abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:12:37 #126
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_218645684
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 20:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Dat Plaque off ken ik wel. Moet het zelf alleen wat vaker geven. :o

Weet alleen nog niet wat beter is. Met navoer of brokken. Wat had de dierentandarts aangeraden?
Het is poeder dus natvoer is logisch.
pi_218662022
Heeft er iemand tips voor geautomatiseerde speeltjes?

Ik heb een superlieve en intelligente Sphynx. Het is echter ons enige huisdier, dus ze valt veel op ons terug voor haar entertainment - wat logisch is. Maar zij wil eigenlijk 24/7 spelen, ook wanneer wij daar even geen tijd of zin in hebben.

We hebben inmiddels één geautomatiseerd speeltje gevonden waar ze zichzelf zoet mee houdt (ze heeft zelfs zelf uitgevonden hoe ze 'm aanzet wanneer wij er niet zijn). Meestal beginnen we dan de activiteit door met haar te spelen en wanneer zij graag nog verder wil, maar wij ook verder moeten met werk/huishouden, zetten we deze aan.

Nu zijn we op zoek geweest naar andere speeltjes waar ze zichzelf mee kan vermaken, maar lopen een beetje vast omdat ze ook heel erg gelimiteerd is in wat ze leuk vindt.

Tot nu toe dus één speeltje: een roterend stokje onder een stuk stof.

Afgekeurd:

Allerlei soorten zelf-rollende ballen/muizen/etc (zijn denk ik te groot voor haar/maken teveel lawaai/zijn lomp), een automatisch bakje met een kuikentje dat eruit popt + roterende veren eronder, een zelf-rollende muis met afneembaar siliconen schild (waar je zo'n lik-treat op kan smeren - bij ons werd dat er pas afgelebberd toen de muis ophield met bewegen - tot die tijd geen interesse). Een rups met een friemeltje dat automatisch door de gaatjes heen schiet. Een hengel die je op de grond kan plakken met verschillende attachments. Heeft 4 maanden gestaan, ze heeft er 1 keer naar geslagen waar ze zelf ook versteld van stond geloof ik. Cat-it ballen baan - geen interesse.

Bij het spelen met haar is ze voornamelijk geinteresseerd in stokjes (bij zo'n stengel met een staart wordt de staart-zijde bijna niet gebruikt). Ze vindt het geweldig als het verstopt zit onder een deken of een doek. Sinds kort hebben we ook een tunnel en ze vindt het geweldig om daar vanuit de stok (en soms ook de staart) aan te vallen.

Gebaseerd op deze informatie - hebben jullie nog geautomatiseerde of self-entertain speeltjes die jullie kunnen aanbevelen? :)

Verplichte foto van mijn boefje:
pi_218662047
Wat vindt ze van lasers? Heb je ook geautomatiseerde versies van.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 2 september 2025 @ 17:49:29 #129
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_218662102
quote:
2s.gif Op woensdag 9 juli 2025 13:53 schreef SEMTEX het volgende:
Yup. Ik heb een katertjesduo. 1 van de twee heeft in 2024 een heel FIP-traject doorlopen, dat kostte al een euro of 4000. Nummer twee was dit voorjaar een week weg (want hooooe spannend, avontuur, etc.) en ontwikkelde recent blaasgruis. Inclusief uiteraard dierenartsbehandeling, urineonderzoek en sindsdien zitten beide heren op nat- en droogvoer van Hill's wat je alleen bij de dierenarts kunt krijgen (iets anders lusten de prinsjes niet meer). Beide heren moesten na de vluchtactie ook weer ingeent worden :') . Kassa!
Een van onze ragdolls gaat mogelijk donderdag ook een FIP traject in. Hoe heb je dat ervaren toentertijd? Buiten dat het een bulk geld is natuurlijk. En welke kliniek ben je toen geweest?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 2 september 2025 @ 19:39:06 #130
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218662927
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:49 schreef D_A het volgende:

[..]
Een van onze ragdolls gaat mogelijk donderdag ook een FIP traject in. Hoe heb je dat ervaren toentertijd? Buiten dat het een bulk geld is natuurlijk. En welke kliniek ben je toen geweest?
Via Anicura Dordrecht, twee keer maar gelukkig, want toen was mijn zieke kattenbeest de enorm lange ritten aardig beu. Mijn eigen dierenarts kon vanaf fase twee van het Anicura traject de verplichte bloedtesten overnemen en ook de bestellingen van het medicijn bij Universiteit Utrecht doen. Ze rapporteerden alle bevindingen vervolgens aan Anicura.

Ik vond Anicura heel professioneel en ik ben blij dat ze aangedrongen hebben op een snel bezoek destijds. Voor sommige katten komt hulp net te laat. Ik heb ook heel veel steun gehad aan mijn eigen dierenarts mbt de eetlust weer op gang brengen (mijn kat at niet meer en dat kan na 48 uur al fataal zijn). Mijn destijds zieke katertje is nu alweer meer dan een jaar FIP vrij, gezond en levendig en een gelukkig beestje. Het was het uiteindelijk allemaal waard.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 2 september 2025 @ 19:45:46 #131
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_218663007
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2025 19:39 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Via Anicura Dordrecht, twee keer maar gelukkig, want toen was mijn zieke kattenbeest de enorm lange ritten aardig beu. Mijn eigen dierenarts kon vanaf fase twee van het Anicura traject de verplichte bloedtesten overnemen en ook de bestellingen van het medicijn bij Universiteit Utrecht doen. Ze rapporteerden alle bevindingen vervolgens aan Anicura.

Ik vond Anicura heel professioneel en ik ben blij dat ze aangedrongen hebben op een snel bezoek destijds. Voor sommige katten komt hulp net te laat. Ik heb ook heel veel steun gehad aan mijn eigen dierenarts mbt de eetlust weer op gang brengen (mijn kat at niet meer en dat kan na 48 uur al fataal zijn). Mijn destijds zieke katertje is nu alweer meer dan een jaar FIP vrij, gezond en levendig en een gelukkig beestje. Het was het uiteindelijk allemaal waard.
Dank je wel! En fijn dat dat allemaal goed is afgelopen :)

Heb me er even in verdiept en er zijn inmiddels wel een paar klinieken bij gekomen gelukkig om de behandeling te kunnen starten. Een van onze ragdolls is nu opgenomen bij de huisarts zodat er voeding en vocht binnenkomt want die van ons at ook matig inderdaad. En dan gaan we donderdag starten in Vucht.

Fingers crossed.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_218664891
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:12 schreef Quoi het volgende:

[..]
Het is poeder dus natvoer is logisch.
Dat dacht ik al. Heb inmiddels een nieuw potje besteld en mezelf aangesproken dat ik het toch echt regelmatig moet gebruiken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_218670117
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat vindt ze van lasers? Heb je ook geautomatiseerde versies van.
Lasers volgt ze wel maar voornamelijk als ze hoger op de muur gaan, ik weet niet of die geautomatiseerde zo hoog gaan. Ik kan het wel proberen inderdaad.

Ben met lasers altijd wel een beetje bang voor als ze het in haar ogen zou krijgen.
pi_218670465
Aangezien ik vrij nieuw ben met katten, twee vragen.

Hoe doen jullie het met ontvlooien? Is dat iets wat jullie maandelijks doen of alleen als je vlooien spot?
Onze vorige kat (die helaas na ongeveer 2 jaar vermist is geraakt) hebben we daar volgens mij nooit iets voor toegediend. En zij kwam dagelijks buiten.
Nu hebben we net van de buurvrouw twee pipetjes gekregen omdat haar (binnen)katten 2 vlooien hadden (nadat iemand een kitten bij haar had opgehaald en waarschijnlijk een dekentje in de mand had liggen met vlooien). Maar omdat we de dag er voor bij hun op visite geweest waren en onze katten in de tuin wel eens spelen met haar buitenkatten (waar ze overigens niks op gevonden had) had ze ons wel even ingelicht.
We zien geen vlooien of aanwijzingen dat ze die hebben (al krabt de ene wel af en toe aan z’n nek/oor). Dus ik denk wel goed om nu sowieso te behandelen. Maar is dat echt elke maand noodzakelijk, of doen jullie dit alleen als je kat vlooien heeft?

Tweede vraag, ik heb het idee dat navoer bij katten belangrijk is en op z’n minst een goede aanvulling is op de brokjes. Nu heb ik verschillende dingen geprobeerd, maar ze laten het allemaal staan. Ook het gemalen runderhart dat ik van de buurvrouw meegekregen had, waar haar katten erg blij van worden wordt niet gegeten. Ook niet als ze honger hebben en ik er wat brokjes omheen/op leg.
Is het gewoon goed om ze alleen brokjes te geven of gaan ze dan echt wat missen en moet ik gewoon wat andere smaken/merken proberen?
pi_218670778
Mijn kat is een binnenkat en die ontvlooi ik in de maanden mei t/m sept, of het nut heeft geen idee maar kwaad kan het niet.
Een buitenkat zou ik ontvlooien in de maand maart tot oktober, maar meer omdat ik denk in de koude maanden planten vlooien zich niet voort en heeft het lijf tijd om te ontgiften :).
pi_218670788
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2025 19:31 schreef Sorella het volgende:
Mijn kat is een binnenkat en die ontvlooi ik in de maanden mei t/m sept, of het nut heeft geen idee maar kwaad kan het niet.
Een buitenkat zou ik ontvlooien in de maand maart tot oktober, maar meer omdat ik denk in de koude maanden planten vlooien zich niet voort en heeft het lijf tijd om te ontgiften :).
Mijn kat(ten) wilden alleen natvoer met een sausje, vast natvoer bliefde ze niet.
hier kreeg elke kat een 1/2 zakje per x om de dag.
pi_218671420
Hier ook nog een katteneigenaar!
We hebben al een aantal jaren katten, maar dit topic heb ik maar vrij recent ontdekt, dus bij deze een korte voorstelling van de "familie dessert"

Hallo, ik ben Cookie. Met mijn 4,5 jaar ben ik de oudste in de poezenfamilie.
Ik ben graag alleen op een rustig plekje, maar wel in de nabijheid van mijn mensenbaasjes.
Als ik aan het dutten ben, mag je me altijd wakker maken voor krabbeltjes aan mijn poep.

Ik ben Muffin, maar mijn baasjes noemen me soms ook wel eens dikke Muffin. Misschien omdat ik zo graag eet?
Ik ben 3,5 jaar en dus eigenlijk volwassen, maar ik gedraag me het liefste als een puber want luisteren doe ik niet.
Ik eet graag alles op wat ik tegenkom, en soms zelfs uit de vuilnisbak.
Mijn baasjes hebben het weleens moeilijk wanneer ik terug de "zoomies" krijg, maar ik kan hier zelf ook niets aan doen.
Je mag me altijd wakker maken om te eten. Ik lust bijna alles, behalve zwan-worstjes.

Piep! Mijn naam is Donut, alleen besef ik dat zelf nog niet met mijn +- 14 weken.
Mijn huidige baasjes hebben mij gevonden tijdens hun vakantie toen ik verstoppertje aan het spelen was in een bietenveld. Ik was daar helemaal alleen en weet ook niet waar mijn andere poezenvriendjes waren.
Na een paar weekjes in een asiel om wat aan te sterken, besloten mijn baasjes mij te adopteren.
Omdat ik nog zo klein ben slaap ik nog veel, maar je mag me altijd wakker maken voor ?

Helaas heeft Donut momenteel wat last van zijn darmpjes.
Hij heeft veel diarree, gelukkig weet hij al wel wat de kattenbak is, maar om een of andere reden lukt dat niet altijd even goed (vooral als we er niet zijn).
Van de dierenarts hebben we enkele dingen meegekregen om zijn darmflora terug op orde te krijgen.
Nu moeten we kaka verzamelen voor een stoelgangonderzoek, want mogelijk is er toch een parasiet aanwezig.
Morgen 'staaltje' indienen en hopelijk weten we vrijdag meer.

Het kan natuurlijk ook aan de verandering van eten liggen, of stress van de nieuwe omgeving, of ..
Zijn eetlust is gelukkig wel aan het verbeteren, en hij drinkt ook voldoende.
  roze woensdag 3 september 2025 @ 21:06:56 #138
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218671754
Aah allemaal zwart witte katten. O+
Your beauty never ever scared me.
pi_218672706
Oreo’tjes
  woensdag 3 september 2025 @ 23:59:49 #140
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_218672842