Zag dat stukje vanmiddag in Ripper Street S01E04... Daar moest een gifje van te vinden zijn, en ja hoor.quote:Op zaterdag 13 april 2013 22:54 schreef Pumatje het volgende:
om het topic wat kleur te geven de pic van de dag erin.
BB klaagt dattie maar 3 maanden vakantie heeft
[ afbeelding ]
Ach, als je goed bezig bent zweet je toch wel, deo of nietquote:Op zaterdag 13 april 2013 23:09 schreef Vortix het volgende:
In dat geval: over de kauwgom heb ik mijn twijfels hoewel dat bij ons nooit echt een issue was (maar het zit in je WOL rantsoen dus dat hangt van je kader af. De rest is zelfs verplicht denk ik (wederom, kader bepaalt).
Edit: maar neem geen deodorant mee, dat is voor homo's en de vijand kan je ruiken!
En douchen/wassen enzo? In de sloot?quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:13 schreef Vortix het volgende:
Ook dat. Je stinkt toch wel als je vrijdag onderhoud aan het plegen bent.
Drink zequote:Op zaterdag 13 april 2013 23:15 schreef Vortix het volgende:
Na onderhoud natuurlijk, luie donder!
Anyway, ik ga bier drinken op deze zaterdagavond. Later.
Kauwgom is tandpasta vervanger?...quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:07 schreef BredeBroeder het volgende:
Mag je trouwens tandpasta+tandenborstel of kauwgom mee met bivak? Shampoo, scheerschuim etc. ?
Somsquote:
Prutser...quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:19 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Soms![]()
Als ik 5 minuten heb om op de fiets naar school te zitten en ik kom net uit me bed fix ik dat niet meer
Wat een nachtmerrie was datquote:Op zaterdag 13 april 2013 23:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Prutser...![]()
Maare HPG te velde, krijg je vanzelf uitgelegd.
quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:43 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wat een nachtmerrie was dat
ze keken nog net niet of je je lul wel goed vastgreep bij plasje doen
quote:Op zondag 14 april 2013 08:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo!! Koffie![]()
Over 20 minuten op naar Bobbejaanland.
Die van mij glimt weer als een jekkoquote:Op zondag 14 april 2013 16:49 schreef jitzzzze het volgende:
Mijn auto zweet O-236![]()
Gelukkig weet ik waar, dus kan ik het volgende week direct fixen als de onderdelen binnen zijn.
De mijne ook, ben de hele middag bezig geweestquote:
Stofzuigen doe ik iedere week ff bij de ahc.quote:Op zondag 14 april 2013 17:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De mijne ook, ben de hele middag bezig geweestOok eens de bekleding schoongemaakt, daar kwam 18 jaar meuk vanaf
Dit was voorbij stofzuigen, echt in de bekleding.quote:Op zondag 14 april 2013 17:08 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Stofzuigen doe ik iedere week ff bij de ahc.
Oh, zoquote:
Dan valt het wel mee toch?quote:Op zondag 14 april 2013 17:18 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Oh, zoNou ja, het is iets meer dan zweten, moet elke 10.000km ongeveer een tot anderhalve liter bijvullen.
Jawel, het is vooral nodig omdat de olie over het motorblok loopt en dus verbrand. En dat stinkt als je stil staat voor een stoplichtquote:
Okee... Kleppendeksel of dop?quote:Op zondag 14 april 2013 17:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jawel, het is vooral nodig omdat de olie over het motorblok loopt en dus verbrand. En dat stinkt als je stil staat voor een stoplicht
De dop van het oliefilterhuis. De bout waarmee je de deksel erop draait om precies te zijn. Kan ik direct het filter vervangen als ik er toch bij ben, wel beetje onnodig na pas een jaar, maar goed. It is not else.quote:
Staat ie wel mooi gelijk in de conservering.quote:Op zondag 14 april 2013 17:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Jawel, het is vooral nodig omdat de olie over het motorblok loopt en dus verbrand. En dat stinkt als je stil staat voor een stoplicht
Ach, even een BO periode, zeg maarquote:Op zondag 14 april 2013 17:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Staat ie wel mooi gelijk in de conservering.
Valt allemaal mee dus, niet echt veel werk.quote:Op zondag 14 april 2013 17:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De dop van het oliefilterhuis. De bout waarmee je de deksel erop draait om precies te zijn. Kan ik direct het filter vervangen als ik er toch bij ben, wel beetje onnodig na pas een jaar, maar goed. It is not else.
Neuh, uurtje max. Incl koffie, ouwehoeren in de AHC en lekker kakken.quote:Op zondag 14 april 2013 18:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Valt allemaal mee dus, niet echt veel werk.
quote:Op zondag 14 april 2013 19:06 schreef Thaboel het volgende:
ER al aan het huilen? Gaat je kampioenschap...
Toen je nog ongezekerd zonder laf plankje met een zwaluwduik naar beneden kon...quote:
Plankje?...quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Toen je nog ongezekerd zonder laf plankje met een zwaluwduik naar beneden kon...
Schijnt dat het tegenwoordig niet meer mag in Nederland zonder op een plankje te liggen.quote:
Ik heb er iig nog nooit van gehoord, maar het zou me niets verbazen...quote:Op maandag 15 april 2013 12:09 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Schijnt dat het tegenwoordig niet meer mag in Nederland zonder op een plankje te liggen.
En ik vermoed dat deze beslissing, zoals elke laffe beslissing, van onze gezellige vrienden van de landmacht komt en vervolgens paars is ingevoerd...
Weet ik het.quote:Mogen jullie trouwens alweer op het hoofd slaan bij mzv?
twee keer de helftquote:Op maandag 15 april 2013 12:14 schreef Pumatje het volgende:
hoelang duurt het voordat een gat in je trommelvlies weer dicht is?
Ik kan nu door mijn oren roken![]()
Lang leve defensie. Binnenkort moet je gezekerd worden aan de staart van het vliegtuig bij het parachutespringen omdat je op hoogte werkt.quote:Op maandag 15 april 2013 12:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb er iig nog nooit van gehoord, maar het zou me niets verbazen...
Een hele tijd geleden was ik in Oirschot waar het tot op nader order verboden was om je sparringspartner op het hoofd te slaan, ondanks de headgear. En toen was het al een tijd sinds dat ongeval.quote:Weet ik het.
+ 5 noodchutes.quote:Op maandag 15 april 2013 12:22 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Lang leve defensie. Binnenkort moet je gezekerd worden aan de staart van het vliegtuig bij het parachutespringen omdat je op hoogte werkt.
Ken het verhaal, maar wat de status is zou ik niet weten, de laatste keer dat ik aan MZV heb gedaan was zo'n beetje tijdens de mobiliveertien negentiensatie...quote:Een hele tijd geleden was ik in Oirschot waar het tot op nader order verboden was om je sparringspartner op het hoofd te slaan, ondanks de headgear. En toen was het al een tijd sinds dat ongeval.
Beter geven ze Molenaars Kindermeel, daar krijg je tenminste kranige kerels van.quote:Schijnt dat er binnenkort nutrilon in de 24h-rantsoen zit.
Is dat de Gill?quote:Op maandag 15 april 2013 15:16 schreef Rave_NL het volgende:
[ afbeelding ]
Bosrandje met drie lagen juten.
Ndááág.
quote:Op maandag 15 april 2013 15:16 schreef Rave_NL het volgende:
[ afbeelding ]
Bosrandje met drie lagen juten.
Ndááág.
quote:Op maandag 15 april 2013 17:59 schreef Rave_NL het volgende:
Toch ben ik benieuwd als hij loodrecht van boven op de koepel komt.
Nouja, meer of de AMAP daar ook op kan reageren. Aangezien de fabrikant dat heel handig uit zijn filmpje heeft gelaten.quote:
U vraagt, wij drrrraaaaiennnnquote:Op maandag 15 april 2013 17:59 schreef Rave_NL het volgende:
Toch ben ik benieuwd als hij loodrecht van boven op de koepel komt.
Maar gezien de kosten zal dat niet op de NL versie zitten?quote:Op maandag 15 april 2013 19:22 schreef Pumatje het volgende:
En zo hebben de Chinezen vast ook wel wat ontwikkeld of gekopieerd, en de zweden hebben ook voor de CV90 een actief verdedigings systeem. Die anti tank schutters zijn niet meer wat ze waren rave, vooral niet meer met de nieuwe systemen waardoor je in dezefde seconde als jij afdrukt als schutter op een pantservoertuig op doel wordt gezet.
exactquote:Op maandag 15 april 2013 19:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar gezien de kosten zal dat niet op de NL versie zitten?
Tenzij we in een nette bui zijn. Dan is het Ubuis.quote:
quote:Op maandag 15 april 2013 19:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tenzij we in een nette bui zijn. Dan is het Ubuis.
Ik was er al bang voor.quote:
Nee, die weten dat warmtebeeld nog steeds niet geavanceerd genoeg is om door die laagjes jutten heen te dringen.quote:Op maandag 15 april 2013 19:40 schreef Pumatje het volgende:
Ach joh, het geeft voor anti tank weer een geheel nieuw spelscenario.
Dat dit overigens bij de infanterie totaal niet doordringt ( De nieuwe ontwikkelingen als Actieve zelfverdediging op pantservoertuigen) zal je ook niet verwonderen. Die denken dat ze met 3 lagen jute in de bosrand onoverwinnelijk zijn.
Het systeem is juist bruikbaarder in urban enviroments omdat daar hoofdzakelijk gebruik wordt gemaakt van RPG's, en doelen worden uitgeschakeld vanaf zo'n halve meter van het voertuig. Op de duitse laagvlakte is het gevaar juist het open veld, en een KE schot van een tank. Daar is nog geen verdediging tegen.quote:Op maandag 15 april 2013 19:51 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nee, die weten dat warmtebeeld nog steeds niet geavanceerd genoeg is om door die laagjes jutten heen te dringen.
En die weten ook dat ze die CV90 niet meer hoeven te zien om hem te raken. Fire & update. Hoeveel krombaanvuur kan die CV90 afgeven?
En ook bij de infanterie dringt het door dat de tank-era over is, want de tegenstander zit niet meer op de Noord-Duitse biljartlaken. Die zit in onherbergzaam terrein en in de urban environment.
En zelfs met de geavanceerdste optische middelen ben je kansloos in het straatgevecht. Dan heb je alleen in een Fallujah-scenario nog een kans.
Zoiets, maar dan toegespitst op menselijk vlees op de begane grond in plaats van een vliegtuig in de lucht. Heb uitwerkingen van tests gezien, erg naar. 1 keer afdrukken in de cv90 resulteerd in 3 danwel 5 schoten ( weet het niet helemaal meer zeker ) en de toren draait automatisch in een bepaalde hoek om de breedte danwel diepte te bestrijken met in totaal dan zo'n 900 titanium ballentjes, en dat allemaal in luttele seconden met een schootsveld van zo'n 20 meter breed.quote:Op maandag 15 april 2013 20:05 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ja wat is dat nou precies? Een soort airburst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |