abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 mei 2013 @ 11:05:01 #226
163650 Greys
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:38:48 #227
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127098775
Hallo kattenliefhebbers, :D

Even een vraagje, ik ben zondag met mijn kat (1 juni 13 O+ ), verhuisd. Van een studentenkamer, naar een appartement. Ze is een echte binnenkat.
Eerste dag en nacht gingen goed, veel op schoot zitten, 's nachts rustig.
Maar afgelopen nacht bleef ze maar miauwen...
Hoe kun je dit het beste aanpakken? We willen haar eigenlijk niet in de slaapkamer hebben.
Vannacht wel even geprobeert, maar we deden geen oog dicht (met nagels aan tapijt haken, op het bed, en er weer af).

(ze is overigens helemaal gezond, laatst nog helemaal laten nakijken bij dierenarts)
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:41:09 #228
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127098833
Ja, da's de overgang. De kat moet wennen. Wij verhuisden ruim twee jaar terug. De eerste week wilde ze op bed slapen, deed ze anders nooit. Kostte mij mijn nachtrust, want ze wilde aan mijn kant slapen. Daarna zocht ze alweer vrij snel eigen plaatsjes elders in het huis op.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:58:51 #229
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127099307
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:41 schreef Lienekien het volgende:
Ja, da's de overgang. De kat moet wennen. Wij verhuisden ruim twee jaar terug. De eerste week wilde ze op bed slapen, deed ze anders nooit. Kostte mij mijn nachtrust, want ze wilde aan mijn kant slapen. Daarna zocht ze alweer vrij snel eigen plaatsjes elders in het huis op.
Klinkt logisch, ik moet ook nog wennen :P
Enig idee hoe lang dit ongeveer kan duren?
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:00:11 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127099348
Ik verwacht dat het na een week alweer heel anders is. Ik zou niet te bang zijn om haar nu wel in de slaapkamer toe te laten en over een week of twee weken haar de toegang weer te gaan ontzeggen.
pi_127099372
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 00:25 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ben al beter gerustgesteld nu, tnx ;)
Je wil niet weten wat ik af en toe tegenkom met poepjes scheppen :N ..
Een takje die uit een drol steekt, of een compleet draadje (die trekt madam uit de kussens en eet blijkbaar wel eens eentje op 8)7 )
Ik ga er vanuit dat alles gewoon netjes via de achterkant de kat weer verlaat :P
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:28:06 #232
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127100238
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik verwacht dat het na een week alweer heel anders is. Ik zou niet te bang zijn om haar nu wel in de slaapkamer toe te laten en over een week of twee weken haar de toegang weer te gaan ontzeggen.
Ok, bedankt!
Is er verder nog iets dat het makkelijker voor haar kan maken?
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:30:20 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127100298
Gewoon rust en aandacht. En misschien Feliway, maar ik krijg nog niet de indruk dat ze heel gestresst is. Ze eet goed, doet alles op de bak?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:34:06 #234
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127100427
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:30 schreef Lienekien het volgende:
Gewoon rust en aandacht. En misschien Feliway, maar ik krijg nog niet de indruk dat ze heel gestresst is. Ze eet goed, doet alles op de bak?
Ja op de bak gaat het goed, maar ze eet erg weinig. Alleen als ik met haar naar het bakje loop en erbij ga zitten wil ze eten... Als ik wegloop, loopt ze meteen met me mee.
Dat heeft ze nog nooit gedaan.
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:38:22 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127100559
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:34 schreef GoWithIt het volgende:

[..]

Ja op de bak gaat het goed, maar ze eet erg weinig. Alleen als ik met haar naar het bakje loop en erbij ga zitten wil ze eten... Als ik wegloop, loopt ze meteen met me mee.
Dat heeft ze nog nooit gedaan.
Begrijpelijk. En dat komt wel weer goed.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:52:02 #236
317680 GoWithIt
Just like that
pi_127100957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Begrijpelijk. En dat komt wel weer goed.
Ik vind het zo schattig en sneu tegelijk :@
Dus. Dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:53:16 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127101004
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 10:52 schreef GoWithIt het volgende:

[..]

Ik vind het zo schattig en sneu tegelijk :@
Het is aandoenlijk. :)
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:04:22 #238
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_127143563
Even een vraagje wat betreft het wennen aan een nieuw huis voor onze twee katten. We verhuizen naar een huis waar we niet zo gauw de mogelijkheid hebben om een kattenluik te plaatsen. Wat nu? :P De katten zijn gewend in en uit te mogen en ik wil eigenlijk ook geen stinkende kattenbak in de keuken :+

Onze kater is trouwens een echte buitenkat. Dagelijks komt hij maar een aantal minuten (!) bij ons naar binnen, voor de rest vermaakt hij zich prima buiten. Soms sluiten we hem even op in huis voor een paar uur, maar aan het gemiauw te horen weten we dat hij dit natuurlijk niet wil. Dit zal vast een probleem worden met verhuizen.. Hoe lang moet ik hem minimaaaaaaaal binnen houden wil ik voorkomen dat hij verdwaald? We gaan overigens niet in de buurt van de oude woning wonen (ruim 35 km verderop), dus ik hoop niet dat hij gaat zoeken naar zijn oude omgeving. Met onze andere kat verwachten we geen problemen. Dana is zo aanhankelijk dat zo nooit van onze zijde wijkt :')

Oja, nog tips voor een soort-van-kattenluik-oplossing? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_127145357
Ik heb ooit de buitenkat van mijn vriend ook moeten laten wennen aan 'binnen zijn'
Gewoon gewacht tot mevrouw binnen kwam om te vreten door het raam wat dag en nacht open stond voor haar... toen alles dicht gedaan en mevrouw flipte als een gek :X
Was ook nog eens een half siamees dus lulde de eerste 2 maanden de oren van mn kop, slapeloze nachten en het behang van de muur :P
Ze kreeg elke paar maanden kittens omdat haar hormonen zo enorm aanwezig waren en dat moest afgelopenzijn.
Ze moest ook zelfs eerst aan de pil voordat ze geholpen kon worden dus dat heeft ook nog het vel van mn handen gekost :)
Nu weet ze niet anders meer dan lekker bij ons kroelen, raakt in paniek als ik bijv. Ga douchen met de deur dicht omdat ze bij me wil zijn :D
Ik ben van mening dat je kat heus wel aan een dichte deur kan wennen als je maar volhoudt.
En die kattenbak? Ja dat is het kadootje wat je erbij krijgt als je katten hebt :)
pi_127151636
Vraag over het inenten!

Kreeg een brief van de DA dat het weer tijd is voor de jaarlijkse inentingen.
Nu komen mijn katten niet buiten, alleen op t balkon, en in principe niet in aanraking met andere katten. Ik wel, maar niet heel vaak.
Ik hoor van best veel mensen dat ze hun katten niet elk jaar laten inenten.
Hoe denken jullie hierover?

Ik heb ze verzekerd, dus dat zou gedekt moeten worden, maar ik ben gewoon benieuwd naar de noodzaak ervan en dan kan ik de katten eventueel een trauma besparen ;)
Be someone that makes you happy
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:08:23 #241
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_127151850
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 11:50 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik heb ooit de buitenkat van mijn vriend ook moeten laten wennen aan 'binnen zijn'
Gewoon gewacht tot mevrouw binnen kwam om te vreten door het raam wat dag en nacht open stond voor haar... toen alles dicht gedaan en mevrouw flipte als een gek :X
Was ook nog eens een half siamees dus lulde de eerste 2 maanden de oren van mn kop, slapeloze nachten en het behang van de muur :P
Ze kreeg elke paar maanden kittens omdat haar hormonen zo enorm aanwezig waren en dat moest afgelopenzijn.
Ze moest ook zelfs eerst aan de pil voordat ze geholpen kon worden dus dat heeft ook nog het vel van mn handen gekost :)
Nu weet ze niet anders meer dan lekker bij ons kroelen, raakt in paniek als ik bijv. Ga douchen met de deur dicht omdat ze bij me wil zijn :D
Ik ben van mening dat je kat heus wel aan een dichte deur kan wennen als je maar volhoudt.
En die kattenbak? Ja dat is het kadootje wat je erbij krijgt als je katten hebt :)
Nouja ze mogen uiteindelijk wel naar buiten hoor, we proberen als we wat meer geld hebben een extra achterdeur te regelen waar we een kattenluik in kunnen maken, maar tot die tijd moeten we eerst de katten laten wennen en daarna de deur open en dicht voor ze doen :')

Ik herken het aanhankelijke in ieder geval we, soms heeft onze kater een goede bui en dan is hij ook zo. Totdat hij weer door heeft dat het kattenluik open staat :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:08:51 #242
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_127151874
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:03 schreef Nallie het volgende:
Vraag over het inenten!

Nu komen mijn katten niet buiten, alleen op t balkon, en in principe niet in aanraking met andere katten. Ik wel, maar niet heel vaak.

Ik heb ze verzekerd, dus dat zou gedekt moeten worden, maar ik ben gewoon benieuwd naar de noodzaak ervan en dan kan ik de katten eventueel een trauma besparen ;)
Als je verzekerd bent kun je het toch gewoon doen. Zo'n trauma is het nou toch ook weer niet voor je katten hoor :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_127152044
quote:
Vraag over het inenten!

inenten hoort niet standaard bij de meeste verzekeringen toch? Moet je meestal extra voor betalen..
Ik weet niet hoe oud je katten zijn, maar de eerste paar jaar zou ik ze toch wel laten enten. Dan bouwen ze de antistoffen in ieder geval op.
pi_127152066
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:08 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Als je verzekerd bent kun je het toch gewoon doen. Zo'n trauma is het nou toch ook weer niet voor je katten hoor :+
Nou de vorige keer is eentje een week in een soort shock geweest :') en ze is al heel bang, dus liever hou ik haar een beetje kalm.
Be someone that makes you happy
pi_127152313
een standaard verzekering vergoed idd geen preventieve zorg zoals entingen. maar de verzekering eist wel dat je je kat goed verzorgt en de adviezen van de DA opvolgt.

kan een verzekeraar er moeilijk over gaan doen als je niet gaat enten? dat ze die brief zien als advies van de DA wat je moet opvolgen?
pi_127157294
Ik heb besloten om die van mij gewoon elke 2 jaar te laten inenten in plaats van elk jaar.
Banjer (1) heeft bij de fokker al zijn inentingen gehad als kitten zijnde dus die mag vrijdag en van doeraq (8) is het 2 jaar geleden dus die mag ook vrijdag en daarna gaan ze samen op.
De katten zijn binnen/eigen tuin katten.
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 16:03:16 #247
184769 crew  Deisyy
pi_127157456
quote:
Vraag over het inenten!

Vorig jaar zat ik met hetzelfde dilemma, mijn katten komen ook niet buiten, maar omdat ,je zelf wel buiten komt kan je via je schoenen ziektekiemen mee naar huis nemen.

Vanwege een operatie in het verleden is het voor één van mijn katten altijd een stressvolle gebeurtenjs om naar de dierenarts te gaan, maar mijn dierenarts bleek ook huisbezoek te doen voor inentingen, dat is prima bevallen, want het scheelt heel veel spanning.

Misschien kan je dat ook eens aan je egen dierenarts vragen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_127158434
Ik ben gisteren geweest met Hero :) Hij vond het deze keer echt helemaal niks, ik denk dat hij nog weet dat hij er de vorige keer was voor castratie. Hij was toen echt bang toen ik hem ophaalde en was heel blij om ons weer te zien :'( O+
Gelukkig was het nu zo weer voorbij en hij is helemaal goedgekeurd.

Waarom sla je trouwens een jaar over terwijl de enting 1 jaar geldig is?
  woensdag 29 mei 2013 @ 18:38:48 #249
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_127164218
Owja daar moet ik ook nog heen met die twee van mij, maar DA aan huis zou hier echt niet werken, die schieten als er iemand anders dan ik binnenkomt meteen weg en dan krijg ik ze amper gepakt (plus dat dat niet helpt met het wennen aan bezoekers) :D . Als ik ze meeneem naar de DA zitten ze heel angstig, maar rustig in de bench, veel makkelijker dus :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_127169922
Ik dacht dat Sophie in juni moest, maar net opgezocht en het is toch juli. Verder nog nooit met dr naar de dierenarts geweest (behalve voor dr sterilisatie, maar dat was de dierenarts in de buurt van het asiel) dus ga denk ik maar hier naar de dichtstbijzijnde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')