Volgens mij is dat oplossende voer niet zo supergoed voor ze. Mijn DA checkt regelmatig de urine de meneer met het grootste probleem hier. Als het weer wat slechter gaat mag hij op de SD. Na één zak SD weer controle en dan evt. nog een zak SD, maar moet altijd z.s.m. weer op de CD.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 15:54 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee maar dat voer is volgens de dierenarts voor alles wat met de blaas te maken heeft...
Nja ik ben er dus ook mee gestopt.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:18 schreef CaveCanem het volgende:
[..]
Volgens mij is dat oplossende voer niet zo supergoed voor ze. Mijn DA checkt regelmatig de urine de meneer met het grootste probleem hier. Als het weer wat slechter gaat mag hij op de SD. Na één zak SD weer controle en dan evt. nog een zak SD, maar moet altijd z.s.m. weer op de CD.
quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:08 schreef DaMook het volgende:
Mijn balkon is eindelijk catproof.
[ afbeelding ]
Mac maakt er meteen gebruik van, eerst voorzichtig daarna al alsof ze niet beter weet, maar Tosh ligt telkens als de deur open is op zijn "ik ben bang" plekje.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:23 schreef loecje het volgende:
ziet er netjes uit DaMook.
hier zitten de katten ook het liefst op het kastje om over de balkonrand heen te kijken
samen vogeltjes kijken
[ afbeelding ]
en met dit soort momenten ben ik heel blij dat we het balkon hebben afgezet:
[ afbeelding ]
Echt super cool dat jullie zulke dingen maken (of laten maken) voor jullie katten..Echte dierenvrienden die hiervoor tijd en geld instekenquote:Op donderdag 16 mei 2013 20:18 schreef loecje het volgende:
[..]
nog een leuke foto:
[ afbeelding ]
in het zonnetje loeren naar de benedenbuurman.
achterpoten op het kastje, voorpoten op de balkonrand.
dankjequote:Op vrijdag 17 mei 2013 18:45 schreef Skillsy het volgende:
[..]
[..]
[..]
Echt super cool dat jullie zulke dingen maken (of laten maken) voor jullie katten..Echte dierenvrienden die hiervoor tijd en geld insteken
Ik weet niet eens of ik het magquote:Op vrijdag 17 mei 2013 11:35 schreef loecje het volgende:
hoogtevrees is met een net ophangen wel lastig ja.
ik mag ook niets aan het balkon vastmaken. daarom een frame van latjes gemaakt en daarin het net opgehangen met haken en tyribs.
het frame zit stiekem op 4 plekken vast in de gevel. dat werk ik wel weer weg als het frame weg moet.
Over die dingen maak ik me niet eens drukquote:Op zondag 19 mei 2013 23:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Echt, stomme kat heeft net een veertje van zon verenstokje opgegeten. Kreeg haar niet te pakken om het op tijd uit haar mond te krijgen. Nu hoop ik a) dat het gewoon een natuurlijke veer is en dus een veer die ze ook wel eens binnen krijgen als ze vogels eten. en b) dat hij dr zonder problemen uit komt, linksom of rechtsom..
Echt stom beestHoop maar dat het geen kwaad kan
Het is dat ik weet dat het er hangt, maar anders valt het idd niet op, heb het van verschillende kanten bekeken en zag het wrs alleen omdat ik wist dat het er hingquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:18 schreef loecje het volgende:
zo'n net valt ook amper op. helemaal dat doorzichtige wat jij hebt.
en voor brandveiligheid maakt het ook niets uit zo'n net is zo kapot als het echt moet.
Mja, meestal doet ze niet echt stomme dingen. Dus ben gewoon geschrokken. Wss "eerstekatsyndroom"quote:Op zondag 19 mei 2013 23:37 schreef DaMook het volgende:
[..]
Over die dingen maak ik me niet eens druk. Komt vanzelf wel goed
.
Zijn natuurlijke veren en die verteren ze gewoon....als je weet wat ze hier allemaal weg hebben gewerkt.quote:Op zondag 19 mei 2013 23:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Echt, stomme kat heeft net een veertje van zon verenstokje opgegeten. Kreeg haar niet te pakken om het op tijd uit haar mond te krijgen. Nu hoop ik a) dat het gewoon een natuurlijke veer is en dus een veer die ze ook wel eens binnen krijgen als ze vogels eten. en b) dat hij dr zonder problemen uit komt, linksom of rechtsom..
Echt stom beestHoop maar dat het geen kwaad kan
Ik heb ooit een kater gehad die net zo lang zat te peuteren aan dat soort netten tot er een gaatje inzat....verder doorpeuterenquote:Op donderdag 16 mei 2013 19:08 schreef DaMook het volgende:
Mijn balkon is eindelijk catproof.
[ afbeelding ]
Mac maakt er meteen gebruik van, eerst voorzichtig daarna al alsof ze niet beter weet, maar Tosh ligt telkens als de deur open is op zijn "ik ben bang" plekje.
[ afbeelding ]
Ben al beter gerustgesteld nu, tnxquote:Op maandag 20 mei 2013 00:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Zijn natuurlijke veren en die verteren ze gewoon....als je weet wat ze hier allemaal weg hebben gewerkt.![]()
Ze kunnen er niet voor gaan zitten iig, daar is het te hoog voor.quote:Op maandag 20 mei 2013 00:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb ooit een kater gehad die net zo lang zat te peuteren aan dat soort netten tot er een gaatje inzat....verder doorpeuteren....groter gat en weg was hij naar de buren....en de rest van de club volgde al snel.
Nu heb ik al jaren metalen gaas....komt niemand meer doorheen.
Ik ben nog altijd slimmer dan mijn katten.
Randjeslopers.quote:Op maandag 20 mei 2013 00:37 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ze kunnen er niet voor gaan zitten iig, daar is het te hoog voor.
Hier heeft er eentje een tijdje rugpijn gehad, begon met dat ze met d'r vachtje bewoog als je in de buurt van 't gebied achterop op d'r rug kwam (zoals dat bewegen met de vacht wat ze doen als er iets op de vacht ligt) en werd daarna duidelijker, doordat ze met d'r koppie snel je kant op keek enzo als je d'r in de buurt aaide, ze had er duidelijk echt pijn van en ook d'r humeur werd wat minder. Heb foto's laten maken, was niks te zien, maar ze heeft toen een tijdje pijnstilling gehad en het is vanzelf over gegaan. Geen idee wat de oorzaak was, en nu heeft ze wel af en toe dat ze 'n paar dagen met dat vachtje zo beweegt rond dat gebied, dat het dus duidelijk wel even gevoelig is maar verder dan dat gaat het niet en duurt nooit lang.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:07 schreef senesta het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een kat met rugpijn? Wat zijn de symptomen? En wat zijn de stappen om te nemen? Ja dierenarts, zijn we gisteren geweest en die dacht aan een kneuzing of zo maar wat als het een terugkerend iets is?
Hier ook bijna hetzelfde balkon:quote:Op donderdag 16 mei 2013 19:23 schreef loecje het volgende:
ziet er netjes uit DaMook.
hier zitten de katten ook het liefst op het kastje om over de balkonrand heen te kijken
samen vogeltjes kijken
[ afbeelding ]
en met dit soort momenten ben ik heel blij dat we het balkon hebben afgezet:
[ afbeelding ]
"Oudekattengedrag" in de vorm van gevoeligheid aan de achterhand is meestal artrose. Helaas enorm ondergediagnosticeerd en - behandeld omdat katten hun pijnklachten het liefst verbergen. http://www.dierenkliniekw(...)/senior/artrose.htmlquote:Op donderdag 23 mei 2013 16:42 schreef Lienekien het volgende:
Worden katten, naarmate ze ouder worden, daar niet sowieso gevoeliger?
Ik vind het typisch oudekattengedrag.
Dat beschrijft dus precies onze kat.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:56 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
"Oudekattengedrag" in de vorm van gevoeligheid aan de achterhand is meestal artrose. Helaas enorm ondergediagnosticeerd en - behandeld omdat katten hun pijnklachten het liefst verbergen. http://www.dierenkliniekw(...)/senior/artrose.html
Het is wel erg hallelujah j/d ja.quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat beschrijft dus precies onze kat.
Krijg alleen bij de site het gevoel dat ze me per se producten willen aanpraten.
Klinkt logisch, ik moet ook nog wennenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:41 schreef Lienekien het volgende:
Ja, da's de overgang. De kat moet wennen. Wij verhuisden ruim twee jaar terug. De eerste week wilde ze op bed slapen, deed ze anders nooit. Kostte mij mijn nachtrust, want ze wilde aan mijn kant slapen. Daarna zocht ze alweer vrij snel eigen plaatsjes elders in het huis op.
Je wil niet weten wat ik af en toe tegenkom met poepjes scheppenquote:
Ok, bedankt!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik verwacht dat het na een week alweer heel anders is. Ik zou niet te bang zijn om haar nu wel in de slaapkamer toe te laten en over een week of twee weken haar de toegang weer te gaan ontzeggen.
Ja op de bak gaat het goed, maar ze eet erg weinig. Alleen als ik met haar naar het bakje loop en erbij ga zitten wil ze eten... Als ik wegloop, loopt ze meteen met me mee.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:30 schreef Lienekien het volgende:
Gewoon rust en aandacht. En misschien Feliway, maar ik krijg nog niet de indruk dat ze heel gestresst is. Ze eet goed, doet alles op de bak?
Begrijpelijk. En dat komt wel weer goed.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:34 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Ja op de bak gaat het goed, maar ze eet erg weinig. Alleen als ik met haar naar het bakje loop en erbij ga zitten wil ze eten... Als ik wegloop, loopt ze meteen met me mee.
Dat heeft ze nog nooit gedaan.
Ik vind het zo schattig en sneu tegelijkquote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Begrijpelijk. En dat komt wel weer goed.
Het is aandoenlijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:52 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Ik vind het zo schattig en sneu tegelijk
Nouja ze mogen uiteindelijk wel naar buiten hoor, we proberen als we wat meer geld hebben een extra achterdeur te regelen waar we een kattenluik in kunnen maken, maar tot die tijd moeten we eerst de katten laten wennen en daarna de deur open en dicht voor ze doenquote:Op woensdag 29 mei 2013 11:50 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik heb ooit de buitenkat van mijn vriend ook moeten laten wennen aan 'binnen zijn'
Gewoon gewacht tot mevrouw binnen kwam om te vreten door het raam wat dag en nacht open stond voor haar... toen alles dicht gedaan en mevrouw flipte als een gek
Was ook nog eens een half siamees dus lulde de eerste 2 maanden de oren van mn kop, slapeloze nachten en het behang van de muur
Ze kreeg elke paar maanden kittens omdat haar hormonen zo enorm aanwezig waren en dat moest afgelopenzijn.
Ze moest ook zelfs eerst aan de pil voordat ze geholpen kon worden dus dat heeft ook nog het vel van mn handen gekost
Nu weet ze niet anders meer dan lekker bij ons kroelen, raakt in paniek als ik bijv. Ga douchen met de deur dicht omdat ze bij me wil zijn
Ik ben van mening dat je kat heus wel aan een dichte deur kan wennen als je maar volhoudt.
En die kattenbak? Ja dat is het kadootje wat je erbij krijgt als je katten hebt
Als je verzekerd bent kun je het toch gewoon doen. Zo'n trauma is het nou toch ook weer niet voor je katten hoorquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:03 schreef Nallie het volgende:
Vraag over het inenten!
Kreeg een brief van de DA dat het weer tijd is voor de jaarlijkse inentingen.
Nu komen mijn katten niet buiten, alleen op t balkon, en in principe niet in aanraking met andere katten. Ik wel, maar niet heel vaak.
Ik hoor van best veel mensen dat ze hun katten niet elk jaar laten inenten.
Hoe denken jullie hierover?
Ik heb ze verzekerd, dus dat zou gedekt moeten worden, maar ik ben gewoon benieuwd naar de noodzaak ervan en dan kan ik de katten eventueel een trauma besparen
inenten hoort niet standaard bij de meeste verzekeringen toch? Moet je meestal extra voor betalen..quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:03 schreef Nallie het volgende:
Vraag over het inenten!
Nu komen mijn katten niet buiten, alleen op t balkon, en in principe niet in aanraking met andere katten. Ik wel, maar niet heel vaak.
Ik heb ze verzekerd, dus dat zou gedekt moeten worden, maar ik ben gewoon benieuwd naar de noodzaak ervan en dan kan ik de katten eventueel een trauma besparen
Nou de vorige keer is eentje een week in een soort shock geweestquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:08 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Als je verzekerd bent kun je het toch gewoon doen. Zo'n trauma is het nou toch ook weer niet voor je katten hoor
Vorig jaar zat ik met hetzelfde dilemma, mijn katten komen ook niet buiten, maar omdat ,je zelf wel buiten komt kan je via je schoenen ziektekiemen mee naar huis nemen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:03 schreef Nallie het volgende:
Vraag over het inenten!
Die op de st anna tegenover het ziekenhuis schijnt heel goed te zijnquote:Op woensdag 29 mei 2013 20:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik dacht dat Sophie in juni moest, maar net opgezocht en het is toch juli. Verder nog nooit met dr naar de dierenarts geweest (behalve voor dr sterilisatie, maar dat was de dierenarts in de buurt van het asiel) dus ga denk ik maar hier naar de dichtstbijzijnde.
ik heb je een dm gestuurdquote:Op woensdag 29 mei 2013 20:25 schreef Yashaaaaa het volgende:
Dat is volgens mij ook de dichtstbijzijndeAlhoewel er op de Sint Anna meer zitten
En heb inderdaad goede verhalen gehoord over een DA op de st Anna, maar geen idee dus welke
Dan is het inderdaad makkelijker om ze in de bench mee te nemen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 18:38 schreef DaMook het volgende:
Owja daar moet ik ook nog heen met die twee van mij, maar DA aan huis zou hier echt niet werken, die schieten als er iemand anders dan ik binnenkomt meteen weg en dan krijg ik ze amper gepakt (plus dat dat niet helpt met het wennen aan bezoekers). Als ik ze meeneem naar de DA zitten ze heel angstig, maar rustig in de bench, veel makkelijker dus
.
Weet je zeker dat ze de poepjes niet gewoon naar buiten schuift tijdens het graven? Dat gebeurd hier nog wel eens namelijk. Zeker wanneer ik de bakken gedaan heb, en ze dus weer vol met grit zitten kan het voorkomen dat ze de poepjes buiten scheppen. Als je ze echt naast de bak ziet poepen is het wat anders natuurlijk.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:07 schreef Roolio het volgende:
Mijn poes Bella (6 maanden oud) heeft de laatste paar weken de neiging gekregen naast de kattenbak te poepen. Niet altijd gelukkig maar wel de helft van de keren ofzo. Ik heb al geprobeerd de kattenbak te verplaatsen, er ander spul in gedaan (van silicia-korrels naar houtkorrels), ander voer, maar helpt allemaal niet. Soms ook als ik net de hele bak verschoond heb. Plassen doet ze er trouwens wel standaard in de bak.
Iemand tips?
Nee ze liggen er echt 50 cm naast zonder sporen. Ik heb het nog nooit gezien helaas, ander had ik het kunnen corrigeren.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:13 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Weet je zeker dat ze de poepjes niet gewoon naar buiten schuift tijdens het graven? Dat gebeurd hier nog wel eens namelijk. Zeker wanneer ik de bakken gedaan heb, en ze dus weer vol met grit zitten kan het voorkomen dat ze de poepjes buiten scheppen. Als je ze echt naast de bak ziet poepen is het wat anders natuurlijk.
Ja, dat is net te ver idd, bij mij liggen ze dan echt net onder het klepje van de kattenbak, soms ook wat resten op het deurtjequote:Op donderdag 30 mei 2013 10:17 schreef Roolio het volgende:
[..]
Nee ze liggen er echt 50 cm naast zonder sporen. Ik heb het nog nooit gezien helaas, ander had ik het kunnen corrigeren.
Vaak hoor ik haar 'graven' op het laminaat, en dan ben ik net te laat.
Nee eten dat ze niet meer willen gaan katten vaak 'begraven' voor later.quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:24 schreef Kper_Norci het volgende:
Nu je het heb over dat graven op het laminaat, één van mijn katten doet dat altijd als ie een kauwstick krijgt. Het laatste restje eet ie dan niet op, en dan gaat ie ook zo zitten graven. Dan heb ik ook altijd zoiets van je zat het net te eten en nu is het ineens poep ofzo![]()
Haha, nooit geweten!quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nee eten dat ze niet meer willen gaan katten vaak 'begraven' voor later.
Deed mijn kater Max ook altijd met zijn bakje voer dat hij in etappes leegat
ligt eraan wat voor blikvoer. Als het compleet voer is en er dus niet opstaat dat het aanvullend is, kan je het gewoon de hele dag voeren. Vaak is het zelfs beter dan brokquote:Op donderdag 30 mei 2013 11:37 schreef GoWithIt het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje: net een paar dagen verhuisd, maar mijn lieve Pluisje eet alleen maar blikvoer. Ze is gewend om brokken te eten, maar die raakt ze nu totaal niet aan. Om haar tot eten aan te sporen, deed ik er een paar snoepjes tussen, maar dan pikte ze alleen de snoepjes eruit.![]()
Na twee dagen blikvoer gegeven en dat at ze wel. Maar ja alleen blikvoer is ook niet goed toch?
hoeveel bakken heb je staan? Ik hoor weleens over katten die graag een aparte kattenbak willen om in te poepen..quote:Op donderdag 30 mei 2013 10:07 schreef Roolio het volgende:
Mijn poes Bella (6 maanden oud) heeft de laatste paar weken de neiging gekregen naast de kattenbak te poepen. Niet altijd gelukkig maar wel de helft van de keren ofzo. Ik heb al geprobeerd de kattenbak te verplaatsen, er ander spul in gedaan (van silicia-korrels naar houtkorrels), ander voer, maar helpt allemaal niet. Soms ook als ik net de hele bak verschoond heb. Plassen doet ze er trouwens wel standaard in de bak.
Iemand tips?
Blikje van whiskas, maar ik zal eenso pdie site kijken van whiskas wat zij voor voedingsadvies geven..quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:43 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
ligt eraan wat voor blikvoer. Als het compleet voer is en er dus niet opstaat dat het aanvullend is, kan je het gewoon de hele dag voeren. Vaak is het zelfs beter dan brok
Blikvoer heeft als voordeel dat er goed wat vocht in zit. Maar om te stellen dat blikvoer vaak zelfs beter is dan brokjes: nee.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:43 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
ligt eraan wat voor blikvoer. Als het compleet voer is en er dus niet opstaat dat het aanvullend is, kan je het gewoon de hele dag voeren. Vaak is het zelfs beter dan brok
als ik aangewezen was op alleen whiskas(of sowieso supermarkt voer) zou ik toch echt meer blikvoer gaan geven.. Zit veel minder zooi zoals granen en suiker in.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Blikvoer heeft als voordeel dat er goed wat vocht in zit. Maar om te stellen dat blikvoer vaak zelfs beter is dan brokjes: nee.
Ik zou daar niet zomaar van uitgaan, dat de kwaliteit van de samenstelling van supermarktblikvoer beter is dan die van brokjes.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:02 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
als ik aangewezen was op alleen whiskas(of sowieso supermarkt voer) zou ik toch echt meer blikvoer gaan geven.. Zit veel minder zooi zoals granen en suiker in.
Er zijn genoeg betere brokken, maar niet iedereen kan of wil die kopen.
Ja het maakt mij niet uit, ik wil graag voor haar kopen wat het beste is. Maar wat is het beste? Dat vind ik best lastig.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou daar niet zomaar van uitgaan, dat de kwaliteit van de samenstelling van supermarktblikvoer beter is dan die van brokjes.
Alleen blikvoer geven ga je volgens mij ook merken aan de ontlasting: zachter en stinkend: wat mij betreft geen goed teken.
Als je budget beperkt is, zou ik nog steeds kiezen voor een combinatie van blikvoer en brokjes. En de ontlasting als belangrijkste graadmeter nemen.
ik ben zelf iemand die altijd bij het voer van mijn dieren alle ingredienten lijsten uitpluisquote:Op donderdag 30 mei 2013 12:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou daar niet zomaar van uitgaan, dat de kwaliteit van de samenstelling van supermarktblikvoer beter is dan die van brokjes.
Alleen blikvoer geven ga je volgens mij ook merken aan de ontlasting: zachter en stinkend: wat mij betreft geen goed teken.
Als je budget beperkt is, zou ik nog steeds kiezen voor een combinatie van blikvoer en brokjes. En de ontlasting als belangrijkste graadmeter nemen.
Anders zet je die brokken gewoon even in de week en vermindert dat steeds een beetje zodat ze op een gegeven moment weer gewoon harde brokken eet. Heb ik ook wel eens gedaan bij een hond.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:37 schreef GoWithIt het volgende:
Ik heb ook nog een vraagje: net een paar dagen verhuisd, maar mijn lieve Pluisje eet alleen maar blikvoer. Ze is gewend om brokken te eten, maar die raakt ze nu totaal niet aan. Om haar tot eten aan te sporen, deed ik er een paar snoepjes tussen, maar dan pikte ze alleen de snoepjes eruit.![]()
Na twee dagen blikvoer gegeven en dat at ze wel. Maar ja alleen blikvoer is ook niet goed toch?
Wat bedoel je met in de week? Nat laten worden?quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Anders zet je die brokken gewoon even in de week en vermindert dat steeds een beetje zodat ze op een gegeven moment weer gewoon harde brokken eet. Heb ik ook wel eens gedaan bij een hond.
Weken, tijdje wegzetten met water zodat ze zacht worden en meer lijken op natvoer.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:04 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Wat bedoel je met in de week? Nat laten worden?
Ah ja op zo'n manierquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:04 schreef trovey het volgende:
Weken, tijdje wegzetten met water zodat ze zacht worden en meer lijken op natvoer.
ligt er heel erg aan watvoor blikvoer je geeft.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:05 schreef Lienekien het volgende:
ligt eraan wat je ernaast wilt geven om te kauwen. brokjes of vers vlees.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:50 schreef Deisyy het volgende:
Het is ook beter voor het gebit om je katten niet alleen natvoer te geven.
Maar 1 bak, ze is ook de enige poes hier. Kan wel eens een aparte doos met wat grit erin proberen. Wel raar dat ze na een half jaar ineens die behoefte krijgt..quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:44 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
hoeveel bakken heb je staan? Ik hoor weleens over katten die graag een aparte kattenbak willen om in te poepen..
En die stinkende ontlasting kan ook gebeuren met goede brokjes! (de ene kat stinkt nog erger als wanneer ze hier aan het gieren zijn, de andere ruik je niet en ze krijgen dezelfde brokken...)quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:41 schreef loecje het volgende:
[..]
ligt er heel erg aan watvoor blikvoer je geeft.
net zoals je goede en slechte brokken hebt zijn er ook goede en slechte natvoeren.
zachte en stinkende ontlasting is natuurlijk niet goed. maar het is niet zo dat alle natvoeren zachte en stinkende ontlasting veroorzaken.
Deed mijn vorige kat zelf wel... Gooide eerst een brokje in z'n drinkensbak, ging er naar zitten kijken viste hem uiteindelijk eruit om hem op te eten.... (en vaak bleef hij liggen, kon je ook gelijk z'n gehele drinkensbak weer afwassen...)quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:04 schreef trovey het volgende:
[..]
Weken, tijdje wegzetten met water zodat ze zacht worden en meer lijken op natvoer.
Is dat bij een langharige kat niet nutteloos? Die klitten komen terug zonder baas die regelmatig vacht verzorgt.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 23:54 schreef Hilzillah het volgende:
Geen stichting zwerfkat ib de buurt? die nemen hem mee castreren en verzorgen hem en zetten hem weer terug waar hij gevonden is.
Mooie kat!. Niet bang zijn voor asiel, mits geen vreselijk gedragsproblemen zoals agressie en in huis plassen kunnen katten daar vaak heel snel een ander baasje vindenquote:Op zondag 2 juni 2013 10:02 schreef Myraela het volgende:
Heb zelf een hoop lopen lezen nu en ben erachter dat het het verstandigste is om gewoon de dierenbescherming van rijnmond te bellen. Die regelen zowel de zwerfkatten, als de vermiste katten als de asiels.
Dat is juist wat ik zo naar vind aan asiels. Langharige katten zijn al weg voordat ze officieel inschreven zijn. En de rest laten mensen maar zitten. Terwijl ik zelf erg ben van de kneusjes opvangen. Van mijn moeder overgenomen denk ik, we hebben altijd blinde katjes, oudere katjes, manke katjes gehad.quote:Op zondag 2 juni 2013 10:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
Mooie kat!. Niet bang zijn voor asiel, mits geen vreselijk gedragsproblemen zoals agressie en in huis plassen kunnen katten daar vaak heel snel een ander baasje vinden
Ik denk ook dat het een (semi) Noor is. En idd een beetje slank voor een Noor. Een dierenarts kan het beestje even opscheren. Er zijn ook speciale kattentrimmers. ohw wacht...ik zie dat je geen geld hebt. Trimmen zou prima moeten kunnen, maar dat moet je wel durven. Het beestje zal het niet prettig vinden denk ik.quote:Op zondag 2 juni 2013 12:36 schreef senesta het volgende:
Het lijkt wel een noorse boskat of een mixje daarvan. Als ik in de buurt had gewoond had ik even komen kijkenHet is inderdaad een prachtig beestje
maar zou idd wel wat verzorging mogen hebben
Ja, stom... helemaal niet aan gedacht... Dat zou het probleem alleen maar verplaatsenquote:Op zondag 2 juni 2013 08:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
Is dat bij een langharige kat niet nutteloos? Die klitten komen terug zonder baas die regelmatig vacht verzorgt.
Vraag me adv dit topic nu toch af hoe zo'n beest zijn vacht in een Noors bos zelf kan verzorgen, of heb je daar speciale trollen voorquote:Op zondag 2 juni 2013 12:36 schreef senesta het volgende:
Het lijkt wel een noorse boskat of een mixje daarvan.
Door de takjes van bosjes en struikjes?quote:Op zondag 2 juni 2013 16:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
Vraag me adv dit topic nu toch af hoe zo'n beest zijn vacht in een Noors bos zelf kan verzorgen, of heb je daar speciale trollen voor
Heeft hier vaak te maken met doorfokken. Als je een pure Noor uit de bossen van Noorwegen plukt, zie je een vacht die evolutionair is aangepast en dus minder 'schaapachtig' en zachter is. Wij mensen maken er vaak een zooitje van. Maar soms heeft ook een Noorse Noor een slechte vacht en moet hij het idd van zijn omgeving hebben of minder lang leven.quote:Op zondag 2 juni 2013 16:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
Vraag me adv dit topic nu toch af hoe zo'n beest zijn vacht in een Noors bos zelf kan verzorgen, of heb je daar speciale trollen voor
Mijn kater lijkt verdomt veel op die kat, maar dan rood met wit (en beter verzorgt). Weet ik gelijk dat er dus een vleugje Noorse boskat in zit. Wij waren stom verbaasd met de lange haren die de katten kregen uit hetzelfde nestje. Aangezien beide ouders gewoon normaal kort haar hebbenquote:Op zondag 2 juni 2013 10:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is juist wat ik zo naar vind aan asiels. Langharige katten zijn al weg voordat ze officieel inschreven zijn. En de rest laten mensen maar zitten. Terwijl ik zelf erg ben van de kneusjes opvangen. Van mijn moeder overgenomen denk ik, we hebben altijd blinde katjes, oudere katjes, manke katjes gehad.
Heb zelf nu een prachtge ragdoll kater, maar wel met een gedragproblemen. Enorm angstig en eenkennig. Maar als we alleen thuis zijn de grootste knuffelbeer.En een kitten die we met 4-5 weken uit een huis dat blauw van de wietrook stond hebben gehaad die gelukkig voor de rest super gezond bleek te zijn.
[ afbeelding ]
Edit: Hij was er net weer.Even een iets betere foto gemaakt, op de andere foto's lijkt die nog best stevig. Maar op deze foto zie je dat die er ook best slank uitziet. Zeker als je rekening houd met een lange vacht waar zeker op zijn buik een cm dik aan klitten zit.
Dat is wel bijzonder, allebei de ouderdieren moeten dan toch nog een langhaar gen dragenquote:Op maandag 3 juni 2013 10:57 schreef Bisamrat het volgende:
Mijn kater lijkt verdomt veel op
[..]
Mijn kater lijkt verdomt veel op die kat, maar dan rood met wit (en beter verzorgt). Weet ik gelijk dat er dus een vleugje Noorse boskat in zit. Wij waren stom verbaasd met de lange haren die de katten kregen uit hetzelfde nestje. Aangezien beide ouders gewoon normaal kort haar hebben
Goed gedaan!quote:Op maandag 3 juni 2013 13:46 schreef Myraela het volgende:
Dierenbescherming gebeld, die zeiden mij dat het verstandig was de stichting zwerfkatten te bellen. Dat heb ik dus gedaan. Een melding gedaan, ze hadden het druk maar zouden mij terug bellen wanneer ze tijd hebben om de kat op te halen.
Tot die tijd mag ik hem voeren en mag naar de klitten kijken zolang ik erg voorzichtig ben omdat klitten die er zolang in zitten dicht op de huid kunnen gaan zitten en dan word het wat lastig.
Las op de website dat ze verwilderen katten terug plaatsen, maar deze is tam dus zal waarschijnlijk naar een asiel gaan. Misschien ben ik zelf wel weer de eerste om hem daaruit te halen, maar eerst maar eens zorgen dat die de juiste verzorging krijgt en misschien zitten er ergens toch mensen die al 2 jaar hun kat kwijt zijn.
Enorm bedankt voor jullie antwoorden.![]()
En stiekem ook wel trots op mezelf want ik heb lichte telefoonvrees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |