abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2026 @ 16:55:06 #251
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219790115
Ik zou het liefst naar onbeperkt brokjes geven gaan, ik ben dat gezeik de halve dag om eten zo zat. Ze kwam hier binnen als zwerfkat en ze inhaleerde echt alles wat we haar voorzetten. Dat doet ze nog steeds. Ik overweeg om de automatische voerbak 4 keer per dag te laten draaien in plaats van 3 keer.
Spoilers!
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 17:09:46 #252
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_219790235
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 15:39 schreef F_r het volgende:

[..]
Pleun had ook een slechte rug, knieën, heupen ed. Die was dus van zichzelf mager. Te mager eigenlijk maar voor zijn lichaam goed zei de da.

Wat ontzettend piep dat Cooper zo'n slecht gestel heeft.
Hij is ook ontzettend groot, dit is wel een beetje het nadeel daarvan. Ook in de Maine Coon is er steeds meer HD, het nadeel ook wel van het steeds groter willen fokken. Bij Cooper is het wel echt een gevalletje pech, zijn vader en broers zijn niet zo enorm groot als hij is. Komt ook uit prima lijnen. En gelukkig testen ook steeds meer fokkers erop.

Maar ja met Cooper doen we er niets aan. Hij krijgt pijnstillers en we proberen hem dus een beetje af te laten vallen..
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_219790259
Ik heb ooit surefeeders aangeschaft omdat Elin het voer van Nika opat. Zodra Nika de feeder doorhad is ze in een jaar ruim een kilo aangekomen (brit van 2 kilo was wel heel weinig) Elin wilde ook uit Nika’s feeder eten dus zij ook zo’n ding. Toe Nika er niet meer was dacht ik, weg met dat ding, maar Elin eet haar brokjes alleen uit de feeder. Natvoer dan weer niet, dat moet vanaf een schoteltje (rotzooi) en sinds kort vanaf een hoger schaaltje (ik ben gek ja, zij is de baas :P )
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 17:12:50 #254
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_219790260
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 16:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou het liefst naar onbeperkt brokjes geven gaan, ik ben dat gezeik de halve dag om eten zo zat. Ze kwam hier binnen als zwerfkat en ze inhaleerde echt alles wat we haar voorzetten. Dat doet ze nog steeds. Ik overweeg om de automatische voerbak 4 keer per dag te laten draaien in plaats van 3 keer.
Wel geprobeerd dat onbeperkt voeren? Toen Loes bij mij kwam was ze zwaar ondervoed, als ze een week langer in de oude situatie was geweest was ze dood geweest, lever was al aan het vervetten. Die at tot ze kotste maar dat ging wel over, op een gegeven moment begreep ze wel dat het er gewoon altijd was. We hebben haar vorig jaar moeten laten gaan maar ze is wel netjes tot het einde blijven aangeven als ze de bodem van haar bakje kon zien :')

[ Bericht 0% gewijzigd door senesta op 09-01-2026 21:12:21 ]
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 17:15:35 #255
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_219790286
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb ooit surefeeders aangeschaft omdat Elin het voer van Nika opat. Zodra Nika de feeder doorhad is ze in een jaar ruim een kilo aangekomen (brit van 2 kilo was wel heel weinig) Elin wilde ook uit Nika’s feeder eten dus zij ook zo’n ding. Toe Nika er niet meer was dacht ik, weg met dat ding, maar Elin eet haar brokjes alleen uit de feeder. Natvoer dan weer niet, dat moet vanaf een schoteltje (rotzooi) en sinds kort vanaf een hoger schaaltje (ik ben gek ja, zij is de baas :P )
Ik heb er nu drie op de surefeed en straks weer vijf hahaha. Ik vind het ideaal, als ze speciaal voer nodig hebben of iets over het voer, als er 1 slecht eet zie je het meteen. Ben er mee begonnen omdat ik een kat had met allergie en er daarna een op nierdieet moest.
Ben er nog steeds heel blij mee
pi_219790331
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:15 schreef senesta het volgende:

[..]
Ik heb er nu drie op de surefeed en straks weer vijf hahaha. Ik vind het ideaal, als ze speciaal voer nodig hebben of iets over het voer, als er 1 slecht eet zie je het meteen. Ben er mee begonnen omdat ik een kat had met allergie en er daarna een op nierdieet moest.
Ben er nog steeds heel blij mee
Ik vind het ook een perfecte uitvinding maar vind het zo stom dat Elin alleen maar brokjes uit de surefeeder wil en geen natvoer. En ik heb hier ook nog 2 werkloze surefeeders staan
pi_219790691
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:09 schreef senesta het volgende:

[..]
Hij is ook ontzettend groot, dit is wel een beetje het nadeel daarvan. Ook in de Maine Coon is er steeds meer HD, het nadeel ook wel van het steeds groter willen fokken. Bij Cooper is het wel echt een gevalletje pech, zijn vader en broers zijn niet zo enorm groot als hij is. Komt ook uit prima lijnen. En gelukkig testen ook steeds meer fokkers erop.

Maar ja met Cooper doen we er niets aan. Hij krijgt pijnstillers en we proberen hem dus een beetje af te laten vallen..
Pleun was ook heel groot. Zijn ouders en eventuele broertjes en zusjes ken ik niet dus daar weet ik niks van.
pi_219791348
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik vind het ook een perfecte uitvinding maar vind het zo stom dat Elin alleen maar brokjes uit de surefeeder wil en geen natvoer. En ik heb hier ook nog 2 werkloze surefeeders staan
Op marktplaats zetten! Kun je denk ik nog best wat voor krijgen :). Tenzij je verwacht ze later weer nodig te hebben natuurlijk ;)
pi_219791406
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:14 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Op marktplaats zetten! Kun je denk ik nog best wat voor krijgen :). Tenzij je verwacht ze later weer nodig te hebben natuurlijk ;)
Ja, beetje nalatig van mij. Maar ik heb nog meer voor marktplaats, binnenkort maar eens mee aan het werk
  vrijdag 9 januari 2026 @ 20:20:11 #260
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219792194
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, beetje nalatig van mij. Maar ik heb nog meer voor marktplaats, binnenkort maar eens mee aan het werk
Ik heb een paar jaar geleden een Surefeeder voor 90 euro via Marktplaats gekocht en hem 2 maanden geleden voor 95 verkocht.

Het traphekje dat we jaren gebruikten om Piep bij de deurmat weg te houden (wegens plasgedrag) kocht ik voor 50 en verkocht ik voor 25 euro, daar had ik minder mazzel.

@senesta, we hebben onbeperkt voeren nooit geprobeerd. Ik vind het zo'n grote stap. Ik zal er nog eens over nadenken. Ach, Loes ;(
Spoilers!
pi_219792357
Ik heb altijd onbeperkt gevoerd. Dan weet ik zeker dat ik ze niet vergeet ofzo. Alleen de hond krijgt 2x per dag eten maar die eet zich anders dood.
pi_219792948
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 20:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb een paar jaar geleden een Surefeeder voor 90 euro via Marktplaats gekocht en hem 2 maanden geleden voor 95 verkocht.

Het traphekje dat we jaren gebruikten om Piep bij de deurmat weg te houden (wegens plasgedrag) kocht ik voor 50 en verkocht ik voor 25 euro, daar had ik minder mazzel.

@:senesta, we hebben onbeperkt voeren nooit geprobeerd. Ik vind het zo'n grote stap. Ik zal er nog eens over nadenken. Ach, Loes ;(
Oeh, ik dacht aan 20 euro :o
pi_219793007
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dan ben je ze waarschijnlijk binnen een kwartier kwijt :D maar ik zou wat hoger inzetten ja, haha!
pi_219793037
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:38 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dan ben je ze waarschijnlijk binnen een kwartier kwijt :D maar ik zou wat hoger inzetten ja, haha!
Ik zie het nu ook _O- ga morgen meteen aan het werk. :D
  vrijdag 9 januari 2026 @ 21:42:42 #265
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219793054
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee joh :D Jij hebt ook nog extra bakjes erbij toch? De mijne was met 1 bakje.

Als je bij andere advertenties en biedingen kijkt, zie je snel genoeg wat het waard is. 2 voor 160 kwam ik ook nog wel tegen. En zorg dat je alvast dozen in huis haalt want ze verkopen best goed.
Spoilers!
pi_219793148
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nee joh :D Jij hebt ook nog extra bakjes erbij toch? De mijne was met 1 bakje.

Als je bij andere advertenties en biedingen kijkt, zie je snel genoeg wat het waard is. 2 voor 160 kwam ik ook nog wel tegen. En zorg dat je alvast dozen in huis haalt want ze verkopen best goed.
Ik had er nog nooit naar gekeken, ja ik heb bij beiden 2 bakjes.

Eén zit in een doos en ik heb hier nog een andere doos staan waar iets anders inzit, die koester ik. Maar ik ga het gewoon proberen of ze het komen ophalen
pi_219793876
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 21:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik had er nog nooit naar gekeken, ja ik heb bij beiden 2 bakjes.

Eén zit in een doos en ik heb hier nog een andere doos staan waar iets anders inzit, die koester ik. Maar ik ga het gewoon proberen of ze het komen ophalen
Had ik het geweten had ik ze van je overgenomen, ben wel een tijdje op zoek geweest. Maar zag toen prijzen va ¤10 euro onder de winkelprijs en dan haal ik ze liever nieuw.

Of twee voor de prijs van 1 en dat vertrouw ik dan ook weer niet (+ dat er een waarschuwingsadvertentie stond voor iets soortgelijks wat oplichting was. Dus toen kon ik mn gevoel erbij helemaal goed plaatsen).
pi_219793940
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 19:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
*meldt voor een surefeeder* :D

De mijne zijn inmiddels ruim 10 jaar oud en de eerste heb ik al moeten vervangen. Nu krijgt nummer twee ook kuren.
Katten blijken langer houdbaar O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219793964
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
*meldt voor een surefeeder* :D

De mijne zijn inmiddels ruim 10 jaar oud en de eerste heb ik al moeten vervangen. Nu krijgt nummer twee ook kuren.
Katten blijken langer houdbaar O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan hou ik de nieuwe in doos voor jou apart. De andere hou ik, had ik al besloten. Wanneer Elin er niet meer is, wil ik eigenlijk maar 1 kat, maar ik ken mezelf, kunnen er zo maar 2 worden :@ :D
pi_219793979
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dan hou ik de nieuwe in doos voor jou apart. De andere hou ik, had ik al besloten. Wanneer Elin er niet meer is, wil ik eigenlijk maar 1 kat, maar ik ken mezelf, kunnen er zo maar 2 worden :@ :D
Jeuj! Goed excuus om weer eens bij je langs te gaan *O*
Ik ga kijken of ik binnenkort nog bij je in de buurt ben.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219794074
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Jeuj! Goed excuus om weer eens bij je langs te gaan *O*
Ik ga kijken of ik binnenkort nog bij je in de buurt ben.
Gezellig ook *O* (en je hoeft geen excuus te zoeken hoor :D )
pi_219794078
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gezellig ook *O* (en je hoeft geen excuus te zoeken hoor :D )
Was makkelijker als je dichterbij woonde :P
pi_219794108
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Was makkelijker als je dichterbij woonde :P
Dat heb ik met meer mensen :P
pi_219796642
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 16:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan toch makkelijk? Ik heb een automatische voerbak en daar komt 5x per dag een beetje uit. Ze krijgen ook nog twee keer per dag natvoer, dus er zijn 7 voermomenten. Maar er zijn ook wel momenten dat er even niks of alleen nog wat kruimels in de voerbakjes zitten.

Inclusief video met geluid:
https://imgur.com/a/lZbd879
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')