Voor 200 ga ik hem wss wel zelf houden, wil er toch minimaal wel ¤300 voor. Als je nagaat dat de YSS veer alleen al ¤120 kost nieuwquote:Op maandag 22 april 2013 08:07 schreef spekbek het volgende:
Zo rond de 200. Maar als de kappen etc helemaal netjes zijn kan je er wel meer voor vragen.
als hij netjes is moet dat lukken toch?quote:Op maandag 22 april 2013 08:09 schreef Blester het volgende:
[..]
Voor 200 ga ik hem wss wel zelf houden, wil er toch minimaal wel ¤300 voor. Als je nagaat dat de YSS veer alleen al ¤120 kost nieuw
Denk ik ook wel, en anders wacht ik wel even tot van de zomer,dan gaan ze als warme broodjes over de toonbankquote:Op maandag 22 april 2013 08:16 schreef spekbek het volgende:
[..]
als hij netjes is moet dat lukken toch?
het is ook een neos...quote:Op maandag 22 april 2013 08:29 schreef Blester het volgende:
[..]
Denk ik ook wel, en anders wacht ik wel even tot van de zomer,dan gaan ze als warme broodjes over de toonbankHet is tenslotte wel Yamaha en niet een of ander prutmerk.
Maar 300 euro voor een nette Neos lijkt me nog niet zo vreemd hoor.quote:Op maandag 22 april 2013 08:34 schreef -niemand- het volgende:
[..]
het is ook een neos...
Die zijn niet erg gewild.
tis toch een brommer?quote:Op maandag 22 april 2013 16:04 schreef scooby92 het volgende:
Ik lees nu al een tijdje mee met deze reeks en heb me uiteindelijk geregistreerd
Maar zijn chinese brommers ook welkom?
Naja vaak hoor je mensen er over klagen dat het geen kwaliteit is enz, het heeft gewoon wat meer aandacht nodig!quote:Op maandag 22 april 2013 16:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tis toch een brommer?
dus waarom niet ?
Ik zou 'm voor ¤400 aanbieden als 'ie goed loopt. ¤300 krijg je er wel voor.quote:Op maandag 22 april 2013 08:09 schreef Blester het volgende:
[..]
Voor 200 ga ik hem wss wel zelf houden, wil er toch minimaal wel ¤300 voor. Als je nagaat dat de YSS veer alleen al ¤120 kost nieuw
Leuke brommers, vooral lekker goedkoop.quote:Op maandag 22 april 2013 16:15 schreef scooby92 het volgende:
[..]
Naja vaak hoor je mensen er over klagen dat het geen kwaliteit is enz, het heeft gewoon wat meer aandacht nodig!
[ afbeelding ]
Dit is de mijne, een orion AGB 30 uit 2009 schakelbrommer (4takt)
Heb 'm meer aangeschaft voor het sleutelen dan het rijden
als of mijn scooter kwaliteit isquote:Op maandag 22 april 2013 16:15 schreef scooby92 het volgende:
[..]
Naja vaak hoor je mensen er over klagen dat het geen kwaliteit is enz, het heeft gewoon wat meer aandacht nodig!
[ afbeelding ]
Dit is de mijne, een orion AGB 30 uit 2009 schakelbrommer (4takt)
Heb 'm meer aangeschaft voor het sleutelen dan het rijden
Ziet er wel gaaf uit voor een chineze. Nieuw gekocht? Hoeduur?quote:Op maandag 22 april 2013 16:15 schreef scooby92 het volgende:
[..]
Naja vaak hoor je mensen er over klagen dat het geen kwaliteit is enz, het heeft gewoon wat meer aandacht nodig!
[ afbeelding ]
Dit is de mijne, een orion AGB 30 uit 2009 schakelbrommer (4takt)
Heb 'm meer aangeschaft voor het sleutelen dan het rijden
Jaa, enige nadeel is dat het frame snel roest als de lak eraf is en dat zie je ook goedquote:Op maandag 22 april 2013 16:30 schreef Ballsofsteel het volgende:
[..]
Leuke brommers, vooral lekker goedkoop.
Had laatst een ritje gemaakt op de orion van een vriend, en ik ben er best over te spreken, voelde vrij solide.
Nee, 2e hands 15.000 km op de teller en 70 cc blok eronder voor 250 euroquote:Op maandag 22 april 2013 17:15 schreef Blester het volgende:
[..]
Ziet er wel gaaf uit voor een chineze. Nieuw gekocht? Hoeduur?
klinkt altijd als een stofzuiger.quote:Op maandag 22 april 2013 21:20 schreef Ballsofsteel het volgende:
met een leuk uitlaatje brult een 4-taktje ook lekker hoor
geluidquote:Op maandag 22 april 2013 21:50 schreef Ballsofsteel het volgende:
Haha ja daar kun je moeilijk tegenop.
begrijp me niet verkeerd hoor heb zelf een 2t en ben fan van het geluidje, maar waarom die grote afkeer tegen 4t?
Laatste 3 kan ik me in vinden, maar ze kunnen toch wel echt een lekker geluidje maken hoor, een zip of kymco niet natuurlijk, een skyteam daarentegen....quote:Op maandag 22 april 2013 21:50 schreef leeell het volgende:
[..]
geluid
geur
geen powerband
de techniek erachter.
MIJNES GAAT HET HARDSTEEEEUHquote:Mag ik hier ook "showen" met mijn bromfiets of snorfiets?
Natuurlijk mag dat, het is alleen niet de bedoeling om er een "welke bromfiets en snorfiets kan het hardst rijden" topic van te maken. Foto's van jouw bromfiets of snorfiets zijn altijd welkom in dit topic!
nee das lekker voor je kleppenquote:Op maandag 22 april 2013 23:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
Geur kan je ook wel fixen door gewoon wat olie mee te mengen in je benzine
Ik zou voor geen geld met een 2takt de snelweg op gaan (ja okay met je brommer mag dat niet maar dat rijd gewoon niet)quote:Op maandag 22 april 2013 21:50 schreef leeell het volgende:
[..]
geluid
geur
geen powerband
de techniek erachter.
honda NSRquote:Op maandag 22 april 2013 23:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik zou voor geen geld met een 2takt de snelweg op gaan (ja okay met je brommer mag dat niet maar dat rijd gewoon niet)
jezus. Eerst verwachte ik een lamborghini. Komt er een brommertje in 3 seconden langsracen. Baasquote:
¤250?quote:Op maandag 22 april 2013 19:20 schreef scooby92 het volgende:
[..]
Jaa, enige nadeel is dat het frame snel roest als de lak eraf is en dat zie je ook goed
[..]
Nee, 2e hands 15.000 km op de teller en 70 cc blok eronder voor 250 euro
nieuw is die 1450
Wil nog een keertje een open uitlaat eronder leggen, klinkt mooier bij 4takt
4-takt 49cc powerrrr.quote:
en we hebben nog een uitlaten beunertquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:45 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
4-takt 49cc powerrrr.
Ik zag trouwens dat er ook een snorfiets-lijst in de OP is, binnenkort maar eens een foto maken van mn Vespa Si met homemade uitlaat
quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:45 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
4-takt 49cc powerrrr.
Ik zag trouwens dat er ook een snorfiets-lijst in de OP is, binnenkort maar eens een foto maken van mn Vespa Si met homemade uitlaat
die van veen gaat wel dubbel zo hardquote:Op dinsdag 23 april 2013 19:45 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
4-takt 49cc powerrrr.
Ik zag trouwens dat er ook een snorfiets-lijst in de OP is, binnenkort maar eens een foto maken van mn Vespa Si met homemade uitlaat
Bestaande uitlaat omgelast, en hij gaat er nu zon 7 km/u per uur sneller door.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:05 schreef -niemand- het volgende:
[..]
en we hebben nog een uitlaten beunert
heb je een bestaande uitlaat omgelast? of heb je iets helemaal zelf gecreerd?
Die KVV mag ook niet op de weg, de Honda CR110 was wel een echte racer en ik denk dat die haast evensnel is als een KVVquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:26 schreef leeell het volgende:
[..]
[..]
die van veen gaat wel dubbel zo hard
Wat een kut filmpjequote:Op woensdag 24 april 2013 16:45 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Bestaande uitlaat omgelast, en hij gaat er nu zon 7 km/u per uur sneller door.
[..]
Die KVV mag ook niet op de weg, de Honda CR110 was wel een echte racer en ik denk dat die haast evensnel is als een KVV
leuk, heb ik ook gedaan. maar dan met een honda MT5 uitlaatquote:Op woensdag 24 april 2013 16:45 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Bestaande uitlaat omgelast, en hij gaat er nu zon 7 km/u per uur sneller door.
[..]
Die KVV mag ook niet op de weg, de Honda CR110 was wel een echte racer en ik denk dat die haast evensnel is als een KVV
Haha geniaal, die is wel wat beter gelukt dan die van mijquote:Op woensdag 24 april 2013 18:53 schreef -niemand- het volgende:
[..]
leuk, heb ik ook gedaan. maar dan met een honda MT5 uitlaat
[ afbeelding ]
ging wel ontzettend hard, sneller dan een leovince handmade.
ik moet hem nog een keer proberen, maar ik wil hem eigenlijk omlassen zodat hij onder de brommer kan en er een beetje fatsoenlijk mee te rijden is.
dat lijkt alleen maar zo op de fotoquote:Op woensdag 24 april 2013 19:07 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Haha geniaal, die is wel wat beter gelukt dan die van mij
quote:Op woensdag 24 april 2013 19:08 schreef -niemand- het volgende:
[..]
dat lijkt alleen maar zo op de foto
post eens een plaatje van de jouwe?
quote:Op woensdag 24 april 2013 19:11 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Hij is hier nog niet helemaal af, heb nog een ophangingspunt erbij gemaakt en alles gepolijst
vroeger "braken we in" bij de dibo slipschool, we raasden als 7 jarige daar het circuit over.quote:Op maandag 6 mei 2013 13:06 schreef Blester het volgende:
M'n nieuwe aanwinst:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Valt alleen uit op stationair, zal wel weer een afstelling zijn
Ach, het is leuk speelgoedquote:Op maandag 6 mei 2013 22:35 schreef spekbek het volgende:
[..]
vroeger "braken we in" bij de dibo slipschool, we raasden als 7 jarige daar het circuit over.
het enige probleem met die dingen is dat je 2 uur aan het sleutelen bent om 10 minuutjes te kunnen rijdenquote:
netjuuuuuusquote:Op maandag 6 mei 2013 22:49 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mijn Zip SP '08:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaat na twee jaar trouwe dienst eruit.
Een 'echte' SP, dat zie je niet vaak. De jeugd van tegenwoordig zet meestal SP-kappen op die goedkope Zipjes.quote:Op maandag 6 mei 2013 22:49 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mijn Zip SP '08:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaat na twee jaar trouwe dienst eruit.
mooi man, alleen vind ik die uitlaten zo lompquote:Op maandag 6 mei 2013 22:49 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Mijn Zip SP '08:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaat na twee jaar trouwe dienst eruit.
Veerring ertussen?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
grmbl
Weer een uitlaat bout er uit getrilt :| nog even en ik las ze vast :|
zat er tussenquote:
Moer bedoel je?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
grmbl
Weer een uitlaat bout er uit getrilt :| nog even en ik las ze vast :|
Huh? Hoe moet ik dat zien?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moer? nee ik heb gaten voor bouten in mn cylinder
gewoon schroefdraad in je uitlaatpoort, heb ik ook (Tomos , 1979)quote:
haal uitlaat boutjes, die kan je veel beter vastzetten. (ronde kop met 12mm rand)quote:
Ah bij mn Puch zit er schroefdraad op mijn cilinder en dan de uitlaat vast met moertjesquote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:27 schreef leeell het volgende:
[..]
gewoon schroefdraad in je uitlaatpoort, heb ik ook (Tomos , 1979)
en wat is daar anders aan dan een stel inbussies..? like een grotere kop past niet echtquote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:28 schreef leeell het volgende:
[..]
haal uitlaat boutjes, die kan je veel beter vastzetten. (ronde kop met 12mm rand)
die staan juist bekend met een feit dat je ze voor geen mogelijkheid los krijgt, als ze lostrillen is er echt wat mis.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en wat is daar anders aan dan een stel inbussies..? like een grotere kop past niet echt
vies, verkeerde afstelling, valse luchtquote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:32 schreef Blester het volgende:
Wat een gekut met zo'n minibikeje zegLamme arm van het starten terwijl ik wat aan het afstellen ben gegaan. Helaas heeft het niet geholpen. Moet met flink gas bij starten, hij start en valt weer uit (en als ik flink gas blijf geven blijft hij aan). Binnenkort even dat ding helemaal strippen (10 minuutjes werk aldus vorige keer) en dan even alles nalopen (carb, bougie, motorblokje e.d.). Waar gokken jullie dat ik hiervoor moet zoeken?
hmm nouja binnenkort maar eens langs de brommerboer dan..quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:31 schreef leeell het volgende:
[..]
die staan juist bekend met een feit dat je ze voor geen mogelijkheid los krijgt, als ze lostrillen is er echt wat mis.
misschien is je schroefdraad verrot, mooie excuus voor een nieuw mooi cilindertjequote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm nouja binnenkort maar eens langs de brommerboer dan..
morgen eerst er even een nieuw inbusje in steken..
Heb jij nog wat naast je Tomos?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:34 schreef leeell het volgende:
[..]
misschien is je schroefdraad verrot, mooie excuus voor een nieuw mooi cilindertje
3 tomossenquote:
quote:
Ik dacht persoonlijk ook aan valse lucht. Nouja, ik ga het allemaal zien als ik hem uit elkaar heb.Hij is wel enorm snel en moeilijk te berijdenquote:
deze cilinder hangt er nog maar net 3000 km onderquote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:34 schreef leeell het volgende:
[..]
misschien is je schroefdraad verrot, mooie excuus voor een nieuw mooi cilindertje
Tomos a35:quote:
Ik ben er ook geen fan van, maar dit was wel de goedkoopste oplossing destijds. Nadat ik een dure bekeuring had gehad, was het geld voor dure onderdelen even op en kom je toch bij zo'n uitlaat uit.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 15:28 schreef leeell het volgende:
[..]
mooi man, alleen vind ik die uitlaten zo lomp
ja, poorten zijn ook getuned.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 16:56 schreef Miniem het volgende:
Is de airsal veel beter dan je std cilinder?
Ok, ik twijfel nog, een airsal 50 of airsal 70cc.quote:
70cc bestaat niet , het is allemaal 65cc.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:01 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ok, ik twijfel nog, een airsal 50 of airsal 70cc.
Voor de 70cc hoef je verder toch niets aan te passen?
http://www.puchshop.de/ca(...)-aluminium-p-40.htmlquote:Op woensdag 8 mei 2013 16:05 schreef leeell het volgende:
[..]
70cc bestaat niet , het is allemaal 65cc.
maar wat is je setup nu ?
oh je heb een puch, ik dacht tomos, die zijn 44mm (65cc), ik zou een 15mm carb kopen en een HD cilinderkop voor optimale benutting van de 70ccquote:Op woensdag 8 mei 2013 16:06 schreef Miniem het volgende:
[..]
http://www.puchshop.de/ca(...)-aluminium-p-40.html
setup, 50cc OM, 12mm Bing, Techno Boss.
Ik wil hem niet optimaal benutten want dan ga je 80quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:48 schreef leeell het volgende:
[..]
oh je heb een puch, ik dacht tomos, die zijn 44mm (65cc), ik zou een 15mm carb kopen en een HD cilinderkop voor optimale benutting van de 70cc
Sym ( de nieuwere) is wel oké, de rest niet aan beginnenquote:Op woensdag 8 mei 2013 19:33 schreef StateOfMind het volgende:
Wat kunnen jullie vertellen over de merken die deze winkel verkoopt:
http://www.verkroost-scooters.nl/scooters/
De merken Peugeot, Piaggio, Kymco, Yamaha en Vespa ken ik nog van vroeger, maar de rest absoluut niet.
En waarom dan wel?quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:18 schreef leeell het volgende:
[..]
Sym ( de nieuwere) is wel oké, de rest niet aan beginnen
ja zijn lijstje + sym bedoelde ik dusquote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:40 schreef Geelman het volgende:
[..]
En waarom dan wel?
Kymco, Piaggio, Yamaha en Peugeot maken allemaal prima scooters. Bij die Chinese scooters moet je uit de buurt blijven. Gaan sneller kapot want de onderdelen zijn van matige kwaliteit.
achja slim om ff bij meerdere dealers langs te gaan en te kijkenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:53 schreef StateOfMind het volgende:
Vanmiddag bij een dealer langs geweest en uitgelegd wat ik zoek, met wat voor een budget en welke eisen. Uiteindelijk kwamen we uit op een Sym Orbit 2. Hij heeft een zeer mooie offerte gemaakt (met wat accessoires zoals een helm en een goed slot en een zeer mooie korting.
Binnenkort nog wat andere dealers langs om te kijken en te vergelijken. En dan eerst mijn auto zien te verkopen.
warmdraaienquote:Op woensdag 24 april 2013 17:20 schreef Blester het volgende:
[..]
Wat een kut filmpjeWat is die kerel nou allemaal aan het doen
doe ik ook altijdquote:
klopt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:52 schreef Miniem het volgende:
[..]
Maar volgens mij hoef je op de aansluiting van de carters niks aan te passen voor een 70?
niet altijd handschoenen dragenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doe ik ook altijd
scoot aanslingeren.. dan es de helm op mn kop, handschoenen aan ( in de winter ) en dan eens op het gemak weg tuffen
in de zomer is me dat te warmquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
niet altijd handschoenen dragen![]()
woon werk knal ik altijd gewoon de straat uit, al kost je dat wel een berg meer benzine en onderhoud
Zelfs in de zomer rijd minimaal met helm+handschoenen+jas, ja verklaar mij voor gek, maar zonder handschoenen met 20km/u moeten uitwijken en tegen een muur tot stilstand komen is volgens mij erger dan warme handjesquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
in de zomer is me dat te warm![]()
en de 45km scoot gaat toch weg als de snorfiets klaar is
ach tja :p ieder zn voorkeur natuurlijkquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Zelfs in de zomer rijd minimaal met helm+handschoenen+jas, ja verklaar mij voor gek, maar zonder handschoenen met 20km/u moeten uitwijken en tegen een muur tot stilstand komen is volgens mij erger dan warme handjes
ik had echt niet willen weten hoe mijn hand er uit zou zien, het leer en carbon delen compleet aan stukken
er is niets meer rewarding dan eerst 5km onder 6k houden, en dan een lege dijk op te rijden, spiegelen voor politie en dan open trekken tot boven de 12kquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:43 schreef -niemand- het volgende:
eigenlijk zou ik ook warm moeten rijden![]()
alleen doe ik het vaak niet, dan maak ik mezelf wijs dat als ik de straat uit ben dat hij dan al warm is
of voor korte stukjes door het dorp doe ik het vaak helemaal niet, omdat het maar een kort stukje is
hardstikke slecht. ik weet het
eensquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
er is niets meer rewarding dan eerst 5km onder 6k houden, en dan een lege dijk op te rijden, spiegelen voor politie en dan open trekken tot boven de 12k
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
er is niets meer rewarding dan eerst 5km onder 6k houden, en dan een lege dijk op te rijden, spiegelen voor politie en dan open trekken tot boven de 12k
mountainbike even goed, ja het is warm, maar het is beter dan met je zweetpoten met 40kmu van je stuur af te glijdenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach tja :p ieder zn voorkeur natuurlijk
mn pa alleen met regen en andere neerslag met handschoenen..
maar goed die is ook al 10x meer onderuit gegleden dan ik
ik val wel met een gewone fietsquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:50 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
mountainbike even goed, ja het is warm, maar het is beter dan met je zweetpoten met 40kmu van je stuur af te glijden
ben je al gevallen dan?
solex?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:50 schreef -niemand- het volgende:
[..]![]()
![]()
alleen draait mijn blok geneens 6k toeren
vespatjequote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
solex?
reminds me, precies dat deed ik op een zomerse avond, ik spiegel voor de zekerheid en zie een politieauto achter mij, NET voordat ik op wil schakelen, je kan de teleurstelling begrijpen
trekken ze me nog van de weg af met "ja jij dacht zeker hard te gaan rijden"
nee hoor, ik spiegelde gewoon
en verder tja met de scoot op ijs proberen te rijden..quote:
ik zou best een 10kw elec blokje op een fiets willen bouwen, gewoon als brommer gebruikenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:54 schreef -niemand- het volgende:
[..]
vespatje
ik zou hem evengoed voor geen goud geld kwijt willen![]()
ik mag pas een paar maanden legaal rijden, maar wat een plezier heb ik met dat ding
10KW elektromotor op een fiets? wat een overkillquote:Op zaterdag 11 mei 2013 20:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik zou best een 10kw elec blokje op een fiets willen bouwen, gewoon als brommer gebruiken
Zomer is gewoon broek, shirt met korte mouwen en helm hoor voor mij. Winter handschoenen en jas natuurlijk.quote:
2kw zit er op die elec fietsen, komop man, dat is toch niet te doenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
10KW elektromotor op een fiets? wat een overkill![]()
met 2 KW kom je er ooken heb je wat minder accu nodig
als je kijkt dat mn snor een 0.7KW blok heeftquote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
2kw zit er op die elec fietsen, komop man, dat is toch niet te doen
(okay in nederlandverbodsland zit er maar 0.2 op!!!)
mijn gewone brommert eens op een testbank gegooid, altijd leuk zon uitdraaitjequote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als je kijkt dat mn snor een 0.7KW blok heeft
nja mijn scoot blok is sterker dan die van mn pa..quote:Op zaterdag 11 mei 2013 23:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
mijn gewone brommert eens op een testbank gegooid, altijd leuk zon uitdraaitje3.5 pk
tot kort geleden hield de nederlandse overheid iedereen voor dat een bromfiets max 0.5 kw mocht produceren (iedereen die ooit een lesje natuurkunde heeft gevolgd weet dat niet feitelijk onmogelijk is) en heeft op grond daarvan miljoenen burgers onrechtmatig geld afhandig gemaakt.
hoezo is het niet verstelbaarquote:Op zondag 12 mei 2013 11:12 schreef Haasbeuntje het volgende:
Halloo,
De ontstekingspoel van mijn CPI SX50 (2007) heeft het laatst begeven, toen heb ik een nieuwe gekocht en gemonteerd.
Mijn brommer deed het meteen weer, maar toen ik hem ff doortrok op een stuk weg kwam de snelheid niet boven de 64 (voor de wind) op de teller uit dat terwijl ik eerst altijd met gemak de 75 op de teller aantikte...
Ik had al ff gegoogled of er meer mensen waren met dit probleem, en er waren 2 lui op SF die dit ook hebben alleen daar was ook nog geen oplossing voor :||:
(Oja, onsteking is niet verstelbaar))
Heeft iemand hier toevallig hetzelfde meegemaakt en.of een oplossing?
De grondplaat heeft gewoon 3 M10 gaten weinig aan te verstellen dus. Of ik moet een vervroegende vliegwielspie halen mss werkt datquote:
m10?quote:Op zondag 12 mei 2013 21:06 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
De grondplaat heeft gewoon 3 M10 gaten weinig aan te verstellen dus. Of ik moet een vervroegende vliegwielspie halen mss werkt dat
Op teller? Zit wel wat marge op heaquote:Op zondag 12 mei 2013 21:43 schreef siemz het volgende:
Vandaag zo hard als ik kon met me tzr 50 gereden haalt ie helaas 75, rollerbank en hij is weg ..en dan woon ik nog wel Rond utrecht, zeist, amersfoort.
Uh oh.
Ontsteking is van buiten exact hetzelfde als de oude, ik ga binnenkort eens vervroegingspietjes halen mss werkt dat.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:24 schreef -niemand- het volgende:
heb je misschien een begrensde ontsteking gekocht? of een niet originele?
of juist wel een originele?
zorg eerst dat het dezelfde ontsteking is, misschien heeft de vorige eigenaar de gaten op de grondplaat opgeboord en verdraaid.
75.. prima snelheid voor een brommer denk ik danquote:Op zondag 12 mei 2013 21:43 schreef siemz het volgende:
Vandaag zo hard als ik kon met me tzr 50 gereden haalt ie helaas 75, rollerbank en hij is weg ..en dan woon ik nog wel Rond utrecht, zeist, amersfoort.
Uh oh.
Haha lol, ik gebruik nu altijd action oliequote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:36 schreef -niemand- het volgende:
http://www.castrol.com/ca(...)58&contentId=7085605
oei, ik heb laatst nog van deze olie gekocht. toch maar even die code controleren
Action olie!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:28 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Haha lol, ik gebruik nu altijd action olieLekker goedkoop
quote:
nou, bij onze vespa blokjes zit toch wel 5 km/uur verschil tussen goede olie en ''kneut'' olie.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:50 schreef leeell het volgende:
onzin, bij normale 2takt motoren merk je het verschil echt niet, de action olie is europees gekeurd en heeft het zelfde keurmerk als de duurdere olien , pas bij zeer hoge toerentallen en slijtgevoelige cilinders gaat het je opbreken
Op korte termijn merk je het inderdaad niet nee.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:50 schreef leeell het volgende:
onzin, bij normale 2takt motoren merk je het verschil echt niet, de action olie is europees gekeurd en heeft het zelfde keurmerk als de duurdere olien , pas bij zeer hoge toerentallen en slijtgevoelige cilinders gaat het je opbreken
zo'n keurmerk wil niks zeggen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:24 schreef leeell het volgende:
Als het van afgewerkte olie zou worden gemaakt en het zon troep was had het wel geen keurmerk gehad.
10.000 km gedraaid met olie van de Action. Geen problemen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:43 schreef -niemand- het volgende:
[..]
nou, bij onze vespa blokjes zit toch wel 5 km/uur verschil tussen goede olie en ''kneut'' olie.
en deze blokjes draaien maar 5000-6000 toeren maximaal mits ze niet zwaar opgevoerd zijn.
en je blok vervuilt er ook enorm van. want die olie word gewoon gemaakt van afgewerkte olie.
ja, tikt nu zo'n 120/130 km/h aan met 50cc op 14000 RPM , wat nu (na 10k kilometer)quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op korte termijn merk je het inderdaad niet nee.
Rij zo maar eens 1000 kilometer en trek dan de cilinder maar eens open.
Ja, vooral zo'n 50cc tot het uiterste pushen met dat soort afvoer oliequote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:21 schreef leeell het volgende:
[..]
ja, tikt nu zo'n 120/130 km/h aan met 50cc op 14000 RPM , wat nu (na 10k kilometer)
aansteller. in 1979 hadden ze echt geen betere olie hoorquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, vooral zo'n 50cc tot het uiterste pushen met dat soort afvoer olie
Nou ja, brommertjes zijn er om mee te lerenWel tijdens het rijden goed je hand op de koppeling houden he, zodat je hem los kunt zetten mocht ie vastslaan.
gast watquote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:50 schreef leeell het volgende:
onzin, bij normale 2takt motoren merk je het verschil echt niet, de action olie is europees gekeurd en heeft het zelfde keurmerk als de duurdere olien , pas bij zeer hoge toerentallen en slijtgevoelige cilinders gaat het je opbreken
appelsap maak je ook van rotte appels, hoorquote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:24 schreef leeell het volgende:
Als het van afgewerkte olie zou worden gemaakt en het zon troep was had het wel geen keurmerk gehad.
dat denk je maar.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:25 schreef leeell het volgende:
[..]
aansteller. in 1979 hadden ze echt geen betere olie hoor
en welke olie gebruik je en welke cilinder was dat?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat denk je maar.
ik had na 33k nog steeds hoonsporen![]()
Dan gaat ie eerdaags onherroepelijk op zijn bekquote:Op maandag 20 mei 2013 22:36 schreef Croissant.fr het volgende:
Wanneer moet je je banden vervangen? M'n broer heeft 5500 km gereden op deze en er komt al staaldraad (oid) uit cq is zichtbaar. Hij wil niet luisteren naar m'n advies om ze te vervangen. Wat gebeurt er als hij doorrijdt met deze banden, wat voor schade kan dat veroorzaken?
plof grrrr slisisssssssss bam auw auw auwquote:Op maandag 20 mei 2013 22:36 schreef Croissant.fr het volgende:
Wanneer moet je je banden vervangen? M'n broer heeft 5500 km gereden op deze en er komt al staaldraad (oid) uit cq is zichtbaar. Hij wil niet luisteren naar m'n advies om ze te vervangen. Wat gebeurt er als hij doorrijdt met deze banden, wat voor schade kan dat veroorzaken?
Beter afstellen, desnoods door de dealer laten doen.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:59 schreef spekbek het volgende:
Vandaag een gianelli terugloop op de aerox van een vriend gezet, rijd nu max 5km harder, ook trekt hij echt enorm langzaam op en gaat hij bij 7000 toeren ineens van 30 naar 55, kan iemand helpen? :p
Wel afstellenquote:Op vrijdag 17 mei 2013 19:59 schreef spekbek het volgende:
Vandaag een gianelli terugloop op de aerox van een vriend gezet, rijd nu max 5km harder, ook trekt hij echt enorm langzaam op en gaat hij bij 7000 toeren ineens van 30 naar 55, kan iemand helpen? :p
Duidelijk. Bedankt. Nu hem nog extra overtuigen.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
plof grrrr slisisssssssss bam auw auw auw
Zelfs de grootste idioot begrijpt dat als het staaldraad tevoorschijn komt dat dat niet goed is. Jouw broer is niet de slimste zeker?quote:Op maandag 20 mei 2013 22:36 schreef Croissant.fr het volgende:
Wanneer moet je je banden vervangen? M'n broer heeft 5500 km gereden op deze en er komt al staaldraad (oid) uit cq is zichtbaar. Hij wil niet luisteren naar m'n advies om ze te vervangen. Wat gebeurt er als hij doorrijdt met deze banden, wat voor schade kan dat veroorzaken?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:56 schreef Blester het volgende:
Neo's heb ik volledig opgeknapt en is vandaag opgehaald door een nieuwe eigenaar
en hoeveel doekoes heb je gekregen voor je volgende project?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 17:56 schreef Blester het volgende:
Neo's heb ik volledig opgeknapt en is vandaag opgehaald door een nieuwe eigenaar
Genoegquote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
[..]
en hoeveel doekoes heb je gekregen voor je volgende project?
maak die spaken dan ook eens fatsoenlijk schoonquote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:16 schreef Haasbeuntje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Brommert schoongemaakt, lang leven dasty
Ik had eigenlijks voorde schoonmaak foto's moeten maken, ik meende namelijk dat de naven zwart waren
Kut werkquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:33 schreef -niemand- het volgende:
[..]
maak die spaken dan ook eens fatsoenlijk schoon
wil je alleen rijden? of wil je een hork waar je regelmatig onder ligt te sleutelenquote:Op woensdag 22 mei 2013 02:19 schreef siemz het volgende:
Denk er over na er een scooter of snor bij te kopen wat is nou echt leuk en voordelig om te rijden? Naast natuurlijk de puch, zundapp etc.
Lol, ik doe het meestal met brillo ofzoquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hele wiel dr uit halen en in een bak met dasty
Dat klopt helaas wel ja...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 07:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zelfs de grootste idioot begrijpt dat als het staaldraad tevoorschijn komt dat dat niet goed is. Jouw broer is niet de slimste zeker?
Wat voor een dan?!quote:Op zondag 2 juni 2013 19:51 schreef StateOfMind het volgende:
Van de week de auto de deur uit gedaan en sinds vrijdag heb ik nu een scooter als vervoermiddel. Ik had al 20 jaar of zo niet meer op een scooter of een brommer gezeten en ik moet zeggen dat ik het stiekem best nog wel leuk vind eigenlijk
Sym Orbit 50. Ik wilde in eerste instantie een nieuwe kopen, maar mijn auto bleek wat gebreken te hebben (lekke koppakkingquote:Op maandag 3 juni 2013 09:18 schreef Geelman het volgende:
[..]
Wat voor een dan?!![]()
Kleppen laten stellen van de Kymco, rijdt ''ie weer net wat beter!
Mocht het allemaal harder moeten, volgens mij is er vrij weinig te krijgen voor de Sym blokjes als in andere cilinders enzo.quote:
mijn Rush heeft bijna 25K op de teller.. maar goed daar is in elk geval 1x een nieuwe cylinder onder gekomen..quote:Op zondag 2 juni 2013 13:15 schreef Geelman het volgende:
Het begint nu inderdaad eindelijk lekker scooterweer te worden!Mijn Kymco heeft nu bijna 20k gelopen, kijken of de 30k er ook nog inzit!
Och, dat gaat hard zat zo tussen de 60 en de 70 op de teller. Harder hoeft van mij niet.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Mocht het allemaal harder moeten, volgens mij is er vrij weinig te krijgen voor de Sym blokjes als in andere cilinders enzo.
Ik ben ook in de running voor een scooter. Voorkeur gaat uit naar een tweedehands New Dink, People S of Like en dan eigenlijk omdat daar wel gewoon een 90cc voor te krijgen is.
Kymco's kan je leuk opvoeren, Piaggio's ook. (Nu heb ik het in beide gevallen over de viertaktmodellen.) De rest niet...quote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Mocht het allemaal harder moeten, volgens mij is er vrij weinig te krijgen voor de Sym blokjes als in andere cilinders enzo.
Ik ben ook in de running voor een scooter. Voorkeur gaat uit naar een tweedehands New Dink, People S of Like en dan eigenlijk omdat daar wel gewoon een 90cc voor te krijgen is.
ff meten met een GPS plottertje op je smartphonequote:Op woensdag 5 juni 2013 18:01 schreef StateOfMind het volgende:
De startblokkering werkt ook goed kwam ik vanochtend achter![]()
![]()
Weet iemand toevallig wat de tank inhoud is van de Sym Orbit 50 (1e type)?
En hoeveel echte kilometers 60 op de teller is (en 70 op de teller)?
harder moet je niet willen, zeker niet met mooi weer straks, dan staat ie meer op het bureau dan dat je er op kan rijdenquote:Op maandag 3 juni 2013 15:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Mocht het allemaal harder moeten, volgens mij is er vrij weinig te krijgen voor de Sym blokjes als in andere cilinders enzo.
Ik ben ook in de running voor een scooter. Voorkeur gaat uit naar een tweedehands New Dink, People S of Like en dan eigenlijk omdat daar wel gewoon een 90cc voor te krijgen is.
ach voor mooi weer toeren kan je beter een 25km model nemenquote:Op woensdag 5 juni 2013 21:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
harder moet je niet willen, zeker niet met mooi weer straks, dan staat ie meer op het bureau dan dat je er op kan rijden
ga dan fietsen gastquote:Op woensdag 5 juni 2013 21:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach voor mooi weer toeren kan je beter een 25km model nemen
Dat is een goede tip idd. Heb je nog een goede app daarvoor toevallig (Android).quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ff meten met een GPS plottertje op je smartphone
Hoe bevalt het zo naar je werk met dat ding? Goed? Hoeveel kilometer enkele reis is het?quote:Op woensdag 5 juni 2013 23:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is een goede tip idd. Heb je nog een goede app daarvoor toevallig (Android).
Ik heb geen werk meer (maandag a.s. toevallig wel een soll. gesprek), maar ik reed en rij elke dag zo'n 2 keer 15 kilometer zeg, plus nog wat extra voor boodschappen en andere dingen. Niet echt afstanden waar ik persé een auto voor nodig had. Maar het bevalt mij wel ja.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe bevalt het zo naar je werk met dat ding? Goed? Hoeveel kilometer enkele reis is het?
Aankomend weekend van mij ga ik waarschijnlijk ook een kopen
dan niet je scooter verkopen want die is best handig erbijquote:Op donderdag 6 juni 2013 00:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
motorrijbewijs, motorkleding en een motor.
Ah okay duidelijk. Ik dacht dat je hem voor woon/werkverkeer gekocht had.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb geen werk meer (maandag a.s. toevallig wel een soll. gesprek), maar ik reed en rij elke dag zo'n 2 keer 15 kilometer zeg, plus nog wat extra voor boodschappen en andere dingen. Niet echt afstanden waar ik persé een auto voor nodig had. Maar het bevalt mij wel ja.
Wat dat betreft mis ik de auto niet en red ik mij prima met de scooter. Qua tijd scheelt het niet eens zo noemenswaardig veel, qua verbruik (1 op 33 kom ik uit na de eerste keer tanken) en andere kosten scheelt het een hoop. De moeite waard.
En ik roep al jáááren dat ik mijn motorrijbewijs een keer wil gaan halen, maar nu ik de scooter heb, heb ik de knoop doorgehakt om zodra ik weer werk heb te gaan sparen voor het motorrijbewijs, motorkleding en een motor.
Ik denk dat als ik weer werk heb en uiteindelijk mijn motorrijbewijs heb gehaald en een motor heb, dat ik dan uiteindelijk wel de scooter verkoop.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan niet je scooter verkopen want die is best handig erbij
En, geslaagd voor een scooter?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe bevalt het zo naar je werk met dat ding? Goed? Hoeveel kilometer enkele reis is het?
Aankomend weekend van mij ga ik waarschijnlijk ook een kopen
e50 blok? zonder kickstart?quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:14 schreef SugarEvans het volgende:
Maar eens vraagje van een noobie.
Heb een Puch z-two.. die al 4 jaar in de schuur staat. 4 jaar geleden wilde ik 'm aanlopen en toen brak de aanloop knop afSindsdien staat hij er een beetje voor jan lul bij. Nu wil ik 'm eigenlijk laten slopen.. maar dacht probeer 'm toch nog eens te starten (door de aanloopknop ff te vervangen).. wat dus (waarschijnlijk geheel logisch
) niet lukt (ik kan lopen en gas geven wat ik wil). Denk dat het te maken heeft met misschien roestproces of het beetje benzine wat er nog in zat.
Iemand misschien een final tip hoe ik 'm aan de praat krijg? Let op, ik heb er echt 0,0 verstand van. Waarschijnlijk lost cause eh..
Slopen is zonde.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:14 schreef SugarEvans het volgende:
Maar eens vraagje van een noobie.
Heb een Puch z-two.. die al 4 jaar in de schuur staat. 4 jaar geleden wilde ik 'm aanlopen en toen brak de aanloop knop afSindsdien staat hij er een beetje voor jan lul bij. Nu wil ik 'm eigenlijk laten slopen.. maar dacht probeer 'm toch nog eens te starten (door de aanloopknop ff te vervangen).. wat dus (waarschijnlijk geheel logisch
) niet lukt (ik kan lopen en gas geven wat ik wil). Denk dat het te maken heeft met misschien roestproces of het beetje benzine wat er nog in zat.
Iemand misschien een final tip hoe ik 'm aan de praat krijg? Let op, ik heb er echt 0,0 verstand van. Waarschijnlijk lost cause eh..
Ik bedoelde aankomend mijn weekend zegmaar.quote:
Ah op die (brom)fiets. Maar ging jij ook de auto de deur uit doen of houd je die gewoon er bij?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik bedoelde aankomend mijn weekend zegmaar.
Maandagochtend om 07:00 uur heb ik pas weekend. En dan moet ik eerst ff uitbrakken van de nachtdiensten.
Dinsdag ga ik ff kijken.
Die kost me vanaf volgend jaar als ik niet meer kan carpoolen 3800 euro netto per jaar alleen voor belasting, verzekering en benzine alleen om op het werk te komen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ah op die (brom)fiets. Maar ging jij ook de auto de deur uit doen of houd je die gewoon er bij?
Volgens mij kwam jij ook uit 1976quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Die kost me vanaf volgend jaar als ik niet meer kan carpoolen 3800 euro netto per jaar alleen voor belasting, verzekering en benzine alleen om op het werk te komen.
Dus die gaat er wel uit ja.
Bedoeling is dan een of ander klein goedkoop hok kopen zo goedkoop mogelijk in de belasting en verzekering voor als het vriest of sneeuwt.
De rest wil ik gewoon elke dag met de scooter naar mn werk gaan (25km enkele reis).
Of ik dat vol ga houden geen idee.
25 heen is wel een eindje hoor, motor geen optie?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Die kost me vanaf volgend jaar als ik niet meer kan carpoolen 3800 euro netto per jaar alleen voor belasting, verzekering en benzine alleen om op het werk te komen.
Dus die gaat er wel uit ja.
Bedoeling is dan een of ander klein goedkoop hok kopen zo goedkoop mogelijk in de belasting en verzekering voor als het vriest of sneeuwt.
De rest wil ik gewoon elke dag met de scooter naar mn werk gaan (25km enkele reis).
Of ik dat vol ga houden geen idee.
Nope. Geen motorrijbewijs, plus dat mn vriendin dat niet zo ziet zitten en geen plek om een motor neer te zetten (of hij moet buiten aan de straat staan op een openbare parkeerplek).quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
25 heen is wel een eindje hoor, motor geen optie?
Jep 76 hier en ook nooit zonder auto gezeten. Hele tijd zelfs 2 auto's gehad; een Xerxes 2,5L V6 en die Lancia Delta Turbo. Gekkenhuis.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgens mij kwam jij ook uit 1976en heb jij ook al heel lang je rijbewijs, correct? Ik iig geval wel. En hoewel ik het niet had verwacht, mis ik mijn auto geen moment eigenlijk, ondanks dat ik in 18 jaar tijd nooit zonder heb gezeten. Dat went verbazingwekkend snel. Ik had mijn auto al veel eerder de deur uit moeten doen vind ik nu. Met dat geld wat je bespaart kun je veel leukere dingen doen ben ik nu eindelijk achter. Het is maar een vervoermiddel en als je die eigenlijk niet nodig hebt is het zonde om daar veel geld aan uit te geven.
Wat dat betreft ben ik er wel 'blij' om dat ik nu in een mindere financiële situatie zit: dat heeft me er uiteindelijk toe aangezet om een scooter te kopen ipv een auto, en die scooter heeft mij weer doen besluiten om na jáááren van uitstellen eindelijk nu écht te gaan voor een motor![]()
Nu alleen nog hopen dat het sollicitatiegesprek maandag goed gaat.
nee dan zijn de beginkosten wel hoog om net wat harder te kunnen rijden jaquote:Op zondag 9 juni 2013 08:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nope. Geen motorrijbewijs, plus dat mn vriendin dat niet zo ziet zitten en geen plek om een motor neer te zetten (of hij moet buiten aan de straat staan op een openbare parkeerplek).
Buiten dat doet een motor geen 1 op 40 en een scootertje wel.
Die ik op het oog heb past als het goed is net aan op de fietslift naar de kelder.
Precies. Plus met een scootertje wat 65 doet kan ik een heel stuk binnendoor. Ik ben waarschijnlijk net zo snel op het werk als met de auto motor wegens het niet hebben van 7 verkeerslichten. Plus dat ik een heel stuk af snij door binnendoor te rijden waar je met de auto niet kan komen.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee dan zijn de beginkosten wel hoog om net wat harder te kunnen rijden ja
ik rijd ook regelmatig een stuk, en met de scooter ben ik vaak sneller dan met de autoquote:Op zondag 9 juni 2013 16:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. Plus met een scootertje wat 65 doet kan ik een heel stuk binnendoor. Ik ben waarschijnlijk net zo snel op het werk als met de auto motor wegens het niet hebben van 7 verkeerslichten. Plus dat ik een heel stuk af snij door binnendoor te rijden waar je met de auto niet kan komen.
Hooguit 5 minuten langer denk ik.
Haha, samequote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:48 schreef Life2.0 het volgende:
brommer, motor, twee racefietsen, mountainbike en twee stadsfietsen (plus een extra) past hier dus zolang het past gewoon doen
maar nee, geen auto, nooit nodig.
Geslaagd.quote:
hoever moet je gaan rijden?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:23 schreef RoaRRR het volgende:
Natuurlijk weer een topic aangemaakt zonder goed te lezen dus ook maar even hier plaatsen.
In september start ik met een nieuwe baan. Helaas is het net te ver om te fietsen dus ben ik op zoek naar een brom/ snorfiets.
Omdat ik altijd alles op de fiets heb gedaan heb ik natuurlijk helemaal geen verstand hiervan
Wellicht dat jullie mij van wat advies kunnen voorzien.
Eisen:
- betrouwbaar ( ik moet wel elke dag op en neer kunnen zonder dat ik s morgen startproblemen heb)
- snor of brom maakt voor mij niet zoveel uit
- omdat ik hem in een kelderbox moet stallen is een scooter ( breed, plastic kappen) niet praktisch.
- budget max 600 euro incl evt helm
Zelf zit ik te denken aan een Tomos model maar hoor graag jullie ideeën.
Stiekem wel ja. 2 puike jethelmen erbij. Ik wilde eik een normale helm, maar daar zat ik te kutten met mn bril.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:30 schreef StateOfMind het volgende:
Beter![]()
En stiekem toch best wel leuk he
Da's een hele leuke scooter! Veel plezier ermee.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Geslaagd.
Kymco Like uit 2009. Morgen wordt ie geleverd
Ongeveer een 15 km waarvan een groot deel lange rechte weg....quote:
Je moet op de weg rijden, tenzij er op het blauwe bord van het fietspad ook een brommer staat afgebeeld. Dan moet je op het fietspad. Zo is mij verteld.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:06 schreef vosss het volgende:
Even een praktische vraag.
In 96 ofzo toen ik nog een brommer reed reed je gewoon op het fietspad. Altijd. Als dat er was tenminste. Anders op de weg.
Hoe zijn de regels nu precies? In de bebouwde kom op de weg, maar dat deed je toen ook, behalve als er een verplicht fietspad is dan moet je op dat fietspad rijden? Ook dat deed je toen toch?
Kan ik stellen dat ik gewoon op de weg moet rijden behalve als er een aparte fietsstrook naast de weg ligt binnen de bebouwde kom? Of is er ook zoiets als een vrijwillig fietspad?
Op het bromfietspad en anders op de wegquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:06 schreef vosss het volgende:
Even een praktische vraag.
In 96 ofzo toen ik nog een brommer reed reed je gewoon op het fietspad. Altijd. Als dat er was tenminste. Anders op de weg.
Hoe zijn de regels nu precies? In de bebouwde kom op de weg, maar dat deed je toen ook, behalve als er een verplicht fietspad is dan moet je op dat fietspad rijden? Ook dat deed je toen toch?
Kan ik stellen dat ik gewoon op de weg moet rijden behalve als er een aparte fietsstrook naast de weg ligt binnen de bebouwde kom? Of is er ook zoiets als een vrijwillig fietspad?
Dan is een snorfiets niet leuk meer. Ik ben persoonlijk fan van oude schakelbrommers, maar ik merk dat iedereen hier toch wel into scooters is...quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:56 schreef RoaRRR het volgende:
[..]
Ongeveer een 15 km waarvan een groot deel lange rechte weg....
Ze hebben een gladde variobus geplaatst volgens mij. Hij loopt 60 op de teller.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:50 schreef silenthill het volgende:
Tip. Geef volgas tot je op top zit. dan gas een stukje terug, paar cm.
Je snelheid blijft hetzelfde, verbruik wordt minder.
Oja, goed regenpak is ook handig :-)
Zo snel mogelijk de vario ontgrenzen, anders draai je veel overtoeren en dat is niet goed voor je blokje.
warmdraaien scheelde mij altijd meer in verbruik dan de route zelf, dus niet meteen na 20 seconden naar de 60 jagenquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:44 schreef vosss het volgende:
Meeste van de route is buiten de bebouwde kom op een fietspad naast de weg. Klein stukje door een woonwijk en dan een stuk op een weg zonder fietspad dus gewoon op de weg.
Grotendeels rechte stukken dus ik verwacht dat ik redelijk zuinig kan rijden
tijdelijk heb je wel uitlaat'gum' maar dat is allemaal tijdelijk, lassen of vervangenquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
verdori.. mn uitlaat lekt.. slecht geperste flens ofzo... maar goed nu is de pakking bij de einddemper ook niet al te jovel meer voor mijn gevoel... maar wat kan ik daar tussen drukken wat hem lekker dicht houd? en tegen die hitte kan?
ga ik morgen even mn bandjes wassen... zit nou een klets olie aan.. stomme automobilist die zn carterpan aan stront reed :|
is niet zo gek ook, scooter is makkelijk dingen meenemen, erg kant er klaar, weinig onderhoud en gaat hard voor weinigquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan is een snorfiets niet leuk meer. Ik ben persoonlijk fan van oude schakelbrommers, maar ik merk dat iedereen hier toch wel into scooters is...
ik start hem, doe mn helm op en rijd dan rustig wegquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
tijdelijk heb je wel uitlaat'gum' maar dat is allemaal tijdelijk, lassen of vervangen
mja die flens las ik welquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
tijdelijk heb je wel uitlaat'gum' maar dat is allemaal tijdelijk, lassen of vervangen
want die rookt? of je demperwol gewoon opquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja die flens las ik weldat is het probleem niet
alleen de flens en de eind demper zitten met 2 boutjes aan elkaar.. en daar tussen zit wel iets van een pakking... alleen ik heb t idee dat die dus niet helemaal goed sluit
neuh hij lekt er gewoon..quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
want die rookt? of je demperwol gewoon op
gewoon wat troep tussen doen en vastmakenquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
neuh hij lekt er gewoon..
[ afbeelding ]
waar dat stukje op gaat met de boutjes... daar tussen in lekttie
wat voor troep?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gewoon wat troep tussen doen en vastmaken
ik steek er wel een biefstuk tussenquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:15 schreef Life2.0 het volgende:
ja ik weet niet hoe het heet, beetje plasticachtig pakkingspul, winkel kent dat wel![]()
lijkt beetje op aangebrand vlees +
Zo. In de regen zonder regenpak op en neer gereden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:33 schreef vosss het volgende:
Morgen eens op en neer naar het werk, kijken hoe lang ik er over doe ongeveer.
gewoon zon opvouwbaar regenjack voor een euro, zon opvouwbaar ding wat dan uiteindelijk ter groote van een aansteker is in je buddy doen, altijd handigquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo. In de regen zonder regenpak op en neer gereden.
Terugweg deed ik in 32 minuten ongeveer. Niet slecht en niet veel langer dan met de auto.
Op de heenweg was ik verkeerd gereden. Maakte verder niks uit, ik ken de weg daar wel redelijk, maar daardoor wel een flink stuk om gereden.
Jas was zeiknat en mn shirt eronder ook. Broek was verrassend droog. Had ik niet gedacht.
Van het weekend eens kijken naar een regenhoes voor dat ding.
En morgen voor het eerst ermee naar het werk
Waar kun je die dingen kopen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gewoon zon opvouwbaar regenjack voor een euro, zon opvouwbaar ding wat dan uiteindelijk ter groote van een aansteker is in je buddy doen, altijd handig
Of 13 euro per keer op en neer naar het werk betalen of 2 euro per keer op en neer naar het werk betalen.quote:Met de auto doe ik er 25 minuten over.
het enige wat je 'weet', is dat je al die tijd al mazzel hebt. Wat je ook weet, is dat het de eerste keer dat je pech hebt, oftewel; als je eens wél op je plaat gaat, het een flink drama wordt.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:27 schreef feunbaasq het volgende:
[..]
ben in 4 jaar tijd nog geen een keer gevallen dus ik weet van mezelf dat ik goed kan rijden
en heb wel eens 80cc zip snor gehad die 90km/u op de teller ging.. dat is wel wat anders dan 50-55 hoor.
90 KM/u met helm is niet achterlijk?quote:Op zondag 16 juni 2013 16:49 schreef Yreal het volgende:
Niet dat ik heilig ben, allerminst. Maar zo hard zonder helm is achterlijk.
ligt een beetje aan de situatie lijkt me, en wat je verder nog aan hebt.quote:
en mijn circuitracer ook niet?quote:Op zondag 16 juni 2013 18:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En zoals gezegd; voor tips over het opvoeren van je kruisraket moet je niet op FOK! zijn.
open maar een projecttopic.quote:
Ik moet zeggen dat ik in de zomer ook gewoon met een korte broek en t-shirt op m'n brom zit, maar ik ga dan ook geen 90 KM/u met dat ding, hij gaat ook maar 65 echte kilometers en het is een motormodel met ook motorremmen e.d.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ligt een beetje aan de situatie lijkt me, en wat je verder nog aan hebt.
Op een snorfiets met snorfiets-remmetjes op een fietspad; ja.
Op een bromfiets op de normale rijbaan met fatsoenlijke kleding en upgraded remmen; moet kunnen.
je weet dat met 65 onderuit gaan een remspoor van een meter of 30-40 op je tere huidje betekent he? Dat is een paar keer huidtransplantatie en alsnog geen knapperd worden. Overigens wil dat niet zeggen dat wen spijkerbroek daar veel aan gaat veranderen, maar bedenk jezelf dat je met gebroken benen nogal slecht opstaat van kokend heet asfaltquote:Op zondag 16 juni 2013 19:22 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik in de zomer ook gewoon met een korte broek en t-shirt op m'n brom zit, maar ik ga dan ook geen 90 KM/u met dat ding, hij gaat ook maar 65 echte kilometers en het is een motormodel met ook motorremmen e.d.
Ik heb een paar keer op mijn oude scooters gereden (de Yamaha Neos) die liep 80 KM/u en zat er nou niet echt met een gemakkelijk gevoel op.
nee, daar kunnen we een uitzondering op maken als je er echt serieus mee op circuits racet, in dit topic gaan we daar niet aan beginnen. Mensen kunnen niet omgaan met onderscheid.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en dan dichtgooien want 'opvoeren is stout'
ik denk niet dat iemand 'misbruik' kan maken van mijn poortmapsquote:Op zondag 16 juni 2013 19:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, daar kunnen we een uitzondering op maken als je er echt serieus mee op circuits racet, in dit topic gaan we daar niet aan beginnen. Mensen kunnen niet omgaan met onderscheid.
alsof je met de motor wel onderuit wilt gaan, doe niet zo kinderachtigquote:Op zondag 16 juni 2013 19:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
je weet dat met 65 onderuit gaan een remspoor van een meter of 30-40 op je tere huidje betekent he? Dat is een paar keer huidtransplantatie en alsnog geen knapperd worden. Overigens wil dat niet zeggen dat wen spijkerbroek daar veel aan gaat veranderen, maar bedenk jezelf dat je met gebroken benen nogal slecht opstaat van kokend heet asfalt
Hoezo begin je ineens over niet zo hard willen zonder helm?quote:Op zondag 16 juni 2013 16:17 schreef Yreal het volgende:
Tevens moet je niet zo hard WILLEN rijden zonder helm, en is het bespreken van opvoeren hier niet toegestaan.
Motorrijders hebben in 90% van de gevallen een pak en handschoenen aan.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
alsof je met de motor wel onderuit wilt gaan, doe niet zo kinderachtig
tsja, je kunt maar één keer jong en onverstandig zijn héquote:Op zondag 16 juni 2013 21:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Motorrijders hebben in 90% van de gevallen een pak en handschoenen aan.
Jeh, lawe mekaar geen mietje noemen; ik ben zelf ook ooit jong geweest, hard gereden, en standaard brommers waren géén brommers enzo, maar ik heb ook geleerd dat het mis kan gaan; 3 dagen in coma omdat mijn Maxi in 2en brak omdat ze niet zo goed tegen 80+ kunnen, en dan ga je wel nadenken. Als ik er nu aan terugdenk was ik echt een volslagen debiel, maja, wijsheid komt met de jaren zegt menquote:Op zondag 16 juni 2013 21:40 schreef -niemand- het volgende:
[..]
tsja, je kunt maar één keer jong en onverstandig zijn hé![]()
nee, zonder gekheid. mij kan het ook allemaal niet hard genoeg gaan. maar ik ga ook maar een 60-65.
ooit loopt ie 80...
over die kleding ben ik het wel mee eens, toen ik een keer op m'n bek ben gegaan was ik blij dat ik mijn winterjas + overall en helm aan had, anders had ik gegarandeerd de vellen er naast hangen.
en dat ging met ongeveer 20-30
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
sure, 90 op een ciaoquote:Op zondag 16 juni 2013 21:55 schreef vosss het volgende:
Ik ben vroeger ooit met 90+ op mn plaat gegaan. Met een Vespa Ciao.
Dat was ook geen pretje![]()
Maargoed, 60 is wel erg langzaam. Zeker omdat dat met een beetje goeie wil hooguit 52 echte kilometers zijn schat ik zo.
Die 90+ waren echte kilometers per uur.
Leermoment: altijd het riempje van je helm dicht! Godsklere die 2de beuk op de grond vol op mn knarretje was geen pretje zonder helm. Ik voel hem nog als ik eraan terug denk
Vroegahh.. hadden ze zelfs Citta's die dat liepenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:05 schreef -niemand- het volgende:
[..]
sure, 90 op een ciao
dan mag je wel eens vertellen wat je er aan gedaan hebt.
ik durf op een ciao sowieso niet harder dan 60, die voorvork is me toch iets te gammel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vroegahh.. hadden ze zelfs Citta's die dat liepenVraag me idd niet hoe, maar ik ben er zelfs een keer uit gereden door zo'n jarretel-aangedreven kuthok.
nou, een beetje respect mag wel hoor. mijn bravo heeft dezelfde techniekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
maar om zo'n ding 90 te laten lopen is vrij moeilijk. zelfs met de ''moderne'' membraancarters en dikste cilinders is dat moeilijk.
75 is realistischer.
Geen idee hoe en wat er tegenwoordig te koop is, maar in 'mijn' tijd, was het meer (laten) uitboren, honen en overmaatse zuigers icm vertandingen en carbsettings.. en dan kun je al heel grappige dingen doenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:24 schreef -niemand- het volgende:
[..]
nou, een beetje respect mag wel hoor. mijn bravo heeft dezelfde technieken![]()
![]()
maar om zo'n ding 90 te laten lopen is vrij moeilijk. zelfs met de ''moderne'' membraancarters en dikste cilinders is dat moeilijk.
75 is realistischer.
Hij heeft het over een snorfietsquote:Op zondag 16 juni 2013 20:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoezo begin je ineens over niet zo hard willen zonder helm?
Niemand heeft het over hard rijden zonder helm?!
nou, met een ori vespa cilinder opboren bereik je niet veel. misschien 10 km winst en wat trekkracht.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geen idee hoe en wat er tegenwoordig te koop is, maar in 'mijn' tijd, was het meer (laten) uitboren, honen en overmaatse zuigers icm vertandingen en carbsettings.. en dan kun je al heel grappige dingen doen![]()
Als je toen héél stoer bezig was reed je een MB8, MBX of MTX80 met een bewerkte 110cc, of de ouwelullen een Dapp KS125 of KS175, die laatste liep geloof ik 130 of 153 ofzo, maar is natuurlijk een motorfietsNet als de anderen trouwens, maar die waren (en zijn volgens mij nog steeds) legaal als brommer te rijden in .de.
Sja, fabeltjes houd je altijd; die ontstaan vaak uit verkeerde bandenmaten en tellerbakken van andere brommers op de verkeerde brommer enzoquote:Op zondag 16 juni 2013 22:39 schreef -niemand- het volgende:
[..]
nou, met een ori vespa cilinder opboren bereik je niet veel. misschien 10 km winst en wat trekkracht.
ik weet toevallig wel dat er toen simonini watergekoelde kitjes in omloop waren, en daar word van beweerd dat ze 90 liepen. maar dat lijkt me meer een modern sprookje
ja niet dusquote:Op zondag 16 juni 2013 21:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Motorrijders hebben in 90% van de gevallen een pak en handschoenen aan.
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, lawe mekaar geen mietje noemen; ik ben zelf ook ooit jong geweest, hard gereden, en standaard brommers waren géén brommers enzo, maar ik heb ook geleerd dat het mis kan gaan; 3 dagen in coma omdat mijn Maxi in 2en brak omdat ze niet zo goed tegen 80+ kunnen, en dan ga je wel nadenken. Als ik er nu aan terugdenk was ik echt een volslagen debiel, maja, wijsheid komt met de jaren zegt men
maxisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ken wat knullen die daar mee racen
dit soort spul
http://img205.imageshack.us/img205/920/afb002dg4.jpg (copy/paste deze link)
quote:Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vroegahh.. hadden ze zelfs Citta's die dat liepenVraag me idd niet hoe, maar ik ben er zelfs een keer uit gereden door zo'n jarretel-aangedreven kuthok.
verdomme ik ben ooit voorbij gereden door een bejaarde man op een SOLEXSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
toen ik plat op de tank lag met 14k![]()
![]()
Ik vraag me dat toch af. Het is érg zeldzaam dat ik niet in full-gear op de motor zit.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja niet dus
sowieso trekt maar een klein percentage altijd broek/schoenen aan, zeker voor kleine stukjes, 'want dat is wel ok'
als ik ga 'fietsen' heb ik meer bescherming aan bij het stoplicht in de zomer dan de meeste
Ik maak onderscheid tussen 'motorrijders' en 'posers'quote:Op zondag 16 juni 2013 22:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja niet dus
sowieso trekt maar een klein percentage altijd broek/schoenen aan, zeker voor kleine stukjes, 'want dat is wel ok'
als ik ga 'fietsen' heb ik meer bescherming aan bij het stoplicht in de zomer dan de meeste
ben je nieuw ofzo? dat is al jaren zoquote:Op zondag 16 juni 2013 23:00 schreef Anne het volgende:
Hoezo gaat het hier over motors/motorrijders?
Deze reeks bestaat nog niet eens een jaarquote:
Mja maar als het je om veiligheid gaat zou je dat spul ook moeten dragen op een brommer.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:01 schreef Life2.0 het volgende:
Ik stap ook niet op zonder, evenals pasasiers, maar ik zie dus (vooral als het weer 17+ is) tientallen zelfs zonder handschoenen, ik bedoel je koopt een motor van 8k, maar ZELFS handschoenen kunnen er niet vanaf? Maaaar laat iemand dat lekker zelf bepalen, als iemand elke mooie zondagavond 5km wilt rijden, niet mijn probleem
wel leuk, in je (fiets) crossoutfit bij het stoplicht staan en naar zon zomerrijder wijzen, en dan naar je kleding en dan naar zijn shirtje
jawel men, het bestaat al jaren, alleen iemand heeft blijkbaar een 'nieuw' deel geopendquote:Op zondag 16 juni 2013 23:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Deze reeks bestaat nog niet eens een jaar. Ga eens terug naar het babbelen over brom- en snorfietsen, of hobbel naar het motorclubtopic.
Ik heb ook op de bromfiets (niet meer, geen brommer voor de openbare weg meer, kan tegenwoordig niet meer touren zonder letterlijk dagelijks! van de weg te worden getrokken voor controle, dan hoeft het niet meer) altijd leren handschoenen, motorjack en stevige schoenen aan, want ook met 30 is vallen niet leuk..quote:Op zondag 16 juni 2013 23:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja maar als het je om veiligheid gaat zou je dat spul ook moeten dragen op een brommer.
Doe ik zelf ook niet, daar niet van hoor, maar met 60 op je bek gaan zonder beschermende kleding kan ook met een brommer gewoon hele lullige gevolgen hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |