Heb ik gevraagd in de faq.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:39 schreef DaviniaHR het volgende:
danic, wat een heftig verhaal zo met de fluxus. Zijn ze erachter gekomen waar de bloeding vandaan kwam?
(en de op moet even bijgewerkt worden.)
Klinkt logischquote:Op donderdag 11 april 2013 18:04 schreef laziness het volgende:
Celstofmatjes die onder je liggen wegen volgens mij
Zeker Cwen, ik wil ook niemand bang maken! Je moet ook gewoon vertrouwen hebben in je lichaam dat je een goede bevalling krijgt. Maar wees je ook bewust dat t anders kan lopen dan je verwacht. Niemand (ook de vk niet) had t bij mij zien aankomen..;) en ik ben behoorlijk naïef geweest als ik erop terugkijk.quote:Op donderdag 11 april 2013 21:40 schreef Cwen het volgende:
voor jullie allebei. Fluxus is een van de zeer weinige dingen die me angst aanjaagt mbt m'n bevalling. En HELLP eigenlijk ook.
Gelukkig komt het beide weinig voor, niet om jullie ervaring te bagatelliseren, integendeel, maar om voor ons allen die nog moeten het idee van de geboorte ontspannen te houden.
Maar is dat bij een tweede niet altijd zo?quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:21 schreef danic het volgende:
Oh zie je. Ik had al in mijn hoofd dat jij het bij M. Ook gehad had Kyara. Had ik het toch goed.
Van jou wist ik het niet KJ.
En die naweeën iddecht veel erger dan bij eva.
Hahahaquote:Op zondag 14 april 2013 17:53 schreef Kyara het volgende:
[..]
ik vond de naweeen bij de 3e niet erger dan bij de 2e in elk geval
Nog niet nee. Het typt lastig op een tablet. Morgenochtend zit Nathan op de psz, kijken of het dan lukt.quote:Op zondag 14 april 2013 19:50 schreef laziness het volgende:
Pessie ik ben wel benieuwd naar jouw verhaal! Dat van Lauren staat niet online toch?
Le, niet te bang zijn voor hellp hoor! Het kan idd vanuit het niets komen en dat je nu al pre-eclampsie hebt is natuurlijk wel beangstigend.quote:Op zondag 14 april 2013 15:15 schreef L-E het volgende:
Danic, wat heb ik gehuild bij het lezen van jouw verhaal zeg. Dat je daar zo ligt, en niemand je kan vertellen dat het goed komt, pffffHeftig
Loj: jouw verhaal vind ik ook erg heftig. Met 35 weken al bevallen, wat een omschakeling als je verwacht over tijd te lopen. En enorm naar en verdrietig dat het niet allemaal is gelopen zoals je eigenlijk wilde. (Ik loop nu drie weken met pre-eclampsie, ben zó bang voor hellp. Jouw verhaal bewijst maar weer hoe enorm snel dat zich ontwikkelt, zonder dat je dat perse door hebt.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 23-04-2013 16:08:10 ]
Dankjewelquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:11 schreef GotC het volgende:
Spees, wat heb je het allemaal enorm duidelijk en helder opgeschreven! Vind het een mooi bevallingsverhaal, ondanks het geknuppel van die arts-assistent!
Dankjewel! Het cliché "het is het allemaal waard" blijkt dan toch weer te kloppenquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:58 schreef martine1984 het volgende:
Spees mooi verwoord. Wat een klungels daar in het ziekenhuis. Maar gelukkig heb je een gezond binkie gekregen met een prachtige naam.
Ahquote:Op dinsdag 23 april 2013 15:04 schreef Spirit82 het volgende:
Dit is de eerste keer dat ik moest huilen bij een verhaal. Het klinkt heel pijnlijk spees, maar ook heel erg mooi
quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:56 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ben ondertussen een beetje in een roes en vraag me af of de uitvinder van de ruggenprik wel een nobelprijs heeft gekregen.
Thanx! Ben ook wel benieuwd naar jouw verhaal, dus mocht je een keer tijd hebben én het willen delen...quote:Op vrijdag 26 april 2013 10:30 schreef Suikertante het volgende:
Was het topic een beetje uit het oog verloren, drie bevallingsverhalen in één keer!
Spees, door jou het topic weer teruggevonden, en wat heb je het leuk en mooi opgeschreven. Als een boek zo makkelijk leest het wegHet klinkt wel heftig en lang, maar inderdaad ook heel erg mooi. Die overgang van baby naar S heb ik trouwens helemaal niet zo ervaren bij F. Het ging wel snel maar pas na twee dagen was hij het echt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Suikertante op 28-04-2013 23:41:58 ]
Ligt dat echt aan een groter of kleiner kindje of is het gewoon de ligging en manier van door het kanaal gaan?quote:Op maandag 29 april 2013 23:12 schreef pessie het volgende:
Suiker heel mooi verhaal!
Wat ik het vervelendst vond van het persen deze keer is dat ik voelde hoe de schouder tegen het schaambot aan duwde. Dat had ik bij Nathan niet zo. Echt een mega verschil tussen een kleiner en een groter kindje vond ik dat.
Dan kom ik je wel helpen johquote:Op maandag 29 april 2013 23:49 schreef Sonnetje85 het volgende:
Mooi verhaal suiker!
En ook de verhalen ervoor. Blijft bijzonder hoe iedere bevalling verloopt en hoe het ervaren wordt door degene die bevallen is
Ik vond persen vreselijk. Maar goed beide keren ging dat gedeelte ook niet soepel.
Ik heb beide keren 20 minuten geperst, maar bij nummer 1 was de vacuümpomp nodig en bij nummer 2 stond ie ook al klaar![]()
Ben sowieso blij dat t niet meer hoeftals er hier ooit per ongeluk een nummer 3 komt zie ik nu al op tegen bevallen...
Kan allemaal. Of een combinatie van die dingen.quote:Op maandag 29 april 2013 23:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Ligt dat echt aan een groter of kleiner kindje of is het gewoon de ligging en manier van door het kanaal gaan?
Mignonne, poppedein, weten jullie dat?
ik heb van die 4,3 kilo van E. ook niets gemerktquote:Op dinsdag 30 april 2013 07:41 schreef laziness het volgende:
Dus ik hoef me niet direct zorgen te maken bij een volgende na zes pond van O.
Hij was wel 53cm trouwens dus smal maar lang. Het leverde genoeg schade op maar het beschreven gevoel heb ik dan weer niks van gemerkt
Amen. Wat een heftige gebeurtenis. Ongelooflijk. En wat zijn jullie sterk. Jullie komen er wel!quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:35 schreef Shandaly het volgende:
Wow... L-E.. wát een verhaal! Zit met kippenvel en een brok in m'n keel te lezen... ik begreep al dat het heftig was, maar zó heftig...
Prachtige laatste alinea ook.. ik wens jullie alle goeds en een voorspoedig herstel!
Ik sluit me hierbij aan.. L-E, heel veel sterkte met het herstelquote:Op dinsdag 30 april 2013 17:35 schreef Shandaly het volgende:
Wow... L-E.. wát een verhaal! Zit met kippenvel en een brok in m'n keel te lezen... ik begreep al dat het heftig was, maar zó heftig...
Prachtige laatste alinea ook.. ik wens jullie alle goeds en een voorspoedig herstel!
Dit bedenk ik me nu ook al een aantal keer sinds het lezen van je verhaal. Het blijft indrukwekkend, heel veel sterkte gewenst, ook met het verwerken van deze ervaring.quote:Op dinsdag 30 april 2013 19:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik schrik er van, wat kan een zwangerschap toch veel met je lichaam doen en wat een geluk is het toch als alles probleemloos verloopt.
Vinden wij ook echt heel erg, we gaan dan ook een officiële klacht indienen tegen de anesthesist. Ik wil dat geen enkele andere barende vrouw nog op die manier word benaderd door de beste man, hopelijk zorgt een klacht voor een stukje zelfreflectie.quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het wel echt heel kwalijk dat je van tevoren nog specifiek om een gesprek met de anesthesist vraagt, dit wordt weggewuifd, en je vervolgens van de anesthesist te horen krijgt: jammer maar helaas, ik heb me niet voor kunnen bereiden. Wat een gang van zaken én wat een hork. Het gaat niet om een amandel die eruit geknipt moet worden!
Dat dacht ik dus ook. Jeetje zeg, wat een arrogante zak. Fijn dat je er verder zelf 'goed' op terugkijkt LE, met vertrouwen in de medische staf. Al zal de verwerking nog wel even duren, de angst is goed terug te lezen, pfoei. Sterkte voor jou en je vriend daarbij. Hopelijk bloeit jullie kleintje helemaal op en mag hij binnenkort naar huis met jullie. En als hij idd al drinkt uit de borst, wat ontzettend knap van hem!quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind het wel echt heel kwalijk dat je van tevoren nog specifiek om een gesprek met de anesthesist vraagt, dit wordt weggewuifd, en je vervolgens van de anesthesist te horen krijgt: jammer maar helaas, ik heb me niet voor kunnen bereiden. Wat een gang van zaken én wat een hork. Het gaat niet om een amandel die eruit geknipt moet worden!
Maar is het dan de fout van de anesthesist of van degene die geen gehoor heeft gegeven aan LE's verzoek. Want de anesthesist kan dan op dat moment inderdaad niet veel meer dan een algehele verdoving geven.quote:Op woensdag 1 mei 2013 09:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Nee, ik vind de gang van zaken en het gebrek aan communicatie kwalijk, niet de keuze van de anesthesist. Dat zei ik volgens mij ook niet. Zijn gedrag vind ik hem wel persoonlijk aan te rekenen, zoals ik het lees heeft hij zich als een hork gedragen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar is het dan de fout van de anesthesist of van degene die geen gehoor heeft gegeven aan LE's verzoek. Want de anesthesist kan dan op dat moment inderdaad niet veel meer dan een algehele verdoving geven.
Dat ie lomp reageert staat buiten kijf, maar imho kun je de anesthesist niet kwalijk nemen dat hij een totale narcose heeft moeten toepassen.
Dat dus jaquote:Op woensdag 1 mei 2013 09:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik was alleen enthousiast door het vooruitzicht dat het echt bijna voorbij zou zijnquote:Op donderdag 2 mei 2013 21:47 schreef Suikertante het volgende:
Pessie, ook jij dus geen enthousiasteling voor de persfaseWat fijn dat jullie eerst lekker aan elkaar konden wennen voor het wegen enzo!
LE wat een heftig verhaal. Wel bizar dat het ook zo fout kan gaan. Maar fijn dat alles nu de goede kant op gaat!quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:25 schreef L-E het volgende:
.....
Ik grap tegen Vriendje dat het voordeel van een ks is dat ik iig niet uit zal scheuren downunder. Hoera voor ons seksleven, enzo
.....
Na de bevalling heb ik bekkeninstabiliteit gekregen. Dat kan dus ook nog jaquote:Op vrijdag 3 mei 2013 16:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Fieder wat een snelheid zeg. Ben je weer goed hersteld van de schade?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het schijnt weer helemaal goed te komen.![]()
Als ik eraan terugdenk hoor ik m nog.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 22:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Fieder, mooi geschreven hoor. Werd letterlijk even misselijk van je "PANG". Maar al met al een mooi verhaal, wat is het snel gegaan
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 17:20 schreef Fieder het volgende:
[..]
Na de bevalling heb ik bekkeninstabiliteit gekregen. Dat kan dus ook nog ja![]()
Uitwendig is alles ok. Inwendig is t minder. Heel gevoelig nog, als iemand er al naar kijkt
verkramp ik helemaal. Er zit daar ook allemaal nieuwe huid nog.
Intieme details
euh ja dat vlies is dus niet te hechten? en moet vanzelf vast groeien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het schijnt weer helemaal goed te komen.
Mocht je een 2e willen ooit knippen ze je dan in om het risico te verkleinen?
Ja of t blijft flubberen als ik er geen last van hebquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:59 schreef ferrari_rood het volgende:
euh ja dat vlies is dus niet te hechten? en moet vanzelf vast groeien?
Mocht je een 2e willen ooit knippen ze je dan in om het risico te verkleinen?
Waarom ben je twee weken niet thuis geweest? Dat heb ik helemaal gemist. Toch problemen met Pi (aangezien hij verplaatst werd naar die andere afdeling)?quote:
Door de extra zuurstof had hij een pneumo thorax. Hierdoor heeft hij nog anderhalve week aan het zuurstof gelegen. Ik moest na drie dagen naar huis en omdat ik borstvoeding op verzoek gaf heb ik al die tijd in een straal van 3km rond het ziekenhuis doorgebracht. 's avonds laat naar huis, meteen in bed en om 6 uur er weer uit en snel weer terug met ploftieten.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 12:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Waarom ben je twee weken niet thuis geweest? Dat heb ik helemaal gemist. Toch problemen met Pi (aangezien hij verplaatst werd naar die andere afdeling)?
Een klaplongquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:32 schreef Fieder het volgende:
Wow Lot je hebt n Co gevloerdheftig verhaal, en de ruggenprik die je niet meer mocht
Maar je hebt t toch mooi voor elkaar gekregen!
Gulara uiteindelijk geen sterrenkijker? Ik moest even slikken toen je aan zn hoofdje voeldeJammer dat hij moest blijven en dat jij er neit bij mocht!! (wat is pneumo thorax?)
Ik pm je evenquote:
Ah jeetje, een klaplong. Arm dingquote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:04 schreef Gulara het volgende:
[..]
Door de extra zuurstof had hij een pneumo thorax. Hierdoor heeft hij nog anderhalve week aan het zuurstof gelegen. Ik moest na drie dagen naar huis en omdat ik borstvoeding op verzoek gaf heb ik al die tijd in een straal van 3km rond het ziekenhuis doorgebracht. 's avonds laat naar huis, meteen in bed en om 6 uur er weer uit en snel weer terug met ploftieten.
M. was (net als jouw man op jullie beeb) meteen helemaal verliefd op Saartjequote:Op zaterdag 18 mei 2013 22:36 schreef Suikertante het volgende:
Hoe hebben jullie mannen de bevalling ervaren eigenlijk?
+1quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:37 schreef L0t.. het volgende:
Pfoe die momenten zou ik echt zo graag nog eens terughalen, zonder de pijn dan uiteraard.
Ik ben alle keren als mama thuisgekomen maar zonder kind(eren)quote:Op zaterdag 18 mei 2013 23:45 schreef Suikertante het volgende:
Ook die laatste keer naar je huis kijken zonder baby, instappen met een lege maxicosi, dat is allemaal helemaal langs me heen gegaan terwijl ik van tevoren had verwacht dat het echt diepe indruk zou maken, gek wel.
Ja stom is dat hè. Ik heb de eerste nacht thuis ook echt naar dat lege bedje gestaard. Ik vond een leeg bedje en een lege buik echt zo stom. En ze waren allemaal superlief in het ziekenhuis, maar ik vond het zo'n eind weg. Om 6:00 was het eerste wat ik deed het ziekenhuis bellen en vervolgens als een gek weer die kant op.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:32 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik ben alle keren als mama thuisgekomen maar zonder kind(eren)
En dat is dan echt heel raar. Je bent altijd met 2 geweest maar als je dan weer met 2 bent terwijl er al een nummer 3 is, dan voelt dat echt heel incompleet. (of je bent weer met 3 maar eigenlijk met 5)
Maar als je dan het huis verlaat met de wetenschap dat je je kind(eren) op gaat halen (zonder dat het pijn gaat doen) dan komt dat ook wel even binnen hoor.
Zo herkenbaar!quote:Op zondag 19 mei 2013 09:32 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik ben alle keren als mama thuisgekomen maar zonder kind(eren)
En dat is dan echt heel raar. Je bent altijd met 2 geweest maar als je dan weer met 2 bent terwijl er al een nummer 3 is, dan voelt dat echt heel incompleet. (of je bent weer met 3 maar eigenlijk met 5)
Maar als je dan het huis verlaat met de wetenschap dat je je kind(eren) op gaat halen (zonder dat het pijn gaat doen) dan komt dat ook wel even binnen hoor.
Toen ik weer thuis was kon ik maar 1 keer per dag naar de meisjes toen. Niet alleen ivm M maar ook omdat ik zelf niet kon rijden door de ks. Man was weer aan het werk om weer vrij te kunnen nemen als de meisjes thuis zouden komen. Was wel pittig inderdaad.quote:Op zondag 19 mei 2013 11:32 schreef Gulara het volgende:
Maar dat is natuurlijk ook weer anders als je er al eentje (of meer) thuis hebt. Lastig om dan je tijd te verdelen lijkt me of niet?
Omdat ik 's nachts (tussen 1:00 en 6:00) ook nog moest slapen. Net bevallen en zo en verder overdag ook geen mogelijkheid om te slapen.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:18 schreef Suikertante het volgende:
Wat was eigenlijk de reden om niet dag én nacht in de buurt van het ziekenhuis te blijven? Of is het niet zo mijlenver als ik me voorstel?
Aah zo. Nee hoor het ziekenhuis is in de buurt. We waren gewoon zo kort thuis omdat ik zoveel mogelijk live wilde voeden. Dus om 23:00 een laatste voeding en tegen 7 weer de eerste. Dan had ie 's nachts maar één of twee flesjes nodig.quote:Op maandag 20 mei 2013 12:52 schreef Suikertante het volgende:
Omen toch nog je verhaal!Een hele bijzondere bevalling inderdaad, en meteen zo verliefd!
Gulara ik bedoelde jou inderdaad, maar ik bedoelde dat je misschien in de buurt ergens kon overnachten in plaats van thuisAls het 300 km verder ligt, dan.
bij mijn 1ste bevalling heeft de VK geen ontsluiting gecheckt; maar gingen we richting ziekenhuis ivm bevalling voor 37 weken.quote:Op maandag 20 mei 2013 13:34 schreef Kyara het volgende:
Ja, en zeker met je huidige ervaring zal je ook wel blij zijn geweest dat je in het ziekenhuis was.
Maar soms kan het niet meer. Mijn nichtje is bij de eerste thuis bevallen omdat er geen tijd meer was om nog naar het ziekenhuis te gaan.
maar goed dat je geen file had onderwegquote:Op maandag 20 mei 2013 21:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
bij mijn 1ste bevalling heeft de VK geen ontsluiting gecheckt; maar gingen we richting ziekenhuis ivm bevalling voor 37 weken.
Een kwartier na aankomst in het ziekenhuis was ik bevallen....
(of wel; ik vermoed dat ik met volledige ontsluiting vervoerd ben)
scheelt dat ik maar 5 min van ziekenhuis woonquote:
Ik snap 't!quote:Op maandag 20 mei 2013 13:11 schreef Gulara het volgende:
[..]
Aah zo. Nee hoor het ziekenhuis is in de buurt. We waren gewoon zo kort thuis omdat ik zoveel mogelijk live wilde voeden. Dus om 23:00 een laatste voeding en tegen 7 weer de eerste. Dan had ie 's nachts maar één of twee flesjes nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |