abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126636970
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 15:54 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nee maar dat voer is volgens de dierenarts voor alles wat met de blaas te maken heeft...
Volgens mij is dat oplossende voer niet zo supergoed voor ze. Mijn DA checkt regelmatig de urine de meneer met het grootste probleem hier. Als het weer wat slechter gaat mag hij op de SD. Na één zak SD weer controle en dan evt. nog een zak SD, maar moet altijd z.s.m. weer op de CD.
pi_126637351
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 16:18 schreef CaveCanem het volgende:

[..]

Volgens mij is dat oplossende voer niet zo supergoed voor ze. Mijn DA checkt regelmatig de urine de meneer met het grootste probleem hier. Als het weer wat slechter gaat mag hij op de SD. Na één zak SD weer controle en dan evt. nog een zak SD, maar moet altijd z.s.m. weer op de CD.
Nja ik ben er dus ook mee gestopt.

Maar hier is het echt een opeenstapeling van dingen geweest :')
- blaasgruis volgens DA1, ruim een jaar.
- geen blaasgruis (geen aanwijzingen voor iig), wel blaasontsteking volgens DA2.
- geen blaasontsteking, maar toch aanwijzingen voor een lichte blaasgruis.
- geen aanwijzingen voor blaasontstekingen of blaasgruis, wel bloed in de urine.
:{
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_126642499
quote:
2s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:08 schreef DaMook het volgende:
Mijn balkon is eindelijk catproof *O* .

[ afbeelding ]

Mac maakt er meteen gebruik van, eerst voorzichtig daarna al alsof ze niet beter weet, maar Tosh ligt telkens als de deur open is op zijn "ik ben bang" plekje.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:23 schreef loecje het volgende:
ziet er netjes uit DaMook.

hier zitten de katten ook het liefst op het kastje om over de balkonrand heen te kijken

samen vogeltjes kijken
[ afbeelding ]

en met dit soort momenten ben ik heel blij dat we het balkon hebben afgezet:
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 20:18 schreef loecje het volgende:

[..]

nog een leuke foto:
[ afbeelding ]

in het zonnetje loeren naar de benedenbuurman.
achterpoten op het kastje, voorpoten op de balkonrand.
Echt super cool dat jullie zulke dingen maken (of laten maken) voor jullie katten..Echte dierenvrienden die hiervoor tijd en geld insteken ^O^
pi_126643105
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 18:45 schreef Skillsy het volgende:

[..]

[..]

[..]

Echt super cool dat jullie zulke dingen maken (of laten maken) voor jullie katten..Echte dierenvrienden die hiervoor tijd en geld insteken ^O^
dankje

ik vind het iets wat erbij hoort. qua tijd en kosten stelt het ook weinig voor.
  vrijdag 17 mei 2013 @ 19:59:31 #205
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_126645518
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 11:35 schreef loecje het volgende:
hoogtevrees is met een net ophangen wel lastig ja.
ik mag ook niets aan het balkon vastmaken. daarom een frame van latjes gemaakt en daarin het net opgehangen met haken en tyribs.
het frame zit stiekem op 4 plekken vast in de gevel. dat werk ik wel weer weg als het frame weg moet.
Ik weet niet eens of ik het mag :P ,is wel een koopappartement. Heb het gewoon gedaan, laat ze maar komen met hun klachten :P . Weet wel dat we geen was hoger dan de reling te drogen mogen hangen :') . Je ziet het net trouwens ook amper en het plexiglas zit tot de reling dus mag. De houten latjes ga ik nog verven in de kleur van het hekje (die vallen nu wel op) :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_126646461
zo'n net valt ook amper op. helemaal dat doorzichtige wat jij hebt.
en voor brandveiligheid maakt het ook niets uit zo'n net is zo kapot als het echt moet.
pi_126746820
Echt, stomme kat heeft net een veertje van zon verenstokje opgegeten. Kreeg haar niet te pakken om het op tijd uit haar mond te krijgen. Nu hoop ik a) dat het gewoon een natuurlijke veer is en dus een veer die ze ook wel eens binnen krijgen als ze vogels eten. en b) dat hij dr zonder problemen uit komt, linksom of rechtsom..

Echt stom beest :( Hoop maar dat het geen kwaad kan :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Yashaaaaa op 19-05-2013 23:31:56 ]
  zondag 19 mei 2013 @ 23:37:49 #208
50442 DaMook
pi_126747630
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Echt, stomme kat heeft net een veertje van zon verenstokje opgegeten. Kreeg haar niet te pakken om het op tijd uit haar mond te krijgen. Nu hoop ik a) dat het gewoon een natuurlijke veer is en dus een veer die ze ook wel eens binnen krijgen als ze vogels eten. en b) dat hij dr zonder problemen uit komt, linksom of rechtsom..

Over die dingen maak ik me niet eens druk :D . Komt vanzelf wel goed :Y .

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
  zondag 19 mei 2013 @ 23:38:43 #209
50442 DaMook
pi_126747693
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:18 schreef loecje het volgende:
zo'n net valt ook amper op. helemaal dat doorzichtige wat jij hebt.
en voor brandveiligheid maakt het ook niets uit zo'n net is zo kapot als het echt moet.
Het is dat ik weet dat het er hangt, maar anders valt het idd niet op, heb het van verschillende kanten bekeken en zag het wrs alleen omdat ik wist dat het er hing :) .

pi_126749689
quote:
2s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:37 schreef DaMook het volgende:

[..]

Over die dingen maak ik me niet eens druk :D . Komt vanzelf wel goed :Y .
Mja, meestal doet ze niet echt stomme dingen. Dus ben gewoon geschrokken. Wss "eerstekatsyndroom"
  maandag 20 mei 2013 @ 00:18:53 #211
244933 trovey
Nachtoele
pi_126749828
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 23:24 schreef Yashaaaaa het volgende:

Zijn natuurlijke veren en die verteren ze gewoon....als je weet wat ze hier allemaal weg hebben gewerkt. :X :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 20 mei 2013 @ 00:22:39 #212
244933 trovey
Nachtoele
pi_126750004
quote:
2s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:08 schreef DaMook het volgende:
Mijn balkon is eindelijk catproof *O* .

[ afbeelding ]

Mac maakt er meteen gebruik van, eerst voorzichtig daarna al alsof ze niet beter weet, maar Tosh ligt telkens als de deur open is op zijn "ik ben bang" plekje.

[ afbeelding ]
Ik heb ooit een kater gehad die net zo lang zat te peuteren aan dat soort netten tot er een gaatje inzat....verder doorpeuteren :9 ....groter gat en weg was hij naar de buren....en de rest van de club volgde al snel. :') Nu heb ik al jaren metalen gaas....komt niemand meer doorheen. :7 Ik ben nog altijd slimmer dan mijn katten. }:|
Optimist tot in de kist
pi_126750145
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:18 schreef trovey het volgende:

[..]

Zijn natuurlijke veren en die verteren ze gewoon....als je weet wat ze hier allemaal weg hebben gewerkt. :X :')
Ben al beter gerustgesteld nu, tnx ;)
  maandag 20 mei 2013 @ 00:37:45 #214
50442 DaMook
pi_126750748
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:22 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb ooit een kater gehad die net zo lang zat te peuteren aan dat soort netten tot er een gaatje inzat....verder doorpeuteren :9 ....groter gat en weg was hij naar de buren....en de rest van de club volgde al snel. :') Nu heb ik al jaren metalen gaas....komt niemand meer doorheen. :7 Ik ben nog altijd slimmer dan mijn katten. }:|
Ze kunnen er niet voor gaan zitten iig, daar is het te hoog voor.

maandag 20 mei 2013 @ 00:38:18 #215
244933 trovey
Nachtoele
pi_126750771
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:37 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ze kunnen er niet voor gaan zitten iig, daar is het te hoog voor.
Randjeslopers. :P
Optimist tot in de kist
  Moderator donderdag 23 mei 2013 @ 12:07:35 #216
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_126897686
Heeft iemand hier ervaring met een kat met rugpijn? Wat zijn de symptomen? En wat zijn de stappen om te nemen? Ja dierenarts, zijn we gisteren geweest en die dacht aan een kneuzing of zo maar wat als het een terugkerend iets is?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_126899002
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:07 schreef senesta het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een kat met rugpijn? Wat zijn de symptomen? En wat zijn de stappen om te nemen? Ja dierenarts, zijn we gisteren geweest en die dacht aan een kneuzing of zo maar wat als het een terugkerend iets is?
Hier heeft er eentje een tijdje rugpijn gehad, begon met dat ze met d'r vachtje bewoog als je in de buurt van 't gebied achterop op d'r rug kwam (zoals dat bewegen met de vacht wat ze doen als er iets op de vacht ligt) en werd daarna duidelijker, doordat ze met d'r koppie snel je kant op keek enzo als je d'r in de buurt aaide, ze had er duidelijk echt pijn van en ook d'r humeur werd wat minder. Heb foto's laten maken, was niks te zien, maar ze heeft toen een tijdje pijnstilling gehad en het is vanzelf over gegaan. Geen idee wat de oorzaak was, en nu heeft ze wel af en toe dat ze 'n paar dagen met dat vachtje zo beweegt rond dat gebied, dat het dus duidelijk wel even gevoelig is maar verder dan dat gaat het niet en duurt nooit lang.
  Moderator donderdag 23 mei 2013 @ 13:02:35 #218
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_126899756
Dat trillen met de vacht ken ik wel ja :o En het omkijken ook :@ Ik had er steeds een andere betekenis aan gegeven :@ Ik ga inderdaad ook maar een foto aanvragen, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust. Bedankt :*
pi_126899904
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 19:23 schreef loecje het volgende:
ziet er netjes uit DaMook.

hier zitten de katten ook het liefst op het kastje om over de balkonrand heen te kijken

samen vogeltjes kijken
[ afbeelding ]

en met dit soort momenten ben ik heel blij dat we het balkon hebben afgezet:
[ afbeelding ]
Hier ook bijna hetzelfde balkon:

Ze hangen graag op de buizen, of tussen het net en de buizen. Geeft niks, het net is toch uberstevig, en slopen doen ze niet :)
pi_126900173
Ja dat trillen bedoel ik idd :) Dit dametje is een ontzettende kroelkont maar kan ook ontzettend vuil kijken dus als ze dan zo omkijkt, dan is het vrij duidelijk :+ Wat 't toen ook duidelijker maakte was een van m'n andere katten, die 2 moeten elkaar niet zo en hij had snel door dat die plek gevoelig was. Blijkbaar wel leuk om d'r tegenaan te petsen dan, liefst zo hop met 2 poten }:| Kan bij haar soms ook voelen dat in dat gebied de spieren wat harder zijn, en dan masseer ik de boel zachtjes tot het wat soepeler wordt, dat lijkt wel te helpen als ze weer wat gevoeliger is. Misschien helpt dat bij jouw kat ook wat? Iig beterschap ermee!
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:42:34 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126909473
Worden katten, naarmate ze ouder worden, daar niet sowieso gevoeliger?

Ik vind het typisch oudekattengedrag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_126910087
quote:
5s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:42 schreef Lienekien het volgende:
Worden katten, naarmate ze ouder worden, daar niet sowieso gevoeliger?

Ik vind het typisch oudekattengedrag.
"Oudekattengedrag" in de vorm van gevoeligheid aan de achterhand is meestal artrose. Helaas enorm ondergediagnosticeerd en - behandeld omdat katten hun pijnklachten het liefst verbergen. http://www.dierenkliniekw(...)/senior/artrose.html
  donderdag 23 mei 2013 @ 17:00:33 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126910286
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

"Oudekattengedrag" in de vorm van gevoeligheid aan de achterhand is meestal artrose. Helaas enorm ondergediagnosticeerd en - behandeld omdat katten hun pijnklachten het liefst verbergen. http://www.dierenkliniekw(...)/senior/artrose.html
Dat beschrijft dus precies onze kat.

Krijg alleen bij de site het gevoel dat ze me per se producten willen aanpraten.
  donderdag 23 mei 2013 @ 17:05:43 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_126910504
Ik neem het trouwens wel mee bij het aanstaande jaarlijkse bezoek aan de dierenarts.

Als ander voer de klachten kan verminderen, ga ik dat ook zeker wel proberen.
pi_126910879
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat beschrijft dus precies onze kat.

Krijg alleen bij de site het gevoel dat ze me per se producten willen aanpraten.
Het is wel erg hallelujah j/d ja.
Ik ben wel eens naar een lezing over oude katten geweest die gegeven werd door prof Gunn-Moore van de universiteit van Edinburgh, zij was heel positief over dat j/d voer. Maar ja, ze had ook meegeholpen het te ontwikkelen ;)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2013 @ 11:05:01 #226
163650 Greys
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:38:48 #227
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127098775
Hallo kattenliefhebbers, :D

Even een vraagje, ik ben zondag met mijn kat (1 juni 13 O+ ), verhuisd. Van een studentenkamer, naar een appartement. Ze is een echte binnenkat.
Eerste dag en nacht gingen goed, veel op schoot zitten, 's nachts rustig.
Maar afgelopen nacht bleef ze maar miauwen...
Hoe kun je dit het beste aanpakken? We willen haar eigenlijk niet in de slaapkamer hebben.
Vannacht wel even geprobeert, maar we deden geen oog dicht (met nagels aan tapijt haken, op het bed, en er weer af).

(ze is overigens helemaal gezond, laatst nog helemaal laten nakijken bij dierenarts)
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:41:09 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127098833
Ja, da's de overgang. De kat moet wennen. Wij verhuisden ruim twee jaar terug. De eerste week wilde ze op bed slapen, deed ze anders nooit. Kostte mij mijn nachtrust, want ze wilde aan mijn kant slapen. Daarna zocht ze alweer vrij snel eigen plaatsjes elders in het huis op.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:58:51 #229
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127099307
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:41 schreef Lienekien het volgende:
Ja, da's de overgang. De kat moet wennen. Wij verhuisden ruim twee jaar terug. De eerste week wilde ze op bed slapen, deed ze anders nooit. Kostte mij mijn nachtrust, want ze wilde aan mijn kant slapen. Daarna zocht ze alweer vrij snel eigen plaatsjes elders in het huis op.
Klinkt logisch, ik moet ook nog wennen :P
Enig idee hoe lang dit ongeveer kan duren?
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:00:11 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127099348
Ik verwacht dat het na een week alweer heel anders is. Ik zou niet te bang zijn om haar nu wel in de slaapkamer toe te laten en over een week of twee weken haar de toegang weer te gaan ontzeggen.
pi_127099372
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:25 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ben al beter gerustgesteld nu, tnx ;)
Je wil niet weten wat ik af en toe tegenkom met poepjes scheppen :N ..
Een takje die uit een drol steekt, of een compleet draadje (die trekt madam uit de kussens en eet blijkbaar wel eens eentje op 8)7 )
Ik ga er vanuit dat alles gewoon netjes via de achterkant de kat weer verlaat :P
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:28:06 #232
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127100238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik verwacht dat het na een week alweer heel anders is. Ik zou niet te bang zijn om haar nu wel in de slaapkamer toe te laten en over een week of twee weken haar de toegang weer te gaan ontzeggen.
Ok, bedankt!
Is er verder nog iets dat het makkelijker voor haar kan maken?
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:30:20 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127100298
Gewoon rust en aandacht. En misschien Feliway, maar ik krijg nog niet de indruk dat ze heel gestresst is. Ze eet goed, doet alles op de bak?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:34:06 #234
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127100427
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:30 schreef Lienekien het volgende:
Gewoon rust en aandacht. En misschien Feliway, maar ik krijg nog niet de indruk dat ze heel gestresst is. Ze eet goed, doet alles op de bak?
Ja op de bak gaat het goed, maar ze eet erg weinig. Alleen als ik met haar naar het bakje loop en erbij ga zitten wil ze eten... Als ik wegloop, loopt ze meteen met me mee.
Dat heeft ze nog nooit gedaan.
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:38:22 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127100559
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:34 schreef GoWithIt het volgende:

[..]

Ja op de bak gaat het goed, maar ze eet erg weinig. Alleen als ik met haar naar het bakje loop en erbij ga zitten wil ze eten... Als ik wegloop, loopt ze meteen met me mee.
Dat heeft ze nog nooit gedaan.
Begrijpelijk. En dat komt wel weer goed.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:52:02 #236
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127100957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Begrijpelijk. En dat komt wel weer goed.
Ik vind het zo schattig en sneu tegelijk :@
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:53:16 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127101004
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:52 schreef GoWithIt het volgende:

[..]

Ik vind het zo schattig en sneu tegelijk :@
Het is aandoenlijk. :)
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:04:22 #238
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_127143563
Even een vraagje wat betreft het wennen aan een nieuw huis voor onze twee katten. We verhuizen naar een huis waar we niet zo gauw de mogelijkheid hebben om een kattenluik te plaatsen. Wat nu? :P De katten zijn gewend in en uit te mogen en ik wil eigenlijk ook geen stinkende kattenbak in de keuken :+

Onze kater is trouwens een echte buitenkat. Dagelijks komt hij maar een aantal minuten (!) bij ons naar binnen, voor de rest vermaakt hij zich prima buiten. Soms sluiten we hem even op in huis voor een paar uur, maar aan het gemiauw te horen weten we dat hij dit natuurlijk niet wil. Dit zal vast een probleem worden met verhuizen.. Hoe lang moet ik hem minimaaaaaaaal binnen houden wil ik voorkomen dat hij verdwaald? We gaan overigens niet in de buurt van de oude woning wonen (ruim 35 km verderop), dus ik hoop niet dat hij gaat zoeken naar zijn oude omgeving. Met onze andere kat verwachten we geen problemen. Dana is zo aanhankelijk dat zo nooit van onze zijde wijkt :')

Oja, nog tips voor een soort-van-kattenluik-oplossing? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_127145357
Ik heb ooit de buitenkat van mijn vriend ook moeten laten wennen aan 'binnen zijn'
Gewoon gewacht tot mevrouw binnen kwam om te vreten door het raam wat dag en nacht open stond voor haar... toen alles dicht gedaan en mevrouw flipte als een gek :X
Was ook nog eens een half siamees dus lulde de eerste 2 maanden de oren van mn kop, slapeloze nachten en het behang van de muur :P
Ze kreeg elke paar maanden kittens omdat haar hormonen zo enorm aanwezig waren en dat moest afgelopenzijn.
Ze moest ook zelfs eerst aan de pil voordat ze geholpen kon worden dus dat heeft ook nog het vel van mn handen gekost :)
Nu weet ze niet anders meer dan lekker bij ons kroelen, raakt in paniek als ik bijv. Ga douchen met de deur dicht omdat ze bij me wil zijn :D
Ik ben van mening dat je kat heus wel aan een dichte deur kan wennen als je maar volhoudt.
En die kattenbak? Ja dat is het kadootje wat je erbij krijgt als je katten hebt :)
pi_127151636
Vraag over het inenten!

Kreeg een brief van de DA dat het weer tijd is voor de jaarlijkse inentingen.
Nu komen mijn katten niet buiten, alleen op t balkon, en in principe niet in aanraking met andere katten. Ik wel, maar niet heel vaak.
Ik hoor van best veel mensen dat ze hun katten niet elk jaar laten inenten.
Hoe denken jullie hierover?

Ik heb ze verzekerd, dus dat zou gedekt moeten worden, maar ik ben gewoon benieuwd naar de noodzaak ervan en dan kan ik de katten eventueel een trauma besparen ;)
Be someone that makes you happy
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:08:23 #241
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_127151850
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:50 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik heb ooit de buitenkat van mijn vriend ook moeten laten wennen aan 'binnen zijn'
Gewoon gewacht tot mevrouw binnen kwam om te vreten door het raam wat dag en nacht open stond voor haar... toen alles dicht gedaan en mevrouw flipte als een gek :X
Was ook nog eens een half siamees dus lulde de eerste 2 maanden de oren van mn kop, slapeloze nachten en het behang van de muur :P
Ze kreeg elke paar maanden kittens omdat haar hormonen zo enorm aanwezig waren en dat moest afgelopenzijn.
Ze moest ook zelfs eerst aan de pil voordat ze geholpen kon worden dus dat heeft ook nog het vel van mn handen gekost :)
Nu weet ze niet anders meer dan lekker bij ons kroelen, raakt in paniek als ik bijv. Ga douchen met de deur dicht omdat ze bij me wil zijn :D
Ik ben van mening dat je kat heus wel aan een dichte deur kan wennen als je maar volhoudt.
En die kattenbak? Ja dat is het kadootje wat je erbij krijgt als je katten hebt :)
Nouja ze mogen uiteindelijk wel naar buiten hoor, we proberen als we wat meer geld hebben een extra achterdeur te regelen waar we een kattenluik in kunnen maken, maar tot die tijd moeten we eerst de katten laten wennen en daarna de deur open en dicht voor ze doen :')

Ik herken het aanhankelijke in ieder geval we, soms heeft onze kater een goede bui en dan is hij ook zo. Totdat hij weer door heeft dat het kattenluik open staat :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:08:51 #242
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_127151874
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:03 schreef Nallie het volgende:
Vraag over het inenten!

Nu komen mijn katten niet buiten, alleen op t balkon, en in principe niet in aanraking met andere katten. Ik wel, maar niet heel vaak.

Ik heb ze verzekerd, dus dat zou gedekt moeten worden, maar ik ben gewoon benieuwd naar de noodzaak ervan en dan kan ik de katten eventueel een trauma besparen ;)
Als je verzekerd bent kun je het toch gewoon doen. Zo'n trauma is het nou toch ook weer niet voor je katten hoor :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_127152044
quote:
Vraag over het inenten!

inenten hoort niet standaard bij de meeste verzekeringen toch? Moet je meestal extra voor betalen..
Ik weet niet hoe oud je katten zijn, maar de eerste paar jaar zou ik ze toch wel laten enten. Dan bouwen ze de antistoffen in ieder geval op.
pi_127152066
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:08 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Als je verzekerd bent kun je het toch gewoon doen. Zo'n trauma is het nou toch ook weer niet voor je katten hoor :+
Nou de vorige keer is eentje een week in een soort shock geweest :') en ze is al heel bang, dus liever hou ik haar een beetje kalm.
Be someone that makes you happy
pi_127152313
een standaard verzekering vergoed idd geen preventieve zorg zoals entingen. maar de verzekering eist wel dat je je kat goed verzorgt en de adviezen van de DA opvolgt.

kan een verzekeraar er moeilijk over gaan doen als je niet gaat enten? dat ze die brief zien als advies van de DA wat je moet opvolgen?
pi_127157294
Ik heb besloten om die van mij gewoon elke 2 jaar te laten inenten in plaats van elk jaar.
Banjer (1) heeft bij de fokker al zijn inentingen gehad als kitten zijnde dus die mag vrijdag en van doeraq (8) is het 2 jaar geleden dus die mag ook vrijdag en daarna gaan ze samen op.
De katten zijn binnen/eigen tuin katten.
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 16:03:16 #247
184769 crew  Deisyy
pi_127157456
quote:
Vraag over het inenten!

Vorig jaar zat ik met hetzelfde dilemma, mijn katten komen ook niet buiten, maar omdat ,je zelf wel buiten komt kan je via je schoenen ziektekiemen mee naar huis nemen.

Vanwege een operatie in het verleden is het voor één van mijn katten altijd een stressvolle gebeurtenjs om naar de dierenarts te gaan, maar mijn dierenarts bleek ook huisbezoek te doen voor inentingen, dat is prima bevallen, want het scheelt heel veel spanning.

Misschien kan je dat ook eens aan je egen dierenarts vragen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_127158434
Ik ben gisteren geweest met Hero :) Hij vond het deze keer echt helemaal niks, ik denk dat hij nog weet dat hij er de vorige keer was voor castratie. Hij was toen echt bang toen ik hem ophaalde en was heel blij om ons weer te zien :'( O+
Gelukkig was het nu zo weer voorbij en hij is helemaal goedgekeurd.

Waarom sla je trouwens een jaar over terwijl de enting 1 jaar geldig is?
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:38:48 #249
50442 DaMook
pi_127164218
Owja daar moet ik ook nog heen met die twee van mij, maar DA aan huis zou hier echt niet werken, die schieten als er iemand anders dan ik binnenkomt meteen weg en dan krijg ik ze amper gepakt (plus dat dat niet helpt met het wennen aan bezoekers) :D . Als ik ze meeneem naar de DA zitten ze heel angstig, maar rustig in de bench, veel makkelijker dus :P .

pi_127169922
Ik dacht dat Sophie in juni moest, maar net opgezocht en het is toch juli. Verder nog nooit met dr naar de dierenarts geweest (behalve voor dr sterilisatie, maar dat was de dierenarts in de buurt van het asiel) dus ga denk ik maar hier naar de dichtstbijzijnde.
pi_127170005
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik dacht dat Sophie in juni moest, maar net opgezocht en het is toch juli. Verder nog nooit met dr naar de dierenarts geweest (behalve voor dr sterilisatie, maar dat was de dierenarts in de buurt van het asiel) dus ga denk ik maar hier naar de dichtstbijzijnde.
Die op de st anna tegenover het ziekenhuis schijnt heel goed te zijn
pi_127170078
Dat is volgens mij ook de dichtstbijzijnde :P Alhoewel er op de Sint Anna meer zitten :P

En heb inderdaad goede verhalen gehoord over een DA op de st Anna, maar geen idee dus welke :P
pi_127170110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat is volgens mij ook de dichtstbijzijnde :P Alhoewel er op de Sint Anna meer zitten :P

En heb inderdaad goede verhalen gehoord over een DA op de st Anna, maar geen idee dus welke :P
ik heb je een dm gestuurd ;)
pi_127170961
Ja, had ze zelf ook al gevonden, maar er zit ook nog een andere iets verder op. Naja kijk in juli nog wel ff verder :)

Lees wel meer positieve reacties over die jij gedmt had. En site ziet er ook duidelijk en overzichtelijk uit. Die andere heeft er geen prijzen op staan. Dus dat gaat hem denk ik worden.

En voor Sophie wel zo fijn dat het zo dichtbij mogelijk is.

Bovendien kan je bij deze makkelijker parkeren :P
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 22:06:51 #255
184769 crew  Deisyy
pi_127176734
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:38 schreef DaMook het volgende:
Owja daar moet ik ook nog heen met die twee van mij, maar DA aan huis zou hier echt niet werken, die schieten als er iemand anders dan ik binnenkomt meteen weg en dan krijg ik ze amper gepakt (plus dat dat niet helpt met het wennen aan bezoekers) :D . Als ik ze meeneem naar de DA zitten ze heel angstig, maar rustig in de bench, veel makkelijker dus :P .
Dan is het inderdaad makkelijker om ze in de bench mee te nemen.

Die twee katten van mij zijn nieuwsgierige allemansvrienden, zodra er iemand bunnen komt zijn ze er als de kippen bij en daarbij krijg ik de zwarte niet eens in de bench zonder er zelf een een paar flinke krassen aan over te houden :')
pi_127193431
Mijn poes Bella (6 maanden oud) heeft de laatste paar weken de neiging gekregen naast de kattenbak te poepen. Niet altijd gelukkig maar wel de helft van de keren ofzo. Ik heb al geprobeerd de kattenbak te verplaatsen, er ander spul in gedaan (van silicia-korrels naar houtkorrels), ander voer, maar helpt allemaal niet. Soms ook als ik net de hele bak verschoond heb. Plassen doet ze er trouwens wel standaard in de bak.

Iemand tips?
pi_127193598
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:07 schreef Roolio het volgende:
Mijn poes Bella (6 maanden oud) heeft de laatste paar weken de neiging gekregen naast de kattenbak te poepen. Niet altijd gelukkig maar wel de helft van de keren ofzo. Ik heb al geprobeerd de kattenbak te verplaatsen, er ander spul in gedaan (van silicia-korrels naar houtkorrels), ander voer, maar helpt allemaal niet. Soms ook als ik net de hele bak verschoond heb. Plassen doet ze er trouwens wel standaard in de bak.

Iemand tips?
Weet je zeker dat ze de poepjes niet gewoon naar buiten schuift tijdens het graven? Dat gebeurd hier nog wel eens namelijk. Zeker wanneer ik de bakken gedaan heb, en ze dus weer vol met grit zitten kan het voorkomen dat ze de poepjes buiten scheppen. Als je ze echt naast de bak ziet poepen is het wat anders natuurlijk.
pi_127193730
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:13 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Weet je zeker dat ze de poepjes niet gewoon naar buiten schuift tijdens het graven? Dat gebeurd hier nog wel eens namelijk. Zeker wanneer ik de bakken gedaan heb, en ze dus weer vol met grit zitten kan het voorkomen dat ze de poepjes buiten scheppen. Als je ze echt naast de bak ziet poepen is het wat anders natuurlijk.
Nee ze liggen er echt 50 cm naast zonder sporen. Ik heb het nog nooit gezien helaas, ander had ik het kunnen corrigeren.
Vaak hoor ik haar 'graven' op het laminaat, en dan ben ik net te laat.
pi_127193944
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:17 schreef Roolio het volgende:

[..]

Nee ze liggen er echt 50 cm naast zonder sporen. Ik heb het nog nooit gezien helaas, ander had ik het kunnen corrigeren.
Vaak hoor ik haar 'graven' op het laminaat, en dan ben ik net te laat.
Ja, dat is net te ver idd, bij mij liggen ze dan echt net onder het klepje van de kattenbak, soms ook wat resten op het deurtje ;( Maar ja, doe je weinig aan.

Nu je het heb over dat graven op het laminaat, één van mijn katten doet dat altijd als ie een kauwstick krijgt. Het laatste restje eet ie dan niet op, en dan gaat ie ook zo zitten graven. Dan heb ik ook altijd zoiets van je zat het net te eten en nu is het ineens poep ofzo :? En dan op een gegeven moment komt de andere kat het restje opeten :')

Maar voor het probleem bij jou, ik denk dat het misschien toch iets met de kattenbakinhoud te maken heeft. Hoe vaak doe je schoonmaken, of in ieder geval leegscheppen? Voor mijn katten maakt het niet zoveel uit als er al één of meerdere boodschappen van de ander in ligt, maar sommige katten hebben bijna smetvrees en moet de bak na iedere boodschap leeggeschept worden. Alhoewel, ik lees nu ff terug, het is soms dus ook net na het schoonmaken, hmmm. Misschien iets anders in huis wat veranderd is? Ook wel apart dat het niet altijd is trouwens.
pi_127194134
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:24 schreef Kper_Norci het volgende:
Nu je het heb over dat graven op het laminaat, één van mijn katten doet dat altijd als ie een kauwstick krijgt. Het laatste restje eet ie dan niet op, en dan gaat ie ook zo zitten graven. Dan heb ik ook altijd zoiets van je zat het net te eten en nu is het ineens poep ofzo :?
Nee eten dat ze niet meer willen gaan katten vaak 'begraven' voor later.
Deed mijn kater Max ook altijd met zijn bakje voer dat hij in etappes leegat
pi_127194251
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

Nee eten dat ze niet meer willen gaan katten vaak 'begraven' voor later.
Deed mijn kater Max ook altijd met zijn bakje voer dat hij in etappes leegat
Haha, nooit geweten! :D
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:37:27 #262
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127196483
Ik heb ook nog een vraagje: net een paar dagen verhuisd, maar mijn lieve Pluisje eet alleen maar blikvoer. Ze is gewend om brokken te eten, maar die raakt ze nu totaal niet aan. Om haar tot eten aan te sporen, deed ik er een paar snoepjes tussen, maar dan pikte ze alleen de snoepjes eruit. :|W

Na twee dagen blikvoer gegeven en dat at ze wel. Maar ja alleen blikvoer is ook niet goed toch?
Dus. Dat.
pi_127196705
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:37 schreef GoWithIt het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje: net een paar dagen verhuisd, maar mijn lieve Pluisje eet alleen maar blikvoer. Ze is gewend om brokken te eten, maar die raakt ze nu totaal niet aan. Om haar tot eten aan te sporen, deed ik er een paar snoepjes tussen, maar dan pikte ze alleen de snoepjes eruit. :|W

Na twee dagen blikvoer gegeven en dat at ze wel. Maar ja alleen blikvoer is ook niet goed toch?
ligt eraan wat voor blikvoer. Als het compleet voer is en er dus niet opstaat dat het aanvullend is, kan je het gewoon de hele dag voeren. Vaak is het zelfs beter dan brok :)
pi_127196777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:07 schreef Roolio het volgende:

Iemand tips?
hoeveel bakken heb je staan? Ik hoor weleens over katten die graag een aparte kattenbak willen om in te poepen..
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:47:53 #265
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127196937
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:43 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

ligt eraan wat voor blikvoer. Als het compleet voer is en er dus niet opstaat dat het aanvullend is, kan je het gewoon de hele dag voeren. Vaak is het zelfs beter dan brok :)
Blikje van whiskas, maar ik zal eenso pdie site kijken van whiskas wat zij voor voedingsadvies geven..
Dus. Dat.
  donderdag 30 mei 2013 @ 11:55:15 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127197248
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:43 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

Blikvoer heeft als voordeel dat er goed wat vocht in zit. Maar om te stellen dat blikvoer vaak zelfs beter is dan brokjes: nee.
pi_127197519
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Blikvoer heeft als voordeel dat er goed wat vocht in zit. Maar om te stellen dat blikvoer vaak zelfs beter is dan brokjes: nee.
als ik aangewezen was op alleen whiskas(of sowieso supermarkt voer) zou ik toch echt meer blikvoer gaan geven.. Zit veel minder zooi zoals granen en suiker in.
Er zijn genoeg betere brokken, maar niet iedereen kan of wil die kopen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:05:21 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127197633
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:02 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

als ik aangewezen was op alleen whiskas(of sowieso supermarkt voer) zou ik toch echt meer blikvoer gaan geven.. Zit veel minder zooi zoals granen en suiker in.
Er zijn genoeg betere brokken, maar niet iedereen kan of wil die kopen.
Ik zou daar niet zomaar van uitgaan, dat de kwaliteit van de samenstelling van supermarktblikvoer beter is dan die van brokjes.

Alleen blikvoer geven ga je volgens mij ook merken aan de ontlasting: zachter en stinkend: wat mij betreft geen goed teken.

Als je budget beperkt is, zou ik nog steeds kiezen voor een combinatie van blikvoer en brokjes. En de ontlasting als belangrijkste graadmeter nemen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:06:19 #269
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127197668
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou daar niet zomaar van uitgaan, dat de kwaliteit van de samenstelling van supermarktblikvoer beter is dan die van brokjes.

Alleen blikvoer geven ga je volgens mij ook merken aan de ontlasting: zachter en stinkend: wat mij betreft geen goed teken.

Als je budget beperkt is, zou ik nog steeds kiezen voor een combinatie van blikvoer en brokjes. En de ontlasting als belangrijkste graadmeter nemen.
Ja het maakt mij niet uit, ik wil graag voor haar kopen wat het beste is. Maar wat is het beste? Dat vind ik best lastig.
Dus. Dat.
pi_127197925
quote:

[..]

ik ben zelf iemand die altijd bij het voer van mijn dieren alle ingredienten lijsten uitpluis :P veel natvoer in de supermarkt is toch zeker redelijk te noemen.
Maar ik ben het helemaal eens met dat je dus wel de ontlasting in de gaten moet houden of de kat het er ook echt goed op doet ;)
Bij mij doen ze het goed op graanvrije brokken en 's avonds een half zakje whiskas of ander natvoer.
  Moderator donderdag 30 mei 2013 @ 12:50:00 #271
184769 crew  Deisyy
pi_127199443
Het is ook beter voor het gebit om je katten niet alleen natvoer te geven.
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:59:08 #272
244933 trovey
Nachtoele
pi_127199810
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:37 schreef GoWithIt het volgende:

Anders zet je die brokken gewoon even in de week en vermindert dat steeds een beetje zodat ze op een gegeven moment weer gewoon harde brokken eet. Heb ik ook wel eens gedaan bij een hond. :P
Optimist tot in de kist
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:04:06 #273
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127199994
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Anders zet je die brokken gewoon even in de week en vermindert dat steeds een beetje zodat ze op een gegeven moment weer gewoon harde brokken eet. Heb ik ook wel eens gedaan bij een hond. :P
Wat bedoel je met in de week? Nat laten worden? :+
Dus. Dat.
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:04:48 #274
244933 trovey
Nachtoele
pi_127200020
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:04 schreef GoWithIt het volgende:

[..]

Wat bedoel je met in de week? Nat laten worden? :+
Weken, tijdje wegzetten met water zodat ze zacht worden en meer lijken op natvoer.
Optimist tot in de kist
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:07:15 #275
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127200134
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:04 schreef trovey het volgende:

Weken, tijdje wegzetten met water zodat ze zacht worden en meer lijken op natvoer.
Ah ja op zo'n manier :P
Ik zal het vanavond eens proberen bedankt!
Dus. Dat.
pi_127201483
quote:

ligt er heel erg aan watvoor blikvoer je geeft.
net zoals je goede en slechte brokken hebt zijn er ook goede en slechte natvoeren.
zachte en stinkende ontlasting is natuurlijk niet goed. maar het is niet zo dat alle natvoeren zachte en stinkende ontlasting veroorzaken.

maar volledig over op natvoer, dan zou ik eerder kiezen voor KVV (kant en klaar versvoer)

quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:50 schreef Deisyy het volgende:
Het is ook beter voor het gebit om je katten niet alleen natvoer te geven.
ligt eraan wat je ernaast wilt geven om te kauwen. brokjes of vers vlees.
pi_127226391
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:44 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

hoeveel bakken heb je staan? Ik hoor weleens over katten die graag een aparte kattenbak willen om in te poepen..
Maar 1 bak, ze is ook de enige poes hier. Kan wel eens een aparte doos met wat grit erin proberen. Wel raar dat ze na een half jaar ineens die behoefte krijgt.. :{
Kan het ook iets lichamelijks zijn? Ik vind haar drolletjes vaak erg zacht hoewel ze brokjes eet. Binnenkort enten+chippen, dus kan dat ook aan de DA even voorleggen dan.
pi_127247086
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:41 schreef loecje het volgende:

[..]

ligt er heel erg aan watvoor blikvoer je geeft.
net zoals je goede en slechte brokken hebt zijn er ook goede en slechte natvoeren.
zachte en stinkende ontlasting is natuurlijk niet goed. maar het is niet zo dat alle natvoeren zachte en stinkende ontlasting veroorzaken.
En die stinkende ontlasting kan ook gebeuren met goede brokjes! (de ene kat stinkt nog erger als wanneer ze hier aan het gieren zijn, de andere ruik je niet en ze krijgen dezelfde brokken...)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:04 schreef trovey het volgende:

[..]

Deed mijn vorige kat zelf wel... Gooide eerst een brokje in z'n drinkensbak, ging er naar zitten kijken viste hem uiteindelijk eruit om hem op te eten.... (en vaak bleef hij liggen, kon je ook gelijk z'n gehele drinkensbak weer afwassen...)
pi_127250438
Loopt hier een kat rond in de achtertuin (aan elkaar gesloten achtertuinen van een heel huizenblok, kan de kat niet uit) en die kat schijnt geen eigenaar meer te hebben.

De kat ziet er ook enorm verwaarloosd uit, dus zelfs als die wel een eigenaar zou hebben, kunnen ze wat mijn part in de stront zakken.

De kat is niet gecastreerd, daardoor zeikt die overal waar die loopt.

Het liefst zou ik hem in huis halen, laten castreren en gewoon verzorgen. Het is namelijk een prachtig beest en nog lief en nieuwsgierig ook.

Maar ik heb al 2 katten en kan het mezelf financieel op het moment niet veroorloven zeker niet qua dierenarts kosten.

Nu weet ik alleen niet zo goed wat ik met dat beestje aanmoet. Het is een langharige kat, ik heb hem eens geaait en dacht eerst dat hij graatmager was, maar het waren niet zijn ribben die ik voelde, maar een enorme plakkaat aan klitten.

Zijn klitten voor een kat pijnlijk of vervelend? En zou het toegestaan zijn om de kat gewoon te trimmen? Wat doe je met een kat die zo verwaarloosd is? Of die ondervoed is kan ik met die klitten niet voelen, hij lijkt wel ook iets aan zijn bekje te hebben. Ik kan het gewoon niet aanzien, hoe zo'n prachtige kat, er zo slecht bijloopt.
pi_127251417
Waarom bel je niet de dieren bescherming of dierenambulance?
Beest laten opknappen in asiel en hun een nw baasje laten zoeken is beter dan hem zo door te laten lopen. Die klitten doen ook pijn volgens mij
Als het echt zo'n lief beest is zal er misschien snel een nw baasje komen

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 31-05-2013 16:26:51 ]
  Moderator vrijdag 31 mei 2013 @ 15:47:46 #281
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_127251561
Vertel eens iets meer (of een foto :P) en heeft hij echt geen baasje meer? Misschien inderdaad de dierenambulance eens laten komen en kijken of hij geen chip heeft. Als hij inderdaad zo onder de klitten zit dan is het voor het beestje waarschijnlijk fijner als hij onder een roesje of zo gewoon even geschoren gaat worden.

Klitten doen echt zeer en kunnen op een gegeven moment ook wonden veroorzaken en dat is echt heel sneu.
pi_127306042
Zal binnenkort eens proberen een foto te maken. Mijn vriend zei dat die vandaag samen met onze 2 andere katten op de bank lag. O+ Stiekem al een beetje verliefd op dit beestje aan het worden. ;(

Er zijn best een hoop huizen die bij op de aangesloten achtertuinen aankomen, maar van de buren die ik erover hoor weet niemand van wie deze kat is. En hij staat overal ook bekend als "de piskat".

Hij loopt ook al zeker een jaar er zo onverzorgd bij. Hij is niet schuw voor mensen en vertoond ook geen dominant of angstig gedrag tegenover de andere katten. Hij komt wel vaak eten bietsen, nooit bewust gegeven, maar het stond gewoon altijd in de keuken en de deur staat regelmatig open.

Ik zal de dierenambulance eens bellen wat de mogelijkheden zijn binnenkort, als hij geen eigenaar heeft en in een asiel geplaatst zou worden, zou ik hem liever zelf opvangen. Maarja, misschien moet ik verstandig blijven en het bij mijn huidige katten houden.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 23:54:35 #283
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127307531
Geen stichting zwerfkat ib de buurt? die nemen hem mee castreren en verzorgen hem en zetten hem weer terug waar hij gevonden is.
pi_127314362
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 23:54 schreef Hilzillah het volgende:
Geen stichting zwerfkat ib de buurt? die nemen hem mee castreren en verzorgen hem en zetten hem weer terug waar hij gevonden is.
Is dat bij een langharige kat niet nutteloos? Die klitten komen terug zonder baas die regelmatig vacht verzorgt.
pi_127314425
Ik zou hem idd ook niet laten terugplaatsen ivm die vacht, dat vervilten is al pijnlijk zonder de wondjes die kunnen ontstaan. Die klitten kunnen het beste afgeschoren worden, dus ik zou hem zeker op laten halen en naar een asiel laten brengen. Zij knappen hem dan op, castreren hem etc., en dan wordt er een baasje gezocht. Als je als vinder aangeeft interesse te hebben wordt daar ook wel rekening mee gehouden (hier tenminste), maar dan issie ook nagekeken en opgeknapt en is het misschien makkelijker voor je om een beslissing te maken over houden of niet (kan me voorstellen dat zo'n zielig hoopje eerder de neiging geeft om 'm te willen houden). In ieder geval goed dat je wat voor 'm gaat doen! :)
pi_127315059
Heb hier nog wat foto's van een paar dagen terug gevonden. Wel een beetje moeten inzoemen, dus ze zijn niet enorm duidelijk.

Als je door de verwilderde vacht heen kijkt, is dit toch gewoon een prachtig beestje. Je ziet op beide foto's bij de linker mondhoek wel een iets donkerder punt, ik weet niet precies wat dat is maar in het echt ziet dat er ook slecht uit.

Heb zelf een hoop lopen lezen nu en ben erachter dat het het verstandigste is om gewoon de dierenbescherming van rijnmond te bellen. Die regelen zowel de zwerfkatten, als de vermiste katten als de asiels.
pi_127315167
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 10:02 schreef Myraela het volgende:
Heb zelf een hoop lopen lezen nu en ben erachter dat het het verstandigste is om gewoon de dierenbescherming van rijnmond te bellen. Die regelen zowel de zwerfkatten, als de vermiste katten als de asiels.
Mooie kat!. Niet bang zijn voor asiel, mits geen vreselijk gedragsproblemen zoals agressie en in huis plassen kunnen katten daar vaak heel snel een ander baasje vinden
pi_127315303
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 10:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

Mooie kat!. Niet bang zijn voor asiel, mits geen vreselijk gedragsproblemen zoals agressie en in huis plassen kunnen katten daar vaak heel snel een ander baasje vinden
Dat is juist wat ik zo naar vind aan asiels. Langharige katten zijn al weg voordat ze officieel inschreven zijn. En de rest laten mensen maar zitten. Terwijl ik zelf erg ben van de kneusjes opvangen. Van mijn moeder overgenomen denk ik, we hebben altijd blinde katjes, oudere katjes, manke katjes gehad.

Heb zelf nu een prachtge ragdoll kater, maar wel met een gedragproblemen. Enorm angstig en eenkennig. Maar als we alleen thuis zijn de grootste knuffelbeer. O+ En een kitten die we met 4-5 weken uit een huis dat blauw van de wietrook stond hebben gehaad die gelukkig voor de rest super gezond bleek te zijn.

Edit: Hij was er net weer. O+ Even een iets betere foto gemaakt, op de andere foto's lijkt die nog best stevig. Maar op deze foto zie je dat die er ook best slank uitziet. Zeker als je rekening houd met een lange vacht waar zeker op zijn buik een cm dik aan klitten zit.

[ Bericht 17% gewijzigd door Myraela op 02-06-2013 11:19:32 ]
  Moderator zondag 2 juni 2013 @ 12:36:41 #289
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_127317610
Het lijkt wel een noorse boskat of een mixje daarvan. Als ik in de buurt had gewoond had ik even komen kijken :@ Het is inderdaad een prachtig beestje :o maar zou idd wel wat verzorging mogen hebben :Y
pi_127318369
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:36 schreef senesta het volgende:
Het lijkt wel een noorse boskat of een mixje daarvan. Als ik in de buurt had gewoond had ik even komen kijken :@ Het is inderdaad een prachtig beestje :o maar zou idd wel wat verzorging mogen hebben :Y
Ik denk ook dat het een (semi) Noor is. En idd een beetje slank voor een Noor. Een dierenarts kan het beestje even opscheren. Er zijn ook speciale kattentrimmers. ohw wacht...ik zie dat je geen geld hebt. Trimmen zou prima moeten kunnen, maar dat moet je wel durven. Het beestje zal het niet prettig vinden denk ik.
  zondag 2 juni 2013 @ 15:47:31 #291
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127323035
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 08:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

Is dat bij een langharige kat niet nutteloos? Die klitten komen terug zonder baas die regelmatig vacht verzorgt.
Ja, stom... helemaal niet aan gedacht... Dat zou het probleem alleen maar verplaatsen :@
  zondag 2 juni 2013 @ 15:48:55 #292
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_127323068
Zwerfje lijkt wel een beetje op mijn mislukte bosui O+ Het is een echte mooiert.
pi_127323936
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 12:36 schreef senesta het volgende:
Het lijkt wel een noorse boskat of een mixje daarvan.
Vraag me adv dit topic nu toch af hoe zo'n beest zijn vacht in een Noors bos zelf kan verzorgen, of heb je daar speciale trollen voor :D
pi_127324756
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

Vraag me adv dit topic nu toch af hoe zo'n beest zijn vacht in een Noors bos zelf kan verzorgen, of heb je daar speciale trollen voor :D
Door de takjes van bosjes en struikjes?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_127327538
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:15 schreef computergirl het volgende:

[..]

Heeft hier vaak te maken met doorfokken. Als je een pure Noor uit de bossen van Noorwegen plukt, zie je een vacht die evolutionair is aangepast en dus minder 'schaapachtig' en zachter is. Wij mensen maken er vaak een zooitje van. Maar soms heeft ook een Noorse Noor een slechte vacht en moet hij het idd van zijn omgeving hebben of minder lang leven.
  maandag 3 juni 2013 @ 10:57:32 #296
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_127351376
Mijn kater lijkt verdomt veel op
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 10:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is juist wat ik zo naar vind aan asiels. Langharige katten zijn al weg voordat ze officieel inschreven zijn. En de rest laten mensen maar zitten. Terwijl ik zelf erg ben van de kneusjes opvangen. Van mijn moeder overgenomen denk ik, we hebben altijd blinde katjes, oudere katjes, manke katjes gehad.

Heb zelf nu een prachtge ragdoll kater, maar wel met een gedragproblemen. Enorm angstig en eenkennig. Maar als we alleen thuis zijn de grootste knuffelbeer. O+ En een kitten die we met 4-5 weken uit een huis dat blauw van de wietrook stond hebben gehaad die gelukkig voor de rest super gezond bleek te zijn.

[ afbeelding ]

Edit: Hij was er net weer. O+ Even een iets betere foto gemaakt, op de andere foto's lijkt die nog best stevig. Maar op deze foto zie je dat die er ook best slank uitziet. Zeker als je rekening houd met een lange vacht waar zeker op zijn buik een cm dik aan klitten zit.

Mijn kater lijkt verdomt veel op die kat, maar dan rood met wit (en beter verzorgt). Weet ik gelijk dat er dus een vleugje Noorse boskat in zit. Wij waren stom verbaasd met de lange haren die de katten kregen uit hetzelfde nestje. Aangezien beide ouders gewoon normaal kort haar hebben ;)
pi_127357393
Dierenbescherming gebeld, die zeiden mij dat het verstandig was de stichting zwerfkatten te bellen. Dat heb ik dus gedaan. Een melding gedaan, ze hadden het druk maar zouden mij terug bellen wanneer ze tijd hebben om de kat op te halen.

Tot die tijd mag ik hem voeren en mag naar de klitten kijken zolang ik erg voorzichtig ben omdat klitten die er zolang in zitten dicht op de huid kunnen gaan zitten en dan word het wat lastig.

Las op de website dat ze verwilderen katten terug plaatsen, maar deze is tam dus zal waarschijnlijk naar een asiel gaan. Misschien ben ik zelf wel weer de eerste om hem daaruit te halen, maar eerst maar eens zorgen dat die de juiste verzorging krijgt en misschien zitten er ergens toch mensen die al 2 jaar hun kat kwijt zijn.

Enorm bedankt voor jullie antwoorden. O+

En stiekem ook wel trots op mezelf want ik heb lichte telefoonvrees. :')
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 15:33:08 #298
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_127361609
Super geregeld :* Stiekem hoop ik dat hij toch weer bij jou terecht komt, het is een knapperd!
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 15:35:07 #299
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_127361705
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:57 schreef Bisamrat het volgende:
Mijn kater lijkt verdomt veel op

[..]

Mijn kater lijkt verdomt veel op die kat, maar dan rood met wit (en beter verzorgt). Weet ik gelijk dat er dus een vleugje Noorse boskat in zit. Wij waren stom verbaasd met de lange haren die de katten kregen uit hetzelfde nestje. Aangezien beide ouders gewoon normaal kort haar hebben ;)
Dat is wel bijzonder, allebei de ouderdieren moeten dan toch nog een langhaar gen dragen
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2013 @ 16:26:36 #300
163650 Greys
pi_127364000
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:46 schreef Myraela het volgende:
Dierenbescherming gebeld, die zeiden mij dat het verstandig was de stichting zwerfkatten te bellen. Dat heb ik dus gedaan. Een melding gedaan, ze hadden het druk maar zouden mij terug bellen wanneer ze tijd hebben om de kat op te halen.

Tot die tijd mag ik hem voeren en mag naar de klitten kijken zolang ik erg voorzichtig ben omdat klitten die er zolang in zitten dicht op de huid kunnen gaan zitten en dan word het wat lastig.

Las op de website dat ze verwilderen katten terug plaatsen, maar deze is tam dus zal waarschijnlijk naar een asiel gaan. Misschien ben ik zelf wel weer de eerste om hem daaruit te halen, maar eerst maar eens zorgen dat die de juiste verzorging krijgt en misschien zitten er ergens toch mensen die al 2 jaar hun kat kwijt zijn.

Enorm bedankt voor jullie antwoorden. O+

En stiekem ook wel trots op mezelf want ik heb lichte telefoonvrees. :')
Goed gedaan! :)
Ben benieuwd of hij een chip heeft :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')