quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:21 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Begin 2013 AIG gekocht op $35 staat nu op $41. Heeft een boekwaarde van $65 en het populairste aandeel onder hedgefunds, dus veel upside potential.
Zeker, alleen AIG is het meest ondergewaardeerd omdat het natuurlijk genationaliseerd was en nu nog steeds een slechte naam heeft.quote:Op zondag 28 april 2013 10:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
(tip: kun je om nagenoeg om het even welke verzekeraar kopen, want ze noteren allemaal op een fractie van hun zichtbare eigen vermogen)
Ah, natuurlijkquote:Op zondag 28 april 2013 10:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Zeker, alleen AIG is het meest ondergewaardeerd omdat het natuurlijk genationaliseerd was en nu nog steeds een slechte naam heeft.
watte?quote:Op zondag 28 april 2013 18:32 schreef FF_Serieus het volgende:
Amundi Funds Equity Thailand AU-C Class
kijk hier maar eens...quote:Op zondag 28 april 2013 18:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
watte?
kun je dat svp toelichten?
Misschien blijven alle verzekeraars wel ondergewaardeerd, denk het niet maar zou kunnen. Maar dan heb ik nog steeds genoeg vertrouwen in het aandeel AIG. Ze hebben net hun schuld bij de Amerikaanse overheid afbetaald en waarschijnlijk gaan ze komend jaar weer dividend uitbetalen en aandelen terugkopen. Daarnaast heb ik er vertrouwen in dat AIG makkelijk 8% per jaar kan groeien wat natuurlijk ook invloed heeft op het aandeel.quote:Op zondag 28 april 2013 10:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ah, natuurlijkWel nieuwsgierig hoe je bij een vezekeraar bepaalt in welke mate ze ondergewaardeerd zijn, want op zich zou een branchebrede waardering op ver onder intrinsiek wel een paar belletjes doen kunnen rinkelen over businessmodel en versslaggeving van die toko's (de boekwaarde waaraan je refereert). Maar goed, da's meer voor het beursvloer topic, denk ik.
waarom niet gewoon een tracker dan, want zo te zien volgens ze gewoon de SET?quote:Op zondag 28 april 2013 19:28 schreef FF_Serieus het volgende:
[..]
http://www.morningstar.nl(...)t.aspx?id=F0GBR04GC7
de thaise beurs is gestegen van 200 naar 1500 thb.. waarom zou dat doorgaan? de thaise overheid steekt zich diep in de schulden, om in het hele land hogesnelheidstreinen aan te leggen...quote:Op zondag 28 april 2013 18:32 schreef FF_Serieus het volgende:
Amundi Funds Equity Thailand AU-C Class
Welke beurs in Myanmar?quote:Op maandag 29 april 2013 08:56 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Hoe koop ik trackers van beurzen van landen als Myanmar, Thailand en waar kan ik goed volgen hoe de koersen in die landen lopen?
Ga ik doen.quote:Op maandag 29 april 2013 10:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Welke beurs in Myanmar?- sjezus doe eens wat onderzoek.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Your LIMIT SELL Order (Ref. No. 1008666xxx) is FULLY executed. Order Details LIMIT SELL - Universal Entertainment Corp (6425) Price: JPY 2293 Quantity: 200 Shares Good-till Date: 2013-04-30 Today's Execution Status (as at 2013-04-30 10:20:03 HKT) Average Price: JPY 2435.00 Executed Quantity: 200 Shares Unfilled Quantity: 0 Shares |
Er is een hoog speculatief trade deel, en daar kan vanalles in zitten (thans short KPN, long Ingram Micro, en voornamelijk cash)quote:Op maandag 29 april 2013 10:42 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Dino waar bestaat jouw portfolio uit?
In dat geval ben ik met plezier je vuilnismanquote:Op dinsdag 30 april 2013 10:47 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Cash is trash
![]()
http://www.iex.nl/Column/100007/Cash-is-trash.aspx
Jammer voor je ik ben een hoarderquote:Op dinsdag 30 april 2013 10:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
In dat geval ben ik met plezier je vuilnisman
quote:Op dinsdag 30 april 2013 10:52 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Jammer voor je ik ben een hoarder
Ik overweeg het om een Delorean aan te schaffenquote:
Ah op die fiets!quote:Op dinsdag 30 april 2013 11:45 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Ik overweeg het om een Delorean aan te schaffen
Valt dus tegen. Jammerrrr....quote:Op dinsdag 30 april 2013 15:46 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Staat op de site nu![]()
http://www.ussteel.com/us(...)?s=32722&item=136959
Ik zou zeggen: kijk eens naar de voorwaarden en de koers/effectief rendement van Rabo Ledenobligaties extraquote:Op dinsdag 30 april 2013 21:16 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Ik overweeg om Rabo ledencertificaten te kopen. Wat is jullie mening hierover?
quote:Op dinsdag 30 april 2013 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:
Kleine twee weken geleden Shell @ 24,50. Vooral voor de lange termijn.
En de afgelopen maanden beetje bij beetje Ishares-Eurostoxx-trackers gekocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Naast een e-penis van minimaal 30 cm beschikt een FOK!-er ok over een perfecte score over de beleggingsportefeuillequote:Op donderdag 2 mei 2013 16:14 schreef 0108daniel het volgende:
Iedereen heeft hier winst gemaakt en helemaal geen verlies zoals ik lees.
Weer een paar miljonairs erbij!
Behalve Daniel de zoveelste, maar post kopieert het maar even niet als ie uitgestopt wordt.quote:Op donderdag 2 mei 2013 18:24 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Naast een e-penis van minimaal 30 cm beschikt een FOK!-er ok over een perfecte score over de beleggingsportefeuille
Kun je uitleggen waarom er dan een spread zat tussen de claim en de emissie? Ik snap de conclusie over het gratis geld. Maar niet waarom er dan blijkbaar een 4ct verschil tussen zat?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 09:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Tussen de claim KPN en de aandelen kPN zat ongeveer een spread van 4 ct per aandeel (circa 2.5%)
Dus long claims, short aandelen KPN, en over twee weekjes keurig netjes de gehedgde positie afwikkelen. Kosten circa 0.4%, netto opbrengst circa 2%. Niet slecht voor twee weken geen risico lopen (sorry, al dat gratis geld beneveld het brein kenneiljk, 1 claim = 2 aandelen, dus netto opbrengst circa 2 x 2% is 4%)
PS: omgekeerd werkt natuurlijk ook. Als je nu al aandelen KPN bezit, kun je ze wellicht beter verkopen en claims terugkopen (let op de verhouding 2:1 !), en dan krijg je je aandelen KPN over twee weken met korting terug uit hoofde van de claimemissie
Hij wordt ook kleiner - de claims zijn natuurlijk niet supercourant.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:32 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom er dan een spread zat tussen de claim en de emissie? Ik snap de conclusie over het gratis geld. Maar niet waarom er dan blijkbaar een 4ct verschil tussen zat?
Immers, als jij het ziet, zien anderen het en zou je misschien verwachten dat die spread kleiner zou zijn?
Jij ziet ze naar een paar centen gaan in relatief korte tijd? Als je het er bewust uitgooid zou je toch ook kunnen shorten op KPN?quote:Op zondag 5 mei 2013 11:54 schreef Iwanius het volgende:
Dat ik fiks wat aandelen KPN eruit heb gegooid.(bewust)
quote:Op zondag 5 mei 2013 18:36 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Maak voor de lol eens een trendline analyse met de jaarkoers van kpn..
quote:Op zondag 5 mei 2013 18:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Tussen nu en mid-augustus gaan er we aan met KPN?
De invloeden van Carlos zijn toch marginal? Verwacht jij dat hij nog gekke dingen gaat doen dan? Tot dusverre heeft hij zich naar verwachting gedragen.quote:Op zondag 5 mei 2013 19:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Maar wie weet wat Carlos uit de hoge hoed weet te toveren?
Het lijkt me niet een persoon die graag geld kwijt raakt.
Al kan het zijn dat hij een foutje heeft gemaakt.
Het is wel iemand met telecom ervaring en veel slagkracht wie weet wat zijn LT strategie is met KPN..?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:42 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
De invloeden van Carlos zijn toch marginal? Verwacht jij dat hij nog gekke dingen gaat doen dan? Tot dusverre heeft hij zich naar verwachting gedragen.
Ik zou denken vanuit een groter perspectief, de goedverkopende assets bij elkaar houden en de rest strippen en verkopen?quote:Op maandag 6 mei 2013 12:54 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Het is wel iemand met telecom ervaring en veel slagkracht wie weet wat zijn LT strategie is met KPN..?
Welke goedverkopende assets?quote:Op maandag 6 mei 2013 13:04 schreef NY_aannemer het volgende:
[..]
Ik zou denken vanuit een groter perspectief, de goedverkopende assets bij elkaar houden en de rest strippen en verkopen?
Interessant. Maar waarom zo'n heel mandje? Is het niet handiger om wat dieper onderzoek te doen en de twee laagst gewaardeerden eruit te pikken?quote:Het zIjn allemaal kleine Duitse software bedrijven. Aantal medewerkers varieert tussen de 158 en 1371. Allemaal zeer winstgevend met goede winstmarges en weinig schuld. Koers/winst verhouding ligt voor alle genoemde aandelen tussen de 8 en 19.
quote:Op maandag 6 mei 2013 13:40 schreef greed_is_good het volgende:
Vandaag de volgende aankopen gedaan:
Atoss Software AG: ¤24,56
Easy Software AG: ¤4,85
GFT Technologies AG: ¤3,55
IVU Traffic Technologies AG: ¤1,66
LS Telecom AG: ¤8,83
P&I Personal & Informatik AG: ¤33,29
Pironet NDH AG: ¤3,29
SHS Viveon AG: ¤19,63
Softing AG: ¤7,82
Het zIjn allemaal kleine Duitse software bedrijven. Aantal medewerkers varieert tussen de 158 en 1371. Allemaal zeer winstgevend met goede winstmarges en weinig schuld. Koers/winst verhouding ligt voor alle genoemde aandelen tussen de 8 en 19.
Het zijn kleine snelgroeiende bedrijven, in een van de best presterende landen van Europa.
Alle aankopen zijn gedaan om voor langere tijd aan te houden.
Da's wel knap dan, want in sommige fondsen is helemaal geen handel geweest.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:40 schreef greed_is_good het volgende:
Het zIjn allemaal kleine Duitse software bedrijven. Aantal medewerkers varieert tussen de 158 en 1371. Allemaal zeer winstgevend met goede winstmarges en weinig schuld. Koers/winst verhouding ligt voor alle genoemde aandelen tussen de 8 en 19.
Het zijn kleine snelgroeiende bedrijven, in een van de best presterende landen van Europa.
Het is al een selectie uit 66 Duitse softwarebedrijven. Ik heb er negen uitgekozen vanwege de spreiding. Nu zeg je natuurlijk "spreiding?! en dan alleen maar software bedrijven?" Ten eerste, zit 50% van mijn portefeuille in een DAX tracker. Nog een deel in de VS, en ongeveer 35% in deze software bedrijven.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:57 schreef jaco het volgende:
Interessant. Maar waarom zo'n heel mandje? Is het niet handiger om wat dieper onderzoek te doen en de twee laagst gewaardeerden eruit te pikken?
Whehe, ok, sommigen al een paar dagen geleden aangekocht, maar voor het gemak maar opgeschreven als vandaag, met de koers van vandaag erbij.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Da's wel knap dan, want in sommige fondsen is helemaal geen handel geweest.
UIt de duim gezogen dus.
hint: sommige is al een week geen handel in geweestquote:Op maandag 6 mei 2013 14:07 schreef greed_is_good het volgende:
[..]
Whehe, ok, sommigen al een paar dagen geleden aangekocht, maar voor het gemak maar opgeschreven als vandaag, met de koers van vandaag erbij.
Dat klopt niet. Het zijn geen grote bedrijven, dus er is niet heel veel handel. Maar alle negen aandelen worden regelmatig verhandeld.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
hint: sommige is al een week geen handel in geweest
Ik heb geen details anders dan wat er op de screeners en in de jaarverslagen te vinden is. Verder schreef ik al dat het allemaal Duitse bedrijven zijn, met ook Duitsland als voornaamste markt. Dat vond ik ook belangrijk, dat niet Griekenland of Spanje e.d. de voornaamste markten zouden zijn.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
/maar goed we zijn natuurlijk altijd geinteresserd in details over deze aandelen.
Een shortpositie ingenomen?quote:Op maandag 6 mei 2013 15:14 schreef arjan1212 het volgende:
verkocht 200 ahold 12,25
verkocht 200 nieuwe steen investments 5,90
Nee, al kan het natuurlijk wel. Ik stelde vraag meer omdat er geen kooppositie gemeld was in het topic.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:22 schreef Morphs het volgende:
[..]
Is het gangbaar om na verkoop te gaan shorten? (omdat je denkt dat de koers gaat dalen).
Op zich niet zo'n probleem, omdat hij de 'aankoop' van tevoren meldt. Een clown die achteraf komt melden een aandeel na een rush te hebben verkocht, voegt niets aan de discussie toe. Echter, deze user verbindt z'n naam (al is het dan een net aangemaakte kloon?) aan een bepaalde visie, die nog getest moet worden.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Da's wel knap dan, want in sommige fondsen is helemaal geen handel geweest.
UIt de duim gezogen dus.
Ben benieuwd naar je argumentatiequote:verkocht 200 ahold 12,25
verkocht 200 nieuwe steen investments 5,90
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:10 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
ING 6,501
Morgenmiddag weer droppen staat in de planning.
ze stonden op winstquote:Op dinsdag 7 mei 2013 21:42 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je argumentatie
En wat zegt dat? Verkoop jij zodra je een 'leuke' winst hebt? en hoe doe je dat bij verliezen? Oftewel: wat is precies jouw koop- en verkoopstrategie.quote:ze stonden op winst
Net voor de gong voor 6,801 van de hand gedaanquote:
ik heb geen strategie, ik ben een slechte beleggerquote:Op woensdag 8 mei 2013 09:00 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
[..]
En wat zegt dat? Verkoop jij zodra je een 'leuke' winst hebt? en hoe doe je dat bij verliezen? Oftewel: wat is precies jouw koop- en verkoopstrategie.
en aangezien het arbritrageverschil van 3.5-4 ct teruggelopen was naar naar ongeveer 1ct weer geclosed, op een deel na wat ik al aangemeld had (aangezien dat bij IB kennelijk drie dagen eerder moet dan bij Binck, en ik daar geen risico wilde lopenquote:Op maandag 6 mei 2013 18:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En in het kader van kunnen we nog lachen met KPN:
gekocht claims KPN
verkocht CFD's KPN
als ik het goed begrijp heb je nu 2% op 4k in een middag gepakt? Of hoe moet ik dit zien.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:01 schreef BenGepeept het volgende:
Koop: 4000 euro: David Moyes next Man. Utd manager voor 2% rente
Ja, ik lees het net op NU.nl maar het was vanochtend al zo goed als rond.quote:Op donderdag 9 mei 2013 22:50 schreef Kirov het volgende:
[..]
als ik het goed begrijp heb je nu 2% op 4k in een middag gepakt? Of hoe moet ik dit zien.
En hoe zou did moeten werken? Was dit een sports bet ofzo?quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:01 schreef BenGepeept het volgende:
Koop: 4000 euro: David Moyes next Man. Utd manager voor 2% rente
Ja, op de sportbeurs (betfair). Je kan uitslagen kopen en verkopen, voor of tijdens de wedstrijd.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 02:09 schreef NY_aannemer het volgende:
Alleen nog wat putjes Nyrstar @4 meegepikt.
[..]
En hoe zou did moeten werken? Was dit een sports bet ofzo?
Ook long in SENSquote:
En nog wat meegepakt.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 02:09 schreef NY_aannemer het volgende:
Alleen nog wat putjes Nyrstar @4 meegepikt.
Zit je in de VS dan? Anders zou het toch uiteindelijk om EUR gaan als Nederlander?quote:Op maandag 13 mei 2013 06:44 schreef jaco het volgende:
Zojuist mijn laatste Japanse aandeel verkocht: Nippon Telegraph and Telephone Corp 9432:TYO
Dit aandeel bereikte vandaag haar all time high sinds 2008 ! Ik heb niet het idee dat de stijging van de Japanse markt een duurzaam karakter heeft. Dit riekt naar een bubble en ja, dat is slechts een 'gevoel'.
Bovendien haalde dit aandeel ruimschoots mijn rendements doelstelling. Het is geen Morningstar 5 star aanbeveling meer of anderszins een koopje. Goede winst, maar de JPY/USD koers had ik helaas maar deels gehedged.
Nu een kleine short positie tegen de JPY ingenomen , eveneens t.o.v. USD.
Ik zit momenteel in Azie, maar dat staat los van mijn beleggingsvisie. Ik heb een ietwat afwijkende benadering qua valuta. Mijn portfolio zit voornamelijk in cash en ik spreid dit over een groot aantal valuta (USD, CAD, EUR, AUD, SGD, HKD, MXN, CHF, RMB en GBP). Hiermee probeer ik het risico van de categorie 'cash' nog verder te spreiden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 12:12 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Zit je in de VS dan? Anders zou het toch uiteindelijk om EUR gaan als Nederlander?
Op welk risico doel je daar? Als je in euro's leeft, dan maakt het toch niet ontzettend veel uit wat de koers ten opzichte van andere valuta is, tenzij je uitgaat van stevige inflatie (meer dan in andere landen) en heftige bewegingen.quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:17 schreef jaco het volgende:
Mijn portfolio zit voornamelijk in cash en ik spreid dit over een groot aantal valuta (USD, CAD, EUR, AUD, SGD, HKD, MXN, CHF, RMB en GBP). Hiermee probeer ik het risico van de categorie 'cash' nog verder te spreiden.
Het risico dat de euro koers daalt ten opzichte van de andere valuta. De kans dat dit een drastische daling zal zijn, is inderdaad niet zo hoog. Ik veroordeel dan ook niemand die volledig in de euro blijft zitten en die ook z'n toekomstige consumptie in de euro zal hebben. Als je een cash portfolio van een paar duizend euro hebt, is het ook onzin om dit te spreiden.quote:Op woensdag 15 mei 2013 16:27 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Op welk risico doel je daar? Als je in euro's leeft, dan maakt het toch niet ontzettend veel uit wat de koers ten opzichte van andere valuta is, tenzij je uitgaat van stevige inflatie (meer dan in andere landen) en heftige bewegingen.
Zie hierboven.quote:Op woensdag 15 mei 2013 15:41 schreef piepeloi55 het volgende:
Jaco, wat is de beweegreden van het spreiden van je cash in al die valuta?
Currencies worden in termen van elkaar weergegeven. Als de commodity currencies (AUD en CAD) zouden dalen, dan stijgen de andere 8. Laat ik nogmaals benadrukken dat ik de 'euro bril' heb afgezet: ik bekijk het pakket aan valuta's als geheel.quote:Persoonlijk zou ik me trouwens niet prettig voelen bij het hebben van de bekende 'commodity currency's' de komende jaren...
Doe je er nog wat mee? Gezien Nyrstar flink gedropt is sinds je het aanschafte. Ik bekeek het zelf ook afgelopen dagen.quote:
Als euro-consument kan je je afvragen in hoeverre valutakoersschommelingen een risico zijn voor je koopkracht. Als euro-consument gaat het uiteindelijk toch alleen om de koopkracht van je euro (als je naar cash kijkt)?quote:Op woensdag 15 mei 2013 17:54 schreef jaco het volgende:
[..]
Het risico dat de euro koers daalt ten opzichte van de andere valuta. De kans dat dit een drastische daling zal zijn, is inderdaad niet zo hoog. Ik veroordeel dan ook niemand die volledig in de euro blijft zitten en die ook z'n toekomstige consumptie in de euro zal hebben. Als je een cash portfolio van een paar duizend euro hebt, is het ook onzin om dit te spreiden.
Die laatste heb ik dus ook.quote:Op woensdag 15 mei 2013 20:18 schreef GoedeVraag het volgende:
Het gaat je dan uiteindelijk enkel om inflatie in euro's toch? Nu zet je daar een inflatierisico van andere munten tegenover, maar zou het niet efficiënter zijn om bijvoorbeeld wat grondstoffen oid mee te nemen?
Volatiliteit meet je altijd ten opzichte van iets. De vraag is denk ik een beetje wat je als referentiepunt neemt als euro-consument.quote:Op donderdag 16 mei 2013 06:54 schreef jaco het volgende:
Het doel is niet om een winnaar te kiezen of een verliezer te mijden, maar om de volatiliteit van je portfolio als geheel te verlagen.
Geef voor beide eens argumenten? Ik zou zeggen dat ik namelijk niet achter beide zou staan, vandaar mijn interesse!quote:
Ik blijf short zitten. Mijn koerstarget voor Nyrstar zit op 3,-quote:Op woensdag 15 mei 2013 19:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Doe je er nog wat mee? Gezien Nyrstar flink gedropt is sinds je het aanschafte. Ik bekeek het zelf ook afgelopen dagen.
Bam verkocht en ¤450,- winst, Post.NL staat historisch laag en dat is eigenlijk mijn strategie, aandelen die instorten kopen, 500 of 1000 en het krabbelt vanzelf weer op, het alternatief is 2%quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Geef voor beide eens argumenten? Ik zou zeggen dat ik namelijk niet achter beide zou staan, vandaar mijn interesse!
Ik denk dat Post NL zeker gouden toekomst tegenmoet gaat met pakketdiensten, ecommerce is nog steeds erg booming, sterker nog, ecommerce zoals we dat nu kennen zal nog veel groter worden, de echt grote winkelketens moeten de komende jaren vol inzetten op ecommerce omdat hun fysieke winkels marginaal worden, goede service en bezorging zullen de key factor naar succes worden!quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:32 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Bam verkocht en ¤450,- winst, Post.NL staat historisch laag en dat is eigenlijk mijn strategie, aandelen die instorten kopen, 500 of 1000 en het krabbelt vanzelf weer op, het alternatief is 2%
op een spaarrekening.
Is bij ING,AEGON en BAM erg goed gegaan bij SNS de pineut alles weg maar goed dat is het spel.
Zit ik ook aan te denken, ik zie wel wat in de reorganisatie en pakket toekomst.quote:
Waarom PostNL niet?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 11:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zou zeggen dat ik namelijk niet achter beide zou staan, vandaar mijn interesse!
PostNL bezorgt toch ook pakketten?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Met PostNL koop je aandelen TNT en een pensioenfonds. Post bezorgen is bijna bijzaak geworden in financieel opzicht
Ik dacht dat PostNL zelfs langzaam van post af wou en nog meer richting de pakketservice wou gaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Met PostNL koop je aandelen TNT en een pensioenfonds. Post bezorgen is bijna bijzaak geworden in financieel opzicht
Dat hebben ze toch afgeschreven in Q1, of is dat weer wat anders? En met betrekking tot het pensioen is de dekkingsgraad weer in orde.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
omzet is niet hetzelfde als winst, hequote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:14 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch afgeschreven in Q1, of is dat weer wat anders? En met betrekking tot het pensioen is de dekkingsgraad weer in orde.
Verder is er een goede stijging te zien in de pakket-omzet, en dat lijkt mij ook de toekomst te worden.
De overige units laten een daling zien indd, dus ze gaan er niet op vooruit. Maar daarom gaat de toekomst ook naar de pakket diensten, i.p.v. de huidige papieren documenten, lijkt me.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
omzet is niet hetzelfde als winst, he
Welke aandelen hadden jouw voorkeur gehad? TNT?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 17:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
omzet is niet hetzelfde als winst, he
Ze hebben nog steeds een dik pakket TNT dus elke waardevermeerdering of -vermindering jankt door hun balans en P&L heen. En het pensioenfonds he.... ach..... welke rekenrente hebben ze dit jaar weer eens gebruikt? Vier jaar geleden was het 7%
Maar goed.... punt is dat nevenzaken erg belangrijk zijn voor PostNL
Nee, geen van beide. Beide een raar bedrijf, alles wat uit TNT/PostNL is voortgekomen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:04 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Welke aandelen hadden jouw voorkeur gehad? TNT?
Mmmmmmmmm glashelder en wat vind je van Tomtom?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nee, geen van beide. Beide een raar bedrijf, alles wat uit TNT/PostNL is voortgekomen.
Ik zie simpelweg niet hoe die een goede business case kunnen hebben. Pre splitsing was het bedrijf helemaal geobsedeerd door een overname die nooit kwam. Hebben ze Ceva Logistics verkocht daarvoor zelfs. Post overname zit PostNL met een giga belang in TNT waar ze niks mee kunnen, en alle schuld, en een verleden in de vorm van giga pensioenverplichtingen waar een koper niks mee kan. TNT is simpelweg te klein om zinnig te kunnen concurreren met FedEx/UPS/Deutsche Post (DHL), maar te groot om uitgekocht te worden.
Ik zie niet goed waar daar het perspectief zit, bij geen van beiden. Teveel concurrentie, te weinig schaalgrootte?
Of het huidige koersniveau zo aantrekkelijk is, weet ik niet, maar alhoewel hun winstcijfers een beetje matig lijkt, moet je eens kijken hoe hun cashflow is. Want alhoewel ze veel afschrijven van hun IP (vooral kaarten), halen ze wel een hoop cash binnen elk jaar. Schuldenvrij ongeveer nu. Vrij conservatief management. Zitten niet in een groeimarkt (althans niet voor wat betreft consumentendeel), maar zijn wel erg goed in wat ze doen. Ze ploegen voort, beetje saai bedrijf geworden. Ik zou ze op lagere niveaus wel weer kopen hoor. Wel eentje die op mijn shortlist staat voor als ze weer richting de 3 gaan.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:51 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Mmmmmmmmm glashelder en wat vind je van Tomtom?
Ook zo'n ex parel van de AEX
Goede liquiditeitspositie.. maar loopt alsnog achter tov concurrentie.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 18:51 schreef Buster24 het volgende:
Mmmmmmmmm glashelder en wat vind je van Tomtom?
Ook zo'n ex parel van de AEX
Klopt, Renault, Opel, Mazda een deal met China.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 19:12 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Sluiten wel goede deals de laatste tijd met o.a. autobedrijven.
Een update over de aangekochte aandelen:quote:Op maandag 6 mei 2013 13:40 schreef greed_is_good het volgende:
De helft van de JNJ calls verkocht (voor ongeveer het totale bedrag dat ik voor bovengenoemde calls heb betaald).quote:Op maandag 6 mei 2013 23:19 schreef JimmyJames het volgende:
Gekocht: gokcalletjes JNJ en WMT januari 2014 $100.
Waarom?quote:
Waarom nu obligaties? Levert nauwelijks wat op, en bij rentestijging verlies je waarde.quote:Op donderdag 23 mei 2013 01:06 schreef stoeltafel het volgende:
iShares Barclays Euro Corporate Bonds (obligaties)
Ik wacht even op onze PBV spammertquote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:27 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
En wat is jullie mening over Delta Lloyd?
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Delta Lloyd heeft een hoog percentage dividend, wat het aandeel in mijn ogen erg interessant maakt, maar heb geen idee van de gezondheid van het bedrijf zelf.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:27 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
En wat is jullie mening over Delta Lloyd?
Ik denk dat ze 'm lekker laten doorlopen voor 10Y + 0.1%. Ze kunnen 'm per kwartaal callen, en goedkopere funding kunnen ze nergens krijgen, of het nou voor kernkapitaal telt of niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:59 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Vandaag de Friesland Bank perp obligatie gekocht.
Reden: ik verwacht (ben er bijna van overtuigd) dat deze obligatie eind volgend jaar door de Rabobank wordt afgelost. Deze lening hoort in de toekomst door nieuwe solvabiliteitsregels ook niet meer tot het kernkaptiaal. Bovendien heeft de Rabo in mijn ogen deze obligatie ook helemaal niet meer echt 'nodig'.
quote:
Hm dat heb ik dan gemistquote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:47 schreef arjan1212 het volgende:
ik had op 25 maart 500 st. gekocht op 1,91 en op 28 maart 500 st op 1,79
Had ik laatst met BAM toch een ¤400,- aan over gehouden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 19:48 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Hm dat heb ik dan gemist
Hou je toch netto nog wat leuks over
Het stort behoorlijk in ja.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:27 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb een put op AEX gekocht op een koers van 0.35 euro.
Jij bent tenminste zo eerlijk om ook je slechte aankopen te postenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Lach mij hier uit....
Ik heb mijn aandelen Pharming verkocht een paar handelsdagen voor de explosieve koersstijging ...
En dus een ritje van 8,5 cent naar 17 cent en nog steeds in de lift misgelopen.
Baal er best wel van![]()
Maar goed leergeld zullen we maar zeggen.
De vraag is echter wat je er van zou kunnen leren. Zoiets kun je niet tevoren weten.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:04 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Maar goed leergeld zullen we maar zeggen.
Het probleem is dat ik onvoldoende vermogend ben om gefaseerd te werk te gaan dan gaat echt een te groot percentage op aan transactiekosten..quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:34 schreef jaco het volgende:
Je zou eventueel gefaseerd kunnen verkopen, zoals sommige beleggers ook standaard stapsgewijs instappen. Dit kost extra transactie
Dit geeft geen enkele informatie. Er zijn allerlei put series. Wat is de uitoefen prijs en de expiratie datum ?quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:27 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb een put op AEX gekocht op een koers van 0.35 euro.
Meer geduld hebben.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:34 schreef jaco het volgende:
[..]
De vraag is echter wat je er van zou kunnen leren.
Bij Delta Lloyd staan opnieuw banen op de tocht.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:00 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
en vandaag nog wat DeltaLoyd opgepakt
Paar dagen terug maar ik vind het maar de vraag of dit zo'n slecht teken is. Naar mijn idee zitten daar toch veel banen die haast nooit echt rendabel zijn geweest maar er in werden gehouden want ja het ging toch goed en we deden het altijd al zo en natuurlijk vriendjes en dergelijke.quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:11 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Bij Delta Lloyd staan opnieuw banen op de tocht.
Het personeelsbestand is in de afgelopen 4 jaar al met een kwart geslonken en ligt nu op 5400 medewerkers.
Dat er nog meer mensen uit moeten, staat volgens topman Hoek los van de economische toestand. Delta Lloyd gaf drie weken geleden ook al een winstwaarschuwing af.
Het concern verwacht dat de operationele winst dit jaar 10 procent lager zal liggen dan vorig jaar.
Dat zou onder meer te wijten zijn aan de lage rentestand.
Hoe is het daarmee afgelopen?quote:
Gesloten met een paar centen verlies na de Q1 cijfers.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:54 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Hoe is het daarmee afgelopen?
OT :
bijgekocht 25 aandelen Shell @ 24.55
Turbo long 400st @ 1.63 sl336
Niet slecht gedacht lijkt me, dus ga je ze dan ook die periode aanhouden?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:54 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Ik heb mijn AIG positie eruit gegooid met 30% winst en heb met dat geld aandelen van de Elements Rogers agriculture index gekocht. Ik verwacht dat agrarische grondstoffen de komende 10 tot 20 jaar een stuk duurder worden omdat we met steeds meer mensen zijn en niemand meer boer wil worden.
Als ik voor die tijd al op forse winst sta ga ik wel een deel er uit gooien maar ik wil het wel voor 10 tot 20 jaar aanhouden inderdaad. Deze grondstoffen zijn ook een goede hedge tegen inflatie en een nieuwe major crash.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:59 schreef tfors het volgende:
[..]
Niet slecht gedacht lijkt me, dus ga je ze dan ook die periode aanhouden?
Interessante investering, ik hoop dat het werkt voor je!quote:Op woensdag 26 juni 2013 08:24 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Als ik voor die tijd al op forse winst sta ga ik wel een deel er uit gooien maar ik wil het wel voor 10 tot 20 jaar aanhouden inderdaad. Deze grondstoffen zijn ook een goede hedge tegen inflatie en een nieuwe major crash.
had niet in de gaten dat het 2:30 was, cijfers kwamen uit natuurlijkquote:Op woensdag 26 juni 2013 14:30 schreef tfors het volgende:
.. terwijl ik het type eindelijk die uitbraak waar ik op hoopte maar wat me te lang duurde :/..
De waarde van iets is nogal marktgevoelig.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:50 schreef Hyaenidae het volgende:
Waarom zou dit het moment zijn waarna de goudprijs weer ineens gaat stijgen, na de constante daling van het afgelopen jaar?
Goud wordt niet gebruikt in electronica, zilver wel.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:56 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
De waarde van iets is nogal marktgevoelig.
Nu ziet men het even niet zitten met goud juist dan kan je spekkoper zijn.
En naast gebruik voor bling bling wordt het ook in electronica gebruikt en de hoeveelheid daarvan blijft maar toenemen.
Kijkende naar de cijfers, wat vind jij dan de beste mijner? Newcrest, Newmont?quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:20 schreef monkyyy het volgende:
Als je goudmijners gaat kopen moet je je wel bewust zijn dat echte bedrijven zijn. Je moet dus de onderliggende winstgevendheid beoordelen voordat je er een koopt. De ene mijner kan veel winstgevender produceren dan de ander. De ene mijner kan nu een uitstekende koop, de ander kan op de rand van faillissement staat.
Je kan ook niet zomaar oliemaatschappijen kopen omdat je denkt dat de olieprijs stijgt in de toekomst, ook daar moet je onderzoeken welke het meest winstgevend is in $ per barrel bijvoorbeeld.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee.quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:18 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Kijkende naar de cijfers, wat vind jij dan de beste mijner? Newcrest, Newmont?
Kijk eens in de wereld van high end studio/audioquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:17 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Goud wordt niet gebruikt in electronica, zilver wel.
De studio's van Lil Wayne en 50 Cent zeker.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:18 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Kijk eens in de wereld van high end studio/audio![]()
Er zijn zelfs gitaar en basgitaarsnaren met goud te koop
http://www.stringsbymail.(...)6-full-set-6123.htmlquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:29 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
De studio's van Lil Wayne en 50 Cent zeker.
Had je beter vrijdag even kunnen melden, de tijd dat je dit plaatste werdt bekend gemaakt dat Nokia 6,5% klomquote:Op maandag 1 juli 2013 15:30 schreef vaginabeheerder het volgende:
vorige week vrijdag Nokia turbo long 2.8 aangeschaft voor 0,37
ja klopt maar ik zag net dit topic pas, ik zal wel vaker posten als jullie dat leuk vinden.quote:Op maandag 1 juli 2013 15:53 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Had je beter vrijdag even kunnen melden, de tijd dat je dit plaatste werdt bekend gemaakt dat Nokia 6,5% klom
Neem aan dat je dat vanaf vrijdag bedoelde.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:07 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
ja klopt maar ik zag net dit topic pas, ik zal wel vaker posten als jullie dat leuk vinden.
ik beleg pas sinds maart maar ik heb pas 1 verliesgevende transactie gemaakt, zal wel beginnersgeluk zijn maar het geeft me wel een stimulans.
trouwens ik kreeg vrijdag zowat een hartverzakking want toen ik de tl kocht stortte de koers in elkaar nadat de cijfers van bbry bekend werden gemaakt.
gelukkig heeft de koers de 2.8 niet aangetikt.
ja klopt en Nokia kreeg ook een tik.quote:Op maandag 1 juli 2013 16:18 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Neem aan dat je dat vanaf vrijdag bedoelde.
Koers van Blackberry was toen aardig ingezakt.
quote:Op maandag 1 juli 2013 16:28 schreef Sinceria het volgende:
Ik heb een twee paar zilveren oorbellen gekocht voor maar 30 euro(ben allergisch voor zelfs nikkelvrije oorbellen).
quote:Op maandag 1 juli 2013 16:28 schreef Sinceria het volgende:
Ik heb een twee paar zilveren oorbellen gekocht voor maar 30 euro(ben allergisch voor zelfs nikkelvrije oorbellen).
Doorgezakt naar 10,27 nu. Met al je kennis en ervaring zit je er de laatste tijd regelmatig naast. Waar is die magic touch gebleven ?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:00 schreef 0108daniel het volgende:
Even een aantal aandeeltjes Blackberry gekocht op 10,88
Koerst staat inmiddels 25% in de min en verwacht hier een kleine correctie op.
Regelmatig?quote:Op maandag 1 juli 2013 18:15 schreef jaco het volgende:
[..]
Doorgezakt naar 10,27 nu. Met al je kennis en ervaring zit je er de laatste tijd regelmatig naast. Waar is die magic touch gebleven ?
Dat ding is inderdaad flink in elkaar geklapt... ik ga 'm ook in de gaten houden en misschien een gokje wagen.quote:Op maandag 1 juli 2013 19:26 schreef JimmyJames het volgende:
Een januari 2014 call Barrick Gold gekocht![]()
http://finance.yahoo.com/q?s=ABX
Grote kans dat het weggooid geld is, maar ruim onder de bodem van 2009 kon ik het niet laten de gok te wagen.
Ik wil ook wel long goud, maar op een nog iets lager niveau (als dat nog komt).quote:Op maandag 1 juli 2013 19:26 schreef JimmyJames het volgende:
Een januari 2014 call Barrick Gold gekocht![]()
http://finance.yahoo.com/q?s=ABX
Grote kans dat het weggooid geld is, maar ruim onder de bodem van 2009 kon ik het niet laten de gok te wagen.
Wil eigenlijk hetzelfde, maar ben te schijterig i.v.m. enkele flinke verliezen de laatste tijd.quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:26 schreef tfors het volgende:
long eur/usd op 1.2900 ik ga het eens een paar dagen aankijken.
Ik doe niet aan stoplossen, zie wel waar het uitkomt ;-) . Belangrijkste is natuurlijk dat je op de lange termijn winsten draait, dus moet je uiteraard niet je door 1 grote verliezer failliet laten gaan. Maar met stoplossen zie ik vooral gebeuren dat ik op momenten waarop het slecht gaat verkoop, terwijl je dan juist moet kopen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:25 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Wil eigenlijk hetzelfde, maar ben te schijterig i.v.m. enkele flinke verliezen de laatste tijd.
edit: welke stoploss heb je?
Lijkt me wel.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 06:38 schreef Buster24 het volgende:
Wat vinden jullie van Imtech? Kopen voor ¤1,40 (op inschrijving)
Ik heb ze verkocht op 4-07-2013 voor ¤5,70 omdat ik de bui al voelde hangen en gisteren terug gekocht voor ¤2,48 ik heb namelijk het vermoeden dat ze wel weer de lift ingaan.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Lijkt me wel.
De korting is ook als compensatie voor de verwatering.
Som;
Aanschafprijs + (4 * ¤ 1,40) / 5 = de prijs voor de nieuwe aandelen.
Wel kan het even duren voordat je in de plus staat maar dat is sterk afhangkelijk van wat je voor je aandelen hebt betaald voor 5 juli.
Dan heb je dus én geen claims, én (wellicht) veel te duur aangekocht. Ik denk zelf dat ze nog wel een afstraffing krijgen, maar goed, anderen denken weer dat ze flink gaan stijgen. Dus ja, aan mijn woorden heb je ook niets.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:54 schreef Buster24 het volgende:
Ik heb ze verkocht op 4-07-2013 voor ¤5,70 omdat ik de bui al voelde hangen en gisteren terug gekocht voor ¤2,48 ik heb namelijk het vermoeden dat ze wel weer de lift ingaan.
Weet alleen niet of je op basis van de aankoop van 05-07 ook voor ¤1,40 kan kopen.
Beleg nog niet zo lang dus ik zal nog wel wat fouten maken.
Mmmmm weer wat geleerdquote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:09 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Dan heb je dus én geen claims, én (wellicht) veel te duur aangekocht. Ik denk zelf dat ze nog wel een afstraffing krijgen, maar goed, anderen denken weer dat ze flink gaan stijgen. Dus ja, aan mijn woorden heb je ook niets.
Feit blijft dat degenen die nabeurs 4 juli aandelen in bezit hadden, claims ontvingen. Jij hebt ze precies die dag verkocht, en een dag later (in principe voor nagenoeg hetzelfde geld... de waarde is gewoon hetzelfde maar dan gecorrigeerd voor de claim) gekocht.
Je kan dus alleen inschrijven op de emissie, als je claimrechten koopt. Die heb jij niet automatisch gekregen, omdat je de aandelen niet 4 juli nabeurs in bezit had.
Als er één ding is dat je moet weten in finance is dat er (normaal gesproken) geen shortcuts zijn. Er is bijna altijd een goede reden voor alles (geen gratis geld).quote:Op zaterdag 6 juli 2013 11:16 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Mmmmm weer wat geleerd![]()
Bedankt voor de uitleg.
Hopen maar dat ze stijgen, ik hou zelf rekeningen met een jaar, misschien langer.
Er is een topic voor beginnende beleggers:quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:55 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik wil ook gaan beleggen.
Maar ik wil me eerst helemaal goed inlezen etc.
Ik zou beleggen voor dummies eerst gaan lezen. Transactiekosten zijn aardig hoog als je belegt dus dan heeft het weinig zin om met 100 euro te beginnen. Misschien eerst met fictief geld proberen zodat je weet hoe het een beetje werkt.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:55 schreef WeCanDoIt het volgende:
Hallo,
Ik wil ook gaan beleggen.
Maar ik wil me eerst helemaal goed inlezen etc.
Heeft iemand handige linkjes? En op welke site beleggen jullie?
En met welk startkapitaal is het verstandig om te beginnen? 100¤?
Waarom?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 23:20 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
Vrijdagavond mestproducent Potash gekocht
Wat is je SL?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:05 schreef vaginabeheerder het volgende:
net aandelen pharming gekocht.
0,146 kijken of we daar een positief ritje mee kunnen maken.
ik heb niks ingesteld maar bij 0,135 gaan ze er wel uit.quote:
Niet bang dat goud nog veel verder gaat zakken? Zilver staat nu inderdaad wel op een interessant bedrag om in te stappen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:19 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Ik heb de spdr gold etf gekocht en de ishares silver trust etf.
Hey, het is een PbW pauperpost, je weet op voorhand dat die naar de klote gaat......echt waarom je die paupert volgt.....quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:29 schreef ohjajohh het volgende:
[..]
Niet bang dat goud nog veel verder gaat zakken? Zilver staat nu inderdaad wel op een interessant bedrag om in te stappen.
Dan koop ik wat bij.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:29 schreef ohjajohh het volgende:
[..]
Niet bang dat goud nog veel verder gaat zakken? Zilver staat nu inderdaad wel op een interessant bedrag om in te stappen.
Laat je niet misleiden of lukraak vertrouwen op mede beleggers.quote:
Het aandeel (Potash) blijft in mijn ogen onterecht achter, dividend wordt al lange tijd steeds weer verhoogd, zeer sterke cashflowgeneratie, hele gezonde balans, mooie sector, k/w slechts 13, veel goed nieuws en ligt er technisch ook bijzonder goed bij!quote:
Nou, het zit niet echt mee. Zojuist grootste deel eruit op zelfde prijs, het laatste restje laat ik lopen (en ga ik hier ook niet meer melden).quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:26 schreef tfors het volgende:
long eur/usd op 1.2900 ik ga het eens een paar dagen aankijken.
Koers nu 1.30521. je had hem ook gewoon kunnen laten lopen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:49 schreef tfors het volgende:
Nou, het zit niet echt mee. Zojuist grootste deel eruit op zelfde prijs, het laatste restje laat ik lopen (en ga ik hier ook niet meer melden).
1.31820 dat zie je niet vaak dat hij 130 punten stijgt in een kwartiertje.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:37 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Koers nu 1.30521. je had hem ook gewoon kunnen laten lopen.
als je alles van tevoren zou weten.........quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:37 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Koers nu 1.30521. je had hem ook gewoon kunnen laten lopen.
Dat weet niemand maar waarom je trade sluiten als prijs eindelijk de goede kant op gaat? Als je naar de trade kijkt ging hij Long op 1.29 en sindsdien zat prijs daar juist alleen maar onder, pas gister de grote stijging en hij gooit bijna alles er uit toen prijs weer rond er 1.29 stond en trade dus niet meer op verlies stond. Maar waarom dan niet gewoon de trade laten staan (hij was long dus verwachte stijging boven 1.29 en er zat gister veel momentum in de prijsstijging) zet dan een stop loss op net onder de 1.29 dan pak je een eventuele verdere stijging gewoon mee en ben je veilig tegen een daling.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:37 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
als je alles van tevoren zou weten.........
misschien was hij bang dat de koers weer zou gaan dalen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:44 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Dat weet niemand maar waarom je trade sluiten als prijs eindelijk de goede kant op gaat? Als je naar de trade kijkt ging hij Long op 1.29 en sindsdien zat prijs daar juist alleen maar onder, pas gister de grote stijging en hij gooit bijna alles er uit toen prijs weer rond er 1.29 stond en trade dus niet meer op verlies stond. Maar waarom dan niet gewoon de trade laten staan (hij was long dus verwachte stijging boven 1.29 en er zat gister veel momentum in de prijsstijging) zet dan een stop loss op net onder de 1.29 dan pak je een eventuele verdere stijging gewoon mee en ben je veilig tegen een daling.
Via Binck kan dat wel via een geavanceerde order. Bijv. met een Turbo Aegon zet je dan in een geavanceerde order de condities op de koers van het aandeel Aegon met als opdracht de Turbo te kopen/verkopen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:06 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
misschien was hij bang dat de koers weer zou gaan dalen.
zover als ik weet kan je met turbo's geen stoploss zetten.
ok, ik zit bij Alex en daar kan het niet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 14:07 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Via Binck kan dat wel via een geavanceerde order. Bijv. met een Turbo Aegon zet je dan in een geavanceerde order de condities op de koers van het aandeel Aegon met als opdracht de Turbo te kopen/verkopen.
Ik ben tegen stoplosses.. behalve op tijd. En die trade had genoeg tijd gehad, vandaar dat ik eruit ging.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:44 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Dat weet niemand maar waarom je trade sluiten als prijs eindelijk de goede kant op gaat? Als je naar de trade kijkt ging hij Long op 1.29 en sindsdien zat prijs daar juist alleen maar onder, pas gister de grote stijging en hij gooit bijna alles er uit toen prijs weer rond er 1.29 stond en trade dus niet meer op verlies stond. Maar waarom dan niet gewoon de trade laten staan (hij was long dus verwachte stijging boven 1.29 en er zat gister veel momentum in de prijsstijging) zet dan een stop loss op net onder de 1.29 dan pak je een eventuele verdere stijging gewoon mee en ben je veilig tegen een daling.
Waarom niet? Die zijn juist bezig aan een schitterende stijging.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:44 schreef ikjijallebei het volgende:
Wil momenteel eigenlijk geen aandelen hebben die in de VS genoteerd staan. Zodoende.
Ik verwacht nog een catastrofale crash/correctie, dus dan mis ik liever de boot, om lager in te stappen. Ik vind het maar een bubbel, de Amerikaanse beurs. Maar dat is mijn visie.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom niet? Die zijn juist bezig aan een schitterende stijging.
Dat is een lastig aandeel eigenlijk alleen voor LT geschikt of je moet echt mazzel hebben bij de aanschaf.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:48 schreef vaginabeheerder het volgende:
sl aangetikt bij pharming.
helaas.... verlies pakken en vrolijk verder.
was ook meer een gok, helaas is gokken in de aandelenwereld niet verstandig, dat blijkt nu ook weer.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:13 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Dat is een lastig aandeel eigenlijk alleen voor LT geschikt of je moet echt mazzel hebben bij de aanschaf.
Koers gesloten op 366.60 precies 2 punten winst.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:23 schreef 0108daniel het volgende:
Zojuist ingestapt op de AEX met 364.60
Inderdaad, Imtech wordt aan de grond gelijk gemaakt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:14 schreef ikjijallebei het volgende:
25 put september 2,15 Imtech
Dit wilde ik gisteren al doen, heb dus al erg veel misgelopen maar ik denk dat de koers nog wel een paar flinke dreunen krijgt
Als het bloed door de straten klotst moet je kopenquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:36 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Inderdaad, Imtech wordt aan de grond gelijk gemaakt.
Niet mee eens.quote:Op donderdag 18 juli 2013 16:38 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Als het bloed door de straten klotst moet je kopen
Hoezo bubbel? Het is gewoon een valuta en als de centrale banken die achter alle andere valuta zitten constant geld printen dan stijgt goud tov deze valuta.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:30 schreef tfors het volgende:
De bubbel moet nog een beetje verder leeglopen.
Waar? Huizenmarkt misschien maar voor de rest?quote:Op maandag 22 juli 2013 23:31 schreef tfors het volgende:
Ik zie voorlopig nog geen hyperinflatie, eerder deflatie.
Maandag verkocht voor 17 cent meer per stuk.quote:
Jouw gok is zo goed als het mijne ;-)quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:04 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ik zie in de nabije toekomst dat de koersen hoger of lager gaan..
quote:Op maandag 22 juli 2013 19:52 schreef tfors het volgende:
zojuist: short S&P 500. We kijken het weer een paar dagen aan.
(het ging trouwens om deze twee)quote:
Goud gaat nog wel een stukje verder omhoog.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:33 schreef dieselnoi het volgende:
Zo een 20.000 euro neer gelegd voor goud. Dat gaat volgens mij alleen maar omhoog
Vast wel en dan weer omlaagquote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:37 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Goud gaat nog wel een stukje verder omhoog.
waarom denk je dat KPN verder gaat stijgen en wat is je koersdoel?quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:24 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Eergisteren en vandaag KPN gekocht voor gemiddeld ¤ 1,953
Omdat Carlos Slim er geld in heeft gestoken hij doet dat alleen als hij er nog rijker van wordt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:09 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
waarom denk je dat KPN verder gaat stijgen en wat is je koersdoel?
Helft gesloten om risico te verlagen, +5,5 punten. Andere helft houd ik voor de langere termijn (zal ik waarschijnlijk ook niet onthouden om hier nog te posten)quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:00 schreef tfors het volgende:
Zojuist toch weer short goud, en ik ben een kneus als ik hem niet minimaal 3 dagen aanhoudt.
Heb er vertrouwen in dat de bouwsector weer gaat aantrekken in de loop van dit jaar. En zie in een Bam een stabiel groot bedrijf dat zeker weer een groei zal doormaken.quote:
Is het alleen gebaseerd op gevoel? Geen analyses gemaakt en grondig onderzoek gedaan?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:50 schreef lucatoni het volgende:
[..]
Heb er vertrouwen in dat de bouwsector weer gaat aantrekken in de loop van dit jaar. En zie in een Bam een stabiel groot bedrijf dat zeker weer een groei zal doormaken.
Ben pas begonnen met aandelen en heb dan ook nog maar een heel klein budget wat ik nu gebruik.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:05 schreef QBay het volgende:
[..]
Is het alleen gebaseerd op gevoel? Geen analyses gemaakt en grondig onderzoek gedaan?
gevoel is ook heel belangrijk,quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:16 schreef lucatoni het volgende:
[..]
Ben pas begonnen met aandelen en heb dan ook nog maar een heel klein budget wat ik nu gebruik.
Heb uiteraard wel degelijk wat onderzoek gedaan en daarnaast advies van grote partijen in acht genomen (kun je via binck bijv. bekijken).
Heb maar 20 aandelen ofzo gekocht. Op basis van gevoel en onderzoek heb ik hiertoe besloten.
ok duidelijk en ook wel realistisch koersdoel.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:00 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Omdat Carlos Slim er geld in heeft gestoken hij doet dat alleen als hij er nog rijker van wordt.
Hij wil graag dominant zijn in zijn bedrijven zie onderstaande lijst met % tage van zijn eigendom/invloed.
"América Móvil’s Subsidiaries as of June 2013
Country Brand Business Equity
Participation Consolidation Method
Mexico Telcel wireless 100.0% Global Consolidation Method
Telmex wireline 97.7% Global Consolidation Method
Sección Amarilla (1) other 100.0% Global Consolidation Method
Telvista other 89.0% (2) Global Consolidation Method
Argentina Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Telmex wireline 99.6% Global Consolidation Method
Brazil Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Embratel(1) wireline 95.5% Global Consolidation Method
Net Cable 88.1% Global Consolidation Method
Chile Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Telmex(1) wireline 100.0% Global Consolidation Method
Colombia Claro wireless 99.4% Global Consolidation Method
Telmex wireline 99.3% Global Consolidation Method
Costa Rica Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Dominicana Claro wireless/wireline 100.0% Global Consolidation Method
Ecuador Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Telmex(1) wireline 100.0% Global Consolidation Method
El Salvador Claro wireless/wireline 95.8% Global Consolidation Method
Guatemala Claro wireless/wireline 99.3% Global Consolidation Method
Honduras Claro wireless/wireline 100.0% Global Consolidation Method
Nicaragua Claro wireless/wireline 99.6% Global Consolidation Method
Panama Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Paraguay Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Peru Claro wireless 100.0% Global Consolidation Method
Puerto Rico Claro wireless/wireline 100.0% Global Consolidation Method
Uruguay Claro wireless/wireline 100.0% Global Consolidation Method
USA Tracfone wireless 98.2% Global Consolidation Method
Netherlands KPN wireless/wireline 29.8% Equity Method
Austria Telekom Austria wireless/wireline 23.7% Equity Method
(1) Equity Participation of Telmex Internacional of which América Móvil owns 97.65%
(2) AMX owns directly 45%and 45% through its subsidiary Telmex
"
En vanwege de verkoop van E-Plus.
En Omdat Carlos Voet aan de grond wil houden in Europa dus of KPN gaat overnemen of een hoger bod op E-Plus maken wat dan weer meer cash (minder schuld) voor KPN betekend.
Koersdoel ben ik nog niet over uit maar boven de 2 euro op korte termijn of 2,25 over een kwartaal.
Het aandeel stond toen op 12 Dollar. Vervolgens ben ik met een aardig bedrag ingestapt. The Old Republic is lang niet zo goed aangeslagen als ik had gehoopt en Riccitiello is ondertussen weg. Vrijdag heb ik weer verkocht voor meer dan 25 Dollar.quote:Ik denk dat ik maar eens long ga op EA. Staan inmiddels ongeveer op een 10-year low, terwijl ik van mening ben dat onder Riccitiello EA de juiste weg is ingeslagen en het aantal IPs drastisch heeft gekort, terwijl de kwaliteit van de spellen die nog wel worden ontwikkeld sterk omhoog gaat. Daarbij lijkt Star Wars: The old republic goed aan te slaan en een mooie inkomstenbron te worden. Ik heb er wel vertrouwen in dat EA de komende jaren de weg omhoog weer inslaat.
Voor de volledigheid moet ik er even bij zeggen dat ik in het verleden nog een half jaar bij EA heb gewerkt.
Nog andere game aandelen op je radar?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:02 schreef Ravvie het volgende:
Zo zie je maar weer dat er een hoop mazzel bij komt kijken bij het beleggen.
Dit riep ik in Juli 2012:
[..]
Het aandeel stond toen op 12 Dollar. Vervolgens ben ik met een aardig bedrag ingestapt. The Old Republic is lang niet zo goed aangeslagen als ik had gehoopt en Riccitiello is ondertussen weg. Vrijdag heb ik weer verkocht voor meer dan 25 Dollar.
Dus ondanks dat mijn voorspellingen niets waard bleken, toch een mooi rendement van meer dan 100% gehaald. Je kan ook wel eens mazzel hebben.
Heb zelf alleen nog Sony in mijn portefeuille welke ik half Januari dit jaar heb aangekocht. Die zijn ondertussen ook verdubbeld, maar die houd ik nog aan tot na de release van de PS4. Ik verwacht betere first week sales dan eerdere Playstations. Na publicatie van de eerste verkoopcijfers verwacht ik ze weer te verkopen.quote:Op zondag 28 juli 2013 15:21 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Nog andere game aandelen op je radar?
je heb ze wel op tijd verkocht hoop ik?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:30 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Heb zelf alleen nog Sony in mijn portefeuille welke ik half Januari dit jaar heb aangekocht. Die zijn ondertussen ook verdubbeld, maar die houd ik nog aan tot na de release van de PS4. Ik verwacht betere first week sales dan eerdere Playstations. Na publicatie van de eerste verkoopcijfers verwacht ik ze weer te verkopen.
p.s voordat iemand denkt dat ik er verstand van heb, ik heb ook Imtech gekocht toen ze op 12e stonden
Denk je dat KPN weer verder gaat zakken?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 17:07 schreef vaginabeheerder het volgende:
net tl BAM verkocht voor 0,79
speeder short KPN gekocht voor 0,03.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |