nee,want het word weer kouderquote:Op donderdag 11 april 2013 17:31 schreef alors het volgende:
Update de OP eens met eckte lente plaatjes, nu mag het
Dan kan het hele jaar door wel ijs- en sneeuwplaatjes in de OP, want het wordt vast wel weer kouder ja.quote:
een albinoquote:Op donderdag 11 april 2013 18:33 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is deze allemaal?
Statische albino.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:33 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is deze allemaal?
quote:Op donderdag 11 april 2013 18:33 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is deze allemaal?
KNMI:quote:Op donderdag 11 april 2013 18:16 schreef WeerServies het volgende:
Morgen wederom kansjes op onweer in de Benelux
[ afbeelding ]
-pakt popcorn-quote:Op donderdag 11 april 2013 18:47 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
KNMI:
Vrijdag overdag wordt de aangevoerde lucht erg onstabiel. Progtemps laten makkelijk stevige buien toe, hetgeen ook in de diverse modeluitvoer zichtbaar wordt. Onweerskansen nemen dan toe. Harmonie geeft een dat duidelijk weer. Indecs en Kouw zijn nog niet operationeel.
Maar wel een behoorlijke kans op regen toch?quote:Op donderdag 11 april 2013 18:57 schreef INViCTuS het volgende:
Zaterdag eindelijk eens ballen in aangename temperaturen
Volgens mij valt dat best wel mee. Aftrap om 12uur en dan is het volgens mij wel droogquote:Op donderdag 11 april 2013 19:02 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Maar wel een behoorlijke kans op regen toch?
De luchtvochtigheid is bijna 100%, doe je toch wat fout.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:36 schreef sararaats het volgende:
En laat het aub eens gedaan zijn met die statische elektriciteit.
Ik sprong bijna een meter omhoog.
Ghehequote:
quote:Op donderdag 11 april 2013 19:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De luchtvochtigheid is bijna 100%, doe je toch wat fout.
Maak daar maar dagen vanquote:Op donderdag 11 april 2013 21:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Klote mist, wordt je ook niet vrolijk van
ik wil ZONNNNNNNNNNNNNNN !!!! Die heb ik geloof ik al 3 maanden niet meer gezien hier...
De maya's hangen al elf jaar in de atmosfeer, maar verder komen ze tot nu toe niet.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:03 schreef Symer het volgende:
Ik ben vrij nieuw in dit topic, dus hoezo staat de atmosfeer op ontploffen eigenlijk?
Omdat we zitten te wachten op een noord koreaanse kernbom...quote:Op donderdag 11 april 2013 22:03 schreef Symer het volgende:
Ik ben vrij nieuw in dit topic, dus hoezo staat de atmosfeer op ontploffen eigenlijk?
Misschien overwegen om bovengronds te gaan wonen?quote:Op donderdag 11 april 2013 21:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
ik wil ZONNNNNNNNNNNNNNN !!!! Die heb ik geloof ik al 3 maanden niet meer gezien hier...
vanwege een rolwolk, elf jaar geleden.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:03 schreef Symer het volgende:
drie maanden, jaja...quote:Op donderdag 11 april 2013 21:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Laten we het op onweer houdenquote:Op donderdag 11 april 2013 22:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
vanwege een rolwolk, elf jaar geleden.
topic is ook ooit begonnen voor situaties zoals destijds door Oom_Agent werden aangekondigd:quote:Op donderdag 11 april 2013 22:03 schreef Symer het volgende:
Hier in het zuiden hebben we vandaag zelfs nog af en toe zon gehad!quote:Op donderdag 11 april 2013 22:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
drie maanden, jaja...
De zon heeft al weken erg veel geschenen, dus doe je ogen gewoon open. Of de gordijnen. Alleen vandaag niet.
Kan wel wat leuke plaatjes opleveren. Oosten lijkt goed te zitten. Wolkenhoogte loopt op naar 9 kilometer.quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:58 schreef -CRASH- het volgende:
Estofex is na lange tijd weer eens interessant
[ afbeelding ]
A level 1 was issued for NE France, Benelux and far W-Germany mainly for an isolated large hail and a funnel/tornado event.
France, Benelux and parts of Germany ...
A weak mid-level vorticity lobe traverses the highlighted area from W to E during the forecast period, inducing some lift next to the cyclonically curved mid-level streak, which places most of the area beneath the favorable left exit region. Also, numerous weaker pieces from this jet loosen and result in areas with regionally enhanced lift. Aforementioned mesoscale convergence zones but also the orography itself result in regionally enhanced thunderstorm activity. This messy picture makes it hard to highlight the hot spots for lightning activity and therefore a coarse lightning area was added.
A combination of mid-level polar air atop well mixed maritime Atlantic air results in modest MLCAPE build-up on the order of 300 - 600 J/kg with EZ being once again on the lower-end side. The air mass will be weakly capped and therfore prone to early initiation.
DLS remains weak during the forecast, although latest model outputs increased the 6 km bulk shear to 15 m/s, which would be enough for a few better organized thunderstorms. Placed in the SE-quadrant of the UK low, a broad area with deeply veered flow is expected, nicely reflected in SRH fields, which yield values of 100-150 m^2/s^2 around noon, increasing to 200 m^2/s^2 during the evening hours. Given complex surface boundary pattern, we would not be surprised to see a few storms with a more pronounced deviant storm motion, which would locally augment helicity values significantly.
Expect scattered to widespread storms to evolve over France until noon from W to E with increasing activity trends thereafter over Benelux and Germany. Given broadening CAPE profiles within the hail growth zone and 15 m/s DLS, marginal hail is likely and an isolated large hail event (1.5 to 2 cm) can't be ruled out. Gusty winds also accompany strongest storms. The highest probabilities for an isolated tornado event arise from C France to Benelux and probably into W-Germany, especially during the late afternoon hours, when still available and nearly uncapped SBCAPE and increasing LL directional shear overlap. A level 1 was issued mainly for those areas, where most of the aforementioned parameters overlap.
After sunset, rapid BL cooling should bring CAPE values down and also the thunderstorm activity. However, stronger forcing and a lingering MUCAPE plume may support isolated and short-lived thunderstorms over Benelux and NW/N-Germany until midnight. This activity will be sub-severe.
het warmt ook snel op.quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:09 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat het pas ging onweren zodra het heel snel hard opgewarmd was, maar het kan dus ook als soort vooraankondiging als die koudere en warmere lucht botsen?
Komt er nog een conclusie over dat suffe experimentquote:Op vrijdag 12 april 2013 00:48 schreef Lemans24 het volgende:
Het is nu officieel warmer in m'n huis!
Koelkasten doen het niet zo best bij lage kamertemperaturen, dat wist ik al. Daarom had ik de koelkast de laatste weken, bij een kamertemperatuur van 12 graden, nogal hoog staan, zodat alles een beetje koud bleef. Nu met 14 graden in huis, koelt hij duidelijk beter: de augurken zijn ineens bevroren...
Je bespaart op stookkosten en je staat dichter bij de armen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komt er nog een conclusie over dat suffe experimentWat heb je er nou precies aan gehad, wat van geleerd en wat was nou uberhaupt het nut en het doel behalve de kou. Ik noem het suf omdat ik het gewoon dom vind dat iemand in dit land, met deze mogelijkheden, gewoonweg in de kou wilt gaan zitten maanden lang en er geen kont mee opschiet.
Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk hebt bespaard op je gasrekeningheb je voo de zomer nog een ander experiment? Je gaat het vast niet nog eens doen of wel?
Omdat tornado's en onweer onder dezelfde omstandigheden ontstaan. Bij licht onweer ontstaan er lichte windhoosjes, die niks voorstellen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:09 schreef Symer het volgende:
Waarom voorspelt Estofex bij elke potentiële onweersbui altijd meteen tornado's?
Op het besparen van stookkosten zou ik niet 5 maanden in de kou gaan zitten om het vervolgens in hartje winter 8 graden in je huis te hebben. Dichter bij de armen? Ik denk niet dat zij er beter van worden als jij de verwarming niet aanzetquote:Op vrijdag 12 april 2013 10:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bespaart op stookkosten en je staat dichter bij de armen.
juist. En als je oplet op het weer zie je verrassend vaak windhozen en hoosjes, zeker in de zomer.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat tornado's en onweer onder dezelfde omstandigheden ontstaan. Bij licht onweer ontstaan er lichte windhoosjes, die niks voorstellen.
In de winter kan het ook onweren... En zelfs in de poolgebieden komt onweer voor.quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:09 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat het pas ging onweren zodra het heel snel hard opgewarmd was, maar het kan dus ook als soort vooraankondiging als die koudere en warmere lucht botsen?
Komen die pittige buien nu over het midden van het land? (zie buienrader) of gaat het nog harder regenen in de loop van de dag/avond?quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:52 schreef INViCTuS het volgende:
Of als de lucht, zoals vanmiddag, heel erg onstabiel van opbouw is.
NEERSLAG:
Modellen komen vrij goed overeen. Vanuit het zuidwesten af en toe een
bui, eerst nog niet al te intensief. In de middag worden de buien
beduiden pittiger wanneer de actieve trog gaat passeren. Harmonie geeft
nog steeds een onweerssignaal maar wel minder dan de vorige runs.
Progtemps geven een behoorlijk diepe onstabiele laag aan. In de nacht
naar zaterdag komt er lokaal nog een bui, zaterdag overdag blijft het
op de meeste plaatsen droog. De modellen geven dan nog slechts een
kleine, niet noemenswaardige buienkans.
Code geel is kans op onweer, maar geen weeralarm... aangezien onweer sowieso gevaarlijk is bij open oppervlakten en water (strand, meren e.d.), is code geel wel op zijn plaats. Want het is wel iets om op te letten als je bijvoorbeeld aan watersport of golf doet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 12:33 schreef GekkePoes het volgende:
Waarom kondigen ze tegenwoordig weeralarm af voor een beetje kans op onweer?
Ah ok ben een redelijke newbie op weerkundig gebied.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:48 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
In de winter kan het ook onweren... En zelfs in de poolgebieden komt onweer voor.
Ooit waren we allemaal noobs op weerkundig gebied.quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:07 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ah ok ben een redelijke newbie op weerkundig gebied.
Hier in Assen zojuist ook... De donder kwam vrijwel direct na de flits dus heel ver weg was het ook niet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:46 schreef Nattekat het volgende:
En een enorme klap onweer iets ten noorden van Leiden.
Ja, wilde net naar de Jumbo in Marsdijk. Dus maar de auto gepakt voor die 200 meter...quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:03 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Hier in Assen zojuist ook... De donder kwam vrijwel direct na de flits dus heel ver weg was het ook niet.
Ik wacht altijd gewoon effe tot het droog wordt.quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:45 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, wilde net naar de Jumbo in Marsdijk. Dus maar de auto gepakt voor die 200 meter...
Nee, mijn bier was op en wou niet langer wachtenquote:Op vrijdag 12 april 2013 15:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik wacht altijd gewoon effe tot het droog wordt.
Oh oh, halve liter blikkenquote:Op vrijdag 12 april 2013 15:48 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee, mijn bier was op en wou niet langer wachten
Hier wel (Noord-Limburg) net was het 16 graden. Maar nu is er een enorme plensbui overheen gekomen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:46 schreef Lemans24 het volgende:
Wordt vandaag de eerste gemiddeld bovennormaal warme dag sinds 8 maart?
Ook maar één donder gehoord hier.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Buitje hier buitje daar en die onweer is hier zowat gaar
Heb je nou een leuke winter gehad, zo zonder verwarming?quote:Op vrijdag 12 april 2013 18:47 schreef Lemans24 het volgende:
Na een flinke bui en vervolgens wat van de felste zon van dit jaar, is het nu donker in Utrecht.
En 15 graden in huis, helemaal vanzelf!
(ondanks dat de muren vast pas in juni warm zijn...)
Nee, maar ik weet niet of het met verwarming leuker was geweest. Ik hou sowieso niet van de winter en sta dan eigenlijk gewoon vier maanden stil. Voel me nu wel opperbest, door de temperatuurstijging en de zon.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:09 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Heb je nou een leuke winter gehad, zo zonder verwarming?
Waarom dan niet lekker de kachel op 20 de hele winter en knus in een warme kamer zitten? Juist als je een hekel hebt aan de winter lijkt me dat de oplossing?quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:18 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet niet of het met verwarming leuker was geweest. Ik hou sowieso niet van de winter en sta dan eigenlijk gewoon vier maanden stil. Voel me nu wel opperbest, door de temperatuurstijging en de zon.
Het blijft hier onaangenaam in de winter, met een vreemd soort tocht.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:21 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waarom dan niet lekker de kachel op 20 de hele winter en knus in een warme kamer zitten? Juist als je een hekel hebt aan de winter lijkt me dat de oplossing?
Al zouden ze mij 1000 euro toe schuiven dan zou ik het er denk ik nog niet voor over hebben.
3D ontwerpje maken? Gratis van Google te downloaden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:23 schreef Resistor het volgende:
Ik dacht ook even onweer te horen, maar hier was het dus gewoon weer een stoel die over het balkon rolde :/
Gelukkig volgende week vergadering van de VVE, dan kan ik mijn idee van plexiglas achter de spijlen 'presenteren', hopen dat ze het goed vinden en ik lekker uit de wind kan gaan zitten deze zomer.
Alleen plaatjes er van vinden is best wel lastig, ik dacht dat ik niet uniek was er mee, maar tot nu toe alleen wat wazige dingen gevonden van mensen die hun huisdieren belangrijker vinden dan het plexiglas
Tjah..... dat is idd balen natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het blijft hier onaangenaam in de winter, met een vreemd soort tocht.
Voor 1000 euro doe ik het volgend jaar weer hoor, kan ik mooi zelf isoleren wat de verhuurder niet doet.
Ik zoek gewoon een mooiere versie van wat er op deze plaatjes staatquote:Op vrijdag 12 april 2013 20:25 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
3D ontwerpje maken? Gratis van Google te downloaden.
Vanuit en door de kruipruimte, lijkt me (voor een huurhuis) een duur grapje om dat vol te laten spuiten.quote:Op vrijdag 12 april 2013 20:26 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Tjah..... dat is idd balen natuurlijk.
Maar die tocht is meestal niet heel moeilijk weg te werken hoor.
Warmte is fijn.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:23 schreef Paul het volgende:
Ik zie dat het wel warm wordt zondag maar helemaal niet zonnig, wat hebben we daar nou aan
Het is avond, dan zit ie aan de andere kant van de wereld. Moet ik het hele concept uitleggen?quote:
Ligt er maar net aan, waar je zit dan.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:23 schreef Paul het volgende:
Ik zie dat het wel warm wordt zondag maar helemaal niet zonnig, wat hebben we daar nou aan
Ben ik effe blij dat juist dan, als ik er zit, in de Ardennen 20 graden wordt verwacht. Aanstaand weekend is het daar minder dan in Nederland. Twee weekenden op rij zomersquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:21 schreef Nattekat het volgende:
Die pluim
Boven de 20 graden kunnen we weer vergeten na dit weekend voor de rest van April, de temp lijkt zelfs weer onder het langjarige gemiddelde te komen
Dat zeg ik: de eerste kortebroekendag!quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:14 schreef -CRASH- het volgende:
Zondag 22 graden met een hitte-index van 25 graden
euhhhhh. wat dan precies?quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:28 schreef 8Mile het volgende:
Zegt wel genoeg denk ik.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja Precies had ik al wel verwacht dat het weer morgen overschat zou worden na al die aandacht in de media.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:50 schreef Wessell het volgende:
[..]
was al voorspeld,het word morgen een broeierige dag,misschien nog wel vorst eind april![]()
het grappige is dat er eerst heel veel zonneschijn werd voorspeld!maar iedere dag werd de hoeveelheid zon minder bij gesteldquote:Op zaterdag 13 april 2013 12:52 schreef 8Mile het volgende:
[..]
Ja Precies had ik al wel verwacht dat het weer morgen overschat zou worden na al die aandacht in de media.
Volgens mij valt dat wel mee. Vanaf Dinsdag/Woensdag was al duidelijk te zien op de kaarten dat er bewolking aanwezig was Zondag. Ik denk vooral dat de media hierin een grote rol in speelt die nemen alleen het "goede" over van weersites. Zoals die 20 graden en niet erbij zeggen dat het ook aardig bewolkt wordt. Mensen zijn nu op het verkeerde been gezet en het KNMI en MC zullen morgen wel het slachtoffer worden van de veel te vroege en veel te optimistische media berichtgeving.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:54 schreef Wessell het volgende:
[..]
het grappige is dat er eerst heel veel zonneschijn werd voorspeld!maar iedere dag werd de hoeveelheid zon minder bij gesteld
yep,weet zeker dat maandag op alle kranten op de voorpagina reiken met het zogenaamde zomer weerquote:Op zaterdag 13 april 2013 12:58 schreef 8Mile het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee. Vanaf Dinsdag/Woensdag was al duidelijk te zien op de kaarten dat er bewolking aanwezig was Zondag. Ik denk vooral dat de media hierin een grote rol in speelt die nemen alleen het "goede" over van weersites. Zoals die 20 graden en niet erbij zeggen dat het ook aardig bewolkt wordt.
Het KNMI zegt nu zelfs nog 50% kans op zon. Daarmee is het de zonnigste dag van de 5-daagse.quote:Op zaterdag 13 april 2013 12:58 schreef 8Mile het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat wel mee. Vanaf Dinsdag/Woensdag was al duidelijk te zien op de kaarten dat er bewolking aanwezig was Zondag. Ik denk vooral dat de media hierin een grote rol in speelt die nemen alleen het "goede" over van weersites. Zoals die 20 graden en niet erbij zeggen dat het ook aardig bewolkt wordt. Mensen zijn nu op het verkeerde been gezet en het KNMI en MC zullen morgen wel het slachtoffer worden van de veel te vroege en veel te optimistische media berichtgeving.
Morgen komt de zomerquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:42 schreef Karelnoord het volgende:
Komt er zondag nou wel of geen lente?
Kan nu ook alquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk, morgen lekker weer eens de deuren en ramen open!
En zonder dikke trui en jas naar buiten.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:00 schreef gebrokenglas het volgende:
Wel fijn verder, eindelijk die kou eens weg. Huis eens lekker laten doorwaaien, en met een goeie kop koffie op het terras kunnen zitten.![]()
Gewoon schijt aan hebben en lekker naar buiten met die verkoudheid!quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:17 schreef BerjanII het volgende:
Ik vind het maar mooi klote. Wordt het mooi en lekker warm weer, zit ik binnen met een verkoudheid. Mede door het weer van deze week, met regen en kou, en dan weer zon en warm.
Maar goed, over een paar dagen is dat ook weer voorbij en kunnen we nog genieten van de lente
Ik werk al een tijdje buiten met deze verkoudheid en het verbeterd niet. Daarom heb ik er dit weekend maar voor gekozen om het rustig aan te doen, rust schijnt ook te helpenquote:Op zaterdag 13 april 2013 16:08 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Gewoon schijt aan hebben en lekker naar buiten met die verkoudheid!In je tuintje of een wandelingetje. Frisse lucht en ontspanning doet goed!
Hier loopt de temperatuur iedere dag een halve graad op, nu 15,5 met raam en deur open. Hopelijk inderdaad pas in november de verwarming aan (of eigenlijk,streef ik naar 1 januari).quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:25 schreef VacaLoca het volgende:
Verwarming maar eens uitgezet. Hopelijk hoeft ie niet meer aan tot november.
Op je werk heb je het waarschijnlijk opgelopen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 16:10 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Ik werk al een tijdje buiten met deze verkoudheid en het verbeterd niet. Daarom heb ik er dit weekend maar voor gekozen om het rustig aan te doen, rust schijnt ook te helpen![]()
En maandag dan weer de warmte in op mijn werk. Lijkt mij ideaal.
Haha. Die lange termijn verwachting van van Weerplaza is gewoon "Direct Model Output" niet naar kijken dus. Dat je die verwachting op die termijn nog serieus neemt zegt ook wel iets over jou en over je kennis van zaken denk ik.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:50 schreef Lemans24 het volgende:
Ze weten het gewoon niet.
Weerplaza zegt nu 21 op zondag, 15 op maandag.
En 13 graden en regen, volgende week zaterdag in de Ardennen. Gisteren zeiden ze nog 20 graden met zon, prutsers...
Ik neem dat soort verwachtingen nooit serieus.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:02 schreef 8Mile het volgende:
[..]
Haha. Die lange termijn verwachting van van Weerplaza is gewoon "Direct Model Output" niet naar kijken dus. Dat je die verwachting op die termijn nog serieus neemt zegt ook wel iets over jou en over je kennis van zaken denk ik.
Waarom noem je ze dan prutsers?quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik neem dat soort verwachtingen nooit serieus.
Ik denk dat de 21 vast wel ergens in het zuiden gehaald zal worden.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:23 schreef Lemans24 het volgende:
Yep, een uurtje regen voor iedereen.
En dan morgen tóch maar 18 graden, zegt nu ook het KNMI. Tja, toch de warmste dag van het jaar, tot dan toe.
Hirlam en GFS komen met een hoogste temperatuur van 22 graden.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:23 schreef Lemans24 het volgende:
Yep, een uurtje regen voor iedereen.
En dan morgen tóch maar 18 graden, zegt nu ook het KNMI. Tja, toch de warmste dag van het jaar, tot dan toe.
quote:Morgenochtend wordt het vanuit het zuidwesten droog en tegen de middag breekt vanuit het zuiden de zon door. In het noorden kan er tot de middag nog wat motregen vallen. Het wordt met maxima van ongeveer 21 graden een warme dag. In de wind komt weinig verandering. (Bron: KNMI)
Op welke tijd moet ik de timer dan zettenquote:
Nou, níet tussen 21:00 en 21:30!quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Op welke tijd moet ik de timer dan zetten
Voor deze keer dan 21:40quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:53 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nou, níet tussen 21:00 en 21:30!
Nat naar het café, bleh...
Het lijkt op 20:00 tot 22:30, op de radar...quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:55 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Voor deze keer dan 21:40
Als je dan nog niet binnen bent heb je pech
Lief Tomaatje toch, wat heb ik nu weer gedaan?quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:16 schreef tomaat52 het volgende:
Tante Minthy..... j-jij bent gg-g-gemeen
Nee!!quote:
Discussie heeft zich al verplaatst naar de juiste plekquote:
Het weer is een beetje zoals de politieke partijen voor de verkiezingen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 22:09 schreef VacaLoca het volgende:
Hmz buienradar voorspelling is van 21 graden, 20% kans neerslag, 50% zon naar 18 graden, 40% kans neerslag, 30% zon gegaan voor morgen.
Ik bedoel dat je houdt van komkommers...quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:11 schreef minthy het volgende:
[..]
Discussie heeft zich al verplaatst naar de juiste plek
Jawel, 15 al hier.quote:Op zondag 14 april 2013 10:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het wordt weer helemaal niks vandaag. Daaaaaag 20 graden
18,2 graden nu.. gaat hard zo.quote:Op zondag 14 april 2013 12:29 schreef Ambrosius het volgende:
In Zeeland lijkt het als eerste voorbij de 20 te gaan.
quote:Op zondag 14 april 2013 12:51 schreef MaLo het volgende:
Vanaf 14:30 uur hoop ik toch echt op zon, wij geven een bbq feestje vanmiddag. En het is nu nog veel te koud
Dank jequote:
Lol, in het zuiden vast wel. Hier moet ik nog even wachten vrees ikquote:Op zondag 14 april 2013 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Over een uurtje krijgen we zon tot ie onder gaat
http://wolken.buienradar.nl/
Half 3 zon moet in Twente misschien net haalbaar zijnquote:Op zondag 14 april 2013 13:06 schreef Nattekat het volgende:
Over een uurtje krijgen we zon tot ie onder gaat
http://wolken.buienradar.nl/
Tuurlijk niet, dan loopt mijn feest-makeup uitquote:Op zondag 14 april 2013 13:27 schreef beantherio het volgende:
Jullie gaan toch niet janken straks als de zon doorbreekt?![]()
Ik voel de emoties namelijk oplopen.
Het was volop beloofd. Toch komt de zon niet door in een groot deel van het land.quote:Op zondag 14 april 2013 13:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Geen zon maar toch een lekkere 16 graden!mij hoor je in ieder geval niet klagen
![]()
Op FB hoor ik de eerste klaagberichten alweer dat de zon niet schijnthet is werkelijk niet te geloven!
Dat heet gezichtsbedrogquote:Op zondag 14 april 2013 13:43 schreef beantherio het volgende:
Bij ons is het volgens de thermometer buiten 18 graden. Ik ben nog niet buiten geweest, maar het ziet er uit alsof het nog vriest. Binnenshuis is het ook nog vrij koel dus het voelt vrij onwerkelijk dat het nu ineens warm lenteweer zou moeten gaan worden. Is het niet een hoax?
Gewoon zonnig hoor!quote:Op zondag 14 april 2013 13:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Geen zon maar toch een lekkere 16 graden!mij hoor je in ieder geval niet klagen
![]()
Op FB hoor ik de eerste klaagberichten alweer dat de zon niet schijnthet is werkelijk niet te geloven!
Heb even geduld nog, hier in Amsterdam klaart het nu best rap op. Ook volgens buienradar zouden de laatste wolken nu weg moeten trekken. Nog een klein uurtje dan is het hier blauw gok ik.quote:Op zondag 14 april 2013 15:03 schreef Djeez het volgende:
Wie veegt die wolken eens weg? Hier in het Noorden is het gewoon fris en extreem zwaar bewolkt.Ach, ja, wij hadden vorige week geluk en had het zuiden pech...
Dit inderdaad.quote:Op zondag 14 april 2013 15:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat nou zon, hier in het midden van het land de hele dag bewolking
Hier ook!quote:Op zondag 14 april 2013 15:20 schreef beantherio het volgende:
Er vloog zojuist een vlinder door mijn tuin. Een gele.
In het Noorden ook. Zul je zien dat het morgen stralend weer is, terwijl ik de hele dag op kantoor zitquote:
Ik pleit voor gescheiden weerberichten. Dat wij in het Noorden niet hoeven te horen hoe goed het weer in het Zuiden isquote:Op zondag 14 april 2013 16:21 schreef Lemans24 het volgende:
Het noorden zou niet best zijn, is gewoon voorspeld hoor. Het midden en zuiden echter...:D
De 20 graden is gehaald in De Bilt, Utrech zal vergelijkbaar zijn.
Binnen hoop ik de 18 te halen.
Zag er net nog 1 fietsen met muts en handschoenenquote:Op zondag 14 april 2013 16:37 schreef Lemans24 het volgende:
Maar jullie zien het: rokjesdag is het dus niet. De meeste mensen die hier langs komen, hebben zelfs een jas aan.
Ik stel kortebroekendag ook maar even uit. T-shirt is voorlopig fris genoeg.
Lekker met een pilsje in de achtertuin gezeten.quote:
Die kleurenquote:Op zondag 14 april 2013 17:25 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Woensdrecht en Vlissingen schelen 8,8 graden.
Het KNMI heeft zo'n vreemd principe om niet consequent dezelfde kleuren te gebruiken. De schaal is steeds weer anders.quote:Op zondag 14 april 2013 17:28 schreef alors het volgende:
[..]
Die kleurenhet ziet eruit alsof het 30 graden is.
En ja hoor, om 14:15 uur begon de zon te schijnen in Twentequote:Op zondag 14 april 2013 12:51 schreef MaLo het volgende:
Vanaf 14:30 uur hoop ik toch echt op zon, wij geven een bbq feestje vanmiddag. En het is nu nog veel te koud
Maar toch hebben jullie je 20 graden niet gehaald, lijkt het. De Bilt eerder dan Twente, dat gebeurt niet vaak.quote:Op zondag 14 april 2013 18:05 schreef MaLo het volgende:
[..]
En ja hoor, om 14:15 uur begon de zon te schijnen in TwenteBBQ feestje was goed geslaagd, de zon heeft niet de hele tijd volop geschenen maar het was heel aangenaam hier in de tuin
.
Ons weerstation in de tuin heeft de 20 graden wel gehaaldquote:Op zondag 14 april 2013 18:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar toch hebben jullie je 20 graden niet gehaald, lijkt het. De Bilt eerder dan Twente, dat gebeurt niet vaak.
Die krengen kan je gewoon etenquote:Op zondag 14 april 2013 03:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je houdt van komkommers...
Dat roept wat associaties op.
(vind je het gek?)
Waar is hier?quote:
denk t niet toch? nog niet donker genoeg op dat tijdstip.. welke kleur had t?quote:Op zondag 14 april 2013 22:34 schreef tralalala het volgende:
Ligt het aan mij of is er duidelijk Noorderlicht te zien nu? Mooi in ieder geval.
quote:Op zondag 14 april 2013 22:34 schreef tralalala het volgende:
Ligt het aan mij of is er duidelijk Noorderlicht te zien nu? Mooi in ieder geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |