Een veroordeling kan (bijna altijd) in Amerika, met een jury, gebaseerd zijn op de meest aannemelijke bewijzen. Maar dat is geen 100%.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
In en rechtsstaat is dat normaliter na veroordeling.
Ja echt, om je dood te lachenquote:Op zaterdag 20 april 2013 13:10 schreef BenGepeept het volgende:
10.000 SWATérs tegen 1 puber-menneke en dan van een buurtbewoner horen dat die gast gewoon achter in zijn tuin in een bootje ligt. Komisch hoor.
Nou, hoera.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:12 schreef CodeRood het volgende:
[..]
Ben blij dat je van de USA nog enige transparantie op dit gebied kunt verwachten.
Het is nog geen 24 uur geleden dat hij is opgepakt. Als ik puur de media zou moeten geloven, dan is hij wel de dader. Wij weten nog niks en eerlijk gezegd vertrouw ik de media ook niet helemaal, aangezien zij eerder al een onschuldige jongen hebben aangewezen als 1 van de daders.quote:Wanneer is hij exact, dus 100%, de dader? Wanneer ie toegeeft en de zaak kan onderbouwen met bewijzen zodat niemand op aarde meer twijfelt?
Leg uit.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:17 schreef Xan21 het volgende:
Jeff Bauman laat zich niet kennen
[ afbeelding ]
Jij bent de enige die er 100% bijhaalt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Een veroordeling kan (bijna altijd) in Amerika, met een jury, gebaseerd zijn op de meest aannemelijke bewijzen. Maar dat is geen 100%.
Dus hoe lossen we dit op?
Wat weten wij dan over gevangenen in het Midden Oosten of landen zoals Rusland, Iran, Noord-Korea of China?quote:
Uit de klauwen gelopen manhunt? Wat hadden ze dan moeten doen?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:16 schreef Falco het volgende:
Potentiële terroristen zullen door al deze toestanden maar al te graag een aanslag in Amerika willen plegen. Wat een toestand allemaal! Slechts drie doden en daarna nog een uit de klauwen gelopen manhunt in een compleet ontwrichte stad. Al dat geld wat er tegenaan gesmeten wordt om een dooie terrorist en een halfdooie terrorist op te pakken. Om over al die overdreven media-aandacht maar te zwijgen. Het loont in ieder geval zeer zeker om een aanslag te plegen.
patriottismequote:Op zaterdag 20 april 2013 13:00 schreef venomsnake het volgende:
Oh god, het wordt nu wel erg patriottisch allemaal op CNN.. Die zender kan er weer een paar maand af, tot het volgende live "evenement"
Punt is, wanneer is die omslag er? Voor je iemand als dader aanmerkt moet je wel 100% zeker zijn lijkt me. Of neem je met 70% ook genoegen?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij bent de enige die er 100% bijhaalt.
Er werd slechts door anderen een onderscheid gemaakt tussen verdachte en dader.
Dat ze met veel minder zijn?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:18 schreef CodeRood het volgende:
[..]
Wat weten wij dan over gevangenen in het Midden Oosten of landen zoals Rusland, Iran, Noord-Korea of China?
Dat zeg ik toch ook nietquote:Op zaterdag 20 april 2013 13:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Uit de klauwen gelopen manhunt? Wat hadden ze dan moeten doen?
Gewoon maar afwachten of deze gast nog een paar mensen om het leven zou brengen?
Ik neem aan dat die verdachte Tsjetsjeen precies dezelfde soort rechten heeft als een opgepakte sloeber die uit de lokale Walmart wat shizzle steelt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:21 schreef heywoodu het volgende:
Wat een trieste discussie over die rechten zeg.
Tering. Je doet nu net alsof ze bij elk event mededelen dat het 100% veilig is en er niks kan gebeuren.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Maar tis een illusie om te denken dat je een samenleving 100% veilig kunt houden/maken, ook al gooi je dr zo ontzettend veel geld ertegen aan.
Ook dat valt gruwelijk mee. Men leeft erg mee en is sensatiegeil.quote:Anyway, die terroristen zijn er in geslaagd om een samenleving relatief eenvoudig te ontwrichten en angst te zaaien.
100% zekerheid is een schattige illusie, maar dat bestaat helaas niet.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Punt is, wanneer is die omslag er? Voor je iemand als dader aanmerkt moet je wel 100% zeker zijn lijkt me. Of neem je met 70% ook genoegen?
Als ik zie hoe moeilijk ze al doen over de behandelmethode en de aannames die ermee gepaard gaan vraag ik me af waarom dit niet veel belangrijker is.
Dus daders bestaan niet.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
100% zekerheid is een schattige illusie, maar dat bestaat helaas niet.
Het is toch belachelijk om hem een terrorist te noemen, terwijl je helemaal niks over hem weet? Ik snap niet wat jij onder dader en verdachte verstaat maar goed. Als je de media wilt geloven dan moet je dat doen maar het blijft nog tot nu toe een verdachte.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Punt is, wanneer is die omslag er? Voor je iemand als dader aanmerkt moet je wel 100% zeker zijn lijkt me. Of neem je met 70% ook genoegen?
Als ik zie hoe moeilijk ze al doen over de behandelmethode en de aannames die ermee gepaard gaan vraag ik me af waarom dit niet veel belangrijker is.
Men streeft er toch naar? Reken maar dat na Boston weer een hele set overheidsmaatregelen (met her en der wat schending van de privacy) ingesteld wordt met het waanidee dat je een samenleving 100% veilig kunt maken. Het is al begonnen met die superoverdreven manhunt van gisteren. Ik hoef de USA echt niet uit te lachen, maar het is toch redelijk belachelijk hoeveel aandacht dit krijgt en wat voor implicaties dit gaat hebben.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tering. Je doet nu net alsof ze bij elk event mededelen dat het 100% veilig is en er niks kan gebeuren.
Niemand beweerd dat. Waarom zo compleet uit verband trekken? Wil je perse de USA uitlachen?
Wat heeft dat hier mee te maken? Als iemand z'n buurman vermoordt geeft dat jou het recht om jouw buurman z'n huis leeg te roven ofzo?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:18 schreef CodeRood het volgende:
[..]
Wat weten wij dan over gevangenen in het Midden Oosten of landen zoals Rusland, Iran, Noord-Korea of China?
Euhm, quote me eens waar hem als terrorist zie?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:24 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Het is toch belachelijk om hem een terrorist te noemen, terwijl je helemaal niks over hem weet? Ik snap niet wat jij onder dader en verdachte verstaat maar goed. Als je de media wilt geloven dan moet je dat doen maar het blijft nog tot nu toe een verdachte.
Nope, logica is helaas niet je sterkste vak. Er is uiteraard een dader, dat staat volkomen los van de vraag of wij met 100% zekerheid kunnen stellen dat een specifiek persoon dat is.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus daders bestaan niet.
Je bent waar ik je wilde hebben.
Watte? Ernaar streven is zeggen dat het 100% gegarandeerd is?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Men streeft er toch naar? Reken maar dat na Boston weer een hele set overheidsmaatregelen (met her en der wat schending van de privacy) ingesteld wordt met het waanidee dat je een samenleving
100% veilig kunt maken.
Volgens mij begon het met de bom. Get your priorities straight.quote:Het is al begonnen met die superoverdreven manhunt van gisteren. Ik hoef de USA echt niet uit te lachen, maar het is toch redelijk belachelijk hoeveel aandacht dit krijgt en wat voor implicaties dit gaat hebben.
Als hij zijn Miranda rights niet voorgelezen heeft gekregen is dat verhoor niet rechtsgeldig. Het is niet ongebruikelijk dat dat voorlezen pas op een later moment gebeurt, zeker als er bij het oppakken nog een op handen zijnde gevaar is voor de samenleving. Waarschijnlijk was hij overigens niet eens genoeg bij bewustzijn om zijn Miranda rights te begrijpen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 12:51 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat de Ovrheid dan mensen mag ondervragen zonder hun rechten te hebben voorgelezen en daarmee alles mogen doen om informatie te wisselen.
Je hebt geen recht op een advocaat, je moet informatie geven en anders halen ze het er wel uit enz enz. Dan een dag later mag de advocaat een keer komen.
Hij is nog steeds verdachte, niet veroordeeld!
quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus daders bestaan niet.
Je bent waar ik je wilde hebben.
Flauw, maar leuk gevonden.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nope, logica is helaas niet je sterkste vak. Er is uiteraard een dader, dat staat volkomen los van de vraag of wij met 100% zekerheid kunnen stellen dat een specifiek persoon dat is.
Je snapt toch wel waarom ze zoveel machtsvertoon lieten zien?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Men streeft er toch naar? Reken maar dat na Boston weer een hele set overheidsmaatregelen (met her en der wat schending van de privacy) ingesteld wordt met het waanidee dat je een samenleving 100% veilig kunt maken. Het is al begonnen met die superoverdreven manhunt van gisteren. Ik hoef de USA echt niet uit te lachen, maar het is toch redelijk belachelijk hoeveel aandacht dit krijgt en wat voor implicaties dit gaat hebben.
Dat mag ik wel hopen ja, maar schijnbaar is niet iedereen het daarmee eens.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:23 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die verdachte Tsjetsjeen precies dezelfde soort rechten heeft als een opgepakte sloeber die uit de lokale Walmart wat shizzle steelt.
Nee ok,quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:27 schreef Xa1pt het volgende:
Wat heeft dat hier mee te maken? Als iemand z'n buurman vermoordt geeft dat jou het recht om jouw buurman z'n huis leeg te roven ofzo?
Je noemde hem een bommenplaatser, waarom maak je dan nog druk om dat woordje terrorist?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Euhm, quote me eens waar hem als terrorist zie?
Dit bedoel ik dus. Je gaat een beetje ertegenin en je bent "van de andere kaant" met de bekende stempels. Dit gebeurd ook met Wilders discussies. Je geeft ide man op 1 punt gelijk en je wordt aangewezen als PVV'er en de rest roept dat nog dagenlang na.
Wat een heldere lichtpunten ook. Jammer dat ze internet hebben.
Sterker, het gaat nergens over.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:31 schreef CodeRood het volgende:
[..]
Nee ok,
ik besef me nu dat de rechten-discussie, die hier wordt gevoerd, niet interressant is verder ook.
Ik heb er geen probleem mee om hem een dader te noemen ipv een verdachte.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:24 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Het is toch belachelijk om hem een terrorist te noemen, terwijl je helemaal niks over hem weet? Ik snap niet wat jij onder dader en verdachte verstaat maar goed. Als je de media wilt geloven dan moet je dat doen maar het blijft nog tot nu toe een verdachte.
Waar? Quote dat eens.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:32 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Je noemde hem een bommenplaatser, waarom maak je dan nog druk om dat woordje terrorist?
Tuurlijk snap ik dat. Maar het is natuurlijk niet proportioneel. Als ik een potentiële terrorist was (Hallo AIVDquote:Op zaterdag 20 april 2013 13:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Je snapt toch wel waarom ze zoveel machtsvertoon lieten zien?
Datzelfde zie je ook bij het onderwerp "donaties".quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:32 schreef 3-voud het volgende:
Sterker, het gaat nergens over.
Heb het idee dat de schreeuwers het meer doen uit egoïsme. Kijk mij eens humaan zijn e.d.
Ik kan het niet helpen dat jij wat moeite hebt met het feit dat de wereld genuanceerder is dan jouw simplistische wereldbeeld. We hebben een rechtssysteem waarin het principe onschuldig tot het tegendeel bewezen is geldt. Juridisch gezien is dus veroordeling het punt waarop iemand als dader wordt geclassificeerd in plaats van verdachte. Verder zal de mate van bewijs die nodig is om mensen er van te overtuigen dat betreffende verdachte de dader is van persoon tot persoon verschillen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Flauw, maar leuk gevonden.
... en nu terug naar mijn punt.
moet je wel eerst het initiele vuurgevecht overlevenquote:Op zaterdag 20 april 2013 13:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Tuurlijk snap ik dat. Maar het is natuurlijk niet proportioneel. Als ik een potentiële terrorist was (Hallo AIVD) zou ik het wel lonend vinden om dit te bereiken en alleen maar eerder geneigd zijn om een aanslag op Amerikaanse bodem te plegen.
Wat is wel proportioneel dan? Hoe bepaal jij dat?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Tuurlijk snap ik dat. Maar het is natuurlijk niet proportioneel.
Had jij een alternatief dan?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Tuurlijk snap ik dat. Maar het is natuurlijk niet proportioneel. Als ik een potentiële terrorist was (Hallo AIVD) zou ik het wel lonend vinden om dit te bereiken en alleen maar eerder geneigd zijn om een aanslag op Amerikaanse bodem te plegen.
Een hautaine *gaap* terug.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan het niet helpen dat jij wat moeite hebt met het feit dat de wereld genuanceerder is dan jouw simplistische wereldbeeld. We hebben een rechtssysteem waarin het principe onschuldig tot het tegendeel bewezen is geldt. Juridisch gezien is dus veroordeling het punt waarop iemand als dader wordt geclassificeerd in plaats van verdachte. Verder zal de mate van bewijs die nodig is om mensen er van te overtuigen dat betreffende verdachte de dader is van persoon tot persoon verschillen.
Nee maar dat was denk ik nou juist het punt.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:34 schreef Falco het volgende:
Tuurlijk snap ik dat. Maar het is natuurlijk niet proportioneel.
Hmm nee ik niet, als ze met 10.000 man een paar helikopters en zes pantserwagens achter een ielig 19-jarig mannetje die zich verstopt heeft aangaan, dan denk ik niet dat ik weg zou komen met een aanslag.quote:Als ik een potentiële terrorist was (Hallo AIVD) zou ik het wel lonend vinden om dit te bereiken en alleen maar eerder geneigd zijn om een aanslag op Amerikaanse bodem te plegen.
Dank voor de bevestiging dat je niet de vermogens hebt om een discussie te voeren.quote:
Discussies moeten je wel wakker houden he? Je geniet meer van jezelf dan van de discussie, heb ik het idee.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dank voor de bevestiging dat je niet de vermogens hebt om een discussie te voeren.
Ik bedoel maar...quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:38 schreef CodeRood het volgende:
De "dader vs verdachte discussie" is wat mij betreft net zo saai geworden als de "friet vs patat discussie".
Dat maakt de potentiële terroristen maar weinig uit. Sterker nog, het loont juist! De meesten zijn zo geschift dat ze het prima vinden om te sterven na hun daad en als dat kan na hoe dat gisteren gegaan is, dan is die prima geslaagd in zijn missiequote:Op zaterdag 20 april 2013 13:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee maar dat was denk ik nou juist het punt.
[..]
Hmm nee ik niet, als ze met 10.000 man een paar helikopters en zes pantserwagens achter een ielig 19-jarig mannetje die zich verstopt heeft aangaan, dan denk ik niet dat ik weg zou komen met een aanslag.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:38 schreef CodeRood het volgende:
De "dader vs verdachte discussie" is wat mij betreft net zo saai geworden als de "friet vs patat discussie".
En wat denk je ermee te kunnen dan?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:39 schreef Pleun2011 het volgende:
Het zal mij een biet zijn wat de rechten van die knul zijn, het enige waar ik in ben geïnteresseerd is zijn verhaal.. motieven e.d. Had niet verwacht dat hij het zou overleven, dus vooralsnog is de kans dat we te weten komen waarom ze het hebben gedaan nog aanwezig..
Als je interesse ernaar hebt is dit geen vreemde vraag.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:40 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom moet ik er iets mee kunnen? Vreemde vraag
Zoveel valt er ook niet over te discussieren, het is natuurlijk gewoon patat.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:38 schreef CodeRood het volgende:
Met welk doel?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |