nee,want het word weer kouderquote:Op donderdag 11 april 2013 17:31 schreef alors het volgende:
Update de OP eens met eckte lente plaatjes, nu mag het
Dan kan het hele jaar door wel ijs- en sneeuwplaatjes in de OP, want het wordt vast wel weer kouder ja.quote:
een albinoquote:Op donderdag 11 april 2013 18:33 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is deze allemaal?
Statische albino.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:33 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is deze allemaal?
quote:Op donderdag 11 april 2013 18:33 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is deze allemaal?
KNMI:quote:Op donderdag 11 april 2013 18:16 schreef WeerServies het volgende:
Morgen wederom kansjes op onweer in de Benelux
[ afbeelding ]
-pakt popcorn-quote:Op donderdag 11 april 2013 18:47 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
KNMI:
Vrijdag overdag wordt de aangevoerde lucht erg onstabiel. Progtemps laten makkelijk stevige buien toe, hetgeen ook in de diverse modeluitvoer zichtbaar wordt. Onweerskansen nemen dan toe. Harmonie geeft een dat duidelijk weer. Indecs en Kouw zijn nog niet operationeel.
Maar wel een behoorlijke kans op regen toch?quote:Op donderdag 11 april 2013 18:57 schreef INViCTuS het volgende:
Zaterdag eindelijk eens ballen in aangename temperaturen
Volgens mij valt dat best wel mee. Aftrap om 12uur en dan is het volgens mij wel droogquote:Op donderdag 11 april 2013 19:02 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Maar wel een behoorlijke kans op regen toch?
De luchtvochtigheid is bijna 100%, doe je toch wat fout.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:36 schreef sararaats het volgende:
En laat het aub eens gedaan zijn met die statische elektriciteit.
Ik sprong bijna een meter omhoog.
Ghehequote:
quote:Op donderdag 11 april 2013 19:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De luchtvochtigheid is bijna 100%, doe je toch wat fout.
Maak daar maar dagen vanquote:Op donderdag 11 april 2013 21:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Klote mist, wordt je ook niet vrolijk van
ik wil ZONNNNNNNNNNNNNNN !!!! Die heb ik geloof ik al 3 maanden niet meer gezien hier...
De maya's hangen al elf jaar in de atmosfeer, maar verder komen ze tot nu toe niet.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:03 schreef Symer het volgende:
Ik ben vrij nieuw in dit topic, dus hoezo staat de atmosfeer op ontploffen eigenlijk?
Omdat we zitten te wachten op een noord koreaanse kernbom...quote:Op donderdag 11 april 2013 22:03 schreef Symer het volgende:
Ik ben vrij nieuw in dit topic, dus hoezo staat de atmosfeer op ontploffen eigenlijk?
Misschien overwegen om bovengronds te gaan wonen?quote:Op donderdag 11 april 2013 21:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
ik wil ZONNNNNNNNNNNNNNN !!!! Die heb ik geloof ik al 3 maanden niet meer gezien hier...
vanwege een rolwolk, elf jaar geleden.quote:Op donderdag 11 april 2013 22:03 schreef Symer het volgende:
drie maanden, jaja...quote:Op donderdag 11 april 2013 21:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Laten we het op onweer houdenquote:Op donderdag 11 april 2013 22:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
vanwege een rolwolk, elf jaar geleden.
topic is ook ooit begonnen voor situaties zoals destijds door Oom_Agent werden aangekondigd:quote:Op donderdag 11 april 2013 22:03 schreef Symer het volgende:
Hier in het zuiden hebben we vandaag zelfs nog af en toe zon gehad!quote:Op donderdag 11 april 2013 22:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
drie maanden, jaja...
De zon heeft al weken erg veel geschenen, dus doe je ogen gewoon open. Of de gordijnen. Alleen vandaag niet.
Kan wel wat leuke plaatjes opleveren. Oosten lijkt goed te zitten. Wolkenhoogte loopt op naar 9 kilometer.quote:Op vrijdag 12 april 2013 00:58 schreef -CRASH- het volgende:
Estofex is na lange tijd weer eens interessant
[ afbeelding ]
A level 1 was issued for NE France, Benelux and far W-Germany mainly for an isolated large hail and a funnel/tornado event.
France, Benelux and parts of Germany ...
A weak mid-level vorticity lobe traverses the highlighted area from W to E during the forecast period, inducing some lift next to the cyclonically curved mid-level streak, which places most of the area beneath the favorable left exit region. Also, numerous weaker pieces from this jet loosen and result in areas with regionally enhanced lift. Aforementioned mesoscale convergence zones but also the orography itself result in regionally enhanced thunderstorm activity. This messy picture makes it hard to highlight the hot spots for lightning activity and therefore a coarse lightning area was added.
A combination of mid-level polar air atop well mixed maritime Atlantic air results in modest MLCAPE build-up on the order of 300 - 600 J/kg with EZ being once again on the lower-end side. The air mass will be weakly capped and therfore prone to early initiation.
DLS remains weak during the forecast, although latest model outputs increased the 6 km bulk shear to 15 m/s, which would be enough for a few better organized thunderstorms. Placed in the SE-quadrant of the UK low, a broad area with deeply veered flow is expected, nicely reflected in SRH fields, which yield values of 100-150 m^2/s^2 around noon, increasing to 200 m^2/s^2 during the evening hours. Given complex surface boundary pattern, we would not be surprised to see a few storms with a more pronounced deviant storm motion, which would locally augment helicity values significantly.
Expect scattered to widespread storms to evolve over France until noon from W to E with increasing activity trends thereafter over Benelux and Germany. Given broadening CAPE profiles within the hail growth zone and 15 m/s DLS, marginal hail is likely and an isolated large hail event (1.5 to 2 cm) can't be ruled out. Gusty winds also accompany strongest storms. The highest probabilities for an isolated tornado event arise from C France to Benelux and probably into W-Germany, especially during the late afternoon hours, when still available and nearly uncapped SBCAPE and increasing LL directional shear overlap. A level 1 was issued mainly for those areas, where most of the aforementioned parameters overlap.
After sunset, rapid BL cooling should bring CAPE values down and also the thunderstorm activity. However, stronger forcing and a lingering MUCAPE plume may support isolated and short-lived thunderstorms over Benelux and NW/N-Germany until midnight. This activity will be sub-severe.
het warmt ook snel op.quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:09 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat het pas ging onweren zodra het heel snel hard opgewarmd was, maar het kan dus ook als soort vooraankondiging als die koudere en warmere lucht botsen?
Komt er nog een conclusie over dat suffe experimentquote:Op vrijdag 12 april 2013 00:48 schreef Lemans24 het volgende:
Het is nu officieel warmer in m'n huis!
Koelkasten doen het niet zo best bij lage kamertemperaturen, dat wist ik al. Daarom had ik de koelkast de laatste weken, bij een kamertemperatuur van 12 graden, nogal hoog staan, zodat alles een beetje koud bleef. Nu met 14 graden in huis, koelt hij duidelijk beter: de augurken zijn ineens bevroren...
Je bespaart op stookkosten en je staat dichter bij de armen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komt er nog een conclusie over dat suffe experimentWat heb je er nou precies aan gehad, wat van geleerd en wat was nou uberhaupt het nut en het doel behalve de kou. Ik noem het suf omdat ik het gewoon dom vind dat iemand in dit land, met deze mogelijkheden, gewoonweg in de kou wilt gaan zitten maanden lang en er geen kont mee opschiet.
Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk hebt bespaard op je gasrekeningheb je voo de zomer nog een ander experiment? Je gaat het vast niet nog eens doen of wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |