hoezo is het niet verstelbaarquote:Op zondag 12 mei 2013 11:12 schreef Haasbeuntje het volgende:
Halloo,
De ontstekingspoel van mijn CPI SX50 (2007) heeft het laatst begeven, toen heb ik een nieuwe gekocht en gemonteerd.
Mijn brommer deed het meteen weer, maar toen ik hem ff doortrok op een stuk weg kwam de snelheid niet boven de 64 (voor de wind) op de teller uit dat terwijl ik eerst altijd met gemak de 75 op de teller aantikte...
Ik had al ff gegoogled of er meer mensen waren met dit probleem, en er waren 2 lui op SF die dit ook hebben alleen daar was ook nog geen oplossing voor :||:
(Oja, onsteking is niet verstelbaar))
Heeft iemand hier toevallig hetzelfde meegemaakt en.of een oplossing?
De grondplaat heeft gewoon 3 M10 gaten weinig aan te verstellen dus. Of ik moet een vervroegende vliegwielspie halen mss werkt datquote:
m10?quote:Op zondag 12 mei 2013 21:06 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
De grondplaat heeft gewoon 3 M10 gaten weinig aan te verstellen dus. Of ik moet een vervroegende vliegwielspie halen mss werkt dat
Op teller? Zit wel wat marge op heaquote:Op zondag 12 mei 2013 21:43 schreef siemz het volgende:
Vandaag zo hard als ik kon met me tzr 50 gereden haalt ie helaas 75, rollerbank en hij is weg ..en dan woon ik nog wel Rond utrecht, zeist, amersfoort.
Uh oh.
Ontsteking is van buiten exact hetzelfde als de oude, ik ga binnenkort eens vervroegingspietjes halen mss werkt dat.quote:Op zondag 12 mei 2013 21:24 schreef -niemand- het volgende:
heb je misschien een begrensde ontsteking gekocht? of een niet originele?
of juist wel een originele?
zorg eerst dat het dezelfde ontsteking is, misschien heeft de vorige eigenaar de gaten op de grondplaat opgeboord en verdraaid.
75.. prima snelheid voor een brommer denk ik danquote:Op zondag 12 mei 2013 21:43 schreef siemz het volgende:
Vandaag zo hard als ik kon met me tzr 50 gereden haalt ie helaas 75, rollerbank en hij is weg ..en dan woon ik nog wel Rond utrecht, zeist, amersfoort.
Uh oh.
Haha lol, ik gebruik nu altijd action oliequote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:36 schreef -niemand- het volgende:
http://www.castrol.com/ca(...)58&contentId=7085605
oei, ik heb laatst nog van deze olie gekocht. toch maar even die code controleren
Action olie!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 18:28 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Haha lol, ik gebruik nu altijd action olieLekker goedkoop
quote:
nou, bij onze vespa blokjes zit toch wel 5 km/uur verschil tussen goede olie en ''kneut'' olie.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:50 schreef leeell het volgende:
onzin, bij normale 2takt motoren merk je het verschil echt niet, de action olie is europees gekeurd en heeft het zelfde keurmerk als de duurdere olien , pas bij zeer hoge toerentallen en slijtgevoelige cilinders gaat het je opbreken
Op korte termijn merk je het inderdaad niet nee.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 19:50 schreef leeell het volgende:
onzin, bij normale 2takt motoren merk je het verschil echt niet, de action olie is europees gekeurd en heeft het zelfde keurmerk als de duurdere olien , pas bij zeer hoge toerentallen en slijtgevoelige cilinders gaat het je opbreken
zo'n keurmerk wil niks zeggen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:24 schreef leeell het volgende:
Als het van afgewerkte olie zou worden gemaakt en het zon troep was had het wel geen keurmerk gehad.
10.000 km gedraaid met olie van de Action. Geen problemen.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 20:43 schreef -niemand- het volgende:
[..]
nou, bij onze vespa blokjes zit toch wel 5 km/uur verschil tussen goede olie en ''kneut'' olie.
en deze blokjes draaien maar 5000-6000 toeren maximaal mits ze niet zwaar opgevoerd zijn.
en je blok vervuilt er ook enorm van. want die olie word gewoon gemaakt van afgewerkte olie.
ja, tikt nu zo'n 120/130 km/h aan met 50cc op 14000 RPM , wat nu (na 10k kilometer)quote:Op dinsdag 14 mei 2013 21:51 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Op korte termijn merk je het inderdaad niet nee.
Rij zo maar eens 1000 kilometer en trek dan de cilinder maar eens open.
Ja, vooral zo'n 50cc tot het uiterste pushen met dat soort afvoer oliequote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:21 schreef leeell het volgende:
[..]
ja, tikt nu zo'n 120/130 km/h aan met 50cc op 14000 RPM , wat nu (na 10k kilometer)
aansteller. in 1979 hadden ze echt geen betere olie hoorquote:Op dinsdag 14 mei 2013 23:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, vooral zo'n 50cc tot het uiterste pushen met dat soort afvoer olie
Nou ja, brommertjes zijn er om mee te lerenWel tijdens het rijden goed je hand op de koppeling houden he, zodat je hem los kunt zetten mocht ie vastslaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |