Hoezo begin je ineens over niet zo hard willen zonder helm?quote:Op zondag 16 juni 2013 16:17 schreef Yreal het volgende:
Tevens moet je niet zo hard WILLEN rijden zonder helm, en is het bespreken van opvoeren hier niet toegestaan.
Motorrijders hebben in 90% van de gevallen een pak en handschoenen aan.quote:Op zondag 16 juni 2013 20:11 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
alsof je met de motor wel onderuit wilt gaan, doe niet zo kinderachtig
tsja, je kunt maar één keer jong en onverstandig zijn héquote:Op zondag 16 juni 2013 21:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Motorrijders hebben in 90% van de gevallen een pak en handschoenen aan.
Jeh, lawe mekaar geen mietje noemen; ik ben zelf ook ooit jong geweest, hard gereden, en standaard brommers waren géén brommers enzo, maar ik heb ook geleerd dat het mis kan gaan; 3 dagen in coma omdat mijn Maxi in 2en brak omdat ze niet zo goed tegen 80+ kunnen, en dan ga je wel nadenken. Als ik er nu aan terugdenk was ik echt een volslagen debiel, maja, wijsheid komt met de jaren zegt menquote:Op zondag 16 juni 2013 21:40 schreef -niemand- het volgende:
[..]
tsja, je kunt maar één keer jong en onverstandig zijn hé![]()
nee, zonder gekheid. mij kan het ook allemaal niet hard genoeg gaan. maar ik ga ook maar een 60-65.
ooit loopt ie 80...
over die kleding ben ik het wel mee eens, toen ik een keer op m'n bek ben gegaan was ik blij dat ik mijn winterjas + overall en helm aan had, anders had ik gegarandeerd de vellen er naast hangen.
en dat ging met ongeveer 20-30
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
sure, 90 op een ciaoquote:Op zondag 16 juni 2013 21:55 schreef vosss het volgende:
Ik ben vroeger ooit met 90+ op mn plaat gegaan. Met een Vespa Ciao.
Dat was ook geen pretje![]()
Maargoed, 60 is wel erg langzaam. Zeker omdat dat met een beetje goeie wil hooguit 52 echte kilometers zijn schat ik zo.
Die 90+ waren echte kilometers per uur.
Leermoment: altijd het riempje van je helm dicht! Godsklere die 2de beuk op de grond vol op mn knarretje was geen pretje zonder helm. Ik voel hem nog als ik eraan terug denk
Vroegahh.. hadden ze zelfs Citta's die dat liepenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:05 schreef -niemand- het volgende:
[..]
sure, 90 op een ciao
dan mag je wel eens vertellen wat je er aan gedaan hebt.
ik durf op een ciao sowieso niet harder dan 60, die voorvork is me toch iets te gammel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vroegahh.. hadden ze zelfs Citta's die dat liepenVraag me idd niet hoe, maar ik ben er zelfs een keer uit gereden door zo'n jarretel-aangedreven kuthok.
nou, een beetje respect mag wel hoor. mijn bravo heeft dezelfde techniekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
maar om zo'n ding 90 te laten lopen is vrij moeilijk. zelfs met de ''moderne'' membraancarters en dikste cilinders is dat moeilijk.
75 is realistischer.
Geen idee hoe en wat er tegenwoordig te koop is, maar in 'mijn' tijd, was het meer (laten) uitboren, honen en overmaatse zuigers icm vertandingen en carbsettings.. en dan kun je al heel grappige dingen doenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:24 schreef -niemand- het volgende:
[..]
nou, een beetje respect mag wel hoor. mijn bravo heeft dezelfde technieken![]()
![]()
maar om zo'n ding 90 te laten lopen is vrij moeilijk. zelfs met de ''moderne'' membraancarters en dikste cilinders is dat moeilijk.
75 is realistischer.
Hij heeft het over een snorfietsquote:Op zondag 16 juni 2013 20:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoezo begin je ineens over niet zo hard willen zonder helm?
Niemand heeft het over hard rijden zonder helm?!
nou, met een ori vespa cilinder opboren bereik je niet veel. misschien 10 km winst en wat trekkracht.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geen idee hoe en wat er tegenwoordig te koop is, maar in 'mijn' tijd, was het meer (laten) uitboren, honen en overmaatse zuigers icm vertandingen en carbsettings.. en dan kun je al heel grappige dingen doen![]()
Als je toen héél stoer bezig was reed je een MB8, MBX of MTX80 met een bewerkte 110cc, of de ouwelullen een Dapp KS125 of KS175, die laatste liep geloof ik 130 of 153 ofzo, maar is natuurlijk een motorfietsNet als de anderen trouwens, maar die waren (en zijn volgens mij nog steeds) legaal als brommer te rijden in .de.
Sja, fabeltjes houd je altijd; die ontstaan vaak uit verkeerde bandenmaten en tellerbakken van andere brommers op de verkeerde brommer enzoquote:Op zondag 16 juni 2013 22:39 schreef -niemand- het volgende:
[..]
nou, met een ori vespa cilinder opboren bereik je niet veel. misschien 10 km winst en wat trekkracht.
ik weet toevallig wel dat er toen simonini watergekoelde kitjes in omloop waren, en daar word van beweerd dat ze 90 liepen. maar dat lijkt me meer een modern sprookje
ja niet dusquote:Op zondag 16 juni 2013 21:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Motorrijders hebben in 90% van de gevallen een pak en handschoenen aan.
quote:Op zondag 16 juni 2013 21:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, lawe mekaar geen mietje noemen; ik ben zelf ook ooit jong geweest, hard gereden, en standaard brommers waren géén brommers enzo, maar ik heb ook geleerd dat het mis kan gaan; 3 dagen in coma omdat mijn Maxi in 2en brak omdat ze niet zo goed tegen 80+ kunnen, en dan ga je wel nadenken. Als ik er nu aan terugdenk was ik echt een volslagen debiel, maja, wijsheid komt met de jaren zegt men
maxisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ken wat knullen die daar mee racen
dit soort spul
http://img205.imageshack.us/img205/920/afb002dg4.jpg (copy/paste deze link)
quote:Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vroegahh.. hadden ze zelfs Citta's die dat liepenVraag me idd niet hoe, maar ik ben er zelfs een keer uit gereden door zo'n jarretel-aangedreven kuthok.
verdomme ik ben ooit voorbij gereden door een bejaarde man op een SOLEXSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
toen ik plat op de tank lag met 14k![]()
![]()
Ik vraag me dat toch af. Het is érg zeldzaam dat ik niet in full-gear op de motor zit.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja niet dus
sowieso trekt maar een klein percentage altijd broek/schoenen aan, zeker voor kleine stukjes, 'want dat is wel ok'
als ik ga 'fietsen' heb ik meer bescherming aan bij het stoplicht in de zomer dan de meeste
Ik maak onderscheid tussen 'motorrijders' en 'posers'quote:Op zondag 16 juni 2013 22:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja niet dus
sowieso trekt maar een klein percentage altijd broek/schoenen aan, zeker voor kleine stukjes, 'want dat is wel ok'
als ik ga 'fietsen' heb ik meer bescherming aan bij het stoplicht in de zomer dan de meeste
ben je nieuw ofzo? dat is al jaren zoquote:Op zondag 16 juni 2013 23:00 schreef Anne het volgende:
Hoezo gaat het hier over motors/motorrijders?
Deze reeks bestaat nog niet eens een jaarquote:
Mja maar als het je om veiligheid gaat zou je dat spul ook moeten dragen op een brommer.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:01 schreef Life2.0 het volgende:
Ik stap ook niet op zonder, evenals pasasiers, maar ik zie dus (vooral als het weer 17+ is) tientallen zelfs zonder handschoenen, ik bedoel je koopt een motor van 8k, maar ZELFS handschoenen kunnen er niet vanaf? Maaaar laat iemand dat lekker zelf bepalen, als iemand elke mooie zondagavond 5km wilt rijden, niet mijn probleem
wel leuk, in je (fiets) crossoutfit bij het stoplicht staan en naar zon zomerrijder wijzen, en dan naar je kleding en dan naar zijn shirtje
jawel men, het bestaat al jaren, alleen iemand heeft blijkbaar een 'nieuw' deel geopendquote:Op zondag 16 juni 2013 23:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Deze reeks bestaat nog niet eens een jaar. Ga eens terug naar het babbelen over brom- en snorfietsen, of hobbel naar het motorclubtopic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |