Klinkt logisch, ik moet ook nog wennenquote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:41 schreef Lienekien het volgende:
Ja, da's de overgang. De kat moet wennen. Wij verhuisden ruim twee jaar terug. De eerste week wilde ze op bed slapen, deed ze anders nooit. Kostte mij mijn nachtrust, want ze wilde aan mijn kant slapen. Daarna zocht ze alweer vrij snel eigen plaatsjes elders in het huis op.
Je wil niet weten wat ik af en toe tegenkom met poepjes scheppenquote:
Ok, bedankt!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik verwacht dat het na een week alweer heel anders is. Ik zou niet te bang zijn om haar nu wel in de slaapkamer toe te laten en over een week of twee weken haar de toegang weer te gaan ontzeggen.
Ja op de bak gaat het goed, maar ze eet erg weinig. Alleen als ik met haar naar het bakje loop en erbij ga zitten wil ze eten... Als ik wegloop, loopt ze meteen met me mee.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:30 schreef Lienekien het volgende:
Gewoon rust en aandacht. En misschien Feliway, maar ik krijg nog niet de indruk dat ze heel gestresst is. Ze eet goed, doet alles op de bak?
Begrijpelijk. En dat komt wel weer goed.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:34 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Ja op de bak gaat het goed, maar ze eet erg weinig. Alleen als ik met haar naar het bakje loop en erbij ga zitten wil ze eten... Als ik wegloop, loopt ze meteen met me mee.
Dat heeft ze nog nooit gedaan.
Ik vind het zo schattig en sneu tegelijkquote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Begrijpelijk. En dat komt wel weer goed.
Het is aandoenlijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:52 schreef GoWithIt het volgende:
[..]
Ik vind het zo schattig en sneu tegelijk
Nouja ze mogen uiteindelijk wel naar buiten hoor, we proberen als we wat meer geld hebben een extra achterdeur te regelen waar we een kattenluik in kunnen maken, maar tot die tijd moeten we eerst de katten laten wennen en daarna de deur open en dicht voor ze doenquote:Op woensdag 29 mei 2013 11:50 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik heb ooit de buitenkat van mijn vriend ook moeten laten wennen aan 'binnen zijn'
Gewoon gewacht tot mevrouw binnen kwam om te vreten door het raam wat dag en nacht open stond voor haar... toen alles dicht gedaan en mevrouw flipte als een gek
Was ook nog eens een half siamees dus lulde de eerste 2 maanden de oren van mn kop, slapeloze nachten en het behang van de muur
Ze kreeg elke paar maanden kittens omdat haar hormonen zo enorm aanwezig waren en dat moest afgelopenzijn.
Ze moest ook zelfs eerst aan de pil voordat ze geholpen kon worden dus dat heeft ook nog het vel van mn handen gekost
Nu weet ze niet anders meer dan lekker bij ons kroelen, raakt in paniek als ik bijv. Ga douchen met de deur dicht omdat ze bij me wil zijn
Ik ben van mening dat je kat heus wel aan een dichte deur kan wennen als je maar volhoudt.
En die kattenbak? Ja dat is het kadootje wat je erbij krijgt als je katten hebt
Als je verzekerd bent kun je het toch gewoon doen. Zo'n trauma is het nou toch ook weer niet voor je katten hoorquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:03 schreef Nallie het volgende:
Vraag over het inenten!
Kreeg een brief van de DA dat het weer tijd is voor de jaarlijkse inentingen.
Nu komen mijn katten niet buiten, alleen op t balkon, en in principe niet in aanraking met andere katten. Ik wel, maar niet heel vaak.
Ik hoor van best veel mensen dat ze hun katten niet elk jaar laten inenten.
Hoe denken jullie hierover?
Ik heb ze verzekerd, dus dat zou gedekt moeten worden, maar ik ben gewoon benieuwd naar de noodzaak ervan en dan kan ik de katten eventueel een trauma besparen
inenten hoort niet standaard bij de meeste verzekeringen toch? Moet je meestal extra voor betalen..quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:03 schreef Nallie het volgende:
Vraag over het inenten!
Nu komen mijn katten niet buiten, alleen op t balkon, en in principe niet in aanraking met andere katten. Ik wel, maar niet heel vaak.
Ik heb ze verzekerd, dus dat zou gedekt moeten worden, maar ik ben gewoon benieuwd naar de noodzaak ervan en dan kan ik de katten eventueel een trauma besparen
Nou de vorige keer is eentje een week in een soort shock geweestquote:Op woensdag 29 mei 2013 14:08 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Als je verzekerd bent kun je het toch gewoon doen. Zo'n trauma is het nou toch ook weer niet voor je katten hoor
Vorig jaar zat ik met hetzelfde dilemma, mijn katten komen ook niet buiten, maar omdat ,je zelf wel buiten komt kan je via je schoenen ziektekiemen mee naar huis nemen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:03 schreef Nallie het volgende:
Vraag over het inenten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |