Wow damn, dan heb je wel geluk gehad dat de buurvrouw zo snel reageerde.quote:Op maandag 20 april 2026 21:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Een kat van mij is ooit vergiftigd. Ze heeft het overleefd vanwege mijn zeer alerte buurvrouw.
Ik lag in het zh te bevallen en mijn buurvrouw zag onze kat iets eten op het dak van ons schuurtje. Zij vond dat verdacht, pakte een ladder en zag dat er een schotel met eten op het dak stond. Ze is meteen met onze kat naar de dierenarts geracet en ze was net op tijd. De kat moest wel een aantal dagen bij de da blijven.
Duur grapje, maar zo blij dat mijn buurvrouw zo goed heeft gehandeld. Als ik zelf thuis was geweest en het had gezien, had ik er waarschijnlijk niet eens iets achter gezocht.
Ik wist zeker wie het gedaan had. We hebben ook aangifte gedaan, maar het was helaas niet te bewijzen.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:18 schreef Firuze60 het volgende:
Mijn allerliefste katertje heeft het gered, vandaag precies 18 jaar geworden. Hij is al een jaar een stokoud katje met van alles, afgelopen zomer diagnose artrose, vorige maand er nog bij chronisch nierfalen. En ik blijf erbij, een dag niet meer willen eten is het een enkele reis DA of met een hele dag overgeven, tot die tijd blijft ie hier.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit dus. Aanbellen en neerknuppelen dit soort graflui.quote:Op maandag 20 april 2026 21:21 schreef Solotovski het volgende:
In zulke gevallen moet je gewoon voor eigen rechter spelen.
Dat is mijn oude kater, hij heeft kalknagels en die laat ik een keer per drie maanden knippen bij de DA, zelf wel eens geprobeerd, maar durf het niet zo goed. Jij ook alvast gefeliciteerd met jouw oudje..quote:Op vrijdag 1 mei 2026 12:49 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Mijn laatste oudje wordt maandag 19🥰
Mag ik je wel een tip geven?
Zijn de nagels van de achterste kat nou zo lang?
Zou ze even knippen, loopt een stuk fijner voor hem😊
Niet élke kat is er erg gevoelig voor, maar zeker op de hele dosering raken de meeste wel rustiger. (Soms echt knetterstoned).quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:25 schreef Quoi het volgende:
Het zijn toch ook een portretten he, die beesten.
Wij moeten inmiddels onze oudste zwarte vriendin een keertje gaan meenemen naar de dierenarts. Ik had haar de bezoekjes bespaard de afgelopen jaren omdat in een kattenmandje stressvol is en meerdere keren niet lukte.
Van de dierenarts heb ik gabapentine gekregen. Paar uur van tevoren geven en dan kijken of ze rustig is om in een mandje te gaan. Anders gaan we alleen met de jongste.
Heeft iemand er ervaring mee? Ik lees ook ervaringen over de avond ervoor de halve dosering geven en dan de dag zelf.
Heb je er ervaring mee?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:32 schreef Solotovski het volgende:
Heb je geen dierenarts die evt aan huis kan komen? Wmb echt wel waard
Dankje voor je reactie. Evt. dan dus 150mg geven in dat scenario kan geen kwaad volgens jou?quote:Op woensdag 13 mei 2026 06:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Niet élke kat is er erg gevoelig voor, maar zeker op de hele dosering raken de meeste wel rustiger. (Soms echt knetterstoned).
Je kunt inderdaad de avond ervoor eens kijken naar het effect van een halve dosering, als het (bijna) niks doet geef je de dag zelf gewoon een hele dosering, is ze nu echt heel suf dan pak je op de dag weer een halve.
Het is wel het proberen waard, het haalt de scherpe randen er af en het is vaak wel (enigszins) stress-reducerend.
Nadeel van gabapentine is dat het wat bitter is, veel katten vinden het smerig. Er bestaat ook pregabaline, maar de veterinaire ‘variant’ (geregistreerd middel) heet bonquat en is heel duur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |