Dit vraag ik mij dus ook af. Welke bronnen geven nou aanleiding tot het geloven van dat soort sprookjes?quote:Wat moet je over het geciteerde nou bronnen aan vastbinden?
Moet ik ergens citeren uit dat een buikspreker een pop kan laten praten? Lijkt me niet.
Nou, hier is er speciaal ruimte voor ingebouwd. Ik 'geloof' namelijk nog steeds in evolutie. Het zou fijn zijn als je wat onderzoeken kon tonen die wijzen in de richting van de uitkomst van je persoonlijke onderzoek.quote:Ik heb vele jaren in evolutie gelooft, op den duur veel onderzoek naar gaan doen.
Als je enigszins onderzoek instelt dan zie je gewoon hoe onzinnig die evolutie is.
quote:Op zondag 21 april 2013 16:16 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Omdat mensen terecht klaagden over het feit dat ik twee zaken te pas en te onpas naar voren haal, te weten de ( absurd hoge ) leeftijd van personen en het OT en een slang die praat, maak ik er maar even een apart topic voor aan. De aanleiding bestaat uit onderstaande quotes van ervaren debater Bianconeri.
Ik zal het eerst wat breder trekken: verdienen dat soort bijbelse zaken onderzoek? Of kun je als gelovige volstaan met een leap of faith?
In het bijzonder nu:
[..]
Dit vraag ik mij dus ook af. Welke bronnen geven nou aanleiding tot het geloven van dat soort sprookjes?
Ik had zo het vermoeden dat dit topic roemloos naar de bodem zou verdwijnen en heb dus voor de vorm even een post gedaan..excuses voor het evt ontstane ongemak.quote:Nou, hier is er speciaal ruimte voor ingebouwd. Ik 'geloof' namelijk nog steeds in evolutie. Het zou fijn zijn als je wat onderzoeken kon tonen die wijzen in de richting van de uitkomst van je persoonlijke onderzoek.
Ah, dat is lief van je! Maar het maakt gelukkig niet heel veel uit, in dit geval! Het is op een bepaalde manier zelfs beter als dit topic leeg zou blijven, want dat zou betekenen dat Bianconeri de handschoen niet op durft te nemen. Maar ik koester alsnog de ( ijdele? ) hoop op een vurig debat, waarbij het geklater der intellectuele wapens tot ver in den dalen 's landsch FOK! te horen is. Oid...quote:Ik had zo het vermoeden dat dit topic roemloos naar de bodem zou zoeken en heb dus voor de vorm even een post gedaan..excuses voor het evt ontstane ongemak.
Laf...quote:Op zondag 21 april 2013 20:52 schreef bianconeri het volgende:
Ik ga hier niet verder op in, sorry.
Ik heb in eerdere stadia genoeg gezegd.
Maar het belangrijkste is dat geen van jullie een serieus gesprek wil.
Iedereen claimt open voor alles te staan, maar te merken is dat iedereen zijn mening al gevormd heeft en ondanks alles daar aan vast zal houden. Tegen feiten en alles in.
Over evolutie:
Micro is een feit, macro is een fabel die puur gebaseerd is op dat micro zich zou voorzetten.
Macro is waargenomen? Ja precies, alsof een mens lang genoeg leeft om dat te zien.....
Ik ga er ook niet verder op in. Belangrijke reden:
Het claimen dat evolutie een feitelijk iets is. Als iemand dit al durft te claimen laat dat onwetendheid en koppigheid zien. Iemand die niet wil praten.
Archeologie. Ken je dat? Moeten mensen de gevonden fossielen hebben zien leven voordat ze enige betekenis kunnen hebben?quote:Op zondag 21 april 2013 20:52 schreef bianconeri het volgende:
Ik ga hier niet verder op in, sorry.
Ik heb in eerdere stadia genoeg gezegd.
Maar het belangrijkste is dat geen van jullie een serieus gesprek wil.
Iedereen claimt open voor alles te staan, maar te merken is dat iedereen zijn mening al gevormd heeft en ondanks alles daar aan vast zal houden. Tegen feiten en alles in.
Over evolutie:
Micro is een feit, macro is een fabel die puur gebaseerd is op dat micro zich zou voorzetten.
Macro is waargenomen? Ja precies, alsof een mens lang genoeg leeft om dat te zien.....
om hier op te reageren.quote:Op zondag 21 april 2013 20:48 schreef Jigzoz het volgende:
Dan stel ik het anders. Als Darwin nog in leven was, dan had hij ongetwijfeld een Nobelprijs gewonnen.
Ik heb juist nog geen claim gedaan. Ik vond het een mooie aanleiding om helemaal opnieuw te beginnen. Ik laat alles varen wat ik ( dacht ) te weten over evolutie. En ik nodig mensen uit die er ( menen ) verstand van te hebben om voor mij en jou met eventuele bewijzen te komen. En natuurlijk mag je die zelf ook plaatsen.quote:Het claimen dat evolutie een feitelijk iets is. Als iemand dit al durft te claimen laat dat onwetendheid en koppigheid zien. Iemand die niet wil praten.
Gelukkig is de kennis van de evolutie sinds Darwin flink toegenomen. Om die wetenschap uitsluitend te beschouwen als hoe die zolang geleden was is nogal raar.quote:Op zondag 21 april 2013 20:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
om hier op te reageren.
Darwin heeft het niet bewezen.
Darwin toonde alleen aan dat de vinken op elk eiland zich hadden aangepast aan andere omstandigheden. Dat is geen macro-evolutie, slechts het aanpassen van een soort.
Vandaar het begrip missing link zekerquote:Op zondag 21 april 2013 20:54 schreef Jigzoz het volgende:
Archeologie. Ken je dat? Moeten mensen de gevonden fossielen hebben zien leven voordat ze enige betekenis kunnen hebben?
Ik heb genoeg gezegd.quote:
Geef effe een bron, dan.quote:Op zondag 21 april 2013 20:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gelukkig is de kennis van de evolutie sinds Darwin flink toegenomen. Om die wetenschap uitsluitend te beschouwen als hoe die zolang geleden was is nogal raar.
Kun je dit uitleggen? Wat bedoel je met plotselinge komst, bijvoorbeeld?quote:Vandaar het begrip missing link zeker
Er is nog nooit een waterdicht fossiel gevonden dat een schakel toonde tussen 2 soorten.
Juist tegenovergestelde! Plotselinge komst van fossielen.
Laat me raden... je gaat nog steeds niet uitleggen wat een soort is?quote:Op zondag 21 april 2013 20:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
om hier op te reageren.
Darwin heeft het niet bewezen.
Darwin toonde alleen aan dat de vinken op elk eiland zich hadden aangepast aan andere omstandigheden. Dat is geen macro-evolutie, slechts het aanpassen van een soort.
Ja dat is wat je nu zegt....quote:Op zondag 21 april 2013 20:54 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ik heb juist nog geen claim gedaan. Ik vond het een mooie aanleiding om helemaal opnieuw te beginnen. Ik laat alles varen wat ik ( dacht ) te weten over evolutie. En ik nodig mensen uit die er ( menen ) verstand van te hebben om voor mij en jou met eventuele bewijzen te komen. En natuurlijk mag je die zelf ook plaatsen.
Je zei net dat Darwin het had bewezen?quote:Op zondag 21 april 2013 20:56 schreef Jigzoz het volgende:
Gelukkig is de kennis van de evolutie sinds Darwin flink toegenomen. Om die wetenschap uitsluitend te beschouwen als hoe die zolang geleden was is nogal raar.
Kijk. Een plaatje.quote:Op zondag 21 april 2013 20:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Vandaar het begrip missing link zeker
Er is nog nooit een waterdicht fossiel gevonden dat een schakel toonde tussen 2 soorten.
Juist tegenovergestelde! Plotselinge komst van fossielen.
Kun jij dan alvast een definitie van 'soort' geven?quote:Laat me raden... je gaat nog steeds niet uitleggen wat een soort is?
Kijk dat is een eerlijk en juist antwoord.quote:Op zondag 21 april 2013 20:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
er is empirisch bewijs (bijvoorbeeld dat er diersoorten zijn die zich verschillend ontwikkelen afhankelijk van hun locatie) waarop de theorie is gebaseerd. daarnaast is de evolutietheorie een theorie, en het doel van de wetenschap is om vragen te stellen over de juistheid van deze theorie. Voor het bestaan van een god is geen empirisch bewijs. Dat is de rede waarom ik niet religieus ben
Ik begrijp je reactie. Ik ga in dit topic een poosje geen stelling aanhouden maar ik begin vanaf 0 en probeer te beoordelen waar mensen mee langskomen. Eens zien wat zo'n zoektocht op gaat leveren.quote:Ja dat is wat je nu zegt....
Maar ik weet wel beter van de mensen hier.
"Nieuwe vorm" is neem ik aan gewoon een andere manier om "soort" te zeggen. Je weet wel, dat begrip dat jij blijft weigeren te definiėren.quote:Op zondag 21 april 2013 20:59 schreef bianconeri het volgende:
Echter is de theorie gebaseerd op dat dit door zou zetten, dat er een nieuwe vorm zou vormen.
Ook al mist dat bewijs, het wordt zo aangenomen.
Je bedoelt dat als je de eventuele overgang van dier 1 naar dier 5 probeert te vinden, en je dier nummer 3 vindt, dat je in wezen weer twee tussenvormen mist, namelijk tussen 1 en 3, en tussen 3 en 5? En dat als je die tussenvormen vindt, dat je vervolgens de tussenvorm van 1 naar 2 mist en van 2 naar 3 enz...toch? Maar vinden we die dan wel? Of zijn de gaten meerdere 'getallen' groot? Als je begrijpt wat ik bedoel?quote:Het hele idee van 'overgangsvormen' is sowieso al idioot. Alles is een overgangsvorm. Waar je de grenzen tussen soorten legt is volslagen arbitrair.
En wat zorgt er precies voor dat na een hele tijd micro er geen macro ontstaat? Als ik vanaf nu begin met beren te observeren, wat zou ik dan na 100 miljoen jaar zien? Nog steeds alleen beren maar dan micro anders?quote:De theorie is inderdaad gebaseerd op dat een soort zich per locatie/omstandigheden kan aanpassen. Micro-evolutie ook wel. Dit is feitelijk.
Dat ook, maar dat is nog niet eens wat ik bedoel. Ook bij levende soorten zijn die grenzen vaak niet heel duidelijk. Denk bijvoorbeeld aan ringsoorten. Waar eindigt de ene soort en waar begint de ander? Meestal geschiedt dat soort naamgeving op basis van geografie of in het geval van fossielen op basis van specifieke vondsten. Voor beide geldt dat het nogal arbitraire criteria zijn om soorten uit elkaar te houden.quote:Op zondag 21 april 2013 21:03 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Je bedoelt dat als je de eventuele overgang van dier 1 naar dier 5 probeert te vinden, en je dier nummer 3 vindt, dat je in wezen weer twee tussenvormen mist, namelijk tussen 1 en 3, en tussen 3 en 5? En dat als je die tussenvormen vindt, dat je vervolgens de tussenvorm van 1 naar 2 mist en van 2 naar 3 enz...toch? Maar vinden we die dan wel? Of zijn de gaten meerdere 'getallen' groot? Als je begrijpt wat ik bedoel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |