Ik zou het even aankijken, als je ziet dat ze er toch aan begint te likken en last van lijkt te hebben dan wel naar de dierenarts, maar anders gewoon lekker laten gaan.quote:Op woensdag 4 februari 2026 14:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn kat heeft zo'n anderhalf uur geleden het puntje van haar staart tussen de deur gehad. Ze was helemaal van slag na de tijd, maar nu lijkt alles weer normaal. Ik twijfel over huisarts bellen. Ik voel/zie geen gekke knik in haar staart en mag er sowieso ook gewoon weer aan zitten. Ze mekkert een beetje, maar het zal ongetwijfeld nog pijn doen.
Ik weet dat als ik ga bellen en ze zeggen "laten we voor de zekerheid checken", dat ik ga maar dan veel geld kwijt ben want röntgen en die kat heeft extra stress.
Is dit iets dat ik nog even kan aankijken of toch maar gaan? Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar liever niet, als het niet nodig is
Oke, thanksquote:Op woensdag 4 februari 2026 14:23 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Ik zou het even aankijken, als je ziet dat ze er toch aan begint te likken en last van lijkt te hebben dan wel naar de dierenarts, maar anders gewoon lekker laten gaan.
Ik zou wel gaan. Kan makkelijk gebroken zijn!quote:Op woensdag 4 februari 2026 14:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn kat heeft zo'n anderhalf uur geleden het puntje van haar staart tussen de deur gehad. Ze was helemaal van slag na de tijd, maar nu lijkt alles weer normaal. Ik twijfel over dierenarts bellen. Ik voel/zie geen gekke knik in haar staart en mag er sowieso ook gewoon weer aan zitten. Ze mekkert een beetje, maar het zal ongetwijfeld nog pijn doen.
Ik weet dat als ik ga bellen en ze zeggen "laten we voor de zekerheid checken", dat ik ga maar dan veel geld kwijt ben want röntgen en die kat heeft extra stress.
Is dit iets dat ik nog even kan aankijken of toch maar gaan? Het is niet dat ik het niet kan betalen, maar liever niet, als het niet nodig is
Ik vertrouw wel op mijn dierenarts, maar iets minder op de assistenten aan de telefoonquote:Op woensdag 4 februari 2026 14:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Toen iets soortgelijks bij mij gebeurde heb ik wel gebeld voor overleg, maar gaven ze aan dat bij hoe ik hem toen beschreef ze geen reden zagen om te komen en dat ik moest terugbellen bij xyz. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw praktijk is, maar mijne geeft altijd fijn advies waar ik ook echt wel op vertrouw, dus als ze zeggen komen niet nodig met dit gedrag dan vertrouw ik dat maar ook andersom als ze zeggen beter wel even checken dan vertrouw ik dat ze dat doen om medische redenen en niet om te kunnen cashen met een röntgenfoto.
Ik heb het nu ruim een dag aangekeken en ze is vooralsnog verder helemaal de oude. Dus voor nu vind ik het goed zoquote:Op donderdag 5 februari 2026 10:02 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ik zou wel gaan. Kan makkelijk gebroken zijn!
Op zn minst een pijnstiller zou dan wel horen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |