Nee, het is een verlaging van de som waarover belasting berekend wordt. Er is geen sprake van een gift.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:25 schreef michaelmoore het volgende:
het is belastingteruggaaf voor een bepaalde groep mensen
dus een gift uit geld opgebracht door iedereen
maar slechts een deel van de bevolking dus wel een bevoorrechting ofwel een giftquote:Op dinsdag 23 april 2013 23:06 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, het is een verlaging van de som waarover belasting berekend wordt. Er is geen sprake van een gift.
quote:wo 24 apr 2013, 06:30
Generatie Portugezen gaat stilaan verloren door Eric Castien en Herman Stam
BRUSSEL/LISSABON - Kopzorgen in de kantoren van de Europese Commissie.
Hoe langer de eurocrisis duurt, des te meer lijken de anti-Europese sentimenten de overhand te krijgen.
Maar de grootste angst in de burelen in Brussel is een hele generatie verloren te zien gaan, nu de jeugdwerkloosheid in steeds meer Europese regio’s door de 50% knalt
Elke week is de stijgende jeugdwerkloosheid een speerpunt tijdens de gezamenlijke vergadering van de eurocommissarissen.
Ook op EU-toppen is al menige belofte gedaan om de steeds harder stijgende jeugdwerkloosheid in Europa tegen te gaan.
Maar een concrete aanpak ontbreekt. Taskforcen worden opgericht en actieplannen bedacht.
Zo wordt er middels de Europese subsidiepotten zo’n ¤6 miljard vrijgemaakt voor gesubsidieerde banen voor de jeugd. Het zet echter allemaal weinig zoden aan de dijk.
Intussen loopt een hele generatie in Europa verloren rond, zonder perspectief op een baan.
Een lichting die het zich niet kan veroorloven om een auto of huis te gaan kopen. Zelfs huren is lastig.
Uit zuidelijke landen waar het slecht gaat trekt de jeugd weg.
Terwijl deze generatie juist moet helpen om het land er bovenop te helpen.
Het is korting, als je geen inkomens belasting betaald krijg je het voordeel ook niet. Huursubsidie, AOW zijn voorbeelden van giften, daar kan je recht op hebben ook heb je nog nooit belasting betaald.quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar slechts een deel van de bevolking dus wel een bevoorrechting ofwel een gift
Hoeft helemaal niet. Als alle werkelozen in die denktank zitten en een halve ton per jaar verdienen, is de crisis voorbij.quote:Op dinsdag 23 april 2013 18:30 schreef Koudspel het volgende:
[..]
Het enige wat hij doet is negatief gejankt uiten en als oplossing ziet hij het oprichten van de zoveelste denktank. Want die zal opeens met schokkende plannen komen om uit de crisis te komen die niemand had kunnen bedenken.
AOW heeft iedereeen recht op, de HRA slechts een deel van de bevolkingquote:Op woensdag 24 april 2013 14:23 schreef Sparqq het volgende:
AOW zijn voorbeelden van giften, daar kan je recht op hebben ook heb je nog nooit belasting betaald.
Dat is onjuist, voor 100% AOW moet je tussen je 15de en je 65ste in NL gewoond hebben.quote:Op woensdag 24 april 2013 15:06 schreef HD9 het volgende:
[..]
AOW heeft iedereeen recht op, de HRA slechts een deel van de bevolking
In het buitenland wonen en werken kan leiden tot een korting op de AOW. Ik ken de regels niet precies, maar er zijn voorbeelden genoeg bekend van mensen die een fikse val in het inkomen te verduren kregen, omdat ze geen rekening hadden gehouden met die korting.quote:Op woensdag 24 april 2013 15:06 schreef HD9 het volgende:
[..]
AOW heeft iedereeen recht op, de HRA slechts een deel van de bevolking
ik heb mijn hele leven in nederland gewoond en toch krijg ik geen HRA subsidiequote:Op woensdag 24 april 2013 15:30 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Dat is onjuist, voor 100% AOW moet je tussen je 15de en je 65ste in NL gewoond hebben.
Heb je dan een hypotheek?quote:Op woensdag 24 april 2013 15:36 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik heb mijn hele leven in nederland gewoond en toch krijg ik geen HRA subsidie
quote:Crisis for Europe as trust hits record low
Poll in European Union's six biggest countries finds Euroscepticism is soaring amid bailouts and spending cuts
quote:Public confidence in the European Union has fallen to historically low levels in the six biggest EU countries, raising fundamental questions about its democratic legitimacy more than three years into the union's worst ever crisis, new data shows.
After financial, currency and debt crises, wrenching budget and spending cuts, rich nations' bailouts of the poor, and surrenders of sovereign powers over policymaking to international technocrats, Euroscepticism is soaring to a degree that is likely to feed populist anti-EU politics and frustrate European leaders' efforts to arrest the collapse in support for their project.
quote:"The damage is so deep that it does not matter whether you come from a creditor, debtor country, euro would-be member or the UK: everybody is worse off," said José Ignacio Torreblanca, head of the ECFR's Madrid office. "Citizens now think that their national democracy is being subverted by the way the euro crisis is conducted."
quote:do 25 apr 2013, 20:31
Recordaantal werkzoekenden in Frankrijk
PARIJS (AFN) - Een recordaantal van 3,225 miljoen Fransen zat in maart onvrijwillig zonder werk, bijna 37.000 meer dan een maand eerder.
Dat blijkt uit cijfers die het Franse ministerie van Arbeid donderdag heeft gepubliceerd.
Het is de 23e maand op rij waarin het aantal werkzoekenden stijgt.
Ten opzichte van een jaar eerder lag dat aantal in maart 11,5 procent hoger. De toename verhoogt de druk op president François Hollande om met maatregelen te komen die de economie en werkgelegenheid vooruit helpen.
Het vorig record werd gevestigd in januari 1997.
De toenmalige president Jacques Chirac zag het aantal werkzoekenden oplopen tot 3,195 miljoen.
Join the clubquote:Op donderdag 25 april 2013 21:20 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)_in_Frankrijk__.html
[..]
Mooi. Volgend jaar zijn die EU verkiezingen, hopelijk komt er vlak daarvoor Cyprus 2.0 voorbij en het feest is compleet.quote:
Dat hadden ze afgelopen verkiezingen al.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:37 schreef karton2 het volgende:
Jammer dat het CDA en Glijmiddel66 niet in de regering zitten, dergelijke partijen gun ik bloedrode cijfers bij de verkiezingsuitslag.
Jouw hoop(!) is dat nog meer landen in de problemen komen?quote:Op donderdag 25 april 2013 21:37 schreef karton2 het volgende:
[..]
Mooi. Volgend jaar zijn die EU verkiezingen, hopelijk komt er vlak daarvoor Cyprus 2.0 voorbij en het feest is compleet.
Jammer dat het CDA en Glijmiddel66 niet in de regering zitten, dergelijke partijen gun ik bloedrode cijfers bij de verkiezingsuitslag. Al neem ik ook genoegen met een wederom lagere opkomst dan de verkiezing ervoor.
Is onvermijdelijkquote:Op donderdag 25 april 2013 21:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Jouw hoop(!) is dat nog meer landen in de problemen komen?
Ze worden toch gered, maak je niet zo druk.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh ja. En in Griekenland dansen ze allemaal vrolijk de Sirtaki omdat ze zijn gered en er dus helemaal niks aan de hand is daar.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:48 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ze worden toch gered, maak je niet zo druk.
Ze worden geofferd om anderen te plezieren.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Oh ja. En in Griekenland dansen ze allemaal vrolijk de Sirtaki omdat ze zijn gered en er dus helemaal niks aan de hand is daar.
Ik kan er ook niks aan doen dat Griekenland het mes op de keel krijgt gezet door derden en gedwongen wordt om zichzelf kapot te bezuinigen.quote:Echt. Ik snap niet hoe je überhaupt op het idee kan komen om te wensen dat andere mensen (die jou niks hebben misdaan) iets vervelends overkomt alleen maar om je eigen gelijk bevestigd te zien of zoiets.
Het lijkt echter wel de enige manier te zijn om de EU op een ander spoor te krijgen. Ik zou het ook graag anders zien, want het is natuurlijk niet leuk als landen economisch in de problemen komen.quote:Op donderdag 25 april 2013 21:41 schreef Igen het volgende:
"De EU" is maar net wat we er zelf van maken hè. Het zgn. dictaat uit Brussel is niet bedacht in Brussel hoor. Nog maar een jaar geleden liepen wij als Nederland voorop om te pleiten voor keistrenge Brusselse regels over begrotingsdiscipline! Met steun van het gros van de Nederlanders, uiteraard in de veronderstelling dat wij daar zelf nooit mee te maken zouden krijgen. Oeps!quote:Op donderdag 25 april 2013 22:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het lijkt echter wel de enige manier te zijn om de EU op een ander spoor te krijgen. Ik zou het ook graag anders zien, want het is natuurlijk niet leuk als landen economisch in de problemen komen.
Dat is nou juist een onderwerp waarop ik graag meer EU wil zien (nee, eigenlijk heb ik het liefst dat de nationale politiek gewoon zelf die discipline heeft), maar dan laten ze het juist weer afweten.quote:Op donderdag 25 april 2013 22:38 schreef Igen het volgende:
"De EU" is maar net wat we er zelf van maken hè. Het zgn. dictaat uit Brussel is niet bedacht in Brussel hoor. Nog maar een jaar geleden liepen wij als Nederland voorop om te pleiten voor keistrenge Brusselse regels over begrotingsdiscipline! Met steun van het gros van de Nederlanders, uiteraard in de veronderstelling dat wij daar zelf nooit mee te maken zouden krijgen. Oeps!
er heerst droevigheid in Spanje vanwege de vele werklozen hoor ik net op TVquote:Op donderdag 25 april 2013 22:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
in Spanje werkt iedereen zwart, dat cijfer is dus vertekend. van de 27% werkelozen, werkt 20% zwart. Eigenlijk is de werkeloosheid in Spanje maar 7%. Ze kunnen beter wat gaan doen daar aan de controle op zwartwerk en onterechte uitkeringen.
quote:Kai Konrad, Wirtschafts-Berater der Bundesregierung, gibt dem Euro noch höchstens fünf Jahre. Der Sparkurs funktioniere nicht, der Widerstand in den meisten Euro-Staaten werde wachsen. Auch Kommissions-Präsident Barroso sagt, dass weitere Spar-Maßnahmen nicht mehr durchsetzbar seien. Das klingt alles sehr stark nach einem grundlegenden Wandel in Europa.
erg interessant artikel. jammer dat het waarschijnlijk maar heel weinig gehoor zal vinden.quote:Onder het motto 'mijn uitgaven zijn jouw inkomsten' roept econoom en Nobelprijswinnaar Paul Krugman in zijn boek op om de economie uit het slop te trekken door keihard te stimuleren.
http://www.groene.nl/lab/(...)ren-als-nieuw-mantra
Dat was toch ook de les van de vorige crisis (jaren '20 / '30)? Maar ja, het geld is op, zeggen overheden.quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:11 schreef dawg het volgende:
[..]
erg interessant artikel. jammer dat het waarschijnlijk maar heel weinig gehoor zal vinden.
uh nee? deregulering en neo-liberalisme is vooral onder thatcher/reagan-clinton geïnitieerd.quote:Op vrijdag 26 april 2013 16:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat was toch ook de les van de vorige crisis (jaren '20 / '30)? Maar ja, het geld is op, zeggen overheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |