abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220107859
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 15:07 schreef Sarasi het volgende:

[..]
Het zijn geen brokken, maar je zou over kunnen stappen op BARF? En dan dus niet de kipsmaak. :P Zitten genoeg botjes in dat ze er ook echt wel op moeten kauwen, in ieder geval.
Mja, dat vind ik eerlijk gezegd praktisch niet zo handig. Dan poets ik wel :P . Ze krijgen overdag brokjes uit automaat, en ik ben ook regelmatig overdag niet thuis, en ochtend en avond natvoer maar ook af en toe van buren als ik een keer nachtje elders slaap of laat thuis ben uit werk oid en die zie ik dat ook niet zo snel geven. Anders was t wel overwegen waard geweest :Y
pi_220198990
Ik heb 2 kittens van 9 maanden oud: broer en zus. Ze zijn allebei geholpen (gecastreerd en gesteliriseerd). Echter ik merk gedrag op bij de kater waarbij ik mijn twijfels heb of dat voldoende effect heeft gehad.

Het begint met dat ze tegen elkaar aanliggen en dan wast het katertje het poesje. Uiteindelijk bijt hij in haar nek, wat ze niet leuk vindt en dan rent ze weg. Het gebeurt de laatste tijd ook weleens dat hij op haar klimt in een soort dek-houding. Vandaar dat ik mij afvraag of ik mij zorgen zou moeten maken.

Het is sowieso een speels energiek katertje die van mij heel veel aandacht wilt. Het poesje begint zich ook meer aan mij te hechten, maar is veel onafhankelijker. Het katertje kan ik gerust zonder tegenstribbelen oppakken. Het poesje laat dat niet toe. Ze knuffelt met mij wanneer zij dat zelf wilt.

Het poesje vind het leuk om achter een rood lichtje te rennen en gaat dan helemaal los. Dit triggert bij het katertje dat hij achter haar aan gaat rennen.

~~~~~~

Als ik het zelf moet bedenken, wil het katertje vooral dominant zijn en heeft het weinig met seksuele drift te maken - en als hij goed gecastreerd is, kan hij haar toch niet bezwangeren.

Voor het poesje is het een training om zich te leren verweren tegen een andere kat of hond die haar wilt verwonden.

Wat ik al aangaf: ze zijn 9 maanden dus in kattenleeftijd zitten ze in de puberteit :D
pi_220205523
Hebben jullie ervaring met oormijt?
Mn 2 katten zijn binnen katten. 1 hiervan heb ik 2 maanden, is een kitten van de straat. Nu circa 4 maanden oud. Ben naar de DA geweest en ze heeft toen oordruppels gehad hiervoor. 2* maal daags gedaan voor 2 weken. Was toen weer terug, de da gevraagd en weer zon flesje mee. Weer gedaan en nu is t weer terug.

Ze heeft verder ook alle behandelingen gehad van inentingen en wormen behandeling.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_220207437
Geen oormijt, maar onze Donut had ook wel last van "iets".
Volgens wat we zelf hadden opgezocht was het ringworm, maar uit de stalen van het labo kwam niets.
Oorzalf/druppels hebben hier wel geholpen, en tot nu toe is het nog niet teruggekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')