abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220896256
Hier sinds een dag ‘crisisopvang’

Een van de poezen van de buren werd niet meer geaccepteerd door hun andere katten (ze hebben momenteel meerdere poezen met nestjes, ze is een hobby fokker (vroeger had ze een cattery, maar nu alleen voor de hobby nog een paar keer een nestje).

Waarbij de moederpoezen eerst samen alle kittens grootbrachten en het in harmonie ging, is het van de een op de andere dag vechten. En bij deze poes enorme stress.

De kittens zijn 6 weken dus was ook nog zeer gewenst bij mama te blijven (al worden de kittens wel door de andere mama’s geaccepteerd).

Maar nu dus in onze (gelukkig wel inpandige) garage, dus een mamapoes met twee kittens. Super schattig en vooral de jongste zit er nu regelmatig (die ging al om de paar dagen naar de buren om met de kittens te spelen). Maar ook ikzelf. Zodat ze niet ineens vervreemd raken van mensen.

Binnenkort eens kijken of we onze eigen katten voorzichtig kunnen laten wennen aan deze schatjes. Zonder ze stress te bezorgen.

(Onze kater is de vader van deze twee schatjes trouwens)

Iemand nog specifieke tips voor het opvoeden van kittens? Behalve dan veel spelen en laten wennen aan geluiden? De buurvrouw zorgt nog gewoon voor alle medische zorg zoals ontwormen, chippen, enten en dat soort dingen.

Ze zijn al zindelijk en ze eten ook al deels zelf, met nog aanvulling van de mama (de ene iets beter dan de ander, de ene valt echt aan, de andere loopt naar de kattenbak om grit te eten nadat ik eten in de bak gedaan heb, maar die gaat uiteindelijk ook wel naar de brokjes)
  Admin woensdag 3 juni 2026 @ 09:49:50 #127
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_220948592
Nog een vlooienvraag:

Kat : 12 jaar, binnenkat. En heeft opeens vlooien.
Hoe dan?!

En welke vlooienmiddelen zijn er tegenwoordig Op de markt die echt helpen. Ik hoorde dat veel middeltje niet meer goed werkten? s

[ Bericht 0% gewijzigd door yvonne op 03-06-2026 10:02:05 ]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:00:30 #128
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220948715
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:37 schreef Quoi het volgende:
Ja, nog steeds zou dat ideaal zijn.

MAAR! Update: het is goed gegaan. Ze is zo verschrikkelijk relaxed geworden van de gabapentine. Normaal gesproken kunnen we haar niet optillen, nu wel. Bij de eerste poging ontsnapte ze toch en zat onder een kledingkast. Ik had het al opgegeven toen ze toch nog even beneden kwam kijken – we waren bezig om de kleinste te pakken mbv een liquid snack. En hop, ik tilde haar zo in het mandje.

En ze zijn ook nog eens allebei best goedgekeurd O+
Gabapentine werkte ook heel goed voor mijn katje die gedurende zijn FIP-kuur continue bloedtesten moest ondergaan via vervelende plekken zoals zijn nekje. Hij werd er helemaal mellow van en de dierenartsassistentes mochten hem zonder problemen optillen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220954153
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juni 2026 09:49 schreef yvonne het volgende:
Nog een vlooienvraag:

Kat : 12 jaar, binnenkat. En heeft opeens vlooien.
Hoe dan?!

En welke vlooienmiddelen zijn er tegenwoordig Op de markt die echt helpen. Ik hoorde dat veel middeltje niet meer goed werkten? s
De 8 beste vlooienmiddelen voor katten

Ik gaf mijn vorige kat Vectra en dat spul werkte bij hem goed. Dat is een pipetje met vloeibaar spul wat je op de huid van zijn nekvel moet druppelen.

Mijn huidige katten geef ik nu iets anders in tabletvorm door hun eten, omdat ze elkaar weleens wassen en dan elkaars vlooienmiddel oplikken.

Ik heb verder vernomen dat er tegenwoordig kattenborstels bestaan die statisch geladen zijn en daarmee ook extra haren opvangen. Misschien helpt dat ook om vlooien en eitjes uit zijn vacht te krijgen.
  Admin woensdag 3 juni 2026 @ 23:07:02 #130
2589 crew  yvonne
Grijze Dakduif
pi_220955254
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:53 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
De 8 beste vlooienmiddelen voor katten

Ik gaf mijn vorige kat Vectra en dat spul werkte bij hem goed. Dat is een pipetje met vloeibaar spul wat je op de huid van zijn nekvel moet druppelen.

Mijn huidige katten geef ik nu iets anders in tabletvorm door hun eten, omdat ze elkaar weleens wassen en dan elkaars vlooienmiddel oplikken.

Ik heb verder vernomen dat er tegenwoordig kattenborstels bestaan die statisch geladen zijn en daarmee ook extra haren opvangen. Misschien helpt dat ook om vlooien en eitjes uit zijn vacht te krijgen.
Dankjewel *;
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')