Heeft er iemand tips voor geautomatiseerde speeltjes?
Ik heb een superlieve en intelligente Sphynx. Het is echter ons enige huisdier, dus ze valt veel op ons terug voor haar entertainment - wat logisch is. Maar zij wil eigenlijk 24/7 spelen, ook wanneer wij daar even geen tijd of zin in hebben.
We hebben inmiddels één geautomatiseerd speeltje gevonden waar ze zichzelf zoet mee houdt (ze heeft zelfs zelf uitgevonden hoe ze 'm aanzet wanneer wij er niet zijn). Meestal beginnen we dan de activiteit door met haar te spelen en wanneer zij graag nog verder wil, maar wij ook verder moeten met werk/huishouden, zetten we deze aan.
Nu zijn we op zoek geweest naar andere speeltjes waar ze zichzelf mee kan vermaken, maar lopen een beetje vast omdat ze ook heel erg gelimiteerd is in wat ze leuk vindt.
Tot nu toe dus één speeltje: een roterend stokje onder een stuk stof.
![7SdAN0w.jpeg]()
Afgekeurd:
![Ru2BH1C.png]()
Allerlei soorten zelf-rollende ballen/muizen/etc (zijn denk ik te groot voor haar/maken teveel lawaai/zijn lomp), een automatisch bakje met een kuikentje dat eruit popt + roterende veren eronder, een zelf-rollende muis met afneembaar siliconen schild (waar je zo'n lik-treat op kan smeren - bij ons werd dat er pas afgelebberd toen de muis ophield met bewegen - tot die tijd geen interesse). Een rups met een friemeltje dat automatisch door de gaatjes heen schiet. Een hengel die je op de grond kan plakken met verschillende attachments. Heeft 4 maanden gestaan, ze heeft er 1 keer naar geslagen waar ze zelf ook versteld van stond geloof ik. Cat-it ballen baan - geen interesse.
Bij het spelen met haar is ze voornamelijk geinteresseerd in stokjes (bij zo'n stengel met een staart wordt de staart-zijde bijna niet gebruikt). Ze vindt het geweldig als het verstopt zit onder een deken of een doek. Sinds kort hebben we ook een tunnel en ze vindt het geweldig om daar vanuit de stok (en soms ook de staart) aan te vallen.
Gebaseerd op deze informatie - hebben jullie nog geautomatiseerde of self-entertain speeltjes die jullie kunnen aanbevelen?

Verplichte foto van mijn boefje: