Mijn kat heeft haar inentingen wel gehad. Ik had zelfs haar boekje mee (want ik wou een nieuwe) dus ze konden precies zien wat er bij haar vorige dierenarts was gedaan.quote:Op zondag 26 oktober 2025 11:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Omdat hun immuunsysteem nog niet goed ontwikkeld is. Inenten helpt.
Wb je vraag waarom het bij buitenkatten meer voorkomt: vergelijk het met Corona. In je eentje thuis krijg je het niet. Kom je in contact met andere mensen dan hoeft er maar eentje besmet te zijn en die kan het aan je overdragen.
Katerstaart noemen ze dat. Volgens mij kreeg ik toen als advies maïzena erop inmasseren en dan kammen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 08:36 schreef hilliebillie het volgende:
Mijn jonge kater heeft een viezige staart. Er zaten wat klonters in die ik er uit gekamd heb, en nu is de plek erg vettig.
Ik dacht eerst dat er wat poep in z’n staart gekomen was, maar ondanks dat het niet prettig ruikt, stinkt het niet naar poep. Onder zn haren op z’n staart zitten ook een soort bruinige puntjes.
Google vertelde me dat dit waarschijnlijk een katerstaart is (al hebben ze het daar over zwarte puntjes en zijn ze hier dus bruin). En daar spreken ze over wassen met kattenshampoo. Nou denk ik dat alsnog dat probeer dat ik enorme ruzie ga krijgen (met de kat dus). Is er ook een kans dat hij dit met wassen zelf oplost? Of zal ik echt aan de shampoo moeten geloven? (Borstelen vind hij overigens niet erg, en ben hem ook aan het plagen geweest met een natte theedoek gisteren).
Het is een kruising tussen Maine coon en ragdoll, dus een kat met lange haren.
Ik heb ook al heel lang katers en maar een gehad met een katerstaart.quote:Op vrijdag 12 december 2025 09:07 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik heb al mijn leven lang katten, maar nog nooit van een katerstaart gehoord.Zo leer je nog eens wat!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |