Twitter:quote:Reactie op Koningslied: 'Ik ben al vier keer overleden'
'Ik ben al vier keer overleden' en 'We leven in een open inrichting' zijn enkele reacties via Twitter op het Koningslied dat vrijdag werd gelanceerd. In tegenstelling tot wat de makers voor ogen hadden, zijn de reacties van veel bekende en onbekende Nederlanders niet erg positief. Sommigen vinden het ruim 5 minuten durende lied niet mooi, anderen laten zich wat steviger uit over de productie.
toen ze gingen rappen zettte ik em af..quote:
Video verwijderd wegens spam. Zelfs youtube vindt 't nixquote:
quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Video verwijderd wegens spam. Zelfs youtube vindt 't nix
Ook offline nuquote:
Oh ik kijk 'm nog nuquote:
http://nos.nl/koningshuis(...)-te-beluisteren.html Onder kopje audio.quote:Op vrijdag 19 april 2013 12:32 schreef Paul het volgende:
Waar staat dan nog wel een goede versie? Waarom mag dit niet op youtube? Hem hem nodig voor het weblog
quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:34 schreef iBenny het volgende:
De W van Willem
Drie vingers in de lucht, kom op
De W van Willem
Drie vingers in de lucht, kom op, kom op____!
Lijkt er wel heel erg veel op inderdaad.quote:
Of dees:quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:22 schreef Devz het volgende:
[..]
Lijkt er wel heel erg veel op inderdaad.
En het arrangement van het refrein is ook nog eens bijna identiek aan de Ice Age soundtrack
Meer kan ik er niet over zeggen.twitter:
quote:Op vrijdag 19 april 2013 13:32 schreef knep het volgende:
Dit lijkt me al wat beter geschikt, tekst klopt ook nog vrij aardig.
Geniaal gewoonquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
"De W van wakker, stamppot eten."![]()
![]()
Inmiddels al bijna een jaar onder de grond. Dood zonde natuurlijk en veel te vroeg.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:12 schreef Bayswater het volgende:
Waar is Alexander Curly als je hem nodig hebt?
Dit moet idd doorgestokenkaart zijnquote:Op vrijdag 19 april 2013 14:19 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er niemand in die studio heeft gezegd: "jongens, dit klinkt toch voor geen meter?!"
Ze doen toch ook alsof ze koekhappen leuk vindenquote:Op vrijdag 19 april 2013 13:29 schreef themauster het volgende:
Ik kan niet wachten op de ongemakkelijke gezichten van WA en Maxima op 30 April als ze naar dit nummer moeten luisteren.
twitter:Trijntje_O twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 10:58:02Hebben jullie 'm al gedownload? De opbrengst gaat naar het Oranjefonds. http://t.co/NTcVYgHPkl #koningslied http://t.co/SMQQi9jgMO reageer retweet
Borsato zingt al jaren wat er uit het brein van Ewbank ontspruit.quote:Op vrijdag 19 april 2013 14:40 schreef Bayswater het volgende:
Borsato zijn dat soort rukteksten niet vreemd. Trijntje zal ook wel laaiend enthousiast zijn. Even kijken, ja hoor,,,twitter:Trijntje_O twitterde op vrijdag 19-04-2013 om 10:58:02Hebben jullie 'm al gedownload? De opbrengst gaat naar het Oranjefonds. http://t.co/NTcVYgHPkl #koningslied http://t.co/SMQQi9jgMO reageer retweet
En juist dat wisten ze te bedenken voor de koning die alles behalve een "Willem" wil zijnquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:14 schreef Jivis het volgende:
Bij dat 'W van Willem'-stukje ben ik naar de wc gerend.
Ray Slijngaard en Patty Brard?quote:
Een positieve reactiequote:Op vrijdag 19 april 2013 20:37 schreef Faux. het volgende:
Ik kreeg kippenvel. Jammer van dat gerap, maar voor de rest erg leuk en Nedelands. Ik ben fan
Ja, 't is toch leukquote:
Wat betekent de tekst dan, kort samengevat?quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:56 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ja, 't is toch leukTekst heeft erg mooie betekenis.
Wat is de diepere betekenis dan? Naast de clichés en het rapgedeelte (over stamppot als ontbijt en het scanderen van de naam die de koning juist niet wou gebruiken), hoor ik alleen wat over een of ander opperwezen die iemand beschermt tegen alle elementen en al onze dromen vervult. Of die 'ik'-persoon WA is die ons beschermt, of dat wij het zijn die WA met ons leven moeten beschermen weet ik nog steeds niet. Op de opening na over 'de dag die dan eindelijk is gekomen' zie ik niet echt wat dit 'lied' met WA of het koningschap te maken heeft.quote:Op vrijdag 19 april 2013 20:56 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ja, 't is toch leukTekst heeft erg mooie betekenis. Wel cliché, maar ja, als je dat + het rappen vergeet is het geen onaardig lied
Misschien is die twijfel over wie nu wie beschermt wel de bedoeling.. maar goed, dan nog vind ik er een beetje een Noord Koreaans luchtje aan zitten, aan die inhoud. Zij aan zij, vaandels, zolang ik leef, strijden, etc, etc.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat is de diepere betekenis dan? Naast de clichés en het rapgedeelte (over stamppot als ontbijt en het scanderen van de naam die de koning juist niet wou gebruiken), hoor ik alleen wat over een of ander opperwezen die iemand beschermt tegen alle elementen en al onze dromen vervult. Of die 'ik'-persoon WA is die ons beschermt, of dat wij het zijn die WA met ons leven moeten beschermen weet ik nog steeds niet. Op de opening na over 'de dag die dan eindelijk is gekomen' zie ik niet echt wat dit 'lied' met WA of het koningschap te maken heeft.
Maar smaken verschillen, toch mooi dat er mensen zijn die het nummer wel waarderen, maar het is nog erger geworden dan ik had kunnen denken.
Nee, had ik ook, dat rap gedeelte is er ook met de haren bijgesleept. Verder kun je aan de tekst zien dat de schrijvers nou niet echt geweldig goed Nederlands spreken.quote:
De luisteraar is de ik-persoon. Het lied gaat over de belofte die je aan de koning doet om er te zijn voor je landgenoten. "Hou je veilig zolang als ik leef", is dat niet iets dat wij aan elkaar verschuldigd zijn? Als land, als volk? "Ik bouw een dijk voor je met blote handen, om het water bij je vandaan te houden", zelfde idee, maar dan met een knipoog naar de Nederlandse geschiedenis.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wat is de diepere betekenis dan? Naast de clichés en het rapgedeelte (over stamppot als ontbijt en het scanderen van de naam die de koning juist niet wou gebruiken), hoor ik alleen wat over een of ander opperwezen die iemand beschermt tegen alle elementen en al onze dromen vervult. Of die 'ik'-persoon WA is die ons beschermt, of dat wij het zijn die WA met ons leven moeten beschermen weet ik nog steeds niet. Op de opening na over 'de dag die dan eindelijk is gekomen' zie ik niet echt wat dit 'lied' met WA of het koningschap te maken heeft.
Maar smaken verschillen, toch mooi dat er mensen zijn die het nummer wel waarderen, maar het is nog erger geworden dan ik had kunnen denken.
Zolang de persoon in kwestie een pasgeboren baby is.. fiat.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:33 schreef Faux. het volgende:
[..]
De luisteraar is de ik-persoon. Het lied gaat over de belofte die je aan de koning doet om er te zijn voor je landgenoten. "Hou je veilig zolang als ik leef", is dat niet iets dat wij aan elkaar verschuldigd zijn? Als land, als volk? "Ik bouw een dijk voor je met blote handen, om het water bij je vandaan te houden", zelfde idee, maar dan met een knipoog naar de Nederlandse geschiedenis.
Het lied is zoveel mooier als je het zingt voor de personen van wie je houdt. Dat je aan de koning belooft dat je er voor hun zal zijn
ik had al een alternatief bedachtquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:34 schreef iBenny het volgende:
De W van Willem
De W van Willem
Drie vingers in de lucht, kom op, kom op____!
Jammer dat die ongelofelijke rap-bagger erdoorheen zit.quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:33 schreef Faux. het volgende:
[..]
De luisteraar is de ik-persoon. Het lied gaat over de belofte die je aan de koning doet om er te zijn voor je landgenoten. "Hou je veilig zolang als ik leef", is dat niet iets dat wij aan elkaar verschuldigd zijn? Als land, als volk? "Ik bouw een dijk voor je met blote handen, om het water bij je vandaan te houden", zelfde idee, maar dan met een knipoog naar de Nederlandse geschiedenis.
Het lied is zoveel mooier als je het zingt voor de personen van wie je houdt. Dat je aan de koning belooft dat je er voor hun zal zijn
Kennelijk gaan ze alles behalve de officiële blokkeren. Dat is deze namelijk:quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:57 schreef Eenskijken het volgende:
lolwut, ik mag het koningslied van mijn eigen land niet luisteren? Fuck dat
Eens. Dat verpest allesquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:25 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Jammer dat die ongelofelijke rap-bagger erdoorheen zit.
Men kan zich afvragen waarom "15 miljoen mensen" niet gewoon ge-update is. Ook niet hoogstaand, maar eenvoudige tekst die de meeste mensen al grotendeels kunnen mee-hummen, met een morele boodschap. Had er ook niet zoveel energie in gestoken hoeven wordenquote:Op vrijdag 19 april 2013 22:35 schreef sportfreak het volgende:
In het begin gaat het nog wel. Een beetje statig maar dat past wel de komende plechtige gebeurtenis. Het gaat mis als ze gaan rappen (de bedoeling is dat heel Nederland het gaat meezingen kun je daarmee vergeten). Wat daarna komt is al helemaal ellende.
En dan zullen we het over de clip maar niet hebben...
Dat wordt toch het bedanklied aan de koningin, van Eric van Tijn?quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:22 schreef Grouch het volgende:
[..]
Men kan zich afvragen waarom "15 miljoen mensen" niet gewoon ge-update is. Ook niet hoogstaand, maar eenvoudige tekst die de meeste mensen al grotendeels kunnen mee-hummen, met een morele boodschap. Had er ook niet zoveel energie in gestoken hoeven worden
Ik wist dat niet, dank.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:34 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat wordt toch het bedanklied aan de koningin, van Eric van Tijn?
Beetje jammer dat ik dat weet trouwens, maar ik heb nog wel eens de nare eigenschap tijdens het eten RTL Boulevard aan te laten staan.
Dat verpest alles wat al door die kraaienstem van Do verkracht wasquote:
Erg sterk.quote:
Deze is echt leuk!quote:
Dit is het koningslied!quote:
Wat slechtquote:Op zaterdag 20 april 2013 15:30 schreef Falco het volgende:
De analyse van een Neerlandicus:
http://www.telegraaf.nl/t(...)t_Koningslied__.html
quote:Op zaterdag 20 april 2013 15:30 schreef Falco het volgende:
Hij probeert wel heel erg hard grappig te zijn.quote:Op zaterdag 20 april 2013 15:30 schreef Falco het volgende:
Soms is Daniëls wat flauw, maar het overgrote deel is echt tenenkrommendquote:Op zaterdag 20 april 2013 15:30 schreef Falco het volgende:
Leuk stukje inderdaad!quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:14 schreef Nibb-it het volgende:
Die recensie in het NRC is wel vermakelijk.
Is dat de dode boom NRC of staat het ergens onlne?quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:14 schreef Nibb-it het volgende:
Die recensie in het NRC is wel vermakelijk.
De papieren versie. Zal eens kijken of het op de site staat.quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is dat de dode boom NRC of staat het ergens onlne?
Die heeft zijn eigen Koningslied, dusssss....quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:39 schreef Karina het volgende:
Zelfs Johan Vlemmix de grootste Oranjefan wil het lied niet meezingen:
Johan Vlemmix 'weigert koningslied te zingen'
Johan Vlemmix peinst er niet over om op 30 april het officiële koningslied, dat vrijdagochtend vroeg in première ging, mee te zingen. "Dit lied brengt geen eenheid maar chaos."
"Ik weiger om op 30 april het officiële koningslied mee te zingen, het is niet te doen", zegt Vlemmix. "Hoe kan je dit verwachten van de mensen. Wat een drama!"
Dat de volkszanger geen voorstander van het lied van Ewbank is mag duidelijk zijn. “Dit lied brengt geen eenheid maar chaos. Willem-Alexander en Maxima zullen nu niet huilen van emotie, maar van ellende.”
Vlemmix stapte eerder deze week op een bierfiets om op zoek te gaan naar verhalen over koningin Beatrix. Tijdens zijn fietstocht nodigt Vlemmix mensen met een verhaal over Beatrix uit voor een drankje.
Bron
Niet dat ik hem serieus neem, maar het zegt wel iets
HIj ook al?quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Die heeft zijn eigen Koningslied, dusssss....
Best grappig als je dan deze reactie ziet van een taaldeskundige (ja, een ordinaire linkdump en ook nog naar dumpert (quote:in al hun wijsheid van muziek en de nederlandse taal.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 23:35 schreef AFCNiels het volgende:
Alsof heel Nederland geen smaak heeft en hij alleen weet wat een mooi lied is, wat een triest persoon.
True!!quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:14 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
De W van Willem
De W van Willem
Drie vingers in de lucht, kom op, kom op
....dat is ook meteen het enige wat ik van het nummer ken en/of uberhaupt blijft hangen
En dom. Stond hij niet op 1 in de itunes lijst?quote:Op zaterdag 20 april 2013 23:48 schreef Seven. het volgende:
En die terugtrekking, wat ENORM onsportief.
quote:Op zondag 21 april 2013 00:23 schreef Sannne het volgende:
https://twitter.com/szzrd/status/325726084157030400/photo/1
Gefrustreerd much?
Nou, hup! Hier spammen dat lied, dan hebben we een mooi tegen-nummer.quote:Op zaterdag 20 april 2013 23:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
True!!
Mijn vader heeft een achterhoeks koningslied geschreven. Refrein is simpel, doch doeltreffend.
Willem-Alexander
Willem-Alexander
Willem en geen ander
Doet het met Maxima
Stukje van het Wilhelmus erin verwerkt en verder gewoon paar leuke gitaarrifjes en noem maar op. Enigszins dubbelzinnig, maar in feite kun je er gewoon in horen dat hij samen met Maxima koningspaar is. Hij staat ermee in de Stentor en alles. Ik vind het ergens diep triest dat mijn vader, een boer van 60 die geen noot kan lezen maar gewoon voor de lol met een paar andere rockers op het podium staat, een beter nummer eruit weet te persen dan John Ewbank. Een nummer dat begrijpelijk is, niet hoogdravend, lekker in het gehoor en leuke meezinger.
En het is verdomme echt een leuk liedje dat in je kop blijft hangen. Iedereen kan het meezingen. John Ewbank moet zich schamen voor dit gedrocht.
Da's toch wel schandalig ja. Dat de kritiek hard aankomt begrijp ik maar ga dan niet weer een onschuldige baby van een paar maanden oud aanvallen op een sociaal netwerk, dat is wel heel laag.quote:Op zondag 21 april 2013 00:23 schreef Sannne het volgende:
Gefrustreerd much?
OKquote:Op zondag 21 april 2013 00:43 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Nou, hup! Hier spammen dat lied, dan hebben we een mooi tegen-nummer.
Ik stuur je in een DM even de betaalinfo, het is 175,50 voor een koningsliedlink.quote:Op zondag 21 april 2013 00:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK![]()
www.destentor.nl/regio/zu(...)oningslied-1.3774777
Onderaan klikken. Sorry, mijn vader is een boer en heeft geen youtube. Het onderhoud van zijn site wordt dan ook gedaan door de vrouw van de drummer.
Ik stuur je in een DM even de betaalinfo, het is 175,50 voor een koningsliedlink.quote:Op zondag 21 april 2013 00:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Onderaan klikken. Sorry, mijn vader is een boer en heeft geen youtube. Het onderhoud van zijn site wordt dan ook gedaan door de vrouw van de drummer.
Dit hoor ik liever dan dat Koningslied. Hebben ze tenminste recht uut 't hart gemaakt.quote:Op zondag 21 april 2013 00:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK![]()
www.destentor.nl/regio/zu(...)oningslied-1.3774777
Onderaan klikken. Sorry, mijn vader is een boer en heeft geen youtube. Het onderhoud van zijn site wordt dan ook gedaan door de vrouw van de drummer. Maar hij kan wel beter liedjes schrijven dan John fucking Ewbank.
quote:Op zondag 21 april 2013 00:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik stuur je in een DM even de betaalinfo, het is 175,50 voor een koningsliedlink.
Ik snap niet waarom het bij mij ook foutging..bug misschien ergens?quote:
Ga je nou een Ewbankje doen? Neem verantwoordelijkheid voor je fouten!quote:Op zondag 21 april 2013 01:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom het bij mij ook foutging..bug misschien ergens?
Gewoon terugtrekken die post!quote:Op zondag 21 april 2013 01:02 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ga je nou een Ewbankje doen? Neem verantwoordelijkheid voor je fouten!
Dat jij nou dingen dingen ziet die niet bestaan dat ligt toch aan je eigen kortzichtigheid? Nederland weer op z'n smalst!!quote:Op zondag 21 april 2013 01:02 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ga je nou een Ewbankje doen? Neem verantwoordelijkheid voor je fouten!
Dit is wel heel triest, wat een gefrustreerd persoon is die Ewbank zeg, afreageren op een babyquote:Op zondag 21 april 2013 00:23 schreef Sannne het volgende:
Gefrustreerd much?
Jan de Hooptwitter:JandeHoop twitterde op zondag 21-04-2013 om 08:14:37John Ewbank zou het Koningslied teruggetrokken hebben. Er bleek in de regen en de wind bijna niemand naast hem te willen staan. reageer retweet
Maar hij had er wel VIJF hele UREN aan besteed ! Zoveel inspanning doet niemand hem toch na !quote:Op zondag 21 april 2013 11:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dit is wel heel triest, wat een gefrustreerd persoon is die Ewbank zeg, afreageren op een babyOok zijn reactie op de andere 'koningsliederen' getuigd nou niet echt van enig respect van die man richting anderen.
Nu die van Ewbank is teruggetrokken heeft deze ook mijn zegenquote:
ja die moet nederland gewoon hardop zingen op de dam, zo hard dat de 3 - 4 clowns die dat officiele nummer nog gaan staan zingen weggeblazen worden door de decibels.quote:Op zondag 21 april 2013 12:46 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Nu die van Ewbank is teruggetrokken heeft deze ook mijn zegen
Het doel van het nummer is gezamenlijk gezongen worden door zoveel mogelijk Nederlanders.quote:Op zondag 21 april 2013 14:58 schreef remlof het volgende:
Ik vind dat nummer van Ewbank prima, jammer dat ie er niet mee door wil gaan.
Wanneer je weer sober bent zul je er anders over denken.quote:Op zondag 21 april 2013 14:58 schreef remlof het volgende:
Ik vind dat nummer van Ewbank prima, jammer dat ie er niet mee door wil gaan.
quote:Puntgaaf Koningslied
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - Paul van Vliet (69) heeft een nieuw koninglied gemaakt. In puntgaaf Nederlands.
,
Het lied dat Paul, die met Koningin Beatrix studeerde in Leiden, presenteert, komt recht uit zijn hart. "Het moet de mensen verenigen. Niet verdelen." Op deze site gaat zijn Oranjelied vanavond rond 6 uur in première.
Hier vast de tekst:
Ons land heeft verschillende kleuren
van godsdienst en ras en van streek en van taal
met een volk van stavast en niet zeuren
Soms ieder voor zich soms met allemaal
Maar waar ik ook ben op de wereld
en wat mijn bestemming ook is
het zal blijven hangen dat stille verlangen
naar de kleuren die ik dan mis
Het groen van de bodem, het geel van het koren
en het roze van de bloesem in mei
het blauw van de lucht, het grijs van de wolken
en het wit van de was in de wei
Het rood van de zakkende zon, in de zon
en van de rivieren het zwart
maar nog het meeste de kleur, oranje de kleur
oranje de kleur van mijn hart
quote:Henny Huisman heeft oplossing
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - Henny Huisman heeft zondagmorgen aan de ontbijttafel een oplossing bedacht voor het afgekraakte koningslied.
De presentator en liedjesschrijver vertelt:"Vreselijk wat John Ewbank overkomt. Maar het was misschien ook wel wat ingewikkeld als zoveel mensen en componisten meeschrijven aan 1 nummer. Wat dat betreft begrijp ik het succes van het RTL lied op de melodie van Vijftien Miljoen mensen. Alleen is dat meer een afscheidslied voor Koningin Beatrix en niet een welkomslied voor Willem Alexander."
Henny stelt daarom voor een lied te maken op de melodie van het door hem en Hans van Eik gemaakte liedje Met z'n Allen. "Dat is door de miniplayback show een groot succes geworden en iedereen zingt het gemakkelijk mee. In 10 minuten heb ik ook al een tekst geschreven. Misschien is het een idee voor het Nationaal Comité Inhuldiging. Het zou zonde zijn als het nieuwe Koningspaar langs een scherm op het IJ vaart en dan geen eigen koningslied te zien krijgt."
Dit is Henny's nieuwe tekst voor het lied dat Met z'n allen blijft heten:
Hier staat U dan vanmorgen
Het is wel spannend maar toch ook fijn
Want op deze dag in 't voorjaar
Kan er maar EEN de koning zijn
Iedereen moet even wennen
Maar we gaan er helemaal voor
en daarom zingen wij nu samen
Als EEN oranje koor
Met z'n allen
Met z'n allen
Met z'n allen zingen wij van harte gefeliciteerd
Met z'n allen
Met z'n allen laat het oranjebitter nu maar knallen
Met z'n allen
Met z'n allen ze zeggen weleens oud gedaan is jong geleerd
Want jarenlang heeft u er naar toe geleefd
Nu bent u de man die een feestje geeft
En binnenkort zijn wij aan u gewend en dan zeggen wij tegen elkaar onze Koning dat is een geweldige vent!
Koningslied-nieuws uit de Telegraaf. Henny zal wel, maar het liedje van Paul wil ik wel horen vanavondquote:Joop van den Ende respecteert:
"Jammer van het werk"
door Wilma Nanninga
AMSTERDAM - Joop van den Ende respecteert de beslissing van John Ewbank het koningslied terug te trekken.
Het vooraanstaande lid van het Nationaal Comité Inhuldiging was zondagmorgen net geland van een transatlantische vlucht toen hij het nieuws hoorde.
"Ik was in het buitenland dus ik heb de discussie amper gevolgd. Maar ik kan wel alvast zeggen dat het feest in Ahoy niet helemaal was gebaseerd op het koningslied. Het was een klein onderdeel van een groot oranje meezingfeest."
Joop zegt verder dat hij het "jammer vindt dat het lied niet in goede aarde is gevallen bij het publiek. Als je zoveel hits hebt gemaakt en bijna de best verkopende componist van het land bent, begrijp ik de teleurstelling. Veel mensen hebben hier hard aan gewerkt, maar uiteindelijk is het de beslissing van de componist wat er met een nummer gebeurt. Ik respecteer altijd de mening van een artiest." Hij herhaalt: "Het is jammer voor alle mensen die er met hart en ziel aan hebben gewerkt."
Het is overigens nog steeds niet duidelijk of het Koninglied nu helemaal van het programma van 30 april wordt geschrapt. Het Nationaal Comité Inhuldiging vergadert daar vandaag over.
Dit! Mooie meezinger en erg pakkende tekst. Heerlijkquote:Op zondag 21 april 2013 12:46 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Nu die van Ewbank is teruggetrokken heeft deze ook mijn zegen
Er waren denk ik zo'n tien mensen die hem persoonlijke verwensingen hebben gestuurd. Dat grijpen enge types als Joop van den Ende aan om het 'grote boze internet' te vervloeken, alle serieuze kritiek dan ook maar te negeren en dat Gooische inteeltlied alsnog bij iedereen door de strot te duwen.quote:Op zondag 21 april 2013 15:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik vond veel reacties op zijn lied erg overdreven. Je mag het een lied van niks vinden maar ga dan geen persoonlijke verwensingen doen tegen de beste man.
Nee hoorquote:Op zondag 21 april 2013 15:50 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Wanneer je weer sober bent zul je er anders over denken.
of eigenlijk ben je nooit soberquote:Op dinsdag 23 april 2013 09:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor
Ben ook niet zo van het massabashen.
Vervelend hè, als iemand het niet met je eens is?quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:17 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
of eigenlijk ben je nooit sober
Meer vervelend als een mattie beter zou moeten weten dan een kitcherig overdreven oppervlakkig slagroomlied mooi te vinden.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Vervelend hè, als iemand het niet met je eens is?
Het is een fucking liedje voor een fucking kroning.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Meer vervelend als een mattie beter zou moeten weten dan een kitcherig overdreven oppervlakkig slagroomlied mooi te vinden.
Maar zou jij een kapotte cake met stukken poep erop aan de koning overhandigen, namens het volk.quote:Op dinsdag 23 april 2013 09:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is een fucking liedje voor een fucking kroning.
Dat mensen zich daar zo druk over kunnen maken
Het koningslied is geen taalkundig hoogstandje.quote:Op woensdag 24 april 2013 13:18 schreef Arcee het volgende:
Spreekt WA nou tegen ons in het koningslied of wij tegen hem?
Met andere woorden: wie houdt wie veilig?
Beide. Ewbank wilde artistieke gronden tot uiting brengen in het nummer. En dat is meteen ook de doodsteek van het nummer en de reden van alle kritiek: hij heeft het opgevuld met zoveel artistieke motieven, cliché's, dramatische strijkers en zijn bombastische manier van componeren dat het liedje een parodie is geworden op 15 jaar Borsato-nummers en bestaat uit een onsamenhangend hoopje stront. Okee, die heb ik niet zelf bedacht maar quotte ik van iemand op facebook. Heads up:quote:Op woensdag 24 april 2013 13:18 schreef Arcee het volgende:
Spreekt WA nou tegen ons in het koningslied of wij tegen hem?
Met andere woorden: wie houdt wie veilig?
quote:Zelfs zonder die doodsverwensingen had John Ewbank de plicht dat nummer in te trekken. Wat een oorkanker was dat zeg, sorry voor de taal maar ik heb er verder gewoon geen woorden voor. Een onsamenhangend hoopje stront. Alsof je op de pot zit en aan de dunne bent en er eerst harde stukjes en dan afgewisseld zachte vreemde stukjes poep naar buiten floepen. ZÓ'N sfeer hing rond dat hele koningslied; Het was als poepen wanneer je aan de scheit bent.
Met als chronisch dieptepunt "Drie vingers in de lucht, de w van willem, de w van wakker, stamppot eten". Ik mag misschien ietwat overwichtig zijn, wij Hollanders eten NIET om 7:30u 's ochtends een bordje zuurkool met vette jus. Krijg lekker de vinketering met dat koningslied van je. xD
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |