dat ook wel het jammere van de manier hoe de serie gemaakt is, in de boeken gebeurde het vaak dat een persoon zijdelings genoemd werd en dan ineens tot een grote daad kwam, en dat je je dan afvroeg: had ik dit moeten zien aankomen? {terugbladeren} Ja, dit had ik kunnen zien aankomen.
In de serie kun je niet zomaar een onbelangrijk personage die je één keer eerder hebt gezien, iets groots laten doen, je zag dit aan Beric Dondarrion, niemand (behalve boeklezers) herinnert zich dat dat degene is die in seizoen 1 door Ned Stark achter the Mountain aan is gestuurd.
pi_126017814
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:00 schreef Chevalric het volgende:
Wat vinden jullie van de richting waarin de schrijvers zijn gegaan met Robb? Ik zat eerder deze week een podcast te luisteren over GoT waarin de boeklezer zwaar geïrriteerd was door de Robb-verhaallijn. Hij had het gevoel dat de serie-schrijvers de boeklezers een dikke vinger gaven met hoe Robb nu verzint dat hij naar Casterly Rock gaat.
Ik vind het prima gedaan zo. In de serie is hij een iets ander personage ja, maar de manier waarop ze het hebben opgelost zonder dat het al te ingewikkeld wordt voor niet-boeken lezers is best netjes - het één volgt elkaar logisch op, en hij is inderdaad een beetje dom in het tevreden houden van zijn allies, maar waarschijnlijk dat dat ook de bedoeling is. Anders was het weer een te perfect personage die alleen maar door laf verraad gedood kan worden, nu is het vooral een beetje een domme sukkel die militair briljant is maar daarbuiten gewoon steken laat vallen.
pi_126018100
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:00 schreef Chevalric het volgende:
In het boek was Robb al aardig op weg naar Casterly Rock, toen hij het nieuws over Bran en Rickon kreeg. Vervolgens raakt hij gewond en laat hij zich verzorgen door Jeyne Westerling. Van het een komt het ander en Robb voelt zich verplicht om met haar te trouwen, wat hem dan weer de Frey troepen kost.
Ik vind dit een onbegrijpelijke wijziging. Nu kun je absoluut niet begrijpen waarom hij de belofte aan de Freys verbrak, terwijl het in het boek goed bij zijn karakter paste, als Ned Jr. Ze hadden best Jeyne in Talisa kunnen veranderen, inclusief haar nieuwe achtergrond, als ze maar de originele reden van hun trouwen hadden gehouden.

Ik begrijp best dat wijzigingen t.o.v. het boek nodig zijn, maar met een paar kleine aanpassingen aan de serie hadden ze het best geloofwaardig kunnen houden. Nu lijkt hij een oneervolle sukkel, terwijl eer juist de reden was om met Jeyne te gaan trouwen.

Of hij nu naar het noorden trekt, of naar Casterly Rock boeit verder niet echt, voor beide valt iets te zeggen.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:12:12 #49
211083 Angelof9
I must go first
pi_126018832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:52 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ik vind dit een onbegrijpelijke wijziging. Nu kun je absoluut niet begrijpen waarom hij de belofte aan de Freys verbrak, terwijl het in het boek goed bij zijn karakter paste, als Ned Jr. Ze hadden best Jeyne in Talisa kunnen veranderen, inclusief haar nieuwe achtergrond, als ze maar de originele reden van hun trouwen hadden gehouden.

Ik begrijp best dat wijzigingen t.o.v. het boek nodig zijn, maar met een paar kleine aanpassingen aan de serie hadden ze het best geloofwaardig kunnen houden. Nu lijkt hij een oneervolle sukkel, terwijl eer juist de reden was om met Jeyne te gaan trouwen.

Of hij nu naar het noorden trekt, of naar Casterly Rock boeit verder niet echt, voor beide valt iets te zeggen.
:Y
  vrijdag 3 mei 2013 @ 13:17:09 #50
7957 Chevalric
pi_126019051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 12:52 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ja, precies. Z'n huwelijk met Talysa past helemaal niet bij het karakter van Robb, zoals we dat uit de boeken kennen (Ned Jr. zoals je zegt). Jeyne of Talysa maakt niet zoveel uit, maar de reden van het huwelijk is in de boeken veel beter uitgelegd en meer "in character".

Het is ook raar dat Robb blijft volhouden dat Bran en Rickon nog leven, terwijl al het bewijs er op duidt dat niet zo is. Dat kan natuurlijk een verwijzing zijn naar het feit alle Stark kinderen in meer of mindere mate wargs zijn en dat ze dus niet alleen verbonden zijn met hun wolven, maar ook met elkaar.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:00:23 #51
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_126022935
Het past, overigens, ook niet echt in de middeleeuwse cultuur die GRRM gecreëerd heeft.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:17:51 #52
7957 Chevalric
pi_126023653
quote:
18s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:00 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Het past, overigens, ook niet echt in de middeleeuwse cultuur die GRRM gecreëerd heeft.
Je bedoelt het principe van trouwen uit liefde?
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:29:25 #53
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_126024111
Ik denk eerder aan het trouwen met lager geborenen/ niet edelen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Serieus_Persoon op 03-05-2013 15:47:48 ]
  vrijdag 3 mei 2013 @ 15:56:15 #54
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126025301
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:29 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ik denk eerder aan het trouwen met lager geborenen/ niet edelen.
Maar Talisa is wel van edele geboorte, dat wordt ergens gezegd, door Robb tegen haarzelf als ik me niet vergis, toen ze nog gewonden aan het verzorgen was op het slagveld.
pi_126032231
Wat ik nog het meest jammer vind aan het veranderen van karakters is dat je dan meteen weet dat ze niet belangrijk zijn. Het mooie van de boekenserie is dat echt de meest marginale karakter met een epische plottwist kan komen. Dus elk karakter kan in principe in boek 6 of 7 een belangrijke rol krijgen, door ze weg te laten uit de serie of zodanig te veranderen dat het een ander karakter wordt weet je ook meteen dat ze geen belangrijke rol gaan spelen. Maakt het speculeren toch iets minder leuk.
pi_126039712
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 19:14 schreef Timwonnacott het volgende:
Wat ik nog het meest jammer vind aan het veranderen van karakters is dat je dan meteen weet dat ze niet belangrijk zijn. Het mooie van de boekenserie is dat echt de meest marginale karakter met een epische plottwist kan komen. Dus elk karakter kan in principe in boek 6 of 7 een belangrijke rol krijgen, door ze weg te laten uit de serie of zodanig te veranderen dat het een ander karakter wordt weet je ook meteen dat ze geen belangrijke rol gaan spelen. Maakt het speculeren toch iets minder leuk.
Maar daarom juist raak ik een beetje in de war van de wisseling Jeyne/Talisa?
Of vergis ik me enorm, maar in het laatste boek komt Jeyne toch weer voor en gaf het me het idee dat ze nog wel eens belangrijk(er) kon worden.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door _Nienna_ op 03-05-2013 22:27:43 ]
pi_126039905
TVP! Hier ook iemand die alle boeken heeft gelezen :9
pi_126041570
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef Snowbells het volgende:
*O*
pi_126041641
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:03 schreef _Nienna_ het volgende:

[..]

Of vergis ik me enorm, maar in het laatste boek komt Jeyne toch weer voor en gaf het me het idee dat ze nog wel eens belangrijk(er) kon worden.

SPOILER
Ik dacht dat Jeyne zelf niet van het plot bewust was.
pi_126041679
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:03 schreef _Nienna_ het volgende:

[..]

SPOILER
Dat kan ik me niet meer herinneren, weet alleen dat ze 'mogelijk' een kind heeft gekregen maar dat is fan speculatie op basis van de beschrijving van haar heupen. :P
pi_126041968
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ja dat kan natuurlijk ook nog...
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:45:23 #62
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_126042032
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef Snowbells het volgende:
Welkom :P
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:54:27 #63
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_126042455
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Dat kan ik me niet meer herinneren, weet alleen dat ze 'mogelijk' een kind heeft gekregen maar dat is fan speculatie op basis van de beschrijving van haar heupen. :P
Er wordt ook gespeculeerd dat de Jeyne die Cat ziet niet dezelfde is als de Jeyne die Jaime ziet.

Ook op basis van de beschrijving van haar heupen
.
  vrijdag 3 mei 2013 @ 23:01:04 #64
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_126042796
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef Kirov het volgende:

[..]

Dan was ze niet de enige. Haar broer, Raynald Westerling, wordt door de Freys gedood
nadat hij Grey wind heeft bevrijd :'(
pi_126043505
Er was toch ook een theorie dat de Jeyne die er later bij zit bij haar moeder/Jaime een fake is? Omdat in het begin van de boeken haar heupen worden beschreven als smal/breed en op dat moment andersom? (Even
vergeten hoe t nou precies zat :@)
pi_126047976
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 23:15 schreef Snowbells het volgende:
Er was toch ook een theorie dat de Jeyne die er later bij zit bij haar moeder/Jaime een fake is? Omdat in het begin van de boeken haar heupen worden beschreven als smal/breed en op dat moment andersom? (Even
vergeten hoe t nou precies zat :@)
Ja, in ASOS wordt Jeyne beschreven als een vrouw met brede heupen (wat vruchtbaarheid aangeeft), terwijl de vrouw die Jaime in AFFC ziet dat niet heeft. De theorie is geloof ik dat Jeyne verwisseld is met haar jongere zus.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 01:44:19 #67
383398 Kyubey
pi_126048105
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 01:36 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ja, in ASOS wordt Jeyne beschreven als een vrouw met brede heupen (wat vruchtbaarheid aangeeft), terwijl de vrouw die Jaime in AFFC ziet dat niet heeft. De theorie is geloof ik dat Jeyne verwisseld is met haar jongere zus.
Hier staat de theorie.
http://towerofthehand.com/blog/2010/08/02_heir_to_the_north/

Ik weet niet, het lijkt me niet heel belangrijk als het waar zou zijn. Tenzij er een grote timeskip komt is het kind toch maar een peuter op het eind.
Helemaal super.
pi_126048257
Leeftijd is niet belangrijk, zie King Tommen. Als er echt een kind is en dat kind geboren wordt, dan is Jeyne ineens extreem belangrijk in het verhaal.

Ik vraag me af of het feit dat Jeyne's volledige achtergrond in de serie is gewijzigd een hint is dat we weinig van haar gaan zien na de Red Wedding. In het boek is de Westerling familie en hun samenzwering relevant vanwege de banden met de Lannisters, en dat is er nu allemaal niet.

[ Bericht 49% gewijzigd door Nic1 op 04-05-2013 02:11:34 ]
  zaterdag 4 mei 2013 @ 18:52:13 #69
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126064359
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 01:55 schreef Nic1 het volgende:
Leeftijd is niet belangrijk, zie King Tommen. Als er echt een kind is en dat kind geboren wordt, dan is Jeyne ineens extreem belangrijk in het verhaal.

Ik vraag me af of het feit dat Jeyne's volledige achtergrond in de serie is gewijzigd een hint is dat we weinig van haar gaan zien na de Red Wedding. In het boek is de Westerling familie en hun samenzwering relevant vanwege de banden met de Lannisters, en dat is er nu allemaal niet.
Ik denk dat het feit dat Talisa/Jeyne afstamt van maegirs (Talisa heet Maegyr van haar achternaam, de oma van Jeyne is Meggie the Frog) belangrijker wordt geacht - bij het verraad van Bolton kun je de Westerlings redelijk gemakkelijk er tussenuit laten.

Wat ik heel leuk vind is dat Qyburn in Harrenhal zit en dat de serievolgers die geen boeken gelezen hebben nog werkelijk niet het minste idee hebben wat een rol die kerel later gaat spelen >:)
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:23:01 #70
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_126068256
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 18:52 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik denk dat het feit dat Talisa/Jeyne afstamt van maegirs (Talisa heet Maegyr van haar achternaam, de oma van Jeyne is Meggie the Frog) belangrijker wordt geacht - bij het verraad van Bolton kun je de Westerlings redelijk gemakkelijk er tussenuit laten.

Wat ik heel leuk vind is dat Qyburn in Harrenhal zit en dat de serievolgers die geen boeken gelezen hebben nog werkelijk niet het minste idee hebben wat een rol die kerel later gaat spelen >:)
Dat werd toch later Cersei's persoonlijke martelexpert?
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:34:49 #71
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126068983
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:23 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Dat werd toch later Cersei's persoonlijke martelexpert?
Ja, en hij maakte van The Mountain een soort Gregorstein >:)
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:37:51 #72
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_126069122
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:34 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ohjah, dat was dankzij Oberyn's gif :D.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:54:29 #73
383398 Kyubey
pi_126069909
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:34 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dat was baas idd _O_

"Can you revive someone without a head?"
"I don't think it works that way"
Dus wel :P
Helemaal super.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 22:41:55 #74
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126076084
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:54 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Dat was baas idd _O_

"Can you revive someone without a head?"
"I don't think it works that way"
Dus wel :P
Qyburn gebruikt niet hetzelfde trucje als de rode priesters hè. Hij gebruikt er jonge vrouwen voor. Ik hoop dat we daar het fijne nog over te weten komen.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 23:14:32 #75
383398 Kyubey
pi_126077415
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 22:41 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Qyburn gebruikt niet hetzelfde trucje als de rode priesters hè. Hij gebruikt er jonge vrouwen voor. Ik hoop dat we daar het fijne nog over te weten komen.
Wacht wat :o ik heb iets gemist dus :')
Helemaal super.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 23:39:24 #76
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126078437
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 23:14 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Wacht wat :o ik heb iets gemist dus :')
Uit samenvatting Cersei chapter 5, A feast for Crows:
quote:
Qyburn asks if he can have the women for his experiments. Cersei snaps that she already gave him Senelle, but he replies that she is quite "exhausted."
Cersei chapter 8, AFFC:
quote:
Qyburn informs the queen that while Falyse does live, she can no longer even feed herself.
Op dit laatste wordt niet echt ingegaan, maar ik vermoed
SPOILER
pi_126079807
Ik denk gewoon zwaar mishandeld :@
  zondag 5 mei 2013 @ 00:49:45 #78
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126079886
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 00:46 schreef Snowbells het volgende:
Ik denk gewoon zwaar mishandeld :@
Dat ook, maar hij had ook wat levenssapjes nodig om Frankengregor in leven te houden. En wellicht een hoofd, aangezien het origineel naar Dorne is verscheept. >:)
  zondag 5 mei 2013 @ 01:13:11 #79
383398 Kyubey
pi_126080364
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 00:49 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dat ook, maar hij had ook wat levenssapjes nodig om Frankengregor in leven te houden. En wellicht een hoofd, aangezien het origineel naar Dorne is verscheept. >:)
Wie zegt een hoofd? >:)
quote:
Over them both loomed a giant in armor made of stone, but when he opened his visor, there was nothing inside but darkness and thick black blood.
Bran visioen in aGoT.
Helemaal super.
  zondag 5 mei 2013 @ 01:17:58 #80
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126080453
Weet ik, maar ik denk dan even meer praktisch, van "hoe kan hij z'n tegenstander dan zien" enzovoorts.
  zondag 5 mei 2013 @ 01:19:18 #81
383398 Kyubey
pi_126080474
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 01:17 schreef Gwywen het volgende:
Weet ik, maar ik denk dan even meer praktisch, van "hoe kan hij z'n tegenstander dan zien" enzovoorts.
Ah. Zo had ik het nog niet bekeken. Ik vond het al disturbing genoeg zonder hoofd :o ;(
Helemaal super.
  zondag 5 mei 2013 @ 01:20:33 #82
383398 Kyubey
pi_126080496
quote:
Verzoek om alles over A Dance with Dragons dus wel achter spoilers te houden!
Houdt iemand zich hier nog aan?
Helemaal super.
  zondag 5 mei 2013 @ 03:34:08 #83
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_126082031
quote:
9s.gif Op zondag 5 mei 2013 01:20 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Houdt iemand zich hier nog aan?
Volgens mij niet echt. Ik moet bekennen dat ik zelf nauwelijks weet wat in welk boek staat, beetje lastig om hier dan rekening mee te houden...
  zondag 5 mei 2013 @ 15:07:29 #84
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126092543
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 03:34 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Volgens mij niet echt. Ik moet bekennen dat ik zelf nauwelijks weet wat in welk boek staat, beetje lastig om hier dan rekening mee te houden...
Ik kan me tot en met boek 3 nog wel aardig de volgorde herinneren, maar boek 4 en 5 lopen voor mij (en ook in werkelijkheid) totaal door elkaar heen, dus het zou zomaar kunnen dat ik inderdaad soms dingen uit ADWD spoil, sorry hiervoor.
pi_126092982
Boeiend, ADWD is al twee jaar uit, dat gaat dus niet meer in spoilertags. Mensen hebben tijd genoeg gehad om het te lezen.
pi_126101469
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 15:07 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik kan me tot en met boek 3 nog wel aardig de volgorde herinneren, maar boek 4 en 5 lopen voor mij (en ook in werkelijkheid) totaal door elkaar heen, dus het zou zomaar kunnen dat ik inderdaad soms dingen uit ADWD spoil, sorry hiervoor.
Dat heb ik ook dus, en met elke reread vind ik affc beter worden... het is idd het ontbreken van de hoofdstukken van jon snow, dany en tyrion die affc zo kut maakt, ben blij dat ik vorig jaar pas ben begonnen met de boeken en niet 10 jaar geleden... 5 jaar wachten en dan dan affc krijgen en dan nog eens 6 jaar wachten op adwd lijkt me echt extreem kut!
  zondag 5 mei 2013 @ 20:17:43 #87
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_126103197
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 15:56 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Maar Talisa is wel van edele geboorte, dat wordt ergens gezegd, door Robb tegen haarzelf als ik me niet vergis, toen ze nog gewonden aan het verzorgen was op het slagveld.
Ja maar een Koning kan natuurlijk niet zomaar met lage adel trouwen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 5 mei 2013 @ 21:23:12 #88
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_126107071
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 15:17 schreef MAHL het volgende:
Boeiend, ADWD is al twee jaar uit, dat gaat dus niet meer in spoilertags. Mensen hebben tijd genoeg gehad om het te lezen.
Het moet volgend deel ook gewoon uit de OP. :Y
Of een toevallig modje dat hier meeleest mag het bij deze al doen. O-)
pi_126107202
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 15:17 schreef MAHL het volgende:
Dus nu moet de rest hier maar gewoon niet meer komen dan?
  zondag 5 mei 2013 @ 21:26:13 #90
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126107250
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 19:38 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

ben blij dat ik vorig jaar pas ben begonnen met de boeken en niet 10 jaar geleden... 5 jaar wachten en dan dan affc krijgen en dan nog eens 6 jaar wachten op adwd lijkt me echt extreem kut!
Ik ben in 2002 begonnen ;(
Om de twee jaar de serie herlezen is de enige remedie.
pi_126107500
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:26 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik ben in 2002 begonnen ;(
Om de twee jaar de serie herlezen is de enige remedie.
“Life is not a song, sweetling.
Someday you may learn that, to your sorrow.”

i feel for you... ik ben ook al met de 2e reread bezig.. ik wil nu TWOW hebben maar dat is nog minimaal 2 jaar wachten.
  zondag 5 mei 2013 @ 21:45:25 #92
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126108442
Over het eerste boek kan ik nog een mooie anekdote vertellen. Ik had het ooit in een opwelling gekocht, zonder ook maar te weten waar het over ging (ik wist nog net dat het fantasy was, ik geloof dat ik de flaptekst niet eens heb gelezen) - ik hield in die tijd erg van superdikke boeken, vandaar.
Om onduidelijke redenen heeft het daarna minstens anderhalf jaar in mijn boekenkast staan te verstoffen :o , tot ik het op een dag begon te lezen... and the rest is history. :)
pi_126110951

[ Bericht 23% gewijzigd door Maisnon op 05-05-2013 23:13:16 ]
pi_126112605
Vraag het dan hier maar. Wat is het boekspoiler in dit plaatje dan? :P
  zondag 5 mei 2013 @ 23:06:06 #95
211083 Angelof9
I must go first
pi_126112743
Tommen's poes?
  zondag 5 mei 2013 @ 23:06:08 #96
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126112745
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 23:03 schreef Funzel het volgende:
Vraag het dan hier maar. Wat is het boekspoiler in dit plaatje dan? :P
Qyburn met een schedel, waarschijnlijk.
pi_126112798
Ja Qyburn met de schedel van ik gok the Mountain, en daar achterin dat is Robert Strong :P oh en volgens mij mist Myrcella een oor :P
  zondag 5 mei 2013 @ 23:11:22 #98
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_126112969
Die kat van Tommen, dat lijkt Balerion wel, de zwarte kat van Rhaenys.
pi_126114827
Ik kom me net toch een foto van de komende ep tegen zeg :o
pi_126114903
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 00:03 schreef Funzel het volgende:
Ik kom me net toch een foto van de komende ep tegen zeg :o
Posten dan, gek.

(nog wel in spoilertags aub :P)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: