Gabapentine werkte ook heel goed voor mijn katje die gedurende zijn FIP-kuur continue bloedtesten moest ondergaan via vervelende plekken zoals zijn nekje. Hij werd er helemaal mellow van en de dierenartsassistentes mochten hem zonder problemen optillen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:37 schreef Quoi het volgende:
Ja, nog steeds zou dat ideaal zijn.
MAAR! Update: het is goed gegaan. Ze is zo verschrikkelijk relaxed geworden van de gabapentine. Normaal gesproken kunnen we haar niet optillen, nu wel. Bij de eerste poging ontsnapte ze toch en zat onder een kledingkast. Ik had het al opgegeven toen ze toch nog even beneden kwam kijken – we waren bezig om de kleinste te pakken mbv een liquid snack. En hop, ik tilde haar zo in het mandje.
En ze zijn ook nog eens allebei best goedgekeurd
De 8 beste vlooienmiddelen voor kattenquote:Op woensdag 3 juni 2026 09:49 schreef yvonne het volgende:
Nog een vlooienvraag:
Kat : 12 jaar, binnenkat. En heeft opeens vlooien.
Hoe dan?!
En welke vlooienmiddelen zijn er tegenwoordig Op de markt die echt helpen. Ik hoorde dat veel middeltje niet meer goed werkten? s
Dankjewelquote:Op woensdag 3 juni 2026 21:53 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
De 8 beste vlooienmiddelen voor katten
Ik gaf mijn vorige kat Vectra en dat spul werkte bij hem goed. Dat is een pipetje met vloeibaar spul wat je op de huid van zijn nekvel moet druppelen.
Mijn huidige katten geef ik nu iets anders in tabletvorm door hun eten, omdat ze elkaar weleens wassen en dan elkaars vlooienmiddel oplikken.
Ik heb verder vernomen dat er tegenwoordig kattenborstels bestaan die statisch geladen zijn en daarmee ook extra haren opvangen. Misschien helpt dat ook om vlooien en eitjes uit zijn vacht te krijgen.
Misschien met mondtape slapen?quote:Op maandag 8 juni 2026 12:57 schreef junkiesietze het volgende:
Wat is DE truc om kattenharen uit je mond te houden.
Mijn lieverd is zoals alle katten nu ontzettend in de rui, dat is prima en ik borstel haar veel, maar het houd niet op, borstelen helpt maar tot zover.
Ze slaapt bij me in bed, dus mijn bed zit ook al onder de haren, en 's ochtends zitten ze in mijn mond en aan mn lippen geplakt...
SUPERirritant. maar weinig aan te doen denk ik.
De kat niet op mn slaapkamer laten komen is geen optie, dan gaat ze tegen de deur aan beuken.
lol ja dat is volgens mij de enige optiequote:
Ik heb ook zo'n schuw poesje gehad, in het begin ging ze nog wel makkelijk mee naar de dierenarts, maar dat werd met de jaren steeds moeilijker. Pillen geven kon in het begin nog wel (overvallen tijdens diepe slaap, snel bekje open, pil erin en slikken maar) maar daar trapte ze ook niet meer in en liet zich helemaal niet meer benaderen, sliep altijd met een oor open bij wijze van spreken. Misschien kun je nog zo'n pil vergruizen en in voer verstoppen waar ze gek op is.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:24 schreef Woepsie het volgende:
Iemand nog tips voor een poes, bijna twee, die na een keer Gabapentine via het natvoer te hebben gekregen er nu niet meer intrapt. Ik krijg haar niet zonder bloedverlies in het mandje.
De eerste handeling bij de dierenarts was al twee keer mij verbinden. Bij de dierenarts geeft ze zich wel volledig over en haar broer gaat er wel zonder problemen in.
Ze is sowieso heel bang. Als de bel gaat duikt ze weg. Ze is nu wel eindelijk volledig ingeënt maar er komt natuurlijk een moment dat ik haar graag nog een keer mee krijg en dan bij voorkeur zodat opgehaald en gebeten te worden.
Overigens staat het mandje standaard in de kamer en slaapt ze er graag in maar dan wel zonder deur.
Mijn vorige poes moest op een gegeven moment chronisch 2 keer per dag medicatie.quote:Op zondag 14 juni 2026 16:24 schreef Woepsie het volgende:
Iemand nog tips voor een poes, bijna twee, die na een keer Gabapentine via het natvoer te hebben gekregen er nu niet meer intrapt. Ik krijg haar niet zonder bloedverlies in het mandje.
De eerste handeling bij de dierenarts was al twee keer mij verbinden. Bij de dierenarts geeft ze zich wel volledig over en haar broer gaat er wel zonder problemen in.
Ze is sowieso heel bang. Als de bel gaat duikt ze weg. Ze is nu wel eindelijk volledig ingeënt maar er komt natuurlijk een moment dat ik haar graag nog een keer mee krijg en dan bij voorkeur zodat opgehaald en gebeten te worden.
Overigens staat het mandje standaard in de kamer en slaapt ze er graag in maar dan wel zonder deur.
Vitakraft Cat liquidsnack kip #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi206626quote:Op zondag 14 juni 2026 17:10 schreef Woepsie het volgende:
Bedankt voor de tips. Ik ga eens kijken of ze dol is op valeriaan.
Ze pakt niets aan, ze moet overal eerst aan ruiken dus ik denk dat de tip met het vlees niet zal werken. Ze is ook in tegenstelling tot broer een goede kauwer. Als ik bijvoorbeeld een stukje worst geef dan pakt ze het aan, neemt het mee, ruikt eens goed en dan pas eet ze het.
De laatste twee keer heb ik dus het poeder al door tonijn gemengd. Vind ze zalig maar met gabapentine hoeft ze het dus niet. En broer eet het graag voor haar op maar die heeft het niet nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |