abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220896256
Hier sinds een dag ‘crisisopvang’


Een van de poezen van de buren werd niet meer geaccepteerd door hun andere katten (ze hebben momenteel meerdere poezen met nestjes, ze is een hobby fokker (vroeger had ze een cattery, maar nu alleen voor de hobby nog een paar keer een nestje).

Waarbij de moederpoezen eerst samen alle kittens grootbrachten en het in harmonie ging, is het van de een op de andere dag vechten. En bij deze poes enorme stress.

De kittens zijn 6 weken dus was ook nog zeer gewenst bij mama te blijven (al worden de kittens wel door de andere mama’s geaccepteerd).

Maar nu dus in onze (gelukkig wel inpandige) garage, dus een mamapoes met twee kittens. Super schattig en vooral de jongste zit er nu regelmatig (die ging al om de paar dagen naar de buren om met de kittens te spelen). Maar ook ikzelf. Zodat ze niet ineens vervreemd raken van mensen.

Binnenkort eens kijken of we onze eigen katten voorzichtig kunnen laten wennen aan deze schatjes. Zonder ze stress te bezorgen.

(Onze kater is de vader van deze twee schatjes trouwens)

Iemand nog specifieke tips voor het opvoeden van kittens? Behalve dan veel spelen en laten wennen aan geluiden? De buurvrouw zorgt nog gewoon voor alle medische zorg zoals ontwormen, chippen, enten en dat soort dingen.

Ze zijn al zindelijk en ze eten ook al deels zelf, met nog aanvulling van de mama (de ene iets beter dan de ander, de ene valt echt aan, de andere loopt naar de kattenbak om grit te eten nadat ik eten in de bak gedaan heb, maar die gaat uiteindelijk ook wel naar de brokjes)
  Admin woensdag 3 juni 2026 @ 09:49:50 #127
2589 crew  yvonne
Vakkundig gesloopt.
pi_220948592
Nog een vlooienvraag:

Kat : 12 jaar, binnenkat. En heeft opeens vlooien.
Hoe dan?!

En welke vlooienmiddelen zijn er tegenwoordig Op de markt die echt helpen. Ik hoorde dat veel middeltje niet meer goed werkten? s

[ Bericht 0% gewijzigd door yvonne op 03-06-2026 10:02:05 ]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:00:30 #128
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220948715
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 19:37 schreef Quoi het volgende:
Ja, nog steeds zou dat ideaal zijn.

MAAR! Update: het is goed gegaan. Ze is zo verschrikkelijk relaxed geworden van de gabapentine. Normaal gesproken kunnen we haar niet optillen, nu wel. Bij de eerste poging ontsnapte ze toch en zat onder een kledingkast. Ik had het al opgegeven toen ze toch nog even beneden kwam kijken – we waren bezig om de kleinste te pakken mbv een liquid snack. En hop, ik tilde haar zo in het mandje.

En ze zijn ook nog eens allebei best goedgekeurd O+
Gabapentine werkte ook heel goed voor mijn katje die gedurende zijn FIP-kuur continue bloedtesten moest ondergaan via vervelende plekken zoals zijn nekje. Hij werd er helemaal mellow van en de dierenartsassistentes mochten hem zonder problemen optillen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_220954153
quote:
17s.gif Op woensdag 3 juni 2026 09:49 schreef yvonne het volgende:
Nog een vlooienvraag:

Kat : 12 jaar, binnenkat. En heeft opeens vlooien.
Hoe dan?!

En welke vlooienmiddelen zijn er tegenwoordig Op de markt die echt helpen. Ik hoorde dat veel middeltje niet meer goed werkten? s
De 8 beste vlooienmiddelen voor katten

Ik gaf mijn vorige kat Vectra en dat spul werkte bij hem goed. Dat is een pipetje met vloeibaar spul wat je op de huid van zijn nekvel moet druppelen.

Mijn huidige katten geef ik nu iets anders in tabletvorm door hun eten, omdat ze elkaar weleens wassen en dan elkaars vlooienmiddel oplikken.

Ik heb verder vernomen dat er tegenwoordig kattenborstels bestaan die statisch geladen zijn en daarmee ook extra haren opvangen. Misschien helpt dat ook om vlooien en eitjes uit zijn vacht te krijgen.
  Admin woensdag 3 juni 2026 @ 23:07:02 #130
2589 crew  yvonne
Vakkundig gesloopt.
pi_220955254
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 21:53 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
De 8 beste vlooienmiddelen voor katten

Ik gaf mijn vorige kat Vectra en dat spul werkte bij hem goed. Dat is een pipetje met vloeibaar spul wat je op de huid van zijn nekvel moet druppelen.

Mijn huidige katten geef ik nu iets anders in tabletvorm door hun eten, omdat ze elkaar weleens wassen en dan elkaars vlooienmiddel oplikken.

Ik heb verder vernomen dat er tegenwoordig kattenborstels bestaan die statisch geladen zijn en daarmee ook extra haren opvangen. Misschien helpt dat ook om vlooien en eitjes uit zijn vacht te krijgen.
Dankjewel *;
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  maandag 8 juni 2026 @ 12:57:14 #131
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220985344
Wat is DE truc om kattenharen uit je mond te houden.

Mijn lieverd is zoals alle katten nu ontzettend in de rui, dat is prima en ik borstel haar veel, maar het houd niet op, borstelen helpt maar tot zover.
Ze slaapt bij me in bed, dus mijn bed zit ook al onder de haren, en 's ochtends zitten ze in mijn mond en aan mn lippen geplakt...

SUPERirritant. maar weinig aan te doen denk ik.
De kat niet op mn slaapkamer laten komen is geen optie, dan gaat ze tegen de deur aan beuken.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220985878
quote:
15s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:57 schreef junkiesietze het volgende:
Wat is DE truc om kattenharen uit je mond te houden.

Mijn lieverd is zoals alle katten nu ontzettend in de rui, dat is prima en ik borstel haar veel, maar het houd niet op, borstelen helpt maar tot zover.
Ze slaapt bij me in bed, dus mijn bed zit ook al onder de haren, en 's ochtends zitten ze in mijn mond en aan mn lippen geplakt...

SUPERirritant. maar weinig aan te doen denk ik.
De kat niet op mn slaapkamer laten komen is geen optie, dan gaat ze tegen de deur aan beuken.
Misschien met mondtape slapen?
Twiddel
  maandag 8 juni 2026 @ 14:34:27 #133
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220986064
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 14:07 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Misschien met mondtape slapen?
lol ja dat is volgens mij de enige optie
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 10 juni 2026 @ 21:08:46 #134
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_221004345
Oh gosh dat heb ik in ca 25 jaar katten nog nooit gehad. We leggen op bed altijd een plaid/sprei neer, want die van ons liggen graag op ons bed. Voor slapen gaan halen we die weg, dat scheelt wat aan haren.

Of ons huistuinenkeukenras haart niet zo.
pi_221004450
Milou komt alleen op m'n bed als het ochtend is en ik m'n bed uit moet komen om haar te voeren

Slapen doet ze altijd op de bank eigenlijk
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_221004544
Mijn katten mogen (nog) niet bij mij slapen snachts, nog wat te jong en ik heb geen zin in de hele nacht gedonderjaag.
Eentje sleept al haar speelgoed mijn bed in steeds en wilt dan dat ik ermee ga gooien zodat zij kan apporteren en die andere wil strak tegen mij aan liggen onder de dekens, dus dan kan je ook geen kant meer op :')
Twiddel
  woensdag 10 juni 2026 @ 22:07:28 #137
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221004711
Overdag gaat er een sprei over het bed. 's nachts ligt ze graag naast mijn kussen. Ik haal de haren met een plakroller weg.

Ik heb ook ooit eens gelezen dat van veel borstelen katten extra kunnen verharen. Geen idee wat daar waar van is.
Spoilers!
pi_221039393
Iemand nog tips voor een poes, bijna twee, die na een keer Gabapentine via het natvoer te hebben gekregen er nu niet meer intrapt. Ik krijg haar niet zonder bloedverlies in het mandje.

De eerste handeling bij de dierenarts was al twee keer mij verbinden. Bij de dierenarts geeft ze zich wel volledig over en haar broer gaat er wel zonder problemen in.

Ze is sowieso heel bang. Als de bel gaat duikt ze weg. Ze is nu wel eindelijk volledig ingeënt maar er komt natuurlijk een moment dat ik haar graag nog een keer mee krijg en dan bij voorkeur zodat opgehaald en gebeten te worden.

Overigens staat het mandje standaard in de kamer en slaapt ze er graag in maar dan wel zonder deur.
pi_221039605
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:24 schreef Woepsie het volgende:
Iemand nog tips voor een poes, bijna twee, die na een keer Gabapentine via het natvoer te hebben gekregen er nu niet meer intrapt. Ik krijg haar niet zonder bloedverlies in het mandje.

De eerste handeling bij de dierenarts was al twee keer mij verbinden. Bij de dierenarts geeft ze zich wel volledig over en haar broer gaat er wel zonder problemen in.

Ze is sowieso heel bang. Als de bel gaat duikt ze weg. Ze is nu wel eindelijk volledig ingeënt maar er komt natuurlijk een moment dat ik haar graag nog een keer mee krijg en dan bij voorkeur zodat opgehaald en gebeten te worden.

Overigens staat het mandje standaard in de kamer en slaapt ze er graag in maar dan wel zonder deur.
Ik heb ook zo'n schuw poesje gehad, in het begin ging ze nog wel makkelijk mee naar de dierenarts, maar dat werd met de jaren steeds moeilijker. Pillen geven kon in het begin nog wel (overvallen tijdens diepe slaap, snel bekje open, pil erin en slikken maar) maar daar trapte ze ook niet meer in en liet zich helemaal niet meer benaderen, sliep altijd met een oor open bij wijze van spreken. Misschien kun je nog zo'n pil vergruizen en in voer verstoppen waar ze gek op is.
pi_221039608
Ik meng het door een liquid snack eventueel met een druppeltje valeriaan als je kat daarvan houdt. Dat gaat hier altijd goed. Capsule even openmaken en goed erdoorheen mengen.
pi_221039862
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:24 schreef Woepsie het volgende:
Iemand nog tips voor een poes, bijna twee, die na een keer Gabapentine via het natvoer te hebben gekregen er nu niet meer intrapt. Ik krijg haar niet zonder bloedverlies in het mandje.

De eerste handeling bij de dierenarts was al twee keer mij verbinden. Bij de dierenarts geeft ze zich wel volledig over en haar broer gaat er wel zonder problemen in.

Ze is sowieso heel bang. Als de bel gaat duikt ze weg. Ze is nu wel eindelijk volledig ingeënt maar er komt natuurlijk een moment dat ik haar graag nog een keer mee krijg en dan bij voorkeur zodat opgehaald en gebeten te worden.

Overigens staat het mandje standaard in de kamer en slaapt ze er graag in maar dan wel zonder deur.
Mijn vorige poes moest op een gegeven moment chronisch 2 keer per dag medicatie.
Ik had het op een gegeven moment tot een kunst gemaakt.

Je neemt 2 stukjes vlees. Ik gebruikte tartaar gezien dat het gezondste is en makkelijk kneedbaar is. Maar als het af en toe is kan je ook iets anders gebruiken zolang het veilig is voor de poes.
Het moeten 2 kleine stukjes zijn die poes zo kan wegslikken.

In een stukje doe je de pil. In die andere niks. Zorg dat ze beide even groot zijn.

Dan geef je het stukje met de pil als eerste. En dan ga je direct zodra stukje 1 in de bek is met stukje 2 boven haar neus houden en heel enthousiast doen dat ze nog een stukje mag.

Hierdoor krijgt ze haast met stukje 1 want stukje 2 is in oog en slikt ze stukje 1 zonder teveel kauwen direct door.

Succes!
Twiddel
pi_221040006
Bedankt voor de tips. Ik ga eens kijken of ze dol is op valeriaan.

Ze pakt niets aan, ze moet overal eerst aan ruiken dus ik denk dat de tip met het vlees niet zal werken. Ze is ook in tegenstelling tot broer een goede kauwer. Als ik bijvoorbeeld een stukje worst geef dan pakt ze het aan, neemt het mee, ruikt eens goed en dan pas eet ze het.

De laatste twee keer heb ik dus het poeder al door tonijn gemengd. Vind ze zalig maar met gabapentine hoeft ze het dus niet. En broer eet het graag voor haar op maar die heeft het niet nodig.
pi_221041168
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:10 schreef Woepsie het volgende:
Bedankt voor de tips. Ik ga eens kijken of ze dol is op valeriaan.

Ze pakt niets aan, ze moet overal eerst aan ruiken dus ik denk dat de tip met het vlees niet zal werken. Ze is ook in tegenstelling tot broer een goede kauwer. Als ik bijvoorbeeld een stukje worst geef dan pakt ze het aan, neemt het mee, ruikt eens goed en dan pas eet ze het.

De laatste twee keer heb ik dus het poeder al door tonijn gemengd. Vind ze zalig maar met gabapentine hoeft ze het dus niet. En broer eet het graag voor haar op maar die heeft het niet nodig.
Vitakraft Cat liquidsnack kip #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi206626
Deze of een ander merk. Mijn katten zijn er dol op en alle andere katten die ik ken ook. Valeriaan is wel heel uitgesproken ik heb een kat gehad die was er dol op. Die we nu hebben moeten ze niks van hebben. Als tip zou ik liquid snacks kopen en daar nu al de medicatie doorheen doen. Dan kent ze het alleen met die smaak. En een andere dag proberen met valeriaan
pi_221041500
Ik kan me ook weer mensen. Tijdje geleden poes Elin moeten laten inslapen, ze was echt op. Gisteren is, via Triple A Benelux, Teuntje hier komen wonen, bijna 4. Het zou geen schootkat zijn (in 1,5 jaar asiel bij geen van de vrijwilligers op schoot), hier woont ze op schoot _O- .Helaas is ze ook een bijter, hopelijk duurt die fase niet te lan
Ze zou een huis tuin en keuken schildpad kat zijn maar maar dat HTK klopt niet, ze is heel vocaal, slank, staat hoog op de poten, in denk dat ze er heel veel oosterse korthaar in zit.
Ze is overal waar ik ben. Morgenmiddag heb ik twee digitale meetings, was net aan het voorbereiden en ze wil ook in beeld :o
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')