abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220438497
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:49 schreef F_r het volgende:

[..]
Wij hebben er nog 1 van 8 en 1 van 1,5
Nou ja, geen idee, het dieetvoer is duurder dan normaal voer. Je kunt het misschien apart geven. Die van 1.5 jaar is misschien te jong voor dat bijna eiwitvrij voer.
pi_220439447
Kijk anders eens naar een surefeed voerbak, die reageert op de chip van de kat en gaat dus alleen voor die kat open.
pi_220439466
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:42 schreef Sorella het volgende:
Kijk anders eens naar een surefeed voerbak, die reageert op de chip van de kat en gaat dus alleen voor die kat open.
Weet ik. Maar ik ken ik mijn dibbes die duwt de andere kat gewoon weg. Ik heb nu met mijn ouders afgesproken dat ik hem daar morgen naar toe breng. Binnen 2 weken moet hij met het dieet opknappen als dat zo is geen we kijken hoe we hem hier thuis eten kunnen geven
pi_220440925
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 19:12 schreef F_r het volgende:
Hier zegt de dierenarts dat het niervoer niet geschikt is voor onze andere katten.
Wellicht kan @:candaasje hier nog iets nuttigs over zeggen.
Het is inderdaad wat Firuze zegt dat het voor gezonde katten te weinig eiwit bevat. :Y Het kan op de korte termijn vaak weinig kwaad (maar dan hebben we het over enkele maanden, geen jaar of jaren) maar daarna kan het een probleem worden.

In het geval van een kat van 12 snap ik op zich de gedachtegang van de dierenarts (nieren kunnen op oudere leeftijd de enorme hoeveelheid eiwit die katten eten niet meer goed aan.) maar ik weet niet precies waar die leeftijdsgrens ligt.
@Firuze60 fijn dat de schildklier gelukkig niet extreem afwijkt. Hopelijk knapt je hart nog wat verder op :*

@F_r
Er zit trouwens qua smaak wel verschil tussen de merken, dus het kan soms lonen om wat proefzakjes/zakken met smaakgarantie uit te proberen. Nierdieet is helaas vaak niet het meest smaakvolle voer (gebrek aan zout ed).
pi_220442720
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 21:46 schreef F_r het volgende:

[..]
Weet ik. Maar ik ken ik mijn dibbes die duwt de andere kat gewoon weg. Ik heb nu met mijn ouders afgesproken dat ik hem daar morgen naar toe breng. Binnen 2 weken moet hij met het dieet opknappen als dat zo is geen we kijken hoe we hem hier thuis eten kunnen geven
Je zou je kat ook nog in een andere ruimte kunnen zetten met een kattenluik op chip in de deur. Dat werkte bij ons ook tot op zekere hoogt (toen de surefeed nog niet tekoop was) maar als de andere kat zag dat towyn naar de andere ruimte ging dan liep hij erachteraan en ging vlak achter towyn aan voordat het luik dichtklapte. En dan zeggen sommige mensen nog dat katten dom zijn :):):)
pi_220447428
Hij eet het voet van de da specific ik heb via zooplus van beaphar natvoer besteld had gehoopt dat het al binnen was.

Ik ga geen kattenluikjes meer plaatsen. Als een maine coon daardoor heen wil gooit hij zijn gewicht in de strijd en duwt zo het luikje eruit.
pi_220510041
Afgelopen week weer langs de dierenarts geweest (zonder kat) om wat dieetvoer op te halen en gevraagd hoe dat zat met stadium 3 van 4 of nog maar 25% nierfunctie. Ze draaide er een beetje omheen, maar zei wel dat met die bloeduitslag het toch hooguit maximaal 25% was. Dat was even slikken. Gelukkig lust hij het voer en heeft sinds hij het eet twee keer overgegeven in drie weken. Het is nu aan mij hoelang ik denk dat hij niet lijdt. Hij slaapt veel, eet nog graag, gaat op de kattenbak en komt regelmatig aandacht vragen met het typische siamezengeluid en spint volop als ie dat krijgt. Wanneer beslis je dat dit oude katertje zijn laatste gang moet maken?
pi_220511466
Hou het overgeven in de gaten, op de dag dat onze vorige poes 5x op 1 dag moest overgeven heb ik de DA gebeld en kon ik meteen komen. Na onderzoek werd er geconcludeerd dat het gedaan was en hebben we haar in laten slapen.
Ze heeft vanaf haar 7de tot aan haar 12de geleefd met nierfalen dus we waren er "gelukkig" op tijd bij om haar nog 5 jaar bij ons hebben mogen houden.
pi_220515462
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2026 10:53 schreef Sorella het volgende:
Hou het overgeven in de gaten, op de dag dat onze vorige poes 5x op 1 dag moest overgeven heb ik de DA gebeld en kon ik meteen komen. Na onderzoek werd er geconcludeerd dat het gedaan was en hebben we haar in laten slapen.
Ze heeft vanaf haar 7de tot aan haar 12de geleefd met nierfalen dus we waren er "gelukkig" op tijd bij om haar nog 5 jaar bij ons hebben mogen houden.
Ik zal het in de gaten houden, dit geeft toch weer wat hoop, dank je :)
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 22:07:56 #85
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_220537340
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:00 schreef F_r het volgende:
Iemand ervaring met nierfalen?
Ik kom net terug met onze kat bij van de dierenarts( kat is net 8)
De laatste keer kwam hij voor zijn inenting en was iets afgevallen. Ik heb dit thuis gemonitoord en hij bleef stabiel tot hij ineens fors afviel.
Bij heeft nu speciaal voer gekregen even kijken hoe we dat kunnen managen met nog 2 andere katten en een hond. Maar vooral wat is zijn kwaliteit van leven nog. Hij heeft stadia 3 van 4
Heeft hij medicijnen? Is de urine ook nagekeken?
Dodge heeft het nog een poosje goed gedaan op semintra, nierdieet en een laxeermiddel (wat ook nog wat gifstoffen schijnt te filteren).

Er zijn erg veel opties qua voer gelukkig dus vaak is er wel 1 die ze lekker vinden, hier vond Dodge de renal special van royal canin het lekkerste.
Helaas herstellen nieren niet.

Dodge heeft een jaar goed geleefd na zijn eerste diagnose en kreeg toen een flinke terugval waar we hem niet van terug hebben kunnen halen.

ET kreeg het met bijna 17 jaar, haar waardes waren hoger dan die van Dodge en ze knapte na een infuus echt niet op, ik heb haar toen laten gaan. Ze was misselijk, had duidelijk buikpijn waarvan de dierenarts zei dat het waarschijnlijk kwam door zweertjes in haar maag door de gifstoffen, was zoooo mager en viel gewoon om zo zwak was ze.
De leeftijd, het type poesje dat het was, de mate van ziekzijn en de ervaring met Dodge maakte dat ik niet al te veel kunstgrepen meer wilde doen.

Met Dodge ben ik na zijn terugval echt te lang doorgegaan, ook omdat ik hem er de eerste keer door heb gekregen, dwangvoeren, infusen thuis geven... Ik wilde hem niet opgeven ;(
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 9 april 2026 @ 05:42:44 #86
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_220538299
Onze Nol heeft zo'n anderhalf jaar geleden besloten dat 3 kids hem te druk is. Was veel buiten en verbleef in principe elke nacht buiten. Meld zich alleen nog als het echt slecht weer is of gewoon een keer binnen wilt zijn.

Maar sinds een half jaar zien we hem amper meer, en is ie vaak bij buren iets verder op. Heb er ergens vrede mee, maar zo blij als ie er weer ff is. Is dan ook heel aanhankelijk.

Echter begint meneer ook wat ouder te worden en maak wel zorgen over zijn gezondheid. Ik kan hem niet zo vaak checken als ik zou willen..

De vraag is dan ook, kan ik iets doen om het hem ook wat aantrekkelijker te maken bij ons. Of is dat gewoon afwachten tot de jongste wat ouder en hopelijk rustiger is?
The name is Putler, Vladimir Putler
  donderdag 9 april 2026 @ 10:27:09 #87
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220539312
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2026 05:42 schreef The-BFG het volgende:
Onze Nol heeft zo'n anderhalf jaar geleden besloten dat 3 kids hem te druk is. Was veel buiten en verbleef in principe elke nacht buiten. Meld zich alleen nog als het echt slecht weer is of gewoon een keer binnen wilt zijn.

Maar sinds een half jaar zien we hem amper meer, en is ie vaak bij buren iets verder op. Heb er ergens vrede mee, maar zo blij als ie er weer ff is. Is dan ook heel aanhankelijk.

Echter begint meneer ook wat ouder te worden en maak wel zorgen over zijn gezondheid. Ik kan hem niet zo vaak checken als ik zou willen..

De vraag is dan ook, kan ik iets doen om het hem ook wat aantrekkelijker te maken bij ons. Of is dat gewoon afwachten tot de jongste wat ouder en hopelijk rustiger is?
Heeft-ie een plekje waar hij zich terug kan trekken en en hij een fijn dekentje of mandje met zijn geur heeft?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 9 april 2026 @ 16:18:40 #88
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_220541042
quote:
5s.gif Op donderdag 9 april 2026 10:27 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Heeft-ie een plekje waar hij zich terug kan trekken en en hij een fijn dekentje of mandje met zijn geur heeft?
Ja op de eerste verdieping genoeg plekken waar ie altijd graag lag. Liefst op een bed. En anders graag naast of redelijk in de buurt van mij.

Tijd lang nog gedacht dat ie kwaad op mij was. We zetten wel elke avond voer voor hem neer. Toen dachten we dat ie voor de poort daarop aan het wachten was. Echter als ik hem aanhaalde ging ie er van door.

Bleek uiteindelijk om een andere kat te gaan die op één wit vlekje na precies op Nol leek.

Die zien we nu wel minder trouwens, nadat Nol hem een paar keer op zijn flikker had gegeven :X
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_220543580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 22:07 schreef senesta het volgende:

[..]
Heeft hij medicijnen? Is de urine ook nagekeken?
Dodge heeft het nog een poosje goed gedaan op semintra, nierdieet en een laxeermiddel (wat ook nog wat gifstoffen schijnt te filteren).

Er zijn erg veel opties qua voer gelukkig dus vaak is er wel 1 die ze lekker vinden, hier vond Dodge de renal special van royal canin het lekkerste.
Helaas herstellen nieren niet.

Dodge heeft een jaar goed geleefd na zijn eerste diagnose en kreeg toen een flinke terugval waar we hem niet van terug hebben kunnen halen.

ET kreeg het met bijna 17 jaar, haar waardes waren hoger dan die van Dodge en ze knapte na een infuus echt niet op, ik heb haar toen laten gaan. Ze was misselijk, had duidelijk buikpijn waarvan de dierenarts zei dat het waarschijnlijk kwam door zweertjes in haar maag door de gifstoffen, was zoooo mager en viel gewoon om zo zwak was ze.
De leeftijd, het type poesje dat het was, de mate van ziekzijn en de ervaring met Dodge maakte dat ik niet al te veel kunstgrepen meer wilde doen.

Met Dodge ben ik na zijn terugval echt te lang doorgegaan, ook omdat ik hem er de eerste keer door heb gekregen, dwangvoeren, infusen thuis geven... Ik wilde hem niet opgeven ;(
Geen medicijnen, alleen speciaal voer wat hij niet echt lekker vindt. Het is geen maine coon maar een heel bang en angstig katje.

Ik ga eens opzoeken van semintra is. En weer ander voer bestellen.

Edit opgezocht hij heeft geen hoge bloeddruk.
pi_220548666
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2026 20:35 schreef F_r het volgende:

[..]
Geen medicijnen, alleen speciaal voer wat hij niet echt lekker vindt. Het is geen maine coon maar een heel bang en angstig katje.

Ik ga eens opzoeken van semintra is. En weer ander voer bestellen.

Edit opgezocht hij heeft geen hoge bloeddruk.
Ik heb dan weer mazzel dat mijn kater wel het nierdieet voer lust, met name Hills natvoer, van die zakjes. Hij heeft al langer dan een week niet gespuugd en loopt weer mee de trap op. Ik twijfel of ik hem weer een injectie met Solensia ga geven, vond hem daar eerst raar op reageren.
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 16:21:31 #91
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220548873
Ik word binnenkort geopereerd, daarna mag ik niet bukken en tillen.
Ik zat te denken om automatische voerbak voor mijn 2 katten te kopen met flinke capaciteit.
Welke raden jullie mij aan?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220549195
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2026 16:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik word binnenkort geopereerd, daarna mag ik niet bukken en tillen.
Ik zat te denken om automatische voerbak voor mijn 2 katten te kopen met flinke capaciteit.
Welke raden jullie mij aan?
Als je niet zon groot budget hebt mag je mijn oude wel overnemen voor een laag prijsje. Loopt toch maar stof te vergaren sinds mijn oude kat overleden is.
Tis deze
https://www.bol.com/nl/nl(...)-l/9300000019242049/

https://www.hondzakelijk.(...)-of-hond-8211-6-0-l/
Twiddel
  Moderator vrijdag 10 april 2026 @ 17:20:02 #93
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220549240
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2026 17:13 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Als je niet zon groot budget hebt mag je mijn oude wel overnemen voor een laag prijsje. Loopt toch maar stof te vergaren sinds mijn oude kat overleden is.
Tis deze
https://www.bol.com/nl/nl(...)-l/9300000019242049/

https://www.hondzakelijk.(...)-of-hond-8211-6-0-l/

Wordt het niet vanwege de ingebouwde microfoon en camera.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')