abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220001267
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

pi_220001286
Met als opening mijn post die het vorige topic sloot:

Een hor achter kiepraam lijkt me inderdaad geen oplossing. Het gevaar bij kiepraam zit vooral in kat die naar buiten wil en vast komt te zitten. Hoe meer ze bewegen hoe verder ze naar onder zakken. Zorgt voor echt heel nare verwondingen en kan ook tot overlijden leiden. Zoiets als hierboven gelinkt wordt ziet er dan inderdaad veel veiliger uit.
  roze woensdag 4 februari 2026 @ 13:26:23 #3
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220001288
Je moet er inderdaad voor zorgen dat de kat helemaal niet bij dat raam kan dus inderdaad met zo'n rooster het afschermen. Kiepramen en katten zijn een gevaarlijke combinatie.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 4 februari 2026 @ 14:21:26 #4
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_220001627
Mijn kat heeft zo'n anderhalf uur geleden het puntje van haar staart tussen de deur gehad. Ze was helemaal van slag na de tijd, maar nu lijkt alles weer normaal. Ik twijfel over dierenarts bellen. Ik voel/zie geen gekke knik in haar staart en mag er sowieso ook gewoon weer aan zitten. Ze mekkert een beetje, maar het zal ongetwijfeld nog pijn doen.

Ik weet dat als ik ga bellen en ze zeggen "laten we voor de zekerheid checken", dat ik ga maar dan veel geld kwijt ben want röntgen en die kat heeft extra stress.

Is dit iets dat ik nog even kan aankijken of toch maar gaan? Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar liever niet, als het niet nodig is :@
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 4 februari 2026 @ 14:23:27 #5
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220001641
quote:
17s.gif Op woensdag 4 februari 2026 14:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn kat heeft zo'n anderhalf uur geleden het puntje van haar staart tussen de deur gehad. Ze was helemaal van slag na de tijd, maar nu lijkt alles weer normaal. Ik twijfel over huisarts bellen. Ik voel/zie geen gekke knik in haar staart en mag er sowieso ook gewoon weer aan zitten. Ze mekkert een beetje, maar het zal ongetwijfeld nog pijn doen.

Ik weet dat als ik ga bellen en ze zeggen "laten we voor de zekerheid checken", dat ik ga maar dan veel geld kwijt ben want röntgen en die kat heeft extra stress.

Is dit iets dat ik nog even kan aankijken of toch maar gaan? Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar liever niet, als het niet nodig is :@
Ik zou het even aankijken, als je ziet dat ze er toch aan begint te likken en last van lijkt te hebben dan wel naar de dierenarts, maar anders gewoon lekker laten gaan.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 4 februari 2026 @ 14:26:24 #6
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_220001662
quote:
15s.gif Op woensdag 4 februari 2026 14:23 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Ik zou het even aankijken, als je ziet dat ze er toch aan begint te likken en last van lijkt te hebben dan wel naar de dierenarts, maar anders gewoon lekker laten gaan.
Oke, thanks O+
|| justdiggit.org ||
pi_220001887
Toen iets soortgelijks bij mij gebeurde heb ik wel gebeld voor overleg, maar gaven ze aan dat bij hoe ik hem toen beschreef ze geen reden zagen om te komen en dat ik moest terugbellen bij xyz. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw praktijk is, maar mijne geeft altijd fijn advies waar ik ook echt wel op vertrouw, dus als ze zeggen komen niet nodig met dit gedrag dan vertrouw ik dat maar ook andersom als ze zeggen beter wel even checken dan vertrouw ik dat ze dat doen om medische redenen en niet om te kunnen cashen met een röntgenfoto.
pi_220006426
quote:
17s.gif Op woensdag 4 februari 2026 14:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn kat heeft zo'n anderhalf uur geleden het puntje van haar staart tussen de deur gehad. Ze was helemaal van slag na de tijd, maar nu lijkt alles weer normaal. Ik twijfel over dierenarts bellen. Ik voel/zie geen gekke knik in haar staart en mag er sowieso ook gewoon weer aan zitten. Ze mekkert een beetje, maar het zal ongetwijfeld nog pijn doen.

Ik zou wel gaan. Kan makkelijk gebroken zijn!
Op zn minst een pijnstiller zou dan wel horen.
  donderdag 5 februari 2026 @ 18:35:02 #9
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_220010060
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 14:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Toen iets soortgelijks bij mij gebeurde heb ik wel gebeld voor overleg, maar gaven ze aan dat bij hoe ik hem toen beschreef ze geen reden zagen om te komen en dat ik moest terugbellen bij xyz. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw praktijk is, maar mijne geeft altijd fijn advies waar ik ook echt wel op vertrouw, dus als ze zeggen komen niet nodig met dit gedrag dan vertrouw ik dat maar ook andersom als ze zeggen beter wel even checken dan vertrouw ik dat ze dat doen om medische redenen en niet om te kunnen cashen met een röntgenfoto.
Ik vertrouw wel op mijn dierenarts, maar iets minder op de assistenten aan de telefoon :@

quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:02 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Ik zou wel gaan. Kan makkelijk gebroken zijn!
Op zn minst een pijnstiller zou dan wel horen.
Ik heb het nu ruim een dag aangekeken en ze is vooralsnog verder helemaal de oude. Dus voor nu vind ik het goed zo :Y
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')