Ik denk dat als ik weer werk heb en uiteindelijk mijn motorrijbewijs heb gehaald en een motor heb, dat ik dan uiteindelijk wel de scooter verkoop.quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan niet je scooter verkopen want die is best handig erbij
En, geslaagd voor een scooter?quote:Op donderdag 6 juni 2013 00:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe bevalt het zo naar je werk met dat ding? Goed? Hoeveel kilometer enkele reis is het?
Aankomend weekend van mij ga ik waarschijnlijk ook een kopen
e50 blok? zonder kickstart?quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:14 schreef SugarEvans het volgende:
Maar eens vraagje van een noobie.
Heb een Puch z-two.. die al 4 jaar in de schuur staat. 4 jaar geleden wilde ik 'm aanlopen en toen brak de aanloop knop afSindsdien staat hij er een beetje voor jan lul bij. Nu wil ik 'm eigenlijk laten slopen.. maar dacht probeer 'm toch nog eens te starten (door de aanloopknop ff te vervangen).. wat dus (waarschijnlijk geheel logisch
) niet lukt (ik kan lopen en gas geven wat ik wil). Denk dat het te maken heeft met misschien roestproces of het beetje benzine wat er nog in zat.
Iemand misschien een final tip hoe ik 'm aan de praat krijg? Let op, ik heb er echt 0,0 verstand van. Waarschijnlijk lost cause eh..
Slopen is zonde.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:14 schreef SugarEvans het volgende:
Maar eens vraagje van een noobie.
Heb een Puch z-two.. die al 4 jaar in de schuur staat. 4 jaar geleden wilde ik 'm aanlopen en toen brak de aanloop knop afSindsdien staat hij er een beetje voor jan lul bij. Nu wil ik 'm eigenlijk laten slopen.. maar dacht probeer 'm toch nog eens te starten (door de aanloopknop ff te vervangen).. wat dus (waarschijnlijk geheel logisch
) niet lukt (ik kan lopen en gas geven wat ik wil). Denk dat het te maken heeft met misschien roestproces of het beetje benzine wat er nog in zat.
Iemand misschien een final tip hoe ik 'm aan de praat krijg? Let op, ik heb er echt 0,0 verstand van. Waarschijnlijk lost cause eh..
Ik bedoelde aankomend mijn weekend zegmaar.quote:
Ah op die (brom)fiets. Maar ging jij ook de auto de deur uit doen of houd je die gewoon er bij?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik bedoelde aankomend mijn weekend zegmaar.
Maandagochtend om 07:00 uur heb ik pas weekend. En dan moet ik eerst ff uitbrakken van de nachtdiensten.
Dinsdag ga ik ff kijken.
Die kost me vanaf volgend jaar als ik niet meer kan carpoolen 3800 euro netto per jaar alleen voor belasting, verzekering en benzine alleen om op het werk te komen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ah op die (brom)fiets. Maar ging jij ook de auto de deur uit doen of houd je die gewoon er bij?
Volgens mij kwam jij ook uit 1976quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Die kost me vanaf volgend jaar als ik niet meer kan carpoolen 3800 euro netto per jaar alleen voor belasting, verzekering en benzine alleen om op het werk te komen.
Dus die gaat er wel uit ja.
Bedoeling is dan een of ander klein goedkoop hok kopen zo goedkoop mogelijk in de belasting en verzekering voor als het vriest of sneeuwt.
De rest wil ik gewoon elke dag met de scooter naar mn werk gaan (25km enkele reis).
Of ik dat vol ga houden geen idee.
25 heen is wel een eindje hoor, motor geen optie?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Die kost me vanaf volgend jaar als ik niet meer kan carpoolen 3800 euro netto per jaar alleen voor belasting, verzekering en benzine alleen om op het werk te komen.
Dus die gaat er wel uit ja.
Bedoeling is dan een of ander klein goedkoop hok kopen zo goedkoop mogelijk in de belasting en verzekering voor als het vriest of sneeuwt.
De rest wil ik gewoon elke dag met de scooter naar mn werk gaan (25km enkele reis).
Of ik dat vol ga houden geen idee.
Nope. Geen motorrijbewijs, plus dat mn vriendin dat niet zo ziet zitten en geen plek om een motor neer te zetten (of hij moet buiten aan de straat staan op een openbare parkeerplek).quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
25 heen is wel een eindje hoor, motor geen optie?
Jep 76 hier en ook nooit zonder auto gezeten. Hele tijd zelfs 2 auto's gehad; een Xerxes 2,5L V6 en die Lancia Delta Turbo. Gekkenhuis.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volgens mij kwam jij ook uit 1976en heb jij ook al heel lang je rijbewijs, correct? Ik iig geval wel. En hoewel ik het niet had verwacht, mis ik mijn auto geen moment eigenlijk, ondanks dat ik in 18 jaar tijd nooit zonder heb gezeten. Dat went verbazingwekkend snel. Ik had mijn auto al veel eerder de deur uit moeten doen vind ik nu. Met dat geld wat je bespaart kun je veel leukere dingen doen ben ik nu eindelijk achter. Het is maar een vervoermiddel en als je die eigenlijk niet nodig hebt is het zonde om daar veel geld aan uit te geven.
Wat dat betreft ben ik er wel 'blij' om dat ik nu in een mindere financiële situatie zit: dat heeft me er uiteindelijk toe aangezet om een scooter te kopen ipv een auto, en die scooter heeft mij weer doen besluiten om na jáááren van uitstellen eindelijk nu écht te gaan voor een motor![]()
Nu alleen nog hopen dat het sollicitatiegesprek maandag goed gaat.
nee dan zijn de beginkosten wel hoog om net wat harder te kunnen rijden jaquote:Op zondag 9 juni 2013 08:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nope. Geen motorrijbewijs, plus dat mn vriendin dat niet zo ziet zitten en geen plek om een motor neer te zetten (of hij moet buiten aan de straat staan op een openbare parkeerplek).
Buiten dat doet een motor geen 1 op 40 en een scootertje wel.
Die ik op het oog heb past als het goed is net aan op de fietslift naar de kelder.
Precies. Plus met een scootertje wat 65 doet kan ik een heel stuk binnendoor. Ik ben waarschijnlijk net zo snel op het werk als met de auto motor wegens het niet hebben van 7 verkeerslichten. Plus dat ik een heel stuk af snij door binnendoor te rijden waar je met de auto niet kan komen.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee dan zijn de beginkosten wel hoog om net wat harder te kunnen rijden ja
ik rijd ook regelmatig een stuk, en met de scooter ben ik vaak sneller dan met de autoquote:Op zondag 9 juni 2013 16:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. Plus met een scootertje wat 65 doet kan ik een heel stuk binnendoor. Ik ben waarschijnlijk net zo snel op het werk als met de auto motor wegens het niet hebben van 7 verkeerslichten. Plus dat ik een heel stuk af snij door binnendoor te rijden waar je met de auto niet kan komen.
Hooguit 5 minuten langer denk ik.
Haha, samequote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:48 schreef Life2.0 het volgende:
brommer, motor, twee racefietsen, mountainbike en twee stadsfietsen (plus een extra) past hier dus zolang het past gewoon doen
maar nee, geen auto, nooit nodig.
Geslaagd.quote:
hoever moet je gaan rijden?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:23 schreef RoaRRR het volgende:
Natuurlijk weer een topic aangemaakt zonder goed te lezen dus ook maar even hier plaatsen.
In september start ik met een nieuwe baan. Helaas is het net te ver om te fietsen dus ben ik op zoek naar een brom/ snorfiets.
Omdat ik altijd alles op de fiets heb gedaan heb ik natuurlijk helemaal geen verstand hiervan
Wellicht dat jullie mij van wat advies kunnen voorzien.
Eisen:
- betrouwbaar ( ik moet wel elke dag op en neer kunnen zonder dat ik s morgen startproblemen heb)
- snor of brom maakt voor mij niet zoveel uit
- omdat ik hem in een kelderbox moet stallen is een scooter ( breed, plastic kappen) niet praktisch.
- budget max 600 euro incl evt helm
Zelf zit ik te denken aan een Tomos model maar hoor graag jullie ideeën.
Stiekem wel ja. 2 puike jethelmen erbij. Ik wilde eik een normale helm, maar daar zat ik te kutten met mn bril.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:30 schreef StateOfMind het volgende:
Beter![]()
En stiekem toch best wel leuk he
Da's een hele leuke scooter! Veel plezier ermee.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Geslaagd.
Kymco Like uit 2009. Morgen wordt ie geleverd
Ongeveer een 15 km waarvan een groot deel lange rechte weg....quote:
Je moet op de weg rijden, tenzij er op het blauwe bord van het fietspad ook een brommer staat afgebeeld. Dan moet je op het fietspad. Zo is mij verteld.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:06 schreef vosss het volgende:
Even een praktische vraag.
In 96 ofzo toen ik nog een brommer reed reed je gewoon op het fietspad. Altijd. Als dat er was tenminste. Anders op de weg.
Hoe zijn de regels nu precies? In de bebouwde kom op de weg, maar dat deed je toen ook, behalve als er een verplicht fietspad is dan moet je op dat fietspad rijden? Ook dat deed je toen toch?
Kan ik stellen dat ik gewoon op de weg moet rijden behalve als er een aparte fietsstrook naast de weg ligt binnen de bebouwde kom? Of is er ook zoiets als een vrijwillig fietspad?
Op het bromfietspad en anders op de wegquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:06 schreef vosss het volgende:
Even een praktische vraag.
In 96 ofzo toen ik nog een brommer reed reed je gewoon op het fietspad. Altijd. Als dat er was tenminste. Anders op de weg.
Hoe zijn de regels nu precies? In de bebouwde kom op de weg, maar dat deed je toen ook, behalve als er een verplicht fietspad is dan moet je op dat fietspad rijden? Ook dat deed je toen toch?
Kan ik stellen dat ik gewoon op de weg moet rijden behalve als er een aparte fietsstrook naast de weg ligt binnen de bebouwde kom? Of is er ook zoiets als een vrijwillig fietspad?
Dan is een snorfiets niet leuk meer. Ik ben persoonlijk fan van oude schakelbrommers, maar ik merk dat iedereen hier toch wel into scooters is...quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:56 schreef RoaRRR het volgende:
[..]
Ongeveer een 15 km waarvan een groot deel lange rechte weg....
Ze hebben een gladde variobus geplaatst volgens mij. Hij loopt 60 op de teller.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:50 schreef silenthill het volgende:
Tip. Geef volgas tot je op top zit. dan gas een stukje terug, paar cm.
Je snelheid blijft hetzelfde, verbruik wordt minder.
Oja, goed regenpak is ook handig :-)
Zo snel mogelijk de vario ontgrenzen, anders draai je veel overtoeren en dat is niet goed voor je blokje.
warmdraaien scheelde mij altijd meer in verbruik dan de route zelf, dus niet meteen na 20 seconden naar de 60 jagenquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:44 schreef vosss het volgende:
Meeste van de route is buiten de bebouwde kom op een fietspad naast de weg. Klein stukje door een woonwijk en dan een stuk op een weg zonder fietspad dus gewoon op de weg.
Grotendeels rechte stukken dus ik verwacht dat ik redelijk zuinig kan rijden
tijdelijk heb je wel uitlaat'gum' maar dat is allemaal tijdelijk, lassen of vervangenquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
verdori.. mn uitlaat lekt.. slecht geperste flens ofzo... maar goed nu is de pakking bij de einddemper ook niet al te jovel meer voor mijn gevoel... maar wat kan ik daar tussen drukken wat hem lekker dicht houd? en tegen die hitte kan?
ga ik morgen even mn bandjes wassen... zit nou een klets olie aan.. stomme automobilist die zn carterpan aan stront reed :|
is niet zo gek ook, scooter is makkelijk dingen meenemen, erg kant er klaar, weinig onderhoud en gaat hard voor weinigquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan is een snorfiets niet leuk meer. Ik ben persoonlijk fan van oude schakelbrommers, maar ik merk dat iedereen hier toch wel into scooters is...
ik start hem, doe mn helm op en rijd dan rustig wegquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
tijdelijk heb je wel uitlaat'gum' maar dat is allemaal tijdelijk, lassen of vervangen
mja die flens las ik welquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
tijdelijk heb je wel uitlaat'gum' maar dat is allemaal tijdelijk, lassen of vervangen
want die rookt? of je demperwol gewoon opquote:Op woensdag 12 juni 2013 18:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja die flens las ik weldat is het probleem niet
alleen de flens en de eind demper zitten met 2 boutjes aan elkaar.. en daar tussen zit wel iets van een pakking... alleen ik heb t idee dat die dus niet helemaal goed sluit
neuh hij lekt er gewoon..quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
want die rookt? of je demperwol gewoon op
gewoon wat troep tussen doen en vastmakenquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
neuh hij lekt er gewoon..
[ afbeelding ]
waar dat stukje op gaat met de boutjes... daar tussen in lekttie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |