Oke! Bedanktquote:Op zondag 28 april 2013 12:08 schreef Innisdemon het volgende:
Ja.
Je moet je werkgever doorgeven op welke rekening je salaris wilt ontvangen, en de tenaamstelling van die rekening.
Je moet wel diegene machtigen om jouw salaris op zijn rekening te ontvangen, en de werkgever op de hoogte stellen van die machtiging.
ik denk dat ts onder bewind staatquote:Op zondag 28 april 2013 12:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
waarom heb je geen bankrekening meer dan?
Met de machtiging zal dat niet veel problemen opleveren.quote:Op zondag 28 april 2013 12:28 schreef Kola het volgende:
En met de belasting is het verder ook geen probleem? Zien ze mijn geld op die bankrekening niet als vermogen van de desbetreffende persoon?
Goede vraag.quote:Op zondag 28 april 2013 12:23 schreef Lollertrolle het volgende:
Je pooier wilt het geld direct op zijn bankrekening hebben?
Het hele punt is om geen rekening op eigen naam te hebben. Het vermijden van (mijn) verbintenisquote:Op zondag 28 april 2013 13:48 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Is mogelijk. Beter vraagt TS dan een basisbankrekening aan ipv het via een ander te regelen.
Je staat toch sowieso op jouw naam en BSN ingeschreven als werknemer bij dat bedrijf?quote:Op zondag 28 april 2013 14:53 schreef Kola het volgende:
[..]
Het hele punt is om geen rekening op eigen naam te hebben. Het vermijden van (mijn) verbintenis
Maar een bankrekening levert toch geen verplichting op voor jou t.o.v. de bank?quote:Op zondag 28 april 2013 14:53 schreef Kola het volgende:
[..]
Het hele punt is om geen rekening op eigen naam te hebben. Het vermijden van (mijn) verbintenis
Loonbeslag vermoed ik zo.quote:Op zondag 28 april 2013 15:01 schreef hugecooll het volgende:
Als je nou gewoon even uitlegt op welke manier je ergens onderuit probeert te komen
Nee. Ik heb nog nooit rood gestaan of bijstand ontvangen. Geen schulden. Wil alleen niets direct op naam hebben staan.quote:
Gelul, je bent iets aan het bekokstoven om ergens onderuit te komen. Anders doe je zoiets niet.quote:Op zondag 28 april 2013 15:14 schreef Kola het volgende:
[..]
Nee. Ik heb nog nooit rood gestaan of bijstand ontvangen. Geen schulden. Wil alleen niets direct op naam hebben staan.
Erg geloofwaardig is het idd nietquote:Op zondag 28 april 2013 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gelul, je bent iets aan het bekokstoven om ergens onderuit te komen. Anders doe je zoiets niet.
Want waar ben je bang voor?quote:Op zondag 28 april 2013 15:14 schreef Kola het volgende:
[..]
Nee. Ik heb nog nooit rood gestaan of bijstand ontvangen. Geen schulden. Wil alleen niets direct op naam hebben staan.
Als elke maand het salaris eraf gepind wordt en overhandigd aan TS dan is er ook geen sprake van een lening of schenking.quote:Op zondag 28 april 2013 15:26 schreef Ivo1985 het volgende:
Ja het kan. Je werkgever zal waarschijnlijk wel zwart op wit willen hebben dat jij opdracht geeft om het geld over te laten maken naar een rekening die niet op jouw naam staat.
De werkgever kan zonder zo'n verklaring van jou namelijk niet aantonen dat je salaris correct aan jou is uitbetaald.
Wat hiervan nu het nut kan zijn weet ik niet. Het zijn nog steeds jouw inkomsten en je werkgever zal dat nog steeds blijven doorgeven aan de belastingdienst.
Ook krijgt de ontvanger te maken met schenkingsrecht, tenzij je op papier gaat vastleggen dat jouw salarisbetalingen een lening zijn aan de ontvanger. Maar dan moet de ontvanger weer rente betalen. Tenzij jij en de salarisontvanger een vorm van geregistreerd partnerschap hebben.
Dan moet A: dat pinnen en teruggeven direct gebeuren op de dag dat het salaris gestort wordtquote:Op zondag 28 april 2013 15:27 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Als elke maand het salaris eraf gepind wordt en overhandigd aan TS dan is er ook geen sprake van een lening of schenking.
Zo'n verklaring (van mij) aan de werkgever regel ik wel. Maar schenkingsrecht? Het geld is niet voor degene van wie die bankrekening is, ook is het geen lening. Het geld blijft tijdelijk op die rekening staan, als tussenpersoon zegmaar, dus er zal geen groot bedrag opgebouwd worden. Voor de belasting zie ik niet hoe ze daar dan een probleem van maken met rente enz, als ik ieder jaar gewoon normaal belasting betaal over mijn verdiende loon. De bedoeling is dat deze 3e persoon er compleet buiten blijft staan, enkel een rekening op diens naam beschikbaar stelt aan mij.quote:Op zondag 28 april 2013 15:26 schreef Ivo1985 het volgende:
Ja het kan. Je werkgever zal waarschijnlijk wel zwart op wit willen hebben dat jij opdracht geeft om het geld over te laten maken naar een rekening die niet op jouw naam staat.
De werkgever kan zonder zo'n verklaring van jou namelijk niet aantonen dat je salaris correct aan jou is uitbetaald.
Wat hiervan nu het nut kan zijn weet ik niet. Het zijn nog steeds jouw inkomsten en je werkgever zal dat nog steeds blijven doorgeven aan de belastingdienst.
Ook krijgt de ontvanger te maken met schenkingsrecht, tenzij je op papier gaat vastleggen dat jouw salarisbetalingen een lening zijn aan de ontvanger. Maar dan moet de ontvanger weer rente betalen. Tenzij jij en de salarisontvanger een vorm van geregistreerd partnerschap hebben.
Als het geen schenking is aan die persoon, dan is het zolang het op de rekening van die persoon staat een lening. Het geld is immers niet van die persoon, maar van jou. Terwijl jij het op dat moment niet in je bezit hebt.quote:Op zondag 28 april 2013 15:39 schreef Kola het volgende:
[..]
Zo'n verklaring (van mij) aan de werkgever regel ik wel. Maar schenkingsrecht? Het geld is niet voor degene van wie die bankrekening is, ook is het geen lening. Het geld blijft tijdelijk op die rekening staan, als tussenpersoon zegmaar, dus er zal geen groot bedrag opgebouwd worden. Voor de belasting zie ik niet hoe ze daar dan een probleem van maken met rente enz, als ik ieder jaar gewoon normaal belasting betaal over mijn verdiende loon. De bedoeling is dat deze 3e persoon er compleet buiten blijft staan, enkel een rekening op diens naam beschikbaar stelt aan mij.
Waarom zou je dat willen ? Wat is het voordeel van deze constructie ?quote:Op zondag 28 april 2013 15:39 schreef Kola het volgende:
[..]
Zo'n verklaring (van mij) aan de werkgever regel ik wel. Maar schenkingsrecht? Het geld is niet voor degene van wie die bankrekening is, ook is het geen lening. Het geld blijft tijdelijk op die rekening staan, als tussenpersoon zegmaar, dus er zal geen groot bedrag opgebouwd worden. Voor de belasting zie ik niet hoe ze daar dan een probleem van maken met rente enz, als ik ieder jaar gewoon normaal belasting betaal over mijn verdiende loon. De bedoeling is dat deze 3e persoon er compleet buiten blijft staan, enkel een rekening op diens naam beschikbaar stelt aan mij.
Ik zal zelf ook nooit gaan lenen van de bank.quote:Op zondag 28 april 2013 15:42 schreef MolFan het volgende:
Ben benieuwd hoe TS ooit een huis gaat kopenZal niet gaan als je loon onder iemand anders zijn naam binnen gaat komen
Gewoon een kerel zoeken en bij hem intrekken tochquote:Op zondag 28 april 2013 15:45 schreef Kola het volgende:
[..]
Ik zal zelf ook nooit gaan lenen van de bank.
Wat je wilt kan niet in ieder geval. Als je je aangifte gaat doen dan moet je een rekeningnummer opgeven waar je loon op gestort wordt. Als dit een rekeningnummer is met een andere tenaamstelling ga je gezeik met de BD krijgen aangezien het niet mag en we weten nog steeds niet waarom je dit wilt?quote:Op zondag 28 april 2013 15:45 schreef Kola het volgende:
[..]
Ik zal zelf ook nooit gaan lenen van de bank.
Ik denk wel dat het mag hoor. Je salaris mag immers ook in goud of bananen uitbetaald worden. Zolang je maar netjes aangifte doet.quote:Op zondag 28 april 2013 15:46 schreef MolFan het volgende:
[..]
Wat je wilt kan niet in ieder geval. Als je je aangifte gaat doen dan moet je een rekeningnummer opgeven waar je loon op gestort wordt. Als dit een rekeningnummer is met een andere tenaamstelling ga je gezeik met de BD krijgen aangezien het niet mag en we weten nog steeds niet waarom je dit wilt?
Genoeg andere manieren om aan een huis te komen.quote:Op zondag 28 april 2013 15:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Gewoon een kerel zoeken en bij hem intrekken toch
Krakenquote:Op zondag 28 april 2013 15:49 schreef Kola het volgende:
[..]
Genoeg andere manieren om aan een huis te komen.
Nee dat mag niet.quote:Op zondag 28 april 2013 15:48 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het mag hoor. Je salaris mag immers ook in goud of bananen uitbetaald worden. Zolang je maar netjes aangifte doet.
Ik heb al vanaf het begin gezegd waarom. Geen eigen rekening> niets direct op naam willen hebben staan.quote:Op zondag 28 april 2013 15:50 schreef Edensnator het volgende:
Geef eens antwoord op de vraag waarom je dit zou willen? Welke gevaren zie jij die 99,99% van de anderen niet zien?
Ja, want?quote:Op zondag 28 april 2013 15:51 schreef Kola het volgende:
[..]
Ik heb al vanaf het begin gezegd waarom. Geen eigen rekening> niets direct op naam willen hebben staan.
Oké, en nu het antwoord op het tweede deel van mijn vraag.quote:Op zondag 28 april 2013 15:51 schreef Kola het volgende:
[..]
Ik heb al vanaf het begin gezegd waarom. Geen eigen rekening> niets direct op naam willen hebben staan.
Ja, en wat is daar de reden voor?quote:Op zondag 28 april 2013 15:51 schreef Kola het volgende:
[..]
TS doet ook wel behoorlijk ontwijkend.quote:Op zondag 28 april 2013 15:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Raar verhaal. Stinkt naar katvanger/geldezel-trucs.
Graag.quote:Op zondag 28 april 2013 16:01 schreef MolFan het volgende:
[..]
Graag topic sluiten als je zo wazig blijft reageren lijkt mij
Ontduiking en dus fraude neem ik aan. Wat je ook van plan bent: de kans is groot dat je gepakt wordt. Al je geldstromen worden gemakkelijk in kaart gebracht en met meerdere instanties automatisch gedeeld.quote:
quote:Op zondag 28 april 2013 16:03 schreef Lollertrolle het volgende:
En over een half jaar aankomen huilen bij Fok! dat TS genaaid is door die "derde" persoon
quote:Op zondag 28 april 2013 16:11 schreef Scorpie het volgende:
Even een TR gemaakt in het feedback topic met het verzoek deze oproep voor fraude te sluiten.
De kans bestaat niet omdat ik niets illegaals van plan ben. Voor de rest;quote:Op zondag 28 april 2013 16:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ontduiking en dus fraude neem ik aan. Wat je ook van plan bent: de kans is groot dat je gepakt wordt. Al je geldstromen worden gemakkelijk in kaart gebracht en met meerdere instanties automatisch gedeeld.
En ziehier de daadwerkelijke reden dus.quote:Op zondag 28 april 2013 16:13 schreef Kola het volgende:
[..]
De kans bestaat niet omdat ik niets illegaals van plan ben. Voor de rest;gepakt worden. Miljoenen mensen ter wereld sluizen geld weg en worden niet gepakt. Boehoe bureaucratische lulletjes.
Je bent wel degelijk iets illegaals van plan, anders doe je er niet zo geheimzinnig over en kan je gewoon open kaart spelen. Dus kies maar: topic op slot of open kaart. En ja, je wordt wel degelijk gepakt als je fraudeert met je inkomen en je belastingaangifte.quote:Op zondag 28 april 2013 16:13 schreef Kola het volgende:
[..]
De kans bestaat niet omdat ik niets illegaals van plan ben. Voor de rest;gepakt worden. Miljoenen mensen ter wereld sluizen geld weg en worden niet gepakt. Boehoe bureaucratische lulletjes.
Die 2k per maand weg willen sluizen en daar dan zoveel risico voor lopen, lijkt wel alsof TS op haar hoofd is gevallen.quote:Op zondag 28 april 2013 16:14 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
En ziehier de daadwerkelijke reden dus.
T blijft een vrouw...quote:Op zondag 28 april 2013 16:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die 2k per maand weg willen sluizen en daar dan zoveel risico voor lopen, lijkt wel alsof TS op haar hoofd is gevallen.
Het laatste waar dit om gaat is geld.quote:Op zondag 28 april 2013 16:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die 2k per maand weg willen sluizen en daar dan zoveel risico voor lopen, lijkt wel alsof TS op haar hoofd is gevallen.
quote:
Ik zie het nu ja. Geen flauw benul waarom TS dit zou willen dan. Misschien een ex dwars zitten in de rechtszaal dmv alimentatie ofzo?quote:Op zondag 28 april 2013 16:17 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
T blijft een vrouw...
Die denken wel vaker dat ze slim zijn.
Zou best eens kunnen, lijkt me een van de weinig mogelijke 'logische' verklaringen.quote:Op zondag 28 april 2013 16:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Ik zie het nu ja. Geen flauw benul waarom TS dit zou willen dan. Misschien een ex dwars zitten in de rechtszaal dmv alimentatie ofzo?
Ze vergeet dat een rechter natuurlijk niet kijkt naar wat er op de bankrekening staat maar gewoon de salarisstrook opvraagt.quote:Op zondag 28 april 2013 16:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Zou best eens kunnen, lijkt me een van de weinig mogelijke 'logische' verklaringen.
Mag hopen dat TS flink op haar snuit gaat als dit inderdaad het geval is.
En ineens blijft het stil van de kant van TS...quote:Op zondag 28 april 2013 16:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze vergeet dat een rechter natuurlijk niet kijkt naar wat er op de bankrekening staat maar gewoon de salarisstrook opvraagt.
Schot in de roos dus. TS wil haar ex het leven zuur makenquote:Op zondag 28 april 2013 16:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
En ineens blijft het stil van de kant van TS...
quote:Op zondag 28 april 2013 16:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Schot in de roos dus. TS wil haar ex het leven zuur makenen nu maar afwachten totdat TS een zinloze poging onderneemt dit te ontkrachten ...
Maar wel een ex dus blijkbaar.quote:Op zondag 28 april 2013 16:38 schreef Kola het volgende:
[..]Ik heb geen kinderen. Wat een bekrompenheid allemaal.
Dankbaarheid. Wat wil een mens nog meer in dit leven, toch!quote:Op zondag 28 april 2013 16:44 schreef Maanvis het volgende:
wat krijgt die kennis voor het beschikbaar stellen van zijn rekening?
maar het kost hem een hoop geld per jaar om die rekening te hebben.quote:Op zondag 28 april 2013 16:45 schreef Kola het volgende:
[..]
Dankbaarheid. Wat wil een mens nog meer in dit leven, toch!
Nietsquote:Op zondag 28 april 2013 16:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar het kost hem een hoop geld per jaar om die rekening te hebben.
Bij welke bank kun je gratis een rekening hebben?quote:
seats and sofa's?quote:Op zondag 28 april 2013 16:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bij welke bank kun je gratis een rekening hebben?
ABN, ING, Rabobank enz.....quote:Op zondag 28 april 2013 16:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bij welke bank kun je gratis een rekening hebben?
Ik niet hoor, ik moet bij ING gewoon een bepaald bedrag per jaar aftikken voor een extra rekening. Waarom kan hij dat gratis dan voor jou?quote:
Studentenrekening betaal je niks voor volgens mijquote:Op zondag 28 april 2013 16:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik niet hoor, ik moet bij ING gewoon een bepaald bedrag per jaar aftikken voor een extra rekening. Waarom kan hij dat gratis dan voor jou?
TS werkt dus is geen studentquote:Op zondag 28 april 2013 17:00 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Studentenrekening betaal je niks voor volgens mij
Kon het maar, gaat niet gebeuren helaas.quote:Op zondag 28 april 2013 16:59 schreef _Arthur het volgende:
Vraag je werkgever of hij je contant wil uitbetalen.
Is degene bij wie jij die bankrekening opent wel student?quote:
In feite schenk je dan 2k per maand aan degene van wie het bankrekeningnummer is...quote:Op zondag 28 april 2013 16:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
TS denkt al dat een bankrekening gratis is, dus die schenkbelasting zal ook niet in het verwachtingspatroon zitten.quote:Op zondag 28 april 2013 17:18 schreef Maanvis het volgende:
Als TS ook gewoon die schenkbelasting afdraagt is dat toch geen enkel probleem?
TS heeft vast wel wat over voor die anonimiteit.quote:Op zondag 28 april 2013 17:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS denkt al dat een bankrekening gratis is, dus die schenkbelasting zal ook niet in het verwachtingspatroon zitten.
Ssst!quote:Op zondag 28 april 2013 17:25 schreef Ivo1985 het volgende:
TS gaat ook problemen krijgen met het huren van een woning. Het betalen van de energiemaatschappij. Het betalen van verzekeringspremies.
Of moet die tussenpersoon dat ook maar allemaal via zijn bankrekening laten lopen, met alle risico's die er aan vast zitten?
Ja, dat wordt minimaal 10% van haar netto inkomen aan schenkbelasting naar de belastingdienst.quote:Op zondag 28 april 2013 17:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
TS heeft vast wel wat over voor die anonimiteit.
Dat is waarquote:Op zondag 28 april 2013 17:27 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ssst!
Dat moet je niet vertellen. Het is veel leuker als TS daar gaandeweg achterkomt.
Misschien is het het handigst als TS gewoon trouwt met degene wiens bankrekening ze gebruiken wil, gewoon old-school je salaris op de rekening van je man laten storten en zelf niet eens een pinpas hebben.quote:Op zondag 28 april 2013 17:25 schreef Ivo1985 het volgende:
TS gaat ook problemen krijgen met het huren van een woning. Het betalen van de energiemaatschappij. Het betalen van verzekeringspremies.
Of moet die tussenpersoon dat ook maar allemaal via zijn bankrekening laten lopen, met alle risico's die er aan vast zitten?
1 ding kunnen we zeker over zijn; TS gaat ons nog veel entertainment op leveren in de toekomstquote:Op zondag 28 april 2013 17:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat is waarZeker als TS uitgebreid klaagtopics gaat bijhouden over hoe moeilijk alles te regelen is in Nederland.
Dat is gewoon een hypocriete (domme) instelling in de huidige Nederlandse maatschappij.quote:Op zondag 28 april 2013 18:10 schreef Lilliesleaf het volgende:
Ik snap het op zich wel dat je zo min mogelijk op je naam wil hebben staan en zo min mogelijk afhankelijk wil zijn van instituten zoals banken en overheid etc.
Hoezo? Waarom afhankelijk zijn en daarmee verantwoording af moeten leggen aan instanties als dat niet per se nodig is?quote:Op zondag 28 april 2013 18:47 schreef Lollertrolle het volgende:
[..]
Dat is gewoon een hypocriete (domme) instelling in de huidige Nederlandse maatschappij.
Bewindvoerdersquote:Op zondag 28 april 2013 19:54 schreef Lienekien het volgende:
Wat voor instanties zijn dat dan, waar je verantwoording aan af moet leggen over uitgaves die je doet?
Gelukkig loopt een loonbeslag dan ook via de werkgever en niet via de bank. Enige wat je kan doen is onder een bankbeslag uitkomen. Tevens is het zeer lastig dat tijdens een bankbeslag je rekening een periode bevroren is. Ook constructies met derden helpen hier niet in, want de deurwaarder kan ook op de andere partij een beslag leggen. Dit wordt dan niet rechtstreeks bij de bank, maar gewoon bij die persoon zelf gedaan. De verzamelterm is niet voor niets een derdenbeslag.quote:Op zondag 28 april 2013 15:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Hier klopt echt iets totaal niet. Je probeert schuldeisers/loonbeslag te ontlopen.
Hoe duur is die?quote:Op zondag 28 april 2013 20:30 schreef HotSummerNight het volgende:
ts: en anders dit he
[ afbeelding ]
gewoon contant, geen paper trail, geen bewijzen
kweenie, kan op de foto niet zien hoeveel tanden ze nog heeft.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |