abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:35:22 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125755679
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:35:59 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_125755694
Thanks Duderinnetje O+ Bel de dierenarts wel even vanavond..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 26 april 2013 @ 14:10:02 #3
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125759037
:{ Twee weken geleden een factuur van 58 euro ingediend bij PetPlan, waarvan 8 euro voor een niet-verzekerde kat was. Krijg ik maar liefst 20 euro terug :') En als het al de tweede declaratie was geweest dit jaar, had ik maar 10 euro teruggehad. En daar betaal je dan 11 euro per maand voor :') In de zomer stap ik over naar Jumper! ^O^
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  vrijdag 26 april 2013 @ 16:13:17 #4
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_125765300
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 12:35 schreef SEMTEX het volgende:
Thanks Duderinnetje O+ Bel de dierenarts wel even vanavond..
Het dierenpension maar. Overleg wel met hen. Anders blijft-ie thuis met een berg dekentjes en mandjes, voer en water.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Manager PR/Moderator vrijdag 26 april 2013 @ 21:17:20 #5
269689 crew  Viv
pi_125777297
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 03:25 schreef SiGNe het volgende:

Misschien dat de volgende (die komt er sowieso) een wat oudere rustige binnenkat wordt.. scheelt een hele hoop zorgen en ellende heb ik het idee.

Dat denk ik ook. Ik heb zelf 2 katten overgenomen van 5 jaar oud die alleen een afgezette tuin gewend waren, en bij mij hebben ze een afgezet balkon. Ze zijn er heel tevreden mee, voor zover ik dat kan beoordelen. :)
pi_125778357
Een jonge kat kan ook prima binnen blijven ;) Maar als je oudere katten zou willen zou ik lekker bij het asiel gaan kijken! Zitten er genoeg op een liefhebbende baas te wachtten :)
pi_125788641
SiGNe, dat is altijd wat ik voor me zie als m'n katten naar buiten kunnen en ze staan niet op ons te wachten als we thuis komen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 03:25 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Misschien dat de volgende (die komt er sowieso) een wat oudere rustige binnenkat wordt.. scheelt een hele hoop zorgen en ellende heb ik het idee.

Onze Rooie is een kat die met 8 maanden naar buiten is geschopt en 4 maanden gezworven heeft voordat wij hem liefdevol hebben opgenomen. Het is de grootste binnenkat die je maar kunt voorstellen... Schoppen wij hem naar buiten, staat hij na 5 minuten weer binnen (door het kattenluik).... (Alleen als de temperatuur boven de 25 graden is, wil hij niet naar binnen, want dan moet hij in het zonnetje liggen!)

Onze eerste kat was een kat die de eerste jaren van z'n leven op een bovenwoning heeft geleefd, en toen hij een jaar of 10 was naar het platteland is gegaan. Die wilde nooit naar binnen.... (alleen 's nachts want buiten slapen is ook niet wat, binnen ligt comfortabeler :D)
pi_125790589
De kat van mijn moeder maakt sinds een tijdje een raar geluid tijdens het eten. Gaan sowieso volgende week langs naar de dierenarts. Maar misschien dat iemand dit herkent? Een losse tand ofzo?
Hij lijkt niet problemen te hebben met eten, blijven ook niet allemaal kruimels over.

En nog iets anders, ik heb gazonmest gekocht en daar staat op dat vee 21 dagen niet op het land mag komen na bemesten, is dit dan ook niet veilig voor katten? Lijkt mij op zich logisch. Kijk anders wel of ze het überhaupt opeten.
  Manager PR/Moderator zaterdag 27 april 2013 @ 13:16:21 #9
269689 crew  Viv
pi_125793386
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2013 11:04 schreef Kadooosh het volgende:
En nog iets anders, ik heb gazonmest gekocht en daar staat op dat vee 21 dagen niet op het land mag komen na bemesten, is dit dan ook niet veilig voor katten? Lijkt mij op zich logisch. Kijk anders wel of ze het überhaupt opeten.
Ze hoeven het niet op te eten om het binnen te krijgen, kan ook dat ze er overheen lopen en daarna hun pootjes wassen.
pi_125810880
Hallo allemaal,

Klein vraagje!
Afgelopen dinsdag is mijn kater geopereerd. Hij heeft helaas een penisamputatie moeten ondergaan.
Z'n plasbuis zat helemaal verstopt en ze kregen het steentje er helaas niet uit met veelvuldig spoelen.
Een aantal dagen is het goed gegaan, ondanks een paar keer overgeven.
Nu de wond wat gaan genezen krijgt hij erge jeuk hieraan. Hij probeert er op alle mogelijke manieren bij te komen, wat hem wonderbaarlijk ook nog wel eens lukt.
Nou was ik even de kamer uit gelopen en toen ik terug kwam merkte ik op dat er wat bloed aan zn billen zat. Hij had er dus blijkbaar weer aan zitten likken.
Ik heb dit met een natte doek wat schoon proberen te deppen, voor zover me dat lukt want hij laat niet veel toe.
Het was echt een minimale hoeveelheid bloed, hooguit wat druppeltjes. De wond ziet er verder nog schoon en rustig uit. Maar hij haalt telkens van die streken uit in het weekend.
Eerlijk gezegd heb ik geen trek om weer het hele weekend bij de dierenarts te zitten, ook financieel gezien niet.

Heeft iemand ervaring met deze operatie bij een kater en de gevolgen vandien?
Of kan iemand mij gewoon even geruststellen... en zeggen dat dit er allemaal bijhoort? haha

Alvast bedankt!
pi_125811226
Mag je hem geen kapje omdoen? Of een broekje?
Ik heb er geen ervaring mee en weet niet of dat mag maar de eerste oplossing lijkt mij om ervoor te zorgen dat hij niet bij de wond kan komen.
Kan je geen telefonisch contact opnemen voor advies met je dierenarts ?
  zaterdag 27 april 2013 @ 22:19:39 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_125811676
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 april 2013 22:06 schreef Moortje88 het volgende:

Heeft iemand ervaring met deze operatie bij een kater en de gevolgen vandien?
Of kan iemand mij gewoon even geruststellen... en zeggen dat dit er allemaal bijhoort? haha

Mijn kater is ook geamputeerd. Het duurt even voor het geheeld is, maar op zich is dat niet zo erg :*

Bel anders even met de DA voor geruststelling. Dat kost niets *)

Overigens is de mijne geamputeerd op zijn 4e en hij is er 22 mee geworden ;)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_125824434
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik was vergeten te vermelden dat hij vanaf het begin al een kap om heeft. Met de scherpe randjes daarvan schraapt hij over de hechtingen heen. Heel naar geluid. Ook zet hij de kap klem op z'n buik waardoor de wond naar voren komt en hij er echt nét bij kan.

Vanmorgen nog een druppeltje bloed gezien maar nu niks meer te zien. Hij ligt rustig te slapen en verder merk ik ook niks aan hem.

Hij is trouwens 3 jaar oud en hoop inderdaad dat hij nog even meegaat! Haha

Mijn dierenarts is in het weekend niet telefonisch te bereiken. En ik kan wel een dienstdoende dierenarts bellen maar die weet niet hoe de operatie is verlopen. Z'n plasbuis was erg beschadigd en het was lastig hechten.
Ik kijk het nog een dag aan en morgen bel ik direct mijn eigen dierenarts.

Bedankt!
pi_125828864
Mijn gecastreerde kater heeft ontdekt dat hij tegen mijn been kan rijden (doet ie als ie op schoot ligt) moet ik hier iets mee?Is sinds een week of 2. Hij woont een jaar of 3 bij mij en daarvoor gebeurde het niet.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_125837433
Onze kat houdt van rennen.En we hebben een enorme grote tuin.Ik ga altijd rennen en dan achter de boom verstoppen roep haar dan.Ze rent dan keihard achter me aan.Maar vaak krijgt ze een dikke staart en kromme rug.Ik weet nu niet of ze boos of bang is?
Als ik naar dr toe kom geeft ze wel kopjes .Is dit speels ?Of is ze boos?Want het gekke is als ik haar negeer dan zoekt ze het wel op, ze wil gewoon graag achter me aan rennen.
Als ik de deur dicht doe komt ze eraan en als ik de deur open doe rent ze keihard weg.En dan komt ze weer terug en dan zeg ik 'wat wil je nou?" en dan rent ze weer weg en verstopt zich in de struiken.Ik neem aan dat ze wil spelen??

Een zeldzame keer was ze heel leuk aan het spelen met me.Ik gooi tennisballen en rent ze leuk achteraan en verstopt zich dan en als ik langs ren dan bespringt ze me.En leuk dat ze het vind want als ik zeg 'heb je plezier' dan komt ze me kopjes geven en trilt haar staart helemaal (die staat dan kaarsrecht omhoog).
maar soms tijdens het spelen dan blaast ze ineens :? Ik schrok daarvan en liep daarom ook weg terug naar binnen en toen keek ze me aan en rende op me af en gaf kopjes.

Waarom blaast ze?Was ze booos op mij?En die dikke staart?Enthousiasme?Weet soms niet wat ze bedoeld
pi_125838496
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 20:01 schreef Skillsy het volgende:
Onze kat houdt van rennen.En we hebben een enorme grote tuin.Ik ga altijd rennen en dan achter de boom verstoppen roep haar dan.Ze rent dan keihard achter me aan.Maar vaak krijgt ze een dikke staart en kromme rug.Ik weet nu niet of ze boos of bang is?
Als ik naar dr toe kom geeft ze wel kopjes .Is dit speels ?Of is ze boos?Want het gekke is als ik haar negeer dan zoekt ze het wel op, ze wil gewoon graag achter me aan rennen.
Als ik de deur dicht doe komt ze eraan en als ik de deur open doe rent ze keihard weg.En dan komt ze weer terug en dan zeg ik 'wat wil je nou?" en dan rent ze weer weg en verstopt zich in de struiken.Ik neem aan dat ze wil spelen??

Een zeldzame keer was ze heel leuk aan het spelen met me.Ik gooi tennisballen en rent ze leuk achteraan en verstopt zich dan en als ik langs ren dan bespringt ze me.En leuk dat ze het vind want als ik zeg 'heb je plezier' dan komt ze me kopjes geven en trilt haar staart helemaal (die staat dan kaarsrecht omhoog).
maar soms tijdens het spelen dan blaast ze ineens :? Ik schrok daarvan en liep daarom ook weg terug naar binnen en toen keek ze me aan en rende op me af en gaf kopjes.

Waarom blaast ze?Was ze booos op mij?En die dikke staart?Enthousiasme?Weet soms niet wat ze bedoeld
Op het blazen na doet onze kat geregeld hetzelfde. Wegrennen, naar je toe rennen, verstopppen, dikke staart, hoge rug, tussendoor gewoon kopjes geven, etc. en ik weet zo goed als zeker dat dat gewoon spelen is. (Vind ik trouwens altijd heel erg leuk als ze zo doet en ik doe dan -net als jij- ook mee en ze lijkt daar echt heel veel plezier van te hebben). Dat blazen herken ik dus niet, maar gezien de rest van je verhaal zou dat ook heel goed onderdeel van het spel kunnen zijn? Vind het wel "vijandig" overkomen hoor, ik zou ook schrikken :D
Tails tell tales
pi_125916313
Hoi hoi :)

Ik heb sinds een paar dagen een heel leuk katje (poes) van ongeveer 9 maanden oud, ze heeft een slechte start gehad (kwam van een boerderij af waar heel veel zieke katten zaten, is zelf erg ziek geweest, klein voor haar leeftijd, mist tandjes) maar is er inmiddels helemaal bovenop. Ze is echt heel lief. Gaat netjes op de kattenbak en krabt niet aan de meubels. Ik ben helemaal gek op haar en zij op mij O+. Ze heeft verder niet de behoefte om naar buiten te gaan (kan ook niet want woon op de derde verdieping en aan een drukke weg). Ze kan ook prima alleen zijn, want ze vermaakt zichzelf met alles wat rolt of hangt.

Alleen, zodra ik thuis ben krijg ik geen moment rust. Ik speel zo veel mogelijk met haar, maar ik moet ook wel eens iets doen. Als ik achter mijn laptop zit ben gaat ze er op zitten, als ik kook springt ze op het aanrecht (gevaarlijk!) en als ik aan het eten ben kruipt ze ook op tafel en confisqueert ze het bord. Als ik ga slapen komt ze vaak eerst tegen me aan liggen om ook te slapen, maar als ze wakker word en ze ziet iets bewegen valt ze dat aan. Meestal ben ik dat :p

Ik zet haar keer op keer weer op de grond maar ze is nogal volhardend. Soms zet ik haar dus maar in de andere kamer (wel zodat ze wel toegang heeft tot de kattenbak) zodat ik even mijn ding kan doen. En dan vermaakt ze zich ook prima hoor, ze gaat echt niet aan de deur lopen miauwen of krabben.

Daarbij heeft ze nogal de neiging haar nageltjes te gebruiken. Zit dus helemaal onder de krassen. Ook daarbij probeer ik haar zoveel mogelijk te negeren of stuur ik haar naar de andere kamer, maar ik vind dat ook wel weer heel sneu.

Hebben jullie nog tips voor me? Pak ik het zo goed aan? Het is m'n eerste katje <3
pi_125918466
Tweede katje erbij nemen ;) dan kunnen ze met elkaar spelen en ben jij niet meer het 'slachtoffer' zodra ze wakker is.
pi_125929929
Toch ook maar even hier vragen :)

Nu iets meer dan een maand is een van onze kattenkamers naast de kattenspullen ook uitgerust met een logeerbed. In de afgelopen week hebben ze echter het bed al twee keer misbruikt als kattenbak door er een grote plas op te doen.

Voor een indruk van de kamer, zie foto. Onder de tafel links staat hun drinkfontein en voer. Helemaal achter het bed, naast de verwarming (altijd uit) staat een rechthoekige kattenbak, net buiten de foto aan het einde rechts (tegenover de andere kattenbak) staat een driehoekige.

let niet op de stofzuiger op het bed _O-

Nu vroeg ik mij af wat eventueel de uitnodiging is geweest om op het bed te plassen.

In de afgelopen maand zijn deze dingen veranderd:
- Het logeerbed is erbij gekomen (25 maart)
- We hebben ander kattengrit (ook rond die datum). Klontvormend (Biocat Fresh ipv Catsan)
- Het balkon is nu afgezet dus de katten kunnen naar buiten.

Er wordt nog wel in de kattenbakken geplast.
Het waren beide keren flinke plasjes. Geen kleine plasjes dus en ook geen bloed. Er wordt ook niet klaaglijk gemiauwd bij het naar de bak gaan o.i.d. Oorzaak lijkt mij (ben natuurlijk geen DA) dus niet medisch?

Ik weet jammer genoeg niet welke kat het is die dit doet. Ik heb nu voorlopig het matras maar omhoog gezet na het schoonmaken, maar ik heb weinig zin om dat permanent te doen. Ik wil dus graag de oorzaak vinden.

Ik ga morgen waarschijnlijk een van beide bakken weer vullen met Catsan. Maar als dat niet helpt en ze plassen daarna nog steeds op het bed, dan weet ik het ook niet meer...

Ideeën?
pi_125930096
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 20:14 schreef Novelinne het volgende:
Hoi hoi :)

Ik heb sinds een paar dagen een heel leuk katje (poes) van ongeveer 9 maanden oud, ze heeft een slechte start gehad (kwam van een boerderij af waar heel veel zieke katten zaten, is zelf erg ziek geweest, klein voor haar leeftijd, mist tandjes) maar is er inmiddels helemaal bovenop. Ze is echt heel lief. Gaat netjes op de kattenbak en krabt niet aan de meubels. Ik ben helemaal gek op haar en zij op mij O+. Ze heeft verder niet de behoefte om naar buiten te gaan (kan ook niet want woon op de derde verdieping en aan een drukke weg). Ze kan ook prima alleen zijn, want ze vermaakt zichzelf met alles wat rolt of hangt.

Alleen, zodra ik thuis ben krijg ik geen moment rust. Ik speel zo veel mogelijk met haar, maar ik moet ook wel eens iets doen. Als ik achter mijn laptop zit ben gaat ze er op zitten, als ik kook springt ze op het aanrecht (gevaarlijk!) en als ik aan het eten ben kruipt ze ook op tafel en confisqueert ze het bord. Als ik ga slapen komt ze vaak eerst tegen me aan liggen om ook te slapen, maar als ze wakker word en ze ziet iets bewegen valt ze dat aan. Meestal ben ik dat :p

Ik zet haar keer op keer weer op de grond maar ze is nogal volhardend. Soms zet ik haar dus maar in de andere kamer (wel zodat ze wel toegang heeft tot de kattenbak) zodat ik even mijn ding kan doen. En dan vermaakt ze zich ook prima hoor, ze gaat echt niet aan de deur lopen miauwen of krabben.

Daarbij heeft ze nogal de neiging haar nageltjes te gebruiken. Zit dus helemaal onder de krassen. Ook daarbij probeer ik haar zoveel mogelijk te negeren of stuur ik haar naar de andere kamer, maar ik vind dat ook wel weer heel sneu.

Hebben jullie nog tips voor me? Pak ik het zo goed aan? Het is m'n eerste katje <3
Gaat vanzelf over als ze ouder wordt. :Y
pi_125933074
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 00:11 schreef Hitomi het volgende:
Toch ook maar even hier vragen :)

Nu iets meer dan een maand is een van onze kattenkamers naast de kattenspullen ook uitgerust met een logeerbed. In de afgelopen week hebben ze echter het bed al twee keer misbruikt als kattenbak door er een grote plas op te doen.

Voor een indruk van de kamer, zie foto. Onder de tafel links staat hun drinkfontein en voer. Helemaal achter het bed, naast de verwarming (altijd uit) staat een rechthoekige kattenbak, net buiten de foto aan het einde rechts (tegenover de andere kattenbak) staat een driehoekige.

[ afbeelding ]
let niet op de stofzuiger op het bed _O-

Nu vroeg ik mij af wat eventueel de uitnodiging is geweest om op het bed te plassen.

In de afgelopen maand zijn deze dingen veranderd:
- Het logeerbed is erbij gekomen (25 maart)
- We hebben ander kattengrit (ook rond die datum). Klontvormend (Biocat Fresh ipv Catsan)
- Het balkon is nu afgezet dus de katten kunnen naar buiten.

Er wordt nog wel in de kattenbakken geplast.
Het waren beide keren flinke plasjes. Geen kleine plasjes dus en ook geen bloed. Er wordt ook niet klaaglijk gemiauwd bij het naar de bak gaan o.i.d. Oorzaak lijkt mij (ben natuurlijk geen DA) dus niet medisch?

Ik weet jammer genoeg niet welke kat het is die dit doet. Ik heb nu voorlopig het matras maar omhoog gezet na het schoonmaken, maar ik heb weinig zin om dat permanent te doen. Ik wil dus graag de oorzaak vinden.

Ik ga morgen waarschijnlijk een van beide bakken weer vullen met Catsan. Maar als dat niet helpt en ze plassen daarna nog steeds op het bed, dan weet ik het ook niet meer...

Ideeën?
Is die Biokat fresh met een "geur" of gewoon zonder geur? kattengrint met geur wil nog wel eens een afkeur hebben bij sommige katten.
pi_125933105
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:36 schreef xienix2501 het volgende:

[..]

Is die Biokat fresh met een "geur" of gewoon zonder geur? kattengrint met geur wil nog wel eens een afkeur hebben bij sommige katten.
Er zit wel een beetje een 'fris' luchtje in, ja. Maar zouden ze dan niet al eerder hun mening hebben laten weten door op het bed te plassen? Ze hebben het een aantal weken netjes alleen op de bak gedaan na wisseling, ook terwijl het bed er al stond (en ze het toen dus al konden doen).
  Moderator woensdag 1 mei 2013 @ 08:42:41 #23
184769 crew  Deisyy
pi_125933133
En sommige katten kunnen slecht omgaan met veranderingen, dus als er ineens een groot ben in hun kamer staat wil het weleens gebeuren dat ze daar een plas op doen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_125933902
Tip 1,koop bij leenbakker een moltonhoes van kunststof..dan trekt de pies in iede geval niet in het matras :)
Ruikt het bed misschien nog chemisch omdat het nieuw is? Ander grind kan ook de oorzaak zijn... staat de bak vrij of moeten ze ergens onderdoor ect?

Ik heb ook een 'bedplasser' gehad en ik kwam er pas na 5x pissen achter dat het kwam door mijn handcreme van lush met citroentjesfris meur :P
pi_125934227
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2013 08:42 schreef Deisyy het volgende:
En sommige katten kunnen slecht omgaan met veranderingen, dus als er ineens een groot ben in hun kamer staat wil het weleens gebeuren dat ze daar een plas op doen.
Ook als ze al een maand aan het bed hebben kunnen wennen?

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 09:35 schreef deadly_kiss het volgende:
Tip 1,koop bij leenbakker een moltonhoes van kunststof..dan trekt de pies in iede geval niet in het matras :)
Ruikt het bed misschien nog chemisch omdat het nieuw is? Ander grind kan ook de oorzaak zijn... staat de bak vrij of moeten ze ergens onderdoor ect?

Ik heb ook een 'bedplasser' gehad en ik kwam er pas na 5x pissen achter dat het kwam door mijn handcreme van lush met citroentjesfris meur :P
Goede tip, ga ik binnenkort halen! Voor nu het matras nog maar even verticaal en een paar keer goed behandelen.

Het bed is acht jaar oud. Heeft wel een hele tijd in een opslag gestaan, maar voor mijn mensenneus rook alles erg neutraal.

De bakken staan beide vrij. De kattenbak achter het bed kan zowel vrij benaderd worden, of onder het bed door als ze dat leuk vinden.
  woensdag 1 mei 2013 @ 12:12:40 #26
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_125937445
Volgens mijnn da is biokats classic beter. Idd vanwege de geur..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  woensdag 1 mei 2013 @ 12:49:05 #27
300082 roos85
JUICHEN!
pi_125938301
Zit beetje te twijfelen of ik met een van de katten terug naar de dierenarts moet gaan, ze vond in mijn oude woonplaats de dierenarts niet erg (stond altijd wel een assistente bij-> aandacht leuk!), alleen heeft die dierenarts iets meer dan een jaar geleden de anaalklieren uitgeknepen (ivm kale plek bij het begin van de staart).. maand of 2 geleden naar de nieuwe dierenarts geweest, en ze was me een partij bang ;( ze probeerde in het mandje of in mijn nek te vluchten of van de behandeltafel af te springen dierenarts kon bijna geen onderzoek doen en voor de jaarlijkse prikjes moest ze zelfs door een assistente in bedwang worden gehouden.

Ze had weer een kale plek bij de staart, dierenarts heeft er naar gekeken (advies om 2 maanden aan te kijken en vlooienspul te geven)Tevens heeft ze toen de rug nagekeken, poes gaaf duidelijk aan het totaal niet fijn te vinden en leek ook wel of ze pijn had. Ook hier het advies, kijken wat het vlooienspul doet en eventueel foto's van de rug te laten maken (moet wel onder een roesje)..

Uiteraard wil ik het beste voor het beestje, maar zo bang en in paniek ken ik haar niet en wil haar niet nog banger van de DA maken.
Ze is trouwens wel heel bewegelijk en is het vaak rennen,vliegen,duiken,springen enzovoort, dus haar beweging is niet beperkt.
Ben in dubio wat ik nu moet doen :@
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:02:17 #28
401956 _Dido_
Remember me!
pi_125940308
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:12 schreef superkimmi het volgende:
Volgens mijnn da is biokats classic beter. Idd vanwege de geur..
Beter dan Frühlings duft?
And eternity in an hour.
pi_125981055
Hallo allemaal,

Het is zover, mijn vriend en ik willen graag een kat, ik iets liever dan hij omdat hij bang is voor onze nieuwe meubels en de vrijheid ivm dagjes weg en vakantie. Maar zelf is ie helemaal gek van katten.

We hebben al besloten dat we een kat uit het asiel willen halen. Mijn vriend wil liever een oudere kat omdat je dan al weet wat voor een kat het is en hij hopelijk je meubels heel laat.
Maar mij lijkt het juist ook zo leuk om een kitten te nemen omdat je ze dan vanaf het begin mee maakt, ze zo speels zijn en natuurlijk zo leuk. Ook wil ik liever twee katten, mijn vriend liever niet maar ik heb hem overgehaald. Hij zegt dat we eerst beter een oudere kat of nou ja geen kitten kunnen nemen uit het asiel en dan later altijd nog een kitten erbij. Ik denk juist andersom of tegelijk.
Het lijkt me namelijk zo leuk als die twee ook echt wat aan elkaar hebben en maatjes worden.

Misschien heeft iemand van jullie tips of ervaring ermee.
pi_125982409
Twee kittens is altijd beter dan een kitten. Of een oudere kat uit het asiel waarvan ze weten dat die niet met andere katten kan. Maar ik vind het wel heel bijzonder om een kat te hebben vanaf het "begin". Als je eerst voor een oudere kat kiest en dan pas voor een kitten loop je het risico dat de oudere kat dat helemaal niet leuk gaat vinden. Dus ik zou gelijk voor een iets ouder duo kiezen in het asiel of twee kittens (hoeven niet perse uit hetzelfde nest te komen) www.ikzoekbaas.nl

Met opvoeden ben je wel even bezig. En als je ze in huis neemt is het ook handig om bv een week thuis te zijn. Er zullen hoe dan ook wat spullen kapot gaan. Dit gaat meestal tijdens spelen en niet bewust. Maar een huis vol beeldjes en andere tierelantijntjes is meestal geen goed idee bij kittens.

Tip: kies zelf heel bewust voor een kat. Een kat heb je voor de komende 15 tot 20 jaar. Bedenk ook wat er dus de komende 15/20 jaar in jouw leven kan gebeuren en wat je dan met de katten gaat doen. Bv vakantie, lange reizen, kinderen, samenwonen, niet meer samenwonen, ziekte etc.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_125982487
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 14:59 schreef Nosa het volgende:
Hallo allemaal,

Het is zover, mijn vriend en ik willen graag een kat, ik iets liever dan hij omdat hij bang is voor onze nieuwe meubels en de vrijheid ivm dagjes weg en vakantie. Maar zelf is ie helemaal gek van katten.

We hebben al besloten dat we een kat uit het asiel willen halen. Mijn vriend wil liever een oudere kat omdat je dan al weet wat voor een kat het is en hij hopelijk je meubels heel laat.
Maar mij lijkt het juist ook zo leuk om een kitten te nemen omdat je ze dan vanaf het begin mee maakt, ze zo speels zijn en natuurlijk zo leuk. Ook wil ik liever twee katten, mijn vriend liever niet maar ik heb hem overgehaald. Hij zegt dat we eerst beter een oudere kat of nou ja geen kitten kunnen nemen uit het asiel en dan later altijd nog een kitten erbij. Ik denk juist andersom of tegelijk.
Het lijkt me namelijk zo leuk als die twee ook echt wat aan elkaar hebben en maatjes worden.

Misschien heeft iemand van jullie tips of ervaring ermee.
Twee tegelijk is altijd handiger, als je later een kat moet gaan introduceren heb je meer kans dat het niet klikt.
Je moet dan even met je vriend uitvechten of je twee kittens neemt die elkaar goed liggen (zeker als je een asiel uitzoekt wat met gastgezinnen werkt kunnen ze je vertellen welke kittens elkaar het aardigst vinden) of dat het twee volwassen katten worden die goede maatjes zijn met elkaar. Volwassen katten die samen moeten blijven zijn soms moeilijk te plaatsen en blijven zeker in het kittenseizoen veel langer in het asiel zitten omdat mensen eerder naar kittens kijken of maar één kat willen. Een hele mooie middenweg is ook nog mogelijk; adopteer een moederpoes met één van haar kittens. Bij een nestje in het asiel zijn de kittens vaak als eerste "op" en blijft de moederpoes in haar eentje achter, terwijl juist zij een goed tehuis zo verdient heeft na al haar goede zorgen voor de kleintjes.

Maar het is vooral heel belangrijk dat je vriend er ook helemaal achter staat zodat het geen ruzie wordt als de katten eens iets stukmaken (want dat zal heus wel eens gebeuren).

edit; en wat WinnieWanna allemaal zo mooi zegt ^O^
pi_125983024
Bedankt voor jullie reactie!
We wonen nu drie jaar samen en ik wilde vanaf het begin eigenlijk al een poes. We hebben er inderdaad lang over nagedacht en nu is het eindelijk zover maar je moet inderdaad ook verder kijken dan nu;)

Ik had met mijn vriend afgesproken om in de meivakantie een kat op te halen want dan ben ik twee weken vrij en dus veel thuis. Inmiddels is de eerste week al bijna weer om.. Maar er zijn nog maar weinig kittens als ik de sites van dierenasiel en ikzoekeenbaas bekijk. Daarbij twijfelde ik enorm wat nou het beste zou zijn... Eind juni heb ik zes weken zomervakantie dus ook veel vrije tijd maar ik heb er zooooveeel zin in en eigenlijk wil ik gewoon Nu een poesje ophalen. haha Maar dat doe ik niet zo maar..

Wat jullie zeggen als je eerst een oudere kat neemt en dan een kitten dat dacht ik dus ook al en mijn vriend juist niet. Een moederpoes en een kitten is inderdaad ook een idee. Maar die moeten er dan net wel zijn. Ik denk trouwens dat de relatie tussen moeder en kind anders is dan twee broertjes of vriendjes of niet?
pi_125983570
Wij hebben zeven maanden geleden voor deze keuze gestaan, eigenlijk heel spontaan maar wel zeer overwogen zijn we naar het asiel gereden met het idee om gewoon even te kijken wat er zat en wat meer info te krijgen. Uiteindelijk toch overstag om er een mee te nemen maar de oudere katten die er zaten kregen we niet mee omdat ze naar buiten moesten en bij de kittens had mijn vriend zoiets van, tsjah ze zijn leuk en ze zijn schattig maar eik zijn ze allemaal hetzelfde.

Uiteindelijk zijn we naar een ander asiel gereden en daar hadden ze best wat jong volwassenen zitten. Die zaten tussen de 4-5 maanden en 12-15-maanden volgens mij. Uiteindelijk hebben we een poes meegenomen van 5 maanden oud toen (Ze is precies vandaag een jaar geworden O+). Bij Sophie was toen al heel duidelijk het karakter te zien ten opzichte van de andere katten. Voordeel van een jongvolwassen poes is dat ze aan de ene kant nog het speelse kan hebben van een kitten maar dat aan de andere kant er toch ook al karaktertrekken wat duidelijker zijn. En dat je toch wat minder hoeft aan te leren. Sophie wist meteen de bak te vinden bijv. En zo ook met de krabpaal. Verder heeft ze natuurlijk dr streken maar dat is altijd vooral om aandacht te trekken. Dan gaat ze bijvoorbeeld op het tvmeubel staan en als we niet reageren gaat ze net zolang miauwen tot het ons wel opvalt zodat we haar er af sturen :')

Dus om te middelen tussen je vriend en jij kan je misschien ook voor een jongvolwassen kat gaan ;)
pi_125983836
Als je zo lang kan wachten dan is eind juni ideaal. Je hebt dan veel keuze. En alle tijd om ze op te voeden en een band op te bouwen.
Ik weet niet in welke regio je zoekt. De dierenasiels kun je ook bellen of ze nog iets binnen hebben gekregen. Soms krijgen ze wel wat oudere kittens binnen maar die zetten ze niet op de site.

En zoals Yashaaaa zegt er zijn ook veel katten tussen de 6-12 maanden in het asiel. iig in het asiel waar ik voor opvang. Dit zijn echt de sneuerds vind ik. Zij wachten namelijk al sinds ze 10-12 weken zijn op een leuk huisje. En hun karakter is goed duidelijk en ze hangen niet meer in je gordijnen.

ps: vanavond is er koopavond bij mij in het asiel :P Je kan altijd langsgaan. Weten ze wie je bent en wat je zoekt. Ze zullen je dan sneller benaderen als ze iets binnenkrijgen.
pi_125983890
-

[ Bericht 99% gewijzigd door WinnieWana op 02-05-2013 16:12:42 ]
pi_125984629
Oudere katten. O+

Wij hebben een jaar geleden een kat van bijna 8 geadopteerd, beste beslissing ooit. Hij is super goed opgevoed, gaat altijd alleen op de bak, krabt niks stuk en menseneten is ook veilig voor hem. En ondanks zijn leeftijd kan hij nog hartstikke speels zijn. Nee, wij hoeven echt geen kitten hoor.
pi_125985737
Ik heb een super speels geval van 10 uit het asiel
pi_125985868
Hier is het juist de oudere kat die meubels sloopt :( De jongste gebruikt netjes alleen de krabpaal, maar zodra er iets plastic ligt moet hij erop kauwen.. Net dus ook weer 2 zakken kattengrind. Gelukkig ging ik die toch in de kattenbak doen, maar de zakken zijn nu aangevreten en ik kan weer stofzuigen }:|
Maar kittens zijn zo leuk O+ Je zou nu inderdaad een iets oudere kat kunnen nemen en later een kitten erbij nemen. Een kitten introduceren gaat bijna altijd goed, maar een oudere kat erbij kan weleens mis gaan..
pi_125985998
Het aanbod van meeste asiels kan je ook online bekijken: http://www.zoekhiereendier.nl/
pi_125989125
Bedankt voor alle tips!

Nog klein vraagje : we zijn verhuisd, mooie grote tuin, mooie buurt ook maar we liggen tegenover een drukke weg (deze weg is verbinding met de snelweg),langs de weg loopt welliswaar een berm met bosjes en ook veel vogeltjes.Ze gaat echt regelmatig in die berm langs de weg lopen, oren plat naar achteren.Als ze oversteekt heeft ze geen schijn van kans laat ik dat zeggen.

Mijn pa maakt zich steeds zorgen.Hij snapt niet waarom ze dat doet.Is dat normaal dat ze dit opzoekt?Ze heeft een hele tuin tot beschikking waarom kiest ze die gevaarlijke berm?Wil ze even snuffelen en gezien hebben?

Mede hierom laten we haar savonds binnen want ze rijden gigantisch hard.
Kunnen we er wel iets tegen doen?Haar afschrikken of moet ze dat zelf ervaren?

Hoe doen jullie dat?Poes laten gaan?
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:32:43 #41
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_125989409
Ik heb hier geen echte echtertuin maar wel een strook "bos" van zo'n 50 meter breed en daarnaast ligt een doorgaande weg.
Helaas is afgelopen week m'n katertje van nog net geen 1 jaar (zou ie over 2 weken worden) aangereden daar en overleden.
Hij is 's nachts naar de overkant gelopen en toen hij terugwilde in de spits had ie helaas ook geen kans.

Ik zou graag willen dat ik een goed af te sluiten tuin zou hebben want dan was dit niet gebeurd.
Aan de andere kant zal ik mijn volgende kat toch ook weer naar buiten laten want binnen is redelijk klein (woning is 30M²) en buiten is een prachtige omgeving voor katten: bomen, struiken, vogels, muizen en buurkatten om mee te spelen..
Jiro had echt een supergoede band met een buurpoes, als ze buiten waren zochten ze elkaar op om te spelen O+

Maar goed, ik zou dus de tuin afsluiten indien mogelijk, zo niet dan maar het risico lopen op heel slecht nieuws, heeft de kat in elk geval een heel fijn leven gehad met alle vrijheid.
  donderdag 2 mei 2013 @ 18:37:21 #42
45 SiGNe
pi_125989530
Overigens wil ik over een korte tijd wel weer een nieuwe kater, uit het asiel.
Een kitten is leuk maar worden erg snel groot en dan maakt het dus niet veel meer uit of ie nou wat ouder is of niet.
Ook met meubels is een iets oudere kat handiger, blijft alles heel tenzij je de kitten streng opvoed, met een beetje mazzel leert ie het snel af.
  donderdag 2 mei 2013 @ 19:01:43 #43
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_125990406
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:23 schreef Skillsy het volgende:
Bedankt voor alle tips!

Nog klein vraagje : we zijn verhuisd, mooie grote tuin, mooie buurt ook maar we liggen tegenover een drukke weg (deze weg is verbinding met de snelweg),langs de weg loopt welliswaar een berm met bosjes en ook veel vogeltjes.Ze gaat echt regelmatig in die berm langs de weg lopen, oren plat naar achteren.Als ze oversteekt heeft ze geen schijn van kans laat ik dat zeggen.

Mijn pa maakt zich steeds zorgen.Hij snapt niet waarom ze dat doet.Is dat normaal dat ze dit opzoekt?Ze heeft een hele tuin tot beschikking waarom kiest ze die gevaarlijke berm?Wil ze even snuffelen en gezien hebben?

Mede hierom laten we haar savonds binnen want ze rijden gigantisch hard.
Kunnen we er wel iets tegen doen?Haar afschrikken of moet ze dat zelf ervaren?

Hoe doen jullie dat?Poes laten gaan?
Lastig is het.

Ik heb tot nu toe mijn huizen uitgekozen op de katten. Zo erg is het echt. Ik koop woningen met binnentuinen en let op drukke wegen in de omgeving.

Ik zou mijn katten nooit willen binnenhouden. Dus dan maar het risico lopen. Maar ik snap hoe eng dat moet zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_125990815
Mijn oude buren gaan binnenkort een kattenren bouwen in de tuin voor hun nieuwe ragdoll kitten. De vorige is aangereden door een trein..
Persoonlijk wil ik het risico nooit lopen dat er een kat wordt aangereden, maar ook niet dat de kat eventueel overlast bezorgd, dus ze blijven binnen. Nu is dat niet zo moeilijk want ik woon 4 hoog, maar in de toekomst zou een tuin zeker worden afgezet of komt er ook een ren.
Het zijn afwegingen die je moet maken en voor elk persoon wegen weer andere dingen zwaarder. Wat vind je het belangrijkste voor je kat?
pi_125991182
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 18:32 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb hier geen echte echtertuin maar wel een strook "bos" van zo'n 50 meter breed en daarnaast ligt een doorgaande weg.
Helaas is afgelopen week m'n katertje van nog net geen 1 jaar (zou ie over 2 weken worden) aangereden daar en overleden.
Hij is 's nachts naar de overkant gelopen en toen hij terugwilde in de spits had ie helaas ook geen kans.
Dit soort verhalen is echt kut.Sorry van je kater man.Onze tuin is ook zo groot ongeveer.

quote:
Ik zou graag willen dat ik een goed af te sluiten tuin zou hebben want dan was dit niet gebeurd.
Aan de andere kant zal ik mijn volgende kat toch ook weer naar buiten laten want binnen is redelijk klein (woning is 30M²) en buiten is een prachtige omgeving voor katten: bomen, struiken, vogels, muizen en buurkatten om mee te spelen.

Maar goed, ik zou dus de tuin afsluiten indien mogelijk, zo niet dan maar het risico lopen op heel slecht nieuws, heeft de kat in elk geval een heel fijn leven gehad met alle vrijheid.
Afsluiten is onmogelijk.De tuin is ongeveer 60 bij 50 meter groot, dus gigantisch.En vol met bommen en bosjes.De berm komt ze denk ik graag ivm de vele eksters en merels.
We hebben ook een groot huis (villa wijk)

quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 19:01 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Lastig is het.

Ik heb tot nu toe mijn huizen uitgekozen op de katten. Zo erg is het echt. Ik koop woningen met binnentuinen en let op drukke wegen in de omgeving.

Ik zou mijn katten nooit willen binnenhouden. Dus dan maar het risico lopen. Maar ik snap hoe eng dat moet zijn.
Neen we willen haar ook niet beperken.Maar savonds halen we haar wel naar binnen.Of ze er mee eens is of niet jammer.In het verleden was ze snachts buiten in onze oude huis, maar kwam dan terug met een kapotte oog of een luchtbucks kogel in dr nek (niet ernstig overigens).Maar we hebben daarom besloten haar binnen te laten.Het zal lastig worden in de zomer en om 24:00 ga ik naar bed.Als ze er dan niet is laten we de garage deur open en zetten we daar haar mandje en eten/en drinken neer.

Ik denk dat we er gewoon bij moeten neerleggen.Je kan je kinderen ook niet binnen houden toch?Kwestie van loslaten.

quote:
de kat in elk geval een heel fijn leven gehad met alle vrijheid

[ Bericht 1% gewijzigd door Skillsy op 02-05-2013 19:25:44 ]
  Moderator donderdag 2 mei 2013 @ 20:50:57 #46
45833 crew  Fogel
pi_125995205
Heeft iemand ervaring met de SureFlap, Petporte of een ander kattenluik dat de chip van de kat uitleest om zo toegang tot het huis te geven?
Heb liever niet dat de katten van de buren binnenkomen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_125995382
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:50 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand ervaring met de SureFlap, Petporte of een ander kattenluik dat de chip van de kat uitleest om zo toegang tot het huis te geven?
toen ik nog op kinderen paste had een gezin die.
Ik vond dat het ontgrendelen van het luikje best veel herrie maakte weet niet of dat nu nog zo is.
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:42:56 #48
45 SiGNe
pi_125997818
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:50 schreef Fogel het volgende:
M'n ouders hebben geloof ik een sureflap
Werkt erg goed, beide katten van m'n ouders kunnen naar binnen en buiten maar buurkatten komen er niet meer in.
Ze proberen het nog wel eens maar de deur blijft dicht.
voordeel van deze is dat die met de chip werkt en dat ze geen halsbandje om hoeven te hebben.
Luikje gaat al van het slot af als ze redelijk in de buurt staan, het is nog neit voorgekomen dat een kat voor een dichte deur staat.
pi_125998679
Wij hebben binnenkatten, maar omdat wij weeskittens opvangen hebben we Sureflaps in de binnendeuren geïnstalleerd zodat onze eigen katten ook nog wat privéterrein hebben. Onze katten kunnen vanuit de woonkamer vrij heen en weer lopen naar de bovenverdieping en de kelder, de opvangkatten kunnen niet van de begane grond af.

We hebben gekozen voor de Sureflap omdat die op batterijen werkt en de Petporte via een stroomdraadje. De Sureflap is ook nog wat goedkoper. De batterijen gaan bij ons ongeveer een half jaar mee, en een lampje geeft ruim van tevoren aan dat ze vervangen moeten worden. Het luikje geeft een goed hoorbare tik bij het ontgrendelen, persoonlijk vind ik het niet vervelend.
Al onze katten waren al gechipt maar bij eentje deed het luik het toch niet. Het bleek dat zijn chip was gaan bewegen onder de huid, de chip was vanaf zijn schouder in zijn voorpoot gezakt en dat kon het luik natuurlijk niet lezen. We hebben een tweede chip laten zetten bij hem.

Qua bediening vind ik het een handig ding, katten "inprogrammeren" gaat heel makkelijk, je haalt het batterijklepje eraf, drukt op het programmeerknopje en je laat de bewuste kat door het luik lopen of je pakt de kat beet en steekt z'n kop in het luik.
Naast de chipfunctie zit er ook een vierstandenslot op waarmee je het luik open of dicht kan zetten.
Het vierstandenslot werkt prima voor drie van onze volwassen katten, maar als ik het luik in de bijkeuken dichtmaak en kat nummer vier wil er tóch in dan beukt hij zich er toch doorheen. (wat in je buitendeur van binnen naar buiten zou zijn op handmatige bediening)

De chipfunctie werkt doorgaans goed, maar van de 23 kittens die kennis hebben gemaakt met de Sureflap was er toch ééntje die hem wist te "kraken". Hij wrikte zijn nagel achter de klep, trok de klep naar zich toe, hield hem verder open met zijn poot terwijl hij de rest van zijn lijf erdoor wurmde. Wanneer we het vierstandenslot dan van binnen naar buiten op slot zetten kon hij die truc niet meer uithalen. Onze katten konden nog wel naar "binnen" (van de woonkamer naar de bovenverdieping) maar om ze naar "buiten" te laten moesten we weer zelf portier spelen. De kat in kwestie bleef het luik in de gaten houden en merkte dat de chipvergrendeling niet onmiddellijk in het slot viel. Wanneer hij de legaal binnengaande kat zowat met z'n snufferd onder de staart volgde kon hij toch naar binnen.
Bij uitzonderlijk slimme of sterke/vastberaden buurtkatten kan het zijn dat het niet helemaal werkt, maar verder vind ik zo'n luik echt een aanrader.
pi_125999405
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

De chipfunctie werkt doorgaans goed, maar van de 23 kittens die kennis hebben gemaakt met de Sureflap was er toch ééntje die hem wist te "kraken".
_O- wat een slimmerd, wist hij de koelkast ook te vinden?
pi_125999551
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:08 schreef computergirl het volgende:

[..]

_O- wat een slimmerd, wist hij de koelkast ook te vinden?
Nee, maar dat deed een andere weer wel. Niet eens om de koelkast leeg te eten ofzo, maar gewoon, omdat het kon :P
  Moderator donderdag 2 mei 2013 @ 22:19:55 #52
45833 crew  Fogel
pi_126000209
Bedankt voor de reacties :)
Ik heb 5 "buitendeuren", dus genoeg keuze om zo'n ding te installeren zodat we het geluid niet eens horen.
De kat mag sinds een paar dagen nu ook de buitenwereld verkennen (voor de sterilisatie mocht ze niet naar buiten), en ze vind dat blijkbaar erg leuk. Maar het is wel handig dat ze gewoon zelf kan bepalen wanneer ze naar binnen en buiten gaat natuurlijk.

Heeft iemand ook tips hoe je zo min mogelijk kattensporen krijgt? We wonen aan een bosrand en er is veel moeras. Natte bende dus en overal blubbersporen (vooral op meubels) is niet zo handig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator vrijdag 3 mei 2013 @ 08:01:12 #53
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126010827
Gisteren mijn poesje laten helpen. Ze deed nog heel versuft in de reisbak maar thuis was er niks meer aan de hand.
Ik vond wel dat ze gelijk heel dun is geworden. Ik weet niet wat er allemaal gebeurd met de operatie maar het lijkt wel of ze liposuctie gehad heeft. :?
En ze was al niet dik.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_126011679
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 08:01 schreef dud0r het volgende:
Gisteren mijn poesje laten helpen. Ze deed nog heel versuft in de reisbak maar thuis was er niks meer aan de hand.
Ik vond wel dat ze gelijk heel dun is geworden. Ik weet niet wat er allemaal gebeurd met de operatie maar het lijkt wel of ze liposuctie gehad heeft. :?
En ze was al niet dik.
Bij een castratie van de poes (ook een poes wordt gecastreerd, bij sterilisatie zou ze nog gewoon krols worden) worden de eierstokken en soms de baarmoeder verwijderd, er is dus wel wat weggehaald. Een van mijn katten is altijd een propje geweest, de enigste foto's die ik heb van haar waar ze slanker was zijn van vlak na de castratie en als ik die foto's nu zie, is het net of ik naar een vreemde kat kijk :P In ieder geval beterschap voor je kat, hopelijk heelt ze snel :)
pi_126011715
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:19 schreef Fogel het volgende:
Bedankt voor de reacties :)
Ik heb 5 "buitendeuren", dus genoeg keuze om zo'n ding te installeren zodat we het geluid niet eens horen.
De kat mag sinds een paar dagen nu ook de buitenwereld verkennen (voor de sterilisatie mocht ze niet naar buiten), en ze vind dat blijkbaar erg leuk. Maar het is wel handig dat ze gewoon zelf kan bepalen wanneer ze naar binnen en buiten gaat natuurlijk.

Heeft iemand ook tips hoe je zo min mogelijk kattensporen krijgt? We wonen aan een bosrand en er is veel moeras. Natte bende dus en overal blubbersporen (vooral op meubels) is niet zo handig.
Ik heb zelf wat oude handdoeken bij de buitendeur liggen, maar 1 keer dol naar binnen rennen en die dingen liggen weer heel ergens anders, dus niet ideaal. Ook een deurmat helpt hier niet, ik heb inmiddels standaard van die natte reinigingsdoekjes in de buurt liggen, vrees dat er weinig anders op zit dan blijven poetsen (en anders hoor ik 't graag, haha).
pi_126011848
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 22:10 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Nee, maar dat deed een andere weer wel. Niet eens om de koelkast leeg te eten ofzo, maar gewoon, omdat het kon :P
Haha, gelukkig blijven ze hier van de koelkast af! Heb wel regelmatig alle onderste keukenkastjes openstaan wat 1 voor elkaar krijgt, maar da's ook meer voor de leuk, even een controle doen of alles er nog is ofzo. In de vorige woning bleek toen wel dat hij via de achterplaat van het kastje met wasbak (wat dus bovenaan niet goed aansloot), onder de keuken kon komen. En leuk dat dat was! :') Daar ging meteen een kinderslot op :P
  Moderator vrijdag 3 mei 2013 @ 09:20:17 #57
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126011912
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:09 schreef Holyme het volgende:

[..]

Bij een castratie van de poes (ook een poes wordt gecastreerd, bij sterilisatie zou ze nog gewoon krols worden) worden de eierstokken en soms de baarmoeder verwijderd, er is dus wel wat weggehaald. Een van mijn katten is altijd een propje geweest, de enigste foto's die ik heb van haar waar ze slanker was zijn van vlak na de castratie en als ik die foto's nu zie, is het net of ik naar een vreemde kat kijk :P In ieder geval beterschap voor je kat, hopelijk heelt ze snel :)
Ah vandaar. Ze deed vanochtend wel moeilijk met het nemen van de antibiotica en pijnstiller.
Maar allemaal gelukt uiteindelijk.
Ze heeft nog wel pijn maar niet heel veel volgens mij. Springen doet ze ook alweer. Hoewel ze wel voorzichtiger is.
Gaat allemaal goed komen ga ik vanuit.
Keiharde porno!
pi_126012094
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:20 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ah vandaar. Ze deed vanochtend wel moeilijk met het nemen van de antibiotica en pijnstiller.
Maar allemaal gelukt uiteindelijk.
kan me niet herinneren daqt ik pijnstiller gekregen had toen mijn katten gesteriliseerd waren. Had het er ook niet ingekregen _O-
pi_126013582
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

kan me niet herinneren daqt ik pijnstiller gekregen had toen mijn katten gesteriliseerd waren. Had het er ook niet ingekregen _O-
Heb ze laatst voor het eerst ontwormd, ging verbazingwekkend goed, kat op de arm, bekje open en hop pilletje achterin de keel :P Wel even wegspoelen met een paar snoepjes natuurlijk :P
  vrijdag 3 mei 2013 @ 10:38:06 #60
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126013641
Ik heb er ook nooit problemen mee. Over de kat heen zitten, 'vastklemmen' tussen knieën. Bekje openduwen met ene hand, pil erin met andere hand en dan over het keeltje wrijven tot je ze ziet slikken.
And eternity in an hour.
pi_126014090
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:35 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

Heb ze laatst voor het eerst ontwormd, ging verbazingwekkend goed, kat op de arm, bekje open en hop pilletje achterin de keel :P Wel even wegspoelen met een paar snoepjes natuurlijk :P
Ik was heel blij toen de dierenarts een ontwormingszalf had. Dat ging echt heel gemakkelijk en smaakte volgens mij voor poezebeest ook best goed :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126014112
Verharen jullie katten ook zo gigantisch de laatste dagen? :{
Ik snap wel waarom ze haren, maar dit is behoorlijk heftig nu.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126014562
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:56 schreef Bartjebart het volgende:
Jah hier ook.Hele plukken overal.Waarom weet ik niet
pi_126014614
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:11 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Wintervacht verruilen voor het zomervacht.
(is mij in ieder geval verteld...)
pi_126015338
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:12 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wintervacht verruilen voor het zomervacht.
(is mij in ieder geval verteld...)
Jep hier ook. En we hebben 2 langharige katten met wit (en creme) kleurige vacht. Het is echt verschrikkelijk momenteel al die haren :% Maarja, even doorzetten, het gaat wel over :P
pi_126015903
Mijn Britten verharen momenteel ook als een gek. En dat is niet tof als je net een hele zeldzame schoonmaakfrenzy hebt gehad, en een trots gevoel van kijk mij het eens lekker schoongemaakt hebben, dat je dan een dag later alles weer onder de haren ziet zitten :{

Komende weken maar weer iedere dag met een borstel over de katten heen, vinden ze vast niet erg :P
pi_126019894
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 09:27 schreef computergirl het volgende:

[..]

Katten zijn meesters in het verbergen van pijn, helaas krijgen ze daardoor veel minder vaak pijnstilling dan andere dieren. Ik heb eens een lezing over pijnstilling voor katten bijgewoond op de FelCan dag aan de Universiteit Utrecht, die dierenarts vertelde dat katten maar half zo vaak pijnstilling krijgen als honden voor dezelfde ingrepen, terwijl het toch net zoveel pijn zou moeten doen.
Ik snap ook wel dat dierenartsen wat voorzichtiger zijn bij het geven van pijnmedicatie aan katten omdat katten toch een beetje kneusjes zijn wat betreft het afbreken van medicijnen en er minder middelen zijn die katten veilig kunnen krijgen. Gelukkig komen er steeds meer op de markt.
Meestal is het een wat moderner type dierenarts die pijnstilling meegeeft na sterilisatie.

Pillen verstop ik liefst in wat lekkers, bv leverpastei, vitaminepasta, liquid snack of Easypill. Bij pillen die te groot of te vies zijn om in eten te geven kijk ik de dierenarts meestal lief aan of er een suspensie van gemaakt kan worden zodat ik het in het bekje kan spuiten. Kat tussen m'n knieën, spuit in de mondhoek, spuitje water erachteraan, klaar.
pi_126019991
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:36 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

Meestal is het een wat moderner type dierenarts die pijnstilling meegeeft na sterilisatie.
ja kan heel goed hoor, mijn 'meest recente' ervaring met sterilisatie is ook al weer 14 a 15 jaar geleden :)
pi_126020089
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 13:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

ja kan heel goed hoor, mijn 'meest recente' ervaring met sterilisatie is ook al weer 14 a 15 jaar geleden :)
Ik heb de laatste jaren bij verschillende dierenartsen poesjes laten helpen, bij sommigen kregen ze niks mee maar bij anderen weer wel. Volgens mij is het nog verre van standaard.
pi_126021370
quote:

[..]

Pillen verstop ik liefst in wat lekkers, bv leverpastei, vitaminepasta, liquid snack of Easypill. Bij pillen die te groot of te vies zijn om in eten te geven kijk ik de dierenarts meestal lief aan of er een suspensie van gemaakt kan worden zodat ik het in het bekje kan spuiten. Kat tussen m'n knieën, spuit in de mondhoek, spuitje water erachteraan, klaar.
Mijn monsters zijn niet te foppen. Pillen in een stukje worst, of tussen ander lekkers. Meneertjes laten het zo staan. Als ze ziek waren gewoon een spuit met anti-biotica en een spuit met pijnstillers. Niet te doen. Laatste keer met onze oudste wel vloeibare pijnstiller gekregen en pilletjes om de plasbuis te verwijden.Wat een gevecht!! Is gewoon een hele militaire operatie om hem zijn pilletjes te geven. Maar wel elke keer gelukt haha!
pi_126021518
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:17 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Mijn monsters zijn niet te foppen. Pillen in een stukje worst, of tussen ander lekkers. Meneertjes laten het zo staan. Als ze ziek waren gewoon een spuit met anti-biotica en een spuit met pijnstillers. Niet te doen. Laatste keer met onze oudste wel vloeibare pijnstiller gekregen en pilletjes om de plasbuis te verwijden.Wat een gevecht!! Is gewoon een hele militaire operatie om hem zijn pilletjes te geven. Maar wel elke keer gelukt haha!
het zou echt een top idee zijn als fabrikanten kattenmedicatie in een acceptabel smaakje zouden aanleveren. Ooit had ik een pil voor wormen of iets dergelijks dat zelfs bij mijn lastigste kater zo naar binnen ging, ideaal :).
Met easypil of andere verstop optie is het voor een kort kuurtje wel te doen, maar bij medicijnen die je dagelijks of zelfs 2x per dag moet geven lukt dat bij lastige eters ook niet.
Bij mijn schildklier-kater zijn we op het laatst nog overgestapt op medicatie via een oorzalf
pi_126027561
quote:

Wat heb ik dan een makkelijke katten... Het maakt niet uit hoe vies ze zijn, ik zet de kat op de keukentafel, doe z'n bek open en douw die pil naar binnen... Geen centje pijn! (en dan een lekker snoepje erachter aan :D)
pi_126027954
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 16:53 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Wat heb ik dan een makkelijke katten... Het maakt niet uit hoe vies ze zijn, ik zet de kat op de keukentafel, doe z'n bek open en douw die pil naar binnen... Geen centje pijn! (en dan een lekker snoepje erachter aan :D)
Heb je wel eens Metrazol moeten geven, wat zo bitter is dat katten er van gaan schuimbekken met kwijl van de mond tot aan de grond ?
pi_126033356
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:03 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Heb je wel eens Metrazol moeten geven, wat zo bitter is dat katten er van gaan schuimbekken met kwijl van de mond tot aan de grond ?
Nee, wel eens iets anders wat die Kleine absoluut niet lekker vond... Geen idee wat het was, maar hij vond het zeker niet lekker. Maar nog steeds alleen een beetje tegenwerken (met name met de voorpoten mijn vingers proberen weg te duwen), wat ik redelijk makkelijk kon afvangen. En daarna wel gelijk naar de koelkast lopen met die grote ogen: ik wil wat lekkers!
pi_126033510
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:03 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Japs! Na twee keer het gevecht te zijn aangegaan (en poes eet pillen best makkelijk, dit was gewoon zielig) ben ik teruggegaan en heb ik de medicatie in injectievorm meegekregen. Hoefde ik maar één spuitje in de poes te zetten en we waren klaar. Anders had de kuur 14 dagen geduurd. :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_126033656
Die langwerkende antibiotica per injectie zijn ook een uitkomst voor baasjes met lastige poezels ^O^
pi_126051629
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 19:52 schreef computergirl het volgende:
Die langwerkende antibiotica per injectie zijn ook een uitkomst voor baasjes met lastige poezels ^O^
:) idd!!
pi_126052410
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 11:11 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Furminator. Echt een uitvinding. Kost wat maar dan heb je ook wat :P
  zaterdag 4 mei 2013 @ 13:55:07 #79
244933 trovey
Nachtoele
pi_126055246
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

het zou echt een top idee zijn als fabrikanten kattenmedicatie in een acceptabel smaakje zouden aanleveren. Ooit had ik een pil voor wormen of iets dergelijks dat zelfs bij mijn lastigste kater zo naar binnen ging, ideaal :).
Met easypil of andere verstop optie is het voor een kort kuurtje wel te doen, maar bij medicijnen die je dagelijks of zelfs 2x per dag moet geven lukt dat bij lastige eters ook niet.
Bij mijn schildklier-kater zijn we op het laatst nog overgestapt op medicatie via een oorzalf
En dan heb je nog genoeg katten die dat lekkere kippensmaakje niet blieven ....pppit...hier heb je hem terug...kippensmaak of niet :6 _O-
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_126062273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 10:56 schreef Bartjebart het volgende:
Ja, onze poes ook. Dacht zelfs even dat er iets mis was, maar ben door deze posts gerustgesteld :D
Tails tell tales
pi_126121530
Hoi kattenkenners!

Hebben jullie tips om diarree op te vangen bij een kitten van 2,5 week oud?
Ik weet dat moeder stimmuleerd om de boel daar te likken, hoe kan ik dit nabootsen?

1 van de 2 kittens uit ons nestje heeft namelijk vermoedelijk last van diarree en we willen wat opvangen zodat de dierenarts dit kan onderzoeken.
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
  maandag 6 mei 2013 @ 11:21:40 #82
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_126122059
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:01 schreef Croli het volgende:
Hoi kattenkenners!

Hebben jullie tips om diarree op te vangen bij een kitten van 2,5 week oud?
Ik weet dat moeder stimmuleerd om de boel daar te likken, hoe kan ik dit nabootsen?

1 van de 2 kittens uit ons nestje heeft namelijk vermoedelijk last van diarree en we willen wat opvangen zodat de dierenarts dit kan onderzoeken.
Met een vochtig lapje (niet te koud ;) )
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_126122280
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 11:21 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Met een vochtig lapje (niet te koud ;) )
En als de diarree dan op dat lapje terecht komt, kan de dierenarts het dan nog gebruiken voor onderzoek?
Clever lives end up rusty and forgotten. Brilliant minds end up with alzheimers.
pi_126135538
Als je echt ontlastingsonderzoek wil, dan is het beste als je drie dagen ontlasting opvangt. Daarvoor kan je bij de dierenarts buisjes kruigen en dan kan je met een klein schepje die erbij zit kleine beetjes erin doen. Dan sturen ze het op naar het lab.

Maar 2,5 week en nu al diarree. Arm kleintje. Krijgt ze wel moedermelk?Wees heel erg alert op uitdroging, dit kan erg snel gaan.

Je kan ook altijd de dierenarts bellen. De dierenartsassistente zal je wel veel adviezen kunnen geven.
pi_126141352
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:11 schreef WinnieWana het volgende:
Als je echt ontlastingsonderzoek wil, dan is het beste als je drie dagen ontlasting opvangt. Daarvoor kan je bij de dierenarts buisjes kruigen en dan kan je met een klein schepje die erbij zit kleine beetjes erin doen. Dan sturen ze het op naar het lab.

Maar 2,5 week en nu al diarree. Arm kleintje. Krijgt ze wel moedermelk?Wees heel erg alert op uitdroging, dit kan erg snel gaan.

Je kan ook altijd de dierenarts bellen. De dierenartsassistente zal je wel veel adviezen kunnen geven.
We zijn gisteren en vannochtend bij de dierenarts geweest. Gisteren was ze ineens 14 gram afgevallen. Alarmbellen!!
De dierenarts heeft haar vocht (30CC) en antibiotica gegeven en vannochtend ook.
Heb net inderdaad even met de dierenarts gebeld weer. Heb het huidje gecontroleerd op uitdroging, maar dat veert gelijk weer terug en met de toegediende vocht van vanmorgen zou dit ook niet gebeuren.

Inderdaad heel sneu voor t beestje, maar ze is gelukkig nog wel goed levendig. Stoeien en rondbanjerren (kan het nog niet echt lopen noemen!) Morgenochtend weer naar de dierenarts voor waarschijnlijk een nieuwe sessie vocht. Maar ik hoop wel dat ze vannacht nog wat aankomt.

En de dierenartsassistente zei voor het opvangen haar op een gladde oppervlakte of een bakje te zetten. beetje kru vind ik t wel. In een doekje doen is niet de bedoeling omdat ze er dan niks mee kunnen. Dus tja hoe ik dat nu moet gaan fixen...???
pi_126142909
Ow en ze drinkt wel goed bij mams! ik zie haar heel regelmatig aan de tepel hangen. Haar broertje (het zijn 2 kittens) doet het overigens prima. groeit als de malle en was vanochtend al bijna 400 gram!!
  Moderator maandag 6 mei 2013 @ 20:43:49 #87
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126144934
Er zullen hier wel mensen rondlopen wiens katten buiten komen(mijne niet, flat woning) en die dit misschien weten.
Er lopen bij mij in de buurt 2 katten rond die op al het eten wat ze kunnen vinden af duiken. Denk aan vuilniszakken open trekken, weggegooid brood etc etc.
Ze zijn absoluut niet dik maar ook niet mager. Nou zit ik me dus heel sterk af te vragen of ze van mensen uit de buurt zijn of dat het straatkatten zijn.
Ze dragen geen halsbandje.
Is het normaal voor katten die buiten komen dat ze zoveel eten buiten verzamelen?
Nu is dit natuurlijk moeilijk na te gaan omdat je je katten buiten natuurlijk niet constant in de gaten kan houden maar misschien dat sommige het hier weten van hun eigen katten.
Keiharde porno!
pi_126164130
Enig idee waar de navulcassettes voor de Litter Locker II nog verkrijgbaar zijn? Zooplus heeft die dingen niet meer in het assortiment. :'(
pi_126164253
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:36 schreef sylvesterrr het volgende:
Enig idee waar de navulcassettes voor de Litter Locker II nog verkrijgbaar zijn? Zooplus heeft die dingen niet meer in het assortiment. :'(
Syl, ik heb die litter locker II ook, en ik gebruik die navulcassettes allang niet meer, veel te duur. Ik koop bij de AH van die groene vuilniszakken, 20 liter is dat geloof ik, maar die gele van 16 liter kunnen ook. Ik doe er voor de zekerheid 2 (gewoon 2 zakken in elkaar doen) in die litterlocker, wel zo dat er een stukje over de rand blijft, dan heb ik nog een lege navulcassette, die doe ik er als een soort van vergrendeling in zeg maar, dat de vuilniszakjes goed blijven zitten, en dan het deksel er weer op. Klaar. Veel goedkoper op deze manier dan die cassettes. En als de zak vol is, deksel eraf, cassette eruit, zak kan je er dan zo uithalen, ff draaien en dichtknopen en de afvalbak in.
pi_126170123
wat is dan het voordeel van de litter locker?
ik heb gewoon een goed afsluitend wc prullenbakje. daar ruik je ook niets van.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:42:16 #91
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126170309
Nou, ik ruik het bij mij wel :X. Nu staat de prullenbak in de kattenkamer, dus dat scheelt, en eventueel zou ik de drolletjes nog in de keuken kunnen gooien, een verdieping lager.
And eternity in an hour.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 13:42:38 #92
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126170326
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:36 schreef sylvesterrr het volgende:
Is je kat (Salem, toch?) eigenlijk nog teruggekomen?
And eternity in an hour.
pi_126170714
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:42 schreef _Dido_ het volgende:
Nou, ik ruik het bij mij wel :X. Nu staat de prullenbak in de kattenkamer, dus dat scheelt, en eventueel zou ik de drolletjes nog in de keuken kunnen gooien, een verdieping lager.
ik gooi de drolletjes juist in een aparte prullenbak omdat ik de lucht niet bij de prullenbak in de keuken wil hebben.
als de klep open gaat om te scheppen ruik je het even, maar dan hang je al met je neus boven de kattenbak dus dat maakt geen verschil. met de klep dicht ruik niemand er meer iets van.
pi_126170716
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:40 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Syl, ik heb die litter locker II ook, en ik gebruik die navulcassettes allang niet meer, veel te duur. Ik koop bij de AH van die groene vuilniszakken, 20 liter is dat geloof ik, maar die gele van 16 liter kunnen ook. Ik doe er voor de zekerheid 2 (gewoon 2 zakken in elkaar doen) in die litterlocker, wel zo dat er een stukje over de rand blijft, dan heb ik nog een lege navulcassette, die doe ik er als een soort van vergrendeling in zeg maar, dat de vuilniszakjes goed blijven zitten, en dan het deksel er weer op. Klaar. Veel goedkoper op deze manier dan die cassettes. En als de zak vol is, deksel eraf, cassette eruit, zak kan je er dan zo uithalen, ff draaien en dichtknopen en de afvalbak in.
Bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen. Ik vind de kosten overigens nog wel meevallen, 1 casette is goed voor 4-5 weken. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:42 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Is je kat (Salem, toch?) eigenlijk nog teruggekomen?
Salem is helaas nog steeds niet terecht. Muezza zit al bijna 3 maanden zonder z'n maatje. ;(
pi_126170956
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:53 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen. Ik vind de kosten overigens nog wel meevallen, 1 casette is goed voor 4-5 weken. :)

[..]

Salem is helaas nog steeds niet terecht. Muezza zit al bijna 3 maanden zonder z'n maatje. ;(
Ja, zo duur is het natuurlijk ook weer niet, maar bij mij gingen ze er toch redelijk vlot doorheen. En met van die vuilniszakjes is net zo makkelijk.

Wel zwaar klote van Salem. Ik vrees het ergste eigenlijk. Of nou ja, hopen dat ie misschien bij iemand anders dan zit ofzo. Want ik kan me niet voorstellen dat ie op een dag weer voor de stoep staat. Hoe is het nu met Muezza?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 14:01:22 #96
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126170980
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:53 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

[..]

Nou, dat klinkt niet echt goed, helaas... ;(. Verrot... :{.
And eternity in an hour.
pi_126171280
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 14:00 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ja, zo duur is het natuurlijk ook weer niet, maar bij mij gingen ze er toch redelijk vlot doorheen. En met van die vuilniszakjes is net zo makkelijk.

Wel zwaar klote van Salem. Ik vrees het ergste eigenlijk. Of nou ja, hopen dat ie misschien bij iemand anders dan zit ofzo. Want ik kan me niet voorstellen dat ie op een dag weer voor de stoep staat. Hoe is het nu met Muezza?
Ik zal het binnenkort eens proberen met die vuilniszakken. Iedere ¤uro die ik kan besparen is mooi meegenomen tegenwoordig. :P

Ik hoop ook dat hij gewoon bij iemand anders zit. Muezza verveelt zich uiteraard. ;( Ik ben de afgelopen twee maanden al een paar keer naar het asiel geweest, maar ik heb helaas nog geen geschikte kat kunnen vinden om te adopteren.
pi_126179717
quote:
5s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:43 schreef dud0r het volgende:
Er zullen hier wel mensen rondlopen wiens katten buiten komen(mijne niet, flat woning) en die dit misschien weten.
Er lopen bij mij in de buurt 2 katten rond die op al het eten wat ze kunnen vinden af duiken. Denk aan vuilniszakken open trekken, weggegooid brood etc etc.
Ze zijn absoluut niet dik maar ook niet mager. Nou zit ik me dus heel sterk af te vragen of ze van mensen uit de buurt zijn of dat het straatkatten zijn.
Ze dragen geen halsbandje.
Is het normaal voor katten die buiten komen dat ze zoveel eten buiten verzamelen?
Nu is dit natuurlijk moeilijk na te gaan omdat je je katten buiten natuurlijk niet constant in de gaten kan houden maar misschien dat sommige het hier weten van hun eigen katten.
Dat is moeilijk te zeggen, er zijn katten die gewoon alles eten maar het kan inderdaad ook dat ze dakloos zijn. Zijn ze te benaderen ?
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 17:49:07 #99
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126180452
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Dat is moeilijk te zeggen, er zijn katten die gewoon alles eten maar het kan inderdaad ook dat ze dakloos zijn. Zijn ze te benaderen ?
Met een beetje voer komen ze redelijk dichtbij maar dichter dan een meter of 1,5 kan je niet in de buurt komen.
Keiharde porno!
pi_126180785
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 17:49 schreef dud0r het volgende:

[..]

Met een beetje voer komen ze redelijk dichtbij maar dichter dan een meter of 1,5 kan je niet in de buurt komen.
En wanneer ze naar voer toe komen, zijn ze dan redelijk ontspannen of op hun hoede ? Zijn ze normaal midden op de dag actief of meer in de schemering ?
  Moderator dinsdag 7 mei 2013 @ 18:08:09 #101
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_126181040
Redelijk op hun hoede. Tijd dat ze actief zijn verschilt. Heb ze zowel midden op de dag als in de schemering en 's nachts gezien.
Keiharde porno!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')