ze gaan wel ver tegenwoordig voor een dagje vrijquote:Alle locaties van ROC Leiden zijn maandag 22 april op verzoek van de politie voor zowel alle studenten als het onderwijsgevend personeel gesloten. Houd intranet in de gaten voor meer nieuws.
Tot op zekere hoogte, en met de juiste proxy, ben is het bericht niet aan jou te koppelen zonder fysieke toegang tot je pc.quote:Op maandag 22 april 2013 00:34 schreef CodeRood het volgende:
IRC heeft inderdaad het bericht al opgepakt, eens kijken hoe lang dit nog duurt.
Mensen die denken dat ze achter een proxy alles kunnen roepen
Alles waar ze een leraar Nederlands hebben denk ik.quote:Op maandag 22 april 2013 08:27 schreef n00b13 het volgende:
Ik vind het wel gek dat ze alleen MBO en middelbare scholen sluiten.
[ afbeelding ]
Als ik dit lees kan het elke school zijn. Hell, zelfs een universiteit.
Omdat ze het cool vinden. Het doel is niet die mensen dood, nee, het doel is zichzelf bekend maken, erkend worden.quote:
Wordt daar het vak Nederlands dan nog gegeven?quote:Op maandag 22 april 2013 08:27 schreef n00b13 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 22 april 2013 08:34 schreef Dastan het volgende:
[..]
Wordt daar het vak Nederlands dan nog gegeven?
Die gok zou ik toch niet nemen, stel je voor dat hij dutch alleen maar schreef om te benadrukken dat die docent uit Nederland komt.quote:Op maandag 22 april 2013 08:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Alles waar ze een leraar Nederlands hebben denk ik.
Niet logisch. Hij benadrukt Nederland al in 'een Nederlandse stad genaamd Leiden'.quote:Op maandag 22 april 2013 08:34 schreef n00b13 het volgende:
[..]
[..]
Die gok zou ik toch niet nemen, stel je voor dat hij dutch alleen maar schreef om te benadrukken dat die docent uit Nederland komt.
Dutch kan toch slaan op de nationaliteit van de docent?quote:Op maandag 22 april 2013 08:35 schreef Dastan het volgende:
[..]
Niet logisch. Hij benadrukt Nederland al in 'een Nederlandse stad genaamd Leiden'.
Sinds wanneer mogen mensen zonder Nederlandse nationaliteit lesgeven op een school?quote:Op maandag 22 april 2013 08:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dutch kan toch slaan op de nationaliteit van de docent?
Op de Universiteit zijn er iig genoeg. Op de hogeschool weet ik het niet.quote:Op maandag 22 april 2013 08:37 schreef Dastan het volgende:
[..]
Sinds wanneer mogen mensen zonder Nederlandse nationaliteit lesgeven op een school?
Zou onzinnig zijn. Als er had gestaan "[...]I will shoot my English teacher[...]" dan zou je er toch ookniet vanuit gaan dat het om nationaliteit gaat? Daarnaast hebben in Nederland op een universiteit studenten vrij weinig te maken (niet dagelijks zoals middelbare scholieren) met "teachers" (zover je universitaire docenten "teachers" zou noemen) omdat je ze misschien maar 2 uur in de week ziet. Ik kan me haast niet voorstellen dat je iemand zoveel naar het leven staat dat je hem zou willen neerschieten.quote:Op maandag 22 april 2013 08:34 schreef n00b13 het volgende:
[..]
[..]
Die gok zou ik toch niet nemen, stel je voor dat hij dutch alleen maar schreef om te benadrukken dat die docent uit Nederland komt.
Proxy is makkelijkerquote:Op maandag 22 april 2013 08:25 schreef JoPiDo het volgende:
Proxy? Een onbeveiligde wifi lijkt mij handiger...
Dat is natuurlijk sowieso de vraag. Waarom zou iemand je zo naar het leven staan dat je naar school gaat en die persoon dan neerschiet incluis allemaal mensen die niks met je conflict te maken hebben.quote:Op maandag 22 april 2013 08:41 schreef Fides het volgende:
[..]
Zou onzinnig zijn. Als er had gestaan "[...]I will shoot my English teacher[...]" dan zou je er toch ookniet vanuit gaan dat het om nationaliteit gaat? Daarnaast hebben in Nederland op een universiteit studenten vrij weinig te maken (niet dagelijks zoals middelbare scholieren) met "teachers" (zover je universitaire docenten "teachers" zou noemen) omdat je ze misschien maar 2 uur in de week ziet. Ik kan me haast niet voorstellen dat je iemand zoveel naar het leven staat dat je hem zou willen neerschieten.
http://nos.nl/artikel/498(...)kwam-uit-zurich.htmlquote:Tip dreiging Leiden kwam uit Zürich
Toegevoegd: 22-04-2013 08:30
Het anonieme dreigement over een schietpartij op een school in Leiden is als eerste opgepikt door de politie in Zürich.
De Zwitserse politie zag het bericht op internet voorbijkomen tijdens een algemene scan. Dat heeft burgemeester Henri Lenferink van de gemeente Leiden tegen de NOS gezegd.
De Zwitserse politie heeft daarna contact opgenomen met de Nederlandse politie. Er is ook contact geweest met de FBI in de VS.
Fok! wel denk ik.quote:Op maandag 22 april 2013 08:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/498(...)kwam-uit-zurich.html
Zal de Nederlandse politie dat ook doen, 4Chan scannen?
Illegalen op de uniquote:Op maandag 22 april 2013 08:38 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Op de Universiteit zijn er iig genoeg. Op de hogeschool weet ik het niet.
Was waarschijnlijk gewoon een agent die onder werktijd zat te 4Channen en het tegenkwam.quote:Op maandag 22 april 2013 08:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/498(...)kwam-uit-zurich.html
Zal de Nederlandse politie dat ook doen, 4Chan scannen?
Dat dus.quote:Op maandag 22 april 2013 08:27 schreef n00b13 het volgende:
[ afbeelding ]
Wie had het over illegalen? Je hoeft niet de Nederlandse nationaliteit te hebben om hier legaal te verblijven.quote:
Je mag toch gewoon les geven in Nederland als je uit andere landen in de EU komt? Sowieso kunnen kenniswerkers natuurlijk allemaal visa krijgen.quote:
Half, maar het duurde alsnog 2 dagen voordat ze die FOK!er hadden gevonden die een 'bomkoffer' op schiphol had gezet met daarin een username die, als je het intikte in google, zijn adres gaf (had ie express gedaan om te kijken hoelang het zou durenquote:
Echt? linkje?quote:Op maandag 22 april 2013 08:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Half, maar het duurde alsnog 2 dagen voordat ze die FOK!er hadden gevonden die een 'bomkoffer' op schiphol had gezet met daarin een username die, als je het intikte in google, zijn adres gaf (had ie express gedaan om te kijken hoelang het zou duren) Legendarisch topic was dat.
Linkje?quote:Op maandag 22 april 2013 08:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Half, maar het duurde alsnog 2 dagen voordat ze die FOK!er hadden gevonden die een 'bomkoffer' op schiphol had gezet met daarin een username die, als je het intikte in google, zijn adres gaf (had ie express gedaan om te kijken hoelang het zou duren) Legendarisch topic was dat.
Zul je zien dat hij al zijn "voorzorgsmaatregelen" vergeet en daarna met zijn proxy inlogt op Facebook, Twitter, Fora etc...quote:
Dat klopt in principe wel natuurlijk, maar het grootste volume van studenten doet in Leiden natuurlijk MED/PSY/RECHT/GESCH/PEDAG etc. waarbij je 1 docent echt maar 5 of 10x 2 uurtjes ziet in een jaar en heb als het goed is niet dagelijks tegenkomt in de gangen.quote:Op maandag 22 april 2013 08:47 schreef Grutsk het volgende:
Hangt toch erg af van de studie, Fides. Ik doe een vrij kleine studie en heb maar 5 docenten. Daarnaast vraag ik me af hoe een universitair docent in het Engels wordt genoemd, ik zou namelijk ook teacher zeggen. Nou ja, we zien het wel... Ga ervan uit dat de politie weet wat ze doet.
quote:
Als ik het nog wist zou ik het zo geven, maar dit is echt 6 jaar geleden ofzo? Misschien dat een andere FOK!er hier zijn naam nog weet?quote:
Wanneer was dat?quote:Op maandag 22 april 2013 08:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Haha, denken dat iedereen die geen Nederlandse nationaliteit heeft illegaal isquote:
True. We zien het wel!quote:Op maandag 22 april 2013 08:52 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat klopt in principe wel natuurlijk, maar het grootste volume van studenten doet in Leiden natuurlijk MED/PSY/RECHT/GESCH/PEDAG etc. waarbij je 1 docent echt maar 5 of 10x 2 uurtjes ziet in een jaar en heb als het goed is niet dagelijks tegenkomt in de gangen.
Nouja, wat schrijf jij op je papers/werkstukken/essay die je moet inleveren voor de studie?
Instructor is in ieder geval beter dan "teacher" als je het over je universitaire docent hebt.
Heb hem al:quote:Op maandag 22 april 2013 08:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wanneer was dat?
Neem aan dat ze zulke dingen nu wel sneller onderscheppen enzo..
Dat was een tas met ballonnen op Den Haag Centraal, bijna goedquote:Op maandag 22 april 2013 08:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
Als ik het nog wist zou ik het zo geven, maar dit is echt 6 jaar geleden ofzo? Misschien dat een andere FOK!er hier zijn naam nog weet?
edit: Ah Yildiz was zijn naam.
Ja. Daarom zei ik ook bomkoffer tussen haakjes. Ik weet dat het om loze inhoud gingquote:Op maandag 22 april 2013 08:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat was een tas met ballonen op Den Haag Centraal, bijna goed.
GC / [11-SEPT-2005] Tassendump, de nabeschouwingquote:Op maandag 22 april 2013 08:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb hem al:
ONZ / Laat 11 september uw sporttas staan
Hier staat de foto's nog:quote:Op maandag 22 april 2013 08:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
GC / [11-SEPT-2005] Tassendump, de nabeschouwing
Meh, alle plaatjes dood.
^^ Inderdaad zeg, een anoniem Engelstalig berichtje op internet en een halve stad wordt afgesloten!quote:Op zondag 21 april 2013 23:21 schreef Triptamine2 het volgende:
Toch handig, zo konden wij vroeger nooit een dagje vrij regelen
Nederland he?quote:Op maandag 22 april 2013 09:12 schreef raptorix het volgende:
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, stel dat de burgemeester het zou negeren, en er wel een incident zou plaats vinden, dan is zo een gast mooi de sjaak.
Een beetje burgemeester neemt inderdaad maatregelen ter bescherming van zichzelf en niet voor de veiligheid van de leerlingen.quote:Op maandag 22 april 2013 09:12 schreef raptorix het volgende:
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, stel dat de burgemeester het zou negeren, en er wel een incident zou plaats vinden, dan is zo een gast mooi de sjaak.
Prima dat het op deze manier wordt opgepakt.quote:Op maandag 22 april 2013 09:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een beetje burgemeester neemt inderdaad maatregelen ter bescherming van zichzelf en niet voor de veiligheid van de leerlingen.
Eens, sommigen lopen hele dagen op fora's te klagenquote:Op maandag 22 april 2013 09:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Denk eerder dat we een probleem hebben met een bevolking dat te veel tijd heeft om te zeuren.
In het verlengde daar van: http://www.salon.com/2013(...)ce_state_didnt_work/quote:Op maandag 22 april 2013 09:22 schreef Spongebobsterr het volgende:
Maar al met al is het natuurlijk een loze bedreiging. Als je dat echt wil doen, kondig je het toch niet aan met een foto die niet eens van jezelf is.
Moeite van het lezen waard, nav Boston dus.quote:What we witnessed was a tragic — but sadly – too familiar sequence of events. In a nation of over 340 million, we have a few demented or damaged souls with real or imagined grievances that cause them to wish to harm people whom they do not know. We also have good, brave, and competent local and state police forces that are able and willing to solve these crimes. It was true back in 1977 (and long before), and remains true today.
quote:Op zondag 21 april 2013 23:36 schreef Doodloper het volgende:
twitter:diederikwijn twitterde op zondag 21-04-2013 om 23:34:50DIT GEBEURT NIET MIJN KANKER SCHOOL ZIT IN OEGSTGEEST. DIT GEBEURT NIET! MAAK ME WAKKER!!!!! IK WOON MADEKKFACKER IN LEIDEN reageer retweet
twitter:diederikwijn twitterde op zondag 21-04-2013 om 23:19:12waarom bedreigen ze onze school niet komop hee!! #bedrijghetrijnlands reageer retweet
Hij heeft zijn zin.quote:22 april 2013 | In verband met de geweldsdreigingen op een van de Leidse scholen is het Rijnlands Lyceum vandaag maandag 22 april gesloten.Nadere berichten volgen via de website
Precies. Met dit grapje zijn vast wel wat andere leerlingen op ideeën gebracht.quote:Op maandag 22 april 2013 09:58 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik hoop dat men in Nederland nog wel een beetje nuchter blijft en niet voor ieder dreigtweetje e.d. hele scholen gaat sluiten.
Als er een gek is die een schietpartij wil beginnen, dan kan dat op ieder andere moment ook wel onaagekondigd.
Nicequote:Op maandag 22 april 2013 09:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hier staat de foto's nog:
http://www.vkmag.com/sites/terroristyildiz/
Als je een bekende proxy of VPN gebruikt, waar veel andere gebruikers opzitten, toont dat nog steeds geen verband tussen hem en de post. Enige wat dan duidelijk is dat hij en de poster wel eens dezelfde VPN gebruiken.quote:Op maandag 22 april 2013 08:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zul je zien dat hij al zijn "voorzorgsmaatregelen" vergeet en daarna met zijn proxy inlogt op Facebook, Twitter, Fora etc...
idd, en wifi spot + vele proxies = ongrijpbaar.quote:Op maandag 22 april 2013 10:18 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je een bekende proxy of VPN gebruikt, waar veel andere gebruikers opzitten, toont dat nog steeds geen verband tussen hem en de post. Enige wat dan duidelijk is dat hij en de poster wel eens dezelfde VPN gebruiken.
Better to be safe than sorry.quote:Op maandag 22 april 2013 10:31 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik zag net wat foto's van zwaar beveiligde politieagenten voor zo'n mbo school.
Dat is toch absurd mensen, wat een totale waanzin.
Dat lijkt me ook wat overdreven als de school dicht is.quote:Op maandag 22 april 2013 10:31 schreef Ronaldsen het volgende:
quote:Op maandag 22 april 2013 10:31 schreef Ronaldsen het volgende:
zulke mensentwitter:luuksteen twitterde op maandag 22-04-2013 om 10:23:19ik ga nu naar Leiden en een leraar doodschieten, reageer retweet
Haha, wat een mongool. Die gaat wel gepakt worden ja. Rooie dakhaas van 1.45mquote:Op maandag 22 april 2013 10:36 schreef Doodloper het volgende:
zulke mensentwitter:luuksteen twitterde op maandag 22-04-2013 om 10:23:19ik ga nu naar Leiden en een leraar doodschieten, reageer retweet
hoop dat ie gepakt wordt
Mogen dit soort mensen zichzelf snel verwijderen uit de genepool.quote:Op maandag 22 april 2013 10:36 schreef Doodloper het volgende:
hoop dat ie gepakt wordt
Heeft hij ooit aangekondigd mensen dood te schieten dan?quote:Op maandag 22 april 2013 11:05 schreef Eenskijken het volgende:
Mag Nico dijkshoorn dan ook opgepakt worden? Overdreven reacties weer...
doodschieten of doodmaken door met stenen te gooien, ik zie geen verschil.quote:Op maandag 22 april 2013 11:07 schreef Fides het volgende:
[..]
Heeft hij ooit aangekondigd mensen dood te schieten dan?
Eerdere schoolschutters plaatsten ook van dit soort berichtjes online voordat ze "los" gingen (Lanza, Cho, misschien nog wel meer) dus ik vind het niet zo gek hoor.
quote:Op maandag 22 april 2013 10:44 schreef Fides het volgende:
[..]
Haha, wat een mongool. Die gaat wel gepakt worden ja. Rooie dakhaas van 1.45m
twitter:PolLeiden twitterde op maandag 22-04-2013 om 11:14:21We kennen de tweet van @luuksteen en nemen daarop gepaste reactie. reageer retweet
twitter:PolLeiden twitterde op maandag 22-04-2013 om 11:14:21We kennen de tweet van @luuksteen en nemen daarop gepaste reactie. reageer retweet
twitter:luuksteen twitterde op maandag 22-04-2013 om 11:22:41SORRY JONGENS, WAS EEN GRAPJE. reageer retweet
dan nog, hard aanpakken dat debiele volk dat denkt hierover grapjes te kunnen makenquote:Op maandag 22 april 2013 11:23 schreef Shawn het volgende:
twitter:luuksteen twitterde op maandag 22-04-2013 om 11:22:41SORRY JONGENS, WAS EEN GRAPJE. reageer retweet
quote:Op maandag 22 april 2013 11:24 schreef Doodloper het volgende:
dan nog, hard aanpakken dat debiele volk dat denkt hierover grapjes te kunnen maken
twitter:luuksteen twitterde op maandag 22-04-2013 om 11:24:09@PolLeiden HET WAS EEN GRAPJE VAN ME ZUS, SORRY. reageer retweet
Tis goed met je man:') Lachend aan een "borreltafel" iets zeggen in de trant van: "Hij kan een steen op zijn kop krijgen met zijn debiele uitnodiging, hahahaha!" is inderdaad helemaal hetzelfde als anoniem in een van de riolen van het internet zeggen dat je in stad X een leraar gaat doodschieten en zoveel mogelijk leerlingen meewil nemen in je zelfmoordactie.quote:Op maandag 22 april 2013 11:20 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
doodschieten of doodmaken door met stenen te gooien, ik zie geen verschil.
de zus de schuld geven BRAVO! een echte broertje:Dtwitter:luuksteen twitterde op maandag 22-04-2013 om 11:24:09@PolLeiden HET WAS EEN GRAPJE VAN ME ZUS, SORRY. reageer retweet
twitter:luuksteen twitterde op maandag 22-04-2013 om 11:24:50het was allemaal een grapje, sorry jongens. RT dit zo snel mogelijk allemaal !!!! reageer retweet
quote:Op maandag 22 april 2013 11:23 schreef Shawn het volgende:
Fred Teeven, ben jij het?quote:Op maandag 22 april 2013 11:24 schreef Doodloper het volgende:
[..]
dan nog, hard aanpakken dat debiele volk dat denkt hierover grapjes te kunnen maken
hij nam het woord steniging in de mond. Dat gaat behoorlijk ver dan ook.quote:Op maandag 22 april 2013 11:25 schreef Fides het volgende:
[..]
Tis goed met je man:') Lachend aan een "borreltafel" iets zeggen in de trant van: "Hij kan een steen op zijn kop krijgen met zijn debiele uitnodiging, hahahaha!" is inderdaad helemaal hetzelfde als anoniem in een van de riolen van het internet zeggen dat je in stad X een leraar gaat doodschieten en zoveel mogelijk leerlingen meewil nemen in je zelfmoordactie.
ja maar je moet naar iedereen duidelijk maken dat je het niet tolereert, mensen zoals deze jongen zijn er de oorzaak van dat de scholen in leiden nu dicht zijnquote:Op maandag 22 april 2013 11:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Fred Teeven, ben jij het?
Die jongen heeft het al een tijdje héél erg warm, zal door de politie stevig worden toegesproken en zal zoiets nooit meer in zijn hoofd halen.
Klaar.
twitter:Lord_Wanhoop twitterde op maandag 22-04-2013 om 11:27:45@luuksteen @PolLeiden Je zusje? Net twitterde je nog dat je alleen thuis zat Luuk.https://t.co/pqQoWwHzS3 reageer retweet
twitter:luuksteen twitterde op maandag 22-04-2013 om 11:29:03Laat dit even duidelijk zijn.. Ik zelf heb deze tweet NIET GESTUURD!!! reageer retweet
twitter:luuksteen twitterde op maandag 22-04-2013 om 11:31:44NOG EEN KEER VOOR DE DUIDELIJKHEID, IK HEB DIE TWEET NIET GESTUURD!!!!! reageer retweet
twitter:luuksteen twitterde op maandag 22-04-2013 om 11:32:25IK HEB DIE TWEET ZELF NIET GESTUURD !!!!!! reageer retweet
twitter:luuksteen twitterde op maandag 22-04-2013 om 11:33:01IK HEB DIE TWEET NIET GESTUURD, NOGMAALS MIJN EXCUSES reageer retweet
Kan iemand even een livefeed regelen:Dtwitter:luuksteen twitterde op maandag 22-04-2013 om 11:33:49IK HEB DIE TWEET NIET GESTUURD, ECHT NIET !!!! reageer retweet
Dat komt wel goed.quote:Op maandag 22 april 2013 11:29 schreef Doodloper het volgende:
[..]
ja maar je moet naar iedereen duidelijk maken dat je het niet tolereert, mensen zoals deze jongen zijn er de oorzaak van dat de scholen in leiden nu dicht zijn
Ach, zielig, man, toch echt nog een dom knulletje.quote:Op maandag 22 april 2013 11:29 schreef Ronaldsen het volgende:
Mooi dat bange jochie op Twitter, hopelijk laten ze hem nog even zweten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |