Je staat toch sowieso op jouw naam en BSN ingeschreven als werknemer bij dat bedrijf?quote:Op zondag 28 april 2013 14:53 schreef Kola het volgende:
[..]
Het hele punt is om geen rekening op eigen naam te hebben. Het vermijden van (mijn) verbintenis
Maar een bankrekening levert toch geen verplichting op voor jou t.o.v. de bank?quote:Op zondag 28 april 2013 14:53 schreef Kola het volgende:
[..]
Het hele punt is om geen rekening op eigen naam te hebben. Het vermijden van (mijn) verbintenis
Loonbeslag vermoed ik zo.quote:Op zondag 28 april 2013 15:01 schreef hugecooll het volgende:
Als je nou gewoon even uitlegt op welke manier je ergens onderuit probeert te komen
Nee. Ik heb nog nooit rood gestaan of bijstand ontvangen. Geen schulden. Wil alleen niets direct op naam hebben staan.quote:
Gelul, je bent iets aan het bekokstoven om ergens onderuit te komen. Anders doe je zoiets niet.quote:Op zondag 28 april 2013 15:14 schreef Kola het volgende:
[..]
Nee. Ik heb nog nooit rood gestaan of bijstand ontvangen. Geen schulden. Wil alleen niets direct op naam hebben staan.
Erg geloofwaardig is het idd nietquote:Op zondag 28 april 2013 15:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gelul, je bent iets aan het bekokstoven om ergens onderuit te komen. Anders doe je zoiets niet.
Want waar ben je bang voor?quote:Op zondag 28 april 2013 15:14 schreef Kola het volgende:
[..]
Nee. Ik heb nog nooit rood gestaan of bijstand ontvangen. Geen schulden. Wil alleen niets direct op naam hebben staan.
Als elke maand het salaris eraf gepind wordt en overhandigd aan TS dan is er ook geen sprake van een lening of schenking.quote:Op zondag 28 april 2013 15:26 schreef Ivo1985 het volgende:
Ja het kan. Je werkgever zal waarschijnlijk wel zwart op wit willen hebben dat jij opdracht geeft om het geld over te laten maken naar een rekening die niet op jouw naam staat.
De werkgever kan zonder zo'n verklaring van jou namelijk niet aantonen dat je salaris correct aan jou is uitbetaald.
Wat hiervan nu het nut kan zijn weet ik niet. Het zijn nog steeds jouw inkomsten en je werkgever zal dat nog steeds blijven doorgeven aan de belastingdienst.
Ook krijgt de ontvanger te maken met schenkingsrecht, tenzij je op papier gaat vastleggen dat jouw salarisbetalingen een lening zijn aan de ontvanger. Maar dan moet de ontvanger weer rente betalen. Tenzij jij en de salarisontvanger een vorm van geregistreerd partnerschap hebben.
Dan moet A: dat pinnen en teruggeven direct gebeuren op de dag dat het salaris gestort wordtquote:Op zondag 28 april 2013 15:27 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Als elke maand het salaris eraf gepind wordt en overhandigd aan TS dan is er ook geen sprake van een lening of schenking.
Zo'n verklaring (van mij) aan de werkgever regel ik wel. Maar schenkingsrecht? Het geld is niet voor degene van wie die bankrekening is, ook is het geen lening. Het geld blijft tijdelijk op die rekening staan, als tussenpersoon zegmaar, dus er zal geen groot bedrag opgebouwd worden. Voor de belasting zie ik niet hoe ze daar dan een probleem van maken met rente enz, als ik ieder jaar gewoon normaal belasting betaal over mijn verdiende loon. De bedoeling is dat deze 3e persoon er compleet buiten blijft staan, enkel een rekening op diens naam beschikbaar stelt aan mij.quote:Op zondag 28 april 2013 15:26 schreef Ivo1985 het volgende:
Ja het kan. Je werkgever zal waarschijnlijk wel zwart op wit willen hebben dat jij opdracht geeft om het geld over te laten maken naar een rekening die niet op jouw naam staat.
De werkgever kan zonder zo'n verklaring van jou namelijk niet aantonen dat je salaris correct aan jou is uitbetaald.
Wat hiervan nu het nut kan zijn weet ik niet. Het zijn nog steeds jouw inkomsten en je werkgever zal dat nog steeds blijven doorgeven aan de belastingdienst.
Ook krijgt de ontvanger te maken met schenkingsrecht, tenzij je op papier gaat vastleggen dat jouw salarisbetalingen een lening zijn aan de ontvanger. Maar dan moet de ontvanger weer rente betalen. Tenzij jij en de salarisontvanger een vorm van geregistreerd partnerschap hebben.
Als het geen schenking is aan die persoon, dan is het zolang het op de rekening van die persoon staat een lening. Het geld is immers niet van die persoon, maar van jou. Terwijl jij het op dat moment niet in je bezit hebt.quote:Op zondag 28 april 2013 15:39 schreef Kola het volgende:
[..]
Zo'n verklaring (van mij) aan de werkgever regel ik wel. Maar schenkingsrecht? Het geld is niet voor degene van wie die bankrekening is, ook is het geen lening. Het geld blijft tijdelijk op die rekening staan, als tussenpersoon zegmaar, dus er zal geen groot bedrag opgebouwd worden. Voor de belasting zie ik niet hoe ze daar dan een probleem van maken met rente enz, als ik ieder jaar gewoon normaal belasting betaal over mijn verdiende loon. De bedoeling is dat deze 3e persoon er compleet buiten blijft staan, enkel een rekening op diens naam beschikbaar stelt aan mij.
Waarom zou je dat willen ? Wat is het voordeel van deze constructie ?quote:Op zondag 28 april 2013 15:39 schreef Kola het volgende:
[..]
Zo'n verklaring (van mij) aan de werkgever regel ik wel. Maar schenkingsrecht? Het geld is niet voor degene van wie die bankrekening is, ook is het geen lening. Het geld blijft tijdelijk op die rekening staan, als tussenpersoon zegmaar, dus er zal geen groot bedrag opgebouwd worden. Voor de belasting zie ik niet hoe ze daar dan een probleem van maken met rente enz, als ik ieder jaar gewoon normaal belasting betaal over mijn verdiende loon. De bedoeling is dat deze 3e persoon er compleet buiten blijft staan, enkel een rekening op diens naam beschikbaar stelt aan mij.
Ik zal zelf ook nooit gaan lenen van de bank.quote:Op zondag 28 april 2013 15:42 schreef MolFan het volgende:
Ben benieuwd hoe TS ooit een huis gaat kopenZal niet gaan als je loon onder iemand anders zijn naam binnen gaat komen
Gewoon een kerel zoeken en bij hem intrekken tochquote:Op zondag 28 april 2013 15:45 schreef Kola het volgende:
[..]
Ik zal zelf ook nooit gaan lenen van de bank.
Wat je wilt kan niet in ieder geval. Als je je aangifte gaat doen dan moet je een rekeningnummer opgeven waar je loon op gestort wordt. Als dit een rekeningnummer is met een andere tenaamstelling ga je gezeik met de BD krijgen aangezien het niet mag en we weten nog steeds niet waarom je dit wilt?quote:Op zondag 28 april 2013 15:45 schreef Kola het volgende:
[..]
Ik zal zelf ook nooit gaan lenen van de bank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |