abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 april 2013 @ 20:11:23 #101
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_125568225
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 20:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Beetje een laffe uitvlucht. Ik wijs je er slechts op dat er een enorm gat bestaat tussen jouw opvattingen en de dingen die Jezus predikte. Onder meer op het vlak van de hel. En nu zou ik een vuurtje hebben waar jij olie opgooit?

Zeg het gewoon eerlijk als je er geen antwoord op hebt, en er niet verder over na wilt denken uit vrees voor een flinke aanval van cognitieve dissonantie.
Dude, hij heeft dat allang toegegeven. Maar dat deert hem allerminst. Laat je niet opnaaien.
pi_125570306
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:50 schreef Jigzoz het volgende:

Het is een te constateren verschijnsel. Er wint ook niemand de Nobelprijs met bewijs voor het feit dat water nat is.
:'(

Dan wint nooit iemand een nobel prijs.....
Alles is te constateren als het aangetoond is, ook de vele deeltjes vinden waar nobel prijzen voor gegeven zijn. Die zijn dan toch ook te constateren? Toch winnen ze die nobel prijs

Evolutie is zoiets groots, zou eigenlijk elke religie de kop indrukken. Het geeft ons inzicht in het
ontwikkelen van al het leven op aarde. Iets wat 1 van de meest fundamentele dingen is.
Er hebben mensen nobel prijzen gekregen voor veel minder dan dat.

Zoiets als het bewijzen van evolutie zou absoluut een nobel prijs winnen. Aangezien dat zoiets belangrijks voor de wetenschap is.
pi_125570437
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 20:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

:'(

Alles is te constateren als het aangetoond is, ook de vele deeltjes vinden waar nobel prijzen voor gegeven zijn. Die zijn dan toch ook te constateren? Toch winnen ze die nobel prijs

Evolutie is zoiets groots, zou eigenlijk elke religie de kop indrukken. Het geeft ons inzicht in het
ontwikkelen van al het leven op aarde. Iets wat 1 van de meest fundamentele dingen is.

Zoiets als het bewijzen van evolutie zou absoluut een nobel prijs winnen. Aangezien dat zoiets belangrijks voor de wetenschap is.
Dan stel ik het anders. Als Darwin nog in leven was, dan had hij ongetwijfeld een Nobelprijs gewonnen.
pi_125570547
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Jezus een voorstander was van de hel.
Baseer die claim ergens op?
Jezus leerde absoluut niet de hel...

quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:56 schreef Jigzoz het volgende:

O die hiaten zijn er zeker. Maar het principe
Oh dus het is niet waterdicht zeg je nu?
En het ''principe'' dus nog niet echt duidelijk.....

quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:55 schreef hoatzin het volgende:

Nou... er zijn zeker nog hiaten. Maar dat "bewijst" geenszins Bianconeri' god.
Dat zeg ik ook niet.
Ik zeg alleen dat niemand moet gaan schreeuwen dat evolutie bewezen is, is het simpelweg niet.

quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 19:54 schreef Jappie het volgende:

Door te lezen waar je op reageert bijvoorbeeld, zo doen mensen over het algemeen kennis op. :Y

p.s. Jouw eerste reactie binnen dit topic was op een post van mij waarin ik zo'n beetje letterlijk zeg dat mijn geloof een andere is dan de manier waarop gelovigen en atheïsten doorgaans de Bijbelverhalen interpreteren.
Desondanks ben jij absoluut geen christen. Evolutie is op geen voorwaarde met het christelijke geloof te combineren. Alleen als je ook teksten als 2 tim 3:16 als onjuist beziet.
Zo haalt ook Jezus het ontstaan van de mens aan, dat het niet uit dieren komt.

Je bent gelovig, maar niet behorende tot een echte christelijke stroming die de Bijbel als basis heeft.
  zondag 21 april 2013 @ 20:52:01 #105
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125570704
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 15:28 schreef Molurus het volgende:
Laatste waarschuwing: we gaan in dit topic niet evolutie bespreken. Wie dat interessant vindt opent daarvoor maar een nieuw topic.

Edit: Inmiddels is er hiervoor een geschikt topic gemaakt, waarvoor mijn dank:

F&L / Claims die ( geen ) bewijs behoeven.

:)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_125570705
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 20:49 schreef bianconeri het volgende:
Oh dus het is niet waterdicht zeg je nu?
En het ''principe'' dus nog niet echt duidelijk.....
Nee, dat zeg ik niet. Om maar weer eens de zwaartekrachtvergelijking te maken: zwaartekracht is waarneembaar, maar hoe het precies werkt is nog niet duidelijk. Dat betekent niet dat de zwaartekracht op zich een discutabele theorie is.
  zondag 21 april 2013 @ 20:52:29 #107
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_125570740
quote:

Evolutie mocht hier niet meer ter sprake worden gebracht zei de mod. Ik heb speciaal een topic voor je gemaakt. Daar mag je ons uitleggen hoe het zit.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  zondag 21 april 2013 @ 20:53:38 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_125570824
quote:

[..]

Baseer die claim ergens op?
Jezus leerde absoluut niet de hel...
Lukas 16:22-27
pi_125571463
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 20:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Lukas 16:22-27
Ah het verhaal van de rijke man en Lazarus.
Welk precies stukje hiervan vind je op de hel slaan?

Ik zie woorden als Hades, folterende pijnen in het vuur.

Grappig is trouwens dat we dit in de christelijke gemeente afgelopen week net in onze Bijbelleesprogramma gezamenlijk besproken hebben (soort van vers voor vers bespreking. Ong 4 hfsten per week).
  zondag 21 april 2013 @ 21:06:53 #110
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_125571836
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 21:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ah het verhaal van de rijke man en Lazarus.
Welk precies stukje hiervan vind je op de hel slaan?

Ik zie woorden als Hades, folterende pijnen in het vuur.

Grappig is trouwens dat we dit in de christelijke gemeente afgelopen week net in onze Bijbelleesprogramma gezamenlijk besproken hebben (soort van vers voor vers bespreking. Ong 4 hfsten per week).
De man gaat na z'n dood ergens heen waar hij gefolterd wordt om z'n slechte daden. Dat lijkt mij de hel. Ze noemen het zelfs 'Hades'.
  zondag 21 april 2013 @ 21:17:05 #111
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_125572585
quote:

Dat zeg ik ook niet.
Ik zeg alleen dat niemand moet gaan schreeuwen dat evolutie bewezen is, is het simpelweg niet.

Er is wel een overtuigende hoeveelheid bewijsmateriaal. Het is een zeer solide theorie

Dat er uit creationistische kringen tegengeluiden zijn is niet meer dan logisch. Ze moeten wel. Ze hebben al heel wat terrein moeten prijsgeven (platte aarde, aarde centraal), zolang het leven niet volledig verklaard is blijven ze op de bijbel kloppen.
  zondag 21 april 2013 @ 21:42:52 #112
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_125574637
quote:
Er is wel een overtuigende hoeveelheid bewijsmateriaal. Het is een zeer solide theorie
Wat vind jij de beste argumenten ervoor? Kun je wat bronnen plaatsen in dat andere topic? ;)
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_125575949
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 21:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

De man gaat na z'n dood ergens heen waar hij gefolterd wordt om z'n slechte daden. Dat lijkt mij de hel. Ze noemen het zelfs 'Hades'.
Is het verslag in Lukas 16:19-31 letterlijk of slechts een illustratie van iets anders? The Jerusalem Bible erkent in een voetnoot dat het een „gelijkenis in verhaaltrant is die geen betrekking heeft op enig historisch personage”. Als het verslag letterlijk werd opgevat, zou het betekenen dat zij die Gods gunst genieten, zich allen aan de boezem van één man, Abraham, zouden kunnen bevinden; dat het water op iemands vingertop niet door het vuur van Hades zou verdampen; dat een enkele druppel water verlichting zou schenken aan iemand die daar pijn lijdt. Klinkt u dat redelijk in de oren? Zou het verslag letterlijk zijn, dan zou het met andere bijbelgedeelten in strijd zijn. Maar als de bijbel zo tegenstrijdig was, zou een waarheidlievend persoon die dan als basis voor zijn geloof gebruiken? De bijbel spreekt zichzelf echter niet tegen.
Wat wordt met de gelijkenis bedoeld? De „rijke man” was een afbeelding van de Farizeeën. (Zie vers 14.) De bedelaar Lazarus was een afbeelding van de gewone joodse mensen die door de Farizeeën werden veracht maar die berouw hadden en volgelingen van Jezus werden. (Zie Lukas 18:11; Johannes 7:49; Matthéüs 21:31, 32.) De dood van hen beiden was eveneens symbolisch en beeldde een verandering in omstandigheden af. Zo kwamen de eertijds verachte personen in een positie van goddelijke gunst en werden de eertijds schijnbaar begunstigden door God verworpen, terwijl zij gepijnigd werden door de oordeelsboodschappen die door de mensen die zij hadden veracht, werden bekendgemaakt.

Een quote uit naslagwerk.

quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 21:17 schreef hoatzin het volgende:

Dat er uit creationistische kringen tegengeluiden zijn is niet meer dan logisch. Ze moeten wel. Ze hebben al heel wat terrein moeten prijsgeven (platte aarde, aarde centraal), zolang het leven niet volledig verklaard is blijven ze op de bijbel kloppen.
De Bijbel voorzegde al heel erg veel jaren voor de wetenschap dat de aarde rond was, dus hoezo je plat verhaaltje? En aarde centraal werd door ware christenen niet gezegd hoor? Zegt de Bijbel ook helemaal niet.
  zondag 21 april 2013 @ 22:01:47 #114
16305 Jappie
parttime reverend
pi_125576156
Voor die mensen die enige uitleg behoeven omtrent een andere manier van kijken naar het begrip hel heb ik de moeite genomen om mijn leerboeken nogmaals ter hand te nemen. Voor mij is het inmiddels zo'n vanzelfsprekendheid dat ik mij altijd weer verbaas dat er nog mensen zijn die in een hel als locatie in het hiernamaals als straf van God geloven dat ik niet anders kan dan daar in eerste instantie vrij melig over te doen....mijn excuses daarvoor.

Welnu een korte samenvatting van wat de hemel en de hel nu eigenlijk zijn zoals ik die begrijp:

Als wat ik zeg waar is namelijk een mens is een bewustzijn in een stoffelijk lichaam waarvan het lichaam logischerwijs sterft of afgelegd wordt tijdens de lichamelijke dood en het bewustzijn blijft bestaan en tevens is waar mijn bewering dat JC ons leerde dat onze bestemming de realisatie van God in ons bewustzijn is. Simpeler gezegd; dat wij door God geschapen naar zijn evenbeeld als God in God zijn. Dan kun je niet anders dan concluderen dat wij in het hiernamaals uitsluitend als bewust zijn bestaan. Het bewust zijn is het al, er is geen bewust zijn buiten het al mogelijk. Zie het als een wiskundig begrip. Alles includeerd alles....er is geen alles plus 1. Wanneer je tevens meeneemt dat onze wil als Gods bewustzijn tevens automatisch Gods wil moet zijn daar ons die vrije wil gegeven is conform de bijbel welke ik overigens nog steeds niet van letter tot letter ken dan kun je tot een volgende verklaring komen. ;)

Hier op aarde zijn er legio mensen die reeds gevangen zitten in hun zelf geschapen hel. De mens is immers voorbestemd om mede schepper te zijn en dus moet het hem mogelijk zijn om elke zijn's toestand te kunnen scheppen die er bestaat. De uiterlijke omstandigheden kunnen zeer divers zijn maar het is dat waar jij je van bewust bent wie je bent. Wanneer jij je ongelukkig voelt dan is dat jouw verklaring over wie je bent op dat moment.

Een van de boodschappen in en uit de bijbel is dat we in God allen een zijn. Jezelf afgescheiden zien van de rest is in zekere zin al een hel maar dat even terzijde. Je kunt je voorstellen dat er in deze wereld een heleboel mensen zijn die zo egoistisch zijn en zo op zichzelf en eigenliefde gericht dat hun hele bestaan puur en alleen is gericht op het bevredigen van het ego. Ik hoop dat jullie met me mee kunnen gaan in de bewering dat dit een leeg en liefdeloos bestaan is. Wanneer je dit grafisch zou willen weergeven dan zou je bijvoorbeeld een schaal van 1 tot 10 kunnen nemen waarin 10 de zuivere liefde voorstelt en 0 de absolute afwezigheid van liefde. (hee was het niet JC die iets over een liefdevolle God en shizzle zei ? hhmm interesting)

Laten we deze 0 status eens het schemergebied noemen en kijken of we nog lager kunnen gaan dan 0. Iemand wiens liefdeloosheid en egoisme een dusdanige vorm heeft aangenomen dat hij anderen bewust misbruikt voor het bevredigen van zijn ego bijv ? Of Iemand wie ritueel kinderen slacht om het nog een tikkeltje erger te maken ?

Welnu je begrijpt dat deze mensen in absolute zin reeds lang in een zelfgeschapen hel leven. Nu gaan we naar het moment dat we afscheid moeten nemen van het aardse en verdomd wat blijkt ?

Het probleem is nu echter dat je na het afleggen van je fysieke lichaam terechtkomt in een gebied van staten van bewustzijn daar dat immers het enige is wat overblijft. Jouw eigen vrije wil heeft er nu voor gezorgd dat jij slechts bestaat binnen het bewustzijn dat je zelf gecreeerd hebt. De vrijheid die God je heeft gegeven is immers dat jij zelf mag en zelfs moet bepalen welke bewustzijnstoestand de jouwe is. Wanneer God hieraan zou tornen dan zou je simpelweg een marionet zijn.

Welnu als jouw leven leeg en zonder liefde is (afscheiding) en zelfs nog erger dan dat leeg en zonder liefde maar met haat en minachting gevuld voor alles wat niet eigen is dan kun je je voorstellen dat je in een gebied terechtkomt wat in de bijbel middels beeldspraak als de hel wordt aangeduid. In sommige andere uitleggen wordt hier ook wel gesproken over het land van begeerten en haat etcetera etcetera.

Daarmee kom ik dus tot een andere interpretatie van het begrip "hel" en wie het veroorzaakt dan wat de gemiddelde gelovige daarover verstaat of begrijpt. Het is geen eeuwige verdoemenis omdat God dat wil het is geen eeuwige verdoemenis maar het voelt wel zo totdat jij anders besluit. Pas als jij God (eenheid van zijn welke liefde is) accepteert en je eigen maakt (oftewel tot je bewuste zijn laat doordringen) zul je genade ontvangen (opnieuw genade is slechts een in de bijbel gebruikt begrip voor het feit dat je nooit of te nimmer straf krijgt anders dan door jezelf opgelegd. Zodra je dus je bewustzijn verruimd tot op een niveau waar je wel eenheid en liefde kunt ervaren dan dan is die bewustzijnsstaat automatisch jouw deel en volgt er niet nog eens een straf op de jouw zelf opgelegde straf)

De hemel is daarmee voor iedereen wiens bewustzijn zich heeft gericht tot de mooiere aspecten van het zelf. Daarmee is tevens waar dat er niemand tot de vader kan komen dan door het Christus bewustzijn welke liefde en eenheid is.

Disclaimer: Alles wat ik hierboven heb beschreven is MIJN interpretatie van de bijbel en het Christen zijn; ik voel mij in bovenstaande wetenschap verlicht in mijn aardse bestaan maar ik kan geen andere getuigenis geven dan die welke ik heb leren kennen. U dient zelf op zoek te gaan naar uw eigen overtuiging maar conform mijn gedachtegoed zal die u sowieso brengen wat u wil. O-)
  zondag 21 april 2013 @ 22:11:16 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_125576899
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 21:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Is het verslag in Lukas 16:19-31 letterlijk of slechts een illustratie van iets anders? The Jerusalem Bible erkent in een voetnoot dat het een „gelijkenis in verhaaltrant is die geen betrekking heeft op enig historisch personage”. Als het verslag letterlijk werd opgevat, zou het betekenen dat zij die Gods gunst genieten, zich allen aan de boezem van één man, Abraham, zouden kunnen bevinden; dat het water op iemands vingertop niet door het vuur van Hades zou verdampen; dat een enkele druppel water verlichting zou schenken aan iemand die daar pijn lijdt. Klinkt u dat redelijk in de oren? Zou het verslag letterlijk zijn, dan zou het met andere bijbelgedeelten in strijd zijn. Maar als de bijbel zo tegenstrijdig was, zou een waarheidlievend persoon die dan als basis voor zijn geloof gebruiken? De bijbel spreekt zichzelf echter niet tegen.
Wat wordt met de gelijkenis bedoeld? De „rijke man” was een afbeelding van de Farizeeën. (Zie vers 14.) De bedelaar Lazarus was een afbeelding van de gewone joodse mensen die door de Farizeeën werden veracht maar die berouw hadden en volgelingen van Jezus werden. (Zie Lukas 18:11; Johannes 7:49; Matthéüs 21:31, 32.) De dood van hen beiden was eveneens symbolisch en beeldde een verandering in omstandigheden af. Zo kwamen de eertijds verachte personen in een positie van goddelijke gunst en werden de eertijds schijnbaar begunstigden door God verworpen, terwijl zij gepijnigd werden door de oordeelsboodschappen die door de mensen die zij hadden veracht, werden bekendgemaakt.

Een quote uit naslagwerk.
Oh ja, het oude argument om dingen te negeren: "maar dat moet je figuurlijk nemen!"

Gelukkig hebben we Mattheus 25:46 nog.
  maandag 22 april 2013 @ 09:13:38 #116
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_125588299
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 21:59 schreef bianconeri het volgende:

De Bijbel voorzegde al heel erg veel jaren voor de wetenschap dat de aarde rond was, dus hoezo je plat verhaaltje? En aarde centraal werd door ware christenen niet gezegd hoor? Zegt de Bijbel ook helemaal niet.
Inmiddels niet meer nee. Door de wetenschap he? Maar je wilt toch niet gaan ontkennen dat de kerk eeuwenlang heeft volgehouden dat de aarde plat was en centraal stond in het heelal? Er zijn mensen omgebracht die het tegendeel beweerden.
En kom nu niet met "dat waren geen waren christenen". Dat vind jij van iedere christen die géén Jehova's Getuige is.

Tijdens het schrijven van de bijbel was men er overduidelijk van overtuigd dat de aarde plat was en midden in het heelal stond, met de hemellichamen om ons heen.

Toen uiteindelijk bleek dat de aarde rond is en ergens in een uithoekje van het heelal staat hebben "kerkwetenschappers" zoals binnen jouw beweging net zolang gezocht en geredeneerd tot ze de boel weer konden rechtbreien.
pi_125588975
Tot wie bidden Christenen ?
  maandag 22 april 2013 @ 11:55:09 #118
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_125592767
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 09:13 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Inmiddels niet meer nee. Door de wetenschap he? Maar je wilt toch niet gaan ontkennen dat de kerk eeuwenlang heeft volgehouden dat de aarde plat was en centraal stond in het heelal? Er zijn mensen omgebracht die het tegendeel beweerden.
En kom nu niet met "dat waren geen waren christenen". Dat vind jij van iedere christen die géén Jehova's Getuige is.

Tijdens het schrijven van de bijbel was men er overduidelijk van overtuigd dat de aarde plat was en midden in het heelal stond, met de hemellichamen om ons heen.

Toen uiteindelijk bleek dat de aarde rond is en ergens in een uithoekje van het heelal staat hebben "kerkwetenschappers" zoals binnen jouw beweging net zolang gezocht en geredeneerd tot ze de boel weer konden rechtbreien.
Voor zover ik weet is dat een urban myth. De oude grieken wisten al dat de aarde niet plat is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 22 april 2013 @ 12:01:45 #119
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_125593037
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 11:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is dat een urban myth. De oude grieken wisten al dat de aarde niet plat is.
Nee, maar die hebben de bijbel ook niet geschreven.
pi_125608644
bianconeri is een Getuige van Jehova, je weet wel, die sekte die een aantal keren het einde van de wereld heeft voorspeld. Wat zegt de bijbel zelf ook alweer over valse profeten?

*zoekt*

[ Bericht 1% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 22-04-2013 19:10:52 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_125608813
Wie zoekt, vindt: ( Mat 7,8) *O*

1. Ez 13,9

Mijn hand zal die profeten treffen, die waardeloze zieners en valse voorspellers; tot de kring van mijn volk zullen ze niet behoren, in het boek van het volk van Israël zullen ze niet ingeschreven worden en de grond van Israël zullen ze niet betreden. En u zult erkennen dat Ik de Heer GOD ben.

2. Ez 22,28

Haar profeten verdoezelen de ernst van de toestand met pleisterwerk. Ze zien valse visioenen, profeteren leugens en ze zeggen: Zo spreekt de Heer GOD, terwijl de HEER niet gesproken heeft.

3. Mat 7,15

Pas op voor de valse profeten, die naar jullie toe komen in schaapskleren, maar van binnen roofzuchtige wolven zijn.

4. Mat 24,11

Er zullen veel valse profeten opstaan, die veel mensen op een dwaalspoor brengen.

5. Mat 24,24

Want er zullen valse messiassen en valse profeten opstaan, en ze zullen grote tekenen en wonderen laten zien om, als het mogelijk zou zijn, zelfs de uitverkorenen op een dwaalspoor te brengen.

6. Mar 13,22

Want er zullen valse messiassen en valse profeten opstaan en ze zullen tekenen en wonderen laten zien, om, als het mogelijk zou zijn, de uitverkorenen op een dwaalspoor te brengen.

7. Luc 6,26

Wee als alle mensen lovend over je spreken. Hetzelfde deden hun voorvaders immers met de valse profeten.

8. 2 Petr 2,1

Toch zijn er onder het volk ook valse profeten geweest, en zo zullen er onder u dwaalleraren komen. Ze zullen verderfelijke ketterijen invoeren, ze zullen zelfs de meester loochenen die hen heeft vrijgekocht, en zo hun eigen ondergang bespoedigen.

9. 1 Joh 4,1

Geliefden, vertrouw niet elke geest. Onderzoek de geesten, om te zien of ze wel van God komen, want onder hen die tot de wereld zijn uitgegaan zijn veel valse profeten.

10. 1 Joh 4,4

Kinderen, u hoort bij God, en u bent sterker dan de valse profeten, want Hij die u bezielt is machtiger dan hij die de wereld beheert.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_125609088
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:57 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Wie zoekt, vindt: ( Mat 7,8) *O*
Nou, enkeltje hel voor al die kerk- en sekteleiders dus.
pi_125609141
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 09:52 schreef PSV1990- het volgende:
Tot wie bidden Christenen ?
Tot Satan. Althans, als ze het 'Woord van God' op een verstandige manier lezen.
  maandag 22 april 2013 @ 19:20:20 #124
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_125610066
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 18:54 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
bianconeri is een Getuige van Jehova, je weet wel, die sekte die een aantal keren het einde van de wereld heeft voorspeld. Wat zegt de bijbel zelf ook alweer over valse profeten?

*zoekt*
Het grappige is dat bianconeri hier dadelijk komt zeggen dat alle andere christelijke leiders de valse profeten zijn waar in de Bijbel tegen gewaarschuwd wordt, en dat de Watchtower juist degene is die alles op basis van de Bijbel doet.

Overigens zijn er wel meer gaten in de theologie van de Jehova's te vinden. Bijvoorbeeld hoe ze de val van de Jeruzalem door de Babyloniërs even 20 jaar terug uit hebben geschoven. Maar laten we dit topic niet ook laten vervallen tot het zoveelste 'Jehovah's snappen er niets van'-topic. Daar staat F'n'L al vol mee.
pi_125610401
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 19:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het grappige is dat bianconeri hier dadelijk komt zeggen dat alle andere christelijke leiders de valse profeten zijn waar in de Bijbel tegen gewaarschuwd wordt, en dat de Watchtower juist degene is die alles op basis van de Bijbel doet.

Overigens zijn er wel meer gaten in de theologie van de Jehova's te vinden. Bijvoorbeeld hoe ze de val van de Jeruzalem door de Babyloniërs even 20 jaar terug uit hebben geschoven. Maar laten we dit topic niet ook laten vervallen tot het zoveelste 'Jehovah's snappen er niets van'-topic. Daar staat F'n'L al vol mee.
Doe maar niet. Dan komt de pure christelijke 'liefde' het topic in en moeten er weer allerlei mensen eeuwig lijden, vermoord worden en weet ik veel wat die sekte allemaal graag wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')