abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:35:22 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125755679
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:35:59 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_125755694
Thanks Duderinnetje O+ Bel de dierenarts wel even vanavond..
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:10:02 #3
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125759037
:{ Twee weken geleden een factuur van 58 euro ingediend bij PetPlan, waarvan 8 euro voor een niet-verzekerde kat was. Krijg ik maar liefst 20 euro terug :') En als het al de tweede declaratie was geweest dit jaar, had ik maar 10 euro teruggehad. En daar betaal je dan 11 euro per maand voor :') In de zomer stap ik over naar Jumper! ^O^
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  vrijdag 26 april 2013 @ 16:13:17 #4
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_125765300
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:35 schreef SEMTEX het volgende:
Thanks Duderinnetje O+ Bel de dierenarts wel even vanavond..
Het dierenpension maar. Overleg wel met hen. Anders blijft-ie thuis met een berg dekentjes en mandjes, voer en water.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 april 2013 @ 21:17:20 #5
269689 crew  Viv
pi_125777297
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 03:25 schreef SiGNe het volgende:

Misschien dat de volgende (die komt er sowieso) een wat oudere rustige binnenkat wordt.. scheelt een hele hoop zorgen en ellende heb ik het idee.

Dat denk ik ook. Ik heb zelf 2 katten overgenomen van 5 jaar oud die alleen een afgezette tuin gewend waren, en bij mij hebben ze een afgezet balkon. Ze zijn er heel tevreden mee, voor zover ik dat kan beoordelen. :)
pi_125778357
Een jonge kat kan ook prima binnen blijven ;) Maar als je oudere katten zou willen zou ik lekker bij het asiel gaan kijken! Zitten er genoeg op een liefhebbende baas te wachtten :)
pi_125788641
SiGNe, dat is altijd wat ik voor me zie als m'n katten naar buiten kunnen en ze staan niet op ons te wachten als we thuis komen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 03:25 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Misschien dat de volgende (die komt er sowieso) een wat oudere rustige binnenkat wordt.. scheelt een hele hoop zorgen en ellende heb ik het idee.

Onze Rooie is een kat die met 8 maanden naar buiten is geschopt en 4 maanden gezworven heeft voordat wij hem liefdevol hebben opgenomen. Het is de grootste binnenkat die je maar kunt voorstellen... Schoppen wij hem naar buiten, staat hij na 5 minuten weer binnen (door het kattenluik).... (Alleen als de temperatuur boven de 25 graden is, wil hij niet naar binnen, want dan moet hij in het zonnetje liggen!)

Onze eerste kat was een kat die de eerste jaren van z'n leven op een bovenwoning heeft geleefd, en toen hij een jaar of 10 was naar het platteland is gegaan. Die wilde nooit naar binnen.... (alleen 's nachts want buiten slapen is ook niet wat, binnen ligt comfortabeler :D)
pi_125790589
De kat van mijn moeder maakt sinds een tijdje een raar geluid tijdens het eten. Gaan sowieso volgende week langs naar de dierenarts. Maar misschien dat iemand dit herkent? Een losse tand ofzo?
Hij lijkt niet problemen te hebben met eten, blijven ook niet allemaal kruimels over.

En nog iets anders, ik heb gazonmest gekocht en daar staat op dat vee 21 dagen niet op het land mag komen na bemesten, is dit dan ook niet veilig voor katten? Lijkt mij op zich logisch. Kijk anders wel of ze het überhaupt opeten.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 april 2013 @ 13:16:21 #9
269689 crew  Viv
pi_125793386
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:04 schreef Kadooosh het volgende:
En nog iets anders, ik heb gazonmest gekocht en daar staat op dat vee 21 dagen niet op het land mag komen na bemesten, is dit dan ook niet veilig voor katten? Lijkt mij op zich logisch. Kijk anders wel of ze het überhaupt opeten.
Ze hoeven het niet op te eten om het binnen te krijgen, kan ook dat ze er overheen lopen en daarna hun pootjes wassen.
pi_125810880
Hallo allemaal,

Klein vraagje!
Afgelopen dinsdag is mijn kater geopereerd. Hij heeft helaas een penisamputatie moeten ondergaan.
Z'n plasbuis zat helemaal verstopt en ze kregen het steentje er helaas niet uit met veelvuldig spoelen.
Een aantal dagen is het goed gegaan, ondanks een paar keer overgeven.
Nu de wond wat gaan genezen krijgt hij erge jeuk hieraan. Hij probeert er op alle mogelijke manieren bij te komen, wat hem wonderbaarlijk ook nog wel eens lukt.
Nou was ik even de kamer uit gelopen en toen ik terug kwam merkte ik op dat er wat bloed aan zn billen zat. Hij had er dus blijkbaar weer aan zitten likken.
Ik heb dit met een natte doek wat schoon proberen te deppen, voor zover me dat lukt want hij laat niet veel toe.
Het was echt een minimale hoeveelheid bloed, hooguit wat druppeltjes. De wond ziet er verder nog schoon en rustig uit. Maar hij haalt telkens van die streken uit in het weekend.
Eerlijk gezegd heb ik geen trek om weer het hele weekend bij de dierenarts te zitten, ook financieel gezien niet.

Heeft iemand ervaring met deze operatie bij een kater en de gevolgen vandien?
Of kan iemand mij gewoon even geruststellen... en zeggen dat dit er allemaal bijhoort? haha

Alvast bedankt!
pi_125811226
Mag je hem geen kapje omdoen? Of een broekje?
Ik heb er geen ervaring mee en weet niet of dat mag maar de eerste oplossing lijkt mij om ervoor te zorgen dat hij niet bij de wond kan komen.
Kan je geen telefonisch contact opnemen voor advies met je dierenarts ?
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:19:39 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_125811676
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:06 schreef Moortje88 het volgende:

Heeft iemand ervaring met deze operatie bij een kater en de gevolgen vandien?
Of kan iemand mij gewoon even geruststellen... en zeggen dat dit er allemaal bijhoort? haha

Mijn kater is ook geamputeerd. Het duurt even voor het geheeld is, maar op zich is dat niet zo erg :*

Bel anders even met de DA voor geruststelling. Dat kost niets *)

Overigens is de mijne geamputeerd op zijn 4e en hij is er 22 mee geworden ;)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_125824434
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik was vergeten te vermelden dat hij vanaf het begin al een kap om heeft. Met de scherpe randjes daarvan schraapt hij over de hechtingen heen. Heel naar geluid. Ook zet hij de kap klem op z'n buik waardoor de wond naar voren komt en hij er echt nét bij kan.

Vanmorgen nog een druppeltje bloed gezien maar nu niks meer te zien. Hij ligt rustig te slapen en verder merk ik ook niks aan hem.

Hij is trouwens 3 jaar oud en hoop inderdaad dat hij nog even meegaat! Haha

Mijn dierenarts is in het weekend niet telefonisch te bereiken. En ik kan wel een dienstdoende dierenarts bellen maar die weet niet hoe de operatie is verlopen. Z'n plasbuis was erg beschadigd en het was lastig hechten.
Ik kijk het nog een dag aan en morgen bel ik direct mijn eigen dierenarts.

Bedankt!
pi_125828864
Mijn gecastreerde kater heeft ontdekt dat hij tegen mijn been kan rijden (doet ie als ie op schoot ligt) moet ik hier iets mee?Is sinds een week of 2. Hij woont een jaar of 3 bij mij en daarvoor gebeurde het niet.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_125837433
Onze kat houdt van rennen.En we hebben een enorme grote tuin.Ik ga altijd rennen en dan achter de boom verstoppen roep haar dan.Ze rent dan keihard achter me aan.Maar vaak krijgt ze een dikke staart en kromme rug.Ik weet nu niet of ze boos of bang is?
Als ik naar dr toe kom geeft ze wel kopjes .Is dit speels ?Of is ze boos?Want het gekke is als ik haar negeer dan zoekt ze het wel op, ze wil gewoon graag achter me aan rennen.
Als ik de deur dicht doe komt ze eraan en als ik de deur open doe rent ze keihard weg.En dan komt ze weer terug en dan zeg ik 'wat wil je nou?" en dan rent ze weer weg en verstopt zich in de struiken.Ik neem aan dat ze wil spelen??

Een zeldzame keer was ze heel leuk aan het spelen met me.Ik gooi tennisballen en rent ze leuk achteraan en verstopt zich dan en als ik langs ren dan bespringt ze me.En leuk dat ze het vind want als ik zeg 'heb je plezier' dan komt ze me kopjes geven en trilt haar staart helemaal (die staat dan kaarsrecht omhoog).
maar soms tijdens het spelen dan blaast ze ineens :? Ik schrok daarvan en liep daarom ook weg terug naar binnen en toen keek ze me aan en rende op me af en gaf kopjes.

Waarom blaast ze?Was ze booos op mij?En die dikke staart?Enthousiasme?Weet soms niet wat ze bedoeld
pi_125838496
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:01 schreef Skillsy het volgende:
Onze kat houdt van rennen.En we hebben een enorme grote tuin.Ik ga altijd rennen en dan achter de boom verstoppen roep haar dan.Ze rent dan keihard achter me aan.Maar vaak krijgt ze een dikke staart en kromme rug.Ik weet nu niet of ze boos of bang is?
Als ik naar dr toe kom geeft ze wel kopjes .Is dit speels ?Of is ze boos?Want het gekke is als ik haar negeer dan zoekt ze het wel op, ze wil gewoon graag achter me aan rennen.
Als ik de deur dicht doe komt ze eraan en als ik de deur open doe rent ze keihard weg.En dan komt ze weer terug en dan zeg ik 'wat wil je nou?" en dan rent ze weer weg en verstopt zich in de struiken.Ik neem aan dat ze wil spelen??

Een zeldzame keer was ze heel leuk aan het spelen met me.Ik gooi tennisballen en rent ze leuk achteraan en verstopt zich dan en als ik langs ren dan bespringt ze me.En leuk dat ze het vind want als ik zeg 'heb je plezier' dan komt ze me kopjes geven en trilt haar staart helemaal (die staat dan kaarsrecht omhoog).
maar soms tijdens het spelen dan blaast ze ineens :? Ik schrok daarvan en liep daarom ook weg terug naar binnen en toen keek ze me aan en rende op me af en gaf kopjes.

Waarom blaast ze?Was ze booos op mij?En die dikke staart?Enthousiasme?Weet soms niet wat ze bedoeld
Op het blazen na doet onze kat geregeld hetzelfde. Wegrennen, naar je toe rennen, verstopppen, dikke staart, hoge rug, tussendoor gewoon kopjes geven, etc. en ik weet zo goed als zeker dat dat gewoon spelen is. (Vind ik trouwens altijd heel erg leuk als ze zo doet en ik doe dan -net als jij- ook mee en ze lijkt daar echt heel veel plezier van te hebben). Dat blazen herken ik dus niet, maar gezien de rest van je verhaal zou dat ook heel goed onderdeel van het spel kunnen zijn? Vind het wel "vijandig" overkomen hoor, ik zou ook schrikken :D
Tails tell tales
pi_125916313
Hoi hoi :)

Ik heb sinds een paar dagen een heel leuk katje (poes) van ongeveer 9 maanden oud, ze heeft een slechte start gehad (kwam van een boerderij af waar heel veel zieke katten zaten, is zelf erg ziek geweest, klein voor haar leeftijd, mist tandjes) maar is er inmiddels helemaal bovenop. Ze is echt heel lief. Gaat netjes op de kattenbak en krabt niet aan de meubels. Ik ben helemaal gek op haar en zij op mij O+. Ze heeft verder niet de behoefte om naar buiten te gaan (kan ook niet want woon op de derde verdieping en aan een drukke weg). Ze kan ook prima alleen zijn, want ze vermaakt zichzelf met alles wat rolt of hangt.

Alleen, zodra ik thuis ben krijg ik geen moment rust. Ik speel zo veel mogelijk met haar, maar ik moet ook wel eens iets doen. Als ik achter mijn laptop zit ben gaat ze er op zitten, als ik kook springt ze op het aanrecht (gevaarlijk!) en als ik aan het eten ben kruipt ze ook op tafel en confisqueert ze het bord. Als ik ga slapen komt ze vaak eerst tegen me aan liggen om ook te slapen, maar als ze wakker word en ze ziet iets bewegen valt ze dat aan. Meestal ben ik dat :p

Ik zet haar keer op keer weer op de grond maar ze is nogal volhardend. Soms zet ik haar dus maar in de andere kamer (wel zodat ze wel toegang heeft tot de kattenbak) zodat ik even mijn ding kan doen. En dan vermaakt ze zich ook prima hoor, ze gaat echt niet aan de deur lopen miauwen of krabben.

Daarbij heeft ze nogal de neiging haar nageltjes te gebruiken. Zit dus helemaal onder de krassen. Ook daarbij probeer ik haar zoveel mogelijk te negeren of stuur ik haar naar de andere kamer, maar ik vind dat ook wel weer heel sneu.

Hebben jullie nog tips voor me? Pak ik het zo goed aan? Het is m'n eerste katje <3
pi_125918466
Tweede katje erbij nemen ;) dan kunnen ze met elkaar spelen en ben jij niet meer het 'slachtoffer' zodra ze wakker is.
pi_125929929
Toch ook maar even hier vragen :)

Nu iets meer dan een maand is een van onze kattenkamers naast de kattenspullen ook uitgerust met een logeerbed. In de afgelopen week hebben ze echter het bed al twee keer misbruikt als kattenbak door er een grote plas op te doen.

Voor een indruk van de kamer, zie foto. Onder de tafel links staat hun drinkfontein en voer. Helemaal achter het bed, naast de verwarming (altijd uit) staat een rechthoekige kattenbak, net buiten de foto aan het einde rechts (tegenover de andere kattenbak) staat een driehoekige.


let niet op de stofzuiger op het bed _O-

Nu vroeg ik mij af wat eventueel de uitnodiging is geweest om op het bed te plassen.

In de afgelopen maand zijn deze dingen veranderd:
- Het logeerbed is erbij gekomen (25 maart)
- We hebben ander kattengrit (ook rond die datum). Klontvormend (Biocat Fresh ipv Catsan)
- Het balkon is nu afgezet dus de katten kunnen naar buiten.

Er wordt nog wel in de kattenbakken geplast.
Het waren beide keren flinke plasjes. Geen kleine plasjes dus en ook geen bloed. Er wordt ook niet klaaglijk gemiauwd bij het naar de bak gaan o.i.d. Oorzaak lijkt mij (ben natuurlijk geen DA) dus niet medisch?

Ik weet jammer genoeg niet welke kat het is die dit doet. Ik heb nu voorlopig het matras maar omhoog gezet na het schoonmaken, maar ik heb weinig zin om dat permanent te doen. Ik wil dus graag de oorzaak vinden.

Ik ga morgen waarschijnlijk een van beide bakken weer vullen met Catsan. Maar als dat niet helpt en ze plassen daarna nog steeds op het bed, dan weet ik het ook niet meer...

Ideeën?
pi_125930096
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:14 schreef Novelinne het volgende:
Hoi hoi :)

Ik heb sinds een paar dagen een heel leuk katje (poes) van ongeveer 9 maanden oud, ze heeft een slechte start gehad (kwam van een boerderij af waar heel veel zieke katten zaten, is zelf erg ziek geweest, klein voor haar leeftijd, mist tandjes) maar is er inmiddels helemaal bovenop. Ze is echt heel lief. Gaat netjes op de kattenbak en krabt niet aan de meubels. Ik ben helemaal gek op haar en zij op mij O+. Ze heeft verder niet de behoefte om naar buiten te gaan (kan ook niet want woon op de derde verdieping en aan een drukke weg). Ze kan ook prima alleen zijn, want ze vermaakt zichzelf met alles wat rolt of hangt.

Alleen, zodra ik thuis ben krijg ik geen moment rust. Ik speel zo veel mogelijk met haar, maar ik moet ook wel eens iets doen. Als ik achter mijn laptop zit ben gaat ze er op zitten, als ik kook springt ze op het aanrecht (gevaarlijk!) en als ik aan het eten ben kruipt ze ook op tafel en confisqueert ze het bord. Als ik ga slapen komt ze vaak eerst tegen me aan liggen om ook te slapen, maar als ze wakker word en ze ziet iets bewegen valt ze dat aan. Meestal ben ik dat :p

Ik zet haar keer op keer weer op de grond maar ze is nogal volhardend. Soms zet ik haar dus maar in de andere kamer (wel zodat ze wel toegang heeft tot de kattenbak) zodat ik even mijn ding kan doen. En dan vermaakt ze zich ook prima hoor, ze gaat echt niet aan de deur lopen miauwen of krabben.

Daarbij heeft ze nogal de neiging haar nageltjes te gebruiken. Zit dus helemaal onder de krassen. Ook daarbij probeer ik haar zoveel mogelijk te negeren of stuur ik haar naar de andere kamer, maar ik vind dat ook wel weer heel sneu.

Hebben jullie nog tips voor me? Pak ik het zo goed aan? Het is m'n eerste katje <3
Gaat vanzelf over als ze ouder wordt. :Y
pi_125933074
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 00:11 schreef Hitomi het volgende:
Toch ook maar even hier vragen :)

Nu iets meer dan een maand is een van onze kattenkamers naast de kattenspullen ook uitgerust met een logeerbed. In de afgelopen week hebben ze echter het bed al twee keer misbruikt als kattenbak door er een grote plas op te doen.

Voor een indruk van de kamer, zie foto. Onder de tafel links staat hun drinkfontein en voer. Helemaal achter het bed, naast de verwarming (altijd uit) staat een rechthoekige kattenbak, net buiten de foto aan het einde rechts (tegenover de andere kattenbak) staat een driehoekige.

[ afbeelding ]
let niet op de stofzuiger op het bed _O-

Nu vroeg ik mij af wat eventueel de uitnodiging is geweest om op het bed te plassen.

In de afgelopen maand zijn deze dingen veranderd:
- Het logeerbed is erbij gekomen (25 maart)
- We hebben ander kattengrit (ook rond die datum). Klontvormend (Biocat Fresh ipv Catsan)
- Het balkon is nu afgezet dus de katten kunnen naar buiten.

Er wordt nog wel in de kattenbakken geplast.
Het waren beide keren flinke plasjes. Geen kleine plasjes dus en ook geen bloed. Er wordt ook niet klaaglijk gemiauwd bij het naar de bak gaan o.i.d. Oorzaak lijkt mij (ben natuurlijk geen DA) dus niet medisch?

Ik weet jammer genoeg niet welke kat het is die dit doet. Ik heb nu voorlopig het matras maar omhoog gezet na het schoonmaken, maar ik heb weinig zin om dat permanent te doen. Ik wil dus graag de oorzaak vinden.

Ik ga morgen waarschijnlijk een van beide bakken weer vullen met Catsan. Maar als dat niet helpt en ze plassen daarna nog steeds op het bed, dan weet ik het ook niet meer...

Ideeën?
Is die Biokat fresh met een "geur" of gewoon zonder geur? kattengrint met geur wil nog wel eens een afkeur hebben bij sommige katten.
pi_125933105
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:36 schreef xienix2501 het volgende:

[..]

Is die Biokat fresh met een "geur" of gewoon zonder geur? kattengrint met geur wil nog wel eens een afkeur hebben bij sommige katten.
Er zit wel een beetje een 'fris' luchtje in, ja. Maar zouden ze dan niet al eerder hun mening hebben laten weten door op het bed te plassen? Ze hebben het een aantal weken netjes alleen op de bak gedaan na wisseling, ook terwijl het bed er al stond (en ze het toen dus al konden doen).
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 08:42:41 #23
184769 crew  Deisyy
pi_125933133
En sommige katten kunnen slecht omgaan met veranderingen, dus als er ineens een groot ben in hun kamer staat wil het weleens gebeuren dat ze daar een plas op doen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_125933902
Tip 1,koop bij leenbakker een moltonhoes van kunststof..dan trekt de pies in iede geval niet in het matras :)
Ruikt het bed misschien nog chemisch omdat het nieuw is? Ander grind kan ook de oorzaak zijn... staat de bak vrij of moeten ze ergens onderdoor ect?

Ik heb ook een 'bedplasser' gehad en ik kwam er pas na 5x pissen achter dat het kwam door mijn handcreme van lush met citroentjesfris meur :P
pi_125934227
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:42 schreef Deisyy het volgende:
En sommige katten kunnen slecht omgaan met veranderingen, dus als er ineens een groot ben in hun kamer staat wil het weleens gebeuren dat ze daar een plas op doen.
Ook als ze al een maand aan het bed hebben kunnen wennen?

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 09:35 schreef deadly_kiss het volgende:
Tip 1,koop bij leenbakker een moltonhoes van kunststof..dan trekt de pies in iede geval niet in het matras :)
Ruikt het bed misschien nog chemisch omdat het nieuw is? Ander grind kan ook de oorzaak zijn... staat de bak vrij of moeten ze ergens onderdoor ect?

Ik heb ook een 'bedplasser' gehad en ik kwam er pas na 5x pissen achter dat het kwam door mijn handcreme van lush met citroentjesfris meur :P
Goede tip, ga ik binnenkort halen! Voor nu het matras nog maar even verticaal en een paar keer goed behandelen.

Het bed is acht jaar oud. Heeft wel een hele tijd in een opslag gestaan, maar voor mijn mensenneus rook alles erg neutraal.

De bakken staan beide vrij. De kattenbak achter het bed kan zowel vrij benaderd worden, of onder het bed door als ze dat leuk vinden.
  woensdag 1 mei 2013 @ 12:12:40 #26
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_125937445
Volgens mijnn da is biokats classic beter. Idd vanwege de geur..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  woensdag 1 mei 2013 @ 12:49:05 #27
300082 roos85
JUICHEN!
pi_125938301
Zit beetje te twijfelen of ik met een van de katten terug naar de dierenarts moet gaan, ze vond in mijn oude woonplaats de dierenarts niet erg (stond altijd wel een assistente bij-> aandacht leuk!), alleen heeft die dierenarts iets meer dan een jaar geleden de anaalklieren uitgeknepen (ivm kale plek bij het begin van de staart).. maand of 2 geleden naar de nieuwe dierenarts geweest, en ze was me een partij bang ;( ze probeerde in het mandje of in mijn nek te vluchten of van de behandeltafel af te springen dierenarts kon bijna geen onderzoek doen en voor de jaarlijkse prikjes moest ze zelfs door een assistente in bedwang worden gehouden.

Ze had weer een kale plek bij de staart, dierenarts heeft er naar gekeken (advies om 2 maanden aan te kijken en vlooienspul te geven)Tevens heeft ze toen de rug nagekeken, poes gaaf duidelijk aan het totaal niet fijn te vinden en leek ook wel of ze pijn had. Ook hier het advies, kijken wat het vlooienspul doet en eventueel foto's van de rug te laten maken (moet wel onder een roesje)..

Uiteraard wil ik het beste voor het beestje, maar zo bang en in paniek ken ik haar niet en wil haar niet nog banger van de DA maken.
Ze is trouwens wel heel bewegelijk en is het vaak rennen,vliegen,duiken,springen enzovoort, dus haar beweging is niet beperkt.
Ben in dubio wat ik nu moet doen :@
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:02:17 #28
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125940308
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:12 schreef superkimmi het volgende:
Volgens mijnn da is biokats classic beter. Idd vanwege de geur..
Beter dan Frühlings duft?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_125981055
Hallo allemaal,

Het is zover, mijn vriend en ik willen graag een kat, ik iets liever dan hij omdat hij bang is voor onze nieuwe meubels en de vrijheid ivm dagjes weg en vakantie. Maar zelf is ie helemaal gek van katten.

We hebben al besloten dat we een kat uit het asiel willen halen. Mijn vriend wil liever een oudere kat omdat je dan al weet wat voor een kat het is en hij hopelijk je meubels heel laat.
Maar mij lijkt het juist ook zo leuk om een kitten te nemen omdat je ze dan vanaf het begin mee maakt, ze zo speels zijn en natuurlijk zo leuk. Ook wil ik liever twee katten, mijn vriend liever niet maar ik heb hem overgehaald. Hij zegt dat we eerst beter een oudere kat of nou ja geen kitten kunnen nemen uit het asiel en dan later altijd nog een kitten erbij. Ik denk juist andersom of tegelijk.
Het lijkt me namelijk zo leuk als die twee ook echt wat aan elkaar hebben en maatjes worden.

Misschien heeft iemand van jullie tips of ervaring ermee.
pi_125982409
Twee kittens is altijd beter dan een kitten. Of een oudere kat uit het asiel waarvan ze weten dat die niet met andere katten kan. Maar ik vind het wel heel bijzonder om een kat te hebben vanaf het "begin". Als je eerst voor een oudere kat kiest en dan pas voor een kitten loop je het risico dat de oudere kat dat helemaal niet leuk gaat vinden. Dus ik zou gelijk voor een iets ouder duo kiezen in het asiel of twee kittens (hoeven niet perse uit hetzelfde nest te komen) www.ikzoekbaas.nl

Met opvoeden ben je wel even bezig. En als je ze in huis neemt is het ook handig om bv een week thuis te zijn. Er zullen hoe dan ook wat spullen kapot gaan. Dit gaat meestal tijdens spelen en niet bewust. Maar een huis vol beeldjes en andere tierelantijntjes is meestal geen goed idee bij kittens.

Tip: kies zelf heel bewust voor een kat. Een kat heb je voor de komende 15 tot 20 jaar. Bedenk ook wat er dus de komende 15/20 jaar in jouw leven kan gebeuren en wat je dan met de katten gaat doen. Bv vakantie, lange reizen, kinderen, samenwonen, niet meer samenwonen, ziekte etc.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_125982487
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 14:59 schreef Nosa het volgende:
Hallo allemaal,

Het is zover, mijn vriend en ik willen graag een kat, ik iets liever dan hij omdat hij bang is voor onze nieuwe meubels en de vrijheid ivm dagjes weg en vakantie. Maar zelf is ie helemaal gek van katten.

We hebben al besloten dat we een kat uit het asiel willen halen. Mijn vriend wil liever een oudere kat omdat je dan al weet wat voor een kat het is en hij hopelijk je meubels heel laat.
Maar mij lijkt het juist ook zo leuk om een kitten te nemen omdat je ze dan vanaf het begin mee maakt, ze zo speels zijn en natuurlijk zo leuk. Ook wil ik liever twee katten, mijn vriend liever niet maar ik heb hem overgehaald. Hij zegt dat we eerst beter een oudere kat of nou ja geen kitten kunnen nemen uit het asiel en dan later altijd nog een kitten erbij. Ik denk juist andersom of tegelijk.
Het lijkt me namelijk zo leuk als die twee ook echt wat aan elkaar hebben en maatjes worden.

Misschien heeft iemand van jullie tips of ervaring ermee.
Twee tegelijk is altijd handiger, als je later een kat moet gaan introduceren heb je meer kans dat het niet klikt.
Je moet dan even met je vriend uitvechten of je twee kittens neemt die elkaar goed liggen (zeker als je een asiel uitzoekt wat met gastgezinnen werkt kunnen ze je vertellen welke kittens elkaar het aardigst vinden) of dat het twee volwassen katten worden die goede maatjes zijn met elkaar. Volwassen katten die samen moeten blijven zijn soms moeilijk te plaatsen en blijven zeker in het kittenseizoen veel langer in het asiel zitten omdat mensen eerder naar kittens kijken of maar één kat willen. Een hele mooie middenweg is ook nog mogelijk; adopteer een moederpoes met één van haar kittens. Bij een nestje in het asiel zijn de kittens vaak als eerste "op" en blijft de moederpoes in haar eentje achter, terwijl juist zij een goed tehuis zo verdient heeft na al haar goede zorgen voor de kleintjes.

Maar het is vooral heel belangrijk dat je vriend er ook helemaal achter staat zodat het geen ruzie wordt als de katten eens iets stukmaken (want dat zal heus wel eens gebeuren).

edit; en wat WinnieWanna allemaal zo mooi zegt ^O^
pi_125983024
Bedankt voor jullie reactie!
We wonen nu drie jaar samen en ik wilde vanaf het begin eigenlijk al een poes. We hebben er inderdaad lang over nagedacht en nu is het eindelijk zover maar je moet inderdaad ook verder kijken dan nu;)

Ik had met mijn vriend afgesproken om in de meivakantie een kat op te halen want dan ben ik twee weken vrij en dus veel thuis. Inmiddels is de eerste week al bijna weer om.. Maar er zijn nog maar weinig kittens als ik de sites van dierenasiel en ikzoekeenbaas bekijk. Daarbij twijfelde ik enorm wat nou het beste zou zijn... Eind juni heb ik zes weken zomervakantie dus ook veel vrije tijd maar ik heb er zooooveeel zin in en eigenlijk wil ik gewoon Nu een poesje ophalen. haha Maar dat doe ik niet zo maar..

Wat jullie zeggen als je eerst een oudere kat neemt en dan een kitten dat dacht ik dus ook al en mijn vriend juist niet. Een moederpoes en een kitten is inderdaad ook een idee. Maar die moeten er dan net wel zijn. Ik denk trouwens dat de relatie tussen moeder en kind anders is dan twee broertjes of vriendjes of niet?
pi_125983570
Wij hebben zeven maanden geleden voor deze keuze gestaan, eigenlijk heel spontaan maar wel zeer overwogen zijn we naar het asiel gereden met het idee om gewoon even te kijken wat er zat en wat meer info te krijgen. Uiteindelijk toch overstag om er een mee te nemen maar de oudere katten die er zaten kregen we niet mee omdat ze naar buiten moesten en bij de kittens had mijn vriend zoiets van, tsjah ze zijn leuk en ze zijn schattig maar eik zijn ze allemaal hetzelfde.

Uiteindelijk zijn we naar een ander asiel gereden en daar hadden ze best wat jong volwassenen zitten. Die zaten tussen de 4-5 maanden en 12-15-maanden volgens mij. Uiteindelijk hebben we een poes meegenomen van 5 maanden oud toen (Ze is precies vandaag een jaar geworden O+). Bij Sophie was toen al heel duidelijk het karakter te zien ten opzichte van de andere katten. Voordeel van een jongvolwassen poes is dat ze aan de ene kant nog het speelse kan hebben van een kitten maar dat aan de andere kant er toch ook al karaktertrekken wat duidelijker zijn. En dat je toch wat minder hoeft aan te leren. Sophie wist meteen de bak te vinden bijv. En zo ook met de krabpaal. Verder heeft ze natuurlijk dr streken maar dat is altijd vooral om aandacht te trekken. Dan gaat ze bijvoorbeeld op het tvmeubel staan en als we niet reageren gaat ze net zolang miauwen tot het ons wel opvalt zodat we haar er af sturen :')

Dus om te middelen tussen je vriend en jij kan je misschien ook voor een jongvolwassen kat gaan ;)
pi_125983836
Als je zo lang kan wachten dan is eind juni ideaal. Je hebt dan veel keuze. En alle tijd om ze op te voeden en een band op te bouwen.
Ik weet niet in welke regio je zoekt. De dierenasiels kun je ook bellen of ze nog iets binnen hebben gekregen. Soms krijgen ze wel wat oudere kittens binnen maar die zetten ze niet op de site.

En zoals Yashaaaa zegt er zijn ook veel katten tussen de 6-12 maanden in het asiel. iig in het asiel waar ik voor opvang. Dit zijn echt de sneuerds vind ik. Zij wachten namelijk al sinds ze 10-12 weken zijn op een leuk huisje. En hun karakter is goed duidelijk en ze hangen niet meer in je gordijnen.

ps: vanavond is er koopavond bij mij in het asiel :P Je kan altijd langsgaan. Weten ze wie je bent en wat je zoekt. Ze zullen je dan sneller benaderen als ze iets binnenkrijgen.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_125983890
-

[ Bericht 99% gewijzigd door WinnieWana op 02-05-2013 16:12:42 ]
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_125984629
Oudere katten. O+

Wij hebben een jaar geleden een kat van bijna 8 geadopteerd, beste beslissing ooit. Hij is super goed opgevoed, gaat altijd alleen op de bak, krabt niks stuk en menseneten is ook veilig voor hem. En ondanks zijn leeftijd kan hij nog hartstikke speels zijn. Nee, wij hoeven echt geen kitten hoor.
pi_125985737
Ik heb een super speels geval van 10 uit het asiel
pi_125985868
Hier is het juist de oudere kat die meubels sloopt :( De jongste gebruikt netjes alleen de krabpaal, maar zodra er iets plastic ligt moet hij erop kauwen.. Net dus ook weer 2 zakken kattengrind. Gelukkig ging ik die toch in de kattenbak doen, maar de zakken zijn nu aangevreten en ik kan weer stofzuigen }:|
Maar kittens zijn zo leuk O+ Je zou nu inderdaad een iets oudere kat kunnen nemen en later een kitten erbij nemen. Een kitten introduceren gaat bijna altijd goed, maar een oudere kat erbij kan weleens mis gaan..
pi_125985998
Het aanbod van meeste asiels kan je ook online bekijken: http://www.zoekhiereendier.nl/
pi_125989125
Bedankt voor alle tips!

Nog klein vraagje : we zijn verhuisd, mooie grote tuin, mooie buurt ook maar we liggen tegenover een drukke weg (deze weg is verbinding met de snelweg),langs de weg loopt welliswaar een berm met bosjes en ook veel vogeltjes.Ze gaat echt regelmatig in die berm langs de weg lopen, oren plat naar achteren.Als ze oversteekt heeft ze geen schijn van kans laat ik dat zeggen.

Mijn pa maakt zich steeds zorgen.Hij snapt niet waarom ze dat doet.Is dat normaal dat ze dit opzoekt?Ze heeft een hele tuin tot beschikking waarom kiest ze die gevaarlijke berm?Wil ze even snuffelen en gezien hebben?

Mede hierom laten we haar savonds binnen want ze rijden gigantisch hard.
Kunnen we er wel iets tegen doen?Haar afschrikken of moet ze dat zelf ervaren?

Hoe doen jullie dat?Poes laten gaan?
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:32:43 #41
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125989409
Ik heb hier geen echte echtertuin maar wel een strook "bos" van zo'n 50 meter breed en daarnaast ligt een doorgaande weg.
Helaas is afgelopen week m'n katertje van nog net geen 1 jaar (zou ie over 2 weken worden) aangereden daar en overleden.
Hij is 's nachts naar de overkant gelopen en toen hij terugwilde in de spits had ie helaas ook geen kans.

Ik zou graag willen dat ik een goed af te sluiten tuin zou hebben want dan was dit niet gebeurd.
Aan de andere kant zal ik mijn volgende kat toch ook weer naar buiten laten want binnen is redelijk klein (woning is 30M²) en buiten is een prachtige omgeving voor katten: bomen, struiken, vogels, muizen en buurkatten om mee te spelen..
Jiro had echt een supergoede band met een buurpoes, als ze buiten waren zochten ze elkaar op om te spelen O+

Maar goed, ik zou dus de tuin afsluiten indien mogelijk, zo niet dan maar het risico lopen op heel slecht nieuws, heeft de kat in elk geval een heel fijn leven gehad met alle vrijheid.
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:37:21 #42
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125989530
Overigens wil ik over een korte tijd wel weer een nieuwe kater, uit het asiel.
Een kitten is leuk maar worden erg snel groot en dan maakt het dus niet veel meer uit of ie nou wat ouder is of niet.
Ook met meubels is een iets oudere kat handiger, blijft alles heel tenzij je de kitten streng opvoed, met een beetje mazzel leert ie het snel af.
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:01:43 #43
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125990406
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:23 schreef Skillsy het volgende:
Bedankt voor alle tips!

Nog klein vraagje : we zijn verhuisd, mooie grote tuin, mooie buurt ook maar we liggen tegenover een drukke weg (deze weg is verbinding met de snelweg),langs de weg loopt welliswaar een berm met bosjes en ook veel vogeltjes.Ze gaat echt regelmatig in die berm langs de weg lopen, oren plat naar achteren.Als ze oversteekt heeft ze geen schijn van kans laat ik dat zeggen.

Mijn pa maakt zich steeds zorgen.Hij snapt niet waarom ze dat doet.Is dat normaal dat ze dit opzoekt?Ze heeft een hele tuin tot beschikking waarom kiest ze die gevaarlijke berm?Wil ze even snuffelen en gezien hebben?

Mede hierom laten we haar savonds binnen want ze rijden gigantisch hard.
Kunnen we er wel iets tegen doen?Haar afschrikken of moet ze dat zelf ervaren?

Hoe doen jullie dat?Poes laten gaan?
Lastig is het.

Ik heb tot nu toe mijn huizen uitgekozen op de katten. Zo erg is het echt. Ik koop woningen met binnentuinen en let op drukke wegen in de omgeving.

Ik zou mijn katten nooit willen binnenhouden. Dus dan maar het risico lopen. Maar ik snap hoe eng dat moet zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125990815
Mijn oude buren gaan binnenkort een kattenren bouwen in de tuin voor hun nieuwe ragdoll kitten. De vorige is aangereden door een trein..
Persoonlijk wil ik het risico nooit lopen dat er een kat wordt aangereden, maar ook niet dat de kat eventueel overlast bezorgd, dus ze blijven binnen. Nu is dat niet zo moeilijk want ik woon 4 hoog, maar in de toekomst zou een tuin zeker worden afgezet of komt er ook een ren.
Het zijn afwegingen die je moet maken en voor elk persoon wegen weer andere dingen zwaarder. Wat vind je het belangrijkste voor je kat?
pi_125991182
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:32 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb hier geen echte echtertuin maar wel een strook "bos" van zo'n 50 meter breed en daarnaast ligt een doorgaande weg.
Helaas is afgelopen week m'n katertje van nog net geen 1 jaar (zou ie over 2 weken worden) aangereden daar en overleden.
Hij is 's nachts naar de overkant gelopen en toen hij terugwilde in de spits had ie helaas ook geen kans.
Dit soort verhalen is echt kut.Sorry van je kater man.Onze tuin is ook zo groot ongeveer.

quote:
Ik zou graag willen dat ik een goed af te sluiten tuin zou hebben want dan was dit niet gebeurd.
Aan de andere kant zal ik mijn volgende kat toch ook weer naar buiten laten want binnen is redelijk klein (woning is 30M²) en buiten is een prachtige omgeving voor katten: bomen, struiken, vogels, muizen en buurkatten om mee te spelen.

Maar goed, ik zou dus de tuin afsluiten indien mogelijk, zo niet dan maar het risico lopen op heel slecht nieuws, heeft de kat in elk geval een heel fijn leven gehad met alle vrijheid.
Afsluiten is onmogelijk.De tuin is ongeveer 60 bij 50 meter groot, dus gigantisch.En vol met bommen en bosjes.De berm komt ze denk ik graag ivm de vele eksters en merels.
We hebben ook een groot huis (villa wijk)

quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:01 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Lastig is het.

Ik heb tot nu toe mijn huizen uitgekozen op de katten. Zo erg is het echt. Ik koop woningen met binnentuinen en let op drukke wegen in de omgeving.

Ik zou mijn katten nooit willen binnenhouden. Dus dan maar het risico lopen. Maar ik snap hoe eng dat moet zijn.
Neen we willen haar ook niet beperken.Maar savonds halen we haar wel naar binnen.Of ze er mee eens is of niet jammer.In het verleden was ze snachts buiten in onze oude huis, maar kwam dan terug met een kapotte oog of een luchtbucks kogel in dr nek (niet ernstig overigens).Maar we hebben daarom besloten haar binnen te laten.Het zal lastig worden in de zomer en om 24:00 ga ik naar bed.Als ze er dan niet is laten we de garage deur open en zetten we daar haar mandje en eten/en drinken neer.

Ik denk dat we er gewoon bij moeten neerleggen.Je kan je kinderen ook niet binnen houden toch?Kwestie van loslaten.

quote:
de kat in elk geval een heel fijn leven gehad met alle vrijheid


[ Bericht 1% gewijzigd door Skillsy op 02-05-2013 19:25:44 ]
  Moderator donderdag 2 mei 2013 @ 20:50:57 #46
45833 crew  Fogel
pi_125995205
Heeft iemand ervaring met de SureFlap, Petporte of een ander kattenluik dat de chip van de kat uitleest om zo toegang tot het huis te geven?
Heb liever niet dat de katten van de buren binnenkomen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_125995382
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:50 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand ervaring met de SureFlap, Petporte of een ander kattenluik dat de chip van de kat uitleest om zo toegang tot het huis te geven?
Heb liever niet dat de katten van de buren binnenkomen.
toen ik nog op kinderen paste had een gezin die.
Ik vond dat het ontgrendelen van het luikje best veel herrie maakte weet niet of dat nu nog zo is.
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:42:56 #48
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125997818
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:50 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand ervaring met de SureFlap, Petporte of een ander kattenluik dat de chip van de kat uitleest om zo toegang tot het huis te geven?
Heb liever niet dat de katten van de buren binnenkomen.
M'n ouders hebben geloof ik een sureflap
Werkt erg goed, beide katten van m'n ouders kunnen naar binnen en buiten maar buurkatten komen er niet meer in.
Ze proberen het nog wel eens maar de deur blijft dicht.
voordeel van deze is dat die met de chip werkt en dat ze geen halsbandje om hoeven te hebben.
Luikje gaat al van het slot af als ze redelijk in de buurt staan, het is nog neit voorgekomen dat een kat voor een dichte deur staat.
pi_125998679
Wij hebben binnenkatten, maar omdat wij weeskittens opvangen hebben we Sureflaps in de binnendeuren geïnstalleerd zodat onze eigen katten ook nog wat privéterrein hebben. Onze katten kunnen vanuit de woonkamer vrij heen en weer lopen naar de bovenverdieping en de kelder, de opvangkatten kunnen niet van de begane grond af.

We hebben gekozen voor de Sureflap omdat die op batterijen werkt en de Petporte via een stroomdraadje. De Sureflap is ook nog wat goedkoper. De batterijen gaan bij ons ongeveer een half jaar mee, en een lampje geeft ruim van tevoren aan dat ze vervangen moeten worden. Het luikje geeft een goed hoorbare tik bij het ontgrendelen, persoonlijk vind ik het niet vervelend.
Al onze katten waren al gechipt maar bij eentje deed het luik het toch niet. Het bleek dat zijn chip was gaan bewegen onder de huid, de chip was vanaf zijn schouder in zijn voorpoot gezakt en dat kon het luik natuurlijk niet lezen. We hebben een tweede chip laten zetten bij hem.

Qua bediening vind ik het een handig ding, katten "inprogrammeren" gaat heel makkelijk, je haalt het batterijklepje eraf, drukt op het programmeerknopje en je laat de bewuste kat door het luik lopen of je pakt de kat beet en steekt z'n kop in het luik.
Naast de chipfunctie zit er ook een vierstandenslot op waarmee je het luik open of dicht kan zetten.
Het vierstandenslot werkt prima voor drie van onze volwassen katten, maar als ik het luik in de bijkeuken dichtmaak en kat nummer vier wil er tóch in dan beukt hij zich er toch doorheen. (wat in je buitendeur van binnen naar buiten zou zijn op handmatige bediening)

De chipfunctie werkt doorgaans goed, maar van de 23 kittens die kennis hebben gemaakt met de Sureflap was er toch ééntje die hem wist te "kraken". Hij wrikte zijn nagel achter de klep, trok de klep naar zich toe, hield hem verder open met zijn poot terwijl hij de rest van zijn lijf erdoor wurmde. Wanneer we het vierstandenslot dan van binnen naar buiten op slot zetten kon hij die truc niet meer uithalen. Onze katten konden nog wel naar "binnen" (van de woonkamer naar de bovenverdieping) maar om ze naar "buiten" te laten moesten we weer zelf portier spelen. De kat in kwestie bleef het luik in de gaten houden en merkte dat de chipvergrendeling niet onmiddellijk in het slot viel. Wanneer hij de legaal binnengaande kat zowat met z'n snufferd onder de staart volgde kon hij toch naar binnen.
Bij uitzonderlijk slimme of sterke/vastberaden buurtkatten kan het zijn dat het niet helemaal werkt, maar verder vind ik zo'n luik echt een aanrader.
pi_125999405
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

De chipfunctie werkt doorgaans goed, maar van de 23 kittens die kennis hebben gemaakt met de Sureflap was er toch ééntje die hem wist te "kraken".
_O- wat een slimmerd, wist hij de koelkast ook te vinden?
pi_125999551
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

_O- wat een slimmerd, wist hij de koelkast ook te vinden?
Nee, maar dat deed een andere weer wel. Niet eens om de koelkast leeg te eten ofzo, maar gewoon, omdat het kon :P
  Moderator donderdag 2 mei 2013 @ 22:19:55 #52
45833 crew  Fogel
pi_126000209
Bedankt voor de reacties :)
Ik heb 5 "buitendeuren", dus genoeg keuze om zo'n ding te installeren zodat we het geluid niet eens horen.
De kat mag sinds een paar dagen nu ook de buitenwereld verkennen (voor de sterilisatie mocht ze niet naar buiten), en ze vind dat blijkbaar erg leuk. Maar het is wel handig dat ze gewoon zelf kan bepalen wanneer ze naar binnen en buiten gaat natuurlijk.

Heeft iemand ook tips hoe je zo min mogelijk kattensporen krijgt? We wonen aan een bosrand en er is veel moeras. Natte bende dus en overal blubbersporen (vooral op meubels) is niet zo handig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 3 mei 2013 @ 08:01:12 #53
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126010827
Gisteren mijn poesje laten helpen. Ze deed nog heel versuft in de reisbak maar thuis was er niks meer aan de hand.
Ik vond wel dat ze gelijk heel dun is geworden. Ik weet niet wat er allemaal gebeurd met de operatie maar het lijkt wel of ze liposuctie gehad heeft. :?
En ze was al niet dik.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_126011679
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 08:01 schreef dud0r het volgende:
Gisteren mijn poesje laten helpen. Ze deed nog heel versuft in de reisbak maar thuis was er niks meer aan de hand.
Ik vond wel dat ze gelijk heel dun is geworden. Ik weet niet wat er allemaal gebeurd met de operatie maar het lijkt wel of ze liposuctie gehad heeft. :?
En ze was al niet dik.
Bij een castratie van de poes (ook een poes wordt gecastreerd, bij sterilisatie zou ze nog gewoon krols worden) worden de eierstokken en soms de baarmoeder verwijderd, er is dus wel wat weggehaald. Een van mijn katten is altijd een propje geweest, de enigste foto's die ik heb van haar waar ze slanker was zijn van vlak na de castratie en als ik die foto's nu zie, is het net of ik naar een vreemde kat kijk :P In ieder geval beterschap voor je kat, hopelijk heelt ze snel :)
pi_126011715
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:19 schreef Fogel het volgende:
Bedankt voor de reacties :)
Ik heb 5 "buitendeuren", dus genoeg keuze om zo'n ding te installeren zodat we het geluid niet eens horen.
De kat mag sinds een paar dagen nu ook de buitenwereld verkennen (voor de sterilisatie mocht ze niet naar buiten), en ze vind dat blijkbaar erg leuk. Maar het is wel handig dat ze gewoon zelf kan bepalen wanneer ze naar binnen en buiten gaat natuurlijk.

Heeft iemand ook tips hoe je zo min mogelijk kattensporen krijgt? We wonen aan een bosrand en er is veel moeras. Natte bende dus en overal blubbersporen (vooral op meubels) is niet zo handig.
Ik heb zelf wat oude handdoeken bij de buitendeur liggen, maar 1 keer dol naar binnen rennen en die dingen liggen weer heel ergens anders, dus niet ideaal. Ook een deurmat helpt hier niet, ik heb inmiddels standaard van die natte reinigingsdoekjes in de buurt liggen, vrees dat er weinig anders op zit dan blijven poetsen (en anders hoor ik 't graag, haha).
pi_126011848
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Nee, maar dat deed een andere weer wel. Niet eens om de koelkast leeg te eten ofzo, maar gewoon, omdat het kon :P
Haha, gelukkig blijven ze hier van de koelkast af! Heb wel regelmatig alle onderste keukenkastjes openstaan wat 1 voor elkaar krijgt, maar da's ook meer voor de leuk, even een controle doen of alles er nog is ofzo. In de vorige woning bleek toen wel dat hij via de achterplaat van het kastje met wasbak (wat dus bovenaan niet goed aansloot), onder de keuken kon komen. En leuk dat dat was! :') Daar ging meteen een kinderslot op :P
  Moderator vrijdag 3 mei 2013 @ 09:20:17 #57
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126011912
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:09 schreef Holyme het volgende:

[..]

Bij een castratie van de poes (ook een poes wordt gecastreerd, bij sterilisatie zou ze nog gewoon krols worden) worden de eierstokken en soms de baarmoeder verwijderd, er is dus wel wat weggehaald. Een van mijn katten is altijd een propje geweest, de enigste foto's die ik heb van haar waar ze slanker was zijn van vlak na de castratie en als ik die foto's nu zie, is het net of ik naar een vreemde kat kijk :P In ieder geval beterschap voor je kat, hopelijk heelt ze snel :)
Ah vandaar. Ze deed vanochtend wel moeilijk met het nemen van de antibiotica en pijnstiller.
Maar allemaal gelukt uiteindelijk.
Ze heeft nog wel pijn maar niet heel veel volgens mij. Springen doet ze ook alweer. Hoewel ze wel voorzichtiger is.
Gaat allemaal goed komen ga ik vanuit.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_126012094
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:20 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ah vandaar. Ze deed vanochtend wel moeilijk met het nemen van de antibiotica en pijnstiller.
Maar allemaal gelukt uiteindelijk.
kan me niet herinneren daqt ik pijnstiller gekregen had toen mijn katten gesteriliseerd waren. Had het er ook niet ingekregen _O-
pi_126013582
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

kan me niet herinneren daqt ik pijnstiller gekregen had toen mijn katten gesteriliseerd waren. Had het er ook niet ingekregen _O-
Heb ze laatst voor het eerst ontwormd, ging verbazingwekkend goed, kat op de arm, bekje open en hop pilletje achterin de keel :P Wel even wegspoelen met een paar snoepjes natuurlijk :P
  vrijdag 3 mei 2013 @ 10:38:06 #60
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126013641
Ik heb er ook nooit problemen mee. Over de kat heen zitten, 'vastklemmen' tussen knieën. Bekje openduwen met ene hand, pil erin met andere hand en dan over het keeltje wrijven tot je ze ziet slikken.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_126014090
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:35 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Heb ze laatst voor het eerst ontwormd, ging verbazingwekkend goed, kat op de arm, bekje open en hop pilletje achterin de keel :P Wel even wegspoelen met een paar snoepjes natuurlijk :P
Ik was heel blij toen de dierenarts een ontwormingszalf had. Dat ging echt heel gemakkelijk en smaakte volgens mij voor poezebeest ook best goed :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126014112
Verharen jullie katten ook zo gigantisch de laatste dagen? :{
Ik snap wel waarom ze haren, maar dit is behoorlijk heftig nu.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126014562
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:56 schreef Bartjebart het volgende:
Verharen jullie katten ook zo gigantisch de laatste dagen? :{
Ik snap wel waarom ze haren, maar dit is behoorlijk heftig nu.
Jah hier ook.Hele plukken overal.Waarom weet ik niet
pi_126014614
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:11 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Jah hier ook.Hele plukken overal.Waarom weet ik niet
Wintervacht verruilen voor het zomervacht.
(is mij in ieder geval verteld...)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126015338
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:12 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wintervacht verruilen voor het zomervacht.
(is mij in ieder geval verteld...)
Jep hier ook. En we hebben 2 langharige katten met wit (en creme) kleurige vacht. Het is echt verschrikkelijk momenteel al die haren :% Maarja, even doorzetten, het gaat wel over :P
pi_126015903
Mijn Britten verharen momenteel ook als een gek. En dat is niet tof als je net een hele zeldzame schoonmaakfrenzy hebt gehad, en een trots gevoel van kijk mij het eens lekker schoongemaakt hebben, dat je dan een dag later alles weer onder de haren ziet zitten :{

Komende weken maar weer iedere dag met een borstel over de katten heen, vinden ze vast niet erg :P
pi_126019894
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

kan me niet herinneren daqt ik pijnstiller gekregen had toen mijn katten gesteriliseerd waren. Had het er ook niet ingekregen _O-
Katten zijn meesters in het verbergen van pijn, helaas krijgen ze daardoor veel minder vaak pijnstilling dan andere dieren. Ik heb eens een lezing over pijnstilling voor katten bijgewoond op de FelCan dag aan de Universiteit Utrecht, die dierenarts vertelde dat katten maar half zo vaak pijnstilling krijgen als honden voor dezelfde ingrepen, terwijl het toch net zoveel pijn zou moeten doen.
Ik snap ook wel dat dierenartsen wat voorzichtiger zijn bij het geven van pijnmedicatie aan katten omdat katten toch een beetje kneusjes zijn wat betreft het afbreken van medicijnen en er minder middelen zijn die katten veilig kunnen krijgen. Gelukkig komen er steeds meer op de markt.
Meestal is het een wat moderner type dierenarts die pijnstilling meegeeft na sterilisatie.

Pillen verstop ik liefst in wat lekkers, bv leverpastei, vitaminepasta, liquid snack of Easypill. Bij pillen die te groot of te vies zijn om in eten te geven kijk ik de dierenarts meestal lief aan of er een suspensie van gemaakt kan worden zodat ik het in het bekje kan spuiten. Kat tussen m'n knieën, spuit in de mondhoek, spuitje water erachteraan, klaar.
pi_126019991
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:36 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

Meestal is het een wat moderner type dierenarts die pijnstilling meegeeft na sterilisatie.
ja kan heel goed hoor, mijn 'meest recente' ervaring met sterilisatie is ook al weer 14 a 15 jaar geleden :)
pi_126020089
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

ja kan heel goed hoor, mijn 'meest recente' ervaring met sterilisatie is ook al weer 14 a 15 jaar geleden :)
Ik heb de laatste jaren bij verschillende dierenartsen poesjes laten helpen, bij sommigen kregen ze niks mee maar bij anderen weer wel. Volgens mij is het nog verre van standaard.
pi_126021370
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:36 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Pillen verstop ik liefst in wat lekkers, bv leverpastei, vitaminepasta, liquid snack of Easypill. Bij pillen die te groot of te vies zijn om in eten te geven kijk ik de dierenarts meestal lief aan of er een suspensie van gemaakt kan worden zodat ik het in het bekje kan spuiten. Kat tussen m'n knieën, spuit in de mondhoek, spuitje water erachteraan, klaar.
Mijn monsters zijn niet te foppen. Pillen in een stukje worst, of tussen ander lekkers. Meneertjes laten het zo staan. Als ze ziek waren gewoon een spuit met anti-biotica en een spuit met pijnstillers. Niet te doen. Laatste keer met onze oudste wel vloeibare pijnstiller gekregen en pilletjes om de plasbuis te verwijden.Wat een gevecht!! Is gewoon een hele militaire operatie om hem zijn pilletjes te geven. Maar wel elke keer gelukt haha!
pi_126021518
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:17 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Mijn monsters zijn niet te foppen. Pillen in een stukje worst, of tussen ander lekkers. Meneertjes laten het zo staan. Als ze ziek waren gewoon een spuit met anti-biotica en een spuit met pijnstillers. Niet te doen. Laatste keer met onze oudste wel vloeibare pijnstiller gekregen en pilletjes om de plasbuis te verwijden.Wat een gevecht!! Is gewoon een hele militaire operatie om hem zijn pilletjes te geven. Maar wel elke keer gelukt haha!
het zou echt een top idee zijn als fabrikanten kattenmedicatie in een acceptabel smaakje zouden aanleveren. Ooit had ik een pil voor wormen of iets dergelijks dat zelfs bij mijn lastigste kater zo naar binnen ging, ideaal :).
Met easypil of andere verstop optie is het voor een kort kuurtje wel te doen, maar bij medicijnen die je dagelijks of zelfs 2x per dag moet geven lukt dat bij lastige eters ook niet.
Bij mijn schildklier-kater zijn we op het laatst nog overgestapt op medicatie via een oorzalf
pi_126027561
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:36 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

Pillen verstop ik liefst in wat lekkers, bv leverpastei, vitaminepasta, liquid snack of Easypill. Bij pillen die te groot of te vies zijn om in eten te geven kijk ik de dierenarts meestal lief aan of er een suspensie van gemaakt kan worden zodat ik het in het bekje kan spuiten. Kat tussen m'n knieën, spuit in de mondhoek, spuitje water erachteraan, klaar.
Wat heb ik dan een makkelijke katten... Het maakt niet uit hoe vies ze zijn, ik zet de kat op de keukentafel, doe z'n bek open en douw die pil naar binnen... Geen centje pijn! (en dan een lekker snoepje erachter aan :D)
pi_126027954
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:53 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Wat heb ik dan een makkelijke katten... Het maakt niet uit hoe vies ze zijn, ik zet de kat op de keukentafel, doe z'n bek open en douw die pil naar binnen... Geen centje pijn! (en dan een lekker snoepje erachter aan :D)
Heb je wel eens Metrazol moeten geven, wat zo bitter is dat katten er van gaan schuimbekken met kwijl van de mond tot aan de grond ?
pi_126033356
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:03 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Heb je wel eens Metrazol moeten geven, wat zo bitter is dat katten er van gaan schuimbekken met kwijl van de mond tot aan de grond ?
Nee, wel eens iets anders wat die Kleine absoluut niet lekker vond... Geen idee wat het was, maar hij vond het zeker niet lekker. Maar nog steeds alleen een beetje tegenwerken (met name met de voorpoten mijn vingers proberen weg te duwen), wat ik redelijk makkelijk kon afvangen. En daarna wel gelijk naar de koelkast lopen met die grote ogen: ik wil wat lekkers!
pi_126033510
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:03 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Heb je wel eens Metrazol moeten geven, wat zo bitter is dat katten er van gaan schuimbekken met kwijl van de mond tot aan de grond ?
Japs! Na twee keer het gevecht te zijn aangegaan (en poes eet pillen best makkelijk, dit was gewoon zielig) ben ik teruggegaan en heb ik de medicatie in injectievorm meegekregen. Hoefde ik maar één spuitje in de poes te zetten en we waren klaar. Anders had de kuur 14 dagen geduurd. :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_126033656
Die langwerkende antibiotica per injectie zijn ook een uitkomst voor baasjes met lastige poezels ^O^
pi_126051629
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 19:52 schreef computergirl het volgende:
Die langwerkende antibiotica per injectie zijn ook een uitkomst voor baasjes met lastige poezels ^O^
:) idd!!
pi_126052410
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:11 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Jah hier ook.Hele plukken overal.Waarom weet ik niet
Furminator. Echt een uitvinding. Kost wat maar dan heb je ook wat :P
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  zaterdag 4 mei 2013 @ 13:55:07 #79
244933 trovey
Nachtoele
pi_126055246
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

het zou echt een top idee zijn als fabrikanten kattenmedicatie in een acceptabel smaakje zouden aanleveren. Ooit had ik een pil voor wormen of iets dergelijks dat zelfs bij mijn lastigste kater zo naar binnen ging, ideaal :).
Met easypil of andere verstop optie is het voor een kort kuurtje wel te doen, maar bij medicijnen die je dagelijks of zelfs 2x per dag moet geven lukt dat bij lastige eters ook niet.
Bij mijn schildklier-kater zijn we op het laatst nog overgestapt op medicatie via een oorzalf
En dan heb je nog genoeg katten die dat lekkere kippensmaakje niet blieven ....pppit...hier heb je hem terug...kippensmaak of niet :6 _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_126062273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:56 schreef Bartjebart het volgende:
Verharen jullie katten ook zo gigantisch de laatste dagen? :{
Ik snap wel waarom ze haren, maar dit is behoorlijk heftig nu.
Ja, onze poes ook. Dacht zelfs even dat er iets mis was, maar ben door deze posts gerustgesteld :D
Tails tell tales
pi_126121530
Hoi kattenkenners!

Hebben jullie tips om diarree op te vangen bij een kitten van 2,5 week oud?
Ik weet dat moeder stimmuleerd om de boel daar te likken, hoe kan ik dit nabootsen?

1 van de 2 kittens uit ons nestje heeft namelijk vermoedelijk last van diarree en we willen wat opvangen zodat de dierenarts dit kan onderzoeken.
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  maandag 6 mei 2013 @ 11:21:40 #82
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_126122059
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:01 schreef Croli het volgende:
Hoi kattenkenners!

Hebben jullie tips om diarree op te vangen bij een kitten van 2,5 week oud?
Ik weet dat moeder stimmuleerd om de boel daar te likken, hoe kan ik dit nabootsen?

1 van de 2 kittens uit ons nestje heeft namelijk vermoedelijk last van diarree en we willen wat opvangen zodat de dierenarts dit kan onderzoeken.
Met een vochtig lapje (niet te koud ;) )
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_126122280
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:21 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Met een vochtig lapje (niet te koud ;) )
En als de diarree dan op dat lapje terecht komt, kan de dierenarts het dan nog gebruiken voor onderzoek?
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_126135538
Als je echt ontlastingsonderzoek wil, dan is het beste als je drie dagen ontlasting opvangt. Daarvoor kan je bij de dierenarts buisjes kruigen en dan kan je met een klein schepje die erbij zit kleine beetjes erin doen. Dan sturen ze het op naar het lab.

Maar 2,5 week en nu al diarree. Arm kleintje. Krijgt ze wel moedermelk?Wees heel erg alert op uitdroging, dit kan erg snel gaan.

Je kan ook altijd de dierenarts bellen. De dierenartsassistente zal je wel veel adviezen kunnen geven.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_126141352
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:11 schreef WinnieWana het volgende:
Als je echt ontlastingsonderzoek wil, dan is het beste als je drie dagen ontlasting opvangt. Daarvoor kan je bij de dierenarts buisjes kruigen en dan kan je met een klein schepje die erbij zit kleine beetjes erin doen. Dan sturen ze het op naar het lab.

Maar 2,5 week en nu al diarree. Arm kleintje. Krijgt ze wel moedermelk?Wees heel erg alert op uitdroging, dit kan erg snel gaan.

Je kan ook altijd de dierenarts bellen. De dierenartsassistente zal je wel veel adviezen kunnen geven.
We zijn gisteren en vannochtend bij de dierenarts geweest. Gisteren was ze ineens 14 gram afgevallen. Alarmbellen!!
De dierenarts heeft haar vocht (30CC) en antibiotica gegeven en vannochtend ook.
Heb net inderdaad even met de dierenarts gebeld weer. Heb het huidje gecontroleerd op uitdroging, maar dat veert gelijk weer terug en met de toegediende vocht van vanmorgen zou dit ook niet gebeuren.

Inderdaad heel sneu voor t beestje, maar ze is gelukkig nog wel goed levendig. Stoeien en rondbanjerren (kan het nog niet echt lopen noemen!) Morgenochtend weer naar de dierenarts voor waarschijnlijk een nieuwe sessie vocht. Maar ik hoop wel dat ze vannacht nog wat aankomt.

En de dierenartsassistente zei voor het opvangen haar op een gladde oppervlakte of een bakje te zetten. beetje kru vind ik t wel. In een doekje doen is niet de bedoeling omdat ze er dan niks mee kunnen. Dus tja hoe ik dat nu moet gaan fixen...???
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_126142909
Ow en ze drinkt wel goed bij mams! ik zie haar heel regelmatig aan de tepel hangen. Haar broertje (het zijn 2 kittens) doet het overigens prima. groeit als de malle en was vanochtend al bijna 400 gram!!
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 20:43:49 #87
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126144934
Er zullen hier wel mensen rondlopen wiens katten buiten komen(mijne niet, flat woning) en die dit misschien weten.
Er lopen bij mij in de buurt 2 katten rond die op al het eten wat ze kunnen vinden af duiken. Denk aan vuilniszakken open trekken, weggegooid brood etc etc.
Ze zijn absoluut niet dik maar ook niet mager. Nou zit ik me dus heel sterk af te vragen of ze van mensen uit de buurt zijn of dat het straatkatten zijn.
Ze dragen geen halsbandje.
Is het normaal voor katten die buiten komen dat ze zoveel eten buiten verzamelen?
Nu is dit natuurlijk moeilijk na te gaan omdat je je katten buiten natuurlijk niet constant in de gaten kan houden maar misschien dat sommige het hier weten van hun eigen katten.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_126164130
Enig idee waar de navulcassettes voor de Litter Locker II nog verkrijgbaar zijn? Zooplus heeft die dingen niet meer in het assortiment. :'(
pi_126164253
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:36 schreef sylvesterrr het volgende:
Enig idee waar de navulcassettes voor de Litter Locker II nog verkrijgbaar zijn? Zooplus heeft die dingen niet meer in het assortiment. :'(
Syl, ik heb die litter locker II ook, en ik gebruik die navulcassettes allang niet meer, veel te duur. Ik koop bij de AH van die groene vuilniszakken, 20 liter is dat geloof ik, maar die gele van 16 liter kunnen ook. Ik doe er voor de zekerheid 2 (gewoon 2 zakken in elkaar doen) in die litterlocker, wel zo dat er een stukje over de rand blijft, dan heb ik nog een lege navulcassette, die doe ik er als een soort van vergrendeling in zeg maar, dat de vuilniszakjes goed blijven zitten, en dan het deksel er weer op. Klaar. Veel goedkoper op deze manier dan die cassettes. En als de zak vol is, deksel eraf, cassette eruit, zak kan je er dan zo uithalen, ff draaien en dichtknopen en de afvalbak in.
pi_126170123
wat is dan het voordeel van de litter locker?
ik heb gewoon een goed afsluitend wc prullenbakje. daar ruik je ook niets van.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:42:16 #91
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126170309
Nou, ik ruik het bij mij wel :X. Nu staat de prullenbak in de kattenkamer, dus dat scheelt, en eventueel zou ik de drolletjes nog in de keuken kunnen gooien, een verdieping lager.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:42:38 #92
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126170326
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:36 schreef sylvesterrr het volgende:
Enig idee waar de navulcassettes voor de Litter Locker II nog verkrijgbaar zijn? Zooplus heeft die dingen niet meer in het assortiment. :'(
Is je kat (Salem, toch?) eigenlijk nog teruggekomen?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_126170714
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:42 schreef _Dido_ het volgende:
Nou, ik ruik het bij mij wel :X. Nu staat de prullenbak in de kattenkamer, dus dat scheelt, en eventueel zou ik de drolletjes nog in de keuken kunnen gooien, een verdieping lager.
ik gooi de drolletjes juist in een aparte prullenbak omdat ik de lucht niet bij de prullenbak in de keuken wil hebben.
als de klep open gaat om te scheppen ruik je het even, maar dan hang je al met je neus boven de kattenbak dus dat maakt geen verschil. met de klep dicht ruik niemand er meer iets van.
pi_126170716
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:40 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Syl, ik heb die litter locker II ook, en ik gebruik die navulcassettes allang niet meer, veel te duur. Ik koop bij de AH van die groene vuilniszakken, 20 liter is dat geloof ik, maar die gele van 16 liter kunnen ook. Ik doe er voor de zekerheid 2 (gewoon 2 zakken in elkaar doen) in die litterlocker, wel zo dat er een stukje over de rand blijft, dan heb ik nog een lege navulcassette, die doe ik er als een soort van vergrendeling in zeg maar, dat de vuilniszakjes goed blijven zitten, en dan het deksel er weer op. Klaar. Veel goedkoper op deze manier dan die cassettes. En als de zak vol is, deksel eraf, cassette eruit, zak kan je er dan zo uithalen, ff draaien en dichtknopen en de afvalbak in.
Bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen. Ik vind de kosten overigens nog wel meevallen, 1 casette is goed voor 4-5 weken. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:42 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Is je kat (Salem, toch?) eigenlijk nog teruggekomen?
Salem is helaas nog steeds niet terecht. Muezza zit al bijna 3 maanden zonder z'n maatje. ;(
pi_126170956
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:53 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen. Ik vind de kosten overigens nog wel meevallen, 1 casette is goed voor 4-5 weken. :)

[..]

Salem is helaas nog steeds niet terecht. Muezza zit al bijna 3 maanden zonder z'n maatje. ;(
Ja, zo duur is het natuurlijk ook weer niet, maar bij mij gingen ze er toch redelijk vlot doorheen. En met van die vuilniszakjes is net zo makkelijk.

Wel zwaar klote van Salem. Ik vrees het ergste eigenlijk. Of nou ja, hopen dat ie misschien bij iemand anders dan zit ofzo. Want ik kan me niet voorstellen dat ie op een dag weer voor de stoep staat. Hoe is het nu met Muezza?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:01:22 #96
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126170980
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:53 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen. Ik vind de kosten overigens nog wel meevallen, 1 casette is goed voor 4-5 weken. :)

[..]

Salem is helaas nog steeds niet terecht. Muezza zit al bijna 3 maanden zonder z'n maatje. ;(
Nou, dat klinkt niet echt goed, helaas... ;(. Verrot... :{.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_126171280
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:00 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ja, zo duur is het natuurlijk ook weer niet, maar bij mij gingen ze er toch redelijk vlot doorheen. En met van die vuilniszakjes is net zo makkelijk.

Wel zwaar klote van Salem. Ik vrees het ergste eigenlijk. Of nou ja, hopen dat ie misschien bij iemand anders dan zit ofzo. Want ik kan me niet voorstellen dat ie op een dag weer voor de stoep staat. Hoe is het nu met Muezza?
Ik zal het binnenkort eens proberen met die vuilniszakken. Iedere ¤uro die ik kan besparen is mooi meegenomen tegenwoordig. :P

Ik hoop ook dat hij gewoon bij iemand anders zit. Muezza verveelt zich uiteraard. ;( Ik ben de afgelopen twee maanden al een paar keer naar het asiel geweest, maar ik heb helaas nog geen geschikte kat kunnen vinden om te adopteren.
pi_126179717
quote:
5s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:43 schreef dud0r het volgende:
Er zullen hier wel mensen rondlopen wiens katten buiten komen(mijne niet, flat woning) en die dit misschien weten.
Er lopen bij mij in de buurt 2 katten rond die op al het eten wat ze kunnen vinden af duiken. Denk aan vuilniszakken open trekken, weggegooid brood etc etc.
Ze zijn absoluut niet dik maar ook niet mager. Nou zit ik me dus heel sterk af te vragen of ze van mensen uit de buurt zijn of dat het straatkatten zijn.
Ze dragen geen halsbandje.
Is het normaal voor katten die buiten komen dat ze zoveel eten buiten verzamelen?
Nu is dit natuurlijk moeilijk na te gaan omdat je je katten buiten natuurlijk niet constant in de gaten kan houden maar misschien dat sommige het hier weten van hun eigen katten.
Dat is moeilijk te zeggen, er zijn katten die gewoon alles eten maar het kan inderdaad ook dat ze dakloos zijn. Zijn ze te benaderen ?
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 17:49:07 #99
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126180452
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Dat is moeilijk te zeggen, er zijn katten die gewoon alles eten maar het kan inderdaad ook dat ze dakloos zijn. Zijn ze te benaderen ?
Met een beetje voer komen ze redelijk dichtbij maar dichter dan een meter of 1,5 kan je niet in de buurt komen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_126180785
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:49 schreef dud0r het volgende:

[..]

Met een beetje voer komen ze redelijk dichtbij maar dichter dan een meter of 1,5 kan je niet in de buurt komen.
En wanneer ze naar voer toe komen, zijn ze dan redelijk ontspannen of op hun hoede ? Zijn ze normaal midden op de dag actief of meer in de schemering ?
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 18:08:09 #101
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126181040
Redelijk op hun hoede. Tijd dat ze actief zijn verschilt. Heb ze zowel midden op de dag als in de schemering en 's nachts gezien.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_126192977
Poes loopt mank.Het is elke dag wel wat met dr .Ze denkt dat ze kan vliegen ofzo ;(
Ze gaat weer niet naar buiten en ligt hele dag te slapen ,wat denk ik ook wel goed is.
Dat wordt morgen weer dierenarts bellen.
pi_126193105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:53 schreef sylvesterrr het volgende:

Salem is helaas nog steeds niet terecht. Muezza zit al bijna 3 maanden zonder z'n maatje. ;(
Dat is kut man
  donderdag 9 mei 2013 @ 22:36:57 #104
402846 Bosbesbos
Keep on smiling
pi_126283979
We kwamen er een paar weken geleden achter dat onze kat het aan zn hart heeft.
Was kantje boord maar is nu aardig goed zover dat nog kan.. Moet nu elke dag 2 hartpillen en 1 plaspil geven. 3 pillen is aardig wat en een hele heisa om er in te krijgen zoals jullie wel kunnen begrijpen.. haha
Nu heb ik bij de apotheek lege capsulehoesjes gekocht. Daar doe ik de 3 pilletjes in en dan knip ik de capsule op maat en schijf de capsule weer dicht. Zo heb je 3 pilletjes in 1. :P
Dacht, eventjes een tipje voor mensen die er ook problemen mee hebben.. De kat vind het nog niet heel prettig maar gaat echt een heel stuk beter met inbrengen nu.
pi_126284966
Hahaha! Zo vervelend dat je je kat niet kan wijsmaken dat het voor zn gezondheid is :P
Mag je ze niet door natvoer mengen?
  vrijdag 10 mei 2013 @ 16:33:19 #106
402846 Bosbesbos
Keep on smiling
pi_126309420
Hij is zo bijdehand dat ie alles eet behalve de pilletjes.. :Y
  vrijdag 10 mei 2013 @ 16:42:30 #107
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_126309779
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 16:33 schreef Bosbesbos het volgende:
Hij is zo bijdehand dat ie alles eet behalve de pilletjes.. :Y
en pletten mag niet? ik deed dat bij (tegendraadse) patiënten tussen de boterham.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 17:59:27 #108
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_126312749
Easy pill kopen :) werkt heel vaak heel goed
  vrijdag 10 mei 2013 @ 21:58:13 #109
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_126324341
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 16:33 schreef Bosbesbos het volgende:
Hij is zo bijdehand dat ie alles eet behalve de pilletjes.. :Y
Ik pak hem dan op en leg het pilletje zo ver in zijn bekje dat ie niets anders kan doen dan doorslikken, maar geloof meteen dat niet alle katten dat toelaten :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 23:07:52 #110
402846 Bosbesbos
Keep on smiling
pi_126328961
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 21:58 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik pak hem dan op en leg het pilletje zo ver in zijn bekje dat ie niets anders kan doen dan doorslikken, maar geloof meteen dat niet alle katten dat toelaten :P .
Nu het maar 1 pilletje is ,is het wel te doen hoor. Gewoon in de bek gooien en wrijven maar..haha 3 pilletjes is gewoon iets teveel van het goede..lol
  vrijdag 10 mei 2013 @ 23:15:05 #111
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_126329405
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 23:07 schreef Bosbesbos het volgende:

[..]

Nu het maar 1 pilletje is ,is het wel te doen hoor. Gewoon in de bek gooien en wrijven maar..haha 3 pilletjes is gewoon iets teveel van het goede..lol
Ja ik heb ze toen ze 15 weken waren ofzo ooit eens 3x een pilletje moeten geven, maar toen waren het nog jonge kittens die me toch niets konden doen ;) .

Al moet ik zeggen dat ik nog steeds vanalles doe wat ze niet willen (oren, mond, pootjes) zodat ze het maar blijven accepteren :) . Die kans heb ik en dus probeer ik zo veel mogelijk te houden :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 10 mei 2013 @ 23:18:34 #112
402846 Bosbesbos
Keep on smiling
pi_126329615
Slim! :Y ^O^
pi_126337826
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 22:36 schreef Bosbesbos het volgende:
We kwamen er een paar weken geleden achter dat onze kat het aan zn hart heeft.
Was kantje boord maar is nu aardig goed zover dat nog kan.. Moet nu elke dag 2 hartpillen en 1 plaspil geven. 3 pillen is aardig wat en een hele heisa om er in te krijgen zoals jullie wel kunnen begrijpen.. haha
Nu heb ik bij de apotheek lege capsulehoesjes gekocht. Daar doe ik de 3 pilletjes in en dan knip ik de capsule op maat en schijf de capsule weer dicht. Zo heb je 3 pilletjes in 1. :P
Dacht, eventjes een tipje voor mensen die er ook problemen mee hebben.. De kat vind het nog niet heel prettig maar gaat echt een heel stuk beter met inbrengen nu.
Vind dat eigenlijk wel een super idee!
pi_126338561
Onze poes is 7 jaar oud, we hebben haar vanaf ze een kitten was. We zijn in die tijd 4 keer verhuisd, dat is natuurlijk nooit fijn. Wel steeds naar een groter huis, dat is wel fijn voor poezel. We hebben 2 kinderen, van 6 en 3 jaar. Onze poes is erg op zichzelf, de enige bij wie ze weleens gaat liggen is mijn vriend. Verder is ze veel buiten, of ligt ze op zolder in dr mandje of op een kussen. T probleem is snachts. Dan ligt ze vaak op de trap op een fleecedekentje, en als er dan iemand uitgaat om te plassen valt ze aan. Ze bijt dan in je enkels of onderbeen. En hard ook. Mijn dochter had laatst gewoon een straaltje bloed over haar been lopen. De kinderen zijn gewoon bang voor dr. Hoe moet je daar nou mee aan? Dekentje weghalen helpt niet, dan gaat ze naast de wasmand zitten. Zwz is ze niet te vertrouwen, ze kan je zo vanuit het niets aanvallen als je dr aait bijv.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 11 mei 2013 @ 09:48:18 #115
402846 Bosbesbos
Keep on smiling
pi_126338829
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 06:38 schreef Cindy1988 het volgende:

[..]

Vind dat eigenlijk wel een super idee!
Goede tip toch.. ;) haha
pi_126338848
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 09:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Onze poes is 7 jaar oud, we hebben haar vanaf ze een kitten was. We zijn in die tijd 4 keer verhuisd, dat is natuurlijk nooit fijn. Wel steeds naar een groter huis, dat is wel fijn voor poezel. We hebben 2 kinderen, van 6 en 3 jaar. Onze poes is erg op zichzelf, de enige bij wie ze weleens gaat liggen is mijn vriend. Verder is ze veel buiten, of ligt ze op zolder in dr mandje of op een kussen. T probleem is snachts. Dan ligt ze vaak op de trap op een fleecedekentje, en als er dan iemand uitgaat om te plassen valt ze aan. Ze bijt dan in je enkels of onderbeen. En hard ook. Mijn dochter had laatst gewoon een straaltje bloed over haar been lopen. De kinderen zijn gewoon bang voor dr. Hoe moet je daar nou mee aan? Dekentje weghalen helpt niet, dan gaat ze naast de wasmand zitten. Zwz is ze niet te vertrouwen, ze kan je zo vanuit het niets aanvallen als je dr aait bijv.
waar staat de wasmand dan? OOk op de trap? En als je eerst het licht aan doet zodat ze niet schrikt?

Mijn kat wil ook niet altijd geaaid worden, inmiddels ben ik iets beter in het herkennen van de irritatie signalen bij haar en weet ik oa dat ze eigenlijk alleen op haar koppetje geaaid wil worden. Of eigenlijk helemaal niet, maar dat is best lastig omdat ze er zo snoezig uit ziet.
Maar verplaats je eens in de kat, als iemand steeds aan jou zit terwijl je daar geen zin in hebt wordt je op gegeven moment ook boos, toch?

Edit, misschien heb je hier ook wat aan: http://www.rivendel-kattengedrag.nl/pdf/4.%20Agressie.pdf

[ Bericht 5% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 11-05-2013 10:06:12 ]
pi_126339092
Licht doen we al aan. En de wasmand staat gewoon op de vloer.
Ze heeft gewoon een aantal punten van waaruit ze aanvalt :-(
En als ze een reden had, maar er gebeurt niks. We lopen er alleen maar langs....
Het niet kunnen aaien vind ik niet zo erg, dat laten we maar achterwege. Maar dat ze mij en de kinderen aanvalt, daar heb ik wel echt moeite mee.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_126339127
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 10:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Het niet kunnen aaien vind ik niet zo erg, dat laten we maar achterwege. Maar dat ze mij en de kinderen aanvalt, daar heb ik wel echt moeite mee.
lees svp ook even de pdf die ik heb toegevoegd.
Je hebt kattengedrag deskundigen: http://www.tinleygedragst(...)g_introductie_katten
pi_126339277
Wat ik ervan lees hebben we hier te maken met een gevalletje spelagressie.
We gaan in ieder geval maar eens wat meer speeltjes halen om haar overdag mee te entertainen... hopen dat het helpt.

Het aanvallen is altijd in de winter het ergst, dan wil madam niet naar buiten en kan ze dr energie niet kwijt. We merken nu het wat lekkerder weer is, en ze weer veel buiten is dat ze ons veel minder aanvalt. Maar het blijft een vervelend trekje. Vooral als de kinderen ervan de dupe zijn
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_126339816
Mijn kat is stierlijk vervelend. Hij moet even binnen blijven omdat het regent, dus nu zit hij in de keuken alle spullen van het aanrecht te gooien. }:|

Kan het eigenlijk kwaad als hij in de regen zit? Uit ervaring weet ik dat hij gewoon midden in de tuin gaat zitten en zeiknat geregend wordt. Ik wil niet dat hij ziek wordt.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 11:14:13 #121
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_126340185
My cat from hell kijken wil ook wel nuttig zijn
pi_126342496
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 09:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Onze poes is 7 jaar oud, we hebben haar vanaf ze een kitten was. We zijn in die tijd 4 keer verhuisd, dat is natuurlijk nooit fijn. Wel steeds naar een groter huis, dat is wel fijn voor poezel. We hebben 2 kinderen, van 6 en 3 jaar. Onze poes is erg op zichzelf, de enige bij wie ze weleens gaat liggen is mijn vriend. Verder is ze veel buiten, of ligt ze op zolder in dr mandje of op een kussen. T probleem is snachts. Dan ligt ze vaak op de trap op een fleecedekentje, en als er dan iemand uitgaat om te plassen valt ze aan. Ze bijt dan in je enkels of onderbeen. En hard ook. Mijn dochter had laatst gewoon een straaltje bloed over haar been lopen. De kinderen zijn gewoon bang voor dr. Hoe moet je daar nou mee aan? Dekentje weghalen helpt niet, dan gaat ze naast de wasmand zitten. Zwz is ze niet te vertrouwen, ze kan je zo vanuit het niets aanvallen als je dr aait bijv.
Allereerst denk ik niet dat een kat zo vanuit het niets aanvalt, het probleem is meer dat wij als mensen niet altijd herkennen waarom ze aanvallen, en zijn sommige katten heel snel met van waarschuwen overgaan naar aanvallen. In het geval van aaien bijvoorbeeld, misschien kom je te dicht bij d'r buikje (wat veel katten niet ok vinden), ik noem maar iets :) Zo zijn er meerdere dingen die er voor kunnen zorgen dat een kat "zomaar" aanvalt. Wat hierboven al gezegd werd, het verdiepen in kattengedrag (of er een deskundige bijhalen) kan helpen, en My cat from hell heeft ook wel 'ns tips idd. Maar sowieso goed dat je ermee aan de slag gaat en wat speeltjes aan gaat schaffen, dat zou al wel 'ns goed kunnen helpen :)
pi_126343255
Ik keek gister naar my cat from hell, idd veel herkenning.inmiddels zijn hengel met beestje eraan, muisjes en balletjes in the house. Kat vindt het totaal niet boeiend nog haha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_126343752
Haha, ja sommige katten zijn kieskeurig! Je zou ook speeltjes met catnip of valeriaan kunnen proberen, of denkspeelgoed, maar ook dat zijn dingen waar niet alle katten weg van zijn helaas. En anders een laserpointer proberen, uiteraard niet in de oogjes schijnen maar daar zijn veel katten wel dol op. En misschien heb je de mogelijkheid om de kat de hoogte in te laten gaan op de overloop, met plankjes of een krabpaal, zodat ze daar gaat liggen ipv op de trap? (vast ook wel gezien bij dat programma dan :P)
pi_126343781
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:56 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik keek gister naar my cat from hell, idd veel herkenning.inmiddels zijn hengel met beestje eraan, muisjes en balletjes in the house. Kat vindt het totaal niet boeiend nog haha
Wanneer is dit gedrag begonnen? Was het ook al zo voordat er kinderen kwamen?

Mijn asiel/probleem geval kwam bij een gezin vandaan met een kind van 3 waar ze helemaal gek van werd. Ging zich verstoppen en viel gelijk aan als ze aangehaald werd. Dat was volgens mijn amateur inschatting een uiting van opgebouwde stress/spanning omdat ze het allemaal veel te druk vond.

Ze is hier veel makkelijker, maar ook mij valt ze aan af en toe. Achteraf kan ik het dan ook wel redeneren wat er mis ging maar het blijft lastig. Ik wist natuurlijk wel waar ik aan begon toen ik haar in huis nam.
pi_126343816
http://animal.discovery.c(...)es-from-season-4.htm

Haha ik kende at programma helemaal niet, maar als ik deze compilatie bekijk is mijn Troela eigenlijk een schatje _O-

[ Bericht 65% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 11-05-2013 14:00:11 ]
pi_126349144
Ik sta er meer van te kijken hoe stom sommige mensen zijn, ja laat ik die kat gaan aaien die duidelijk al over de zeik is :') En volgens mij zag ik daar ook een kat voorbij komen waarbij het een medische oorzaak had, beestje had gewoon pijn. Maar die van mij zijn inderdaad ook engeltjes zo, al krijg ik er net zo goed van langs als ze zo over de zeik zouden zijn en ik ga aaien :D
pi_126368630
Onze kinderen zijn vrij rustig, hebben baloe ook nooit geplaagd ofzo. Baloe is,niet dol op ze, is,vaak overdag weg (buiten) en anders op zolder. Savonds als de kids slapen komt ze naar beneden. Kinderen aaien haar nooit, mogen weleens eten geven, of snoepjes. Maar baloetje vertrouwt ze niet, wil ook nog weleens naar ze meppen als ze langslopen. Het speelgoed is nog steeds niet erg boeiend. Ze keert me gewoon dr achterwerk toe.... Zit ik daar met die hengel. Nou moe. :6
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_126380626
Laat de kinderen buiten wat veertjes zoeken, bv van duiven. Knoop die aan een veter. En voila een kattenspeeltje die geen kat kan weerstaan.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_126380784
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Baloe is,niet dol op ze, is,vaak overdag weg (buiten) en anders op zolder. Savonds als de kids slapen komt ze naar beneden.
Duidelijk signaal, toch?
Is er een buurvrouw of familielid met tuin en zonder kinderen waar ze naar toe kan?
pi_126382464
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 12:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

Duidelijk signaal, toch?
Is er een buurvrouw of familielid met tuin en zonder kinderen waar ze naar toe kan?
dus de kat moet weg omdat de kat kinderen niet leuk vind? je kan ook prima met elkaar leven als je elkaar niet leuk vind. dat vraag alleen wat aanpassingen.

op het forum wordt altijd zo fel geageerd als mensen hun kat weg doen ivm baby. maar na 6jaar mag het dus wel...
pi_126382535
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:31 schreef loecje het volgende:

[..]

dus de kat moet weg omdat de kat kinderen niet leuk vind?
ik persoonlijk zou de kinderen wegdoen :Y)
Kat is overduidelijk ongelukkig en dat uit zich in agressief gedrag. Het is maar een suggestie, heb jij wat beters?
pi_126382721
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik persoonlijk zou de kinderen wegdoen :Y)
Kat is overduidelijk ongelukkig en dat uit zich in agressief gedrag. Het is maar een suggestie, heb jij wat beters?
zoals ik al zei kan je ook prima langs elkaar leven zonder elkaar leuk te vinden.
wat betreft het agressieve stukje zou een gedragstherapeut uitkomst kunnen bieden.

verhuizen is wat mij betreft altijd de allerlaatste optie. want wie zegt dat verhuizen de oplossing is? je weet de oorzaak immers niet.
pi_126382782
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:40 schreef loecje het volgende:

[..]

zoals ik al zei kan je ook prima langs elkaar leven zonder elkaar leuk te vinden.
wat betreft het agressieve stukje zou een gedragstherapeut uitkomst kunnen bieden.

die suggestie heb ik ook al gedaan hoor :{w
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 10:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

lees svp ook even de pdf die ik heb toegevoegd.
Je hebt kattengedrag deskundigen: http://www.tinleygedragst(...)g_introductie_katten
pi_126382851
dat had ik gelezen daarom snap ik ook niet dat je 1 dag later vraagt of de kat ergens anders heen kan.
pi_126394617
Postte het net ook al in de SC, maar misschien weet iemand hier het:

quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:57 schreef Puala het volgende:
Vraagje, Dana likt regelmatig een van haar tepeltjes open. Die is dan iets rood en er komt wat bloed uit. Nu ook weer en ze blijft maar doorgaan op die ene plek. Uiteindelijk gaat hij altijd wel weer dicht, maar is er iets wat je daar aan kan doen? Het is altijd dezelfde en op dezelfde plek/manier.
pi_126406375
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 13:44 schreef loecje het volgende:
dat had ik gelezen daarom snap ik ook niet dat je 1 dag later vraagt of de kat ergens anders heen kan.
Voortschrijdend inzicht?
Nee, ik zou nog steeds een specialist inhuren maar als ze daar niet voor wil gaan denk ik dat er paar dingen wel duidelijk zijn:
-Kat vermijd kinderen zoveel mogelijk
-Door rug toe te keren als XXXKarinXXX met kat wil spelen lijkt het mij dat een teken dat kat minder aandacht ipv meer

Maar goed, ben ook maar amateur, maar ook ervaringsdeskundige. Mijn Troela is door vorige eigenaar naar asiel gebracht vanwege oa aanvallen van 3 jarig kind. In het asiel was ze ook super agressief en wilde ze absoluut niet aangeraakt worden.
Ze is nu een maand bij me en ik zie gewoon zo duidelijk verbetering omdat ze in een rustige omgeving zit.

Tegen heug en meug een kat in huis houden terwijl het beestje zelf ongelukkig is vind ik sneu.
De vergelijking met mensen die een kat wegdoen als er een baby komt is niet helemaal terecht. Die zijn namelijk van te voren al bezorgd over wat de kat allemaal met baby zou doen terwijl dat helemaal niet aan de orde is. Of hebben gewoon geen zin meer in verzorging van kat
pi_126410763
Ik ben blij dat jullie meedenken, dank daarvoor. Baloe wegdoen is op dit moment niet aan de orde. We gaan eerst maar eens proberen om haar wat meer te entertainen, en hopen het gedrag om te kunnen buigen. Vandaag toonde ze al wat meer interesse in t speelgoed! *O*
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_126410913
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 12:36 schreef WinnieWana het volgende:
Laat de kinderen buiten wat veertjes zoeken, bv van duiven. Knoop die aan een veter. En voila een kattenspeeltje die geen kat kan weerstaan.
leuke tip! Thx
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 13 mei 2013 @ 08:25:39 #140
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126418930
Hier ook een kat die agressief speelt. Is dat op latere leeftijd nog af te leren? Beestje is drie.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_126419523
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 17:59 schreef Puala het volgende:
Postte het net ook al in de SC, maar misschien weet iemand hier het:

[..]

Misschien is het een gewoonte geworden, mijn overleden poes heeft jaren op het puntje van haar staart gesabbeld maar is vanzelf over gegaan.
Kan je er niet iets opsmeren wat vettig is en erg vies smaakt ?
  maandag 13 mei 2013 @ 09:18:00 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126419605
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 08:25 schreef _Dido_ het volgende:
Hier ook een kat die agressief speelt. Is dat op latere leeftijd nog af te leren? Beestje is drie.
Kan het komen door hoe er met haar is gespeeld?
The love you take is equal to the love you make.
pi_126419607
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 22:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik ben blij dat jullie meedenken, dank daarvoor. Baloe wegdoen is op dit moment niet aan de orde. We gaan eerst maar eens proberen om haar wat meer te entertainen, en hopen het gedrag om te kunnen buigen. Vandaag toonde ze al wat meer interesse in t speelgoed! *O*
Leuk om te lezen dat je je best wil doen voor d'r :) En als je kinderen een verenspeeltje hebben gemaakt, laat ze het dan 'ns onder de deur door trekken, zodat het als een prooi verdwijnt. (Zelfs de grootste luiwammes hier overweegt dan om een pootje uit te steken :'))
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 08:25 schreef _Dido_ het volgende:
Hier ook een kat die agressief speelt. Is dat op latere leeftijd nog af te leren? Beestje is drie.
Wat versta je onder agressief spelen, vanuit het niets aanvallen en vol in je been gaan hangen of als je aait ineens gaan bijten oid?
pi_126419902
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:12 schreef Sorella het volgende:

[..]

Misschien is het een gewoonte geworden, mijn overleden poes heeft jaren op het puntje van haar staart gesabbeld maar is vanzelf over gegaan.
Kan je er niet iets opsmeren wat vettig is en erg vies smaakt ?
Dat kan ik wel proberen ja. Het lijkt niet alsof ze er last van heeft, maar het lijkt me toch niet goed :)
  maandag 13 mei 2013 @ 09:43:23 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126420037
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:36 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat kan ik wel proberen ja. Het lijkt niet alsof ze er last van heeft, maar het lijkt me toch niet goed :)
Lijkt het ontstoken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_126420085
ik weet niet of jullie ook online kopen ( :@ ) maar sommige pakketjes hebben plastic zwart bandjes erom zitten (google vertelt mij dat dit omsnoeringsband heet).
Dit is van flexibel dun plasic met een beetje een 'bibbertje' erin. Bij mijn katten een groot succes



Edit: even spam
quote:


[ Bericht 33% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 13-05-2013 17:55:56 ]
pi_126420137
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lijkt het ontstoken?
Nee zeer zeker niet.



Het doet me een beetje denken alsof je jezelf schaaft en dat je je dan een beetje open haalt. Net iets geschaafd, meer niet.
  maandag 13 mei 2013 @ 09:58:40 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126420348
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:48 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee zeer zeker niet.

[ afbeelding ]

Het doet me een beetje denken alsof je jezelf schaaft en dat je je dan een beetje open haalt. Net iets geschaafd, meer niet.
Lastig. Het zal wat hebben gejeukt en doordat ze blijft likken, blijft het jeuken.

Dat moet eigenlijk doorbroken worden, maar dat is lastig. Onze dierenarts geeft dan wel eens pilletjes mee, maar ik snap dat je hiervoor niet op consult wil.
The love you take is equal to the love you make.
pi_126420379
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lastig. Het zal wat hebben gejeukt en doordat ze blijft likken, blijft het jeuken.

Dat moet eigenlijk doorbroken worden, maar dat is lastig. Onze dierenarts geeft dan wel eens pilletjes mee, maar ik snap dat je hiervoor niet op consult wil.
Als het moet dan moet het, maar het klinkt mij niet heel dringend. En ze doet het elke maand een keertje en dan laat ze het weer dicht gaan. Het lijkt wel een gewoonte te worden oid.
  maandag 13 mei 2013 @ 10:32:51 #150
402846 Bosbesbos
Keep on smiling
pi_126421158
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 23:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Onze kinderen zijn vrij rustig, hebben baloe ook nooit geplaagd ofzo. Baloe is,niet dol op ze, is,vaak overdag weg (buiten) en anders op zolder. Savonds als de kids slapen komt ze naar beneden. Kinderen aaien haar nooit, mogen weleens eten geven, of snoepjes. Maar baloetje vertrouwt ze niet, wil ook nog weleens naar ze meppen als ze langslopen. Het speelgoed is nog steeds niet erg boeiend. Ze keert me gewoon dr achterwerk toe.... Zit ik daar met die hengel. Nou moe. :6
Toen ik mijn kat kreeg had ik een hele doos vol speelgoed gekocht. Hengeltjes met veertjes, muizen, roldingen ( weet niet hoe ze heten..haha).Dacht jeujjjjjjjjjj, kan de kat lekker spelen.. Ik was er drukker mee dan de kat.. :{ beetje jammer.. Ik heb nu bij de dierenarts zo'n laserlampje gekocht. Dat is de uitvinding van de eeuw!
Kat vind het ding helemaal super. *O* Misschien vind Baloe het ook wel helemaal geweldig. :)
  maandag 13 mei 2013 @ 10:33:20 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126421173
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:59 schreef Puala het volgende:

[..]

Als het moet dan moet het, maar het klinkt mij niet heel dringend. En ze doet het elke maand een keertje en dan laat ze het weer dicht gaan. Het lijkt wel een gewoonte te worden oid.
Nee, ik ging ook niet alleen daarvoor naar de DA, het kwam dan ter sprake bij een bezoek om iets anders. (Onze kat likt zich wel eens kalig op bepaalde plekken.)

Een hond kun je nog wel proberen te verbieden aan een plek te likken, bij een kat gaat dat lastiger.
The love you take is equal to the love you make.
pi_126421193
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:33 schreef Lienekien het volgende:

Een hond kun je nog wel proberen te verbieden aan een plek te likken, bij een kat gaat dat lastiger.
Op zich als ze het doet en ik zie het kan ik er wel een tipje vaseline op smeren. Dat vinden katten volgens mij vies en kan geen kwaad.

Maar eind volgende maand moet ze voor haar inentingen, dus dan neem ik het in elk geval mee.
pi_126421351
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:34 schreef Puala het volgende:

[..]

Op zich als ze het doet en ik zie het kan ik er wel een tipje vaseline op smeren. Dat vinden katten volgens mij vies en kan geen kwaad.
niet per se :)
Ik had een exemplaar die kwam aanrennen als hij hoorde dat ik het potje opendeed. Likte de vaseline zo van mijn vinger af. Is op zich goed tegen haarballen
pi_126421448
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

niet per se :)
Ik had een exemplaar die kwam aanrennen als hij hoorde dat ik het potje opendeed. Likte de vaseline zo van mijn vinger af. Is op zich goed tegen haarballen
Ik ga het gewoon even in de gaten houden :)
Dana produceert geen haarballen, dus daar is het niet voor nodig.
  maandag 13 mei 2013 @ 12:31:37 #155
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126424939
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kan het komen door hoe er met haar is gespeeld?
volgens mij hebben we wel onze vingers gebruikt ja :@

Wat vaak gebeurt: ze zit in de krabpaal en dan wil ik haar aaien. Dan raakt ze in paniek ofzo en begint te blazen/mij aan te vallen.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_126426283
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 09:46 schreef computergirl het volgende:
ik weet niet of jullie ook online kopen ( :@ ) maar sommige pakketjes hebben plastic zwart bandjes erom zitten (google vertelt mij dat dit omsnoeringsband heet).
Dit is van flexibel dun plasic met een beetje een 'bibbertje' erin. Bij mijn katten een groot succes

[ afbeelding ]
Die van mij worden helemaal wild daarvan! Van de doos en het band! ook de laserlamp is hier een groot succes. Zodra ze het sleutelbakje horen waar de laser in ligt komen ze al aansjezen. Muisjes met een rammeltje erin deden het ook erg goed bij de oudste totdat de jongste erbij kwam. Oudste lijkt wel sinds een maand in zijn tweede jeugd en begint weer rond te lopen met de muisjes in zijn bek en te rennen en springen met die dingen.
pi_126473347
Vorige week kreeg ik bericht van Amivedi dat Salem gevonden zou zijn (hij was ergens aan het rondlopen).

Ik kreeg deze foto toegestuurd. Ik was dolblij, hij lijkt inderdaad sprekend op Salem. Na een nachtje slapen besefte ik me echter dat de kat op de foto witte voorpoten heeft, het kan Salem dus niet zijn. :(
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:08:23 #158
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126473418
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:06 schreef sylvesterrr het volgende:
Vorige week kreeg ik bericht van Amivedi dat Salem gevonden zou zijn (hij was ergens aan het rondlopen).

Ik kreeg deze foto toegestuurd. Ik was dolblij, hij lijkt inderdaad sprekend op Salem. Na een nachtje slapen besefte ik me echter dat de kat op de foto witte voorpoten heeft, het kan Salem dus niet zijn. :(
:(
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 13:09:56 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126473475
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:06 schreef sylvesterrr het volgende:
Vorige week kreeg ik bericht van Amivedi dat Salem gevonden zou zijn (hij was ergens aan het rondlopen).

Ik kreeg deze foto toegestuurd. Ik was dolblij, hij lijkt inderdaad sprekend op Salem. Na een nachtje slapen besefte ik me echter dat de kat op de foto witte voorpoten heeft, het kan Salem dus niet zijn. :(
De foto is een beetje overbelicht?
The love you take is equal to the love you make.
pi_126473679
Het enige speelgoed waar onze kat in zijn 19 jaar naar om heeft gekeken waren van die kleine muisjes, en dat ook pas toen hij 17 was :') (moet wel zeggen dat we hem pas op zijn 4e uit het asiel hebben gehaald).

We passen nu op 2 Bengaalse katten, dat is toch wel een slag apart zeg! Die jagen echt op alles wat beweegt. Wel even wennen als je een luiwammes gewent bent :P
pi_126477871
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 13:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De foto is een beetje overbelicht?
Ik heb twee foto's ontvangen. Op de andere foto is nog duidelijker te zien dat ie witte voorpoten heeft.
pi_126477977
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 10:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, ik ging ook niet alleen daarvoor naar de DA, het kwam dan ter sprake bij een bezoek om iets anders. (Onze kat likt zich wel eens kalig op bepaalde plekken.)

Een hond kun je nog wel proberen te verbieden aan een plek te likken, bij een kat gaat dat lastiger.
Moet zo naar de DA met Dana ivm bloed uit het neusje, dus ga het gelijk meenemen ;(
pi_126478261
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:52 schreef Puala het volgende:

[..]

Moet zo naar de DA met Dana ivm bloed uit het neusje, dus ga het gelijk meenemen ;(
succes
  dinsdag 14 mei 2013 @ 15:11:28 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126478849
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2013 12:31 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

volgens mij hebben we wel onze vingers gebruikt ja :@

Wat vaak gebeurt: ze zit in de krabpaal en dan wil ik haar aaien. Dan raakt ze in paniek ofzo en begint te blazen/mij aan te vallen.
Had je reactie gisteren niet gezien.

Het verklaart het volgens mij wel een beetje. Leuk als een kat op je hand duikt bij spel, maar dan kan het dus gebeuren dat een kat dat ook doet als het niet gewenst is.

Sowieso zou ik met zo'n reactie als je haar wil aaien in de krabpaal dat dus niet meer doen.
The love you take is equal to the love you make.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 14 mei 2013 @ 22:03:19 #165
269689 crew  Viv
pi_126504985
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 14:50 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb twee foto's ontvangen. Op de andere foto is nog duidelijker te zien dat ie witte voorpoten heeft.
Wat jammer, blij geweest voor niks. -O-
Trouwens, had Salem nou wel of geen chip?
pi_126521755
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 22:03 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat jammer, blij geweest voor niks. -O-
Trouwens, had Salem nou wel of geen chip?
Ja, ik had me echt verheugd op de hereniging met Salem... ;(

Wel gechipt by the way.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 15 mei 2013 @ 18:21:26 #167
269689 crew  Viv
pi_126543585
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2013 09:46 schreef sylvesterrr het volgende:
Wel gechipt by the way.
Ah dat is wel fijn, weet je tenminste zeker dat het de goede (of dus de verkeerde) kat is.
pi_126577821
Mijn vriendin en ik hebben nu drie weken een poesje. Het beestje is 9 maanden oud en is gevonden, naar het asiel gebracht en heeft bij twee 'pleeggezinnen' gewoond. Een bewogen leventje dus, tot dusverre.

Ik heb m'n hele leven katten gehad bij m'n ouders, maar kan met dit beestje werkelijk geen contact maken. Ze zit hele dagen in een kleine kamer, maar komt tevoorschijn als m'n vriendin erheen gaat. Het lukt haar heel goed haar te aaien, knuffelen en het beestje gaat echt helemaal los. Als ik niet thuis ben, komt ze zelfs naar de woonkamer - zij het nog wel wat gespannen. Bij mij blijft ze in het hoekje zitten. Ik kan haar wel aaien en na verloop van tijd ontspant ze wel (althans, ze sluit haar oogjes, spint en gaat lekkerder liggen), maar tevoorschijn komt ze zeker niet. Het kost ook heel veel tijd voordat ze zich ontspant. Nu ligt ze de hele tijd op de bureaustoel (al een stuk 'opener' dus dan voorheen), maar dat leidt dan wel weer tot meer paniek, want ze rent in blinde paniek weg als ik in de deuropening kom te staan, terug naar haar vertrouwde hoekje...

Kortom, het beestje is echt bang voor mij. Geen idee waarom, want ik benader 'r net zo voorzichtig, zacht en liefkozend als m'n vriendin :').
pi_126578753
Ik denk dat het poesje veel heeft meegemaakt voordat ze gevonden was en naar het asiel was gebracht, en ik denk dat je het nog een paar weken/maanden de tijd moet geven voordat ze jouw helemaal vertrouwd.
pi_126579184
quote:
9s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:51 schreef Stofje het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben nu drie weken een poesje. Het beestje is 9 maanden oud en is gevonden, naar het asiel gebracht en heeft bij twee 'pleeggezinnen' gewoond. Een bewogen leventje dus, tot dusverre.

Ik heb m'n hele leven katten gehad bij m'n ouders, maar kan met dit beestje werkelijk geen contact maken. Ze zit hele dagen in een kleine kamer, maar komt tevoorschijn als m'n vriendin erheen gaat. Het lukt haar heel goed haar te aaien, knuffelen en het beestje gaat echt helemaal los. Als ik niet thuis ben, komt ze zelfs naar de woonkamer - zij het nog wel wat gespannen. Bij mij blijft ze in het hoekje zitten. Ik kan haar wel aaien en na verloop van tijd ontspant ze wel (althans, ze sluit haar oogjes, spint en gaat lekkerder liggen), maar tevoorschijn komt ze zeker niet. Het kost ook heel veel tijd voordat ze zich ontspant. Nu ligt ze de hele tijd op de bureaustoel (al een stuk 'opener' dus dan voorheen), maar dat leidt dan wel weer tot meer paniek, want ze rent in blinde paniek weg als ik in de deuropening kom te staan, terug naar haar vertrouwde hoekje...

Kortom, het beestje is echt bang voor mij. Geen idee waarom, want ik benader 'r net zo voorzichtig, zacht en liefkozend als m'n vriendin :').
Wij zijn ook pleeggezin en hebben ook een poesje gehad wat vréselijk eenkennig was. Ze zat hele dagen op mijn schoot te spinnen en me helemaal onder te kwijlen van plezier, maar van mijn man moest ze niks hebben, terwijl de meeste katten gek op hem zijn. Pas na een maand of vijf mocht hij haar wat vaker aaien. In haar nieuwe huis was ze precies hetzelfde, weer aanhaken bij de vrouw des huizes en de man van het stel links laten liggen. Dat is ook weer bijgetrokken.

Bij schuwe katjes merk ik dat ze mannen soms inderdaad wat enger vinden, misschien vanwege de zwaardere stem, andere manier van bewegen of misschien ook wel andere geur. Maar bij ons thuis is het wel weer zo dat ik drukker (en harder :@ ) praat en onhandiger ben waardoor ik eerder voor de katten onverwachte bewegingen maak dan mijn man. Katten die wat meer op hun rust gesteld lijken geven verdacht vaak wat meer de voorkeur aan hem :D

De liefde van de kat gaat voor een groot deel door de maag. Misschien kunnen jullie het zo regelen dat jij haar het vaakst eten geeft (als ze echt zo schuw is zou je haar zelfs wat uit de hand kunnen voeren ipv uit een bakje) en dat jij degene bent die haar snoepjes mag geven.
Je aandacht op een kat focussen kan een beetje dreigend opgevat worden, maar als je bv iets om mee te spelen (een hengelspeeltje of een simpele veter) uitnodigend laat bungelen terwijl je haar verder straal negeert kun je haar wat meer uit de tent lokken en word je op een gegeven moment "die leuke stofje die altijd met haar komt spelen". Probeer haar vooral naar jou toe te laten komen ipv dat jij naar haar toekomt. Dus als je echt wat wilt proberen ga jij niet in de deuropening staan waardoor zij schrikt, maar blijf je in de andere ruimte en gooi je een veter of lintje de kamer in wat je langzaam terugtrekt, tot ze steeds dichterbij komt. Een beetje zoals wat ik met dit kitten doe;



[ Bericht 5% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 16-05-2013 16:26:42 ]
pi_126579943
:D! Leuke post, dank je wel! Ik ga je tip(s) volgen, leuk!

en wat een schattige kitten O+.
pi_126586370
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 13:28 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

Probeer haar vooral naar jou toe te laten komen ipv dat jij naar haar toekomt.
Ik denk dat dat heel erg belangrijk is... Dat hebben we met onze zwerver ook gedaan. Grotendeels negeren en hem naar ons toe laten komen. Nu is het de grootste knuffelbeer die je kunt voorstellen...

(oh, op vakantie gaan, een weekje weg... Na die week vakantie had hij ineens door dat hij ons echt wel leuk vond blijkbaar, want na die week liet hij ons niet meer uit het oog :D)

Over vakantie gesproken, onze vakantie is vervloekt volgens mij... We zouden met hemelvaart richting Spanje vertrekken, maar dat ging dus niet vanwege die gebroken poot van onze kat. Afgelopen maandag is die externe fixatie van z'n poot verwijderd en alles zag er goed uit. Maar voor Spanje was het ondertussen te laat. Maar ik heb ook nog een adresje in Hongarije en dat is wat dichterbijer... We willen morgen weg, begint die kat vanmorgen ineens weer te grommen en te snauwen! Doet z'n poot zo zeer dat hij er niet op wil staan....

Net naar de dierenarts geweest, het lijkt een kleine ontsteking te zijn, dus ontstekingsremmer en een lichte pijnstiller... Nu nog maar afwachten of we naar Hongarije kunnen...
  donderdag 16 mei 2013 @ 16:35:32 #173
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126587785
Stofje, wat sneu voor je. Sta je dan met al je goede bedoelingen! Geduld dus, en ik hoop dat het beloond wordt. Houd vol! Komt goed!

En Sweetpea, dat is toch ook wat! Beterschap en ik hoop dat jullie reis kan doorgaan!
The love you take is equal to the love you make.
pi_126588851
Ik ga gelijk bekennen dat ik niet alles heb gelezen dus indien dubbel dan hoor ik het wel.

Ik heb 2 poezen waarvan een die al 17 jaar is. Normaal koop ik royal canin fit voor ze maar dat is nu zo in prijs gestegen dat ik het me eigenlijk niet kan veroorloven a is het nog wel goedkoper online te vinden.

Nu is het probleem dat die oude poes regelmatig overgeeft, :r :+ gelijk nadat ze gegeten heeft. Zitten geen haren in en vaak zijn de brokjes nog heel.
De dierenarts weet er vanaf en het was niet iets lichamelijks.

Nu had ik een zak brokjes bij de dierenwinkel gekocht, Jarco, die was in de aanbieding, 7.5 kilo voor 25.95 maar was wel over datum.

Nou met dat spul spuugde ze niet maar na een week waren ze het eten zat. Met royal canin heb ik dat nooit.

Is er iets anders, wat jullie me kunnen aanbevelen.

Ik kan toch die zak Jarco aanbreken. (Had proefmonstertjes gekregen) of zak proberen te verkopen en ander merk kopen. Nu ik weet dat er merken zijn waar de poes niet zo mee overgeeft, koop ik liever iets anders dan royal canin fit. Al hoewel ze it al jaren eten en het nog steeds lekker vinden.

Oh en eta: Ze krijgen de laatste tijd ook blik in de avond, dus nu even niet meer alleen droogvoer. Als ze allee royal canin eten dan worden ze heel zacht en krijgen een glanzende vacht. nu dus niet.
pi_126589424
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 16:57 schreef itsme het volgende:

Nu is het probleem dat die oude poes regelmatig overgeeft, :r :+ gelijk nadat ze gegeten heeft. Zitten geen haren in en vaak zijn de brokjes nog heel.
De dierenarts weet er vanaf en het was niet iets lichamelijks.
bij mijn katten werd dat overgeven ij brokjes eten veroorzaakt door teveel brokjes in een keer naar binnen te schrokken, in combinatie met water bak vlak naast de voerbak.
Dan gaan brokjes in maag opzwellen en onstaat er accuut 'ruimte gebrek'.

Oplossing 1: waterbak verplaatsen (ik heb nu een soort water fontijn in ander kamer)
oplossing 2: zorgen dat ze minder snel eten (je hebt speeltjes waar ze het eten uit moeten hengelen bijvoorbeeld, http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed)
pi_126589746
quote:
9s.gif Op donderdag 16 mei 2013 12:51 schreef Stofje het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben nu drie weken een poesje. Het beestje is 9 maanden oud en is gevonden, naar het asiel gebracht en heeft bij twee 'pleeggezinnen' gewoond. Een bewogen leventje dus, tot dusverre.

Ik heb m'n hele leven katten gehad bij m'n ouders, maar kan met dit beestje werkelijk geen contact maken. Ze zit hele dagen in een kleine kamer, maar komt tevoorschijn als m'n vriendin erheen gaat. Het lukt haar heel goed haar te aaien, knuffelen en het beestje gaat echt helemaal los. Als ik niet thuis ben, komt ze zelfs naar de woonkamer - zij het nog wel wat gespannen. Bij mij blijft ze in het hoekje zitten. Ik kan haar wel aaien en na verloop van tijd ontspant ze wel (althans, ze sluit haar oogjes, spint en gaat lekkerder liggen), maar tevoorschijn komt ze zeker niet. Het kost ook heel veel tijd voordat ze zich ontspant. Nu ligt ze de hele tijd op de bureaustoel (al een stuk 'opener' dus dan voorheen), maar dat leidt dan wel weer tot meer paniek, want ze rent in blinde paniek weg als ik in de deuropening kom te staan, terug naar haar vertrouwde hoekje...

Kortom, het beestje is echt bang voor mij. Geen idee waarom, want ik benader 'r net zo voorzichtig, zacht en liefkozend als m'n vriendin :').
Hier een kater die wij bij de fokker als kitten hebben gekocht. Hij is altijd bang geweest voor vreemde en voor mannen. Bij mij blijft hij als meneer schandaal op zijn rug liggen loopt zijn baas voorbij weet hij niet hoe gauw hij weg moet. Waar de rest nieuwsgierig komt kijken bij visite zit hij boven. Bij de Da bibbert hij als een rietje en zweet zelfs.

Conclusie sommige katten blijven bang voor mannen/vrouwen/vreemde
pi_126590246
Ze heeft weer een heerlijk stinkende drol gelegd. Tijdens het opruimen keek ze me lachend aan ;( (nee, grapje. Komt goed, goede tips in dit topic!)
pi_126591001
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

bij mijn katten werd dat overgeven ij brokjes eten veroorzaakt door teveel brokjes in een keer naar binnen te schrokken, in combinatie met water bak vlak naast de voerbak.
Dan gaan brokjes in maag opzwellen en onstaat er accuut 'ruimte gebrek'.

Oplossing 1: waterbak verplaatsen (ik heb nu een soort water fontijn in ander kamer)
oplossing 2: zorgen dat ze minder snel eten (je hebt speeltjes waar ze het eten uit moeten hengelen bijvoorbeeld, http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed)
Ik heb dat ook geprobeerd, maar nog steeds spuugde hij alles gelijk uit. Ik zit nu op Bozita en dat vinden ze beide lekker en ik heb geen last meer van uitgespuugde brokjes...

http://www.bozita.com/en/(...)e-dry/Felineindoor1/

Ik geloof dat het zo'n 50 euro voor 10kg is...
pi_126593080
Domme vragen bestaan niet zou je zeggen....

Maar wat als een kat een muis eet, en die muis is vergiftigd met muizengif?
Het gaat hier om korrels. Ik zou zeggen dat we de kat dan ook vergiftigen maar anderen zeggen dat dat gif te slap is voor katten omdat die veel groter zijn?

Op mijn werk hebben we een magazijn waar vooral in de winter de muisjes hun warmte zoeken,
Nu is het zo dat we in de winter ook de huiskat daar binnen willen houden maar ik hb gezegt dat er dan geen muizenkorrels meer neergezet mogen worden.

Wie heeft er nu gelijk?
pi_126593284
de kat krijgt het gif ook binnen maar 1 muis is niet genoeg om de kat dodelijk te vergiftigen omdat de kat idd groter is.
echter, wanneer de kat meerdere vergiftigde muizen eet kan het wel fout gaan.
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:08:19 #181
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_126594291
Mijn balkon is eindelijk catproof *O* .



Mac maakt er meteen gebruik van, eerst voorzichtig daarna al alsof ze niet beter weet, maar Tosh ligt telkens als de deur open is op zijn "ik ben bang" plekje.

The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_126594446
quote:
2s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:08 schreef DaMook het volgende:
Mijn balkon is eindelijk catproof *O* .

[ afbeelding ]
Kan poekie nog wel naar de vogeltjes kijken?
Mijn balkonrand is van beton en steeds probeert mevrouwtje toch omhoog te klimmen om op het randje naar de duiven bij de buurvrouw in de tuin te kijken }:|

Oh edit: tweede foto was er net nog niet _O-
pi_126595042
ziet er netjes uit DaMook.

hier zitten de katten ook het liefst op het kastje om over de balkonrand heen te kijken

samen vogeltjes kijken


en met dit soort momenten ben ik heel blij dat we het balkon hebben afgezet:
pi_126595125
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 17:45 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik heb dat ook geprobeerd, maar nog steeds spuugde hij alles gelijk uit. Ik zit nu op Bozita en dat vinden ze beide lekker en ik heb geen last meer van uitgespuugde brokjes...

http://www.bozita.com/en/(...)e-dry/Felineindoor1/

Ik geloof dat het zo'n 50 euro voor 10kg is...
Ja ik ook. Ik dacht dat het kwam omdat ze te snel at en niet goed kauwde en dan gaf ik haar maar heel weinig maar hielp niet.

Dank je wel. is beetje dezelfde prijs als Royal Canin fit. Ik ga kijken via je link! ^O^
pi_126595452
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:23 schreef loecje het volgende:
ziet er netjes uit DaMook.

hier zitten de katten ook het liefst op het kastje om over de balkonrand heen te kijken

samen vogeltjes kijken
[ afbeelding ]

en met dit soort momenten ben ik heel blij dat we het balkon hebben afgezet:
[ afbeelding ]
Fantastisch die bovenste foto. Hoe ze samen heel geconcentreerd naast elkaar naar boven zitten te loeren ;)
  donderdag 16 mei 2013 @ 19:38:34 #186
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_126595702
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

Kan poekie nog wel naar de vogeltjes kijken?
Mijn balkonrand is van beton en steeds probeert mevrouwtje toch omhoog te klimmen om op het randje naar de duiven bij de buurvrouw in de tuin te kijken }:|

Oh edit: tweede foto was er net nog niet _O-
Het plexiglas is nu nog mat door het beschermfolie, weet eigenlijk niet of ik dat eraf haal. Dit vind ik qua inkijk eigenlijk wel prettig :) . De houten strips ga ik nog schilderen iig. Eerst was helemaal net de bedoeling, maar dit leek me mooier en veiliger en dat blijkt het ook te zijn :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_126597946
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:33 schreef itsme het volgende:

[..]

Fantastisch die bovenste foto. Hoe ze samen heel geconcentreerd naast elkaar naar boven zitten te loeren ;)
nog een leuke foto:


in het zonnetje loeren naar de benedenbuurman.
achterpoten op het kastje, voorpoten op de balkonrand.
pi_126598421
Hey! Zoiets heb ik ook :D

pi_126600644
Aaaargh! Dierenwinkels, Soms zou je ze wel....
Naja, mijn probleem. Mijn beide poezels hebben blaasgruis gehad. Dit is helemaal weg maar moeten wel blaasgruisvoorkomend voer blijven eten.

Volgens de mevrouw van de dierenwinkel konden ze de rest van hun leven 'Prins vital care struvite' blijven eten. Maar wat schertst mijn verbazing... Toen ik vandaag weer een verse zak binnen kreeg stond hier op 'tijdelijk dieetvoer'. Het is dus geen blaasgruisvoorkomend voer, maar blaasgruisoplossend. Dit krijgen ze al ruim een jaar. Ze zijn er niet ziek van en vinden het heerlijk. Maar ik geloof nooit dat het de bedoeling is dat ze dit de rest van hun leven blijven eten.

Zijn er nog andere (betaalbare) blaasgruisvoorkomende brokjes?

EDIT: In mijn verontwaardiging heb ik weer keihard met de ogen in mijn zak gekeken...
dit is oplossend maar ook voorkomend. Zou deze prins variant wel mogen??

[ Bericht 13% gewijzigd door Hilzillah op 16-05-2013 21:01:42 ]
pi_126607729
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:55 schreef Hilzillah het volgende:
Aaaargh! Dierenwinkels, Soms zou je ze wel....
Naja, mijn probleem. Mijn beide poezels hebben blaasgruis gehad. Dit is helemaal weg maar moeten wel blaasgruisvoorkomend voer blijven eten.

Volgens de mevrouw van de dierenwinkel konden ze de rest van hun leven 'Prins vital care struvite' blijven eten. Maar wat schertst mijn verbazing... Toen ik vandaag weer een verse zak binnen kreeg stond hier op 'tijdelijk dieetvoer'. Het is dus geen blaasgruisvoorkomend voer, maar blaasgruisoplossend. Dit krijgen ze al ruim een jaar. Ze zijn er niet ziek van en vinden het heerlijk. Maar ik geloof nooit dat het de bedoeling is dat ze dit de rest van hun leven blijven eten.

Zijn er nog andere (betaalbare) blaasgruisvoorkomende brokjes?

EDIT: In mijn verontwaardiging heb ik weer keihard met de ogen in mijn zak gekeken...
dit is oplossend maar ook voorkomend. Zou deze prins variant wel mogen??
Ik zit met min of meer hetzelfde dilemma. Al had ik het met dierenartsvoer. Poezel zat al meer dan een jaar op blaasgruisoplossend voer want de blaasgruis werd maar niet minder. Voor mijn gevoel kon dat ook niet kloppen. Maar als het aan de dierenarts had gelegen dan had hij daar nu nog op gezeten.
(uiteindelijk naar een andere DA gegaan en blijkt meneer de katpoes helemaal geen blaasgruis te hebben, geen blaasontsteking of wat dan ook, maar een dunne blaaswand... zucht...)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126608888
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:55 schreef Hilzillah het volgende:
Aaaargh! Dierenwinkels, Soms zou je ze wel....
Naja, mijn probleem. Mijn beide poezels hebben blaasgruis gehad. Dit is helemaal weg maar moeten wel blaasgruisvoorkomend voer blijven eten.

Volgens de mevrouw van de dierenwinkel konden ze de rest van hun leven 'Prins vital care struvite' blijven eten. Maar wat schertst mijn verbazing... Toen ik vandaag weer een verse zak binnen kreeg stond hier op 'tijdelijk dieetvoer'. Het is dus geen blaasgruisvoorkomend voer, maar blaasgruisoplossend. Dit krijgen ze al ruim een jaar. Ze zijn er niet ziek van en vinden het heerlijk. Maar ik geloof nooit dat het de bedoeling is dat ze dit de rest van hun leven blijven eten.

Zijn er nog andere (betaalbare) blaasgruisvoorkomende brokjes?

EDIT: In mijn verontwaardiging heb ik weer keihard met de ogen in mijn zak gekeken...
dit is oplossend maar ook voorkomend. Zou deze prins variant wel mogen??
Zal wel mogen zo te zien. Ik gebruik Hill's CD en Royal Canin. Een keer in de 3-4 maanden gebruik ik het oplossende voer van Hill's (SD) omdat één van de mannen weer verstopt raakt. Van Hill's gebruik ik vaak de reduced calorie versie omdat ze van dat blaasgruisdieet vaak te dik worden wat ook weer blaasgruis kan veroorzaken. Bestel het bij dierapotheker.nl omdat het daar ondanks de verzendkosten toch een paar euro's scheelt met de DA.
pi_126609376
Maar wat ik me dan toch afvraag is als je een kat constant op dat oplossende voer zet dan gaat toch op den duur die medicatie die daar in zit minder effect hebben?!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126612248
Ik heb eerst ook royal canin gehad geloof ik. Maar dat kwam op 70 euro voor 7 kilo.

Het is bij beide poezen gelukkig ook nooit meer terug gekomen. Wel heeft (of had) 1 van de twee een chronische blaasontsteking. En dat in combinatie met kutkattengedrag was dat een waar zeikfestijn in huis. Dat is nu gelukkig over en gaan 99 van de 100 plasjes in de bak.

Bartjebart, Jouw beestje krijgt nu toch wel 'normaal' voer neem ik aan?

Cavecanem, dat Prins petfoots is een stuk goedkoper. Online rond de 28 / 30 euries per 5 kilo. En als die andere variant nou voorkomend is dan zou je ook dat kunnen gebruiken toch?
pi_126613154
Nja officieel krijgt hij nu nog tabletjes om de blaaswand te versterken en zou hij nog steeds dat speciale voer moeten krijgen. Maar eigenlijk ben ik er een beetje klaar mee en vertrouw ik niet meer zo op de werking van dat speciale voer aangezien hij dat zeker 2 jaar heeft gegeten.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126615226
vreemd! blaasgruis heeft toch niks te maken met de dikte van de blaaswand? Kan er naast zitten hoor.
pi_126620882
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:18 schreef loecje het volgende:

[..]

nog een leuke foto:
[ afbeelding ]

in het zonnetje loeren naar de benedenbuurman.
achterpoten op het kastje, voorpoten op de balkonrand.
dit is de rand van mijn balkon. Ongeveer 10 cm breed en 90 hoog
Zit nu een plank op met duivenpinnen omdat die beesten echt de hele dag mijn balkon onder zaten te schijten, maar poezemevrouw presteert het echt om tussen/over die pinnen heen proberen te lopen.


http://i345.photobucket.c(...)0997_zps3e23bf17.jpg
pi_126625074
was een net dan geen betere oplossing geweest?
zie je bijna niets van, houd katten binnen en duiven buiten.
pi_126625243
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:17 schreef loecje het volgende:
was een net dan geen betere oplossing geweest?
zie je bijna niets van, houd katten binnen en duiven buiten.
ja heb je gelijk ik, maar ik heb zwaar hoogtevrees :@
En een huurhuis waarbij ik dus niet zomaar van alles aan balkon mag vastmaken volgens mij.
en een gekke buurvrouw die mij uitscheldt omdat die arme duifjes niet meer op randje mogen zitten te wachten tot zij ze voert. _O-
pi_126625776
hoogtevrees is met een net ophangen wel lastig ja.
ik mag ook niets aan het balkon vastmaken. daarom een frame van latjes gemaakt en daarin het net opgehangen met haken en tyribs.
het frame zit stiekem op 4 plekken vast in de gevel. dat werk ik wel weer weg als het frame weg moet.
pi_126635989
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 23:39 schreef Hilzillah het volgende:
vreemd! blaasgruis heeft toch niks te maken met de dikte van de blaaswand? Kan er naast zitten hoor.
Nee maar dat voer is volgens de dierenarts voor alles wat met de blaas te maken heeft...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126636970
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:54 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee maar dat voer is volgens de dierenarts voor alles wat met de blaas te maken heeft...
Volgens mij is dat oplossende voer niet zo supergoed voor ze. Mijn DA checkt regelmatig de urine de meneer met het grootste probleem hier. Als het weer wat slechter gaat mag hij op de SD. Na één zak SD weer controle en dan evt. nog een zak SD, maar moet altijd z.s.m. weer op de CD.
pi_126637351
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:18 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Volgens mij is dat oplossende voer niet zo supergoed voor ze. Mijn DA checkt regelmatig de urine de meneer met het grootste probleem hier. Als het weer wat slechter gaat mag hij op de SD. Na één zak SD weer controle en dan evt. nog een zak SD, maar moet altijd z.s.m. weer op de CD.
Nja ik ben er dus ook mee gestopt.

Maar hier is het echt een opeenstapeling van dingen geweest :')
- blaasgruis volgens DA1, ruim een jaar.
- geen blaasgruis (geen aanwijzingen voor iig), wel blaasontsteking volgens DA2.
- geen blaasontsteking, maar toch aanwijzingen voor een lichte blaasgruis.
- geen aanwijzingen voor blaasontstekingen of blaasgruis, wel bloed in de urine.
:{
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126642499
quote:
2s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:08 schreef DaMook het volgende:
Mijn balkon is eindelijk catproof *O* .

[ afbeelding ]

Mac maakt er meteen gebruik van, eerst voorzichtig daarna al alsof ze niet beter weet, maar Tosh ligt telkens als de deur open is op zijn "ik ben bang" plekje.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:23 schreef loecje het volgende:
ziet er netjes uit DaMook.

hier zitten de katten ook het liefst op het kastje om over de balkonrand heen te kijken

samen vogeltjes kijken
[ afbeelding ]

en met dit soort momenten ben ik heel blij dat we het balkon hebben afgezet:
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:18 schreef loecje het volgende:

[..]

nog een leuke foto:
[ afbeelding ]

in het zonnetje loeren naar de benedenbuurman.
achterpoten op het kastje, voorpoten op de balkonrand.
Echt super cool dat jullie zulke dingen maken (of laten maken) voor jullie katten..Echte dierenvrienden die hiervoor tijd en geld insteken ^O^
pi_126643105
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:45 schreef Skillsy het volgende:

[..]

[..]

[..]

Echt super cool dat jullie zulke dingen maken (of laten maken) voor jullie katten..Echte dierenvrienden die hiervoor tijd en geld insteken ^O^
dankje

ik vind het iets wat erbij hoort. qua tijd en kosten stelt het ook weinig voor.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 19:59:31 #205
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_126645518
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:35 schreef loecje het volgende:
hoogtevrees is met een net ophangen wel lastig ja.
ik mag ook niets aan het balkon vastmaken. daarom een frame van latjes gemaakt en daarin het net opgehangen met haken en tyribs.
het frame zit stiekem op 4 plekken vast in de gevel. dat werk ik wel weer weg als het frame weg moet.
Ik weet niet eens of ik het mag :P ,is wel een koopappartement. Heb het gewoon gedaan, laat ze maar komen met hun klachten :P . Weet wel dat we geen was hoger dan de reling te drogen mogen hangen :') . Je ziet het net trouwens ook amper en het plexiglas zit tot de reling dus mag. De houten latjes ga ik nog verven in de kleur van het hekje (die vallen nu wel op) :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_126646461
zo'n net valt ook amper op. helemaal dat doorzichtige wat jij hebt.
en voor brandveiligheid maakt het ook niets uit zo'n net is zo kapot als het echt moet.
pi_126746820
Echt, stomme kat heeft net een veertje van zon verenstokje opgegeten. Kreeg haar niet te pakken om het op tijd uit haar mond te krijgen. Nu hoop ik a) dat het gewoon een natuurlijke veer is en dus een veer die ze ook wel eens binnen krijgen als ze vogels eten. en b) dat hij dr zonder problemen uit komt, linksom of rechtsom..

Echt stom beest :( Hoop maar dat het geen kwaad kan :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Yashaaaaa op 19-05-2013 23:31:56 ]
  zondag 19 mei 2013 @ 23:37:49 #208
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_126747630
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Echt, stomme kat heeft net een veertje van zon verenstokje opgegeten. Kreeg haar niet te pakken om het op tijd uit haar mond te krijgen. Nu hoop ik a) dat het gewoon een natuurlijke veer is en dus een veer die ze ook wel eens binnen krijgen als ze vogels eten. en b) dat hij dr zonder problemen uit komt, linksom of rechtsom..

Echt stom beest :( Hoop maar dat het geen kwaad kan :{
Over die dingen maak ik me niet eens druk :D . Komt vanzelf wel goed :Y .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 19 mei 2013 @ 23:38:43 #209
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_126747693
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:18 schreef loecje het volgende:
zo'n net valt ook amper op. helemaal dat doorzichtige wat jij hebt.
en voor brandveiligheid maakt het ook niets uit zo'n net is zo kapot als het echt moet.
Het is dat ik weet dat het er hangt, maar anders valt het idd niet op, heb het van verschillende kanten bekeken en zag het wrs alleen omdat ik wist dat het er hing :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_126749689
quote:
2s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:37 schreef DaMook het volgende:

[..]

Over die dingen maak ik me niet eens druk :D . Komt vanzelf wel goed :Y .
Mja, meestal doet ze niet echt stomme dingen. Dus ben gewoon geschrokken. Wss "eerstekatsyndroom"
  maandag 20 mei 2013 @ 00:18:53 #211
244933 trovey
Nachtoele
pi_126749828
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Echt, stomme kat heeft net een veertje van zon verenstokje opgegeten. Kreeg haar niet te pakken om het op tijd uit haar mond te krijgen. Nu hoop ik a) dat het gewoon een natuurlijke veer is en dus een veer die ze ook wel eens binnen krijgen als ze vogels eten. en b) dat hij dr zonder problemen uit komt, linksom of rechtsom..

Echt stom beest :( Hoop maar dat het geen kwaad kan :{
Zijn natuurlijke veren en die verteren ze gewoon....als je weet wat ze hier allemaal weg hebben gewerkt. :X :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 20 mei 2013 @ 00:22:39 #212
244933 trovey
Nachtoele
pi_126750004
quote:
2s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:08 schreef DaMook het volgende:
Mijn balkon is eindelijk catproof *O* .

[ afbeelding ]

Mac maakt er meteen gebruik van, eerst voorzichtig daarna al alsof ze niet beter weet, maar Tosh ligt telkens als de deur open is op zijn "ik ben bang" plekje.

[ afbeelding ]
Ik heb ooit een kater gehad die net zo lang zat te peuteren aan dat soort netten tot er een gaatje inzat....verder doorpeuteren :9 ....groter gat en weg was hij naar de buren....en de rest van de club volgde al snel. :') Nu heb ik al jaren metalen gaas....komt niemand meer doorheen. :7 Ik ben nog altijd slimmer dan mijn katten. }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_126750145
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:18 schreef trovey het volgende:

[..]

Zijn natuurlijke veren en die verteren ze gewoon....als je weet wat ze hier allemaal weg hebben gewerkt. :X :')
Ben al beter gerustgesteld nu, tnx ;)
  maandag 20 mei 2013 @ 00:37:45 #214
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_126750748
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:22 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb ooit een kater gehad die net zo lang zat te peuteren aan dat soort netten tot er een gaatje inzat....verder doorpeuteren :9 ....groter gat en weg was hij naar de buren....en de rest van de club volgde al snel. :') Nu heb ik al jaren metalen gaas....komt niemand meer doorheen. :7 Ik ben nog altijd slimmer dan mijn katten. }:|
Ze kunnen er niet voor gaan zitten iig, daar is het te hoog voor.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 20 mei 2013 @ 00:38:18 #215
244933 trovey
Nachtoele
pi_126750771
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:37 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ze kunnen er niet voor gaan zitten iig, daar is het te hoog voor.
Randjeslopers. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator donderdag 23 mei 2013 @ 12:07:35 #216
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_126897686
Heeft iemand hier ervaring met een kat met rugpijn? Wat zijn de symptomen? En wat zijn de stappen om te nemen? Ja dierenarts, zijn we gisteren geweest en die dacht aan een kneuzing of zo maar wat als het een terugkerend iets is?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_126899002
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:07 schreef senesta het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een kat met rugpijn? Wat zijn de symptomen? En wat zijn de stappen om te nemen? Ja dierenarts, zijn we gisteren geweest en die dacht aan een kneuzing of zo maar wat als het een terugkerend iets is?
Hier heeft er eentje een tijdje rugpijn gehad, begon met dat ze met d'r vachtje bewoog als je in de buurt van 't gebied achterop op d'r rug kwam (zoals dat bewegen met de vacht wat ze doen als er iets op de vacht ligt) en werd daarna duidelijker, doordat ze met d'r koppie snel je kant op keek enzo als je d'r in de buurt aaide, ze had er duidelijk echt pijn van en ook d'r humeur werd wat minder. Heb foto's laten maken, was niks te zien, maar ze heeft toen een tijdje pijnstilling gehad en het is vanzelf over gegaan. Geen idee wat de oorzaak was, en nu heeft ze wel af en toe dat ze 'n paar dagen met dat vachtje zo beweegt rond dat gebied, dat het dus duidelijk wel even gevoelig is maar verder dan dat gaat het niet en duurt nooit lang.
  Moderator donderdag 23 mei 2013 @ 13:02:35 #218
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_126899756
Dat trillen met de vacht ken ik wel ja :o En het omkijken ook :@ Ik had er steeds een andere betekenis aan gegeven :@ Ik ga inderdaad ook maar een foto aanvragen, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Bedankt :*
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_126899904
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:23 schreef loecje het volgende:
ziet er netjes uit DaMook.

hier zitten de katten ook het liefst op het kastje om over de balkonrand heen te kijken

samen vogeltjes kijken
[ afbeelding ]

en met dit soort momenten ben ik heel blij dat we het balkon hebben afgezet:
[ afbeelding ]
Hier ook bijna hetzelfde balkon:



Ze hangen graag op de buizen, of tussen het net en de buizen. Geeft niks, het net is toch uberstevig, en slopen doen ze niet :)
pi_126900173
Ja dat trillen bedoel ik idd :) Dit dametje is een ontzettende kroelkont maar kan ook ontzettend vuil kijken dus als ze dan zo omkijkt, dan is het vrij duidelijk :+ Wat 't toen ook duidelijker maakte was een van m'n andere katten, die 2 moeten elkaar niet zo en hij had snel door dat die plek gevoelig was. Blijkbaar wel leuk om d'r tegenaan te petsen dan, liefst zo hop met 2 poten }:| Kan bij haar soms ook voelen dat in dat gebied de spieren wat harder zijn, en dan masseer ik de boel zachtjes tot het wat soepeler wordt, dat lijkt wel te helpen als ze weer wat gevoeliger is. Misschien helpt dat bij jouw kat ook wat? Iig beterschap ermee!
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:42:34 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126909473
Worden katten, naarmate ze ouder worden, daar niet sowieso gevoeliger?

Ik vind het typisch oudekattengedrag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_126910087
quote:
5s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:42 schreef Lienekien het volgende:
Worden katten, naarmate ze ouder worden, daar niet sowieso gevoeliger?

Ik vind het typisch oudekattengedrag.
"Oudekattengedrag" in de vorm van gevoeligheid aan de achterhand is meestal artrose. Helaas enorm ondergediagnosticeerd en - behandeld omdat katten hun pijnklachten het liefst verbergen. http://www.dierenkliniekw(...)/senior/artrose.html
  donderdag 23 mei 2013 @ 17:00:33 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126910286
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

"Oudekattengedrag" in de vorm van gevoeligheid aan de achterhand is meestal artrose. Helaas enorm ondergediagnosticeerd en - behandeld omdat katten hun pijnklachten het liefst verbergen. http://www.dierenkliniekw(...)/senior/artrose.html
Dat beschrijft dus precies onze kat.

Krijg alleen bij de site het gevoel dat ze me per se producten willen aanpraten.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 23 mei 2013 @ 17:05:43 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126910504
Ik neem het trouwens wel mee bij het aanstaande jaarlijkse bezoek aan de dierenarts.

Als ander voer de klachten kan verminderen, ga ik dat ook zeker wel proberen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_126910879
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat beschrijft dus precies onze kat.

Krijg alleen bij de site het gevoel dat ze me per se producten willen aanpraten.
Het is wel erg hallelujah j/d ja.
Ik ben wel eens naar een lezing over oude katten geweest die gegeven werd door prof Gunn-Moore van de universiteit van Edinburgh, zij was heel positief over dat j/d voer. Maar ja, ze had ook meegeholpen het te ontwikkelen ;)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2013 @ 11:05:01 #226
163650 Greys
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:38:48 #227
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127098775
Hallo kattenliefhebbers, :D

Even een vraagje, ik ben zondag met mijn kat (1 juni 13 O+ ), verhuisd. Van een studentenkamer, naar een appartement. Ze is een echte binnenkat.
Eerste dag en nacht gingen goed, veel op schoot zitten, 's nachts rustig.
Maar afgelopen nacht bleef ze maar miauwen...
Hoe kun je dit het beste aanpakken? We willen haar eigenlijk niet in de slaapkamer hebben.
Vannacht wel even geprobeert, maar we deden geen oog dicht (met nagels aan tapijt haken, op het bed, en er weer af).

(ze is overigens helemaal gezond, laatst nog helemaal laten nakijken bij dierenarts)
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:41:09 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127098833
Ja, da's de overgang. De kat moet wennen. Wij verhuisden ruim twee jaar terug. De eerste week wilde ze op bed slapen, deed ze anders nooit. Kostte mij mijn nachtrust, want ze wilde aan mijn kant slapen. Daarna zocht ze alweer vrij snel eigen plaatsjes elders in het huis op.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:58:51 #229
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127099307
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:41 schreef Lienekien het volgende:
Ja, da's de overgang. De kat moet wennen. Wij verhuisden ruim twee jaar terug. De eerste week wilde ze op bed slapen, deed ze anders nooit. Kostte mij mijn nachtrust, want ze wilde aan mijn kant slapen. Daarna zocht ze alweer vrij snel eigen plaatsjes elders in het huis op.
Klinkt logisch, ik moet ook nog wennen :P
Enig idee hoe lang dit ongeveer kan duren?
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:00:11 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127099348
Ik verwacht dat het na een week alweer heel anders is. Ik zou niet te bang zijn om haar nu wel in de slaapkamer toe te laten en over een week of twee weken haar de toegang weer te gaan ontzeggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127099372
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:25 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ben al beter gerustgesteld nu, tnx ;)
Je wil niet weten wat ik af en toe tegenkom met poepjes scheppen :N ..
Een takje die uit een drol steekt, of een compleet draadje (die trekt madam uit de kussens en eet blijkbaar wel eens eentje op 8)7 )
Ik ga er vanuit dat alles gewoon netjes via de achterkant de kat weer verlaat :P
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:28:06 #232
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127100238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik verwacht dat het na een week alweer heel anders is. Ik zou niet te bang zijn om haar nu wel in de slaapkamer toe te laten en over een week of twee weken haar de toegang weer te gaan ontzeggen.
Ok, bedankt!
Is er verder nog iets dat het makkelijker voor haar kan maken?
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:30:20 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127100298
Gewoon rust en aandacht. En misschien Feliway, maar ik krijg nog niet de indruk dat ze heel gestresst is. Ze eet goed, doet alles op de bak?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:34:06 #234
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127100427
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:30 schreef Lienekien het volgende:
Gewoon rust en aandacht. En misschien Feliway, maar ik krijg nog niet de indruk dat ze heel gestresst is. Ze eet goed, doet alles op de bak?
Ja op de bak gaat het goed, maar ze eet erg weinig. Alleen als ik met haar naar het bakje loop en erbij ga zitten wil ze eten... Als ik wegloop, loopt ze meteen met me mee.
Dat heeft ze nog nooit gedaan.
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:38:22 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127100559
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:34 schreef GoWithIt het volgende:

[..]

Ja op de bak gaat het goed, maar ze eet erg weinig. Alleen als ik met haar naar het bakje loop en erbij ga zitten wil ze eten... Als ik wegloop, loopt ze meteen met me mee.
Dat heeft ze nog nooit gedaan.
Begrijpelijk. En dat komt wel weer goed.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:52:02 #236
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127100957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Begrijpelijk. En dat komt wel weer goed.
Ik vind het zo schattig en sneu tegelijk :@
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:53:16 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127101004
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:52 schreef GoWithIt het volgende:

[..]

Ik vind het zo schattig en sneu tegelijk :@
Het is aandoenlijk. :)
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:04:22 #238
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_127143563
Even een vraagje wat betreft het wennen aan een nieuw huis voor onze twee katten. We verhuizen naar een huis waar we niet zo gauw de mogelijkheid hebben om een kattenluik te plaatsen. Wat nu? :P De katten zijn gewend in en uit te mogen en ik wil eigenlijk ook geen stinkende kattenbak in de keuken :+

Onze kater is trouwens een echte buitenkat. Dagelijks komt hij maar een aantal minuten (!) bij ons naar binnen, voor de rest vermaakt hij zich prima buiten. Soms sluiten we hem even op in huis voor een paar uur, maar aan het gemiauw te horen weten we dat hij dit natuurlijk niet wil. Dit zal vast een probleem worden met verhuizen.. Hoe lang moet ik hem minimaaaaaaaal binnen houden wil ik voorkomen dat hij verdwaald? We gaan overigens niet in de buurt van de oude woning wonen (ruim 35 km verderop), dus ik hoop niet dat hij gaat zoeken naar zijn oude omgeving. Met onze andere kat verwachten we geen problemen. Dana is zo aanhankelijk dat zo nooit van onze zijde wijkt :')

Oja, nog tips voor een soort-van-kattenluik-oplossing? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_127145357
Ik heb ooit de buitenkat van mijn vriend ook moeten laten wennen aan 'binnen zijn'
Gewoon gewacht tot mevrouw binnen kwam om te vreten door het raam wat dag en nacht open stond voor haar... toen alles dicht gedaan en mevrouw flipte als een gek :X
Was ook nog eens een half siamees dus lulde de eerste 2 maanden de oren van mn kop, slapeloze nachten en het behang van de muur :P
Ze kreeg elke paar maanden kittens omdat haar hormonen zo enorm aanwezig waren en dat moest afgelopenzijn.
Ze moest ook zelfs eerst aan de pil voordat ze geholpen kon worden dus dat heeft ook nog het vel van mn handen gekost :)
Nu weet ze niet anders meer dan lekker bij ons kroelen, raakt in paniek als ik bijv. Ga douchen met de deur dicht omdat ze bij me wil zijn :D
Ik ben van mening dat je kat heus wel aan een dichte deur kan wennen als je maar volhoudt.
En die kattenbak? Ja dat is het kadootje wat je erbij krijgt als je katten hebt :)
pi_127151636
Vraag over het inenten!

Kreeg een brief van de DA dat het weer tijd is voor de jaarlijkse inentingen.
Nu komen mijn katten niet buiten, alleen op t balkon, en in principe niet in aanraking met andere katten. Ik wel, maar niet heel vaak.
Ik hoor van best veel mensen dat ze hun katten niet elk jaar laten inenten.
Hoe denken jullie hierover?

Ik heb ze verzekerd, dus dat zou gedekt moeten worden, maar ik ben gewoon benieuwd naar de noodzaak ervan en dan kan ik de katten eventueel een trauma besparen ;)
Be someone that makes you happy
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:08:23 #241
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_127151850
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:50 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik heb ooit de buitenkat van mijn vriend ook moeten laten wennen aan 'binnen zijn'
Gewoon gewacht tot mevrouw binnen kwam om te vreten door het raam wat dag en nacht open stond voor haar... toen alles dicht gedaan en mevrouw flipte als een gek :X
Was ook nog eens een half siamees dus lulde de eerste 2 maanden de oren van mn kop, slapeloze nachten en het behang van de muur :P
Ze kreeg elke paar maanden kittens omdat haar hormonen zo enorm aanwezig waren en dat moest afgelopenzijn.
Ze moest ook zelfs eerst aan de pil voordat ze geholpen kon worden dus dat heeft ook nog het vel van mn handen gekost :)
Nu weet ze niet anders meer dan lekker bij ons kroelen, raakt in paniek als ik bijv. Ga douchen met de deur dicht omdat ze bij me wil zijn :D
Ik ben van mening dat je kat heus wel aan een dichte deur kan wennen als je maar volhoudt.
En die kattenbak? Ja dat is het kadootje wat je erbij krijgt als je katten hebt :)
Nouja ze mogen uiteindelijk wel naar buiten hoor, we proberen als we wat meer geld hebben een extra achterdeur te regelen waar we een kattenluik in kunnen maken, maar tot die tijd moeten we eerst de katten laten wennen en daarna de deur open en dicht voor ze doen :')

Ik herken het aanhankelijke in ieder geval we, soms heeft onze kater een goede bui en dan is hij ook zo. Totdat hij weer door heeft dat het kattenluik open staat :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:08:51 #242
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_127151874
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:03 schreef Nallie het volgende:
Vraag over het inenten!

Kreeg een brief van de DA dat het weer tijd is voor de jaarlijkse inentingen.
Nu komen mijn katten niet buiten, alleen op t balkon, en in principe niet in aanraking met andere katten. Ik wel, maar niet heel vaak.
Ik hoor van best veel mensen dat ze hun katten niet elk jaar laten inenten.
Hoe denken jullie hierover?

Ik heb ze verzekerd, dus dat zou gedekt moeten worden, maar ik ben gewoon benieuwd naar de noodzaak ervan en dan kan ik de katten eventueel een trauma besparen ;)
Als je verzekerd bent kun je het toch gewoon doen. Zo'n trauma is het nou toch ook weer niet voor je katten hoor :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_127152044
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:03 schreef Nallie het volgende:
Vraag over het inenten!

Kreeg een brief van de DA dat het weer tijd is voor de jaarlijkse inentingen.
Nu komen mijn katten niet buiten, alleen op t balkon, en in principe niet in aanraking met andere katten. Ik wel, maar niet heel vaak.
Ik hoor van best veel mensen dat ze hun katten niet elk jaar laten inenten.
Hoe denken jullie hierover?

Ik heb ze verzekerd, dus dat zou gedekt moeten worden, maar ik ben gewoon benieuwd naar de noodzaak ervan en dan kan ik de katten eventueel een trauma besparen ;)
inenten hoort niet standaard bij de meeste verzekeringen toch? Moet je meestal extra voor betalen..
Ik weet niet hoe oud je katten zijn, maar de eerste paar jaar zou ik ze toch wel laten enten. Dan bouwen ze de antistoffen in ieder geval op.
pi_127152066
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:08 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Als je verzekerd bent kun je het toch gewoon doen. Zo'n trauma is het nou toch ook weer niet voor je katten hoor :+
Nou de vorige keer is eentje een week in een soort shock geweest :') en ze is al heel bang, dus liever hou ik haar een beetje kalm.
Be someone that makes you happy
pi_127152313
een standaard verzekering vergoed idd geen preventieve zorg zoals entingen. maar de verzekering eist wel dat je je kat goed verzorgt en de adviezen van de DA opvolgt.

kan een verzekeraar er moeilijk over gaan doen als je niet gaat enten? dat ze die brief zien als advies van de DA wat je moet opvolgen?
pi_127157294
Ik heb besloten om die van mij gewoon elke 2 jaar te laten inenten in plaats van elk jaar.
Banjer (1) heeft bij de fokker al zijn inentingen gehad als kitten zijnde dus die mag vrijdag en van doeraq (8) is het 2 jaar geleden dus die mag ook vrijdag en daarna gaan ze samen op.
De katten zijn binnen/eigen tuin katten.
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 16:03:16 #247
184769 crew  Deisyy
pi_127157456
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:03 schreef Nallie het volgende:
Vraag over het inenten!

Kreeg een brief van de DA dat het weer tijd is voor de jaarlijkse inentingen.
Nu komen mijn katten niet buiten, alleen op t balkon, en in principe niet in aanraking met andere katten. Ik wel, maar niet heel vaak.
Ik hoor van best veel mensen dat ze hun katten niet elk jaar laten inenten.
Hoe denken jullie hierover?

Ik heb ze verzekerd, dus dat zou gedekt moeten worden, maar ik ben gewoon benieuwd naar de noodzaak ervan en dan kan ik de katten eventueel een trauma besparen ;)
Vorig jaar zat ik met hetzelfde dilemma, mijn katten komen ook niet buiten, maar omdat ,je zelf wel buiten komt kan je via je schoenen ziektekiemen mee naar huis nemen.

Vanwege een operatie in het verleden is het voor één van mijn katten altijd een stressvolle gebeurtenjs om naar de dierenarts te gaan, maar mijn dierenarts bleek ook huisbezoek te doen voor inentingen, dat is prima bevallen, want het scheelt heel veel spanning.

Misschien kan je dat ook eens aan je egen dierenarts vragen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_127158434
Ik ben gisteren geweest met Hero :) Hij vond het deze keer echt helemaal niks, ik denk dat hij nog weet dat hij er de vorige keer was voor castratie. Hij was toen echt bang toen ik hem ophaalde en was heel blij om ons weer te zien :'( O+
Gelukkig was het nu zo weer voorbij en hij is helemaal goedgekeurd.

Waarom sla je trouwens een jaar over terwijl de enting 1 jaar geldig is?
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:38:48 #249
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_127164218
Owja daar moet ik ook nog heen met die twee van mij, maar DA aan huis zou hier echt niet werken, die schieten als er iemand anders dan ik binnenkomt meteen weg en dan krijg ik ze amper gepakt (plus dat dat niet helpt met het wennen aan bezoekers) :D . Als ik ze meeneem naar de DA zitten ze heel angstig, maar rustig in de bench, veel makkelijker dus :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_127169922
Ik dacht dat Sophie in juni moest, maar net opgezocht en het is toch juli. Verder nog nooit met dr naar de dierenarts geweest (behalve voor dr sterilisatie, maar dat was de dierenarts in de buurt van het asiel) dus ga denk ik maar hier naar de dichtstbijzijnde.
pi_127170005
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik dacht dat Sophie in juni moest, maar net opgezocht en het is toch juli. Verder nog nooit met dr naar de dierenarts geweest (behalve voor dr sterilisatie, maar dat was de dierenarts in de buurt van het asiel) dus ga denk ik maar hier naar de dichtstbijzijnde.
Die op de st anna tegenover het ziekenhuis schijnt heel goed te zijn
pi_127170078
Dat is volgens mij ook de dichtstbijzijnde :P Alhoewel er op de Sint Anna meer zitten :P

En heb inderdaad goede verhalen gehoord over een DA op de st Anna, maar geen idee dus welke :P
pi_127170110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat is volgens mij ook de dichtstbijzijnde :P Alhoewel er op de Sint Anna meer zitten :P

En heb inderdaad goede verhalen gehoord over een DA op de st Anna, maar geen idee dus welke :P
ik heb je een dm gestuurd ;)
pi_127170961
Ja, had ze zelf ook al gevonden, maar er zit ook nog een andere iets verder op. Naja kijk in juli nog wel ff verder :)

Lees wel meer positieve reacties over die jij gedmt had. En site ziet er ook duidelijk en overzichtelijk uit. Die andere heeft er geen prijzen op staan. Dus dat gaat hem denk ik worden.

En voor Sophie wel zo fijn dat het zo dichtbij mogelijk is.

Bovendien kan je bij deze makkelijker parkeren :P
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 22:06:51 #255
184769 crew  Deisyy
pi_127176734
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:38 schreef DaMook het volgende:
Owja daar moet ik ook nog heen met die twee van mij, maar DA aan huis zou hier echt niet werken, die schieten als er iemand anders dan ik binnenkomt meteen weg en dan krijg ik ze amper gepakt (plus dat dat niet helpt met het wennen aan bezoekers) :D . Als ik ze meeneem naar de DA zitten ze heel angstig, maar rustig in de bench, veel makkelijker dus :P .
Dan is het inderdaad makkelijker om ze in de bench mee te nemen.

Die twee katten van mij zijn nieuwsgierige allemansvrienden, zodra er iemand bunnen komt zijn ze er als de kippen bij en daarbij krijg ik de zwarte niet eens in de bench zonder er zelf een een paar flinke krassen aan over te houden :')
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_127193431
Mijn poes Bella (6 maanden oud) heeft de laatste paar weken de neiging gekregen naast de kattenbak te poepen. Niet altijd gelukkig maar wel de helft van de keren ofzo. Ik heb al geprobeerd de kattenbak te verplaatsen, er ander spul in gedaan (van silicia-korrels naar houtkorrels), ander voer, maar helpt allemaal niet. Soms ook als ik net de hele bak verschoond heb. Plassen doet ze er trouwens wel standaard in de bak.

Iemand tips?
pi_127193598
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:07 schreef Roolio het volgende:
Mijn poes Bella (6 maanden oud) heeft de laatste paar weken de neiging gekregen naast de kattenbak te poepen. Niet altijd gelukkig maar wel de helft van de keren ofzo. Ik heb al geprobeerd de kattenbak te verplaatsen, er ander spul in gedaan (van silicia-korrels naar houtkorrels), ander voer, maar helpt allemaal niet. Soms ook als ik net de hele bak verschoond heb. Plassen doet ze er trouwens wel standaard in de bak.

Iemand tips?
Weet je zeker dat ze de poepjes niet gewoon naar buiten schuift tijdens het graven? Dat gebeurd hier nog wel eens namelijk. Zeker wanneer ik de bakken gedaan heb, en ze dus weer vol met grit zitten kan het voorkomen dat ze de poepjes buiten scheppen. Als je ze echt naast de bak ziet poepen is het wat anders natuurlijk.
pi_127193730
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:13 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze de poepjes niet gewoon naar buiten schuift tijdens het graven? Dat gebeurd hier nog wel eens namelijk. Zeker wanneer ik de bakken gedaan heb, en ze dus weer vol met grit zitten kan het voorkomen dat ze de poepjes buiten scheppen. Als je ze echt naast de bak ziet poepen is het wat anders natuurlijk.
Nee ze liggen er echt 50 cm naast zonder sporen. Ik heb het nog nooit gezien helaas, ander had ik het kunnen corrigeren.
Vaak hoor ik haar 'graven' op het laminaat, en dan ben ik net te laat.
pi_127193944
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:17 schreef Roolio het volgende:

[..]

Nee ze liggen er echt 50 cm naast zonder sporen. Ik heb het nog nooit gezien helaas, ander had ik het kunnen corrigeren.
Vaak hoor ik haar 'graven' op het laminaat, en dan ben ik net te laat.
Ja, dat is net te ver idd, bij mij liggen ze dan echt net onder het klepje van de kattenbak, soms ook wat resten op het deurtje ;( Maar ja, doe je weinig aan.

Nu je het heb over dat graven op het laminaat, één van mijn katten doet dat altijd als ie een kauwstick krijgt. Het laatste restje eet ie dan niet op, en dan gaat ie ook zo zitten graven. Dan heb ik ook altijd zoiets van je zat het net te eten en nu is het ineens poep ofzo :? En dan op een gegeven moment komt de andere kat het restje opeten :')

Maar voor het probleem bij jou, ik denk dat het misschien toch iets met de kattenbakinhoud te maken heeft. Hoe vaak doe je schoonmaken, of in ieder geval leegscheppen? Voor mijn katten maakt het niet zoveel uit als er al één of meerdere boodschappen van de ander in ligt, maar sommige katten hebben bijna smetvrees en moet de bak na iedere boodschap leeggeschept worden. Alhoewel, ik lees nu ff terug, het is soms dus ook net na het schoonmaken, hmmm. Misschien iets anders in huis wat veranderd is? Ook wel apart dat het niet altijd is trouwens.
pi_127194134
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:24 schreef Kper_Norci het volgende:
Nu je het heb over dat graven op het laminaat, één van mijn katten doet dat altijd als ie een kauwstick krijgt. Het laatste restje eet ie dan niet op, en dan gaat ie ook zo zitten graven. Dan heb ik ook altijd zoiets van je zat het net te eten en nu is het ineens poep ofzo :?
Nee eten dat ze niet meer willen gaan katten vaak 'begraven' voor later.
Deed mijn kater Max ook altijd met zijn bakje voer dat hij in etappes leegat
pi_127194251
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nee eten dat ze niet meer willen gaan katten vaak 'begraven' voor later.
Deed mijn kater Max ook altijd met zijn bakje voer dat hij in etappes leegat
Haha, nooit geweten! :D
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:37:27 #262
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127196483
Ik heb ook nog een vraagje: net een paar dagen verhuisd, maar mijn lieve Pluisje eet alleen maar blikvoer. Ze is gewend om brokken te eten, maar die raakt ze nu totaal niet aan. Om haar tot eten aan te sporen, deed ik er een paar snoepjes tussen, maar dan pikte ze alleen de snoepjes eruit. :|W

Na twee dagen blikvoer gegeven en dat at ze wel. Maar ja alleen blikvoer is ook niet goed toch?
Dus. Dat.
pi_127196705
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:37 schreef GoWithIt het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje: net een paar dagen verhuisd, maar mijn lieve Pluisje eet alleen maar blikvoer. Ze is gewend om brokken te eten, maar die raakt ze nu totaal niet aan. Om haar tot eten aan te sporen, deed ik er een paar snoepjes tussen, maar dan pikte ze alleen de snoepjes eruit. :|W

Na twee dagen blikvoer gegeven en dat at ze wel. Maar ja alleen blikvoer is ook niet goed toch?
ligt eraan wat voor blikvoer. Als het compleet voer is en er dus niet opstaat dat het aanvullend is, kan je het gewoon de hele dag voeren. Vaak is het zelfs beter dan brok :)
pi_127196777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:07 schreef Roolio het volgende:
Mijn poes Bella (6 maanden oud) heeft de laatste paar weken de neiging gekregen naast de kattenbak te poepen. Niet altijd gelukkig maar wel de helft van de keren ofzo. Ik heb al geprobeerd de kattenbak te verplaatsen, er ander spul in gedaan (van silicia-korrels naar houtkorrels), ander voer, maar helpt allemaal niet. Soms ook als ik net de hele bak verschoond heb. Plassen doet ze er trouwens wel standaard in de bak.

Iemand tips?
hoeveel bakken heb je staan? Ik hoor weleens over katten die graag een aparte kattenbak willen om in te poepen..
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:47:53 #265
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127196937
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:43 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

ligt eraan wat voor blikvoer. Als het compleet voer is en er dus niet opstaat dat het aanvullend is, kan je het gewoon de hele dag voeren. Vaak is het zelfs beter dan brok :)
Blikje van whiskas, maar ik zal eenso pdie site kijken van whiskas wat zij voor voedingsadvies geven..
Dus. Dat.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:55:15 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127197248
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:43 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

ligt eraan wat voor blikvoer. Als het compleet voer is en er dus niet opstaat dat het aanvullend is, kan je het gewoon de hele dag voeren. Vaak is het zelfs beter dan brok :)
Blikvoer heeft als voordeel dat er goed wat vocht in zit. Maar om te stellen dat blikvoer vaak zelfs beter is dan brokjes: nee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127197519
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Blikvoer heeft als voordeel dat er goed wat vocht in zit. Maar om te stellen dat blikvoer vaak zelfs beter is dan brokjes: nee.
als ik aangewezen was op alleen whiskas(of sowieso supermarkt voer) zou ik toch echt meer blikvoer gaan geven.. Zit veel minder zooi zoals granen en suiker in.
Er zijn genoeg betere brokken, maar niet iedereen kan of wil die kopen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:05:21 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127197633
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:02 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

als ik aangewezen was op alleen whiskas(of sowieso supermarkt voer) zou ik toch echt meer blikvoer gaan geven.. Zit veel minder zooi zoals granen en suiker in.
Er zijn genoeg betere brokken, maar niet iedereen kan of wil die kopen.
Ik zou daar niet zomaar van uitgaan, dat de kwaliteit van de samenstelling van supermarktblikvoer beter is dan die van brokjes.

Alleen blikvoer geven ga je volgens mij ook merken aan de ontlasting: zachter en stinkend: wat mij betreft geen goed teken.

Als je budget beperkt is, zou ik nog steeds kiezen voor een combinatie van blikvoer en brokjes. En de ontlasting als belangrijkste graadmeter nemen.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:06:19 #269
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127197668
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou daar niet zomaar van uitgaan, dat de kwaliteit van de samenstelling van supermarktblikvoer beter is dan die van brokjes.

Alleen blikvoer geven ga je volgens mij ook merken aan de ontlasting: zachter en stinkend: wat mij betreft geen goed teken.

Als je budget beperkt is, zou ik nog steeds kiezen voor een combinatie van blikvoer en brokjes. En de ontlasting als belangrijkste graadmeter nemen.
Ja het maakt mij niet uit, ik wil graag voor haar kopen wat het beste is. Maar wat is het beste? Dat vind ik best lastig.
Dus. Dat.
pi_127197925
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou daar niet zomaar van uitgaan, dat de kwaliteit van de samenstelling van supermarktblikvoer beter is dan die van brokjes.

Alleen blikvoer geven ga je volgens mij ook merken aan de ontlasting: zachter en stinkend: wat mij betreft geen goed teken.

Als je budget beperkt is, zou ik nog steeds kiezen voor een combinatie van blikvoer en brokjes. En de ontlasting als belangrijkste graadmeter nemen.
ik ben zelf iemand die altijd bij het voer van mijn dieren alle ingredienten lijsten uitpluis :P veel natvoer in de supermarkt is toch zeker redelijk te noemen.
Maar ik ben het helemaal eens met dat je dus wel de ontlasting in de gaten moet houden of de kat het er ook echt goed op doet ;)
Bij mij doen ze het goed op graanvrije brokken en 's avonds een half zakje whiskas of ander natvoer.
  Moderator donderdag 30 mei 2013 @ 12:50:00 #271
184769 crew  Deisyy
pi_127199443
Het is ook beter voor het gebit om je katten niet alleen natvoer te geven.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:59:08 #272
244933 trovey
Nachtoele
pi_127199810
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:37 schreef GoWithIt het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje: net een paar dagen verhuisd, maar mijn lieve Pluisje eet alleen maar blikvoer. Ze is gewend om brokken te eten, maar die raakt ze nu totaal niet aan. Om haar tot eten aan te sporen, deed ik er een paar snoepjes tussen, maar dan pikte ze alleen de snoepjes eruit. :|W

Na twee dagen blikvoer gegeven en dat at ze wel. Maar ja alleen blikvoer is ook niet goed toch?
Anders zet je die brokken gewoon even in de week en vermindert dat steeds een beetje zodat ze op een gegeven moment weer gewoon harde brokken eet. Heb ik ook wel eens gedaan bij een hond. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:04:06 #273
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127199994
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Anders zet je die brokken gewoon even in de week en vermindert dat steeds een beetje zodat ze op een gegeven moment weer gewoon harde brokken eet. Heb ik ook wel eens gedaan bij een hond. :P
Wat bedoel je met in de week? Nat laten worden? :+
Dus. Dat.
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:04:48 #274
244933 trovey
Nachtoele
pi_127200020
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:04 schreef GoWithIt het volgende:

[..]

Wat bedoel je met in de week? Nat laten worden? :+
Weken, tijdje wegzetten met water zodat ze zacht worden en meer lijken op natvoer.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:07:15 #275
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127200134
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:04 schreef trovey het volgende:

Weken, tijdje wegzetten met water zodat ze zacht worden en meer lijken op natvoer.
Ah ja op zo'n manier :P
Ik zal het vanavond eens proberen bedankt!
Dus. Dat.
pi_127201483
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:05 schreef Lienekien het volgende:

Alleen blikvoer geven ga je volgens mij ook merken aan de ontlasting: zachter en stinkend: wat mij betreft geen goed teken.
ligt er heel erg aan watvoor blikvoer je geeft.
net zoals je goede en slechte brokken hebt zijn er ook goede en slechte natvoeren.
zachte en stinkende ontlasting is natuurlijk niet goed. maar het is niet zo dat alle natvoeren zachte en stinkende ontlasting veroorzaken.

maar volledig over op natvoer, dan zou ik eerder kiezen voor KVV (kant en klaar versvoer)

quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:50 schreef Deisyy het volgende:
Het is ook beter voor het gebit om je katten niet alleen natvoer te geven.
ligt eraan wat je ernaast wilt geven om te kauwen. brokjes of vers vlees.
pi_127226391
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:44 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

hoeveel bakken heb je staan? Ik hoor weleens over katten die graag een aparte kattenbak willen om in te poepen..
Maar 1 bak, ze is ook de enige poes hier. Kan wel eens een aparte doos met wat grit erin proberen. Wel raar dat ze na een half jaar ineens die behoefte krijgt.. :{
Kan het ook iets lichamelijks zijn? Ik vind haar drolletjes vaak erg zacht hoewel ze brokjes eet. Binnenkort enten+chippen, dus kan dat ook aan de DA even voorleggen dan.
pi_127247086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:41 schreef loecje het volgende:

[..]

ligt er heel erg aan watvoor blikvoer je geeft.
net zoals je goede en slechte brokken hebt zijn er ook goede en slechte natvoeren.
zachte en stinkende ontlasting is natuurlijk niet goed. maar het is niet zo dat alle natvoeren zachte en stinkende ontlasting veroorzaken.
En die stinkende ontlasting kan ook gebeuren met goede brokjes! (de ene kat stinkt nog erger als wanneer ze hier aan het gieren zijn, de andere ruik je niet en ze krijgen dezelfde brokken...)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:04 schreef trovey het volgende:

[..]

Weken, tijdje wegzetten met water zodat ze zacht worden en meer lijken op natvoer.
Deed mijn vorige kat zelf wel... Gooide eerst een brokje in z'n drinkensbak, ging er naar zitten kijken viste hem uiteindelijk eruit om hem op te eten.... (en vaak bleef hij liggen, kon je ook gelijk z'n gehele drinkensbak weer afwassen...)
pi_127250438
Loopt hier een kat rond in de achtertuin (aan elkaar gesloten achtertuinen van een heel huizenblok, kan de kat niet uit) en die kat schijnt geen eigenaar meer te hebben.

De kat ziet er ook enorm verwaarloosd uit, dus zelfs als die wel een eigenaar zou hebben, kunnen ze wat mijn part in de stront zakken.

De kat is niet gecastreerd, daardoor zeikt die overal waar die loopt.

Het liefst zou ik hem in huis halen, laten castreren en gewoon verzorgen. Het is namelijk een prachtig beest en nog lief en nieuwsgierig ook.

Maar ik heb al 2 katten en kan het mezelf financieel op het moment niet veroorloven zeker niet qua dierenarts kosten.

Nu weet ik alleen niet zo goed wat ik met dat beestje aanmoet. Het is een langharige kat, ik heb hem eens geaait en dacht eerst dat hij graatmager was, maar het waren niet zijn ribben die ik voelde, maar een enorme plakkaat aan klitten.

Zijn klitten voor een kat pijnlijk of vervelend? En zou het toegestaan zijn om de kat gewoon te trimmen? Wat doe je met een kat die zo verwaarloosd is? Of die ondervoed is kan ik met die klitten niet voelen, hij lijkt wel ook iets aan zijn bekje te hebben. Ik kan het gewoon niet aanzien, hoe zo'n prachtige kat, er zo slecht bijloopt.
pi_127251417
Waarom bel je niet de dieren bescherming of dierenambulance?
Beest laten opknappen in asiel en hun een nw baasje laten zoeken is beter dan hem zo door te laten lopen. Die klitten doen ook pijn volgens mij
Als het echt zo'n lief beest is zal er misschien snel een nw baasje komen

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 31-05-2013 16:26:51 ]
  Moderator vrijdag 31 mei 2013 @ 15:47:46 #281
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_127251561
Vertel eens iets meer (of een foto :P) en heeft hij echt geen baasje meer? Misschien inderdaad de dierenambulance eens laten komen en kijken of hij geen chip heeft. Als hij inderdaad zo onder de klitten zit dan is het voor het beestje waarschijnlijk fijner als hij onder een roesje of zo gewoon even geschoren gaat worden.

Klitten doen echt zeer en kunnen op een gegeven moment ook wonden veroorzaken en dat is echt heel sneu.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_127306042
Zal binnenkort eens proberen een foto te maken. Mijn vriend zei dat die vandaag samen met onze 2 andere katten op de bank lag. O+ Stiekem al een beetje verliefd op dit beestje aan het worden. ;(

Er zijn best een hoop huizen die bij op de aangesloten achtertuinen aankomen, maar van de buren die ik erover hoor weet niemand van wie deze kat is. En hij staat overal ook bekend als "de piskat".

Hij loopt ook al zeker een jaar er zo onverzorgd bij. Hij is niet schuw voor mensen en vertoond ook geen dominant of angstig gedrag tegenover de andere katten. Hij komt wel vaak eten bietsen, nooit bewust gegeven, maar het stond gewoon altijd in de keuken en de deur staat regelmatig open.

Ik zal de dierenambulance eens bellen wat de mogelijkheden zijn binnenkort, als hij geen eigenaar heeft en in een asiel geplaatst zou worden, zou ik hem liever zelf opvangen. Maarja, misschien moet ik verstandig blijven en het bij mijn huidige katten houden.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:54:35 #283
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127307531
Geen stichting zwerfkat ib de buurt? die nemen hem mee castreren en verzorgen hem en zetten hem weer terug waar hij gevonden is.
pi_127314362
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:54 schreef Hilzillah het volgende:
Geen stichting zwerfkat ib de buurt? die nemen hem mee castreren en verzorgen hem en zetten hem weer terug waar hij gevonden is.
Is dat bij een langharige kat niet nutteloos? Die klitten komen terug zonder baas die regelmatig vacht verzorgt.
pi_127314425
Ik zou hem idd ook niet laten terugplaatsen ivm die vacht, dat vervilten is al pijnlijk zonder de wondjes die kunnen ontstaan. Die klitten kunnen het beste afgeschoren worden, dus ik zou hem zeker op laten halen en naar een asiel laten brengen. Zij knappen hem dan op, castreren hem etc., en dan wordt er een baasje gezocht. Als je als vinder aangeeft interesse te hebben wordt daar ook wel rekening mee gehouden (hier tenminste), maar dan issie ook nagekeken en opgeknapt en is het misschien makkelijker voor je om een beslissing te maken over houden of niet (kan me voorstellen dat zo'n zielig hoopje eerder de neiging geeft om 'm te willen houden). In ieder geval goed dat je wat voor 'm gaat doen! :)
pi_127315059
Heb hier nog wat foto's van een paar dagen terug gevonden. Wel een beetje moeten inzoemen, dus ze zijn niet enorm duidelijk.



Als je door de verwilderde vacht heen kijkt, is dit toch gewoon een prachtig beestje. Je ziet op beide foto's bij de linker mondhoek wel een iets donkerder punt, ik weet niet precies wat dat is maar in het echt ziet dat er ook slecht uit.

Heb zelf een hoop lopen lezen nu en ben erachter dat het het verstandigste is om gewoon de dierenbescherming van rijnmond te bellen. Die regelen zowel de zwerfkatten, als de vermiste katten als de asiels.
pi_127315167
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 10:02 schreef Myraela het volgende:
Heb zelf een hoop lopen lezen nu en ben erachter dat het het verstandigste is om gewoon de dierenbescherming van rijnmond te bellen. Die regelen zowel de zwerfkatten, als de vermiste katten als de asiels.
Mooie kat!. Niet bang zijn voor asiel, mits geen vreselijk gedragsproblemen zoals agressie en in huis plassen kunnen katten daar vaak heel snel een ander baasje vinden
pi_127315303
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 10:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

Mooie kat!. Niet bang zijn voor asiel, mits geen vreselijk gedragsproblemen zoals agressie en in huis plassen kunnen katten daar vaak heel snel een ander baasje vinden
Dat is juist wat ik zo naar vind aan asiels. Langharige katten zijn al weg voordat ze officieel inschreven zijn. En de rest laten mensen maar zitten. Terwijl ik zelf erg ben van de kneusjes opvangen. Van mijn moeder overgenomen denk ik, we hebben altijd blinde katjes, oudere katjes, manke katjes gehad.

Heb zelf nu een prachtge ragdoll kater, maar wel met een gedragproblemen. Enorm angstig en eenkennig. Maar als we alleen thuis zijn de grootste knuffelbeer. O+ En een kitten die we met 4-5 weken uit een huis dat blauw van de wietrook stond hebben gehaad die gelukkig voor de rest super gezond bleek te zijn.



Edit: Hij was er net weer. O+ Even een iets betere foto gemaakt, op de andere foto's lijkt die nog best stevig. Maar op deze foto zie je dat die er ook best slank uitziet. Zeker als je rekening houd met een lange vacht waar zeker op zijn buik een cm dik aan klitten zit.

[ Bericht 17% gewijzigd door Myraela op 02-06-2013 11:19:32 ]
  Moderator zondag 2 juni 2013 @ 12:36:41 #289
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_127317610
Het lijkt wel een noorse boskat of een mixje daarvan. Als ik in de buurt had gewoond had ik even komen kijken :@ Het is inderdaad een prachtig beestje :o maar zou idd wel wat verzorging mogen hebben :Y
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_127318369
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:36 schreef senesta het volgende:
Het lijkt wel een noorse boskat of een mixje daarvan. Als ik in de buurt had gewoond had ik even komen kijken :@ Het is inderdaad een prachtig beestje :o maar zou idd wel wat verzorging mogen hebben :Y
Ik denk ook dat het een (semi) Noor is. En idd een beetje slank voor een Noor. Een dierenarts kan het beestje even opscheren. Er zijn ook speciale kattentrimmers. ohw wacht...ik zie dat je geen geld hebt. Trimmen zou prima moeten kunnen, maar dat moet je wel durven. Het beestje zal het niet prettig vinden denk ik.
  zondag 2 juni 2013 @ 15:47:31 #291
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127323035
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 08:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

Is dat bij een langharige kat niet nutteloos? Die klitten komen terug zonder baas die regelmatig vacht verzorgt.
Ja, stom... helemaal niet aan gedacht... Dat zou het probleem alleen maar verplaatsen :@
  zondag 2 juni 2013 @ 15:48:55 #292
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127323068
Zwerfje lijkt wel een beetje op mijn mislukte bosui O+ Het is een echte mooiert.
pi_127323936
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:36 schreef senesta het volgende:
Het lijkt wel een noorse boskat of een mixje daarvan.
Vraag me adv dit topic nu toch af hoe zo'n beest zijn vacht in een Noors bos zelf kan verzorgen, of heb je daar speciale trollen voor :D
pi_127324756
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

Vraag me adv dit topic nu toch af hoe zo'n beest zijn vacht in een Noors bos zelf kan verzorgen, of heb je daar speciale trollen voor :D
Door de takjes van bosjes en struikjes?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_127327538
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

Vraag me adv dit topic nu toch af hoe zo'n beest zijn vacht in een Noors bos zelf kan verzorgen, of heb je daar speciale trollen voor :D
Heeft hier vaak te maken met doorfokken. Als je een pure Noor uit de bossen van Noorwegen plukt, zie je een vacht die evolutionair is aangepast en dus minder 'schaapachtig' en zachter is. Wij mensen maken er vaak een zooitje van. Maar soms heeft ook een Noorse Noor een slechte vacht en moet hij het idd van zijn omgeving hebben of minder lang leven.
  maandag 3 juni 2013 @ 10:57:32 #296
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_127351376
Mijn kater lijkt verdomt veel op
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 10:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is juist wat ik zo naar vind aan asiels. Langharige katten zijn al weg voordat ze officieel inschreven zijn. En de rest laten mensen maar zitten. Terwijl ik zelf erg ben van de kneusjes opvangen. Van mijn moeder overgenomen denk ik, we hebben altijd blinde katjes, oudere katjes, manke katjes gehad.

Heb zelf nu een prachtge ragdoll kater, maar wel met een gedragproblemen. Enorm angstig en eenkennig. Maar als we alleen thuis zijn de grootste knuffelbeer. O+ En een kitten die we met 4-5 weken uit een huis dat blauw van de wietrook stond hebben gehaad die gelukkig voor de rest super gezond bleek te zijn.

[ afbeelding ]

Edit: Hij was er net weer. O+ Even een iets betere foto gemaakt, op de andere foto's lijkt die nog best stevig. Maar op deze foto zie je dat die er ook best slank uitziet. Zeker als je rekening houd met een lange vacht waar zeker op zijn buik een cm dik aan klitten zit.

Mijn kater lijkt verdomt veel op die kat, maar dan rood met wit (en beter verzorgt). Weet ik gelijk dat er dus een vleugje Noorse boskat in zit. Wij waren stom verbaasd met de lange haren die de katten kregen uit hetzelfde nestje. Aangezien beide ouders gewoon normaal kort haar hebben ;)
pi_127357393
Dierenbescherming gebeld, die zeiden mij dat het verstandig was de stichting zwerfkatten te bellen. Dat heb ik dus gedaan. Een melding gedaan, ze hadden het druk maar zouden mij terug bellen wanneer ze tijd hebben om de kat op te halen.

Tot die tijd mag ik hem voeren en mag naar de klitten kijken zolang ik erg voorzichtig ben omdat klitten die er zolang in zitten dicht op de huid kunnen gaan zitten en dan word het wat lastig.

Las op de website dat ze verwilderen katten terug plaatsen, maar deze is tam dus zal waarschijnlijk naar een asiel gaan. Misschien ben ik zelf wel weer de eerste om hem daaruit te halen, maar eerst maar eens zorgen dat die de juiste verzorging krijgt en misschien zitten er ergens toch mensen die al 2 jaar hun kat kwijt zijn.

Enorm bedankt voor jullie antwoorden. O+

En stiekem ook wel trots op mezelf want ik heb lichte telefoonvrees. :')
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 15:33:08 #298
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_127361609
Super geregeld :* Stiekem hoop ik dat hij toch weer bij jou terecht komt, het is een knapperd!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 15:35:07 #299
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_127361705
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:57 schreef Bisamrat het volgende:
Mijn kater lijkt verdomt veel op

[..]

Mijn kater lijkt verdomt veel op die kat, maar dan rood met wit (en beter verzorgt). Weet ik gelijk dat er dus een vleugje Noorse boskat in zit. Wij waren stom verbaasd met de lange haren die de katten kregen uit hetzelfde nestje. Aangezien beide ouders gewoon normaal kort haar hebben ;)
Dat is wel bijzonder, allebei de ouderdieren moeten dan toch nog een langhaar gen dragen
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2013 @ 16:26:36 #300
163650 Greys
pi_127364000
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:46 schreef Myraela het volgende:
Dierenbescherming gebeld, die zeiden mij dat het verstandig was de stichting zwerfkatten te bellen. Dat heb ik dus gedaan. Een melding gedaan, ze hadden het druk maar zouden mij terug bellen wanneer ze tijd hebben om de kat op te halen.

Tot die tijd mag ik hem voeren en mag naar de klitten kijken zolang ik erg voorzichtig ben omdat klitten die er zolang in zitten dicht op de huid kunnen gaan zitten en dan word het wat lastig.

Las op de website dat ze verwilderen katten terug plaatsen, maar deze is tam dus zal waarschijnlijk naar een asiel gaan. Misschien ben ik zelf wel weer de eerste om hem daaruit te halen, maar eerst maar eens zorgen dat die de juiste verzorging krijgt en misschien zitten er ergens toch mensen die al 2 jaar hun kat kwijt zijn.

Enorm bedankt voor jullie antwoorden. O+

En stiekem ook wel trots op mezelf want ik heb lichte telefoonvrees. :')
Goed gedaan! :)
Ben benieuwd of hij een chip heeft :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 3 juni 2013 @ 17:28:14 #301
265024 Exentric90
exentric90
pi_127366616
En dicht. Goede keuze hoop dat ie goed terecht komt :)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')