quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:17 schreef Kirov het volgende:
Dorne zal wel Spaans worden, blank met wat Arabisch erdoor
quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:44 schreef Maisnon het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is als het goed is Daario. Waar is de uitbundigheid?quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik zag Dorne ook altijd een tikje Arabisch voor me, Spaans.. not so much...
De Bravoosi beeld ik me altijd in als Latino, met allerlei gekleurde kleding en baardjes etc.
[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 01-05-2013 16:19:06 ]
Helaasquote:Dat is als het goed is Daario. Waar is de uitbundigheid?
quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:44 schreef Maisnon het volgende:
Wat? Nee, zo ziet hij er echt niet uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is als het goed is Daario. Waar is de uitbundigheid?You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
In dit topic waarschijnlijk welquote:Op woensdag 1 mei 2013 16:03 schreef 1299 het volgende:
Ik volg het ook, seizoen 1 ging redelijk, seizoen 2 zat ik af en toen aan mijn hoofd te krabben. En nu seizoen 3 snap ik er de ballen niet meer van.
Misschien ben ik wel gewoon dom maar ik kan al die verschillende verhaallijnen niet meer differentiëren en elke aflevering worden er weer gerust 10 nieuwe karakters geïntroduceerd. Ben ik de enige die daar last van heeft?
Dit is het topic met boekspoilersquote:Op woensdag 1 mei 2013 16:03 schreef 1299 het volgende:
Ik volg het ook, seizoen 1 ging redelijk, seizoen 2 zat ik af en toen aan mijn hoofd te krabben. En nu seizoen 3 snap ik er de ballen niet meer van.
Misschien ben ik wel gewoon dom maar ik kan al die verschillende verhaallijnen niet meer differentiëren en elke aflevering worden er weer gerust 10 nieuwe karakters geïntroduceerd. Ben ik de enige die daar last van heeft?
Ze gaat eerst helemaal naar Ashai voordat ze naar Westeros gaat ben ik bangquote:Op woensdag 1 mei 2013 16:24 schreef Franknfurter het volgende:
Zo, ik kan weer posten
Ik vind het nog altijd eeuwig zonde dat Daenerys eerst naar dat stomme Meereen toegaat, ga gewoon met je draakjes naar Westeros varen, wie weigert je een schip als je 'm levend kan flamberen?
"To go west, you must go east"quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:26 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ze gaat eerst helemaal naar Ashai voordat ze naar Westeros gaat ben ik bang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pardon, was een adwd-spoiler
Ah sorry, dan zit ik idd verkeerdquote:Op woensdag 1 mei 2013 16:12 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Dit is het topic met boekspoilerspas op, misschien kan je beter hier kijken TV / [USA] Game of Thrones #77: All hail the Queen of Thornes!
quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:34 schreef Franknfurter het volgende:
Dat mag wel uit de OP lijkt me, ADWD is al bijna 2 jaar uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pardon, was een adwd-spoiler
quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:34 schreef Franknfurter het volgende:
Ongetwijfeld niet. Die is te prominent om te recasten, dus kan wel eisen dat ze niet naakt gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pardon, was een adwd-spoilerLaffe huichelaar
Randstadquote:Op woensdag 1 mei 2013 20:40 schreef Wihakayda het volgende:
Gaan er ook fokkers?
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/events/247115832099174/
Lijkt me wel lachen!
Vraag me af of dat wel de moeite waar is.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:40 schreef Wihakayda het volgende:
Gaan er ook fokkers?
[ afbeelding ]
Lijkt me wel lachen!
quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:40 schreef Wihakayda het volgende:
Gaan er ook fokkers?
[ afbeelding ]
Lijkt me wel lachen!
quote:
Tja, het is een tentoonstelling; niet teveel verwachten is altijd goedquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:00 schreef Funzel het volgende:
[..]
Vraag me af of dat wel de moeite waar is.
Oh das wel jammer... Ik moet ervoor uit Brabant komen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 22:00 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben wel van plan te gaan, ja. Of ik er ook binnenkom, is weer een andere vraag. Ze laten maar iets van 150 mensen toe ofzo.
quote:
Sweet summer childquote:Wel gaat Arya sowieso een hele belangrijke, "strijdende" rol spelen. Dat kan bijna niet missen.
Ja toevallig weet ik wat meer over het lot van Arya ook (ben nog lang niet door de boeken heen) en ik vind het wel jammer dat iedereen uit elkaar gedreven lijkt te zijn. Allemaal totaal andere dingen aan het doen dan ik verwacht had.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:22 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Sweet summer childAl hoop ik dat ze in deel 6 eens naar Westeros vertrekt om iedereen eens uit te schakelen.
ik wou dat ik alles nog een keer voor het eerst kon lezen...quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:34 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja toevallig weet ik wat meer over het lot van Arya ook (ben nog lang niet door de boeken heen) en ik vind het wel jammer dat iedereen uit elkaar gedreven lijkt te zijn. Allemaal totaal andere dingen aan het doen dan ik verwacht had.
Ik ben met lezen op dit moment bij Nightfort, dat Bran en de gang Sam en Gilly ontmoeten als ze uit die put omhoog komenen Coldhands aan de andere kant wacht.
Nee, naar het oosten om Dany te joinen!quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:22 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Sweet summer childAl hoop ik dat ze in deel 6 eens naar Westeros vertrekt om iedereen eens uit te schakelen.
Ik ben toch al wat gespoilerd, komen wat kleurrijke bruiloften aanquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:40 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
ik wou dat ik alles nog een keer voor het eerst kon lezen...
je hebt nog wat leuke avonturen voor de boegik zou wel uit dit topic blijven als je niet gespoiled wilt worden..
Vertrek meteen uit dit topicquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:34 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ja toevallig weet ik wat meer over het lot van Arya ook (ben nog lang niet door de boeken heen) en ik vind het wel jammer dat iedereen uit elkaar gedreven lijkt te zijn. Allemaal totaal andere dingen aan het doen dan ik verwacht had.
Ik ben met lezen op dit moment bij Nightfort, dat Bran en de gang Sam en Gilly ontmoeten als ze uit die put omhoog komenen Coldhands aan de andere kant wacht.
Nieuwe TT?quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:09 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Vertrek meteen uit dit topicdaar doe je jezelf een groot plezier mee. This topic is dark and full of spoilers.
Hoe erg je ooit gespoilerd wordt, het boek blijft leuk. Maar het is zoveel leuker als je de dingen niet aan ziet komen.
Hey Maisnonquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:45 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik ben toch al wat gespoilerd, komen wat kleurrijke bruiloften aanmaar dan vind ik het alsnog tof om te lezen
Wel moeilijk want er zijn dingen hier die ik niet altijd wil weten en een boel wat ik niet kwijt kan in het TV topic
Misschien moet dit topic meer de snelheid van de serie gaan volgen, en overige discussies zouden op zich naar het echte boekentopic kunnen. Op die manier kunnen seriekijkers hier ook komen voor vragen o.i.d.quote:Op donderdag 2 mei 2013 21:53 schreef IrfieJ het volgende:
ja idd, miss moeten we spoilers gewoon maken met de boeken erbij zodat de boeken lezers die halverwege zijn ook mee kunnen theoretiseren, Al is het wel vervelend om dat in 1 topic te hebben, al die theorien die mensen hebben die voor ADWD al van de baan zijn...
link? kon hem niet vinden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 01:04 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Misschien moet dit topic meer de snelheid van de serie gaan volgen, en overige discussies zouden op zich naar het echte boekentopic kunnen. Op die manier kunnen seriekijkers hier ook komen voor vragen o.i.d.
Ik ook, er wordt nu al zo vaak op gezinspeeld "als Robb er straks niet meer is" en over de claim van Sansa op Winterfell en zo.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:14 schreef Funzel het volgende:
In het boek kwam de RW toch wel als een schok. Betwijfel of dat in de serie ook zo zal zijn.
Ja inderdaad..quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik ook, er wordt nu al zo vaak op gezinspeeld "als Robb er straks niet meer is" en over de claim van Sansa op Winterfell en zo.
Ergens is dat ook wel het jammere van de manier hoe de serie gemaakt is, in de boeken gebeurde het vaak dat een persoon zijdelings genoemd werd en dan ineens tot een grote daad kwam, en dat je je dan afvroeg: had ik dit moeten zien aankomen? {terugbladeren} Ja, dit had ik kunnen zien aankomen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:21 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja inderdaad..
Wel goed dat ze Roose nu wat meer screentime geven, die moet straks toch een schokkende daad verrichten.
Ik vind het prima gedaan zo. In de serie is hij een iets ander personage ja, maar de manier waarop ze het hebben opgelost zonder dat het al te ingewikkeld wordt voor niet-boeken lezers is best netjes - het één volgt elkaar logisch op, en hij is inderdaad een beetje dom in het tevreden houden van zijn allies, maar waarschijnlijk dat dat ook de bedoeling is. Anders was het weer een te perfect personage die alleen maar door laf verraad gedood kan worden, nu is het vooral een beetje een domme sukkel die militair briljant is maar daarbuiten gewoon steken laat vallen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:00 schreef Chevalric het volgende:
Wat vinden jullie van de richting waarin de schrijvers zijn gegaan met Robb? Ik zat eerder deze week een podcast te luisteren over GoT waarin de boeklezer zwaar geïrriteerd was door de Robb-verhaallijn. Hij had het gevoel dat de serie-schrijvers de boeklezers een dikke vinger gaven met hoe Robb nu verzint dat hij naar Casterly Rock gaat.
Ik vind dit een onbegrijpelijke wijziging. Nu kun je absoluut niet begrijpen waarom hij de belofte aan de Freys verbrak, terwijl het in het boek goed bij zijn karakter paste, als Ned Jr. Ze hadden best Jeyne in Talisa kunnen veranderen, inclusief haar nieuwe achtergrond, als ze maar de originele reden van hun trouwen hadden gehouden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:00 schreef Chevalric het volgende:
In het boek was Robb al aardig op weg naar Casterly Rock, toen hij het nieuws over Bran en Rickon kreeg. Vervolgens raakt hij gewond en laat hij zich verzorgen door Jeyne Westerling. Van het een komt het ander en Robb voelt zich verplicht om met haar te trouwen, wat hem dan weer de Frey troepen kost.
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:52 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik vind dit een onbegrijpelijke wijziging. Nu kun je absoluut niet begrijpen waarom hij de belofte aan de Freys verbrak, terwijl het in het boek goed bij zijn karakter paste, als Ned Jr. Ze hadden best Jeyne in Talisa kunnen veranderen, inclusief haar nieuwe achtergrond, als ze maar de originele reden van hun trouwen hadden gehouden.
Ik begrijp best dat wijzigingen t.o.v. het boek nodig zijn, maar met een paar kleine aanpassingen aan de serie hadden ze het best geloofwaardig kunnen houden. Nu lijkt hij een oneervolle sukkel, terwijl eer juist de reden was om met Jeyne te gaan trouwen.
Of hij nu naar het noorden trekt, of naar Casterly Rock boeit verder niet echt, voor beide valt iets te zeggen.
Ja, precies. Z'n huwelijk met Talysa past helemaal niet bij het karakter van Robb, zoals we dat uit de boeken kennen (Ned Jr. zoals je zegt). Jeyne of Talysa maakt niet zoveel uit, maar de reden van het huwelijk is in de boeken veel beter uitgelegd en meer "in character".quote:Op vrijdag 3 mei 2013 12:52 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ik vind dit een onbegrijpelijke wijziging. Nu kun je absoluut niet begrijpen waarom hij de belofte aan de Freys verbrak, terwijl het in het boek goed bij zijn karakter paste, als Ned Jr. Ze hadden best Jeyne in Talisa kunnen veranderen, inclusief haar nieuwe achtergrond, als ze maar de originele reden van hun trouwen hadden gehouden.
Ik begrijp best dat wijzigingen t.o.v. het boek nodig zijn, maar met een paar kleine aanpassingen aan de serie hadden ze het best geloofwaardig kunnen houden. Nu lijkt hij een oneervolle sukkel, terwijl eer juist de reden was om met Jeyne te gaan trouwen.
Of hij nu naar het noorden trekt, of naar Casterly Rock boeit verder niet echt, voor beide valt iets te zeggen.
Je bedoelt het principe van trouwen uit liefde?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:00 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Het past, overigens, ook niet echt in de middeleeuwse cultuur die GRRM gecreëerd heeft.
Maar Talisa is wel van edele geboorte, dat wordt ergens gezegd, door Robb tegen haarzelf als ik me niet vergis, toen ze nog gewonden aan het verzorgen was op het slagveld.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:29 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Ik denk eerder aan het trouwen met lager geborenen/ niet edelen.
Maar daarom juist raak ik een beetje in de war van de wisseling Jeyne/Talisa?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 19:14 schreef Timwonnacott het volgende:
Wat ik nog het meest jammer vind aan het veranderen van karakters is dat je dan meteen weet dat ze niet belangrijk zijn. Het mooie van de boekenserie is dat echt de meest marginale karakter met een epische plottwist kan komen. Dus elk karakter kan in principe in boek 6 of 7 een belangrijke rol krijgen, door ze weg te laten uit de serie of zodanig te veranderen dat het een ander karakter wordt weet je ook meteen dat ze geen belangrijke rol gaan spelen. Maakt het speculeren toch iets minder leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door _Nienna_ op 03-05-2013 22:27:43 ]
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef Snowbells het volgende:
TVP! Hier ook iemand die alle boeken heeft gelezen
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:03 schreef _Nienna_ het volgende:
[..]
Maar daarom juist raak ik een beetje in de war van de wisseling Jeyne/Talisa?
Of vergis ik me enorm, maar in het laatste boek komt Jeyne toch weer voor en gaf het me het idee dat ze nog wel eens belangrijk(er) kon worden.Ik dacht dat Jeyne zelf niet van het plot bewust was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beneath the gold, the bitter steel
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:03 schreef _Nienna_ het volgende:
[..]
Maar daarom juist raak ik een beetje in de war van de wisseling Jeyne/Talisa?
Of vergis ik me enorm, maar in het laatste boek komt Jeyne toch weer voor en gaf het me het idee dat ze nog wel eens belangrijk(er) kon worden.Dat kan ik me niet meer herinneren, weet alleen dat ze 'mogelijk' een kind heeft gekregen maar dat is fan speculatie op basis van de beschrijving van haar heupen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja dat kan natuurlijk ook nog...quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik dacht dat Jeyne zelf niet van het plot bewust was.
Welkomquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:07 schreef Snowbells het volgende:
TVP! Hier ook iemand die alle boeken heeft gelezen
Er wordt ook gespeculeerd dat de Jeyne die Cat ziet niet dezelfde is als de Jeyne die Jaime ziet.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat kan ik me niet meer herinneren, weet alleen dat ze 'mogelijk' een kind heeft gekregen maar dat is fan speculatie op basis van de beschrijving van haar heupen.
Dan was ze niet de enige. Haar broer, Raynald Westerling, wordt door de Freys gedoodquote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:37 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik dacht dat Jeyne zelf niet van het plot bewust was.
Ja, in ASOS wordt Jeyne beschreven als een vrouw met brede heupen (wat vruchtbaarheid aangeeft), terwijl de vrouw die Jaime in AFFC ziet dat niet heeft. De theorie is geloof ik dat Jeyne verwisseld is met haar jongere zus.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 23:15 schreef Snowbells het volgende:
Er was toch ook een theorie dat de Jeyne die er later bij zit bij haar moeder/Jaime een fake is? Omdat in het begin van de boeken haar heupen worden beschreven als smal/breed en op dat moment andersom? (Even
vergeten hoe t nou precies zat)
Hier staat de theorie.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 01:36 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ja, in ASOS wordt Jeyne beschreven als een vrouw met brede heupen (wat vruchtbaarheid aangeeft), terwijl de vrouw die Jaime in AFFC ziet dat niet heeft. De theorie is geloof ik dat Jeyne verwisseld is met haar jongere zus.
Ik denk dat het feit dat Talisa/Jeyne afstamt van maegirs (Talisa heet Maegyr van haar achternaam, de oma van Jeyne is Meggie the Frog) belangrijker wordt geacht - bij het verraad van Bolton kun je de Westerlings redelijk gemakkelijk er tussenuit laten.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 01:55 schreef Nic1 het volgende:
Leeftijd is niet belangrijk, zie King Tommen. Als er echt een kind is en dat kind geboren wordt, dan is Jeyne ineens extreem belangrijk in het verhaal.
Ik vraag me af of het feit dat Jeyne's volledige achtergrond in de serie is gewijzigd een hint is dat we weinig van haar gaan zien na de Red Wedding. In het boek is de Westerling familie en hun samenzwering relevant vanwege de banden met de Lannisters, en dat is er nu allemaal niet.
Dat werd toch later Cersei's persoonlijke martelexpert?quote:Op zaterdag 4 mei 2013 18:52 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik denk dat het feit dat Talisa/Jeyne afstamt van maegirs (Talisa heet Maegyr van haar achternaam, de oma van Jeyne is Meggie the Frog) belangrijker wordt geacht - bij het verraad van Bolton kun je de Westerlings redelijk gemakkelijk er tussenuit laten.
Wat ik heel leuk vind is dat Qyburn in Harrenhal zit en dat de serievolgers die geen boeken gelezen hebben nog werkelijk niet het minste idee hebben wat een rol die kerel later gaat spelen
Ja, en hij maakte van The Mountain een soort Gregorsteinquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:23 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dat werd toch later Cersei's persoonlijke martelexpert?
Ohjah, dat was dankzij Oberyn's gifquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:34 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, en hij maakte van The Mountain een soort Gregorstein
Dat was baas iddquote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:34 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, en hij maakte van The Mountain een soort Gregorstein
Qyburn gebruikt niet hetzelfde trucje als de rode priesters hè. Hij gebruikt er jonge vrouwen voor. Ik hoop dat we daar het fijne nog over te weten komen.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 20:54 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Dat was baas idd![]()
"Can you revive someone without a head?"
"I don't think it works that way"
Dus wel
Wacht watquote:Op zaterdag 4 mei 2013 22:41 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Qyburn gebruikt niet hetzelfde trucje als de rode priesters hè. Hij gebruikt er jonge vrouwen voor. Ik hoop dat we daar het fijne nog over te weten komen.
Uit samenvatting Cersei chapter 5, A feast for Crows:quote:
Cersei chapter 8, AFFC:quote:Qyburn asks if he can have the women for his experiments. Cersei snaps that she already gave him Senelle, but he replies that she is quite "exhausted."
Op dit laatste wordt niet echt ingegaan, maar ik vermoedquote:Qyburn informs the queen that while Falyse does live, she can no longer even feed herself.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat ook, maar hij had ook wat levenssapjes nodig om Frankengregor in leven te houden. En wellicht een hoofd, aangezien het origineel naar Dorne is verscheept.quote:
Wie zegt een hoofd?quote:Op zondag 5 mei 2013 00:49 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Dat ook, maar hij had ook wat levenssapjes nodig om Frankengregor in leven te houden. En wellicht een hoofd, aangezien het origineel naar Dorne is verscheept.
Bran visioen in aGoT.quote:Over them both loomed a giant in armor made of stone, but when he opened his visor, there was nothing inside but darkness and thick black blood.
Ah. Zo had ik het nog niet bekeken. Ik vond het al disturbing genoeg zonder hoofdquote:Op zondag 5 mei 2013 01:17 schreef Gwywen het volgende:
Weet ik, maar ik denk dan even meer praktisch, van "hoe kan hij z'n tegenstander dan zien" enzovoorts.
Houdt iemand zich hier nog aan?quote:Verzoek om alles over A Dance with Dragons dus wel achter spoilers te houden!
Volgens mij niet echt. Ik moet bekennen dat ik zelf nauwelijks weet wat in welk boek staat, beetje lastig om hier dan rekening mee te houden...quote:
Ik kan me tot en met boek 3 nog wel aardig de volgorde herinneren, maar boek 4 en 5 lopen voor mij (en ook in werkelijkheid) totaal door elkaar heen, dus het zou zomaar kunnen dat ik inderdaad soms dingen uit ADWD spoil, sorry hiervoor.quote:Op zondag 5 mei 2013 03:34 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Volgens mij niet echt. Ik moet bekennen dat ik zelf nauwelijks weet wat in welk boek staat, beetje lastig om hier dan rekening mee te houden...
Dat heb ik ook dus, en met elke reread vind ik affc beter worden... het is idd het ontbreken van de hoofdstukken van jon snow, dany en tyrion die affc zo kut maakt, ben blij dat ik vorig jaar pas ben begonnen met de boeken en niet 10 jaar geleden... 5 jaar wachten en dan dan affc krijgen en dan nog eens 6 jaar wachten op adwd lijkt me echt extreem kut!quote:Op zondag 5 mei 2013 15:07 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik kan me tot en met boek 3 nog wel aardig de volgorde herinneren, maar boek 4 en 5 lopen voor mij (en ook in werkelijkheid) totaal door elkaar heen, dus het zou zomaar kunnen dat ik inderdaad soms dingen uit ADWD spoil, sorry hiervoor.
Ja maar een Koning kan natuurlijk niet zomaar met lage adel trouwen.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:56 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Maar Talisa is wel van edele geboorte, dat wordt ergens gezegd, door Robb tegen haarzelf als ik me niet vergis, toen ze nog gewonden aan het verzorgen was op het slagveld.
Het moet volgend deel ook gewoon uit de OP.quote:Op zondag 5 mei 2013 15:17 schreef MAHL het volgende:
Boeiend, ADWD is al twee jaar uit, dat gaat dus niet meer in spoilertags. Mensen hebben tijd genoeg gehad om het te lezen.
Dus nu moet de rest hier maar gewoon niet meer komen dan?quote:Op zondag 5 mei 2013 15:17 schreef MAHL het volgende:
Boeiend, ADWD is al twee jaar uit, dat gaat dus niet meer in spoilertags. Mensen hebben tijd genoeg gehad om het te lezen.
Ik ben in 2002 begonnenquote:Op zondag 5 mei 2013 19:38 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
ben blij dat ik vorig jaar pas ben begonnen met de boeken en niet 10 jaar geleden... 5 jaar wachten en dan dan affc krijgen en dan nog eens 6 jaar wachten op adwd lijkt me echt extreem kut!
“Life is not a song, sweetling.quote:Op zondag 5 mei 2013 21:26 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ik ben in 2002 begonnen![]()
Om de twee jaar de serie herlezen is de enige remedie.
Qyburn met een schedel, waarschijnlijk.quote:Op zondag 5 mei 2013 23:03 schreef Funzel het volgende:
Vraag het dan hier maar. Wat is het boekspoiler in dit plaatje dan?
Posten dan, gek.quote:Op maandag 6 mei 2013 00:03 schreef Funzel het volgende:
Ik kom me net toch een foto van de komende ep tegen zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |