ik heb geen belt, maar wat maakt het uit of je het bij 120 of bij 250 doet?quote:Op donderdag 25 april 2013 11:21 schreef StraatSoldaat het volgende:
Zijn er ergens weightlifting belt in de uitverkoop? Iedereen draagt ze ineens, als je 250kg deadlift dan mag dat maar als je nauwelijks 120kg deadlift en al een belt nodig hebt
Ik haal niet eens 120, en gebruik een belt... puur alleen omdat ik 100% verschil merk en veel minder snel een blessure heb.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:21 schreef StraatSoldaat het volgende:
Zijn er ergens weightlifting belt in de uitverkoop? Iedereen draagt ze ineens, als je 250kg deadlift dan mag dat maar als je nauwelijks 120kg deadlift en al een belt nodig hebt
Van de zomer schouderblessure gehad, tijdens het benchen plots het gevoel alsof iemand er een mes in zette. Ontstekingsremmers, rust, pijnvrij na een week of 5-6. Waterpoloseizoen weer begonnen, fanatiek trainen, sinds medio november/december weer last. Rust gepakt paar weken, weer gaan trainen, maar binnen no-time weer last, kon eind januari niet meer schieten en zwemmen. Fysio helpt niet, echo mri en foto's zeggen dat ik gezond ben en ondertussen loop ik al die maanden met dezelfde klachten. Fuck logic, het komt ergens vandaan, maar wat...quote:Op donderdag 25 april 2013 11:03 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Pff mooi zuur dan. Zelf momenteel ook uit de running i.v.m. schouderklachten (waarschijnlijk slijmbeursontsteking). Nu anderhalve week niet kunnen trainen (ja, alleen benen) en voel me er nu al zwaar kloten onder. Hoelang loop je er al mee dan?
Ik had al 2 weken lichte pijn in mijn schouders, maar ben gewoon doorgegaan met trainen... Mede omdat het tijdens het trainen zelf wel ging. Opgegeven moment bij lat pull-down kreeg ik echt een stekende pijn in mijn schouder. Nu anderhalve week schouder totaal niet belast, maar dat gevoel is nog niks minder geworden.![]()
Aankomende woensdag afspraak met (nieuwe) vaste fysio. Wil direct op een spuit aanpraten, om zo snel mogelijk weer te kunnen trainen. Voor nu 2x in de week legdag en veel cardio. Ik kan blijkbaar echt niet niks doen.![]()
Overigens ook al gestopt met voetbal door liesklachten, waarvan men na allerlei onderzoeken (o.a. ook mri scan) Ook iets zei in de trant van, ja je hebt gewoon een zwakke lies, dus je kunt geen sporten meer doen waarbij je explosieve bewegingen maakt.![]()
http://www.fitness-seller.nl/powerliftriem/quote:Op donderdag 25 april 2013 11:21 schreef StraatSoldaat het volgende:
Matt Ogus heeft zo'n riem met een klik mechanisme. Lijkt mij ook ideaal.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:24 schreef seto het volgende:
Die powerlifting belt van Eleiko trouwens
[ afbeelding ]
micronutrienten spelen weinig tot geen rol in je energiehuishouding.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:23 schreef warchaser44 het volgende:
Hoe slecht zijn empty calories nou eigenlijk in de cut? Stel je trained 4 dagen en eet daabij 500kcal onder onderhoud. 2 rustdagen met 200-300 kcal onder onderhoud en 1 zuipdag waar je 500 boven onderhoud zit al dan niet met training.
Het slecht zijn van empty calories heeft niets met cutten of bulken te maken.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:23 schreef warchaser44 het volgende:
Hoe slecht zijn empty calories nou eigenlijk in de cut? Stel je trained 4 dagen en eet daabij 500kcal onder onderhoud. 2 rustdagen met 200-300 kcal onder onderhoud en 1 zuipdag waar je 500 boven onderhoud zit al dan niet met training.
quote:Op donderdag 25 april 2013 11:23 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
ik heb geen belt, maar wat maakt het uit of je het bij 120 of bij 250 doet?
Het effect is hetzelfde.. want je rug is in verhouding bij 120 net zo zwak als wanneer je 250 kan doen.
Je verwaarloost zo wel je corequote:Op donderdag 25 april 2013 11:24 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik haal niet eens 120, en gebruik een belt... puur alleen omdat ik 100% verschil merk en veel minder snel een blessure heb.
Met squatten 140 kilo gebruik ik hem ook
Je kan ook je onderrug trainen. En zoals ik zei, zijn er wetenschappelijke onderzoeken die beweren dat je je core veel minder traint met een belt. (http://journals.lww.com/n(...)ifting_Belts.17.aspx)quote:Op donderdag 25 april 2013 11:23 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
ik heb geen belt, maar wat maakt het uit of je het bij 120 of bij 250 doet?
Het effect is hetzelfde.. want je rug is in verhouding bij 120 net zo zwak als wanneer je 250 kan doen.
Op die manier blijven er weinig gains over man. Zou die zuipkeet eens 4 week overslaan.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:23 schreef warchaser44 het volgende:
hnng!quote:Op donderdag 25 april 2013 11:24 schreef seto het volgende:
Die powerlifting belt van Eleiko trouwens
[ afbeelding ]
Misschien niet de goedkoopste, maar ik hoor alleen positieve verhalen over http://www.bestbelts.net/quote:Op donderdag 25 april 2013 11:21 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik pak bij 1rep max setjes altijd een belt van de gym. Liggen er een stuk of 6. De oudste meest afgekloven belt zit het lekkerstquote:Op donderdag 25 april 2013 12:22 schreef Beach het volgende:
Wat doen jullie dan als andere mensen gaan vragen of ze je belt 'even' mogen lenen?
Heb ik nog nooit iemand zien vragen.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:22 schreef Beach het volgende:
Wat doen jullie dan als andere mensen gaan vragen of ze je belt 'even' mogen lenen?
Een "zuipdag" en dan maar 500 boven onderhoud zitten.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:23 schreef warchaser44 het volgende:
quote:Op donderdag 25 april 2013 12:38 schreef stinkie het volgende:
[..]
Een "zuipdag" en dan maar 500 boven onderhoud zitten.
Amateur
Misschien kun je beter naar het Gezond&Slank topic
Duur inderdaad. En het is mij nog niet duidelijk wat deze belts beter maakt dan die van 20 euro van de fitness reseller.quote:Op donderdag 25 april 2013 11:44 schreef McNulty het volgende:
[..]
Misschien niet de goedkoopste, maar ik hoor alleen positieve verhalen over http://www.bestbelts.net/
Hij is ook in roze te koopquote:Op donderdag 25 april 2013 12:46 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Duur inderdaad. En het is mij nog niet duidelijk wat deze belts beter maakt dan die van 20 euro van de fitness reseller.
Dat ding moet gewoon z´n werk doen. En dat doet een belt van 20 euro net zo goed als een belt van 200 euro.quote:Op donderdag 25 april 2013 12:46 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Duur inderdaad. En het is mij nog niet duidelijk wat deze belts beter maakt dan die van 20 euro van de fitness reseller.
haha.quote:Op donderdag 25 april 2013 13:02 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dan maak je wel een statement als die die als man in de gym gebruikt
Die zijn voor de Fanta-stokjes in de gym.quote:
woon je op een woonboot?quote:Op donderdag 25 april 2013 13:11 schreef fathank het volgende:
Wat nou vitamine D supplementeren. Dalijk lekker aan de TRX half buiten boord. Wel 2x checken of ie goed vast zit, het water is hier pas 12,5 graden
ahh okee thx.quote:Op donderdag 25 april 2013 00:03 schreef Verbosity het volgende:
[..]
40 reps
Oefeningen zijn niet zozeer verkeerd, maar bij 40 reps voor een oefening slaat hij de plank volledig mis. Die zou ik gewoon op 6-12 reps uitvoeren.
Is niet zo'n best schema. (11 oefeningen op benen dag, 'Arnold Press', geen rear delt isolatie, 'burn' sets van 40 reps ??? etc.)quote:Op donderdag 25 april 2013 13:24 schreef Convict het volgende:
[..]
ahh okee thx.
en die "dubbele" oefeningen zijn ook gewoon goed? (zelfde soort beweging met dumbell en daarna nog is met barbell). lijkt me dubbel op. of is dit gewoon nog mijn onwetendheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |